(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 06 خرداد 1392 - شماره 20503

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ما‌‌،‌شما و آنها‌...!(يادداشت روز)
کيهان و خوانندگان
نياوران (گفت و شنود)
نامزدهاي رياست جمهوري در تلويزيون مطرح کردند
عدالت و پيشرفت رمز اقتدار ايران
کوليوند خبر داد
رد صلاحيت حاميان سران فتنه در انتخابات شوراها
اصلاح‌طلبان بر سر دو راهي
راديکاليسم يا عقلانيت در انتخابات (خبر ويژه)
خاتمي زرنگي کرد
و هاشمي را به مهلکه هل داد(خبر ويژه)
روي خط زيگزاگ افراط و تفريط(خبر ويژه)
حمايت از اين دو نفر
بدل از تحريم انتخابات بود اما...(خبر ويژه)
 


چرخه قانوني در بررسي صلاحيت نامزدهاي رياست جمهوري يازدهم اگرچه به پايان رسيده و نهايتا 8 کانديداي احراز صلاحيت شده به ميدان رقابت‌هاي انتخاباتي پيش روي راه يافته‌اند ولي عدم احراز صلاحيت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني هنوز هم در کانون توجه برخي از شخصيت‌ها، رسانه‌ها و محافل سياسي داخل و خارج کشور جاي دارد و درباره آن تفسيرها و تحليل‌هاي متفاوتي ارائه مي‌شود. آيت‌الله هاشمي اما، در اقدامي قابل تقدير و البته آميخته به گلايه، نظر نهايي شوراي نگهبان را پذيرفته و اعلام کرده‌اند «همواره مانند يک سرباز در خدمت نظام و انقلاب هستم». ساير نامزدهاي تاييد صلاحيت نشده- که احتمال احراز صلاحيت آنها مي‌رفت- نيز بر احترام به قانون و پذيرش نتيجه بررسي‌هاي شوراي نگهبان تاکيد ورزيده‌اند و... هم‌اکنون رقابت‌هاي انتخاباتي در بستر قانوني خود و با حضور نامزدهايي از همه سليقه‌هاي درون نظام آغاز شده و ادامه دارد.
و اما، از آنجا که هنوز هم برخي از اظهارنظرهاي گلايه‌آميز پيرامون چرايي عدم احراز صلاحيت آقاي هاشمي رفسنجاني در داخل و خارج کشور، در جريان است، اشاره به نکاتي در اين باره ضروري به نظر مي‌رسد. اين نوشته را با تقسيم اظهارنظرها به سه گروه «ما»، «شما» و «آنها» دنبال مي‌کنيم. منظور از «ما» کساني هستند که از عدم احراز صلاحيت آيت‌الله هاشمي خشنودند و به دلايلي که در پي خواهد آمد، اين اقدام شوراي‌نگهبان را در جهت و راستاي نجات آيت‌الله هاشمي از طرح توطئه‌اي که عليه ايشان تدارک ديده شده بود ارزيابي مي‌کنند. مقصود از «شما» در اين وجيزه، مجموعه به هم آميخته و متاسفانه بدون مرز، اصلاح‌طلبان، اصحاب فتنه 88 و شخصيت‌هاي بي‌تفاوت در مقابل آن فتنه آمريکايي- اسرائيلي است. و منظور از «آنها»، دشمنان بيروني و تابلودار نظام است. هر سه گروه ياد شده در يک نقطه اتفاق نظر دارند و آن، اين که آيت‌الله هاشمي يکي از شخصيت‌هاي برجسته و نقش‌آفرين در انقلاب و نظام مقدس جمهوري‌اسلامي ايران بوده است... بخوانيد؛
1- «ما»... شواهد و اسناد فراواني که برملا شده و از پرده بيرون افتاده‌اند و از اين روي قابل انکار نيستند، حکايت از آن دارند که دشمنان بيروني نظام با هماهنگي اصحاب فتنه در داخل کشور- بخوانيد دنباله‌ها و ستون پنجم‌ همان دشمنان بيروني- پروژه مشترکي را با هدف تعريف شده، بهره‌گيري از فرصت انتخابات براي فتنه‌انگيزي طراحي کرده و کليد زده بودند. در اين پروژه، به تصريح کانون‌هاي بيروني نظير «شوراي امنيت ملي ايالات متحده آمريکا» و شواهد برملا شده داخلي، مانند اظهارات صريح و اقدامات بي‌پرده اصحاب فتنه، براي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني «نقش يک قرباني» را تعريف کرده بودند. اين بار هم، دقيقا مانند فتنه آمريکايي- اسرائيلي 88، تمامي گروه‌ها و جريانات ضد انقلاب، اختلافات ظاهري خود را کنار گذاشته و به حمايت از نامزدي آقاي هاشمي صف کشيده بودند. برخي از اين گروه‌ها علاوه بر هماهنگي بيروني از درون نيز به همراهي دعوت شده بودند. از جمله، اظهارنظر شگفت‌انگيز و غيرمنتظره خانم فائزه هاشمي درباره «بهايي»ها و «منافقين» و تاکيد پي در پي اصحاب فتنه که هاشمي 2013 با هاشمي 2005 و پيش از آن- هاشمي‌انقلابي- يکصد و هشتاد درجه تفاوت دارد! و اصرار آقاي زيباکلام در کسوت حامي سينه‌چاک آقاي هاشمي که مخالفان نظام را دعوت به صبر مي‌کرد و نويد مي‌داد که هاشمي از مخالفت‌هاي قبلي خود با جريانات ضدانقلابي دست کشيده است! و در همان حال، فراخوان مقامات رسمي و رسانه‌هاي غربي و عبري و عربي براي حمايت از کانديداتوري آقاي هاشمي که آشکارا و با سمت و سوي تغيير در ساختار نظام اسلامي اعلام مي‌شد و...
تمامي اين شواهد و اسناد که فقط اندکي از بسيارهاست و پيش از اين با تفصيل و تعداد بيشتري به آن اشاره کرده‌ايم- و هيچ‌کس توان انکار آن را ندارد- کمترين ترديدي باقي نمي‌گذارد که مجموعه هماهنگ اصحاب فتنه و مديران بيروني آنها در انتخابات پيش روي براي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نقش يک قرباني را تعريف کرده وکليد زده بودند و البته، حمايت غيرقابل توجيه آقاي هاشمي از فتنه 88 در تيز کردن دندان طمع مجموعه ياد شده بي‌تأثير نبوده است... اين مجموعه در نهايت توانست مخالفت شديد و قبلا اعلام شده آيت‌الله هاشمي با کانديداتوري خويش را به موافقت تبديل کرده و ايشان را براي قرباني شدن آماده کند.
اکنون سؤال اين است که آيا شوراي نگهبان با اعلام عدم احراز صلاحيت آيت‌الله هاشمي، ايشان را از قرباني شدن در پروژه مشترک دشمنان بيروني و اصحاب فتنه آمريکايي- اسرائيلي 88 نجات نداده است؟ اگر پاسخ اين پرسش مثبت باشد- که به گواهي دهها سند و دليل غيرقابل انکار چنين است- بايد اولاً؛ به دلسوزان نظام حق داد که از عدم احراز صلاحيت آقاي هاشمي يعني نجات ايشان از قرباني شدن، خشنود باشند، ثانياً؛ از شوراي محترم نگهبان به همين علت قدرداني کنند و ثالثاً؛ بايد از اين طيف به عنوان دوستداران واقعي آيت‌الله هاشمي و علاقمندان به نجات ايشان ياد کرد. آيا غير از اين است؟
2- «شما»... اما، خطاب به اصحاب فتنه و آن عده از مدعيان اصلاحات که هرگز با فتنه‌گران مرزبندي نکرده‌اند بايد گفت «شما» حق داريد از اين که صلاحيت آقاي هاشمي براي نامزدي رياست جمهوري يازدهم احراز نشده است، نه فقط نگران بلکه به شدت عصباني باشيد!
چرا که شوراي نگهبان با عدم احراز صلاحيت ايشان، نقشه مشترک شما و دشمنان بيروني نظام را نقش برآب کرده و آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را از قرباني شدن نجات داده است. از اين جماعت جاي اين سؤال است که «آيا مي‌توانيد در کارنامه سي‌وچند ساله و مخصوصا بيست‌وچند سال اخير خود فقط به يک نمونه اشاره کنيد- تاکيد مي‌شود فقط يک نمونه- که در آن، از ابراز دوستي با آقاي رفسنجاني قصد سوءاستفاده از ايشان را نداشته‌ايد؟! بسم‌الله! دستکم به يک نمونه اشاره بفرمائيد! آيا شما نبوديد که در دوران رياست جمهوري آقاي هاشمي رفسنجاني ايشان را طرفدار «اشرافيت»! «بي‌توجه به محرومان و مستضعفان»! «برباد دهنده بيت‌المال»! «سازشکار»! «غربگرا»! «دور شده از خط امام(ره)»! «دعوت کننده از تکنوکرات‌ها»! و... معرفي مي‌کرديد؟
آيا روزنامه «سلام» و هفته‌نامه «بيان» و بولتن «دفتر تبليغات» و خبرنامه‌هاي ريز و درشت که زير نظر مستقيم شما تهيه و منتشر مي‌شد، ارگان ناسزاگويي به آقاي هاشمي نبود؟! تمامي نسخه‌هاي سلام و بيان و بولتن‌هاي ياد شده موجود است.
آيا بعد از دوم خرداد 76 که تابلوي خط امام را پايين کشيديد و تابلوي دوم خردادي را بالا برديد عمر سياسي افرادي نظير آقاي هاشمي را تمام‌شده ندانستيد؟ و آيا در انتخابات مجلس ششم- به قول محسن هاشمي با تقلب- و به گواهي آنچه در روزنامه‌هاي زنجيره‌اي چاپ شده و موجود است، آقاي هاشمي را براي حضور در مجلس ناشايسته معرفي نمي‌کرديد؟ مگر شما نبوديد که مي‌گفتيد و مي‌نوشتيد، هاشمي براي مجلس برخاسته از دوم خرداد «وصله ناجور» است؟ مگر شما نبوديد که هاشمي رفسنجاني را «عاليجناب سرخپوش» و «عاليجناب خاکستري» مي‌ناميديد و ايشان را به دست داشتن در قتل‌هاي زنجيره‌اي متهم مي‌کرديد؟! فراموش کرده‌ايد که حضور هاشمي در مجمع تشخيص مصلحت نظام را خلاف شرع و قانون مي‌دانستيد و اين مجمع و رئيس آن را با مجلس سناي دوران شاه مقايسه مي‌کرديد؟! و صدها نمونه ديگر که شرح آن به درازا مي‌کشد. کداميک از اين شواهد و اسناد مکتوب و مضبوط را مي‌توانيد انکار کنيد؟!...
حالا خودتان قضاوت کنيد! با کدام محاسبه عقلي و منطقي و با استناد به کدام شاهد و قرينه و نشانه مي‌توان شما را دوستدار واقعي آقاي هاشمي تلقي کرد؟ همه شواهد و دلايل که از دشمني و توطئه‌چيني شما براي قرباني کردن ايشان حکايت مي‌کند. غير از اين است؟!
3- «آنها»... اين طيف يعني دشمنان بيروني و مديران واقعي پروژه قرباني کردن آقاي هاشمي، از عدم احراز صلاحيت ايشان سخت‌ترين ضربه را دريافت کرده‌اند. علاوه بر گزارش شوراي امنيت ملي آمريکا که 7 ماه قبل از نامزدي آقاي هاشمي با عنوان «آخرين شانس»! ياد کرده بود، روز يکشنبه 25 ارديبهشت سال جاري- 15 مي- خانم «وندي شرمن» معاون سياسي وزارت خارجه آمريکا در پاسخ به اين پرسش سناي آمريکا که براي انتخابات رياست‌جمهوري ايران چه برنامه‌اي تدارک ديده‌ايد؟ مي‌گويد؛ «همه آنچه در توان داريم را براي اعمال نفوذ در انتخابات رياست جمهوري ايران به کار گرفته‌ايم» و تاکيد مي‌کند که «در مورد برخي از اين برنامه‌ها بايد در جلسات محرمانه توضيح داده شود» و چند روز بعد، پس از اعلام نتيجه بررسي صلاحيت‌ها از سوي شوراي نگهبان‌، آقاي «جان کري» وزير خارجه يهودي‌تبار آمريکا در حالي که به نوشته «يو.اس.اي. تودي» نمي‌تواند اضطراب خود را پنهان کند، به نگراني شديد دولت آمريکا- توجه کنيد، نگراني دولت آمريکا- از عدم احراز صلاحيت آقاي رفسنجاني اشاره کرده و ابراز تعجب مي‌کند که چرا «شوراي نگهبان فقط نامزدهايي را تاييد کرده است که در راستاي منافع نظام هستند»! و پاتريک ونترل با اشاره به اقدام شوراي نگهبان، انتخابات ژوئن- خرداد 92- در ايران را غيرقابل پيش‌بيني- بخوانيد محاسبات درهم ريخته آمريکا- معرفي مي‌کند و...
بنابراين، عصبانيت «آنها» يعني دشمنان بيروني و تابلودار اسلام و انقلاب از تصميم قانوني و هوشمندانه شوراي نگهبان نيز به آساني قابل درک است و اين رشته سر دراز دارد.

حسين شريعتمداري

 


سامانه پيام کوتاه 30002323
* آمريکا، انگليس و آلمان غلط کرده‌اند که براي ملت ايران تعيين تکليف کنند بلکه اين ملت ايران است که مثل هميشه به نداي هل‌من ناصر ينصرني رهبر معظم انقلاب لبيک گفته به کوري چشم استکبار جهاني به نظر و رأي شوراي نگهبان تمکين نموده و خواهد نمود.
غلامرضا عوني
* حضرت آقا در سخنان ارزشمند خود بيان کردند رئيس جمهور آينده بايد برنامه‌هايي رو به جلو داشته باشد و اشتباهات گذشتگان را تکرار نکند اين فرمايش بايد مورد تأکيد قرار گيرد. چرا که دشمن مي‌خواهد کانديداها برخلاف آن عمل کنند. اگر اين رهنمود حضرت آقا براي مردم روشن و تبيين شود بسياري از اهداف رئيس جمهور آينده مشخص مي‌شود چه براي آنان که قصد سوءاستفاده دارند و چه براي آنها که شبهاتي نسبت به افراد دارند.
يک شهروند
* در اوايل انقلاب بعضي از گروههاي معاند درصدد برآمدند با جلو اندختن بعضي از شخصيت‌ها مثل مرحوم «سيداحمد خميني» با مرحوم طالقاني در برابر امام خميني(ره) موضع بگيرند و نقشه خود را جلو ببرند. ولي اين شخصيت‌ها با اشرافي که به حيله‌هاي اين گروهک‌ها داشتند توطئه آنان را نقش برآب کردند امروز هم افراد احراز صلاحيت نشده براي انتخابات رياست جمهوري مي‌توانند مانند بزرگان اول انقلاب عمل کنند و آمريکا را مأيوس سازند.
قهرماني
* جريان اصولگرا در اين انتخابات بايد متحد شوند و به نفع يک نفر واحد کنار روند. رأي اصولگرايان نبايد خرد شود. هرگونه تفرقه و تشتت خواسته دشمن است بايد به دشمن فهماند که اصولگرايان علي‌رغم تابلوهاي مختلف با هم متحد هستند.
وحيد عليزاده
* مقارن روزهاي آزادسازي خرمشهر برادران ما در سوريه بزودي کنترل شهر قصير را به دست مي‌گيرند تسلط بر قصير براي سوري‌ها همان قدر مهم است که آزادسازي خرمشهر براي ما. لذا نبايد در دام بازي طراحي شده غربي‌ها اسير شوند. حال که تروريستها در حال شکست هستند و ملت سوريه در حال پيروزي مي‌باشند، بدل‌کاران بين‌المللي به تکاپو افتاده‌اند تا جبهه جديدي از جاي ديگر باز کنند. بنابراين سوريه بايد هوشيار باشد.
مجيد قصابزاده
* حساب آمريکا و حمايت‌هاي آشکار و نه پنهان آنها از برخي افراد که صلاحيت‌شان براي حضور در انتخابات احراز نشد براي مردم روشن است و تحرکات اخيري که براي تشديد تحريم‌ها نيز انجام شد از اين دسته است. آنچه مردم را عصبي و ناراضي و ناآرام و گلايه‌مند مي‌کند گراني‌هاي روزافزون و لجام گسيخته‌اي است که مسببان داخلي آن معلوم هستند ولي جاي اين سؤال وجود دارد که چرا کسي برخورد لازم را با آن ندارد. مگر مسئولين مربوطه قسم نخورده‌اند که منافع ملت را زيرپا نگذارند پس چرا اين همه آشفتگي در بازار روزمره مردم وجود دارد؟
طالعي
* بزرگترين تهديد پيش روي نظام مقدس اسلامي، تهديد فرهنگي است، دولتي که در آينده مي‌خواهد بر سر کار آيد بايد سعي کند نقيصه‌هاي فرهنگي را جبران کند. هم در دولت کارگزاران، اصلاحات و هم متاسفانه در دولت موسوم به عدالت، آسيب‌هاي جبران‌ناپذيري به فرهنگ اسلامي کشور وارد شد. برخي از به اصطلاح نظريه‌پردازها در کشور سخناني را مي‌گويند در اين ايام که بيش از آنکه تحليل‌هاي شخصي آنها باشد، القائات اغيار است.
ستار مختاريان
* با توجه به اينکه ريشه و بنيان هر کشور به فرهنگ آن کشور وابسته است و تمام تلاش دشمنان قسم‌خورده نيز براي تغيير فرهنگ‌هاست لازم است متوليان فرهنگي از کيد دشمنان غفلت نورزند و به ترميم فرهنگ و خنثي‌سازي تلاش دشمنان همت گمارند.
1468---0938
*گزارشگر بي‌بي‌سي درباره شرايط سخت زندان و زنداني در جمهوري اسلامي گفته است: بعضا 30 تا 40 زنداني در سالن‌هاي 50 نفره نگهداري مي‌شوند و با اين بيان نسبت به کمبود فضاي زنداني در زندان اوين اشکال گرفته واقعا جاي شکر دارد که خداوند دشمنان ما را از احمق‌ها آفريده که خودشان جواب خودشان را مي‌دهند.
4958---0916
* چرا بدپوشش‌ترين زنان را در سينما و سيما الگو مي‌کنيم از آن طرف گشت ارشاد راه مي‌اندازيم. اين‌گونه اقدامات يکديگر را خنثي مي‌کنند و حاصل جمع آن‌ها صفر مي‌شود.
1007---0935
* ساکن شهرک‌غرب انتهاي گلستان شمالي هستيم. پشت منزل ما يک بيمارستان قرار دارد که جديدا يک درمانگاه 5 طبقه هم در انتهاي ضلع‌جنوب‌غربي آن در حال ساخت است. اين اقدام، تجاوز به کوچه مي‌باشد 6 متر از کوچه 9متري را گرفته‌اند. و ظاهرا هيچ پرونده‌اي از اطلاعات درمانگاه درج نشده است. از مسئولان تقاضاي پيگيري داريم.
يکي از اهالي
* علم ژنتيک قبل از هرچيز بايد در کشاورزي و زراعت يعني اصلاح نباتات کاربرد داشته باشد. چرا که در توسعه و پيشرفت کشور، کشاورزي اصل است و بايد محور قرار گيرد.
7902---0919
* قبل از پايان سال 91 بارها تأکيد شد دولت مصمم است نسبت به ترميم حقوق کارگران تا سقف 200 هزار تومان افزايش اقدام نمايد ولي با گذشت 2 ماه از سال ما همچنان چشم در انتظاريم. اگر بنا بر ندادن است چرا اعلام مي‌شود اگر بنابر اقدام است چرا اقدام عملي نمي‌شود؟ با حقوق چهارصد و پانصد هزارتومان چگونه مي‌توان به امرار معاش پرداخت؟!
امين- بازنشسته تأمين اجتماعي
* به علت عدم اقدام عملي توسط مسئولين دولتي براي برخورد با گران‌فروشي و تورم لجام‌گسيخته اين سوال به ذهن انسان متبادر مي‌شود که گويا دستهايي در کار است تا مردم را نسبت به نظام دلسرد کنند.
4262---0914

 


گفت: شيرين عبادي گفته است انتخابات در ايران آزاد نيست!
گفتم: پيرزن يادش رفته بعد از قتل عام مردم قم توسط رژيم شاه، سخنراني کرده و از آن کشتار هولناک مردم مظلوم چه دفاع و حمايتي کرده بود!
گفت: مي‌گويد، رفراندوم جمهوري اسلامي هم دموکراتيک نبود چون مردم بايد بين جمهوري اسلامي و رژيم شاهنشاهي يکي را انتخاب مي‌کردند و راه براي کساني که نه جمهوري اسلامي را مي‌خواستند و نه رژيم شاهنشاهي را بسته بود!
گفتم: اين يارو بدجوري آلزايمر گرفته. در رفراندوم رأي آري يا نه به جمهوري اسلامي بود و نه رأي به جمهوري اسلامي يا رژيم سلطنتي و همه آنهايي که رژيم‌هاي ديگر را مي‌خواستند مي‌توانستند رأي نه بدهند و دادند ولي جمهوري اسلامي 2/98‌درصد رأي آورد.
گفت: مثل هميشه زبان اسرائيلي‌ها را به کام گرفته است!
گفتم: چه عرض کنم؟! پيرزني توي اتوبوس با صداي بلند مي‌گفت؛ نيناي ناناي نيناي ناي... راننده گفت خانم اين ادا و اطوارها چيه؟! حالا ديگه سني از شما گذشته و پيرزن دندان مصنوعي‌اش را در دهان گذاشت و گفت؛ نياوران نگه‌ دار!

 


در نخستين شب پخش برنامه‌هاي تلويزيوني نامزدهاي رياست جمهوري يازدهم، رضايي، جليلي و غرضي در سه شبکه مختلف سيماي جمهوري اسلامي به تبيين ديدگاه‌ها و برنامه‌هاي خود پرداختند.
توجه به اشتغال خانگي
محسن رضايي اولين نامزدي بود که ديدگاه‌ها و برنامه‌هايش را در رسانه ملي تشريح کرد. اين کانديداي رياست جمهوري يازدهم با بيان اينکه بايد به اقتصاد و زندگي مردم توجه کنيم، گفت: بايد زندگي، اقتصاد، فرهنگ و معماري که مربوط به تمدن کشور است را درست کنيم.
وي افزود: اشکال اين است که سفره دولت و مردم از هم جدا شده است. دولت نفت را مي‌فروشد و يا به کارکنانش مي‌دهد و يا اتوبان و سد مي‌سازد و مردم هم کشاورزي مي‌کنند و زندگيشان را مي‌چرخانند اين دو سفره بايد يکي شود.
رضايي خاطرنشان کرد: مردم بايد به اداره کشور برگردند و اقتصاد و فرهنگ بايد به دست مردم بيافتد. دولت بايد نقش اصلي خود را ايفاء کند.
وي در ادامه سخنانش تصريح کرد: دوران سعي و خطا در کشورمان تمام شده است، نمي‌تواند دولت ديگري بيايد و سعي و خطا انجام دهد اينجا آزمايشگاه نيست، اينجا مقتدرترين کشور منطقه است.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به مسئله کسب و کارهاي خانگي، گفت: من براي 5 ميليون خانوار کسب و کارهايي را تعريف کردم؛ از بانوان گرفته و دانشجوياني که تازه فارغ التحصيل شدند در داخل خانه‌هايشان کارگاه‌هايي در اختيارشان مي‌گذاريم تا وسايل کامپيوتري، تلويزيون و برخي وسائل ديگر که در سنگاپور، کره، تايوان و چين ساخته مي‌شود را همين جا بسازند.
راه‌اندازي پورتال ارزي
و تجاري
سعيد جليلي نيز به عنوان دومين کانديداي انتخابات رياست جمهوري يازدهم، با حضور در يک برنامه تلويزيوني با تأکيد بر اينکه کساني که وارد اين عرصه مي‌شوند بايد شناخت کافي از وضعيت کشور داشته باشند، اظهار داشت: يکي از ضرورت‌هاي اقتصاد اين است که بايد ساختار اجرايي، اداري ما در اين حوزه متناسب با شرايط باشد به گونه‌اي که بتواند پاسخگوي تهديدات باشد.
وي افزود: ممکن است به خاطر برخي تحريم‌ها به اقتصاد کشور شوک وارد شده باشد اما بايد آنها را مديريت کرد به گونه‌اي که تبديل به فرصت شود.
جليلي با تأکيد بر اينکه نبايد زمان را از دست داد و بايد با نگاه جامع تدابيري را بيانديشيم خاطرنشان کرد: يک راهبرد صحيح در عرصه اقتصاد، اقتصاد مقاومتي است.
نامزد انتخابات يازدهم در خصوص بحث عدالت تصريح کرد: عدالت و پيشرفت با هم مرتبط هستند و طبق فرمايش امام علي(ع) در عدالت است که پيشرفت شکل مي‌گيرد. از اين رو بايد به اين مسئله باور داشت.
وي به لزوم فراهم شدن فرصت‌هاي برابر براي آحاد جامعه اشاره کرد و گفت: اگر آحاد جامعه احساس تبعيض نکنند حتماً پيشرفت به دنبال آن مي‌آيد.
جليلي به ايجاد سامانه‌ها و مراکز اطلاعات اقتصادي در دبيرخانه شوراي امنيت ملي و کليد خوردن اين مسائل اشاره و اظهار کرد: پورتال ارزي و سامانه سنا براي صرافي‌ها و پورتال تجاري و سامانه اقتصادي از مسائلي بود که کليد خورد و بخشي از آنها به نتيجه رسيده است.
دولت ضد تورم
سيدمحمد غرضي ديگر نامزد انتخابات رياست جمهوري با حضور در رسانه ملي با اشاره به نوسانات دلار از زمان قاجاريه تا زمان دولت نهم و کاهش مداوم ارزش ريال گفت: تورم و رشد بي‌رويه آن باعث کاهش قدرت اقتصادي کشور مي‌شود و ملت ايران طي صد سال گذشته اين تورم را تحمل کرده است.
کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: هدف من از کانديدا شدن اين است که راي مردم را بگيرم و دولت ضد تورم تشکيل دهم و خدمات را در زيرمجموعه اين دولت ضد تورم انجام دهم؛ من مي‌خواهم قدرت سياسي امروز کشور را که مورد تهاجم دشمن قرار گرفته تقويت کنم.
وي افزود: وقتي يک ايراني عزيز است که زماني که به ساير کشورهاي دنيا سفر مي‌کند براي کارگري سفر نکند.
اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌‌جمهوري ادامه داد: من عرض مي‌کنم که امروز کره، قطعات يدکي و گندم همه از خارج وارد مي‌شود که اين ضد توليد ملي و ضد اقتدار است.
غرضي خاطر نشان کرد: اولين کاري که دولت آينده بايد انجام دهد اين است که جلوي رشد تورم را بگيرد؛ دولت وقتي بيش از درآمد هزينه کند تورم ايجاد مي‌شود و اگر دولت بيش از دستاوردهايش هزينه نکند تورمي نخواهيم داشت.

 


رئيس هيئت نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا اعلام کرد تمام کانديداهايي که همچنان بر مواضع سران فتنه پافشاري و از آنها در سخنرانيها و گفت‌وگوها حمايت کرده‌اند رد‌صلاحيت شدند.
محمدجواد کوليوند در نشست خبري خود با اشاره به اينکه حال افراد ملاک عمل است و ما قصد وقت‌کشي نداريم گفت: هرکس که نسبت به بررسي صلاحيتش اعتراض دارد مي‌تواند اقدام کند و بررسي‌هاي ما براساس عملکرد 6 ساله اعضاي فعلي شوراي شهر بوده است.
وي افزود: اينکه مي‌گويند در استان تهران 45 اصلاح‌طلب ثبت نام کرده و 43 نفر تأييد شده‌اند بايد بگويم درست نيست. تعداد تأييدشدگان زياد است ما در کشور 300 هزار و 165 نفر ثبت نام داشتيم که از اين تعداد 8 هزار و 450 نفر رد صلاحيت شده و 5هزار و 730 نفر اعتراض داشتند. در تهران هم 210 نفر شکايت کردند که 89 نفر رد شد و 121 نفر دوباره تاييد شدند.
کوليوند در پاسخ سوالي مبني بر اينکه بند (د) ماده قانوني انتخابات شوراها موجب اعتراض بسياري از رد صلاحيت‌شدگان است گفت: در اين بند ابراز وفاداري به قانون اساسي عنوان شده و محققين کانديداها را براساس آن نيز مي سنجند. سخنراني‌ها تا موضع‌گيريهاي افراد کانديدا و پايبندي آنها به نظام و قانون اساسي و صلاحيت ها تأثير دارد. بند (ج) هم موضوع التزام به اسلام و ولايت فقيه است و التزام عملي بايد در عملکرد شخص مشخص باشد شايد شخصي موضع‌گيري‌هاي مختلفي داشته باشد ولي عملکرد فرد بايد متناسب با دين اسلام باشد.
وي  تصريح کرد: افرادي که تا قبل از سخنراني رهبر معظم انقلاب در ستادهاي موسوي و کروبي فعاليت کرده‌اند و رأي دادند به گفته رهبري عبادت کردند ولي پس از آن اگر همچنان بر مواضع سران فتنه پافشاري کرده و حمايت کرده اند رد صلاحيت مي شوند.
به گفته رئيس هيئت نظارت بر انتخابات شوراها، از تعداد 300هزارو 165 ثبت نام کننده، 54 هزار و 29 نفر در شهرها و 246 هزار و 136 نفر در روستاها بوده‌اند که از اين تعداد 8 هزار و 450 نفر رد صلاحيت شدند ولي در دوره قبلي 247 هزار نفر ثبت‌نام کردند و تنها 10 هزار و 743 نفر رد صلاحيت شدند. همچنين از تعداد ثبت نام‌کنندگان اين دوره 9 درصد کارمند، 5/3 درصد بازنشسته و 6 درصد فرهنگي بوده‌اند. آمارها نشان مي‌دهد 4 درصد خانم‌ها شرکت داشته و 96 درصد هم آقايان ثبت نام کردند. براساس مدارک تحصيلي هم مي توان گفت: 2 درصد ثبت‌نام‌کنندگان با مدرک دکترا، 14 درصد فوق‌ليسانس، 60 درصد ليسانس و يک درصد حوزوي بودند.
کوليوند اظهار داشت: تا کنون 2 هزار شکايت در مورد تبليغات زودهنگام واصل شده است.
وي اعلام کرد: رد صلاحيت شدگان تا 12 خرداد مهلت دارند اعتراض کنند و ما به سرعت پيگيري مي کنيم تا به تبليغاتشان برسند.
به گزارش خبرگزاريها، رئيس هيئت نظارت بر انتخابات شوراها در پاسخ به اينکه برخي از ثبت نام کنندگان به دليل محکوميت و مجرم بودن رد صلاحيت شده‌اند گفت: براساس قانون محکومين به خيانت، کلاهبرداري، قصب اموال ديگران و قصب اموال عمومي محکوم شده باشند رد صلاحيت مي‌شوند.

 


اصلاح‌طلبان پس از عدم احراز صلاحيت هاشمي و با وجود حضور 3 نامزد خود در صحنه، با انتخابات چه مي‌کنند؟
درباره اين پرسش چند ديدگاه در ميان جبهه اصلاح‌طلبان و عقبه اپوزيسيوني آنها مطرح است. طيف‌هاي تندرو معتقدند که اساسا هاشمي را براي تقابل با نظام و بازسازي فتنه و اغتشاش سال 1388 به صحنه هل داده بودند و اکنون که وي امکان حضور در صحنه را ندارد، بايد به همان موضع سابق تحريم انتخابات که در اسفند سال 90 و در قبال انتخابات مجلس نيز اتخاذ شد بازگشت. اما طيف ديگر معتقدند که اين مسير به چند دليل امکانپذير نيست. اول اينکه تجربه سال 90 نشان مي‌دهد در بدترين احتمال‌ها 65درصد مردم- و در احتمال‌هاي متعارف 75تا 80درصد مردم- در انتخابات شرکت خواهند کرد و اين امر نشانگر انزوا و ناکامي زودهنگام اصلاح‌طلبان خواهد بود. دوم اينکه پس از اتفاقات 4 سال پيش و تقابل تند با نظام، اصلاح‌طلبان به بيرون از فضاي سياست پرتاب شده و در موقعيت اپوزيسيون برانداز که امکان کمترين سياست‌ورزي و فعاليت‌ سياسي را ندارد قرار گرفته‌اند. با اين فرض قرار بوده انتخابات پيش‌رو بهانه‌اي براي بازگشت اصلاح‌طلبان به درون فضاي سياسي و امکان فعاليت باشد و در اين صورت، تحريم انتخابات با وجود حضور 3 نامزد اصلاح‌طلب نقض غرض است.
در عين حال طيفي از اصلاح‌طلبان (شامل کارگزاران و طيف هاشمي) به حسن روحاني گرايش دارند و اين در حالي است که طيف ديگر شامل مشارکت و مجاهدين و مجمع روحانيون، حسن روحاني را «آدم هاشمي» و خارج از زمره اصلاح‌طلبان تلقي مي‌کنند. برخي از تندروها معتقدند بايد عارف و روحاني را براي انصراف با اتخاذ مواضع راديکال تحت فشار گذاشت.
در همين حال سايت انتخاب از قول مجيد انصاري عضو مرکزيت مجمع روحانيون نوشت: جبهه اصلاحات به جز هاشمي کانديداي ديگري ندارد.
وي که رئيس ستاد استان تهران در ستاد تعطيل شده هاشمي بود، با انتقاد از رد صلاحيت هاشمي مي‌گويد: کانديداي ما آيت‌الله هاشمي بود و ما کانديداي ديگري نداريم.
در تداوم همين خط مرتضي-ک عضو متواري گروهک ملي‌مذهبي در وبسايت بي‌بي‌سي از رد صلاحيت هاشمي انتقاد کرد و نوشت: آنچه در انتخابات يازدهم با رد صلاحيت هاشمي رفسنجاني به وقوع پيوست منفک از روندي که در انتخابات دهم آغاز شد، نيست.... انتخابات 92 بدون هاشمي يعني فاصله گرفتن از استانداردهاي انتخابات آزاد و سالم.
وي مي‌افزايد: آيا اصلاح‌طلبان همچنان به حضور در انتخابات آن هم در قالب حمايت از نامزدي عارف يا روحاني اصرار خواهند داشت؟ اين دو نمي‌توانند سبزها را ترغيب به حمايت کنند. به نظر مي‌رسد محاسبه هزينه فايده حمايت از آنان، بسياري از سبزها و اصلاح‌طلبان راديکال را به کناره‌گيري از انتخابات سوق دهد.
رجب مزروعي از همکاران روزنامه سلام در دوره انتقادهاي تند از سياست‌هاي دولت سازندگي نيز در نداي سبز آزادي نوشت: با رد صلاحيت آقاي هاشمي که کانديداي منتقدان وضع موجود محسوب مي‌شود نيروهاي اصلاح‌طلب هم از ايشان حمايت کردند، انتخابات ديگر معنايي ندارد و فکر مي‌کنم اصلاح‌طلبان ديگر انگيزه‌اي براي شرکت در انتخابات ندارند.
وي که پس از فرار از کشور در بروکسل اقامت دارد و با گروهک‌هاي راديکال ضدانقلاب پيوند خورده، ادامه مي‌دهد: قطعا بخش قابل توجهي از اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت نخواهند کرد.
وبسايت آفتاب صبح اميد نيز که در پوشش حمايت از خاتمي راه‌اندازي شده بود، اکنون با فشار به عارف از وي خواست از انتخابات کناره‌گيري کند. اين سايت با بيان اينکه عارف در صورت پيروزي هم نمي‌تواند کاري بکند، مي‌نويسد: او اما با کناره‌گيري از انتخابات مي‌تواند کاري بکند... البته در صورت مواضع صريح، شجاعانه و بي‌پرده توسط عارف در دفاع از حق مردم و عدم لاپوشاني مشکلات اساسي کشور و بيان ريشه‌هاي واقعي آنها، مي‌تواند در اقبال بيشتر راي‌دهندگان به او نقش تاثيرگذاري داشته باشد؛ اما با نگاهي به سير حوادث و براساس پيش‌بيني‌ها و برآورد هزينه و فايده براي کشور و براي جريان اصلاح‌طلبي و نيز تحقق مردم‌سالاري و احياي حق حاکميت مردم، راه متفاوتي پيش روي اصلاح‌طلبان است. با تاسف بايد گفت، نااميدي از وضع موجود، و سرکوب و برخورد با مخالفان، راه‌جدايي از حاکميت را تسهيل و تسريع مي‌کند.
اما جميله کديور همسر عطاءا... مهاجراني با تأکيد بر اينکه‌ «سياست‌ورزي را تعطيل نکنيم» در جرس نوشت: هاشمي و خاتمي در يک ماه گذشته کاري کردند کارستان... در شرايطي که نتوان به ايده‌آل‌ها رسيد، بايد در فکر ممکنات بود، زمان آنست که در درجه نخست با خودداري از دلسردي و نااميدي، فضا را براي ادامه مسيري که ايجاد شده است، فراهم کرد.
ضروري است اصلاح‌طلبان به فکر کانديداي جايگزين باشند. نگاه صفر و يک و سياه و سفيد داشتن به سياست، روش جوانان تازه‌کاريست که جديدا پا به ميدان سياست گذاشته‌اند. سياست رنگين کماني از رنگهاست و در صورت عدم تغيير در وضع موجود، مي‌توان در وقت باقي مانده بدنبال کانديدايي متناسب بود.
عباس عبدي نيز در نوشته‌اي خاطر نشان کرده که «حداکثري کردن اهداف در انتخابات اخير ممکن است نتيجه معکوس بدهد. روشن است که بايد از رفتار طرف مقابل ارزيابي درستي داشت و وارد اتفاقات با ريسک بالا نشد».

 


عضو سابق گروهک دفتر تحکيم معتقد است اصلاح‌طلبان همچنان در سردرگمي به سر مي‌برند و به همين دليل در زمينه هل دادن هاشمي به نامزدي انتخابات دچار ضرر و زيان شدند.
«رشيد-الف» که داراي سوابق بازداشت به خاطر حضور در برخي آشوبگري‌هاست، درباره رد صلاحيت هاشمي مي‌نويسد: «از ابتدا درون جبهه اصلاحات در مورد ورود آقايان خاتمي و هاشمي به انتخابات، دو ديدگاه وجود داشت. ديدگاه‌ اول که خواهان حضور در انتخابات در درجه اول با خاتمي و اگر نشد آقاي هاشمي بود. آنها معتقد بودند رد صلاحيت آقاي هاشمي غيرممکن است.
ديدگاه دوم اما ديدگاهي بود که مخالف حضور آقايان خاتمي و هاشمي در اين انتخابات بود.
در مورد آقاي خاتمي صاحبان اين ديدگاه معتقد بودند که ورود او به اين عرصه نتيجه‌اي جز يأس و سرخوردگي نيروهاي اصلاح‌طلب و تحميل هزينه‌هاي سنگين به باقي مانده تشکيلات نيمه‌جان اصلاح‌طلبان نخواهد داشت، آنها با توجه به اتفاقات چهار سال گذشته شانس پذيرش خاتمي را از سوي حاکميت صفر يا چيزي نزديک به صفر مي‌دانستند. در واقع لب کلام هواداران اين ديدگاه اين بود که در موازنه قواي کنوني هيچ شانس و امکاني وجود ندارد.
مدافعين اين ديدگاه معتقد بودند که آقاي خاتمي اگر بيايد رد صلاحيت مي‌شود و اگر هم رد صلاحيت نشود قطعا رئيس‌جمهور نمي‌شود در حاليکه برخي مدافعين حضور آقاي خاتمي معتقد بودند حکومت جرات رد صلاحيت آقاي خاتمي را ندارد. البته با رد صلاحيت آقاي هاشمي با آن سوابق و جايگاه فکر مي‌کنم ديگر براي اين دوستان مشخص شده که تکليف آقاي خاتمي در صورت حضور چه بود!»
در حالي که خاتمي متهم به هل دادن هاشمي به وسط ميدان است، «رشيد-الف» ادامه مي‌دهد: به هر حال پس از اينکه خاتمي اتفاقا با ذکر دلايلي کاملاً مشابه با دلايل آن دسته از اصلاح‌طلباني که مخالف حضور وي در انتخابات بودند با درايت و تدبير حاضر به ورود غيرعاقلانه به اين مهلکه نشد، تقاضاهاي سراسيمه از آقاي هاشمي براي حضور در انتخابات افزايش يافت. ضمن اينکه در مورد ميزان راي‌آوري آقاي هاشمي هم ترديدهاي جدي وجود داشت.
وي در ادامه تحليل خود که از سوي گويانيوز منتشر شده، خاطرنشان مي‌کند:‌«اولين باري که برخي دوستان نام آقاي هاشمي را مطرح کردند خدمت‌شان عرض کردم که وقتي سال 92 سال حماسه سياسي ناميده مي‌شود معني‌اش اين است که خروجي اين حماسه قرار نيست آقاي خاتمي و هاشمي يا فردي نزديک به اين دو و مجموعه اصلاح‌طلبان باشد. به طور کلي صاحبان ديدگاه دوم امکان حصول چنين توافقي در آستانه انتخابات 92 را با توجه به واقعيات موجود،‌ ناممکن مي‌دانستند.»
وي مي‌افزايد: برخي دوستان به‌گونه‌اي سخن مي‌گويندکه گويي تنها هدف ما از فعاليت سياسي کم کردن روي طرف مقابل يا تحميل هزينه به اوست بدون اينکه توجه کنيم که تأثير کلي اقدامات ما بر آينده جريان اصلاح‌طلبي چيست و کمي جلوتر از نوک‌بيني خود را هم ببينيم! خب حالا هزينه را تحميل کرديم، چه شد؟ گيريم که اصلاً به جاي آقاي هاشمي آقاي خاتمي مي‌آمد و رد صلاحيت مي‌شد چه اتفاقي مي‌افتاد؟دوستان انتظار چه چيزي را مي‌کشند و با اين تحليل‌هاي سست دل چه کسي را مي‌خواهند خوش کنند؟ آيا بنا بود در اين انتخابات گرهي باز کنيم يا گرهي بر گره‌هاي موجود بزنيم و بر ضخامت ديوار بن‌بست بيفزاييم؟
اين عضو گروهک منحله تحکيم سرانجام خاطرنشان مي‌کند: بدون شک ميوه چنين اقداماتي را جريان اصلاحات نخواهد چيد. به خصوص اگر اصلاح‌طلبان به اين وضعيت بي‌برنامگي و عدم انسجام و به اين سيکل معيوب سرگرداني و روزمرگي- غالب و هيجان‌زدگي و بيش‌فعالي- موسمي خاتمه ندهند. رويدادهاي چند ماه اخير براي چندمين بار ثابت کرد که جريان اصلاحات خود اکنون بيش از هر زمان ديگر محتاج اصلاحات ساختاري است. ممکن است عده‌اي بگويند اکنون موقع اين حرف‌ها نيست، ولي اين حرف‌ها مدتها و دست کم بيش از يک سال است که مکرراً مطرح مي‌شود و کسي توجهي نمي‌کند و اتفاقاً وضعيت کنوني ما حاصل همين بي‌توجهي و همين بي‌برنامگي، ساختارگريزي، شخص‌محوري و سياست‌ورزي شتاب‌زده است.

 


يک سايت اينترنتي نزديک به اصلاح‌طلبان از علي مطهري خواست به خاطر بداخلاقي عليه رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس عذرخواهي کند.
عصر ايران با اشاره به اظهارات علي مطهري که گفته بود «بنده پيشنهاد مي‌کنم براي ارزيابي توان جسمي آقاي هاشمي، يک مسابقه دو صدمتر بين ايشان و آقاي جليلي و يک مسابقه کشتي بين آقاي هاشمي و آقاي حداد برگزار کنند.» نوشت: تلاش براي اثبات اين که هاشمي، داراي سلامت و توانايي کافي براي اداره قوه مجريه است، اشکالي ندارد... مطهري از بين همه کانديداها، سعيد جليلي را به مسابقه دو با هاشمي فراخوانده است. جليلي در زمان جنگ، يک پاي خود را از دست داده است و با پاي مصنوعي تردد مي‌کند.
عصر ايران نوشت: اين سخن مطهري، از آن جهت غيراخلاقي بود که يک نقص جسماني را به رخ مي‌کشاند. اين در حالي است که اگر کسي به طور مادرزاد، داراي نقصي در بدنش باشد، هيچ انسان اخلاق‌مداري آن را به رخش نمي‌کشد، چه رسد به اين که يک نفر براي دفاع از دين و ميهن‌اش، بجنگد و بخشي از وجودش را از دست بدهد.
اين پايگاه اينترنتي تصريح کرد: رد صلاحيت هاشمي، هرگز دليلي موجه براي نکوهش جسماني يک جانباز جنگ تحميلي نبوده و نيست و فارغ از اين که سعيد جليلي، تجربه و توان لازم براي رياست جمهوري را دارد يا نه و رأي خواهد آورد يا خير، علي مطهري، اخلاقاً يک عذرخواهي شخصي به او و يک عذرخواهي عمومي به موکلانش بدهکار است.
علي مطهري که به خاطر حمله به شوراي نگهبان و برخي مواضع کج‌انديشانه، عنوان اصلاح‌طلب جديد را از شبکه دولتي انگليس دريافت کرده صرفاً به اعتبار انتساب به استاد شهيد مطهري(ره) مورد توجه اصولگرايان در انتخابات مجلس قرار گرفت و دست بر قضا جزو ده نفري بود که به اصرار رئيس جمهور در انتخابات مجلس هشتم در فهرست اصولگرايان قرار گرفت و به مجلس راه يافت.
وي با وجود مخالفت شديد با نامزدي هاشمي در سال 84 که ضمن مصاحبه‌ها و مقالاتي منتشر شد، 8 سال بعد سراغ هاشمي 79 ساله رفت و با اصرار از وي خواست نامزد انتخابات شود. اين در حالي بود که هاشمي پيش از آن چند بار در ملاقات‌هاي خود تصريح کرده بود توانايي لازم براي مسئوليت‌ اجرايي را ندارد. با اين حال روحيه افراط و تفريطي مداوم علي مطهري باعث شد تا اين بار از هاشمي به اصرار حمايت کرده و در مقابل، هتاکي دور از منطق و انصاف اخير را عليه يک رزمنده و جانباز دفاع مقدس روا دارد.

 


همکار لانه جاسوسي سابق آمريکا در تهران، سناريوي تحريم انتخابات را به استهزا گرفت.
عليرضا نوري‌زاده با اشاره به اصرار محافل اپوزيسيون به تحريم انتخابات نوشت: از هم‌اکنون پيداست که شماري از ما، تحريم را مناسب‌ترين وسيله براي مقابله با بازي انتخابات فرض کرده‌ايم. اما در واقع اين تحريم فقط شامل خود ما مي‌شود که اصلا با صندوق‌هاي رأي و رژيم و نمايندگي‌هايش کاري نداريم. اما متأسفانه بعضي از ما به اين توهم دچار هستيم که اگر ما انتخابات را تحريم کنيم و يک اطلاعيه چهار خطي بيرون دهيم و بعضا در يکي از شبکه‌هاي ماهواره‌اي داد سخن دهيم که بله، اين انتخابات غيرقانوني است و... پنجاه ميليون رأي‌دهنده در خانه مي‌مانند و توصيه‌هاي ما را به گوش جان اطاعت خواهند کرد.
وي مي‌افزايد: گروه دوم، که در جمعشان بسياري از مخالفان سرسخت رژيم هم ديده مي‌شوند بر اين باورند که بايد کاري کرد، بايد فضا را از اين حالت يأس و بي‌تصميمي بيرون آورد. مي‌توان يکبار ديگر با هوشمندي فضاي سال 88 را ايجاد کرد. بايد با دقت رفتار و عملکرد رژيم را زير نظر داشت. اگر رفسنجاني و مشايي تأييد صلاحيت شدند بايد همه توان را به کار برد که بازتاب رقابت اين دو با سعيد جليلي در جامعه انعکاس پيدا کند.
نوري‌زاده در اين نوشته که قبل از معلوم شدن رد صلاحيت 2 نامزد فتنه‌گران و حلقه انحراف به نگارش درآمده، ادامه مي‌دهد: سرانجام گروه سوم که باز از مخالفان سرشناس نظامند و در عين حال شعار انتخابات آزاد را به عنوان شعاري‌ محوري در مبارزه خود برگزيده‌اند، بر اين باورند که هر نوع شکافي در بدنه رژيم، به ايجاد فرصت جهت برگزاري انتخاباتي آزادتر، منجر خواهد شد. و حال که رهبر رژيم با دو نامزد مذکور سر آشتي ندارد وظيفه ما حتي اگر قلبا اعتقادي به اين دو نامزد نداريم، حمايت از آنها در برابر ولي‌فقيه است. گروه سوم اتخاذ يک استراتژي مرحله‌اي را ضروري مي‌داند. بر آن است که با برشمردن مضار آمدن امثال سعيد جليلي به صورت فعال از راه دور ولي با حضوري ملموس، بدون آنکه خود رأي دهد، در انتخابات شرکت کند. اينکه هاشمي بيايد يا مشايي براي اين دسته چندان اهميت ندارد. مهم آمدن يکي از آنها و نيامدن جليلي يا ولايتي است.
با اين وصف به نظر مي‌رسد رد صلاحيت نامزد فتنه‌گران و حلقه انحرافي باعث شوک شديد در محافل ضدانقلاب شده است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10