(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 06 خرداد 1392 - شماره 20503

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
از سوی وزارت دفاع انجام شد
تحویل انبوه سکوی پرتاب موشک‌های دوربرد به سپاه پاسداران
در پرتو وحی
اخبار ادبی و هنری
واشنگتن پست:اوضاع کنونی خاورمیانه به سود ایران است
آمادگی برای میزبانی 1/5 میلیون زائر با سخنرانی رهبر معظم انقلاب
برنامه‌های بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اعلام شد
روزنامه تونسی: انتخابات ایران آزاد و شفاف است
مخالفت فرانسه با شرکت ایران در کنفرانس ژنو 2
واکنش ایران به گزارش سالانه شورای همکاری خلیج فارس
رئیس جمهور بولیوی: خواستار گسترش روابط با ایران هستیم
یک مقام آمریکایی:‌ امتیاز دادن به ایران بهتر از تحریم است
رایزنی سفیر ایران در اسلام‌آباد با نواز شریف
رئیس دادگاه کیفری استان تهران: متهمان کهریزک هنوز لایحه دفاعیه خود را به دادگاه ارائه نکرده‌اند
جشن توت‌فرنگی در گیلان
آغاز مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزاد از 11 خرداد
حضور ووشوکاران مازندراني در اردوهاي تيم ملي
با حضور وزير راه و شهرسازي
خط‌آهن 60 کيلومتري شوشتر- هفت‌تپه به بهره‌برداري رسيد
فرمانده سپاه همدان تشريح کرد
وظايف مهم سپاه و بسيج در زمان انتخابات
خير خراساني، تمامي هزينه‌هاي ورزش پهلواني و زورخانه‌اي استان را پذيرفت
در گراميداشت سالروز فتح خرمشهر
همايش 2هزار نفري بسيجيان بناب برگزار شد
جوان هندي با حضور در دفتر امام جمعه جيرفت مسلمان شد
دبير ستاد مرکزي خدمتگزاران آباداني و پيشرفت: نامزدهاي رياست‌جمهوري و شوراي شهر تهران
رنگ‌هاي مصنوعي مواد غذايي ضريب هوشي کودکان را کاهش‌مي‌دهد
در سالگرد آزادي خرمشهر انجام شد
برگزاري اولين دوره مسابقات اتومبيل‌راني در بناب
مديرعامل صندوق صنعت بيمه کشور خبر داد
60 ميليارد تومان بدهي محکومان پرداخت ديه حوادث رانندگي
نماينده بناب در مجلس: جامعه را با تهمت و افترا نمي‌شود اداره کرد
   


حضرت امام‌خمینی(ره): من با اطمینان می‌گویم اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت می‌نشاند، اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را یکی پس از دیگری برطرف و سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد.

 


تحویل انبوه سکوی پرتاب لانچر، موشک‌های دوربرد زمین به زمین توسط سازمان صنایع هوا‌فضای وزارت دفاع به نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی مراسمی برگزار شد.
سرتیپ پاسدار «احمد وحیدی» در حاشیه مراسم تحویل انبوه سکوی پرتاب (لانچر) موشک‌های دوربرد زمین به زمین توسط سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع به نیروی هوا فضای سپاه، طی سخنانی با پاسداشت حماسه فتح خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عظیم‌الشان عملیات پیروز بیت‌المقدس گفت: به حول و قوه الهی و تلاش و همت فرزندان رشید ملت ایران در سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع، امروز شاهد تحویل انبوه سکوی پرتاب موشک‌های دوربرد زمین به زمین هستیم.
سردار وحیدی اضافه کرد: تحویل انبوه سکوی پرتاب علاوه بر اینکه تجلی اقتدار و خودکفایی جمهوری اسلامی ایران در طراحی و ساخت این سامانه راهبردی به شمار می‌رود، نشانگر قدرت و حجم بالای آتش موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که در شرایط تهدید قادرند با حجم انبوه موشک، بطور همزمان دشمن متخاصم را درهم کوبند.
وی با اشاره به انجام این پروژه خاطرنشان کرد: این اقدام وزارت دفاع که با همکاری نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شده است، لبیک عملی به فرمان فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای (دام عزه) است.
وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه «قدرت دشمن‌کوب موشکی جمهوری اسلامی ایران تنها بخشی از اقتدار دفاعی کشورمان محسوب می‌شود»، تصریح کرد: همه این توانمندی‌ها به منظور دفاع از صلح و تحقق بازدارندگی موثر انجام می‌شود.
وحیدی از این مراسم به عنوان رزمایش آمادگی نیروهای مسلح برای دفاع از تمامیت ارضی کشور یاد کرد و افزود: جنگ تحمیلی صدام و حامیانش علیه ایران اسلامی به ما آموخت که اگر آماده، قدرتمند و مهیای دفاع نباشیم، دشمن مقاصد شوم خود را عملی خواهد کرد و اگر آماده، قدرتمند و مهیای دفاع باشیم، هرگونه اقدام خصمانه از سوی دشمنان ملت ایران، سلب خواهد شد.
وی تاکید کرد: امروز بحمدالله وزارت دفاع با راهبرد محوری «خودباوری»، «تلاش»، «خودکفایی»، انواع سلاح و سامانه‌های نظامی را در حوزه‌های هوا فضا، دریایی، هوایی، زمینی، الکترونیک و اپتیک بطور کاملا بومی طراحی و تولید می‌کند، این توانمندی و تسلیحات پیشرفته درکنار قدرت ایمان، شجاعت و آمادگی یگان‌های عملیاتی نیروهای مسلح، آمادگی بسیار مطلوب و بالایی را ایجاد کرده به طوری که می‌توانیم با قاطعیت ادعا و اعلام کنیم که امروز فاصله آمادگی رزمی- عملیاتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در مقایسه با آغازین روزهای جنگ تحمیلی از زمین تا آسمان است.
وزیر دفاع در ادامه گفت: این خودکفایی و قدرت دفاعی و آمادگی مثال‌زدنی، مرهون خون شهیدان، تجارب ارزشمند دفاع مقدس و پایبندی کامل نیروهای مسلح به آرمان‌های امام شهیدان و شهیدان انقلاب اسلامی است.
وحیدی در پایان با قدردانی و تشکر از متخصصان و کارکنان اقتدارآفرین سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تاکید کرد: ایران اسلامی با هیچ کس سر جنگ ندارد و آغازکننده هیچ جنگ و درگیری نخواهد بود، اما به هیچ‌کس نیز اجازه تجاوز و اقدام خصمانه را نخواهد داد و با اقتدار خصم متجاوز را درهم کوبیده، آنان را از اقدام خود پشیمان خواهد کرد.
هیچ قدرتی توان مقابله
با ایران اسلامی را ندارد
سرتیپ پاسدار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران نیز در حاشیه این مراسم با تاکید بر اینکه تحویل انبوه موشک‌ها و سکوهای پرتاب آنها امروز برای ما امری عادی و تکراری شده است، خاطرنشان کرد: تحویل انبوه سکوهای پرتاب موشک‌های دوربرد زمین به زمین به نیروی هوا فضای سپاه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر تنها بهانه‌ای برای تقدیر و تشکر از زحمات حماسه‌سازان و اقتدارآفرینان نیروی هوا فضای سپاه و سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور است.
وی در پایان با تاکید بر ارتقای سطح آمادگی‌های نظامی نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات احتمالی دشمنان علیه انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز در بهترین شرایط بازدارندگی نظامی قرار داریم و هیچ قدرتی در جهان توان مقابله و صدمه به ایران اسلامی را ندارد.

 


خداوند آفریننده
هدایت‌کننده است
قرآن کریم:
(موسی به فرعون) گفت:
پروردگار ما، همان کسی است که به هر موجودی، آنچه را لازمه آفرینش او بوده داده، سپس (او را به راه کمال مطلوب) راهنمایی فرموده است.
سوره طه
آیه 51

 


5 فیلم درباره 5 شهید زن انقلاب
و دفاع مقدس ساخته می‌شود
پنج فیلم با موضوع «دختران شهید» تولید می‌شود. این پنج فیلم در قالب مستند- داستانی ساخته می‌شود و قرار است تا از طریق آنها، گروهی از شهدای گمنام و کمتر معرفی شده انقلاب و دفاع مقدس به جامعه و خصوصاً نسل جوان معرفی شوند.
«روح‌الله سهرابی» قائم‌مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با اعلام این خبر، اظهار داشت: در طول سا‌ل‌های گذشته بخش عمده‌ای از انرژي بخش‌های فرهنگی کشور صرف ساخت فیلم درباره شخصیت‌های شناخته شده و قهرمان‌های این عرصه شده است اما در میان شهدا چهره‌های گمنام و مظلومی وجود دارند که زندگی آنها و نیز ایستادگی آنها بر پای ارزش‌های انقلاب می‌تواند سرمشق بسیاری از مردم به‌خصوص نسل جوان باشد. به همین دلیل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برای شناساندن این شهدا اقدام به ساخت فیلم‌هایی در قالب مستند- داستانی در خصوص این شخصیت‌ها خواهد کرد و در مرحله اول زندگی زنان شهید «شهیده اسکندری»،‌«شهربانو نجاتی»، «ناهید فاتحی کرجو»، «سکینه نیک‌نژاد»، و «طاهره هاشمی» را در دستور کار خود قرار خواهد داد.
وی با اشاره به تولید این آثار در آینده بسیار نزدیک، گفت:‌«وجه تشابه این پنج شهید مظلومیت آنهاست که همه آنها از قربانیان ترور هستند. این شهدا با وجود سن و سال اندک، شناخت و بینش دقیقی از انقلاب داشته و در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب به شهادت رسیدند. فیلم‌های این شهدا نیز توسط کارگردان‌های جوان و خلاق تولید می‌شود.»
براساس این گزارش،‌«شهیده اسکندری» در مرداد سال 1363 در حین کمک به مجروحان جنگ در آبادان به شهادت رسید. «شهربانو نجاتی» در چهارم فروردین سال 1358 در گنبد توسط ضد انقلاب به شهادت رسید. «ناهید فاتحی کرجو» نیز در آذر سال 1361 در سنندج توسط نیروهای کومله شهید شد. «سکینه نیک‌نژاد» در بهمن سال 1360 در کرج توسط منافقین ترور شد.
گفتنی است سال گذشته نیز انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس اقدام به تولید آثار مستند- داستانی نمود که از آن جمله می‌توان به فیلم «بالاتر از ابرها» ساخته الیاس بابایف با موضوع زندگی و شهادت شهیده «مریم فرهانیان» اشاره نمود.
مراسم یادبود زنده‌یاد امیرحسین فردی در زادگاهش برگزار می‌شود
مراسم گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم امیرحسین فردی، نویسنده نام‌آشنای انقلاب اسلامی و مدیر سابق مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در زادگاهش اردبیل روز پنجشنبه 9 خرداد برگزار می‌شود.
این مراسم با حضور محسن مؤمنی‌شریف رئيس حوزه هنری، حجت الاسلام سیدحسن عاملی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اردبیل، اکبر نیکزاد استاندار اردبیل، مرتضی سرهنگی مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری حوزه هنری، هدایت‌الله بهبودی مدیر دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری، علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، مجتبی رحماندوست نویسنده و نماینده مجلس شورای اسلامی، کاظم چلیپا نقاش پیشکسوت، محمد کاسبی بازیگر و جمعی از مسئولان و هنرمندان استانی برگزار می‌شود.
پخش کلیپی از زندگی مرحوم فردی و سخنرانی عاملی، نیکزاد، مؤمنی‌شریف و سرهنگی گوشه‌هایی از برنامه‌های این مراسم است.
این مراسم ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 9 خرداد در مجتمع فرهنگی هنری ولایت شهر اردبیل برگزار می‌شود.
مخالفت رئيس هیئت مدیره خانه سینما
با تأسیس مجدد این تشکل منحله
در ادامه مخالفت‌ها با راه‌اندازی دوباره خانه سینما، این بار رئیس هیئت مدیره این خانه منحله، با تأسیس دوباره این تشکل غیرقانونی مخالفت کرد.
فرهاد توحیدی با انتقاد از سخنانی که آنها را توجیه مسئولان سازمان سینمایی می‌داند، تأکید می‌کند که هیئت «بازگشایی خانه سینما» شأن قانونی ندارد و این هیئت نمی‌تواند مؤسسه‌ای را که یکبار تأسیس شده است دوباره تأسیس کند!
رئيس هیئت مدیره خانه منحله سینما در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: سخن ما روشن است؛ اساسنامه اصلاح شده‌ای که به امضای نمایندگان وزارت ارشاد، خانه سینما و رئيس‌جمهور رسیده، راه را کاملاً روشن و واضح‌ توضیح داده است و گفته که چه باید کرد. وقتی اساسنامه ابلاغ می‌شود، هیئت مدیره خانه سینما مسئول اداره آن است و باید مجمع عمومی را بر گزار کند و اساسنامه ابلاغ شده، در آن مجمع بررسی شود و سپس انتخابات هیئت مدیره جدید برگزار خواهد شد. در اساسنامه مورد توافق، اصلاً چیزی به نام هیئت «بازگشایی خانه سینما» وجود ندارد.
او با انتقاد از طرح این بحث که هیئت بازگشایی در حکم هیئت مؤسس خانه سینماست، یادآوری کرد: خانه سینما یک بار برای همیشه در سال 1372 تأسیس شده است. دوستان بهتر است یک بار اساسنامه‌ای را که امضا کرده‌اند، بخوانند.
رئیس هیئت مدیره خانه سینما در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود خانه سینما با روال قبلی توسط وزارت ارشاد منحل و لغو فعالیت شده است و ادامه فعالیت آن معنی ندارد، توضیح داد: تعطیل کردن یک مؤسسه با نبودن آن مؤسسه، متفاوت است. مؤسسه خانه سینما وجود داشته و شخصیت حقوقی دارد، در واقع این مؤسسه تعطیل شده است و یک روزی می‌تواند بازگشایی شود.
گفتنی است، با وجودی که حتی مدیران سابق و سکولار تشکل سیاسی و منحله خانه سینما نیز علاقه‌ای به بازگشایی مجدد آن ندارند، اما مسئولین سازمان سینمایی اصرار فراوانی بر بازگشایی این تشکیلات دارند.
جواد شمقدری: شوخی کردم!
«جواد شمقدری» درباره صحبت با استیون اسپیلبرگ برای اهدای نخل طلای «کن» به اصغر فرهادی گفت: شوخی کردم.
رئیس سازمان سینمایی کشور درباره سخنانش پیرامون صحبت با اسپیلبرگ برای اعطای «نخل طلا» به فیلم جدید اصغر فرهادی گفت: موضوع کاملا به شکل غیرجدی و با حالت شوخی پرسیده شد و من هم به شوخی پاسخ دادم خبرنگاری با خنده پرسید که این‌بار لابی نمی‌کنید؟، من هم با خنده پاسخ دادم که اسپیلبرگ هست، خودش این کار را می‌کند.
به گزارش ایسنا، وی که هنگام بیان این توضیحات از وضعیت پیش‌آمده خنده‌اش گرفته بود، ادامه داد: آن خبرنگار سوالش را با شوخی پرسید و با شوخی پاسخش را شنید. بحث اصلا جدی نبود و نباید رسانه‌ای می‌شد، چون حالت گفت‌وگو نداشت.
شمقدری در پاسخ به پرسش دیگری درباره زمان جلسه بعدی شورای عالی سینما گفت: هیچ خبر جدیدی نیست. خانه سینما و بحث مالیات‌ها باید در جلسه شورا مطرح می‌شد، که حل شد. فعلا دلیل خاصی برای جلسه نیست مگر آنکه آقای رئیس‌جمهور بخواهند جلسه‌ای تشکیل شود. رئیس سازمان سینمایی کشور در پایان درباره وضعیت اکران «گزارش یک جشن» که سال قبل توسط سازمان سینمایی خریداری شده بود، بیان کرد: این فیلم اکنون در اختیار موسسه رسانه‌های تصویری است که بعدا می‌تواند در زمان مقتضی اکران شود. در حال حاضر خبر جدیدی در این زمینه نداریم.

 


روزنامه واشنگتن پست نسبت به پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران اذعان کرد و اوضاع خاورمیانه را به نفع کشورمان دانست.
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت: «کاملاً قابل درک است که چرا قدرت‌های دنیا بر روی خاورمیانه تمرکز کرده‌اند. نقشه این منطقه از دنیا ریشه‌دار و بسیار قدیمی است.»
این روزنامه آمریکایی در نگاهی به اوضاع کنونی کشورهای منطقه نوشت: «عراق و سوریه به قتلگاه تبدیل شده است. اردن که با سیلی از آوارگان سوری روبرو است. ترکیه نیز با مشکلات جدیدی از جانب گروه‌های تروریستی و پناه‌جویان سوری دست و پنجه نرم می‌کند. اخیراً روسیه نیز به پشتیبانی از دولت بشار اسد وارد گود شده است. آن‌ها با ارسال سلاح‌های پیشرفته به بشار اسد اجازه می‌دهند تا سوریه از تشکیل منطقه پرواز ممنوع جلوگیری کند و حتی هدف‌های هوایی را در خارج از آسمان سوریه تهدید نماید.»
به گزارش جام، واشنگتن پست در ادامه مدعی شد: «تنها ایران است که از نابسامانی اوضاع منطقه به نفع خودش استفاده می‌کند و به پیشرفت‌های هسته‌ای خود سرعت می‌دهد. تا زمانی که دنیا به دنبال آن است که چگونه در سوریه مداخله نماید و یا به چه نحوی با مشکلات عراق گلاویز شود و به دنبال راه حلی برای تقویت ترکیه و اردن باشد، پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران بدون کنترل خواهد ماند. درست هنگامی که رسانه‌های دنیا به موضوعاتی غیر از ایران سرگرم هستند، جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت‌های جدیدی از برنامه هسته‌ای خودش دست پیدا می‌کند.»

 


دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام‌خمینی(ره) با بیان اینکه مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) ۱۴ خرداد با سخنرانی مقام معظم رهبری برگزار می‌شود، گفت: ۱۳ و ۱۵ خرداد به دلیل ساخت وساز در حرم مراسم رسمی برگزار نمی‌شود.
محمد علی انصاری دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) با حضور در یک نشست خبری که در ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: مراسم بیست و چهارمین سالگرد امام خمینی(ره)  با برنامه‌های خوب و جامع و با همدلی و وفاق کامل بین همه دستگاه‌های دولتی و ارکان کشور برگزار می‌شود.
وی با تشکر از تلاش‌ و همکاری دولت، گفت: از همت، تلاش و همکاری دولت خدمتگزار و شخص رئیس جمهور و نمایندگان ویژه وی و همچنین وزیر کشور و سایر وزرا کمال تشکر  را دارم چرا که در هشت سالی که در دولت احمدی‌نژاد سالگرد امام راحل را برگزار کردیم، انصاف این است که من در جایگاهی که هستم از تلاش‌‌های آنها و برنامه‌های خوبی که برای برگزاری داشته اند، صمیمانه تشکر کنم.
دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه برای برگزاری مراسم سالگرد امام راحل، سه کمیته اصلی تشکیل شده است، افزود: کمیته اجرایی و پشتیبانی مراسم،‌ شامل دستگاه‌های اجرایی، وزارتخانه‌ها،‌ سازمان‌ها و ارگان‌های نظام هستند. امسال برای 5/1 میلیون نفر زائر استانی و شهرستانی آماده پذیرایی هستیم و ثبت نام‌ها نیز از آغاز سال جدید صورت گرفته و سازمان بسیج مستضعفین کار ثبت نام،‌ استقرار، اسکان،‌ تغذیه و همراهی کاروان‌ها از سراسر کشور را عهده‌دار است. 
انصاری ادامه داد: امسال بخش عمده‌ای از کاروان‌ها را زائران جوان و کسانی که برای نخستین بار در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) شرکت می‌کنند،‌ تشکیل خواهند داد لذا تمام امکانات برای پذیرایی از آنها فراهم شده است.
به گزارش تسنیم، وی افزود: حرم امام خمینی(ره) در 5 کیلومتر با تمام دستگاه‌های اجرایی و شهرداری تهران آماده برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره ) است. ضمن اینکه در حوزه پیرامونی حرم نیز اقدماتی در حال انجام است.
دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) ادامه داد: دایر کردن ایستگاه‌های صلواتی، ایستگاه فرهنگی، ایستگاه خدمت رسانی به مردم، ایستگاه بهداشتی و درمانی و ایستگاه آب رسانی برای خدمات دهی به زائران تعبیه شده است و هم اکنون در اطراف حرم صدها نفر از نیروهای شهرداری تهران آماده صحنه آرایی و پاکسازی هستند.
انصاری با بیان اینکه مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)  14 خرداد امسال از ساعت 9 صبح با قرائت قرآن کریم و عزاداری مداحان و عزاداران آغاز می‌شود، گفت: در ادامه مراسم سخنرانی سید حسن خمینی را خواهیم داشت و با حضور میلیون‌ها انسان شیفته، هزاران نفر از مهمانان خارجی و مسئولین سیاسی و فرهنگی نظام و همچنین اعضای بیت امام خمینی (ره) و صدها خبرنگار داخلی و خارجی به استقبال سخنان مقام معظم رهبری می‌رویم که ایشان همه ساله ملت ایران و مشتاقان امام راحل را از سخنان خود بهره‌مند کرده‌اند.
وی با بیان اینکه به دلیل محدودیت و مشکلات ناشی از ساخت وساز حرم، مراسم روز قبل و روز بعد از 14 خرداد برگزار نمی‌شود، گفت: البته درهای حرم در روزهای 13 ، 14 و 15 خرداد برای مردم و عزادارانی که از شهرستان‌ها حضور می‌یابند،‌ باز است اما حرم امام راحل امسال در این روزها برنامه رسمی ندارد. 

 


روزنامه «الصباح» چاپ تونس در مقاله‌ای با عنوان «انتخابات ایران و منافع کشورهای عربی»، تأکید کرد که در ایران برخلاف این کشورها، انتخابات به صورت آزاد و شفاف برگزار می‌شود.
این روزنامه تونسی نوشت: برگزاری انتخابات مختلف در ایران به خصوص انتخابات ریاست جمهوری، ادعاهای بسیاری از محافل حقوق بشری که ادعای نبود دموکراسی در این کشور را دارند، باطل می‌کند.
به نوشته الصباح، محافل غربی و رسانه‌های وابسته به آنان همواره تلاش دارند تا چهره‌ای از خفقان در ایران برای مخاطبان خود ترسیم کنند، اما به عقیده بسیاری از اندیشمندان جهان، دموکراسی واقعی و آزادی بیان به معنای واقعی در ایران اجرا می‌شود.
این روزنامه افزود که بسیاری از تحلیلگران سیاسی معتقدند نظام حکومتی در ایران براساس چندین جایگاه مهم سیاسی اداره می‌شود.
به گزارش ایرنا، این روزنامه تونسی اضافه کرد: باید اذعان داشت که ایران از جمله معدود کشورهایی است که مردم آن رئیس جمهوری خود را به صورت آزاد انتخاب می‌کنند.
الصباح تأکید کرد که مجلس ایران نیز از جمله مجلس‌هایی است که توانایی استیضاح سیاستمداران و مسئولان اقتصادی بلندپایه کشور را دارد.
روزنامه تونسی افزود: کشورهای غربی باید بدانند محاصره اقتصادی به دلیل ادامه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای، نمی‌تواند در اراده ملت ایران خدشه‌ای وارد کند.
الصباح به سران کشورهای عربی توصیه کرد که باید در انتخاب همپیمان مناسبی مانند ایران و جایگاه آن در منطقه با دقت بیشتری اقدام کنند.

 


وزیر خارجه فرانسه اظهار داشت: پاریس با حضور ایران در نشست ژنو 2 مخالف است.
به گزارش فارس به نقل از رویترز، وزیر خارجه فرانسه با طرح این ادعا که ایران در درگیری‌های سوریه نقش داشته و تمایلی به صلح ندارد، ایران را از شرکت در کنفرانس صلح سوریه منع کرد.
لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه میزبان سرگئی لاوروف و جان کری، وزرای خارجه روسیه و آمریکا خواهد بود تا با آنها درباره نحوه هدایت بشار اسد و مخالفان سوریه به مذاکرات صلح ژنو بحث و تبادل نظر کند.
آقای فابیوس در هواپیمایی به مسیر ابوظبی گفت هیچ عصای جادویی وجود ندارد که با آن بتوان گروه‌های درگیر در سوریه را پای میز مذاکره آورد.
روسیه در روزهای گذشته خواسته است ایران در کنفرانس صلحی که مسکو و واشنگتن به طور مشترک آن را پیشنهاد داده‌اند، شرکت کند.
اما فابیوس گفت حضور ایران در سوریه از طریق افسرانش که عملیات‌‌های نظامی در سوریه را هدایت می‌کنند و از طریق بازوی نیابتی‌اش حزب‌الله در سوریه فعال است، به معنی این است که ایران جایی در این میز مذاکره ندارد.
وی افزود: «با این حال روسی‌ها می‌‌خواهند ایران در ژنو حضور داشته باشد، اما ما با این موضوع مخالفیم زیرا این کشور به دنبال راه حل سیاسی نیست و بر عکس خودش را وارد بحبوحه درگیری‌ها کرده است.»
ایران هرگونه نقشی در حمایت از ارتش بشار اسد را رد کرده است.
این در حالی است که چندی پیش کشورهای روسیه و چین از حضور ایران در نشست ژنو 2 حمایت کرده بودند.

 


سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به گزارش دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس و اتهامات مطرح شده علیه کشورمان، گفت: این شورا با گذشت ۳۲ سال هنوز از شناخت واقعیات اطراف خود عاجز و تحت تأثیر سیاست‌های منفی و غیرسازنده است.
سید عباس عراقچی با اشاره به اینکه تکرار مواضع مداخله جویانه در قبال مالکیت و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، هیچگونه تأثیری بر واقعیت‌های موجود حقوقی و تاریخی نداشته و نخواهد داشت، اظهار کرد: این جزایر بخش لاینفک سرزمین ایران است و تمامی اقدامات انجام گرفته در جزایر مزبور، در چارچوب حقوق حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران است.
سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: جای تأسف است که شورای همکاری در گزارش خود در مورد مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5، ادعاهایی را مطرح کرده که از یک سو نشان دهنده بی اطلاعی و از سوی دیگر بیانگر نیات سوء برخی اعضای این شورا نسبت به حل و فصل مسالمت‌آمیز موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی است.
وی افزود: عدم مداخله در امور داخلی سایر کشورها به ویژه همسایگان و پیروی از سیاست احترام متقابل از جمله اصول پایدار و ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.
ایران حملات تروریستی نیجر را محکوم کرد
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان حملات تروریستی اخیر در نیجر را محکوم کرد.
سیدعباس عراقچی ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت مسلمان نیجر گفت: انجام حملات انتحاری و تروریستی که افراد بیگناه را هدف خود قرار داده در اسلام هیچ جایگاهی ندارد و توطئه دشمنان اسلام و ملت مسلمان نیجر می‌باشد.
لازم به ذکر است که روز پنجشنبه بر اثر دو حمله انتحاری که در شهرهای آگادز و آرلیت در شمال نیجر رخ داد حدود 20 نفر کشته شدند.
دو کشور جمهوری اسلامی ایران و نیجر دارای روابط خوب و دوستانه‌ای هستند و جمهوری اسلامی ایران در نیامی پایتخت نیجر سفیر دارد و نیجر نیز قرار است به زودی سفارت خود را در تهران افتتاح کند.

 


مورالس رئیس جمهور بولیوی از تمایل دولت این کشور برای گسترش روابط با ایران خبر داد.
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان «پرنسا لاتینا»؛ اوو مورالس، رئیس جمهور بولیوی طی نشستی با علی سعیدلو، معاون رئیس جمهور ایران در حاشیه مراسم تحلیف رافائل کورئا، رئیس جمهور اکوادور از تصمیم دولت این کشور برای گسترش روابط با ایران خبر داد.
مورالس در این نشست در رابطه با اهداف نهایی هر دو کشور ایران و بولیوی اعلام کرد: «هم کشور ما و هم ایران دارای آرمان‌های ضد امپریالیستی هستیم و می‌خواهیم با تمام هژمونی ابرقدرت‌ها مبارزه کنیم.»
رئیس جمهور بولیوی در خصوص روابط ایران و بولیوی گفت: «دولت بولیوی همچون گذشته می‌خواهد به روابط خود با ایران ادامه دهد و این روابط را روز به روز در تمامی زمینه‌ها گسترش دهد و از این طریق ما خواهیم توانست تا در برابر دیگر قدرت‌های جهانی ایستادگی کنیم.»
مورالس همچنین در این نشست از دخالت بیگانگان در کشور سوریه انتقاد کرد و همانند دیگر رهبران جهان خواستار حل بحران در این کشور از طریق مذاکره شد.
سعیدلو نیز به نوبه خود از رضایتمندی مقامات ایرانی برای گسترش روابط با کشورهای آمریکای جنوبی خبر داد.

 


دولت باراک اوباما نمی‌تواند با اعمال تحریم‌های بیشتر نتیجه مناسبی به دست آورد و باید با اقدامات دیپلماسی و دادن امتیازاتی به جمهوری اسلامی در مسیر پرونده هسته‌ای این کشور گام بردارد.
سایت روزنامه جروزالم پست در خبری نوشت:«یک دیپلمات سابق آمریکایی در گفتگو با روزنامه لس‌آنجلس تایمز با بیان اینکه اوباما باید در خصوص ایران گام‌های دیپلماتیک بردارد، گفته است اعمال تحریم‌ها نمی‌تواند ایران را از غنی‌سازی اورانیوم بازدارد.»
رایان کروکر دیپلمات سابق آمریکا در کشورهای عراق، افغانستان، کویت، لبنان و سایر کشورهای خاورمیانه همچنین به روزنامه لس‌‌‌‌‌آنجلس تایمز گفته است: «دولت باراک اوباما نمی‌تواند با اعمال تحریم‌های بیشتر نتیجه مناسبی به دست آورد و باید با اقدامات دیپلماسی و دادن امتیازاتی به جمهوری اسلامی در مسیر پرونده هسته‌ای این کشور گام بردارد.»
وی افزود:‌«تحریم کردن کار آسانی است اما نمی‌توانیم سوگند بخوریم که با این کار آنها را از ادامه فعالیت ‌بازداشته‌ایم. به نظر من با ادامه روند تحریم‌ها ما ایرانیان را به تعمیق فعالیت‌های هسته‌ای ترغیب می‌کنیم.»

 


سفیر کشورمان در پاکستان با «نوازشریف» رهبر حزب «مسلم لیگ شاخه‌نواز» دیدار و گفت‌و گو کرد.
روزنامه «بیزینس ریکوردر» گزارش داد: علیرضا حقیقیان، سفیر ایران در پاکستان روز شنبه با نواز شریف، رهبر حزب «مسلم لیگ شاخه‌نواز» در محل اقامت وی دیدار و درباره مسائل مهم گوناگون در آستانه تشکیل دولت منتخب جدید «مسلم لیگ-نواز» مذاکره کرد.
در طول این دیدار، شرایط منطقه‌ای، روابط پاکستان و ایران، پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران و دیگر موضوعات مورد تبادل‌نظر قرار گرفت.
این گزارش به نقل از منابعی افزود که سفیر ایران با نواز درباره اراده دولتش برای برآوردن مطالبات پاکستان در زمینه انرژي صحبت کرده است.
براساس این گزارش، سفیر ایران به نواز شریف در خصوص موفقیت حزب «مسلم لیگ- نواز» در انتخابات تبریک گفت و اظهار کرد که ایران روابطی قوی با پاکستان را خواستار است.
همچنین به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه «نیشن»، وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد: تغییر دولت تاثیری بر سیاست خارجی موجود این کشور و پروژه خط لوله گاز ایران- پاکستان نخواهد داشت.
این روزنامه با اشاره به اعلام «اراده آهنین» دولت پاکستان برای تداوم ساخت این خط لوله ضمن سرپیچی از فشار غرب آن را یک اقدام انتخاباتی به موقع خواند و افزود: اکنون جلیل عباس گیلانی، وزیر امور خارجه پاکستان نیز پیش‌بینی می‌کند که تا آنجا که مسئله به خط لوله گاز ایران مربوط می‌شود، چیزی تغییر نخواهد کرد.

 


رئیس دادگاه کیفری استان تهران گفت: هیچ‌یک از متهمان کهریزک تاکنون لایحه دفاعیه خود را به دادگاه ارائه نکرده‌اند و این در حالی است که تنها یک هفته برای ارائه این لایحه فرصت دارند.
محسن افتخاری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تاکنون هیچ یک از متهمین نسبت به ارائه لایحه دفاعیه خود به دادگاه اقدام نکرده‌اند.
وی مهلت قانونی برای ارائه لایحه دفاعیه را یک هفته دانست و افزود: دفاع آخر از متهمان اخذ شده و ارائه لایحه دفاعیه الزامی نیست اما بر اساس حقوق خود می‌توانند لایحه دیگری را تقدیم دادگاه کنند.
رئیس دادگاه کیفری استان تهران در ادامه تصریح کرد: پس از گذشت یک هفته از آخرین جلسه دادگاه، هیأت قضائی در جلسه‌ای مشورتی تصمیم نهایی خود را اعلام می کند.
افتخاری تأکید کرد: در صورتی که پرونده از نظر هیأت قضائی کامل باشد ختم دادرسی از سوی قاضی اعلام می‌شود.

 


جشنواره برداشت توت‌فرنگی در روستای بهمنیر استان گیلان برگزار شد.
جشنواره برداشت توت‌فرنگی به منظور جذب گردشگر در این روستا برگزار شده است. کاشت محصول توت‌فرنگی در بهمنیر سابقه‌ای طولانی دارد.
جشن توت‌فرنگی با هدف معرفی آئین سنتی عروس‌بران لافندبازی (بندبازی) حصیربافی، پخش مربای توت‌فرنگی و عرضه محصولات و صنایع دستی روستای بهمنیر برگزار شد.

 


رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آغاز مصاحبه 13 رشته آزمون دکتری از یازدهم خرداد ماه، گفت: 2000 نفر در دوره با آزمون دکترای تخصصی دانشگاه آزاد پذیرفته می‌شوند.
دکتر ناصر اقبالی در نشست خبری با اشاره به شرکت 65 هزار داوطلب در آزمون دکتری با آزمون دانشگاه آزاد، اظهار داشت: ظرفیت پذیرش در دوره با آزمون 2000 نفر و در دوره بدون آزمون 400 نفر است. وی با بیان اینکه مصاحبه متقاضیان دکتری از یازدهم خرداد آغاز می‌شود گفت: مصاحبه داوطلبان این دوره از آزمون تا پایان مرداد ادامه دارد.
رئيس مرکز آزمون دانشگاه آزاد درباره رشته‌هایی که زمان مصاحبه آنها اعلام شده است، گفت: در حال حاضر زمان مصاحبه رشته‌های زبان و ادبیات عرب، مدیریت محیط زیست ( مدیریت محیط زیست)، مدیریت محیط‌زیست ( حقوق محیط زیست)، فیزیک، ژئوفیزیک، هواشناسی، آمار، مهندسی محیط زیست، مهندسی مکانیک طراحی جامدات، مهندسی مکانیک تبدیل انرژي، مهندسی هوافضا، مهندسی سیستم‌های انرژي و محیط زیست بر روی سایت مرکز آزمون به نشانی www. azmoon.net اعلام شده و داوطلبان می‌توانند از زمان مصاحبه خود مطلع شوند.

 


ساري - خبرنگار کيهان:
رئيس هيئت ووشو مازندران از حضور ووشوکاران مازندراني در اردوهاي تيم ملي خبر داد.
عليرضا قهاري گفت: مهمترين مشکل اساسي ورزش ووشو در مازندران نداشتن خانه اختصاصي ووشو در اين استان است.
وي افزود: در حال حاضر براي آمادگي بيشتر ملي‌پوشان اردوي تيم ملي در تهران با حضور 20 ووشوکار مازندراني برگزار مي شود.
قهاري گفت: در اين اردو علي يوسفي در وزن منهاي 60 کيلوگرم، سجاد عباسي در منهاي 70 کيلوگرم و غلامعلي خانکشي در منهاي 90 کيلوگرم، مهدي جعفرپور منهاي 60 و آرمان بازياري منهاي 90، معين تقوي منهاي 80 و سروش بهنود در رده جوانان در منهاي 75 و خانم‌ها هم‌دريايي در وزن منهاي 60، خجسته منهاي 70 کيلوگرم به عنوان دعوت‌شدگان مازندراني به تيم ملي هستند.
وي با اشاره به حضور مربي مازندراني در ووشو کشور تصريح کرد: خانم فضلي به عنوان مربي تيم ملي جوانان مشغول فعاليت است.
قهاري با اشاره به حضور دو ووشوکار ديگر مازندراني در ترکيب تيم ملي بانوان تصريح کرد: رقابت‌هاي جهاني ووشو روزهاي هفتم تا 16 آبان در شهر کوالالامپور مالزي برگزار مي‌شود.

 


با حضور وزير راه و شهرسازي، مديرعامل راه‌آهن، نماينده مردم شوشتر در مجلس شوراي اسلامي و برخي ديگر از مقامات محلي استان خوزستان، خط آهن 60 کيلومتري شوشتر- هفت‌تپه و ايستگاه اين مسير ريلي به بهره‌برداري رسيد.
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا»، بازسازي و نوسازي خط ريلي شوشتر- هفت‌تپه و اتصال آن به راه‌آهن سراسري از جمله پروژه‌هاي مهر ماندگار و از مصوبات سفر اول هيئت دولت به استان خوزستان بود.
مطالعات مقدماتي اين طرح از سال 1388 و فعاليت‌هاي اجرايي به منظور استفاده از زيرسازي راه‌آهن از خرداد 1390 آغاز شد.
جابه‌جايي مسافر درون استاني و برون‌استاني، توسعه حمل و نقل بار به ويژه محصولات شرکت پتروشيمي و کارخانه آلومينيوم مسجد سليمان در صورت اتصال ريلي شوشتر- مسجدسليمان- دشت ذيلايي، توسعه اقتصادي منطقه و اشتغالزايي، از اهداف کلي اين پروژه به شمار مي‌رود.
بنابراين گزارش مديرعامل راه‌آهن درباره اين مسير ريلي گفت: بهسازي و بازسازي ايستگاه‌ها و خطوط ريلي از اولويت کاري راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران است، خط‌آهن 60 کيلومتري شوشتر- هفت‌تپه نيز به عنوان يکي از حلقه‌هاي مفقوده کريدور شمال- جنوب در برخي قطعات نيازمند بهسازي و تغيير تراورس بود، همچنين در عين حال نيز بايد اصلاحي هندسي در مسير انجام و به نوعي ايمني و سرعت لازم براي حرکت قطار تأمين مي‌شد در اين راستا شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران بازسازي و بهسازي خط‌آهن شوشتر- هفت‌تپه به‌عنوان يکي از قطعات اصلي کريدور شمال- جنوب غرب را در دستور کار خود قرار داد.
عبدالعلي صاحب محمدي گفت: خط‌آهن شوشتر- هفت تپه با اعتباري بيش از 29 ميليارد تومان ساخته شده است.
به گزارش فارس طول کل اين خط‌آهن حدود 60 کيلومتر است که 40 کيلومتر آن از سمت هفت‌تپه در اين مسير نيازمند بهسازي بود؛ بايد خط جمع‌آوري مي‌شد و تراورس آن تغيير مي‌کرد؛ به دليل آنکه برخي از اين قسمت‌ها داراي ريل و تراورس خيلي قديمي بودند قابليت استفاده براي شرايط امروز را نداشتند بنابراين ترميم و بهسازي اين خط در دستور کار قرار گرفت و امروز به بهره برداري رسيد.

 


همدان - خبرنگار کيهان:
فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان گفت: انجام 5 وظيفه در برگزاري انتخابات، برعهده سپاه و بسيج نهاده شده است.
سرتيپ پاسدار غلامعلي ابوحمزه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: تلاش براي حضور حماسي و تبيين مطالبات رهبر معظم انقلاب در پيوند با انتخابات، بيان معيارهاي کانديداي اصلح، پاسخ به سوالات و ابهامات جامعه، کمک به دستگاه‌هاي اجرايي براي برگزاري انتخابات، ايجاد امنيت همه جانبه و باثبات، 5 راهبرد سپاه و بسيج در جريان انتخابات است.
وي ادامه داد: سپاه و حتي بسيج در زمان ماموريت خود، به هيچ عنوان وارد معرفي مصداق‌ها در انتخابات نخواهند شد.
اين مسئول اضافه کرد: البته برخي افراد ممکن است مواضع و نظرات خود را به سپاه منتسب کنند، در صورتي که موضع‌گيري‌ها و نظرات سپاه کاملا روشن و مشخص است.
ابوحمزه يادآور شد: افرادي از بازنشستگان سپاه نيز در امور تبليغات و انتخابات ممکن است وارد شوند که اين افراد ديگر در اختيار سپاه نيستند و به ميل خود عمل مي‌کنند.

 


بردسکن- خبرنگارکيهان:
رئيس هيئت ورزش‌هاي پهلواني و زورخانه‌اي خراسان رضوي خبر داد: خيري تمامي هزينه‌هاي ورزش پهلواني و زورخانه‌اي خراسان رضوي را پذيرفته است.
رئيس هيئت ورزش‌هاي پهلواني و زورخانه‌اي خراسان رضوي افزود: با توجه به محدوديت اعتباري، خيري به نام جليل کفايتي تمامي هزينه‌هاي در طول سال ورزش پهلواني و زورخانه‌اي استان را تقبل کرده است.
داوود آقام عليزاده در حاشيه برگزاري چهارمين همايش ورزش‌هاي پهلواني و زورخانه‌اي کشور در بردسکن افزود: سال قبل اعتبار خاصي از طريق فدراسيون به هيئت استان اختصاص پيدا نکرد و امسال نيز اعتباري تخصيص پيدا نکرده است، اما خيري به نام جليل کفايتي تمامي هزينه‌هاي زورخانه‌هاي استان را تقبل کرده است و تاکنون براي تجهيزات وسايل تخصصي 3زورخانه مبلغ 30ميليون تومان کمک کرده است.
رئيس هيئت ورزش‌هاي پهلواني و زورخانه‌اي خراسان رضوي همچنين از احداث 2زورخانه ديگر با هزينه‌هاي اين خير در استان خبر داد.

 


بناب- خبرنگار کيهان:
ملتي که 34 سال در برابر ابرقدرت‌ها ايستاده امروز هم مي‌تواند با پيروي از ولايت فقيه بر مشکلات چيره شود.
فرمانده لشکر عملياتي سپاه عاشورا با اعلام اين مطلب در همايش گراميداشت سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر گفت: خرمشهر در حالي آزاد شد که هيچ کس فکر آن را نمي‌کرد، چون همه امکانات و تجهيزات در خدمت پشتيباني از رژيم بعث عراق بود.
سرهنگ اصغر عباسقلي‌زاده عوامل اصلي پيروزي رزمندگان اسلام در عمليات آزادسازي خرمشهر را علاوه بر تاکتيک‌هاي خارق‌العاده نظامي، نيروي اخلاص و ايمان رزمندگان برشمرد و گفت: آزادسازي خرمشهر به دست بسيج و ارتش در آن زمان همه دنيا را مبهوت کرد.
در اين همايش که اقشار مختلف بسيجي شهري و روستايي، مديران ادارات، فرماندهان نظامي و انتظامي، روحانيان و خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران حضور داشتند، فرمانده سپاه ناحيه بناب نيز طي سخناني هدف از برگزاري همايش را سنجش توان و آمادگي دفاعي بسيجيان سلحشور ناحيه و اعلام آمادگي براي خلق حماسه سياسي و اقتصادي در سال جاري اعلام کرد و گفت: قطعا بسيجيان هميشه در صحنه بناب بار ديگر با لبيک به فرامين فرمانده معظم کل قوا، دوشادوش ملت ايران با خلق حماسه سياسي در 24 خرداد، مقدمه ايجاد حماسه اقتصادي را فراهم خواهند کرد.
سرهنگ پاسدار فريدون محموديان افزود: تا زماني که فرهنگ و روحيه بسيجي و جهادي در جامعه زنده است، انقلاب اسلامي ايران همچنان بالنده و سربلند به حيات خود ادامه خواهد داد.
در ادامه اين همايش که در مرکز شهر بناب برگزار شد، پس از اجراي نمايش‌هاي رزمي توسط گروه‌هاي ورزش رزمي بسيج، تجهيزات نظامي و يگان‌هاي موتوري بسيج ناحيه بناب از مقابل جايگاه رژه رفته و سپس در سطح شهر به نمايش قدرت پرداختند.

 


جوان هندي روز يکشنبه با حضور در دفتر امام جمعه جيرفت و قرائت شهادتين مسلمان شد.
به گزارش ايرنا، «جيمي کارياپا» که آيين وي پيش از اين هندو بود پس از تشرف به دين اسلام نام خود را به «جميل علي» تغيير داد و با يک دختر مسلمان جيرفتي نيز ازدواج کرد.
اين جوان هندي بيان کرد: هدف از تشرف به دين اسلام به اين خاطر است که اسلام دين رأفت و مهرباني است و من به خاطر رفتار و کرداري که از اين خانم مسلمان ديدم به او پيشنهاد ازدواج دادم.
«جميل علي» ادامه داد: من در مورد بسياري از مذاهب و دين ملل جهان مطالعه داشتم و هيچ ديني را کامل‌تر از دين اسلام نديدم و سعي دارم تا پس از بازگشت به کشورم ويژگي‌هاي منحصر‌به فرد اين دين را براي دوستان خود بازگو کنم.
وي گفت: با توجه به ولادت حضرت علي(ع) نام خود را به اين نام مزين کردم و بسيار خوشحال هستم که اين سعادت نصيب من شده است.«محبوبه قنبري» همسر جميل علي نيز گفت: من در رشته کارشناسي ارشد روانشناسي باليني در کشور هندوستان در حال تحصيل و بسيار خوشحال هستم به عنوان يک دختر مسلمان توانستم مروج دين اسلام در اين کشور باشم.وي ادامه داد: اميدوارم بتوانم با کمک همسرم بيش از پيش مبلغ دين اسلام در يک کشور ديگر باشم.
اين آيين با حضور امام جمعه جيرفت و مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي جنوب استان کرمان برگزار شد.امام جمعه جيرفت همچنين خطبه عقد اين دو زوج جوان را قرائت کرد و از سوي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي و حجت‌الاسلام والمسلمين عسکري بسته فرهنگي به آنان اهدا شد.

 


براي زلزله 7 ريشتري تدبير کنند
دبير ستاد مرکزي خدمتگزاران آباداني و پيشرفت با اشاره به اينکه زلزله‌ بزرگي در انتظار تهران است، گفت: مسئولان بايد اين موضوع را جدي بگيرند زيرا در حال حاضر 6 هزار هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد.
احمد صادقي در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اينکه هميشه بايد در مقابل حوادث طبيعي آمادگي داشته باشيم، اظهار داشت: براساس نظر کارشناسان، زلزله بزرگي در انتظار مردم تهران است که به رغم هشدارها، اقدام خاصي در عمل انجام نشده است.
وي تصريح کرد: تهران هميشه مستعد وقوع زلزله بوده و هست، از سوي ديگر امکان زمان وقوع زلزله در تهران را هيچ‌کس نمي‌تواند پيش‌بيني کند، ضمن اينکه کسي هم نمي‌تواند بگويد زلزله نخواهد آمد. بنابراين همه مسئولان بايد به فراخور وظايفي که برعهده دارند اين موضوع را جدي بگيرند.
صادقي خاطر نشان کرد: گسل‌هاي تهران و ري هر کدام با قدرت زلزله تا 7 ريشتر و بالاتر درست زير پايمان است و روزانه چند زلزله نامحسوس در تهران به وقوع مي‌پيوندد و اين بدان معنا نيست که انرژي گسل‌ها تخليه مي‌شود بلکه اين هشداري براي وقوع يک زلزله بزرگتر است.
وي خطاب به نامزدهاي انتخاباتي رياست‌جمهوري و شوراي اسلامي شهرتهران گفت: نامزدها بايد موضوع غيرقابل پيش‌بيني اما حتمي زلزله مهيب آينده تهران را جدي بگيرند و پيش از پذيرش اين مسئوليت تدابيري براي آن بينديشند.
دبير ستاد مرکزي خدمتگزاران آباداني و پيشرفت گفت: 6 هزار هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد که هنوز فرسوده هستند و مقاوم‌سازي نشده‌اند. بافت فرسوده تهران همانند کلاف پيچيده سردرگمي است که اگر تمام درآمدهاي کشور را صرف بازسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده تهران کنيم، باز هم کم است.
صادقي با اشاره به بافت فرسوده در تهران افزود: با توجه به شرايط فعلي تهران در هنگام زلزله شاهد خرابي‌هاي زيادي خواهيم بود و در واقع از جاده‌ها و راه‌ها چيزي باقي نمي‌ماند و گروه‌هاي امداد و نجات عملا امکان تردد زميني را ندارند.دبير ستاد مرکزي خدمتگزاران آباداني و پيشرفت تاکيد کرد: 85درصد بيمارستان‌هاي تهران نياز به بازسازي و مقاوم‌سازي دارند و اين در حالي است که اگر در تهران زلزله بيايد تا مدت‌ها اين شهر تعطيل خواهد شد و حداقل تا دو سال آب و گاز قطع مي‌شود.

 


زنجان- خبرنگار کيهان:
مطالعات نشان مي‌دهد مصرف 7 افزودني خوراکي در مواد غذايي مي‌تواند تا 5 نمره از ضريب هوشي کودکان بکاهد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي استان زنجان کارشناس تغذيه مرکز آموزشي درماني تخصصي و فوق تخصصي آيت‌الله موسوي زنجاني ضمن بيان مطلب فوق افزود: حذف خوراکي‌هاي رنگ شده هيچ کمبودي در کودکان ايجاد نمي‌کند. به دليل آن که اين نوع خوراکي‌ها با رنگ مصنوعي عموما ارزش تغذيه‌اي خاصي ندارند.
پروين افشار اضافه کرد: در يک تقسيم‌بندي کلي رنگ‌ها به دو دسته مجاز و غيرمجاز تقسيم مي‌شوند و در اقلام مختلف کاربرد فراواني دارند.
وي اظهار داشت: برخي رنگ‌هاي غيرمجاز که براي رنگ کردن قالي و لباس به کار مي‌رود به دليل ارزاني راهي را در بين انواع خوراکي باز کرده و سودجويان از اين فرصت استفاده مي‌کنند.
افشار اظهار کرد: گاهي استخراج رنگ‌ها از مواد غذايي داراي توجيه اقتصادي نمي‌باشد و يا آن که به مواد اوليه دسترسي کامل وجود ندارد. بنابراين ساختمان شيميايي رنگدانه‌هاي طبيعي مورد شناسايي قرار گرفته که نظير بتاکاروتن در تهيه ماکاروني و مارگارين در صنعت توليد مي‌شود.

 


بناب - خبرنگارکيهان:
به مناسبت گراميداشت سالروز آزادي خرمشهر يک دوره مسابقه اتومبيل‌راني در شهرستان بناب برگزار شد.
اين مسابقه که همزمان با گشايش بزرگترين پيست اتومبيل‌راني شمال‌غرب کشور در بناب برگزار شد 60 نفر شرکت کننده زن و مرد از استان‌هاي آذربايجان شرقي و غربي و کردستان به رقابت پرداختند.
مسابقات اتومبيل‌راني بناب، با همکاري شهرداري و اداره ورزش و جوانان اين شهرستان ترتيب يافته و در پايان رقابت‌ها به نفرات برتر لوح تقدير، حکم قهرماني و تنديس رقابت‌ها اهدا شد.
لازم به ذکر است که پيش از شروع مسابقات هيئت انجمن‌هاي ورزشي شهرستان نمايش خوبي از پاراموتورسواري به اجرا درآورد که با استقبال و تشويق‌ حاضران در مراسم افتتاح مسابقات مواجه شد.

 


قائمشهر-خبرنگار کيهان:
يک سوم از وسائل نقليه موتوري و بيش از دو سوم موتورسيکلت‌هاي کشور فاقد بيمه‌نامه هستند.
مديرعامل صندوق صنعت بيمه کشور که براي بررسي مشکلات زندانيان محکوم به پرداخت ديه حوادث جاده‌اي به مازندران سفر کرده بود به خبرنگار ما گفت: از مجموع 24 ميليون وسائل نقليه موتوري کشور 8 ميليون خودرو معادل يک سوم وسائل نقليه و از مجموع 9 ميليون موتورسيکلت موجود در کشور 7 ميليون آن فاقد بيمه‌نامه هستند.
رضا جعفري افزود: اين بي‌توجهي مشکلات زيادي براي صاحبان وسائل نقليه و مصدومان و خانواده‌هاي آنان ايجاد مي‌کنند.
وي با اشاره به افزايش بهاي ديه ناشي از حوادث رانندگي به مبلغ 152ميليون تومان در ماه‌هاي حرام گفت: تکميل پوشش بيمه‌اي يک ضرورت براي مالکان خودروهاست. وي از مالکان موتورسيکلت‌ها خواست نسبت به پوشش بيمه‌اي وسيله نقليه خود اقدام کنند.
مديرعامل صندوق صنعت بيمه کشور در جريان بررسي مشکلات زندانيان محکوم به پرداخت ديه حوادث جاده‌اي در اداره زندان قائمشهر اظهار داشت: در حال حاضر 1000 نفر از محکومان به پرداخت ديه حوادث رانندگي در زندان‌هاي کشور بسر مي‌برند که با حکم مراجع قضايي 60 ميليارد تومان ميزان بدهي ديه اين محکومان است. وي تصريح کرد: با پرداخت اين مبلغ تمام محکومان به پرداخت ديه حوادث رانندگي جاده‌اي از زندان‌ها آزاد خواهند شد.

 


بناب-‌خبرنگار کيهان:
نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي از افزايش تهمت و افترا در زمان انتخاب در سطح جامعه ابراز نگراني کرد.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به نامگذاري سال جاري به‌عنوان حماسه سياسي و حماسه اقتصادي از سوي مقام معظم رهبري(مدظله العالي) اظهار داشت: اگر مي‌خواهيد مشکلات کشور حل شود بايد تمام سلايق در انتخابات شرکت کنند.حجت‌الاسلام والمسلمين محمد باقري‌بنابي در ديدار با مردم اين شهرستان با اعلام اينکه مشکلات موجود در جامعه به دليل سوء مديريت در کشور است، عدم وجود احزاب سياسي در کشور را يکي ديگر از مشکلات بزرگ در زمان انتخابات دانست.
وي در ادامه با درخواست رعايت اخلاق انتخاباتي از سوي کانديداهاي رياست‌جمهوري و شوراهاي شهر و روستا اظهار داشت: حل مشکلات بين‌المللي و داخلي بستگي به حضور حداکثري مردم در پاي صندوق‌هاي راي دارد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10