(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 06 خرداد 1392 - شماره 20503

آغاز رزمايش نظاميان صهيونيست براي مقابله با موشک‌هاي مقاومت
جمعيت الوفاق: آل خليفه بداند
شيخ عيسي قاسم خط قرمز ماست
عمليات تروريستي در هند 27 کشته بر جاي گذاشت
در مراسم سيزدهمين سالگرد آزادي جنوب لبنان
سيدحسن نصرالله: مقاومت هرگز سوريه را تنها نخواهدگذاشت
تهديد نظامي سوريه از سوي آمريکا در آستانه برگزاري کنفرانس ژنو 2
گسترش شورش‌هاي استکهلم به ديگر شهرهاي سوئد
اعتصاب و درگيري در پايتخت بنگلادش
آشوب‌طلبان سلفي در صيدا با نيروهاي مقاومت لبنان درگير شدند
در اعتراض به اوضاع اقتصادي صورت گرفت
تظاهرات گسترده ضددولتي در شهرهاي پرتغال
مرسي: به مردم اطمينان مي‌دهم
مصر به عقب باز نمي‌گردد
پايگاه اصلي تروريست‌هاي القاعده به تصرف ارتش عراق درآمد
   


ارتش رژيم صهيونيستي مانورهاي نظامي گسترده‌اي را با هدف مقابله با حملات موشکي گروه‌هاي مقاومت در سرزمين‌هاي اشغالي به مرحله اجرا گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، اين رزمايش گسترده که از روز گذشته آغاز شده و تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت تحت عنوان هفته جبهه داخلي اسرائيل برگزار مي‌شود.
هدف از برگزاري اين رزمايش ميزان آمادگي جبهه‌هاي داخلي براي جنگي فراگير و همه‌جانبه با گروه‌هاي مقاومت فلسطيني و همچنين نيروهاي حزب‌الله لبنان است.در زمان برگزاري اين رزمايش روزانه دوبار آژيرهاي خطر در سرزمين‌هاي اشغالي به ويژه تل‌آويو به صدا درخواهد آمد و صهيونيست‌ها به پناهگاه و مناطق امن انتقال داده مي‌شوند.برگزاري اين مانورها در شرايطي انجام مي‌شود که مقامات رژيم صهيونيستي همواره در اظهاراتي مدعي شده‌اند که اين رژيم خود را براي جنگي ناگهاني آماده مي‌کند.

 


يکي از اعضاي ارشد جمعيت الوفاق بحرين گفت، نظام آل خليفه بايد بداند که شيخ عيسي قاسم عالم بزرگ بحرين، خط قرمز است.
به گزارش خبرگزاري فارس، جميل کاظم تأکيد کرد، تظاهرات گسترده در منطقه الدراز محل سکونت شيخ عيسي قاسم و همچنين تظاهرات در مناطق مختلف بحرين نشان داد که تمام مردم با ايشان اعلام همبستگي کرده‌اند چرا که شيخ عيسي قاسم خط قرمز است.وي تأکيد کرد، اميدواريم آل خليفه اين نکته را درک کرده باشد زيرا در غير اين صورت تحصن و راهپيمايي ديگري برگزار خواهد شد.جميل کاظم گفت، آنچه هر روز در بحرين رخ مي‌دهد نشان دهند عزم راسخ مردم براي سرنگون کردن رژيم آل خليفه است.وي همبستگي تمام گروه‌ها و احزاب و نيز گروه‌هاي مردمي در مقابله با تجاوزات آل خليفه عليه سران و چهره‌هاي مذهبي را ستود.

 


مائوئيست‌ها با حمله به کاروان حزب اصلي اپوزيسيون هند 27 نفر را کشتند.
گروهي از «مائوئيست‌ها» با حمله به کاروان حامل مقامات رسمي محلي و اعضاي حزب کنگره، اصلي‌ترين حزب اپوزيسيون هند 27 نفر را به قتل رساندند.
براساس گزارش‌هاي منتشر شده، در جريان اين حمله تروريستي که در منطقه «سوکما» شهر «چاتيسگر» هند به وقوع پيوست ده‌ها نفر از مردم نيز مجروح شدند.
در ميان کشته شدگان چهره‌هاي سياسي مطرحي مثل «ماهندرا کارما»، يکي از مقامات رسمي و بنيانگذار يک گروه شبه نظامي محلي براي مبارزه با مائوئيست‌ها ديده مي‌شود. «ناندکومار پاتل»، رئيس حزب کنگره نيز به همراه فرزندش در اين حمله تروريستي جان باختند.
اين حمله عصر روز شنبه و پس از آن روي داد که کاروان حامل اين افراد از يک راهپيمايي سياسي باز مي‌گشتند.
احزاب سياسي و شخص نخست‌وزير مانموهان سينگ اين حمله تروريستي را محکوم کردند. «سينگ» تأکيد کرد در اسرع وقت عاملين حمله را مجازات کند.
مائوئيست‌ها، گروه‌هاي جنگجويي هستند که نزديک به چهار دهه است با هدف «به دست آوردن زمين، شغل براي کشاورزان فقير» با دولتي مرکزي هند مي‌جنگند.
شبکه خبري بلومبرگ شمار مائوئيست‌هاي مسلح شرکت کننده در اين حمله تروريستي را 300 نفر اعلام کرد.

 


دبيرکل حزب‌الله لبنان تاکيد کرد، سوريه حامي و تکيه‌گاه مقاومت اسلامي است و مقاومت هرگز دمشق را تنها نخواهد گذاشت.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، سيد حسن نصرالله در سخنراني خود به مناسبت سيزدهمين سالگرد آزادي جنوب لبنان از اشغال ارتش رژيم صهيونيستي اظهار داشت، وضعيت کنوني سوريه بسيار مهم و استراتژيک است و ما در جيبوتي زندگي نمي‌کنيم که به تحولات سوريه بي‌تفاوت باشيم.
وي تاکيد کرد، مقاومت هرگز سوريه را تنها نخواهد گذاشت و اجازه سقوط اين تکيه‌گاه مقاومت را نخواهد داد.
سيد حسن نصرالله گفت، اگر سوريه به دست آمريکا و اسرائيل و تکفيري‌ها و عوامل آمريکا در منطقه بيفتد مقاومت محاصره مي‌شود و اسرائيل به لبنان تجاوز خواهد کرد و لبنان بار ديگر به اسارت اسرائيل درخواهد آمد.
دبيرکل حزب‌الله لبنان تصريح کرد، اگر سوريه شکست بخورد فلسطين، مقاومت فلسطين، غزه، کرانه باختري و قدس شريف از بين مي‌روند.
وي بار ديگر تاکيد کرد به صراحت مي‌گويم که مقاومت نمي‌تواند دست بسته بماند و مشاهده کند پشتيبان و حامي‌اش شکست بخورد.
سيدحسن نصرالله گفت، در قاموس آمريکا اعزام هزاران نفر و ارسال ميليون‌ها دلار تجهيزات نظامي به سوريه دخالت در اين کشور تلقي نمي‌شود اما حضور گروهي کوچک از حزب‌الله در سوريه را دخالت‌هاي نظامي در اين کشور توصيف مي‌کند.
وي با استناد به تحولات ناشي از فعاليت مسلحانه گروه‌هاي تکفيري که اکنون در عراق، تونس، ليبي و پاکستان جريان دارد تاکيد کرد گروه‌هاي تکفيري هيچ حرمتي براي مقدسات و عقايد ديگران قائل نيستند و به همين دليل است که به آساني قلب ديگران را از سينه درمي‌آورند و در برابر ديدگان همه مي‌خورند، به مساجد و کليساها حمله مي‌کنند و آنها را به آتش مي‌کشند و به راحتي با عمليات انتحاري مردم را در مساجد و در ايستگاه‌هاي اتوبوس و در پاي صندوق‌هاي راي منفجر مي‌کنند.
سيدحسن نصرالله اقدامات اخير حزب‌الله را در سوريه و به خصوص در نزديکي مرزهاي مشترک لبنان و سوريه در راستاي حفاظت لبنان از هجوم و استقرار تکفيري‌هاي سوريه در نزديکي مرزهاي لبنان دانست و آن را حفاظي براي امنيت همه طوايف لبناني ارزيابي کرد.
سيدحسن نصرالله از تشکيل محوري به رهبري آمريکا در سوريه براي ايجاد تحولات جديد در خاورميانه پرده برداشت که هدف اصلي آن حفظ امنيت اسرائيل و نابودي مقاومت است. وي سرعت حمايت مالي و نظامي گسترده مخالفان نظام در سوريه و اعزام ده‌ها هزار نفر به اين کشور را در همين راستا ارزيابي کرد.
سيدحسن نصرالله همچنين جنگ رواني عليه حزب‌الله پس از حوادث القصير را تازه ندانست و آن را ادامه سياست‌هاي تبليغاتي آمريکا ارزيابي کرد که در طول سال‌هاي اخير جريان داشته است.
سيدحسن نصرالله به يک اشکال اساسي در نحوه تعامل نظام لبنان با هر گونه حمله احتمالي اسرائيل به لبنان اشاره کرد و گفت که دولت لبنان تاکنون اقدامي انجام نداده است تا نشان دهد اسرائيل يک دشمن است و اين يک مشکل جوهري در بافت نظام سياسي موجود لبنان است.
سيدحسن نصرالله با دفاع از استقرار دولت مرکزي در لبنان وجود دولتي ولو ضعيف را از خلأ دولت بهتر دانست و گفت که «اگر دولتي باشد که همه مسئوليت‌هاي خويش را به عهده بگيرد ما به مدارس و مساجد مي‌رويم و همچنان مقاوم مي‌مانيم و مسئوليت‌ها را به اين دولت واگذار مي‌کنيم.»
وي حزب‌الله را در چهارچوب فعاليت‌هاي سياسي، حزبي همگرا با احزاب هم‌پيمان تعبير کرد و بهترين دليل را همکاري براي تدوين قانون جديد انتخابات پارلماني دانست و همه اقدامات هرج و مرج طلبانه و بروز درگيري‌هاي نظامي در طرابلس را محکوم و ارتش لبنان را محور اصلي حفظ آرامش و صلح داخلي در کشور معرفي کرد.
دبيرکل حزب‌الله لبنان در پايان سخنانش گفت، اي مردم شريف، اي مجاهدان، اي قهرمانان همان‌گونه که هميشه به شما وعده پيروزي مي‌دادم بار ديگر به شما وعده پيروزي مي‌دهم.

 


سناتور آمريکايي تهديد کرد در صورت شکست کنفرانس ژنو 2 آمريکا براي از بين بردن نيروي هوايي دولت سوريه وارد عمل خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا مک‌کين، سناتور و عضو ارشد کميته نيروهاي مسلح سناي آمريکا در حاشيه نشست جهاني اقتصاد در بحرالميت اردن گفت: شکست ژنو 2 براي يافتن راه‌حل‌هاي سياسي درباره سوريه، پيامدهاي جدي خواهد داشت.
وي تاکيد کرد: در آن صورت ما کمک‌هايمان به شورشيان را افزايش داده و سقوط اسد اجتناب‌ناپذير خواهد شد.
مک‌کين افزود: نيروي‌هوايي يک عامل تعيين‌کننده است و موشک‌هاي کروز مي‌توانند براي نابود کردن نيروي هوايي سوريه مورد استفاده قرار گيرند. ما مي‌توانيم توانمندي‌هاي نيروي هوايي اسد را از بين ببريم.
وي همچنين از مذاکرات واشنگتن با شرکاي منطقه‌اي درباره ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه خبر داد.
اين سناتور آمريکايي گفت: دو سال قبل همه فکر مي‌کردند سقوط اسد خيلي زود صورت مي‌گيرد اما اينطور نبود.
وي مدعي شد که حمله اسرائيل به اهدافي در نزديکي دمشق ثابت کرد که مداخله نظامي يک گزينه قابل اجراست.
وي در عين حال ناکافي بودن اقدام آمريکا را شرم‌آور خواند و گفت: آمريکا بايد مخالفان سوريه را مجهز به سلاح از جمله سلاح‌هاي سنگين کند. من معتقدم که اسد به علت موضع شرم‌آور آمريکا پيروز اين ميدان بوده است.
مک‌کين همچنين از دخالت نظامي آمريکا بدون وارد ساختن نيرو به خاک سوريه همانند آنچه در کوزوو و بوسني انجام شد حمايت کرد.
سعود الفيصل وزيرخارجه عربستان نيز در کنفرانس مطبوعاتي مشترک با همتاي هندي خود با ادعاي اينکه بشاراسد و حاميانش هيچ جايي در آينده سوريه ندارند نسبت به اينکه نشست بين‌المللي ژنو 2 به برقراري هر چه سريع‌تر آتش بس بينجامد ابراز اميدواري کرد.
وي اظهار داشت، بايد به دولت انتقالي در سوريه اختيارات گسترده‌اي اعطا شود تا اين دولت بتواند اداره امور کشور را برعهده بگيرد و امنيت و ثبات را به آن بازگرداند.
سعود الفيصل گفت، عربستان بر اين باور است که بايد حمايت لازم از ائتلاف مخالفان سوريه به عمل بيايد تا بتوانند در مقابل نظام از خود دفاع کنند.
ساير رويدادها
* روزنامه لوموند به نقل از دستگاه‌هاي اطلاعاتي فرانسه اعلام کرد، 200 شهروند اين کشور براي مبارزه مسلحانه عليه دولت بشاراسد به سوريه رفته‌اند.
* يک مقام ارشد روس به يک هفته‌نامه انگليسي اعلام کرد روسيه قرارداد فروش موشک‌هاي پيشرفته اس 300 به سوريه را به اجرا نخواهد گذاشت.
* ارتش سوريه محل برگزاري نشست رهبران گروه‌هاي مسلح را در جاده بين‌المللي حلب هدف قرارداد که طي آن بيش از 90 فرد مسلح کشته شدند.
* رئيس‌جمهور اکوادور بر همبستگي کشورش با دولت سوريه که در معرض جنگ تمام عيار غربي‌ها و متحدانشان قرار دارد تاکيد کرد.

 


شورش‌هاي «استکهلم» به دو شهر «اوربرو» و «لينک اوپينگ» سوئد سرايت کرد.
حدود يک هفته پس از آغاز شورش‌هاي اجتماعي در «استکهلم» و کشيده شدن اين ناآرامي‌ها به حومه پايتخت، منابع خبري اعلام کردند شنبه شب گروهي از جوانان اين کشور دو شهر «اوبرو» و «لينک اوپينگ» را نيز به آشوب کشيدند.
در اين رابطه خبرگزاري مهر به نقل از «استاندارد» نوشت: گسترش ناآرامي‌ها به ساير شهرهاي سوئد باعث نگراني مقامات و مردم اين کشور شده است.
به گفته پليس، جوانان معترض در اين دو شهر چندين خودرو و يک اداره پليس را به آتش کشيدند. پليس با هجوم به معترضان شماري از آنها را بازداشت و آرامش نسبي را به شهر بازگرداند.
از آغاز شورش‌هاي اجتماعي سوئد (يکشنبه 29 ارديبهشت) تاکنون بيش از 100 خودرو در اين کشور به آتش کشيده شده و چندمين مدرسه، رستوران، فروشگاه، و اداره پليس نيز در شعله‌هاي آتش خشم مردم سوخته است.
گفتني است ناآرامي‌هاي سوئد به دنبال قتل يک مرد 69 ساله به دست پليس آغاز شده است. معترضان معتقدند اين فرد قرباني خشونت‌هاي پليس شده اما پليس مي‌گويد در دفاع از خود به وي شليک کرده است.
به اعتقاد برخي کارشناسان ريشه اين ناآرامي‌ها به تبعيض نژادي و شکاف‌هاي طبقاتي موجود در سوئد بازمي‌گردد. کشورهاي اروپايي غالبا در مواجهه با مهاجران رفتارهاي تبعيض‌آميز دارند و اين مسئله هر از چند گاهي به دنبال يک جرقه کوچک مانند قتل اين پيرمرد باعث فوران خشم فروخفته اقليت‌ها مي‌شود. البته نبايد اين را هم فراموش کرد که بحران بيکاري و اقتصادي نيز در تشديد رفتارهاي نژادپرستانه نقش مستقيمي دارد.

 


پليس بنگلادش اعلام کرد فعالان مخالف دولت همزمان با آغاز اعتصاب عمومي چندين بمب دست‌ساز را در چند منطقه داکا منفجر کردند و چند دستگاه خودرو را به آتش کشيدند.
معترضان خواستار برکناري شيخ حصينه واجد نخست‌وزير بنگلادش قبل از برگزاري انتخابات سراسري هستند. به گزارش آسوشيتدپرس از داکا، بسياري از مغازه‌ها و مدارس امروز در داکا تعطيل شدند و تعداد اندکي خودرو در حال تردد در خيابان‌ها مشاهده مي‌شوند. يک مقام پليس محلي اعلام کرد در خشونت‌هاي ديروز به کسي آسيبي نرسيده و بيش از 10 هزار نيروي امنيتي در بخش‌هاي مختلف پايتخت مستقر شده‌اند. ائتلافي متشکل از 18 حزب مخالف دولت خواستار برپايي اعتصاب عمومي در بنگلادش شده‌اند. مخالفان از شيخ حصينه مي‌خواهند تا قبل از برگزاري انتخابات در اوايل سال آينده ميلادي، قدرت را به يک دولت موقت واگذر کند. دولت اين درخواست را مغاير با قانون اساسي دانسته است. مخالفان مي‌گويند برگزاري انتخابات تحت نظارت دولت شيخ حصينه آزاد و عادلانه نخواهد بود. برپايي اعتصاب‌هاي سراسري، تاکتيک رايج مخالفان دولت در بنگلادش است.

 


عناصر مسلح وابسته به جريان سلفي افراطي در صيدا اقدام به محاصره يکي از ساختمان‌هاي حزب‌الله کردند و با نيروهاي مقاومت درگير شدند.
به گزارش فارس به نقل از تلويزيون ال‌بي‌سي عناصر مسلح وابسته به جريان سلفي افراطي در صيدا به رياست شيخ‌احمد الاسير بعد از يک درگيري لفظي که در منطقه عبرا در شهر صيدا ايجاد شده بود، درگيري‌هاي مسلحانه‌اي را در اين منطقه آغاز کردند.عناصر افراطي الاسير در توجيه اقدامات مسلحانه خود مدعي شدند که يکي از اعضاي مقاومت اسلامي به آنها ناسزا گفته و همين موضوع باعث ايجاد درگيري مسلحانه شده است.درپي ورود نيروهاي ارتش به شهر اوضاع به حالت عادي بازگشت، اما در اين درگيري‌ها يک نفر از عناصر وابسته به الاسير زخمي شد.بعد از اين اتفاق عناصر وابسته به الاسير اقدام به تجمع مقابل ساختماني وابسته به حزب‌الله لبنان کردند.ارتش لبنان در صحنه حاضر است و مانع ورود عناصر الاسير به داخل ساختمان شده است اما درپي اين اقدامات افراطيون سلفي حالتي از ناآرامي در صيدا حاکم شده است.
اين درحالي است که شبکه الجزيره از کاهش شدت درگيري‌ها در شهر طرابلس در شمال لبنان و آرامش شکننده در اين شهر خبر داد. درحال حاضر درپي گشت‌زني خودروهاي زرهي ارتش لبنان آرامشي نسبي در شهر حاصل شده است.منابع امنيتي لبنان اعلام کردند آمار تلفات در درگيري‌هاي يک هفته‌اي شهر طرابلس به 30 کشته و بيش از 200 زخمي رسيده است.شاهدان و ساکنان منطقه درگيري‌هاي اخير اين شهر را شديدترين نوع درگيري طي چند سال اخير ارزيابي کردند.
در اين درگيري‌ها که ميان طرفداران و مخالفان نظام سوريه روي داد افراد مسلح سلفي از انواع سلاح‌هاي سنگين عليه ساکنان علوي منطقه جبل‌محسن استفاده کردند.
از سوي ديگر، منابع امنيتي لبنان از اصابت دو موشک به دو نقطه در ضاحيه جنوبي بيروت خبر دادند که در اثر آن پنج نفر مجروح شدند.
اين منابع اعلام کردند که دو موشک از نوع کاتيوشا بوده که يکي به منزل سهيل حجازي و ديگري به نزديکي کليساي مار مخاييل به يک نمايشگاه خودرو اصابت کرده است. زخمي‌ها فوراً به بيمارستان جبل لبنان منتقل شدند.کارشناسان معتقدند پرتاب اين راکت به منطقه تحت نفوذ حزب‌الله لبنان و زخمي شدن شيعيان در اثر اين حادثه اقدامي تحريک‌آميز عليه حزب‌الله براي کشاندن مقاومت به درگيري‌هاي داخلي است که البته حزب‌الله بارها ثابت کرده در دام اين فتنه‌انگيزي‌ها گرفتار نخواهد شد.
قاضي صقرصقر نماينده دولت لبنان در دادگاه نظامي نيز پليس اين کشور را به اجراي تحقيقات اوليه درمورد کشف جزئيات فرود اين دو خمپاره ملزم کرده است.در همين رابطه نجيب ميقاتي نخست‌وزير دولت سابق لبنان در اظهاراتي پرتاب اين دو موشک در ضاحيه را با هدف ايجاد ناامني و تلاش براي انجام دادن واکنش‌هاي مشخص دانست و تأکيد کرد که زمانبندي و هدف اين اقدامات مشخص است.وي از تمامي گروه‌ها خواست تا بيدار و هوشيار باشند و با حکمت و منطق با اوضاع برخورد کنند و مانع از نتيجه بخشي تلاش‌هاي فتنه‌انگيزان در کشور شوند.
ميقاتي از تمامي رهبران و فعالان سياسي خواست تا براي آرامش اوضاع در اين مرحله حساس همکاري داشته باشند.

 


هزاران نفر از قربانيان سياست‌هاي رياضت اقتصادي تروئيکاي اروپا، در شهرهاي مختلف پرتغال تظاهرات ضددولتي برگزار کردند.
ليسبون، پورتو، ويلاريل، ستوبال و سينترا از جمله شهرهاي ناآرام روز شنبه پرتغال بود.
مردم اين شهرها در اعتراض به تصويب و اجراي سياست‌هاي رياضت اقتصادي تروئيکاي اروپايي از سوي دولت، به خيابان‌ها ريخته با حمل دست‌نوشته‌هايي عليه دولت «پدرو پاسوس کوئيلو» شعارهاي تندي سر دادند.
در اين تظاهرات که با دعوت اتحاديه‌هاي کارگري پرتغال برگزار شد معترضان اعلام کردند براي رهايي از شر دولت به هر اقدامي دست مي‌زنند.
خبرهايي نيز از برگزاري يک تجمع گسترده مقابل کاخ رياست‌جمهوري پرتغال و سر داده شدن شعارهايي در محکوميت «کاهش حقوق بازنشستگي و افزايش ماليات‌ها» منتشر شده است. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دويچه‌وله «آرمنيو کارلوس» مديرکل اتحاديه کارگري در جريان سخنراني در اين تظاهرات گفت که مردم اين کشور ديگر نمي‌توانند برنامه‌هاي رياضتي بيشتري را تحمل کنند چرا که دولت دائم تلاش مي‌کند که هزينه‌ها را کم کند و ماليات‌ها را افزايش دهد. اين رويکرد، مردم بيشتري را بيکار کرده و شرايط زندگي را براي آنها دشوارتر کرده است. اين سومين تظاهرات گسترده ضددولتي در پرتغال طي يک ماه گذشته است.
نرخ بيکاري در پرتغال 18 درصد اعلام شده و اين کشور براي جبران کسري بودجه و به دست آوردن شانس دريافت وام از تروئيکاي اروپا اقدام به اخراج شمار زيادي از کارگران و کارمندان دولتي کرده است.
افزايش ماليات، کاهش حقوق و دستمزد و افزايش سن بازنشستگي از ديگر روش‌هاي مورد استفاده دولت‌هاي اروپايي مثل پرتغال براي مقابله با بحران مالي است.

 


رئيس‌جمهور مصر تاکيد کرد که با وجود همه چالش‌ها، مصر ديگر به عقب بازنمي‌گردد و براي تحقق اهداف انقلاب به زمان نياز دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اليوم السابع، «محمد مرسي» طي سخناني در نشست اقليت مصري در آديس آبابا گفت که با وجود همه چالش‌ها مصر ديگر به عقب بازنخواهد گشت.
وي افزود که ما براي تحقق اهداف مورد انتظار و ساختن آينده بهتر فرزندانمان به زمان نياز داريم.
مرسي همچنين به مصري‌ها اطمينان داد که اوضاع اقتصادي در مصر آنگونه که برخي ادعا مي‌کنند، در وضعيت بدي نيست و برخي ادعاها مبني بر اينکه مصر ورشکسته خواهد شد را نبايد باور کرد.
وي تاکيد کرد مصر به سمت افزايش توليدات و تلاش براي تبديل شدن به يک کشور صاحب فن‌آوري پيش مي‌رود زيرا دنيا تنها زبان زور را مي‌فهمد و تنها به قدرتمندان احترام مي‌گذارد.
خبر ديگر اينکه دادگاه عالي قانون‌اساسي مصر ديروز طي حکمي اعلام کرد برخي مفاد قانون مجلس نمايندگان و حقوق سياسي مطابق قانون‌اساسي نيست.به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، دادگاه عالي قانون‌اساسي مصر طي حکمي اعلام کرد که 4 بند قانون مجلس نمايندگان و 9 بند قانون حقوق سياسي مطابق با قانون‌اساسي نيست.
براساس اين حکم دادگاه عالي قانون‌اساسي، دو قانون ياد شده بار ديگر به مجلس شورا که به طور موقت قوه قانونگذاري است،‌ ارجاع داده مي‌شود تا در آنها بازنگري کرده و اين بندها را اصلاح کند.
بر پايه اين گزارش با اين حکم دادگاه عالي قانون‌اساسي برگزاري انتخابات پارلماني مصر که قرار بود پاييز برگزار شود، بار ديگر به تعويق خواهد افتاد.

 


نيروهاي ارتش عراق بزرگترين اردوگاه القاعده در استان الانبار در غرب اين کشور را به کنترل خود درآوردند.
به گزارش خبرگزاري‌ها به نقل از شبکه خبري الجزيره، نيروهاي ارتش با همکاري نيروهاي امنيتي حمله نظامي گسترده‌اي را در صحراي الانبار آغاز کردند و بزرگترين اردوگاه وابسته به افراد مسلح القاعده را به تصرف خود درآوردند.
در اين عمليات گسترده حدود 20 هزار سرباز عراقي شرکت داشت و ارتش عراق جنگنده‌هايي را نيز از پايگاه هوايي البکر در استان صلاح‌الدين به الانبار اعزام کرد تا در اين عمليات مشارکت کنند.
در همين رابطه فرمانده نيروهاي زميني عراق اعلام کرد يکي از بزرگترين اردوگاه‌هاي القاعده در صحراي الانبار تخريب شد و تعداد زيادي از اعضاي القاعده بازداشت شدند.
همچنين منابع خبري در عراق از انفجار يک خودروي بمب‌گذاري شده در موصل و سوء قصد نافرجام به جان فرمانده عمليات سامرا خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبکه خبري «الميادين»، در انفجار يک خودروي بمب‌گذاري شده در شهرک «زلحفه» در استان موصل واقع در شمال عراق، سه نفر کشته و 30 تن زخمي شدند.
يک منبع امنيتي اعلام کرد که در اين انفجار، نيروهايي که مأمور بازرسي در ناحيه «الشوري» در جنوب موصل بودند، هدف قرار گرفتند.
از سوي ديگر، برخي منابع از سوء قصد به جان فرمانده عمليات سامرا خبر دادند و اعلام کردند اين فرمانده از يک حمله تروريستي جان سالم به در برده است. تروريست‌ها خودروي وي را بمب‌گذاري کرده بودند.
يک منبع آگاه امنيتي عراق نيز اعلام کرد صبح روز گذشته 4 خمپاره «هاون» به سوي يک مقر پليس فدرال در شمال بابل شليک شده است.
از ديگر اخبار عراق ورود وزيرخارجه سوريه به بغداد است که روز گذشته براي ديدار و گفت‌وگو با مقامات عراقي وارد بغداد شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10