(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 07 خرداد  1392 - شماره 20504

از ابتداي تيرماه خودروهاي يورو2 شماره‌گذاري نمي‌شوند
احمدي‌مقدم:پليس راهور بايد با هنجارشکني بي‌نزاکتي و مزاحمت نواميس برخورد کند
آتش‌سوزي در منطقه سياحتي و زيارتي امامزاده ابراهيم شفت
تشکري هاشمي: عمليات اجرايي احداث نيمه جنوبي خط 3 مترو رو به اتمام است
اخاذي ماموران تقلبي از دخترها و پسرها
فروش اموال مازاد آموزش و پرورش براي هوشمندسازي مدارس
شناسايي پلاک هاي مخدوش با سامانه هوشمند
افزايش 20 درصدي مستمري مددجويان
کشف راز 6 فقره قتل و سرقت مسلحانه در ايرانشهر
تلاش هلال احمر براي تحقق شعار هر خانواده يک امدادگر
حوادث کوتاه از کشور
اعتراض فرانسوي‌ها به تصويب قانون ازدواج همجنس‌گرايان
بيش از 2 بچه براي مسلمانان ممنوع
تعرض شاهزاده‌ سعودي به دختر عربستاني
شکاف واقعي دريا
   


رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست با بيان اينکه پايان خردادماه سال جاري، پايان مهلت خودروسازان براي ارتقاي سطح استاندارد محصولات‌شان است، گفت: از ابتداي تيرماه خودروهاي يورو2 شماره‌گذاري نمي‌شوند.
محمدجواد محمدي‌زاده درباره پايان مهلت خودروسازان براي ارتقاي سطح استاندارد محصولاتشان، اظهار داشت: سازمان محيط زيست از ابتدا با دادن مهلت دوباره به خودروسازان مخالف بود اما بنا بر مصلحت دولت در پايان فروردين ماه سال جاري، 2ماه به اين شرکت‌هاي صنعتي مهلت داده شد تا اصلاحات لازم را در فرآيند توليد انجام دهند.
رئيس سازمان محيط‌زيست افزود: دولت اعلام کرده که اين مصوبه براي آخرين بار تمديد شده است، برهمين اساس قطعاً مهلت ارتقاي سطح استاندارد محصولات خودروسازان تمديد نخواهد شد.
وي درباره شماره‌گذاري خودروهاي يورو2، متذکر شد: از نظر سازمان محيط‌زيست ديگر خودروهاي يورو2 از ابتداي تيرماه سال جاري شماره‌گذاري نمي‌شود.
معاون رئيس‌جمهور با بيان اينکه شماره‌گذاري خودروهاي يورو2 منوط به تغيير مصوبه دولت است، خاطرنشان کرد: بايد توجه داشت که دولت اعلام کرده است که اين مصوبه براي آخرين بار تمديد شده است.

 


فرمانده نيروي انتظامي گفت: پيش‌بيني‌هاي لازم از نظر ترافيکي و انتظامي براي برگزاري مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در نظر گرفته شده است.
سردار احمدي‌مقدم در حاشيه همايش تخصصي روساي پليس راهور و پليس راه استان‌هاي کشور در جمع خبرنگاران افزود: در ايام ارتحال امام سفرهاي جاده‌اي به مناسبت شرکت در مراسم سالگردبنيانگذار انقلاب افزايش پيدا مي‌کند که امسال احتمال مي‌رود 20 درصد اين سفرها افزايش پيدا کند. نيروي انتظامي تمهيدات لازم را نيز در اين خصوص در نظر گرفته که مردم در جاده‌ها سفرهاي ايمني داشته باشند و در هنگام برگزاري مراسم براي کنترل ترافيک و همچنين در نظر گرفتن پارکينگ و برقراري امنيت در پيرامون مکان برگزاري مراسم در دستور کار پليس قرار گرفته است.
وي با تاکيد بر اينکه ارتقاي شخصيت پليس راهور در نزد مردم به چشم مي‌خورد گفت: پليس راهور نماد قانونگرايي است و بايد نماد اخلاق باشد.
احمدي‌مقدم با اشاره به اينکه اگر قبلا فکر مي‌کرديم از 10 حلقه در بحث کاهش تصادفات يک حلقه فرهنگي است، امروز اين مسئله «حسي» شده است تصريح کرد: اقدامات آموزشي، فرهنگي و اجتماعي و تغيير رفتار کارکنان قطعا آثار بسيار موثري در اين زمينه دارد.
وي به نقش بازرسان کنترل نامحسوس اشاره کرد و گفت: پليس بايد در سامانه جديدي که در حال راه‌اندازي آن است از گزارش ماموران کددار استفاده کند از سوي ديگر اين بازرسان نامحسوس مي‌توانند در بخش آموزش نيز وارد شده و فقط کار جريمه انجام ندهند.
احمدي‌مقدم به سفرهاي تابستاني اشاره کرد و افزود: قطعا افزايش حضور و قاطعيت در برخورد با متخلفان بايد در دستور کار ماموران پليس راهنمايي و رانندگي قرار بگيرد.
فرمانده ناجا به موضوع امنيت اخلاقي اشاره و تاکيد کرد:‌پليس راهور نبايد عنصر بي‌تفاوت در بحث امنيت اخلاقي باشد و تنها به دليل تخصصي کردن کارها در پليس و ايجاد پليس خاص در بحث امنيت اخلاقي پليس راهور با جرم مشهود برخورد نکند.
وي تاکيد کرد: برخورد با هنجارشکني، بي‌نزاکتي، مزاحمت نواميس، کشف حجاب، آلودگي صوتي و... در صورتي که مامور پليس راهور حضور داشته باشد، بايد انجام شود و زماني که مي‌بينيم فردي در اين مسائل جريح است مامور راهور بايد وي را متوقف کرده و به بخش مربوطه ارجاع دهد.فرمانده نيروي انتظامي تاکيد کرد: متخلفان نبايد احساس کنند که ماموران راهور محدوديت در برخورد دارند و تنها با جرايم رانندگي برخورد مي‌کنند.
وي به مثال ديگري در اين زمينه اشاره کرد و گفت: اينکه مثلا عده‌اي سي‌دي فروش در سر چهارراه‌ها در کنار ماموران راهنمايي و رانندگي نسبت به فروش فيلم‌هاي غيرمجاز و مستهجن اقدام کنند و مامور راهور فقط نظاره‌گر باشد به هيچ عنوان درست نيست بلکه بايد جلوي اين افراد گرفته شده و ماموران پليس راهور آنها را به کلانتري تحويل دهند.
فرمانده ناجا در عين حال يادآور شد: در اين خصوص نبايد دچار افراط و تفريط شويم يا طوري شود که ماموران راهور از ماموريت‌هاي اصلي خود دور بمانند.احمد‌ي‌مقدم با اشاره به اينکه پيش‌بيني مي‌کنيم امسال سفرهاي تابستاني زودتر آغاز شود و موج بزرگ سفرها را داشته باشيم، گفت: براساس پيش‌بيني‌ها، سفرهاي تابستاني از 20 خرداد آغاز مي‌شود و چهار روز تعطيلي در ميانه خرداد نيز با توجه به وضعيت مناسب آب و هوايي، مي‌تواند موج بزرگي از سفرها را به همراه داشته باشد.
وي تاکيد کرد: بر اين اساس تدابير ويژه‌اي براي روان‌سازي ترافيک در جاده‌هاي کشور در نظر گرفته شده است.

 


رشت- خبرنگار کيهان:
منطقه سياحتي و زيارتي امامزاده ابراهيم شهرستان شفت در شعله‌هاي آتش سوخت.
بر اثر اين آتش‌سوزي که ساعت 2 و 30 دقيقه بامداد روز دوشنبه رخ داد با توجه به وزش باد شديد و چوبي بودن مغازه‌ها و سرايت آتش تعداد 100 باب مغازه طعمه حريق شد و گفته مي‌شود يک نفر در اين ميان جان خود را از دست داده است.
آتش‌نشانان شفت، فومن، رشت و صومعه‌سرا پس از 3 ساعت تلاش موفق شدند اين حريق را مهار کنند.
برپايه اين گزارش هيچگونه آسيبي به صحن و سراي امامزاده ابراهيم نرسيده و علت آتش‌سوزي هم در دست بررسي مي‌باشد.
منطقه سياحتي- زيارتي امامزاده ابراهيم در 30 کيلومتري شفت و در دهستان چوبر قرار دارد و داراي يکصد خانوار ساکن و 600 خانوار فصلي مي‌باشد.

 


معاون حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران با بيان اينکه عمليات احداث 8 ايستگاه از مجموع 9 ايستگاه نيمه‌جنوبي خط 3 مترو تهران در حال اتمام است گفت: در تلاشيم تا تست سرد نيمه‌جنوبي اين خط را تا قبل از پايان خرداد ماه محقق کنيم.
به گزارش خبرگزاري مهر، سيدجعفر تشکري هاشمي با بيان اين مطلب اظهار کرد: در بازديدي که اخيرا از خط 3 مترو تهران داشتيم، شاهد پيشرفت روند احداث اين خط به ويژه در نيمه‌جنوبي بوديم. چنانچه عمليات ساخت 8 ايستگاه از مجموع 9 ايستگاه نيمه‌جنوبي خط 3 مترو تهران در حال اتمام است و مرحله نازک‌کاري در اين ايستگاه‌ها به زودي به پايان مي‌رسد.
وي ادامه داد: عمليات لاينيگ تونل‌هاي بخش جنوبي خط 3 مترو نيز به جز بخش کوچکي به طور کامل انجام شده است و ريل‌گذاري در اين بخش هم در مسير رفت صورت گرفته و در مسير برگشت نيز در حال انجام است.
تشکري هاشمي با بيان اينکه طي چند روز آينده دستگاه حفار اتوماتيک نيمه‌جنوبي خط 3 مترو به شفت خود در خيابان وليعصر(عج) مي‌رسد گفت: با خروج اين دستگاه از تونل بخش بالادستي چهارراه وليعصر(عج) و اتصال دو بخش تونل در اين بخش، امکان تست سرد نيمه جنوبي خط 3 مترو تهران فراهم مي‌شود.
وي با اشاره به اينکه خط 3 مترو تهران در نيمه جنوبي از بزرگراه آزادگان در تقاطع جاده ساوه آغاز مي‌شود و تا چهارراه‌وليعصر(عج) ادامه مي‌يابد گفت: عمليات اجرايي احداث در نيمه مرکزي و شمالي خط 3 مترو نيز همزمان در حال اجرا است چنانچه در نيمه شمالي اين خط عمليات حفاري تونل و سازه نگهبان در تمام طول مسير صورت گرفته است.
معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: در تلاشيم که تا پايان سال 92 و يا اوايل سال 93 بخشي از نيمه شمالي خط 3 مترو تهران، حداقل حد فاصل بزرگراه شهيد صياد شيرازي تا بالاتر از بزرگراه همت را آماده بهره برداري کنيم.
وي افزود: روند توسعه خطوط مترو با شتاب خوب و قابل قبولي دنبال مي‌شود چنانچه اميدواريم تا قبل از پايان خردادماه تست سرد نيمه جنوبي خط 3 مترو تهران صورت گيرد و پس از طي مراحل تست گرم و بهره‌برداري آزمايشي از اين بخش مترو بتوانيم تا پيش از شروع سال تحصيلي جديد و نيمه نخست سال نيمه‌جنوبي خط 3 مترو تهران را به طور کامل به بهره‌برداري رسانده و مسافرگيري در اين بخش را محقق کنيم.
تشکري در پايان در خصوص واگن‌هاي مورد نياز براي بهره برداري از نيمه‌جنوبي خط 3 مترو گفت: تعدادي از واگن‌هاي جديد مترو در خط توليد قرار دارد که اميدواريم بتوانيم از اين واگن‌ها استفاده کرده و خدمات‌رساني در خط 3 مترو تهران را از جنوبي‌ترين نقطه شهر تا شمالي‌ترين نقطه محقق کنيم.

 


جواناني که با جعل عنوان ماموران امنيت از دختر و پسرها در سطح شهر و پارک‌ها اخاذي مي‌کردند، توسط پليس تهران دستگير شدند.
اول خرداد ماه ماموران واحد گشتي در حال انجام وظيفه در محدوده اوشان بودند که چند نفر به نام‌هاي محسن، محمد و پويا به آنان مراجعه کرده و اعلام کردند که دو نفر به آن‌ها چند دقيقه گذشته آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده و با عنوان پليس امنيت از ما اخاذي کردند.
همچنين جوانان شماره خودرو ماموران تقلبي را که برداشته بودند به ماموران دادند.
ماموران نيز به دنبال اين موضوع شماره تماس صاحب خودرو را در بانک اطلاعات در آورده و با متهم تماس گرفتند.
ماموران با ترفندهاي پليسي هر دو متهم را به کلانتري کشانده و در بدو ورودشان آنان را بازداشت کرده و در بازرسي بدني اموال متعلق به مالباختگان از داخل جيب يکي از متهمان پيدا کردند و همچنين مالباختگان با شناسايي آنان اقدام به تنظيم شکايت بر عليه اين افراد شياد کردند.
رئيس کلانتري 164 قائم «سرگرد عبدالوهاب حسنوند» با تائيد اين خبر اعلام کرد: متهمان که علي و حسين نام داشتند، در بازجويي اوليه به ده‌ها فقره اخاذي از دختر و پسر اعتراف کردند. لذا در نهايت متهمان به پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ انتقال داده شدند.

 


معاون حقوقي وزارت آموزش و پرورش گفت: با مجوز مجلس شوراي اسلامي، آموزش و پرورش مي‌تواند با فروش اموال مازاد خود، مدارس را تجهيز و هوشمندسازي کند.
احمد حيدري در گفت‌وگو با ايسنا درباره يکي از بندهاي مصوب در مجلس شوراي اسلامي براي هوشمندسازي مدارس، گفت: براساس اين مصوبه، آموزش و پرورش مجوز فروش اموال مازاد خود را از مجلس دريافت کرده است و مي‌تواند پس از تغيير کاربري و فروش اموال مازاد خود، از محل اين منابع نيازهاي خود را برطرف کند.
وي افزود: با توجه به اينکه هوشمندسازي، يکي از اولويت‌هاي مهم وزارت آموزش و پرورش است، مقرر شده با اجراي اين مصوبه، اموال مازاد بر نياز آموزش و پرورش در همه مناطق پس از تغيير کاربري و فروش مناسب، صرف احداث، تعميرات و همچنين تجهيز و هوشمندسازي مدارس همان منطقه شود.
به گفته حيدري، اين مصوبه مي‌تواند آموزش و پرورش را در اجراي طرح هوشمندسازي مدارس با توجه به تامين منابع آن، يک گام جلو ببرد.

 


رئيس مرکز اجراييات پليس راهور ناجا از شناسايي پلاک اصلي خودروهايي که با مخدوش کردن پلاک اقدام به تخلف مي‌کنند، خبر داد.
سرهنگ احمد کرمي‌اسد در گفت‌وگو با «نداي انقلاب»، گفت: قوانين و مقررات مدون و غير مدون در هر جامعه موجبات انضباط بخشي و تسهيل در انجام فعاليت‌هاي اجتماعي را فراهم مي‌آورد و از بهم ريختگي و ايجاد گسست در فرآيند زندگي اجتماعي پيشگيري مي‌نمايد. اهميت اين دو فاکتور به حدي است که قوانين و مقررات بد را از فقدان آن بهتر بشمار مي‌آورند.
وي گفت: استفاده از تجهيزات هوشمند کنترل ترافيک و کاهش تاثير عامل انساني در فرايند مذکور موجب شده تا شرايط بازدارندگي قوانين بيشتر از قبل شده و تمکين به قوانين و مقررات با حساسيت بيشتري انجام گيرد. پيش‌بيني محدوده‌هاي مورد نياز در قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي از جمله محدوديت رانندگي ناشي از کسب نمره منفي و ممانعت از تردد وسيله نقليه به علت دارا بودن جريمه بيش از ده ميليون ريال باعث شده تا تغيير نگرش در رفتار کاربران ترافيک ايجاد شود اما در اين بين تعداد محدود افرادي وجود دارند که به بهانه فرار از جريمه‌هاي ناشي از تخلف ارتکابي زمينه تضييع حقوق ديگران را فراهم مي‌نمايند.
رئيس مرکز اجرائيات پليس راهور ناجا در ادامه از راه‌اندازي سيستم هوشمند سامانه شماره‌گذاري براي شناسايي پلاک‌هاي مخدوش شده خبر داد و بيان داشت: به صورت پايلوت در سامانه تجهيزات کنترل هوشمند معابر شهر تهران تصاوير خودروهايي مشاهده مي‌شود که با دستکاري در ارقام پلاک و ارتکاب رفتار مجرمانه (مستند به ماده 720 ق.م.ا) به خيال خود از مجازات پيش‌بيني شده به قيمت مجازات ديگران (تغيير اعداد به پلاک ديگر) فرار مي‌نمايند در حالي که سامانه‌هاي هوشمند ضمن ضبط تصوير وسايل نقليه متخلف با بهره‌مندي از ديگر سامانه‌هاي کنترلي همانند سامانه شماره‌گذاري زمينه مجازات شخص متخلف را فراهم نموده و متخلفين برابر ماده 720 از طريق واحدهاي قضايي تحت پيگرد قانوني قرار مي‌گيرند.

 


رئيس سازمان بهزيستي کشور از افزايش 20 درصدي مستمري مددجويان اين سازمان در سال جاري خبر داد.
همايون هاشمي در حاشيه همايش، مددکاري اجتماعي و نشاط اجتماعي، با بيان اينکه در قانون پيشنهاد شده است که کف مستمري بايد بين 30 تا 40 درصد حقوق باشد، افزود: اين آرمان ما است که بتوانيم به اين ميزان دست يابيم و با مدلي که دولت در سال‌هاي اخير در پيش گرفته است، اميدوار به اعمال آن هستيم.
وي همچنين در مورد زمان پرداخت افزايش مستمري به مددجويان، عنوان کرد: پس از ابلاغ مجلس، ماده واحده به دولت ابلاغ مي‌شود و دولت نيز بودجه را به سازمان بهزيستي اعلام مي‌کند و سازمان طي فرآيندي از دولت مجوز گرفته و افزايش مستمري را پرداخت مي‌کند که در تلاشيم که اين اتفاق در نيمه اول سال رخ دهد.
هاشمي در ادامه از افزايش 35 درصدي بودجه اين سازمان براساس اطلاعات شنيده شده خبر داد و گفت: قصد داريم بيشتر اين مبلغ را به حوزه خدمات اجتماعي، کاهش آسيب‌هاي اجتماعي به ويژه پيشگيري و آگاه‌سازي عمومي اختصاص دهيم.
رئيس سازمان بهزيستي ادامه داد: موضوع جامع بسته مهارت‌افزايي و ايجاد اشتغال نيز بسيار مهم است و مي‌خواهيم بودجه سازمان را در اين زمينه ارتقا دهيم.
هاشمي در ادامه از برنامه‌ريزي براي کاهش آسيب‌هاي اجتماعي نوپديد با همکاري مددکاران اجتماعي خبر داد و گفت: سال 95 آسيب‌هاي اجتماعي به اوج خود مي‌رسد به همين دليل بايد ساز و کارهاي لازم براي کاهش آن در نظر گرفته شود.
وي با بيان آنکه سازمان بهزيستي تنها يک سازمان حمايتي نيست، ادامه داد: در سند راهبردي خود تعريف جديدي از حوزه خدمات اجتماعي ارائه کرده‌ايم زيرا امروز با آسيب‌هاي نوپديدي در جامعه مواجه شده‌ايم که براساس آن کارشناسان ذيربط در سال 95 اين آسيبها به اوج خود مي‌رسد به همين دليل در حوزه مددکاري و بهزيستي و به طور خاص در مددکاري اجتماعي بايد ايده‌هاي جديدي را براي کنترل آسيب‌هاي نوپديد داشته باشيم.
وي اظهار داشت: متأسفانه نتوانستيم شبکه‌هاي اجتماعي را در حوزه خدمات اجتماعي به نحو مطلوب تقويت کنيم در نتيجه بايد يکسري عقب‌ماندگي‌ها را بويژه در مسائلي مانند اعتياد جبران نماييم. در زمينه اعتياد بايد دستگاههاي مختلف به اندازه سهمشان وارد حوزه شوند. بهزيستي به عنوان يکي از متوليان حوزه اجتماعي شرايط خوبي را براي تقويت و گسترش شبکه اجتماعي شروع کرده است و بنا داريم از نقطه صفر مرزي تا شهر تهران خدمات خود را گسترش دهيم.
وي با بيان آنکه سازمان بهزيستي يک نهاد مددکار محور است، گفت: مددکاري يک هنر و حرکت مداوم است زيرا مددکار مددجوي ساکن و بي‌حرکت ما رادر مسير شادابي و نشاط قرار مي‌دهد.
رئيس سازمان بهزيستي کشور خاطرنشان کرد: در سال‌هاي اخير و با توجه به رشد جامعه هدف بهزيستي مطالبات مددجويان نيز تغيير کرده است و ما نيز بايد برنامه‌هايمان سالانه به روزتر و علمي‌تر شود.
هاشمي بيان داشت: سال گذشته در حوزه خدمات اجتماعي اقدامات خوبي از سوي سازمان بهزيستي کليد خورد و اقدام به راه‌اندازي بنيادهاي پيشگيري از معلوليت‌هاي ژنتيکي با ظرفيت‌هاي بخش‌هاي غير دولتي انجام شد.

 


سرويس شهرستانها-
فرمانده انتظامي ايرانشهر گفت: پليس شهرستان ايرانشهر به دنبال هلاکت يک شرور مسلح فراري راز شش فقره قتل و سرقت مسلحانه را کشف کرد.
به گزارش پايگاه خبري پليس سيستان و بلوچستان، علي ملکي‌آهنگران گفت: اين شرور و سارق مسلح فراري «شهسوار.ح» معروف به زين‌الديني است که اواخر ارديبهشت ماه سال جاري در حالي که با چند نفر ديگر از همدستانش قصد داشتند سرقت مسلحانه ديگري را در شهرستان ايرانشهر انجام دهند با اقدامات اطلاعاتي و به موقع پليس نقشه آنان قبل از اجرا توسط پليس کشف شد.
وي عنوان کرد: مأموران انتظامي که براي دستگيري آنان وارد عمل شده بودند که اشرار با سلاح‌هايي که در اختيار داشتند بر روي مأموران آتش گشودند.
در اين درگيري مسلحانه يکي از اشرار مسلح به هلاکت رسيد و از وي يک قبضه سلاح کلاش به همراه مهمات مربوطه کشف و ضبط و شرور ديگري به نام «احسان. الف» نيز دستگير شد.فرمانده انتظامي ايرانشهر بيان داشت: با بررسي هاي پليس آگاهي ايرانشهر مشخص شد اين شرور معدوم در فروردين ماه سال 86 به اتهام سرقت مسلحانه روانه زندان شده بود.

 


رئيس داوطلبان سازمان جمعيت هلال احمر گفت: سازمان فعاليت‌هاي گسترده‌اي براي تحقق شعار «هر خانواده يک امدادگر» در دست اجرا دارد.
فرحناز رافع در گفت‌وگو با برنا افزود: سازمان جمعيت هلال احمر در سال‌هاي اخير برنامه و طرح‌هاي متنوعي را براي جذب نيروهاي انساني و مالي اجرايي کرده است.
وي با بيان اين که رشد جامعه در گروي توجه و احترام به فرهنگ هر منطقه است، افزود: در هر استان سندي خاص و متناسب با فرهنگ‌ها و نيازهاي منطقه در حال تدوين است.
رافع با اشاره به کاهش داوطلبان جمعيت هلال احمر در جهان،‌خاطرنشان کرد: ايران برنامه‌هاي گسترده‌اي براي جذب نيروي انساني در جمعيت هلال‌احمر دارد که در صورت موفقيت در اجراي طرح‌ها، راهکار و برنامه‌هاي خود را به فدراسيون بين‌المللي ارايه خواهد داد.
رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر يکي از راهکارهاي جذب و بهره‌بري از نيروي انساني را راه‌اندازي شبکه فعالان جمعيت هلال احمر عنوان کرد و گفت: در نخستين شبکه فعالان جمعيت هلال احمر مربياني در راستاي تسهيل در آموزش و جذب افراد تلاش مي‌کنند.
رافع، تعامل،‌خودباوري و همچنين بالابردن قدرت تصميم‌گيري در مديريت بحران را از مهمترين اهداف شبکه فعالان جمعيت هلال احمر دانست و تصريح کرد: در تمامي تشکل‌هاي مردم نهاد بايد با آموزش و شکوفايي استعدادهاي افراد، از ظرفيت‌هاي نيروي انساني بهره گرفت.
وي ادامه داد: سازمان جمعيت هلال احمر تاکنون تلاش‌هاي زيادي براي تحقق شعار «هر خانواده يک امدادگر» کرده است که اميدواريم به زودي شاهد حضور يک امدادگر در هر خانواده باشيم.


 


گرد و غبار در قصر شيرين
ايرنا-قصر شيرين: کارشناس مسئول پيش‌بيني اداره کل هواشناسي استان کرمانشاه گفت: گرد و غبار ديد افقي مناطق مرزي استان، به‌ويژه شهرستان قصر شيرين را به 3 هزار متر کاهش داد. شبکه بهداشت و درمان قصر شيرين از شهروندان خواست به دليل آلودگي هوا، و وجود ريزگردها در آسمان شهر، از ورود به فضاي باز خودداري کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.
هواي اراک در شرايط هشدار
ايرنا-اراک: کارشناس مرکز پايش آلودگي هواي اداره کل حفاظت از محيط زيست استان مرکزي ديروز از قرار گرفتن شاخص کيفيت هواي شهر اراک در شرايط هشدار خبر داد.براساس سامانه‌هاي نظارتي مرکز پايش آلودگي هواي استان مرکزي، غلظت آلاينده ذرات معلق با قطر کمتر از 10 ميکرون در هواي اراک طي بامداد ديروز 186 ميکروگرم بر متر مکعب بوده که اين شاخص 2 برابر حد استاندارد است.
دستگيري زورگير
بابل-خبرنگار کيهان: فرد 24 ساله‌اي به هويت «ق.ب» که با ايجاد رعب و وحشت از روستائيان، به‌ويژه زنان زورگيري کرده و طلا و جواهرات آنان را به سرقت مي‌برد، توسط عوامل انتظامي شهرستان بابل شناسايي و دستگير شد.
سارقان حرفه‌اي در چنگ قانون
اراک-خبرنگار کيهان: در ادامه اجراي طرح ارتقاي نظم و امنيت در استان مرکزي، 9 سارق سابقه‌دار دستگير و 19 فقره سرقت شامل لوازم خانه، قطعات خودرو، لوازم ساختمان‌هاي نيمه‌کاره و 12 موتورسيکلت کشف و ضبط شد.
گاز اشک‌‌‌آور سارقان را لو داد
فارس-رشت: به دنبال وصول دو فقره پرونده مبني بر سرقت دو عدد گاو صندوق از منازل ويلايي که حاوي اسناد، مدارک، طلاجات و وجه نقد بود، پليس انتظامي گيلان دستگيري سارق يا سرقان را به صورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.کارآگاهان با در نظر گرفتن شيوه، شگرد و آثار به جا مانده در صحنه سرقت و انجام اقدامات پليسي به فردي با هويت معلوم مظنون و با حصول اطمينان از نقش وي در سرقت، با اخذ مجوز قضايي او را دستگير و در بازرسي بدني از وي يک قوطي گاز اشک‌آور کشف کردند.

 


در اعتراض به تصويب قانون ازدواج همجنس‌گرايان، دهها هزار نفر از مردم فرانسه در پاريس دست به تظاهرات زدند.
به گزارش «آسوشيتدپرس»، روز يکشنبه ده‌ها هزار نفر از مردم فرانسه در اعتراض به قانون جديد ازدواج همجنس‌گرايان در مرکز پاريس دست به تظاهرات زدند.
مخالفان اين قانون که از يک هفته قبل اجرايي شده است، براي نشان دادن مخالفت خود با سياست «فرانسوا اولاند» رئيس‌جمهور فرانسه در اين خصوص وعده داده‌اند که اعتراضات خود را ادامه خواهند داد.پليس فرانسه شمار تظاهرات‌کنندگان در پاريس را 150 هزار نفر برآورد کرد، اما فعالان در شبکه‌هاي اجتماعي شمار تظاهرات‌کنندگان را حدود يک ميليون نفر اعلام کردند.در روزهاي گذشته نيز يک نويسنده فرانسوي در اعتراض به اين قانون در کليساي نوتردام فرانسه خودکشي کرد.گزارش‌هاي رسيده حاکي است تظاهرات گسترده مخالفان ازدواج همجنس‌گرايان در پايتخت فرانسه با دخالت پليس به خشونت کشيده شد.جوانان خشمگين با سر دادن شعارهايي در مخالفت با سياست‌هاي دولت، اقدام به پرتاب کردن اشيا به سمت پليس کردند که در پاسخ به اين اقدام، نيروهاي پليس به سوي معترضان گاز اشک‌آور شليک کرده و با آنها درگير شدند.وزير کشور فرانسه شمار بازداشت‌شدگان تظاهرات را که برخي از آنان عضو گروه ملي‌گرا راست افراطي هستند، 350نفر و تعداد مجروحان را 36 تن اعلام کرد.
وي افزود: چهار تن از نيروهاي پليس نيز در جريان اين درگيري‌ها مجروح شدند و شماري از نيروهاي ژاندارمري و روزنامه‌نگاران نيز مورد حمله و تعرض قرار گرفتند.بنابراين گزارش، با وجود اعتراضات گسترده شصت و ششمين جشنواره فيلم کن نيز با اعطاي نخل طلاي اين دوره از رقابت‌ها به فيلمي همجنس‌گرايانه به کار خود پايان داد.
گفتني است، فرانسه نهمين کشور اروپايي است که ازدواج همجنس‌گرايان را قانوني مي‌کند. تاکنون ازدواج همجنس‌گرايان در 14 کشور جهان قانوني شده است

 


دولت ميانمار با هدف کنترل جمعيت مسلمانان اين کشور، قانون تبعيض‌آميزي را عليه مسلمانان تصويب کرد.
به تازگي دولت ميانمار در قانوني جديد و عجيب، محدوديت داشتن 2 فرزند را براي خانواده‌هاي مسلمان اين منطقه اعمال کرده؛ اقدامي که براي بوداييان اعمال نشده است. مقام‌هاي محلي ميانمار روز شنبه هفته جاري اعلام کردند اين اقدام جديد در دو منطقه در «راخين» که هم‌مرز بنگلادش است و جمعيت کثيري از مسلمانان در آن زندگي مي‌کنند، اعمال شده است.
در اين دو شهر 95درصد جمعيت را مسلمانان تشکيل مي‌دهند. خبرگزاري آسوشيتدپرس در گزارشي نوشت: ميانمار با اعمال اين قانون تنها کشور در جهان است که چنين محدوديتي را عليه يک گروه مذهبي اعمال کرده است، چرا که جمعيت اکثريت بوداييان را بر مسلمانان اقليت اين کشور ارجح دانسته و عليه مسلمانان تبعيض قائل شده؛ در حالي که منشور هر دولتي، حفاظت از اقليت در برابر اکثريت را شامل مي‌شود.
با وجود آنکه جمعيت مسلمانان در اين دو شهر استان راخين بسيار زياد است اما تنها 4درصد جمعيت 60ميليوني ميانمار را تشکيل مي‌دهند.
به گفته سخنگوي استان راخين رشد جمعيت مسلمانان روهينگيا در اين استان 10 برابر بيشتر از بوداييان منطقه است و افزايش جمعيت در اين منطقه، يکي از فاکتورهاي تنش‌ها محسوب مي‌شود.

 


منابع خبري عربستاني از اقدام يک شاهزاده «آل‌سعود» به تهديد مسلحانه و ربودن يک دختر عربستاني و تجاوز به وي خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري سما سوريه، منابع خبري در عربستان سعودي اعلام کردند که شاهزاده «فهد بن خالد آل سعود»، يکي از اعضاي خاندان حاکم سعودي پس از تهديد مسلحانه يک دختر عربستاني و ربودن وي، او را مورد تعرض قرار داده است.
اين منابع دراين‌باره مي‌گويند که شاهزاده «فهد بن خالد آل سعود» اين دختر عربستاني را در يکي از سواحل شهر جده در غرب عربستان سعودي ربوده و در توجيه اقدام خود گفته است که آن زمان مست و بر اعمال خود کنترلي نداشته است.
منابع فوق همچنين مي‌گويند که اين شاهزاده سعودي حين ربودن اين دختر عربستاني اقدام به شليک به سمت يکي از نگهبانان کرده و موجب زخمي شدن وي از ناحيه شانه شده است.
آنان مي‌گويند که پليس عربستان سعودي اين دختر را در ويلاي شخصي اين شاهزاده سعودي در حالي يافتند که به زور بازداشت شده بود.
اين منابع تاکيد مي‌کنند: به دليل اينکه اين شاهزاده سعودي يکي از اعضاي خاندان حاکم در عربستان سعودي است، پليس شهر جده او را آزاد و دختر عربستاني را به اتهام فساد اخلاقي بازداشت کرده است!

 


در نزديکي جزيره «جيندو» در کره‌جنوبي هر ساله مدت کوتاهي يکي از اتفاقات نادر بر روي کره‌خاکي رخ مي‌دهد.
در اين منطقه سالانه دوبار به مدت يک ساعت آب دريا عقب‌نشيني مي‌کند و مسيري 3 کيلومتري با عرض 40متر خشکي در وسط دريا ايجاد مي‌شود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10