(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 07 خرداد  1392 - شماره 20504

حديث دشت عشق
فدراسيون فوتبال امارات در اقدامي سياسي نام ليگ خود را به واژه مجعول «خليج ع رب ي» تغيير داد
شکايت فدراسيون فوتبال به فيفا
تحريم ليگ امارات توسط بازيکنان ايراني
اخبار کوتاه از فوتبال
بالا رفتن شانس کشتي براي بقا در المپيک
زمان برگزاري انتخابات کميته ملي المپيک
آغاز تمرينات آسمانخراش‌هاي ايران براي بازگشت به بام آسيا
احتمال حذف مدال برنز مشترک در مسابقات کشتي
قهرماني ميزباني در مرحله پاياني تور آذربايجان
موافقت فدراسيون جهاني واليبال با درخواست ايران
ليگ دووميداني به تعويق افتاد
لغو سفر تيم ملي تنيس روي ميز به کرواسي
همگروهي تيم ملي واليبال با کويت و قزاقستان
   


از نوشته سرباز شهيد «عليرضا شفيعي»
خطاهايم را به حساب اسلام نگذاريد
پدر و مادرم! هنگامي که اين وصيت‌نامه را مي‌نويسم نمي‌دانم براي درخواست عفو از شما که اين همه ناراحتي برايتان بوجود آوردم از چه کلماتي استفاده کنم. از شما گريان التماس مي‌کنم که حلالم کنيد و اين بنده ضعيف درگاه خدا را ببخشيد. پدرم و مادرم! از اشتباهاتم در گذريد که در اين چند ساله زندگي اشتباهات زيادي داشتم. از شما مي‌‌خواهم که خطاهايم را به حساب اسلام نگذاريد که اشتباه از من مغرور بود. پدرم در هر کجا که هستي با دشمن روحانيت مبارزه کن که کشور بدون روحاني عالم مانند کشور بدون طبيب است.
مادرم فرزندانت را قرآن بياموز که تلاوت قرآن نوري است از ايمان در قلب‌هايمان. مرا حلال کنيد و از گناهانم درگذريد. از خدا مي‌خواهم که به شما صبر عنايت فرمايد تا در شهادتم اشک نريزيد و خود را دشمن شاد نکنيد و با صبرتان بر ايمانتان بيفزائيد و با ايمانتان بر دهان ياوه‌گويان بکوبيد.
سرباز شهيد «عليرضا شفيعي»، سال 1346 متولد شد و در 25/10/1365 در عمليات کربلاي پنج به شهادت رسيد.
ستاد يادواره شهداي سرباز استان فارس

 


سرويس ورزشي-
پس از اقدام سياسي و غيرحرفه اي مسئولان فدراسيون فوتبال امارات مبني بر نامگذاري ليگشان به واژه مجعول «خليج ع رب ي» ، مديران فدراسيون فوتبال ايران اعلام کردند عليه اين اقدام اماراتي‌ها به فيفا شکايت خواهند کرد.
روز گذشته خبر رسيد که فدراسيون فوتبال امارات، در اقدامي سياسي نام ليگ فوتبال اين کشور را از «اتصالات» به ليگ «خليج ع ر ب ي» تغيير داد؛ تصميم بحث‌برانگيزي که مي‌تواند پيام‌هاي زيادي براي فوتبال ايران داشته باشد. نام ساختگي «خليج ع ر ب ي» نامي است که اماراتي‌ها در ادامه‌ تلاش‌هاي واهي و سياست‌هاي ضدايراني خود بر روي ليگ کشورشان گذاشته‌اند! گويا روز يکشنبه و در جريان اهداي جوايز قهرماني تيم العين، رئيس سازمان ليگ اين کشور اعلام کرد که نام ليگ امارات از فصل آينده به «خليج ع رب ي» تغيير پيدا مي‌کند. البته اين اقدام سياسي اماراتي‌ها از سوي فدراسيون فوتبال بي پاسخ نماند تا جايي که رئيس کميته‌ حقوقي و تدوين مقررات فدراسيون فوتبال از شکايت عليه اماراتي‌ها به فدراسيون جهاني فوتبال خبر داد. نصيرزاده گفت: سازمان ملل متحد در سال 1995 بخشنامه اي را به تمام کشورهاي جهان فرستاد و تاکيد کرد که در مکاتباتشان و نيز نام‌هايي را که به ثبت مي‌رسانند، نام «خليج فارس» را به طور کامل استفاده کرده و حتي اگر قرار بود از نام اين خليج به دفعات استفاده کنند، در تمامي آنها از نام «خليج فارس» استفاده کنند.وي افزود: اين بخشنامه براي 186 کشور جهان ارسال شده است و تمامي کشورها مکلف به تبعيت از آن هستند. بنابراين استفاده از نام ديگري به جاي نام «خليج فارس» نه تنها خلاف بخشنامه سازمان ملل است، بلکه تخلفي آشکار از اساسنامه فيفاست. رييس کميته‌ حقوقي و تدوين مقررات فدراسيون، تاکيد کرد: در اساسنامه فيفا شرط شده است که اعضا به هيچ وجه نمي‌توانند وارد مسائل سياسي شوند. نامگذاري ليگ کشور يا هر چيز ديگري که رسميت دارد به اسم‌هايي که وجود ندارد هم تخلف است و هم بي‌احترامي به اساسنامه فيفا و فدراسيون ايران بر اساس قوانين بين‌المللي واکنش جدي در اين باره خواهد داشت.
واکنش رئيس فدراسيون فوتبال
در ادامه اعتراض ها علي کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال کشورمان نيز گفت: صد در صد واکنش جدي‌اي خواهيم داشت اما براي اين‌که اعتراض رسمي‌مان به فيفا دقيق، مستند و مستدل باشد اين موضوع را بيشتر بررسي خواهيم کرد و تلاش مي‌کنيم مناسب‌ترين اقدام را انجام دهيم. ما فعلا از طريق رسانه‌ها در جريان اين موضوع قرار گرفتيم و بايد ببينيم تصميم امارات به اين اقدام چقدر جدي است.
تحريم ليگ امارات توسط مربيان و بازيکنان
تمام اين اقدامات سياسي در شرايطي صورت مي پذيرد که خبرهايي در خصوص احتمال حضور برخي مربيان و بازيکنان ايراني در ليگ فصل آينده امارات به گوش مي رسد؛ اين در حالي است که آنها فصل گذشته استفاده از بازيکن ايراني توسط باشگاه هاي اماراتي را ممنوع کرده بودند. به نظر مي رسد پشت پيشنهادات ميليوني برخي باشگاه هاي اماراتي به مربيان و بازيکنان ما اهداف سياسي نهفته است که نبايد نسبت به آن بي توجه بود. در حال حاضر امير قلعه‌نويي از العين امارات پيشنهاد دارد و صحبت‌هايي هم مبني بر حضور جواد نکونام، مسعود شجاعي، محمدرضا خلعتبري و ... در باشگاه‌هاي اماراتي مطرح است. حالا در چنين شرايطي شايد بهترين کار پس از شکايت به فيفا، تحريم ليگ امارات باشد؛ بدين ترتيب که فدراسيون از مربيان و بازيکنان ايراني بخواهد، تيم هاي اماراتي را به عنوان مقصد آينده خود انتخاب نکنند که خوشبختانه اين اتفاق رخ داد.

 


پشت پرده حضور يک پرتغالي ديگر در تيم ملي چيست؟!
نلو وينگادا، سرمربي اسبق پرسپوليس که سابقه هدايت عربستان را نيز دارد، امروز به کادر فني تيم ملي ملحق مي‌شود. به گزارش کيهان وينگاداي پرتغالي که آخرين حضورش در چين بوده پس از توافق با کي‌روش ديشب عازم دوبي شد و امروز در جمع ملي‌پوشان خواهد بود. وينگادا قرار است در بازي‌هاي باقي‌مانده تيم ملي ايران در رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني 2014 برزيل کي‌روش را همراهي کند. کي‌روش به خاطر محروميت دو جلسه‌اي از سوي فيفا که يک جلسه از آن در بازي با ازبکستان سپري شده، براي بازي با قطر نمي‌تواند روي نيمکت تيم ملي بنشيند. حالا بايد از مسئولان فدراسيون فوتبال پرسيد که اولا اگر قصد اضافه کردن مربي را داشتيد چرا در اين شرايط حساس که مسائل روحي و رواني حرف اول را مي زند به سراغ مربي ايراني نرفتيد، مگر نه‌اينکه مربي وطني رابطه عاطفي بهتري با بازيکنان برقرار مي کند؟ در ثاني اگر روي مربي خارجي برنامه ريزي کرده بوديد به چه دليل سراغ وينگادا رفتيد، او چه کارنامه روشني در فوتبال ايران داشته که حالا به نيمکت مقدس تيم ملي رسيده است؟!
پيشنهاد انگليسي آقا معلم
مجيد جلالي يا همان آقا معلم فوتبال با بيان اين که مذاکرات خوبي را با نماينده باشگاه برايتون انگليس داشته است، گفت: با باشگاه برايتون که در مرحله پلي‌آف حضور داشت و در حال صعود به ليگ برتر بود وارد مذاکره شده‌ام. البته اين تيم در پلي‌آف به کريستال پالاس باخت و در ليگ قهرماني ماندني شد. فعلا در حال گفتگو هستيم و اگر به يک جاي مستمر رسيد درباره جزييات آن بيشتر خواهم گفت.
تلاش باقري براي ماندن کريمي
کريم باقري مربي جديد پرسپوليس مي گويد تلاش خود را براي ماندن علي کريمي در پرسپوليس انجام مي دهد. وي گفت: کريمي جزو افتخارات ماست و همه دوست دارند که در پرسپوليس بماند. به نوبه خودم تلاش مي‌کنم او فصل بعد هم براي پرسپوليس بازي کند.
قلعه نويي دروازه بان جذب نمي‌کند
سرمربي تيم استقلال ليست مورد نياز خود را براي فصل آينده به مسئولان باشگاه ارايه داد. در ليست قلعه نوعي بازيکناني که در پست مدافع، هافبک و مهاجم بازي مي کنند حضور دارند اما فعلا خبري از نام دروازه بان جديد نيست و به نظر مي رسد قلعه نوعي از ادامه حضور مهدي رحمتي در جمع آبي پوشان اطمينان کامل دارد. لازم به يادآوري است سرمربي استقلال ديروز تهران را به مقصد آمريکا ترک کرد.
تمديد قرارداد 5 بازيکن راه‌آهن
پنج بازيکن تيم فوتبال راه‌آهن قراردادشان را تمديد کردند.مجتبي شيري ،ابراهيم کريمي، حامد نورمحمدي، بهادر عبدي و پيروز قرباني 5 بازيکني هستند که پس از توافق با مديران باشگاه راه‌آهن قراردادشان را با اين باشگاه تمديد کردند.
کاهش 50 درصدي رقم قرارداد
سرپرست کميته‌ فوتسال از انعقاد قرارداد جديد با خسوس کاندلاس با کاهش 50 درصدي مبلغش خبر داد. سيد رضا افتخاري درباره قرارداد جديد سرمربي تيم ملي گفت: او از اين پس ماهيانه هفت هزار دلار از فدراسيون دريافت مي‌کند و کميته ملي المپيک نيز بدهي‌هايش را تا پايان سال گذشته با خسوس تسويه حساب کرد. مبلغ امسال خسوس را هم خود فدراسيون تقبل مي‌کند.
خداحافظي منتظري، احتمال حضور عقيلي
صبح ديروز پژمان منتظري مدافع تيم استقلال در تماس با مسئولان اين باشگاه جدايي خود از جمع آبي پوشان را اعلام کرد. منتظري در اين تماس اعلام کرد که در حال حاضر مشغول مذاکره با 4 تيم قطري است و جدايي اش از جمع آبي پوشان قطعي است.همچنين به محض تماس منتظري با مسئولان استقلال و امير قلعه‌نويي، سرمربي اين تيم خواستار جذب هادي عقيلي شد.
اردوي پرسپوليس در اردبيل
تيم فوتبال پرسپوليس براي برگزاري اردو به اردبيل خواهد رفت.با نظر علي‌دايي اولين اردوي تيم پرسپوليس 12 خرداد در اردبيل برگزار خواهد شد تا بازيکنان خود را براي ليگ فصل جاري آماده کنند.
شروع ليگ بدون تماشاگر
کميته انضباطي فدراسيون فوتبال باشگاه سپاهان اصفهان را به دليل تخلفاتي که از سوي تماشاگران اين تيم در بازي با آلومينيوم هرمزگان رخ داد به برگزاري يک ديدار بدون تماشاگرو80 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم کرد.

 


رئيس کميته بين‌المللي المپيک مي‌گويد فدراسيون جهاني کشتي عکس‌العمل خوبي داشته است و با تغييرات اساسي که داشته شانس‌اش را براي باقي ماندن در المپيک بالا برده است.
ژاک روگ در گفت‌وگو با آسوشيتدپرس، در مورد تغييرات ورزش کشتي گفت: مشکلات فيلا باعث شد تا کميته اجرايي IOC تصميم بگيرد اين رشته را از بازي‌هاي اصلي المپيک حذف کند. اما پس از اين اتفاق فکر مي‌کنم که آنها پاسخ و عکس‌العمل خوبي داشتند. قطعا آنها از اين‌که بازي‌هاي اصلي المپيک را ترک کردند سورپرايز شده بودند.روگ هم‌چنين اقداماتي که در کنگره فوق‌العاده فيلا در مسکو انجام گرفت را قابل ستايش خواند که تغيير قوانين از آن جمله بود. وي در اين‌باره گفت: فيلا قويا متوجه شد که دليل اين‌که کنار مانده بودند چه بوده و واکنشي نشان دادند که پيش از اين بايد به طور طبيعي آن را انجام مي‌دادند. آنها عملکرد خوبي داشتند و بايد ببينيم کميته اجرايي IOC در مورد هر هشت رشته چه تصميمي مي‌گيرد. اما من مي‌گويم که کشتي عکس‌العمل خوبي داشته است. البته اين حرف به اين معني نيست که حضور کشتي در بين رشته‌هاي نهايي که به کنگره بوئنوس آيرس آرژانتين مي‌روند، تضمين شده است. اقداماتي که فيلا کرده حداقل چيزي بوده که آنها مي‌توانستند انجام دهند.

 


زمان برگزاري مجمع انتخابات کميته ملي المپيک به احتمال فراوان امروز مشخص خواهد شد.
نشست هيات اجرايي کميته ملي المپيک صبح امروز با حضور همه اعضا به رياست محمدعلي آبادي برگزار خواهد شد.خبرهاي رسيده حاکي از اين است که تا قبل از برگزاري نشست امروز اساسنامه‌ تاييد شده کميته ملي المپيک از سوي IOC ارسال خواهد شد و مسئولان اين کميته‌ در نظر دارند تا امروز با حضور همه اعضاء زمان برگزاري مجمع انتخابات را تعيين کنند. چندي پيش، بهرام افشارزاده، دبير کل کميته ملي المپيک که از سوي محمد عباسي، وزير ورزش و جوانان مامور قطعي کردن اساسنامه شده بود، در نشست خبري در جمع خبرنگاران گفت که تا پايان ارديبهشت اساسنامه تاييد مي‌شود و بعد از انتخابات رياست جمهوري کادر جديد اين کميته‌ از مجمع راي اعتماد خواهد گرفت.

 


26 بسکتباليست دعوت شده به اردوي تيم ملي از صبح امروز تمرين هاي خود را زير نظر بچيروويچ آغاز مي کنند تا براي پيراهن تيم ملي در قهرماني آسيا با هم رقابت کنند. رقابتي که سه ماه ديگر در فيليپين برگزار مي‌شود.
ملي پوشان بسکتبال ايران ديروز وارد اردوي تيم ملي شدند تا از صبح امروز زير نظر بچيروويچ کارشان را آغاز خواهند کرد. 26 بسکتباليست مورد نظر سرمربي اسلوونيايي ايران بايد از امروز توپ به دست بگيرند و آماده شوند؛ آماده شوند براي قهرماني آسيا و کسب جام جهاني 2014 اسپانيا. در بين 26 نفر دعوت شده نام بزرگان ايران ديده مي شود اما در کنار آنها بازيکناني هستند که به دنبال بدست آوردن آينده اند و مي خواهند از همين قهرماني آسيا جايگاهي در تيم ملي بسکتبال براي خود دست و پا کنند. بازيکناني جوان و آينده دار که در کنار بزرگان مي خواهند به پيراهن ملي برسند. بسکتبالي ها در حالي که با بي مهري مسئولان نيز مواجه هستند مي خواهند در فيليپين شايستگي هايشان را اثبات کنند و نشان دهند باخت ناباورانه برابر اردن يک اتفاق بود.سه تيم نخست آسيا به جام جهاني مي رسند و بچيروويچ تيم پنجم آسيا را راهي فيليپين مي کند اما بهترين ها را در قاره کهن دارد. نفرات اصلي سرمربي تيم ملي به راستي بهترين‌هاي آسيا هستند که تن هر حريفي را به لرزه مي‌اندازند، اما مطمئنا نياز به مديريت دارند.بيست و هفتمين دوره قهرماني آسيا از دهم تا بيستم مرداد به ميزباني مانيل فيليپين برگزار مي شود.
همچنين ديروز سازمان تيم‌هاي ملي بسکتبال در آستانه آغاز به کار اردوي آماده‌سازي تيم ملي براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا، مهران شاهين‌طبع را به عنوان مربي اين تيم انتخاب و معرفي کرد.مهران شاهين‌طبع جايگزين «بوبان ميتف» شده است که به دليل مشکلات شخصي و همچنين اتمام قراردادش با بسکتبال ايران خداحافظي کرد و به کشورش بازگشت.

 


در حالي که فدراسيون جهاني کشتي اعلام کرده در حال بررسي قوانين جديد براي اجرايي شدن اين مسابقات است هر روز اخبار متفاوتي در راستاي برنامه‌هاي فيلا براي حفظ اين رشته در المپيک به گوش مي‌رسد.
برخي رسانه هاي روسي اعلام کردند، فيلا در حال بررسي برنامه‌اي است که طي آن مدال برنز مشترک از رقابت‌هاي کشتي حذف شود و از اين پس تنها يک نفر در هر وزن به عنوان نفر سوم معرفي شود. همچنين مسئولان فدراسيون جهاني کشتي در حال بررسي برنامه‌اي هستند که طي آن پيش از مسابقات کشتي مانند برخي رقابت‌هاي ورزشي، برنامه‌هاي مختلفي همچون موسيقي به اجرا گذاشته شود.

 


مرحله ششم و پاياني بيست‌و‌هشتمين دوره تور دوچرخه‌سواري بين‌المللي آذربايجان با قهرماني قادر ميزباني رکابزن تيم پتروشيمي تبريز به پايان رسيد.
مرحله ششم و پاياني بيست و هشتمين دوره تور بين‌المللي دوچرخه‌سواري آذربايجان (ايران) صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد.در اين مرحله از تور، دوچرخه‌سواران مسير 100 کيلومتري داخل تبريز را به صورت کريتريوم (دور زدن در يک مسير معين) طي کردند که در پايان نفرات برتر به شرح زير اعلام شدند:
1.ميلان کلادچ از تيم دوکلاپراي چک با زمان 2 ساعت و 31 دقيقه و 57 ثانيه
2.آلويس کونکوفسکي از تيم دوکلاپراي چک با زمان 2 ساعت و 32 دقيقه و 4 ثانيه
3.الکساندر الکسيوف از تيم بريسا اسپور ترکيه با زمان 2 ساعت و 32 دقيقه و 6 ثانيه. در مرحله ششم و پاياني تور ايران، قادر ميزباني از تيم پتروشيمي تبريز صاحب پيراهن‌هاي طلايي، بهترين رکابزن آسيا و کوهستان شد.

 


با موافقت فدراسيون جهاني واليبال ساعت بازي ايران و آلمان در ليگ جهاني واليبال به ساعت 21 تغيير کرد.
با توجه به اينکه مسابقه ايران و آلمان در ليگ جهاني واليبال در روزهاي 21 و 22 تيرماه مصادف با روز سوم و چهارم ماه مبارک رمضان برگزار مي شود، فدراسيون واليبال کشورمان از فدراسيون جهاني واليبال FIVB درخواست کرد تا ساعت بازي اين دو تيم را به بعد از زمان افطار تغيير دهند که فدراسيون جهاني واليبال هم با اين موضوع موافقت کرد.به اين ترتيب آخرين بازي واليبال ايران در ليگ جهاني واليبال با تيم آلمان در روز 21 و 22 تيرماه در ساعت 21 برگزار خواهد شد. رقابتهاي ليگ جهاني واليبال از 23 ارديبهشت ماه در فنلاند آغاز مي شود و تيم ملي واليبال کشورمان به ترتيب با تيم هاي روسيه، صربستان، ايتاليا، کوبا و آلمان بازي مي کند. واليبال ايران رقابتهاي خود را از 17 خرداد ماه در روسيه شروع مي کند و در آخرين بازي خود در تهران به مصاف آلمان مي رود.

 


ليگ دووميداني مردان از 31 خرداد آغاز مي شود.
ليگ دووميداني مردان که قرار بود از دهم خرداد آغاز شود، به تعويق افتاد تا دووميداني کاران مسابقات خود را از 31 خرداد آغاز کنند. تاکنون باشگاه‌هاي مقاومت خوزستان، نفت تهران، پيکان تهران، گاز خراسان و فولاد ماهان سپاهان براي حضور در ليگ اعلام آمادگي کرده‌اند و احتمالا تا نيمه خرداد، ترکيب ورزشکاران شان مشخص خواهد شد.

 


حضور تيم ملي تنيس روي ميز ايران در پروتور کرواسي به دليل مخالفت شوراي برون مرزي لغو شد.
تيم ملي تنيس روي ميز ايران که قرار بود از 16 تا 19 خرداد ماه در پروتور زاگرب کرواسي با حضور 5 ورزشکار شرکت کند، به دليل مخالفت شوراي برون مرزي حضورش منتفي شد.پيش از اين نيز شوراي برون مرزي با چند سفر تنيس روي ميز مخالفت کرده بود. تيم ملي قرار بود با حضور در اين مسابقات خود را براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا در کره‌جنوبي آماده کند.

 


مراسم قرعه کشي رقابت هاي واليبال قهرماني مردان آسيا در امارات برگزار و تيم ملي ايران با کويت و قزاقستان همگروه شد.
مراسم قرعه کشي هفدهمين دوره رقابت هاي قهرماني مردان آسيا ديروزبا حضور نمايندگان کنفدراسيون واليبال آسيا و مسئولين فدراسيون واليبال امارات در دوبي برگزار شد که طي آن تيم ملي ايران با کويت و قزاقستان همگروه شد.دور مقدماتي اين رقابت ها با حضور 24 تيم در هشت گروه سه تيمي از 9 تا 19 مهرماه 1392 در سالن شيخ حمدان بن محمد بن راشد در دوبي برگزار مي‌شود که تيم‌هاي اول هر گروه به دور بعدي راه پيدا خواهند کرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10