(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 07 خرداد  1392 - شماره 20504

سلسله عمليات تروريستي در عراق 12 شهيد و 16مجروح برجاي گذاشت
اعتراض عفو بين‌الملل به ادامه بازداشت و شکنجه معترضان در بحرين
ديدار محمود عباس، شيمون پرز و جان کري براي تقويت مذاکرات سازش
رايزني فشرده روسيه، آمريکا و فرانسه در آستانه تشکيل کنفرانس ژنو 2
نخست‌وزير ترسو!
يورش نظاميان صهيونيست به مسجدالاقصي
30 کشته و 100 مجروح در حمله تروريست‌ها به زندان حلب
جنگ تجاري با اتحاديه اروپا
محور گفت‌وگوي نخست‌وزير چين در آلمان
ارتش سودان 70 شورشي را به هلاکت رساند
حزب‌الله شليک موشک به بيروت را در راستاي منافع اسرائيل دانست
چهار سوي پنج قاره
   


عمليات تروريستي در چند منطقه عراق 12شهيد و 16مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، در حملات مختلف در شهرهاي مختلف عراق که ديروز به وقوع پيوست، 12 عراقي کشته شدند که 6 نفر از آنها از عناصر پليس و دو نفر از آنها نظامي ارتش بودند. در اين حملات 16نفر ديگر نيز زخمي شدند.
سه نفر از عناصر پليس در انفجار يک خودروي بمب‌گذاري شده کشته شده و 15نفر ديگر نيز زخمي شدند که دو نفر از آنها زن و 3نفر ديگر کودک بودند.
در حمله‌هاي ديگر در شهر موصل، بغداد و کاظمين چهار نفر ديگر به شهادت رسيدند که دو نفر از آنها پليس بودند.

 


سازمان عفو بين‌المللي با ارائه گزارشي ادامه سياست سرکوب انقلابيون بحريني از سوي رژيم آل‌خليفه را محکوم کرد.
به گزارش شبکه خبري العالم، سازمان عفو بين‌الملل در گزارش خود اقدامات سرکوبگرانه عليه اعتراضات مخالفان حکومت بحرين و استفاده پليس اين کشور از قدرت بيش از حد در سرکوب تظاهرکنندگان را محکوم و نسبت به ادامه اين سياست‌ها هشدار داد.در اين گزارش آمده است، رژيم آل‌خليفه هيچگونه اقدامي براي حل‌وفصل بحران بحرين انجام نداده است و سرکوب، حبس و بازداشت مردم به دليل مخالفت با حکومت همچنان ادامه دارد.سازمان عفو بين‌الملل تاکيد کرد، مدافعان حقوق بشر در بحرين با زندان و شکنجه مواجه هستند و نيروهاي امنيتي از شديدترين ابزار سرکوب عليه معترضان استفاده مي‌کنند و همين مسئله به مرگ برخي از آنان منجر شده است.

 


محمود عباس در حاشيه اجلاس اردن براي تقويت مذکرات سازش با شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي و جان‌کري وزير خارجه آمريکا ديدار کرد.
در اين ديدار آخرين تحولات و راه‌هاي احياي مذاکرات سازش مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.
شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي در اين ديدار گفت، بايد هر چه سريع‌تر موانع پيش روي مذاکرات صلح از ميان برداشته شود.
وزير خارجه آمريکا نيز در اين ديدار اظهار داشت، تحقق يک کشور فلسطيني تنها راه براي اسرائيل است.
در همين رابطه صائب عريقات مذاکره کننده ارشد تشکيلات خودگردان فلسطين گفت، کليد صلح در گرو آن است که باتلاق اشغالگري اسرائيل خشک شود.
خبر ديگر اينکه رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين تأکيد کرد، فلسطينيان کشوري با مرزهاي موقت را نخواهند پذيرفت.
به گزارش واحد مرکزي خبر،‌ محمود عباس طي سخناني در مجمع جهاني اقتصاد در اردن در حضور شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي و جان‌کري وزير خارجه آمريکا گفت، مرزهاي موقت به مناقشه پايان نخواهد داد، فقط آن را طولاني‌تر خواهد کرد.
وي افزود، فلسطينيان تشکيل کشور فلسطيني را در مرزهاي سال 1967 ميلادي خواستار هستند.
محمود عباس از اسرائيل خواست ابتکار صلح عربي را که عربستان سعودي در سال 2002 ميلادي مطرح کرد و همه کشورهاي عربي درباره آن توافق کرده‌اند بپذيرد.
در ابتکار صلح عربي به اسرائيل پيشنهاد شد که در ازاي عقب‌نشيني از سرزمين‌هايي که در سال 1967 اشغال کرده با کشورهاي عربي رابطه عادي داشته باشد.

 


وزيران خارجه روسيه، آمريکا و فرانسه درباره جزئيات مربوط به برگزاري کنفرانس بين‌المللي ژنو 2 درباره سوريه رايزني کردند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري اينترفکس، سرگئي لاوروف: جان‌کري و لورن فابيوس شب گذشته در پاريس با يکديگر ملاقات کردند و جزئيات مربوط به کنفرانس بين‌المللي ژنو 2 براي حل‌وفصل بحران در سوريه را مورد بحث و بررسي قرار دادند.
اين کنفرانس احتمالا در اواسط ماه ژوئن (اواخر خرداد) در ژنو برگزار خواهد شد.
منابع آگاه اعلام کردند که وزيران خارجه روسيه، آمريکا و فرانسه درباره حل سياسي، ديپلماتيک بحران سوريه به توافق رسيده‌اند ليکن درباره حضور يا شرکت نکردن برخي از کشورها هنوز توافقي حاصل نشده است.
مقامات پاريس مخالف حضور نمايندگان ايران در اين کنفرانس هستند.
درحالي که روسيه بر ضرورت شرکت ايران در روند حل‌وفصل مناقشه در سوريه تاکيد دارد.
از سوي ديگر، در شرايطي که وليد المعلم وزيرخارجه سوريه در کنفرانس مطبوعاتي مشترک با همتاي عراقي خود تاکيد کرد که دمشق در کنفرانس ژنو 2 شرکت خواهد کرد مخالفان سوري شرکت‌کننده در نشست ائتلاف مخالفان سوريه در اسلامبول اعلام کردند که در نشست ژنو 2 شرکت نمي‌کنند.
رايزني‌ها براي برگزاري نشست ژنو 2 در حالي صورت مي‌گيرد که ارتش سوريه در تحولات ميداني به پيروزي‌هاي متعددي دست پيدا کرده و موفق شده کنترل 80 درصد شهر القصير را به دست بگيرد.
منابع نظامي اعلام کردند تنها 20 درصد از القصير پاکسازي نشده است.
ارتش سوريه از هفته گذشته عمليات گسترده‌اي را براي پاکسازي شهر القصير از حضور تروريست‌ها آغاز کرده وموفق شده بيشتر مناطق اين شهر استراتژيک را از وجود تروريست‌ها پاکسازي کند.
ارتش سوريه روز گذشته ورودي مناطق شرقي و شمالي القصير را امن اعلام کرد و کنترل نيمي از فرودگاه الضبعه در نزديکي اين شهر را به دست گرفت.
نيروهاي ارتش موفق شدند مانع ارسال کمک به تروريست‌ها ‌شوند که در مناطق شمالي اين شهر تجمع کرده بودند.
ارتش سوريه همچنين مخفيگاه افراد مسلح جبهه النصره را هدف قرار داد که در نتيجه آن 110 تن از اعضاي اين گروه تروريستي به هلاکت رسيدند.
در حمله ارتش سوريه به دو پايگاه گروه‌هاي مسلح در حومه ادلب نيز بيش از 100 فرد مسلح که بيشتر آنها تبعه غيرسوري بودند کشته شدند.
نيروهاي ارتش روستاي عبدربه را در حومه حلب آزاد کردند، اين روستا پس از چند روز درگيري و کشته و زخمي شدن شمار زيادي از تروريست‌ها به تصرف نيروهاي ارتش درآمد و راه براي شکستن محاصره مناطق تحت محاصره و گشودن جبهه مناطق شمالي باز شد.
ساير رويدادها
* چين مجددا خواستار اتخاذ يک راهکار سياسي براي حل بحران سوريه شد.
* نيروهاي مسلح عراقي پس از چند روز درگيري با گروه‌هاي تروريستي سوريه کنترل منطقه مرزي اين کشور با سوريه را به دست گرفتند.
* يک منبع نظامي سوري تاکيد کرد، به‌کارگيري سلاح شيميايي در حومه دمشق از سوي ارتش سوريه صحت ندارد.
* رئيس فراکسيون حزب‌الله در مجلس لبنان گفت، حمايت از جبهه سوريه حق حزب‌الله است.
* بر اثر وقوع انفجار در حومه دمشق 5 نفر کشته و 15 تن ديگر مجروح شدند.
* در پي بالا گرفتن اختلافات ميان مخالفان داخلي وخارجي سوريه، دبيرکل حزب سوري‌هاي دموکراسي‌خواه اعلام کرد مخالفان داخل سوريه بزودي جبهه‌اي جديد تشکيل خواهند داد.
* رئيس بزرگترين حزب مخالف دولت ترکيه ضمن انتقاد از سياست‌هاي آنکارا، نخست‌وزير کشورش را رهبر تروريست‌هاي سوريه توصيف کرد.
* دولت اردن به رژيم اسرائيل اجازه داد که پهپادهاي اين رژيم با استفاده از حريم هوايي اردن اوضاع سوريه را زير نظر بگيرد.
* افراد مسلح ارتش آزاد سوريه با حمله به يک روستاي مسيحي‌نشين در حومه حمص غيرنظاميان را قتل‌عام کردند.
* سخنگوي وزارت خارجه چين گفت، پکن از برگزاري کنفرانس ژنو 2 استقبال مي‌کند.

 


مي‌گويند، «شينزو آبه» از زماني که دوباره نخست‌وزير ژاپن شده هنوز به محل اقامت رسمي رئيس دولت اسباب‌کشي نکرده چون از روح‌هايي که در اين خانه رفت‌وآمد مي‌کنند، وحشت دارد!
حالا، اگرچه هيچ‌کس دليل اصلي امتناع جناب «آبه» از اسباب‌کشي را درست نمي‌داند، اما ظاهرا اين ويلاي 84 ساله در قرن بيستم شاهد جنايات و شورش‌هاي نظامي متعدد، از جمله شورش سال 1932 موسوم به «حادثه 15 مه»- که طي آن «تسويوشي اينوکاي»، نخست‌وزير وقت توسط افسران جوان نيروي دريايي به قتل رسيد- و يا شورش 1400 نظامي در فوريه 1936 و اشغال محله وزارتخانه‌ها و خانه رئيس دولت- که طي آن بسياري از رهبران سياسي کشته شدند- بوده است! به هر حال، اين کار آقاي نخست‌وزير باعث شده تا يکي از نمايندگان جناح مخالف که اين موضوع نگرانش کرده، از او سؤال کند آيا واقعا اين خانه «روح» دارد؟ و آيا واقعا به دليل اين شايعات است که نخست‌وزير حاضر نيست به آنجا اسباب‌کشي کند؟ و دولت هم در بيانيه‌اي رسمي خيلي جدي اطمينان دهد که در جريان رفت‌وآمد روح‌ها به خانه مزبور قرار ندارد!
حالا، بايد گفت که اين شايعات به هيچ‌وجه تازگي ندارد. و خيلي از نخست‌وزيرهاي ژاپن در گذشته اعتراف کرده‌اند که با پديده‌هاي غيرعادي زيادي در اين خانه روبه‌رو شده‌اند! همسران خيلي از آنها هم هرگز حاضر نشدند پا به اين ويلا بگذارند.
* سرويس خارجي کيهان

 


حدود 80 نظامي صهيونيست و ?? شهرک‌نشين صهيونيست از باب المغاربه به صحن مسجدالاقصي يورش بردند.
به گزارش فارس به نقل از الشروق، موسسه ميراث و اوقاف الاقصي در گزارشي اعلام کرد که ديروز سربازان اسرائيلي به صورت گروهي و همراه با شهرک نشينان صهيونيست به مسجدالاقصي يورش بردند و اين در حالي بود که نمازگزاران فلسطيني با شعار الله اکبر مخالفت خود را با يورش صهيونيست‌ها به مسجدالاقصي اعلام کردند.
موسسه الاقصي همچنين اعلام کرد که گروه‌هاي پراکنده‌اي از دستگاه اطلاعات رژيم اشغالگر قدس طي روزهاي اخير به مسجدالاقصي يورش آوردند و ده‌ها شهرک‌نشين نيز طي روزهاي اخير اقدام به هتک حرمت مسجدالاقصي کردند و اين در حالي است که جمعي از دانشجويان سازمان‌هاي يهودي در نامه‌اي به «نفتالي بنط» وزير اديان از وي خواسته‌اند تا زمينه‌اي فراهم شود تا آنها در قبه الصخره آئين روشن کردن شمع را بجا آورند.
بر اساس اين گزارش يورش صهيونيست‌ها اعم از مسئولان و شهرک‌نشينان به مسجدالاقصي در دوره اخير افزايش چشم‌گيري داشته است

 


تروريست‌هاي مسلح با حمله به زندان مرکزي حلب دست‌کم 30 نفر را کشته و 100 نفر ديگر را زخمي کردند.
به گزارش خبرگزاري‌ها به نقل از روزنامه سوري الوطن، اين کشتار جمعي هنگامي روي داد که افراد مسلح زندان حلب را به محاصره خود درآورده و با گلوله توپ و تانک آنجا را هدف قرار دادند.
يکي از ساکنان روستاهاي اطراف اين زندان اعلام کرد اين زندان قريب به 4500 زنداني دارد که در ميان آنها افراد سالخورده و زنان نيز هستند.
تروريست‌ها نزديکان خود را از زندان که بيشتر آنها محکوميت‌هاي جنايي داشتند آزاد کردند.
تروريست‌ها در نظر دارند از اين افراد جاني در مبارزه عليه دولت دمشق استفاده کنند.

 


نخست‌وزير چين در ديدار با صدراعظم آلمان تنش‌هاي حاصل از «جنگ تجاري» با اتحاديه اروپا را مورد بررسي قرار داد.
به گزارش خبرگزاري «شين‌هوا»، «لي کچيانگ»، نخست‌وزير چين روز يکشنبه در نخستين سفر خود به آلمان با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و تني چند از مقامات اين کشور ديدار و گفت‌وگو کرد.نخست‌وزير چين در اين ديدار گفت: همکاري و روابط دو طرف نه تنها به سود منافع دو جانبه است بلکه بر ديگر مناطق جهان نيز تأثير زيادي خواهد گذاشت.
خبرگزاري فرانسه نيز در اين باره گزارش داد،‌نخست‌وزير چين به آلمان رفت تا در خصوص برخي سياست‌هاي تجاري که به تنش بين پکن، بروکسل منجر شده گفت‌وگو کند.
اين گزارش مي‌افزايد، آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان تحت فشار صاحبان صنايع آلمان که در جريان جنگ تجاري با چين احتمالاً متحمل ضرر و زيان‌هاي هنگفتي مي‌شوند تلاش مي‌کند از طريق گفت‌وگو بر اين مشکل چيره شود.
کميسيون اروپا به تازگي به کشورهاي عضو اتحاديه اروپا پيشنهاد کرد به منظور حمايت از شرکت‌هاي اروپايي توليدکننده صفحات خورشيدي که در معرض نابودي قرار دارند، از پنجم ژوئن بر روي صفحات خورشيدي که از چين وارد مي‌شود 47 درصد تعرفه ببندد.
نخست‌وزير چين که نخستين سفر خود را به آلمان انجام داده به شدت با اين سياست مخالفت کرد و گفت: «ما قاطعانه اين تصميم را رد مي‌کنيم.»
گفتني است مبادلات تجاري بين اتحاديه اروپا و چين در سال 2012 به 546 ميليارد دلار رسيد اما کسري تجاري اتحاديه اروپا در مقابل چين به شدت در حال افزايش است و از 122 ميليارد دلار گذشته است.


 


در جريان درگيري‌هاي مسلحانه بين نيروهاي مسلح سودان و شورشيان 70 تن از عناصر شورشي کشته شدند.
فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه نوشت: در جريان درگيري‌هاي روز يکشنبه بين ارتش سودان و شورشيان جبهه انقلابي در نزديکي «کادوگلي» مرکز استان «کردفان جنوبي» دستکم 70 نفر از شورشيان به هلاکت رسيدند.
«الصوارمي خالد سعد» سخنگوي ارتش سودان در اين باره با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد: صبح روز يکشنبه بقاياي نيروهاي گروه‌هاي شورشي با چندين دستگاه تانک و توپخانه به منطقه الدندور در استان کردفان جنوبي حمله کردند اما نيروهاي سوداني حملات آنان را دفع و خسارات مالي و جاني سنگيني را بر آنها وارد ساختند.
خالد سعد افزود نيروهاي مسلح سودان دو تانک شورشيان را توقيف کردند و بيش از 70 تن از شورشيان را به هلاکت رساندند و بقيه پا به فرار گذاشتند اما ارتش در تعقيب آنها است.
اين در حالي است که سخنگوي شورشيان نيز اعلام کرد در اين درگيري يک هلي‌کوپتر ارتش را سرنگون و يک تانک و يک خودروي زرهي را منهدم کرده است.
جبهه انقلابي سودان شامل سه جنبش شورشي در منطقه دارفور با نام‌هاي عدالت و برابري، جنبش آزادي بخش سودان شاخه ميني ميناوي، جنبش آزادي بخش سودان شاخه عبدالواحد نور و جنبش خلق شاخه شمال است که در دو استان کردفان جنوبي و نيل آبي با نيروهاي دولتي جنگ مي‌کنند، هدف اعلامي اين گروه‌ها سرنگوني دولت عمر البشير است.

 


يک مقام ارشد حزب‌الله گفت، حمله موشکي به ضاحيه بيروت براي تحقق اهداف اسرائيل است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از العهد، شيخ نبيل قاووق معاون رئيس شوراي اجرايي حزب‌الله لبنان گفت که کساني که ضاحيه جنوبي بيروت را موشک باران کرده‌اند، به دنبال تحقق اهداف اسرائيلي هستند، آنها اگر به دنبال ترساندن ما و فشار بر مقاومت هستند، در اين هدف شکست خورده‌اند، چراکه مقاومت اجازه نمي‌دهد کسي از آن باج‌خواهي کند.
وي تأکيد کرد هر دست داخلي و خارجي که بخواهد از پشت به مقاومت خنجر بزند، قطع خواهد شد، اتفاقات اخير زنجيره تروريستي از بغداد تا دمشق و القصير و ضاحيه است و هدف و رويکرد آنها تنها يکي است و در راستاي منافع اسرائيل و دولت آمريکا است که با سرمايه و سلاح‌هاي عربي دنبال مي‌شود.
نبيل قاووق گفت: ما در فتنه وارد نمي‌شويم و به هيچ قدرتي چه در داخل و چه در خارج اجازه نمي‌دهيم که به قدرت مقاومت و معادله سلاح مقاومت آسيب برساند. مقاومت آماده مقابله با تمامي احتمال‌ها در مقابله با اسرائيل است.
ميشل سليمان رئيس‌جمهور لبنان نيز عاملان پرتاب موشک به ضاحيه جنوبي بيروت را تروريست و خرابکار خواند.
سليمان از دستگاه‌هاي ذيربط خواست تا تحقيقات خود را براي پيگيري کساني که اين اقدامات تروريستي را انجام داده‌اند، در سريعترين زمان به دستگاه‌هاي مربوطه تحويل دهند.
وي همچنين از شهروندان خواست تا در نهايت هوشياري نسبت به هر اقدام مشکوک در کشور باقي بمانند تا بتوانند هر تلاشي براي فتنه‌انگيزي و ايجاد چالش‌هاي امنيتي در لبنان را ناکام گذاشته و امنيت ملي و ثبات داخلي را براي اين کشور حفظ کنند.
دبيرکل اتحاديه عرب نيز در بيانيه‌اي حادثه پرتاب موشک به منطقه ضاحيه بيروت را محکوم کرد و هشدار داد که اين‌گونه حوادث براي متشنج کردن اوضاع امنيتي اين کشور است.
گفتني است عمار الواوي دبيرکل ارتش آزاد سوريه به صورت تلويحي از مسئوليت اين شبه نظاميان در پرتاب موشک به ضاحيه جنوبي بيروت خبر داد و مدعي شد که اين اقدام هشداري در مورد حضور نظامي حزب‌الله لبنان در سوريه است.
از سوي ديگر، منابع امنيتي لبنان اعلام کردند يک موشک از جنوب لبنان به سمت سرزمين‌هاي اشغالي شليک شده است، هنوز مکان سقوط موشک مشخص نشده و هيچ گزارشي از خسارت‌هاي وارده ناشي از شليک اين موشک منتشر نشده است.
صداي اين انفجار در روستاي «مرجعيون» که در حدود 10کيلومتري مرز رژيم صهيونيستي و لبنان واقع شده است نيز شنيده شد اما مقامات اسرائيلي هنوز دليل اين انفجار را مشخص نکرده‌اند.
رسانه‌هاي لبنان نيز اعلام کردند هواپيماهاي اسرائيل بر فراز منطقه سقوط موشک و نيز محلي که گمان مي‌شود موشک از آنجا شليک شده به پرواز درآمدند.
روزنامه يديعوت آحارونوت نيز اعلام کرد، رژيم صهيونيستي گزارش‌هاي اين انفجار را بررسي کرده اما هنوز نتيجه‌اي مبني بر اصابت موشک به دست نياورده است.

 


ايسلند و اتحاديه اروپا
دولت ايسلند مذاکره براي پيوستن اين کشور به اتحاديه اروپا را به برگزاري همه‌پرسي منوط کرد. دولت ائتلافي ايسلند که از دو حزب برنده در انتخابات پارلماني تشکيل شده اعلام کرد تا زماني که همه‌پرسي برگزار نشود حاضر نخواهد بود در اين ‌مورد (عضويت در اتحاديه اروپا) گفت‌وگو کند. بحران اقتصادي باعث افزايش تمايلات نسبت به جدايي از اتحاديه اروپا شده است.
وزير جديد ليبي
با استعفاي وزير کشور ليبي، «محمد خليفه‌الشيخ» به عنوان وزير جديد اين کشور آفريقايي انتخاب شد. به گزارش شبکه خبري الجزيره، وي روز يکشنبه توانست رأي اعتماد کنگره ملي ليبي را کسب کند. 124نفر از نمايندگان در مقابل تنها شش رأي مخالف با انتصاب محمد خليفه‌الشيخ به اين سمت موافقت کردند. «عاشور شوايل» اخيراً به دنبال ايجاد تنش و ناامني از سمت خود استعفا کرد.
گسترش اعتراض‌ها در عربستان
گروه «المناصرون» از برنامه‌ريزي خود براي برگزاري يک تظاهرات گسترده ضد آل‌سعود در 18خرداد خبر داد. «روز همبستگي با زندانيان» مناسبتي است که به نوشته خبرگزاري الجزيره العربيه گروه المناصرون براي اين روز اعلام کرده است. فعالان حقوق بشري مي‌گويند 30هزار زنداني سياسي در بازداشتگاه‌هاي آل‌سعود محبوس هستند.
اولاند و بحران اروپا
شبکه تلويزيوني يورو نيوز طي گزارشي اعلام کرد «فرانسوا اولاند» سرانجام پس از يک سال متوجه شد بدون هماهنگي با برلين نمي‌توان بر مشکلات مالي منطقه‌ يورو فائق شد. رئيس‌جمهور فرانسه اکنون فهميده براي رهايي از بحران اقتصادي بايد به همان اصولي برگردد که آلمان بر آن تأکيد دارد!
گفتني است آلمان به عنوان طراح سياست‌هاي رياضت اقتصادي شناخته مي‌شود که کشورهاي اروپايي را سال‌هاست به آشوب و اعتراض کشانده است و اولاند ضمن مخالفت با اين سياست‌ها در انتخابات پيروز شد.
سيطره القاعده بر جنوب يمن
وزارت کشور و شاهدان عيني يمن اعلام کردند عناصر القاعده بر برخي از مناطق جنوب شرق يمن سيطره پيدا کرده‌اند.
برخي منابع يمني همچنين از برافراشتن پرچم اين شبکه تروريستي در شهر جنوبي تعز خبر دادند.
جهان اسرائيل را قبول ندارد
دبير کل اتحاديه عرب با اشاره به اشغالگري رژيم صهيونيستي و ناديده گرفته شدن حقوق فلسطينيان تأکيد کرد، اشغالگري‌هاي اسرائيل در جهان جديد ديگر مورد قبول نيست.
نبيل العربي گفت، جهان عرب تغيير کرده و بايد به حقوق مشروع مردم فلسطين جامه عمل پوشانده شود.
تظاهرات در سرزمين‌هاي اشغالي
تعدادي از ساکنان سرزمين‌هاي اشغالي در اعتراض به تصميم کابينه نتانياهو براي صادرات گاز در نزديکي محل زندگي وزير انرژي رژيم صهيونيستي دست به تظاهرات زدند.
تظاهرکنندگان شعار مي‌دادند گاز متعلق به آيندگان است و نبايد به سرقت برود.
روابط چين و پاکستان
مباحث مربوط به سوخت و انرژي، تحولات منطقه و روابط دوجانبه از مهم‌ترين محور گفت‌وگوي نخست‌وزير چين و نخست‌وزير جديد پاکستان دراسلام‌آباد بود.
هدف چين از گسترش روابط با پاکستان يافتن بازارهاي جديد در جنوب آسيا است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10