(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 11 خرداد 1392 - شماره 20508

کسر خدمت متولدين 72 به قبل تمديد شد
رئيس سازمان زندان‌ها: شايعه بازداشت مجدد زندانيان امنيتي شيطنت رسانه‌هاي غربي است
گوهران هرمزگان بارها لرزيد
آتش‌نشانان حريق بازار را مهار کردند
نزاع خونين بر سر صندلي اتوبوس
محققان ايراني موفق به توليد کارت نگهداري خون و DNA شدند
حوادث کوتاه از کشور
100 هزار مهدکودکي آموزش امداد ديدند
تونل نيايش مسدود شد
پليس با پيک‌هاي موتوري غيرمجاز برخورد مي‌کند
توقيف 2 شناور متجاوز عربستاني در سواحل خوزستان
9 کشته و مجروح در 4 حادثه رانندگي استان مرکزي
کشف 79 وسيله نقليه سرقتي در شرق استان تهران
يک سال انتظار براي 15 دقيقه!
برخورد مرگبار قطار با گله فيل
کليسايي پر از جمجمه
تيراندازي از زوريخ
ويروس شبه سارس تهديد جهاني
   


جانشين اداره منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح از تمديد کسر خدمت متولدين سال 72 به قبل خبر داد و گفت: مشمولاني که در سال 90 واجد شرايط کسر خدمت ايثارگري بوده‌اند مي‌توانند همچنان از تسهيلات استفاده کنند.
سردار موسي کمالي جانشين اداره منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: مشمولاني که در سال 90 واجد شرايط کسر خدمت ايثارگري (جانبازي، رزمندگي و آزادگي) بوده و از آن استفاده نکرده‌‌اند مي‌توانند از تسهيلات فوق برخوردار شوند.
سردار کمالي در ادامه اعلام داشت: مهلت اجراي مقررات کسر خدمت (ايثارگري، جانبازي، آزادگي و رزمندگي) تا پايان سال 90 بوده و از ابتداي سال 91 متوقف شده است ولي عده‌اي از مشمولين با وجود واجد شرايط بودن به دليل اشتغال به تحصيل در مدارس و دانشگاه‌ها از اين تسهيلات نتوانستند استفاده کنند.
وي در ادامه افزود: با عنايت به اينکه اين حق در زمان اعتبار مقررات فوق براي اين افراد ايجاد شده است کليه مشموليني که در سال 90 و قبل از واجد شرايط مقررات کسر خدمت بوده ولي به دليل قانوني از قبيل اشتغال به تحصيل در مدارس و دانشگاه‌‌ها اعزام آنان به تعويق افتاده و از سال 91 به بعد به خدمت اعزام شده يا بشوند همچنان در مشمول مقررات بوده و مي‌توانند از کسر خدمت جانبازي رزمندگي و آزادگي استفاده کنند.
سردار کمالي همچنين گفت:‌در اجراي مقررات جديد مشمولين و غايبين که خود را جهت انجام خدمت دوره سربازي معرفي و در طول مدت خدمت از خود حسن اخلاق و رفتار نشان داده و خدمت در کارها داشته باشند، از سوي فرماندهان و مسئولان تمام يا بخشي از اضافه خدمت سه ماهه و 6 ماهه آنها بخشيده مي‌شود که اين مقررات از تير ماه سال جاري اجرا خواهد شد.

 


رئيس سازمان زندان‌ها برخي اخبار منتشر شده مبني بر بازداشت مجدد زندانيان امنيتي در آستانه انتخابات را تکذيب و آن را از مصاديق بارز شيطنت رسانه‌هاي غربي در آستانه انتخابات دانست.
غلامحسين اسماعيلي در گفت‌وگو با فارس درباره برخي اخبار منتشر شده مبني بر بازداشت مجدد زندانيان امنيتي در آستانه انتخابات گفت: انتشار اين موضوعات ناشي از شيطنت رسانه‌هاي غربي است.
وي افزود: ما در آستانه انتخابات هيچ يک از زندانيان امنيتي را که تحمل کيفر آن‌ها به پايان رسيده بازداشت مجدد نمي‌کنيم و افرادي که به زندان باز مي‌گردند، کساني هستند که مدتي را در مرخصي به سر مي‌بردند و اکنون زمان مرخصي آن‌ها به پايان رسيده است.رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأميني و تربيتي کشور ارائه مرخصي را برنامه‌اي جاري براي زندانيان دانست و تأکيد کرد: ما هر اقدامي هم که انجام دهيم باز افرادي هستند که بخواهند عملکرد سازمان زندان‌ها را زير سؤال ببرند.
وي افزود: زماني اعتراض‌ها بر اين بود که چرا به زندانيان امنيتي مرخصي داده نمي‌شود، وقتي هم که مرخصي مي‌دهيم و زمان آن تمام مي‌شود بحث بازداشت مجدد را مطرح مي‌کنند.
وي خاطرنشان کرد: اين سازمان حتي پس از پايان زمان مرخصي کسي را براي بازگرداندن زنداني مأمور نمي‌کند و آن‌ها خود به زندان باز مي‌گردند.

 


زمين‌لرزه‌هاي نسبتا شديدي پنج شنبه شب تا روز گذشته منطقه گوهران واقع در استان هرمزگان را لرزاند.
به گزارش ايرنا به نقل از شبکه لرزه‌نگاري موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران، از شامگاه پنجشنبه تا ساعت 7 بامداد جمعه پنج نوبت زمين‌لرزه‌هاي مختلف منطقه گوهران را لرزانده است که بزرگترين آن 1‍/4 درجه در امواج دروني زمين (ريشتر) قدرت داشت.
اين زمين‌لرزه در ساعت 23 و 45 دقيقه و 28 ثانيه در عمق 6 کيلومتري زمين واقع شده است.
بزرگي ديگر زمين‌لرزه‌هاي رخ داده در اين منطقه از حوالي ساعت 19 شامگاه پنجشنبه تا بامداد جمعه به بزرگي 4، 6/3، 4/3 و 3 ريشتر گزارش شده است.
تاکنون گزارشي از ميزان خسارات يا تلفات احتمالي اين زمين‌لرزه‌ها دريافت نشده است.

 


وقوع حريق گسترده در يکي از مجتمع‌هاي تجاري واقع در بازار خسارات زيادي به بار آورد.
به گزارش روابط عمومي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران ساعت 12/6 صبح روز پنج‌شنبه يک مجتمع تجاري سه طبقه واقع در خيابان خيام، چهار راه گلوبندک آتش گرفت.
حريق گسترده با مساحت حدود 1000 متر مربع طبقه سوم اين مجتمع را در بر گرفته بود که به علت وجود سقف شيرواني با ستون‌هاي چوبي در اين طبقه شعله‌هاي آتش در حال سرايت به اماکن مجاور و مغازه‌هاي اين پاساژ بود.
بنابراين گزارش به علت حجم بالاي شعله‌هاي آتش دسترسي به کانون حريق براي آتش‌نشانان سخت شده بود لذا آتش‌نشانان پس از قطع برق و گاز محل عمليات اطفاء حريق را از چند جهت به طور همزمان آغاز کرده و در مرحله اول موفق به مهار آن شدند.
از طرفي به علت وجود حدود 40 باب مغازه در طبقه سوم اين مجتمع تجاري، آتش‌نشانان مانع از سرايت آتش از سقف شيرواني اين پاساژ به اجناس داخل مغازه‌ها شدند.آتش‌نشانان پس از مدتي شعله‌‌هاي آتش در سقف اين مجتمع تجاري را به طور کامل اطفاء کردند.
اين حادثه با توجه به زمان وقوع آن از ميان شهروندان مورد مصدوم و فوتي نداشت و تنها چند آتش‌نشان دچار دودزدگي شدند و يکي از آتش‌نشانان نيز از ناحيه کمر دچار آسيب‌ديدگي و به مراکز درماني منتقل شد.

 


6 مسافر براي نشستن روي صندلي اتوبوس با چوب و چاقو به جان يکديگر افتادند و تا پاي مرگ به يکديگر آسيب رساندند.
اين حادثه که هفته گذشته در فضاي محل استقرار اتوبوس‌ها رخ داد گروهي از افراد که قصد سفر به يکي از استان‌هاي جنوبي کشور را داشتند سوار اتوبوس مسافربري شدند.
در حالي که تعداد بسياري از صندلي‌هاي اتوبوس خالي بود ولي 4 نفر براي نشستن روي صندلي قصد بلند کردن 2 جوان ديگر را داشتند که با مقاومت آنان مواجه شدند.
به دنبال اين موضوع 6 جوان با يکديگر درگير شده و با استفاده از چوب و چماق و چاقو به جان يکديگر افتادند.
درگيري به اندازه‌اي شدت گرفت که تمامي نزاع‌کنندگان دچار جراحت وخيمي شدند و با اين اعمالشان نيز نظم عمومي را برهم زده و موجب سلب آرامش ساير مسافران شدند.
در نهايت پس از گذشت چند دقيقه ماموران خود را به محل درگيري رسانده و با شليک تير هوايي به درگيري پايان داده و 6 نفر عامل اصلي نزاع را دستگير و به مقر انتقال دادند.
رئيس کلانتري 208 ترمينال جنوب «سروان فرهاد شهميرزادي» با تاييد اين خبر به باشگاه خبرنگاران؛ اعلام کرد: 4 تن از نزاع‌کنندگان پس از دستگيري به دليل جراحت وخيم به بيمارستان انتقال داده شدند و ماموران براي حفظ امنيت و بازگرداندن آرامش به هموطنان چند ساعت در منطقه حضور داشتند.

 


محققان يک شرکت زيست فناور ايراني موفق به طراحي کارت نگهداري خون و DNA شدند که نه فقط به پزشکان و مراکز درماني که به عموم خانواده‌ها امکان مي‌دهد با هزينه‌اي ناچيز ماده وراثتي خود و نزديکان و بيمارشان را براي مدتهاي طولاني نگهداري کنند.
دکتر سيروس زينلي، مديرعامل شرکت زيست‌فناوري سازنده اين کارتها در گفت‌وگو با ايسنا درباره کاربردها و فوايد کارت نگهداري خون و DNA گفت: کارت نگهداري خون و «دي‌ان‌آ» براي نگهداري طولاني مدت، تخليص سريع و انتقال مطمئن نمونه‌هاي خون يا دي‌ان‌آ در شرايط دماي اتاق و بدون نياز به فريزر يا دماهاي زير صفر درجه کاربرد دارد. زماني که نمونه خون روي کارت قرار مي‌گيرد، پاتوژنها غير فعال مي‌شوند و پس از ليز سلولي، «دي‌ان‌آ» در بافت کارت تثبيت شده و از تخريب شدن آن جلوگيري مي‌شود. بدين ترتيب در زمانهاي مورد نياز نمونه‌هاي با ارزش دي‌ان‌آ را با کيفيت عالي در اختيار خواهيد داشت و در زمان لازم مي‌توانيد به راحتي از دي‌ان‌آ مربوطه استفاده کنيد. در ضمن مي‌توان دي‌ان‌آ خالص شده را مستقيما يا با اضافه کردن ماده رنگي به کارت اضافه کرد.
وي خاطرنشان کرد: امروزه نگهداري يا ارسال خون و DNA افراد براي موارد تشخيصي و تحقيقي به امري ضروري در دنيا بدل شده و دانشمندان روزانه صدها هزار بلکه ميليون‌ها نمونه خون را جهت تخليص DNA از بيماران و افراد مختلف دريافت کرده يا به مراکز ديگر ارسال مي‌کنند. ارسال خون به صورت معمول پردردسر، خطرناک و با مشکل مواجه است. احتمال آلوده بودن خون، مقررات خاص گمرکي و دهها دليل ديگر ارسال نمونه و يا نگهداري آنها را با مشکل مواجه کرده است.
زينلي تصريح کرد: در حال حاضر در بعضي از کشورها خون تک‌تک افراد خانواده در دو محل مختلف نگهداري مي‌شود تا در صورت بروز سانحه، آدم‌ربايي، قتل، گم شدن و دهها دليل ديگر به عنوان عامل بسيار مطمئن جهت تعيين هويت انگشت‌نگاري DNA تشخيصي و حتي تحقيقاتي مورد استفاده قرار گيرد.
وي ادامه داد: کارت نگهداري خون و DNA به خانواده‌هاي داراي فرزند بيمار اجازه مي‌دهد از فرزند بيمارشان خون تهيه کرده و براي فرداي احتمالي آن را در اختيار متخصص و آزمايشگاه قرار دهند.همين طور پزشکاني که قصد نگهداري يا ارسال خون و يا DNA بيماران و مراجعان خود به اقصي نقاط دنيا را به صورت سريع، ارزان و مطمئن دارند مي‌توانند از کارت نگهداري ‌DNA يا ‌DBC ساخت شرکت زيست فناوري کوثر استفاده کنند.
دکتر زينلي با تاکيد بر اين که نمونه خوني که در اين کارت‌ها نگهداري مي‌شود در محيط طبيعي آسيب نمي‌بيند، درباره نحوه تهيه کارت خون و دي‌ان‌آ گفت: تهيه کارت حاوي خون بسيار ساده بوده و توسط افراد بي‌تجربه نيز قابل انجام است ولي راهنمايي کافي توسط دستورالعمل، روش کار، برگ راهنما و DBC آموزشي به استفاده‌کنندگان ارائه مي‌شود. براي افراد و مراکزي که مي‌خواهند از اين کارت‌ها DNA تهيه کرده و آن را مورد آزمايش قرار دهند مواد و وسيله مخصوص برش کارت تهيه شده که ارائه مي‌شود در ضمن براي مراکزي که DBC ايراني را خريداري و استفاده مي‌کنند دوره آموزشي رايگان تدارک ديده شده است.

 


جوان 30 ساله قرباني درگيري خياباني
فارس- جهرم: در پي وقوع درگيري در يکي از خيابان‌هاي جهرم جوان 30 ساله‌اي براثر ضربات چاقو بشدت مجروح شد و پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داد. قاتل که از صحنه درگيري متواري شده بود، در کمتر از يک ساعت توسط مأموران کلانتري و پليس آگاهي دستگير شد.
پلمب کارخانه متخلف
بناب- خبرنگار کيهان: رئيس شبکه دامپزشکي بناب گفت: 4 باب کارگاه غيرمجاز و زيرزميني توليد خوراک دام در شهر بناب با حکم دادستاني اين شهرستان پلمب و پرونده متخلفان به مرجع قضايي ارسال شد.
مرگ در اثر برق گرفتگي
اراک- خبرنگار کيهان: يک کارگر 20 ساله هنگام کار در معدن واقع در «آتشکوه» دچار برق گرفتگي شد و پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داد.
بازگشت سارق حرفه‌اي به زندان
چناران- خبرنگار کيهان: سارق حرفه‌اي اهل و ساکن يکي از شهرهاي خراسان رضوي، معروف به مجتبي گربه پس از انجام چندين فقره سرقت از قصابي‌هاي شهرستان چناران شناسايي و دستگير شد. وي که 20 روز پيش از زندان آزاد شده بود، با تشکيل پرونده تحويل مراجع قضايي شد.
کشف مواد مخدر
بادرود- خبرنگار کيهان: نيروهاي يگان امداد فرماندهي نيروي انتظامي شهرستان نطنز در محور بادرود- اردستان (محدوده پليس راه بادرود) يک دستگاه تريلي کانتينردار حامل بار چاي که 650 کيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياک و 86 کيلوگرم مرفين را به طرز ماهرانه‌اي جاسازي کرده بودند، متوقف و 2 نفر قاچاقچي را دستگير کردند.
سارق در خط پايان
فارس- نورآباد: در پي وقوع چند سرقت سيم‌هاي برق در سطح نورآباد، شناسايي و دستگيري سارق در دستور کار فرماندهي انتظامي اين شهرستان قرار گرفت.
پس از انجام کارهاي اطلاعاتي وسيع و گسترده در اين زمينه مأموران اعضاي 5 نفره اين باند سارق را شناسايي کردند و تلاش براي دستگيري متهم فراري ديگر ادامه دارد.

 


رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال‌احمر از آموزش امدادي 100 هزار کودک در قالب کانون غنچه‌هاي هلال خبر داد.
محمد جعفريان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌اي في‌مابين اين سازمان و بهزيستي گفت: اين تفاهم‌نامه در راستاي توجه جدي و زيربنايي به آموزش‌هاي بشردوستانه، امدادي و اقدامات پيشگيرانه به منظور کاهش آسيب‌ها و تلفات ناشي از حوادث و بلايا در بين خانواده‌ها به ويژه کودکان که بيشترين قربانيان حوادث به شمار مي‌روند به امضا رسيده است.
وي با بيان اينکه آموزش فعاليت‌هاي امداد و نجات به مربيان مديران مهدهاي کودک و مراکز نگهداري کودکان و نوجوانان بي‌سرپرست و آموزش فعاليت‌هاي امداد و نجات به کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزيستي را از ديگر اهداف اين تفاهم‌نامه تعيين شده است، گفت: ارائه بسته‌هاي آموزشي رايگان به کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزيستي با موضوع مهارت‌هاي امدادي و فعاليت‌هاي بشردوستانه، بهره‌مندي آنان از اردوهاي فرهنگي و آموزشي هلال احمر و برگزاري دوره‌هاي آموزشي امداد و نجات ويژه مديران و مربيان مهدهاي کودک و مراکز نگهداري کودکان و نوجوانان بي‌سرپرست، از جمله خدمات قابل ارائه پيش‌بيني شده در اين تفاهم‌نامه است.
رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال‌احمر با بيان اينکه هم‌اکنون سه هزار مهدکودک از مهدهاي تحت پوشش سازمان بهزيستي با جمعيت هلال‌احمر همکاري دارند، ادامه داد: در مجموع نزديک به 100 هزار کودک در قالب کانون غنچه‌هاي هلال، تحت پوشش آموزش‌هاي امدادي و بشردوستانه سازمان جوانان هستند.

 


تونل نيايش از صبح جمعه 10 خردادماه مسدود شد.
سرهنگ موسي‌پور، رئيس پليس بزرگراه‌هاي راهور تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: تونل نيايش به مدت يک هفته تا پنجشنبه 16 خرداد در هر دو مسير غرب به شرق و شرق به غرب مسدود است.
وي در رابطه با علت انسداد تونل نيايش گفت: شهرداري تهران کارهاي معوقه و تعميراتي را در داخل تونل داشت که براي رفع عيوب و کاستي‌ها تونل نيايش از ديروز صبح به مدت يک هفته مسدود شده است.

 


فرمانده انتظامي تهران بزرگ با تأکيد بر اين که به موجب قانون مسئوليت حمل و نقل بار و مسافر درون‌شهري بر عهده شهرداري تهران است، گفت: با هدف ساماندهي حمل و نقل خرده‌بار درون‌شهري، انضباط بخشي به پيک‌هاي موتوري را از طريق پيک بادپا اجرا خواهيم کرد.
سردار حسين‌ساجدي‌نيا افزود: با توجه به وضعيت نابسامان تردد موتورسيکلت در تهران که گروهي از آن‌ها را راکبان پيک‌ها تشکيل مي‌دهند، سامان‌بخشي به پيک‌هاي موتوري مورد تأکيد پليس است.
وي که در ديدار با رئيس هيأت مديره، مدير عامل و معاونان شرکت پيک بادپا سخن مي‌گفت، اظهار کرد: پيک‌هاي موتوري ضمن رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي بايد داراي يونيفرم مشخص و کلاه ايمني استاندارد باشند و در ارائه خدمات حمل و نقل به شهروندان از بارنامه معتبر استفاده نمايند.
سردار ساجدي‌نيا برگزاري کلاس‌هاي آموزشي براي راکبان موتورسيکلت‌ها از جمله پيک‌هاي موتوري را مورد تأکيد قرار داد و تصريح کرد: بايد با ساماندهي پيک‌هاي موتوري متفرقه نظم بخشي را در ارائه اين گونه خدمات به شهروندان از طريق پيک بادپا در يک دوره زماني مشخص اجرايي کنيم.
وي با اعلام ضرورت نظارت ستادي پيک بادپا بر عملکرد شعب و کنترل ناوگان در زمينه نحوه بارگيري و تخليه بار، محل توقف و نظم و انضباط در تردد، اضافه کرد: ارائه استاندارد ظاهري ناوگان موتوري، پوشش يکسان و استاندارد موتورسواران و رعايت قوانين و مقررات بايد مورد دقت مضاعف قرار گيرد.
سردار ساجدي‌نيا با تأکيد بر برخورد قانوني با پيک‌هاي موتوري غيرمجاز و فاقد پروانه تخصصي فعاليت از شهرداري تهران، گفت: با شرکت‌هايي که با استفاده غيرمجاز از آرم و علامت شرکت‌هاي معتبر باعث بروز بي‌اعتمادي و نارضايتي در ميان شهروندان مي‌شوند، برابر قانون اقدام خواهيم کرد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در اين ديدار از نمونه‌اي از موتورسيکلت‌هاي جديد پيک بادپا و نيز لباس فرم يکسان و کلاه ايمني استاندارد ويژه موتورسواران پيک‌بادپا بازديد کرد و تسريع در استفاده از اين تجهيزات جديد در شعب پيک‌بادپا در کوتاه‌ترين زمان ممکن را مورد تأکيد قرار داد.

 


فرمانده پايگاه درياباني ماهشهر از توقف دو شناور عربستاني و دستگيري 10 تن از اتباع غيرمجاز و مقاديري صيد قاچاق در سطح حوزه استحفاظي خود خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، سرهنگ کرم رضاپيريايي افزود: در راستاي برخورد با هرگونه تجاوز مرزي و انسداد مرز، ماموران اين يگان در حين گشت‌زني در سطح حوزه استحفاظي ناو گروه شناوري متوجه ورود دو فروند شناور با مليت عربستاني با خدمه هندي شدند اين افراد اقدام به تجاوز و صيد غيرمجاز در صيدگاه‌هاي جمهوري اسلامي ايران کرده بودند که مرزبانان اين پايگاه با هوشياري و دقت کامل توانستند متجاوزان مرزي را دستگير کنند.
وي تعداد دستگيرشدگان را 10 نفر بيان کرد و افزود: پس از بررسي از شناورهاي توقيفي مقدار 220 کيلوگرم صيد غيرمجاز کشف و ضبط شد.
پيريايي گفت: در اين راستا 10 نفر متجاوز دستگير و 2 فروند شناور توقيف شد و متجاوزان پس از تشکيل پرونده تحويل مراجع قضايي شدند.

 


اراک - خبرنگار کيهان:
وقوع چهار حادثه رانندگي در 24 ساعت گذشته در محورهاي استان مرکزي، 5 کشته و 4 مجروح برجا گذاشت.
در برخورد يک دستگاه کاميون بنز و يک دستگاه ولوو در جاده بزرگراه کربلا شهرستان ساوه، راننده کاميون بنز به علت شدت جراحات جان باخت.
کارشناس پليس راه ساوه - همدان علت وقوع اين سانحه رانندگي را بي‌احتياطي راننده کاميون بنز اعلام کرد.
همچنين، در محور آزادراه تهران-ساوه، گردنه رنگرز نيز در اثر برخورد يک دستگاه کاميون و يک دستگاه ايسوزو، راننده و سرنشين خودرو «ايسوزو» به علت شدت جراحات در دم فوت کردند.
سومين حادثه رانندگي در محور اتوبان ساوه به سلفچگان 15 کيلومتري ساوه رخ داد که در اين سانحه رانندگي، يک دستگاه وانت پيکان به علت نامعلومي واژگون شد، در اين حادثه رانندگي راننده خودرو جان خود را از دست داد.
چهارمين حادثه رانندگي هم در محور قديم ساوه-تهران، «پيچ آيينه» بين يک دستگاه خودرو سواري با پيکان با 5 سرنشين و يک دستگاه خودرو بنز اتفاق افتاد که در اين سانحه راننده يکي از سرنشينان خودرو سواري در دم فوت کرد، راننده و سرنشينان ديگر سواري پيکان مجروح و به بيمارستان انتقال يافتند.
پليس در حال بررسي علت وقوع اين سانحه رانندگي است.

 


با اجراي مرحله اول طرح عملياتي مبارزه با سرقت وسائط نقليه، 79 دستگاه خودرو و موتورسيکلت در شرق استان تهران کشف شد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پليس، محمد کمانکش از کشف 79 دستگاه وسيله نقليه سرقتي در شرق استان تهران خبر داد و گفت: مرحله اول طرح عملياتي مبارزه با سرقت وسائط‌نقليه به مدت سه روز در سطح استان به اجرا گذاشته شد.رئيس پليس آگاهي شرق استان تهران اظهار داشت: مأموران اداره مبارزه با سرقت توانستند با کنترل پارکينگ‌ها و توقف‌گاه‌ها 79 وسيله نقليه را کشف کنند.
وي در ادامه عنوان کرد: از اين تعداد 10 دستگاه خودرو و 69 دستگاه موتورسيکلت بود که تمامي آنها پس از سير مراحل اداري به مالباختگان بازگردانده شد.رئيس پليس آگاهي شرق استان تهران در پايان ضمن قدرداني از مشارکت و همکاري خوب مردمي با پليس در اجراي طرح‌هاي پاکسازي و طرح‌هاي انتظامي، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت‌طلب و قانون‌گريز، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام تا نسبت به شناسايي جرم و دستگيري مجرمان و متخلفان اقدام شود.

 


در منطقه «دوگون» کشور مالي درياچه‌اي وجود دارد که تنها در روز خاصي از سال در آن ماهي پيدا مي‌شود.
به همين دليل اهالي قبيله‌هاي مختلف براي شکار اين ماهيان با هم به رقابت مي‌پردازند.به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين مراسم در منطقه دوگون «آنتوگو» برگزار مي‌شود و پس از اعلام آغاز شکار ماهيان توسط يک داور، جمعيت به سمت اين رودخانه هجوم مي‌آورند و تمامي ماهيان آن را صيد مي‌کنند.
اين مراسم از آنجا در مالي مرسوم شده است که فقر ماهي در اين کشور و قحطي‌هاي پي درپي موجب شده است تا مردم براي صيد تنها چند ماهي سر و دست بشکنند.

 


بر اثر برخورد يک قطار سريع‌السير با گله فيل در هند، چهار فيل تلف شدند.
بنابر اعلام پليس هند، اين گله فيل حين عبور از يک خط راه‌آهن در شرق اين کشور دچار حادثه شد و با اين قطار سريع‌السير برخورد کرد.
يکي از شاهدان اين حادثه گفت: پس از برخورد قطار سريع‌السير با گله فيل‌ها، سه حيوان در دم تلف شدند و يک فيل ديگر به شدت مجروح شد اما تلاش روستاييان براي نجات جان آن بي‌نتيجه ماند.
پس از وقوع حادثه، مسير راه‌آهن به مدت چند ساعت مسدود شد.
به گفته سخنگوي سازمان راه‌آهن هند هنگام عبور اين گله فيل از مسير هيچ اخطاري از جانب دپارتمان جنگلباني صادر نشد تا از حرکت قطار جلوگيري شود.

 


در کليساي «سانتا ماريا دلاکونستزيونه» در شهر رم ايتاليا بيش از هزار جمجمه نگهداري مي‌شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، طبق شواهد تاريخي در قرن هفدهم ميلادي عده‌اي از مقامات اين کليسا تصميم گرفتند به جاي دفن کشيش‌ها و کساني که به اين کليسا خدمت کرده‌اند، جسم آنها را نگه دارند و از جمجمه آنها براي تزيين اين کليسا استفاده کنند.
جالب اينجاست که پس از اين تصميم برخي از کشيش‌ها قبل از مرگ حتي جاي اسکلت و جمجمه‌شان را مشخص کردند.

 


تيراندازي در يکي از مناطق مرکزي شهر زوريخ در کشور سوئيس چندين زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش فارس به نقل از شبکه خبري راشا تودي، در يک حادثه تيراندازي در شهر زوريخ سوئيس چندين نفر زخمي شدند.رسانه‌هاي محلي سوئيس خبر داده‌اند اين حادثه در يکي از مناطق مرکزي زوريخ رخ داده و مقامات مجري قانون در حال جستجو براي يافتن فرد مسلحي هستند که پس از تيراندازي از صحنه جرم گريخته است.
هنوز تعداد افرادي که اقدام به تيراندازي کرده‌اند هم مشخص نيست. پليس سوئيس در منطقه محل تيراندازي مقررات منع آمد و شد وضع کرده است.

 


نخستين مورد مرگ در فرانسه ناشي از ويروس شبيه به سارس (ويروس کرونا) شمار جهاني مرگ و مير از اين ويروس را به 27 مورد از 49 مورد ابتلا رساند.
به گزارش فارس، مرد 65 ساله‌ فرانسوي پس از سفر به دوبي در بازگشت به اين ويروس مبتلا شده بود.
سي‌ان‌ان گزارش داده که سازمان بهداشت جهاني اعلام کرده اين بيماري نخستين بار سال گذشته در عربستان سعودي شناسايي شده است. «مارگارت چانتي» دبيرکل سازمان بهداشت جهاني به اين شبکه گفت: اين ويروس هم‌اکنون تهديدي براي تمام جهان است.
ويروس کرونا مي‌تواند انسانها يا حيوانات را مبتلا کند و در بدترين حالت به علايم و اوضاع و احوالي شبيه سارس منجر شود و تا به حال واکسني براي حفاظت از انسان در برابر اين بيماري کشف نشده است.
اين بيماري مانند سرماخوردگي عمل کرده و باعث اختلال در سيستم تنفسي مي‌شود. علايم آن شامل تب و سرفه بوده و مي‌تواند به از کارافتادگي کليه و ذات‌الريه منجر شود.
سازمان بهداشت جهاني هنوز نحوه انتشار اين ويروس را شناسايي نکرده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10