(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 11 خرداد 1392 - شماره 20508

هشدار مقاومت فلسطين به مذاکرات محمود عباس با صهيونيست‌ها
افشاي طرح هماهنگ 6 کشور عرب حوزه خليج‌فارس عليه حزب‌الله
چهار سوي پنج قاره
تحويل موشک‌هاي اس300 به سوريه
بشاراسد: اسرائيل حمله کند پاسخ ما قاطع خواهد بود
تروريست‌ها در سوريه مقام حضرت ابراهيم(ع) را تخريب کردند
20 شهيد و 50 مجروح در عمليات تروريستي بغداد
بحران اروپا هر روز شديدتر مي‌شود
تظاهرات عليه نظام سرمايه‌داري در آلمان، پرتغال، اسپانيا و بوسني
نخست‌وزير لبنان: تا تهديد هست از حزب‌الله حمايت مي‌کنيم
يورش خانه به خانه مأموران آل خليفه براي بازداشت مبارزان بحريني
راشد الغنوشي سلفي‌ها را خوارج معاصر خواند
   


جنبش حماس نسبت به خطر مذاکرات محرمانه‌اي که تشکيلات خودگردان فلسطين با رژيم‌صهيونيستي درباره حقوق مردم فلسطين برگزار مي‌کند هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، يوسف رزقه مشاور سياسي اسماعيل هنيه نخست‌وزير دولت حماس اظهار داشت، محرمانه بودن مذاکرات تشکيلات خودگردان فلسطين با رژيم صهيونيستي نشان مي‌دهد که تشکيلات درصدد امتيازدهي خطرناک به رژيم صهيونيستي است.
وي افزود، اين اقدام چشم‌پوشي از حقوق، اصول و آرمان فلسطين است و ملت فلسطين مسلماً با اين اقدام مخالفت خواهد کرد.
رزقه درباره پيشنهاد آمريکا براي حمايت چهار ميليون دلاري از اقتصاد فلسطين اظهار داشت، اين يک رشوه است تا تشکيلات خودگردان فلسطين را براي بازگشت به مذاکره با اسرائيل تشويق کند.

 


روزنامه الراي کويت از تحرکات شوراي همکاري خليج‌فارس براي قرار دادن نام حزب‌الله در ليست سازمان‌هاي تروريستي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري العهد، روزنامه الراي کويت نوشت، وزيران خارجه کشورهاي شوراي همکاري خليج‌فارس قرار است فردا (يکشنبه) در عربستان درباره قراردادن حزب‌الله در فهرست سازمان‌هاي حامي تروريسم بحث و گفت‌وگو کنند.اين اقدام به درخواست بحرين صورت گرفته است و وزير دادگستري و امور اسلامي بحرين با صدور فرماني اعلام کرد هرگونه تماس با حزب‌الله لبنان به عنوان سازمان تروريستي بر همه گروه‌هاي سياسي ممنوع است.در همين رابطه شيخ خالدبن احمد آل‌خليفه وزير خارجه بحرين در اقدامي تحريک‌آميز در پايگاه شخصي خود نوشت که براي نجات لبنان از دست حزب‌الله همه بايد تلاش کنند. جمعيت الوفاق اخيرا اظهارات ضد حزب‌الله وزيرخارجه بحرين را رياکارانه خوانده بود.

 


نامه سمّي براي اوباما
به گفته اف.بي.آي، افراد ناشناس يک نامه آلوده به سم «ريسين» را براي «باراک اوباما» رئيس‌جمهور اين کشور ارسال کردند. قبلا نيز دو نامه سمي براي «بلومبرگ» شهردار نيويورک ارسال شده بود. به گفته منابع آمريکايي، فردي که اين نامه‌ها را ارسال کرده، بازداشت شده است.
جنگ پرهزينه براي انگليس
براساس تحقيقات انجام شده، حضور نظامي انگليس در استان هلمند افغانستان تاکنون 37 ميليارد پوند براي لندن هزينه داشته است. اين حضور 12 ساله مبلغ 2000 پوند براي هر خانواده انگليسي هزينه داشته و علاوه بر آن، جان 440 نظامي انگليسي را نيز گرفته است.
مرگ يک عضو کميته صلح پاکستان
انفجار بمب در پيشاور پاکستان، جان «نديم خان» از اعضاي کميته صلح پاکستان را گرفت. اين بمب از نوع دست‌ساز بوده است. شبه نظاميان طالبان در پيشاور حضور پررنگ دارند.
معاون بوش رئيس اف.بي.آي
«باراک اوباما» رئيس‌جمهوري آمريکا قصد دارد «جيمز بي.کامي» معاون «جرج بوش» رئيس‌جمهور سابق آمريکا را به عنوان رئيس جديد «اداره فدرال تحقيقات آمريکا» (اف.بي.آي) به کنگره معرفي کند.
اصابت خمپاره به خاک لبنان
تروريست‌هاي فعال در سوريه مناطق مرزي لبنان را با 17 گلوله خمپاره هدف قرار دادند. اين حملات تلفات نداشته است.
به گفته کارشناسان، تروريست‌ها با اين حملات مي‌خواهند اوضاع مرزي ميان دو کشور را ناآرام کنند.
ناآرامي در پايتخت پرو
شاغلان بخش‌هاي مختلف و کارگران اهل پرو در اعتراض به قوانين استخدامي و پايين بودن دستمزد، در ليما تظاهرات کردند. پليس نيز با استفاده از ماشين‌هاي آب‌پاش و گاز اشک‌آور با تظاهرکنندگان درگير شد و 10 نفر از آنها را بازداشت کرد.

 


سرويس خارجي-
رئيس جمهور سوريه پس از تحويل اولين محموله موشک‌هاي اس 300 گفت، در صورت حمله اسرائيل پاسخ مناسب خواهيم داد.
بشاراسد در گفت‌وگو با شبکه تلويزيوني المنار تاکيد کرد: ما به ديگران اطلاع داده‌ايم که هر حمله‌اي را با حمله پاسخ خواهيم داد و در شرايط خاص ما از سلاح خاص و يا روش خاصي که کارآيي بيشتري داشته باشد استفاده خواهيم کرد.
وي درباره تحويل موشک‌هاي اس300 گفت، ما معمولا درباره موضوعات نظامي اطلاع‌رساني نمي‌کنيم و اعلام نمي‌کنيم که چه سلاح‌هايي را تحويل گرفته يا داريم.
بشاراسد افزود، ما اولين محموله موشک‌هاي اس300 را تحويل گرفتيم و بزودي بقيه آن را نيز دريافت خواهيم کرد.
رئيس‌جمهور سوريه تصريح کرد، همه توافق‌هاي ما با روسيه اجرا خواهد شد و ما سال‌هاست که با روسيه قرارداد نظامي داريم.
بشاراسد گفت، پاسخ موقت به تجاوزهاي اسراييل ارزشي ندارد و اگر خواهان پاسخ به رژيم صهيونيستي هستيم بايد اين پاسخ استراتژيک باشد.
وي تاکيد کرد، نبرد ما نبرد ميهن و وطن است نه نبرد بر سر قدرت و آنچه هم‌اکنون در سوريه در حال روي دادن است تغيير موازنه قوا به سود نيروهاي مسلح ارتش سوريه است.
رئيس‌جمهور سوريه اظهار داشت، ما به پيروزي خود ايمان داريم و بيش از گذشته از مقاومت حمايت مي‌کنيم.
وي درباره حضور نيروهاي حزب‌الله در سوريه گفت، حزب‌الله چه تعداد نيرو مي‌تواند به سوريه اعزام کند. ما از نبردي سخن مي‌گوييم که در آن صدهزار رزمنده مشارکت دارند آيا تعداد رزمنده‌هاي حزب‌الله به اندازه تروريست‌هايي است که عليه نظام در حال مبارزه هستند؟
بشاراسد گفت؛ روند نبردها به خوبي نشان مي‌دهد که طرف‌هايي هستند که خواهان تقسيم سوريه هستند. آنها مي‌خواهند که مقاومت را هم از خشکي و هم از دريا محاصره کرده و خفه کنند.
رئيس‌جمهور سوريه درباره ادامه بقاي خود در قدرت گفت، بودن يا نبودن من در قدرت بستگي به مردم دارد و هر کس بخواهد در اين باره سخن بگويد بايد با مردم سخن بگويد.
وي افزود، آنها خواهان دولت انتقالي هستند که در آن رئيس‌جمهور نقشي نداشته باشد و رئيس‌جمهور رياست و رهبري دولت در دستش نباشد.
بشاراسد گفت، ما هيچ خواست و اراده‌اي جز تحقق خواست و ميل مردم سوريه نداريم و به من پيشنهاد شده که در انتخابات رياست‌جمهوري 2014 شرکت نکنم در حالي که آنها با اين سخنان وقت خود را تلف مي‌کنند چون اين موضوع را زمان انتخابات و مردم مشخص مي‌کنند.
وي تاکيد کرد: پرچمي که نماينده مردم يا ملتي نباشد، ارزشي ندارد و ما پاي به هر اجلاس و نشستي بگذاريم به عنوان نماينده مشروع و قانوني مردم سوريه خواهيم رفت، اما طرف مقابل چه، آنها نماينده چه کساني هستند. ما به کشور خود و به مردم خود و به خانه‌هاي خود بازمي‌گرديم، اما آنها به کجا باز مي‌گردند، به هتل‌ها يا سفارت‌خانه‌ها يا دستگاه‌ها و سرويس‌هاي اطلاعاتي.
اسد گفت: مذاکره با مخالفان خارجي به معناي مذاکره با کشورهاي خارجي است که از آنها حمايت مي‌کنند ما مانند آنها از شرم دست‌‌هاي خود را جلوي صورتمان نمي‌گيريم و صورت خود را پشت دست‌هايمان پنهان نمي‌کنيم.رئيس‌جمهور سوريه همچنين تاکيد کرد که با حضور در کنفرانس بين‌المللي موافق است چون اين کنفرانس فرمول و راهکار جديد است و تنها پيش‌شرط دمشق خواست و موافقت مردم است.
اظهارات بشاراسد درباره تحويل بخشي از موشک‌هاي اس300 در شرايطي صورت مي‌گيرد که رسانه‌هاي روسي اعلام کردند که روسيه در نظر دارد 10 فروند جنگنده پيشرفته ميگ 29 نيز در اختيار سوريه قرار دهد.
از سوي ديگر راديو دولتي صداي روسيه در گزارشي اعلام کرد روسيه با تحويل مجموعه‌هاي پدافند هوايي اس300 به سوريه به تصميم اتحاديه اروپا براي ارسال سلاح به مخالفان سوري پاسخ داده است.
اين رسانه روسي افزود، مسکو که پيش از اين درباره زمان تحويل سلاح به سوريه نگراني داشت، با تصميم اتحاديه اروپا براي ارسال سلاح به مخالفان سوري شک و ترديد را کنار گذاشت.
11 هزار تکفيري در سوريه
روزنامه الديار لبنان از حضور 11 هزار گروه تکفيري در القصير خبر داد و تأکيد کرد که 2000 نفر از اين افراد از اهالي طرابلس لبنان هستند که وارد سوريه شده‌اند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري «الشرق الجديد»، بيش از 11 هزار تکفيري وارد القصير شده‌اند و اين مسئله شدت درگيري‌ها را در اين منطقه بيشتر کرده است.
اين روزنامه همچنين تأکيد کرد «سعدالدين حريري» نخست‌وزير سابق لبنان 150 ميليون دلار از سوي کشورهاي حاشيه خليج فارس براي تروريست‌ها در سوريه از جمله «جبهه النصره» ارسال کرده است.
کشورهاي حاشيه خليج فارس اين کمک‌هاي مالي را به گروه‌هاي تروريستي با استفاده از نام چند خانواده ارسال کرده‌اند تا براي آنها پيگرد قانوني نداشته باشد.
ساير رويدادها
* کميته سازمان ملل درباره سوريه اذعان داشت که اکثريت مخالفان به دنبال دموکراسي نيستند.
* نشست ائتلاف مخالفان سوريه در اسلامبول پس از هشت روز بحث و مشاجره ميان اعضا بدون دستيابي به نتيجه‌اي پايان يافت.
* يک مقام ترکيه از بازداشت چند فرد وابسته به گروه تروريستي النصره خبر داد که حامل مواد شيميايي بودند.
* معاون دبيرکل حزب‌الله لبنان تاکيد کرد، باراک اوباما رئيس‌جمهور آمريکا لازم است به ستيزه‌جويي‌هاي خود عليه سوريه پايان دهد.
* در درگيري ميان ارتش سوريه و تروريست‌ها، يک زن آمريکايي و دو انگليسي که در کنار تروريست‌ها مي‌جنگيدند کشته شدند.
* گروه مخالفان سوريه کنفرانس بين‌المللي ژنو 2 که تحت حمايت آمريکا و روسيه قرار است در ژنو برگزار شود را تحريم کردند.
* شوراي امنيت سازمان ملل جبهه النصره را در فهرست گروه‌هاي تروريستي قرار داد.
* سوريه در گزارشي به سازمان ملل اعلام کرد دستگاه امنيتي قطر با کمک اسراييل در ربودن نيروهاي حافظ صلح در جولان دست دارد.
* وزير خارجه عراق: کنفرانس ژنو2 هيچ راهکار معجزه‌آسايي براي بحران سوريه به همراه ندارد.
* وزير خارجه روسيه: پيش شرط مخالفان سوريه براي شرکت در کنفرانس ژنو مبني بر برکناري بشاراسد قابل اجرا نيست.
* وليدالمعلم وزير خارجه سوريه: با کساني که دستشان به خون مردم آلوده است مذاکره نمي‌کنيم.
* ارتش سوريه اعلام کرد که نيروهاي ارتشي کنترل براک، جواديه و ارجون را در شهر القيصر به دست گرفتند.

 


شورشيان در سوريه در تازه‌ترين جنايت خود مقام حضرت ابراهيم(ع) را به طور کامل تخريب کردند!
مدت کوتاهي پس از انتشار خبر تخريب بارگاه «حجربن عدي» و «عمار ياسر» از صحابه‌هاي پيامبر اعظم(ص) خبر مي‌رسد، شورشيان تکفيري در سوريه اين بار مقام حضرت ابراهيم(ع) در شهر «الرقه» سوريه را پس از منفجر کردن با بمب، به کمک بولدوزري به صورت کامل تخريب کردند!
سايت‌ها و رسانه‌هاي سوري با انتشار تصاوير و فيلم اين اقدام اهانت‌آميز اعلام کردند، عناصر وابسته به جبهه النصره در اين کار دست داشتند.
مقام حضرت ابراهيم(ع) به عنوان يکي از آثار تاريخي و بسيار قديمي سوريه، در روستاي «عين‌العروس» در حومه «الرقه» قرار داشت.
در کنار اين مقام چشمه‌اي قرار داشت و روايت‌ها حاکي است که اين چشمه متعلق به همسر حضرت ابراهيم(ع) است و آنها زماني از اين منطقه عبور کرده‌اند.
مقام حضرت ابراهيم يکي از جاذبه‌هاي مذهبي شهر الرقه به شمار مي‌آيد. به اعتقاد کارشناسان اين جنايت‌ها با طراحي جبهه استکبار و رژيم صهيونيستي و با هدف دامن زدن به جنگ مذهبي بين مسلمانان صورت مي‌گيرد.

 


انفجارهاي تروريستي در پنج نقطه پايتخت عراق 20 شهيد و 50 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري مهر، تروريست‌هاي بعثي و شبکه القاعده غيرنظاميان عراقي را در شهرک «صدر» و حداقل چهار نقطه ديگر بغداد با انفجار بمب هدف قرار دادند. در شهرک صدر انفجار خودروي بمب‌گذاري شده جان پنج نفر را گرفت و 14 زخمي برجاي گذاشت. شمار شهداي انفجارهاي مشابه ديگر 15 نفر و زخمي‌ها نيز 35 تن اعلام شد.
جنايتکاران بعثي و سلفي طي روزهاي اخير حملات خونيني را در بغداد ترتيب دادند و جان ده‌ها بي‌گناه را گرفتند. از استان غربي الانبار نيز خبر رسيد، تروريست‌هاي ناشناس با انفجار بمب در مسير خودروي حامل استاندار الانبار، 12 نفر را زخمي کردند. در اين عمليات به استاندار آسيبي نرسيد.
کشورهاي قطر، عربستان و ترکيه از حاميان اصلي تروريست‌هاي عراقي هستند. هدف اصلي اين کشورها که تحت مديريت آمريکا و اسرائيل عمل مي‌کنند، ايجاد جنگ مذهبي ميان شيعه و سني است. شيعيان که طي سال‌هاي اخير هدف دائمي تروريست‌هاي بعثي و تکفيري بوده‌اند، تاکنون از خود خويشتنداري نشان داده‌اند. اين در حالي است که سازمان ملل نسبت به انفجار داخلي در عراق هشدار داد.«مارتين کوبلر» نماينده ويژه سازمان ملل در عراق گفت اگر رهبران عراق براي حل سياسي بحران اين کشور اقدام نکنند، عراق شاهد يک انفجار خشونت‌بار و جنگ مذهبي و طايفه‌اي خواهد بود.

 


ده‌ها هزار نفر از مردم آلمان، پرتغال، اسپانيا و بوسني در اعتراض به بحران اقتصادي و سياست‌هاي رياضت اقتصادي تظاهرات کردند و نظام سرمايه‌داري را عامل اين بحران دانستند.
به گزارش خبرگزاري «رويترز»، روز گذشته هزاران نفر از مخالفان نظام سرمايه‌داري در فرانکفورت آلمان و مقابل ساختمان بانک مرکزي اروپا تظاهرات کردند.
اين تظاهرات که با دخالت پليس به خشونت کشيده شد. در اعتراض به سياست‌هاي اقتصادي حاکم بر اروپا و فشارهاي ناشي از اجراي اين سياست‌ها صورت گرفت. خبرگزاري جمهوري اسلامي نيز با انتشار اين خبر به نقل از منابع محلي نوشت، معترضان اعلام کرده‌اند دور جديد اعتراض‌هاي خود را به صورت ادامه‌دار برگزار مي‌کنند و در همين راستا، تجمع‌هاي اعتراضي در مرکز شهر فرانکفورت که محل استقرار ساختمان بانک مرکزي اروپا و مراکز اصلي بانک‌ها و مؤسسات مالي و اعتباري بزرگ اروپايي است، برگزار خواهد شد.
در تجمع اعتراضي ديروز که اعلام شده در اعتراض به «سياست نابوده کننده تحميل فقر و رياضت اقتصادي از سوي دولت» برگزار شده است، تجمع‌کنندگان به سر دادن شعارهايي در مخالفت با نظام سرمايه‌داري تأکيد کردند که مردم نبايد تاوان سياست‌هاي غلط اقتصادي بانک‌ها و مؤسسات مالي و اعتباري را بدهند.
براساس اعلام شاهدان عيني، ساختمان بانک مرکزي اروپا در محاصره مردم معترض قرار گرفته و هزاران پليس باتوم به دست در مقابل اين بانک و محل استقرار ساير بانک‌هاي معتبر اروپايي در مرکز شهر مستقر شده‌اند.
اين گزارش مي‌افزايد: بسياري از کارکنان بانک‌ها که در معاملات بورس فعاليت دارند ديروز بر سر کار حاضر نشدند.
شبکه‌ خبري يورونيوز نيز در گزارشي از برپايي تظاهرات گسترده کارگران بوسنيايي در اعتراض به «اوضاع معيشتي و نرخ بالاي بيکاري» خبر داد.
براساس اين گزارش هزاران نفر از مردم اين کشور به دعوت «فدراسيون مسلمانان بوسنيايي و کروات‌ها» در اين تظاهرات آرام شرکت کردند.
يکي از درخواست‌هاي کارگران بوسنيايي «بهبود وضعيت معيشتي و افزايش حقوق» بود. نرخ رسمي اعلام شده بيکاري در بوسني 28 درصد است! مردم بحران زده پرتغال نيز همچون مردم بوسني و همزمان با آنها در اعتراض به «بحران اقتصادي» و «سياست‌هاي رياضت اقتصادي دولت» تظاهرات کردند.
اين تظاهرات ضد دولتي همزمان شد با اعتصاب کارکنان متروي پرتغال که با دعوت اتحاديه‌هاي کارگري و احزاب چپ اين کشور در جريان است.
در حال حاضر طرفين درگير مذاکرات براي يافتن يک روزنه به منظور برون‌رفت از اين وضع هستند. تاکنون مذاکرات نتيجه‌اي نداشته است.
«آتش‌نشانان» قربانيان جديد سياست‌هاي رياضت اقتصادي در کشور اسپانيا بودند که ديروز پس از شنيدن خبر کاهش بودجه اين بخش، مقابل ساختمان پارلمان به شدت با پليس ضدشورش درگير شدند.
اين درگيري‌ها پس از آن روي داد که آتش‌نشانان خشمگين قصد ورود به ساختمان پارلمان را داشتند. معترضان اسپانيايي که هنگام تجمع لباس مخصوص آتش‌نشاني به تن داشتند پس از مواجهه با نيروهاي باتوم به دست، به شدت به زد و خورد با آنها پرداختند.
گزارش‌ها و تصاوير منتشر شده حاکي است، در جريان اين درگيري‌ها شماري از طرفين مجروح و چند آتش‌نشان نيز دستگير شده است.
«حذف يا کاهش هزينه‌هاي عمومي» در کنار «اخراج نيروهاي کار» شايع‌ترين روش سياستمداران اروپايي براي مقابله با بحران مالي است که چند سالي است اروپا را به صحنه ناآرامي‌هاي اجتماعي تبديل کرده است.
در همين رابطه روز جمعه شبکه تلويزيوني «سي‌ان‌ان» نرخ رسمي بيکاري منطقه يورو براي ماه مارس را اعلام کرد. براساس اين گزارش نرخ بيکاري در منطقه 17 عضوي يورو در اين ماه به رقم بي‌سابقه 12 درصد رسيده و اين رقم در سال 2014 به 12/3 درصد نيز خواهد رسيد. البته اين رقم در ميان جوانان اروپايي رقم بالاي 24 درصد را نشان مي‌دهد.
کارشناس سي‌ان‌ان پس از اعلام نرخ بيکاري برخي از اين کشورها در پايان تصريح کرد:‌«با توجه به بحران اقتصادي ناشي از پول واحد يورو مي‌توان به صراحت گفت همين پول واحد به گسست اقتصادي کشورهاي اروپايي منطقه يورو منجر شده است!»
در اين حال خبر مي‌رسد، با انتشار خبرهاي نااميدکننده از اوضاع اقتصادي اتحاديه اروپا، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان براي گفت و گو با «فرانسوا اولاند»، رئيس‌جمهور فرانسه به پاريس سفر کرده است. «مبارزه با بيکاري و کمک به بهبود شرايط اقتصادي» دو هدف عمده‌اي است که رسانه‌هاي اين دو کشور در تبيين چرايي اين سفر اعلام مي‌کنند.
به گزارش شبکه خبري يورونيوز، اولاند در اين ديدار گفت: «مي خواهيم که اروپا توجه بيشتري به کارآفريني جوانان اين قاره داشته باشد و سرعت عمل بيشتري براي اجراي اتحاد بانکي و حل معضلات اقتصادي در اين قاره به خرج دهد. بايد در اروپا به يکسان‌سازي سيستم هاي مالياتي بينديشيم و نهايتاً بايد شرايطي فراهم کنيم تا رشد اقتصادي اولويت اصلي اروپا باشد.» وي در پايان تصريح کرد که «‌اروپا همچنان در بحران است.»
دو طرف همچنين درباره چگونگي مبارزه با معضل بدهي‌هاي کشورهاي عضو منطقه مالي يورو نيز گفت و گو کردند.
هشدارهاي وزير دارايي اروپا درباره «نتيجه ادامه بحران مالي در اروپا» نيز در نوع خود قابل توجه است. «ولفگانگ شوئيبله» که همچون «مرکل» به پاريس سفر کرده است در جريان با يک کنفرانس «اگر اروپا نتواند با بيکاري فزاينده جوانان مبارزه کند، با خطر تجزيه مواجه خواهد شد.»
يادآور مي‌شود، آلمان و فرانسه قوي‌ترين اعضاي اتحاديه اروپا هستند!

 


نخست‌وزير لبنان تاکيد کرد، تا زماني که اين کشور از سوي دشمن اسرائيلي اشغال شده و تهديد مي‌شود حزب‌الله جنبش مقاوم باقي خواهد ماند و مداخله آن در سوريه چيزي را تغيير نمي‌دهد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه لبناني النهار، تمام سلام نخست‌وزير لبنان در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوي لوفيگارو در پاسخ به سوالي درباره موضع وي در قبال پيشنهاد فرانسه براي قرار دادن نام حزب‌‌الله در فهرست سازمان‌هاي تروريستي گفت: اتحاديه اروپا در تصميم‌گيري‌‌هاي خود آزاد است اما به عقيده من، حزب‌الله حزب مقاومتي است و اين موضوع تا زماني که کشور ما از سوي دشمنان اسرائيلي تهديد و اشغال شده است تغيير نخواهد کرد زيرا دشمن به طور دائمي حاکميت لبنان و وحدت اراضي اين کشور را نقض مي‌کند.
تمام سلام گفت: لبنان بيش از هميشه نياز دارد که خود را از آنچه در سوريه مي‌گذرد دور نگاه دارد زيرا آتش جنگ در سوريه شعله‌ور شده است و لبناني‌ها نيز به هر قيمتي وحدت ملي خود را حفظ کنند.
وي در پاسخ به سوالي درباره تصميم اتحاديه اروپا براي لغو تحريم تسليحاتي گروه‌‌هاي مسلح در سوريه گفت: تاثير جنگ سوريه بر لبنان حقيقتي واقعي است و قدرت‌هاي بزرگ براي حل سياسي بحران سوريه و بازگرداندن صلح و ثبات به اين کشور مسئول هستند.

 


جمعيت الوفاق بحرين با صدور بيانيه‌اي از بازداشت 15 نفر از جمله دو نوجوان در جريان حمله نيروهاي آل خليفه به خانه مبارزان در مناطق مختلف اين کشور خبر داد.
به گزارش شبکه خبري العالم، در بيانيه اين جمعيت آمده است، نيروهاي رژيم بحرين با حمله به منازل مبارزان بحريني و تخريب اموال شهروندان ده‌ها نفر را مجروح کردند.
نيروهاي امنيتي در اين حملات به خودروها، دستگاه‌هاي تلفن و رايانه شهروندان بحرين نيز حمله و آنها را تخريب يا مصادره کردند. هنوز مشخص نيست چه تعداد از مبارزان بازداشت شده‌اند.
جمعيت الوفاق بحرين با محکوم کردن اقدامات غيرانساني نيروهاي آل‌خليفه از مجامع بين‌الملل و حقوق بشري خواست جلوي اين تجاوزات را بگيرند.
انجمن حقوق بشر بحرين هم اعلام کرد، ‌محاصره روستاي بني جمره توسط مزدوران آل خليفه مغاير با قانون اساسي و قوانين بين‌المللي است و هدف از آن انتقام از مردمي است که خواستار تغييرات سياسي هستند.
اين انجمن افزود، خودداري جامعه جهاني از بازخواست رژيم آل خليفه و اجرا نکردن توصيه‌هاي کميته حقيقت‌ياب و تصميم‌هاي کنفرانس ژنو باعث تشويق رژيم به ادامه نقض حقوق بشر و معاهده‌هاي بين‌المللي است.

 


راشد الغنوشي با حمله به سلفي‌هاي تکفيري، آنان را خوارج معاصر ناميد.
به گزارش شبکه العالم، رهبر حزب حاکم «النهضه» تونس با انتقاد شديد از گروه‌هاي سلفي تکفيري و با «خوارج» ناميدن آنها گفت: اين افراد هر جا که مي‌روند خرابي و ويراني به بار مي‌آورند.
راشد الغنوشي که در نشست اعضاي جنبش النهضه در منطقه التضامن در غرب پايتخت تونس سخنراني مي‌کرد اظهار داشت: با حضور اين‌گونه افراد، هيچ کشوري روي موفقيت به خود نديده است.
وي با طرح اين سوال که آيا سومالي، عراق و افغانستان که عرصه تاخت و تاز اين جريان‌هاست، کشورهايي با ثبات هستند؟ افزود: تفاوت جنبش النهضه تونس با تکفيري‌ها در آن است که ما تندرو و بي‌پروا نيستيم و منافع کشور را درنظر داريم.
الغنوشي با تاکيد بر اين که هيچ يک از رهبران جريان‌هاي سلفي کارشناس اقتصاد، حقوق و علوم اجتماعي نيستند و فتواهاي خود را نيز از افغانستان مي‌گيرند، خاطرنشان کرد: شمار زيادي از مردم تونس به سبب عملکرد تند برخي گروه‌هاي تکفيري از اسلام به وحشت افتاده‌اند.
شمار اعضاي جريان سلفي تکفيري در تونس، سه تا چهار هزار نفر برآورد شده است، اما گزارش‌هاي رسانه‌اي حاکي از آن است که اين جريان، دستکم 15 هزار طرفدار در تونس دارد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10