(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 12 اردیبهشت 1392 - شماره 20508

تجمع ضد صهيونيستي در امان اسرائيل بايد اسيران اردني را آزاد کند
بازداشت جاسوسان موساد در نوار غزه
اعتراف صريح تروريست‌ها در سوريه شکست ما قطعي است
قيام خودجوش عليه دولت اردوغان 11 شهر ترکيه را فرا گرفت
ويروس‌هاي خطرناک ساکاشويلي!
هزاران کارگر ايتاليايي عليه طرح رياضت اقتصادي به خيابان‌ها ريختند
مردم بحرين: تا سرنگوني آل خليفه خيابان‌ها را ترک نمي‌کنيم
نمايندگان جديد پارلمان پاکستان مراسم تحليف به جاي آوردند
بودائيان افراطي خانه مسلمانان را به آتش کشيدند
معاون اوباما از طرح آمريکا براي تجزيه عراق پرده برداشت
   


مردم اردن پس از برگزاري نمازجمعه، راهپيمايي گسترده‌اي در امان پايتخت اردن برگزار کردند و همبستگي خود را با اسيران اردني در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي نشان دادند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، شرکت کنندگان در اين راهپيمايي با سر دادن شعارهايي از جمله، فراموش کردن اسيران اردني مايه شرم است، پيروزي، پيروزي براي اسيران قهرمان، همبستگي خود را با اسيران اردني در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي ابراز کردند.مردم اردن تاکيد کردند تا آزادي تمامي اسيران اردني از پاي نخواهند نشست و از آنها حمايت خواهند کرد.مرکز هماهنگي کميته‌هاي فعال در زمينه اسيران بازداشت شده در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي بي‌اعتنايي مقامات اردني در قبال اين اسيران را شرم‌آور و غيرقابل قبول خواند.

 


جنبش حماس از بازداشت چند جاسوس رژيم صهيونيستي در نوار غزه خبر داد.
به گزارش واحد مرکزي خبر، سرلشکر جمال جراح فرمانده نيروي امنيت ملي در نوار غزه در اين باره گفت، بسياري از مزدوراني که همکاري‌شان با دستگاه‌هاي جاسوسي رژيم اشغالگر آشکار شد تلاش داشتند با خروج از نوار غزه وارد اراضي اشغالي فلسطين شوند اما ما توانستيم اين افراد را بازداشت کنيم.وي افزود، نيروهاي امنيتي ما در حمايت از مناطق مختلف غزه به ويژه مناطق مرزي با رژيم اشغالگر نقش برجسته‌اي دارند.خبر ديگر اينکه نظاميان صهيونيست با يورش به تظاهرات فلسطيني‌ها در شمال شهر الخليل دست کم 11 نفر را مجروح کردند.تظاهرات فلسطيني‌ها در مخالفت با ساخت ديوار نژادپرستانه حايل و توسعه شهرک‌هاي صهيونيستي در کرانه باختري صورت گرفت.

 


برخي از تروريست‌هاي ارتش آزاد در شهر القصير اعتراف کردند توانايي نبرد طولاني با ارتش سوريه را ندارند و شکست آنها حتمي است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري «لبنان 24»، «ابوحسين» يکي از تروريست‌هاي وابسته به ارتش آزاد در القصير تاکيد کرد گمان نمي‌کند معارضان مسلح بتوانند تا مدت زيادي در برابر ارتش سوريه مقاومت کنند و در نبرد القصير شکست خواهند خورد.
وي با تاکيد بر وجود بيش از 1000 تروريست زخمي در اين منطقه افزود: با توجه به امکانات و تجهيزات نظامي ارتش سوريه ما توانايي مقابله با آنها را نداريم.
وي درباره تعداد عناصر جبهه النصره وابسته به القاعده گفت تنها 10 تا 15 عضو النصره در القصير حضور دارند.
اين در حالي است که شهر مرزي القصير در يک سال گذشته به يکي از پايگاه‌هاي اصلي تروريست‌هاي النصره تبديل شده بود و ارتش سوريه از هفته گذشته عمليات گسترده‌اي را براي پاکسازي اين منطقه آغاز کرده است.
تاکنون بيش از 80 درصد از شهر القصير به وسيله ارتش سوريه پاکسازي شده است و تروريست‌هاي جبهه النصره و ارتش آزاد از عناصر خود در سراسر سوريه خواسته براي حمايت از تروريست‌ها به اين منطقه بشتابند.
ارتش آزاد از نيروهاي تازه نفس درخواست کرده براي کمک به گروه‌هاي مسلح سريعا اقدام کنند چرا که القصير به زودي به دست ارتش خواهد افتاد. شبکه تلويزيوني الميادين نيز گزارش داد، ارتش سوريه حلقه محاصره گروه‌هاي مسلح را در شهر القصير تنگ‌تر کرده است.اين شبکه تلويزيوني افزود، ارتش سوريه به پيشروي‌هاي خود ادامه مي‌دهد و تاکنون کنترل بسياري از جاده‌هاي استراتژيک را در دست گرفته و اين مسئله موجب مي‌شود که ارسال کمک‌هاي جديد و نيروهاي تازه‌نفس براي تروريست‌ها با مشکلاتي مواجه شود.
منابع نظامي ارتش سوريه نيز اعلام کردند عناصر ارتش در حال خنثي‌سازي مين‌ها هستند.
نيروهاي ارتش همچنين توانستند پس از پاکسازي شهر الحميديه فرودگاه نظامي الضبعه را بدون دادن تلفات پاکسازي کنند.
در اين عمليات ارتش تلفاتي نداد اما ده‌ها تن از عناصر مسلح به هلاکت رسيده و بقيه نيز دستگير شدند.
پيشروي و موفقيت‌هاي ارتش سوريه در سيدي مقداد و غوطه شرقي در حومه دمشق نيز ادامه دارد و يکي ديگر از فرماندهان گروه‌هاي مسلح در بيت‌سحم واقع در حومه دمشق کشته شد.
عمليات ارتش در مناطق مختلف شهر حلب نيز بيش از 300 کشته به همراه داشت.
يگان توپخانه‌ ارتش سوريه روز جمعه ده‌ها مرکز تجمع و مقر افراد مسلح در منطقه برزه و بوستان‌هاي اطراف آن را هدف قرار داده و منهدم کردند که در جريان آن ده‌ها تروريست کشته و زخمي شدند.
اسد پيروز است
روزنامه آمريکايي «ورلد تريبيون» در خبري اختصاصي با استناد به نتايج مطالعات صورت گرفته توسط ناتو نوشت که بعد از دو سال شروع جنگ داخلي در سوريه، حمايت از «بشار اسد» رئيس‌جمهور اين کشور به شدت افزايش داشته است.
به گزارس فارس، داده‌هايي که مورد مطالعه ناتو قرار گرفته‌اند‌، توسط فعالان و سازمان‌هاي تحت حمايت غرب جمع‌آوري شده‌اند و نشان‌ مي‌دهند که اکثريت مردم سوريه از تسلط القاعده بر ناآرامي‌ها در اين کشور هراسان شده‌اند و ترجيح مي‌دهند که اسد در قدرت باقي بماند.
يک منبع آگاه غربي در اين باره اعلام کرد علت اينکه اسد پيروز جنگ داخلي سوريه است، اين است که مردم سوريه در حال همکاري با اسد عليه شورشيان هستند.
اين داده‌ها که ماه گذشته ميلادي به ناتو منتقل شده است، نشان مي‌دهند که 70 درصد از مردم سوريه از نظام اين کشور پشتيباني مي‌کنند و 20 درصد ديگر نيز خنثي هستند و تنها 10درصد باقي‌مانده مردم سوريه نيز حمايت از شورشيان را اعلام کرده‌اند.
ازسوي ديگر، وزيران خارجه آمريکا و آلمان در يک کنفرانس خبري مشترک از روسيه خواستند از تحويل سيستم موشکي اس300 به سوريه به دليل اينکه امنيت اسرائيل را به خطر مي‌اندازد خودداري کند.
اظهارات جان کري و وستروله يک روز پس از آن ايراد شد که بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه از تحويل گرفتن سامانه موشکي اس300 خبر داد.
فرانسوا اولاند رئيس‌جمهور فرانسه نيز ضمن اعلام مخالفت کشورش با کمک تسليحاتي روسيه به سوريه شرط مسلح کردن مخالفان سوريه را متحد شدن مخالفان اعلام کرد.
وي گفت، اين معقول نيست که اسد از روسيه سلاح دريافت کند در حالي که مخالفان سوريه از دريافت سلاح محروم باشند.
اتحاديه اروپا نيز قصد دارد به منظور کمک به شورشيان مسلح تحريم بانکي سوريه را لغو کند.
ساير رويدادها
* دفتر پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد تعداد آوارگان سوري به کشورهاي همسايه پناهنده شده به بيش از 6/1 ميليون نفر رسيده است
* اتحاديه اروپا پس از لغو ممنوعيت ارسال سلاح به سوريه، در اقدام خصمانه ديگري تحريم‌هاي اقتصادي عليه دمشق را تا ژوئن 2014 تمديد کرد
* روزنامه انگليسي اينديپندنت طي گزارشي اعلام کرد شمار زيادي از جوانان انگليسي تمايل دارند براي جنگ با ارتش سوريه به اين کشور اعزام شوند.
* افراد مسلح تروريست از منطقه زبداني در سوريه 14 فروند موشک به منطقه بقاع لبنان شليک کردند.
* وزير خارجه لبنان: ‌ارسال سلاح به سوريه با تلاش براي حل سياسي بحران اين کشور در تضاد است.
* وزير خارجه روسيه بر لزوم تحقيقات کامل درباره تروريست‌هاي سوري حامل گاز سارين که در ترکيه دستگير شدند تاکيد کرد.
* براساس جديدترين نتايج نظرسنجي موسسه گالوپ
68 درصد از مردم آمريکا مخالف مداخله نظامي در سوريه هستند.

 


قيام سراسري و بي‌سابقه مردم 11 شهر ترکيه عليه دولت «رجب طيب اردوغان» سه کشته و بيش از 200 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري‌ها، مردم ترکيه پس از ماه‌ها تحمل و سکوت در برابر سياست‌هاي آمريکايي حزب حاکم «عدالت و توسعه» و دولت اردوغان، بالاخره دست به يک قيام بي‌سابقه در اسلامبول، آنکارا و بقيه شهرهاي ترکيه زدند. اين قيام سياسي کاملا خودجوش رخ داد و چاشني آن يک مطالبه اجتماعي معمولي بود.
ماجرا از اين قرار است که حدود 10 روز قبل شماري از شهروندان ترک در اعتراض به تخريب پارکي در نزديکي ميدان «تقسيم» اسلامبول دست به تحصن زده بودند. اين تحصن ادامه داشت تا اينکه پليس جمعه گذشته براي پايان دادن به اين تحصن وارد عمل شد.
ابتدا، درگيري مذکور فقط به نيروهاي امنيتي و معترضان به تخريب پارک محدود مي‌شد، اما با گذشت زمان، توده‌هاي مردم به معترضان ملحق و با پليس درگير شدند و کم‌کم اعتراضات به شهرهايي مثل آنکارا، ازمير و شماري از شهرهاي ديگر کشيده شد و اين اعتراضات شکل سياسي به خود گرفت و تظاهرکنندگان از اردوغان خواستند از قدرت کناره‌گيري کند.اعتراضات و تظاهرات 48 ساعت اخير ترکيه به قدري غافلگيرکننده و توفاني بود که خبرگزاري‌هاي بزرگ غربي نيز ناچار به اعتراف به گستردگي آن شدند و اين اعتراضات را پوشش دادند.
شبکه «بي.بي.سي» اعتراضات ترکيه را بي‌سابقه توصيف و اعلام کرد که آنکارا نسبت به گسترش اين اعتراضات به شدت واهمه دارد. خبرنگار اين شبکه اعلام کرد: من هرگز شاهد چنين تظاهراتي (در ترکيه) نبوده‌ام. من جوانان ترکيه را هرگز تا اين اندازه عصباني نديده بودم که بخواهند از فرصت پيش آمده براي بيان اعتراض خود استفاده کنند. بي‌بي‌سي پيش‌بيني کرد که اين اعتراضات گسترش يابد.شهرهاي اسلامبول، آنکارا، ازمير، کوجاعلي، مرسين، زنگولداک، تونجطي، آدانا، قونيه، موغلا، افيون، بولوواسکي شهپر ديروز صحنه تظاهرات ضد دولتي بود.
نيروهاي امنيتي نيز براي سرکوب تظاهرات به ويژه در آنکارا و اسلامبول از ماشين‌هاي آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده کردند. شمار کشته‌ها سه تن و زخمي‌ها نيز بيش از 200 نفر اعلام شد. کشته‌شدگان متعلق به تظاهرات اسلامبول هستند. تعداد دستگيرشدگان نيز 65 تن اعلام شد.
اردوغان در واکنش به اعتراضات مردمي گفت که تظاهرکنندگان هر کاري بکنند نمي‌توانند دولت را از تخريب پارک منصرف کنند. گفته مي‌شود که شهرداري اسلامبول قصد دارد در محل پارک يک مرکز خريد و شماري منزل مسکوني بسازد.
اتحاديه اروپا و آمريکا سرکوب تظاهرات در ترکيه را محکوم کردند. شماري از شبکه‌هاي غربي نيز به طور زنده تظاهرات اسلامبول را پخش مي‌کردند.در ناآرامي‌هاي جاري، ده‌ها حزب و نهاد مدني از مردم و اعتراضات آنها حمايت کردند. يک نهاد اسلامي موسوم به «انجمن حقوق بشر مظلوم» پيش‌بيني کرد که تعداد معترضان روز به روز افزايش يابد. عفو بين‌الملل نيز در سطح جهاني از طرفداران خود خواست عليه دولت ترکيه تظاهرات کنند. اين نهاد حقوق بشري از دولت آنکارا خواست جلوي خشونت پليس عليه تظاهرکنندگان را بگيرد.
خبرهاي تکميلي از آنکارا حاکي است مردم خشمگين اين شهر قصد داشتند که شب شنبه به دفتر نخست‌وزير حمله کنند اما با مقاومت پليس مواجه شدند. ولي معترضان توانستند دفتر حزب عدالت و توسعه را به آتش بکشند.
دفاتر اين حزب در ديگر شهرهاي ترکيه نيز هدف حمله قرار گرفت.«نوآم چامسکي» استاد دانشگاه‌هاي آمريکا و منتقد سياست‌هاي امپرياليستي اين کشور، عليه اقدامات سرکوبگرانه دولت ترکيه شديدا موضع گرفت و اين اقدامات را «شرم‌آورترين» و «ننگين‌ترين» اقدامات يک دولت نسبت به ملتش دانست.
خبر ديگر از ترکيه حاکي است نامگذاري عريض‌ترين پل ترکيه به نام «ياووز سلطان سليم» خشم گروه‌هاي علوي در اين کشور را برانگيخت. ياووز سليم کسي است که خون هزاران علوي را ريخته است. وي قاتل شاه اسماعيل صفوي نيز هست.
همسويي ترکيه با ناتو و آمريکا و مداخلات اين کشور در ناآرامي‌هاي سوريه، شهروندان ترکيه را نسبت به سياست‌هاي اردوغان بدبين و خشمگين کرده است.
آخرين خبرها
عصر ديروز شمار تظاهرکنندگان خشمگين در ميدان تقسيم شهر اسلامبول به صدها هزار نفر رسيد. پليس ضدشورش براي متفرق کردن تظاهرکنندگان به سوي آنها گاز اشک‌آور شليک کرد ،اقدامي که باعث شد ده ها نفر دچار حالت خفگي شوند. شمار ديگري از تظاهرکنندگان نيز به دست نيرو هاي امنيتي دستگير شدند. معترضان خشمگين ضمن درگيري با نيروهاي امنيتي، لاستيک آتش زدند. منابع خبري از برخاستن دود غليظ در منطقه درگيري خبر دادند. تظاهرکنندگان خطاب به اردوغان شعار مي دادند:«خائن استعفا بده». تظاهرات علاوه بر شهرهاي بزرگ ترکيه ،به شهر کردنشين «دياربکر» هم کشيده شد.
«عبدالله گل» رييس جمهورترکيه هم نسبت به ناآرامي ها واکنش نشان داد و اوضاع در اسلامبول را نگران‌کننده دانست. مردم ترکيه به شدت از رسانه هاي اين کشور خشمگين هستند و مي گويند اردوغان همه اين رسانه ها را خريده است و آنها خبرهاي مربوط به اعتراضات و تظاهرات را سانسور مي مي کنند.

 


مشاور سابق رئيس‌جمهور گرجستان ادعا مي‌کند که مردم اين کشور در خطرند چون آزمايشگاهي در حومه «تفليس» در حال پرورش ويروس‌هاي خطرناکي است که روي ساکنان محل آزمايش مي‌کند!
روزنامه «لوموند» در مورد اين آزمايشگاه که معلوم نيست به چه دليل به اسم «ريچارد لوگر»، سناتور آمريکايي نامگذاري شده، مي‌نويسد که طبق اطلاعات رسمي به آزمايش بر روي ژن‌هاي ويروس‌ها و ميکروب‌ها مي‌پردازد. و حالا، «جفري سيلورمن» آمريکايي که در سال‌هاي 2001 تا 2003 مشاور انتخاباتي «ميخائيل ساکاشويلي» بوده و امروز هم خبرنگار است، ادعا مي‌کند که اين آزمايش‌ها باعث انتشار بيماري‌هاي خطرناکي مثل آنفلوانزاي خوکي و سرخک در سراسر اين کشور شده است! اما، «ايرينا ايمرليشويلي» نماينده پارلمان گرجستان، مي‌گويد: آزمايشگاهي که در حومه «تفليس» قرار دارد يک موسسه پژوهشي است، نه بخش سلاح ميکروبي وزارت دفاع آمريکا! او با اين حال اضافه مي‌کند: اين آزمايشگاه در زمان رياست «ميخائيل ساکاشويلي» تاسيس شده و او خودش شخصا در مراسم شرکت کرده است.
بدون شک، همه خوب مي‌دانند که «ساکاشويلي هيچ علاقه‌اي به مردمش ندارد و دوست دارد روي آنها آزمايش کند، اما فکر مي‌کنم که موضوع فوق صحت نداشته باشد!»
به هر حال، اظهارات مشاور سابق رئيس‌جمهور گرجستان هنوز تاييد نشده است. اما، مي‌گويند ورود به محوطه آزمايشگاه اکيدا ممنوع است و کارکنان آن هم براي حاضر شدن بر سر کارشان بايد از «هفت‌خوان رستم» بگذرند و مراحل کنترل متعددي را پشت سر بگذارند. و حالا، «سيلورمن» مي‌گويد آماده است براي اثبات ادعايش تا آخر پيش برود. او قول داده است به زودي همه حقايق را در مورد رئيس‌جمهور گرجستان افشا کند.
* سرويس خارجي کيهان

 


هزاران کارگر ايتاليايي در اعتراض به سياست‌هاي رياضت اقتصادي حاکم بر کشورشان تظاهرات کردند.
کارگران بخش ساختمان شهر «پالرمو» ايتاليا روز جمعه به همراه اعضاي اتحاديه‌هاي کارگري و در اعتراض به «بلوکه شدن بودجه ساخت و ساز پروژه‌هاي ساختماني» تظاهرات کردند.
معترضان مي‌گويند اين قانون که در چارچوب «سياست‌هاي رياضت اقتصادي» و با هدف جبران کسري بودجه اعمال شده، باعث بيکاري آنها مي‌شود.
در اين تظاهرات شماري از رهبران اتحاديه‌هاي کارگري نيز سخنراني کردند و نسبت به وخامت اوضاع معيشتي کارگران هشدار دادند.
همزمان، مردم يونان نيز با برپايي تظاهرات ضددولتي، سياست‌هاي «اشتباه اقتصادي» دولتمردان خود را تقبيح کردند. به گزارش شبکه خبري «پرس‌تي‌وي» در اين تظاهرات که با مشارکت کارکنان دولتي برگزار شد و معترضان به قوانين کار در کشورشان و سياستهاي رياضت اقتصادي دولت اعتراض کردند. يکي از شرکت‌کنندگان در اين تظاهرات گفت: «ما بايد براي تغيير اوضاع بکوشيم و در مقابل اين وضع بغرنج مقاومت کنيم.» اجراي سياست‌هاي رياضت اقتصادي دولت سبب کاهش شديد حقوق و مستمري بازنشستگان دولتي در يونان شده است. همين مسئله زندگي را براي مردم يونان بسيار سخت‌تر کرده است. شماري از کارکنان دولتي در يونان مي‌گويند قوانين کار به ضرر آنها است و حقوق آنها را تضييع مي‌کند. آنها تهديد کرده‌اند در صورتي که براي حل مشکلات اقدام نشود به اعتصاب گسترده روي خواهند آورد.
يادآور مي‌شود همزمان با برپايي تظاهرات در يونان و ايتاليا، فرانکفورت آلمان نيز شاهد برپايي تظاهرات گسترده عليه نظام سرمايه‌داري بود. اگرچه اين تظاهرات با مداخله پليس به خشونت کشده شد و معترضان سرکوب و پراکنده شدند اما آخرين خبرها حاکي است،‌ آلماني‌هاي معترض در حال حاضر در حومه شهر فرانکفورت تحصن کرده‌اند.
«مايکل امراس»، تحليلگر اقتصادي در واکنش به ناآرامي‌هاي روز جمعه فرانکفورت به «راشاتودي» گفت: اين اعتراض‌ها سرآغاز يک خيزش جهاني عليه استبداد اقتصادي است. وي همچنين با اشاره به برخوردهاي صورت گرفته با معترضان آلماني افزود: اين قدمي ديگر به سمت ديکتاتوري اتحاديه اروپاست. منطقه يورو و اتحاديه اروپا ديگر دموکراسي ندارند و من نگرانم که اين بحران باعث شود ساختاري در منطقه يورو شکل بگيرد که با دموکراسي فاصله زيادي داشته باشد. بروکسل از اين بحران براي سرکوب دموکراسي استفاده مي‌کند. اتحاديه اروپا طرح «رئيس منطقه يورو» را مد نظر دارد اما مردم اين را نمي‌خواهند. آنها کسي را مي‌خواهند که بتوانند به او اعتماد کنند و در انتخابات او را برگزينند. در آمريکا و ژاپن نيز اوضاع خوب نيست. در آمريکا 50 ميليون کوپن غذا توزيع مي‌شود. اعتراضات کنوني سرآغاز تظاهرات گسترده در سراسر اروپا و همچنين آمريکا و ژاپن خواهد بود.»
در اين حال، به دنبال ديدار اخير رهبران آلمان و فرانسه در کاخ اليزه و مطرح شدن ايده تشکيل «دولت اقتصادي در اروپا» به عنوان يکي از راه‌هاي برون‌رفت از بحران مالي، نشريه دي‌سايت در تحليلي نوشت، اروپا واقعا به يک رئيس واقعي نياز دارد ... اين که مرکل و اولاند در ديدار اخير خود به تشکيل چنين دولتي تاکيد کردند اما، دلايل ديگري نيز دارد. واقعيت اين است که اين دو مي‌خواهند با ارائه چنين پيشنهاداتي توجهات را از اختلافاتشان به مسائل شخصي منحرف کنند.»
اين نشريه همچنين نوشت، اين طرح، مسئله جديدي نيست و فرانسه مدت‌ها پيش آن را مطرح کرده بود اما کسي به آن توجهي نکرد.
گفتني است با تشديد بحران اقتصادي و انتشار آخرين آمارها از نرخ بيکاري در اروپا - که افزايش يافته است - نگراني در ميان مردم و مقامات اروپايي نيز به شدت افزايش يافته است. منابع خبري هدف اصلي ديدار اخير مرکل و اولاند را «يافتن يک راهکار براي حل بحران اقتصادي اروپا» عنوان کردند.

 


مخالفان بحريني با برگزاري يک تجمع گسترده با عنوان «ملت بحرين از خواسته‌هاي خود نمي‌گذرد» بر ادامه راه انقلاب و سرنگوني آل خليفه تاکيد کردند.
به گزارش شبکه خبري العالم، در اين تجمع گسترده که پس از برگزاري نماز جمعه صورت گرفت، مردم بحرين ضمن پايبندي بر عزت و کرامت بحريني‌ها تاکيد کردند خواستار تغييرات اساسي در حکومت هستند و رژيم آل خليفه يا بايد به خواسته‌هاي آنان توجه کند يا کنار برود.
در اين تجمع که شمار زيادي از شخصيت‌هاي سياسي و حقوقي و رهبران گروه‌هاي مخالف دولت حضور داشتند از سياست‌هاي آل‌خليفه مبني بر سرکوب تظاهرکنندگان و اعمال خشونت عليه مردم بي‌گناه بحرين به شدت انتقاد شد.شرکت‌کنندگان همچنين اقدامات آل‌خليفه که با همدستي آل‌سعود صورت مي‌گيرد در تخريب مساجد و اماکن مقدس مسلمانان را محکوم کردند و خواستار بازسازي آنها شدند.
تجمع بحريني‌ها در لندن
گروهي از فعالان و بحريني‌هاي مقيم انگليس با تجمع مقابل سفارت عربستان در شهر لندن خواستار پايان اشغالگران آل‌سعود از کشورشان شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رسانه‌هاي بحريني، تجمع‌کنندگان با سر دادن شعارهايي عليه آل‌خليفه و آل‌سعود جنايات ارتش اشغالگر سعودي عليه ملت بحرين را محکوم کردند و از دولت انگليس خواستند به حمايت از رژيم بحرين پايان دهد.
تجمع‌کنندگان همچنين از جامعه بين‌المللي و نهادهاي حقوق‌بشري خواستند که براي برملا کردن موارد نقض حقوق‌بشر بازداشت‌شدگان در زندان‌هاي رژيم بحرين و آزادي آنها و همچنين محاکمه عاملان اين اقدام فوري وارد عمل شوند.
مردم بحرين از فوريه سال 2011 ميلادي انقلاب خود را براي رسيدن به آزادي و دموکراسي و برقراري عدالت در کشورشان آغاز کرده‌اند که با سرکوبگري شديد رژيم بحرين روبه‌رو شده است.
رژيم بحرين براي خاموش کردن صداي اعتراض مردم، صدها نفر را شهيد و هزاران نفر از مردم را بازداشت يا از مشاغل خود برکنار کرده است.رژيم آل‌خليفه شمار زيادي از فعالان حقوق‌بشري و شخصيت‌هاي ديني و سياسي مخالف را به زندان انداخته و شکنجه کرده است و از سلاح‌هاي ممنوع شده در سطح بين‌المللي عليه معترضان استفاده کرده که برخي از آنها ساخت آمريکا است.
در همين رابطه شيخ عيسي قاسم روحاني برجسته بحريني در خطبه نمازجمعه در مسجد امام صادق(ع) در منطقه الدراز تاکيد کرد ملت بحرين از خواسته‌هاي عادلانه و اصلاح طلبانه خود کوتاه نخواهد آمد.
شيخ عيسي قاسم گفت، نمي‌دانم که در دست دستگاه حاکمه چه راه ديگري براي ساکت کردن اجباري ملت باقي مانده است؟ آنها همه راه‌ها را استفاده کرده‌اند و تنها راه باقي مانده براي آنها به آتش کشيدن اين ملت يا کوچاندن و گرفتن سرزمين مردم از آنها است.
وي افزود: دستگاه نظامي همه راه‌ها را رفته و پول‌ها را هزينه کرده است و رويکرد ساکت کردن صداي ملت را همراه با محروم کردن و به حاشيه راندن و کنار زدن ملت دنبال کرده است.
از سوي ديگر، سازمان عفو بين‌الملل از رژيم بحرين خواست تا دو کودک بحريني را که به 10 سال زندان محکوم شده‌اند، آزاد کند.
اين سازمان افزود، وکلاي دو کودک گفته‌اند که آنها شکنجه شده و با اجبار از آنها اعتراف گرفته شده است و براساس اين اعترافات محکوم شده‌اند.
همچنين گروهي از وکلاي ايرلندي در گزارش خود خواستار تحقيقات درباره شکنجه در مراکز پزشکي مورد استفاده کالج سلطنتي جراحان بحريني شدند.

 


نمايندگان جديد پارلمان پاکستان تحت تدابير شديد امنيتي سوگند ياد کردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، ديروز نمايندگان جديد پارلمان پاکستان سوگند خوردند و به اين ترتيب فعاليت خود را آغاز کردند.
نيروهاي امنيتي نيز براي جلوگيري از هرگونه حمله تروريستي ساختمان پارلمان و اطراف آن را تحت پوشش خود داشتند.
مراسم سوگند با سرود ملي و قرائت آياتي از کلام‌الله مجيد آغاز شد. طي اين مراسم و پس از آن در پايتخت اتفاق خاصي رخ نداد. فردا نيز با رأي مخفي نمايندگان پارلمان رئيس جديد پارلمان و معاون وي انتخاب مي‌شوند. «نوازشريف» رهبر حزب «مسلم ليگ» شاخه «نواز» نيز روز چهارشنبه به عنوان نخست‌وزير جديد سوگند مي‌خورد. وي پيش از اين دو دوره نخست‌وزير پاکستان بود.
حزب مسلم ليگ شاخه نواز در انتخابات پارلماني 21 ارديبهشت توانست اکثريت آرا را به دست آورد و در مقايسه با ديگر احزاب بيشترين کرسي را کسب کند.
شريف در مبارزات انتخاباتي خود به مردم قول داد، جلوي حملات پهپادهاي آمريکايي به خاک پاکستان را بگيرد و با تروريسم مقابله کند. علاوه بر اين دو وعده، شريف وعده‌هاي اقتصادي و معيشتي نيز به مردم پاکستان داده است.
در پي اين وعده‌هاي شريف، پهپادهاي آمريکايي يکبار ديگر منطقه وزيرستان شمالي را هدف حمله قرار دادند. نوازشريف نيز ديرهنگام و پس از گذشت چند روز اين حمله را محکوم کرد. ولي «جان کري» وزير خارجه آمريکا از حملات پهپادهاي اين کشور دفاع کرد و گفت عمليات پهپادها قانوني و بي‌عيب و نقص است.
به اعتقاد کارشناسان، هرچند شريف در دوران تبليغات به مردم پاکستان وعده‌هاي ضد آمريکايي داده است، ولي اين وعده‌ها در حد حرف باقي مي‌ماند، زيرا شريف توان ايستادن مقابل آمريکا را ندارد.

 


بودائيان افراطي با چماق و ساطور به جان مسلمانان ميانمار افتادند و تعدادي‌ خانه، مسجد و مغازه را به آتش کشيدند.
به گزارش خبرگزاري‌ها گروهي از بودائيان افراطي به شهر 130 هزار نفري لاشيو در شمال ميانمار حمله کرده و خانه‌ها و مغازه‌هاي مسلمانان اين شهر را به آتش کشيدند.
خبرگزاري فرانسه گزارش داد بر اثر اين يورش يک نفر کشته و چهار نفر ديگر نيز زخمي شدند.
پليس براي متفرق کردن جمعيت تيراندازي کرد اما آتش‌سوزي در مغازه‌ها و خانه‌هاي مسلمانان تا غروب ادامه پيدا کرد.
براساس گزارش تلويزيون دولتي ميانمار يک مسجد، يک مدرسه مذهبي و تعدادي مغازه تخريب شدند. اين در حالي است که رسانه‌هاي دولتي ادعا مي‌کردند پليس آرامش را به اين شهر بازگردانده است.
هفته گذشته نيز بر اثر حمله بودائيان افراطي به مناطق مسلمان‌نشين راخين تعداد زيادي از خانه‌ها، مغازه‌ها و مساجد متعلق به مسلمانان به آتش کشيده شد.

 


معاون رئيس‌جمهور آمريکا از طرح اين کشور براي تجزيه عراق پرده برداشت.
به گزارش خبرگزاري مهر، يک منبع آگاه به روزنامه کويتي «القبس» گفت، «جو بايدن» با شماري از هيئت‌هاي عراقي در واشنگتن ديدار کرده است.
به گفته اين منبع، بايدن در اين ديدارها، خواست واقعي آمريکا در مورد عراق را بر زبان آورده و گفته است: ايجاد سه منطقه سني، شيعي و کردي راه‌حل بحران فعلي عراق است.
معاون رئيس‌جمهور آمريکا تاکيد کرد که تشکيل اين اقليم‌ها (ي جداگانه) به يک ضرورت براي مهار بحران در عراق تبديل شده است.
اين اظهارات نشان مي‌دهد که آمريکا عامل اصلي انفجارهاي خونين هفته‌هاي اخير عراق است، انفجارهايي که توسط عربستان، ترکيه و قطر در منطقه پشتيباني مي‌شود.
آمريکا از طريق بعثي‌هاي جنايتکار و وهابي‌ها تندرو، شيعيان را هدف انفجار بمب قرار مي‌دهند و از اين طريق مي‌خواهند شيعيان را به واکنش وا دارند. اما علي‌رغم تلفات سنگيني که شيعيان متحمل شده‌اند، تاکنون هيچ واکنشي نشان نداده‌اند.
در همين حال، «اياد علاوي» رهبر فهرست «العراقيه» با اشاره به وضعيت انفجاري در عراق، مسئوليت اين شرايط را متوجه «نوري مالکي» نخست‌وزير کرد. علاوي گفت: کشور در شرايط کنوني به دليل ناکامي دولت، در معرض جنگ قرار گرفته و از هم‌اکنون نشانه‌هاي اين جنگ پديدار شده است.
گفتني است که طي ماه مه بيش از 1000 عراقي کشته شده‌اند. همزمان با آمريکا و علاوي، سازمان ملل هم نسبت به وقوع جنگ داخلي در عراق هشدار داده است.
علاوي در حالي انگشت اتهام را متوجه مالکي مي‌کند که خودش در ايجاد شرايط ملتهب کنوني نقش‌محوري داشته است. علاوي به همراه دستياران نزديک خود مثل «طارق الهاشمي» و «صالح المطلک» در حملات تروريستي و تحريک اقوام و به ويژه سني‌ها عليه دولت قانوني مالکي شديدا فعال بوده‌اند. با اين حال، علاوي از «نوري مالکي» مي‌خواهد از رياست دولت کناره‌گيري کند تا اوضاع آرام شود.
مالکي به اين اظهارات علاوي واکنشي نشان نداد. اما وي از نيروهاي امنيتي خواست روش‌هاي جديدي را براي تعقيب افراد مظنون به کار بگيرند تا اين افراد پيش از ارتکاب جنايت بازداشت شوند}

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10