(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 12 اردیبهشت 1392 - شماره 20508

حديث دشت عشق
سفره دل سرمربي سابق تيم ملي کشتي فرنگي، اين بار در اصفهان باز شد
بنا: سرپرست فدراسيون قدرت تصميم گيري ندارد
همه کاره کشتي يک نفر ديگر است!
اعزام 2 قايقران به خارج از کشور با هزينه رئيس پيشين
تيم ملي فوتبال امروز در قطر
16 مدال حاصل کار وزنه‌برداران ايران در مسابقات نوجوانان آسيا
زمان جديد برگزاري مجمع کميته ملي المپيک
برگزاري مسابقات دووميداني قهرماني آسيا در هند
اشغالگران قدس صداي رئيس فيفا را هم درآوردند
بايد نام جديدي براي رشته بوکس پيدا کرد
اخبار کوتاه از فوتبال
   


از نوشته سرباز شهيد «جانعلي قانعي دشتکي» شهادت خاک را بوسيدني
بارالها! مرگ و شهادت من را در راه خودت قرار بده، بارالها من را براي به اهتزاز درآوردن پرچم حضرت مهدي (عج)، پرچم مستضعفين جهان ياري فرما.
خدايا! شهادت مرا جز شهداي صدر اسلام ثبت نما، جزء شهداي زمان حضرت ختمي مرتبت که اکمل موجودات، افضل انسان‌ها و اشرف مخلوقات است قرار بده. خدايا! تو را شکر مي‌کنم که اين نعمت را به من دادي که بتوانم در برابر تو در راه اهداف حکومت اسلامي لذت‌هاي دنيوي را فراموش کنم و فقط راه تو را در نظر داشته باشم.
خدايا من هرچه از تو خواستم در زندگي به من عطا فرمودي حتي شهادت در راه خودت را از من دريغ ننمودي، من چه طور بتوانم از عهده شکر تو درآيم.
سرباز شهيد «جانعلي قانعي دشتکي»، سال 1344 در استان فارس متولد شد و در 18 فروردين سال 1366 در شلمچه به شهادت رسيد.
ستاد يادواره شهداي سرباز استان فارس

 


سرويس ورزشي-
سرمربي سابق تيم ملي کشتي فرنگي در تازه‌ترين صحبت هايش مدعي شد که خطيب نمي تواند فدراسيون کشتي را اداره کند و يک مربي همه کاره اين فدراسيون است.
محمد بنا پس از گفت و گوي نوروزي خود با مجله کيهان ورزشي و مطرح کردن انتقاداتي تند عليه سرپرست فدراسيون کشتي و رسول خادم ، اين بار در اصفهان مجددا منتقد اين دو شد و صحبت هايي را در خصوص شرايط حاکم بر فدراسيون کشتي مطرح کرد که گزيده اي از آن در ادامه مي آيد:
* شرايط فدراسيون کشتي مناسب نيست. خطيب نمي‌تواند فدراسيون را اداره کند و در واقع رئيس فدراسيون رسول خادم سرمربي تيم ملي کشتي آزاد است. کدام کار بدون اجازه رسول خادم انجام مي‌شود؟ حتي يک ورقه بدون اجازه او در فدراسيون جابه‌جا نمي‌شود. فدراسيون رييس، نايب رييس و دبير دارد، اما خادم همه کاره آن است. اگر فردا او به عنوان رئيس معرفي شود حاضرم با خادم کارکنم، ولي با اين شرايط وقتي فدراسيون رئيس ديگري دارد درست نيست که خادم همه کاره باشد.
* وزارت ورزش خيلي اشتباه کرده و بايد خيلي زودتر از اين‌ها مي‌فهميد که فدراسيون کشتي ايراد دارد. با اين شرايط ما رقابت‌هاي جهاني را از دست مي‌دهيم و مطمئن باشيد که کشتي آزاد و فرنگي به مشکل خواهند خورد.
* ما مملکت فقيري نداريم که نتوانيم 5 يا 10 ميليارد براي کشتي پايه هزينه کنيم. البته شايد هم مسئولان زود قضاوت کرده‌اند که ممکن است کشتي از المپيک 2020 حذف شود و از الان جوانان و نوجوانان را رها کرده‌اند. اما انگار نمي‌دانند که اگر المپيک هم نباشد کشتي مثل ووشو و کاراته رقابت‌هاي جهاني و‌ آسيايي دارد و قرار نيست که کشتي بميرد.
* من شوراي فني را قبول ندارم چون تصميم گيرنده نيست و همه اين صحبت‌ها در حد حرف و بازي با کلمات است. از الف تا ي کارهاي کشتي را صبح به صبح سرپرست، به مدير تيم‌هاي ملي گزارش مي‌دهد.
* نمي‌دانم چه کسي مي‌خواهد رئيس شود البته امير خادم که ثبت نام کرده انسان متفکري است ولي خادم که هيچ، ما اگر ارسگان(رئيس سابق فيلا) را هم بياوريم وقتي وزارت ورزش و جوانان حمايتي نمي‌کند، کاري از پيش نخواهد رفت. با قرض گرفتن که نمي‌توان کار فدراسيون را پيش برد.
* از آقايان مي خواهم اينقدر دروغ نگويند. نمي دانم اين خودشيفتگي چيست که گريبان همه را گرفته؟ چرا اينقدر خودتان را بزرگ مي‌کنيد و با کلمات بازي مي‌کنيد؟ آقايان هميشه مي‌گويند همه چيز خوب و عالي است. ما در آمريکا آن‌ها را 6 بر يک برده‌ايم و چنين و چنان کرده‌ايم و با ديپلماسي خود در نيويورک تحول به وجود آورده‌ايم اما نمي‌دانند که چند ماه ديگر در رقابت‌هاي جهاني مجارستان بايد جواب پس بدهند. با اين شرايط در مجارستان سر کشتي‌گيران ايران را لاي تشک فرو خواهند کرد.
* يک زماني عاشق اين بودم که روي تشک بايستم و براي کشتي کار کنم اما الان عشقم به تنفر تبديل شده است. قلب من از درد دارد از جا کنده مي‌شود . چقدر بايد فرياد مي‌زدم و به خاطر نداري‌ها و تبعيض‌ها گلوي خود را پاره مي‌کردم. وقتي ديدم فريادهايم اثري ندارد خودزني کردم و با رها کردن کشتي گفتم که شايد حرفم را بفهمند اما آخر سر به من گفتند که همه‌اش در حال ناز کردن هستي و لقب "قهر قهرو" را به من دادند. مگر من از کشتي چه مي‌خواستم و چه چيزي گرفته‌ام که اين گونه با من تا شد؟ من 10 سال براي اين کشتي زحمت کشيدم و پس از آن موفقيت بزرگ در المپيک، 200 سکه گرفتم که چشم خيلي‌ها به خاطر آن بيرون آمد.
* حميد سوريان بزرگ‌ترين اشتباه زندگي خود را کرد که وارد سياست شد. او واقعا مي‌تواند در سطح دنيا يک رکورددار باشد. اما متاسفانه بازيچه عده‌اي سياست‌باز شده است و کسي هم نيست که به او بگويد که آخر سياست به چه درد تو مي‌خورد؟

 


سرپرست جديد فدراسيون قايقراني در شرايطي از حضور محسن شادي وآرزو حکيمي، قايقرانان المپيکي ايران در اردوهاي تدارکاتي برون مرزي ابراز بي‌اطلاعي مي‌کند که دبير اين فدراسيون حضور اين دو ورزشکار در خارج از کشور را موضوعي عنوان مي‌کند که همه از آن اطلاع دارند.
خسرو ابراهيمي،سرپرست جديد فدراسيون قايقراني در خصوص حضور محسن شادي و آرزو حکيمي در اردوهاي برون مرزي و اينکه گفته مي‌شود اين دو با حمايت‌هاي مالي رئيس پيشين فدراسيون قايقراني به اين سفرها رفته‌اند، گفت: درباره حضور محسن شادي در اردوي خارج از کشور چيزهايي شنيده‌ام اما از آرزو حکيمي اطلاعي ندارم و اصلا در جريان اين مسائل قرار ندارم. وي در ادامه ضمن بي‌اطلاعي مجدد از حضور اين دو ملي‌پوش المپيکي ايران در خارج از کشور، تصريح کرد: اگر چنين اتفاقاتي هم رخ داده باشد در زمان من نبوده است! اما مسعود مهدوي نيا دبير فدراسيون قايقراني ضمن تاييد خبر حضور شادي و حکيمي در اردوهاي برون مرزي، خاطرنشان کرد که اين موضوع را همه به خوبي مي‌دانند و اصلا چيزي نيست که بخواهيم آن را پنهان کنيم. شکي در اين مورد وجود ندارد که خسرو ابراهيمي يکي از قديمي‌‌هاي اين رشته ورزشي در ايران است؛ اما دليل کتمان حضور دو ملي پوش قايقراني ايران توسط سرپرست فدراسيون قايقراني نه تنها مشخص نبوده بلکه عجيب هم به نظر مي‌رسد.

 


رئيس و دبير فدراسيون فوتبال ايران پس از حضور در اجلاس فيفا، بامداد ديروز در محل تمرين تيم ملي در امارات حضور يافتند.
علي کفاشيان رئيس و مهدي محمد‌نبي دبيرکل فدراسيون که صبح روز سه‌شنبه هفته گذشته و براي شرکت در اجلاس فيفا، تهران را به مقصد جزيره موريس در آفريقا ترک کردند، ساعت 4 صبح ديروز در محل اردوي آماده‌سازي تيم ملي در امارات حضور يافتند. ملي‌پوشان ايران صبح روز گذشته تمرين سبکي را برگزار و ساعت 15:30 دقيقه به وقت تهران هم يکي از ديدارهاي قطر را آناليز کردند. ضمن اينکه ساعت 16 ديروز هم تمرين گروهي ملي‌پوشان برگزار شد.
طبق برنامه‌ريزي انجام شده، کاروان تيم ملي فوتبال ايران ساعت 16 امروز براي برگزاري ديدار خود با قطر در مرحله انتخابي جام جهاني از دبي راهي شهر دوحه مي‌شوند. تيم ملي فوتبال ايران که خود را براي برگزاري ادامه رقابت هاي مقدماتي جام جهاني برزيل آماده مي کند، روز 14 خردادماه در يکي از ديدارهاي حساس و سرنوشت ساز اين مرحله در دوحه به مصاف قطر خواهد رفت.

 


وزنه برداران نوجوان دسته فوق سنگين ايران سکوهاي قهرماني و نايب قهرماني آسيا را از آن خود کردند.
در آخرين روز از رقابتهاي پانزدهمين دوره مسابقات وزنه برداري قهرماني نوجوانان آسيا وزنه برداران دسته 94 + کيلوگرم بر روي تخته رفتند که عليرضا سليماني ملي پوش وزنه برداري ايران و نايب قهرمان نوجوانان جهان با مهار وزنه هاي 155 کيلوگرم در يکضرب و 200 کيلوگرم در دوضرب، با حدنصاب مجموع 355 کيلوگرم ضمن کسب مدال هاي طلاي يکضرب و دوضرب، مدال طلاي مجموع اين دسته را از آن خود کرد و عنوان قويترين مرد نوجوان آسيا را به دست آورد. ديگر نماينده ايران در اين وزن پيمان جان بود که در حرکت يکضرب 150 کيلوگرم را بالاي سر برد و در دوضرب هم وزنه 190 کيلويي را مهار کرد. به اين ترتيب پيمان جان با حدنصاب مجموع 340 کيلوگرم، بعد از سليماني هر سه مدال نقره دسته فوق سنگين را به دست آورد و نايب قهرمان دسته فوق سنگين آسيا شد.
در پايان رقابتهاي وزنه برداري قهرماني نوجوانان آسيا کاروان وزنه برداري ايران با کسب 9 مدال طلا، 6 نقره و يک برنز به کار خود خاتمه داد. پيش از اين عليرضا دهقان در دسته 85 کيلوگرم، سه مدال طلا، اميرحسين فضلي در دسته 94 کيلوگرم، سه مدال طلا، ميلاد رشيدي در دسته 94 کيلوگرم، سه مدال نقره و رامين ولي پور در دسته 69 کيلوگرم، يک مدال برنز به دست آورده بودند. عليرضا سليماني وزنه برداري فوق سنگين تيم نوجوانان ايران که با ايستادن روي سکوي قهرماني دسته 94+ کيلوگرم عنوان قويترين نوجوان آسيا را به دست آورد، از سوي کميته برگزاري مسابقات به عنوان بهترين وزنه بردار پانزدهمين دوره رقابتهاي قهرماني آسيا برگزيده شد.

 


زمان برگزاري مجمع عمومي کميته ملي المپيک به 20 خرداد تغيير پيدا کرد.
در حالي که هفتم خرداد و پس از برگزاري نشست هيات اجرايي کميته ملي المپيک، محمد علي‌آبادي رييس اين کميته در جمع خبرنگاران اعلام کرد که سوم تير مجمع کميته ملي المپيک براي تاييد اساسنامه جديد تشکيل خواهد شد، زمان اين مجمع تغيير کرد.قرار است مجمع جديد کميته ملي المپيک در تاريخ 20 خرداد برگزار شود.
در روز هفتم خرداد بهرام افشارزاده دبيرکل کميته ملي المپيک در جمع خبرنگاران از تاييد نهايي اساسنامه کميته ملي المپيک خبر داد. محمد علي‌آبادي نيز گفت که تاييد نهايي اساسنامه منوط به نشست کميته بين‌المللي المپيک در سن پترزبورگ روسيه است. در نهايت ديروز IOC در نامه‌اي به ايران اعلام کرد که رسما با افزايش تعداد اعضاي مجمع کميته ملي المپيک ايران موافقت کرده است. با تائيد اساسنامه کميته ملي المپيک، ديگر مشکلي براي برگزاري انتخابات کميته وجود ندارد.

 


مسابقات دووميداني قهرماني آسيا پس از تغيير محل اوليه رقابت‌ها 12 تير در پوناي هند آغاز مي‌شود.
عيدي عليجاني، نايب رئيس کنفدراسيون دووميداني آسيا اظهار داشت: قرار بود اين مسابقات در شهر چناي در مرکز ايالت تاميل نادو برگزار شود ولي دولت اين ايالت اعلام کرد که در اعتراض به حضور سريلانکا و سرکوب تاميل ها در اين کشور حاضر به برگزاري اين مسابقات نيست. پس از آن مسئولان هند اعلام کردند که مي توانند اين رقابت ها را در دهلي نو برگزار کنند، اما مقامات دهلي‌نو نيز از برگزاري اين مسابقات در ايالت خود عقب نشيني کردند. با صحبت هاي صورت گرفته منتظر پاسخ وزير ورزش کشور هند بوديم که وي نيز با برگزاري اين مسابقات در پونا موافقت کرد. وي يادآور شد: بنابراين بيستمين دوره مسابقات قهرماني آسيا 12 تا 16 تيرماه در پوناي هند برگزار مي شود.

 


رئيس فدراسيون بين‌المللي فوتبال از سفرش به فلسطين در ماه آينده براي رفع سنگ‌اندازي اشغالگران قدس برابر ورزشکاران فلسطيني خبر داد.
رژيم اشغالگرقدس در ادامه اقدام‌هاي ناجوانمردانه خود با اتخاذ تدابير شديد امنيتي رفت و آمد ساکنان بين غزه و کرانه باختري را محدود کرده‌اند که اين باعث به وجود آمدن مشکل در رفت و آمد ورزشکاران اين مناطق شد. رفتار غيرانساني اشغالگران صداي فدراسيون بين‌المللي فوتبال را هم درآورد. سپ بلاتر، رئيس فيفا در نشست مجمع عمومي اعلام کرد که براي رفع اين مشکل به فلسطين سفر خواهد کرد.او گفت: فوتبال نبايد قرباني سياست شود، يک ماه ديگر به فلسطين سفر خواهم کرد و با رئيس فدراسيون فوتبال فلسطين و اسرائيل سخن خواهم گفت؛ هم‌چنان که تلاش خواهم کرد تا با چند سياستمدار از دو طرف هم بحث و تبادل نظر کنم. فيفا اصرار دارد تا فوتبال در اين منطقه‌ پرتنش پيشرفت کند. فدراسيون فوتبال فلسطين عضو فيفا و کنفدراسيون فوتبال آسياست. با اين حال رژيم اشغالگر قدس مانع از ورود تيم‌هاي ورزشي به کرانه باختري مي‌شود.

 


نايب رئيس سابق فدراسيون معتقد است بر روي رشته‌اي که بيش از 30 سال کسي توجهي به عملکرد رئيس‌اش نداشته، نمي‌توان نام "بوکس" را گذاشت.
کاظم صنعتي گفت: بوکس در ايران مرده و وقتي رييسي بيش از 30 سال در يک فدراسيون باشد و کسي کاري به او نداشته باشد و اصلا به کارنامه اش توجه نشود چه چيزي مي‌توان گفت. ما در ايران بوکس نداريم که بخواهم به عنوان يک کارشناس در مورد آن صحبت کنم. وي افزود: اين رشته‌اي که الان در ايران از آن به عنوان بوکس نام مي برند بوکس نيست و بايد براي آن نام ديگري پيدا کنيم. آرزو مي کنم که اي کاش در آن سالها اين همه زحمت نمي کشيدم که اين رشته به دست رييسي بيفتد که اين کارها را انجام دهد.نايب رييس سابق فدراسيون بوکس با اشاره به اينکه انتخاب نوريان به عنوان مربي تيم ملي براي کمک مالي به او بوده است، ادامه داد: رييس فدراسيون اگر از حال پيشکسوتان اين رشته هم با خبر نباشد حال و روز همشهري خود را مي داند و اکنون که ديده با اين کار مي تواند به او کمک کند تصميم گرفته اين کار را انجام دهد و بعيد مي دانم تصميم او کمک به تيم ملي باشد!

 


رئيس فيفا آبان ماه در تهران
علي کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال گفت: از بلاتر خواستيم به جاي تير ماه در آبان سال آينده و در زمان برگزاري دومين همايش علم و فوتبال به ايران بيايد که وي نيز پذيرفت که در زمان برگزاري مسابقات جام جهاني در امارات به ايران بيايد.
تقوي سرمربي جديد مس کرمان
سرمربي فصل گذشته تيم فوتبال سايپا به عنوان سرمربي جديد مس کرمان انتخاب شد. پس از آنکه باشگاه مس کرمان مذاکراتي را با "لوکا بوناچيچ" و مجيد جلالي داشت، اين باشگاه سرانجام با مجتبي تقوي سرمربي فصل گذشته سايپا به توافق رسيد.ناصر شهبازي مديرعامل باشگاه مس کرمان ضمن تاييد خبر فوق اظهار داشت:مهدي محمدي مربي تيم مس کرمان امسال هم در کنار تيم حضور خواهند داشت.
دعوت نروژي‌ها از دايي
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس براي حضور در مراسم افتتاحيه جام نروژ 2013 به اين کشور دعوت شد.در نامه ارسالي از سوي نروژي‌ها، از علي دايي به عنوان آقاي گل ملي تاريخ فوتبال جهان و چهره سرشناس فوتبال ايران براي حضور در افتتاحيه بازي‌ها و مراسم ويژه به نشانه صلح دعوت به عمل آمده است.جام نروژ يکي از جام‌هاي شناخته شده در رده سني جوانان است که از سال 1972 برگزار مي‌شود. علي دايي با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي خود براي تيم پرسپوليس درباره پاسخ به اين دعوت تصميم‌گيري خواهد کرد.
شمس عنوان بين المللي‌اش را از دست داد
سرمربي پيشين تيم ملي فوتسال ايران که به عنوان مدرس بين المللي فيفا فعاليت مي‌کرد از سوي فدراسيون جهاني فوتبال اين عنوان خود را از دست داد. حسين شمس از پنج سال پيش به عنوان مدرس بين المللي فوتسال فيفا انتخاب شده بود و در اين سال‌ها به عنوان تنها آسيايي در اين پست فعاليت مي‌کرد. با اين حال او اخيرا اين پست خود را از دست داده است.حسين شمس با بيان اين مطلب گفت: دو هفته پيش و وقتي از کلاس‌هاي فوتسال قرقيزستان بر مي‌گشتم نامه‌اي از فيفا به دستم رسيد مبني بر اينکه ديگر نمي‌توانم به عنوان مدرس بين المللي فعاليت کنم تا ايران و آسيا از داشتن اين کرسي در فيفا محروم شوند. البته من هنوز در آسيا مشکلي براي تدريس ندارم.
ميزباني ذوب آهن در ديدار رفت پلي‌آف
تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان در ديدار رفت پلي آف ليگ برتر ميزبان شد. مراسم قرعه‌کشي پلي آف ديروز در سازمان ليگ با حضور نمايندگان دو باشگاه ذوب آهن و پاس همدان و مصطفي شهبازي، حجت الله بهمني و محمودزاده از مسئولان سازمان ليگ برگزار شد و در نهايت تيم ذوب آهن در ديدار رفت ميزبان شد.هنوز زمان ديدار رفت و برگشت دو تيم به طور دقيق مشخص نيست اما طبق برنامه قبلي اعلام شده قرار بود ديدار رفت روز 17 خرداد و ديدار برگشت روز 25 خرداد برگزار شود.
بازيکن ملوان به نفت پيوست
نزهتي بازيکن فصل گذشته تيم فوتبال ملوان با عقد قراردادي دو ساله به نفت تهران پيوست. از سوي ديگر، سوشا مکاني به مدت يک فصل و حامد فلاح‌پور به مدت دو فصل، قرارداد خود را با نفت تهران تمديد کردند.
حضور مهدوي کيا در تمرينات تيم فوتبال نوجوانان
تمرين تيم ملي زير17 سال ديروز در زمين شماره دو آکادمي ملي فوتبال برگزار شد. در اين تمرين مهدي مهدوي کيا پا به پاي نوجوانان تمرين کرد و با آنها ضربات ايستگاهي، سانترها و پنالتي زدن را مرور کرد. مهدوي کيا در بخشي از تمرين روي ارسال ضربات کرنر و ارسال از کناره ها تمرينات بسيار شادابي را انجام داد که نوجوانان تيم ملي زير17 سال را به وجد آورد.
تمايل مهاجم سابق براي بازگشت به استقلال
مهاجم سابق استقلال ابراز اميدواري کرد که امسال براي استقلال به ميدان برود. روز گذشته رضا عنايتي در مصاحبه اي گفت: واقعا دلم براي استقلال تنگ شده است. چند سال است که دقيقا در تمام نيم فصل ها و ابتداي فصل نقل و انتقالات بحث بازگشت من به استقلال مطرح مي شود اما هر سال بنا‌به دلايلي اين اتفاق نمي افتد. اميدوارم امسال طلسم بازگشت من بشکند و بتوانم باز هم آبي پوش شوم.
ثبت قرارداد با گواهي از کميته انضباطي
دبير سازمان ليگ حرفه اي گفت:باشگاههاي بدهکار تنها با ارائه گواهي از کميته انضباطي قادر به ثبت قرارداد بازيکنان خود هستند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10