(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 13 خرداد 1392 - شماره 20509

اطفاي حريق کاروان‌سراي شاهرودي‌ها با حضور 200 آتش‌نشان
احمدي‌مقدم هشدار داد
برخورد پليس با کارناوال و تبليغات انتخاباتي در مراسم ارتحال امام(ره)
دستگيري زمين‌خوار ميلياردي در قم
حوادث کوتاه از کشور
يک واحد مسکوني در آمل در آتش سوخت
بر اثر مسموميت با کلر 7 نفر از استخر تبريز راهي بيمارستان شدند
دکتر عين‌اللهي: بازماندگان از کنکور ، جذب شعب بين‌المللي علوم پزشکي مي‌شوند
پذيرش بدون آزمون در 2 مقطع کارشناسي ارشد و دکتراي پيام نور
2 کشته و 6 مصدوم در سانحه رانندگي محور بشرويه- طبس
پرايد 8ميليوني با 18ميليون تومان جريمه متوقف شد!
آخرين خبر از قربانيان مشروبات الکلي تقلبي در رفسنجان
فرمانده انتظامي مشگين‌شهر خبر داد
دستگيري عامل اختلاس 7ميليارد ريالي
بيمارستان‌ها موظف به پذيرش مادران باردار و پرخطر شدند
کشف 5 کيلو کوکائين در فرودگاه دوبي
سيل آلمان را فرا گرفت
افشاي جنايت ديگري از صهيونيست‌ها
شهردار قاتل در دام پليس
انهدام باند خطرناک شيميايي در عراق
   


مدير‌عامل سازمان آتش‌نشاني شهرداري مشهد گفت: آتش‌سوزي عصر جمعه در کاروان‌سراي شاهرودي‌‌ها با حضور 200 آتش‌نشان و بدون هيچ تلفات جاني اطفا شد.
به گزارش خبرگزاري فارس حسن جعفري عصر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سراي شاهرودي‌ها قدمتي 100 ساله دارد که بالکن‌هاي اين کاروان‌سرا که داراي سقف‌هاي چوبي نيز بود در عرض کمتر از چند دقيقه طعمه حريق شد و مغازه‌هاي اين کاروان‌سرا بين 50 تا 100 درصد تخريب شده است.
وي با بيان اينکه در اين آتش‌سوزي حدود 15 انبار طعمه حريق شد، گفت: لذا با توجه به شدت حريق از 30 ايستگاه آتش‌نشاني مشهد 50 خودرو به محل اعزام شد و با حضور حدود 200 آتش‌نشان حريق اطفا شد.
جعفري با بيان اينکه وسعت اين محدوده بيش از دو هکتار است،‌ افزود: در اين محدوده سراي اردکانيان و سراي نصيرزاده وجود دارد که تماما شامل مغازه‌هاي عمده‌فروشي شامل پلاستيک‌فروشي، کيف و کفش و چرم و مواد غذايي است که متاسفانه در اکثر مغازه‌هاي اين کاروان‌سرا اصول ايمني رعايت نمي‌شود، ضمن اينکه مواد قابل اشتعال همچون چسب و تينر نيز در محل وجود دارد.

 


فرمانده نيروي انتظامي از برخورد پليس با کارناوال، و تبليغات انتخاباتي در مراسم ارتحال امام خميني(ره) خبر داد.
سردار اسماعيل احمدي‌مقدم صبح ديروز در بازديد از قرارگاه روح‌الله و تشريح اقدامات پليس در پوشش مراسم ارتحال بنيانگذار انقلاب اسلامي، با بيان اينکه در راستاي برقراري امنيت و تمهيدات ترافيکي اين مراسم با هماهنگي‌هاي لازم با تمامي دستگاه‌هاي امنيتي و خدماتي انجام شده است، گفت: براساس پيش بيني‌هاي صورت گرفته، دو ميليون نفر در اين مراسم شرکت خواهند کرد.
وي با بيان اينکه تاکنون 30 هزار دستگاه اتوبوس از پليس راهنمايي و رانندگي کد و راهنما براي ورود به پارکينگ دريافت کرده‌اند، گفت: تمامي امکانات خدماتي، پذيرايي، ترافيکي، امنيتي و... براي پوشش هرچه بهتر اين مراسم در نظر گرفته شده است.
فرمانده ناجا با بيان اينکه 30 هزار نيروي ناجا در اطراف حرم و مراسم مستقر خواهند شد گفت: اين افراد تا شعاع 15 کيلومتري حرم به صورت گشت‌هاي مخفي و آشکار سازماندهي شده‌اند.
احمدي‌مقدم با بيان اينکه 6600 واحد گشت خودرو و پياده وظيفه پوشش مراسم ارتحال امام را بر عهده دارند، گفت: اينکه اين مراسم در آستانه حماسه بزرگ سياسي و انتخابات شوراها و رياست جمهوري بوده، يک فرصت است و تمامي زائران صرف‌نظر از تفکرات سياسي و تمايل به کانديدا، دل در گرو امام خميني(ره) دارند.
وي با بيان اينکه اگر فردي بخواهد از ظرفيت حرم، براي کارناوال، لشگرکشي و تبليغات انتخاباتي استفاده کند و مراسم را تحت‌الشعاع قرار دهد، پليس ممانعت خواهد کرد.
کنترل فضاي مجازي
در انتخابات
فرمانده ناجا درباره کنترل فضاي مجازي در روزهاي منتهي به انتخابات هم گفت: اينگونه نيست که افراد در اين فضا آزاد باشند که بتوانند به افراد توهين کنند و عليه اشخاص شايعه‌پراکني و تخريب راه بيندازند.
وي تصريح کرد: اگر جرمي در اين فضا رخ دهد نيروي انتظامي با دستور قضايي اين مسئله را پيگيري مي‌کند.
کانديداها نبايد پيرو فتنه 88 باشند
احمدي‌مقدم همچنين در مورد حادثه‌اي که دو روز پيش در حين سخنراني يکي ازکانديداي رياست جمهوري، رخ داد گفت: يکي از تعهدات کانديداها اين است که نبايد پيرو فتنه 88 باشند و شايد اين مسئله نيز ربطي به نامزد رياست جمهوري نداشته باشد، اما ممکن است افرادي بخواهند از اين فضا سوءاستفاده کرده و اهداف فردي را دنبال کنند.
فرمانده ناجا با بيان اينکه در اين مواقع ستادهاي انتخاباتي بايد مراقبت‌هاي لازم را انجام دهند، گفت: اگر قادر به انجام اين مهم نبودند، طبيعي است نيروي انتظامي به وظيفه خود عمل کرده و با افرادي که رفتار ضدانقلابي داشته باشند، برابر قانون برخورد کند.
وي در عين حال ضمن ابراز رضايت از ستادهاي انتخاباتي نامزدها گفت: تاکنون تخطي در ستادهاي انتخاباتي نامزدها مشاهده نشده است.

 


رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان قم از دستگيري يک زمين‌خوار و کلاهبردار ميلياردي در استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از پايگاه خبري پليس، مهدي قدمي اظهار داشت: فرد دستگير شده با تفکيک و قطعه‌بندي و فروش اراضي زراعي و خارج از محدوده شهري مبادرت به فروش زمين‌ها، به صورت متقلبانه مي‌کرد.
وي ادامه داد: فرد مذکور با درج آگهي در روزنامه‌هاي محلي و سراسري و تصدي دو دفتر مشاور املاک، شرايط ويژه‌اي براي فروش زمين‌هاي استان براي ترغيب مردم به خريد زمين را طرح‌ريزي کرده بود.
رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان قم با بيان اينکه متهم به جرم مرتکب شده اعتراف کرد، افزود: نامبرده از تعداد 100 نفر از مردم استان و ساير استان‌هاي کشور به مبلغ تقريبي 12ميليارد ريال کلاهبرداري کرده بود که در نهايت به دست قانون سپرده شد.

 


کشف محموله پوشاک قاچاق
فارس-عسلويه: فرمانده انتظامي ويژه پارس‌جنوبي از کشف محموله پوشاک قاچاق به ارزش تقريبي 5 ميليارد ريال در منطقه پارس‌جنوبي خبر داد. در اين ارتباط يک دستگاه کاميون حامل بار قاچاق توقيف و راننده خودرو به هويت «م.ج» دستگير و با تشکيل پرونده تحويل مراجع ذيصلاح شد.
توقيف جاعل اسناد
فارس-ايلام: فردي که محکوميت زندان داشته و با استفاده از مرخصي زندان دست به جعل اسناد زده بود، توسط نيروهاي انتظامي ايلام شناسايي و در مخفي‌گاه خود دستگير شد. در بازرسي از مخفي‌گاه متهم ابزار جعل اسناد و تعدادي اوراق جعلي کشف و ضبط شد.
برخورد پژو و اتوبوس 3 کشته داشت
فارس-انديمشک: بر اثر تصادف يک دستگاه سواري پژو روآ و يک دستگاه اتوبوس ولوو در کيلومتر 36 محور انديمشک-پل زال در استان خوزستان 3 نفر جان خود را از دست دادند.
علت اين حادثه از سوي کارشناسان پليس راه انحراف به چپ از جانب راننده سواري پژو اعلام شده است.
کشف نفت از کاميون حامل آجر
باشگاه خبرنگاران جوان- بندر عباس: ماموران پاسگاه مرزي دريايي بندر پهل از توابع بندر خمير هنگام کنترل ورود و خروج خودروهايي که به جزيره قشم رفت‌وآمد مي‌کنند، از 2 دستگاه کاميون بيش از 18 هزار ليتر نفت کشف کردند. اين محموله‌ها در بشکه و بطري، زير 2 دستگاه کاميون حامل آجر جاسازي شده بود. در اين ارتباط 3 نفر دستگير شدند.
برخورد با قاچاقچيان
زاهدان-خبرنگار کيهان: پليس مبارزه با مواد مخدر سيستان و بلوچستان به دنبال شناسايي و توقيف يک محموله بزرگ مواد مخدر در استان قم و با اقدامات اطلاعاتي و شناسايي موفق شد يک باند بزرگ حمل و توزيع مواد مخدر را در شهرستان چابهار رد زني و شناسايي کند.
ماموران انتظامي با هماهنگي مراجع قضايي وارد مخفيگاه سوداگران مرگ شده و دو نفر متهم به هويت «محمد.پ» و «حجت.ح» را دستگير کردند.
2 کودک طعمه کانال آب شدند
فارس-خرمشهر: 2 دختر بچه 4 ساله و 8 ساله مينوشهري در کانال آب کشاورزي همين منطقه غرق شدند.
اين 2 کودک که دخترخاله بودند هنگام بازي در کنار يکي از نهرهاي مينوشهر که بدون هيچ‌گونه مرز و حصاري بوده در آب سقوط کرده و جان خود را از دست دادند.
16 سارق در دام پليس
فارس-اراک: در ادامه طرح برخورد با سارقان منازل در سطح استان ماموران انتظامي استان مرکزي در نتيجه اجراي طرح عملياتي قاطع موفق به دستگيري 16 سارق منزل شدند.
در نتيجه اين دستگيري‌ها 21 فقره سرقت کشف و اموال مکشوفه به مالباختگان بازگردانده شد.
همدستي کارمند شرکت با سارقان
بردسکن-خبرنگار کيهان: در پي اعلام سرقت از شرکت تعاوني عشايري بردسکن پليس آگاهي فرماندهي انتظامي اين شهرستان تحقيقات خود را آغاز کرد و در اين ارتباط يک کارمند شرکت مزبور و 2 سارق سابقه‌دار دستگير و متهمان به مراجع قضايي معرفي شدند.
حادثه رانندگي 5 مصدوم داشت
فارس-شهربابک: بر اثر وقوع 2 حادثه رانندگي در شهربابک 5 نفر مجروح شدند.برخورد يک دستگاه خودروي پژو 405 با يک دستگاه تراکتور در محور شهربابک - آبدر 3 نفر از سرنشينان پژو 405 مجروح شدند که 2 نفر آن‌ها کودک هستند. همچنين حادثه ديگري در محور شهربابک-رباط بر اثر برخورديک دستگاه مزدا وانت با موتورسيکلت 2 راکب موتورسيکلت به شدت مجروح شدند و حال آنها وخيم اعلام شده است.
کشف سوخت قاچاق
فارس-اروميه: با افزايش ضريب ايمني در مرزها، مرزبانان مستقر در دروازه رسمي گمرک تمرچين آذربايجان غربي در 48 ساعت گذشته موفق شدند 2 هزار ليتر سوخت و مقادير زيادي کالاي قاچاق کشف کنند.
گرد و غبار در آبادان و خرمشهر
ايرنا-آبادان: گرد و غبار با 4 برابر حد مجاز از عصر شنبه شهرهاي آبادان و خرمشهر را فراگرفت و مشکلاتي براي شهروندان ايجاد کرد.
غلظت گرد وخاک و ريزگردها موجب کاهش ديد و اختلال در تردد شهروندان و خودروها در خيابان‌ها شده است.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست آبادان، ميزان ريزگردهاي موجود در هواي اين مناطق را يک هزار و 950 ميلي‌گرم بر متر مکعب اعلام کرد.
حادثه رانندگي منجر به فوت
خرم‌دره و زنجان-خبرنگار کيهان: حرکت خلاف جهت وانت نيسان در داخل اين شهر 2 کشته و 4 مجروح برجاي گذاشت.
مظاهر رياسوند گفت: در اين حادثه راننده تاکسي پرايد به هويت «ح.م» و سرنشين ديگر پرايد بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت کردند و 4 سرنشين ديگر به بيمارستان منتقل شدند.

 


بر اثر آتش‌سوزي آپارتمان مسکوني در شهرستان آمل يک واحد به طور کامل سوخت.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان ساري يک دستگاه آپارتمان سه واحدي درشهرستان آمل به دليل نامعلومي دچار حريق شد و به طور کامل در آتش سوخت.
رئيس مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي مازندران گفت: به محض اطلاع يافتن از وقوع آتش‌سوزي در آپارتماني واقع در منطقه «آفتاب 44» ساري، يک دستگاه آمبولانس به همراه دو دستگاه خودروي آتش‌نشاني به محل حادثه اعزام شدند.
فرزاد بزرگي افزود: در اين حادثه دو نفر دچار مصدوميت شدند که يکي از مصدومان پس از رسيدن آمبولانس توسط مردم به بيمارستان امام رضا(ع) انتقال يافت.يک مصدوم ديگر حادثه نيز به صورت سرپايي درمان شد و براساس گزارش مرکز پيام اورژانس 115 شهرستان آمل، حال مصدوم اعزام شده به بيمارستان نيز مناسب گزارش شده است.
علت اين آتش‌سوزي توسط کارشناسان در حال بررسي است.

 


هفت نفر از شناگران تبريزي در استخري به دليل غلظت بالاي گاز کلر دچار مسموميت و راهي بيمارستان شدند.
مسئول روابط عمومي مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي آذربايجان شرقي گفت: اين حادثه در يکي از استخرهاي تبريز در وقت بانوان به دليل نشت گاز کلر از منبع آن به داخل آب استخر رخ داد.حبيب حسين ‌قليزاده در گفت‌وگو با ايرنا گفت: به دليل غلظت بالاي کلر هفت نفر از شناگران مسموم و توسط آمبولانس‌هاي اورژانس 115 تبريز به بيمارستان سينا انتقال داده شدند.وي يادآوري کرد: وضعيت عمومي مسموم‌شدگان رضايت‌بخش اعلام شده است.
حسين قليزاده گفت: آبريزش چشم، سر درد و سرفه‌هاي ممتد همراه با بزاق از جمله علايم مسموميت با گاز کلر است و مصرف مايعات و مراجعه به مراکز درماني بهترين اقدام در زمان بروز مسموميت با کلر است.

 


معاون آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: داوطلباني که در کنکور سراسري پذيرفته نمي‌شوند به جاي خروج از کشور مي‌توانند جذب شعب بين‌المللي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي شوند.
دکتر «بهرام عين‌اللهي» ديروز در گفت‌وگو با ايرنا درباره تاثير اين اقدام در پيشگيري از خروج ارز از کشور، افزود: از آنجا که تعداد زيادي از دانشجويان ايراني در خارج تحصيل مي‌کنند و اين امر سبب خروج ميليون‌ها دلار از کشور مي‌شود، با ترغيب آنها به تحصيل در داخل مي‌توان از خروج ارز از کشور جلوگيري کرد.
وي ارزشيابي مدارک تحصيلي خارج از کشور را از جمله مشکلات و موانع موجود بر سر راه تحصيل دانشجويان ايراني در خارج برشمرد و گفت: ادامه تحصيل اين دانشجويان در شعب بين‌الملل دانشگاه علوم پزشکي مستقر در داخل کشور مي‌تواند بخش زيادي از مشکلات اين بخش را نيز برطرف کند.
معاون آموزشي وزير بهداشت در همين ارتباط اضافه کرد: پذيرش دانشجو در واحدهاي بين‌الملل علوم پزشکي از طريق سازمان سنجش به صورت نيمه متمرکز و کنکور 92 انجام مي‌گيرد و پس از پذيرش پنج برابر ظرفيت، پذيرفته‌شدگان نهايي از سوي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي اعلام خواهد شد.
عين‌اللهي تاکيد کرد: مهمترين نکته در توسعه اين واحدها امکان پذيرش دانشجويان کارشناسي ارشد و پي.اچ.دي است که ظرفيت دانشجويان ارشد اين دوره و دانشجويان رشته‌هاي تخصصي تا آبان‌ماه سال جاري مشخص مي‌شود.
معاون آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي همچنين از ايجاد 11 شعبه جديد بين‌الملل در دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور خبر داد.
وي تصريح کرد: اين واحدهاي بين‌المللي در دانشگاه‌هاي علوم پزشکي گلستان، مشهد، اصفهان، بابل، زنجان، کاشان، اروميه، کرمانشاه،‌ علوم بهزيستي و توانبخشي، همدان و اردبيل راه‌اندازي مي‌شود.
عين‌اللهي ادامه داد: با افزايش شعب جديد، تعداد شعب بين‌الملل دانشگاه‌هاي علوم پزشکي به 24 شعبه خواهد رسيد.
وي ميزان ظرفيت پذيرش دانشجو در شعب بين‌الملل را دو هزار و 300 نفر اعلام کرد و گفت: طبق قانون برنامه پنجم توسعه اين شعب مي‌توانند در مناطق آزاد و شهرهاي محل دانشگاه‌ها ايجاد شوند.

 


رئيس مرکز آزمون دانشگاه پيام نور از پذيرش بدون آزمون در دو مقطع کارشناسي ارشد و دکترا در سال تحصيلي 93-92 ويژه برگزيدگان علمي و استعدادهاي درخشان دانشگاه‌ها در دانشگاه پيام نور خبر داد.
به گزارش ايسنا، دکتر سليم بهرامي گفت: دانشگاه پيام نور به منظور فراهم کردن زمينه جذب برگزيدگان علمي و مستعد مقطع کارشناسي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي کشور و در جهت اجراي بند 2-2 ماده 2 آيين‌نامه ارائه تسهيلات به برگزيدگان علمي براي ورود به دوره‌هاي بالاتر شوراي هدايت استعدادهاي درخشان وزارت علوم، نسبت به پذيرش برگزيدگان علمي واجد شرايط اختصاصي و عمومي دوره‌هاي کارشناسي ارشد اقدام کرده است.
وي ادامه داد: همچنين دانشگاه پيام نور به استناد ماده 8 آيين‌نامه شوراي هدايت استعدادهاي درخشان و شيوه‌نامه پذيرش دانشجو در دوره دکتراي تخصصي دانشگاه‌ها و موسسات عالي و پژوهشي کشور نسبت به پذيرش دانش‌آموختگان و دانشجويان نيمسال چهارم مقطع کارشناسي ارشد بدون شرکت در آزمون نيمه متمرکز دوره دکتري تخصصي در صورت احراز شرايط در نيمسال اول سال تحصيلي 93-92 اقدام کرده است.
بهرامي افزود: متقاضيان دوره دکتري مي‌توانند از 20 خردادماه و متقاضيان دوره ارشد از 13 تا 25 خردادماه با مراجعه به سايت دانشگاه پيام نور به نشاني http://pnu.ac.ir فقط به صورت اينترنتي نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
وي افزود: دانشگاه پيام نور در 50 رشته محل براساس متقاضيان واجد شرايط استعدادهاي درخشان دانشگاه‌ها در مقطع دکتري بدون آزمون دانشجو مي‌پذيرد.
به گفته رئيس مرکز آزمون دانشگاه پيام نور، براي مقطع دکتري برگزيدگان رتبه‌هاي اول تا سوم دانش‌آموختگان هر رشته محل، تعداد مقالات مستخرج از پايان‌نامه يا پذيرفته و چاپ شده در مجلات علمي پژوهشي معتبر، احراز شرايط دانشجوي نمونه کشوري با معرفي معاونت دانشجويي وزارت علوم، رتبه‌هاي نخست المپيادهاي علمي دانشجويي آزمون سراسري کارشناسي ارشد، دانش‌آموختگان رتبه اول در دوره کارشناسي و کارشناسي ارشد به طور همزمان از جمله شرايط شرکت در پذيرش بدون آزمون اين دوره از دو مقطع ارشد و دکتري اين دانشگاه اعلام شده است.

 


سانحه رانندگي محور بشرويه- طبس 2 کشته و 6 مصدوم برجاي گذاشت.
مدير اورژانس 115 بيرجند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: اين حادثه بر اثر برخورد يک دستگاه سواري پيکان با يک دستگاه پرايد در ساعت 6 و 15دقيقه صبح ديروز در محور بشرويه- طبس رخ داد.
زارع افزود: 4 آمبولانس مصدومان و فوتي‌ها را به بيمارستان شفاي بشرويه منتقل کردند.

 


يک دستگاه پرايد مدل 84 با قيمت متوسط 8ميليون تومان رکورددار ثبت تخلفات دوربيني شد و با 18ميليون تومان جريمه از حرکت باز‌ايستاد و روانه پارکينگ شد!
به گفته سرهنگ جهاني رئيس مرکز اطلاع‌رساني پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ ديروز در گفت‌وگو با ايسنا تأکيد کرد: اين دستگاه پرايد مشکي رنگ مدل سال 84 با سريال پلاک ايران 11 در منطقه 14 راهنمايي و رانندگي به دليل تخلف مکرر در محدوده طرح ترافيک متوقف و روانه پارکينگ شده است.
وي افزود: در پي استعلام به عمل آمده، خودروي مذکور داراي 1092تخلف رانندگي جمعا به مبلغ 17ميليون و 925هزار تومان بود.
رئيس مرکز اطلاع‌رساني پليس راهنمايي‌و‌رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اينکه عمده تخلف ثبت شده براي اين خودرو، تردد غيرمجاز در محدوده مرکزي و طرح ترافيک بوده است گفت: تخلفات اين خودرو توسط دوربين‌هاي اين محدوده ثبت شده است.

 


جوانان مواظب باشند، مواد نيروزاي تقلبي تهيه نکنند و موادي که توليد مي‌شود بايد کنترل شود.
به گزارش خبرگزاري فارس، فرماندار رفسنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به مسموميت تعدادي جوان در اين شهر با استفاده از نوشيدني‌هاي غيرمجاز اظهار کرد: والدين بايد بيشتر از پيش مواظب فرزندان خود باشند و وضعيت تفريحي جوانان چه در خانواده و چه در جامعه بايد به طور مثبت ارتقا يابد.
وي گفت: خيران و بزرگان، به همت مسئولان قدم‌هايي براي ايجاد کارهاي فرهنگي و ايجاد بستر مناسب براي جوانان در شهرستان بردارند.
پورمحمدي با اشاره به اينکه سال جاري حماسه انتخابات را داريم ابراز کرد: يکسري افراد سعي دارند با به وجود آوردن شرايط و جو رواني به مقاصد شوم خود برسند که در همين راستا ماده‌اي تحت عنوان مواد نيروزا توليد کردند که حاوي سم خطرناک متانول است.
وي با اشاره به تعداد مسمومان مراجعه‌کننده به بيمارستان علي‌بن‌ابيطالب رفسنجان گفت: بر اثر نوشيدن مواد آلوده، برخي از همشهريان به مسموميت شديد گرفتار شدند و از بامداد روز 9 خرداد ما 384 مورد به پزشک مراجعه کردند که از اين تعداد 7 مورد منجر به فوت شد و حال برخي نيز از سوي پزشکان مساعد اعلام شده و مرخص شدند.
پورمحمدي افزود: 80 نفر بستري هستند و 193 نفر براي دياليز شدن به شهرهاي مجاور سيرجان، شهربابک، زرند، بردسير و کرمان اعزام شدند.
فرماندار رفسنجان از دستگيري تعدادي مظنون خبر داد و عنوان کرد: با پيگيري‌هاي اطلاعاتي جمعي از توزيع‌کنندگان دستگير شده‌اند که پس از تحقيقات بر روي آن‌ها و رسيدن به عاملان اصلي تحويل مقامات قضايي مي‌شوند.
گفتني است به گزارش سرويس فضاي مجازي خبرگزاري فارس به نقل از سايت بوتيانيوز، مصرف نوعي نوشيدني مشکوک وسمي در بين عده‌اي از مردم شهرستان رفسنجان فاجعه‌اي را رقم زد. اين اتفاق 273 نفر را راهي بيمارستان کرده و باعث مرگ 5 نفر شده و همچنين تعداد 7 نفر از مصدومين در حالت کما به سر مي‌برند.
هشدار وزارت بهداشت نسبت به توزيع الکل مرگ آور متانول
مديرکل سلامت و روان وزارت بهداشت نسبت به توزيع الکل مرگ‌آور متانول بسته‌بندي شده در شيشه‌هاي خارجي هشدار جدي داد.
عباسعلي ناصحي در گفت‌وگو با فارس با اشاره، به حوادث اخير دررفسنجان که جان 7 نفر را گرفت و صدها نفر را به شدت مسموم کرد، گفت: قاچاقچيان الکل اخيرا به علت گران شدن ارز به سمت توليد الکل‌هاي بسيار خطرناک دست‌ساز با متانول و الکل چوب رو آورده و آن‌ها را در شيشه‌هاي خارجي بسته‌بندي مي‌کنند.
ناصحي گفت: اين مشروبات قاچاق به ميزان زيادي آلوده به الکل چوب يا متانول است که بسيار خطرناک است.
مديرکل سلامت و روان وزارت بهداشت گفت: مسموميت ايجاد شده در شهرهاي کرمان به وسيله مصرف الکل چوب يا متانول بوده است که باعث فوت 7 نفر و مسموميت شديد صدها نفر شده است.
ناصحي گفت: الکل چوب در توليد الکل‌هاي دست ساز باعث کوري، نارسايي کليوي و مرگ مي‌شود بنابراين مردم از مصرف هرگونه الکل خودداري کرده به خصوص در هفته‌هاي اخير که الکل‌هاي تقلبي وارد بازار قاچاق شده‌اند پرهيز کنند.ناصحي افزود: مصرف‌کنندگان با ديدن علائم مسموميت بايد سريعا به واحد مسموميت وزارت بهداشت و مراکز مستقر در شهرها مراجعه کرده و سريعا تحت درمان قرار گيرند.
ناصحي در مورد علائم مسموميت با متانول گفت: نيم ساعت تا چهار ساعت علائم اوليه مسموميت ايجاد مي‌شود که به صورت تهوع، درد شکمي، سردرد، گيجي، استفراغ، خواب‌آلودگي و تضعيف دستگاه اعصاب مرکزي همراه است.
وي ادامه داد: اين علائم به دليل اينکه خود به خود بهبود مي‌يابد افراد به مراکز درماني مراجعه نمي‌کنند اما بايد هر چه سريعتر تحت درمان قرار گيرند. چرا که دوره نهفته در مسموميت وجود دارد.

 


فرمانده انتظامي شهرستان مشگين‌شهر از دستگيري عامل اختلاس هفت ميليارد ريالي در اين شهر خبر داد.
فرمانده انتظامي مشگين‌شهر اظهار داشت: به دنبال دريافت گزارش‌هاي مردمي و انجام اقدامات اطلاعاتي مأموران پليس‌آگاهي اين شهر از کلاهبرداري و اختلاس ميلياردي يکي از کارمندان در منطقه مطلع شدند و پس از تحقيقات به عمل آمده و جمع‌آوري دلايل و مستندات قانوني و هماهنگي با مقامات قضايي کلاهبردار دستگير شد.به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، اصلاني اضافه کرد: فرد کلاهبردار به برداشت غيرقانوني مبلغ هفت ميليارد ريال از حساب موسسه اعتراف نموده و جهت ادامه رسيدگي به جرائم انجام شده به مقامات قضائي تحويل داده شد.

 


معاون بهداشت وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: تمام بيمارستان‌ها موظف هستند مادران باردار عادي و پرخطر را پذيرش کنند.
دکتر «فاطمه رخشاني» اين موضوع را ازجمله مصوبات اتخاذ شده در جلسه رسيدگي به وضعيت مرگ‌ومير مادران که روز شنبه با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي برگزار شد، عنوان کرد.
وي،‌ آموزش قبل از بارداري، تاکيد بر حضور پزشک مقيم متخصص زنان در بيمارستان‌ها و بررسي موارد فوري مرگ با حضور مسئولان و کميته‌هاي ويژه را از جمله مهمترين مصوبات اين جلسه عنوان کرد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، رخشاني افزود: ضرورت پيگيري‌ها توسط ستاد هدايت بيمارستان‌ها و در نهايت برخورد با موارد تخطي در جلسات معاونت‌هاي بهداشتي و درماني، سازمان نظام پزشکي و تعزيرات از ديگر مصوبات مهم اين جلسه بود.

 


پليس امارات از کشف و ضبط بيش از 5 کيلوگرم موادمخدر در شيخ‌نشين دوبي خبر داد.
سرهنگ «عبدالجليل مهدي العسماوي» مدير پليس مبارزه با موادمخدر دوبي اعلام کرد: بيش از 5 کيلوگرم موادمخدر از نوع کوکائين از مسافري در فرودگاه بين‌المللي دوبي کشف و ضبط شد.وي افزود: اين مسافر 33 ساله تبعه يکي از کشورهاي آفريقايي است که موادمخدر را در چمدان و لباس‌هايش جاسازي کرده بود.

 


بارش باران در بخش‌هايي از آلمان باعث شد تا به دنبال افزايش سطح آب رودخانه‌ها، سيل بخش‌هايي از اين کشور را فرا گيرد.
به گزارش فارس به نقل از شبکه خبري «دويچه‌وله»، بارش باران شديد در جنوب و شرق آلمان باعث به راه افتادن سيل در بخش‌هايي از اين کشور شد.
افزايش سطح آب سه رودخانه اصلي کشور، خانه‌ها و زيرساخت‌ها در شماري از ايالات را تهديد مي‌کند.آلمان يکي از پرباران‌ترين روزهاي خود را سپري مي‌کند و پيش‌بيني مي‌شود که سطح آب در رودخانه‌هاي «راين»،‌«دانوب» و «نکار» در روزهاي آينده به دليل رگبار مداوم باران افزايش يابد.مقامات «باواريا» خود را براي افزايش سطح آب رودخانه «دانوب» آماده کرده‌اند. يک سخنگوي نيروهاي محلي پليس گفت که سطح آب اين رودخانه به بيش از 6/7 متر رسيده است که انتظار مي‌رود به 2 برابر ميزان طبيعي خود برسد.
روزنامه محلي «فلکس تسايتونگ» درباره وضعيت ويژه در شهر «بورنا» هشدار داده است. در شمال «گرا» نيز سيل در کشتزارها نفود کرده و تعدادي از خانه‌ها نيز در معرض آسيب قرار گرفته‌اند.
به گفته مقامات سيل بسيار جدي است.مقامات جمهوري چک، اتريش و سوئيس نيز با توجه به سطح بالاي آب براي مقابله با سيل به حالت آماده‌باش درآمدند.

 


مسئول گورستان منطقه يافاي تل‌آويو ازکشف بقاياي جسد ده‌ها فلسطيني خبر داد که در دوران جنگ سال 1948 کشته و در گورستان اعراب منطقه يافا دسته‌جمعي دفن شده‌اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، مسئول گورستان عرب‌تبارهاي منطقه يافاي تل‌آويو تأکيد کرد اين گور دسته جمعي مملو از اسکلت به طور اتفاقي و هنگام انجام عمليات نوسازي در گورستان کشف شد.
«عطار زينب» صياد 80 ساله فلسطيني مي‌گويد در ماه‌هاي پاياني جنگ 1948 به جمع‌آوري اجساد فلسطينياني که در جنوب يافا کشته شده بودند و دفن سريع آنها در اين گورستان کمک کرده است.
وي گفت حدود 60 جسد را طي سه تا چهار ماه به گورستان منتقل کرده‌است.اين ماهيگير سالخورده تأکيد کرد: اغلب اجساد متعلق به افراد بي‌نام و نشاني بود که در خيابان‌ها کشته شده بودند و به علت ادامه نبردها خيلي فوري به خاک سپرده شدند.
اکثر ساکنان بندرعرب‌نشين يافا در سال 1948 ميلادي يا از شهر گريختند يا از شهر رانده شدند. اين شهر در سال 1950 به تل‌آويو ضميمه شد.فلسطينيان و عرب‌تبارهاي ساکن فلسطين اشغالي 15 ماه مه مقارن با اعلام موجوديت اسرائيل در سال 1948 را روز نکبت مي‌خوانند. در اين سال بود که 760 هزار فلسطيني از سرزمين‌هاي فلسطيني بيرون رانده شدند. شمار آوارگان فلسطيني با احتساب فرزندانشان که در نسل‌هاي بعدي به دنيا آمدند هم اينک بيش از پنج ميليون نفر تخمين‌زده مي‌شود. اين آوارگان بخشي از 11 ميليون فلسطيني را تشکيل مي‌دهند که هم اينک در سراسر جهان پراکنده‌اند.
در آن زمان تنها حدود 160 هزار فلسطيني در فلسطين اشغالي باقي ماندند. شمار آنها با احتساب فرزندانشان در حال حاضر بالغ بر يک ميليون و 350 هزار نفر معادل 20 درصد جمعيت فلسطين اشغالي است.

 


رسانه‌هاي روسي از دستگيري شهردار يکي از شهرهاي جمهوري قفقاز شمالي به اتهام قتل خبر دادند.
بنابر اعلام مقام‌هاي روسي، شهردار پايتخت جمهوري داغستان به اتهام برنامه‌ريزي نقشه قتل يک بازجوي جنايي متهم شناخته شده و دستگير شد.
گزارش‌ها حاکيست، «سعيد اميروف» دسامبر سال 2011 ميلادي نقشه قتل «آرسن گادژيبکف» را طراحي کرده بود.
همچنين پليس روسيه بيش از 10 مظنون ديگر را به اتهام همکاري با «اميروف» شناسايي و دستگير کرد.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري شينهوا، رسانه‌هاي ملي اين کشور گزارش داده‌اند که «اميروف» متهم به همدستي در چندين جرم خطرناک ديگر هم هست.

 


وزارت دفاع عراق از دستگيري اعضاي باند تروريستي خبر داد که خود را براي انجام حملات شيميايي در اين کشور و اروپا و آمريکاي شمالي آماده مي‌کردند.
به گزارش پايگاه خبري شبکه العالم،‌«محمد العسکري» مشاور رسانه‌اي وزارت دفاع عراق در کنفرانسي مطبوعاتي گفت: دستگاه اطلاعات وزارت دفاع از همان لحظه نخست اين تيم تروريستي 5 نفره را شناسايي کرده و زيرنظر گرفته بود.
وي افزود: اعضاي اين باند طي سه تا چهار ماه دو کارگاه در بغداد و يک کارگاه در استاني ديگر براي ساخت سلاح شيميايي ايجاد کرده بودند.العسکري اظهار داشت: اين تيم تروريستي برنامه خود را از القاعده در خارج از عراق دريافت کرده و برنامه‌اي ويژه در زمينه گازهاي سارين، اعصاب و خردل داشت.
العسکري خاطرنشان کرد: اعضاي اين تيم قبل از دستگيري خود را براي انجام حملاتي داخل عراق با استفاده از هواپيماي کنترل از راه دور آماده مي‌کردند.
مشاور رسانه‌اي وزارت دفاع عراق با اشاره به اعترافات افراد دستگير شده، از ارتباط اين تيم تروريستي با شبکه‌اي خارج از عراق در يکي از کشورهاي همسايه براي ضربه زدن به اهدافي در اروپا و آمريکاي شمالي خبر داد.العسکري خاطرنشان کرد که با همکاري دستگاه‌هاي اطلاعاتي داخل و خارج عراق اين تيم تروريستي منهدم و اعضاي آن دستگير شدند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10