(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 13 خرداد 1392 - شماره 20509

حديث دشت عشق
ملي‌پوشان بايد مراقب حاشيه‌سازي ميزبان باشند
ايران – قطر؛ سه‌شنبه در دوحه
اميدواري در حساس‌ترين بازي
جامعه ورزش با آرمان‌هاي امام(ره)تجديد ميثاق کرد
فساد بزرگ مالي قبل از المپيک زمستاني سوچي
زمان اعزام تيم ملي واليبال به روسيه
اخبار کوتاه از فوتبال
افشارزاده: برنامه‌هايمان به خاطربي‌پولي روي زمين مانده است
مشحون: بسکتبال ايران فراتر از آسياست
سوم شدن حدادي در ليگ الماس
معرفي کاپيتان تيم ملي‌تکواندو در مسابقات جهاني
توماس باخ جايگزين ژاک روگ مي‌شود؟
20 تير زمان برگزاري انتخابات کميته ملي المپيک
   


به ياد طلبه شهيد «مهدي مغيث»
مجاهدي در خط امام تا پاي جان
مدت سه سال از چشمه جوشان معارف اهل بيت‌(ع) در حوزه برخوردار شد، هرچند در دانشگاه نيز جزو پذيرفته‌شدگان بود.
شهيد مهدي مغيث، مجاهدي مبارز بود که قبل از انقلاب اسلامي در تظاهرات مردمي نقش فعال داشت و چندين بار به خاطر سخنراني‌هاي افشاگرانه، از طرف ماموران ساواک به او تذکراتي داده شد و يک بار هم مورد هجوم آنها قرار گرفت. او در دوران خدمت وظيفه در حاکميت طاغوت، به دستور امام خميني(ره) پادگان را ترک کرد و يکي دو هفته به طور مخفيانه به مبارزات جدي خود ادامه داد.
در دوران دفاع مقدس، عازم جبهه‌ها شد. يک بار در يکي از مناطق عملياتي به همراه همرزمانش به ساختن پل شناور مشغول بودند. چند بار، با آماده شدن پل، عراقي‌ها آن را منهدم کردند. مهدي مغيث که از زيرکي خاصي برخوردار بود با کشيک دائم جاسوسي را شناسايي کرد که اطلاعاتي را به عراقي‌ها مي‌داد. مهدي در طول حضورش در جبهه‌ها يک بار مجروح و شيميايي شد.
عمليات کربلاي پنج براي او نقطه پرواز شد تا در سرزمين شلمچه مرغ جانش تا «سدره‌المنتهي» پرواز کند و به «الي ربک المنتهي» برسد و در همانجا بود که ترکش متجاوزان بعثي، قلب و صورتش را به خون کشيد و پس از نه روز جسد پاکش به دست خانواده بزرگوارش رسيد.
طلبه بسيجي شهيد «مهدي مغيث»، سال 1337 در اصفهان متولد شد و در 21/10/1365 در عمليات کربلاي پنج (شلمچه) به شهادت رسيد.

 


سرويس ورزشي-
تيم ملي فوتبال ايران در يکي از حساس ترين بازي‌هاي خود روز سه شنبه به مصاف قطر مي‌رود؛ از اين ديدار بايد به عنوان بازي سرنوشت ياد کرد زيرا برد در آن شانس ما را براي صعود به جام جهاني زنده مي کند.
از دور انتخابي رقابت‌هاي جام جهاني برزيل دو تيم ايران و قطر روز سه شنبه ساعت 20:45 در دوحه به مصاف يکديگر مي‌روند. ايران که به علت نتايجي نه چندان مناسب در بازي‌هاي گذشته‌اش، نياز به هفت امتياز از سه بازي پيش‌رو براي صعود مستقيم به جام جهاني دارد، با انگيزه‌اي مضاعف برابر قطر حاضر مي‌شوند. شاگردان کارلوس کي‌روش اين روزها هم قسم شده‌اند که جبران بازي‌هاي گذشته را کنند و با عزمي راسخ به مصاف قطر بروند. در اين ديدار کارلوس کي‌روش برروي نيمکت تيم ملي حضور نخواهد داشت و به احتمال زياد به جاي او وينگادا، سرمربي سابق پرسپوليس بر روي نيمکت تيم ملي حضور خواهد داشت. تيم ملي که مي‌خواهد گام نخست از پرش سه گام خود را محکم بردارد با انگيزه‌ بسياري پاي در ميدان خواهد گذاشت و تاريخ هم همواره ثابت کرده که تيم ملي ايران در شرايط سخت، عملکردي غيرقابل پيش بيني داشته است. ايران که تاکنون 18 بار برابر قطر به ميدان رفته است، تنها سه بار شکست خورده و ده بار پيروز شده است، همين امر در افزايش انگيزه‌ بازيکنان ايران مي‌تواند موثر باشد، هرچند که بازيکنان ايران با شناختي که از داور سنگاپوري اين ديدار دارند، مطمئنا پاي به حواشي ايجاد شده توسط قطري‌ها نخواهند گذاشت و با رفتاري حرفه‌اي مانع از برگزاري يک ديدار حاشيه در کنار بازي اصلي مي‌شوند.
سيستم تهويه خاموش مي شود؟
هواي قطر هميشه به شرجي بودن مشهور بوده اما اينطور که به نظر مي رسد آب و هواي اين کشور حوزه خليج فارس در روز بازي با ايران، چندان شرجي نباشد. بخش هواشناسي سايت ياهو، درجه هواي دوحه در روز سه شنبه را بين 28 تا 39 درجه پيش بيني کرده است. در چنين شرايطي از قطر شايعات نگران کننده اي به گوش مي رسد. اينکه قطري ها قصد دارند تا در هنگام برگزاري بازي سيستم تهويه هواي ورزشگاه را خاموش کنند تا ايراني ها نتوانند بازي خوبي ارائه دهند. بازيکنان تيم ملي بعد از باخت مقابل عمان مدعي شدند که گرماي شديد مسقط توان آنها را از بين برده بود و قطري ها که در جريان اين قضيه قرارگرفته اند حالا مي خواهند از اين روش براي بازي روز سه شنبه هم استفاده کنند.
تکرار اتفاق بازي با ازبکستان
بازي تيم هاي ملي قطرو ازبکستان که 25 مهرماه سال گذشته انجام شد يک اتفاق ويژه داشت. در اين ديدار که ساعت 4 به وقت دوحه انجام مي شد داور بعد‌از گذشت 20 دقيقه از بازي، در حرکتي عجيب بازي را متوقف کرد تا تيم ها يکي دو دقيقه اي استراحت کنند و آبي بنوشند تا بتوانند گرماي وحشتناک دوحه را تحمل کنند. اتفاقي که بعيد نيست روز سه شنبه هم تکرار شود.

 


جمعي از اهالي ورزش با آرمان‌هاي امام خميني (ره) تجديد ميثاق کردند.
در آستانه سالروز رحلت امام خميني بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، جمعي از اهالي ورزش شامل مسئولان وزارت ورزش، روساي فدراسيون‌ها و برخي از ورزشکاران با حضور در حرم مطهر، با آرمان‌هاي بنيان‌گذار جمهوري اسلامي تجديد بيعت کردند.احمد رسولي نژاد، معاون حقوقي،‌ پارلماني و امور استان‌هاي وزارت ورزش و جوانان، عبدالرضا ساور و محمود صيدانلو معاون مالي و مديرکل ورزش همگاني وزارتخانه، اژدر شهابي، مديرکل روابط عمومي وزارتخانه، محمود مشحون رييس فدراسيون بسکتبال، محمدرضا پولادگر، رييس فدراسيون تکواندو، افشين داوري، رييس فدراسيون دووميداني، غلامرضا جعفري، رييس فدراسيون روستايي، عشايري و بازيهاي بومي و محلي، نژاد فلاح مديرکل ورزش و جوانان استان تهران از جمله حاضرين در اين مراسم بودند.

 


در حالي که هشت ماه تا آغاز المپيک زمستاني سوچي زمان مانده است، فساد بزرگ مالي شوک بزرگي به اين رقابت‌ها وارد کرده است.
کميته‌ بين‌المللي المپيک در آستانه هشت ماه مانده به المپيک زمستاني سوچي از فساد بزرگ مالي در شهرميزبان المپيک زمستاني سال 2014 خبر داد. پس از بررسي‌هاي پارلمان روسيه درباره فساد مالي در شهر سوچي ميزبان المپيک زمستاني 2014، کميته‌ اجرايي المپيک در صدد بررسي‌ اين فساد بزرگ مالي برآمد. بوريس نمتزوف و لئونيد ماريتنيوک مدعي شدند بيش از 30 ميليارد دلار از بودجه اختصاص يافته به شهر سوچي براي ميزباني المپيک زمستاني 2014 مفقود شده است. اين بازي‌ها با بودجه 50 ميليارد دلاري پر هزينه‌ترين المپيک زمستاني در تاريخ است و هزينه آن از هزينه تمامي المپيک هاي زمستاني گذشته بالاتر است به طوري که هزينه کل تمامي المپيک هاي زمستاني قبل کمتر از هزينه اين دوره از مسابقات بوده است.

 


تيم ملي واليبال تا روز چهارشنبه تمريناتش را در بلغارستان پيگيري مي‌کند، سپس از اين کشور راهي روسيه، محل برگزاري نخستين ديدار خود در رقابت‌هاي ليگ جهاني 2013 مي‌شود.
ملي‌پوشان واليبال ايران که سه‌شنبه گذشته راهي بلغارستان شدند، شنبه شب سومين ديدار تدارکاتي خود برابر تيم ملي اين کشور را برگزار کردند که طي آن با نتيجه 3 بر يک متحمل شکست شدند. بلغارها که همچون ايران براي حضور در ليگ جهاني آماده مي‎‌شوند براي اين بازي از ترکيب اصلي خود استفاده کردند، در حاليکه ولاسکو از ترکيب اصلي تيمش استفاده نکرد و بيشتر به بازيکنان ذخيره ميدان داد. در هر صورت اين آخرين ديدار تدارکاتي تيم‌هاي ملي واليبال ايران و بلغارستان بود که در صوفيه برگزار شد. ملي‌پوشان واليبال ايران در دو ديدار قبلي که پنجشنبه و جمعه برگزار شد، به ترتيب 3 بر يک پيروز شدند و نتيجه ديگر ديدار را هم با نتيجه 3 بر 2 واگذار کردند. اردوي تيم ملي واليبال در بلغارستان تا روز چهارشنبه پيگيري مي‌شود، سپس اين تيم براي برگزاري نخستين ديدار خود در رقابت‌هاي ليگ جهاني مقابل روسيه، راهي اين کشور مي‌شود. ديدار تيم‌هاي واليبال ايران و روسيه در چارچوب بيست و چهارمين دوره مسابقات ليگ جهاني طي روزهاي 17 و 18 خردادماه در کالينگراد برگزار مي‌شود.

 


استقبال از پرسپوليس در اردبيل
تيم فوتبال پرسپوليس در ميان استقبال جمعي از هواداران خود در اردبيل وارد اين شهر شد. کاروان تيم فوتبال پرسپوليس که 9 بازيکن را به همراه خود دارد، ساعت 11 صبح ديروز وارد اردبيل شد و مورد استقبال جمعي از مردم اين شهر قرار گرفت.
تمديد قرارداد نوري با ملوان
مديرعامل باشگاه ملوان از تمديد قرارداد با کاپيتان اين باشگاه خبر داد. صادق درودگر گفت: با پژمان نوري در مورد تمديد قراردادش مذاکره و با او قرارداد سفيد امضا کردم. البته نوري براي بهتر شدن وضعيت باشگاه شرايطي را درخواست کرد که من قول دادم آنها را فراهم کنم.
بدهي 24 ميلياردي استقلال
رضايي عضو هيات مديره باشگاه استقلال گفت: استقلال بين 18 تا 24 ميليارد تومان بدهي دارد و بايد تلاش کنيم مطالبات را به مرور پرداخت کنيم.
جدايي پولادي قطعي نيست
جدايي مهرزاد معدنچي، عادل کلاه کج، ميثم نقي زاده و افشين اسماعيل‌زاده از پرسپوليس قطعي شد. خبر ديگر از پرسپوليس اينکه مسئولان پرسپوليس همچنان به دنبال تمديد قرارداد مهرداد پولادي هستند. پولادي يکي از بازيکناني است که گفته مي شود از چند تيم داخلي و خارجي پيشنهاد دارد اما باشگاه پرسپوليس اعلام کرد جدايي او از اين تيم قطعي نشده است.
تمايل حسيني براي ماندن در پرسپوليس
سيد جلال حسيني مدافع تيم فوتبال پرسپوليس که فصل گذشته با قراردادي يک ساله به اين تيم پيوسته بود، پس از انجام مذاکره با مديران باشگاه براي ماندن در اين تيم در فصل جديد ليگ برتر چراغ سبز نشان داد.
ادعاي تازه در خصوص دهنوي
باشگاه پرسپوليس در پي انتشار برخي شايعات مبني بر اينکه علي دايي اعلام کرده ديگر خواهان قاسم دهنوي نيست، با صدور اطلاعيه‌اي اعلام کرد، قاسم دهنوي بازيکن تيم فوتبال پرسپوليس است و بر اساس قرارداد منعقد شده نسبت به اين موضوع هرگز عقب‌نشيني نخواهد کرد.
بازگشت مورينيو به چلسي
ژوزه مورينيو، سرمربي پرتغالي رئال‌مادريد پس از پايان دادن به همکاري سه ساله خود با اين تيم رسما هدايت چلسي را بر عهده گرفت. سايت ليگ برتر انگليس صبح يکشنبه از نهايي شدن توافق مورينيو با چلسي خبر داد و اعلام کرد که آقاي خاص به تيم سابق خود چلسي برگشت.
سه گانه بايرن و خداحافظي مربي موفق
بايرن در ديدار فينال جام حذفي آلمان در ورزشگاه المپيک برلين موفق شد با نتيجه 3 بر 2 اشتوتگارت را شکست دهد و فاتح اين رقابت‌ها شود. بايرن با اين قهرماني سه گانه قهرماني هايش در يک فصل را تکميل کرد. اين بازي آخرين حضور يوپ هاينکس بر روي نيمکت مربيگري بايرن‌مونيخ بود. مربي موفق آلماني که در اين فصل هر سه جام ممکن را براي باواريايي‌ها به‌ دست آورد جاي خود را به پپ گوآرديولايي مي‌دهد که به نظر کار سختي را در مونيخ خواهد داشت.

 


بهرام افشارزاده وضعيت مالي کميته‌ ملي المپيک را بد توصيف کرد.
دبير کل کميته ملي المپيک درباره مشکلات مالي اين کميته‌، اظهار کرد: وضعيت اصلا خوب نيست. ما مسابقات زيادي را پيش‌رو داريم و با مشکلاتي مواجه هستيم. براي گرفتن اعتبار نامه نگاري ‌کرده‌ايم ، اما به دليل شرايط فعلي کشور هيچ اعتباري نگرفته‌ايم. بايد بررسي کنيم تا ببينيم از چه محلي مي‌توانيم بودجه مورد نظر را تامين کنيم. قطعا اين وضعيت به ما لطمه مي زند، چرا که برنامه‌هاي ما براي بازي‌هاي آسيايي اينچئون ، المپيک نوجوانان ، بازي‌هاي داخل سالن و همبستگي اسلامي روي زمين مانده است.

 


رئيس فدراسيون بسکتبال مدعي شد بسکتبال ايران امروزه فراتر از آسيا است.
محمود مشحون در مجمع انتخابي رييس هيات بسکتبال خراسان جنوبي گفت: مهم ترين کار يک فدراسيون ارتباط با هيات ها و ادارات ورزش و جوانان در استان ها است. برخي کمبود ها در هيات دال بر اين نيست که کارنامه هيات بسکتبال استان کارنامه ناموفقي است، با کمبود امکانات اما با سرمايه هاي انساني مي شود کارهاي بزرگي را انجام داد. وي افزود: بسکتبال ايران امروزه فراتر از آسياست، تمام تابلوهاي اجلاس ها در تمام رده ها وقتي روشن مي شود نام ايران را به يدک مي کشد.

 


احسان حدادي در ليگ الماس آمريکا با هفت سانتي متر اختلاف، به رکورد ورودي A مسابقات جهاني نرسيد و سوم شد.
احسان حدادي نايب قهرمان پرتاب ديسک المپيک لندن امسال در دومين مسابقه خود در ليگ الماس که در يوگن امريکا برگزار مي شد، شرکت کرد و با ثبت رکورد 65 متر و63 سانتي متر سوم شد تا تنها با 7 سانتي متر اختلاف از کسب ورودي A مسابقات جهاني بازبماند. او چندي پيش با رکورد 64 متر و 2 سانتي متر خود در مسابقات ويرجينيا ورودي B مسابقات جهاني را کسب کرده بود. حدادي در المپيک لندن 68 متر و 18 سانتي‌متر پرتاب کرد و هارتينگ با 68 متر و 27 سانتي‌متر قهرمان المپيک شده بود. احسان حدادي در سال 2008 رکورد 69 متر و 32 سانتي متر را به ثبت رسانده بود و در حال حاضر عنوان چهارمي رنکينگ ليگ الماس را به خود اختصاص داده است. او سال گذشته در قطر، با رکورد 66 متر و 32 سانتي متر در اين مسابقات دوم شده بود. پرتابگر المپيکي ايران قرار است، 13 خرداد در مسابقات برترين دووميداني کاران آمريکا شرکت کند.

 


عليرضا نصر کاپيتان تيم ملي تکواندو در مسابقات جهاني شد.
هادي ساعي مديرفني تيم ملي تکواندو با اعلام اين خبر گفت: اعزام عليرضا نصر در وزن چهارم به مسابقات قهرماني جهان تقريبا قطعي شده و حضور او در اين وزن به شالکه اصلي تيم کمک مي‌کند تا ملي‌پوشان با انگيزه بيشتري مبارزه کنند. ضمن اين که حضور او در اين وزن براي خودش هم بهتر است. ساعي در مورد اين که کاپيتان تيم ملي تکواندو چه کسي است، ادامه داد: در بين نفرات حاضر در اردو عليرضا نصر از همه با سابقه‌تر و با تجربه تر است و کاپيتان تيم ملي در مسابقات جهاني مکزيک خواهد بود. در شروع اردوها يوسف کرمي که سابقه بيشتري نسبت به بقيه داشت کاپيتان تيم ملي بود، اما بعد از اين که از حضور در اردوها انصراف داد عليرضا نصر کارهاي هماهنگي بيشتر ملي‌پوشان با کادر فني را انجام مي‌داد و به تيم کمک مي‌کرد.

 


کميته بين المللي المپيک در آستانه تغيير رئيس قرار دارد.
شهريورماه امسال در بوينس‌آيرس آرژانتين نشست کميته بين‌المللي المپيک در مورد مسائل مختلف از جمله حذف برخي رشته‌ها از فهرست بازي‌هاي المپيک برگزار مي‌شود.در اين ميان کشتي، ورزش اول ايران به همراه اسکواش و بيس‌بال در اين ليست قرار دارند که براي بقا در المپيک تلاش مي‌کنند. پس از مطرح شدن استعفاي ژاک روگ بلژيکي در اجلاس شهريورماه در آرژانتين، گمانه‌زني‌ها در مورد انتخاب «سرگئي بوبکا» ورزشکار مطرح اوکرايني در راس کميته بين المللي المپيک سر زبان‌ها بود اما گفته مي‌شود «توماس باخ» آلماني که قهرمان شمشيربازي دنيا در دهه 70 ميلادي است گزينه جدي‌تري براي جايگزيني روگ است.باخ نفوذ زيادي در کميته بين‌المللي المپيک دارد و براين اساس توانسته شمشيربازي را در بازي‌ها المپيک حفظ کند. از سوي ديگر گفته مي‌شود لالوويچ نيز رابطه نزديکي با اين آلماني دارد و اين موضوع شانس کشتي را براي ماندن در المپيک افزايش مي‌دهد.

 


مجمع انتخابات کميته ملي المپيک 20 تير برگزار مي‌شود .
به دنبال تغيير زمان برگزاري مجمع کميته ملي المپيک از 3 تير به 20 خرداد براي تاييد شدن اساسنامه جديد اين کميته‌ توسط اعضاي مجمع، زمان برگزاري انتخابات نيز مشخص شد. بهرام افشارزاده، دبير کل کميته ملي المپيک با اعلام اين خبر گفت: مجمع عمومي کميته ملي المپيک قطعا براي تصويب اساسنامه 20 خرداد برگزار مي‌شود. يک ماه بعد از تصويب اساسنامه يعني در تاريخ 20 تير ماه نيز انتخابات برگزار خواهد شد. کميته بين المللي المپيک ديروز در نامه اي به مسئولان کميته ملي المپيک اعلام کرد که با طرح پيشنهادي ايران مبني بر افزايش تعداد اعضاي مجمع موافقت کرده است. بر اين اساس ديگر مشکلي براي برگزاري انتخابات وجود ندارد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10