(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 20 خرداد  1392 - شماره 20513

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
کوتاه از انتخابات
با تصويب نمايندگان بانک مرکزي مسئول تعيين نرخ ارز شد
خارج از دستور
درمکتب امام
ويژگي‌هاي سياسي الهي مسئولان در خط امام (قسمت پنجم)
مبارزه دائم با اسلام آمريکايي
دبيرکل جنبش‌آزادگان بحرين: امام خميني آغازگر بيداري اسلامي بود
طلا خبر داد
اعلام تخلفات نامزدهاي شوراها به قوه قضائيه و فرمانداري‌ها
نيويورک تايمز گزارش داد
آمريکا پروژه جديد ضد ايراني خود در خليج‌فارس را کليد زد
سردار نقدي: پيروزي‌هاي بزرگ سوريه نتيجه سازماندهي و بکارگيري بسيج مردمي است
امير پوردستان تشريح کرد
جزئيات 3 رزمايش نيروي زميني ارتش در سال جاري
   


پوشش اخبار انتخابات
توسط رسانه‌هاي خارجي
معاون امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از پوشش بين‌المللي اخبار انتخابات با صدور رواديد براي 150 خبرنگار خارجي از 25 کشور جهان و 70 رسانه خبر داد.
محمدجعفر محمدزاده با اشاره به اين‌که در روزهاي گذشته‌، درخواست‌هاي متعددي از سوي خبرنگاران رسانه‌هاي معتبر خارجي براي حضور در کشور و پوشش دادن اخبار انتخابات فرستاده شده است‌، اظهار کرد: پيش‌بيني مي‌شود با تداوم اين رويه در روزهاي آينده، شاهد حضور تعداد بيشتري از خبرنگاران خارجي باشيم.
وي افزود: تا کنون رواديد براي خبرنگاراني از جمهوري آذربايجان، آلمان‌، اتريش‌، اسپانيا،‌ استراليا‌، آمريکا،‌ انگلستان‌، اوکراين‌، ايتاليا‌، بلاروس‌، بلژيک‌، ترکيه‌، دانمارک‌، روسيه‌، ژاپن‌، سوئد‌، سوييس‌، فرانسه، فنلاند‌، لبنان‌، نروژ‌، ونزوئلا‌، هلند‌، هند و يونان براي پوشش بين‌المللي اخبار انتخابات صادر شده است.
اعلام حمايت رسمي جامعه مدرسين
از ولايتي
جامعه مدرسين حوزه علميه قم در بيانيه‌اي اعلام حمايت خود در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري از علي اکبر‌ولايتي را اعلام کرد.
در بيانيه جامعه مدرسين در پاسخ به تماس‌هاي تعداد كثيري از مردم متدين، انقلابي و هموطنان عزيز؛ درباره يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري آمده است؛ در جلسه فوق العاده، اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم پس از بحث و  تبادل نظر درباره نامزدهاي رياست جمهوري نظر اكثريت به جناب آقاي دكتر علي اكبر ولايتي معطوف گرديد.
در پايان اين بيانيه که به امضاي آيت الله محمد يزدي رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم رسيده است، ابراز اميدواري شده است که با تلاش همگان، روز 24 خرداد با خلق يك حماسه سياسي ديگر شاهد حضور پرشور و آگاهانه ملت شريف ايران در پاي صندوق‌هاي رأي باشيم.
کناره گيري عارف تکذيب شد
در حالي که اعضاي ستاد حسن روحاني در برخي استان ها مدعي شده اند به زودي عارف به نفع روحاني کنار خواهد کشيد و ائتلافي با عنوان «اعتدال و اصلاح» اعلام موجوديت خواهد کرد اما حاميان محمد رضا عارف معتقدند در نظرسنجي ها آراي معاون اول اصلاحات روبه افزايش است و عارف بايد در صحنه انتخابات بماند.
در همين رابطه، اعضاي مجمع روحانيون تاکنون با کناره گيري عارف به نفع روحاني مخالفت کرده و معتقدند  معرفي روحاني بازي هاشمي در ميان اصلاح طلبان است.
گفته مي شود برخي اعضاي «مجمع روحانيون» معتقدند معرفي حسن روحاني به عنوان کانديداي اصلاح طلبان يک تير خلاص براي اين تشکل چپ خواهد بود که پس از گذشت 26 سال از انشعاب مجددا به دامان راست سنتي بازگردند.
همچنين محمد رضا عارف در پي انتشار برخي اخبار درباره کناره‌گيري وي از رقابت در انتخابات يازدهم رياست جمهوري به فارس گفت: منظور شما کناره گيري به نفع آقاي روحاني است که من اين موضوع را تکذيب مي‌کنم.
برگزاري مناظره چهارم کانديداها
منتفي است
دبير ستاد انتخابات رسانه ملي اعلام کرد برگزاري مناظره چهارم کانديداهاي رياست جمهوري منتفي است.
«مجيد دانشور» درباره برگزاري مناظره چهارم ميان کانديداهاي رياست جمهوري گفت: در مورد اينکه چندتن از نامزدهاي رياست جمهوري درخواست مناظره ديگري را داشتند که چون قبلا سه مناظره تصويب شده بود، اما با توجه به اينکه روزهاي پاياني تبليغات نامزدهاست، آنها حتي نمي‌رسند که برنامه‌هاي راديويي و تلويزيوني خود را پر کنند، به همين دليل برگزاري مناظره چهارم منتفي شد.
وي ادامه داد: در واقع الان برخي کانديداها در حال اتلاف وقت هستند و اين وقت‌هايي که صداوسيما براي آنها قرار داده است، ميليون‌ها ريال هزينه دارد که مورد توجه نيست و هدر داده مي‌شود.
دبير ستاد انتخابات رسانه ملي افزود: پس چون نمي‌توانند وقت‌هاي تعيين شده در جدول قرعه‌کشي شده را پر کنند، عملا گذاشتن يک مناظره ديگر يعني نفي برنامه‌هاي ديگر سازمان صداوسيما که براي نامزدها قرار داده است. رسانه ملي براي کانديداها امکانات و استوديو قرار داده است و طبق برنامه‌ريزي انجام شده عملا برگزاري مناظره چهارم منتفي است.
پاسخ آيت‌الله‌ مکارم
به استفتائات انتخاباتي
آيت الله مکارم شيرازي در يک برنامه راديويي به استفتائات جديد انتخاباتي پاسخ داد.
اين مرجع تقليد در پاسخ به استفتايي مبني بر اينکه آيا شرکت در انتخابات واجب است، گفت: در شرايط فعلي شرکت در انتخابات لازم است به علت اينکه نظام جمهوري اسلامي و استقلال مملکت و عظمت اين کشور به آن بستگي دارد.
آيت الله مکارم با اشاره به اينکه مردم حتي الامکان راي سفيد ندهيد؛ اظهارداشت: سعي کنيد يکي از کانديداها را با سوال از ديگران که اصلح است انتخاب کنيد. البته کانديداها سلمان فارسي و امثال ايشان نيستند. ولي سبک و سنگين کنيد فردي که اصلح است را انتخاب کنيد.
وي در پاسخ به اين استفتاء که اگر کانديدايي راي بياورد و به وعده‌هايي که داده عمل نکند، حکمش چيست؟ گفت: در صورتي که توانايي داشته باشد به وعده‌هايش عمل کند و عمل نکند اين شخص مرتکب خلاف شده. اما اگر واقعا خيال مي‌کرد توانايي دارد و وعده هم به مردم داد، حالا که وارد ميدان عمل مي‌شود با موانعي برخورد مي‌کند و نمي‌تواند، اينجا مسئوليت ندارد.
بهبود وضعيت اقتصادي
اولويت انتظارات مردم از نامزدها
براساس داده‏ هاي جديد نظرسنجي مركز افكارسنجي دانشجويان ايران (ايسپا)، کانديداهاي رياست جمهوري در تبليغات خود بايد بر بهبود وضعيت اقتصادي بيشتر تأکيد کنند تا بتوانند حداکثر نظر مردم را جلب نمايند.
اين نظرسنجي نشان مي‏دهد بيش از 50 درصد پاسخگويان تهراني عملکرد و سوابق کانديداهاي رياست جمهوري يازدهم را عامل مؤثر در جلب آراي مردم مي‏ دانند.
همچنين نتايج جديدترين نظرسنجي ايسپا نشان مي‏دهد اغلب پاسخگويان با برگزاري مناظره نامزدها به صورت دو نفره موافق هستند.
8/37درصد مردم اعلام کرده‏ اند با شيوه مناظره‏اي جديد که توسط صدا و سيما در اين دوره از انتخابات برگزار شد، موافق هستند. 1/8 درصد پاسخگويان نيز به طور کلي با برگزاري مناظره ابراز مخالفت کرده ‏اند.
جزئيات ديدار عارف با هاشمي رفسنجاني
سخنگوي ستاد انتخاباتي عارف از ديدار اين نامزد انتخابات رياست جمهوري با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني خبر داد..
حسن رسولي در خصوص مباحث مطرح شده در ديدار محمدرضا عارف و هاشمي رفسنجاني گفت: عارف در ابتداي اين ديدار از وضعيت موجود به هاشمي گزارشي داد و نسبت به رفتارهاي برخي از ستادهاي رقيب گلايه کرد.
وي در ادامه افزود: آقاي هاشمي نيز اظهار اميدواري کرد در زمان باقي‌مانده فعاليت‌هاي انتخاباتي، شاهد اين بداخلاقي‌ها نباشيم.
سخنگوي ستاد انتخاباتي عارف در گفت وگو با تسنيم اظهار داشت: ديدار روز يکشنبه بين عارف و هاشمي رفسنجاني دونفره بوده و ربطي به حسن روحاني نداشت.

 


نمايندگان مجلس در جريان بررسي ايرادات شوراي نگهبان به لايحه بودجه 92 بانک مرکزي را مکلف به تعيين قيمت محاسباتي ارز براي تسويه حساب وزارت نفت، بانک مرکزي و خزانه‌داري کل کشور کردند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني نوبت عصر ديروز خانه ملت و در ادامه بررسي ايرادات شوراي نگهبان به لايحه بودجه سال 1392 کل کشور، بالاخره مسئول تعيين قيمت محاسباتي ارز در سال 92 را تعيين کردند.
به موجب مصوبه مجلس، بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران مکلف شد در طول دوره اجراي اين قانون با رعايت قوانين و مقررات حاکم بر اين بانک، وظايف ذيل بند را اجرا کرده و گزارش اقدامات انجام شده را به صورت ماهانه از طريق رئيس کل بانک مرکزي به کميسيون‌هاي برنامه و بودجه و اقتصادي مجلس شوراي اسلامي ارائه کند.
پايش مستمر منابع ارزي کشور ، تعيين ميزان و نحوه مداخله در بازار آزاد ارز و نظارت بر حسن‌اجراي آن ، مديريت نرخ ارز با توجه به حفظ دامنه رقابت‌پذيري در تجارت خارجي و تعيين قيمت محاسباتي ارز براي تسويه حساب وزارت نفت، بانک مرکزي و خزانه‌داري کل کشور از جمله وظايفي است که بر اساس مصوبه مجلس بر عهده بانک مرکزي قرار گرفته است .
گفتني است نمايندگان در جلسه علني نوبت صبح ديروز مجلس و در جريان بررسي ايرادات شوراي نگهبان به بودجه 92 تعيين تکليف اين موضوع را به کميسيون تلفيق واگذار کرده بودند .
نمايندگان در ادامه طي مصوبه‌اي دولت را مجاز کردند که سهام خود را در باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس از طريق بورس به بخش‌هاي خصوصي و تعاوني واگذار کند.
براين اساس دولت مجاز است سهام خود را در باشگاه‌هاي ورزشي از جمله استقلال و پرسپوليس با رعايت قوانين و مقررات از طريق بورس به بخش‌هاي خصوصي و تعاوني واگذار کند و درآمد حاصل را به حساب درآمد عمومي واريز نمايد.
پيش از اين مجلس تصويب کرده بود که دولت سهام کليه باشگاه‌هاي ورزشي دولتي و شبه دولتي که به نحوي از بودجه استفاده مي‌کنند از طريق بورس به بخش‌هاي خصوصي و تعاوني که از اهليت و قابليت لازم برخوردارند را واگذار کند به طوريکه سهام باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس 49 درصد به هواداران و 51 درصد به بخش‌هاي خصوصي و تعاوني واگذار شود که اين مصوبه به دليل مشخص نبودن منظور مجلس از واژه‌هاي شبه دولتي، هواداران، اهليت و قابليت و همچنين نحوه واگذاري سهام باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس مورد ايراد شوراي نگهبان قرارگرفت و مجلس براي تامين نظر اين شورا آن را اصلاح کرد.
مجلسي‌ها در ادامه جهت تأمين نظر شوراي نگهبان مصوب کردند که آن بخش از سهام شرکت هلدينگ خليج‌فارس که به فروش نرفته است براي پرداخت کليه مطالبات ايثارگران هزينه شود.
بهارستان‌نشين‌ها همچنين وزارت نفت را مجاز کردند تا سقف 10ميليارد دلار اوراق مشارکت ارزي و مسکوک نفتي به فروش برسانند. مجلس همچنين تعيين تکليف تقسيط عوارض صدور پروانه شهرداري توسط شهرداري‌ها به مدت 48ماه در کلان شهرها و مراکز استان‌ها را در بودجه 92 به کميسيون تلفيق واگذار کرد.
جريمه عدم پرداخت مطالبات بيمارستان‌ها
نمايندگان همچنين جهت تأمين نظر شوراي نگهبان سازمان‌هاي بيمه‌گر را موظف کرد که در صورت عدم پرداخت مطالبات مراکز بهداشتي و بيمارستان‌هاي طرف قرارداد جريمه‌ها را به نرخ 15 درصد جبران کند.
بهارستان‌نشين‌ها همچنين در بودجه 92 براي تأمين نظر شوراي نگهبان وزارت نفت را موظف کردند به ازاي مصرف هرمترمکعب گاز طبيعي 100 ريال به عنوان عوارض از مشترکين دريافت و عين وجوه دريافتي را تا سقف 16 هزار ميليارد ريال صرفا براي احداث خطوط لوله‌گازرساني هزينه کند.
بيمه 800هزار کارگر ساختماني
نمايندگان در مصوبه‌اي ديگر سازمان تامين اجتماعي را مکلف کردند که با دريافت حق بيمه سهم بيمه شده از کارگر و کارفرما 800 هزار نفر از کارگران ساختماني را بيمه کند.
مجلسي‌ها همچنين با قرار گرفتن نام کارفرمايان در فهرست بيمه‌شدگان کارگاه‌ها مخالفت کردند.
بهارستان‌نشين‌ها در بخش ديگري از جلسه علني ديروز با وجود اخطارهاي مکرر نمايندگان بند مربوط به پرداخت تسهيلات به کشاورزان را از بودجه 92 حذف کردند.
نمايندگان در جلسه علني ديروز همچنين مصوب کردند که پايان دوره سوم شوراهاي اسلامي و شروع به کار دوره چهارم شوراها يک ماه پس از دوره يازدهم رياست‌جمهوري خواهد بود.
سقف بودجه 92 تغيير کرد
سقف لايحه بودجه سال ???? کل کشور پس از بررسي ايرادات شوراي نگهبان به برخي از بند‌هاي اين لايحه در مجلس، تغيير کرد.
محمد‌حسين فرهنگي عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني عصر ديروز خانه ملت، پس از آنکه بررسي ايرادات شوراي نگهبان به لايحه بودجه 92 در صحن علني پايان يافت، سقف بودجه و همچنين بودجه شرکت‌هاي دولتي، بانک‌ها و موسسات انتفاعي وابسته به دولت را که بر اساس مصوبات مجلس، تغيير کرده بود قرائت کرد.
همچنين مجلس براي تامين نظر شوراي نگهبان در بودجه 92، ستاد تدابير ويژه مقابله با تحريم را موظف به ارسال همه مصوباتش به اعضاي اصلي شوراي‌عالي امنيت ملي کرد.

 


تجليل 154 نماينده از سازمان اوقاف
154 نفر از وکلاي ملت در نامه‌اي از زحمات سازمان اوقاف و امور خيريه در برگزاري مسابقات بين‌المللي حفظ و قرائت قرآن کريم تجليل کردند.
عليرضا منادي عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي پيش از پايان جلسه علني صبح ديروز (يکشنبه) پارلمان، نامه 154 نفر از وکلاي ملت در تجليل از زحمات سازمان اوقاف و امور خيريه در برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن‌کريم را قرائت کرد.
وي گفت: اين نمايندگان از زحمات و اهتمام سازمان اوقاف و امور خيريه و خادمان قرآن‌مجيد در برگزاري سي‌امين دوره مسابقات بين‌المللي حفظ و قرائت قرآن کريم که باحضور 75 کشور جهان و همزمان با ايام مبعث پيامبر(ص) برگزار شد، تشکر و قدرداني کردند.
رئيس مجلس نيز در ابتداي جلسه علني ديروز از برگزيدگان سي‌امين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن تقدير و تشکر کرد.
حضور هيئت پارلماني کويت
در صحن مجلس
هيئت دوستي پارلماني کويت مهمان جلسه علني ديروز مجلس بود.
محمدرضا باهنر نايب رئيس دوم مجلس در جلسه علني صبح ديروز خانه ملت اعلام کرد: مجلس امروز ميزبان هيئت دوستي - پارلماني کويت و همراهانشان است.
وي افزود: مقدم اين ميهمانان را گرامي مي‌داريم و برايشان آرزوي موفقيت مي‌کنيم و اميدواريم ان‌شاءالله سفرشان براي ارتقاي روابط جمهوري اسلامي ايران و کويت مفيد باشد.

 


ما و ملتمان رو به اعتلا هستيم
ما يک ملتي بوديم که در تحت فشار ابرقدرت‌ها بوديم و الآن از تحت فشار آنها بيرون آمديم و داريم به پيش مي‌رويم و اين اعتلاي ملت است. اعتلا به اين نيست که شکم ما سير باشد، اعتلا به اين است که ما مسلکمان را و مکتبمان را به پيش بريم و ما بحمدالله داريم مکتب را پيش مي‌بريم و مکتبمان را گسترش خواهيم داد به همه ممالک اسلامي، بلکه در همه جا که مستضعفين هستند و ما رو به اعتلا هستيم و بشر را رو به اعتلا مي‌خواهيم ببريم.
صحيفه نور - ج 10 - ص 233

 


ابراهيم حاجي‌محمدزاده
«... فرزندان عزيز جهادي‌ام به تنها چيزي که بايد فکر کنيد به استواري پايه‌هاي اسلام ناب محمدي- صلي‌الله عليه و آله و سلم- است. اسلامي که غرب و در رأس آن آمريکاي جهانخوار و شرق و در رأس آن شوروي جنايتکار را به خاک مذلت خواهد نشاند. اسلامي که پرچمداران آن پابرهنگان و مظلومين و فقراي جهانند و دشمنان آن ملحدان و کافران سرمايه‌داران و پول پرستانند. اسلامي که طرفداران واقعي آن هميشه از مال و قدرت بي‌بهره بوده‌اند و دشمنان حقيقي آن زراندوزان حيله‌گر و قدرت‌مداران بازيگر و مقدس نمايان بي‌هنرند...»(1)
برترين ويژگي منحصر بفرد خط امام، تعهد انبيايي و عملي به پياده نمودن اسلام ناب در زندگي فردي و اجتماعي تمامي جوامع، بعنوان تنها راه نجات بشريت در دنيايي است که غرب و غرب‌زدگي در همه عرصه‌هاي عقيدتي و سياسي و اقتصادي به بن‌بست رسيده است.
«... مسلمانان جهان و محرومين سراسر گيتي از اين برزخ بي‌انتهايي که انقلاب اسلامي ما براي همه جهانخواران آفريده است احساس غرور و آزادي کنند و آواي آزادي و آزادگي را در حيات و سرنوشت خويش سر دهند و بر زخم‌هاي خود مرهم گذارند که دوران بن بست و نااميدي و تنفس در منطقه کفر به سر آمده است و گلستان ملت‌ها رخ نموده است...»(2) و دقيقا بهمين علت اعلام مي‌کنند «... اسلامي که در آينده نه چندان دور مکتب تمامي کشورهاي زير يوغ شرق و غرب مي‌گردد...»
امام(ره) در تنوع طرفداران اسلام آمريکايي بر محور زر و زور و تزوير در دنياي کنوني مي‌فرمايند: از يک طرف اسلام اشرافيت، اسلام ابوسفيان، اسلام ملاهاي کثيف درباري، اسلام مقدس‌نماهاي بيشتر- حوزه‌هاي علميه و دانشگاهي، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فريب و سازش و اسارت، اسلام حاکميت سرمايه و سرمايه‌داران بر مظلومين و پابرهنه‌ها و در يک کلمه اسلام آمريکايي را ترويج مي‌کنندو از طرف ديگر سر بر آستان سرور خويش آمريکاي جهانخوار مي‌گذارند»(3)
بدين لحاظ شناخت طرفداران اسلام آمريکايي را داراي پيچيدگي‌هاي خاص مي‌دانند: «راه مبارزه با اسلام آمريکايي از پيچيدگي خاصي برخوردار است که تمامي زواياي آن بايد براي مسلمانان پابرهنه روشن گردد که متأسفانه هنوز براي بسياري از ملت‌هاي اسلامي مرز بين «اسلام آمريکايي» و «اسلام ناب محمدي» و اسلام پابرهنگان محروم، و اسلام مقدس‌نماهاي متحجر و سرمايه‌داران خدانشناس و مرفهين بي‌درد کاملا مشخص نشده است و روشن ساختن اين حقيقت که ممکن نيست در يک مکتب و در يک آيين دو تفکر متضاد و رودررو وجود داشته باشد از واجبات سياسي بسيار مهمي است...»(4)
بهمين منظور حضرت امام(ره) در سالهاي آخر عمر خويش همواره و در تمامي زمينه‌ها به تفکيک ويژگي‌هاي معتقدان و ياوران اسلام ناب و طرفداران اسلام در خدمت آمريکا به انحاء گوناگون در تمامي زمينه‌ها اصرار مي‌ورزند. بعنوان نمونه در انتخاب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به مردم سفارش مي‌کنند؛
«... مردم شجاع ايران با دقت تمام به نمايندگاني رأي دهند که متعبد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسئوليت کنند، و طعم تلخ فقر را چشيده باشند و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان زمين، اسلام مستضعفين، اسلام رنجديدگان تاريخ، اسلام عارفان مبارزه‌جو، اسلام پاک طينتان عارف و در يک کلمه، مدافع اسلام ناب محمدي- صلي‌الله عليه و آله و سلم- باشند. و افرادي را که طرفدار اسلام سرمايه‌داري، اسلام مستکبرين، اسلام مرفهين بي‌درد، اسلام منافقين، اسلام راحت‌طلبان، اسلام فرصت‌طلبان و در يک کلمه اسلام آمريکايي هستند طرد نموده و به مردم معرفي نمايند...»(5)
و در رهنمودهاي سياسي الهي در تجليل از هنر و هنرمندان متعهد مي‌فرمايند:
«... تنها هنري مورد قبول قرآن است که صيقل‌دهنده اسلام ناب محمدي- صلي‌الله عليه و آله و سلم- اسلام ائمه هدي- عليهم السلام- اسلام فقراي دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازيانه خوردگان تاريخ تلخ و شرم‌آور محروميت‌ها باشد. هنري زيبا و پاک است که کوبنده سرمايه‌داري مدرن و کمونيسم خون‌آشام و نابودکننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومايگي، اسلام مرفهين بي‌درد و در يک کلمه «اسلام آمريکايي» باشد...»(6)
و در نامه به يکي از مسئولان متذکر مي‌شوند:
«... همه بايد سعي کنيم تا روح وحدت و پاکي را بر محيط کارمان حاکم گردانيم تا بتوانيم تمامي قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها را به زانو درآوريم. بايد تلاش کنيم زهد و قدس اسلام ناب محمدي را از زنگارهاي تقدس‌مآبي و تحجرگرايي اسلام آمريکايي جدا کرده و به مردم و مستضعفان نشان دهيم. ما اگر توانستيم نظامي بر پايه‌هاي نه شرقي و نه غربي واقعي و اسلام پاک و منزه از ريا و خدعه و فريب معرفي نماييم، انقلاب پيروز شده است...»(7)
و در پيامي خطاب به فرزندان شهدا «... از قول من به آنان بگوييد که من با تمام وجود به شما عشق مي‌ورزم و شما را از دل و جان دوست دارم، و علاقه‌مندم که فرد فرد شما عالم و متخصصي متعهد به اسلام ناب محمدي- صلي‌الله عليه و آله و سلم- و مبارزي سرسخت عليه اسلام آمريکايي و مرفهين بي‌درد و پرچمدار وفاداري براي ايثارگران و شهيدان خود باشيد...»(8)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) صحيفه امام جلد 21 ص 204 (2) صحيفه امام جلد 21 ص 82
(3) صحيفه امام جلد 21 ص 80 (4) صحيفه امام جلد 21 ص 121
(5) صحيفه امام جلد 21 ص 11 (6) صحيفه امام جلد 21 ص 145
(7) صحيفه امام جلد 21 ص 143 (8) صحيفه امام جلد 21 ص 138

 


دبيرکل جنبش آزادگان بحرين تأکيد کرد انقلاب اسلامي ايران که به رهبري حضرت امام خميني(ره) شکل گرفت و به پيروزي رسيد آغاز حقيقي بيداري اسلامي بود.
«سعيد الشهابي» دبيرکل جنبش آزادگان بحرين در گفت وگو با تسنيم از انقلاب ملت ايران در سال 57 به عنوان اولين انقلاب اسلامي نام برد و تأکيد کرد: انقلاب اسلامي ايران به رهبري انسان فرزانه‌اي همچون حضرت امام خميني(ره) که به سرنگوني نظام طاغوت و برپايي حکومتي قانوني براساس اسلام منجر شد به معناي تولد دوباره امت اسلام بود.
وي دهه‌هاي 40، 50 و 60 قرن گذشته را دوران انحطاط امت اسلام ناميد و اظهار داشت: در اين دوران که با تسلط صهيونيست‌ها بر قدس همراه بود ماهيت ايدئولوژي‌هاي بسياري از طرف‌ها مانند حزب بعث و کمونيسم زير سؤال رفت و احساس شکست و سرخوردگي سراسر جامعه اسلامي را فرا گرفت و در همين زمان بود که حرکت‌هاي سري در راستاي بيداري اسلامي شکل گرفت.
دبيرکل جنبش آزادگان بحرين انقلاب اسلامي ايران را نقطه اوج جنبش‌هاي سري اسلامي خواند وگفت: پيروزي انقلاب اسلامي در ايران فصل تازه‌اي را در برابر تحرکات مسلمانان گشود و بيداري اسلامي را از حالت سري و مخفيانه خارج ساخته و به يک باره فراگير ساخت.
وي با بيان اينکه انقلاب اسلامي ايران بيداري اسلامي را از حالت انحصار خارج ساخت تأکيد کرد: پديده بيداري اسلامي که تا پيش از انقلاب اسلامي ايران در اختيار نخبگان جامعه بود بعد از پيروزي اين انقلاب به پديده‌اي توده‌اي و مردمي تبديل شد آنچنان که شرق تا غرب عالم را فرا گرفت و تحرکات تازه‌اي را فراروي ملت‌هاي مسلمان قرار داد.
الشهابي همچنين به نقش مقاومت اسلامي فلسطين و لبنان در شکل‌گيري بيداري اسلامي در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: پيروزي‌هاي حزب‌الله در رويارويي با صهيونيست‌ها و نيز پايداري غزه در برابر حملات ددمنشانه رژيم صهيونيستي از جمله عواملي است که اعتماد به نفس ملت‌هاي مسلمان منطقه را تقويت کرده و باور مقاومت و شکست‌ناپذيري اسلام را در آنان پديد آورده است.
وي از سرنگوني شاه ايران به‌عنوان يکي از نمونه‌هاي بارز شکست‌پذيري بيدادگران ياد کرد و گفت: در دوران حکومت شاهنشاهي ايران هيچ کس به شکست اين نظام پادشاهي باور نداشت اما پس از سقوط محمدرضا شاه پهلوي و پيروزي انقلاب اسلامي ايران بسياري از ملت‌هاي مسلمان دريافتند که ستمگران نيز شکست‌پذير بوده و مي‌توان آنان را به خاک مذلت نشاند.
دبيرکل جنبش آزادگان بحرين، با تأکيد بر اينکه سلطه ستمگران و بيدادگران در هيچ کجاي تاريخ ازلي و ابدي نبوده است خاطرنشان کرد: تا زماني که ملت‌هاي مسلمان از جوانان انقلابي و مبارز و آگاه برخوردار باشند و روحيه استبدادستيزي و استکبارستيزي را در جوانان خود تقويت کنند خواهند توانست به مبارزه با طاغوتيان مستبد برخاسته و آنان را با طعم تلخ شکست آشنا سازند.

 


رئيس هيئت نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاي استان تهران اعلام کرد تخلفات اين دوره از انتخابات شوراها به قوه قضاييه و مجموعه‌ فرمانداري‌ها گزارش شده است.
حسين طلا در نشستي ضمن ارائه گزارشي از روند فعاليت هيئت نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاي استان تهران اظهار کرد:‌ استان تهران با يک ششم جمعيت کشور بزرگترين انتخابات را با 41 شهر و 416 روستا به خود اختصاص مي‌دهد که کانديداها براي حضور در مجموعه‌ کرسي‌هاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا در آن به رقابت مي‌پردازند.
وي افزود:‌ از حدود 41 شهر استان تهران قرار است 351 نفر از بين 460 داوطلب تاييد شده‌ استان تهران که حدود 88.5 درصد واجدين شرايط هستند بر سر 351 کرسي رقابت کنند.
رئيس هيئت نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاي استان تهران تصريح کرد: در مجموعه روستاها نيز 4186 نفر ثبت نام کردند که از اين تعداد 3496 نفر يعني 84.9 درصد واجد صلاحيت تشخيص داده شدند و آنها هم براي 1394 کرسي روستايي در 416 روستا رقابت مي‌کنند.
طلا در مورد مدرک تحصيلي داوطلبان شهري انتخابات شوراي شهر تهران هم گفت: در محدوده‌ شهري 68 درصد داراي ليسانس که 2809نفر هستند، 20 درصد فوق ليسانس که 813 نفر هستند، 232 نفر دکترا، 42 نفر حوزوي ، 113 نفر فوق ديپلم، 71 نفر ديپلم و ساير افراد زير ديپلم بودند.
وي افزود: در مجموعه شهرها کمترين مدرک فوق ديپلم در نظر گرفته شده بود، اما بر اساس مصوبه اخير مجلس کساني که داراي يک دوره سابقه عضويت باشند به شرط اين که در همان حوزه داوطلب شوند از شرط ارائه مدرک معاف خواهند بود .
رئيس هيئت نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاي استان تهران با بيان اينکه تا ساعت 8 صبح روز 23 خرداد ماه جاري تبليغات کانديداهاي شهر و روستا ادامه دارد، گفت: از داوطلبان درخواست مي‌شود که در تبليغات دستورالعمل‌هاي قانوني را رعايت کند و از هرگونه ديوار نويسي ، راه‌اندازي کاروانهاي تبليغاتي، استفاده از بلندگوهاي سيار خارج از ستاد انتخاباتي، بپرهيزند.
طلا با اشاره به اينکه تخلفاتي نيز وجود داشته که آنها را به قوه قضاييه و مجموعه‌ فرمانداري‌ها اعلام کرده‌ايم گفت: چنانچه تخلفات به گونه‌اي باشد که در مجموعه نتيجه آراء لحاظ شود هيات نظارت در خصوص تاييد آن در شعبه‌ي مورد نظر رسيدگي خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاري ها، رئيس هيئت نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاي استان تهران مطرح کرد که مردم مي‌توانند تخلفات را با شماره‌ 77680926 به اين هيات اعلام کنند.
همچنين خبر ديگر در خصوص انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا اين است که دو تن از ورزشکاران رشته ورزشي کشتي که در اين دوره از انتخابات نامزد شده بودند، به جهت ايتکه بتوانند فرصت بيشتري را براي فعاليت هاي ورزشي داشته باشند، انصراف دادند.

 


برخي مقامات آمريکايي از تلاش جديد دولت اين کشور براي کمک به کشورهاي خليج‌فارس به بهانه مبارزه با آنچه زرادخانه تسليحات سايبري ايران ناميدند، خبر دادند.
روزنامه آمريکايي «نيويورک تايمز» درگزارشي به نقل از مقامات آمريکايي از تلاش آمريکا براي تحريک هم‌پيمانان خاورميانه عليه ايران خبر داد.
در اين گزارش آمده است که دولت اوباما کمک به هم‌پيمانان خاورميانه خود را آغاز کرده تا دفاع‌هاي خود عليه آنچه که زرادخانه سلاح‌هاي سايبري رو به رشد ايران خوانده مي‌شود، تقويت کنند.
اين مقامات آمريکايي اعلام نکردند که آمريکا با چه کشورهايي در خليج‌فارس براي مبارزه عليه ايران قرارداد امضا کرده است اما برخي از اين مقامات مي‌گويند که اين ليست کشورهاي خاورميانه شامل کشورهايي مي‌شود که بيشترين فعاليت را در زمينه پيگرد محموله‌هاي سلاح ايران، جلوگيري از اين کشتي‌ها در بنادر دارند و درباره فعاليت‌هاي ايران به آمريکا گزارش مي‌دهند که اين کشورها شامل «عربستان سعودي»، «امارات عربي متحده» و «بحرين» مي‌شود.
نيويورک تايمز همچنين اعلام کرد که آمريکا چنين پروژه‌اي را در منطقه آسيا به راه انداخته و مدعي است که درصدد است به برخي کشورهاي آسيايي در مقابل حملات رايانه‌اي کره‌شمالي کمک کند.
بنابراين گزارش، پنتاگون در حال آماده کردن پيشنهاداتي است که سخت‌افزار و نرم‌افزارها را براي دفاع از شبکه‌هاي رايانه‌اي در اختيار برخي کشورهاي هم‌پيمان آمريکا در خليج‌فارس ارائه کند و همانطور که هواپيماها و موشک‌هاي آمريکا به هم‌پيمانان عربي‌اش فروخته مي‌شود اين نرم‌افزارها نيز درسراسر خليج‌فارس به فروش گذاشته شود.
در ادامه اين گزارش، مقامات آمريکايي اعلام کردند، پنتاگون همانطور که مانورهاي نظامي را در خليج‌فارس براي جلوگيري از بسته شدن تنگه هرمز صورت مي‌دهد، به دنبال آن است که در رزمايش‌هاي آتي خود حملات شبيه‌سازي شده سايبري را صورت دهد.
به گزارش فارس، يکي از مقامات نظامي رژيم صهيونيستي مدعي شده است که اسرائيل شواهدي در دست دارد که ايران و کره‌شمالي همکاري با يکديگر را براي توسعه سلاح‌هاي سايبري آغاز کرده‌اند اما هيچ‌گونه شواهدي در اين زمينه ارائه نکرد.
اين ادعاها عليه ايران در شرايطي مطرح شده است که مقامات آمريکايي مي‌گويند که هيچ‌گونه شواهد و سندي در خصوص همکاري تهران و پيونگ‌يانگ در اين زمينه وجود ندارد.
برخي از مقامات آمريکايي مدعي شده‌اند که ايران براي دور زدن تحريم‌ها و فرار از فشارهاي ناشي از اين اقدامات تنبيهي، تلاش مي‌کند تا توانمندي‌هاي خود براي توسعه سلاح‌هاي سايبري را افزايش دهد.
آمريکا همچنين مدعي شده است که ايران در حال استخدام برنامه‌نويسان رايانه‌اي است که با فعاليت جرايم اينترنتي ايران مرتبط مي‌شود که برخي از اين برنامه‌نويس‌ها را از روسيه استخدام مي‌کند.
عليرغم آنکه ايران يکي از اعضاي پيمان منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي است و بارها اعلام کرده که به هيچ عنوان دنبال سلاح‌هاي هسته‌اي نيست، آمريکا و برخي کشورهاي غربي و همچنين رژيم صهيونيستي در تلاش هستند تا ايران را به دنبال کردن برنامه تسليحات هسته‌اي متهم کنند و در همين راستا تحريم‌ها عليه ايران را افزايش داده‌اند و از تمامي راه‌هاي ممکن براي متهم کردن ايران استفاده مي‌کنند.

 


رئيس سازمان بسيج مستضعفين تأکيد کرد: مهمترين عامل پيروزي‌هاي سوريه و شکست تروريست‌ها، الهام گرفتن سوريه از انقلاب اسلامي و تشکيل بسيج مردمي در اين کشور است.
سردار محمدرضا نقدي در همايش حماسه سياسي ناحيه مقاومت شهيد بهشتي تهران که با حضور پرشور بسيجيان در مسجدالنبي نارمک برگزار شد، گفت:‌تصور همه اين بود که سوريه با تنوع گسترده قومي و مذهبي و اختلافات داخلي زياد، حلقه ضعيف زنجيره مقاومت در مقابل رژيم صهيونيستي است اما اصرار بر مقاومت و ايستادگي در مقابل دشمن از همين نقطه تهديد، فرصت ساخت و اين کشور را ميدان رسوايي بزرگ آمريکا و صهيونيست کرد.
وي ظلم و جنايات تروريست‌هاي غربگرا را در سوريه يادآور شد و اظهار داشت: آمريکا از کساني حمايت مي‌کند که اسراء را دسته جمعي تيرباران مي‌کنند، مردم محاصره شده را زنده زنده مي‌سوزانند، از سلاح شيميايي استفاده مي‌کنند، اطفال سه ساله را دار مي‌زنند، قلب کشته‌ها را بيرون مي‌کشند و حتي به درگذشتگان رحم نکرده و پيکر پاک حجربن‌عدي عليه الرحمه را بعد از 1400 سال از خاک بيرون مي‌کشند و از چنين جناياتي حتي ابراز برائت نمي‌کند.
نقدي مهمترين عامل پيروزي‌هاي سوريه و شکست تروريست‌ها را الهام گرفتن سوريه از انقلاب اسلامي و تشکيل بسيج مردمي در اين کشور عنوان و خاطرنشان کرد: خردورزي اين است که به اين واقعيت‌ها و پيروزي‌هاي بزرگ توجه کرده و ببينيم که چگونه آمريکا به خاک مذلت افتاده است آمريکايي که بيست سال قبل، اگر گروه معارض يک کشور، وقت ملاقات از وزير خارجه آمريکا مي‌خواست بايد دو سال در نوبت مي‌ماند و نهايتاً در راهروي مسير عبور آقاي وزير مي‌توانست چند جمله‌اي گفته و عکسي با او بياندازد.
وي در پايان سخنان خود تأکيد کرد: در گوشه و کنار دنيا،‌ آزادي‌خواهان و نيروهاي مقاومت با بکارگيري شيوه‌هاي انقلاب اسلامي در حال پيشروي و شکست مستکبران هستند حال آنکه عده‌اي در داخل کشورمان که خودشان طعم پيروزي‌ها را بيش از ديگران چشيده‌اند به جاي اينکه از اين پيروزي‌هاي مقاومت و شکست‌هاي دشمن روحيه بگيرند طبل عقب‌نشيني و سازش مي‌زنند.

 


فرمانده نيروي زميني ارتش تاکيد کرد اين نيرو در سال 92 رزمايش‌هايي از جمله رزمايش رسته زرهي، رزمايش الگوي پياده و رزمايش الگوي تانک را برگزار خواهد کرد.
امير احمدرضا پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش ضمن اشاره به اينکه در سال 92 نيروي زميني رزمايش‌هاي متعددي را در تقويم کاري خود دارد، از نتيجه رزمايش بيت‌المقدس 25 که در منطقه عمومي اصفهان برگزار شده بود ابراز رضايت و تاکيد کرد: نيروي زميني در اين رزمايش به تمامي اهداف موردنظر خود دست يافته است.
وي افزود: در برنامه نيروي زميني در سال 92 رزمايش‌هاي ديگري نيز پيش‌بيني شده است از جمله اينکه ما يک رزمايش رسته زرهي را در جنوب شرق کشور خواهيم داشت سپس در شمال شرق کشور رزمايش الگوي پياده و در غرب کشور نيز رزمايش الگوي تانک برگزار خواهد شد.
پوردستان در تشريح اهداف برگزاري رزمايش‌ها گفت: تلاش ما اين است که در کنار اين رزمايش‌ها هم بنيه آموزشي نيرو را تقويت کنيم و هم ظرفيت‌هاي عملياتي نيروي زميني را براي ورود به عرصه مقابله با تهديدات در صحنه نبردهاي ناهمتراز ارتقا دهيم.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10