(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 20 خرداد  1392 - شماره 20513

کشف کلاهبرداري از دانشجويان ايراني در هند
تغيير برخي سوالات آزمون دستياري بعد از اعتراض داوطلبان
ريزگردها در خليج فارس لنگر انداختند
گازگرفتگي در حمام جان دبير سابق هيئت شناي خراسان شمالي را گرفت
نصب پارکومترهاي هوشمند در معابر شمال تهران
ناکامي قاچاقچيان در انتقال مواد مخدر با پوشش آب معدني
کميته ‌امداد اعلام کرد
آموزش 46 هزار دانش‌آموز در مراکز فني حرفه‌اي
هشدارستاد مبارزه با موادمخدر؛ خطر صنعتي شدن موادمخدر رو به افزايش است
اهداي اعضاي بدن مأمور پليس لنجان به 4 بيمار نيازمند
حوادث کوتاه از کشور
شاهمرداني خبر داد
ثبت‌نام رسمي دانش‌آموزان خارجي از اواسط تيرماه
سارق اينترنتي در اصفهان 12 حساب بانکي را خالي کرد
عروس سياه بخت پس از 13 سال آزاد شد
قحطي مرد در شهر لويو
جاسوسي شرکت کره‌اي با تلويزيون
حضور پادشاه سوئد در مسجد
نوجواني با بهره هوشي بيشتر از اينشتين
اخراج 2دانش‌آموز محجبه در سوئيس
   


يک دلال که از دانشجويان ايراني در هند اخاذي و کلاهبرداري مي‌کرد دستگير شد.
سيدمهدي عصار دبير سياسي اتحاديه انجمنهاي اسلامي دانشجويان ايراني در شبه‌قاره هند در گفت‌وگويي با مهر درباره يک دلال ايراني که اقامت هند را داشته و در اين کشور اقدام به اذيت و آزا دانشجويان ايراني و هندي مي‌کرد، گفت: اين فرد که سال‌ها بود پاسپورت هندي داشت، دختران دانشجوي ايراني و هندي را در شهر بنگلور هند مورد اذيت و آزار قرار مي‌داد.
وي با بيان اينکه برخورد با اين فرد و دستگيري‌اش مشکل بود، افزود: پدرخوانده اين فرد رئيس پليس شهر بود که دستگيري را مشکل مي‌کرد و حتي به رغم پيگيري موضوع از طريق کنسولگري و سفارت ايران به نتيجه‌اي نمي‌رسيديم.
عصار با بيان اينکه دستگيري اين دلال دو سال به طول انجاميد، افزود: سرانجام، اين فرد در شهر بنگلور دستگير شد و سه‌شنبه هفته گذشته راهي ايران شد و هم‌اکنون در زندان به سر مي‌برد.
به گفته دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان ايراني در شبه قاره هند، خريد و فروش و جعل مدرک، توزيع موادمخدر و فساد از مهمترين جرم‌هاي اين فرد به شمار مي‌آمد.
عصار همچنين به اخاذي‌هاي ديگري از دانشجويان ايراني در شبه قاره هند اشاره کرد و گفت: برخي ديگر از دلالان در هند اقدام به کلاهبرداري از دانشجويان غيربورسيه ايراني کردند که تاکنون مبلغ 430 ميليون تومان از پول دانشجويان ايراني به آنان برگردانده شده است، همچنين طي هفته گذشته مبلغ 320 ميليون تومان باز پس گرفته و در اختيار صاحبانشان که همگي دانشجويان ايراني هستند، قرار گرفت.
وي با بيان اينکه اسامي تمام دلالاني که از دانشجويان ايراني اخاذي مي‌کردند به نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در امور دانشجويان ايراني خارج از کشور ارسال شده، خاطر نشان کرد: به دانشجويان توصيه مي‌کنيم براي تحصيل در هند چشم و گوششان را باز کنند. وي تاکيد کرد: در اين کشور کنسولگري، سفارت، دفاتر انجمن‌هاي اسلامي و حتي دفتر نمايندگي ولي‌فقيه در امور دانشجويان ايراني را داريم اما متاسفانه باز هم شاهد کلاهبرداري از دانشجويان ايراني هستيم، با اين حال برخي مشکلات اين دانشجويان برطرف شده است.

 


رئيس مرکز سنجش آموزش پزشکي وزارت بهداشت از انتشار کليد نهايي آزمون دستياري تخصصي پزشکي از فردا بر روي سايت سنجش آموزش پزشکي خبر داد و زمان انتخاب رشته پذيرفته‌شدگان اوليه را اعلام کرد.
غلامرضا حسن‌زاده در اين رابطه گفت: داوطلبان مي‌توانند پاسخنامه خود را با پاسخنامه اصلي که کليد سوالات است و در سايت قرار مي‌گيرد، مطابقت دهند.
وي افزود: اين داوطلبان مي‌توانند از 25 تا 29 خرداد به انتخاب رشته محل خود تا 100 رشته-محل است اقدام کنند.
حسن‌زاده گفت: همچنين فردا 20 خرداد اطلاعيه‌اي از سوي دبيرخانه تخصصي منتشر مي‌شود تا چگونگي انتخاب رشته و ظرفيت آنها اعلام شود.
رئيس مرکز سنجش آموزش پزشکي وزارت بهداشت گفت: داوطلبان بايد در تکميل فرم انتخاب رشته -محل دقت کافي داشته باشند چون پس از ارسال اطلاعات امکان تغيير يا تبديل و ويرايش و ابطال فرم وجود ندارد.
همچنين مهلت اعلام شده قابل تمديد نيست و عدم تکميل فرم انتخاب رشته-محل به منزله انصراف از شرکت در مراحل پذيرش دستيار تخصصي اين دوره است.
اعتراض داوطلبان به تغيير سوالات منجر شد
وي اعلام کرد: نسبت به انتشار کليد اوليه آزمون دستياري تخصصي اعتراضاتي از سوي داوطلبان انجام گرفته که پس از بررسي طراحان اين آزمون برخي سوالات تغيير کرد به گونه‌اي که دو سال از آزمون دستياري تخصصي حذف و هفت سوال به صورت دو گزينه‌اي تغيير کرد.
چهلمين دوره آزمون دستياري تخصصي پزشکي روز پنجم ارديبهشت با رقابت ميان 15 هزار و 500 نفر داوطلب در 19 حوزه و 18 شهر برگزار شد.

 


معاون دريايي سازمان محيط زيست با بيان اينکه ريزگردها خليج فارس را فرا گرفته‌اند گفت: در حال حاضر به ازاي هر متر مربع، 22 گرم رسوب ناشي از ريزگردها در خليج‌فارس ته‌نشين مي‌شود.
عبدالرضا کرباسي در گفتگو با مهر با بيان اينکه در حال حاضر به ازاي هر متر مربع 22 گرم رسوب ناشي از ريزگردها در خليج‌فارس ته‌نشين مي‌شود افزود: البته در زمينه تاثير ريزگردها بر روي اکوسيستم خليج فارس هنوز مطالعه دقيقي صورت نگرفته است.
وي با بيان اينکه آلودگي نفتي هنوز هم مهمترين آلودگي خليج فارس است اظهار داشت: سالانه 50 هزار کشتي وارد خليج‌فارس مي‌شوند که 17 هزار کشتي آن نفتکش هستند، از طرفي کشتي‌هايي که در حال تردد به اين حوزه هستند مرتبا در حال بارگيري و تخليه بار هستند که اين مسئله موجب آلودگي محيط دريا مي‌شود و اکوسيستم دريا را تهديد مي‌کند.
معاون دريايي سازمان محيط‌زيست با بيان اينکه درحال حاضر همچنان آلودگي خليج فارس کمتر از ميزان استاندارد است، گفت: آلودگي خليج‌فارس که ناشي از ورود آلاينده‌هاي نفتي و تخليه آب کشتي‌ها است، از ميزان استاندارد فراتر نمي‌رود.
به گفته کرباسي، آلودگي موجود در خليج‌فارس و رسوبات آن‌ها بر زندگي و زيستگاه‌هاي آبزيان تاثير منفي گذاشته و اين مسئله زيستگاه‌ها را تهديد کرده و نسل گونه‌ها را کاهش داده است.
معاون دريايي سازمان محيط زيست با بيان اينکه افزايش جمعيت ساحل‌نشين در اطراف خليج‌فارس و به تبع آن افزايش توليد فاضلاب انساني بيش از گذشته ملموس شده است، گفت: البته آلودگي نفتي بزرگ‌ترين تهديد محيط‌زيست خليج‌فارس است و علاوه بر تردد نفتکش‌ها ساير منابع ايجاد آلودگي نفتي شامل پتروشيمي‌ها و پالايشگاه‌ها مي‌شود.
وي با تاکيد بر اينکه وزارت نيرو بايد به تعهدات خود به منظور حفظ محيط‌زيست دريايي عمل کند، تصريح کرد: بايد به اکوسيستم دريايي توجه کرد و وزارت نيرو بايد به تعهدات خود در راستاي حفظ محيط‌زيست دريا عمل کند و اگر اينگونه نشود اکوسيستم دريا در معرض خطر است.

 


دبير سابق هيئت شنا و از فعالان اين رشته ورزشي خراسان شمالي براثر خفگي در حمام جان خود را از دست داد.
انتشار گاز مونوکسيد کربن از هيتر در حمام موجب خفگي اين ورزشکار شنا که در مسابقات مختلف نيز افتخار آفريده، شد.
اين حادثه در محله اميريه شمالي بجنورد روي داد که براثر آن اين شخص جان باخت.
کارشناسان ايمني همواره بر دقت نظر هر چه بيشتر خانواده‌ها و بازبيني مستمر لوله‌هاي بخاري و دودکش‌ها، استفاده از دودکش‌هاي H شکل براي خروج مناسب گازهاي خطرناک تأکيد دارند.
بازديد مرتب محل اتصال شيلنگ‌ها با لوله‌ها و اطمينان از سفت و محکم بودن بست‌ها به منظور پيشگيري از وقوع هرگونه حادثه احتمالي از ديگر توصيه‌هاي کارشناسان ايمني است.

 


معاون حمل‌ونقل و ترافيک منطقه 3 تهران از نصب پارکومتر هوشمند در حاشيه معابر اين منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 3، مهدي طيباني معاون حمل‌ونقل و ترافيک اين منطقه با اعلام اين مطلب اظهار داشت: اين پارکومترها که مجهز به دستگاه کارتخوان الکترونيکي هستند در 15 خيابان مهم اين منطقه نصب شده‌اند.
طيباني در مورد نحوه استفاده از پارکومترها گفت: پارکومترها پول نقد يا اسکناس نمي‌پذيرند و شهروندان مي‌توانند از کارت بليت‌هاي الکترونيکي مترو و اتوبوس براي جاي پارک حاشيه‌اي استفاده کنند.
طيباني با اشاره به اينکه با همکاري پليس راهور پارکومترهاي هوشمند جايگزين پارکبانها مي‌شوند و اين طرح توسعه مي‌يابد افزود: در حال حاضر اين پارکومترها در 15 معبر مهم اين منطقه از جمله خيابان‌هاي ميرداماد، شيخ بهايي شمالي، گاندي، ونک، شهيد دستگردي، شيراز شمالي و جنوبي، برزيل، نيلو، نفت شمالي نصب شده‌اند.
وي تاکيد کرد: همزمان با فعاليت دستگاه‌هاي پارکومتر هوشمند کارتخوان، هماهنگي‌هاي لازم با پليس نيز انجام شده است و عوامل پليس خودروهايي را که از اين فضاي پارک‌ها استفاده کنند اما هزينه پارک را نپردازند جريمه خواهد کرد.
طيباني افزود: با فعاليت اين دستگاهها کار پليس بسيار ساده خواهد شد چرا که پليس فقط به چراغ قرمز دستگاهها مراجعه کرده و با قرمز يا سبز بودن آنها اقدام به جريمه خودروها مي‌کند.
معاون شهردار منطقه 3 در خصوص شيوه استفاده از اين دستگاه‌ها گفت: علايمي بر روي سطح زمين فضاي پارک بصورت يک فلش و نيز يک شماره نگاشته شده است که رانندگان بايد به دستگاه مورد نظر مراجعه و کليد شماره مورد نظر را فشار دهند تا فضاي پارک ثبت شود.
وي در ادامه گفت: پس از ثبت جاي پارک، رانندگان بايدمدت زمان پارک را از نيم ساعت تا چند ساعت بر روي دستگاه مشخص کنند و کارت خود را بر روي دستگاه نگاه دارند و کليد کسر پول را بزنند تا مبلغ مورد نظر کسر شود.
وي در خصوص تهيه کارت بليت الکترونيکي نيز گفت: ماموراني براي رفاه حال شهروندان بطور موقت در محل نصب اين پارکومترها مستقر هستند تا کارت بليت را به رانندگان بفروشند اما اين کارت بليت‌ها در محل تعيين شده در مترو يا کيوسک‌هاي روزنامه فروشي و ... نيز به متقاضيان عرضه مي‌شوند.

 


اصفهان- خبرنگار کيهان:
4 قاچاقچي مواد مخدر که قصد داشتند قريب به 30 کيلوگرم ترياک را با جاسازي در بطري‌هاي آب معدني به استان‌هاي شمالي کشور منتقل کنند شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش مرکز پليس اصفهان، فرمانده انتظامي شهرستان مبارکه با اعلام اين مطلب اظهار داشت: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان حين کنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه خودرو پژو پارس با سه سرنشين مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
سرهنگ محمد صادق جبارپور افزود: مأموران در بازرسي از خودروي متوقف شده مقدار 29 کيلو و 400 گرم ترياک را که به طرز ماهرانه‌اي در بطري‌هاي پلاستيکي آب معدني و در باک خودروجاسازي شده بود کشف و ضبط کردند.
وي گفت: متهمان که يک مرد و سه زن بودند قصد داشتند اين مقدار مواد را پس از عبور از محور شهرستان مبارکه به استان‌هاي شمالي کشور منتقل کنند که با عمليات غافلگيرانه پليس دستگير شدند.
وي افزود: متهمان با تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.

 


مديرکل حرفه‌آموزي و کاريابي کميته‌امداد امام‌خميني(ره) با اشاره به بهره‌مندي 46 هزار و 157 نفر از دانش‌آموزان دبيرستاني از آموزشهاي فني و حرفه‌اي اين نهاد در سال گذشته، گفت: اين آموزشها به منظور يادگيري فن و حرفه با توجه به علائق، استعداد و نياز بازارکار طي همکاري با سازمان آموزش فني و حرفه‌اي با اولويت خوابگاه‌هاي دانش‌آموزي، اردوگاه‌ها وکانون‌هاي فرهنگي و آموزشگاه‌هاي بخش خصوصي صورت گرفته است.
مهرعلي حق‌گويان از انعقاد قرارداد با مراکز آموزش فني و حرفه‌اي، آموزشگاه‌هاي بخش خصوصي و سازمان فني و حرفه‌اي کشور و همچنين آموزشگاه‌هاي متعلق به کميته‌امداد امام‌خميني(ره) به منظور بهره‌مندي مددجويان واجد شرايط و در سنين 15 تا 65 سال از آموزشهاي فني و حرفه‌اي بلند مدت خبر داد و افزود: در سال گذشته تعداد 84 هزار و 758 نفر در رشته‌هاي مختلف شغلي آموزش ديده و گواهي‌نامه مهارت دريافت کرده‌اند که اين ميزان نسبت به سال 90 با 102 درصد رشد مواجه بوده است.
مديرکل حرفه‌آموزي و کاريابي کميته‌امداد امام‌خميني(ره) ادامه داد: تعداد 253 هزار و 242 نفر در سال گذشته از آموزشهاي فني و حرفه‌اي کوتاه‌مدت به سبک آموزش از راه دور به صورت انفرادي يا گروهي در جهت ارتقاي سطح دانش فني و افزايش بازدهي و توسعه نگرشها و مهارتهاي عمومي کسب و کار و افزايش تواناييهاي مجريان طرحهاي خودکفايي بهره‌مند شده‌اند.

 


مديرکل دفتر تحقيقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به افزايش خطر صنعتي شدن موادمخدر در کشور گفت: حجم تهديدات درکشور بسيار بالا است.
«حميد صرامي» در اين رابطه افزود: با توجه به رشد روز‌افزون توليد موادمخدر صنعتي، حوزه‌هاي پيشگيري و مقابله بايد بيش از گذشته به اين امر توجه کنند و آن را در اولويت اصلي برنامه‌هاي خود قرار دهند.
وي با اشاره به آنکه علم پيشگيري جوان است و از سال 1970 ميلادي به اين سو رونق يافته، اظهار داشت: اين علم از سال 1384 در ايران بروز و ظهور پيدا کرده با اين وجود بسيار دير شروع کرديم لذا اقدامات پيشگيرانه تلاش و زمان بيشتري را نياز دارد.
مديرکل دفتر تحقيقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر با تاکيد بر فرهنگ سازي در خصوص امر پيشگيري، ادامه داد: افغانستان و پاکستان دو کشوري هستند که با حداکثر توان خود تلاش دارند، موادمخدر را از طريق مرزها به کشور وارد کنند.
به گفته وي، بخش زيادي از درآمد اين کشورها از طريق توليد و فروش مواد است و از آنجا که مسير ترانزيت از ايران نزديک است با استفاده از خاک ما به سود سرشاري دست مي‌يابند.
صرامي با اشاره به اينکه خط مرزي دريايي از مهمترين بخش‌هايي است که بايد کنترل شود، اضافه کرد: کشف 500 تن انواع موادمخدر طي يکسال، نشان از حجم بالاي تهديدات دارد؛ اتفاقي که در هيچ نقطه دنيا روي نمي‌دهد.
وي با بيان اينکه ايران در مقايسه با کشورهاي ديگر در زمينه کشف موادمخدر، موفق‌تر بوده، توضيح داد: با وجودي که تايلند با ميانمار حدود دو هزار متر مربع مرز مشترک دارد و اين کشور به عنوان توليدکننده ترياک، مقادير قابل توجهي موادمخدر به تايلند قاچاق مي‌کند اما ميزان کشفيات آن در مقايسه با ايران بسيار پايين است.صرامي تصريح کرد: وظيفه ستاد مبارزه با موادمخدر رصد 22 دستگاه اجرايي به منظور سياست‌گذاري، کنترل و برنامه‌ريزي است.
وي با بيان اينکه برخي از سازمان‌ها اين پديده را جدي نمي‌گيرند، افرود: نگاه جدي و عميق به مسئله اعتياد و موادمخدر يک ضرورت است و دستگاه‌هاي ذيربط بايد در اين راستا سرمايه‌گذاري‌هاي لازم را انجام دهند.

 


اصفهان- خبرنگار کيهان:
اعضاي بدن يک مأمور وظيفه‌شناس پليس لنجان که در عمل جراحي دچار مرگ مغزي شده بود، به 4 بيمار نيازمند پيوند زده شد.
به گزارش معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان، گروهبان يکم احمد ايزدي‌زمان‌آبادي که در يکي از کلانتري‌هاي فرماندهي انتظامي شهرستان لنجان مشغول به خدمت بود به دنبال ابتلا به بيماري تومور مغزي مورد عمل جراحي قرار گرفت.
او پس از عمل جراحي در بيمارستان شهيد آيت‌الله صدوقي اصفهان براي ساعاتي کوتاه به هوش آمد اما دوباره به حالت کما رفت و بنا بر گفته پزشکان متخصص معالج او دچار مرگ مغزي شد.
همسر، پدر و مادر وي پس از اطلاع از آخرين وضعيت بيمار خود، رضايتشان را براي اهداي اعضاي بدن اين مأمور وظيفه‌شناس اعلام کرده و با اين عمل خداپسندانه به 4 بيمار نيازمند جاني دوباره بخشيدند.
براساس اعلام رضايت خانواده اين مأمور، دو کليه وي در بيمارستان خورشيد، قلب او در بيمارستان شهيد چمران اصفهان و کبدش در بيمارستاني در شيراز با موفقيت به بيماران نيازمند پيوند زده شد.
به گفته فرمانده انتظامي شهرستان لنجان گروهبان يکم ايزدي‌زمان‌آبادي تنها دو سال از استخدام وي مي‌گذشته و از او يک فرزند دختر به يادگار مانده است.
سرهنگ علي فروغ‌نيا افزود: پيکر گروهبان يکم ايزدي‌زمان‌آبادي با حضور پرشور مردم در زادگاهش واقع در روستاي زمان‌آباد از توابع شهر باغبهادران شهرستان لنجان تشييع و به خاک سپرده شد.

 


محموله روغن نباتي در آتش سوخت
اراک-خبرنگار کيهان: در اثر آتش‌سوزي يک دستگاه تريلر حامل روغن‌نباتي در محور ساوه-همدان، يک محموله تريلر طعمه حريق شد. حادثه در کيلومتر 10 آزادراه ياد شده رخ داد. در اين سانحه کسي آسيب نديد و علت وقوع آن در دست بررسي است.
قاچاقچي حرفه‌اي در دام پليس
سمنان-خبرنگار کيهان: فرمانده انتظامي استان سمنان از دستگيري يک قاچاقچي موادمخدر خبر داد. اين قاچاقچي 38 ساله به هويت «چ-ب» به صورت حرفه‌اي اقدام به قاچاق موادمخدر در سطح استان سمنان و خراسان‌رضوي مي‌کرد که با گزارش‌هاي مردمي و به هنگام انتقال 25 کيلوگرم موادمخدر از تهران به سمنان در کمين پليس قرار گرفت و دستگير شد.
سد استهلک قرباني گرفت
اراک-خبرنگار کيهان: دو برادر 17 و 20 ساله ساکن شهر قم که در سد روستاي استهلک شهرستان خمين مشغول شنا بودند، به دليل ژرفاي محدوده و عدم آشنايي کافي به فنون شنا، در امواج سد غوطه‌ور شده و در آب غرق شدند. غواصان هلال‌احمر خمين پس از تلاش و جستجو جسد دو برادر را از آب بيرون کشيدند.
دستگيري سوداگران مرگ
فارس-بجنورد: فرمانده انتظامي اسفراين از کشف 14/5 کيلوگرم موادمخدر و دستگيري 4 نفر قاچاقچي حرفه‌اي خبر داد. متهمان پس از تشکيل پرونده به همراه مواد مکشوفه براي سير مراحل قانوني به مرجع قضايي تحويل داده شدند.
باند سرقت طلا متلاشي شد
خرم‌آباد-خبرنگار کيهان: به دنبال مراجعه يک شهروند مبني بر اينکه حدود 400 ميليون ريال وجه نقد شامل ريال و دلار و نيز مقداري جواهرات و چندين سکه طلا از وي به سرقت رفته، شناسايي و دستگيري متهمان در دستور کار پليس قرار گرفت. با اقدامات پليسي 2 نفر از سارقان شناسايي و دستگير شدند که به سرقت اموال مذکور اقرار کردند. تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.
کشف مواد مخدر از اتوبوس مسافربري
اهواز-خبرنگارکيهان: ماموران پليس انتظامي شهرستان بهبهان، در بازرسي فني و تخصصي از داخل اتوبوس مسافربري اسکانيا که از شيراز عازم دزفول بود، مقدار 8 کيلو و 210 گرم موادمخدر از نوع شيشه را کشف و 2 نفر قاچاقچي را در اين ارتباط دستگير کردند.
متهمان پس از تشکيل پرونده، تحويل مراجع قضايي شدند.

 


مسئول اتباع خارجي مرکز امور بين‌الملل و مدارس خارج از کشور از آغاز نام‌نويسي قطعي از دانش‌آموزان اتباع خارجي از اواسط تيرماه و همزمان با ارايه شيوه‌نامه جديد کميته دايمي اتباع خارجي وزارت کشور خبر داد.
احمد شاهمرداني ديروز در گفت‌وگو با ايرنا با بيان اينکه نام‌نويسي موقت از دانش‌آموزان اتباع خارجي آغاز شده است، افزود: ممکن است تغييراتي در شيوه‌نامه کميته دايمي اتباع خارجي وزارت کشور که با حضور دستگاه‌هاي مختلف جلسه‌اي در اين زمينه برگزار مي‌شود، اعمال شود بر اين اساس نام‌نويسي رسمي و قطعي از دانش‌آموزان ياد شده با ارايه اين شيوه‌نامه صورت مي‌گيرد.
وي با بيان اينکه دانش‌آموزان اتباع خارجي مي‌توانند به همه مدارس براي نام‌نويسي مراجعه کنند، گفت: دانش‌آموزان اتباع خارجي بايد هنگام ثبت‌نام پاسپورت يا گذرنامه و همچنين به جاي کارت آمايش 8 کارت آمايش 9 و همچنين کارت سلامت را به همراه داشته باشند.
وي در مورد ميزان پرداخت وجوه نام‌نويسي دانش‌آموزان ياد شده در مدارس گفت: شهريه نام‌نويسي دانش‌آموزان اتباع خارجي در مدارس همانند سال گذشته است مگر اينکه در شيوه‌نامه کميته دايمي اتباع خارجي وزارت کشور در اين زمينه تغييراتي اعمال شود.
شاهمرداني اضافه کرد: سال گذشته شهريه نام‌نويسي از دانش‌آموزان ابتدايي 100هزارتومان، راهنمايي 130 هزار تومان و متوسطه و پيش‌دانشگاهي 150 هزار تومان بود.

 


اصفهان-خبرنگار کيهان:
رئيس پليس فتاي استان اصفهان از دستگيري هکر و سارق اينترنتي 12 حساب بانکي در اين استان خبر داد.
سرهنگ ستار خسروي گفت: در پي شکايت تعدادي از شهروندان مبني بر برداشت غيرمجاز از حساب آنان و اينکه خطوطADSL برخي کاربران مورد هک و سوءاستفاده واقع شده است، کارآگاهان اين پليس در اين رابطه فرد 33 ساله‌اي را شناسايي و دستگير کردند.
وي اظهار داشت: متهم دستگير شده به بزه انتسابي اقرار و بيان داشت از طريق اينترنت پس از بدست آوردن رمز عبور و سرقت از حساب‌هاي بانکي اقدام به خريد دلار مي‌کرده و آنها را به فروش مي‌رسانده ضمن اينکه در جمع مبلغ 70 ميليون ريال از حساب‌هاي افراد سرقت کرده است.
خسروي اضافه کرد: متهم علاوه بر بزه‌ انتسابي، ADSL بيش از 300 خط از خطوط کاربران اينترنتي را هک کرده و توانسته بود از حساب آنان سوءاستفاده کند.

 


کبري رحمانپور معروف به عروس سياه بخت که از 13 سال قبل به اتهام قتل مادرشوهرش در زندان بود، امروز با سپردن وثيقه 200ميليوني آزاد شد.
کبري رحمانپور معروف به عروس سياه بخت، متهم است ساعت 11 و 30 دقيقه روز يکشنبه 5 آبان سال 79 در آپارتماني واقع در خيابان نياوران به دنبال اختلاف با همسر 55 ساله‌اش در غياب او، مادر شوهر 75 ساله‌اش را با ضربات کارد از پاي درآورد.
کبري که در آن زمان 20 ساله بود در جريان تحقيقات گفت: من دختري 18 ساله بودم و خانواده فقيري داشتم. شوهرم که مردي ميانسال از يک خانواده مرفه بود به خواستگاري‌ام آمد و با آنکه پدر بيمار و از کار افتاده‌ام مخالفت مي‌کرد، من تن به اين ازدواج دادم تا باري از دوش خانواده‌ام بردارم. شوهرم عليرضا قبلاً ازدواج کرده بود و پسري 18 ساله داشت، تصميم گرفتم با همه مشکلات بسازم ولي با مادر شوهرم دچار اختلاف شدم. اين اختلافات تا جايي پيش رفت که يک روز با هم درگير شديم. در اين درگيري نفهميدم چطور شد که چاقو را از دستش گرفتم و چند ضربه به او زدم که باعث مرگش شد.
شعبه 1608 سابق دادگاه جنايي به رياست قاضي همتيار، پس از برگزاري 4 جلسه محاکمه و شنيدن دفاعيات کبري و وکيل مدافعش، با توجه به درخواست اولياي دم و عدم گذشت آنان درباره قتل مادرشان، حکم به قصاص نفس-اعدام- کبري رحمانپور داد. قضات ديوان عالي کشور پس از رسيدگي به پرونده مطروحه،‌اعتراض کبري را وارد ندانستند و حکم قصاص وي را تأييد کردند. کبري يک بار هم پاي چوبه دار رفت که به دليل نبود طناب حکم اجرا نشد.
عبدالصمد خرمشاهي وکيل کبري رحمانپور چندي پيش در اين باره به خبرنگار مهر گفت: با گذشت 13 سال هنوز موکلم در زندان است و در حالي که همسرش حاضر به رضايت نيست. ديگر فرزندان مقتول رضايت خود را اعلام کرده‌اند.وي افزود: همسر کبري درخواست قصاص دارد و در اين صورت بايد سهم ديه ديگر اولياي دم را بپردازد اما تاکنون هيچ اقدامي نکرده است.

 


بسياري از شهرهاي جهان داراي جمعيت متعادلي از زنان و مردان در تمامي شهرها هستند اما شهري در جهان وجود دارد که طبق آخرين سرشماري 85 درصد جمعيت آن را زنان تشکيل مي‌دهد.
شهر لويو در غرب کشور اوکراين قرار داشته و طبق آخرين سرشماري صورت گرفته در اين کشور، 85درصد جمعيت اين شهر تاريخي را زنان تشکيل مي‌دهند.
کارشناسان جمعيت‌شناسي اوکراين علت وقوع چنين موضوعي در «لويو» اوکراين را عدم تمايل خانواده‌هاي اين شهر به داشتن فرزندان پسر عنوان کرده است که در گذر زمان باعث بروز چنين مشکلي در اين شهر که همانا نابرابري تعداد زنان و مردان در اين شهر مي‌باشد، شده است.

 


به گزارش «نداي انقلاب»، مدتي است که يکي از شرکت‌هاي بزرگ سازنده لوازم الکترونيکي و ديجيتالي در محصولات جديد خود از ابزارها و تجهيزاتي با مشخصات فني بالا کمک مي‌گيرد که به لحاظ امنيتي داراي مشکل است.
اين شرکت بزرگ کره‌اي تلويزيون ال‌اي‌دي جديد خود را با قابليت تصويربرداري و فيلمبرداري از محيط مقابل خود و توانايي دسترسي به شبکه اينترنت بي‌سيم روانه بازار کرده است.
وجود يک دوربين وبکم کوچک و دريافت‌کننده صوتي که به بهانه عدم نياز به کنترل از راه دور براي کاربر و فرمانپذيري صوتي طراحي شده است مي‌تواند با اتصال به شبکه اينترنت آن هم بدون نياز به سيم ويا قابليت اتصال به ساير شبکه‌هاي رايانه‌اي و محصولات مشابه همين شرکت تصاوير و فيلم‌هاي ضبط شده از پيرامون خود را مخابره کند.
جالب‌تر اينجاست که اين شرکت تصويربرداري از نماي مقابل اين تلويزيون توسط اين گيرنده را به عنوان يک آپشن کارآمد بر مي‌شمرد نه يک ابزار جاسوسي و نفوذي به حريم خانواده!

 


به گزارش شفقنا به نقل از شيعه آنلاين، اخبار رسيده از شهر استکهلم پايتخت کشور سوئد حاکي از آن است که «کارل گوستاف شانزدهم» پادشاه سوئد دو روز پيش از «مسجد جامع» اين شهر که يکي از مساجد بزرگ مسلمانان سوئد به شمار مي‌رود، بازديد کرد.
گفته مي شود دراين زيارت شاهزاده «سليفيا» همسرش و تعدادي از مقامات کاخ پادشاهي سوئد او را همراهي مي‌کردند. اين مسجد علاوه بر اينکه بزرگ‌ترين مسجد مسلمانان سوئد به شمار مي‌رود، با داشتن معماري اسلامي، يکي از زيباترين مساجد نيز به حساب مي‌آيد.
رسانه‌هاي سوئدي ضمن پرداختن به خبر بازديد پادشاه سوئد از اين مسجد، نوشتند: «کارل گوستاف شانزدهم» درحالي از مسجد مسلمانان بازديد کرد که حدود چند هفته پيش با تصويب قانوني جديد در سوئد، پخش شدن اذان از بلندگوهاي مساجد دراين کشور آزاد شد.

 


بهره هوشي «نها رامو» نوجوان 13 ساله هندي بيش از «استفان هاوکينگ» و «آلبرت اينشتين» اعلام شده است.
اين دختر نوجوان در امتحان ورودي مدرسه موفق به کسب بالاترين نمره ممکن شد و به همين دليل به اصرار والدين در آزمون‌هاي انجمن افراد با بهره هوشي بالا (منسا) شرکت کرد.
بهره هوشي «نها رامو» در آزمون‌هاي هوش انجمن منسا براي افراد زير 18 سال، 162 اعلام شده است که بيش از بهره هوشي «بيل گيتس»، «استفان هاوکينگ» و «آلبرت اينشتين» است؛ IQ اين افراد به ترتيب 140، 160 و 160 تخمين زده مي‌شود.
اين نوجوان هندي در سن هفت سالگي به همراه خانواده‌اش از بنگلور به لندن مهاجرت کرد. «نها» که اميدوار است در آينده در رشته مغز و اعصاب در دانشگاه هاروارد ادامه تحصيل دهد، به اذعان خودش در هنر و موسيقي دچار مشکل است!

 


مسئولان يک مدرسه در سوئيس دو دانش‌آموز را به علت محجبه بودن از مدرسه اخراج کردند.
به گزارش گروه دين و انديشه «خبرگزاري دانشجو»، دو دانش‌آموز محجبه در سوئيس به خاطر رعايت پوشش اسلامي از تحصيل در مدرسه محروم شدند.
اين دو دانش‌آموز مسلمان که به همراه خانواده‌شان از سال 2012 در سوئيس زندگي مي‌کنند، پيش از اين نيز براي يادگيري زبان آلماني به اين مدرسه مراجعه کرده، اما با ممنوعيتي مواجه نشده بودند.
مسئولان مدرسه ابتدايي «اوهيربراگ» (Au- Heerbrugg) در سوئيس اين دو دانش‌آموز را که تبعه کشور سومالي بودند، به صرف داشتن حجاب از مدرسه اخراج کردند.هنگامي که اين دو دانش‌آموز براي شرکت در کلاس‌هاي عمومي به اين مدرسه مراجعه کردند با ممانعت مدير مدرسه مواجه شدند که ابراز داشت: از سال 2011 حجاب هنگام حضور در کلاس‌هاي عمومي اين مدرسه، ممنوع اعلام شده است.مجمع مرکزي اسلامي سوئيس (CCIS) ضمن محکوميت اين اقدام، اخراج اين دو دانش‌آموز از مدرسه را از سوي مسئولان مدرسه يک عمل اسلام‌هراسانه دانست و آن را در تضاد با قانون اساسي سوئيس معرفي کرد.هيئت منصفه دادگاه شهر بورگلن با بيان اين که دلايل قضايي کافي براي ممنوعيت پوشش اسلامي براي دختران در مدارس وجود ندارد، تصميم مدير مدرسه را غيرقانوني دانست و با ممنوعيت حجاب در اين مدرسه ابراز مخالفت کرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10