(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 20 خرداد  1392 - شماره 20513

اولتيماتوم کرزاي به انگليس براي آزادي زندانيان افغاني
انتقال نفت سودان جنوبي از خاک سودان شمالي به دستور عمرالبشير متوقف شد
تظاهرات ضددولتي مخالفان نظام سرمايه‌داري در آتن و مادريد
آغاز عمليات ارتش سوريه براي پاکسازي حلب
تظاهرات عليه آل‌خليفه در 47 منطقه بحرين
زد و خورد شديد مردم ترکيه با پليس مقابل سفارت آمريکا در آنکارا
تشکيل زنجيره انساني اطراف مسجدالاقصي براي جلوگيري از يورش احتمالي صهيونيست‌ها
چهار سوي پنج قاره
28 کشته و 60 مجروح در درگيري‌هاي خونين بنغازي
اعتراض گسترده آلماني‌ها به وحشيگري پليس فرانکفورت
نمايندگان 2 کره براي حل اختلاف‌ها ديدار کردند
   


رئيس‌جمهور افغانستان به انگليس دو هفته مهلت داد تا همه زندانيان افغان را از زندان‌هاي سري خود آزاد کند.
به گزارش واحد مرکزي خبر، «حامد کرزاي» به سفير انگليس در کابل تذکر داد که دولت انگليس بايد همه زندانيان افغان را که در زندان‌هاي سري خود دارد طي دو هفته آزاد کند. کرزاي به زندان سري «باستيون» اشاره کرد. اين زندان در استان هلمند قرار دارد و زندان گوانتاناموي دوم لقب گرفته است. کرزاي همچنين متذکر شد که وجود زندان انگليس در خاک افغانستان ناقض استقلال و حاکميت افغانستان است.
هم‌اکنون بيش از 90 زنداني افغاني در زندان سري باستيون نگهداري مي‌شوند.

 


به دستور عمرالبشير انتقال نفت سودان جنوبي از خاک سودان شمالي متوقف شد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، عمرالبشير رئيس‌جمهور سودان شمالي به وزير نفت دستور داد که انتقال نفت سودان جنوبي از خاک سودان شمالي متوقف شود.
دستور البشير در حالي است که حزب ملي الامه سودان درباره خطرات افزايش تنش در روابط دو سودان هشدار داده است.
اين حزب مي‌گويد: تنش در روابط دو سودان در سايه وجود برخي اختلافات بين دو کشور مي‌تواند جنگ جديدي را آغاز کند و اين مسئله درها را براي دخالت بزرگ خارجي در امور داخلي اين کشور باز خواهد کرد.عمرالبشير پيشتر تهديد کرده بود چنانچه سودان جنوبي به دخالت‌ها پايان ندهد، انتقال نفت را متوقف خواهد کرد.

 


هزاران نفر از مخالفان نظام سرمايه‌داري در شهرهاي آتن و مادريد به خيابان‌ها ريختند.
به گزارش واحد مرکزي خبر، نمايندگان اتحاديه‌هاي صنفي و نيز شهروندان مخالف جهاني شدن، به سياست‌هاي رياضت اقتصادي تحميلي از جانب اتحاديه اروپا و صندوق بين‌المللي پول اعتراض کردند. از نظر آنان اين تدابير رياضتي، جلوي رشد اقتصادي را گرفته و دموکراسي را کم‌رنگ کرده است.
تعدادي از معترضان از سراسر اروپا در اين تظاهرات شرکت کرده بودند.
يکي از معترضان گفت: «من اينجا حضور دارم تا با ملت يونان ابراز همبستگي کنم. مردم يونان به علت سياست‌هاي رياضتي تروئيکا در رنج هستند و اين مکان نماد مقاومت است».
خشم تظاهرکنندگان از آنجا بيشتر شده که حتي صندوق‌ بين‌المللي پول به خطاهاي خود در مديريت بحران يونان و اجراي اولين برنامه نجات اقتصادي اين کشور اذعان کرده است. اين نهاد رشد اقتصادي يونان را بسيار خوش‌بينانه برآورد کرده بود و به علت اختلاف با اتحاديه‌ اروپا و بانک مرکزي اروپا، برنامه اول نجات يونان به شکستي واقعي انجاميد و روزنامه‌هاي يونان به شدت واکنش نشان دادند. مخالفان جهاني شدن اقتصاد يادآوري کردند قرار است انتخابات پارلمان اروپا تا يک سال ديگر برگزار شود و در اين انتخابات، همه اروپايي‌ها انتقام خود را از اتحاديه اروپا خواهند گرفت.
تظاهرات در مادريد
به گزارش آسوشيتدپرس، صدها نفر از مخالفان نظام سرمايه‌داري به سياست‌هاي رياضتي دولت اسپانيا اعتراض کردند. آنها در اين تظاهرات سياست دولت در قبال اخراج صاحب‌خانه‌ها به دليل نپرداختن به موقع اقساط بانک و بالا رفتن قيمت موادغذايي را محکوم کردند.
آنها سياست‌هاي تحميلي صندوق بين‌المللي پول را عامل بحران اقتصادي در اسپانيا مي‌دانند.

 


ارتش سوريه عمليات «طوفان شمال» را براي پاکسازي استان حلب از وجود تروريست‌ها آغاز کرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبکه روسي «راشاتودي»، منابع آگاه نظامي اعلام کردند، ارتش سوريه از عصر روز شنبه عمليات طوفان شمال را آغاز کرد و نيروهاي ارتش به سوي منطقه «حريتال»،‌«کفر حمره» والارتاب در حومه استان حلب که پايگاه تروريست‌هاي ارتش آزاد است حرکت کردند.
همچنين يگان‌هاي ارتش سوريه به سوي منطقه «عندان» حرکت کردند و عملياتي را براي باز پس‌گيري دو مسير در اين منطقه را آغاز کردند که شاهراه ارتباطي تروريست‌ها به شمار مي‌آيد.
عمليات طوفان شمال در حالي آغاز شده‌است که شهر استراتژيک القصير به تصرف کامل ارتش درآمده و آخرين پايگاه تروريستي در اين شهر سقوط کرده است.
منابع نظامي اعلام کردند ارتش همچنان بر تعهدات خود براي پاکسازي تمامي مناطق از حضور تروريست‌ها پايبند است و پس از پاکسازي کامل حلب به پاکسازي استان ريف دمشق، استان حماه مي‌پردازد.
اين در حالي است که درگيري شديدي ميان نيروهاي ارتش با تروريست‌ها در منطقه الراشدين و منطقه خان‌العسل در نزديکي استان حلب روي داده است.
در شهر حماه سوريه نيز شمار زيادي از افراد مسلح تروريست در حومه شهر کشته شدند و تجهيزات و سلاح‌هاي آنها به دست نيروهاي ارتش افتاد.
در همين رابطه وائل حلقي نخست‌وزير سوريه تأکيد کرد، تا زمان نابودي آخرين تروريست در خاک سوريه جنگ ادامه دارد.
حلقي با تأکيد بر اينکه سوريه هدف توطئه‌اي بزرگ از سوي کشورهاي جهان و در رأس آن آمريکا، غرب و برخي از کشورهاي منطقه قرار گرفته است، تأکيد کرد: دولت و ملت سوريه امروز بيش از هر زمان ديگري براي رويارويي با چالش‌ها و مشکلات عزم خود را جزم کرده‌اند.
نخست‌وزير سوريه درباره اقدامات دولت براي حل بحران اين کشور از طريق اجراي برنامه سياسي پيشنهادي بشار اسد، رئيس‌جمهوري سوريه گفت: دولت گام‌هاي بلندي درباره فراهم کردن زمينه مذاکرات ملي به اراده مردم سوريه و بدون دخالت کشورهاي خارجي برداشته است.
حلقي خاطرنشان کرد: دولت سوريه از همه طرح‌هايي که به حل بحران سوريه بينجامد و حافظ حاکميت، استقلال و وحدت سوريه باشد، استقبال مي‌کند.
بثينه شعبان مشاور سياسي بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه نيز تأکيد کرد که اهداف گروه‌هاي مسلح در سوريه با اهداف اسرائيل همخواني دارد.
وي با اشاره به جنگ جهاني عليه سوريه خاطرنشان کرد که سوريه با عمر 8 هزار ساله خود تسليم نخواهد شد و ارتش سوريه در اين جنگ بر ضد فرهنگ سکون و رخوتي که براي امت اسلام رقم زده شده، مي‌ايستد.
تظاهرات در پاريس
جمعي از هواداران بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه با تجمع در نزديکي سفارت ترکيه در پاريس دخالت دولت آنکارا عليه دمشق را محکوم کردند.
تظاهرکنندگان ضمن حمل پرچم‌هاي سوريه و ترکيه شعار مي‌دادند «مرگ بر سلفي»، «مرگ بر القاعده»، «زنده باد سوريه»،‌«زنده باد بشار اسد»، «اردوغان ديگه کارت تمومه»،‌«مردم سوريه عليه تو معترضند.»‌ «اردوغان قدرت را ترک کن».
تجمع‌کنندگان که در ميان آنان اتباع سوري و ترک‌تبار مقيم فرانسه به چشم مي‌خوردند همچنين فرياد مي‌زدند زنده‌باد ارتش سوريه، زنده‌باد حزب‌الله، زنده‌باد نصرالله.
يک شهروند ترک‌تبار که در اين تجمع اعتراضي شرکت کرده بود گفت، ما امروز دوشادوش مردم سوريه در پاريس گردهم آمده‌ايم تا عليه ترکيه به عنوان يکي از عوامل صهيونيسم در منطقه اعتراض کنيم.
نشست وزيران
دولت‌هاي اروپايي
وزراي کشور دولت‌هاي اروپايي براي مقابله با تهديد ناشي از بازگشت اتباع اروپايي که به گروه‌هاي افراطي در سوريه پيوسته‌اند نشست مشترک برگزار کردند.
مانوئل والس وزير کشور فرانسه در اين نشست که عصر روز جمعه برگزار شد اظهار داشت بيش از 600 شهروند اروپايي که 120 نفر آنها فرانسوي هستند از ابتداي ناآرامي‌ها در سوريه وارد اين کشور شده‌اند.
وي اين موضوع را بسيار نگران‌کننده خواند.
ساير رويدادها
* شبکه خبري الميادين اعلام کرد 300 تروريست سوري که در جريان نبرد القصير مجروح شدند براي مداوا به لبنان انتقال يافتند.
* تروريست‌هاي وابسته به شبکه النصره گروه مطبوعاتي تلويزيون دولتي روسيه نزديک بلندي‌هاي جولان را به رگبار بستند.
* وزارت خارجه روسيه در بيانيه‌اي تأکيد کرد اقليت‌هاي ديني در سوريه از سوي گروه‌هاي مسلح تروريستي در معرض تهديد قرار دارند.
* حزب‌الله لبنان اخبار مربوط به اسارت تعدادي از اعضاي اين حزب به دست عناصر مسلح در سوريه را به شدت تکذيب کرد.
* مقادير زيادي سلاح‌هاي ساخت اسرائيل و آمريکا در حومه شهر القصير کشف شد.
* ارتش اسرائيل تهديد کرد با نيروهاي ارتش سوريه در بلندي‌هاي جولان مقابله مي‌کند.
* تروريست‌هاي ارتش آزاد سوريه اعلام کردند تا زماني که سلاح دريافت نکنند به اجلاس ژنو2 نمي‌روند.

 


مردم انقلابي بحرين با برگزاري تظاهرات در 47 منطقه اين کشور بار ديگر بر پيگيري مطالباتشان به ويژه سرنگوني رژيم آل‌خليفه تاکيد کردند.
به گزارش خبرگزاري‌ها به نقل از پايگاه اينترنتي جمعيت الوفاق اسلامي، مردم بحرين در 47 منطقه بحرين از جمله منامه تظاهرات برگزار کردند و يکصدا سرنگوني آل‌خليفه را فرياد زدند.
تظاهرکنندگان با سر دادن شعار «مرگ برحمد»، تاکيد کردند در تحقق خواسته‌هايشان مصمم و جدي هستند و به انقلاب پايبندند.
اين تظاهرات مسالمت‌آميز در شرايطي برگزار شد که نيروهاي آل‌خليفه با استفاده از سلاح گرم و گازهاي اشک‌آور به مردم حمله کردند و در جريان اين يورش شش نفر از معترضان زخمي شدند.
همچنين 12شهروند بازداشت شدند و نيروهاي رژيم بحرين به منازل مردم يورش بردند و به تخريب اموال آنها پرداختند.
به گزارش فارس، نيروهاي رژيم بحرين همچنين يک گردهمايي ديني در روستاي جدعلي را سرکوب کرده و به اطراف تکيه محل برگزاري گردهمايي گازهاي اشک‌آور شليک کردند.
مردم بحرين از فوريه سال 2011 ميلادي با برگزاري تظاهرات مسالمت‌آميز خواهان دستيابي به آزادي و دموکراسي و برقراري عدالت اجتماعي در کشورشان هستند.
صدها نفر در بحرين شهيد، زخمي يا بازداشت و به زندان‌هاي طولاني مدت محکوم شده‌اند.
اين سرکوبگري‌ با همدستي نيروهاي سعودي صورت مي‌گيرد که از دو سال پيش وارد بحرين شده‌اند.
تظاهرات مردم بحرين عليه اقدامات سرکوبگرانه رژيم آل‌خليفه در شرايطي صورت مي‌گيرد که جرج ليتل سخنگوي وزارت دفاع آمريکا در بيانيه‌اي با ناديده گرفتن جنايات رژيم آل‌خليفه عليه مردم بحرين از شاه اين کشور ستايش و بر روابط نظامي بين منامه و واشنگتن تاکيد کرد.
سخنگوي وزارت دفاع آمريکا همچنين از نقش بحرين به خاطر ميزباني ناوگان پنجم نيروي دريايي آمريکا قدرداني کرد.

 


معترضان در پايتخت ترکيه زد و خورد با نيروهاي امنيتي را به اطراف سفارت آمريکا کشاندند.
به گزارش واحد مرکزي خبر، در حالي که ناآرامي در ترکيه وارد يازدهمين روز خود شده است، صبح ديروز معترضان در آنکارا درگيري را به خيابان‌هاي اطراف سفارت آمريکا کشاندند. تظاهرکنندگان با پرتاب کوکتل مولوتف به سمت درهاي سفارت، باعث شدند که پليس وارد عمل شود و لحظاتي بعد خيابان‌هاي اطراف سفارت آمريکا به صحنه درگيري ميان معترضان و نيروهاي امنيتي تبديل شد و پليس با ماشين‌هاي آب‌پاش سعي کرد معترضان را عقب براند و معترضان نيز به سمت نيروهاي پليس سنگ پرتاب مي‌کردند. رسانه‌ها اعلام کردند شماري از طرفين طي اين درگيري‌ها زخمي شدند.
در اسلامبول نيز درگيري‌هاي شنبه شب تا ساعاتي از صبح يکشنبه ادامه داشت. مردم در اين شهر براي مقابله با پليس، در خيابان‌ها سنگر ساختند. اين شهر نيز مثل آنکارا صحنه زد و خورد ميان پليس و مردم بود و نيروهاي امنيتي طبق معمول، از ماشين‌هاي آب‌پاش و گاز‌ اشک‌آور استفاده کردند.
«رجب طيب اردوغان» نخست‌وزير ترکيه که اين روزها اعتراضات متوجه اوست، براي اينکه از شدت اعتراضات بکاهد، گفت به جاي ساخت مرکز خريد در پارک تخريب شده «گزي»، يک مرکز موزه در آنجا احداث مي‌کند. تخريب اين پارک که سه هفته قبل رخ داد، اعتراضات ضد دولتي را در همه مناطق ترکيه شعله‌ور کرده است.
حزب حاکم «عدالت و توسعه» نيز براي اينکه هواداران خود را به رخ معترضان بکشد، تصميم گرفت 25 و 26 خرداد به ترتيب در شهرهاي آنکارا و اسلامبول تجمع برگزار کند.
تظاهرات همبستگي با مردم ترکيه در چند کشور جهان
مردم کشورهاي مختلف در حمايت از اعتراضات ضد دولتي مردم ترکيه و اعلام همبستگي با آنها تظاهرات کردند.
به گزارش خبرگزاري‌ها، هزاران نفر در لندن، نيويورک، هامبورگ، برلين، فرانکفورت و شهر حلب سوريه در حمايت از اعتراضات مردمي ترکيه عليه دولت «رجب طيب اردوغان» تظاهرات کردند. در اين تظاهرات خشونت نيروهاي پليس عليه مردم محکوم شد و شرکت‌کنندگان از اردوغان خواستند کناره‌گيري کند.
در نيويورک صدها معترض عليه نخست‌وزير ترکيه شعار دادند.
بر روي پلاکاردي که معترضان در دست داشتند نوشته شده بود:‌«اردوغان به حرف مردمت گوش کن».
طي روزهاي گذشته نيز شهرهاي مختلف اروپا شاهد تظاهرات همبستگي با مردم ترکيه بود.
ساير رويدادها
* دولت اردوغان برگزاري انتخابات زودهنگام در ترکيه را منتفي دانست.
* «محمد غياث سحلول» کارشناس سوري گفت، در صورتي که اعتراضات در ترکيه ادامه يابد، دولت اردوغان سقوط خواهد کرد.
* شبکه بي‌بي سي اعلام کرد، معترضان ترکيه بر مواضع خود اصرار دارند و اعلام کردند تا کناره‌گيري اردوغان به اعتراضات ادامه مي‌دهند.

 


هزاران شهروند فلسطيني براي مقابله با يورش احتمالي صهيونيست‌ها در اطراف مسجدالاقصي يک زنجيره انساني تشکيل دادند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبکه خبري فلسطين اليوم، به دنبال فراخوان سازمان‌هاي افراطي صهيونيستي براي يورش مسجدالاقصي، شهروندان فلسطيني از صبح روز گذشته در داخل شهر قدس و اطراف مسجدالاقصي تجمع کردند تا از اين مکان مقدس مراقبت کنند.
اين تجمع در شرايطي صورت گرفت که پليس رژيم صهيونيستي نيز اعلام کرد که از يورش صهيونيست‌ها به مسجدالاقصي ممانعت به عمل نمي‌آورد.
از سوي ديگر، نظاميان رژيم صهيونيستي شب گذشته تظاهرات ده‌ها شهروند فلسطيني در اعتراض به جشنواره يهودي انوار در محوطه مسجدالاقصي را سرکوب کردند.
نيروهاي اشغالگر همچنين روز گذشته زمين‌هاي زراعي متعلق به فلسطينيان در جنوب غرب الخليل را آتش زدند.
در همين رابطه محمود الزهار عضو ارشد جنبش حماس تاکيد کرد کل سرزمين فلسطين متعلق به ملت فلسطين است و اين ملت هيچ‌گاه سرزمين خود را مبادله نمي‌کند.
وي افزود، مقاومت فلسطين با موضوع مبادله اراضي مخالف است.
مرکز مطالعات اسيران فلسطيني نيز اعلام کرد که روز گذشته رياض سعيد عبدالعزيز عيسي اسير فلسطيني از اهالي شهر رفح در جنوب نوار غزه پس از 20 سال اسارت از زندان‌هاي رژيم صهيونيستي آزاد شد.

 


انفجار در کاظمين
انفجار خودرو بمب‌گذاري شده در کاظمين بغداد، چهار شهيد و 17 مجروح برجاي گذاشت.
نيروهاي دولتي نيز توانستند 13 تروريست عامل قتل نيروهاي گارد مرزي اين کشور را دستگير کنند.
اين تروريست‌ها 14 نيروي گارد مرزي را به شهادت رسانده بودند.
اظهار عجز رئيس‌جمهور يمن
«عبدربه منصورهادي» رئيس‌جمهور يمن در دومين جلسه کنفرانس ملي اين کشور گفت: يمن ديگر تحمل بحران‌هاي بيشتر را ندارد. مردم منصورهادي را دست‌نشانده ديکتاتور سابق (علي عبدالله صالح) مي‌دانند.
نوازشريف و پهپادهاي آمريکايي
«نواز شريف» نخست‌وزير جديد پاکستان پس از ديدارش با وزير خارجه آلمان به خبرنگاران گفت، آمريکا بايد به حملات پهپادها به نوار قبايلي پاکستان پايان دهد. پهپادها از بزرگترين چالش‌هاي پيش‌روي نواز شريف است.

 


درگيري متقابل مردم و شبه نظاميان مسلح در شهر بنغازي ليبي، 28 کشته و حدود 60 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، شماري از مردم شهر بنغازي روز شنبه مقابل يک پادگان در اين شهر اجتماع کردند و عليه شبه نظاميان شعار دادند. اجتماع کنندگان خواستار تقويت ارتش ملي به جاي شبه نظاميان بودند. در اين هنگام افراد مسلح ناشناس به داخل تظاهرکنندگان رفتند و به سمت پادگان تيراندازي کردند. شبه نظاميان داخل پادگان نيز که از عناصر انقلابي سابق بودند، به اين تيراندازي پاسخ دادند و در اين بين 28 نفر کشته و 60 نفر ديگر مجروح شدند. منابع خبري دقيقاً مشخص نکرده‌اند که اين تلفات متعلق به کدام طرف درگيري است. اما به گفته «عادل الترهوني» سخنگوي شبه نظاميان، افراد داخل پادگان فقط يک کشته و هفت زخمي داده‌اند. در پي اين حادثه، «علي زيدان» نخست‌وزير ليبي، خواستار خويشتنداري همه گروه‌ها شد. وي گفت که درگيري به افزايش تلفات مي‌انجامد. زيدان وعده داد که اين مسئله را پيگيري کند و به مردم در ارتباط با آن توضيح دهد. هر چند زيدان جانب هيچ يک از طرف‌هاي درگيري در بنغازي را نگرفت، ولي «علي الشيخي» سخنگوي فرماندهي ارتش ليبي گفت: نيروهاي سپر ليبي (افراد موجود در پادگان)، قدرت ذخيره ارتش ليبي هستند و مقابله با آنان حمله به قانون است.
شبه نظاميان موجود در پادگان مذکور در واقع عناصر «گردان سپر ليبي» هستند. اين گردان متشکل از انقلابيوني است که عليه رژيم «معمر قذافي» جنگيده‌اند. مقامات ليبيايي که در تشکيل ارتش و پليس با مشکلات زيادي مواجه هستند، از انقلابيون سابق براي حفاظت از مرزها و اماکن استفاده مي‌کنند. اين سياست تاکنون زيان‌هايي را به همراه داشته و اعتراضات عمومي را نيز برانگيخته است.
از طرابلس پايتخت ليبي نيز خبر مي‌رسد، ديروز هزاران نفر از مردم اين شهر عليه شبه نظاميان تظاهرات کردند و خواستار مقابله با گسترش سلاح‌هاي غير قانوني شدند.
مردم ليبي همچنين حمايت خود را از دولت و کنگره ملي (مجلس) اعلام کردند. آنها گفتند که در ليبي به جاي تشکيلات قبيله‌اي بايد تشکيلات دولتي حاکم شود و فقط دولت مرکزي مشروعيت دارد. درگيري‌ها و گرايشات قبيله‌اي بزرگترين چالش کنوني دولت طرابلس است.

 


آلماني‌ها در اعتراض به برخورد خشونت‌آميز پليس فرانکفورت با مخالفان نظام سرمايه‌داري تظاهرات کردند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبکه راشاتودي، هزاران شهروند آلماني در اعتراض به شيوه‌هاي خشونت‌آميز پليس فرانکفورت در برخورد با معترضان ضد سرمايه‌داري، ديروز در اين شهر به خيابان‌ها ريختند.
بر پايه اين گزارش، اين تظاهرات در همان مسيري انجام شد که پليس هفته گذشته معترضان را محاصره کرده بود.
شرکت‌کنندگان در اين تظاهرات همچنين چترهايي را در اعتراض به قانون منع حمل سايبان در تظاهرات به همراه داشتند.
معترضان همچنين پلاکاردهايي در حمايت از مردم ترکيه حمل مي‌کردند که اخيرا با برخورد خشن پليس اين کشور مواجه شدند.
هفته گذشته 20 هزار معترض ضد سرمايه‌داري در خيابان‌هاي شهر فرانکفورت تظاهرات کردند که پليس آنها را محاصره و از اسپري فلفل براي متفرق ساختن آنها استفاده کرد.
جنبش ضد نظام سرمايه‌داري موسوم به «پلاک يوپي واي» در آلمان پس از جنبش اشغال وال استريت تشکيل شده است.

 


مذاکرات نمايندگان کره‌جنوبي و کره‌شمالي پس از ماه‌ها تنش در منطقه مرزي بين دو کشور برگزار شد.
به گزارش ايسنا اولين مذاکرات کاري نمايندگان دو کره پس از گذشت بيش از دو سال ديروز در روستاي مرزي «پانمونجوم» برگزار شد.
اين مذاکرات با هدف مهيا کردن زمينه براي نشست در سطح وزراي دو کشور برگزار شد.
يکي از نمايندگان کره‌جنوبي در اين نشست گفت: اين مذاکرات فرصتي براي حل يکسري از مسائل و آماده شدن براي برگزاري مذاکرات بعدي است.
کره شمالي پنج‌شنبه هفته گذشته پيشنهاد داد که مذاکرات ميان نمايندگان دو دولت پيونگ‌يانگ و سئول براي بررسي موضوعاتي همچون از سرگيري فعاليت مجتمع صنعتي کائسونگ برگزار شود و به دنبال آن کره‌جنوبي نيز اين پيشنهاد را پذيرفت.
سه ماه پيش پس از برگزاري آزمايش هسته‌اي زير‌زميني کره‌شمالي و متعاقب آن پرواز جنگنده‌هاي استراتژيک بي‌دو آمريکا بر فراز شبه‌جزيره کره به اوج خود رسيد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10