(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 20 خرداد  1392 - شماره 20513

حديث دشت عشق
سليمي :پس از قهرماني آسيا بازمي‌گرديم
اقدام شايسته فدراسيون براي پايان دادن به اختلافات
دعوت از 5 وزنه بردارالمپيکي به اردوي تيم ملي
اخبار کوتاه از فوتبال
بازگشت تيم ملي واليبال از روسيه
برگزاري مجمع عمومي کميته ملي المپيک
مخالفت هيات مديره، بي طرفي وزارت ورزش
مديرعامل مستعفي استقلال برمي‌گردد؟!
قدرداني کي روش از باشگاه‌ها به دليل فدا کاري در حق تيم ملي
خواندني از ورزش ايران
حضور در کميسيون پزشکي براي شرکت در مسابقات انتخابي
جلوگيري از غذا خوردن ورزشکاران به دليل بدهي
   


از نوشته سرباز شهيد «فريبرز الله‌بخش پورزارع»
بالاترين مقام نزد خدا شهادت است
با سلام و درود فراوان بر مهدي موعود امام زمان (عج) و نايب برحقش امام‌خميني و امت شهيدپرور و قهرمان ايران و خانواده گراميم.
شهادت در راه خدا مقامي است که بالاتر از آن هيچ نيکي وجود ندارد و امت شهيدپرور و خانواده گرامي از اينکه قلمم و فکرم در حد پاييني است و نمي‌توانم احساسات درونيم را بازگو کنم شرمنده‌ام و از خدا مي‌خواهم که مرگ مرا شهادت در راه خودش قرار دهد.
از خدا مي‌خواهم که: «اللهم اجعلني من حزبک فان حزبک هم المفلحون و اللهم اجعلني من جندک فان جندک هم‌الغالبون».
از خانواده گراميم مي‌خواهم که صبر در مصيبت‌ها پيشه کنند و خانواده‌هايي را درنظر بياورند که چندين شهيد داده‌اند.
سرباز شهيد «فريبرز الله‌بخش پورزارع» سال 1344 متولد شد و در 26 اسفند 1363 در عمليات بدر به شهادت رسيد.
ستاد يادواره شهداي سرباز استان فارس

 


پنج ملي پوش المپيکي به اردوي تيم ملي وزنه‌برداري دعوت شدند تا خود را براي حضور در رقابتهاي جهاني لهستان آماده کنند.
بهداد سليمي، سجاد انوشيرواني، نواب نصيرشلال، کيانوش رستمي و سعيد محمدپور پنج وزنه برداري بودند که پس از پايان رقابتهاي المپيک بنا به آنچه اختلاف نظر با کادر فني عنوان شد، از حضور در اردوي تيم هاي ملي انصراف دادند، اما با نظر حسين رضازاده، رئيس فدراسيون وزنه برداري و کوروش باقري، سرمربي تيم هاي ملي، هر پنج وزنه بردار بار ديگر به اردوي تيم ملي دعوت شدند.
طبق اعلام فدراسيون وزنه برداري سليمي، انوشيرواني، نصيرشلال، رستمي و محمدپور از همين امروز مي توانند با حضور در محل کمپ تيم هاي ملي زير نظر کوروش باقري، سرمربي تيم، براي حضور در رقابتهاي جهاني لهستان در کنار ديگر نفرات اردونشين تمرين کنند.رقابتهاي جهاني لهستان 24 مهر ماه آغاز مي شود و اردونشينان بيش از چهار ماه فرصت دارند تا با تمرينات منسجم براي حضور در اين رقابتها آماده شوند.
هيچگاه به سينه وزير دست رد نزديم
پس از اين خبر قهرمان فوق سنگين وزنه‌برداري المپيک 2012 لندن در مورد دعوت شدنش به اردوي تيم ملي وزنه‌برداري و اينکه آيا به تيم ملي خواهد رفت يا خير گفت: اگر شرايط مهيا بود حتما پس از مسابقات آسيايي به اردوي تيم ملي اضافه خواهيم شد.بهداد سليمي با بيان اينکه صحبت‌ها و درد و دل‌هايمان را در جلسه‌اي خصوصي با وزير مطرح کرديم اظهار داشت: اتفاقا وزير هم از ما خواست تا به اردو بازگرديم که به وي پاسخ داديم، چون تنها 3 نفر از 5 نفر در اين جلسه حضور دارند، بايد نظر 2 نفر ديگر را هم بپرسيم که در صورت جمع‌بندي نهايي به اردو بازخواهيم گشت. چراکه نظرات انوشيرواني و نصيرشلال که در اين جلسه غايب بودند هم براي ما محترم بود.وي ادامه داد: بنابراين هيچ دست ردي به سينه وزير مبني بر درخواست وي براي بازگشت نزديم. در واقع وقت خواستيم تا در اين مورد به جمع‌بندي برسيم.
سليمي در مورد دعوت شدنش به اردوي تيم ملي وزنه‌برداري و اينکه آيا به تيم ملي خواهد رفت يا خير گفت: هنوز در اين خصوص تصميم نهايي نگرفته‌ايم. با دو نفري که در جلسه غايب بودند، صحبت مي‌کنيم، اگر شرايط مهيا بود حتما پس از مسابقات آسيايي به اردوي تيم ملي اضافه خواهيم شد. در حال حاضر هم اگر بخواهيم برويم چون تيم ملي قرار است به قهرماني آسيا اعزام شود و اردو تعطيل مي‌شود، فايده‌اي نخواهد داشت. البته باز هم تأکيد مي‌کنم که در اين خصوص بايد با ساير نفرات به توافق برسيم.
قهرمان وزنه‌برداري المپيک 2012 لندن در مورد آخرين شرايط بدني‌اش گفت: روي 90 درصد آمادگي هستم و مشکل خاصي ندارم، ساير نفرات از جمله کيانوش رستمي و سجاد انوشيرواني هم از آمادگي خوبي برخوردار هستند.
29 خرداد اعزام به رقابت‌هاي قهرماني آسيا
تيم ملي وزنه‌برداري ايران 29 خرداد براي حضور در رقابت‌هاي قهرماني بزرگسالان آسيا عازم قزاقستان مي‌شود.اين تيم با ترکيبي جديد و جوان عازم اين رقابت‌ها مي‌شود. اين تيم طبق روال اعزام‌هاي قبلي در دو گروه به محل برگزاري مسابقه هاي وزنه برداري اعزام خواهد شد.تيم ملي وزنه برداري کشورمان سال گذشته پس از 9 سال عنوان قهرماني آسيا را به دست آورد و حالا به عنوان مدافع عنوان قهرماني در رقابتهاي آسيايي شرکت خواهد کرد.

 


دستگيري مدير فوتبالي با 2هزارميليارد تومان بدهي بانکي
يکي از بدهکاران بزرگ بانکي که بيش از هفت سال معوقات بانکي دارد، براي دومين بار با پيگيري مأموران حراست يک بانک خصوصي و مأموران اداره ضربت و شعبه 14 پليس آگاهي تهران دستگير شد.به گزارش ايسنا يکي از بزرگترين بدهکاران بانکي کشور که مالکيت باشگاه‌هاي فوتبال را برعهده داشته و گفته مي‌شود تنها دو هزار ميليارد تومان از يکي از بانک‌هاي خصوصي وام گرفته، امروز بازداشت شد.اين بدهکار بانکي وام‌هاي کلاني از بانک‌هاي خصوصي و دولتي با ارائه وثيقه دريافت کرده اما سالهاست که اقساط آن را پرداخت نمي‌کند ضمن آنکه چندي پيش به اتهام بدهي چند هزار ميليارد توماني به چند بانک دولتي و خصوصي بازداشت و سپس با توديع وثيقه آزاد شده بود.پيگيري خبرنگارايسنا از يکي از بانک‌هاي خصوصي که به عنوان شاکي اين بدهکار شناخته مي‌شود، با تاييد اين خبر از سوي اين بانک همراه شد.
عنايتي به تيم صباي قم پيوست
مهاجم فصل گذشته مس کرمان به تيم صباي قم پيوست.حسين نجاتي؛ سرپرست تيم فوتبال صباي قم اظهار داشت: رضا عنايتي با امضا قراردادي يکساله به باشگاه صباي قم پيوست و اين بازيکن را با نظر محمد مايلي‌کهن جذب کرديم.
مشخص شدن زمان ديدار هاي پلي‌آف ليگ برتر
زمان ديدار‌هاي رفت و برگشت پلي آف ليگ مشخص شد.زمان ديدار تيم‌هاي ذوب آهن و پاس همدان براي صعود به ليگ برتر که در مرحله پلي آف برگزار مي شود مشخص شد.سازمان ليگ تصميم گرفت که ديدار رفت در تاريخ 31 خرداد و ديدار برگشت در تاريخ 4 و يا 5 تير ماه برگزار شود.
محروميت يکساله در انتظار دهنوي
کارشناس حقوقي فوتبال گفت: با توجه به اينکه قاسم دهنوي در فصل جاري با دو تيم قرارداد امضا کرده، بايد طبق قانون جديد يک سال محروم شود.هوشنگ نصيرزاده در خصوص حواشي به وجود آمده در ارتباط با قرارداد قاسم دهنوي با دو باشگاه سپاهان و پرسپوليس اظهار داشت: اگر اين موضوع صحت داشته باشد که دهنوي با پرسپوليس و سپاهان براي فصل 92 و 93 قراردادي امضا کرده او براي يک سال ورزشي به طور کامل از فوتبال محروم است.وي افزود: مگر اينکه يکي از اين دو باشگاه از ماجرا کنار بکشد و با ديگري کنار بيايد. به نظر مي‌رسد اشتباه را کارگزار قاسم دهنوي انجام داده که آئين‌نامه جديد نقل و انتقالات مصوب ارديبهشت 92 را مطالعه نکرده است.
انتقاد دايي از مديربرنامه‌هاي انصاري‌فرد
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: مديربرنامه‌هاي کريم انصاري فرد او را هوايي کرده است.علي دايي با انتقاد از مدير برنامه‌هاي انصاري فرد خاطرنشان کرد: اين مديربرنامه‌ گاه چنان تدبير و اعلام نظر مي‌کند که بازيکن هوايي شده و توقع نابجا در او ايجاد مي‌شود.با اين حال ما همچنان منتظر حضور کريم انصاري‌فرد در تمرين تيم پرسپوليس در زادگاهش اردبيل هستيم و اميدواريم هر چه سريع‌تر تصميم خود را براي حضور در پرسپوليس بگيرد.
فروش بليت بازي ايران و لبنان به صورت الکترونيکي
سرپرست سازمان ليگ فوتبال ايران از فروش الکترونيکي بليت بازي ايران و لبنان خبر داد و گفت: اين براي نخستين بار در ايران است که چنين کاري صورت مي‌گيرد. مهدي تاج افزود:سازمان ليگ با مسئولان ورزشگاه آزادي هماهنگي‌هاي لازم را انجام داده و بخشي از هزينه‌هاي کار را هم تقبل مي‌کند.
شرايط لبنان مثل روز شکست 5 بر صفر است
سرمربي تيم ملي فوتبال لبنان گفت: شرايط ما مثل روز شکست ? بر صفر است و اگر بازيکني مصدوم شود، خودم بايد به داخل زمين بروم.بوکر سرمربي آلماني تيم ملي لبنان در مورد شرايط تيم خود و بازي حساس مقابل ايران که روز سه شنبه در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود گفت: ما به شدت از کمبود بازيکن رنج مي‌بريم الان هم همان شرايط بازي است که ما پنج گل از ايران دريافت کرديم و همان مشکلات را داريم . من مانده‌ام در جريان مسابقه اگر بازيکني دچار مصدوميت شود چه کار کنم، خودم بايد وارد ميدان شوم. وي در خصوص بحث‌هاي تباني که گريبانگير فوتبال لبنان شده گفت: اين تباني از مالزي آمده است، اصلا از قطر و لبنان نيست، مشکل اصلي در مالزي است. در اين کشور يک مرکز شرط بندي است و افرادي که در اين مرکز فعاليت مي‌کنند ديدند اکثر بازيکنان لبنان گرسنه و بي پول هستند با قيمت‌هاي 20-30 هزار دلار به آنها پول دادند تا نتيجه مسابقه را به نفع خواسته‌هاي خود تغيير دهند.

 


تيم ملي واليبال کشورمان شب گذشته از طريق فرودگاه امام‌خميني وارد تهران شد.
تيم ملي واليبال کشورمان که هفتم خرداد ماه تهران را به مقصد بلغارستان به منظور برگزاري چند ديدار تدارکاتي ترک کرده بود پس از آن به روسيه سفر کرده و دو بازي از سري مسابقات ليگ جهاني را در کالينينگراد انجام داد. واليباليست هاي ايراني از دو بازي انجام شده مقابل تيم ملي روسيه ديدار اول را سه بر صفر و ديدار دوم را با نتيجه سه بر‌يک واگذار کردند.

 


مجمع عمومي کميته ملي المپيک امروز در آکادمي ملي المپيک برگزار مي‌شود.
پس از تاييد اساسنامه کميته ملي المپيک از سوي IOC، قرار است امروز مجمع عمومي کميته در آکادمي ملي المپيک برگزار شود تا اساسنامه به تاييد اعضاي مجمع برسد. همچنين قرار است انتخابات کميته 20 تير برگزار شود. اين مجمع امروز ساعت 15 برگزار مي‌شود و مسئولان وزارت ورزش نيز در اين مجمع حضور دارند.

 


وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد هر گونه تصميم گيري در خصوص مديرعاملي باشگاه استقلال بر عهده هيات مديره اين باشگاه است.
به دنبال انتشار خبر استعفاي علي فتح‌الله‌زاده، مدير عامل باشگاه استقلال، وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: تصميم‌گيري در اين مورد بر عهده هيات مديره باشگاه استقلال است و اين وزارت در اين گونه موارد دخالتي نمي‌کند. وزارت ورزش و جوانان در اين زمينه تصريح کرده است، اين وزارتخانه در امور باشگاه‌ها به هيچ‌ وجه دخالتي نمي‌کند و بديهي است در شرايطي که مدير عامل استقلال استعفاي خود را به خبرگزاري‌ها و سايت‌ها اعلام کرده، موافقت يا عدم موافقت با اين استعفا بر عهده هيات مديره باشگاه استقلال است و وزارت ورزش و جوانان تا آنجا که مي‌تواند همچنان به سياست‌هاي حمايتي خود از باشگاه‌ها و از جمله دو باشگاه استقلال و پرسپوليس ادامه خواهد داد.
در حالي که وزارت ورزش تصميم گيري در اين خصوص را به هيات مديره واگذار کرده ، رئيس هيات مديره باشگاه استقلال با قاطعيت مي گويد که استعفاي علي فتح‌الله‌زاده را از مديريت اين باشگاه نخواهد پذيرفت. نجف نژاد گفت: ايشان استعفا دادند اما ما قبول نکرديم. هيات مديره کاملا از عملکرد ايشان رضايت دارد و کارنامه مديرعامل خيلي خوب بوده است. در شرايط فعلي کنار رفتن فتح‌الله‌زاده را صلاح نمي‌دانم. نجف نژاد درباره احتمال جانشيني مجيد شايسته به جاي فتح‌الله‌زاده هم گفت: اين مساله را از زبان خبرنگاران شنيده‌ام و تاکنون هيچ اظهارنظر رسمي در اين‌باره به من نرسيده است. رئيس هيات مديره باشگاه استقلال در پايان از برگزاري جلسه اين هيات در روز دوشنبه خبر داد.
اما گويا اتفاقات اخير استقلال تعجب و ناراحتي امير قلعه نويي را به دنبال داشته است. روز گذشته يکي از سايت هاي خبري نزديک به باشگاه استقلال در اين باره مدعي شد سرمربي آبي پوشان که در آمريکا به سر مي برد، شنبه شب در تماس با يکي از معاونان باشگاه استقلال از کناره گيري ناگهاني علي فتح الله زاده مطلع شد و از اين موضوع ابراز شگفتي کرد. در همين حال برخي اخبار حاکي از اين است که اگر فتح الله زاده طي روزهاي آينده بر استعفايش پافشاري کند و به استقلال برنگردد،احتمال جدايي امير قلعه نويي هم از جمع آبي پوشان وجود دارد. سرمربي استقلال تا پايان هفته به تهران مراجعت خواهد کرد.

 


سرمربي تيم ملي فوتبال ايران با قدرداني از باشگاه‌ها و هواداران فوتبال ايران به دليل آنچه او«فداکاري در حق تيم ملي» خواند، گفت: بايد براي فصل آينده برنامه خوبي تنظيم کنيم که به سود تيم ملي و باشگاه‌ها باشد.
کارلوس کي‌روش پس از جلسه‌اي که با مهدي تاج در سازمان ليگ فوتبال ايران داشت، گفت: يکي از مهمترين دلايل برگزاري اين جلسه هم اين بود که پيغامي را به سازمان ليگ و باشگاه‌ها، مربيان و هواداران فوتبال ايران برسانم و به خاطر از خودگذشتگي و فداکاري که در حق تيم ملي کردند از آنها تشکر کنم. وي ادامه داد: براي اينکه بتوانيم بهترين برنامه‌ها را براي تيم ملي تنظيم کنيم بايد فداکاري‌هاي زيادي از سوي اهالي فوتبال صورت مي‌گرفت که خوشبختانه اين اتفاق رخ داد. اکنون هم خيلي مهم است که پيغام تشکر ما را به آنها برسانيد. چون تيم ملي بدون حمايت باشگاه‌ها، بازيکنان و هواداران فوتبال به هيچ‌جايي نمي‌رسد.سرمربي تيم ملي فوتبال در ادامه گفت: اينجا نيامده‌ايم که به خاطر يک پيروزي جشن بگيريم بلکه آمده‌ايم تا باز هم براي آينده برنامه‌ريزي کنيم. جلسه قبلي ما در سازمان ليگ زماني شکل گرفت که رقابت براي صعود به جام جهاني بين پنج تيم بود و حالا اين جنگ بين سه تيم است بنابراين رقابت آخر حساس‌تر است ولي ما با ديد باز به اين چالش نگاه مي‌کنيم و از هر لحاظ براي آن آماده‌ايم. همانطور که قبلا گفته بودم و عقيده دارم اگر مانند قبل متحد و يکدل باشيم در رقابت آخر هم پيروز به جام‌جهاني مي‌رويم. وي با تاکيد بر اينکه فوتبال ايران به ليگ و جام حذفي خوب نياز دارد، ادامه داد: برنامه‌ريزي خوبي نياز داريم که تيم ملي بتواند کار خود را در مقاطع مختلف به بهترين شکل انجام دهد و ليگ و جام حذفي هم به خوبي برگزار شود. فصل بعد براي فوتبال ايران حياتي است. جام جهاني 2014 در پيش است و ما نمي‌توانيم اين فرصت را از دست بدهيم. ما نياز داريم که با هم باشيم تا به هدف برسيم و دل 76 ميليون ايراني را شاد کنيم.

 


*کورش فرهادي و حسن دهقاني دووميداني کاران معلول ايران به همراه بهمن رضايي، مربي تيم، صبح ديروز براي حضور در نهمين دوره مسابقات دووميداني قهرماني 2013 جهان که در جمهوري چک برگزار مي‌شود،عازم اين کشور شدند.کوروش فرهادي در مواد پرتابي ديسک، نيزه و وزنه و حسن دهقاني در مواد پرش طول و سه گام با حريفان رو به رو مي‌شوند و هر دو تجربه حضور در مسابقات جهاني و کسب مدال را دارند. اين رقابتها از 20 تا 25 خرداد ماه در شهر پراگ برگزار مي‌شود.
*در ادامه مسابقات دوچرخه‌سواري جايزه بزرگ مالزي ديروز سيد‌معزالدين سيدرضايي از تيم پيشگامان کوير يزد با کسب 75 امتياز به مدال طلاي ماده دور امتيازي دست يافت. پيش از اين ديروزهم حميد بيک، سيد معزالدين سيدرضايي، مصطفي سيد رضايي و محمد پراش رکابزنان پيشگامان در ماده 4 کيلومتر تعقيبي تيمي موفق شده بودندکه با ثبت زمان 4 دقيقه و 27 ثانيه به مدال طلا ومقام نخست اين ماده دست پيدا کنند.
*در آخرين روز مسابقات شمشيربازي قهرماني آسيا که در شانگهاي چين جريان داشت، ديروز مسابقات تيمي اسلحه اپه برگزار شد و تيم ملي ايران از ميان 14 تيم در مکان پنجم ايستاد.

 


رضا يزداني براي حضور در رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي کشتي آزاد بايد در کميسيون پزشکي حاضر شود.
نام رضا يزداني آزادکار 96 کيلوگرم ايران در المپيک لندن که در اين رقابت‌ها مصدوم شده بود و مصدوميتش تا چند ماه پيش ادامه داشت، در بين حاضران در رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي ديده نمي‌شد و حضور او منوط به تاييد کميسيون پزشکي فدراسيون کشتي شده بود. يزداني در چند روز گذشته مدارک خود را به کميسيون پزشکي ارائه کرد و اين کميسيون روزشنبه تشکيل جلسه داد اما به خاطر حاضر نبودن يزداني در جلسه، مجوز حضوراو در انتخابي تيم ملي منوط به حضورش در جلسه کميسيون پزشکي که چند روز ديگر برگزار‌ مي شود شده است. يزداني با نظرکادر فني بايد در جام تختي کشتي مي‌گرفت اما به خاطر بهبود نيافتن مصدوميتش در اين رقابت‌ها حاضر نشد ودر نامه اي از کادر فني تيم ملي درخواست کرد که به او فرصت حضور در رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي را بدهند و کادر فني هم او را به کميسيون پزشکي ارجاع داد. در حالي که رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي کشتي آزاد روزهاي 30 و 31 خرداد در سالن هفتم تير برگزار خواهد شد، وضعيت رضا يزداني هنوز مشخص نشده است.

 


بوکسورهاي تيم ملي بزرگسالان اجازه غذا خوردن پيدا نکردند.
اردوي تيم ملي بزرگسالان با حضور 12 بوکسور در مجموعه ورزشي انقلاب در حال برگزاري است که ديروز اين ملي‌پوشان هنگامي که براي صرف ناهار به غذاخوري اين مجموعه مراجعه مي‌کنند، مسئولان غذاخوري اجازه‌ صرف غذا به آنها را ندادند. مسوولان غذاخوري دليل اين امر را بدهي فدراسيون بوکس بابت غذا و اسکان در مجموعه ورزشي انقلاب عنوان کردند. سرپرست اردوهاي تيم ملي و سرمربي تيم در تماسي که با مسئولان فدراسيون داشتند خواستار رفع اين مشکل شدند که البته بعد از هماهنگي فدراسيون با مسئولان مجموعه ورزشي انقلاب، اين مشکل حل شد و بوکسورهاي بزرگسال سرانجام پس از ساعتي معطلي ناهار خود را صرف کردند. تيم ملي بوکس بزرگسالان ايران خود را براي حضور در مسابقه‌هاي قهرماني آسيا که قرار است تيرماه در اردن برگزار شود، آماده مي‌کند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10