(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 21 خرداد  1392 - شماره 20514

حديث دشت عشق
ايران- لبنان؛ ساعت 20 ورزشگاه آزادي
ميليون ها ايراني حامي تيم ملي فوتبال راه برزيل هموار مي شود؟!
اخبار کوتاه از فوتبال
اجازه رشد ورزشکار‌سالاري را نمي‌دهيم
رضازاده: سليمي نيايد، جوانان ديگري داريم که افتخارآفريني کنند
محمدي سرمربي جديد تيم کشتي جوانان
انتخاب رئيس براي چند ماه؟!
بي‌ثباتي در کاراته
اساسنامه کميته ملي المپيک به تصويب مجمع رسيد
رقابت 13 نامزد براي رياست فدراسيون کشتي
16 شهريور روز‌ سرنوشت‌ساز کشتي
   


به ياد بسيجي شهيد «عباس صفري»قبولي در کنکور عشق
شهيد «عباس صفري» در بهار 1341 در روستاي دشتچي متولد شد. او با استعداد و هوش سرشارش در تعليم و تربيت زبانزد عام و خاص بود و با سرعت به مدارج علمي دست يافت و از پايه‌گذاران پايگاه بسيج و از خدمتگزاران هميشه در صحنه مسجد و کانون فرهنگي محل به شمار مي‌ر‌فت.
در سن 17 سالگي پرچم مبارزه با رژيم طاغوت را با يارانش در دست گرفت و مبارزه را به رهبري امام با افتخار و شجاعت آغاز کرد و از اولين بسيجياني بود که عازم جبهه و جنگ شد.
در وصيت‌نامه‌اش مي‌گويد: امروز عاشوراست و حسين زمان ما را طلب کرده، هرکس نيايد ناشکر است و هرکس بيايد آرزومند است. در کنکور از نفرات برتر استان اعلام گرديد و در جمع دوستان گفته بود ان‌شاءالله به پيروي از ولي فقيه زمان عازم جبهه مي‌شوم و در کنکور جهاني مبارزه با استکبار آمريکا و صداميان کافر قبول خواهم شد. از اوايل سال 1360 عازم مناطق جنگي شد و جانانه جنگيد و عاقبت در سن 19 سالگي در عمليات فتح‌المبين در منطقه رقابيه به شهادت رسيد.

 


مرحله انتخابي جام جهاني 2014 برزيل در قاره آسيا امروز درحالي پيگيري مي‌شود که تيم‌هاي کره‌جنوبي، ايران، استراليا و عراق از امتياز ميزباني براي نزديک شدن به جام جهاني سود خواهند برد.در اين ميان تيم ملي فوتبال کشورمان علاوه بر پيروزي برابر لبنان به دنبال زدن گلهاي بيشتر براي هموار کردن راه صعودش است.
هفته نهم از مرحله انتخابي جام جهاني 2014 برزيل در قاره آسيا امروز با برگزاري 4 ديدار در شرق و غرب قاره کهن پيگيري مي‌شود که 6 تيم براي افزايش شانس خود جهت صعود به اين تورنمنت مهم فوتبال تلاش مي‌کنند.در گروه اول تيم ملي فوتبال ايران از ساعت 20 در ورزشگاه آزادي ميزبان لبنان خواهد بود.
تيم ملي ايران که بعد از پيروزي برابر قطر با روحيه اي مضاعف به مصاف لبنان مي رود، يکبار اسير غرور شد و از لبنان شکست خورد و قطعا اينبار از تجربه درس خواهد گرفت و مانع از تکرار آن حادثه مي شود.تيم ملي لبنان در اين ديدار هفت بازيکن اصلي اش را به دلايل مصدوميت و محروميت در اختيار نخواهد داشت و البته اين امر نبايد موجب تلقي پيروزي قطعي ايران شود، هرچند که اين مسئله مي تواند علاقمندان به تيم ملي ايران را اميدوارتر کند.
لبنان که شانسي براي صعود به جام جهاني ندارد، احتمالاً رو به بازي منطقي و حيثيتي خواهد آورد و از سويي ديگر ملي‌پوشان کشورمان که تنها به سه امتياز بازي نياز دارند، تلاش خواهند کرد تا با پيروزي پر گل، شانس صعودشان را بيشتر کنند و از سويي ديگر با روحيه اي بالاتر و قوايي منسجم تر به مصاف کره جنوبي بروند.تيم ملي ايران در اين ديدار تلاش خواهد کرد تا در همان اوايل بازي به گل نخست برسد تا با از هم پاشيدن شيرازه تيم لبنان، فرصت گلزني بيشتري داشته باشد.
از مسائل مرتبط با اين بازي، مي توان به ديدار کره و ازبکستان در سئول اشاره کرد که نتيجه آن ديدار در شانس صعود تيم ملي ايران مي تواند موثر باشد. ديدار کره و ازبکستان در ساعت 15:30 به وقت تهران و در روز سه شنبه برگزار خواهد شد و دانستن نتيجه آن ديدار به طور قطع در تعيين استراتژي مربيان تيم ملي موثر خواهد بود.
در ديدارهاي رودر روي تيم ملي ايران برابر لبنان، کفه آمار به سود ايران سنگيني مي کند و حکم به برتري تيم ملي کشورمان مي دهد. ايران در 9 رويارويي با لبنان، تنها يک بار شکست خورده و شش بار پيروز شده است و تنها دو بار دو تيم به تساوي رضايت داده اند.هرچند اين آمار خيره کننده نبايد باعث ايجاد غرور شود اما مي توان از آن به عنوان شاخصه اي براي بالا بردن روحيه بازيکنان تيم ملي و هواداران فوتبال ايران نام برد.
از ديگر نقاط قابل اتکاي ايران براي اين ديدار، مصاف دو تيم در مقدماتي جام ملت هاي آسيا است که تيم ملي کشورمان در بهمن ماه سال گذشته موفق به شکست پنج بر صفر لبنان در تهران شد.نکته جالب ديدارهاي ايران و لبنان، دريافت تنها يک گل از لبنان در 9 بازي اين دو تيم است.بدون شک حضور يکصد هزار هوادار ايراني در ورزشگاه آزادي بهترين خبر براي بازيکنان تيم ملي خواهد بود که قرار است براي آخرين بار در اين مرحله در تهران براي صعود به برزيل با حريفش بجنگد.
کي روش: در دام حريف نمي‌افتيم
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران مي‌گويد براي بازي امروز بازيکنان اين تيم در دام حريف گرفتار نمي‌شوند. کارلوس کي‌روش در پاسخ به اين سوال که سرمربي لبنان اعلام کرد که با توجه به شرايط، اين تيم مقابل ايران بازنده خواهد بود، گفت: ما هيچ وقت در اين دام‌ها نخواهيم افتاد چون تجربه کافي داريم که بدانيم مسابقه فوتبال قبل از اينکه شروع شود به پايان نمي‌رسد. ما مسئوليتي را بر دوش داريم و کاري را بايد انجام دهيم که آن هم پيروزي است و تمام تمرکزمان روي صعود به جام جهاني است. تيم لبنان در اين مرحله از ما عقب‌تر است و ما شانس بيشتري در اختيار داريم اما مسئله مهم اين است که لبنان هنوز يک بازي پيش‌رو دارد و درست است که شانس کمتري دارد اما هنوز از دور مسابقه‌ها خارج نشده است.
در گروه دوم استراليا پس از اينکه در دقيقه 1+90 بازي با ژاپن پيروزي را با تساوي عوض و در نهايت با توجه به پيروزي عمان برابر عراق به رده سوم گروه B سقوط کرد، بايد در خانه برابر اردن پيروز شود تا شانس خود را براي صعود مستقيم به جام جهاني مجددا بدست آورد. ديگر بازي اين گروه هم عراق در زمين بي‌طرف قطر ميزبان ژاپني است که هفته پيش به جام جهاني صعود کرده است. اين آخرين فرصت عراقي‌ها براي حضور در جام جهاني 2014 برزيل است زيرا از دست دادن امتياز در اين مسابقه زمينه‌ساز وداع عراقي‌ها با جام جهاني بيستم برزيل را فراهم مي‌کند.

 


محروميت يک بازيکن از کليه فعاليت هاي فوتبالي
در پي شکايت باشگاه پرسپوليس و پيگيري‌هاي انجام شده، کميته انضباطي فدراسيون فوتبال مدارک قرمزپوشان را تأييد کرد و در نهايت اعلام کرد که قاسم دهنوي تا زمان حضور در کميته انضباطي از حضور در کليه تمرينات و انجام فعاليت‌هاي فوتبالي به صورت تعليق درآمده و محروم است. قاسم دهنوي در پايان ليگ دوازدهم و پس از اتمام قراردادش با تراکتورسازي به تهران آمد و با پرسپوليس قرارداد داخلي امضا کرد، اما در ادامه و با وجود داشتن قرارداد با پرسپوليسي‌ها وي به اصفهان رفت و با سپاهان قرارداد امضا کرد.
خلعتبري يک سال هم بيرون بماند، به امارات نمي رود
محمدرضا خلعتبري درباره امضاي قرارداد با تيم عجمان گفت: نمي دانم چه بگويم.من خودم اعلام کردم که با تيم عجمان قرارداد بسته ام و اين قرارداد مربوط به يک ماه گذشته است نه الان. به نظرم کار رسانه هاي اماراتي که الان اين خبر را چاپ کرده اند شيطنت آميز بوده است. وي ادامه داد: اگر اسم ليگ امارات عوض نشود هرگز در عجمان بازي نمي کنم. الان هم تاکيد مي کنم حتي اگر يک فصل بيرون بمانم و فوتبال بازي نکنم به ليگ امارات نخواهم رفت.
برگزاري جلسه هيات مديره استقلال در هفته آينده
احتمال دارد جلسه هيات مديره استقلال تا پايان هفته برگزار نشود. دبير هيات مديره استقلال در اين باره گفت: منتظر هستيم تا آقاي نجف نژاد زمان برگزاري جلسه را اعلام کند. به غير از فتح الله زاده، شهرياري هم در تهران نيست اما پيگير هستيم تا جلسه را هرچه زودتر برگزار کنيم. زمان جلسه اصلا مشخص نيست و احتمال دارد در اين هفته هم برگزار نشود و به هفته آينده موکول شود.
اعتصاب در تيم پاس
در پي عدم پرداخت مطالبات پاس همدان،بازيکنان اين تيم تصميم به اعتصاب گرفتند.اين در حالي است که تيم پاس دو بازي پلي آف مقابل ذوب آهن را براي صعود به ليگ برتر در پيش دارد.مشخص نيست در صورتيکه اين روند ادامه داشته باشد،وضعيت اين دو مسابقه به کجا خواهد کشيد.
بودجه 48 ميلياردي آبي پوشان
رسولي نژاد معاون حقوقي وزارت ورزش و جوانان ضمن اعلام دلايل عدم کمک مالي وزارت ورزش و مجلس شوراي اسلامي به دو باشگاه استقلال و پرسپوليس گفت که مديرعامل باشگاه استقلال بخشي از درآمدهاي فصل آينده را نيز دريافت و در فصل قبل هزينه کرده است. وي تاکيد کرد با بدهي‌هايي که اين باشگاه دارد ميزان بودجه‌اي که براي حل مشکلات مالي مي‌خواهد حدود 48 ميليارد تومان است.
700 ميليون براي بازيکني که نمي تواند 50 تا روپايي بزند!
خطيبي سرمربي فولاد گسترش تبريز با انتقاد از پيشنهادهاي نجومي بازيکنان خاطرنشان کرد: ما به دنبال نام‌ها نيستيم و متأسفانه بازيکناني که نمي‌توانند 50 تا روپايي بزنند، پيشنهادهاي 600، 700 ميليون توماني به تيم مي‌دهند که باعث تعجب مي‌شود. يکي دو تن از مديران عامل باشگاه‌ها، با پرداخت پول‌هاي نجومي به بازيکنان، فوتبال‌مان را نابود مي‌کنند.
برگزاري بازي پرسپوليس – بنفيکا در صورت رضايت دايي
مسئولان باشگاه پرسپوليس با تاکيد محمد رويانيان در چند وقت اخير ارتباط‌هاي بين‌المللي خوبي را با کشورهاي مختلف آسيايي و حتي اروپايي داشته‌اند. از همين رو مسئولان باشگاه بنفيکاي پرتغال به پرسپوليسي‌ها اعلام کردند که حاضرند يک ديدار دوستانه در تهران با قرمزپوشان داشته باشند. پرتغالي‌ها حتي تعداد نفرات خود که بالغ بر 50 نفر است را اعلام و منتظر موافقت مسئولان باشگاه پرسپوليس هستند. مسئولان باشگاه پرسپوليس هم منتظر نظر علي دايي در خصوص اين بازي هستند.
بازيکنان استقلال در تمرينات حاضر نشدند
براي سومين روز متوالي تمرينات تيم فوتبال استقلال برگزار نشد. بر اساس گفته‌هاي منصور پورحيدري، مدير فني اين تيم قرار بود دور جديد تمرينات استقلال عصر ديروز با حضور چند بازيکن شروع شود ولي به دليل غيبت بازيکنان بار ديگر شاهد عدم برگزاري آن بوديم. اعضاي کادر فني تيم استقلال مثل دو روز گذشته در کمپ اختصاصي اين باشگاه حاضر شدند ولي به خاطر غيبت بازيکنان محل تمرين را ترک کردند.

 


رئيس فدراسيون وزنه‌برداري گفت: اگر سليمي نيايد به ما لطمه مي‌زند اما جوانان ديگري هم هستند که افتخارآفريني کنند.
حسين رضازاده در خصوص حضور 5 المپيکي در تيم ملي گفت: اميدوارم آنها بيايند و براي کشور افتخارآفريني کنند. مسابقات قهرماني آسيا رقابت‌هاي مهمي است. بازيکنان در حال آماده سازي هستند که اميدواريم دوباره افتخارآفريني کنند.
وي در پاسخ به اين سؤال که آيا بهداد سليمي هم به تيم ملي خواهد آمد يا خير، اظهار داشت: ما او را دعوت کرديم، اميدواريم قبول کند. دوست داريم بيايد اما اگر نيامد خودش بايد پاسخگو باشد. عدم حضور وي به ما لطمه مي‌زند اما اگر نيامد جوانان ديگري دارم برايمان افتخارآفريني کنند. ما اجازه نمي دهيم ورزشکار سالاري رشدکند، مربي موفقي داريم و همه بايد به آن احترام بگذاريم چون موفقيت ها با کمک همين مربي به دست آمده است.

 


غلامرضا محمدي، تيم ملي کشتي آزاد جوانان کشورمان را در مسابقات قهرماني آسيا همراهي خواهد کرد.
پس از استعفاي تقي اکبر نژاد سرمربي تيم ملي کشتي آزاد جوانان در آستانه مسابقات قهرماني آسيا، غلامرضا محمدي مربي تيم بزرگسالان کشورمان، تيم جوانان را در اين رقابتها همراهي خواهد کرد.
گفتني است، تقي اکبرنژاد يکشنبه شب به صورت رسمي از سمت خود استعفا کرد و ديروز در آخرين مرحله تمريني تيم ملي جوانان قبل اعزام به مسابقات قهرماني آسيا حاضر نشد. رقابتهاي کشتي آزاد و فرنگي جوانان قهرماني آسيا روزهاي 23 تا 26 خرداد در شهر پوکت تايلند برگزار مي شود.
اوايل فروردين ماه سال 91 بود که با حکم رسول خادم، مدير تيم‌هاي ملي کشتي، تقي اکبرنژاد رسماً هدايت تيم ملي کشتي آزاد جوانان را بر عهده گرفت.حالا بعد از گذشت حدود 15 ماه از همکاري اکبرنژاد و در آستانه مسابقات قهرماني آسيا و جهان وي از ادامه همکاري با فدراسيون کشتي کناره‌گيري کرد.

 


براي دهمين بار طي سال‌هاي اخير مجمع انتخاباتي فدراسيون کاراته روز سه شنبه برگزار مي‌شود تا تکليف رياست اين فدراسيون مشخص شود. اين در حالي است که کاراته به عنوان يکي از رشته‌هاي مدال‌آور مي‌تواند با ثبات مديريت به موفقيت ورزش ايران کمک کند اما ظاهرا اين امر براي مسئولان و تصميم گيرندگان ورزش اهميت چنداني ندارد.
کاراته ايران در طول چند سال اخير با سليقه‌هاي متفاوتي اداره شده است که حاکي از حضور نفرات مختلف در راس اين فدراسيون بوده است. اينکه از عمر قانون برگزاري مجامع انتخاباتي فدراسيون‌ها بيش از 20 سال نمي گذرد ولي کاراته 10 مجمع را تجربه کرد نمي تواند آمار جالبي باشد.اينکه هر ساله يک نفر در مجامع بين المللي خود را رئيس فدراسيون کاراته ايران معرفي کند نمي تواند چهره خوشايندي براي اين کاراته غني شده ترسيم کند. از دست دادن کرسي نايب رئيسي اتحاديه آسيا و رياست کاراته غرب را بايد از تبعات اين بي ثباتي عنوان داشت. در واقع بعد از ناظريان که نزديک به 15 سال سکان هدايت کاراته را برعهده داشت و سمندر(سرپرست فعلي) که در دوره اول حضور خود سه سال در راس کاراته بود، عالمي، کتيرايي، آهي، پناهي و فرجي از سال 83 تا 91 به عنوان سرپرست يا رئيس در کاراته حضور داشته اند.به هر حال امروز قرار است براي دهمين بار اعضاي مجمع کاراته در آکادمي ملي المپيک گردهم آيند تا رئيس جديد اين فدراسيون را از بين عليرضا سمندر، محمد علي زماني، مجيد باغدارنيا و محمد باتواني انتخاب کنند.اميدواريم دهمين مجمع و انتخاب رئيس جديد پاياني باشد بر بي ثباتي در راس مديريت اين فدراسيون، هر چند اين امکان وجود دارد که پس از برگزاري انتخابات رياست جمهوري و آمدن وزيري جديد در راس ورزش کشور، دوباره شاهد تغييرات باشيم ولي يکپارچگي اهالي اين رشته مي تواند مانع بروز همين تغييرات احتمالي باشد.

 


اساسنامه کميته ملي المپيک با وجود اختلاف‌ نظر اعضاي مجمع کميته ملي المپيک و وزير ورزش و جوانان تصويب شد.
نظر وزير ورزش و راي‌گيري اعضاي مجمع، اساسنامه کميته ملي المپيک با فرستادن صلوات تاييد شد و پس از آن با راي‌گيري، اکثر اعضا قبول کردند که انتخابات کميته ملي المپيک بيستم تير برگزار شود.علي آبادي رئيس کميته ملي المپيک در اين مجمع اظهار داشت: بايد بهانه را از دست کساني که به ما علاقه زيادي ندارند بگيريم. اساسنامه فدراسيون‌ها هم در حال اصلاح‌شدن است و تلاش کرديم که هر چه سريعتر تاييد آنها را هم بگيريم. بعضي‌ها مي‌گويند چرا اين تاخير به وجود آمده اما نمي‌پرسند که ما چه کرده‌ايم. اگر ما رايزني نمي‌کرديم حداقل 12 فدراسيون حذف مي‌شدند. رئيس کميته ملي المپيک درادامه با اشاره به تاييدي که عباسي با ذکر صلوات از اعضاي مجمع گرفت، بيان کرد: حالا از دوستان خواهش مي‌کنم که با بلند کردن دست خود اساسنامه را تاييد کنند تا به سرعت به IOC اعلام کنيم چون اگر امروز اساسنامه تاييد نشود انتخابات هم به مشکل خواهد خورد. در ادامه وزير ورزش و جوانان خطاب به حاضرين گفت: لطفا براي تاييد اساسنامه دست‌ها را بالا ببريد و اکثر اعضاء با بالا بردن دست‌هاي خود اساسنامه اصلاحي را تاييد کردند.

 


ثبت نام نامزدهاي رياست فدراسيون کشتي در حالي روز يکشنبه به پايان رسيد که 13 نفر در اين انتخابات نام‌نويسي کردند.
در ميان کساني که ثبت نام کردند نام چند نفر از اعضاي فعلي و پيشين فدراسيون کشتي ديده مي‌شود.حجت‌الله خطيب، سرپرست فعلي فدراسيون کشتي، حسن رنگرز، نايب رييس فعلي فدراسيون کشتي، محمدرضا توپچي، دبير فعلي فدراسيون کشتي، اميررضا خادم، رييس سابق فدراسيون، محمدرضا يزداني‌خرم، رييس سابق فدراسيون، عباس جديدي قهرمان سابق جهان و نايب قهرمان المپيک و عسگري محمديان دارنده سه مدال نقره جهان و المپيک چهره‌هاي شاخصي بودند که ثبت نام کردند.البته نام افراد ديگري هم در اين انتخابات به چشم مي‌خورد که نبايد آنها را چندان جدي گرفت.
علي منجزي، سيد مجتبي شيرازي، سهراب دهقان، علي بديع، عبدالله عزيزي و حسين‌زاده ديگر نفراتي هستند که براي رياست فدراسيون کشتي مدارک خود را به فدراسيون ارائه کرده‌اند.

 


سرنوشت حفظ کشتي در المپيک در جلسه روز 16 شهريورماه کميته بين‌المللي المپيک در بوينوس آيرس پايتخت آرژانتين مشخص مي‌شود.
بعد از پيروزي اوليه کشتي در رقابت با 8 رشته ديگر در روسيه و کسب جواز حضور در مرحله بعد رأي‌گيري براي حضور در المپيک، کميته بين‌المللي المپيک در جلسه 16 شهريور خود از بين رشته‌هاي کشتي، اسکواش و بيس‌بال يک رشته را براي حضور در المپيک انتخاب مي‌کند. کشتي رقابت سختي براي ماندن در المپيک دارد، اما انتخاب ميزبان المپيک 2020 از ميان کشورهاي ترکيه و يا ژاپن در اين نشست مي‌تواند شانس کشتي را براي حفظ شدن در اين رقابت‌ها بالا ببرد. اين کشورها از کشورهاي حامي حفظ کشتي در المپيک هستند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10