(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 23 خرداد 1392 - شماره 20516

اعمال قانون 1200 خودروي فاقد معاينه فني در روز
تبليغ يک واردکننده براي ورودخودروهاي آمريکايي به ايران
اعلام نتايج نهايي آزمون دکتري
نام‌هاي حسين(ع) و عباس(ع) زينت‌بخش 5/5 ميليون شناسنامه ايراني
قبل از مهر انجام مي‌شود
بهره‌برداري از خط 3 مترو تهران تا چهار راه اميراکرم
سرقت 32 ميليون ريالي از عابر بانک شهروند شاهين‌شهري
حوادث کوتاه از کشور
رئيس ستاد انتخابات البرز خبر داد
جمع‌آوري 4 کاميون تبليغات غيرمجازدر کرج
هشدار وزارت بهداشت درباره مشروبات الکلي تقلبي
دومين حکم قصاص براي عامل شهادت سرباز پليس
فراخوان اعزام به خدمت مشمولان فارغ‌التحصيل دانشگاه‌ها
دستگيري زورگيران مأمور‌نما در ولنجک
15 قاچاقچي مواد مخدر در قزوين دستگير شدند
استاندار: ايمن شدن سيستان و بلوچستان از موادمخدر، ساير استان ها را مصون مي‌کند
مجلس تصويب کرد
بودجه 100 ميليارد توماني براي بيمه 200 هزار زن خانه‌دار
کشف 10 هزار ترامادول در امارات
مسموميت 34 کارگر چيني
تحصيل همزمان 24 دوقلو
پيرترين فرد جهان درگذشت
شبيخون موريانه‌ها به پول هاي پيرزن
چرتي که 22 ميليارد يورو آب خورد!
   


معاون آموزش و ترافيک پليس راهور تهران بزرگ از اعمال قانون روزانه يکهزار و 200 خودرو به دليل فقدان معاينه فني در تهران خبر داد.
سرهنگ جهاني، معاون آموزش و فرهنگ ترافيک پليس راهور تهران بزرگ، از اجراي طرح نظارت بر ايمني خودروها خبر داد و گفت: تيم‌هاي پليس راهنمايي و رانندگي مستقر در 35 نقطه شهر تهران موضوع کنترل معاينه فني و رسيدگي به ايمني خودروها را بر عهده دارند.
وي ادامه داد: اين طرح نظارت بر ايمني خودروها اعم از نقص فني در سيستم چراغ‌ها و يا لاستيک و همچنين کنترل معاينه فني و نظارت بر ميزان خروجي آلاينده‌ها از اگزوز خودرو را کنترل مي‌کند.
به گفته معاون آموزش و فرهنگ ترافيک پليس راهور تهران بزرگ روزانه هزار و 200 خودرو به خاطر فقدان معاينه فني اعمال قانون مي‌شود.
سرهنگ جهاني با اشاره به اينکه خودروهايي که فاقد استانداردهاي لازم باشند توقيف و اعمال قانون مي‌شوند، گفت: در اجراي اين طرح، خودروهاي فاقد معاينه براي رفع معايب به مراکز فني معرفي مي‌شوند.

 


يک شرکت واردکننده داخلي که حدود دو ماه پيش از ورود قريب‌الوقوع خودروهاي آمريکايي به ايران خبر داده بود در جديدترين اقدامات خود به حمايت از برخي از کانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري روي آورده است.
به گزارش ايسنا، در حالي که حدود 35 سال از قطع رابطه ايران و آمريکا مي‌گذرد اين شرکت تبليغاتي را در زمينه واردات خودروهاي آمريکايي به ايران از مبداء اين کشور آغاز کرده است.
مسئولان اين شرکت اعلام کرده‌اند که نمايشگاهي از خودروهايي آمريکايي چون کرايسلر، شورولت، جي.ام.سي و بيوک در برج نگين تهران برگزار خواهد شد؛ ادعايي که البته کارشناسان تحقق آن را غيرممکن مي‌دانند.
يک واردکننده خودرو در اين زمينه مي‌گويد، طبق قانون واردات، تنها خودروهايي قابليت ورود به خاک ايران را خواهند داشت که داراي نمايندگي فروش و خدمات پس از فروش در کشور باشند و خودروهاي آمريکايي فاقد چنين شرايطي هستند.
به گفته وي، هر واردکننده‌اي مي‌تواند خودروهاي آمريکايي را از کشورهاي همسايه جمع‌آوري کرده و وارد مناطق آزاد کند اما ورود اين خودروها به صورت پلاک شده به داخل کشور امکان‌پذير نيست.
با اين حال اين شرکت واردکننده تبليغات وسيعي را در اين زمينه آغاز و اخيرا نيز با حمايت از برخي کانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري رنگ و بوي سياسي به اقدامات خود بخشيده است؛ اقدامي که خارج از عرف شرکت‌ها و بنگاه‌هاي بخش خصوصي در مواجهه با پديده انتخابات است. علاوه بر آن در يکي از تبليغات اين شرکت در کنار تصوير يک خودروي شورولت نوشته شده: «بازگشت يک افسانه پس از 34 سال؛ همراه با شما در کارناوال انتخابات 92»!
اين واردکننده در سايت رسمي‌اش اينگونه خود را معرفي کرده است: «شرکت ائل خودرو اولين واردکننده خودروهاي داراي برند آمريکايي به طور مستقيم و از مبداء آمريکا و خودروهاي توليد شده در ايالات متحده با ساير برندها به ايران است.»

 


مشاور عالي سازمان سنجش از اعلام نتايج نهايي سومين دوره آزمون نيمه‌متمرکز دکتري در نيمه دوم شهريورماه خبر داد.
به گزارش ايسنا، حسين توکلي با اشاره به مجاز شدن 45 هزار داوطلب آزمون دکتري 92، اظهار داشت: حدود 36 هزار و 950 داوطلب مجاز معادل 82 درصد مجازين نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده‌اند.وي درباره زمان اعلام نتايج نهايي آزمون دکتري 92، گفت: نتايج نهايي اين دوره از آزمون نيمه دوم شهريورماه اعلام مي‌شود.مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به نحوه پذيرش دانشجو در اين دوره از آزمون، افزود: پذيرش نهايي داوطلبان براساس 50 درصد نتايج اوليه (80 درصد نمره آزمون کتبي و 20 درصد معدل تراز شده) و 50 درصد نتايج مصاحبه اعلام مي‌شود.

 


براساس آخرين آمار اطلاعاتي سازمان ثبت احوال کشور بيش از 5/5 ميليون ايراني نام و کنيه دو سردار و سقاي کربلا ابا عبدالله‌الحسين(ع) و حضرت عباس(ع) را زينت‌بخش شناسنامه‌هاي خود کرده‌اند.
مهدي تدين مديرکل روابط عمومي و همکاري‌هاي ‌بين‌الملل در اين باره گفت: براساس آمار پايگاه اطلاعات جمعيت سازمان ثبت احوال 3 ميليون و 650 هزار ايراني مزين به نام سالار شهيدان امام حسين(ع) هستند و يک ميليون و 800 هزار ايراني نيز نام و القاب و کنيه‌هاي حضرت عباس(ع) را براي خود انتخاب کرده‌اند.
در اين ميان نام حسين يک ميليون و 720 هزار و 329 بار و نام شبير 980 بار در پايگاه اطلاعات جمعيت اين سازمان به ثبت رسيده است.
تدين با اعلام اينکه نام‌هاي طيب، مبارک، شهيد، مطهر، وفي (وفادار)، بر (نيکوکار) و سبط از فراوانترين القاب امام حسين(ع) مي‌باشد، گفت: نام ابوعبدالله از فراوانترين کنيه‌هاي ايشان است که در پايگاه اطلاعات جمعيت کشور به ثبت رسيده است.
همچنين به موجب آخرين نتايج آماري پايگاه اطلاعات جمعيتي سازمان ثبت احوال کشور، در سراسر کشور 531 هزار و 406 نفر از ايرانيان نام ابوالفضل و 635 هزار و 755 نفر به نام عباس نام‌گذاري شده‌اند.
گفتني است، نام‌هاي سقا، ابوالقاسم، ابوفاضل و ابوالفضائل از جمله کنيه‌هايي است که ايرانيان براي فرزندان خود برگزيده‌اند.

 


معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران از بهره‌برداري خط 3 مترو تهران از ساوه تا چهارراه اميراکرم تا قبل از مهرماه خبر داد و گفت: در مسير اشاره شده 9 ايستگاه براي جابجايي مسافران پيش‌بيني شده است.
سيدجعفر تشکري هاشمي در حاشيه مراسم پايان عمليات احداث دوازده کيلومتر از خط 3 متروي تهران اظهار داشت: بخش جنوبي خط 3 و 12 کيلومتر از ساوه (آزادگان) آغاز و تا چهارراه اميراکرم ادامه دارد.
وي تصريح کرد: خوشبختانه عمليات احداث 12 کيلومتر از خط 3 متروي تهران با تلاش شبانه‌روزي کارگران، ‌مهندسان و مديران رقم خورد که از 12 کيلومتر اشاره شده 7 کيلومتر توسط دستگاه TBM و 8 کيلومتر مابقي به طريق اتريشي و ايراني احداث شده است.هاشمي بيان داشت: در 12 کيلومتر مسير ساوه تا چهار راه اميراکرم 9 ايستگاه قرار دارد که به زودي و ظرف روزهاي آينده ريل‌گذاري سمت دوم انجام خواهد شد و پيش‌بيني مي‌شود تا دو هفته آينده ريل‌گذاري اين مسير به اتمام برسد.معاون حمل و نقل ترافيک شهرداري تهران ادامه داد: پس از انجام تست سرد بهره‌برداري از مسير ساوه تا چهارراه اميراکرم صورت مي‌گيرد که پيش‌بيني مي‌شود تا قبل از مهرماه اين اتفاق بيفتد.
وي تأکيد کرد: با راه‌اندازي 12 کيلومتر به خط 3 متروي تهران در نيمه جنوبي حجم جابجايي توسط حمل و نقل ريلي افزايش قابل توجهي پيدا خواهد کرد و روزانه بيش از 2 ميليون نفر به حجم قبلي جابجايي مسافران از طريق مترو افزايش خواهد يافت.
گفتني است در مراسم ديروز دستگاه حفاري مکانيزه 700 تني از شلوغ‌ترين نقطه در مرکز تهران يعني چهارراه اميراکرم خارج شد.

 


اصفهان- خبرنگار کيهان:
سارقي که پس از ربودن کيف دستي يک شهروند در شاهين‌شهر و ميمه اصفهان اقدام به خريد 32 ميليون ريالي کالا از کارت عابر بانک مالباخته کرده بود، شناسايي و دستگير شد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رساني پليس اصفهان فرمانده انتظامي شهرستان شاهين‌شهر و ميمه اصفهان با بيان اين مطلب گفت: در پي شکايت يکي از شهروندان به ماموران انتظامي اين شهرستان مبني بر اين که سرقت کيف دستي‌اش حاوي تعدادي مدارک به همراه کارت بانکي توسط فردي ناشناس، موضوع در دستور کار ماموران اين شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ غلامعباس بلفکه افزود: با اخذ اظهارات مالباخته مشخص شد کارت بانکي داخل کيف به سرقت رفته به همراه رمز عبور بوده که پس از ساعتي مالباخته از طريق تلفنبانک متوجه مي‌شود مقدار 32 ميليون ريال از حساب وي کسر شده است.
وي اضافه کرد: تحقيقات براي شناسايي متهم پرونده آغاز و با انجام اقدامات انتظامي در نهايت متهم توسط ماموران انتظامي شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه دستگير شد.وي اظهار داشت: متهم پس از انتقال به مقر انتظامي و مواجهه حضوري با شاکي گفت بلافاصله پس از سرقت کيف و رويت کارت عابر بانک داخل آن که همراه با رمز بود اقدام به خريد تلفن همراه و لب‌تاپ به مبلغ 32 ميليون ريال با کارت مالباخته کردم. متهم تحويل مراجع قضايي شد.

 


مرگ پسربچه
فارس- اراک: پسربچه 7 ساله هنگام بازي با چهار پايه يک دستگاه اکو در شهرستان شازند، در اثر سقوط آن بر سرش مجروح و به بيمارستان منتقل شد اما به دليل شدت صدمه وارده تلاش پزشکان مؤثر واقع نشد و کودک جان خود را از دست داد.
توزيع هروئين با بسته‌هاي توت خشک
اصفهان- خبرنگار کيهان: در ادامه اجراي طرح امنيت محله‌محور، مأموران پليس مرکز استان اصفهان، فردي که با جاسازي ماهرانه هروئين در بسته‌هاي توت خشک اقدام به توزيع اين مواد مي‌کرد، شناسايي و دستگير شد. متهم به هويت «نويد.د» که از توزيع‌کنندگان اصلي مواد مخدر بود، به همراه پرونده به مرجع قضايي تحويل داده شد.
برخورد با زورگير
گروه استان‌ها- کرج: فردي که با استفاده از سلاح سرد و افشانه اشک‌آور اقدام به سرقت و زورگيري در سطح شهرهاي تهران و کرج مي‌کرد، توسط مأموران انتظامي کلانتري 12 کرج شناسايي و دستگير شد. از متهم 3 عدد گوشي موبايل، تعداد زيادي کارت شناسايي، کارت سوخت و عابر بانک، 2 دستگاه دوربين ديجيتال و يک عدد افشانه گاز اشک‌آور کشف شد.
حادثه رانندگي در رويان
فارس- ساري: در اثر برخورد يک دستگاه خودروي زانتيا با يک دستگاه خودروي پژو در حوالي روستاي حسن‌آباد شهر رويان يک نفر کشته و 2 نفر مجروح شدند. علت حادثه رعايت نکردن مقررات راهنمايي و رانندگي و انحراف به چپ خودروي زانتيا اعلام شده است.
نجات از مرگ حتمي
رشت- خبرنگار کيهان: سرنشينان يک قايق بادي- پارويي در شهرستان لنگرود که بدون توجه به شرايط جوي و توفاني بودن دريا در حال طي مسير بودند، براثر واژگوني قايق به دريا افتادند. در اين حين اکيپ گشت ساحلي کلانتري چاف و چمخاله که در نزديکي محل حادثه در گشت‌زني بود، سريعاً خود را به اين افراد رسانده و با پرتاب جليقه و پريدن در آب هر 3 سرنشين قايق را از مرگ حتمي نجات داد.

 


رئيس ستاد انتخابات استان البرز از جمع‌آوري و امحاي چهار کاميون تبليغات غيرمجاز در کرج خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از کرج، ناصر رجبي گفت: 4 کاميون تبليغات غيرمجاز نامزدهاي انتخاباتي در کرج جمع‌آوري و امحا شد. البته حجم تبليغات بسيار بالاست و براي جلوگيري کامل از اين گونه تخلفات بايد نظارت ويژه‌اي داشته باشيم. وي تصريح کرد: تخلفات تبليغاتي از چشم‌ها دور نخواهد ماند و تمام تخلفات تبليغاتي در پرونده نامزدها ثبت مي‌شود و در شعبه‌اي که بدين منظور در نظر گرفته شده مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت. رجبي گفت: براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده از پنجشنبه- امروز- ستادهاي امنيت انتخابات در فرمانداري‌هاي استان البرز مستقر مي‌شوند. وي تاکيد کرد: بايد هرچه در توان داريم در افزايش امنيت انتخابات بکوشيم تا فرآيند انتخابات در امنيت کامل برگزار شود. رجبي بر ضرورت صرفه‌جويي مالي از سوي نامزدها تاکيد کرد.

 


مدير کل دفتر سلامت اجتماعي، اعتياد و روان وزارت بهداشت درباره مشروبات الکلي تقلبي که مرگ‌آور و افراد را کور مي‌‌کند هشدار داد و گفت: در حادثه‌اي مشابه بر اثر مصرف مشروبات الکلي تقلبي در رفسنجان 700 نفر مسموم شدند که 8 نفر فوت کردند.
دکتر عباسعلي ناصحي درگفت‌وگو با تسنيم، با اشاره به حادثه مشروبات تقلبي که باعث مسموميت 700 نفر در شهر رفسنجان شد اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر شيشه‌هاي مشروبات الکلي خارجي را به صورت قاچاق از چين وارد مي‌کنند و شيشه‌هاي مشروبات مصرف شده را کمي شستشو مي‌دهند و در داخل آنها الکل طبي و صنعتي مي‌ريزند و به عنوان مشروبات الکلي خارجي به افراد مي‌فروشند.
وي به خطرات مصرف مشروبات تقلبي اشاره کرد و افزود: به دليل اينکه در شيشه‌هاي اين مشروبات تقلبي، الکل چوب و متادون ريخته مي‌شود در صورتي که افراد آن را مصرف کنند دچار 2 معضل بزرگ مي‌شوند مبني بر اينکه اگر اين مصرف کم باشد اين افراد نابينا مي‌شوند و اگر مصرف زياد باشد جان خود را از دست مي‌دهند که نمونه آن را در حادثه رفسنجان داشتيم که 8 نفر جان دادند.
دکتر ناصحي در پاسخ به اين پرسش که چنين وضعيتي در ديگر کشورها نيز وجود دارد، تصريح کرد: البته در کشورهايي که فروش مشروبات الکلي آزاد است اين مسئله کمتر ديده مي‌شود و در کشورهايي مانند ايران که فروش مشروبات الکلي مجاز نيست اين مشکلات وجود دارد که خوشبختانه در حادثه رفسنجان با توجه به اقدام سريع دانشگاه علوم پزشکي کرمان و رفسنجان تلفات اين 700 نفر به حداقل رسيد که توانستند سريع اين افراد را شناسايي و تحت درمان قرار دهند.
وي بيان داشت: متاسفانه اين مشکلات هرچند وقت يکبار در کشور رخ مي‌دهد و بايد اين مسئله را نيز عنوان کرد که فروش الکل دست‌ساز به دليل آزاد بودن آن نه تنها مشکلي است که در کشور ما وجود دارد بلکه در کشورهاي غربي نيز به دليل اين سوددهي چنين مشکلات و مسموميت‌هاي حادي وجود دارد.
مدير کل دفتر سلامت اجتماعي، اعتياد و روان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: برخي از مردم تمايل به مصرف مشروبات دارند و اين در حالي است که به دليل مباحث مختلفي شاهد آن هستيم که امروزه در کشور مشروبات الکلي تقلبي بسيار شيوع پيدا کرده است و به هيچ عنوان نيز نمي‌توان اين مشروبات تقلبي را از مشروبات اصلي تشخيص داد.

 


عامل شهادت سرباز پليس پس از محاکمه در دادگاه کيفري استان تهران براي دومين‌بار به قصاص محکوم شد.
در اين پرونده عباس 23 ساله متهم است 31 مردادماه سال 89 پس از سرقت خودروي پليس سرباز وظيفه‌اي به نام وحيد را به شهادت رسانده است. او 14 آبان سال 90 براي نخستين‌بار در شعبه 113 دادگاه کيفري استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد که قضات شعبه هفتم ديوان عالي کشور با توجه به نقص تحقيقات پرونده را براي رسيدگي دوباره به دادگاه بازگرداندند. با رفع نواقص، عباس براي دومين‌بار در شعبه 113 دادگاه کيفري و به رياست قاضي همتيار محاکمه شد.
متهم در جريان محاکمه‌اش گفت: آن روز موادمخدر مصرف کرده و حالت عادي نداشتم. يک خودرو را براي رفتن به خانه‌مان در آرياشهر به صورت دربست گرفته و وقتي به صادقيه رسيديم از راننده خواستم به دليل اينکه پول زيادي همراه ندارم من را به مقابل در خانه برساند تا در آنجا کرايه‌اش را حساب کنم. راننده تصور کرد من سارق هستم به همين خاطر مقابل خودروي پليس توقف کرد و ماموران من را به خاطر چاقويي که همراه داشتم سوار ماشين کردند. وقتي ديدم دستانم باز بوده و ماشين نيز روشن است پشت فرمان نشسته تا از محل فرار کنم، اما مقتول به فرمان خودرو چسبيد و پس از طي مسافتي حدود 30 متر روي زمين افتاد.
پس از آخرين دفاعيات متهم و وکيل مدافعش قضات دادگاه براي صدور حکم وارد شور شده و عباس را به قصاص محکوم کردند.

 


سازمان وظيفه عمومي ناجا کليه مشمولان فارغ‌التحصيل دانشگاهي که داراي برگ آماده به خدمت به تاريخ اول تير هستند را براي اعزام به خدمت فرا خواند.
سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه‌اي اعلام کرد: کليه مشمولان فارغ‌التحصيل دانشگاهي که تاريخ اعزام آنان اول تير است، موظفند روز شنبه اول تيرماه در ساعت و محلي که توسط سازمان وظيفه عمومي ناجا در برگ معرفي‌نامه مشمولان به مراکز آموزش نيروهاي مسلح اعلام شده‌اند، حضور يابند.
آن دسته از مشمولاني که به هر دليل تاکنون موفق به دريافت برگ معرفي‌نامه مشمولان به مراکز آموزش نيروهاي مسلح نشده اند، مي‌توانند به نزديکترين دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي (پليس+10) مراجعه و نسبت به دريافت اين برگ اقدام و براساس اطلاعات مندرج در آن عمل کنند. عدم حضور به موقع در زمان و محل‌هاي تعيين شده غيبت محسوب مي‌شود.
کليه مشمولان اوراق مربوط به اعزام (برگ آماده به خدمت، برگ واکسيناسيون، برگ معرفي‌نامه مشمولان به مراکز آموزش نيروهاي مسلح و ساير مدارک مورد نياز از جمله شناسنامه، کارت ملي، و...) را هنگام مراجعه به محل اعزام، به همراه داشته باشند.

 


دو مأمورنماي پليس که مدتي بود در لباس نيروي ‌انتظامي اقدام به زورگيري و خوشگذراني‌هاي غير اخلاقي در محله ولنجک کرده بودند دستگير شدند.
سرگرد ياسيني سرکلانتر 163 با اعلام اين خبر افزود: مأموران ويژه کلانتري ولنجک با اقدامات گسترده اطلاعاتي خود توانستند دو مأمورنما را که در محدوده ولنجک خوشگذراني مي‌کردند، دستگير و به کلانتري انتقال دهند.با انتقال اين دو مامورنماي جوان تعداد زيادي از کسبه و اهالي جهت شکايت از اين افراد به کلانتري مراجعه کردند.
طبق اظهارات مالباختگان که اغلب کسبه و رستوران‌داران منطقه ولنجک بودند، اين دو نفر با تجهيزات نظامي، خود را مأموران امنيت معرفي کرده و هر روز صبح با سرکشي از مغازه‌هايي نظير لوازم‌التحرير، پوشاک، نانوايي و... اجناسي را با تهديد به اين که «مأمور هستيم و شما حق گرفتن پول از ما را نداريد» اجناس را با خود مي‌بردند و در نهايت هر روز ظهر به بهترين رستوران ولنجک رفته و با همين تهديد بهترين غذاي مورد علاقه خود را سرو مي‌کردند.
گفتني‌ است که به گفته کسبه اين دو مأمور‌نما چند ماهي با اين روش از آنان زورگيري مي‌کردند.
سرگرد ياسيني به باشگاه خبرنگاران گفت: با اعتراف صريح متهمان طبق نظر قضايي اين دو جوان مأمور‌نما به پايگاه يک امنيت عمومي تهران بزرگ منتقل شدند و همچنين اهالي ولنجک براي تشکر از مأموران نيروي ‌انتظامي چندين پلاکارد قدرداني در منطقه نصب کردند.

 


رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان قزوين از دستگيري 15 قاچاقچي و نگهدارنده مواد مخدر در اين استان خبر داد.
ولي وندايي در قزوين اظهار داشت: مأموران اداره عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر قزوين روز گذشته از موعد ورود مقاديري مواد مخدر به استان مطلع و در اقدامي پليسي دو قاچاقچي مواد مخدر را با يک دستگاه سواري پژو 405 دستگير و يک کيلو و 500 گرم ترياک از آنان کشف و ضبط کردند.
به گزارش فارس وي افزود: همچنين مأموران شهرستان البرز از فعاليت چند نفر در زمينه تهيه و توزيع مواد مخدر در يک منزل مسکوني در اين شهرستان مطلع و ضمن دستگيري چهار خرده‌فروش، در بازرسي از منزل آنان 500 گرم ماده مخدر گراس کشف و ضبط کردند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان قزوين بيان کرد: با اجراي طرح پاکسازي نقاط آلوده در شهرستان‌هاي قزوين و تاکستان، يک قاچاقچي و هشت نگهدارنده مواد مخدر در اين طرح دستگير و 243 گرم ترياک از آنان کشف و ضبط شد.
وندايي خاطرنشان کرد: اجراي اين طرح در شهرستان‌هاي استان قزوين ادامه دارد.

 


قائم‌مقام ستاد مبارزه با موادمخدر کشور گفت: خودروهايي که براي حمل موادمخدر مورد استفاده قرار مي‌گيرند تحت هر شرايطي بايد مصادره شوند.
طاها طاهري در نشست شوراي هماهنگي موادمخدر سيستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر بسياري از استان‌هاي کشور از وجود معتادان پرخطر پاکسازي شده است که اين استان نيز بايد تا دو ماه آينده هيچ مشکلي در اين رابطه در استان وجود نداشته باشد.
وي با بيان اينکه تمامي امکانات لازم به منظور برخورد با اين پديده اختصاص خواهد يافت ادامه داد: ايجاد مراکز بازپروري و ترک اعتياد خصوصي و دولتي در شهرهاي زاهدان، زابل و ايرانشهر و همچنين شناسايي خرده‌فروشان موادمخدر توسط نيروي انتظامي و همکاري دستگاه‌هاي قضايي و اجرايي در اين استان زمينه را براي اجراي طرح جمع‌آوري خرده‌فروشان و معتادان پرخطر فراهم کرده است.
به گزارش مهر وي با اشاره به طرح‌هاي کنترلي و انسداد مرز در اين استان گفت: قاچاقچيان موادمخدر به دليل نظارت و انسداد مرزهاي شمالي استان مسير قاچاق را تغيير داده و در حال حاضر به سمت مرزهاي جنوبي و همچنين از طريق دريا نسبت به قاچاق موادمخدر مبادرت مي‌کنند.
طاهري ادامه داد: متاسفانه در کشورهاي همسايه لابراتوار ساخت هروئين توسط قاچاقچيان ايجاد شده است و مواد اوليه آن از طريق مرزهاي ايران حمل مي‌شود که تلاش نيروهاي انتظامي و مرزباني و همچنين سربازان گمنام امام‌زمان تاکنون آنها را ناکام گذاشته است.
به گزارش ايرنا استاندار سيستان و بلوچستان در اين نشست گفت: چنانچه بخشي از امکانات، تجهيزات و اعتباراتي که در ساير استانها براي مبارزه با موادمخدر بکار گيري مي‌شود در سيستان و بلوچستان مورد استفاده قرار گيرد، بيشتر نقاط کشور از گرفتار شدن به اين بلاي خانمانسوز مصون مي‌شوند.
وي افزود: وجود معتادان مرد براي ما قابل تحمل نيست چه رسد به اينکه زنان معتاد در برخي معابر مشاهده شوند که اين مورد به هيچ عنوان تحمل پذير نخواهد بود.
حاتم نارويي افزود: سازمانهاي دست‌اندرکار از جمله بهزيستي، دانشگاه علوم پزشکي، نيروي انتظامي و غيره بايد هر چه سريعتر اقدامات لازم براي درمان معتادان را به صورت جدي انجام دهند که البته از مدتي پيش آغاز شده و بايستي اين روند بيش از پيش ادامه يابد.نماينده اداره کل اطلاعات سيستان و بلوچستان نيز در اين نشست گفت: سربازان گمنام امام‌زمان(عج) در سال 91 با انجام بيش از 20 عمليات مقدار 14 تن و 500 کيلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف کردند.
وي تصريح کرد: قاچاق موادمخدر بستر شرارت و تروريست شده است؛ زيرا با توجه به حضور مقتدرانه نيروهاي مرزباني و امنيتي در مرزها، تروريستها جرات وارد کردن تجهيزات و ادوات و مواد منفجره به داخل کشور را ندارند و به همين سبب دست به دامان قاچاقچيان موادمخدر مي‌شوند تا در داخل محموله‌هاي خود اين تجهيزات و موادمنفجره را نيز منتقل کنند که تاکنون چند مورد آن کشف شده است.فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان نيز در اين نشست گفت: ماموران انتظامي استان در سال 91 مقدار 49 تن انواع موادمخدر کشف کردند که 70 درصد آنها در حوزه جنوب، 23 درصد مرکزي و هفت درصد حوزه شمال استان کشف شده است.سردار حميد فهيمي‌راد بيان کرد: اجراي چندين طرح مختلف از جمله طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و غيره موفقيت‌هاي بسيار خوبي را نصيب ماموران انتظامي استان کرده بود به طوري که 27 تن از مجموع کشفيات ياد شده در اجراي همين طرحها بدست آمده است.
وي افزود: امسال نيز تاکنون 12 تن موادمخدر توسط ماموران انتظامي استان کشف و 600 نفر در ارتباط با جرائم موادمخدر دستگير شدند.

 


رئيس مرکز امور زنان و خانواده نهاد رياست‌جمهوري گفت: 100 ميليارد تومان براي بيمه کردن 200 هزار زن خانه‌دار در سال جاري در مجلس شوراي اسلامي تصويب شده است.
مريم مجتهدزاده با اعلام اين خبر اظهار کرد: بيمه زنان خانه‌دار يکي از اقداماتي بود که در دولت دهم به نتيجه رسيد و براي عملياتي کردن آن، جلسه‌اي با مسئولان سازمان بهزيستي و کميته‌امداد امام‌خميني(ره) برگزار کرديم تا اين نهادها، شاخص‌هاي زناني که بايد تحت پوشش بيمه قرار گيرند را مشخص کنند.
وي در ادامه گفت: تا پايان هفته جاري شاخص‌ها و اولويت‌هاي مربوط به زنان خانه‌داري که بايد تحت پوشش بيمه قرار گيرند، مشخص مي‌شود.

 


بيش از 10 هزار قرص ترامادول در شيخ‌نشين راس‌‌الخيمه امارات کشف و در اين رابطه دو تن نيز دستگير شدند.
پليس امارات در گزارشي اعلام کرد که نيروهاي امنيتي امارات دو تن را به جرم حمل بيش از 10 هزار قرص ترامادول در شيخ‌نشين راس‌الخيمه امارات دستگير کردند.
براساس اين گزارش، متهمان به جرم خود اعتراف کردند و هر دو متهم به دادگاه معرفي شدند.
طبق قوانين امارات مجازات حمل و استعمال قرص‌هاي روانگردان بين 5 تا 20 سال حبس است.

 


34 تن از کارگران يک شرکت توليد مواد غذايي به دليل مصرف غذاي مسموم روانه بيمارستان شدند.
به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) بنابر اعلام مقام‌هاي محلي استان «گوانگ دونگ»، مسئولان بيمارستاني اين استان اظهار داشتند: اين افراد که دچار علائمي همچون تب، حالت تهوع، اسهال و دل درد شديد شده بودند، تحت درمان قرار گرفتند.
اين گزارش حاکيست که، تعدادي از اين کارگران درمان و از بيمارستان مرخص شدند اما 14 تن ديگر از آنان به دلايل مسموميت شديد همچنان بستري هستند.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري شينهوا، يکي از مسئولان سازمان غذا و دارو اين استان گفت: نگهداري ناصحيح اين مواد خوراکي باعث آلودگي آنها شده است.

 


24 دوقلوي آمريکايي به دليل کسب رکورد تازه تحصيل همزمان در يک مدرسه و در يک مقطع تحصيلي براي ورود به کتاب جهاني گينس آماده مي‌شوند.
به گزارش ايسنا، تمامي اين 24 دوقلو در مقطع تحصيلي راهنمايي و در يکي از مدارس ايالت «ايلي‌نوي» تحصيل مي‌کنند.
با کسب اين رکورد در ماه ژوئن سال جاري ميلادي (2013)، رکورد پيشين که تحصيل همزمان 16 دوقلو در يک مقطع تحصيلي در يک مدرسه بود، شکسته شد.

 


پيرترين فرد جهان که يک پيرمرد ژاپني بود، در 116 سالگي به مرگ طبيعي درگذشت.
بنابر اعلام رسانه‌‌هاي محلي ژاپن «جيروئمون کيمورا» که 116 سال و 54 روز سن داشت،‌ اوايل ديروز به مرگ طبيعي فوت کرد.با مرگ «کيمورا» عنوان پيرترين فرد در قيد حيات به «ميسائو اکاوا» اهل ژاپن مي‌رسد که 115 سال و 99 روز سن دارد و در يک خانه سالمندان در «اوساکا»‌ نگهداري مي‌شود.
«کيمورا» که کارمند شرکت پست بود در سال 1962 ميلادي و در سن 65 سالگي بازنشسته شد.
«اکاوا» که اکنون عنوان پيرترين فرد جهان را به دست آورده، صاحب سه فرزند و 10 نوه و نتيجه است که يکي از فرزندان وي نيز فوت کرده است.

 


اسکنا‌س‌هاي يک زن چيني مورد حمله موريانه‌‌ها قرار گرفت و بخش زيادي از آنها خورده شد.
به گزارش فارس به نقل از يورونيوز، يک زن چيني که تمامي اسکناس‌هاي خود را در خانه نگهداري مي‌کرد، با حمله موريانه‌‌ها و خورده شدن بخش زيادي از اين اسکنانس‌ها متضرر شد.
اين زن از 6 ماه پيش حدود 400 هزار يوان چين معادل 50 هزار يورو را در يک ساک پلاستيکي در خانه‌اش نگهداري کرده است.
موريانه‌ها با حمله خود، بيش از 7 هزار يورو از اسکنا‌س‌ها را غيرقابل شناسايي کردند.
گفتني است که اين اسکناس‌ها قابل تعويض در بانک هم نيستند.

 

 


يک کارمند بانک در آلمان به دليل چرت ناگهاني به جاي واريز 62 يورو، مبلغ 22.222.222.222 يورو را واريز کرد.
به گزارش خبرگزاري آلمان، او هنگامي که چرت مي‌زد انگشتش براي مدت زماني روي کليد 2 باقي ماند و به همين دليل اين عدد بزرگ تايپ و واريز شد!
البته انتقال اين مبلغ کلان پس از اعلام هشدار خودکار سيستم بانک، متوقف ماند اما به دليل اين اشتباه، مدير بانک از کار برکنار شد. او هم به همين دليل به دادگاه شکايت کرد.
دادگاه شهر «هيسين» نيز حکم برکناري را بسيار شديد توصيف کرد و خواستار تجديدنظر در آن شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10