(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 23 خرداد 1392 - شماره 20516

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
شعبده‌بازان ارّه‌نشين (يادداشت روز)
مانع سيل نشويد ! (نکته)
کيهان و خوانندگان
بوق ! (گفت و شنود)
تازه‌ترين توضيحات سخنگوي شوراي نگهبان درباره انتخابات
رئيس قوه قضائيه اعلام کرد
آمادگي دادگستري‌هاي کشور براي برخورد با تحرکات غيرقانوني در انتخابات
ارگان سيا طاقت نياورد
انتخابات را تحريم کنيد!(خبر ويژه)
يعني ما اين قدر ذليل شده‌ايم؟!(خبر ويژه)
بازي دو سر باخت است
مگر اينکه بگوييد تقلب شده!(خبر ويژه)
چرا زمامداران شوروي کم آوردند
اما رهبر ايران مقابل آمريکا ايستاده است؟!(خبر ويژه)
اقامه نمازجمعه اين هفته تهران به امامت آيت‌الله امامي کاشاني
 


1- روزگاري شد و کس مرد ره عشق نديد. حاليا چشم جهاني نگران من و توست. فردا روز ملت بزرگ ما، روز جمهور است. يک دنيا ناظر- از دشمن و دوست- به نظاره ايستاده‌اند تا ببينند فردا ملت ايران چه مي‌کند؟ آيا فلج شده و از پا افتاده، آن‌گونه که دشمنانش از چند سال پيش اراده کردند تا او را به زانو درآورند يا نه، مصمم و سرپاست و براي صيانت از حيثيت اسلامي و ملي‌ خويش پا به ميدان مصاف با بدخواهان و مستکبران عالم مي‌گذارد؟ طبق محاسبات انجام گرفته در محافل تصميم‌ساز غرب، تحريم‌هاي فلج‌کننده بايد ملت ايران را ظرف 6 ماه از پا مي‌انداخت و به ستوه مي‌آورد. ديلماج‌هاي ايراني جفاکار آنها صراحتا از 15-14 ماه پيش و در آستانه انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفتند که مردم به اعتبار فشار اقتصادي، انتخابات را تحريم خواهند کرد و جمهوري اسلامي از عقبه مردمي خود تهي خواهد شد. شماري از مقامات آمريکايي نيز علنا اعلام کردند انتخابات ايران را به رسميت و مشروعيت نمي‌شناسند. فردا آنها نيز با نگراني حوزه‌هاي اخذ رأي ما را رصد خواهند کرد تا ببينند آيا ملت ايران فلج و خانه‌نشين شده‌اند يا نه.
تحريم‌هاي اقتصادي چند لايه‌اي که زندگي ملت ايران را نشانه گرفت، محصول يک خيانت بزرگ بود. کدهايي ميان داخل و خارج مبادله شد که گراي اهداف استراتژيک مهم و برخي پاشنه آشيل‌ها را به دشمن مي‌داد. روزنامه آمريکايي لس‌آنجلس‌تايمز 21 مهر 1388 (13اکتبر2009) گزارشي از آخرين نشست گروه‌هاي معارض جمهوري اسلامي در اروپا منتشر کرد. جان‌هانا (مشاور امنيت ملي ديک چني در دولت بوش و از اعضاي ارشد موسسه واشنگتن در سياست خاور نزديک) که در اين نشست حضور داشت، به لس‌آنجلس‌تايمز گفت «مطمئنا پيامي که من از گردهمايي اخير فعالان ايراني در اروپا- که در ميان آنها بعضي شخصيت‌هاي نزديک به رهبري جنبش سبز نيز حضور داشتند- شنيدم اين بود که تحريم بايد اعمال شود و اين تحريم بايد هرچه شديدتر باشد؛ تحريم ضعيف و يا تدريجي فقط به رژيم اين امکان را مي‌دهد که با وضعيت جديد خودش را تطبيق دهد. آنها گفتند براي اينکه تحريم موفق باشد، بايد به صورت شوک وارد شود که فلج کند و نه به صورت واکسن»! خيانت با اين ابعاد در حق ملت خود، اتفاق عجيب و کم سابقه‌اي است که مشابه رقيق‌تر آن را مي‌توان در مشي رو به انحطاط سازمان منافقين و همکاري با ارتش بعث براي بمباران و به توپ بستن دقيق‌تر مراکز حساس ايران رصد کرد. ملت ما براي چندمين‌بار از پشت خنجر خورد و زخم تاريخي کهنه بر پيکر او تازه شد تا کشندگي منش خوشنما اما زهرآگين منافقين را از خاطر نبرد. از ياد نبرد کلام امام عدالت علي عليه‌السلام را که فرمود «شما را از اهل نفاق برحذر مي‌دارم که... دائما رنگ عوض مي‌کنند... دل‌هاي آنان بيمار و چهره‌هاي آنها منزه است... گفتارشان دارو و رفتار آنان درد‌ بي‌درمان است... سبب بلا هستند و نااميد کننده اميد مردمان... به هر دلي، راهي و براي هر اندوهي، اشکي فراهم دارند». (خطبه‌ 194نهج‌البلاغه)
2- اول تيرماه 1384 در حالي که دو روز تا مرحله دوم انتخابات نهم رياست‌جمهوري فاصله بود، شماري از اعضاي دفتر تحکيم برنامه‌اي تبليغاتي و انتخاباتي در دانشگاه علم و صنعت ترتيب دادند. هدف، اعلام حمايت از چهره‌اي سياسي و نامزدي بود که قريب 6-5 سال گذشته از او چهره‌اي سياه و آدم‌کش ترسيم کرده و رداي عاليجناب سرخپوش بر تن وي پوشانده بودند. آنها تا همين پارسال در کوي دانشگاه تهران عليه عاليجناب سرخپوش شعار مي‌دادند و حالا چه کسي رويش مي‌شد که بگويد خلايق! عاليجناب مدعايي، همان قديس و مسيح اصلاحات است و بايد به او رأي داد؟! به گزارش خبرگزاري مهر، در همان مراسم يکي از اعضاي دفترتحکيم (دبير فراکسيون موسوم به جمهورخواهان انجمن) پشت تريبون رفت و در حالي که مي‌لرزيد گفت «متأسفم از اين که مجبورم به کسي رأي بدهم که سالها با او جنگيده‌ام. ما امروز نه راه پيش داريم و نه راه پس. نمي‌دانم چرا يکهو ياد آن جوک تلخ قديمي درباره ارّه مي‌افتم»! اکنون برخي از اين جماعت در آمريکا و اروپا اقامت گزيده‌اند و برخي ديگر سرخورده از بازي‌هايي که رندان روزگار بر سرشان آوردند، سياست را نبوسيده کنار گذاشته‌اند.
اعتدال چيست و افراط کدام؟ مقتضاي عدالت چيست و با اشرافيت چه قدر تناسب دارد؟ آيا نام بي‌شخصيتي و هرهري مسلکي و بندبازي را مي‌توان سياست‌ورزي و تغيير و به روز بودن گذاشت؟ آيا مي‌شود برخي از اعاظم طيف موسوم به چپ را تندرو تلقي کرد و با آنها در سال 76 يا سال 84 بست؟ از آن سو آيا مي‌شود دم از عدالت اجتماعي زد و با بانيان اشرافيت و تبعيض شريک مسئوليت و قدرت شد، يا آنان را سازش طلب توصيف نمود و دست الفت و دوستي با همانان داد؟ 19 ارديبهشت 1378 روزنامه دولتي ايران در حالي که توسط يک تيم متمايل به کارگزاران اداره مي‌شد، به اثبات پيشاهنگي اين حزب در زمينه اصلاح‌طلبي و تقدم آنها بر ساير اصلاح‌طلبان پرداخت و درباره کارنامه کارگزاران سازندگي نوشت «گسترش برج‌هاي زيبا و خانه‌هاي شيک، تأثيرات نمايشي فراواني در طبقات فرودست بر جاي گذاشت... وقتي منابع سرازير مي‌شود، تورم خصلت تازنده به خود مي‌گيرد. در شرايطي که سطح مطالبات مردم افزايش پيدا مي‌کند ولي سطح عمومي قيمت‌ها افزوده مي‌شود و يک نارضايتي پنهان شکل مي‌گيرد و تحول‌طلبي ابعادي شگرف پيدا مي‌کند و در اين شرايط، نيروهايي که زبان نوگرا داشته باشند، در کانون رغبت عمومي قرار مي‌گيرند»! يک رمزگشايي جالب درباره شعبده‌اي که سال 1376 با مردم کردند و خارج‌شدگان از در دولت، دوباره از پنجره بازگذشتند.
3- در تعاقب همين بي‌شخصيتي‌ها و دور زدن بي‌سروصداي شعار عدالت بود که محسن آرمين سردبير هفته‌نامه عصر ما (ارگان سازمان مجاهدين انقلاب) در ميانه راه دولت اصلاحات از تغيير شعارهاي جريان متبوع خود که در 6-5 سال آخر دولت سازندگي علي‌الدوام از ترويج فساد و بي‌عدالتي و تبعيض توسط دولت وقت سخن مي‌گفتند، خبر داد و درباره ائتلاف با کارگزاران به خبرگزاري ايسنا گفت «يک نيروي سياسي بايد در هر شرايطي متناسب با گفتمان حاکم، ديدگاه‌هاي خود را مطرح کند و همپاي تحولات و نيازهاي جامعه براساس مباني ثابت خود حرکت کند... در شرايط بحراني انقلاب، گفتمان حاکم گفتمان عدالت بود. آرايش نيروهاي سياسي هم حول همين محور بود. در دهه 70 گفتمان حاکم بر جامعه به آزاديخواهي تغيير يافت... اگر فضاي کشور مجددا به گونه‌اي شود که عدالت گفتمان اصلي شود، نيروهاي انقلابي که بدنه اصلي جريان اصلاحي را تشکيل مي‌دهند، ديدگاه‌هاي عدالت‌خواهانه خود را اعلام خواهند کرد[!] ... البته اين سخن به معناي آن نيست که تمام نيروهاي جبهه دوم خرداد معتقد به عدالت هستند. جريان اصلاح‌طلبي داراي ديدگاه‌ها و سلايق متنوع و متفاوتي است، از جريان‌هاي معروف به راست مدرن و تکنوکرات [کارگزاران مورد اعتراض جناح موسوم به چپ] در اين جبهه حضور دارند تا نيروهايي که پيشينه و سابقه چپ دارند.»
همان روزگار- 6 مهر 1382- علي شکوري راد عضو مرکزيت حزب مشارکت ابعاد ديگري از اين تذبذب گفتماني را در مصاحبه با روزنامه آفتاب يزد رو کرد و در توجيه متروک و مهجور گذاشتن موضوع عدالت در روزگار اصلاحات گفت «انقلاب در زماني اتفاق افتاد که گفتمان سوسياليستي در جهان عهده‌دار و پرچمدار انقلاب بود و انقلاب و حتي قانون اساسي ما تحت تاثير گفتمان سوسياليستي قرار داشت[!]... طيف چپ شايد مجموعه‌اي بودند که بحث عدالت اجتماعي را در کنار آزادي خيلي پرفروغ به آن توجه کردند که تمايز چپ و راست سنتي است. تقسيم‌بندي سازمان مجاهدين انقلاب [درباره راست و چپ] کاملا جديد بود. فروپاشي شوروي، نقطه پاياني بود براي اين قضيه و آن ديدگاه اقتصادي که بلوک شرق را اداره مي‌کرد، سپر انداخت در برابر سرمايه‌داري. طبيعتا وقتي اين گفتمان سوسياليستي [عدالت!] فروکش کرد و گفتمان آزادسازي اقتصادي مطرح شد، اقتضاي زمان اين بود که يک تجديدنظرهايي صورت بگيرد»!
اکنون برخي از متوليان تئوريزه کردن اين تجديدنظرها به خارج کشور رفته‌اند و از انکار امام زمان(عج) و انکار وحيانيت قرآن سخن مي‌گويند و مشخصا در ماه‌هاي اخير بر ضرورت تحريم انتخابات- دوشادوش گروه‌هاي فسيل شده ضد انقلاب- تاکيد مي‌ورزند. برخي خياطان جامه عاليجناب سرخپوش اکنون آن سوي آبها تبديل به ملحدان تمام عيار شده‌اند و مستندا دوستان اين طرف مرز را به چالش مي‌کشند که «خروج از حاکميت و عبور از جمهوري اسلامي» کجا رفت، ادعاي «روحانيت، ارتجاع سياه و مايه عقب‌ماندگي است» چه شد و مدعاي تقلب در انتخابات و شرط‌گذاري در آن يا قيامت برپا کردن در صورت دستگيري فلان و بهمان را کجاي دلتان مي‌گذاريد و از جنازه آنها عبور مي‌کنيد؟ زبان بسته‌ها پر بيراه نمي‌گويند منتها اين طرف آبي‌ها رويشان نمي‌شود که بگويند گز نکرده بريده بودند و گرزي که برداشتند، اندازه قواره آنان نبود.
4- فردا روز جمهور و جمهوري اسلامي و روز عرض اندام ملتي صاحب شرافت و عزت است که در مسير حرکت پرفراز و نشيب خويش به پهلوان بدر و خيبر و خندق علي عليه‌السلام اقتدا کرده‌اند. مناعت طبع اميرمومنان اجازه نداد که در ميان انبوه خطبه‌ها و نامه‌ها و حکمات حکيمانه، خود را بستايد و اندکي از بسيارها را بگويد. ولي امام بعضا در مقام بيان امر واقع و نگاه خويش به ميدان و مصاف، کلماتي بلند بالا و شورانگيز بر زبان جاري ساخته و از جمله بعد از سرکوب فتنه نهروان فرمود «فقُمتُ بالأمر حين فشلوا... به پا خاستم در حالي که ديگران فشل و ناتوان شده بودند. و رخ نماياندم و جلوه کردم حال آن که ديگران سر در لاک خود فرو برده بودند و سخن گفتم در حالي که ديگران از گفتن ناتوان بودند و به نور الهي راه افتادم در حالي که سايرين متوقف شده بودند» (خطبه 37 نهج‌البلاغه).
فردا روز باريدن و سيل جاري کردن ملتي است که يکي دو سال است عربده‌هاي دشمنان و بدخواهان را مي‌شنود و مي‌شنود که همان‌ها مي‌گويند کاري کرديم ايران فلج شود و زانو بزند. آنها خيلي از ملت‌هاي کم همت را از پا درآوردند. اما حساب و محاسبات ملت ايران جداست. فردا در جمعه جمهور، ياد امام‌خميني(ره) و شهداي پاکباخته انقلاب در رگ و تن و جان يک ملت مومن جاري خواهد شد و در برابر چشمان غيظ‌آلود جبهه احزاب، طوفان خواهد کرد. فردا روز تقوا و بصيرت و شجاعت و استقامت است.
محمد ايماني

 

در میان عکس‌ها و تصاویری که از دوران قاجاریه در دست است، و در مطبوعات و کتاب‌های تاریخ به چاپ رسیده، تصاویری دیده می‌شود که در آن پادشاه یا یکی از شاهزادگان قاجار در حالی که تفنگ شکاری در دست دارد پای خود را روی بدن یک آهوی شکار شده گذاشته و با زبان بی‌زبانی، مهارت خویش را در شکار آهوی تیزپا به رخ می‌کشد! اما به نوشته برخی از وقایع‌نگاران، واقعیت آن است که گماشتگان و اطرافیان شاهزاده قاجار، آهوی تیزپا را با گستردن دام شکار کرده و برای شاهزاده آورده‌اند تا جلوی دوربین عکاس‌باشی دربار ژست بگیرد و قمپز در کند که بعله، آهوی تیزپا را فرزند قبله عالم! شکار فرموده‌اند!
وقتی نامزدهای محترم اصولگرا برای خود احترام بیشتری از گفتمان اصولگرایی قائلند و با بی‌تدبیری غیرقابل توجیه از وحدت روی یک کاندیدا خودداری می‌کنند به طور طبیعی و غیرقابل تردید، رودخانه خروشان آراء اصولگرایان به چند «نهر» تبدیل می‌شود که مدعیان اصلاحات را برای پریدن از روی آن به طمع می‌اندازد. در این حالت نامزدهای اصولگرا چه بدانند و بخواهند و چه ندانند و نخواهند، در نقش همان اطرافیان مورد اشاره ظاهر شده‌اند و آهوی تیزپای اصولگرایی را به دام انداخته و برای پُز دادن و قمپز در کردن به شاهزاده قاجار هدیه کرده‌اند. درک این واقعیت به ذهن پیچیده و ژرف‌اندیش نیازی ندارد و از جمله قضایای بدیهی است که به قول اهل منطق، فقط تصور آن، باعث تصدیق خواهد بود و تعجب‌آور
- بخوانید تاسف‌آور- است که چرا نامزدهای محترم اصولگرا به این نکته بسیار بدیهی توجه نمی‌کنند؟! کجای این قضیه قابل تردید است و یا کمترین ابهامی دارد؟! آیا نمی‌بینید که وطن‌فروشان فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 در باشگاه مدعیان اصلاحات کباده می‌کشند و نامزد آنها به حضور و حمایت این عده که در فتنه 88 آشکارا نقش ستون پنجم دشمن را بر عهده داشتند و از جرج سوروس صهیونیست، تیموتی اش، مایکل لدین و... دستورالعمل می‌گرفتند، افتخار هم می‌کند؟!
شاید نامزدهای اصولگرا- که از ارادت نگارنده به خود باخبرند- از این سخن ابرو درهم کشیده و عصبانی شوند و شاید هم شانه به بی‌اعتنایی بالا انداخته و زیر لب زمزمه کنند که «این چه حرفی است»؟! ولی واقعیات غیرقابل انکار را با ابرو درهم کشیدن نمی‌توان انکار کرد. شما عزیزان، به نمایندگی از اصولگرایان وارد صحنه شده‌اید بنابراین گفتمان اصولگرایی که ترجمان دیگری از گفتمان امام و انقلاب و رهبری است، به امانت در دست شماست و می‌دانید و می‌دانیم که هیچیک از شما برادران عزیز و بزرگوار مالک آن نیستید!... آیا این رسم امانتداری است که هر کدامتان تکه‌ای از آن را در دست گرفته و به سوی خود بکشید؟!
به یقین ماجرای عبرت‌انگیز و درس‌آموز آن دو زن را شنیده‌اید که هرکدام ادعای مادری کودکی را داشتند و هنگامی که حضرت امیر علیه‌السلام، پس از آن که نصیحت و انذار را بی‌تاثیر دیدند، به تدبیر- و نه در مقام عمل- فرمودند شمشیری بیاورید تا سهم هریک را بدهم! آن که مادر واقعی بود، دست از ادعا کشید و حضرت، کودک را به او سپرد. آیا این ماجرا فقط برای نقل در کتاب‌ها و یا استناد در سخنرانی‌ها و خطابه‌هاست؟! مگر نمی‌بینید که با اصرار بر حضور خود، آراء پرشمار اصولگرایان بی‌شمار را تکه‌تکه می‌کنید؟!... خودتان بفرمائید که در این میان مادر واقعی کیست؟! و چگونه قابل شناسایی است؟!
شما بزرگواران، نماینده همان توده‌های عظیم مردم اصولگرا هستید که به قول امیرالمؤمنین علیه‌السلام «نمی‌بارند، مگر آن که سیل به راه می‌اندازند»... سد راه این سیل نشوید زیرا بیم آن است که خدای نخواسته با این سیل بروید!

حسين شريعتمداري

 


سامانه پيام کوتاه 30002323
* مردم با حضور يکپارچه در انتخابات مي‌توانند دشمنان را در تحريم‌ها نااميد و نقشه‌هاي آنها را نقش برآب کنند.
5297---0912
* از يادداشت‌هاي مديرمسئول کيهان و توصيه دلسوزانه ايشان براي ائتلاف اصولگرايان و معرفي يک نامزد واحد تشکر مي‌کنم، البته تعجب مي‌کنم که چرا نامزدهاي اصولگرا با وجود احساس ضرورت حاضر به کنار رفتن به نفع يکي از ميان خود نمي‌باشند.
فاطمه معصومي
* از آن آقاي نامزد رياست‌جمهوري بايد پرسيد که وقتي مي‌فرماييد براي مسائل هسته‌اي در مقابل آمريکا، اگر مي‌خواهيم چيزي به دست آوريم بايد چيزي بدهيم مي‌گويم مگر ما چه کار خلافي در مسائل هسته‌اي مي‌کنيم که بايد يک امتياز بدهيم تا يک امتياز بگيريم. ما قرارداد N.P.T را امضاء کرده‌ايم و هيچ کار خلافي انجام نمي‌دهيم.
محمدي
*آنان که خواب مذاکره با آمريکا را مي‌بينند خدا بيدارشان کند.
6293---0919
* مناظره سوم نامزدها بسيار باارزش بود و ماهيت برخي از نامزدها را برخلاف آنچه وانمود مي‌کردند مشخص کرد و ترکيب انتخاباتي معلوم شد. و پس از انصراف دو کانديدا بهتر است مردم با درايت بيشتر نامزدي را انتخاب کنند که جز رسيدن به اهداف متعالي و سربلندي و اعتلاي کشور هدفي ديگر نداشته باشد.
مرتضي اسدي
* مردم همانگونه که 9دي را آفريدند و تودهني به فتنه‌گران زدند و از خود‌راضي‌ها را سر جايشان نشاندند بار ديگر نشان خواهند داد و آنها را براي هميشه به تاريخ خواهند سپرد.
رامين عبداللهي از کرج
* از آقاي حداد عادل که مردانه وارد عرصه انتخابات شدند و در تبليغات و مناظره‌هاي انتخاباتي به عنوان سرباز ولايت از رهبري و دستاوردهاي انقلاب اسلامي دفاع کردند تشکر مي‌کنم. کناره‌گيري ايشان نشان‌دهنده تقوا و تدبيرشان بود.
خانم قدمي از قم، رضايي، مصفا و 7320---0912
*کانديداهاي رياست‌جمهوري متفق‌القولند که براي حل مشکلات اقتصادي کشور هرچه در توان دارند انجام مي‌دهند اما اين مسئله نبايد باعث غفلت از رسيدگي به ديگر امور مهم معنوي و فرهنگي شود. رسيدگي به امور معنويت و اعتلاي نظام و کشور بايد سرلوحه امور نامزدها قرار گيرد.
سليمان بلغار
* اينکه اصلاح‌طلبان يک نفر را نامزد انتخابات رياست جمهوري مي‌نمايند و عقده خود را توسط وي در اجتماعات و رسانه ملي باز کردند و پس از ارزيابي لازم به ميزان رأي کم خود پي بردند از قبل نيز قابل پيش‌بيني بود و کيهان نيز بدان اشاره داشت. آنها بار ديگر اعتراف کردند که ادعاي تقلب در انتخابات قبل دروغي بيش نبود. اما به هر حال مردم باحضور خود و يک انتخاب شايسته اعلام مي‌کنند که نبش قبر اصلاح‌طلبان و سران فتنه محلي از اعراب ندارد و بلوغ سياسي مردم بالاتر از اين حرفهاست. منتخب اصلح نيز فقط بايد به دغدغه اصلي مردم و حفظ عزت و استقلال و غرور نظام اسلامي بپردازد.
طالعي
* با توجه به اجماع اصلاح‌طلبان شايسته است اصولگرايان نيز از رقيب درس گرفته و احساس نفوذي را لمس کنند و با کار انقلابي و جهادي بر روي يک فرد به اجماع برسند و الا فردا دير است و نمي‌توانند پاسخگو باشند. از دکتر حداد عادل درس بگيريد. لطفا کسي در اين مورد پادرمياني کند.
شاه صاحبي، حسيني از اردبيل و 0357---0911 از آمل و 8138---0912، 9452---0939، 1468---0938 و 2659---0917
* از يادداشت‌هاي پاورقي کيهان که به روشنگري مي‌پردازد تقدير و تشکر مي‌کنم. از اصولگرايان هم تقاضا دارم اگر براي رضاي خدا کانديدا شده‌اند و قصد خدمت به مردم دارند براي همين مردم به وحدت برسند و مردم را از دغدغه و نگراني برهانند که فردا دير است و نمي‌توانند پاسخگوي غفلت و تعلل خود باشند.
محمدزاده
* با توجه به نزديک شدن به روز انتخابات آمريکايي‌ها و اروپايي‌هاي مثلا هميشه آزادانديش و طرفدار صلح و آزادي بيان، هموطنان ايراني مقيم را که از سوي ضد انقلاب و حتي نيروهاي امنيتي غرب تحت فشار قرار مي‌دهند و ممکن است حتي مورد ضرب و جرح هم قرار دهند و يا با گرفتن فيلم و عکس از کساني که براي راي دادن اقدام مي‌کنند موجبات شناسايي هموطنان ما را فراهم سازند تا براي آنها مزاحمت ايجاد کنند. البته اين حرکات و تبليغات آنها نشانه وحشت بيش از حد آنهاست از اين که مردم به پاي صندوق‌هاي راي بروند و آراء راي‌دهندگان بالا باشد. اميد است وزارت امور خارجه اقدامات لازم را براي برگزاري هرچه باشکوهتر انتخابات در خارج از کشور فراهم کند.
کدخدازاده
پاسخ روابط عمومي منطقه 2 شهرداري
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه کيهان در خصوص ملکي در شهرک غرب انتهاي گلستان شمالي در مورخ 1392/3/6 به آگاهي مي‌رساند: با توجه به صدور پروانه توسعه بنا به شماره 27151 مورخ 91/12/2 احداث بناي مذکور داراي مجوز مي‌باشد و در اين خصوص تخلفي صورت نپذيرفته است.
پاسخ روابط عمومي شرکت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
ضمن تشکر از آن روزنامه وزين در خصوص انعکاس درخواست‌هاي مردمي، در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 92/03/09 آن روزنامه با عنوان «تقاضاي کنتور برق» واقع در ميدان بهمن به آگاهي مي‌رساند: «با توجه به عدم ارائه اطلاعات کافي امکان شناسايي آدرس فراهم نمي‌باشد لذا از مشترک محترم تقاضا مي‌شود به منظور پيگيري درخواست خود با شماره تلفن 88055472 تماس حاصل نمايند.»
پاسخ روابط عمومي شهرداري منطقه 20
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون پيام مردمي آن رسانه مورخ 15/2/92 مبني بر «دريغ کردن خدمات به مجتمع حضرت عبدالعظيم» به آگاهي مي‌رساند شهرک حضرت عبدالعظيم(ع) از شهرک‌هاي محصور اين منطقه محسوب مي‌شود که خدمات‌رساني آن برعهده ساکنين مي‌باشد. ولي با اين وجود مديريت شهري منطقه 20 نسبت به ارائه خدمات امور شهري به اين شهرک اقدام کرده است به نحوي که جمع‌آوري زباله، رنگ‌آميزي المان شهري، بازپيرايي فضاي سبز و... از جمله خدماتي است که به صورت مستمر در آن شهرک انجام مي‌شود.»
پاسخ روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 4/3/92 با عنوان«از بنياد شهيد و ايثارگران و آموزش و پرورش درخواست داريم مشکل استخدام فرزندان شهداء را مرتفع نمايند» به اطلاع مي‌رساند، در خصوص استخدام فرزندان شهداء اعلام مي‌دارد، چنانچه در برنامه‌هاي استخدامي اين وزارتخانه مجوز جذب نيروصادر گردد، سهميه فرزندان شهيد، جانباز و ساير ايثارگران براساس قوانين از جمله قانون مورد اشاره اعمال خواهد شد.»

 


گفت: سخنگوي کاخ سفيد گفته است نتيجه انتخابات ايران هرچه باشد، نرمش ايران در مقابل آمريکا را در پي نخواهد داشت.
گفتم: حرف حساب زده!
گفت: روزنامه آمريکايي واشنگتن‌پست هم نوشته است تعيين سياست‌هاي کلان ايران برعهده رئيس جمهور نيست و ايران همچنان به حمايت خود از حزب‌الله و حماس و جنبش‌هاي اسلامي منطقه ادامه خواهد داد.
گفتم: ديگه چي؟!
گفت: همين روزنامه نوشته است فشارها و تحريم‌ها روي ايران تاثيري ندارد و آمريکا نبايد تصور کند که از طريق افزايش تحريم‌ها مي‌تواند از گروه‌هاي مورد نظر خود در ايران حمايت کند.
گفتم: چه عرض کنم؟! يارو رفت توي کابين خلبان و به او گفت؛ برو لندن، خلبان گفت نمي‌روم، يارو گفت؛ برو پاريس و... اما پاسخ خلبان همان بود. يارو که نااميد شده بود، گفت؛ پس لااقل بده يک بوق بزنيم!

 


سخنگوي شوراي نگهبان در نشست خبري در هتل لاله تهران به سوالات خبرنگاران داخلي و خارجي درخصوص انتخابات 24 خرداد پاسخ داد.
عباسعلي کدخدايي طي سخناني در نشست خبري خود اظهار داشت: تقاضاي مردم از رسانه‌هاي خارج از کشور اين است که اخبار واقعي و شور و احساسات مردم ايران زمين را در انتخابات پوشش دهند چرا که رسانه خوب، رسانه‌اي است که امانتدار باشد.
وي در پاسخ به يکي از خبرنگاران که درخصوص بررسي برنامه‌هاي کانديداها در شوراي نگهبان سوال پرسيد، افزود: ما اين بار پيشنهاد داديم که داوطلبين محترم در صورت تمايل برنامه‌هاي خود را براي شوراي نگهبان اعلام و ارسال کنند که البته اين کار الزامي نبود.
کدخدايي ادامه داد: برخي نامزدها برنامه‌هاي خود را ارسال کردند و اين برنامه‌ها در شوراي نگهبان و در روند بررسي صلاحيت مدنظر قرار گرفت.
سخنگوي شوراي نگهبان گفت: اينکه در زمان تبليغات انتخاباتي چه مطالبي را مطرح مي‌کنند و اينکه برنامه‌ها واقعي است يا غيرواقعي ارائه مي‌دهند، ارتباطي به شوراي نگهبان ندارد ولي نامزدها حق توهين به هيچ مقامي را ندارند.
کدخدايي ادامه داد: اينکه نامزدها مطالبي را بگويند و ادعا کنند که تاثير صلاحيت اتفاقي يا غيراتفاقي بوده خيلي درست نيست و افراد با توجه به راي اعضاي شوراي نگهبان و براساس شرايط اصل 115 انتخاب شدند.
وي در پاسخ به سوال ديگري ادامه داد: اعلام نتيجه اوليه انتخابات از سوي وزارت کشور اعلام مي‌شود و زمان‌بندي در اين رابطه همان چيزي است که همکارانمان در وزارت کشور مدنظر دارند.
وي گفت: صحت نتايج انتخابات بايد از سوي شوراي نگهبان اعلام شود که اين کار بعد از بررسي شکايت‌ها و بين 7 تا 10 روز به طول خواهد انجاميد.
کدخدايي در نشست خبري خود در هتل لاله در پاسخ به سوالي درخصوص اظهارات برخي کانديداها که گفته شده مغاير منافع و امنيت ملي و مصداق افشاي اسرار نظام است، اظهار داشت: شوراي نگهبان اظهارات و اقدامات کانديداها را به دقت رصد مي‌کند.
وي افزود: شوراي نگهبان در قبال طرح برخي مطالب از سوي نامزدها که مخالف منافع يا امنيت ملي است، سکوت نکرده و تذکرات لازم را داده و نامزدها هم سعي کرده‌اند که اين را رعايت کنند.
سخنگوي شوراي نگهبان در عين حال هشدار داد: اگر اين موضوع ادامه يابد، فرد متخلف به قوه قضائيه معرفي مي‌شود و بررسي اين موضوع در صلاحيت آنهاست.
وي تصريح کرد: اگر قوه قضائيه اين اظهارنظرها را عناوين مجرمانه تشخيص داده و اعلام نظر کند، قطعا در بررسي‌هايمان مدنظر قرار مي‌دهيم.
سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به سوالي درباره خود پيروز خواندن نامزدها قبل از اعلام نتيجه انتخابات گفت: قطعا چنين اقدامي تخلف است.
کدخدايي افزود: نتيجه انتخابات تا زماني که آراء مأخوذه تجميع و از سوي وزارت کشور اعلام نشود قطعي نيست و گمانه‌زني‌هايي است که ممکن است از سوي رقبا مطرح شود.
وي ادامه داد: اگر اين مسئله در حد بيان ديدگاه‌هاي انتخاباتي رقبا باشد مشکلي ندارد، اما اگر براي اثرگذاري بر سرنوشت انتخابات باشد به استناد ماده 58 قانون انتخابات مي‌‌توان در صلاحيت‌ها تجديد نظر کرد.
خبرنگاري از سخنگوي شوراي نگهبان درباره احتمال بررسي صلاحيت نامزدها پس از تاييد آنها سوال کرد که وي پاسخ داد: ماده 58 قانون انتخابات مصوب سال 64 اين اختيار را به شوراي نگهبان داده که اگر مدارک جديدي به دست آورد، صلاحيت نامزدها را مجدد بررسي کند.
کدخدايي افزود: اگر نتيجه بررسي مجدد صلاحيت با بررسي اوليه متفاوت باشد شورا آن را به وزارت کشور اعلام مي‌‌کند که رفتار و اقدامات و اسناد و مدارک ملاک اين کار است.

وي در عين حال گفت که با وجود رصد رفتارها و اقدامات نامزدها نتيجه صلاحيت‌ها در اين دوره همچنان تغيير نکرده و همان هشت نفر معرفي شده از نظر شورا مورد تاييد هستند.
سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به سؤالي درباره موضع‌گيري‌هاي سياسي نامزدها و نظر شورا در اين زمينه اظهار داشت: ما ارزيابي سياسي نمي‌کنيم اما اگر اظهارات کانديداها خلاف قانون باشد موظف هستيم تذکر دهيم و در چند مورد نيز اين مسئله اتفاق افتاد.
وي در خصوص نحوه انعکاس شکايات به شوراي نگهبان گفت: مسير بيان اعتراض و شکايات نامزدها و ستادهاي آنها در قانون مشخص است و به اطلاع نامزدها و ستادها هم رسيده است.
وي افزود: علاوه بر مقامات مسئول مثل نيروي انتظامي و وزارت کشور که مي‌توانند گزارش‌ها را رسيدگي کنند، هرکسي که شکايتي داشته باشد مي‌تواند به دبيرخانه شورا ارسال کند و ما هم امروز بيانيه شورا در اين رابطه را منتشر مي‌کنيم.
کدخدايي اضافه کرد: همچنين ما روز دوشنبه از روساي ستادها دعوت کرديم که به شورا بيايند و قرار شد که نماينده نامزدها هم در روز جمعه در شوراي نگهبان حضور داشته باشند تا تبادل شکايات و نامه‌ها سريع‌تر انجام شود.
وي افزود: بعد از روز راي‌گيري به مدت 3 روز فرصت شکايت وجود دارد و شورا هم بين 7 تا 10 روز فرصت رسيدگي به اين شکايات را دارد.
کدخدايي در پاسخ به اين سوال که نامزدها تا چه زماني مي‌توانند از حضور در انتخابات انصراف دهند افزود: انصراف طبق قانون روال معيني ندارد و تا هر زماني که بخواهند مي‌تواند اين کار را انجام دهند.
وي در عين حال خاطرنشان کرد: البته انصراف در روز جمعه معنايي ندارد و اگر نامزدها قصد انصراف دارند قبل از جمعه آن را عملياتي کنند.
کدخدايي در پاسخ به سوالي درباره ادعاي هاشمي رفسنجاني در خصوص علت رد صلاحيتش گفت که ملاک شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت‌ها نظر اعضاي شوراست و نظرات کارشناسي مراجع قانوني در حد نظر کارشناسي است.
وي در ادامه افزود: راي‌گيري در خصوص آقاي هاشمي يکبار انجام شد نه دو بار و همان راي به وزارت کشور اعلام شد.
وي در خصوص حضور ايرانيان خارج از کشور در انتخابات گفت: انتخابات رياست‌جمهوري تنها انتخاباتي است که ايرانيان خارج از کشور هم در آن شرکت مي‌کنند. بر همين اساس هيئت اجرايي و نظارت براي آن هم تشکيل شده است.
کدخدايي با بيان اينکه ما در 128 حوزه خارج از کشور در انتخابات رياست‌جمهوري راي‌گيري خواهيم داشت گفت: متاسفانه برخي کشورها که مدعي حقوق‌بشر هستند برگزاري انتخابات جمهوري اسلامي ايران را در کشور خودشان منع کرده‌اند و ايرانيان هموطن ما از اولين حق خود محروم شده‌اند؛ ما کاري در اين رابطه نمي‌توانيم انجام دهيم و خبرنگاران بايد اين موضوع را اعلام کنند که حق ايرانيان خارج از کشور از بين مي‌رود.
سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به اين سوال که اگر يک کانديدا به دور دوم انتخابات راه پيدا کند،‌ آيا احتمال دارد که شوراي نگهبان به دليل برخي مسائل يک بار ديگر صلاحيت فرد را مورد بررسي قرار بدهد، گفت: ماده 58 اجازه مي‌دهد که بررسي صلاحيت داشته باشيم اما تاکنون چنين اتفاقي نيفتاد.

 


رئيس قوه قضائيه از آمادگي دادگستري‌هاي سراسر کشور براي برخورد با افرادي که خارج از چارچوب قانوني در انتخابات تحرکاتي انجام دهند، خبر داد.
به گزارش روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، آيت‌الله صادق آملي لاريجاني در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي با تاکيد بر اين که مردم با بصيرت ايران اسلامي در روز جمعه 24 خرداد بار ديگر حماسه‌اي عظيم خلق مي‌کنند، مسير طي شده را تاکنون بسيار خوب، منطقي و در چارچوب رقابت‌هاي سالم و قانوني انتخاباتي توصيف کرد و گفت: بحمدالله تا به امروز مسير انتخابات از ناحيه کارگزاران برگزاري انتخابات، نامزدها و هواداران آنها بخوبي طي شده است و مردم با بصيرت ما در روز جمعه حماسه سياسي عظيمي خلق خواهند کرد تا بار ديگر پايبندي خود را به نظام اسلامي به دنيا ثابت کنند.
رئيس قوه قضاييه تاکيد کرد: تصورات باطل غربي‌ها بويژه آمريکايي‌ها درباره دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات با درايت مسئولان و کارگزاران انتخابات و نامزدها و هواداران آنان و مردم باطل شد و در عرصه رقابت‌هاي انتخاباتي در عين حالي که اختلاف سلايق بخوبي منعکس شد اما بار ديگر ثابت شد که تمام اختلاف سليقه‌ها در چارچوب حفظ منافع نظام است و از دستاوردهاي نظام کسي عقب نخواهد نشست.
آيت‌الله آملي لاريجاني افزود: در روز جمعه نيز قطعا با حضور همه جانبه مردم، انتخاباتي بسيار خوب و پرشور و در عين حال در کمال آرامش برگزار خواهد شد.
رئيس قوه قضاييه تصريح کرد: ناظران انتخابات و دستگاه قضايي دقيقا وضعيت انتخابات را رصد مي‌کنند و اگر خداي ناکرده افرادي خارج از چارچوب قانوني تحرکاتي انجام دهند قطعا روساي کل دادگستري در استان‌هاي سراسر کشور به وظيفه قانوني خود در اين باره عمل خواهند کرد.
گفتني است در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي، گزارشي از عملکرد شوراهاي حل اختلاف ارايه شد و همچنين بحث و بررسي درباره پيش‌نويس طرح دادرسي الکترونيکي و آيين دادرسي جرايم رايانه‌اي ادامه يافت.

 


شوراي امنيت ملي آمريکا در اقدامي کم‌سابقه اعلام کرد انتخابات ايران را آزاد و عادلانه نمي‌داند.
اين شورا در بيانيه‌اي که صداي آمريکا منتشر کرده نوشت: فهرست صادر شده از سوي نامزدها که با رد صلاحيت 800 نامزد همراه بود، مردم ايران را نمايندگي نمي‌کند. اقدامات رژيم نشان مي‌دهد اين انتخابات آزاد و عادلانه نخواهد بود و علاوه بر آن انتخاباتي است که اراده و خواست مردم ايران را نمايندگي نمي‌کند.
همزمان با اين موضع، راديو فردا ارگان رسمي سازمان سيا به مصاحبه با رضا ربع پهلوي و يکي از اعضاي فراري حلقه کيان (مجيد محمدي) پرداخته و خواستار تحريم انتخابات شد. ربع پهلوي در اين مصاحبه مدعي شده انتخابات در ايران آزاد نيست و شرکت در آن دور ريختن رأي است!
وي همچنين گفته است: من از روز اول مخلص هر نوع شرکت به مفهوم تحريم انتخابات بودم چون رأي دادن در اين نظام معني ندارد.
مجيد محمدي نيز گفته است: من موافق تحريم انتخابات هستم و هزينه شرکت در آن را بيشتر از فايده‌اش مي‌دانم. امثال حسن روحاني رأي نمي‌آورند و اين به حساب وزن اجتماعي اصلاح‌طلبان و نيروهاي عملگرا گذاشته خواهد شد. در حالي که وزن اصلاح‌طلبان رأي روحاني يا عارف نيست.
مرتضي کاظميان از اعضاي گروهک ملي-مذهبي نيز در مصاحبه با راديو فردا مي‌گويد: بعد از کودتاي سال 88، شرکت در انتخابات فرمايشي به منزله داغ کردن تنور انتخابات و کمک به راه انداختن حماسه سياسي مد نظر حاکميت است. بنابراين با هزينه فايده کردن، معلوم مي‌شود شرکت در انتخابات عقلاني نيست. امثال حسن روحاني واجد نيروهاي تغييرخواه نيست.
مهدي سحرخيز پسر عيسي سحرخيز نيز به آسوشيتدپرس گفت: بايد به صورت جمعي انتخابات را تحريم کرد. 4 سال پيش تقلب شد و اين بار نيز صلاحيت‌ هاشمي را رد کردند.
گروهک اتحاد جمهوري‌خواهان نيز به تبعيت از سلطنت‌طلبان، سازمان‌هاي تروريستي منافقين و کومله، سازمان مجاهدين (انقلاب) و عناصري نظير موسوي خوئيني‌ها، تاج‌زاده و رجب مزروعي اقدام به تحريم انتخابات کرده‌اند.

 


«جنبش سبز آن قدر خوار و ذليل نشده که براي رسيدن به دست‌بوسي کساني چون سرلشکر فيروزآبادي برود. ما هنوز خاطرات سال 88 را فراموش نکرده‌ايم که به دستور همين شخص قرباني و سرکوب شديم».
شبکه صهيونيستي بالاترين با انتشار اين مطلب از قول يکي از فتنه‌گران نوشت، فيلم تبليغاتي نامزد اصلاح‌طلبان که در آن از سرلشکر فيروزآبادي رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح مايه مي‌گذاشت، بدجوري حالم را گرفت. يعني ما اين قدر خوار شده‌ايم. شايد آقاي [...] مايل باشد از خود يک حاجي گرينوف بسازد ولي بايد از آقاي خاتمي پرسيد عقب‌نشيني تا کجا؟
بالاترين که يکي از شبکه‌هاي اصلي ساماندهي آشوب‌هاي خياباني در سال 88 بود در مطلب ديگري به سوابق نامزد اصلاح‌طلبان و از جمله سخنراني آتشين و تند وي عليه آشوبگران خياباني در تير ماه 1378 پرداخت، آنجا که وي تصريح کرده بود «اوباش آشوبگر پست‌تر و حقيرتر از آن هستند که بخواهيم نام برانداز روي آنها بگذاريم و ما آنها را سرکوب خواهيم کرد». بالاترين مي‌نويسد: آقاي [...] در 23 تير 78 و در راهپيمايي حکومتي ما را اراذل و اوباش خواند. او حامي نظريه ولايت فقيه و از حاميان حصر آيت‌الله منتظري است و از جنبش سبز در سال 88 حمايت نکرد و هيچ از موسوي و کروبي سخني نگفت. حالا براي ما جاي تعجب است که وي با اين همه سوابق ضداصلاح‌طلبي چگونه مي‌تواند نامزد و نماينده ما باشد. اين خيانت است.
بالاترين در مطلب مشابهي خطاب به خاتمي نوشت؛ آقاي خاتمي خبر داري کانديداي قبلي‌ات 2 سال است که در حبس و حصر به سر مي‌برد؟ اول تکليف اون يکي را معلوم کن تا برسيم به دومي. تو دفعه قبل موسوي را جلو انداختي و در حاشيه ايستادي و حالا...

 


شبکه دولتي انگليس درباره انتخابات ايران سرگيجه گرفته است. ادبيات بي‌بي‌سي حاکي از آن است که حضور يا تحريم انتخابات، در هر صورت چيزي جز باخت براي اپوزيسيون به همراه ندارد.
وبسايت بي‌بي‌سي در تحليلي به قلم «محمدرضا-ي» از روزنامه‌نگاران زنجيره‌اي مقيم پاريس تصريح کرد: حضور در انتخابات به نام مخالفان و به کام حکومت تمام خواهد شد.
وي با بيان اينکه حاکميت خواستار مشارکت گسترده در انتخابات است، مي‌نويسد: در واقع نه ايده تحريم انتخابات سال 84 [از سوي اپوزيسيون] مانع رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد شد و نه مشارکت بي‌سابقه مردم مانع از ابقاي وي در سال 88 گرديد. نتيجه هر دو انتخابات به حاکميت بود.
بي‌بي‌سي در نوشته ديگري تصريح کرد: فضاي انتخابات ايران پر از نااميدي است[!؟] و برخي تصميم گرفته‌اند عطاي آن را بر لقايش ببخشند. گفته‌هاي اخير موسوي خوئيني‌ها پدر معنوي اصلاح‌طلبان و نيز بيانيه شاخه برون‌مرزي سازمان مجاهدين انقلاب همه حکايت از آن دارد که آنها تاکتيک تحريم انتخاباتي را برگزيده‌اند. اما سياست تحريم انتخابات معمولا با شکست مواجه شده است.
بي‌بي‌سي در نوشته سوم به قلم «امين-ب» از روزنامه‌نگاران زنجيره‌اي مقيم خارج کشور، خواستار القاي تقلب در صورت شکست نامزد اصلاح‌طلبان شده و مي‌نويسد: در صورت اين شکست گفته خواهد شد که اين‌بار هم تقلب شده حتي اگر تقلب نشده باشد(!)... رأي دادن در انتخابات وقتي قابل دفاع است که از نگاه پيشين مبني بر توهم اصلاح رها شود و به کنشي در جهت نزاع‌ها و نه پايان دادن به آنها تبديل شود؛ در واقع نوعي بهره‌مندي از روشي به غايت اصلاح‌گرايانه براي نفي يا تخريب کليت موجود و تضعيف سيستم بايد از افراد اخراجي از سيستم يارگيري کرد.

 


«]آيت‌الله[خامنه‌اي شبيه زمامداران شوروي نيست. او برخلاف انقلابيون خسته شوروي در اواخر قرن بيستم که خود را زير لفاظي‌ها پنهان مي‌کردند اما خودشان روز به روز بي‌اعتقادتر مي‌شدند، وقتي از رهاندن خاورميانه از چنگال شيطان بزرگ سخن مي‌گويد، کاملاً جدي و مصمم است.»
ري‌تکيه کارشناس ارشد شوراي روابط خارجي آمريکا ضمن انتشار اين مطلب به موضوع چالش کاخ سفيد با جمهوري اسلامي ايران پرداخت. وي در اين نوشته خاطرنشان مي‌کند:‌«انتخابات رياست جمهوري ايران بار ديگر اين پرسش را ايجاد کرده است که کدام نامزد مي‌تواند جمهوري اسلامي را به سوي ميانه‌روي و عملگرايي سوق دهد. نکته‌اي که در اين گمانه‌زني‌ها ناديده گرفته مي‌شود اين است که حکومت دين‌سالار ايران توسط يک ايدئولوژي تعريف مي‌شود که غرب را شيطان مي‌داند.
وي مي‌افزايد: حاميان و پاسداران اين حکومت اسلامگرا با جديت باور دارند که آمريکا نه تنها دشمن کشور آنها بلکه دشمن جهان مسلمان است. بعيد مي‌نمايد رئيس‌جمهور بعدي که از وفاداران به رژيم است، اين فرهنگ سياسي را عوض کند.»
وي معتقد است:‌«يک نگاه دقيق‌تر به سياست خارجي ايران نشان مي‌دهد که نمي‌توان با مراجعه به سياست خارجي شوروي و چين طي سال‌هاي جنگ سرد رفتار ايران را در قبال آمريکا پيش بيني کرد.»
نويسنده کتاب‌هاي «پاسداران انقلاب» و «ايران مخفي» مي‌افزايد:‌«(آيت‌الله) خامنه‌اي معتقد است که خاورميانه کنوني صحنه درگيري و کشمکش اسلامگراها با آمريکا و عوامل آن است. اين مناقشه در محله‌هاي فقيرنشين لبنان، در مرزهاي فراموش شده عراق و به شديدترين شکل آن در سوريه جريان دارد و مأموريت الهي ايران تنها در صورتي مي‌تواند محقق شود که سلطه آمريکا بر منطقه برچيده شود. به همين خاطر وقتي رهبر ايران از درخشش مقاومت و نقشه‌هاي شوم آمريکا صحبت مي‌کند، درصدد به جنبش درآوردن يک سري مفهوم‌هاي انتزاعي نيست بلکه در حال تشريح جهان‌بيني اسلامي است.»
ري‌تکيه در ادامه مي‌نويسد:‌«(آيت‌الله) خامنه‌اي برخلاف انقلابيون خسته شوروي در اواخر قرن بيستم که خود را زير لفاظي‌هايي پنهان مي‌‌کردند و خودشان نيز روز به روز به آنها بي‌اعتقادتر مي‌شدند، وقتي از رهانيدن خاورميانه از چنگال‌هاي «شيطان بزرگ» سخن مي‌گويد کاملاً جدي و مصمم است. برنامه بلندپروازانه هسته‌اي ايران را مي‌توان از اين منظر درک کرد چرا که ايران عقيده دارد که از اين طريق به بهترين وجه مي‌تواند شأن خود را تحکيم کند. عضو شوراي روابط خارجي آمريکا در ادامه به موضوع استحاله انقلاب چين پرداخت و نوشت: مائو براي دفع مزاحمت شوروي به آمريکا نياز داشت. نيکسون مي‌توانست به خود دلداري بدهد که سخنراني‌هاي آتشين مائو، تعهد وي به غرب را تهديد نمي‌کند اما در مورد ]آيت‌الله[ خامنه‌اي چنين چيزي وجود ندارد.

 


مراسم نمازجمعه اين هفته تهران به امامت آيت‌الله امامي کاشاني در دانشگاه تهران برگزار مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي ستاد نماز جمعه تهران، مراسم نمازجمعه تهران در ساعت 55/11 آغاز مي‌شود و با سخنراني حجت‌الاسلام پناهيان ادامه مي‌يابد. در پايان نيز آيت‌الله امامي کاشاني به ايراد خطبه‌ها و اقامه نمازجمعه خواهند پرداخت.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10