(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 23 خرداد 1392 - شماره 20516

حديث دشت عشق
بررسي احتمالات صعود به جام جهاني پس از پيروزي پرگل تيم ملي فوتبال کشورمان برابر لبنان
ايران، کره، ازبکستان کدام 2 تيم مسافر جام جهاني مي‌شوند؟
اخبار کوتاه از فوتبال
رفع کامل تعليق فدراسيون قايقراني
تلاش حدادي براي کسب ورودي A مسابقات جهاني
اظهار نظر سخيف رئيس AFC و لزوم واکنش فدراسيون فوتبال
کشتي فرنگي جوانان ايران به دنبال دهمين قهرماني در آسيا
باز هم تغيير در برنامه بازي تيم‌هاي واليبال ايران و صربستان
معرفي جانشين کاپيتان تيم ملي تکواندو
غيبت دوباره ولاسکو در اردوي تيم ملي واليبال
خواندني از ورزش ايران
رنگرز نايب رئيس شوراي کشتي آسيا
نمايندگان ورزشکاران براي حضور در مجمع کميته ملي المپيک
ترکيدگي لوله آب تيم ملي هندبال را به سبزوار برد
   


از نوشته بسيجي شهيد «محمدعلي قاسمي» نماز سرخ شهادت
در اين مقطع حساس زماني که کفر به سرکردگي امپرياليسم جهاني در مقابل تمامي اسلام قد علم کرده و کمر به نابودي اسلام بسته است وظيفه هر انسان عاقل و متدين است که به ياري اسلام و حسين زمان بشتابد و حسين‌وار مرگ با عزت را بر زندگي ننگين ترجيح دهد. هر کس ديروز شعار مي‌داد اگر در کربلا بودم چه مي‌کردم امروز بايد عملا حسين زمان را ياري کند. امروز يزيد آمريکاست. او را نابود کنيد.
شهيد «محمدعلي قاسمي» از کودکي به مسجد و پايگاه بسيج عشق مي‌ورزيد.در اوايل سال 1365 وارد ميادين نبرد حق عليه باطل شدو در 5 دي ماه 1365 در حاليکه نماز عشق را اقامه مي‌کرد در منطقه عملياتي والفجر 8 در کنار رود وحشي اروند به شهادت رسيد.

 


در حالي که دور نهايي مقدماتي جام جهاني به هفته پاياني خود رسيده سه تيم ايران، کره جنوبي و ازبکستان شانس صعود دارند و ديدار هاي هفته پاياني بسيار حساس خواهد بود.
پيروزي ايران و کره جنوبي، کلاف پيچيده گروه دوم رقابت‌ها را باز کرد. ازبکستان که مي‌توانست با پيروزي مقابل کره براي نخستين بار صعودش به جام جهاني را جشن بگيرد، حالا ديگر سرنوشتش در اختيار خودش نيست. در ادامه وضعيت صعود هر يک از تيم‌ها را بررسي خواهيم کرد.
افزايش شانس ايران
تيم ملي ايران پس از پيروزي روحيه‌بخش در دوحه مقابل قطر، سه شنبه شب در تهران لبنان را با 4 گل محمدرضا خلعتبري (39)، قوچان نژاد (46) وجواد نکونام (1+45و 85) شکست داد تا با اين شش امتياز شانس صعود خود را بالا ببرد. کره جنوبي نيز در خانه با يک گل ازبکستان را شکست داد و تا حد زيادي صعودش را مسجل کرد.
احتمالات صعود
در روز پاياني رقابت‌ها، چهار تيم ايران، کره جنوبي، ازبکستان و قطر بازي خواهند داشت. لبنان نيز که با شکست مقابل ايران به کارش پايان داد. ايران با کره بازي مي‌کند و ازبکستان در خانه پذيراي تيم حذف شده قطر است.
شرايط صعود ايران
با پيروزي ايران مقابل کره جنوبي، شاگردان کي‌روش به عنوان تيم نخست راهي جام جهاني مي‌شوند. در صورت تساوي ايران و کره جنوبي، ملي‌پوشان ايران با اين يک امتياز نيز مستقيما راهي جام جهاني‌ مي‌شوند، مشروط بر اين که ازبکستان نتواند بيش از سه گل به قطر بزند. ايران حتي با باخت مقابل کره هم مي‌تواند بليت برزيل را رزرو کند، منوط بر اين که قطر بتواند در بازي آخر با ازبکستان از اين تيم حداقل يک امتياز بگيرد.
شرايط صعود کره‌جنوبي
چشم‌بادامي‌هاي قرمزپوش تا حد زيادي صعود خود را مسجل کرده‌اند. برد يا مساوي مقابل ايران اين تيم را صدرنشين گروه خواهد کرد. اما حتي باخت هم مي‌تواند باعث صعود آنها شود، چرا که تفاضل اين تيم بسيار بالاست (7+) و ازبکستان بايد در بازي با قطر 6 اختلاف تفاضل گل با کره را جبران کند که کار بسيار دشواري است. به همين دليل صعود کره تا حد زيادي قطعي شده است.
شرايط صعود ازبکستان
تيمي که مي‌توانست با گرفتن سه امتياز بازي سه‌شنبه مقابل کره جنوبي يک هفته مانده به پايان رقابت‌ها صعودش را قطعي کند، حالا کارش به اما و اگر کشيده و براي صعود مستقيم شانس بسيار کمتري نسبت به ايران و کره جنوبي دارد. هر نتيجه‌اي جز برد مقابل قطر باعث از دست رفتن صعود مستقيم شده و حضور آنها را در پلي‌آف سبب مي‌شود، اما حتي برد هم ممکن است براي ازبک‌ها کافي نباشد. چرا که برد کم‌گل با توجه به تفاضل گل کم اين تيم (1+) سودي نخواهد داشت (مگر ايران به کره ببازد). اگر ايران با کره جنوبي مساوي کند، ازبکستان با زدن 4 گل به قطر صعود مي‌کند. اگر ايران کره را شکست دهد، ازبک‌ها بايد از 4 گل نيز بيشتر بزنند چرا که 6 تفاضل گل از کره عقب‌ترند. تنها در صورت شکست ايران است که ازبکستان با هر پيروزي مي‌تواند جشن صعود بگيرد. رقابت‌هاي هفته پاياني سه شنبه آينده برگزار خواهد شد.

 


پاسخ کاپيتان تيم ملي به صحبت‌هاي سرمربي کره
کاپيتان تيم ملي ايران مي‌گويد صحبت‌هاي سرمربي کره به خاطر ترس او از تيم ملي ايران است. پس از صحبت هاي سرمربي کره مبني بر اينکه کارشکني ايراني ها را در کره جواب مي دهيم ، نکونام به انتقاد از صحبت هاي وي پرداخت و گفت: من نه براي کره اي ها کري مي خوانم و نه به آنها جواب مي‌دهم. حرف او بسيار زشت بوده است. يک ورزشکار نبايد اين حرف‌ها را بزند، چه برسد به سرمربي يک تيم . او اگر ناراحت است، مي‌تواند ناراحتي‌اش را بر سر بازيکنان کره خالي کند که اين نتايج را رقم زدند. ما ايراني ها طوري هستيم که اگر کسي به ما کينه و دشمني داشته باشد، در زمين بازي جوابشان را مي‌دهيم. وي ادامه داد: ترسي که آنها از تيم ملي ايران دارند، مربوط به امروز و ديروز نيست. آنها زماني که مرحوم سيروس قايقران به تيم ملي کره گل زد از تيم ملي مي‌ترسند. بعد از آن نوبت بازي معروف جام ملت‌هاي آسيا رسيد که ايران با شش گل کره اي ها را شکست داد. بعد از آن نوبت بازي رفت ايران و کره رسيد که توانستيم 10 نفره آنها را در تهران شکست دهيم.
اردوي پرسپوليس در رامسر
تيم فوتبال پرسپوليس آخر خرداد براي برپايي اردوي 10 روزه عازم رامسر مي‌شود. مربي پرسپوليس با اعلام اين خبر گفت: تمرينات پرسپوليس از امروز آغاز مي‌شود و ما 29 يا 30 خرداد براي يک اردوي 10 روزه عازم رامسر خواهيم شد. مي‌شود گفت که در اين اردو تمام نفرات را در اختيار خواهيم داشت. ملي‌پوشان اضافه مي‌شوند و تکليف بازيکنان جديد نيز تا آن موقع به طور کامل مشخص شده است. اردوي رامسر مکملي است براي اردوي اردبيل و قطعا مي‌توانيم براي آماده‌سازي تيم به اهداف خود دست يابيم.
جمع گهري‎ها در صبا جمع شد
پس از مايلي‎کهن و فريادشيران، نوبت به عليرضا پورمند رسيد که با صبايي‎ها قرارداد ببندد و کارش را رسماً شروع کند. پورمند که ابتداي فصل گذشته به‎عنوان دستيار تارتار به گهر آمد پس از استعفاي وي، سرمربي موقت تيم دورودي شد و اولين تجربه‎ سرمربيگري در ليگ برتر را کسب کرد.
سيستم بازي کره «علي اصغري» است
سرمربي سابق استقلال معتقد است سيستم بازي کره جنوبي علي اصغري است! پرويز مظلومي در اين باره مي گويد: من بازي کره و ازبکستان را ديدم و به نظرم مي‌توانيم کره را به راحتي شکست دهيم. ازبکستان قادر بود به راحتي کره را ببرد، چرا که کره تنها يک تاکتيک داشت که در ايران به آن گفته مي‌شود "علي اصغري"!. آنها فقط مي‌خواستند با زير توپ زدن به توپ سوم برسند و از آن استفاده کنند. به هر حال فوتبال تاکتيک‌هاي متفاوتي دارد و من اميدوارم که کره برابر ما هم همين کار را انجام دهد، چرا که با وجود مدافعان بلند قامت ما نگراني از اين ارسال‌ها نخواهيم داشت.
تمديد قرارداد محمد نوري
هافبک ملي‌پوش پرسپوليس ديروز پس از مذاکراتي که با رويانيان و شيريني انجام داد براي ماندن در جمع سرخپوشان به توافق رسيد. قرارداد جديد نوري با پرسپوليس دو ساله است. او بعد از ظهر چهارشنبه به همراه ساير ملي‌پوشان ايران براي ديدار با کره‌جنوبي به اين کشور سفر مي‌کند.
تمديد قرارداد2 بازيکن تراکتورسازي
«مهدي کياني» و «محمد ايران پوريان» طي جلسه اي که با حميد زيني‌زاده، مديرعامل باشگاه تراکتورسازي تبريز داشتند، به توافق رسيدند تا قرارداد خود را با اين تيم تمديد کنند. اين دو بازيکن قرارداد خود را به مدت يک سال با تراکتورسازي تمديد کرده اند.
جلسه جباري با مديرعامل مستعفي
با وجود آنکه علي فتح الله زاده از مدير عاملي اين باشگاه استعفا داده اما بازيکنان استقلال براي روشن شدن وضعيت خود به وي مراجعه مي کنند. مجتبي جباري ديروز ظهر با حضور در دفتر مدير عامل اين باشگاه براي دقايقي با وي در خصوص آينده استقلال و خودش صحبت کرد. جباري امسال قراردادش با آبي پوشان به پايان رسيد و يکي از بازيکنان مد نظر قلعه نويي است.
حرکت زيباي بازيکنان تيم ملي
بازيکنان تيم ملي در پيروزي پرگل خود برابر لبنان يک حرکت زيبا نيز از خود به نمايش گذاشتند. پس از گلزني محمد رضا خلعتبري به لبنان بود که اين بازيکن بلافاصله به سمت نيمکت ذخيره ها رفت و پيراهني را مقابل دوربين هاي تلويزيوني نشان داد.در اين کار مسعود شجاعي هم او را همراهي مي کرد. روي اين پيراهن نوشته شده بود "تقديم به اميد عباسي؛قهرمان واقعي تو هستي." عباسي آتش نشان فداکاري بود که چند هفته قبل و در يک حادثه پس از اينکه دختر کوچکي را از مرگ حتمي نجات داد خودش گرفتار حريق شد و پس از چند روز بستري شدن در بيمارستان،جان به جان آفرين تسليم کرد.


فدراسيون جهاني روئينگ تعليق قايقراني ايران را برداشت.
فدراسيون جهاني روئينگ با ارسال نامه‌اي فدراسيون قايقراني ايران را رفع تعليق کرد. خسرو ابراهيمي، سرپرست فدراسيون قايقراني با اعلام اين خبر به ايسنا گفت: پس از رايزني ها و مديريت صورت گرفته، فدراسيون کانو ما را رفع تعليق کرد و روز گذشته فدراسيون جهاني روئينگ نيز تعليق قايقران هاي ايران را برداشت. حالا پاروزنان ملي‌پوش مي‌توانند در تمامي رقابت‌هاي بين‌المللي حضور يابند.

 


دارنده مدال نقره پرتاب ديسک المپيک که قرار است امروز در نروژ مسابقه دهد، رقيبان خود را شناخت.
احسان حدادي امروز ساعت 17:30 در مرحله ديگري از ليگ الماس در نروژ مسابقه خواهد داد. او که در سال 2013 اولين رقابت خود را در ليگ الماس اول ژوئن در يوگن آمريکا انجام داده بود، رکورد 65 متر و 63 سانتيمتر را ثبت کرد و نتوانست ورودي A جهاني را کسب کند و به عنوان سومي در اين رقابت‌ها بسنده کرد. در مسابقات نروژ رابرت هارتينگ آلماني، قهرمان المپيک لندن حضور دارد. او در يوگن آمريکا هم مقام نخست را به خود اختصاص داده بود. پيتر مالاخوفسکي لهستاني، گرد کانتر استونيايي و رابرت اربانيک از لهستان ديگر رقيبان احسان حدادي در اين مسابقات هستند. رکورد ورودي A مسابقات جهاني دووميداني در پرتاب ديسک 66 متر است که حدادي تلاش دارد در «اسلو» اين ورودي را به دست آورد. او پيش از اين در اولين مسابقه آغاز فصل خود ورودي B اين رقابت‌ها را کسب کرده بود.

 


رئيس کنفدراسيون فوتبال آسيا از جعل تاريخي اماراتي‌ها حمايت کرد و آن را اقدامي درست دانست.
هفته‌ گذشته سران فدراسيون فوتبال امارات در اقدام تحريک آميز اسم ليگ اين کشور را به ليگ "خليج ع ر ب ي" تغيير دادند و دست به جعل تاريخي بزرگي زدند.شيخ سلمان بن ابراهيم، رييس جديد کنفدراسيون فوتبال آسيا که در حال حاضر در امارات به سر مي‌برد از اقدام اماراتي‌ها حمايت کرد! او گفت: فکر جالبي بود. امارات سرزمين چنين اقداماتي است. ما از تصميم آنها بسيار خوشحاليم. پيام اماراتي‌ها به همه کشورهاي منطقه رسيد. ما چنين اقدامي را ارج مي نهيم. اميدوارم که چنين اقداماتي ادامه يابد و باعث ايجاد اتحاد و همبستگي ميان کشورهاي منطقه شود.
با اين اظهار نظر سخيف رئيس کنفدراسيون فوتبال آسيا ، انتظار مي رود فدراسيون فوتبال واکنش نشان دهد تا سلمان‌بن ابراهيم به خود اجازه ندهد که از جعل تاريخي اماراتي ها حمايت کند.

 


پانزدهمين دوره رقابت‌هاي کشتي فرنگي قهرماني جوانان آسيا در حالي از امروز درتايلند آغاز مي‌شود که تيم ايران با 9 عنوان قهرماني، چهار نايب قهرماني و يک مقام سومي، پرافتخارترين تيم اين رقابت‌هاست.
تيم کشتي فرنگي ايران امسال با هدايت فرهاد اسماعيل‌نژاد به رقابت‌هاي تايلنداعزام شده است. براي ايران رضا خدري (50 کيلوگرم)، بهروز ملکي (55 کيلوگرم)، اميد قادري (60 کيلوگرم)، رامين طاهري (66 کيلوگرم)، فرشاد رستمي‌نيا (74 کيلوگرم)، يوسف قادريان (84 کيلوگرم)، سيد مصطفي صالحي‌زاده (96 کيلوگرم) و محمد مدرسي (120‌کيلوگرم) در اين رقابت‌ها کشتي خواهند گرفت. وزن‌کشي اوزان 55 تا 96 کيلوگرم پانزدهمين دوره رقابت‌هاي کشتي فرنگي قهرماني جوانان آسيا ديروز در پوکت برگزار و رقابت‌هاي اين اوزان امروز انجام خواهد شد. رقابت‌هاي اوزان 50 و 120 کيلوگرم نيز جمعه برگزار مي‌شود.

 


کميته مسابقات فدراسيون جهاني واليبال براي چندمين بار زمان برگزاري دو مسابقه تيم هاي ملي واليبال ايران و صربستان در چارچوب ليگ جهاني را اعلام کرد.
بر اساس نامه FIVB تيم ملي واليبال ايران در روزهاي سي و يکم خرداد و دوم تيرماه ميزبان صربستان در سالن 12 هزارنفري مجموعه ورزشي آزادي تهران است. پيش از اين قرار بود اين دو بازي به فاصله يک روز برگزار شود. تيم ملي واليبال ايران در گروه دوم ليگ جهاني واليبال با تيم هاي روسيه، صربستان، کوبا، آلمان و ايتاليا همگروه است که تا کنون دو بازي با روسيه در لنينگراد انجام داده است.

 


پس از انصراف عليرضا نصر از اردوهاي تيم ملي تکواندو جهت اعزام به مسابقه‌هاي جهاني، سرمربي تيم ملي گفت: بهنام اسبقي جايگزين او در وزن چهارم مي‌شود.
مرتضي کريمي گفت: روز گذشته جلسه‌اي بين کادر فني تيم ملي ، مسئولان فدراسيون و خود عليرضا نصر برگزار شد که پس از شنيدن دلايل طرفين عليرضا نصر نپذيرفت که در وزن چهارم حضور داشته باشد و از اردو خداحافظي کرد. به اين ترتيب بهنام اسبقي که در اردوهاي تيم ملي حضور داشت در وزن چهارم جايگزين عليرضا نصر مي‌شود و به مسابقه‌هاي جهاني اعزام خواهد شد. پيش از اين عنوان شده بود نصر کاپيتان تيم ملي تکواندو در مسابقات جهاني مکزيک خواهد بود. سرمربي تيم ملي تکواندو در ادامه يادآور شد: پس از برگزاري اين جلسه قرار شد تا همه در يک ماه باقي مانده تا اعزام تيم با دقت بيشتري کار کنيم و وقت بيشتري را هم بگذاريم تا بتوانيم ان‌شاءالله در مسابقه‌هاي جهاني مقام خوبي را کسب کنيم.کريمي در پاسخ به اين سوال که آيا نبود عليرضا نصر که قهرماني جهان را در کارنامه دارد، بر روي نتايج تيم ملي در مسابقه‌هاي جهاني تاثيرگذار نخواهد بود؟ اظهار کرد: نبود او لطمه اي به عملکرد تيمي ما نمي‌زند، چرا که تيم ما قائل به شخص نيست و همه با انگيزه تمرين مي‌کنند. تيم ما بسيار جوان است و در صورت حمايت مي‌توان پشتوانه سازي خوبي را براي آينده انجام داد.

 


سرمربي تيم ملي واليبال ايران که قرار بود بامداد ديروز به تهران برگردد، به دليل تاخير در پرواز با 24 ساعت تاخير به اردوي تيم ملي ملحق مي‌شود.
خوليو ولاسکو، سرمربي تيم ملي واليبال ايران پس از بازي با روسيه همراه کاروان کشورمان به ايران باز نگشت و قرار بود او پس از 48 ساعت ديروز به تهران سفر کند، اما تاخير در پرواز موجب شد تا وي با 24 ساعت تاخير امروز به تهران برسد. به اين ترتيب اردوي تمريني تيم ملي واليبال ديروز هم در غياب ولاسکو پيگيري مي‌شود.

 


*مسابقات بسکتبال با ويلچر قهرماني جوانان آسيا- اقيانوسيه و انتخابي رقابتهاي جهاني در بانکوک تايلند آغاز شد که طي آن ايران در اولين مسابقه با نتيجه 71 بر 42 استراليا را شکست داد.
* تيم کشتي آزاد جوانان ايران براي شرکت در رقابتهاي قهرماني آسيا ديشب راهي پوکت تايلند ‌شد.

 


حسن رنگرز مشاور وزير و نايب رئيس فدراسيون کشتي ايران، به عنوان نايب رئيس شوراي کشتي آسيا انتخاب شد.
فدراسيون کشتي ايران اعلام کرد: دکتر کيم رئيس شوراي کشتي آسيا در جريان ديدار با حسن رنگرز نماينده معرفي شده فدراسيون کشتي ايران، از انتخاب وي به‌عنوان نايب رئيس شوراي کشتي آسيا خبر داد. اين انتخاب در پي رايزني هاي انجام شده توسط فدراسيون کشتي، با مسئولان فيلا و شوراي کشتي آسيا صورت گرفته است.

 


نماينده هاي ورزشکاران براي حضور در مجمع عمومي کميته ملي المپيک از سوي کميسيون ورزشکاران معرفي شدند.
با تاييد اساسنامه کميته ملي المپيک از سوي IOC قرار شد تا هفت ورزشکار به مجمع کميته ملي المپيک به شرح زير معرفي شوند: الهه احمدي (تيراندازي)، مرجان کلهر( اسکي)، محمد بيداريان (شنا)، بهداد سليمي (وزنه‌برداري)، هادي ساعي(تکواندو)، حميد سوريان (کشتي) و نوشاد عالميان (پينگ‌پنگ). يک نفر از اين اعضا به عنوان ذخيره است تا در صورتي که يکي از ورزشکاران نتوانست در مجمع حضور داشته باشد، 6 ورزشکار حاضر باشند. فعاليت کميسيون ورزشکاران از سال 80 آغاز شده است. اين کميسيون طرح‌هايي همچون صندوق حمايت از ورزشکاران و پيشکسوتان و بيمه ورزشکاران را ارائه کرده است. همچنين طرحي براي شوراي المپيک آسيا فرستاده شد تا بر اساس آن مراوده ورزشي، فرهنگي و برگزاري اردوهاي مشترک در دستور کار قرار گيرد. اين طرح هنوز از سوي OCA مورد تصويب قرار نگرفته است.

 


اردوي تيم ملي هندبال بزرگسال که قرار بود در تهران پيگيري شود، به دليل ترکيدگي لوله آب تالار فدراسيون به سبزوار منتقل شد!
قرار بود که مرحله چهارم اردوي تيم ملي هندبال بزرگسالان زير نظر "رافائل" در تهران پيگيري شود. اما به دليل ترکيدگي لوله آب تالار فدراسيون و تعميرات آن برنامه تمريني تيم ملي به سبزوار منتقل شد.
گفته مي‌شود در اين مرحله از اردو که تا روز 26 خرداد ادامه خواهد داشت همه لژيونرها به جز ايمان جمالي حضور خواهند داشت. جمالي همچنان درگير بازي در ليگ مجارستان است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10