(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 23 خرداد 1392 - شماره 20516

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
رهبر انقلاب در ديدار پرشور هزاران نفر از قشرهاي مختلف مردم تاکيد فرمودند
حماسه سياسي ملت فردا به اوج مي‌رسد
چشم به راه سپيده
اخبار ادبي و هنري
واشنگتن‌پست: ايران تنها پيروز رخدادهاي سوريه است
عراقچي: جزئيات ژنو 2 مشخص شود
نحوه حضور را بررسي خواهيم کرد
آل حبيب در کنفرانس باکو: فلسطين از اولويت‌هاي اول ايران است
رايزني تلفني وزيران خارجه ايران و آلمان درباره تحولات منطقه
پوتين در گفت‌و‌گو با راشاتودي: ايران به تعهدات بين‌المللي هسته‌اي پايبند است
تاکيد نخست وزير يمن بر خواست کشورش براي توسعه روابط با ايران
صداي روسيه: نتيجه انتخابات ايران شگفت‌انگيز و غيرمنتظره خواهد بود
2 کشتي‌گير پيشکسوت استان مرکزي به مسابقات جهاني بوسني راه يافتند
احمدي مقدم: خلق حماسه سياسي با حضور پرشور مردم در انتخابات رقم مي‌خورد
آغاز صادرات آهن اسفنجي از بندر امام خميني(ره)
اتمام طراحي ضريح شهداي 72 تن کربلا توسط استاد فرشچيان
آماده‌باش اورژانس و سازمان آتش‌نشاني در 24 خرداد
دعوت امام‌جمعه اصفهان از مردم براي حضور گسترده در پاي صندوق‌هاي راي
وزير نيرو: برق تابستان تامين است
برقراري پرواز آبادان- کيش بعد از توقف چند ساله
براساس همپوشاني مجوزها زمان ترخيص کالا از گمرک کاهش مي‌يابد
نماينده شهرکرد در مجلس شوراي اسلامي: مشارکت در انتخابات برگ زرين ديگر نظام اسلامي است
واردات کالاي چمداني از منطقه آزاد انزلي آزاد شد
رئيس پليس راهور تهران خبر داد
ترافيک و آلودگي هواي تهران در انتظار متولي
   


رهبر معظم انقلاب: هيچکس هم نگويد که رأي من يک نفر چه اثري دارد، ميليون‌ها از همين يک نفرها تشکيل مي‌شود. همه احساس وظيفه کنند و ان‌شاءالله وارد ميدان شوند.

 


رهبر معظم انقلاب اسلامي روز چهارشنبه در خجسته ميلاد اسوه «عشق و ايمان و ايثار» حضرت اباعبدالله الحسين (ع)، در ديدار پرشور هزاران نفر از قشرهاي مختلف مردم، قانون‌گرايي را گفتمان تحسين‌برانگيز ملت در انتخابات 24 خرداد خواندند و با تجليل از شور و شوق مبارک مردم براي شرکت در انتخابات تأکيد کردند: حضور حداکثري در پاي صندوق‌هاي رأي، از هر چيز ديگر براي کشور مهمتر است و ملت با حرکت مقتدرانه روز جمعه، ارتباط و اتصال مستحکم خود را با نظام اسلامي اثبات، و دشمن را بار ديگر ناکام و نااميد خواهد کرد.
ايشان با تبريک ميلاد پربرکت حضرت امام حسين (ع) شور و اشتياق انتخاباتي ملت را نشان‌دهنده شکل‌گيري حماسه سياسي برشمردند و افزودند: حماسه سياسي از همين امروز شروع شده و ان‌شاءالله روز جمعه با اميد، توکل و همت مردم، به نقطه اوج خود خواهد رسيد و به معناي واقعي تحقق خواهد يافت.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، انتخابات 24 خرداد را برخوردار از رنگ و بويي خاص دانستند و افزودند: دشمنان اسلام و انقلاب و ايران، همه امکانات مالي، رسانه‌اي و سياسي خود را به‌کار گرفتند تا مردم را از نظام جدا و به «انتخابات و دستگاه برگزارکننده آن» بدبين کنند اما ملت روز جمعه با حضور حداکثري در پاي صندوق‌هاي رأي، ارتباط و اتصال مستحکم خود را با نظام اسلامي اثبات مي‌کند و با نمايش قدرت عظيم خود، دشمن را بار ديگر شکست‌خورده و مأيوس خواهد ساخت.
ايشان، انتخابات 24 خرداد را تجربه‌اي مهم و بزرگ براي ملت ايران برشمردند و خاطرنشان کردند: حضور يکپارچه، متحد، پرشور، قدرتمند و اميدوارانه ملت در انتخابات و حفظ و تقويت اعتماد متقابل مردم و مسئولان موجب يأس دشمن، کاهش فشارها و از دست رفتن کارايي دشمن مي‌شود.
رهبر انقلاب اسلامي روال انتخابات را تا امروز روالي خوب خواندند و افزودند: گفتمان مردم در اين انتخابات، قانونگرايي است و همه مردم در همه جا از ضرورت پايبندي به قانون سخن مي‌گويند که اين مسئله، بسيار باارزش و برجسته است.
ايشان، عدم تبعيت از قانون را مبناي حوادث سال 88 دانستند و خاطرنشان کردند: مردم و کشور از آن بي‌قانوني لطمات فراوان ديدند و اين واقعيت باعث شده، ملت در انتخابات پيش رو درباره ضرورت قانونگرايي، کاملاً حساس باشد.
رهبر انقلاب در همين زمينه افزودند: مسئولان و نامزدهاي مختلف و محترم هم تاکنون جهات قانوني را رعايت کرده‌اند که ان‌شاءالله اين روند ادامه خواهد يافت.
تهمت‌زنندگان خجالت زده شده‌اند
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، سخنان هشت نامزد با هشت گرايش و هشت نوع نگاه را در مناظره‌هاي صدا و سيما، باعث آگاهي مردم از افکار و ديدگاه‌هاي مختلف نامزدها و نشان‌دهنده آزادي بيان در ايران اسلامي خواندند و با قدرداني از اين حرکت مفيد و با ارزش رسانه ملي افزودند: تهمت‌زنندگان به نظام جمهوري اسلامي سال‌ها نعره مي‌زدند که در ايران آزادي نيست و تريبون نمي‌دهند اما اکنون خجالت زده شده‌اند.
رهبر انقلاب حضور کامل همه جريان‌هاي سياسي و فکري کشور در مناظره‌ها و بيان ديدگاه‌هاي متفاوت را از نقاط قوت انتخابات امسال دانستند و افزودند: البته من درباره بعضي حرف‌هايي که در مناظره‌ها زده شد، حقايق و مطالبي دارم که انشاءالله بعد از انتخابات بيان خواهم کرد اما به هر حال اين حرکت خيلي خوب و خوشحال‌کننده بود.
ايشان گرايش‌هاي پرشور مردم در انتخابات امسال را مشابه شور و شوق انتخابات سال 88 خواندند و در عين حال افزودند: خوشبختانه امسال از بي‌ادبي و بي‌احترامي که گاه در احساسات و گرايشات سال 88 بروز مي‌کرد خبري نيست که اين پيشرفت بسيار باارزش را بايد شکرگزاري کرد.
رهبر انقلاب اسلامي، حضور حداکثري در پاي صندوق‌هاي رأي را مهمترين و اولين توصيه و خواست خود اعلام و تأکيد کردند: اين حضور عمومي، از هر چيز ديگر براي کشور مهمتر است و به همين علت حتي کساني که فقط دلبسته به ايران هستند، بايد در انتخابات حضور يابند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: هيچ کس از تقدير الهي ملت در روز جمعه خبر ندارد اما منتخب ملت هر قدر با آراي بيشتر و محکم‌تري انتخاب شود مي‌تواند با قدرت بيشتر در مقابل دشمنان کشور و ملت بايستد و از منافع ملي دفاع کند.
ايشان خاطرنشان کردند: عرصه بين‌المللي، عرصه تعارف و رودربايستي نيست و هر قدر شما ضعف نشان دهيد و عقب بنشينيد دشمن جلوتر مي‌آيد.
رهبر انقلاب در اثبات واقعيت ياد شده خاطرنشان کردند: گاهي به خاطر مصلحت، بعضي حرف‌ها را قبول کرديم اما دشمن پا روي حرف خودش گذاشت و با جسارت بيشتر جلو آمد، بنابراين بايد در مقابل خواسته‌هاي نامشروع بيگانگان با قدرت ايستاد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي پايداري و استقامت در مقابل دشمن بين‌المللي را نيازمند «اعتماد به ملت شجاع و رشيد ايران، اتکاء به عزت ملي، توکل به خدا و حسن ظن به وعده‌هاي پروردگار» خواندند و افزودند: بايد در راه پرعزتي که ملت و نظام انتخاب کرده‌اند عاقلانه و مدبرانه پيش رفت.
امتحان روز جمعه
رهبر انقلاب اسلامي در پايان سخنانشان درباره انتخابات ابراز اميدواري کردند: امتحان مهم روز جمعه به فضل الهي و در پرتو حضور پرشور و يکپارچه ملت در پاي صندوق‌هاي رأي، به آزمون موفق و پيروز ديگري براي ملت ايران و نظام اسلامي تبديل شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنانشان روز با عظمت سوم شعبان را پرتوي از عظمت قيام بي نظير حضرت اباعبدالله الحسين دانستند و افزودند: امام حسين عليه السلام براي بقاي اسلام و باقي ماندن ظلم‌ستيزي به عنوان يک اصل در تاريخ بشريت با فداکاري بزرگ و تقديم جان خود و عزيزان خود و اسارت خانواده و حرم اهل‌بيت‌عليهم‌السلام الگويي پرشکوه و ماندگار در مقابل همه بشريت قرار دادند.
ايشان سراسر زندگي امام حسين عليه السلام را درس و الگو خواندند و خاطرنشان کردند: البته عظمت حادثه کربلا و درخشندگي آن به قدري است که همه نورها را تحت الشعاع قرار مي‌دهد.
رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: مهمترين درس قيام امام حسين عليه‌السلام آمادگي هميشگي براي اقامه حق و عدل، و مقابله دائم و همه جانبه با ظلم و ستم است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: کسي که در مسير امام حسين عليه السلام قدم مي‌گذارد بايد آماده شهادت باشد البته حرکت در اين مسير هميشه به شهادت منجر نمي‌شود اما در هر حالت موجب سعادت و عزت است. ايشان با اشاره به حرکت قاطبه ملت ايران در مسير حرکت حضرت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام خاطر نشان کردند: ملت ايران با روحيه حسيني و عاشورايي وارد ميدان شد و توانست يک بناي ظلم ملّي و بين‌المللي را ويران و به جاي آن يک بناي رفيع اسلامي را پايه‌گذاري کند.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: ملت ايران، اين مسير را تا به امروز ادامه داده است و پيشرفت هاي ملت نيز به دليل حرکت در همين مسير است.
تفاوت ايران 57 با ايران 92
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تفاوت بسيار زياد ايران 57 با ايران 92 و پيشرفت‌هاي چشمگير در علم، سياست، امنيت، اميد، اعتماد به نفس و تأثيرگذاري در حوادث منطقه و جهان تأکيد کردند: ملت ايران اکنون به مرحله‌اي رسيده است که در مسير سعادت و عزت پيش مي‌تازد و به فضل خدا اين حرکت، پر شتاب‌تر خواهد شد.
ايشان همچنين با اشاره به فضيلت ماه شعبان به‌عنوان ماه عبادت و توسل و مناجات افزودند: بايد از برکات اين ماه بزرگ به‌ويژه مناجات شعبانيه براي ارتباط بيشتر با خدا و جلب رحمت و مغفرت الهي استفاده کرد.
رهبر انقلاب اسلامي، راه عزت و عظمت ملت ايران را توکل به خدا و ارتباط با پروردگار دانستند و خاطرنشان کردند: نقش ارتباط با معدن نور و عظمت بسيار فراتر از تکيه صرف بر محاسبات مادي و دنيوي است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي وضع کنوني دنياي غرب را نمونه غفلت از ارتباط با خداوند برشمردند و افزودند: با اين که مستکبران عالم، داراي محاسبات مادي و دنيوي دقيقي هستند اما هر روز مشکلات و ضعف‌هاي آنها بيشتر مي‌شود و اين مشکلات روزافزون، سرانجام تمدن غرب را از پا خواهد انداخت.

 


Email:SEPIDEH@kayhannews.ir
تو را غايب ناميده‌اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينکه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضر نبودن»، تهمت ناروايي است که به تو زده‌اند و آنان که بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي‌دانند، آمدنت که در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت که هر صبح و شام تو را مي‌خوانند، ظهورت را از خدا مي‌طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي‌شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي‌گزند با تعجب مي‌گويند که تو را پيش از اين هم ديده‌اند. و راست مي‌گويند، چرا که تو در ميان مائي، زيرا امام مائي، جمعه که از راه مي‌رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي‌دهند و قرار ازکف مي‌نهند و قافله دل‌هاي بي‌قرار روي به قبله مي‌کنند و آمدنت را به انتظار مي‌نشينند...
و اينک اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله» در آستانه آدينه‌اي ديگر که فضا از ميلاد حضرت امام حسين، ابوالفضل العباس و امام زين‌العابدين عليهم السلام عطرآگين است، با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي‌کنيم.
به زمزم نمي‌دهيم
ما بي‌تو دل به لذت عالم نمي‌دهيم...
عشق تو را به عالم و آدم نمي‌دهيم
هر روز در نبودن تو پيرتر شديم...
در سينه‌مان هواي به جز غم نمي‌دهيم
سر باز کرده در هوست زخم‌هايمان...
زخمي که هيچ‌وقت به مرهم نمي‌دهيم
از جام مهر و عشق تو در قلبهايمان
يک جرعه را به چشمه زمزم نمي‌دهيم
آقا بيا اگر چه نداريم توشه‌اي...
جز جان خويش در ره همدم نمي‌دهيم
دار و ندارمان دل و دل دادن به توست...
هر چند وسعمان نرسد کم نمي‌دهيم
سيدمهدي نژادهاشمي

شرمساري
سالي گذشت و وقت حساب و کتاب شد
پيشاني‌ام به محضرتان خيس آب شد
هر روز با گناه دلت را شکسته‌ام
بين من و تو، اينهمه عصيان حجاب شد
***
زهرامداري
آقا دلت گرفته و چشمت بهاري است
از ديده تو کوثر احساس جاري است
آقا به ياد فاطمه شوريده مي‌شوي
آري اساس عشق به زهرامداري است
احسان محسني‌فر
***
چشمان تر
يابن‌الحسن دو چشم‌ترت درد مي‌کند؟
اين چشم‌هاي شعله‌ورت درد مي‌کند؟
از شدت غمي که در سينه شماست
مانند مادرت، کمرت درد مي‌کند؟
نيما نجاري
***
آقا اجازه؟!
آقا اجازه من بنويسم براي تو...
دارائيم تويي دل و جانم فداي تو
مي‌خوانمت به حرمت آواي قدسي‌ات
جان مي‌دهد به ما نفس آشناي تو
وقتي طلوع مي‌کني از پشت ابرها
گل مي‌کند زمين و زمان زير پاي تو
در‌‌ آسمان دهکده اعجاز مي‌شود
با شعله‌اي که مي‌دمد از چشم‌هاي تو
برگرد آخرين سفري را که رفته‌اي
تب کرده‌اند هر دو جهان در هواي تو
برگرد تا گره بخورد لحظه‌اي به هم
فرياد گريه‌هاي من و هاي‌هاي تو
آقا بيا که هر کسي از راه مي‌رسد...
سر مي‌دهد طنين «اناالحق» به جاي تو
تنها خودت شفاعتمان کن که اين طلسم
وامي‌شود به معجزه «ربنا»ي تو

 


شبکه‌هاي تلويزيوني دولتي يونان
به دليل مشکلات مالي تعطيل شدند
دولت يونان در راستاي سياست‌هاي کاهش هزينه‌هاي عمومي‌، شبکه ملي راديو و تلويزيون اين کشور با سابقه 75 سال را به دليل بحران اقتصادي موقتا تعطيل کرد.
به گزارش ايسنا، دولت يونان از بعدازظهر سه‌شنبه (11 ژوئن) شبکه ملي راديو و تلويزيون اين کشور را با سابقه‌اي 75 ساله به بهانه اجراي سياست‌هاي رياضتي و بحران اقتصادي تعطيل کرد.
در پي اين اقدام، اهالي رسانه و روزنامه‌نگاران يونان در کنار کارمندان آن که تعدادشان بيش از دو هزار و 500 نفر است‌، در مقابل ساختمان اين مرکز اعتصاب عمومي کردند. پليس ضد شورش در تمامي نقاط شهر آتن براي جلوگيري از درگيري پراکنده شده است.
به گزارش شبکه الجزيره نت، سيمون کاديکوگلو‌، سخنگوي دولت يونان درباره علت تعطيلي شبکه‌هاي تلويزيوني «اي.ار.تي» يونان گفت: نبود شفافيت خبري، هزينه‌هاي بالاي اين شبکه و سوءمديريت از علت‌هاي اصلي‌ اين تصميم بوده است.
وي در ادامه گفت: اين شبکه سه تا هفت برابر ايستگاه‌هاي تلويزيوني مشابه هزينه بر دوش دولت يونان مي‌گذارد، ولي اين تعطيلي در راستاي کاهش هزينه‌هاي عمومي دولت يونان انجام پذيرفته است.
اين مرکز که از ماه‌هاي گذشته شاهد اعتراضاتي در رابطه با برنامه‌هاي اصلاحي بوده است، به زودي با در پيش گرفتن سياستي جديد و کاهش تعداد کارمندان، کار خود را از سر خواهد گرفت.
سخنگوي دولت يونان در گفته‌هاي خود به تعداد کارمندان اخراجي و يا زمان راه‌اندازي مجدد اين مرکز اشاره‌اي نکرد.
هم‌اکنون دو هزار و 656 نفر از کارمندان اين مرکز بيکار شده‌اند و در قالب گروه‌هايي در مقابل اين مرکز تحصن کرده و خواهان پاسخگويي مقامات دولتي يونان در اين خصوص هستند.
موهومات شاعر رانت‌خوار
درباره گفتمان انقلاب اسلامي!
شاعر درجه سومي که مدت‌ها با تظاهر به مکتبي بودن، از رانت‌ها و امکانات دولتي بهره مي‌برد، در تازه‌ترين افاضات خود به گفتمان انقلاب اسلامي حمله کرد!
«ع.ک» پيش از اين وانمود به ارزشي بودن مي‌کرد، اما در سال 88 و پس از حمايت از ميرحسين موسوي، چهره‌اي شبه اپوزيسيون به خود گرفت. با اين حال چندان از سوي همفکرانش تحويل گرفته نمي‌شود، به همين دليل هر از گاهي با سرک کشيدن در رسانه‌هاي ضدايراني يا اظهاراتي، سعي در جلب توجه اپوزيسيون دارد.
وي در تازه‌ترين خودنمايي ناشيانه‌اش، طي يادداشتي آميخته از عصبانيت به گفتمان انقلاب اسلامي حمله کرده و انواع و اقسام توهين ها را به مبلغان اين گفتمان روا داشته است. اما جالب‌ترين بخش نظرات اين شاعر «جبار» آنجاست که گفتمان انقلاب اسلامي را به تشکيل صف سياسي براي اجراي اقتصاد سوسياليستي متهم کرده است!
اين شاعر، همچنان با صداوسيماي جمهوري اسلامي درحال همکاري است که اين موضوع مي‌تواند براي حراست رسانه ملي، هدف پيگيري قرار گيرد.
استقبال مردم مصر و مخالفت سلفي‌ها از پخش يک سريال ايراني!
در پي پخش سريال «مردان آنجلس» از شبکه دولتي مصر تعدادي از فعالان سلفي حاضر در مرکز راديو تلويزيون مصر ضمن مخالفت با آن مدعي شدند. اين سريال با داستان قرآني اصحاب کهف نوعي تلاش براي انتقال «فرهنگ شيعي» به مصر است!
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري الراي، اين روزها سريال «مردان آنجلس» ساخته فرج‌الله سلحشور هر شب ساعت هشت در شبکه دو تلويزيون رسمي مصر در حال پخش است و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
در پي اين استقبال برخي از فعالان در «ماسبيرو»، مرکز راديو تلويزيون مصر از موافقت مسئولان اين مرکز از جمله «صلاح عبدالمقصود» وزير اطلاع‌رساني و «شکري ابوعميره» رئيس اتحاديه راديو تلويزيون‌هاي مصر انتقاد کرده‌اند.
منابع مطلع اعلام کرده‌اند اين تعداد از فعالان در اين مرکز طي نامه‌اي به وزير اطلاع‌رساني مصر خواستار توقف پخش اين سريال تاريخي شده‌اند که تاکنون تنها هفت قسمت از آن پخش شده است. بنابر اين گزارش اين نخستين بار است که يک سريال تلويزيوني ايراني از شبکه رسمي مصر پخش مي‌شود و بسياري از مخالفان روابط مصر و ايران اين اقدام را نوعي تلاش براي بازگشت روابط دو کشور مي‌دانند و با آن مخالفت کرده‌اند. آنها مدعي شده‌اند پخش اين سريال نوعي تلاش براي انتقال «فرهنگ شيعي» به مصر است در حالي که داستان سريال «مردان آنجلس» داستاني قرآني است. در همين حال «ممدوح يوسف» رئيس شبکه دو تلويزويون مصر، با حمايت از پخش اين سريال گفت: اين سريال در فهرست کارهاي خارجي آرشيوي تلويزيون مصر بوده است و در فهرست پخش قرار گرفته و اگر مشکلي داشت سامانه نظارت ماسبيرو با پخش آن مخالفت مي‌کرد.
بنابر اين گزارش، پيش از اين و در دوران رژيم مبارک در پي پخش سريال «يوسف پيامبر» در مصر و استقبال گسترده مردم، وزير اطلاع‌رساني وقت با پخش آن مخالفت کرد و تلاش‌هاي گسترده‌اي براي دادگاهي کردن شبکه‌هاي خصوصي که اين سريال را پخش مي‌کردند، شکل گرفت.
بي بي سي فارسي در برابر
شور انتخاباتي ايران هنگ کرد!
با نزديک شدن به انتخابات رياست جمهوري، شبکه رژيم سلطنتي انگليس "بي بي سي" فارسي، گوي سبقت را از رقيب آمريکائيش VOA ربوده است و با زبان هاي مختلف از مردم دعوت مي‌کند در انتخابات شرکت نکنند.
به گزارش جام، بي‌بي‌سي فارسي در تماسش با مخاطبي گمنام، ضمن نمايش دادن عکس‌هايي از شور انتخاباتي مردم ايران، از بي‌رغبتي مردم خبر مي‌داد!
بي‌بي‌سي فارسي شب گذشته در راستاي اين رويه، با شخصي از تهران تماس گرفت تا فضاي انتخاباتي تهران و ايران را براي مخاطبان به تصوير بکشد؛ البته مطابق با سليقه مورد پسند اين شبکه.از اين که آيا واقعا اين فرد از تهران تماس گرفته بود يا از لندن مي‌گذريم؛ اما نکته جالبي در اين تماس وجود داشت که از آن نمي‌شود گذشت. بي‌بي‌سي در حالي صداي نااميدانه و همراه با سياه‌نمايي اين مخاطب را پخش مي‌کرد که تصاويري از استقبال گسترده مردم از کانديداها و شور انتخاباتي را نشان مي‌داد.
کاهش بي‌سابقه مخاطبان سينما در فرانسه در اثر بحران اقتصادي
سينماي فرانسه در پنج ماه ابتداي 2013 با کاهش 5/6 درصدي در جذب مخاطب در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته مواجه بوده است که اين ميزان کاهش تماشاگر در 34 سال گذشته بي‌سابقه بوده است. بحران اقتصادي و افزايش فقر مادي در فرانسه از عوامل کاهش بي‌سابقه مخاطب‌هاي سينما در اين کشور است.
به گزارش ايسنا، سينماي فرانسه پس از کاهش 6/10 و 21 درصدي در جذب مخاطب در ماه‌هاي ژانويه و فوريه، رشد 5/15 درصدي در ماه مارس و متعاقب آن افول 7/19 درصدي در ماه آوريل، در ماه مي از افزايش 7/8 درصدي مخاطب برخوردار شد، به طوري که 5/17 ميليون نفر در اين ماه براي تماشاي فيلم به سينماهاي فرانسه رفتند.
فروش 5/17 ميليون دلاري در ماه مارس در 34 سال گذشته در سينماي فرانسه بي‌سابقه بوده است.
به گزارش سايت سينماي اروپا، مجموع کل مخاطبان سينماي فرانسه در پنج ماه اول سال 2013 به 6/81 ميليون نفر رسيد که در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته کاهش 5/6 درصدي را نشان مي‌دهد. همچنين در سال جاري ميلادي محصولات داخلي 7/39 درصد از سهم سينماي فرانسه را به خود اختصاص داده‌اند، در حالي که فيلم‌هاي آمريکايي50 درصد و محصولات ساير کشورها 3/10 درصد از سهم سينماي فرانسه را در اختيار داشتند.

 


يک روزنامه آمريکايي در گزارشي با اشاره به تحولات سوريه تاکيد کرد: ايران بزرگترين پيروز رخدادهاي اخير سوريه است و توازن قدرت منطقه‌اي به سمت ايران در حال حرکت است.
روزنامه آمريکايي «واشنگتن پست» در مقاله‌اي درباره تحولات سوريه تصريح کرد که در حالي که مبارزان «حزب‌الله» در مبارزات در سوريه به منظور کمک به احياي دولت «بشار اسد» مشارکت دارند، ايران در حال حاضر به عنوان بزرگترين پيروز در درگيري‌هاي گسترده منطقه‌اي است آن هم به دليل نفوذي که در جنگ سوريه داشته است.
به گزارش فارس، اين روزنامه آمريکايي سپس با توجه به پيروزي اخير دولت سوريه در بازپس‌گيري کنترل شهر «القصير» گفت که توازن قدرت منطقه‌اي ظاهرا به نفع ايران پيش رفته است.
«مصطفي اعلاني» مدير امنيت و دفاع شوراي تحقيقات مستقر در «دبي» در خصوص اعمال نفوذ ايران در سوريه مدعي شد: اين جنگ ايران است، ديگر جنگ سوريه نيست. اين مسئله يک هژموني در منطقه است.
وي ادامه داد که اين برجسته شدن ايران مي‌تواند به جسارت اين کشور در ديگر زمينه‌ها از جمله برنامه هسته‌اي، اهداف اين کشور در عراق، لبنان و ديگر موضوعات منجر شود.
اعلاني تاکيد کرد: اگر ايران در اين درگيري (سوريه) پيروز شود و دولت سوريه احيا شود، سياست مداخله‌جويانه ايران گسترده‌تر مي‌شود و اعتبار اين کشور تقويت مي‌شود.
روزنامه واشنگتن پست به نقل از «محمد عبيد» يکي از تحليلگران لبناني که ارتباط نزديکي با حزب‌الله دارد، گزارش کرد: از نظر ايران، حفظ دولت اسد همچنين بر کنترل ايران بر راهرو نفوذ که از تهران و از ميان بغداد، دمشق و بيروت تا «مارون الراس» کشيده شده است، تاييد مي‌کند.
عبيد ادامه داد: حزب‌الله بخشي از استراتژي ايران است. اين امر به عنوان يک پيروزي براي گروه ايران، سوريه، عراق و حزب‌الله عليه گروهي است که توسط آمريکا حمايت مي‌شوند.
بنابراين گزارش، ارسال سلاح براي تروريست‌هاي سوريه و امکان ايجاد منطقه پرواز ممنوع در اين کشور از جمله گزينه‌هاي پيشروي کاخ سفيد براي حمايت از مخالفان اسد در پي ناکامي‌هاي اخير است.

 


سخنگوي دستگاه ديپلماسي کشورمان تاکيد کرد ما مسلما از هر راهکار و ابتکار سياسي استقبال مي‌کنيم، ولي بعد از مشخص شدن همه جزئيات مربوط به اجلاس ژنو 2 نحوه شرکت در آن را بررسي خواهيم کرد.
«سيدعباس عراقچي» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در مورد انتشار خبري مبني بر دعوت از ايران براي حضور در کنفرانس ژنو 2 در راستاي سفر «حسين اميرعبدالهيان» معاون وزير امور خارجه به مسکو، گفت: وضعيت سابق در رابطه با ژنو 2 کماکان ادامه دارد و در اين بين طرف‌هاي مختلفي علاقمندي خود را براي حضور در اين کنفرانس و خصوصا حضور ايران نشان داده‌اند.
وي ادامه داد: اما مشکل اصلي وجود اختلاف ديدگاه‌هايي است که بين معارضه و برخي کشورها وجود دارد.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي تاکيد کرد: هنوز در مورد تاريخ و جزئيات اين کنفرانس جمع‌بندي لازم صورت نگرفته و در همين راستا رايزني‌ها بين روسيه، آمريکا و «اخضر ابراهيمي» نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه ادامه دارد و ما از تلاش‌هاي روسيه براي حل بحران در سوريه حمايت مي‌کنيم.
عراقچي تصريح کرد: هنوز در جريان برگزاري کنفرانس ژنو 2 تحول جديدي رخ نداده و اينگونه خبرها همان اظهار علاقمندي کشورهاي مختلف براي حضور ايران در اين اجلاس است.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در مورد اينکه اگر از ايران دعوت شفاهي به عمل آيد، ايران درکنفرانس حضور خواهد يافت يا خير گفت: تمامي اينها بستگي به اين دارد که اين اجلاس در چه تاريخ و شرايطي برگزار مي‌شود و هر طرف با چه موضع و انگيزه‌اي در اين اجلاس شرکت مي‌کند.
عراقچي ادامه داد: ما مسلما از هر راهکار و ابتکار سياسي استقبال مي‌کنيم، ولي بعد از مشخص شدن همه جزئيات مربوط به اجلاس، نحوه شرکت در آن را بررسي خواهيم کرد.
عراقچي خاطرنشان کرد: هنوز جواب قطعي براي رفتن يا نرفتن به اين کنفرانس وجود ندارد.
در همين راستا، «حسين اميرعبداللهيان»‌ معاون وزارت خارجه در نشست خبري خود اعلام کرده بود که از جمهوري اسلامي ايران تنها دعوت شفاهي از سوي برخي برگزارکنندگان اين کنفرانس به عمل آمده و تاکنون از هيچ کشوري دعوت کتبي نشده است.

 


مديرکل امور سياسي بين‌المللي وزارت خارجه مسئله فلسطين را از اولويت‌هاي اول ايران از بدو پيروزي انقلاب اسلامي ايران دانست.
«اسحاق آل حبيب» مديرکل امور سياسي بين‌المللي وزارت امور خارجه کشورمان در کنفرانس کمک‌کنندگان به فلسطين در باکو گفت: برخي کشورها متاسفانه مشکلات فلسطين را در سطح نازلتري مطرح مي‌کنند و اين مشکلات را صرفا در مسائل مالي خلاصه مي‌کنند، ما معتقديم سازمان همکاري اسلامي بايد تلاش مضاعفي را براي تحقق قطعنامه‌هاي خود در رابطه با فلسطين بعمل آورد.
وي تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران به تعهدات خود در چارچوب صندوق قدس شريف که در کميته فلسطين در اجلاس سران کشورهاي غيرمتعهد در تهران مطرح شده است، پايبند است. مديرکل امور سياسي بين‌المللي وزارت امور خارجه ايران مسئله فلسطين را از اولويت‌هاي اول جمهوري اسلامي ايران از بدو پيروزي انقلاب اسلامي ايران برشمرد و افزود: جمهوري اسلامي ايران براي کاهش آلام مردم مسلمان فلسطين از هيچ کوششي فروگذار نکرده و همواره به حمايت‌هاي مادي و معنوي از مردم مظلوم اين سرزمين ادامه داده است.
به گزارش تسنيم، آل‌ حبيب با اشاره به اينکه جمهوري اسلامي ايران در همه جا از حق مسلم مردم فلسطين دفاع کرده و از تشکيل فلسطين مستقل به مرکزيت قدس شريف حمايت کرده است، معتقد است مذاکرات با رژيم صهيونيستي هيچ‌وقت نتيجه‌اي دربر نخواهد داشت.
نشست سازمان همکاري اسلامي با عنوان کمک‌کنندگان به فلسطين، با تاکيد بر لزوم کمک مالي 500 ميليون دلاري جهت اجراي دوازده طرح توسعه در قدس شريف روز سه‌شنبه در باکو پايتخت جمهوري آذربايجان پايان يافت.

 


وزيران خارجه جمهوري اسلامي ايران و آلمان در مکالمه تلفني پيرامون موضوعات مورد علاقه دو طرف گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.
دکتر علي‌اکبر صالحي در اين تماس تلفني که روز چهارشنبه صورت گرفت، مراتب تسليت خود را نسبت به کشته و بي‌خانمان شدن تعدادي از شهروندان آلماني در حادثه سيل اخير در آن کشور ابراز کرد.
او با اعلام آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي کمک‌رساني و ارائه خدمات امدادي مورد نياز در جهت کمک به سيل‌زدگان، از همتاي آلماني خود خواست که مراتب هم‌دردي دولت و ملت ايران را به بازماندگان قربانيان سيل اخير ابلاغ کند.
تبادل‌نظر و رايزني پيرامون تحولات منطقه‌‌اي و بين‌المللي به‌ويژه تحولات سوريه از ديگر محورهاي گفت‌وگوي تلفني صالحي و گيدو وستروله بود.

 


رئيس‌جمهور روسيه در گفت‌و‌گو با يک شبکه خبري روسي تصريح کرد شکي ندارد، ايران به تعهدات بين‌المللي‌اش درباره موضوع هسته‌اي پايبند است.
«ولاديمير پوتين»، رئيس‌جمهور روسيه در گفت‌و‌گو با شبکه خبري راشاتودي با اعلام اين مطلب در عين حال افزود: نمي‌توان برخي نگراني‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي درباره برنامه هسته‌اي ايران را ناديده گرفت.
پوتين که کشورش يکي از کشورهاي گروه 1+5 در مذاکره با ايران پيرامون برنامه هسته‌اي اين کشور است، همچنين گفت تهديدهاي ايران عليه موجوديت اسرائيل پذيرفتني نيست.
رئيس‌جمهور روسيه گفت: «شک ندارم ايران به پيمان‌هاي بين‌المللي‌اش در اين موضوع پايبند است چون هيچ مدارکي براي رد اين موضوع وجود ندارد.»
به گزارش فارس، وي افزود: «ايران در منطقه‌اي بسيار متفاوت قرار دارد و وقتي ما از ايران مي‌شنويم که ممکن است اسرائيل را نابود کند، آن را غيرقابل قبول مي‌دانم. اين کار مفيد نيست.»
آمريکا، اسرائيل و شماري از متحدان آن‌ها بارها ايران را به پيگيري اهداف نظامي در برنامه انرژي هسته‌اي‌اش متهم کرده‌اند و اين اتهامات بي‌اساس را دستاويزي براي تحميل تحريم‌هاي غيرقانوني به جمهوري اسلامي قرار داده‌اند.

 


نخست وزير يمن بر خواست کشورش به توسعه روابط با جمهوري اسلامي ايران تاکيد کرد.
«محمد سالم باسندوه» در جريان ديدار با «محمود عليزاده»، سفير ايران در صنعا که دوره ماموريتش در اين کشور به پايان رسيده است، جوانب همکاري دو کشور و دو ملت برادر و همچنين راه‌هاي توسعه آن را مورد بررسي قرار داد و بر خواست کشورش به توسعه روابط با جمهوري اسلامي ايران تاکيد کرد.
بنا بر گزارش سايت الصحوه، وي گفت: ما مي‌خواهيم روابط دو کشور براساس همکاري‌هاي مثمرثمر و احترام متقابل و شفاف در مسائل مختلف باشد و علاوه بر آن ايران نقش محوري را در ايجاد ثبات، امنيت و وحدت يمن ايفا کند.
نخست‌وزير يمن تاکيد کرد که کشورش زيان ايران را به نفع خود نمي‌داند بلکه برعکس خواهان روابط با ايران اسلامي قدرتمند است.
وي گفت: نگاه ما همواره به ايران و دستاوردهايش است که دستاوردي براي همه ملت‌هاي اسلامي است. معتقديم که اختلافات ميان کشورهاي اسلامي به نفع تلاش‌هايي که در راستاي نزديکي ميان ملت‌هاي اسلامي و خواسته‌هاي آنها در مسائل سياسي، اقتصادي، توسعه‌اي و اجتماعي انجام مي‌شود، نيست.
به گزارش ايسنا، سفير ايران نيز درسخناني بر خواست کشورمان به تقويت روابط برادرانه با يمن تاکيد کرد و گفت که راهبرد ايران در قبال يمن تاکيد بر ثبات جمهوري يمن و حفظ وحدت و جدايي‌ناپذيري آن است.
وي همچنين به اهميت ادامه روابط ميان دو کشور اشاره کرد و گفت که ايران آمادگي آن را دارد تا در عرصه‌هاي توسعه‌اي به يمن کمک کند و علاوه بر آن در اجراي پروژه‌هاي توسعه‌اي مربوط به کشف و توليد نفت و گاز، احداث سدها، ايجاد راه‌هاي مواصلاتي و برق مشارکت داشته باشد.

 


خبرگزاري صداي روسيه در واکنش به يازدهمين انتخابات رياست‌جمهوري کشورمان تأکيد کرد نتيجه انتخابات ايران شگفت‌انگيز و غيرمنتظره خواهد بود.
خبرگزاري «صداي روسيه» در مورد انتخابات پيش روي رياست‌جمهوري کشورمان با «متيو ماکوفسکي» کارشناس سياسي دانشگاه «کوئين ماري» لندن مصاحبه‌اي داشته است. اين تحليلگر سياسي در پاسخ به پرسش خبرنگار «صداي روسيه» دراين‌باره که گمان مي‌کند کدام يک از نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري در نهايت بتواند اکثريت آرا را به سوي خود جلب نمايد مي‌گويد: «اين پرسشي است که براستي هيچ‌کس نمي‌تواند جوابي قطعي براي آن پيدا کند. مي‌ترسم پيش‌بيني کنم (!) چرا که نتايج انتخابات رياست‌جمهوري ايران به صورت تاريخي نشان داده است که نتيجه انتخابات به شدت غيرقابل پيش‌بيني است. اين موضوع از توان تحليلگران ايراني درون و برون از ايران نيز خارج است. به سختي مي‌توان در مورد اينکه چه فردي به رياست‌جمهوري خواهد رسيد اظهارنظر کرد.»
به گزارش باشگاه خبرنگاران وي در نهايت در پاسخ به پرسش خبرنگار «صداي روسيه» دراين‌باره که آيا به نظر او احتمال ايجاد «فتنه»‌اي ديگر از نوع فتنه 88 در انتخابات پيش رو وجود خواهد داشت يا خير مي‌افزايد «پاسخ من به اين پرسش ساده است: خير. نتيجه انتخابات در ايران «غيرقابل انتظار» و «شگفت‌انگيز» خواهد بود.
ما واقعا نمي‌دانيم که چه روي خواهد داد. با اين حال مي‌توانم بگويم که قطعا با حوادثي همچون حوادث پس از انتخابات رياست‌جمهوري چهار سال پيش [فتنه 88] مواجه نخواهيم شد. بايد گفت که «فتنه سبز» جرياني مرده است. هيچ‌گونه نارضايتي عمده‌اي در ايران وجود ندارد.»

 


اراک- خبرنگارکيهان:
7 مدال رنگارنگ حاصل تلاش کشتي‌گيران آزادکار پيشکسوت استان مرکزي، از رقابت‌هاي کشوري است.
در اين رقابت‌ها که در سالن هفتم تير تهران برگزار شد، علي طاهري و هوشنگ يداللهي ضمن کسب 2 مدال طلا، جواز حضور در مسابقات جهاني بوسني را که در مهرماه امسال برگزار مي‌شود، بدست آوردند.
از تيم 13نفره کشتي‌گيران پيشکسوت استان مرکزي، فخرالدين روانبخش نقره گرفت، احمد حامدي، سعيد آمين، خسرو مقبولي و عليرضا ذولفعلي صاحب گردن‌آويز برنز شدند.
در بخش تيمي هم استان مرکزي در سکوي سوم ايستاد.
طبق برنامه اعلام شده از سوي فدراسيون کشتي، مسابقات فرنگي پيشکسوت کشوري 4 تيرماه در تهران برگزار مي‌شود.

 


فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي گفت: خلق حماسه سياسي با مأيوس کردن دشمنان انقلاب اسلامي و حضور پرشور مردم در پاي صندوق‌هاي اخذ راي در 24 خرداد رقم مي‌خورد.
به گزارش ايرنا، سرتيپ اسماعيل احمدي‌مقدم در جمع خبرنگاران در بيرجند افزود: تاکنون ستادهاي تبليغاتي نامزدهاي انتخابات 24 خرداد در کمال رعايت قانون و نظم و آرامش به برگزاري اجتماعات و نشست‌هاي خود اقدام کرده‌اند.
وي اظهار داشت: شور انتخاباتي نياز به مقدمه شناخت مردم از نامزدها براي حضور گسترده در پاي صندوق‌هاي راي دارد که اين مهم بخوبي بر فضاي انتخاباتي حاکم است.
وي با اشاره به اينکه دشمن همواره براي حاشيه آفريني در انتخابات تلاش مي‌کند يادآور شد: با مراقبت مرزباني، واحدهاي اطلاعاتي، امنيتي، ارتش و سپاه، تاکنون هيچ حادثه خاصي در مرزها در ارتباط با انتخابات رخ نداده است.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران افزود: با حفاظت و مراقبت کامل از مرزهاي کشور و برقرار بودن امنيت اجتماعي زمينه حضور حداکثري مردم در پاي صندوق‌هاي راي مهيا شده است.
سردار احمدي‌مقدم با اشاره به اينکه مقدمه حماسه سياسي آغاز شده و به فرموده رهبر معظم انقلاب مظهر اين حماسه انتخابات است گفت: تمامي شاخص‌ها نشان مي‌دهد مردم حضور خوبي در پاي صندوق‌هاي راي خواهند داشت.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ادامه داد: با خودباوري مردم به ظرفيت‌هاي موجود، از تهديدها و تحريم‌هاي دشمن عبور خواهيم کرد و حماسه اقتصادي که مقدمه آن حماسه سياسي است رقم خواهد خورد.
سردار احمدي‌مقدم در آخر با اشاره به اينکه استان خراسان‌جنوبي امن‌ترين استان کشور است افزود: تاکنون با ارزيابي انجام شده از عملکرد فرماندهي انتظامي 17 استان کشور، خراسان‌جنوبي در رده نخست قرار دارد.
وي وجود امنيت در خراسان جنوبي را مرهون وجود مردم متدين و متعهد و تلاش همه دستگاه‌هاي استان درحوزه قضايي، امنيتي، اطلاعاتي، استانداري و اعضاي شوراي تامين دانست.

 


اهواز- خبرنگار کيهان:
براي نخستين بار در مجتمع بندري امام خميني محموله آهن اسفنجي به وزن 32 هزار تن بارگيري و صادر شد.
معاون دريايي و بندري اداره‌کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان با اعلام اين خبر اظهار کرد: اين محموله سنگ‌آهن اسفنجي که قابليت اشتعال دارد، با رعايت اصول ايمني در محوطه روباز اين مجتمع بندري دپو و در يک فروند کشتي با مشارکت بخش خصوصي بارگيري و به مقصد کشورهاي جنوب شرقي آسيا صادر شد.عليرضا خجسته در ادامه افزود: لوله‌کشي به منظور تزريق گاز هيدروژن و ارتقاي سطح ايمني محموله نيز يکي از بخش‌هاي بارگيري آن به شمار مي‌رفت که با مشارکت بخش خصوصي و با موفقيت انجام شد که بر توانمندي‌هاي اين مجتمع بندري در بارگيري انواع کالاها از جمله کالاهاي اشتعالزا افزوده شده است.

 


رئيس هيئت‌امناي کارگاه ساخت ضريح امام حسين(ع) گفت: طراحي ضريح شهداي 72 تن کربلا توسط استاد فرشچيان به اتمام رسيده است.
حجت‌الاسلام والمسلمين علي نظري منفرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اين که مراحل قلم‌زني و نقره‌کاري ضريح شهداي 72 تن کربلا آغاز نشده است، تصريح کرد: اين ضريح در پايين پاي شهدا 72 تن در کربلا نصب خواهد شد که چارچوب اين ضريح آماده شده است.
وي با اظهار اين که بخشي از نذورات وصولي ضريح جديد امام حسين(ع) صرف هزينه ساخت ضريح شهداي 72 تن کربلا شده است افزود: آبکاري‌هاي داخل ضريح امام حسين (ع) تاکنون صورت نگرفته است و نصب گل‌هاي بخش بيروني ضريح نيز بايد انجام شود.
وي اظهار داشت: عمليات باقي‌مانده ضريح جديد امام حسين(ع) در کارگاه در حال انجام است و پس از اتمام به کشور عراق منتقل خواهد شد.

 


روابط عمومي اورژانس تهران از استقرار آمبولانس و 50 پزشک در روز انتخابات رياست جمهوري و شوراي شهر تهران خبر داد.
بنابر اين گزارش، آمبولانس‌هاي اورژانس تهران در 19 منطقه آموزش و پرورش و صندوق‌ها مستقر مي‌شوند.
در ضمن 50 پزشک و پرستار در اين روز در مناطق از پيش تعيين شده مستقر خواهند شد.
گفتني است در روز جمعه کليه پايگاه‌هاي مرکز اورژانس تهران به صورت شبانه‌روزي فعاليت مي‌کنند.
سخنگوي سازمان آتش‌نشاني نيز از آماده‌باش کامل سازمان آتش‌نشاني در روز انتخابات خبر داد.
جلال ملکي در اين باره اظهار داشت: سازمان آتش‌نشاني در روز 24 خرداد براي تأمين ايمني اين روز 100 ايستگاه آتش‌نشاني را در آماده‌باش کامل قرار مي‌دهد؛ علاوه بر اين هر ايستگاه در محدوده تحت پوشش خود در نقاط حساس و پرتراکم مانند ميادين و خيابان‌هاي اصلي با خودروهاي سنگين، سبک و موتورسيکلت‌ها به همراه تجهيزات کامل مستقر مي‌شوند.
وي افزود: برخي از نيروهاي سازمان به صورت ثابت و برخي ديگر به صورت گردشي محدوده را تحت کنترل خود قرار مي‌دهند و همه مديران و رؤساي سازمان نيز از نخستين ساعات تا آخرين لحظه رأي‌گيري به محل برگزاري انتخابات سرکشي مي‌کنند؛ نيروهاي سازمان آتش‌نشاني در حوزه‌هاي بزرگ جمع‌آوري آراء مستقر شده و به صورت گشتي و دوره‌اي از حوزه‌هاي کوچک بازديد مي‌کنند.

 


اصفهان- خبرنگارکيهان:
امام‌جمعه اصفهان گفت: مردم با حضور خود در انتخابات حمايت خود را از نظام جمهوري اسلامي ايران اعلام مي‌کنند.
آيت‌الله سيد يوسف طباطبايي‌نژاد با تاکيد بر قانون‌گرايي نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري گفت: حمايت مردم از نظام افزايش امنيت کشور را در پي دارد و دشمنان را از هرگونه دست‌اندازي و دخالت در امور کشور مايوس مي‌کند.
نماينده ولي فقيه در استان اصفهان، نامزدها را از بيان شعارهايي خارج از حدود و اختيارات رئيس‌جمهوري براي جلب آرا مردم منع کرد و افزود: رئيس‌جمهور ايران اسلامي بايد بتواند بر همه آنچه وعده داده است عمل کند چرا که عدم تحقق وعده‌هاي وي شأنيت رئيس‌جمهور و نظام را زير سوال مي‌برد.
وي تصريح کرد: رئيس‌جمهور آينده بايد براساس سند چشم‌انداز 20 ساله برنامه‌ريزي کرده و از انجام اقداماتي که مسير کشور در رسيدن به اين اهداف را به انحراف مي‌کشاند خودداري کند.
وي بر اهميت انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا نيز تاکيد کرد و گفت: شوراهاي اسلامي عقل منفصل شهر و روستا هستند بنابراين اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا بايد عاقل، کاردان، متدين و دلسوز بوده و براي تامين بودجه و هزينه آن براي عمران شهر و روستاي خود ساعي باشند.
امام‌جمعه اصفهان از هواداران نامزدها خواست تا به دور از حواشي و دروغ‌پراکني به معرفي کانديداي مورد نظر خود بپردازند و سعي کنند در فضايي پرشور و نشاط اما آرام حماسه سياسي کشور را رقم بزنند.
وي خاطرنشان کرد: مبادا نامزدها يا هواداران آنها براي تبليغ خود اقدام به تخريب يا متهم کردن ديگران کنند.

 


وزير نيرو درخصوص تامين برق در تابستان امسال گفت: براي برق اين فصل نگراني نداريم.
مجيد نامجو افزود: با توجه به ظرفيت نيروگاه‌هاي برقابي و نيروگاه‌هاي حرارتي، پيک تابستان براي 46 هزار مگاوات برنامه‌ريزي شده است.
وي اضافه کرد: وزارت نيرو از اين بابت که بتواند در پيک تابستان موضوع را مديريت کند، به خوبي بر اوضاع مسلط است و از اين بابت نگراني ندارد.
وزير نيرو درخصوص واگذاري شرکت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي، گفت: براساس جمع‌بندي‌هاي سازمان خصوصي‌سازي واگذاري شرکت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي منوط به يکپارچه‌سازي اين شرکت‌ها است.
نامجو درباره آخرين وضعيت يکپارچه‌سازي شرکت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي اظهار کرد: سازمان خصوصي‌سازي و هيات واگذاري براساس اينکه شرکت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي هر دو جزو گروه دو واگذاري بوده‌اند، در چندين نشست به اين جمع‌بندي رسيد که ابتدا بايد اين شرکت‌ها يکپارچه‌سازي شوند.
وي ادامه داد: بر اين اساس، به جاي اينکه در هر استان يک شرکت آب و فاضلاب روستايي و يک شرکت آب و فاضلاب شهري وجود داشته باشد، بايد يک شرکت آب و فاضلاب شهري و روستايي با ماهيت غيردولتي وجود داشته باشد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو، نامجو با بيان اينکه تمام مسايل قانوني ايجاد شرکت‌هاي يکپارچه آب و فاضلاب و تغيير اساسنامه‌ها صورت گرفته خاطرنشان کرد: همچنين مجوزهاي مربوطه از دولت اخذ و احکام نيز صادر شده است و بدين ترتيب به زودي در هر استان يک شرکت آب و فاضلاب شهري و روستايي خواهيم داشت.

 


مدير فرودگاه بين‌المللي آبادان از برقراري پرواز کيش در مسير آبادن پس از توقف چند ساله خبر داد.
محمدرضا رضايي در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: برقراري پرواز در مسير کيش بعد از وقفه‌اي بيش از هفت ساله با همکاري شرکت هواپيمايي قشم از سر گرفته شد.وي اضافه کرد: پروازهاي شرکت هواپيمايي قشم به صورت برنامه‌اي در روزهاي يکشنبه و چهارشنبه هر هفته در مسير کيش- آبادان و برعکس از روز چهارشنبه آينده با هواپيمايي F50 آغاز مي‌شود.
رضايي با تاکيد بر تلاش در راستاي افزايش پروازها خاطرنشان کرد: فرودگاه آبادان با توجه به ظرفيت موجود در صورت استقبال آماده پذيرش برقراري پرواز در مسيرهاي ديگر است.وي گفت: پروازهاي فرودگاه آبادان با اضافه شدن کيش در مسيرهاي تهران، مشهد، اصفهان، شيراز و خارک همراه است.

 


رئيس کل گمرک جمهوري اسلامي ايران از کاهش زمان ترخيص کالا از نيمه تيرماه سال جاري خبر داد و گفت: قرار است مجوزهاي ترخيص کالا از زمان مذکور همپوشاني شود.
عباس معمارنژاد در گفت‌وگو با ايرنا با اشاره به برگزاري جلساتي براي ساماندهي مجوزهاي ترخيص کالا با سازمان‌هاي متولي صدور مجوز، اظهار داشت: در اين جلسات توافق شده تا سازمان‌هاي صادرکننده مجوز همانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و سازمان ملي استاندارد از همپوشاني مجوزها خودداري کنند.
به گفته وي، برهمين اساس قرار است سازمان ملي استاندارد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي تا پايان خرداد ماه سال جاري فهرست کالاهايي که يک مجوز خاص را به صورت همزمان براي واردات کالاها صادر مي‌کنند به گمرک ارايه دهند.
معاون وزير امور اقتصادي و دارايي ادامه داد: هم‌اکنون صدور مجوزها به‌گونه‌اي است که گاهي براي يک کالا نظير گندم سه مجوز با يک نوع آزمايش از سازمان‌ها و وزارتخانه‌هاي مختلف دريافت مي‌شود و اين امر سبب شده تا فرآيند ترخيص کالا از گمرک طولاني شود.
وي افزود: در صورت همپوشاني مجوزها، تجارت تسهيل و زمان ترخيص کالا از گمرک کوتاه‌تر مي‌شود.

 


شهرکرد-خبرنگار کيهان:
حضور گسترده و يکپارچه ملت بزرگ ايران در انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهري و روستايي مشت محکمي بر دهان دشمنان نظام و انقلاب اسلامي است.
نماينده مردم شهرستانهاي شهرکرد، سامان و بن با اظهار مطلب فوق به خبرنگار کيهان افزود: شرايط بين‌المللي و شرايطي که استکبار جهاني براي ايران اسلامي بوجود آورده ايجاب مي‌کند که اقشار مختلف مردم براي حفظ امنيت و منافع ملي و دفاع از آرمانهاي انقلاب اسلامي و همچنين استقلال و تماميت ارضي کشورمان در انتخابات ياد شده حضور يافته و به کانديداهاي مورد نظر خود راي دهند.
سيد سعيد زمانيان دهکردي با اشاره به اينکه انتخابات تعيين سرنوشت همه مردم و در اين برهه از زمان بسيار حائز اهميت است، اضافه کرد: مردم، هم وقت‌شناس و موقعيت‌شناس هستند و هم خوب تشخيص مي‌دهند.وي تاکيد کرد: قطعا مردم سراسر کشورمان روز جمعه 24 خرداد 92 با شور و نشاط خاصي در انتخابات مشارکت مي‌کنند و برگ زرين ديگري بر افتخارات خود و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران خواهند افزود.

 


رشت- خبرنگار کيهان:
استاندار گيلان از صدور مجوز ورود کالاي همراه مسافر در منطقه آزاد تجاري- صنعتي انزلي خبر داد.
کيهان هاشم‌نيا اظهار داشت: براساس تصويب هيئت دولت، مسافران و گردشگران مي‌توانند برابر ضوابط تعيين شده از منطقه تجاري- صنعتي انزلي کالاي چمداني وارد کنند.وي با بيان اينکه صدور اين مجوز تاثير بسزايي در کاهش بيکاري خواهد داشت، گفت: براساس اين مصوبه همانند مناطق کيش و قشم مي‌توان براي واردات کالاي همراه مسافر از معافيت‌هاي تعرفه‌اي برخوردار شد.استاندار گيلان در ادامه خاطرنشان ساخت: براي اجرايي شدن مصوبه هيئت وزيران در زمينه واردات کالاي همراه مسافر گام‌هاي بعدي در زمينه استقرار گمرک و نهادهاي نظارتي در منطقه آزاد برداشته مي‌شود.

 


رئيس پليس راهور تهران با اعلام اينکه متولي بحث کاهش آلودگي هوا و ترافيک در پايتخت مشخص نيست، گفت: رئيس جمهور آينده بايد دستگاههاي متولي را مشخص و هر دستگاه به تکاليفش عمل کند.
سردار حسين رحيمي در گفتگو با مهر اظهار داشت: به عنوان متولي ترافيک پايتخت مي‌گويم بايد بحث ترافيک و آلودگي هواي پايتخت سر و سامان يابد و ترافيک با يک برنامه‌ريزي درست و راهکار اصولي و منطقي ساماندهي شود. اگر رئيس جمهور آينده به همراه مسئولان شهري براي ترافيک برنامه‌ريزي نکنند اين موضوع به معضل جدي پايتخت تبديل مي‌شود.وي ادامه داد: امروز کاهش ترافيک و آلودگي هوا در پايتخت متولي ندارد و در دستورالعمل جامع کاهش آلودگي هوا بايد مشخص شود که چه کسي متولي ساماندهي اين امور است. متأسفانه امروز بحث ترافيک و آلودگي پايتخت روي هوا است و مشخص نيست چه دستگاهي بايد وارد ميدان شود.
به گفته رئيس پليس راهور تهران، تاکنون چند بار اين دستورالعمل به هيئت دولت ارسال شده است اما هر بار بدون جواب برگشت خورده است و دولت جواب درستي در اين باره نداده است.
رحيمي افزود: رئيس جمهور آينده بايد متولي بحث کاهش آلودگي هوا و ترافيک را مشخص کند و ساير دستگاهها نيز همکاري لازم را انجام دهند. البته دستگاه متولي بايد پاسخگوي اقدامات انجام شده باشد و خودش تکاليف هر دستگاه را مشخص کند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10