(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 25 خرداد 1392 - شماره 20517

ورزشگاه 15 هزار نفري بيرجند بعد از 6سال همچنان ناتمام (يادداشت خبرنگار)
توسط استاندار اعلام شد
سرمايه‌گذاري 300ميليارد ريالي براي فرودگاه بين‌المللي زنجان
کوتاه از ورزش شهرستانها
صادرات 70 درصد برق توليدي در گيلان
راه‌اندازي بندر خشک در يزد تصويب شد
توزيع 112 هزار اصله نهال پسته ميان باغداران دامغان
ساخت مرکز دارالقرآن فوق تخصصي در منطقه زرگان
سربه زيري هميشگي ما مسافرها
پروژه آب و فاضلاب استان زنجان نيازمند اعتبار است
بهره‌برداري از 3 طرح زيست‌محيطي در ساوه
اجراي 60 طرح محروميت‌زدايي پدر روستاهاي استان سمنان
راه‌اندازي تالار مبادلات املاک و مستغلات در مشهد
اتمام علمک‌گذاري گاز در طبس تا پايان سال
کشاورزي کرمانشاه با اختصاص تسهيلات جديد توسعه مي‌يابد
نصب نيروگاه کوچک خورشيدي در پارک ايثارگران اصفهان
ايران در کيهان
بهره‌برداري از 534 واحد مسکوني موقوفي در مشهد
فرماندار گنبد کاووس: 20 طرح اقتصادي اين شهرستان نيازمند تسهيلات است
توليد سموم گياهي دفع آفات توسط محقق زن قائمشهري
انتصابات جديد در شهرستان ها
بابل به فرمانداري ويژه ارتقا يافت
   


ورزشگاه 15 هزار نفري بيرجند که عمليات اجرايي آن از اسفندماه 85 آغاز شده بود پس از گذشت 6 سال هنوز منتظر افتتاح و بهره‌برداري است.
در مهر ماه سال 88 مسئول ارشد ورزش استان در گفت‌وگو با خبرگزاري موج اظهار داشت: پروژه ورزشگاه 15 هزار نفري بيرجند نه کمبود اعتبار دارد و نه پيمانکار آن ضعيف است بلکه کندي روند تکميل آن دلايل ديگري دارد. دلايلي که هيچ‌گاه ذکر نشد.
اما با توجه به اتمام عمر دولت دهم و تاکيد دولتمردان بر اتمام پروژه‌هاي مهر، اين ترديد وجود دارد که آيا ادامه کار که سرعت بيشتري گرفته است با دقت انجام مي‌شود يا خير؟
در همين راستا باخبر شديم که به دليل فوق مقرر شده که براي سرعت بخشيدن به اتمام کار از چمن مصنوعي استفاده شود حال آنکه يکي از کارشناسان تربيت‌بدني بيرجند مي‌گويد: از نظر AFC اين نوع چمن براي چنين ورزشگاهي استاندارد لازم را ندارد و از طرفي با توجه به شرايط آب و هوايي و اقليم خاص اين منطقه استفاده از چمن مصنوعي هيچ توجيهي ندارد.
حاجي‌پور کارشناس ارشد مديريت ورزشي مي‌گويد: صندلي‌هاي به کار گرفته در جايگاه تماشاچيان به رنگهاي آبي و سفيد است که با توجه به حساسيت فوتباليستها و طرفداران اين رشته به دو رنگ آبي و قرمز اين امر در آينده مشکل‌ساز خواهد شد. وي همچنين خاطرنشان ساخت از آنجا که اين استاديوم با استانداردهاي سال85 طراحي شده است و فناوريهاي ورزشي روز به روز در حال پيشرفت مي‌باشد لازم است که در ادامه کار تجهيزات و امکانات آن مطابق با فناوريهاي جديد به روز رساني شود. حاجي‌پور از ديگر مشکلات اين ورزشگاه را نامناسب بودن ورودي با توجه به قرار گرفتن آن در مجاورت کمربندي بيرجند- مشهد- زاهدان دانست و خواستار حل اين مشکل از سوي اداره کل راه و شهرسازي استان شد. در پايان ذکر اين نکته ضروري است که مديران ارشد ورزش استان هنوز هيچ تاريخي براي افتتاح اين پروژه مشخص نکرده‌اند و بايد منتظر ماند تا اينکه بالاخره اين استان کي صاحب يک ورزشگاه در خورشأن ورزشکارانش مي‌شود.
بيرجند- خبرنگار کيهان

 


زنجان- خبرنگارکيهان:
استاندار زنجان گفت: 300ميليارد ريال براي فرودگاه زنجان سرمايه‌گذاري شده است.
دکتر محمد رئوفي‌نژاد در مراسم افتتاح سالن انتظار فرودگاه زنجان ضمن بيان مطلب فوق افزود: طي 5سال اخير اقدامات مطلوبي براي افزايش ظرفيت‌هاي اين فرودگاه انجام شده است.
وي با بيان اينکه شايد برخي از اقشار جامعه نتوانند از ظرفيت‌هاي فرودگاه زنجان به صورت مستقيم بهره‌مند شوند، آن را داراي ظرفيت بالايي دانست و افزود: پتانسيل خوبي در اين فرودگاه وجود دارد که بايد نسبت به بهره‌برداري مناسب از آن اقدام کرد.
استاندار زنجان از هزينه 4ميليارد ريالي براي ساخت سالن انتظار فرودگاه خبر داد و تأکيد کرد: زماني نسبت به جذب و هزينه آن اقدام شد که اعتبارات عمراني در کشور، وضعيت ضعيفي داشت.
رئوفي‌نژاد به تکميل باند فرودگاه، ضلع شرقي و غربي اشاره کرد و اظهار داشت: اگر باند ضلع شرقي و غربي فرودگاه تکميل شود در 5سال آينده هيچ نياز ديگري احساس نمي‌شود.

 


انتخاب رئيس هيئت وزنه‌برداري استان
اراک- خبرنگار کيهان: مجمع انتخاب رئيس هيئت وزنه‌برداري استان مرکزي با حضور حسين رضازاده رئيس فدراسيون وزنه‌برداري و سعيد ملکي مديرکل ورزش و جوانان اين استان برگزار شد.
در اين مجمع سيد محمد راهپيما براي 4 سال ديگر به عنوان رئيس هيئت وزنه‌برداري استان مرکزي انتخاب شد.

زيرمجموعه‌هاي ورزش‌هاي همگاني
* رئيس هيئت ورزش‌هاي همگاني استان مرکزي، با بيان اين که، 37 کميته ورزشي زيرمجموعه ورزش‌هاي همگاني است گفت: ورزش‌هاي صبحگاهي، بازي‌هاي ورزشي کودکان، ورزش بزرگسالان، ورزش در آب، چوگو، طناب‌زني، يوگا، پيلاتيس، ورزش‌هاي کارکنان دولت و مساجد، ماهيگيري، پرواز بادبادک‌ها، ايروبيک حرفه‌اي، ايروبيک در آب و... از جمله زير مجموعه‌هاي اين ورزش‌ها است.
نصرالله نان بده افزود: در بخش ورزش‌هاي همگاني حدود 574 مربي و 700 داور در سطح استان وجود دارد.

مسابقه دوچرخه‌سواري در صومعه‌سرا
صومعه‌سرا- خبرنگار کيهان: يک دوره مسابقه دوچرخه‌سواري با حضور 30 شرکت‌کننده توسط شوراي ورزشي و پايگاه بسيج روستايي سياه درويشان صومعه‌سرا برگزار شد.
اين مسابقه به مناسبت گراميداشت ولادت با سعادت حضرت علي(ع) و نيز سالروز آزادي خرمشهر در مسير پير بازار رشت به ضيابر صومعه‌سرا برگزار گرديد و طي آن 30 دوچرخه‌سوار از 3 روستاي لاکسار، شيخ محله و سياه درويشان مسافت 12 کيلومتري خانه بهداشت لاکسار تا پل جهاد سياه درويشان را رکاب زدند.
گفتني است در پايان اين مسابقه اميرحسين حسن‌نژاد توانست عنوان نخست را به دست آورد.

مسابقات پينگ‌پنگ کارکنان دولت
طبس- خبرنگار کيهان: مسابقات پينگ‌پنگ کارکنان دولت به مناسبت گراميداشت سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي همزمان با ايام سالروز فتح خرمشهر برگزار و نفرات برتر مشخص شدند.
اين مسابقات با شرکت 64 نفر از پرسنل دستگاه‌هاي دولتي شهرستان طبس به صورت انفرادي در خانه پينگ‌پنگ طبس در 4 روز متوالي برگزار شد.

 


رشت- خبرنگار کيهان:
70 درصد برق توليدي نيروگاه‌هاي استان گيلان صادر مي‌شود.
اين مطلب را مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي گيلان در بازديد از منطقه آزادانزلي عنوان و با بيان اينکه صنعت برق استان 3 برابر ميانگين کشور برق توليد مي‌کند گفت: 5 نيروگاه فعال گيلان در حال حاضر بيش از يک هزار و 950 مگاوات برق توليد مي‌کند که 70 درصد برق توليدي به ديگر استانها صادر مي‌شود.
کريم آزادگان اضافه کرد: با بهره‌برداري از پست 63 و 20 کيلوولت منطقه آزاد انزلي و خط انتقال برق آن که با پيشرفته‌ترين فناوريهاي جديد جهان و با هزينه 130 ميليارد ريال ساخته شده است، برق مورد نياز فعالان اقتصادي و توليدي اين منطقه تا 2 دهه ديگر نيز تامين مي‌شود.

 


يزد- خبرنگار کيهان:
استاندار يزد گفت: در جريان سومين سفر هيئت دولت به استان، ايجاد بارانداز و دپوي کالاي مرکزي توسط بخش خصوصي مورد تصويب هيئت دولت قرار گرفت.
محمدرضا فلاح‌زاده افزود: مجوز صادر شده براي بندرخشک بايد به تصويب هيئت دولت مي‌رسيد. بنابراين، اين طرح توسط استانداري و پس از پيگيري چندين ساله و جلسات متعدد کارشناسي و مديريتي مورد تاييد راه‌آهن جمهوري اسلامي و وزير راه و شهرسازي قرار گرفت که موافقت وزارتخانه‌هاي «اقتصاد» و «صنعت، معدن و تجارت» و پيشنهادات وزارت «راه‌ و شهرسازي» در تاريخ هشتم آبان 91 به دبيرخانه دولت ارسال کرد که با قرار گرفتن موضوع در دستور کار هيئت دولت، در جلسه مورخ 25/2/92 به تصويب هيئت دولت رسيد و ابلاغ شد.
وي به مزاياي ايجاد بندرخشک براي کشور اشاره کرد و گفت: موقعيت ممتاز يزد و قرار گرفتن در کريدور شمالي- جنوبي و شرقي- غربي، برخورداري از دو راه‌آهن طولي و يک راه‌آهن عرضي، قرار داشتن حدود 18 درصد راه‌آهن کشور در يزد، ضريب امنيتي بالا به دليل قرار گرفتن در مرکز کشور و آب و هواي مناسب براي نگهداري و توزيع کالا را از مزايا و محاسن کشوري اين پروژه است.
به گزارش خبرنگار ما تسريع در توزيع بالاي کالاهاي بنادر جنوب، کاهش هزينه‌هاي ناشي از معطلي کشتي‌ها در تخليه بار، کاهش خسارات ناشي از شرجي هوا در بنادر و کاهش حوادث ترافيکي در جاده‌ها از ديگر مزاياي کشوري ايجاد بندر خشک در يزد است که مورد اشاره استاندار قرار گرفت.
فلاح‌زاده گفت: سرمايه‌گذاري حدود 500 ميليارد تومان در استان، ايجاد اشتغال به صورت مستقيم براي بيش از 550 نفر را فراهم کرده است.

 


سمنان- خبرنگار کيهان:
مدير جهاد کشاورزي شهرستان دامغان گفت: با هدف افزايش توليد پسته درکشور 112 هزار اصله نهال پسته يارانه‌اي ميان پسته‌کاران اين شهر توزيع شد.
عباس عليان نژاد افزود: پسته دامغان يکي از مرغوب‌ترين پسته‌هاي کشور است و بخش عمده‌اي از توليد پسته کشور در اين منطقه صورت مي‌گيرد.
وي اظهار داشت: به منظور ارتقاي کيفي و سلامت پسته دامغان طرح پيش‌آگاهي و کنترل آفات پسته در سطح 5400 هکتار از باغ‌هاي پسته اجرا شده است و همچنين دوره‌هاي آموزشي مديريت باغ‌هاي پسته در چند نوبت برگزار شده است.

 


اهواز- خبرنگار کيهان:
تفاهم‌نامه اجرا و ساخت مرکز دارالقرآن فوق تخصصي بين آموزش و پرورش و چند تن از خيرين امضا شد.
مدير آموزش و پرورش ناحيه 2 اهواز با اعلام اين خبر اظهار کرد: مرکز دارالقرآن فوق تخصصي شهداي زرگان در زميني به مساحت 11 هزار و 53 متر در بلوار پاسداران در منطقه زرگان توسط چهارنفر از خيرين اين منطقه ساخته مي‌شود.
سيدبهادر موسوي با اشاره به اهميت ساخت اين مرکز فرهنگي گفت: ساخت چنين مراکزي موجب ترويج فرهنگ قرآن در جامعه و بهره‌مندي دانش‌آموزان و جامعه از فيوضات و برکات قرآن خواهد شد.
وي خاطرنشان کر‌د: در اين مرکز برنامه‌هاي قرآني در 12 سطح از جمله حفظ، تفسير، قرائت قرآن کريم، مسابقات اذان، نهج‌البلاغه و صحيفه سجاديه برگزار مي‌شود و به شرکت‌کنندگان گواهينامه‌هاي قرآني اعطاء خواهد شد.
گفتني است: کليه مراحل اجرا، طراحي و ساخت اين واحد آموزشي، توسط اين خيرين اجرا خواهد شد.

 


اين روزها افزايش کرايه تاکسي‌ها ديگر يک مقوله عادي است و نداشتن پول خرد از جانب راننده هم يک امر طبيعي‌تر.
در سال جديد علي‌رغم اينکه قيمت بنزين هيچ تغييري نکرد اما مديرعامل سازمان تاکسيراني کرج خبر داد که نرخ کرايه‌ها با تصويب فرمانداري و شوراي اسلامي شهر کرج افزايش يافته و اين با هدف مقرون به صرفه بودن جابه‌جايي مسافر و ايجاد انگيزه براي خدمات بهتر رانندگان تاکسي به شهروندان اعمال شده است.
همچنين اعلام شده تا رانندگان تاکسي‌ها موظف به دريافت کرايه براساس نرخ مصوب هستند و در صورت اخذ وجوه اضافي از شهروندان با آنان برخورد قانوني خواهد شد که نمي‌شود و هميشه حق با راننده است و اضافه وجوه به عنوان نداشتن پول خرد از سوي رانندگان اعلام مي‌شود.
با اين تفاسير سازمان تاکسيراني در مورد نرخ‌گذاري براي تاکسي‌ها نمي‌تواند نقش مهمي ايفا کند چون هر قيمتي که تعيين شود رانندگان، نرخ را براساس سليقه و انگيزه خود افزايش مي‌دهند.
براين اساس مي‌توان به سازمان تاکسيراني پيشنهاد کرد که افزايش نرخ کرايه‌ها را به خود رانندگان بسپارند و در اين ميان مسافران هم سر تعظيم فرود بياورند، چون در کرج حق مردم ضايع مي‌شود و جرات اعتراض به رانندگان را هم ندارند که اگر اعتراض کنند با برخوردي طلبکارانه و به دور از ادب برخي از آنان روبه رو خواهند شد.
خبرنگار کيهان در کرج

 


زنجان- خبرنگار کيهان:
طرح آب‌رساني به شهرستان‌هاي ابهر و خرم‌دره براي ادامه روند پيشرفت نيازمند اعتبار فوري بيش از 180 ميليارد ريال است.
مديرعامل آب و فاضلاب شهري استان زنجان با اعلام مطلب بالا افزود: اين طرح براي تامين آب شرب در اين 2 شهرستان استان براي جمعيت 250 هزار نفري و به ميزان 12 ميليون متر مکعب در سال به مرحله اجرا درآمد.
مهندس مسلم پورنصرت با اعلام اينکه زمان شروع اجراي تنها طرح ماندگار آب و فاضلاب استان سال 88 بود، افزود: اين طرح با برنامه‌ريزي صورت گرفته امسال به اتمام مي‌رسد.

 


اراک- خبرنگار کيهان:
سه طرح زيست‌محيطي درساوه به بهره‌برداري رسيد.
اين طرح‌ها شامل يک واحد توليد کود «ورمي کمپز» با 20 ميليون ريال اعتبار و دو دستگاه امحاي زباله بيمارستانهاي شهيد مدرس و شهيد چمران به ترتيب با هزينه‌هاي 200 ميليون تومان و با ظرفيت روزانه 200 کيلوگرم و 80 ميليون تومان با ظرفيت روزانه 50 کيلوگرم است.
در آيين بهره‌برداري از اين طرحها مديرکل محيط‌زيست استان مرکزي گفت: با توليد کود «ورمي کمپز» از خروج ارز براي ورود کود شيميايي جلوگيري مي‌شود.
انصاري يادآور شد: 300 واحد «ورمي کمپز» در کشور داريم که 15 واحد آن در استان مرکزي فعال هستند.

 


سمنان- خبرنگار کيهان:
مسئول بسيج سازندگي سپاه قائم آل محمد(عج) از اجراي 60 طرح با هدف محروميت‌زدايي از روستاهاي استان سمنان با همکاري قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء خبر داد.
حيار دوست محمديان گفت: اين طرح‌ها شامل: غسالخانه، حسينيه، سرويس بهداشتي، آبرساني، خانه عالم، تعمير مراکز مذهبي و... است که در روستاهاي تابعه شهرهاي سمنان، شاهرود، بسطام، دامغان و آرادان درحال اجراست.

 


مشهد- خبرنگار کيهان:
مديرعامل سازمان زمين و مسکن شهرداري مشهد از راه‌اندازي اولين تالار مبادلات املاک و مستغلات تا پايان ارديبهشت ماه در مشهد خبر داد.
مرتضي حقيقي گفت: در راستاي شفاف‌سازي و فراهم کردن زمينه مطلوب براي مبادلات ملکي شهروندان، همچنين تسريع و تسهيل ارائه خدمات به مردم به منظور اطلاع از شناسه‌هاي شهرسازي و ثبتي املاک از جمله کاربري، تراکم و ديگر مشخصات مورد درخواست از مديريت شهري، براي نخستين بار در کشور موضوع طراحي و راه‌اندازي تالار مبادلات و املاک و مستغلات در سطح شهرداري مشهد مطرح شد.
وي تصريح کرد: طبق برنامه‌ريزي انجام شده بهره‌برداري از مرحله اول سامانه تالار مبادلات املاک و مستغلات تا پايان ارديبهشت ماه امسال انجام شود.

 


طبس- خبرنگار کيهان:
علمک‌گذاري گاز در طبس تا پايان سال به اتمام مي‌رسد.
مديرعامل شرکت گاز خراسان جنوبي گفت: در سال جاري پيش از شروع فصل سرما کار علمک‌گذاري در کليه مناطق شهر طبس به اتمام مي‌رسد.
وي افزود: همچنين اجراي خط انتقال گاز به شهر عشق‌آباد طبس و 5 روستاي اين شهر در سال جاري آغاز و عمليات گازرساني به شهر ديهوک از اوايل سال آتي شروع خواهد شد.

 


کرمانشاه- خبرنگارکيهان:
20 ميليارد تومان تسهيلات جديد براي طرح توسعه کشاورزي و منابع آبي کشاورزي استان کرمانشاه اختصاص يافت.
اين خبر را حجت‌ اله‌دميار استاندار کرمانشاه درجلسه ستاد اجرايي طرح توسعه کشاورزي استان اعلام کرد و گفت: اختصاص چنين تسهيلاتي مي‌تواند بسترهاي لازم را براي اشتغال جوانان استان کرمانشاه به ويژه فارغ التحصيلان بخش کشاورزي فراهم کند.
وي تصريح کرد: مسئولان ذي ربط در حوزه کشاورزي مي بايست با پيگيري و جديت هرچه بيشتر بتوانند شرايط مطلوب و ايده‌آل را به منظور استفاده بهتر از تسهيلات اين طرح آماده کنند. استاندار کرمانشاه در ادامه ضمن تقدير از بانک‌هاي عامل در شناسنامه‌دار کردن طرح‌هاي توسعه بخش‌هاي مختلف کشاورزي اظهارداشت: با تلاش‌هاي صورت گرفته فرصت استفاده از تسهيلات اين طرح را به منظور توسعه و پويايي هرچه بيشتر اشتغال در استان افزايش خواهيم داد.

 


اصفهان- خبرنگار کيهان:
مدير بهينه‌سازي معاونت خدمات شهري شهرداري اصفهان از نصب نيروگاه مقياس کوچک خورشيدي در پارک ايثارگران خبر داد.
«ملک‌پور» اظهار داشت: اين نيروگاه مقياس کوچک خورشيدي، سالانه 5 مگاوات ساعت انرژي الکتريکي پاک توليد مي‌کند که باعث صرفه‌جويي در مصرف انرژي الکتريکي حاصل از سوخت‌هاي فسيلي مي‌شود.
وي افزود: به منظور استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير در سطح شهر اصفهان و آموزش علمي و عملي استفاده از اين نوع انرژي، به کودکان، نوجوانان و نيز والدين آنها، نيروگاه مقياس کوچک خورشيدي با حفظ اصول طراحي سيماي شهري طراحي و اجرا شده است.
مدير بهينه‌سازي حوزه معاونت خدمات شهري شهرداري اصفهان افزود: اين نيروگاه خورشيدي روشنايي محوطه‌هاي بازي کودکان و نوجوانان و سايت حرکت درماني پارک ايثارگران واقع در منطقه شش را تامين مي‌کند.
ملک‌پور اضافه کرد: مزيت اين روش استفاده از انرژي خورشيدي، تجميع تجهيزات، کنترل هزينه خريد تجهيزات و پايين آوردن هزينه‌هاي نگهداري و تعميرات و همچنين افزايش راندمان روشنايي است.

 


سبزوار- خبرنگار کيهان: مراسم کلنگ‌زني ساختمان موسسه خيريه عارف در سبزوار با حضور مسئولان شهري و مددجويان اين موسسه در اين شهرستان برگزار شد.
اراک- خبرنگار کيهان: مدير آب و فاضلاب شهرستان دليجان از اجراي طرح تعويض الکترونيک پمپ سه حلقه چاه آب و لايروبي قنات چاه صدرآباد خبر داد. فاضلي از اصلاح و تکميل خطوط انتقال آب شهرکهاي امام‌رضا(ع) و قدس و همچنين قطع 17 فقره انشعاب پرمصرف فضاي سبز خبر داد.
نيشابور- خبرنگار کيهان: معاون سازمان و مدير جهاد کشاورزي نيشابور از آغاز عمليات مبارزه با آفت سن گندم در مزارع گندم اين شهرستان خبر داد.غلامرضا نبوي گفت: با توجه به وسعت مزارع غلات نيشابور و کثرت جمعيت آفت سن در اين مزارع، عمليات اجرايي مبارزه در قالب 22 اکيپ شبکه مراقبت از محصولات کشاورزي با کمک 23 ناظر گياه‌شناسي در سطح 173000 هکتار مزارع گندم آغاز شد.
فيروزآباد- خبرنگار کيهان: جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان فيروزآباد درسال 1392 به ميزباني سپاه ناحيه فيروزآباد برگزار شد. عباسي معاون فرمانداري فيروزآباد گفت: به دنبال تحقق حماسه سياسي در اين انتخابات، حماسه اقتصادي نتيجه عملکرد حماسه سياسي خواهد بود.
اوز- خبرنگار کيهان: با حضور معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نماينده و مسئولان استان فارس و جمعي از هنرمندان از مقام هنري و فرهنگي حجت‌الاسلام حاج شيخ باقر نخبه الفقهايي تجليل شد. در اين مراسم در تالار اجتماعات شهيد امامي شهر لار برگزار شد، از حجت‌الاسلام محمدباقر نخبه الفقهايي نويسنده، شاعر وخطاط برجسته لارستان تجليل و تقدير به عمل آمد.
* کلينيک دندانپزشکي و آزمايشگاه طبي شهر اوز با حضور قائم مقام وزير و رئيس دانشگاه علوم پزشکي شيراز افتتاح شد. اين کلينيک در 2 طبقه با 900 مترمربع زيربنا و با هزينه‌اي 10 ميليارد ريالي در مدت دو سال ساخته شد. اين کلينيک توسط خيران استان فارس ساخته شده است.
اراک-خبرنگار کيهان: در مراسمي از 40 رابط فرهنگي کميته امداد شهرستان کميجان قدرداني شد. خسروي رئيس کميته امداد کميجان گفت: يک هزار و 500 دانش‌آموز و دانشجو از خدمات فرهنگي اين نهاد بهره مي‌برند. وي افزود: برنامه‌هاي اردو‌ي، مشاوره‌اي، آموزش و خانواده و پرداخت هزينه تحصيلي از ديگر برنامه‌هاي فرهنگي اين نهاد است.
اصفهان- خبرنگار کيهان: طي مراسمي همزمان با روز پژوهش مکانيک، نخستين آزمايشگاه ليزر و اپتيک در دانشکده مهندسي مکانيک دانشگاه صنعتي اصفهان افتتاح شد. اين آزمايشگاه با هدف فرآوري مواد با استفاده از ليزر، جوشکاري، برشکاري، حکاکي روي سطح و ساخت افزودني در فضايي به وسعت بيش از 30 متر مربع در دانشکده مهندسي مکانيک اين دانشگاه تأسيس شد.
گنبدکاووس- خبرنگار کيهان: مدير آموزش و پرورش گنبدکاووس از واريز مبلغ يک ميليارد و 455 ميليون و 557 هزار ريالي توسط شهرداري اين شهر بابت پنج درصد عوارض دريافتي پارسال خود به حساب اين اداره خبر داد.
نبي‌اله آخوندي گفت: ‌اين مبلغ از عوارض دريافتي اين شهرداري از ابتداي سال 91 تا پايان فروردين 92 کسر شده است. وي افزود: مبالغ دريافتي از شهرداري صرف نيازهاي عمراني مدارس به ويژه ديوارکشي برخي مدارس دخترانه روستايي خواهد شد.

 


مشهد- خبرنگار کيهان:
534 واحد مسکوني موقوفي در بلوار اماميه مشهد به بهره‌برداري رسيد.
رئيس بنياد توسعه و عمران موقوفات خراسان رضوي در اين مراسم با اشاره به اينکه مجتمع مسکوني اماميه مشهد در قالب 700 واحد با مشارکت بانک توسعه اسلامي و اين بنياد طراحي شده که در فاز نخست، 534 واحد آن به بهره‌برداري مي‌رسد، افزود: 350 ميليارد ريال از هزينه ساخت اين مجتمع موقوفي از سوي سازمان اوقاف و امور خيريه پرداخت و 10 ميليون دلار آن نيز توسط بانک توسعه اسلامي سرمايه‌گذاري شده است.
احمد ظريف با بيان اينکه بنياد توسعه و عمران موقوفات استان درحال حاضر 5 هزار واحد مسکوني را در دست ساخت دارد که هم اکنون نيمي از آن به بهره‌برداري رسيده است، اظهار داشت: عمليات اجرايي 168 واحد باقي مانده از مجتمع مسکوني اماميه تا پايان سال جاري، به اتمام خواهد رسيد.

 


گنبدکاووس- خبرنگار کيهان:
20 طرح اقتصادي و توليدي شهرستان گنبد کاووس در شهرک صنعتي نيازمند سرمايه در گردش از يک ميليارد ريال تا 20 ميليارد ريال هستند.
فرماندار شهرستان گنبد کاووس در جلسه‌اي با حضور روساي بانک‌هاي اين شهرستان با اعلام اين مطلب افزود: براساس بررسي‌هاي انجام شده 9 طرح توليدي از 20 تا 51 درصد پيشرفت داشته و در وضعيت مناسبي به سر مي‌برند.
نورالله نوراللهي گفت: در سال جاري که به نام حماسه سياسي و اقتصادي نامگذاري شده بايد براي فتح قله‌هاي توليدي و اقتصادي گام برداشته شود که بانک‌ها مي‌توانند نقش بسيار مهمي در اين راه داشته باشند.
وي با اعلام اينکه بانک‌ها نيز در ارائه تسهيلات با مشکلاتي مواجه هستند، افزود: با اين همه مسئولان و نيز بانک‌ها براي رفع اين مشکلات بايد گام‌هاي مهمي بردارند.
رئيس اداره صنعت و معدن و تجارت گنبدکاووس نيز گفت: صنعتگران اين شهرستان 4 خواسته مهم از سيستم بانکي دارند که بايد به آنها توجه شود.
سعيد ميرزايي گفت: 170 ميليارد تومان اعتبار براي ارائه به طرح‌هاي صنعتي و معدني و نيز بازرگاني استان به تصويب رسيده که بانک‌ها بايد به طرح‌هاي مصوب پرداخت کنند.

 


قائمشهر- خبرنگارکيهان:
محقق و کارشناس حفظ نباتات درقائمشهر موفق به توليد سموم گياهي دفع آفات به جاي سموم شيميايي شد.
مهندس مريم احمدي کارشناس ارشد رشته گياه‌پزشکي و کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزي قائمشهر توانسته است از محصولاتي چون فلفل، سير و روغن نارگيل عصاره‌اي به دست آورد که با ترکيب آنها سموم غيرشيميايي گياهي توليد و به بازار مصرف عرضه کند.
وي، حفظ محيط زيست و سلامت جامعه، کاهش مصرف سموم شيميايي و صرفه‌جويي ارزي و اقتصادي در واردات سموم شيميايي و حفظ و سلامت حشرات مفيد در مزارع و باغ‌ها را از مزاياي توليد و مصرف سموم گياهي ذکر کرد.
مهندس احمدي امسال در هفته بزرگداشت زن به عنوان محقق و پژوهشگر نمونه زن استان مازندران انتخاب و لوح سپاس و تقدير از استاندار مازندران را دريافت کرد.

 

 


اراک- خبرنگار کيهان: طي مراسمي حجت‌الاسلام والمسلمين محمود نصير يزدي به عنوان رئيس عقيدتي سياسي فرماندهي نيروي انتظامي استان مرکزي معرفي شد.
رشت- خبرنگار کيهان: طي مراسمي علي اسماعيل‌پور به عنوان مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گيلان تعيين شد.
زاهدان- خبرنگار کيهان: طي آئيني سرهنگ رضا عامري به عنوان سرپرست معاونت اجتماعي فرماندهي نيروي انتظامي سيستان و بلوچستان معرفي شد.

 


بابل- خبرنگار کيهان:
به دنبال موافقت وزارت کشور فرمانداري بابل به فرمانداري ويژه ارتقا يافت.
محمد مهدوي فرماندار بابل دراين رابطه گفت: درپي سفر اخير رئيس‌جمهور به مازندران و موافقت هيات دولت سطح فرمانداري شهرستان بابل به فرمانداري ويژه ارتقا يافت. وي افزود: اين موضوع يکي از دستاوردهاي چهارمين سفر رياست جمهوري به مازندران است.
مهدوي در پايان گفت: دراين سفر ايجاد بخشداري اميرکلا نيز به تصويب رسيد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10