(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 25 خرداد 1392 - شماره 20517

حديث دشت عشق
سرمربي کره جنوبي: کي روش از پرتغال جام جهاني را تماشا مي کند
جنگ رواني عليه تيم ملي فوتبال
نقش بازيکنان باتجربه پررنگ است
اخبار کوتاه از فوتبال
ملي پوشان کشتي از حضور در رقابت‌هاي ليگ منع شدند
حضور بازيکنان تيم ملي فوتبال پاي صندوق راي
عنوان نايب قهرماني ايران در کشتي فرنگي جوانان آسيا
شکست تيم ملي بسکتبال در غياب ستاره‌ها
انجام مراسم وزن‌کشي کشتي آزاد جوانان آسيا
حدادي باز هم به ورودي A مسابقات جهاني نرسيد
   


به ياد طلبه بسيجي شهيد «محمدتقي توکّل»
رزمنده‌اي که علمش را با خونش درآميخت
هيچ کس از فعاليت‌هاي سياسي و مسئوليت‌هاي متعدد او خبر نداشت. داديار سپاه شيراز و مبارزه با سوداگران مرگ، حجره‌نشين مدرسه حجتيه و شاگرد ممتاز مدرسه آيت‌الله گلپايگاني و حوزه علميه قم که رسائل و مکاسب را به پايان رسانده و نيز ليسانس علوم قضايي را هم دريافت داشته است و... محافظ بيت امام(ره) و در پايان رزمنده دلاور جبهه‌هاي نور عليه ظلمت...
آري! شهيد والامقام محمدتقي توکل، روحاني رزمنده‌اي که علمش را با خون پاکش در هم آميخت. با شروع جنگ تحميلي عازم جبهه شد. در ابتدا به عنوان مسئول عقيدتي سياسي هوانيروز و بعد در درگيري کردستان در کنار سردار شهيد صياد شيرازي و بعد هم شهادت در عمليات مقدماتي بيت‌المقدس و عروج عاشقانه به معراج يار.
طلبه بسيجي شهيد «محمدتقي توکّل»، سال 1335 در گلپايگان متولد شد و در 23/2/1361 در پاسگاه کوت سواري به شهادت رسيد.

 


سرويس ورزشي-
سرمربي تيم ملي کره جنوبي هوشمندانه جنگ رواني عليه ايران را به راه انداخته و قصد دارد با انجام صحبت هايي عليه کي روش، تمرکز بازيکنان و کادرفني تيم ملي را برهم بزند.
در فاصله 3 روز مانده تا بازي ايران و کره جنوبي، حاشيه سازي ميزبان عليه ميهمان کماکان ادامه دارد. جنگ لفظي سرمربيان تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و کره جنوبي با صحبت‌هاي "چوي کانگ هي" بعد از پيروزي کره جنوبي مقابل ازبکستان آغاز شد؛ جايي که چوي گفته بود از ايران بيشتر از ازبکستان بدش مي‌آيد و دوست دارد ازبکستان همراه کره به جام جهاني صعود کند. او در توضيح اين صحبتش گفته بود که ايراني‌ها در بازي رفت با کره جنوبي، با آنها در تهران بدرفتاري کرده بودند. هنوز 24 ساعت از صحبت‌هاي سرمربي کره جنوبي نگذشته بود که کارلوس کي‌روش در نشست خبري به شدت به اين صحبت‌ها اعتراض کرد. سرمربي تيم ملي ايران در اين نشست با صحبت‌هايي همچون "چوي مايه ننگ فوتبال کره است"، "او به فوتبال ايران و مربيانش بي‌احترامي کرده است"، "او بايد مجبور شود که يا عذرخواهي کند يا استعفا دهد" و "من در کره پيراهن ازبکستان را مي‌خرم و قبل از بازي به سرمربي کره هديه مي‌کنم" و ... به حرف‌هاي سرمربي تيم ملي کره جنوبي واکنش نشان داد.
پاسخ مجدد چوي به کي روش
صحبت‌هاي کي‌روش در کره جنوبي بازتاب زيادي داشت و باعث شد تا چوي کانگ هي مجددا به سئوالات خبرنگاران کره‌اي در اين خصوص پاسخ دهد. چوي در آخرين صحبت‌هايش ديروز مجددا به کي‌روش حمله کرد و دانش فوتبالي او را زير سئوال برد: " از کي‌روش شگفت زده‌ام. او که سرمربي رئال مادريد بوده و در منچستريونايتد هم کار کرده است، فقط چيزهاي "عجيب و غريب" از باشگاه‌هاي بزرگ دنيا آموخته است"! چوي در ادامه صحبت‌هايش مجددا کي‌روش را خطاب قرار داده و با بيان اينکه " فوتبال سياست نيست"، تاکيد کرده است "فقط مي‌خواهم به کي‌روش بگويم که سال آينده جام جهاني را از تلويزيون در خانه‌اش در پرتغال تماشا خواهد کرد". سرمربي کره جنوبي در پاسخ به سئوالي مبني بر اينکه کي‌روش گفته لباس ازبکستان را پيش از بازي با کره جنوبي براي او هديه مي‌کند، گفت: به واقع همين که بازي شروع شود، من يک پيراهن به تن خواهم داشت ولي برويد به او بگوييد اگر مي‌خواهد 11 پيراهن براي ما ارسال کند!
نقش پررنگ باتجربه ها
سرمربي تيم ملي کره جنوبي هوشمندانه جنگ رواني عليه ايران را به راه انداخته و قصد دارد با انجام صحبت هايي عليه کي روش، تمرکز بازيکنان و کادرفني تيم ملي را برهم بزند. قطعا کادرفني و بازيکنان تيم ملي متوجه اين حربه تيم ميزبان شده اند و با تجربه اي که دارند روز سه شنبه در زمين مسابقه بهترين پاسخ را به چوي و شاگردانش خواهند داد. در اين ميان نقش نفراتي چون نکونام، شجاعي، قوچاني نژاد و چند بازيکن ديگر که تجربه بين المللي بيشتري دارند، پررنگ‌تر است. آنها بايد به خوبي جوانترهاي تيم ملي را توجيه کنند تا مبادا در دامي که کره اي ها پهن کرده اند ، گرفتار شوند.
قطر تباني مي کند؟
همزمان با بازي ايران و کره جنوبي، تيم هاي ازبکستان و قطر نيز به مصاف هم مي روند. نتيجه اين ديدار نيز در مشخص شدن چهره تيم هاي صعود کننده تاثير گذار است. اگر تيم ازبکستان در بازي با قطر با بيش از 4 گل به برتري برسد و ايران مقابل کره جنوبي به تساوي رضايت دهد، آن وقت دو تيم کره و ازبکستان راهي جام جهاني مي شوند اما در حالت طبيعي بعيد است که ازبکستان در خانه بتواند با 4 يا 5 گل قطر را شکست دهد. حتي اگر بخواهيم بدبينانه به اين ماجرا نگاه و اين فرضيه را مطرح کنيم که "شايد قطر عمدا با تعداد گل بالا به ازبکستان ببازد"، با بررسي تمام جوانب به اين نتيجه مي رسيم که قطري ها حتي اگر بخواهند توانايي انجام اين کار را ندارند. پس از برملا شدن ماجراي تباني لبنان و قطر، ديگر قطري ها به خود اجازه ماجراجويي نمي دهند زيرا مي دانند نگاه مسئولان فيفا معطوف به آنهاست و کوچکترين اشتباهي برابر است با چند سال محروميت!

 


پيروزي تيم ملي فوتسال برابر روسيه
تيم ملي فوتسال ايران که با ترکيبي از بازيکنان اميد و بزرگسال در اين رقابتها شرکت کرده است، در اولين بازي اش در تورنمنت چهار جانبه چين در شهر هانگجو به مصاف اميد روسيه رفت که اين ديدار با نتيجه پنج بر يک به سود ايران به اتمام رسيد. وحيد شفيعي(2 گل)، حسين طيبي(2گل) و علي اصغر حسن زاده براي ايران گلزني کردند.
چرا کريمي به تراکتورسازي رفت؟
علي کريمي، بازيکن تيم فوتبال پرسپوليس عصر پنجشنبه با قراردادي يک ساله به تراکتورسازي تبريز پيوست. او در اولين اظهارنظرش پس از اين قرارداد از علي دايي و تيم‌هايي که خواهان جذب او بودند تشکر کرد و از هواداران پرسپوليس خواست که هميشه در کنار اين تيم باشند. کريمي گفت: خوشحالم که به يک تيمي قديمي و ريشه‌دار آمده‌ام. اين تيم هواداران پرشور زيادي دارد که دليل اصلي انتخاب من همان‌ها بودند. اميدوارم بتوانم در فصل جديد ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا انتظارات‌شان را برآورده کنم.
نکونام: تنها خوشحالي مردم در چشمان بازيکنان است
کاپيتان تيم ملي فوتبال ايران مي‌گويد براي بازي روز سه‌شنبه تنها خوشحالي مردم در چشمان بازيکنان تيم ملي است. جواد نکونام همچنين مي‌گويد اگر ايران به جام جهاني صعود کند واکنشش سجده شکر به خاطر خوشحالي مردم خواهد بود.
نصرتي در تبريز ماندني شد
محمد نصرتي که پيش از اين براي حضور در تيم تراکتورسازي تبريز به مدت يک فصل ديگر با مسئولان اين تيم به توافق رسيده بود، قرارداد خود را براي يک فصل ديگر تمديد کرد تا او نيز به جمع تمديدي‌هاي اين فصل تراکتورسازي بپيوندد.نصرتي با پيوستن علي کريمي به تراکتورسازي براي بار ديگر با او همبازي خواهد شد. اين دو در پرسپوليس و تيم ملي با هم همبازي بوده‌اند.
مبعلي به استقلال‌ خوزستان پيوست
استقلال‌خوزستان دو بازيکن تيم فوتبال ايرانجوان بوشهر را با قراردادي سه ساله آبي‌پوش کرد و با ايمان مبعلي نيز به توافق رسيد. سرپرست تيم فوتبال استقلال خوزستان گفت: ابراهيم صالحي و مهدي چاهکوتازاده دو بازيکني هستند که به تاز‌گي به تيم ما پيوسته‌اند. وي ادامه داد: همچنين با ايمان مبعلي به توافق رسيده‌ايم و در حال حاضر وي در تمرينات ما شرکت مي‌کند ولي هنوز قراردادش به ثبت نرسيده و سعي مي‌کنيم امروز يا فردا اين کار را انجام دهيم.
اعلام حمايت پيشکسوتان پرسپوليس از دايي و تيم ملي
حضور پيشکسوتان باشگاه پرسپوليس در تمرين ديروز که تعداد آنها به 30 نفر مي‌رسيد، شور و حال خاصي را به تمرين قرمزپوشان داده بود. اين پيشکسوتان که برخورد بسيار گرمي با کادر فني داشتند در مصاحبه‌هايي جداگانه و در گفت‌وگوهايي حمايت قاطع خود را در فصل جديد از علي دايي اعلام کردند که دايي نيز بابت اين همکاري‌ها از اين پيشکسوتان تشکر کرد.
سفر قطعي استقلال به اوکراين
سفر تيم استقلال به کشور اوکراين براي برگزاري بازي دوستانه مقابل ديناموکيف قطعي شد. آبي پوشان که براي انجام يک ديدار دوستانه مقابل ديناموکيف به کشور اوکراين سفر در اين کشور اردويي را برگزار مي کنند. طبق برنامه ريزي صورت گرفته استقلال يک هفته قبل از آغاز رقابت‌هاي ليگ برتر به تهران باز مي گردد. قرار است تاريخ دقيق برگزاري استقلال و ديناموکيف به زودي مشخص شود.
منچستريونايتد با 60 ميليون پوند رونالدو را بازمي‌گرداند
پس از آنکه کريستيانو رونالدو در صفحه توييتر خود هرگونه صحبت بر سر تمديد قرارداد با رئال مادريد را رد کرد، سران منچستريونايتد بار ديگر براي جذب او دست به کار شدند. در تحليل‌هاي جديدي که در نشريه‌هاي انگليسي به چاپ رسيده‌اند آورده شده که رد شدن گفت‌وگو بر سر تمديد قرارداد رونالدو با رئال مادريد، منچستريونايتد را با اميدهاي جديدي براي بازگرداندن ستاره پرتغالي به اولدترافورد روبه‌رو کرده است. گفته مي‌شود يونايتدها روي پيشنهاد 60 ميليون پوندي و دستمزد هفته‌اي 250 هزار پوند کار مي‌کنند. اين مبلغ با همکاري دو شرکت‌ بزرگ خواهد بود که امکان رخ دادن اين انتقال را افزايش مي‌دهند.
مدافع سابق عربستان درگذشت
محمد خليوي بر اثر سکته قلبي در بيمارستاني در جده فوت کرد.الخليوي 42 ساله در دوران بازيگري سال ها در تيم الاتحاد عربستان عضويت داشت و در سال 2003 به تيم الاهلي پيوست و 3 سال بعد اعلام بازنشستگي کرد. وي با تيم ملي عربستان قهرمان جام ملت هاي آسيا 1992 در ژاپن شد و در دو جام جهاني 1994 و 1998 و المپيک 1996 براي تيم کشورش به ميدان رفت.

 


با تصميم شوراي فني تيمهاي ملي کشتي آزاد، ملي پوشان اعزامي به رقابتهاي جهاني 2013 مجارستان مجاز به حضور در فصل جاري ليگ برتر نخواهند بود.
با نظر اعضاي شوراي فني تيمهاي ملي و با توجه به برگزاري رقابتهاي جهاني و بازيهاي آسيايي 2014 اينچوان کره جنوبي در سال 93 و همچنين فشردگي برنامه هاي تمريني و ضرورت انجام دوره هاي استراحت و بازسازي پس از رقابتهاي جهاني مقرر شد آزادکاران شركت كننده در رقابتهاي جهاني 2013 در فصل جاري ليگ برتر حضور نيابند. در پي اين تصميم، شوراي فني تيمهاي ملي کشتي آزاد با هدف اولويت بخشي همه جانبه به پوشيدن دوبنده تيم ملي و جبران نسبي منافع مادي کشتي گيران شرکت کننده در رقابتهاي جهاني مجارستان از عدم حضور در ليگ به فدراسيون کشتي اعلام کرد با اتخاذ تدبيري مناسب تلاش کند بصورت جدي و با استفاده از تمامي ظرفيت ها، روند جذب حاميان مالي ويژه اي را براي تيم هاي ملي کشتي كشور دنبال كند. ضمنا اين روند در صورت پيشنهاد مدير امور فني تيمهاي ملي كشتي فرنگي در شوراي فني اين رشته نيز مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

 


اعضاي کادر فني و بازيکنان تيم ملي فوتبال ايران که براي برگزاري آخرين ديدار خود در مرحله مقدماتي جام جهاني راهي کره جنوبي شده اند، آراي خود را در صندوق راي انتخابات رياست جمهوري انداختند. اعضاي تيم ملي فوتبال کشورمان صبح ديروز و پس از صرف صبحانه و تمريني کوتاه در محل هتل، به پاي صندوق راي آمدند و به کانديداي مورد نظر خود راي دادند. پيش از سفر ملي پوشان به کره جنوبي هماهنگي‌هاي لازم براي حضور صندوق در شهر اولسان انجام شده بود و سفارت ايران در سئول نيز اقدامات خود را در اين زمينه به انجام رسانده و ضمن اعزام ناظر از سئول براي نظارت بر راي گيري ملي پوشان، از فدراسيون فوتبال نيز مهدي محمد نبي، محمدحسين حميسي، مهدي خراطي و هوشنگ مقدس را به عنوان ناظران ويژه معرفي کرد تا از اين طريق ملي پوشان که با برنامه فشرده خود امکان سفر به سئول ندارند، بتوانند راي خود را به صندوق بيندازند.

 


ايران قهرماني کشتي فرنگي جوانان آسيا را از دست داد.
در ادامه مسابقات کشتي فرنگي جوانان آسيا، روز گذشته محمد مدرسي با شکست در ديدار رده‌بندي وزن 120 کيلوگرم مقابل بگه‌ژانف قزاق پنجم شد و با قهرماني دو نماينده کره در اوزان 50 و 120 کيلوگرم کره‌جنوبي با 57 امتياز به قهرماني اين رقابت‌ها رسيد. مدرسي در وزن 120 کيلوگرم پس از استراحت در دور اول به حريف کره‌اي‌ خود باخته بود و با پيروزي مقابل حريف چيني به ديدار رده‌بندي راه يافت که در اين مسابقه به کشتي‌گير قزاقستاني با نتيجه 4 بر صفر باخت و پنجم شد. پس از کره‌جنوبي 57 امتيازي، ايران با 56 امتياز به مقام دوم رسيد و قزاقستان با 54 امتياز سوم شد. رده‌بندي تيمي و انفرادي اين رقابت‌ها به اين شرح است:
50 کيلوگرم: 1- جون هيوک جين (کره‌جنوبي) 2- نام اون کان (کره‌شمالي) 3- دوخام يوتيچاي (تايلند) و ياداو سانتوش (هند)
55 کيلوگرم: 1- محمود جان محمودف (ازبکستان) 2- سنگ هاک کيم (کره‌جنوبي) 3- بهروز ملکي (ايران) و نيتين (هند)
60 کيلوگرم: 1- ريو موروکامي (ژاپن) 2- بيک بولسان آسان علي‌يف( قرقيزستان) 3- پراوان (تايلند) و دانيار کالينف (قزاقستان)
66 کيلوگرم:1 - خوسراو آبلوبرديف (تاجيکستان) 2- رامين طاهري (ايران) 3- ژان بيک کاندي بايف (قزاقستان) و فرزاندا ناديرف (قرقيزستان)
74 کيلوگرم: 1- آبانسار اوميرزاک (قزاقستان) 2- سمت شيرداکف (قرقيزستان) 3- فرشاد رستمي‌کيا (ايران) و سو ساکابه (ژاپن)
84 کيلوگرم: 1- يوسف قادريان (ايران) 2- جان هي يونگ چوئي (کره‌جنوبي) 3- سينگ پراب پال (هند) و جان بيگ اوتابيکف (ازبکستان)
96 کيلوگرم: 1- سيدمصطفي صالحي‌زاده (ايران) 2- کامبار ژوروبيکف(قرقيزستان) 3- داگار پراوين (هند) و جهانگيرتوردي‌يف (ازبکستان)
120 کيلوگرم: 1- کيم مين سئوک (کره‌جنوبي) 2- مهار سينگ (هند) 3- هيروتاکه تسودا (ژاپن) و بولات بگجانف (قزاقستان).

 


تيم ملي بسکتبال در غياب بازيکنان اصلي خود مقابل مصر در اردوي ترکيه شکست خورد.
تيم ملي بسکتبال که در اردوي ترکيه به سر مي‌برد، همچنين شب گذشته در سومين بازي تدارکاتي خود مقابل مصر به ميدان رفت.در اين بازي که مهمد بچيروويچ، سرمربي تيم ملي بسکتبال براي ديدار با ترکيه به بازيکنان اصلي خود مانند مهدي کامراني، صمد نيکخواه بهرامي و حامد حدادي استراحت داده بود، تيم ايران با حساب 66 بر 50 نتيجه را واگذار کرد.تيم ملي در 2 بازي قبلي خود الجزاير و تونس را شکست داده است.ملي پوشان ايران امروز در پنجمين بازي خود با ايتاليا ديدار خواهند کرد. تيم ملي بسکتبال خود را براي حضور در بيست و هفتمين دوره جام ملت‌هاي آسيا که از 10 تا 20 مردادماه در فيليپين برگزار مي‌شود، آماده مي کند.

 


مراسم وزن‌کشي وزن‌هاي 50 و 120 کيلوگرم رقابت‌هاي کشتي آزاد جوانان آسيا عصر ديروز برگزار شد.
مراسم وزن‌کشي وزن‌هاي 50 و 120 کيلوگرم رقابت‌هاي کشتي آزاد جوانان آسيا عصر ديروز در شهر پوکت تايلند برگزار شد. بر اين اساس در وزن 50 کيلوگرم مصطفي يعقوبي نماينده ايران در دور نخست به مصاف فو چين‌وو از چين‌تايپه مي‌رود و در صورت پيروزي بر اين حريف در دور بعد با برنده کشتي‌گيران چين و يمن روبه‌رو مي‌شود در اين وزن 14 کشتي گير حضور دارند. همچنين در وزن 120 کيلوگرم که 13 کشتي‌گير حضور دارند، عبداله قمي در دور نخست به مصاف عبدالرحيم حيدر از عراق مي‌رود و در صورت شکست اين کشتي‌گير در دور دوم با اصلان بک گادويف از ازبکستان پيکار خواهد کرد. رقابت‌هاي کشتي آزاد قهرماني جوانان آسيا از ساعت 13 امروز با برگزاري مسابقات 50 و 120 کيلوگرم آغاز مي‌شود. مسابقات اوزان 55 تا 96 کيلوگرم اين رقابت‌ها نيز روز يکشنبه برگزار خواهد شد.

 


نايب قهرمان المپيک لندن در ليگ الماس «اسلو» دوم شد اما نتوانست ورودي A مسابقات جهاني را کسب کند.
احسان حدادي در ليگ الماس نروژ در شش پرتاب خود چهار خطا داشت که در پرتاب اول رکورد 64 متر و 63 سانتي متر را ثبت کرد و در پرتاب پنجم خود به رکورد 64 متر و 12 سانتي متر رسيد تا با پرتاب اول خود به مقام دومي اين رقابت ها برسد. حدادي که در ليگ الماس يوگن رکورد 65 متر و 63 سانتي متر را ثبت کرده بود باز هم نتوانست در «اسلو» ورودي A مسابقات جهاني که 66 متر است را به دست آورد.در اين مرحله از مسابقات 10 پرتابگر با هم رقابت کردند. مسابقات جهاني دووميداني قرار است مرداد امسال در روسيه برگزار شود که حدادي در مسابقات ويرجينيا با ثبت رکورد 64 متر و 2 سانتي متر ورودي B اين رقابت ها را کسب کرده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10