(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 26 خرداد 1392 - شماره 20518

حديث دشت عشق
بارقه‌هاي اميد براي هواداران آبي
پول رسيد ، مدير عامل ماند
آغاز فعاليت هاي استقلال ‌در نقل و انتقالات
اخبار کوتاه از فوتبال
مرحله نهم اردوي ملي پوشان کاراته
يک طلا و يک نقره ايران در کشتي آزاد جوانان آسيا
شاهکار تفتيان در قزاقستان
مدال طلا، رکورد ملي و ورودي A جهاني
وعده سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري
درآستانه مسابقات قهرماني آسيا
باقري: کمتر از دوره‌‌هاي‌قبل مدال نمي‌گيريم
خواندني از ورزش ايران
مدال طلاي هاشمي در دوي 400 متر
رقابت‌هاي بسکتبال با ويلچر جوانان آسيا و اقيانوسيه
جهاني شدن ايران با طعم قهرماني
   


به ياد بسيجي شهيد «سيد رحمان هاشمي دهکردي»
امامزاده‌‌هاي بي‌گنبد
به تو ايمان دارم و به تمام امامزاده‌هاي بي‌گنبد و بارگاه که معجزه‌شان کربلاي 5 بود و معراج‌گاهشان شلمچه، بند بند وجودم به نام تو دخيل بسته است و چشمه‌سار آبي نگاهم تشنه کام خاطرات سبز توست. پشت قاب عکس ترک‌خورده دلم، تنها تصوير وداعت نقش بسته است. همواره تبسم زيبايت در برابر ديدگان ماست مثل همان روزي که براي ديدار پير و مرادت در 12 بهمن 57 خود را مشتاقانه به بهشت‌زهرا رسانيدي. و آن روز گويي دوباره قراري داشتي و مشتاق ديداري بودي. همچو سرو برابر مادر ايستادي، سر خم کردي و از مادر خواستي گلويت را بوسه زند. گفتي اين سر قرار است قرباني راه خدا شود. سپس نگاهت را به چشمان مضطرب مادر دوختي و گفتي: «گفته بودم من متعلق به شما نيستم، شهادت براي من از عسل شيرين‌تر است من بايد بروم.»
تمام بار کوله‌پشتي‌ات مهر، تسبيح، چفيه. بيستم دي ماه سال 1365 روز رفتنت. شلمچه پهنه سجدگاه تو و چفيه سجاده نمازت. تو به قد قامت عشق در برابر دشمن استوارانه ايستادي و آرپي‌جي زدي تا آنکه گلوله‌اي تو را به سجده انداخت و پس از سلامي، جان به مولا تقديم کردي و براي ديدارش به آسمان شتافتي.
بسيجي شهيد «سيد رحمان هاشمي دهکردي»، سال 1345 متولد شد و در 20/10/1365 در عمليات کربلاي پنج به شهادت رسيد.
دبيرخانه يادواره 180 شهيد هيئت بني‌فاطمه(س) اصفهان

 


سرويس ورزشي-
وزارت ورزش بخشي از بودجه پيشنهادي خود را براي استقلال به حساب اين باشگاه واريز کرد تا علاوه بر تثبيت جايگاه مديرعامل اين باشگاه، هواداران آبي پوش پايتخت از نگراني در خصوص وضعيت تيمشان در فصل آينده خارج شوند .
پس از پايان ليگ مشکلات مالي باشگاه استقلال به حدي بغرنج شد که در نهايت علي فتح الله زاده را مجبور به استعفا کرد اما پس از اين اتفاقات وزارت ورزش اعلام کرد که همه چيز را به اعضاي هيئت مديره سپرده است.هيئت مديره استقلال و نجف نژاد که رياست اين هيئت را بر عهده دارد پس از جلسه با وزير موافقت او را براي پرداخت بودجه وزارت ورزش به باشگاه استقلال را گرفت و در نهايت وزارت ورزش بخشي از بودجه پيشنهادي خود را به اين باشگاه پرداخت کرد.
اين بخش از بودجه باشگاه استقلال در راستاي حضور پرقدرت اين باشگاه در فصل نقل و انتقالات واريز شد. اين مسئله در حالي صورت گرفت که محمد عباسي امروز به کشور کره سفر خواهد کرد تا با اين شرايط علي فتح‌الله‌زاده رسما به کار خود در استقلال ادامه دهد.
هواداران نگران نباشند
رئيس هيئت مديره باشگاه استقلال با بيان اينکه هواداران استقلال نگران نباشند چون با راهکارهاي جديد تيمي پرقدرت را به مسابقات مي‌فرستيم در خصوص اينکه سرانجام تکليف تيم استقلال چه شد گفت: با توجه به وعده‌هايي که وزير ورزش به ما داده بود با پرداخت بودجه‌ بخشي از مشکلات استقلال در فصل نقل و انتقالات حل شد.مقداد نجف‌نژاد افزود: خودمان هم بايد بخشي از مسئوليت را قبول کنيم و گوشه‌اي از کار را بگيريم و به عنوان اعضاي هيئت مديره نهايت تلاش خود را به کار خواهيم بست.
نجف‌نژاد با اشاره به حفظ امير قلعه‌نويي در راس کادر فني اين تيم گفت: ما قصد داريم براي فصل بعد تيم پرقدرتي را روانه مسابقات کنيم و شک نکنيد که تيم پرقدرتي را با حفظ امير قلعه‌نويي و تقويت تيم راهي بازي‌ها خواهيم کرد.وي تاکيد کرد: هواداران تيم استقلال نگران نباشند چون با تجربيات مديرعامل و اعضاي هيئت مديره راه جديدي را در پيش خواهيم گرفت و کاري مي‌کنيم که طرفدارانمان راضي باشند.پيش از اين نجف‌نژاد مدعي شده بود که باشگاه استقلال از وزارت ورزش و جوانان طلب 4 ميليارد تومان پول کرده که مشخص نيست چه ميزان از اين پول در اختيار هيات مديره قرار گرفته است. نجف‌نژاد در اين خصوص گفت: وزير ورزش بخشي از پول را به ما پرداخت کرده و قرار است بخش ديگر را نيز در آينده نزديک پرداخت کند.در مجموع وقتي وزارت پول را پرداخت کرده آقاي فتح الله زاده هم کارش را با باشگاه ادامه خواهد داد.
تماس با رحمتي وعمران‌زاده
پس از آنکه وزارت ورزش بخشي از بودجه آبي پوشان را براي فصل آينده به اين تيم اختصاص داد مديران اين باشگاه بلافاصله براي تمديد قرارداد با بازيکنان اين تيم تماس هايي را با چند بازيکن برقرار کردند. مهدي رحمتي جزو بازيکناني است که در يکي دو روز آتي راهي باشگاه استقلال خواهد شد تا در مورد فصل آينده با فتح الله زاده صحبت کند.
همچنين استقلالي ها تماس‌هايي را با حنيف عمران‌زاده انجام دادند تا اين بازيکن قراردادش را تمديد کند. اما عمده‌ترين نگراني مسئولان استقلال تمديد قرارداد علي حمودي است. اين بازيکن پيشنهاد جدي از مسئولان سپاهان دارد و هفته گذشته قبل از استعفاي فتح الله زاده جلسه اي را با مدير عامل استقلال انجام داد. حمودي در دوراهي تهران و اصفهان قرار دارد اما در صورتي که امروز و يا فردا تکليفش مشخص نشود به سپاهان خواهد رفت.
در کنار بحث تمديد قرار داد بازيکنان مديران استقلال در تلاش هستند تا قرار داد بازيکناني که پيش از اين صحبت هايي در خصوص جذب آنها شده بود را قطعي کنند. محمدمهدي نظري،آرش افشين،آندرانيک تيموريان احمد جمشيديان، هادي عقيلي و ...از جمله بازيکناني هستد که طي روزهاي آينده حضورشان در اين تيم قطعي خواهد شد.

 


داور چيني براي بازي ايران و کره
تيم‌هاي ملي کره جنوبي و ايران آخرين ديدار خودشان را در مرحله‌ انتخابي جام جهاني 2014 برزيل، سه‌شنبه هفته جاري برگزار مي‌کنند. تان هايي داور چيني قرار است قضاوت اين بازي حساس را به همراه سه هموطنش بر عهده بگيرد. کمک اول او در بازي سه‌شنبه مو يوکسين و کمک دوم او هو وي مينگ هستند.تان هايي 43 ساله از سال 2004 در ليست داوران فيفا قرار گرفته است. کره جنوبي و ايران روز سه‌شنبه ساعت 16:30 به وقت تهران آخرين ديدار خودشان در انتخابي جام جهاني 2014 را برگزار خواهند کرد.
باقري مربي پرسپوليس شد
کريم باقري که پيش از اين از سوي علي دايي به عنوان يکي از اعضاي کادر فني معرفي شده بود، پس از جلسه‌اي که با محمد رويانيان داشت از ديروز به طور رسمي کار خود را به عنوان مربي در پرسپوليس آغاز کرد. محمد رويانيان در اين باره به سايت باشگاه پرسپوليس گفت: با کريم باقري جلسه‌اي داشتيم و خوشحالم که اعلام مي‌کنم او امسال هم در کنار تيم خواهد بود.
نکونام به خاطر کريمي به تبريز مي‌رود؟
مديرعامل باشگاه تراکتورسازي گفت: ممکن است جواد نکونام به خاطر حضور علي کريمي در تراکتورسازي حاضر شود که به ما بپيوندد. زيني‌زاده درباره روند مذاکرات با نکونام هم گفت: صحبت‌هاي اوليه را انجام داده‌ايم. از اين جاي کار به بعد ديگر به تصميم خود نکونام بستگي دارد. او کاپيتان تيم ملي است و حضورش در تبريز براي ما افتخار است.
مدافع استقلال بر سر دو راهي تهران و اصفهان
علي حمودي مدافع استقلال درباره آخرين وضعيت خود گفت: هنوز نتوانسته ام تيم فصل آينده ام را انتخاب کنم. سر دو راهي تهران و اصفهان مانده ام. نمي دانم بايد چکار کنم و تا کي منتظر استقلال بمانم. قرار بود ديروز به تهران بيايم و تکليفم را روشن کنم اما پروازم کنسل شد . وي ادامه داد: چند سال است فقط مي شنويم که وزارت قرار است پول بدهد و انگار نه انگار. فقط 10 درصد احتمال دارد در استقلال بمانم و ديگر بيشتر از اين نمي‌توانم صبر کنم. فکر مي کنم تا دو روز ديگر تکليفم روشن شود.
جدايي کريمي از راه آهن
دروازه‌بان باشگاه راه‌آهن به جمع جدا شدگان اين باشگاه پيوست. فرشيد کريمي دروازه‌بان فصل گذشته اين تيم جهت خداحافظي با مديران باشگاه ظهر ديروز در دفتر باشگاه حاضر شد. اين دروازه‌بان 37 ساله خوش‌اخلاق پس از ديدار چنددقيقه‌اي با مديران باشگاه خداحافظي کرد.
خواسته هايي که دايي زير بار آن نمي رود
علي دايي در خصوص آخرين شرايط کريم انصاري فرد گفت: انصاري فرد حدود دو هفته بود که گم شده بود و هر چقدر مسئولان تماس مي گرفتند جواب نمي داد.او هنوز با باشگاه قرارداد نبسته است و الان که دوباره پيدايش شده شرايط ما تغيير کرده است.انصاري فرد خواسته هايي مثل ترانسفر شدن دارد که با اهداف باشگاه يکي نيست.من بازيکني را مي خواهم که بتوانم تا پايان فصل روي آنها حساب کنم و بدانم تا آخر با من هستند.
عذرخواهي سرمربي کره از مردم ايران
نبي سرپرست تيم ملي اعلام کرد: طي مذاکره اي که با مسئولين فدراسيون فوتبال کره جنوبي داشتيم، آنها اعلام کرده اند که چوي بايد از فدراسيون و مردم ايران به خاطر اظهار نظرش عذرخواهي کند.
برگزاري مراسم معارفه جهانبخش
مراسم معارفه عليرضا جهانبخش بازيکن پيشين تيم فوتبال داماش گيلان روز جمعه در باشگاه نايميخن هلند برگزار شد. پيش از اين باشگاه داماش گيلان و نايميخن هلند در خصوص جهانبخش به توافق رسيده بودند اما مشکلات اداري مانع از حضور اين مهاجم ايراني در هلند شده بود اما سرانجام با برطرف شدن مشکلات، جهانبخش روز جمعه به طور رسمي به عضويت باشگاه نايميخن درآمد.
کناره گيري پس از 31 سال
پيتر هيلوود پس از گذشت 31 سال به دليل ناراحتي قلبي از سمت خود کناره‌گيري کرد. هيلوود که پدر و پدربزرگش هم در سمت رياست آرسنال فعاليت کرده‌اند سال گذشته دچار حمله قلبي شد و ترجيح داد براي حفظ سلامتي خود سمت رياست باشگاه آرسنال را به سر چيپس کيسويک بسپارد. هيلوود از سال 1982 در سمت رياست باشگاه آرسنال انجام وظيفه کرده و اتخاذ چنين تصميمي را دشوار توصيف کرده است. وي گفت باشگاه آرسنال نقش بزرگي در زندگي‌اش داشته است.

 


مرحله نهم اردوي آماده‌سازي تيم ملي کاراته از عصر امروز در سالن شهيد کبکانيان تهران آغاز مي‌شود.
مرحله نهم اردوي تيم ملي کاراته در حالي از عصر امروز آغاز مي‌شود که تکليف اردونشينان اوزان منهاي 55، منهاي 75 و 84+ در مرحله قبلي اردو مشخص شده و در اين مرحله قرار است يک انتخابي درون اردويي در وزن منهاي 60 کيلوگرم بين محمد قاسمي و مجتبي يوسفي و منهاي 75 کيلوگرم بين بهمن عسگري و رضا بهرام پور برگزار شود.اسامي نفرات دعوت شده به مرحله نهم اردوها به شرح زير است:
وحيد حسني پور ، مجيد حسن نيا،هامون درفشي پور، محمد قاسمي ، مجتبي يوسفي ، حسين سمندر، حامد زيگساري ، سعيد احمدي ،سعيد حسني‌پور، رضا بهرام پور ، بهمن عسگري، مهدي سلطاني، علي فداکار و هادي صفي، ذبيح اله پورشيب، سامان حيدري، سجاد گنج زاده و پيمان سلطانيان

 


تيم کشتي آزاد جوانان ايران در روز اول رقابت‌هاي کشتي آزاد جوانان آسيا يک مدال طلا و يک نقره تصاحب کرد.
در پايان رقابتهاي دو وزن اول کشتي آزاد جوانان آسيا در پوکت تايلند، در 50 کيلوگرم مصطفي يعقوبي با شکست
8 بر صفر مقابل کاديان مانگال از هند به مدال نقره بسنده کرد. او پيش از اين توانسته بود در دور اول وو چين فو از چين‌تايپه را ضربه فني کند و در دور دوم احمد العقابي از يمن را با نتيجه 9 بر يک شکست دهد. يعقوبي با پيروزي مقابل کوکي ايشيتاني از ژاپن با نتيجه 9 بر يک به فينال رسيده بود.
همچنين در وزن 120 کيلوگرم عبدالله قمي با پيروزي 9 بر 7 مقابل اولگ بولتين از قزاقستان مدال طلا گرفت. قمي در دور اول عبدالرحيم حيدر از عراق (8 بر صفر) و در دور دوم اصلان بيک گادويف از ازبکستان (7 بر صفر) را شکست داده بود و در نيمه نهايي با پيروزي کيم جي يون از کره جنوبي با نتيجه 6 بر صفر فيناليست شده بود.رقابت‌هاي کشتي آزاد قهرماني جوانان آسيا در تايلند امروز با برگزاري شش وزن باقي مانده به پايان مي‌رسد.

 


حسن تفتيان با شکستن دوباره رکورد ملي ايران، مدال طلاي 100متر مسابقات دووميداني کازانف قزاقستان و ورودي A مسابقات جهاني روسيه را يکجا بدست آورد.
تفتيان سريعترين دونده جوان آسيا در فينال 100 متر مسابقات جام کازانف قزاقستان با ثبت زمان 10 ثانيه و 15 صدم ثانيه علاوه بر شکستن رکورد ايران براي دو بار در طول يک روز و کسب مدال طلاي اين رقابت ها، نخستين دووميداني کار ايران نام گرفت که ورودي A مسابقات قهرماني جهان در روسيه را کسب کرده است.
رضا قاسمي که تا روز جمعه گذشته رکورددار 100 متر ايران با 10 ثانيه و 24 صدم ثانيه بود، در فينال جام کازانف، با ثبت زمان 10 ثانيه و 16 صدم ثانيه توانست رکورد شخصي خود را هشت صدم ثانيه بهبود ببخشد و با مدال نقره‌ اين تورنمنت، ورودي B مسابقات قهرماني جهان را بدست آورد.دووميداني ايران براي نخستين بار در تاريخ اين رشته ورزشي، در دوي 100 متر که پرتماشاگرترين رقابت دووميداني در جهان است دو ورزشکار را راهي مسابقات قهرماني جهان در روسيه خواهد کرد.جام کازانف قزاقستان از صبح ديروز در آلماتي قزاقستان در حالي آغاز شده است که تيم ملي دووميداني ايران با هفت ورزشکار در اين پيکارها شرکت کرده است.تفتيان صبح ديروز با کسب زمان 10 ثانيه و 21 صدم ثانيه موفق شده بود ورودي B مسابقات قهرماني جهان در روسيه را بدست آورد.با رکورد هاي جديد بدست آمده توسط اين دونده سريع ايران، و طبق قوانين مسابقات قهرماني جهان، هر کشور مي تواند يک ورزشکار سهميه A و يک ورزشکار سهميه B در هر ماده راهي مسابقات کند.چهاردهمين دوره مسابقات قهرماني جهان در روسيه اواسط مرداد ماه در مسکو برگزار خواهد شد.

 


سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري ايران گفت: جنگ اصلي قهرماني آسيا بين ايران و قزاقستان است.
کوروش باقري در خصوص آخرين وضعيت تيم ملي وزنه‌برداري در آستانه رقابت‌هاي قهرماني آسيا گفت: اردوهاي خيلي خوبي را پشت سر گذاشتيم و از ترکيبي جوان و جديد استفاده مي‌کنيم؛ ترکيبي که البته خيلي هم باتجربه نيست.وي ادامه داد: با اين حال معتقدم که تيمي خوب را تدارک ديده‌ايم و شانس قهرماني يا نايب قهرماني آسيا را داريم. البته قهرماني سال گذشته پس از 9 سال به دست آمد با اين حال به تيم فعلي هم اميدوار هستم و نفرات خوبي را در ترکيب تيم داريم که ما را دفاع از عنوان قهرماني اميدوار مي‌کند.
باقري يادآور شد: بيشتر ملي‌پوشان از وضعيت خوبي برخوردار هستند، فقط رشيد شريفي کمي مصدوميت دارد که وضعيت او هم نگران کننده نيست و مي‌توان در ترکيب اصلي از وي هم استفاده کرد.وي در خصوص پيش‌بيني‌اش از کسب مدال طلاي آسيا گفت: پيش بيني سخت است اما فکر نمي‌کنم که کمتر از دوره‌هاي قبلي مدال کسب نخواهيم کرد.باقري در خصوص رقيبان تيم ملي ايران در راه قهرماني آسيا گفت: با وجود اينکه هميشه چين رقيب ما به حساب مي‌آيد اما در اين دوره رقيب اصلي‌مان قزاقستان ميزبان محسوب مي‌شود، ضمن اينکه هم ازبکستان و قزاقستان در اوزاني که وزنه‌برداران قدرتمندي داريم، نفرات خوبي دارند که مي‌توانند رقيب اصلي ما در راه قهرماني محسوب شوند. البته از چين و کره‌‌جنوبي هم بايد به عنوان رقيبان اصلي پس از اين دو تيم نام برد.

 


*رئيس و دبير کل کميته ملي المپيک براي حضور در نشست عمومي کميته‌هاي ملي المپيک راهي سو‌ئيس شدند.نشست عمومي فوق‌العاده کميته‌هاي ملي المپيک (ANOC) امروز در لوزان سوئيس برگزار مي‌شود، به همين دليل محمد علي‌آبادي و بهرام افشارزاده، رئيس و دبير کل کميته ملي المپيک براي حضور در اين نشست راهي سوئيس شدند.اين نشست به مدت دو روز با حضور ژاک روگ و شيخ احمد فهد الصباح، رئيس شوراي المپيک آسيا برگزار مي‌شود.
*مرحله نخست ليگ دووميداني جمعه 31 خرداد ماه در مجموعه آفتاب انقلاب تهران برگزار مي‌شود.اين مسابقات در 5 مرحله برگزار مي شود، چهار مرحله به صورت تک رشته اي و در مدت زمان سه ساعت و مرحله پنجم آن به صورت کامل و در دو روز برگزار خواهد شد.تا کنون حضور تيم هاي پيکان تهران، نفت تهران، گاز خراسان و مقاومت خوزستان در اين رقابت ها قطعي شده است.

 


سجاد هاشمي آهنگري در ماده دوي 400 متر مسابقات جام کازانف قزاقستان به مدال طلا دست يافت.
هاشمي روز گذشته با زمان 47 ثانيه وهشت صدم ثانيه در ماده 400متر در شرايطي به مدال طلا رسيد که از کسب حدنصاب حضور در مسابقات قهرماني جهان باز ماند. پيش از او محمد محسن رباني که نتوانست نيزه خود را به قزاقستان ببرد، با نيزه اي ديگر در ماده پرش با نيزه شرکت کرد که عملکرد قابل قبولي نداشت.. کيوان قنبرزاده در پرش ارتفاع تنها ورزشکار ايران است که امروز به ميدان خواهد رفت.

 


تيم ملي ايران با برتري مقابل استراليا در فينال رقابت‌هاي بسکتبال با ويلچر جوانان آسيا و اقيانوسيه با کسب عنوان قهرماني، جواز حضور در مسابقات جهاني را نيز کسب کرد.
در آخرين روز از رقابت‌هاي بسکتبال با ويلچر جوانان آسيا و اقيانوسيه انتخابي مسابقات جهاني، که از چهارشنبه هفته گذشته در تايلند آغاز شده است ظهر ديروز ديدار فينال بين تيم‌هاي ايران و استراليا برگزار شد که ملي‌پوشان جوان کشورمان براي دومين بار موفق شدند حريف را شکست داده و به عنوان قهرمان اين مسابقات راهي مسابقات جهاني ترکيه شوند.ايران در فينال با نتيجه 65 بر 55 برابر استراليا به برتري رسيد و عنوان قهرماني را از آن خود کرد.در ديدار همزمان بين تيم‌هاي ژاپن و تايلند نيز ژاپن موفق شد با نتيجه 56 بر 36 از سد ميزبان عبور کرده و عنوان سوم اين مسابقات را کسب کند.بدين ترتيب تيم‌هاي ايران، استراليا و ژاپن به عنوان نمايندگان آسيا به جمع 9 تيم ديگر منتخب جهان پيوستند تا در رقابت‌هاي جهاني ترکيه که شهريور ماه سال جاري برگزار مي‌شود، شرکت کنند.2 بازيکن تيم ملي ايران، مرتضي ابراهيمي و محمد محمدنژاد نيز در جمع 5 بازيکن برتر اين مسابقات قرار گرفتند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10