(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 26 خرداد 1392 - شماره 20518

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سناريوي ناکام دشمن (يادداشت روز)
کيهان و خوانندگان
هندونه (گفت و شنود)
با کسب اکثريت آراي مردم حسن روحاني رئيس جمهور ايران شد
تبريک نامزدها به منتخب مردم
احمدي نژاد انتخاب حسن روحاني را تبريک گفت
روحاني اصلاح‌طلب نيست
نامزد اصلاح‌طلبان 10 درصد هم راي نداشت(خبر ويژه)
جمهوري اسلامي استاد به بازي گرفتن اپوزيسيون است(خبر ويژه)
واشنگتن‌پست: مردم ايران دعوت رهبري را اجابت کردند(خبر ويژه)
باز هم جوگير شديم و به ساز حاکميت رقصيديم!(خبر ويژه)
رئيس ستاد انتخابات تهران اعلام کرد
مشارکت بيش از 50 درصدي تهراني‌ها در انتخابات رياست جمهوري
 


1- درباره انتخابات 24خرداد و حضور پرشور مردم گفتني‌هاي زيادي هست اما آنچه که بيش از همه عيان و نمايان است سردرگمي اتاق‌هاي فکر دشمن است که اکنون نمي‌دانند چگونه تحليل‌هاي قبلي خود را توجيه نمايند و چطور آن سناريوها را ترميم کنند. خط هجمه به انتخابات ايران از مدتها پيش به صحنه آمد تا با پمپاژ دروغ‌ها و تهمت‌ها از يکسو و فشارها و تحريم‌ها و تهديدها از سوي ديگر، چالش در مشارکت را کليد بزنند اما اکنون ناکامي آنها برملا شده و محرز گشته که از توطئه‌ها و کارشکني‌ها بر ضد انتخابات ايران طرفي نبسته‌اند.
دو سال است که شديدترين تحريم‌ها را عليه ملت بزرگ ايران تصويب و اعمال کرده‌اند تا به اصطلاح پس از سال 90 و 91، بر انتخابات 24خرداد 92 تأثير بگذارند، چگونه؟ با اين هدف- بخوانيد آرزو- که مردم دچار يأس و نااميدي بشوند و حضوري کمرنگ در انتخابات داشته باشند.
اکنون خطاي در تحليل مراکز و اتاق‌هاي فکر دشمن مشخص شده است و آن اينکه عمق اعتماد و باور مردم به نظام جمهوري اسلامي را در برآوردها و ارزيابي‌هاي به اصطلاح استراتژيک‌شان نديده بودند و يا اگر لحاظ کرده بودند با واقعيت‌ها فاصله‌اي پرناشدني داشته است.
اگر تحريم‌ها و فشارها با هدف خط نفوذ در انتخابات ايران پيگيري شده که به اذعان مقامات و رسانه‌هاي آمريکايي اينچنين بوده است و در نهايت کاهش در مشارکت را نشانه رفته بودند پس چرا مشارکت حداکثري و کم‌نظير بوده است؟
بنابر اين اولين پيام انتخابات 24خرداد، ناکارآمدي تحريم‌ها و فشارها بوده است و اينکه حريف بايد درس بگيرد که با ملت بزرگ ايران به زبان تهديد و فشار و زور سخن نگويد.
اين ملت اکنون به کنگره، کاخ‌سفيد، جامعه اطلاعاتي آمريکا و اتاق‌هاي فکر و فرمان قدرت‌هاي غربي يک پيام روشن داد؛ «در برابر اراده و يکپارچگي ايران اسلامي، هيچ گزينه‌اي روي ميز نداريد».
آيا بي‌خاصيتي تحريم‌ها حتي تحريم‌هاي موسوم به اول ژوئيه با ادعاي فلج‌کنندگي ملت ايران برملا نشده است؟
2- پيام ديگر انتخابات 24خرداد، حقانيت و صداقت نظام جمهوري اسلامي است که اکنون در ابعاد بين‌المللي پيش روي افکار عمومي مردم دنيا قرار دارد.
دشمن با پروپاگانداي رسانه‌اي از چندين ماه مانده به انتخابات رياست‌جمهوري با طرح «انتخابات آزاد» تلاش کرد تا القاء نمايد انتخابات در ايران آزاد نيست و در ادامه دروغ بزرگ «مهندسي شدن انتخابات»! را در گستره رسانه‌اي و مجازي پمپاژ کرد تا به موازات پيگيري چالش در مشارکت، -با ابزار تحريم‌ها- به اصطلاح چالش در مشروعيت انتخابات را نيز دنبال نمايد.
به عنوان نمونه در آستانه انتخابات 24 خرداد، راديو فردا بار ديگر بر اين ادعاي پوچ و واهي تاکيد کرد که امکان تقلب در انتخابات ايران وجود دارد و يا گاردين خط تحريم انتخابات از سوي مردم را کليد زد و دهها و صدها نمونه ديگر...
حتي مقامات رسمي آمريکا بي‌محابا به صحنه آمدند و با بيان اينکه انتخابات ايران را زير نظر گرفته‌ايم ادعا کردند انتخابات ايران آزاد نيست!
جان کري وزير خارجه آمريکا گستاخانه و خصمانه در جريان فرآيند انتخابات کشورمان گفت؛ «آزادي انتخابات ايران را قبول نداريم». يا وزيرخارجه کانادا که کشورش به دنباله‌روي آمريکايي‌ها معروف گشته مي‌گويد؛ «انتخابات رياست‌جمهوري در ايران فريب و دغلکاري است»!
اينها نمونه‌هايي از حجم انبوه و تحرکات و توطئه‌هايي است که دشمن تلاش کرد تا از دالان انتخابات رياست‌جمهوري ايران به اهداف و اغراض شوم خودش برسد ولي ناکام ماند و پس از آن است که بسياري از رسانه‌هاي غربي ناچار شدند به حقيقت حضور پرشور مردم ايران اذعان نمايند.
از جمله رويترز به صراحت و بدون توجيه و يا حاشيه‌بافي ديروز نوشت؛ «مردم ايران برنده انتخابات بودند.»
3- انديشکده آمريکايي «شوراي روابط خارجي» در آستانه يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در کشورمان گزارشي را منتشر کرد که اکنون قابل اعتناست.
اين انديشکده در گزارش خود با هدف به اصطلاح تبيين و تحليل فضاي انتخابات در ايران مصاحبه‌اي را با «ري تکيه» عضو ارشد «شوراي روابط خارجي» انجام مي‌دهد.
گفتني است «ري تکيه» در سال‌هاي اخير بر موضوع ايران تمرکز داشته و معمولا آنچه از او به بيرون درز پيدا کرده است نشانه تلاش‌ها و تکاپو براي ارايه نسخه‌اي در مواجهه راهبردي با جمهوري اسلامي است.
سخنان «ري تکيه» در فاصله کوتاه باقي‌مانده به انتخابات 24 خرداد بر اين ادعا استوار است که پيروز نهايي انتخابات رياست‌جمهوري در ايران از جناح محافظه‌کار [اصولگرا] است و جالب اينجاست که تصريح مي‌کند شانس [آقاي] حسن روحاني براي پيروزي در انتخابات بسيار کم است.
خب، سؤال اين است که اين تحليل‌ها که بلافاصله از سوي رسانه‌هاي غربي انعکاس و بازتاب مي‌يابد و در فضاي رسانه‌اي و مجازي پمپاژ مي‌شود با چه هدفي بوده است؟
آيا غير از اين است که در ادامه تلاش ناکام در فتنه سال 88 مي‌خواهند کماکان سلامت انتخابات در ايران را زير سؤال ببرند؟
البته به زعم خودشان مي‌پندارند يک بازي برد-برد را شروع کرده‌اند و اگر از صندوق‌هاي راي، شخصي با پيش‌بيني آنها درآمد دست پيش بگيرند که «ديديد، گفتيم» و بلافاصله اين توهم را القاء ‌کنند که؛ «تقلب شده است»! و اگر خلاف پيش‌بيني آنها بود، آن راي را به اصطلاح يک راي اعتراضي جا بزنند.
اين در حالي است که در گرداب تفکر متناقضي درباره ايران گرفتار شده‌اند. از يک سو مي‌گويند انتخابات آزاد نيست ولي بعد معلوم مي‌شود که انتخابات ايران آزادترين انتخابات در سطح جهاني و بين‌المللي است و همه سلايق سياسي در آن حضور يافته‌اند. يا مي‌گويند انتخابات مهندسي شده و حتي مي‌گويند کي راي مي‌آورد و چه کسي راي نمي‌آورد و بعد کاملا خلاف آن به وقوع مي‌پيوندد.
بنابراين طبيعي است که براي رها شدن از بن‌بست تناقضات و فرار از ادعاهايي که شکل و شمايل خزعبلات را دارد بخواهند راي آحاد ملت ايران را تفسير به راي کنند. اما اشتباه استراتژيک دشمن در شناخت رفتار ملت ايران به يک رويه تاريخي تبديل شده است.
اکنون 34 سال است که از نظام جمهوري اسلامي مي‌گذرد و هنوز اتاق‌هاي فکر و مراکز راهبردي حريف نفهميده که مردم ايران پيش از انتخاب هر نامزدي در هر انتخاباتي به «نظام» راي مي‌دهند و به فراخوان رهبري لبيک مي‌گويند. پيش‌بيني غلط دشمن از مشارکت بالاي مردم در انتخابات و همچنين پيش‌بيني غلط او از نتيجه انتخابات براي آن است که در تحليل ملت ايران دچار يک فقر ذاتي و تاريخي است. به قول فارين پاليسي بايد بپذيرند که «نمي‌توانيم ايران را تحليل کنيم».
و اين در حالي است که رهبر معظم انقلاب از ابتداي امسال که سال 92 را سال «حماسه سياسي» نام نهادند تاکيد کردند که مردم با حضور در انتخابات اين حماسه بزرگ سياسي را خلق خواهند کرد و پيش از انتخابات 24 خرداد حکيمانه خاطرنشان نمودند که؛ «هر رايي که مردم به يکي از هشت کانديداي محترم بدهند، در درجه اول، راي به جمهوري اسلامي و راي اعتماد به ساز و کار انتخابات است».
بنابراين با شکست سناريوهاي دشمن و نقش بر آب شدن نقشه‌هايي که يکي پس از ديگري براي نفوذ در انتخابات ايران تدارک ديده بود از هم‌اکنون بر اسب خيال خواهد تاخت تا شايد راه فراري بيابد.
حسام‌الدين برومند

 


سامانه پيام کوتاه 30002323
* تا ديروز نوبت مردم بود که الحق والانصاف با حضور در پاي صندوقهاي راي به پيام رهبر لبيک گفتند، اما از امروز نوبت منتخب مردم است. رئيس‌جمهور منتخب اين مردم فقط بايد به فکر مصالح نظام، کشور و ملت باشد و طبق رهنمود ولي امر مسلمين در برابر دشمنان کشور ايستادگي کند و در جهت حفظ منافع نظام حرکت کند.
رضا ارجمندي
* اميدواريم اين حماسه سياسي و حضور گسترده مردم پاي صندوقهاي راي، برکت و خير به همراه خود داشته باشد اما در هر حال از کانديداي منتخب مردم که راي نهايي را بياورد تقاضا داريم مطيع ولايت باشد. الان ديگر وقت عمل است. حالا بايد آستين همت بالا زد تا وعده‌ها تحقق يابد.
مصطفي قانعي
* ملت هميشه در صحنه ايران اسلامي بار ديگر با خلق حماسه سياسي طبق فرمايش رهبر معظم انقلاب، به تمام زورگويان و ياوه‌گويان و دشمنان داخلي و خارجي نه بزرگي گفتند. اميدواريم اين انتخابات مايه خير و برکت براي ملت و کشور باشد.
9204---0912
* مرحبا بر اين همه غيرت و حضور، من هم به عنوان يک شهروند ايراني دستان اين ملت و هموطنانم را مي‌بوسم که حماسه سياسي را خلق کردند.
محمد غفاريان
*‌شرکت در انتخابات هم عبادت بود، و هم باعث نااميدي و سرافکندگي دشمن و رضايتمندي دل امام خامنه‌اي عزيز و شهدا و امام شهيدان شد.
0215---0919
* به حضرت آقا ولي‌فقيه زمان عرض مي‌کنم که همواره گوش به فرمان شما هستيم و از جان و مال و فرزند در راه اسلام عزيز دريغ نخواهيم کرد.
کربلايي هادي از تهران
* رئيس‌جمهور جديد علاوه بر شايسته‌سالاري، ايمان، روحيه جهادي، شجاعت در برابر زورگويان و... بايد حامي کشاورزان، توليدکنندگان و مسکن‌سازان باشد و با گراني، فساد، تورم و دلالي و احتکار مبارزه جدي نمايد.
4832---0938
* بايد بدانيم عمر ما حکم لباس کار ما را در دنيا دارد. اگر در حال خدمت بخلق خدا باشيم بايد از خدا بخواهيم که عمر ما را طولاني کند ولي اگر لباس کار نشد بلکه لباس آرايش گرديد و تن ما مرتع شيطان شد همان بهتر که خداوند هرچه زودتر ما را ببرد تا مشکلات و سنگيني بار مسئوليت بيشتر نشود.
1480---0938
* سوءاستفاده ابزاري دولت نامردان آمريکا از حربه حقوق‌بشر، تروريسم و سلاح هاي کشتار جمعي طي چند دهه گذشته ثبات و امنيت جهاني را در معرض مخاطره جدي و ويرانگر قرار داده است. آنان براي پيشبرد اهداف نامشروع خود از اين عناوين و تبليغات کاذب رسانه‌اي بهره جسته و با اين شيوه غيرانساني، ويراني عراق و افغانستان، سوريه و فلسطين و لبنان و پاکستان را اجرايي کرده و روزانه جان صدها نفر را گرفته‌اند و مي‌گيرند اي کاش سازمانهاي جهاني از قبيل شوراي امنيت، سازمان ملل و گروههاي آزاد بين‌المللي جلوي گستاخي آمريکا و همپيمانانشان را مي‌گرفتند تا ديگر مردم دنيا شاهد اين همه فجايع و کشتارها نباشند.
مراد بختياري
* بيداري اسلامي به شدت در حال تکامل تجارب است و هيچ کشوري توان جلوگيري از آن را ندارد. ظلم ساليان دراز حکام برخي کشورهاي اسلامي به مردم‌شان که با قبول نوکري آمريکا و رژيم جعلي اسرائيل، به مردم و کشورشان همراه بوده باعث شکل‌گيري انقلاب‌هاي اسلامي در منطقه شده است.
نصيري
* حدود يک ماه است که براي تعويض شناسنامه‌ام اقدام کرده‌ام ولي هيچ خبري از تحويل آن نيست از مسئولين امر انتظار تسريع دارم.
1785---0912
* آزادسازي شهر القصير را به همه آزادگان تبريک مي‌گويم اين آزادسازي قطعا مرهون همکاري و همراهي ملت سوريه با ارتش سوريه و تشکيل بسيج مردمي است و از همه مهمتر تدبير و جانفشاني رزمندگان دلير حزب‌الله لبنان است حقيقت جنگ سوريه حمله رژيم صهيونيستي به سوريه و لبنان است.
سعيد فتحي‌زاده
* رسانه‌ها گفتند اوباما به بشار اسد پيشنهاد مصالحه داده است آمريکا تا همين الان که سوريه نواحي قصير و حلب را پاکسازي مي‌کند آخرين محموله‌هاي تسليحاتي مارک آمريکا را کشف مي‌کنند، اين پيشنهادها فريب است و مي‌خواهند خود را صلح‌طلب جلوه دهند. و اصل نشست ژنو2 که با اختلاف گروهک‌هاي تروريستي هنوز برگزار نشده به خاطر همين است که دست سوريه را در حنا بگذارند.
اميد رضويان
* در کنار باغها و منازل مسکوني مردم منطقه هورستانه در شهرستان خوانسار يک مرغداري وجود دارد که سموم حاصل از آن موجب از بين رفتن محصولات باغي و بيماري براي ساکنان اين منطقه شده است. تقاضاي رسيدگي داريم.
1048---0919
* قيمتهايي که رئيس اتحاديه باغداران در مورد ميوه‌ها اعلام کردند و شما در روزنامه درج کرديد در عرصه عمل اصلاً واقعيت ندارد. لطفاً قيمتها را با مغازه‌ها مقايسه کنيد.
6624---0912

 


گفت: بعد از اعلام نتيجه انتخابات، شبکه‌هاي بي‌بي‌سي و صداي آمريکا و سايت‌هاي ضد انقلاب بدجوري کُپ کرده و سنگ روي يخ شده‌اند.
گفتم: خب! حيوونکي‌ها حق دارند، چند ساله پشت سر هم ميگن انتخابات آزاد نيست و حالا مثل کسي که روي ارّه نشسته نه راه پس دارند و نه راه پيش!
گفت: يکي از سايت‌هاي ضد انقلاب نوشته؛ بايد قبول کنيم که باخته‌ايم و ديگر ادعاهاي تقلب و انتخابات مهندسي شده قابل ادامه دادن نيست.
گفتم: يارو مي‌گفت هندونه خريده بوديم، قاچ کرديم، همه‌اش رو خورديم و پوست هندونه رو هم تا آخر تراشيديم و انداختيم دور... صبح زود رفتگر محله زنگ زد و گفت؛ مي‌خواستم ببينم اگه ديگه با اين پوست هندونه‌ها کاري نداريد همراه بقيه زباله‌ها ببرمشون!

 


حجت‌الاسلام حسن روحاني با کسب 18ميليون و 613 هزار و 329 رأي اکثريت مطلق آرا را کسب و رئيس‌جمهور شد.
مصطفي محمدنجار وزير کشور شامگاه ديروز پس از پايان شمارش آراء يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت:در مجموع 36 ميليون و 704 هزار و 156 نفر در انتخابات شرکت کردند که نشان دهنده حضور 72.7 درصدي مردم در انتخابات است.
وي افزود : از مجموع 50ميليون و 483هزار و 192 نفر واجد شرايط راي دادن، 36ميليون و 704 هزار و 156 نفر در انتخابات مشارکت کردند که نصاب 72.7 درصد مشارکت را تشکيل دادند که از اين ميان:
تعداد آراء ماخوذه: 36 ميليون و 704هزار و 156 راي
آراء صحيح: 35 ميليون و 458هزار و 747 راي بود که؛
حسن روحاني: 18ميليون و 613هزار و 329 راي
محمدباقر قاليباف: 6ميليون و 77هزار و 292 راي
سعيد جليلي: 4ميليون و 168هزار و 946 راي
محسن رضايي: سه ميليون و 884هزار و 412 راي
علي اکبر ولايتي: دو ميليون و 268هزار و 753 راي
سيد محمدغرضي: 446هزار و 15 راي را کسب کردند.
وزير کشور همچنين اظهار داشت: هر کدام از کانديداها اگر از روند اجراي انتخابات شکايتي دارند بايد آن را ظرف دو روز به هيئت اجرايي منعکس کرده و هيئت اجرايي نيز ظرف 24 ساعت نسبت به بررسي و ارجاع شکايات به وزارت کشور اقدام کند.
نجار تصريح کرد: همچنين ظرف سه روز کانديداها مي‌توانند شکايات خود را به شوراي نگهبان تسليم کنند.
وي با اشاره به زمان تأئيد اين انتخابات از سوي شوراي نگهبان گفت: مطابق قانون، شوراي نگهبان ظرف يک هفته تا حداکثر 10 روز نظر خود را در خصوص انتخابات به وزارت کشور اطلاع خواهد داد.
نجار همچنين با اشاره به برگزاري موفق اين انتخابات تصريح کرد: از تدابير مقام معظم رهبري و رياست محترم جمهوري که همواره حامي فعاليت‌هاي وزارت کشور بودند تشکر مي‌کنيم.
وي افزود:‌ همچنين از خانواده بزرگ وزارت کشور، از شوراي محترم نگهبان و هيئت مرکزي نظارت بر انتخابات و همچنين هيئت اجرايي انتخابات نيز کمال تشکر را دارم.
وزير کشور ادامه داد: همچنين از رسانه‌ها، ارباب جرايد و خبرنگاران و به خصوص رسانه ملي که تمام تلاش خود را براي انعکاس اين حماسه به خرج دادند تشکر مي‌کنم.
گفتني است حجت الاسلام حسن روحاني نيز پس از پيروزي در انتخابات در گفت و گو با شبکه اول سيما ضمن تشکر از مردم گفت‌:سپاس ويژه من ارزاني رهبر معظم انقلاب باد.
استاندار تهران: انتخابات
در اوج سلامت و امنيت برگزار شد
استاندار تهران گفت: در برگزاري انتخابات استان تهران حتي يک گزارش مبني بر ايجاد مشکل و تنش گزارش نشد.
مرتضي تمدن در گفت‌وگو با فارس درباره حماسه پرشور مردم در انتخابات رياست جمهوري و شوراي اسلامي شهر و روستا اظهار داشت:‌ در خلق اين حماسه بايد به مقام معظم رهبري و خانواده شهدا تبريک گفت.
وي افزود: برنده و پيروز واقعي انتخابات، ملت ايران است و آنچه اراده ملت براي نامزد مورد نظر بود قابل احترام است.
وي ادامه داد: انتخابي را که ملت ايران براي رياست جمهوري برگزيده‌اند بايد به آن احترام گذاشت و اين انتخاب را تکريم کرد.
تمدن افزود:‌ در برگزاري انتخابات استان تهران حتي يک گزارش مبني بر ايجاد مشکل و تنش گزارش نشده است و انتخابات در اوج سلامت و امنيت برگزار شد.وي تأکيد کرد: ان‌شاءالله فرد انتخاب شده بتواند با خدمت بي‌وقفه پاسخ رأي مردم را بدهد.
طلا: نتايج انتخابات شوراها از امروز اعلام مي‌شود
رئيس هيئت عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي استان تهران اعلام کرد آمارهايي که درباره انتخابات شوراهاي شهر و روستاي استان تهران اعلام مي‌شود صحت ندارد و نتيجه نهايي از امروز اعلام مي‌شود.
حسين طلا درباره اعلام نتايج انتخابات شوراهاي استان تهران، اظهار داشت: شمارش آراي انتخابات شوراهاي استان تهران در بعضي از شهرستان‌ها و روستاهاي استان تهران به اتمام رسيده است.
وي با اشاره به شمارش آراي انتخابات شوراها در شهرستان تهران يادآور شد: آمارهايي که درباره انتخابات شوراهاي شهر و روستاي استان تهران اعلام مي‌شود صحت ندارد.
طلا در گفت‌وگو با فارس افزود: نتيجه نهايي انتخابات شوراهاي شهر و روستاي استان تهران امروز اعلام مي‌شود.

 


نامزدهاي رياست جمهوري طي پيام هاي جداگانه اي پيروزي دکتر روحاني را تبريک گفتند.
سعيد جليلي در پيام تبريکي به رييس‌جمهور منتخب، براي وي در جهت دفاع از آرمان‌ها و حقوق ملت ايران و اعتلا و سرافرازي نظام مقدس جمهوري اسلامي آرزوي موفقيت کرد.
جليلي در پيام خود آورده است: براي رييس جمهور منتخب مردم برادر گرامي جناب حجت‌الاسلام و‌المسلمين حسن روحاني در جهت دفاع از آرمان‌ها و حقوق ملت ايران و اعتلاء و سرافرازي نظام مقدس جمهوري اسلامي آرزوي موفقيت مي‌کنم و به ايشان براي کسب اعتماد ملت ايران صميمانه تبريک عرض مي‌کنم.
در پي اعلام پيروزي حسن روحاني در يازدهمين انتخابات رياست جمهوري کشورمان، هم‌چنين محسن رضايي پيام تبريکي براي رييس‌جمهوري منتخب ارسال کرد.
در بخشي از اين پيام آمده است : به جناب آقاي حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني تبريک مي گويم و از خداوند متعال توفيق ايشان را در عبور از مشکلات امروز و رسيدن به آينده اي درخشان براي کشور خواستارم. سيد محمد غرضي نيز در واکنش به خبر انتخاب حسن روحاني به عنوان رييس جمهور با بيان اينکه ان‌شاءالله اين اتفاق، اتفاقي ميمون و مبارک است، اظهار کرد: براي ايشان آرزوي موفقيت مي‌کنم.
محمد باقر قاليباف هم در پيامي به حسن روحاني انتخاب وي را به عنوان رييس جمهور مردم ايران تبريک گفت.
در بخشي از اين پيام آمده است : اکنون که برگي ديگر از تاريخ پر افتخار اين سرزمين در حال تحرير است، بر خود واجب مي دانم به يازدهمين منتخب ملت ايران، حجت الاسلام و المسلمين جناب آقاي دکتر حسن روحاني تبريک و تهنيت عرض نمايم و آرزوي موفقيت ايشان را که نياز حياتي اين برهه است، از خداوند منان خواستارم.
در پي اعلام پيروزي حسن روحاني در يازدهمين انتخابات رياست جمهوري کشورمان، علي‌اکبر ولايتي نيز پيام تبريکي براي رئيس جمهوري منتخب ارسال کرد.
در بخشي از اين پيام آمده است : پيروز اصلي اين ميدان همانا مردم فهيم ما هستند که به دعوت رهبر محبوب خود پاسخ گفتند و حماسه سياسي را رقم زدند. جنابعالي نيز موفق به کسب رأي اعتماد ملت شديد که مايه مسرت است. اين انتخاب را به مقام معظم رهبري ، ملت شريف و جنابعالي تهنيت مي گويم و تداوم توفيق را برايتان مسئلت مي کنم .

 


رئيس جمهور در پيامي با تبريک انتخاب حجت الاسلام حسن روحاني به عنوان رئيس جمهور منتخب ملت ايران گفت: اميدوارم با قدرشناسي از عواطف و اعتماد ملت عزيز فرصت خدمتگزاري و تلاش براي استقرار عدالت و آباداني کشور بيش از پيش مهيا گردد.
در بخشي از پيام احمدي‌نژاد آمده است : ضمن تبريک مجدد به جناب حجت الاسلام و المسلمين آقاي حسن روحاني که مورد اعتماد اکثريت ملت قرار گرفته اند اميدوارم با قدرشناسي از عواطف و اعتماد ملت عزيز فرصت خدمتگزاري و تلاش براي استقرار عدالت و آباداني کشور بيش از پيش مهيا گردد.
از همه علاقه مندان به سرافرازي ايران انتظار دارد که در تمام فرصت ها رييس جمهور و دولت منتخب را براي پيشبرد هرچه بهتر امور ياري رساند. اينجانب و دولت خدمتگزار تا آخرين لحظات مسئوليت همچون روز اول به وظايف خود به طور جدي عمل خواهيم کرد.

 


عناصر معارض جمهوري اسلامي با ابراز ترديد نسبت به حسن روحاني مي‌گويند او اصلاح‌طلب نيست و مستقل از اصلاح‌طلبان به عرصه انتخابات آمده و منصوب رهبري در شوراي عالي امنيت ملي است.
در اين زمينه «محمدرضا-ي» همکار فراري نشريات زنجيره‌اي به صداي آمريکا گفت: روحاني اصلاح‌طلب نيست و هيچ اصراري هم ندارد که خودش را اصلاح‌طلب بنامد. اين در حالي است که آقاي عارف خودش را اصلاح‌طلب مي‌دانست. اما چون در نظرسنجي‌ها حتي نظرسنجي‌هاي اصلاح‌طلبانه او داراي راي بالايي نبود، اصلاح‌طلبان از روحاني حمايت کردند.
مرتضي -ک از همکاران متواري گروهک ملي-مذهبي نيز که در پاريس اقامت دارد به يک رسانه اپوزيسيون (راديو کوچه) گفت: آقاي خامنه‌اي ترجيح داده بود از رقابت‌هاي انتخاباتي دور باشد. آقاي روحاني نماينده ايشان در شوراي عالي امنيت ملي است به ويژه اين که روحاني از معتمدين نظام بوده و بخشي از جريان راست هم او را بر ديگر رقبا ترجيح مي‌دهند.
وي در مصاحبه با راديو فردا نيز تصريح کرد: حسن روحاني به اصلاح‌طلبي شهره نيست هر چند هاشمي و کارگزاران و خاتمي از او حمايت کرده‌اند. او مورد اعتماد رهبري بوده است.
از سوي ديگر عليرضا نوري‌زاده به شبکه الجزيره گفت: حسن روحاني به هيچ‌وجه اصلاح‌طلب نبوده و نيست و نماينده رهبري و نزديک به رهبر و همواره ميانه‌رو بوده است.
اصلاح‌طلبان که حامي عارف بودند، در نظرسنجي‌ها دريافتند که عارف حداکثر 10 درصد آرا را کسب مي‌کند.
نوري‌زاده گفت: از نظر رهبري اين انتخابات يک همه‌پرسي براي نظام ايران بود، زيرا مي‌خواهد بگويد جمهوري اسلامي وجهه مردمي دارد. نظام زيرکي به خرج داد و انتخابات شوراهاي شهر را با انتخابات رياست‌جمهوري همزمان کرد.(!) مسئولان نظام هر راي‌دهنده را که پاي صندوق‌ها رفت نماد وجهه قانوني و مردمي نظام تلقي مي‌کنند.
گفتني است رجب مزروعي عضو متواري فراکسيون مشارکت در مجلس ششم در مصاحبه با راديو فردا در شب انتخابات گفته بود: روحاني راي بالايي دارد اما اگر هم شکست بخورد، اين مصيبتي براي اصلاح‌طلبان نيست چرا که آنها نيروي اجتماعي خود را دارند و آن بخشي هم که شرکت نکردند، جنبش سبز را مي‌سازند. بنابراين شکست روحاني شکست و مصيبتي براي اصلاح‌طلبان نخواهد بود.

 


حماسه حضور دشمن‌شکن ملت ايران در انتخابات در شرايطي رقم خورد که سردمداران جبهه استکبار وگروه‌هاي اپوزيسيون همسو با آنها تا آخرين روز عليه اين انتخابات سياه‌نمايي کرده و درصدد از رونق انداختن آن بودند.
مقامات آمريکايي، انگليسي و کانادايي از جمله چهره‌هاي غربي بودند که به ويژه طي يک ماه اخير علي‌الدوام مدعي شده بودند انتخابات ايران آزاد و سالم و عادلانه و رقابتي نيست و آن را به مشروعيت نمي‌شناسند. به گزارش العربيه آخرين بار نيز جان کري چهارشنبه گذشته مدعي شد با توجه به رد صلاحيت نامزدها، ما انتخابات ايران را آزاد و سالم نمي‌دانيم و پذيرش چنين ادعايي بسيار سخت است.
همزمان و در حالي که طيفي گسترده از گروه‌هاي ضد انقلاب به تحريم انتخابات پرداخته بودند، شبکه رسانه‌اي ضد انقلاب سياه‌نمايي خود عليه انتخابات را شدت بخشيد. به عنوان مثال ارگان گروهک اتحاد جمهوري‌خواهان روز چهارشنبه در تحليلي تصريح کرد حاکميت روز جمعه حماسه مي‌خواهد و ما راي نمي‌دهيم. ما با راي ندادن خود از موجوديت اپوزيسيون دفاع مي‌کنيم. ما نمي‌توانيم به يکي از اين 6 نفر که بهترينشان، کليد‌دار شوراي امنيت ملي حکومت بوده، راي دهيم.
اخبار روز همچنين نوشته بود: رژيم هر چهار سال يکبار انتصاباتي تصنعي را مهندسي مي‌کند و متأسفانه برخي از نيروها نيز به خيال روزنه، در سياه چاله مي‌افتند و خواسته رژيم را تکميل مي‌کنند. در اين انتخابات هيچ دگرانديشي اجازه شرکت ندارد. افتادن در دام انتخابات مهندسي شده، نشان از استيصال طيفي از اپوزيسيون دارد. حافظه تاريخي درباره اکبر رفسنجاني مخدوش نشده است. چطور يک شبه از او و نامزدش حر رياحي ساخته مي‌شود؟ به راستي چرا برخي نيروهاي مستأصل و از تاريخ درس نگرفته، به استقبال فرمان ]آيت‌الله[خامنه‌اي براي خلق حماسه پيش مي‌روند؟ راستي کارشان به کجا کشيده است؟ چرا بايد از عنصر منفوري که در سخنراني‌هايش جنبش دانشجويي سال 78 ]آشوبگران تير ماه[ را اراذل و اوباش خواند، حمايت کرد؟ به کجا مي‌رويم و تا کي بايد خود را سردرگم سازيم؟ اگر ناتوان از امحاء و سرنگوني رژيم هستيم آيا بايد به دامن رژيم و نيروهاي آن پناه ببريم؟
ارگان گروهک اتحاد جمهوري‌خواهان که از ترکيب چند گروهک منحله تشکيل شده تصريح کرده بود: اين انتخابات انتخابات ما نيست. ما در انتخابات مهندسي شرکت نمي‌کنيم راي نمي‌دهيم و مردم را دعوت به تحريم مي‌کنيم. در طول چند ماه مطالبه آزادي زندانيان و موسوي و کروبي و تغيير شرايط انتخابات، تا حد ناديده گرفتن اتفاق سال 88 تنازل کرد و مدعي انتخاب بين بدتر و بدتر شديم!
اخبار روز در ادامه نوشت: روانشناسي استيصال را مي‌شود فهميد اما تمکين به آن را نه!
از سوي ديگر وبسايت بي‌بي‌سي فارسي در تحليل مفصلي تصريح کرد مخالفان با شرکت در انتخابات، از موسوي و کروبي و ادعاي تقلب عبور کرده‌اند. بي‌بي‌سي مي‌افزايد: صرف رأي دادن و مشارکت در انتخابات به نظر مي‌آيد کنشي کم هزينه باشد. اصلاح‌جويان ادعا مي‌کنند حتي به شرط عدم ايجاد موجي اجتماعي و يا خوانده نشدن آرا چيز زيادي از دست نداده‌اند اما اين کار فوايد غيرقابل چشم‌پوشي دارد.
تحليلگر بي‌بي‌سي در عين حال نوشت: اين جمله که راه رسيدن به دموکراسي تنها و تنها از صندوق رأي- بخوانيد اين صندوق رأي بخصوص- مي‌گذرد اين روزها بسيار تکرار مي‌شود. اين جمله معنايي ندارد جز به حاشيه راندن و حذف واقعيت جنبش سبز که از صندوق فراتر رفت. در حالي که در طي جنبش سبز نيروهاي مياني اين جنبش نيروي خود را به جاي مبارزه با بنيان‌هاي مادي و زيربناهاي قدرت در خش انداختن به رويه ايدئولوژيک حاکميت صرف مي‌کردند، همان نيروها امروز در اثبات بي‌فايده بودن عدم مشارکت مي‌گويند «نظام به مشروعيت نيازي ندارد.» مهم‌تر اينکه، در توجيه تقلب نشدن مي‌گويند تقلب حدي دارد و اگر موجي بزرگ به راه بيفتد حاکميت توان اين ميزان تقلب را ندارد. بگذريم که پروژه تشکيک در تقلب سال 88 از طريق بخش جزواتي در چند ماه پيش در ميان بخش‌هايي از اصلاح‌طلبان کليد خورده بود.
پايگاه اينترنتي اخبار روز نيز معتقد است: «اپوزيسيون کلنگي شده و در حال گدايي رسمي از رژيم و دامن زدن به توهم است.»

 


يک روزنامه آمريکايي نوشت رهبر ايران بي‌امان مردم را به شرکت در انتخابات تشويق مي‌کرد و مردم ايران نيز اجابت کرده و روز جمعه همين کار را کردند.
واشنگتن‌پست نوشت: تلاش رهبر ايران براي استقبال هرچه گسترده‌تر مردم از انتخابات در عين حفظ آرامش عمومي موفق بود و صف‌هاي طويل مقابل حوزه‌هاي راي باعث شد ساعت‌هاي کار اخذ راي تمديد شود.
اين روزنامه نوشت: آيت‌الله خامنه‌اي صبح جمعه راي خود را به صندوق انداخت. هر 6 نامزد از وفاداران به وي بودند که اندک تفاوتي در ديدگاه‌هايشان در مسايل داخلي و خارجي به خصوص موضوع هسته‌اي وجود ندارد. رهبر عالي ايران هنگام انداختن راي به صندوق بي‌اعتنا به نظر واشنگتن راجع به مسائل داخلي و انتخابات ايران گفت‌«به تازگي شنيده‌ام که فردي در شوراي امنيت ملي آمريکا گفته است انتخابات ايران را قبول نداريم، به درک که قبول نداريد.» روي اين خطاب،‌«جان کري» وزير خارجه آمريکا بود که ماه گذشته در سخناني گفت، انتظار ندارد، انتخابات ايران محاسبه بنيادين او در مورد سياست‌هاي هسته‌اي اين کشور را تغيير دهد.
روزنامه سعودي الوطن نيز در سرمقاله خود پيرامون انتخابات ايران تأکيد کرد: سياست کلان ايران با تغيير چهره‌ها در انتخابات تغيير نخواهد کرد. پست رياست جمهوري به عنوان هرم قدرت اجرايي در کشور و اداره داخلي و خارجي آن محسوب مي‌شود. به بيان ديگر رئيس‌جمهوري نمي‌تواند از چارچوب کلي سياست‌هاي ايران که از زمان برپايي انقلاب (امام) خميني‌(ره) طي سه دهه گذشته مرسوم بوده است، خارج شود اين مسئله امري قطعي است در ادامه سرمقاله اين روزنامه سعودي آمده است: برخي گزارش‌ها حاکيست نفوذ ايران در عراق، سوريه، لبنان و حتي افغانستان، معضلي واقعي براي منافع قدرت‌هاي بزرگ در منطقه به شمار مي‌رود. آمريکا و اتحاديه اروپا در شرايط کنوني عمليات نظامي بر عليه ايران را ترجيح نمي‌دهند و ايران نيز به خوبي از اين موضوع آگاه است.
روزنامه لبناني الاخبار نيز نوشت: انتخابات اين دوره رياست جمهوري در ايران بدون‌کمترين جنجال برگزار شد و هيچ تغييري در سياست خارجي ايران ايجاد نخواهد کرد.

 


شکست فضاي تحريم انتخابات به دست محافل مدعي آن، موجي از سردرگمي را در ميان رسانه‌هاي مجازي وابسته به مخالفان جمهوري اسلامي پديد آورده است.
به گزارش دويچه وله اين محافل مي‌گويند که شکست خط تحريم انتخابات و تن دادن به دعوت به شرکت در آن به منزله رقصيدن به ساز حاکميت بوده است. دويچه وله در گزارشي از اين رسانه‌هاي مجازي نوشت: نويسنده وبلاگ «غوزک پلاتيني» با پوپوليستي خواندن خصوصاً کمپين انتخاباتي حسن روحاني مي‌نويسد: گاه تصور مي‌کنيم پوپوليسم را مي‌شناسيم! اما متأسفانه نمي‌توانيم اين پوپوليسم فراگير و مضحکي را که حول «رأي دادن» به راه افتاده ببينيم. بدون داشتن اصول و منطق متقن جوي راه مي‌افتد و همه بايد جوگير شوند و هر کس جوگير نشود از ترس تنها ماندن دنبال جماعت مي‌افتد. حال بياييد تصور کنيم حاکميت کساني مانند [...] را وارد معرکه نکرده بود و اکنون همه جا سکوت مرگ برقرار بود و پروفايل‌هاي فيسبوک همه «رأي من در حصر است»، «تا تقلب هست انتخابي در کار نيست» بود و افراد در شبکه‌هاي کاري و خانوادگي‌شان به هم مي‌گفتند در اين انتخابات شرکت نمي‌کنيم و نظرسنجي‌ها همه آمار پايين شرکت را نشان مي‌داد...»
وي سپس مي‌نويسد: «شگفتا که در تئوري از مقاومت منفي دم مي‌زنند و گاندي مثال مي‌زنند اما در عمل کارشان فقط [...] رنگ‌کني و رقصيدن به ساز حاکميت است براي پرشور کردن مراسم».
دويچه وله همچنين از قول‌نوشته يکي از شاهدان کمپين خياباني در فيس‌بوک مي‌نويسد: «براي من خيلي رقت‌انگيز بود فضا. تصويرهاي باشکوه زنجيره انساني چارسال پيش از جلو چشمم دور نمي‌شه و برنامه‌هاي خيابوني اين چند روزه، جلوش يه نمايش خنده‌دار و پوچه براي مني که اون روزها رو ديدم اين برنامه‌ها بيش‌تر از اينکه هيجانم رو زياد کنه، سرخورده‌م مي‌کنه. برنامه‌هاي خيابوني امروز، بيشتر شلوغ‌بازي و جوگيري بود.»
دويچه وله از تمسخر طيفي از اپوزيسيون توسط ديگر خبر داده و نوشته که يکي از کاربران توييتر مي‌نويسد روي قبرشان بنويسيد آن قدر رأي داد که مرد(!)

 


رئيس ستاد انتخابات شهر تهران گفت: بيش از 50 درصد از تهراني‌ها که واجد رأي دادن هستند در انتخابات مشارکت کردند.
«سعيد احمدي شهرکي» در گفت‌وگو با فارس درباره مشارکت مردم در انتخابات اظهار داشت: حدود 5 ميليون و 500 هزار نفر در استان تهران واجد شرايط رأي دادن هستند که از اين تعداد حدود 5/2 ميليون نفر معادل بيش از 50 درصد در انتخابات شرکت کرده‌اند.
وي درباره آماري که درباره نامزدهاي شوراي شهر تهران اعلام مي‌شود، بيان داشت: تاکنون شمارش آراي نامزدهاي انتخابات شوراي شهر به اتمام نرسيده و آمارها غيررسمي است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10