(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 09 تـیـر 1392 - شماره 50529

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
در همايش افق رسانه روحاني: وامدار هيچ حزب و جناحي نيستم
پاي درس علي(ع)
اخبار ادبي و هنري
هاشمي رفسنجاني:هدف طراحان حادثه ? تير از رسميت انداختن سه قوه بود
بازتاب سخنان رئيس‌جمهور منتخب در رسانه‌هاي بين‌المللي
پورابراهيمي: رئيس جمهور منتخب نگاه ويژه به بانک مرکزي داشته باشد
در مراسم گراميداشت شهيد چمران در لبنان مطرح شد
ايران مدافع ملت‌ها و حامي مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي است
مرکز مطالعات خاورميانه:اوباما بايد بپذيرد
ايران قدرتي منطقه‌اي است
رئيس دادگاه ويژه روحانيت خبر داد
صدور قرار منع تعقيب براي «مصطفي پورمحمدي»
تشکيل بنياد «بهار» توسط احمدي‌نژاد تکذيب شد
کوليوند خبر داد
بازشماري 10 درصد صندوق‌هاي انتخابات شوراها در کرج تهران و کرمانشاه
خبرنگار بسيجي کيهان با ضربات چاقوي اراذل راهي بيمارستان شد
جهاد دانشگاهي اعلام کرد
راه‌اندازي دپارتمان آموزش‌مستندسازي در صنعتي شريف
معاون وزير نيرو: صادرات برق توسط بخش خصوصي به‌زودي انجام مي‌شود
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: مفاهيم نهج‌البلاغه در حوزه‌هاي علميه بايد ترويج شود
سهام 16 شرکت دولتي در بورس و فرابورس عرضه مي‌شود
توانير علت قطع طولاني برق درشهرک مسکوني بهار آبادان را اعلام کرد
شعار امسال سازمان ملل متحد:خوشي در سلامتي است نه موادمخدر
نامدار عبداللهيان خبر داد
تغيير کتاب‌هاي درسي اول دبستان کم‌توان‌هاي ذهني
نخستين خوشه‌هاي برنج درلنگرود از دل خاک سر بر آورد
17 تا 19 مهر برگزار مي‌شود
کنگره راينولوژي ايران و جراحي پلاستيک صورت
افزايش 14 برابري خريد بدون يارانه برگ سبز چاي
استاندار گيلان شهردار رشت را برکنار کرد
افتتاح خانه تخصصي جانبازان در سردشت
   


رهبر معظم انقلاب: اگر يک فرد بسيجي در مدرسه و دانشگاه و حوزه علميه و کارخانه و مزرعه و اداره مشغول است، بداند که جزو ارتش عظيم مردمي و انقلابي است و بايد به آن افتخار کند.

 


رئيس‌جمهور منتخب کشورمان با تبيين اعتدال در سياست خارجي تاکيد کرد اعتدال در سياست خارجي نه تسليم است و نه ستيز، بلکه يک تعامل موثر و سازنده با جهان است.
حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس‌جمهور منتخب در همايش افق رسانه در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما با گراميداشت ياد و خاطره شهداي هفتم تير، از سالار شهداي حزب جمهوري اسلامي به عنوان نمونه اعتدال ياد کرد.
وي افزود: آنها که در کنار شهيد بهشتي بودند و با او مراوده داشتند و از او بهره بردند، به خوبي تصديق مي‌کنند که شهيد بهشتي نمونه وقار، صبر، بردباري، عقلانيت و اعتدال و اخلاق بود.
روحاني با تقدير از حضور پرشور مردم در انتخابات 24خرداد و خلق حماسه سياسي تصريح کرد: مردم بزرگ، حکيم، فهيم و موقعيت‌شناس ايران عزيز با حضور کم‌نظيرشان و با درک شرايط بين‌المللي عظمت بزرگي را در تاريخ ايران آفريدند.
روحاني افزود: در اين حرکت عنايات اهل بيت عصمت و طهارت و ولي‌الله‌الاعظم به خوبي نمايان و مشهود بود وگرنه کسي نمي‌توانست در عرض يک هفته اين موج عظيم و بزرگ را در کشور ايجاد کند.
رئيس‌جمهور منتخب با تاکيد بر اينکه رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب از آغاز تا پايان نقشي بي‌بديل ايفا کرد، گفت: سخنراني‌هاي ايشان از ايام نوروز تا صبح انتخابات راه را براي حضور و حماسه باز و تسهيل کرد.
وي به نقش فرهيختگان، روشنفکران، علما و مراجع در تحقق اين حماسه اشاره کرد و افزود: صدا و سيما نيز بي‌ترديد در اين حماسه نقش بسيار ارزشمندي داشت چرا که براي تشويق مردم به حضور و معرفي کانديداهاي انتخاباتي، برنامه‌هاي متنوعي ارائه داد.
وي در ادامه با اشاره به اينکه در انتخابات 24خرداد، حضور گسترده ملت ايران افکار عمومي سطح جهان را تحت تاثير خود قرار داد، گفت: ما براي مشروعيت سياسي و قانوني نظام کمتر موضوعي را داريم که بتواند جايگزين صندوق راي و انتخابات شود.
روحاني خاطرنشان کرد: صندوق راي و انتخابات به معناي جمهوريت، اسلاميت و مشروعيت سياسي و مقبوليت نظام است که البته اين جايگاه راي و ولايت مردم در طول ولايت‌الله و ولايت الهي قرار دارد.
رئيس‌جمهور منتخب با تاکيد بر قانون‌گرايي، اظهار داشت: هيچ‌کس در اين کشور فراتر از قانون نيست، همه مردم و مقامات بدون استثناء ذيل قانون تعريف مي‌شوند، قانون خدا يعني اسلام و قانون جمهوري اسلامي ايران که براي همه لازم‌الاتباع است، قانون‌گرايي مبناي حرکت مردم و دولت آينده خواهد بود.
وي متذکر شد: اعتدال بدون قانون‌گرايي امکان‌پذير نيست، اعتدال بدون شفافيت، بدون ارتباط دوسويه و بدون واگذاري امور به صاحبان صلاحيت‌اش امکان‌پذير نيست.
اعتدال در سياست خارجي
روحاني با بيان اينکه بنده از صدا و سيما هم مي‌خواهم که به بحث اعتدال کمک کند و اين گفتمان را ترويج دهد، ادامه داد: بايد صاحب‌نظران هم در اين زمينه صحبت کنند؛ اعتدال در سياست خارجي نه تسليم است و نه ستيز، نه انفعال است و نه تقابل؛ اعتدال تعامل موثر و سازنده با جهان است.
وي با بيان اينکه ما با شرايط ويژه‌اي مواجه هستيم گفت: اعتدال در سياست خارجه بايد با واقع‌بيني با توجه به آرمان‌گرايي، ارزش‌ها، خودباوري، اتکاء به قدرت ملي، توان ملي و تعامل موثر و سازنده با جهان شکل گيرد.
روحاني جمهوري اسلامي ايران را قدرت بزرگ منطقه‌اي خواند و افزود: جمهوري اسلامي ايران به عنوان قدرت بزرگ منطقه‌اي و يا بزرگترين قدرت منطقه‌اي در شرايط فعلي بايد نقش خود را به درستي ايفا کند و اين امر نياز به اعتدال دارد.
رئيس‌جمهور منتخب با بيان اينکه در گذشته موفقيت‌ها و شکست‌هايي داشته‌ايم که هر کدام از آنها را مي‌توان در جاي خود و به درستي مورد بررسي قرار داد، گفت: امروز بايد به فکر فرداي کشور باشيم.
وي در ادامه تصريح کرد: کابينه من يک کابينه کاملا فراجناحي و تکيه آن بر شايستگي خواهد بود و از آنجا که اين دولت هيچ تعهدي به هيچ حزب و جناحي نداده است، وامدار هيچ حزب و جناحي هم نيست.
روحاني افزود: شايسته‌ترين افراد از هر حزب و جناحي که باشند، البته به شکل اعتدال و ميانه‌روي براي خدمت به مردم برگزيده خواهند شد و من از هم‌اکنون از تمام کارشناسان و مديران در تمام دستگاه‌هاي دولتي تقاضا مي‌کنم خودشان را براي خدمت به دولت آينده آماده کنند و اگر نظري دارند، فکر و نظر خود را منتقل کنند و همه دست به دست هم بتوانيم خدمت بيشتر و بهتر براي اين مردم داشته باشيم.
توصيه به رسانه ملي
رئيس جمهور منتخب ملت با اشاره به بحث افق رسانه تصريح کرد: در روند اجتماعي شدن زندگي انسان هيچ عاملي به اندازه رسانه اهميت نداشته و تأثيرگذار نبوده است از اين رو تصور ناقصي است که فرض کنيم رسانه صرفاً يک تريبون است.
وي خاطرنشان کرد: سفره‌اي که رسانه براي مخاطب پهن مي‌کند بايد از ترکيبي متعادل و موزون و سودمند براي نيازهاي ديني، فرهنگي، فکري و عاطفي مردم برخوردار باشد.
روحاني با تأکيد بر اينکه مضمون پيام رسانه بايد سطح آگاهي مردم را افزايش دهد چرا که سطحي و قشري‌نگري از مشکلات جامعه ماست افزود: رسانه بايد از آسيب خطرناک معيار دوگانه در بازتاب واقعيات پرهيز کند.
وي با اشاره به اينکه در دوران امروز رقابت رسانه‌اي از حيطه حکومت‌ها و دولت‌ها فراتر رفته است به نقش رسانه ملي پرداخت و اظهار داشت: بنده خود نيز از سال 59 تا 62 جزء خانواده صدا و سيما و رئيس شوراي سرپرستي آن بودم.
روحاني به تعبير حضرت امام درخصوص اين که رسانه ملي يک دانشگاه عمومي است،‌اشاره کرد و گفت: بايد اين سخن امام را به مثابه يک چشم‌انداز دقيق مورد توجه قرار داد و در باب دانشگاه به وجه علمي،‌ نقادي و خردورزي و در عرصه عمومي نيز به قابليت ارتباط با همه اقشار مردم توجه داشت.
روحاني خطاب به رسانه ملي عنوان کرد: ما بايد به گونه‌اي عمل کنيم که هر شهروندي احساس کند سهم نياز خود را مي‌تواند از رسانه ملي داشته باشد که از اين رو بايد به اهداف، ارزش‌ها و مصالح ملي و همچنين نيازهاي مردم توجه داشت.
رئيس‌جمهور منتخب، اولويت فعلي در رسانه را بازآفريني و تثبيت اعتماد جامعه و خوش‌آمدگويي به سلايق عنوان کرد و اظهار داشت:‌ ما بايد با توانمندسازي و دانش حرفه‌اي فضا را براي افکار و توليدات مختلف جامعه باز کنيم تا نشاط در جامعه بيشتر شود.
وي اميدبخشي واقع‌گرايانه نسبت به روند پيشرفت‌هاي کشور و تلاش براي پر کردن شکاف‌هاي موجود بين اقشار جامعه و حاکميت و همچنين ترويج وفاداري به مشي اعتدال به مفهوم منطقي کردن نگرش‌ها را از ديگر اولويت‌هاي رسانه برشمرد.
رييس‌جمهور منتخب ملت ايران در پايان با تاکيد بر اهميت آزادي رسانه‌ها در کشور گفت: حکومتي که ريشه در حمايت مردم دارد و از حضور راي‌دهندگان و راي مردم مشروعيت مي‌يابد، نه تنها از رسانه آزاد نمي‌هراسد بلکه از آزادي قانونمند و مسئولانه رسانه‌ها استحکام بيشتري خواهد گرفت.
آمادگي رسانه ملي
براي انعکاس خدمات دولت
عزت‌الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما هم در همايش افق رسانه با تبريک انتخاب شايسته و مبارک دکتر روحاني به رياست جمهوري اسلامي ايران و قدرداني از حضور وي در اين همايش افزود: جناب آقاي دکتر روحاني شخصيتي انقلابي، مبارز، پرتلاش و موفق در صحنه‌هاي خدمت به ملت بوده‌اند.
وي تصريح کرد: اميدواريم توانمندي‌هاي صدا و سيما را با کمک و راهنمايي رئيس‌جمهور منتخب و عزيز افزايش دهيم و بتوانيم با تعامل و حسن نيت کار را پيش ببريم.
ضرغامي خاطرنشان کرد: اين امکان و اين ظرفيت بي‌بديل است و در ابعاد مختلف انجام مي‌گيرد، به ويژه اگر طرح‌هاي بزرگ و تحولاتي در کشور بخواهد صورت گيرد رسانه ملي در آن سهيم است و خودمان را مسئول مي‌دانيم تا خدمات و زحمات دولت را انعکاس دهيم.

 


اقسام علم
علم بر دو نوع است:
علم فطري
و علم اکتسابي
علم اکتسابي اگر هماهنگ با علم فطري نباشد مفيد نخواهد بود. نهج‌البلاغه - حکمت 338

 


اعتراض روزنامه‌نگاران فرانسوي
به قطع شبکه‌هاي صداوسيما
انجمن صنفي روزنامه‌نگاران فرانسه اقدام اينتل‌ست عليه رسانه‌هاي ايراني را محکوم کرد.
رييس انجمن صنفي روزنامه‌نگاران فرانسه ضمن انتقاد از تصميم اخير شرکت اينتل‌ست درباره شبکه‌هاي ايراني، هوشياري در برابر هر نوع سانسور را خواستار شده است.
دومنيک پرادالي، با اشاره به تصميم شرکت خدمات ماهواره‌اي اينتل‌ست در توقف پخش برنامه‌هاي شبکه‌هاي ايراني، به پرس تي‌وي گفت: انجمن صنفي روزنامه‌نگاران از آزادي بيان و دسترسي آزادانه به اطلاعات حمايت مي‌کند. سانسور تنها زماني توجيه‌پذير است که فردي براي نقض حقوق بشر فردي ديگر تلاش مي‌کند.
شرکت خدمات ماهواره‌اي اينتل‌ست 29 خرداد (19 ژوئن) ادعا کرد اين تصميم به دليل تحريم‌هاي غيرقانوني آمريکا عليه رييس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران گرفته شده است.
شرکت خدمات ماهواره‌اي اينتل‌ست، يک شرکت سهامي آمريکايي است که مقر آن در برمودا است و در شهر واشنگتن دي‌سي، پايتخت امريکا و کشور لوکزامبورگ فعاليت مي‌کند.
لابي اسرائيلي در امريکا آشکارا از اين تلاش براي ساکت کردن صداي رسانه‌هاي ايراني در اروپا حمايت کرده است.
پيشتر نيز، شرکت يوتل‌ست در اقدامي بحث‌برانگيز و جنجالي به شرکت ماهواره‌اي هيسپاست اسپانيا دستور داد پخش ماهواره‌اي شبکه اسپانيايي زبان هيسپان تي‌وي ايران و شبکه پرس ‌تي‌وي را در اسپانيا و امريکاي لاتين متوقف کند.
ميشل دروزن، رييس اسرائيلي فرانسوي يوتل‌ست در ماه‌هاي اخير با اعمال فشار بر شرکت‌هاي خدمات ماهواره‌اي اروپا و آسيا براي خاموش کردن رسانه‌هاي ايراني هجمه‌هاي خود را تشديد کرده است.
کارشناسان مي‌گويند با وجود صنايع ارتباطي مدرن، جلوگيري از پخش برنامه‌هاي شبکه‌هاي ايراني امري غيرممکن است. ايران تاکنون توانسته است از شرکت‌هاي خدماتي ماهواره‌اي جديد و نيز اينترنت براي گسترش ديدگاه منحصر به فرد خود بهره بگيرد.
اسکار باز هم عليه ايران
آکادمي اسکار از يک فيلمساز ضد مردمي و سطح پايين ايراني به خاطر ارتکاب جرائم ضدامنيتي دعوت کرد تا به عضويت اين آکادمي در بيايد.
در ادامه مواضع ضدايراني اسکار در سال‌هاي اخير، آکادمي اين مراسم آمريکايي از جعفر پناهي متهم ضدامنيتي ايران دعوت کرد تا به اسکار بپيوندد! اين درحالي است که تاکنون هيچ فيلمساز برجسته ديگري امکان عضويت در آکادمي اسکار را نيافته و تنها افرادي از سوي اين تشکيلات پذيرفته شده‌اند که داراي سوابق فرهنگي و سياسي همسو با دولت آمريکا بوده‌اند.
همه کتاب‌هاي شهيد مطهري
قابل دانلود شد
همه کتاب‌هاي استاد شهيد مرتضي مطهري به صورت رايگان و به طور کامل در فضاي مجازي منتشر شد.
بنياد علمي و فرهنگي استاد شهيد مرتضي مطهري با همکاري انتشارات صدرا براي اولين بار اقدام به تهيه نسخه پي‌دي‌اف همه آثار استاد مطهري و عرضه رايگان آن در فضاي مجازي نموده است. تاکنون نسخه‌هاي گوناگوني از متن و فايل پي‌دي‌اف کتاب‌هاي استاد در محيط مجازي منتشر شده بود که اولا شامل همه آثار آن استاد شهيد نمي شد، ثانيا داراي اغلاط فراوان تايپي و نگارشي بود و ثالثا با نسخه چاپي کتاب‌ها منطبق نبود. اما نسخه فعلي منتشر شده داراي ويژگي‌هايي چون تطبيق کامل نسخه پي‌دي‌اف کتاب‌ها با آخرين نسخه چاپي آنها، درج فهرست تفصيلي کتاب‌ها در کنار متن هر کتاب و حجم پايين اغلب فايل‌ها است.
يک منتقد پيشکسوت:
فيلم جديد اصغر فرهادي
عقب مانده، بي‌ساختار و وراج است
يک منتقد پيشکسوت سينما معتقد است: «گذشته» فيلم بدي است و ناچيز. بدتر از حتي نخستين فيلم‌هاي فرهادي.
مسعود فراستي با انتشار يادداشتي در سايت خود درباره جديدترين فيلم اصغر فرهادي نوشت: فيلم، عقب‌مانده است و اگزوتيك؛ بي‌ساختار، طولاني و ملال‌آور و وراج. گذشته، نه در گذشته اتفاق مي‌افتد نه در پاريس؛ نه بحراني دارد و مساله‌اي و نه هويتي. فيلمساز اسكار گرفته ما امر برش مشتبه شده و توهم جهاني شدن زده.
وي در بخش ديگري از اين نقد آورده است: فيلمساز ما ادامه «جدايي» را در پاريس ساخته و بدون آنكه متوجه باشد حرف جدايي را هم پس گرفته، بي‌آنكه جدايي فرانسوي را بشناسد و بسازد. در واقع فيلمساز فقط دغدغه نوستالژي جوايز «جدايي» را دارد نه حتي تم راست و دروغ آن را. جالب اينجاست كه تماشاگر از پاريس كه بايد مكان و محيط گذشته باشد، چيزي نمي‌بيند. نه معماري آن و نه كوچه‌ها و خيابان‌ها و نه مردمش. پس از پاريس چه مي‌ماند، جز تصويري اگزوتيك؟ و از فرانسوي؟ جز يك خانم بازيگر تازه اسم در كرده نيمه عصبي اوراكت و يك ايراني ريشوي منفعل و سرگردان كه فرانسه را هم بسيار بد حرف مي‌زند و يك عرب منگ و دو بچه كه يكي اكسسوار است و ديگري وسيله جلب ترحم و يك دختر شبه عاصي و يك خشكشويي و يك داروخانه و يك خانه شلوغ نيمه‌عربي نيمه فرانسوي. فراستي در بخش ديگري از يادداشت خود درباره فيلم اخير فرهادي نوشته: گذشته، تمرين فيلمنامه‌نويسي يا دقيق‌تر تمرين ابتدايي ديالوگ‌نويسي است نه براي درام كه صرفا براي رودست زدن به تماشاگر، با يك پي‌رنگ و چند خرده پي‌رنگ سست و فاقد موقعيت‌هاي دراماتيك كه بيشتر به طراحي جدول كلمات متقاطع شبيه است تا فيلمسازي.

 


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به سالگرد شهادت شهيد بهشتي، گفت: هدف اساسي طراحان حادثه ? تير ???? ، از رسميت انداختن سه قوه اجرائيه، قضائيه و مقننه بود.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به سالگرد حادثه 7 تير 1360 گفت: هدف اساسي طراحان آن واقعه از رسميت انداختن سه قوه اجرائيه، قضائيه و مقننه بود که باتوجه به بحث آن جلسه که درباره گران فروشي بود، جمعي از اعضاي هر سه قوه حضور داشتند.
وي افزود: قرار بود علاوه بر آيت الله دکتر بهشتي، روساي قواي ديگر هم در جلسه باشند که آيت الله خامنه اي روز قبل در يک حادثه تروريستي ديگر مورد سوء قصد قرار گرفته بودند، دکتر باهنر هم در آخرين لحظات قبل از شروع جلسه به پيشنهاد دکتر بهشتي وارد سالن نشدند و من هم طبق تماس تلفني پزشکان درخصوص آيت الله خامنه‌اي به بيمارستان رفته بودم و تقدير اين بود که شهيدبهشتي به همراه 72 تن از همراهان از آن جلسه، آسماني شوند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان خاطراتي از آوردن مجروحان حادثه 7 تير در مجلس گفت: نواختن زنگ و اعلام رسميت جلسه مجلس پس از آن حادثه غمبار، يکي از شيرين ترين حالات در تلخ ترين لحظات بود.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به اثرات سازنده خون شهدا در جامعه افزود: اگرچه از دست دادن 72 تن از بهترين مسئولان کشوري و فقدان شخصيتي چون آيت الله دکتر بهشتي که در طراحي ساختار نظام و تدوين و تصويب قانون اساسي نقش داشتند، ناراحت کننده بود، اما مهمترين دستاورد شهادت آنان، هوشياري جامعه براي مقابله با دروغ‌هاي مردم فريب و تقويت همراهي و همدلي مردم با امام راحل در جهت تداوم انقلاب اسلامي بود.
در ادامه جلسه، براساس دستورکار که بررسي لايحه پيشگيري از وقوع جرم و مورد اختلاف مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان بود، بحث و تبادل نظر شد.
به گزارش تسنيم، در اين جلسه که علاوه بر اعضاي جلسه، روساي قواي مقننه و قضائيه، وزير دادگستري ، مسئولين ستاد مبارزه با موادمخدر، روساي کميسيون هاي قضائي و حقوقي و اجتماعي مجلس شوراي اسلامي، رئيس ديوان عدالت اداري، معاون حفاظت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه، معاون امنيتي و انتظامي وزير کشور، معاون حقوقي و امور مجلس نيروي انتظامي، معاون سازمان بازرسي کل کشور، رئيس سازمان زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي کشور و رئيس ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان مسئولين مدعو مرتبط با موضوع، حضور داشتند، ابتدا نمايندگان شوراي نگهبان به بيان دلايل ردّ مصوبه مجلس پرداختند و سپس اعضاي مجمع ديدگاه‌هاي خود را بيان داشتند و سرانجام نظر به اينکه طبق آيين‌نامه مجمع تشخيص برخي از مواد، نياز به مجوز مقام معظم رهبري دارد، رئيس و اعضا تصميم گرفتند موارد مذکور پس از کسب مجوز در دستورکار قرار گيرد.

 


رسانه‌هاي خارجي پس از سخنان رئيس‌جمهور منتخب در همايش افق رسانه، مواضع حجت‌الاسلام حسن روحاني در خصوص تبيين اعتدالگرايي در سياست خارجي را انعکاس دادند.
در همين رابطه، خبرگزاري فرانسه، ضمن پخش قسمتي از سخنان رئيس‌جمهور منتخب کشورمان، گزارش داد که حسن روحاني روز شنبه اعلام کرد دولت او سياست «تعامل سازنده با جهان» را به اجرا خواهد گذاشت و از همه حقوق ايران دفاع خواهد کرد.
وي در مراسمي که مستقيم از تلويزيون دولتي ايران پخش مي‌شد گفت: اعتدال در سياست خارجي نه تسليم و نه ستيز است بلکه به معناي تعامل سازنده ومؤثر با جهان است.
وي افزود: در گفتمان اعتدال، واقع‌گرايي با در نظر گرفتن ارزش‌ها و انديشه‌هاي جمهوري اسلامي يک اصل پايه است.
وي تصريح کرد: اين سياست با در نظر گرفتن همه حقوق ملت ( به ويژه در زمينه هسته‌اي)، اراده و عظمت کشور با پيروي از رهنمودهاي (آيت‌الله علي خامنه‌اي) رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيش گرفته خواهد شد.
روحاني اطمينان داد دولت آينده ايران فراجناحي خواهد بود و وامدار هيچ حزب يا گرايش سياسي نخواهد بود.
همچنين خبرگزاري ترند آذربايجان در بازتاب اين سخنان گزارش داد: رئيس‌جمهور منتخب ايران انتخابات اخير را نقطه عطفي در تاريخ اين کشور دانست.
رئيس‌جمهور منتخب اضافه کرد: دشمن مي‌خواهد کشورمان را در عرصه جهاني با چهره‌اي امنيتي معرفي کند که ما بايد نقشه دشمن را بشکنيم و براي اين کار به تدبير، برنامه و برداشتن قدم‌هاي مطمئن اما اساسي نياز داريم.
سخنان رئيس‌جمهور منتخب کشورمان از رسانه‌هايي همچون الميادين، العالم، پرس‌تي وي و الاخباريه به صورت زنده پخش شد.

 


نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي تأکيد کرد: ضعف مفرط و شديد بانک مرکزي اقتصاد کشور را دچار چالش جدي کرده و رئيس جمهور منتخب بايد به بانک مرکزي نگاه ويژه‌اي داشته باشد.
محمدرضا پورابراهيمي نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس در گفتگو با مهر با بيان اينکه پايان کار يک دولت يعني آغاز تحقيق و تفحص از عملکرد آن دولت و عملکرد مقطع زماني‌اش مباني تحقيق و تفحص قرار خواهد گرفت اظهار داشت: بسياري از نمايندگان مجلس محکم امور مربوط به تحقيق و تفحص از سازمان‌ها و وزارت خانه‌هاي مختلف را انجام مي‌دهند و خود من نيز تحقيق و تفحص از صنعت و مس و بيمه را در دستور کار دارم و محکم ايستاده‌ام تا اين کار را انجام دهم.
وي در پاسخ به اين سؤال که مهمترين ضعف دولت فعلي که دولت آينده بايد آن را جبران کند چيست؟ گفت: ضعف مفرط و شديد بانک مرکزي اقتصاد کشور را دچار چالش جدي کرد و آقاي روحاني بايد به بانک مرکزي نگاه ويژه داشته باشد. همچنين بايد يک سازمان به عنوان مغز متفکر اقتصاد کلان کشور وجود داشته باشد سازماني که در معاونت رئيس جمهور هضم نشود، مستقل عمل نکند و ادبياتش کلان باشد.
پور ابراهيمي با اشاره به اينکه فکر مي‌کنم روحاني خوش‌شانس‌ترين رئيس جمهور تاريخ کشورمان است؛ به اين خاطر که علي‌رغم همه مشکلات، بزرگترين فرصت‌هاي اقتصادي، امروز در اختيار آقاي روحاني قرار گرفته است گفت: کافي است که رئيس جمهور منتخب به همراه تيم اقتصاديش کمي زرنگي و دقت داشته باشند.
نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس تصريح کرد: امروز اگر کسي هماهنگي بين اجزا را بتواند انجام دهد و گره‌هاي اوليه را برطرف کند مطمئن هستم که حداقل ظرف يک يا دو سال ميزان توليد ملي ما دو برابر وضع موجود خواهد شد و اميدواريم دولت جديد از اين ظرفيت بزرگ انباشت سرمايه‌هاي اجتماعي و تعاملات خارجي در فضاي بين‌المللي استفاده کند و بزرگترين حسن دولت مي‌تواند اين باشد که در ماه‌هاي اول دولت تصميمات بزرگ اقتصادي بگيرد.
وي افزود: تمام اقتصاددانان مجلس آماده‌اند تا نشست مشترکي را با رئيس جمهور منتخب براي ارائه راهکارهاي اقتصادي و انتخاب اعضاي کابينه داشته باشند.

 


خليل حمدان عضو هيئت رئيسه جنبش امل تأکيد کرد: ايران همواره مدافع حقوق ملت‌هاي منطقه و حامي مقاومت در برابر رژيم غاصب صهيونيستي بوده است.
به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفي چمران مراسمي توسط جنبش امل در شهر صور لبنان برگزار شد.در اين مراسم که جمعي از مسئولان امل و حزب‌الله و ديگر احزاب لبناني و جمع زيادي از شخصيت‌هاي سياسي- اجتماعي لبنان حضور داشتند.
در ابتداي اين مراسم غضنفر رکن‌آبادي سفير کشورمان در لبنان مصطفي چمران را رزمنده‌اي شجاع و فرمانده‌اي نظامي دانست که نبردهاي کم‌نظيري را طراحي نمود و در عين حال معلم اخلاق و الگويي براي جوانان مؤمن بود. وي افزود: ارتباطي تاريخي ميان لبنان و ايران وجود داشته و شخصيت‌هاي بارز علمي از جبل عامل لبنان به ايران مهاجرت کرده‌اند. عشق به اهل‌البيت نقطه مشترک و عامل پيوند علماي جبل عامل لبنان با ايران بود و از نيمه قرن گذشته،‌ امام موسي صدر اين پيوند تاريخي دو ملت را تقويت نمود و رهبري مستضعفان لبنان را برعهده گرفت و با شکل‌گيري جنبش امل،‌شهيد چمران به عنوان معاون ايشان، فرماندهي مقاومت محرومان و مستضعفان لبنان در برابر دشمن صهيونيستي را برعهده گرفت و اکنون تمامي روستاهاي جنوب لبنان خصوصاً روستاهاي مجاور با فلسطين اشغالي، خاطرات بسيار زيادي از اين مرد بزرگ به ياد دارند.
وي در پايان سخنان خود بار ديگر بر ايستادگي جمهوري اسلامي ايران در سايه رهبري حکيمانه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در کنار ملت، دولت و مقاومت لبنان تأکيد ورزيد.
در ادامه برنامه خليل حمدان عضو هيأت رئيسه جنبش امل با اشاره به نقش شهيد چمران در مديريت و فرماندهي مقاومت لبنان و همچنين نقش اين شهيد در انقلاب اسلامي ايران اظهار داشت: شهيد چمران همواره مي‌گفت بهترين لحظات زندگي من سقوط شاه ايران و برترين آرزوهاي من بازگشت امام موسي صدر است.
به گزارش مهر،‌خليل حمدان با اشاره به پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در عرصه‌هاي مختلف علمي و تکنولوژي اظهار داشت: عده‌اي از همان آغاز پيروزي انقلاب اسلامي تلاش کرده‌اند ايران را دشمن کشورهاي منطقه معرفي کنند در حالي که جمهوري اسلامي ايران همواره مدافع حقوق ملت‌هاي منطقه بوده و حامي مقاومت در برابر رژيم غاصب صهيونيستي بوده است.
همچنين عبدالمجيد صالح نماينده مجلس لبنان نيز يک دستگاه دوربين عکسبرداري متعلق به شهيد چمران را جهت نگهداري در موزه شهيد چمران در ايران، تقديم سفير کشورمان کرد. وي اظهار داشت اين دوربين را از 37 سال قبل نزد خود نگهداشته است.
گفتني است، پس از اين مراسم رکن‌آبادي و هيئت همراه با حضور در منزل غاده جابر همسر شهيد چمران، با وي ديدار و گفتگو کردند. غاده جابر با بيان خاطراتي از شهيد چمران و با اشاره به خلق حماسه سياسي بزرگ ملت ايران در يازدهمين انتخابات رياست جمهوري، براي جمهوري اسلامي ايران آرزوي توفيق هرچه بيشتر کرد.

 


مرکز مطالعات خاورميانه در مقاله‌اي به دولت اوباما توصيه مي‌کند که از فرصت جديد ايجاد شده استفاده کند و ايران را به عنوان يک قدرت منطقه‌اي به رسميت بشناسد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز مطالعات خاورميانه، «باربارا اسلاوين» نويسنده مقاله که پيشتر مقالات بسياري را در مورد موضوعات مرتبط با کشورمان منتشر کرده است در اين تحليل نوشت، «از زمان پيروزي شگفت‌‌انگيز «حسن روحاني» در انتخابات رياست جمهوري ايران بيشتر توجهات به سوي روابط ايران و آمريکا معطوف شده است و اين در حالي است که پيروزي وي مي‌تواند تاثيرات مهمي در خاورميانه برجاي بگذارد.»
در ادامه اين تحليل آمده است: دولت فرانسه که پيش‌تر با حضور ايران در کنفرانس سوريه مخالفت مي‌کرد با لحني ملايم از حضور روحاني در اين کنفرانس استقبال نمود. از سوي ديگر «بشار اسد» رئيس‌جمهور سوريه و ساير حاميان وي نيز بر لزوم حضور ايران در کنفرانس «ژنو 2» تاکيد ورزيده‌اند، با اين حال ارسال تسليحات براي تروريست‌هاي سوري از سوي دولت آمريکا و به دستور «باراک اوباما» رئيس‌جمهور آن کشور نيز تغييري در رويکرد ايران و به تبع آن در ديدگاه روحاني پيرامون سوريه به وجود نياورده است. روحاني در کنفرانس خبري اخير خود تاکيد کرد که سرنوشت کشور سوريه را ملت سوريه تعيين خواهند کرد.
نويسنده در پايان تحليل خود نتيجه‌گيري مي‌کند که سياست جمهوري اسلامي در قبال بحران سوريه تغيير نخواهد کرد و در توصيه‌اي به دولت «باراک اوباما» رئيس‌جمهور آمريکا از وي مي‌خواهد تا از فرصت ايجاد شده و انتخاب رئيس‌جمهور جديد در ايران استفاده کند.
وي در اين باره مي‌افزايد: «بسيار بعيد است که موضع ايران در مورد بحران سوريه و ساير تحولات منطقه‌اي تغيير کند. دولت اوباما بايد از فرصت ايجاد شده استقبال کرده و تلاش کند تا علاوه بر موضوع برنامه هسته‌اي در مورد مسائل ديگر نيز با ايرانيان به تعامل مستقيم بپردازد. دولت آمريکا مي‌بايستي نقش جمهوري اسلامي ايران به عنوان يک قدرت منطقه‌اي را به رسميت شناسد تا پس از آن از مذاکرات هسته‌اي ميان ايران و آمريکا نتيجه مطلوب حاصل شود.»

 


رئيس دادگاه ويژه روحانيت اعلام کرد پرونده مصطفي پورمحمدي که در رابطه با مسائل مربوط به وزارت کشور بود، در دادسرا مختومه شد و به دادگاه ارسال نشد.
حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظري در خصوص پرونده پورمحمدي اظهار داشت: اين پرونده مربوط به دو سال پيش است و در دادسراي ويژه روحانيت قرار منع تعقيب آن صادر شده است.
رئيس دادگاه ويژه روحانيت در گفت و گو با ايسنا، در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه شکايت از سوي چه کسي مطرح شده است؟، گفت: دقيقا از محتواي پرونده خبر ندارم، ولي پرونده در رابطه با مسائل مربوط به وزارت کشور بود که در دادسرا مطرح و در همان جا مختومه شد؛ يعني پرونده اصلا به دادگاه نيامده است.
وي در واکنش به خبري مبني بر «تشکيل پرونده جديد براي رئيس سازمان بازرسي کل کشور»، تصريح کرد: پرونده جديدي در مورد آقاي پورمحمدي تشکيل نشده است.
رئيس ديوان عدالت اداري همچنين در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افزايش 12 درصدي آمار شکايات و تخلفات در سال 91 نسبت به سال 90 گفت: البته اين افزايش بديهي است به دليل اينکه دستگاه‌هاي دولتي در تعامل بيشتري با مردم بوده‌اند که قطعا شکايات نيز افزايش پيدا خواهد کرد.
وي افزود: به طور مثال اگر بيشترين شکايت از شهرداري‌ است بدين خاطر بوده که بيشترين خدمت‌رساني را داشته و اين به منزله اشکال در شهرداري نيست.
حجت‌الاسلام منتظري در ادامه با بيان اينکه در دولت دهم شاهد قانون‌گريزي بوديم، اظهار داشت: در دولت دهم کارهاي زيربنايي بسياري صورت گرفت اما متاسفانه در زمينه جرايم شاهد کاهش دعواها نبوديم؛ بالعکس شاهد قانون‌گريزي نيز بوديم و بايد بگويم که دولت دهم قانون‌گريزي‌اش بسيار زياد بود.
رئيس ديوان عدالت اداري خاطر نشان کرد: اميدواريم اين قانون‌گريزي‌ها در دولت جديد حل و فصل شده و تجربه گذشته براي ما سرمشقي باشد که حتي قانون ناقص هم براي اداره کشور لازم است.

 


مشاور فرهنگي رئيس‌جمهور تشکيل بنياد بهار توسط رئيس‌جمهور را تکذيب کرده و آن را دور از واقعيت عنوان کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين عباس اميري‌فر مشاور فرهنگي رئيس‌جمهور در گفت وگو با فارس با اشاره به برخي اخبار پيرامون تأسيس بنياد بهار از سوي محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهوري اسلامي ايران پس از پايان دوران رياست‌جمهوري گفت: چنين مسئله‌اي بسيار بعيد است و من اين خبر را درست نمي‌دانم.
وي افزود: من روحيات آقاي احمدي‌نژاد را مي‌شناسم و انجام چنين کارهايي در رويه ايشان نيست.مشاور فرهنگي رئيس‌جمهور در ادامه تصريح کرد: مسائلي که در خصوص خريد ساختمان چند طبقه در خيابان وليعصر مطرح مي‌شود نيز کاملاً دروغ است.
اميري‌فر گفت: تمام اين اخبار مسائلي است که به دروغ در سايت‌هاي مختلف مطرح مي‌شود.
گفتني است، پيش از اين برخي سايت‌ها مدعي تشکيل بنياد بهار توسط محمود احمدي‌نژاد پس از پايان دوران رياست‌جمهوري شده بودند.

 


رييس هيات نظارت مرکزي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا از بازشماري 10 درصد صندوق‌هاي اين انتخابات در شهرستان‌ کرج، شهر تهران و کرمانشاه خبر داد و گفت: صحت انتخابات پس از اين بازشماري در اين شهرها تاييد شدند.
محمدجواد کوليوند در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به جزئيات فعاليت هيات‌هاي نظارت انتخابات شوراهاي اسلامي، گفت: در کل کشور هيات‌هاي نظارت استان در رابطه با شهرها و هيات‌هاي نظارت شهرستان در رابطه با روستاها نظارت خود را انجام دادند.
وي ادامه داد: هيات‌هاي نظارت در چند شهر به اين جمع‌بندي رسيدند که يک بازشماري آرا انجام شود که در شهرستان کرج،‌ در شهر تهران و کرمانشاه 10 درصد آرا بازشماري شد و مورد تاييد نيز قرار گرفت و موارد مشابه ديگري گزارش نشده است.
رييس هيات نظارت مرکزي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا از تاييد صحت انتخابات در هفتاد درصد روستاها خبر داد و گفت: نتيجه بررسي صحت انتخابات شهرها نيز تا پايان اين هفته به اتمام مي‌رسد.
کوليوند همچنين بيان کرد: هيات نظارت استان شهر گرمدره از توابع استان البرز شهرستان کرج پيشنهاد ابطال انتخابات را به هيات نظارت مرکزي ارائه کرده اما هنوز اين پيشنهاد مورد بررسي نهايي قرار نگرفته است.

 


سرويس شهرستان‌ها:
مدير امور حقوقي دانشجويان وزارت علوم و همکار کيهان روز جمعه توسط اراذل و اوباش در شهرستان لنگرود مورد ضرب و جرح قرار گرفت و با ضربات چاقو راهي بيمارستان شد.
به گزارش خبرنگار ما، حسين شمسيان که به اتفاق خانواده‌اش به لنگرود سفر کرده بود حدود ساعت 24 جمعه شب، يک دستگاه موتورسيکلت جلوي خودرواش در ميدان بسيج لنگرود پيچيد و آن را متوقف کرد. اراذل و اوباش ضمن درگير شدن با شمسيان و يکي از همراهانش آنها را مورد ضرب و جرح قرار دادند و با ضربات چاقو شمسيان و همراهش را مجروح کردند و سپس متواري شدند.
به گزارش خبرنگار ما، مجروحان به بيمارستان شهر لاهيجان انتقال يافتند و شمسيان از ناحيه ريه مورد عمل جراحي قرار گرفت. البته ديگر مجروح اين حادثه به صورت سرپايي مداوا شد. براساس همين گزارش حال عمومي شمسيان وخيم گزارش شده و پليس درصدد دستگيري ضاربان است.
به گزارش خبرنگار ما، اراذل و اوباش در منطقه چمخاله و لنگرود حضور فعالي دارند و با ايجاد مزاحمت براي مسافران و درگيري با آنان امنيت منطقه را برهم زده‌اند.

 


معاون آموزشي جهاد دانشگاهي صنعتي شريف از راه‌اندازي و آغاز فعاليت دپارتمان آموزش‌هاي مستندسازي و توليد منابع آموزشي چند رسانه‌اي در جهاد دانشگاهي صنعتي شريف خبر داد.
به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي صنعتي شريف، مرتضي پرهيزکار معاون آموزشي اين واحد با اعلام آغاز به کار فعاليت دپارتمان آموزش‌‌هاي مستندسازي گفت: آموزش مستندسازي طرح‌هاي بزرگ صنعتي، تهيه مالتي مدياي معرفي طرح‌ها، دستاوردها و رويدادهاي صنعتي و فناوري، توليد مواد آموزشي چند رسانه‌اي و محتواي الکترونيکي، تکنيک‌ها و روش‌هاي مستندسازي از قبيل کارگرداني، تدوين، تصويربرداري و فيلمنامه‌نويسي از جمله دوره‌هاي آموزشي اين دپارتمان مي‌باشد.
وي افزود: توليدات چند رسانه‌اي معاونت آموزشي جهاد دانشگاهي صنعتي شريف با هدف مستندسازي و انتقال تجربيات متخصصان کشور در حوزه‌هاي مختلف و به منظور افزايش مهارت‌ها و توانمندي‌هاي شغلي و حرفه‌اي دانشجويان، متخصصان و شاغلان بخش‌هاي مهندسي و صنعتي انجام مي‌شود.
پرهيزکار تصريح کرد: بهره‌مندي و استفاده از تجربه‌اي که حاصل بيش از سه دهه فعاليت علمي، آموزشي و پژوهشي جهاد دانشگاهي صنعتي شريف و واحدهاي ديگر جهاد دانشگاهي است، برگزاري سالانه جشنواره ملي فيلم‌هاي صنعتي، ارتباط سازمان يافته با مستندسازان باتجربه علمي و صنعتي کشور، ارائه خدمات تخصصي به مشتريان پس از توليد آثار و آشنايي نزديک با همه ظرفيت‌هاي موجود در کشور در زمينه فيلم‌هاي مستند صنعتي از جمله امتيازهايي است که مرکز «مستندسازي و توليد منابع آموزشي چند رسانه‌اي» معاونت آموزشي جهاد دانشگاهي صنعتي شريف از آن برخوردار است.

 


معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با بيان اينکه دستورالعمل صادرات برق بخش خصوصي آماده شده گفت: به احتمال زياد بخش خصوصي از اواخر تيرماه جاري فعاليت خود را براي صادرات آغاز مي‌کند.
محمد بهزاد در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس در خصوص تدوين آيين‌نامه صادرات برق بخش خصوصي افزود: آيين‌نامه صادرات برق بخش خصوصي آماده شده و در حال ابلاغ است تا تمام صادرات برق دولتي به تدريج به بخش خصوصي سپرده شود.
وي ادامه داد: ضمن اينکه با بسياري از شرکت‌هاي خصوصي ما تفاهمنامه را امضا کرده‌ايم که اين شرکت‌ها به ساير کشورها بروند و تفاهمنامه را با طرف خارجي امضا کنند و اطلاع بدهند که صادرات برق با کمک آنها آغاز مي‌شود.
بهزاد در پاسخ به اين سوال که اين صادرات از چه زماني آغاز مي‌شود و آيا قيمت‌هاي آنها بالاتر از نرخ برق دولتي است گفت: به هرحال يک حداقلي وجود دارد و بحث عرضه و تقاضا و مسائل انرژي بين‌المللي در آن مطرح است.
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي افزود: دولت تقريبا آماده است و در حال حاضر دستورالعمل صادرات برق بخش خصوصي آماده شده و بايد در تيرماه ابلاغ شود تا بخش خصوصي هم فعاليت خود را آغاز کند.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا مي‌توان گفت از اواخر تيرماه جاري صادرات برق بخش خصوصي آغاز شود گفت: در واقع بايد بخش خصوصي برود با کشورهاي ديگر تفاهمات را انجام دهند و از نظر ما کار تمام است و دولت کار ترانزيت را انجام مي‌دهد تا صادرات انجام شود.
بهزاد در پاسخ به اين سوال که در اصل با اين کار تحريم‌ها را به راحتي دور مي‌زنيم گفت: بخش دولتي از لحاظ تحريم‌ها مشکل دارد ولي بخش خصوصي اين مشکل را ندارد و مي‌تواند به راحتي پول صادرات برق را تحويل بگيرد.
وي ادامه داد: با اين کار در اصل مي‌توانيم تحريم‌ها را دور بزنيم و اين شرايط را مديريت کنيم.
وي در پاسخ به اين سوال که با توجه به اينکه شما بازنشسته شده‌ايد اگر به عنوان يک فرد قديمي در حوزه صنعت برق پيشنهاد وزير نيروي دولت يازدهم شود قبول مي‌کنيد يا خير گفت: بعدا همه چيز مشخص مي‌شود.

 


کاشان- خبرنگار کيهان:
معاون قرآن و عترت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خواستار ترويج مفاهيم نهج‌البلاغه در حوزه‌هاي علميه براي طلاب علوم ديني شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين حميد محمدي در بازديد از نخستين مدرسه شبانه‌روزي حفظ يک ساله نهج‌البلاغه کشور در کاشان اظهار داشت: براي ترويج حفظ نهج‌البلاغه در جامعه بايد از راه‌ها و روش‌هاي مختلف از جمله ترجمه و مفاهيم نهج‌البلاغه استفاده کرد.
وي با اشاره به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب براي حفظ نهج‌البلاغه خطاب به رهپويان علوي که به تازگي کار يک ساله حفظ نهج‌البلاغه را در مدارس شبانه‌روزي آغاز کرده‌اند، گفت: شما بايد فرصت فراگيري و بهره‌مندي از کلام مولاي متقيان را مغتنم شماريد.
مديرعامل موسسه فرهنگي قرآني اميرالمومنين(ع) کاشان هم با اشاره به آغاز فعاليت مدارس شبانه‌روزي حفظ يک ساله نهج‌البلاغه بيان داشت: دوره آزمايشي از ابتداي تيرماه آغاز شده که به مدت يک ماه ادامه دارد و داوطلبان در دوره آزمايشي بايد دو بخش از نهج‌البلاغه را به صورت روزانه حفظ کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمين مجتبي حسن‌زاده با بيان اين که اين دوره همراه با کلاس‌هاي ترجمه و تفسير، فصاحت، اخلاق و برنامه‌هاي اردويي و فرهنگي است، عنوان کرد: در پايان دوره آزمايشي از داوطلبان آزمون کتبي و شفاهي گرفته مي‌شود و افرادي که حد نصاب نمره را کسب کنند وارد دوره حفظ يک ساله نهج‌البلاغه مي‌شوند.

 


سازمان خصوصي‌سازي، سهام 16 شرکت دولتي را در نخستين ماه تابستان روانه ميز فروش مي‌کند.
257 ميليون و 40 هزار سهم شرکت فرش ايران معادل 100 درصد سهام، 8 ميليون و 3 هزار و 380 سهم شرکت کشت و صنعت شهيد بهشتي، 64 هزار و 786 سهم شرکت خدمات مهندسي برق مشانير معادل 94/53 درصد سهام، 90 ميليون سهم شرکت توسعه صنايع حمل و نقل ريلي گسترش شامل 100 درصد سهام در تير ماه سال جاري از طريق فرابورس واگذار مي‌شود.
همچنين 303 ميليون و 909 هزار سهم شرکت حمل و نقل بين‌المللي خليج فارس معادل 08/87 درصد سهام در بورس و 2 ميليون و 400 هزار سهم پتروشيمي هگمتانه معادل 32 درصد سهام، 6 ميليارد و 229 ميليون و 616 هزار سهم 8 شرکت ايران ايرتور معادل 34/6 درصد سهام و 219 ميليون و 628 هزار سهم شرکت صنعتي و توليدي ديزل سنگين ايران معادل 6/93 درصد سهام تير ماه سال جاري در فرابورس فروخته خواهد شد.
براساس اين گزارش: 100 درصد ارزش نيروگاه برق شهيد مفتح، 40 درصد سهام مديريت توليد برق شهيد مفتح، 100 درصد سهام نيروگاه صوفيان، 100 درصد ارزش نيروگاه سلطانيه زنجان و 40 درصد سهام مديريت توليد نيروي برق زنجان در مدت زمان ياد شده از طريق مزايده عرضه مي‌شود.
همچنين 21 ميليون و 800 هزار سهم شرکت گسترش صنايع بلوچ معادل 100 درصد سهام، 490 سهم شرکت توليد و بهره‌برداري سد و نيروگاه دز معادل 49 درصد سهام و 620 سهم شرکت پشتيباني ساخت و تهيه کالاي نفت تهران معادل 100 درصد سهام ماه جاري روانه ميز فرابورس مي‌شود.

 


سخنگوي شرکت توانير با تشريح دلايل قطع گسترده برق در يک شهرک مسکوني نفتي در آبادان اعلام کرد: توانير آمادگي خود را براي تأمين برق اين شهرک نفتي اعلام کرده است.
بيژن قاسمي در گفت‌و گو با مهر درباره دلايل قطع 24 ساعته برق در برخي از شهرک‌هاي مسکوني آبادان، گفت: قطع برق مربوط به يکي از شهرک‌هاي مجموعه وزارت نفت در منطقه آبادان است که متولي اصلي تأمين و توزيع برق اين شهرک مسکوني وزارت نفت است.
سخنگوي توانير با اعلام اينکه اين شهرک مسکوني به نام «بهار» تحت پوشش شبکه برق سراسري کشور قرار ندارد و وزارت نفت به صورت مستقل برق اين شهرک مسکوني را تأمين مي‌کند، تصريح کرد با وجود اين توانير و شرکت توزيع برق خوزستان با توجه به طولاني شدن مدت زمان قطع برق پيگيري‌هايي از مجموعه وزارت نفت انجام داده‌اند.
اين مقام مسئول با تأکيد بر اينکه مسئولان وزارت نفت علت قطع 24 ساعته برق در اين شهرک مسکوني نفتي را قطع يک کابل به دليل انجام عمليات حفاري و گودبرداري عنوان کرده‌اند، اظهار داشت: از اين رو شرکت توزيع برق منطقه خوزستان آمادگي خود را به منظور تأمين برق مشترکان اين شهرک مسکوني تا زمان رفع مشکلات فني اعلام کرده است.
قاسمي با يادآوري اينکه قطع 24 ساعته برق در اين شهرک مسکوني به هيچ وجه به دليل کمبود برق نيست، خاطرنشان کرد: در شرايط فعلي با وجود افزايش مصارف برق به ويژه توسط مشترکان خانگي و تجاري اما ذخيره مطمئن در اختيار داريم.
بنابراين گزارش: رسانه‌هاي محلي منطقه آبادان اعلام کرده‌اند: قطعي برق در منطقه شرکتي ايستگاه هشت آبادان به 24 ساعت رسيده است به طوري که از پنج‌شنبه شب برق منطقه کوي بهار ايستگاه هشت آبادان قطع شده است.

 


شهرکرد-خبرنگارکيهان:
فرمانده انتظامي چهارمحال و بختياري گفت: سازمان‌ملل شعار امسال سالروز جهاني مبارزه با موادمخدر را «خوشي زندگي را در سلامت جست‌وجو کن نه در موادمخدر» اعلام کرده است.
سرتيپ پاسدار اسرافيل جعفري افزود: همه دست‌اندرکاران امر مبارزه با موادمخدر در کشور نيز تلاش خود را معطوف به تحقق اين شعار و ايجاد جامعه‌اي سالم و عاري از اعتياد کرده‌اند اما ترديدي وجود ندارد که براي رسيدن به اين اهداف راهي جز حضور و همراهي مردم در امر مبارزه با موادمخدر وجود نخواهد داشت.
وي اضافه کرد: مردم با کسب آگاهي و دانش‌ پيرامون ابعاد مختلف اين معضل و کمک به ترويج آموزش‌ها بويژه در حوزه پيشگيري از اعتياد مي‌توانند بيشترين سهم را داشته باشند.
جعفري ادامه داد: در شرايط فعلي که شاهد ورود موادمخدر جديد صنعتي با تخريب بسيار بالا و در اشکال و انواع موادمخدر آن هستيم مسئوليت و نقش خانواده‌ها بسيار حساس و تاثيرگذار خواهد بود و خانواده‌اي مي‌تواند فرزندان سالم و به دور از گرايش به موادمخدر داشته باشد که دانش و آگاهي لازم را کسب کرده باشد.

 


رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي کشور با بيان اينکه پيش‌دبستاني جزو آموزش رسمي اجباري گروه کم‌توان ذهني محسوب مي‌شود، گفت: کتاب‌هاي درسي دانش‌آموزان پايه اول دبستان دوره کم‌توان ذهني، امسال تغيير مي‌‌کند.
نامدار عبداللهيان، معاون وزير آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس به برنامه‌هاي آموزش و پرورش استثنايي با توجه به ساختار جديد آموزشي اشاره کرد و گفت: در اين سازمان براي بحث محتواي آموزشي دو نوع فعاليت داريم که شامل توليد محتوا و مناسب‌سازي است.
وي افزود: براي بخشي از دانش‌آموزان استثنايي مانند نابينايان و ناشنوايان، محتواي آموزشي مانند محتواي کتب درسي دانش‌آموزان عادي است و تنها مناسب‌سازي صورت مي‌گيرد تا دانش‌آموزان آموزش و پرورش استثنايي بتوانند از محتواي آموزشي استفاده کنند.
رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي کشور با اشاره به اين نکته که پيش‌دبستاني‌ هم جزو آموزش رسمي اجباري گروه کم‌توان ذهني محسوب مي‌شود، گفت: ما در تغيير کتب درسي بخش کم‌توان ذهني يک سال از آموزش و پرورش عادي عقب‌تر هستيم که آن هم به دليل پايه پيش‌دبستاني است اما در بخش ساير گروه‌هاي دانش‌آموزان با نيازهاي ويژه، مانند آموزش و پرورش عادي هستيم.

 


رشت- خبرنگارکيهان:
نخستين خوشه‌هاي برنج در شهرستان لنگرود مشاهده شد.
مدير جهاد کشاورزي شهرستان لنگرود با اعلام اين خبر اظهار داشت: نخستين خوشه‌هاي برنج رقم محلي جمشيدجو در روستاهاي سالکويه اين شهرستان مشاهده شده است.
رمضان بهشتي اضافه کرد: شهرستان لنگرود داراي 9 هزار و 100 هکتار اراضي شاليزاري است که يکهزار و 200 هکتار آن به صورت مکانيزه کشت شده است.

 


چهارمين کنگره بين‌المللي راينولوژي ايران و جراحي پلاستيک صورت با حضور چهره‌هاي مطرح داخل و خارج کشور 17 تا 19 مهرماه امسال در مرکز همايش‌هاي رازي تهران برگزار مي‌شود.
دکتر ابوالحسن قيصري دبير انجمن راينولوژي ايران با اعلام اين خبر گفت: در اين کنگره يافته‌هاي جديد علمي و تجربي در زمينه اعمال جراحي بيني و صورت ارائه خواهد شد.
وي افزود: در چهارمين کنگره بين‌المللي راينولوژي ايران همچنين پيشرفت‌هاي نوين آندوسکوپي در زمينه بيماري‌هاي بيني و سينوس‌ها و دسترسي هر چه بيشتر به تومورهاي نواحي قاعده جمجمه و اطراف کره چشم از سوي دانشمندان برجسته داخلي و خارجي مورد تبادل نظر و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.
دکتر قيصري اظهار داشت: با توجه به پيشرفت‌هاي علم راينولوژي (جراحي‌هاي بيني و سينوس) و جراحي پلاستيک صورت طي سال‌هاي اخير از آنجا که پزشکان ايراني توانسته‌اند،‌ همگام با اين پيشرفت‌ها، دانش خود را از بعد علمي و عملي به روز کنند،‌ پيشرفت‌هاي زيادي در اين عرصه داشته‌اند که برپايي چهارمين کنگره راينولوژي ايران در راستاي ارائه دستاوردهاي پزشکان داخل کشور در قالب ارائه سخنراني و برپايي کارگاه‌هاي آموزشي به منظور تبادل تجربيات با پزشکان خارج کشور است.
وي گفت: روش‌هاي غير جراحي کاهش و اصلاح چين و چروک صورت از قبيل تزريق بوتاکس، شيوه‌هاي صحيح تزريق بوتاکس، کاربردهاي بوتاکس در نواحي مختلف صورت و عوارض احتمالي آن در صورت تزريق ناصحيح نيز طي اين کنگره به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.
وي از فيلرها (پرکننده‌ها) به عنوان يکي ديگر از محورهاي اين کنگره سه روزه نام برد و تصريح کرد: همچنين تزريق چربي و ژل به عنوان رايج‌ترين پرکننده‌هاي نواحي صورت و معرفي انواع ژل‌هاي مجاز و عوارض ژل‌هاي غيرقابل جذب در کنار به کارگيري ليزر و تزريق چربي به منظور اصلاح چين و چروک صورت ارائه خواهد شد.
دبير انجمن راينولوژي ايران خاطرنشان ساخت: اعمال جراحي در زمينه‌هاي پلک، ليفت صورت (کشيدگي پوست)، ليفت پيشاني و ابرو،‌پروتزهاي ناحيه گونه و چانه، اعمال جراحي فک به منظور بازسازي و زيبايي فک از ديگر مباحث اين کنگره را تشکيل مي‌دهد.

 


رشت-خبرنگار کيهان:
نماينده ويژه رئيس‌جمهور در امور چاي از افزايش 14 برابري خريد بدون يارانه برگ سبز چاي خبر داد.
کيهان هاشم‌نيا که در ستاد راهبردي چاي سخن مي‌گفت با اعلام اين خبر اظهار داشت: يکهزار و 534 تن برگ سبز چاي در سال‌جاري از چايکاران به صورت آزاد خريداري شده که اين مقدار 14 برابر مدت مشابه سال قبل است.
وي با اشاره به اينکه اين مقدار برگ سبز چاي توسط 6 کارخانه خريداري شده که بزودي به 24 کارخانه افزايش خواهد يافت گفت: اين رشد نشان از آينده روشن اقتصاد بازار چاي است چرا که اگر اين اقتصاد از حالت خريد تضميني خارج شود پرداخت مطالبات با وقفه مواجه نمي‌شود.
استاندار گيلان در ادامه اذعان داشت: تاکنون 90ميليارد ريال از مطالبات چايکاران پرداخت شده است در حاليکه در مدت مشابه سال گذشته حتي يک ريال از اين مطالبات به دست چايکاران نرسيده بود.
هاشم‌نيا اضافه کرد: بايد تلاش کرد تا همه مطالبات چايکاران به موقع پرداخت شود و در اين زمينه از همه توان خود بهره مي‌گيريم.

 


رشت- خبرنگار کيهان:
استاندار گيلان که به دنبال انحلال شوراي اسلامي رشت با حکم هيأت عالي تخلفات وزارت کشور کفيل اين شورا شده است، «محمد علي ثابت‌قدم» شهردار اين شهر را برکنار کرد.
کيهان هاشم‌نيا استاندار گيلان پيش از سر کار آمدن شوراي جديد، طي حکمي ميرنويد حق‌جو را به عنوان سرپرست جديد شهرداري رشت انتخاب کرد.

 


سرويس شهرستان‌ها-
در سالروز بمباران شيميايي سردشت اولين خانه داوطلب تخصصي ويژه جانبازان در اين شهرستان افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان داوطلبان هلال احمر، سردشت اولين شهر جهان است که هدف بمباران شيميايي قرار گرفت. بنابراين، تعداد قربانيان سلاح‌هاي شيميايي در اين شهرستان بالاست. همزمان با سالروز بمباران شيميايي سردشت توسط رژيم بعث عراق، اولين خانه داوطلب تخصصي ويژه جانبازان در اين شهرستان افتتاح شد. هدف از راه‌اندازي اين خانه، کمک به مشکلات درماني و معيشتي جانبازان اعلام شده است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10