(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 10 تـیـر 1392 - شماره 20530

حديث دشت عشق
برنامه‌هاي کارلوس کي روش به رئيس جمهور ارائه شد
تقابل تيم ملي فوتبال ايران با تيم‌هاي بزرگ جهان
اخبار کوتاه از فوتبال
جدايي حدادي از فينيکس سانز
ديدار رئيس شوراي المپيک آسيا با رئيس جمهور منتخب در تهران
خارج شدن يزداني خرم از فهرست نامزدهاي فدراسيون کشتي
مجلس، پيگير پرواز اختصاصي براي تيم ملي واليبال
ورزش‌هايي که در المپيک موفق بودند، طلسم شده‌اند
بنا: شرايط امروز کشتي ايده‌آل نيست
صعود تيم بسکتبال جوانان به مرحله دوم جام جهاني
اعزام 3 رشته ورزشي به المپيک دانشجويي
نتايج غيرمنتظره در ليگ جهاني واليبال
   


به ياد طلبه بسيجي شهيد «رحمت‌الله مزروعي»
ادامه راه سرخ برادر
هنوز چهلم برادر شهيدش نشده بود که نگذاشت سلاح او بر زمين بماند. رفت و رفت تا به او پيوست و هر دو نظاره‌گر وجه‌الله گرديدند و بر خوان کريمانه‌ الهي و نعيم خداوندي مقيم شدند.
شهيد رحمت‌الله پس از پايان تحصيلات راهنمايي، در سال 1361 وارد حوزه علميه اصفهان شد و پس از مدتي براي تکميل تحصيلات خود به حوزه علميه قم در جوار فاطمه معصومه(س) به تحصيل دانش و کسب معرفت پرداخت.جلوه جاودانه دفاع مقدس و صفا و اخلاص رزمندگان اسلام، او را به جبهه‌هاي نور عليه ظلمت کشانيد و به ميادين جهاد عليه کفر عازم شد. در يکي از عمليات‌ها از ناحيه دست چپ مجروح گشت اما ماموريت ناتمام خود را همچنان ادامه داد. ديده‌بان جبهه‌ها، پس از سال‌ها درس و بحث و مجاهدت، فعاليت‌هاي علمي و عملي، مبارزه عليه طاغوت ستمشاهي و حضور در جبهه کردستان و جنوب در هاله‌اي از نور قرار گرفت و به سمت و سوي شهادت پيش رفت تا به عهد و پيمان خويش با شش نفر از بستگان شهيدش وفا کند و چنين بود که آخرين صفحه زندگيش را در 8/12/65 با خون خويش درآميخت و به کاروان شهيدان پيوست.
طلبه بسيجي شهيد «رحمت‌الله مزروعي»، سال 1345 در اصفهان متولد شد و در 8/12/1365 در عمليات کربلاي پنج (شلمچه) به شهادت رسيد.

 


رئيس فدراسيون فوتبال کشورمان مي گويد: براي آمادگي بيشتر تيم ملي مي توانيم با تيم هاي بزرگ دنيا بازي تدارکاتي برگزار کنيم.
علي کفاشيان در واکنش به اظهار نظر دبير فدراسيون فوتبال مبني بر اين که آماده‌سازي تيم ملي براي حضور موفق در جام جهاني برزيل نياز به 30 ميليارد اعتبار داريم، گفت: همان طور که رئيس جمهور گفته طبق برنامه کارلوس کي‌روش برنامه‌هاي تدارکاتي، ‌اردوها و بازي‌هاي دوستانه را طي نامه‌اي به رييس جمهور ارائه کرديم تا دستور پرداخت 30 ميليارد تومان به فدراسيون فوتبال را بدهد. بخشي از اين بودجه ارزي است و شامل حقوق کادر فني، پاداش و برپايي اردو در کشورهاي خارجي و ديدار دوستانه با تيم‌هاي بزرگ صرف خواهد شد. ما براي بازي با تيم‌هاي قوي بايد هزينه کنيم که اين هزينه در اعتبار 30 ميلياردي پيش‌بيني شده است.
وي در پاسخ به اين پرسش که کي‌روش چه برنامه‌اي براي تيم ملي در جام جهاني دارد؟ اظهار کرد: ان‌شاءالله هفته‌ آينده کي‌روش برنامه‌هايش را به فدراسيون ارائه مي‌کند و در نشستي خبري آنها را به اطلاع عموم مي‌رساند. او زمان بازي‌هاي دوستانه و اردوها را تعيين کرده و ما بايد مذاکرات لازم را مشخص کنيم. کي‌روش ممکن است چند تيم را پيشنهاد کند که بعد از مذاکره مشخص مي‌شود با چه تيم‌هايي امکان بازي دوستانه را داريم. کفاشيان در واکنش به اين اظهار نظر که براي برپايي ديدار دوستانه با تيم‌هاي بزرگ نياز به حمايت دولت و مذاکره با مقامات بالا وجود دارد چه برنامه‌اي در اين رابطه داريد؟ يادآور شد: وقتي کي‌روش برنامه‌هايش را به ما اعلام کند سعي مي‌کنيم از کانال خودمان، دولت و سفارت‌ها لابي کنيم. من خوشبين هستم که 100 درصد مي‌توانيم با تيم‌هاي بزرگ براي جام جهاني ديدار دوستانه داشته باشيم.
وي که براي جلسه با رييس شوراي المپيک آسيا در رابطه با فوتبال به اينچئون سفر کرده در مورد نتايج اين ملاقات، يادآور شد: در اين جلسه صحبت شد که کشورهاي آسيايي به چند منطقه تقسيم شوند. پيشنهاد کرديم که کشورهاي ايران، ازبکستان، قرقيزستان و افغانستان با هم در يک گروه باشند و ايران سرگروه شود و برنامه‌ريزي کنيم که در آينده کرسي‌هايي در هيات اجرايي AFC داشته باشيم. در اين ديدار به جهت حمايت فدراسيون فوتبال از فوتبال، فوتبال ساحلي و فوتسال بانوان از فدراسيون قدرداني شد و شيخ احمد خواست که ايران در زمينه آموزشي و برپايي اردو با کشورهاي پيشنهاد شده همکاري داشته باشد تا سطح فوتبال آنها رشد کند.
رئيس فدراسيون فوتبال در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اين که آيا در جلسه با رييس شوراي المپيک آسيا به اقدام اخير اماراتي‌ها در استفاده از نام خليج ع. ر. ب. ي و تغيير نام ليگ امارات به خليج ع.ر.ب.ي اعتراض کرديد؟ خاطر نشان کرد: اين موضوع جزو موضوعات کاري ما نبود و هيچ ارتباطي به اين نشست نداشت. ما در جاي ديگر در رابطه با اين مساله صحبت مي‌کنيم. قرار است به زودي از طريق وزارت خارجه و سفارت ايران در امارات اين مساله پيگيري شود.

 


نکونام در استقلال ماندني شد
جواد نکونام فصل آينده در استقلال بازي خواهد کرد. معاون استقلال در خصوص آخرين وضعيت اين بازيکن گفت: نکونام با قلعه‌نويي جلسه‌اي داشت و صحبت‌هاي زيادي شد. جلسه‌ خوبي بود و اين دو هيچ مشکلي با هم ندارند. قرارداد نکونام دو ساله بوده و او بازيکن استقلال است. خودش هم ابراز تمايل کرده در تيم بماند.
دايي: قول قهرماني نمي دهم
علي دايي سرمربي پرسپوليس در تازه ترين صحبت هاي خود گفت: تيم خوبي بسته ايم اما قول قهرماني نمي دهم. فقط مي‌توانم قول بدهم با تمام وجود‌مان براي پرسپوليس بازي کنيم تا خواسته هواداران ميليوني را جلب کنيم. اين کاري است که همه با هم کمک مي‌کنيم تا به اين هدف برسيم.
رحمتي: امروز قراردادم را تمديد مي کنم
سيد مهدي رحمتي بعد از توافق با علي فتح‌الله‌زاده امروز در تمرين‌هاي استقلال حاضر مي‌شود. سيد مهدي رحمتي بعد از جلسه با فتح‌الله‌زاده در جمع خبرنگاران بيان کرد: قبلا هم توافق حاصل شده بود و هيچ مشکلي نداشتيم. امروز قراردادم را با استقلال امضا خواهم کرد.
انتقادات تازه مايلي کهن از شرايط حاکم بر پرسپوليس
محمد مايلي کهن پيشکسوت باشگاه پرسپوليس در تازه ترين صحبت هاي خود به انتقاد از شرايط حاکم بر اين باشگاه پرداخت. مايلي کهن گفت: بعد از انقلاب کدام مديرعامل پرسپوليس توسط مردم انتخاب شده است؟ مطمئنا هيچ کدام از آنها توسط مردم انتخاب نشده‌اند اما تا مي‌خواهند آقايان را بردارند مي‌گويند اين اقدام سياسي است. مي‌خواهم بدانم رويانيان را چه کسي انتخاب کرده است؟ آيا به غير از اين بوده که عباسي به عنوان وزير ورزش او را انتخاب کرده؟ مگر عباسي جزوي از دولت نيست؟ چرا وقتي عباسي او را انتخاب کرد کارش سياسي نبود، حالا که مي‌خواهد او را بردارد کارش سياسي است؟ من که مي‌فهمم واقعا چه لمپنيسمي وجود دارد! آقايان چطور به فوتبال وصل شده‌اند که نمي‌توانند آن را رها کنند؟ حتما همه بنرها و تراکت‌ها خودجوش بوده است! آقايان چطور تا چند وقت پيش به هم توهين مي‌کردند و حالا که منافع‌شان به هم گره خورده است از هم حمايت مي‌کنند؟ وي ادامه داد: از آقاي پروين تعجب مي‌کنم. او بارها اعلام کرده که مدير فني در فوتبال ايران يعني "کشک". الان هم به تازگي اعلام کرده که هيات مديره و کميته‌ پيشکسوتان يعني "کشک". من احترام زيادي براي پروين قائلم، اما اين را مي‌خواهم بگويم که اگر براي همه، اين پست‌ها کشک باشد، براي آقاي پروين که کره بوده است! ايشان خيلي خوب بلد است از کشک، کره بگيرد. الان هم مي‌بينيد در حالي که تنها يک ماه تا پايان دولت احمدي نژاد باقي مانده چطور نالوطي رفتار مي‌کنند و مي‌گويند فلاني و فلاني بايد بروند. آقاي پروين شما هم در ناکامي چند سال اخير پرسپوليس شريک جرم هستيد.
بازگشت مجيدي به تمرينات استقلال
تمرين ديروز استقلال در حالي برگزار شد که فرهاد مجيدي مهاجم اين تيم براي نخستين بار در تمرين‌هاي پيش از فصل حضور يافت.
رويارويي زود هنگام علي کريمي با پرسپوليس
تيم فوتبال پرسپوليس در ادامه آماده سازي خود براي فصل جديد ظرف چند روز آينده در دو بازي تدارکاتي به ميدان مي‌رود.طبق برنامه تيم پرسپوليس در روز چهارشنبه دوازدهم و بيست و سوم تير به ترتيب مقابل تيم‌هاي تراکتور‌سازي تبريز و فولاد خوزستان به ميدان مي‌رود.گفتني است احتمال دارد که ديدار مقابل تراکتورسازي پشت درهاي بسته برگزار شود. علي کريمي که براي فصل جديد به تراکتورسازي پيوسته است براي اولين بار است که رودر‌روي قرمز‌پوشان براي يک بازي دوستانه قرار مي‌گيرد.
خبر باورنکردني براي مشهدي‌ها!
در حالي که حل مشکلات مالکيتي باشگاه ابومسلم، يکي از اتفاقات باورنکردني به حساب مي‌آيد، مدير کل ورزش و جوانان خراسان رضوي گفت که موضوع مالکيت ابومسلم به طور کامل حل شد.
ميداودي و کلاه‌کج به استقلال خوزستان پيوستند
ميلاد ميداودي مهاجم فصل گذشته آلومينيوم و همچنين عادل کلاه‌کج هافبک فصل گذشته پرسپوليس با قراردادي يک ساله به تيم فوتبال استقلال خوزستان پيوستند. سهراب بختياري زاده، ايمان مبعلي، حسين کعبي، مهدي خيري و فابيو کارواليو ساير بازيکناني بودند که از ليگ به برتر تيم فوتبال استقلال خوزستان پيوستند.
تيموريان از استقلال 10 روز وقت خواست
نماينده تام الاختيار تيموريان از مهلت ده روزه استقلال به آندو براي مشخص کردن وضعيتش خبر داد.

 


مسئولان تيم فينيکس سانز براي فصل جديد رقابت‏‌هاي NBA حامد حدادي را به عنوان بازيکن آزاد معرفي کردند، اين در حالي است که حدادي در اين تيم، بهترين دوران حضور در NBA را پشت سر گذاشت.
در جريان فصل گذشته مسابقات بسکتبال NBA، حامد حدادي همراه با «رودي گاي» از ممفيس گريزليز به تيم تورنتو رپترز منتقل شد اما مشکلات رواديد هرگز فرصت بازي در اين تيم را براي حدادي ايجاد نکرد، به همين دليل بازيکن تيم ملي بسکتبال ايران دوم اسفندماه سال گذشته(21 فوريه) گذشته توسط مسئولان تيم فينيکس سانز به خدمت گرفته شد و جايگزين «سپاستين تلفر»شد.حدادي طي مدت زمان حضور در تيم جديدش 17 بازي انجام داد و با عملکرد خوبش توانست جايگاه خوبي در ميان هواداران فينيکس سانز کسب کند. اين بازيکن 2 متر و 18 سانتي متري به طور ميانگين در هر بازي 13 دقيقه و 8 ثانيه به کار گرفته شد و 1/4 امتياز کسب کرد ضمن اينکه 1/5 ريباند و 1/2 بلاک داشت. حدادي در حالي به عنوان بازيکن آزاد تيم فينيکس سانز معرفي شده که قرار بود براي فصل 2014 - 2013 يک ميليون و 400 هزار دلار به وي پرداخت کنند اما آنها در ازاي پرداخت 200 هزار دلار، وي را به عنوان بازيکن آزاد معرفي کرده‌اند.

 


شيخ احمد الفهد الصباح براي مذاکره با دولت جديد براي حل مشکلات ورزش به ايران خواهد آمد.
رئيس شوراي المپيک آسيا که در نشست خبري در چهارمين دوره بازي‌هاي داخل سالن و هنرهاي رزمي آسيا ابراز اميدواري کرد که با روي کار آمدن دولت جديد مشکلات ورزش حل شود، قرار است به زودي سفري به ايران داشته باشد.رئيس شوراي المپيک آسيا پس از روي کار آمدن دولت جديد به ايران سفر مي‌کند تا درباره حل مشکلات موجود در ورزش و برگزاري انتخابات کميته ملي المپيک و فدراسيون‌هاي ورزشي با حسن روحاني رييس جمهور منتخب ديدار و گفت و گو کند.

 


محمدرضا يزداني خرم از فهرست نامزدهاي انتخابات فدراسيون کشتي خارج شد.
مجمع انتخاباتي فدراسيون کشتي هفدهم تير ماه برگزار مي شود که محمد رضا يزداني خرم از فهرست نامزدهاي رياست فدراسيون کشتي خارج شده است.
گفته مي‌شود يزداني خرم براي شرکت در انتخابات فدراسيون کشتي بايد مجوز لازم را از وزارت ورزش و جوانان دريافت مي‌کرد اما براي دريافت آن اقدام نکرد بنابراين از فهرست کانديداي پست رياست خارج شد.

 


سخنگوي فراکسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه از طريق وزارت ورزش و دفتر رياست‌جمهوري پيگير اختصاص دادن زمان پرواز مناسب براي ورزشکاران واليباليست هستيم، گفت: اين موضوع که مسئله ملي براي کشور به شمار مي‌رود بايد دولت و مسئولان کشور آن را مورد توجه قرار دهند.
سيدهادي حسيني با اشاره به درخواست فدراسيون واليبال و وزارت ورزش از رياست‌جمهوري به منظور اختصاص دادن پرواز چارتري براي اعضاي تيم ملي واليبال، اظهار کرد: در مسابقات جهاني به دليل انجام مسافرت در مسيرهاي طولاني طبيعتا بازيکنان دچار خستگي مي‌شوند و بايد فرصت کافي براي استراحت و آماده شدن براي مسابقه بعدي برايشان فراهم باشد. وي‌گفت: حيثيت ورزش ايران به ويژه در رقابت‌هاي بين‌المللي و جهاني به گونه‌اي است که بايد امکانات و شرايط لازم براي حضور موفق آنها در اين رقابت‌ها فراهم شود.

 


محمد بنا شرايط امروز کشتي ايران را ايده‌آل نمي‌داند و اميدوار است که توجه ويژه‌اي به ورزش اول کشور بشود تا کشتي از بلاتکليفي بيرون بيايد.
سرمربي سابق تيم ملي کشتي فرنگي درباره مهم‌ترين نياز امروز کشتي ايران گفت: مهم‌ترين نياز، مسئله مديريت است که بايد تکليف آن مشخص و معلوم شود که چه کسي تصميم‌گيرنده است. کشتي به يک مدير قاطع و قوي نياز دارد تا در کنار بزرگاني که در رشته‌هاي آزاد و فرنگي هستند بتواند مديريت کند. در حال حاضر تنها مي‌توانم آرزوي ادامه پيروزي‌هايي که کشتي کسب کرده را داشته باشم و اينکه قدرت قديم به کشتي بازگردد. اين مسئله به توجه وزارت ورزش به کشتي نيز بستگي دارد.بنا با اشاره به اينکه شايد سال 2013 براي کشتي زياد مهم نباشد اضافه کرد: معمولا در سال بعد از المپيک تغييراتي ايجاد مي‌شود و شايد رقابت‌هاي جهاني امسال مهم نباشد چون تيمها در حال پوست اندازي هستند ولي سال‌هاي 2014 تا 2016 خيلي مهم است چون سال 2014 بازي‌هاي آسيايي را در پيش داريم. با توجه به اينکه در دوره گذشته ما در کشتي فرنگي چهار مدال طلا گرفته‌ايم و قهرمان آسيا شده‌ايم در بازي‌هاي اينچئون دست کم بايد اين عنوان را تکرار کنيم. وي ادامه داد: در سال 2015 هم بايد به دنبال سهميه المپيک و موفقيت براي المپيک 2016 باشيم. درست است که امسال را با همه مشکلات طي مي‌کنيم ولي از سال آينده بايد تلاش بيشتري داشته باشيم و به قهرمانان خود توجه کنيم. نبايد به راحتي قهرمانان کشتي را از دست بدهيم. از سال آينده با جذب آن‌ها بايد بتوانيم از وجودشان استفاده بهينه داشته باشيم.بنا در پاسخ به اين سوال که اگر يک مدير قوي بيايد آيا او به کشتي باز خواهد گشت، اظهار کرد: من اصلا نمي‌خواهم راجع به آمدن يا نيامدن خودم حرف بزنم. الان يک تيم خوب با يک کادر خوب که جوان هستند کار مي‌کنند و اميدوارم موفق باشند. مسئله، محمد بنا نيست بلکه مسئله اصلي بلاتکليفي در کشتي است. حالا اگر بنا بيايد يا نيايد بالاخره کشتي بايد به يک سرانجام مطلوب برسد. وي افزود: ورزش‌هايي که در المپيک نتايج عالي گرفتند طلسم شده‌اند و کارشان خراب شده است. شما وزنه‌برداري، کشتي، تکواندو و دووميداني را ببينيد که چه اتفاقي برايشان افتاده است! بايد به اين ورزش‌ها توجه کنيم چون سال آينده از آن‌ها مدال مي‌خواهيم چون اين ورزش‌ها سهم زيادي در مدال‌هاي ما در باز‌ي‌هاي آسيايي و المپيک دارند و حتي اگر يک روز در بلاتکليفي بمانند به قهرمانان و آينده اين ورزش‌ها ضرر خواهد خورد.

 


مرحله گروهي رقابت هاي جام جهاني بسکتبال جوانان به پايان رسيد و 12 تيم برتر اين دوره مشخص شدند که ايران نيز به عنوان تيم سوم گروه دوم در اين جمع قرار گفت.
روز سوم رقابت هاي جام جهاني بسکتبال جوانان در پراگ پايتخت جمهوري چک برگزار شد که در پايان رقابت‌هاي مرحله گروهي تيم ملي ايران با دو شکست و يک پيروزي به جمع 12 تيم برتر جهان رسيد.در دو بازي آخر ليتواني به مصاف آرژانتين رفت و 76 بر 66 به پيروزي رسيد تا جواز حضور ايران در مرحله دوم رقابت ها صادر شود. آمريکا نيز به مصاف روسيه رفت و 115 بر 47 به پيروزي رسيد و به عنوان تيم نخست گروه چهارم راهي مرحله بعدي جام جهاني شد. در پايان مرحله مقدماتي چهار تيم از صعود به مرحله دوم بازماندند و بايد از دوشنبه براي جايگاه هاي 13 تا 16 جهان رقابت کنند و به مصاف هم بروند. کره جنوبي، جمهوري چک، سنگال و ساحل عاج چهار تيمي هستند که تيم آخر گروه‌هاي خود شدند و به صورت گروهي با هم مبارزه خواهند کرد.
طبق برنامه رقابت ها سه تيم نخست گروه اول و دوم و سه تيم گروه سوم و چهارم به صورت ضربدري با هم مسابقه مي دهند و چهار تيم نخست اين دو گروه به مرحله يک چهارم پاياني خواهند رسد. 16 تيم امروز استراحت دارند و از دوشنبه به مصاف هم خواهند رفت. تيم ملي ايران نيز به ترتيب با اسپانيا، کرواسي و کانادا رقابت خواهد کرد.

 


رئيس فدراسيون ورزش دانشجويي ايران به مناسبت اعزام نمايندگان ورزشي دانشجويان کشورمان به بيست وهفتمين دوره پيکارهاي المپيک دانشجويي جهان «يونيورسياد»گفت: دوره قبل 12 تيم به مسابقات فرستاده شدند ولي اين دوره تنها در سه رشته اعزام خواهيم داشت.
مهرزاد حميدي با بيان اينکه کارواني پربار را به مسابقات يونيورسياد روسيه اعزام مي‌کنيم، افزود: دور قبل با 12 رشته، در رده سي و سوم دنيا قرار گرفتيم و کاروان ايران هم بالاي 180 نفر همراه داشت. اين دوره با سه رشته دو و‌ميداني، کشتي و وزنه برداري‌و حدود 43 همراه به اين بازي‌ها مي رويم. البته پيش بيني خاصي از اين بازي‌ها نداريم. ما بيشتر از آنچه در توان‌مان داشتيم، گذاشته‌ايم و طبق آموزه‌هاي اقتصاد مقاومتي خودمان را جمع و جور کرديم. قطعا اگر وضع مالي ما بهتر بود، تعداد نفرات بيشتري را اعزام مي‌کرديم.بيست و هفتمين دوره مسابقات يونيورسياد از تاريخ 15 تا 26 تيرماه سال جاري در روسيه برگزار مي‌شود.

 


پيروزي تيم‌هاي کوبا و آلمان مقابل روسيه و صربستان وضعيت گروه دوم رقابت‌هاي ليگ جهاني واليبال را پيچيده کرد.
رقابت‌هاي ليگ جهاني واليبال با نتايج شگفت انگيز در گوشه و کنار جهان پيگيري شد.آلمان موفق شد در خانه صربستان، اين تيم را سه بر يک شکست دهد و به اين ترتيب تمام معادلات تيم‌هاي مدعي گروه B مسابقات را بر هم بريزد.از سوي ديگر کوبا، روسيه را سه بر يک شکست داد و سرانجام به نخستين پيروزي خود بعد از پنج هفته‌ رسيد. جالب اين که تيم ملي واليبال ايران بايد برابر تيم‌هاي کوبا و آلمان در هفته‌هاي آتي به ميدان برود. کوبا در حالي روسيه را شکست داد که در ديدارهاي قبلي خود حتي يک امتياز هم نگرفته بود.پرتغال نيز ژاپن را سه بر يک شکست داد و در تماشايي‌ترين بازي هفته‌ آمريکا با همين نتيجه‌ مغلوب بلغارستان شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10