(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 10 تـیـر 1392 - شماره 20530

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خواب تازه اصحاب فتنه ! (يادداشت روز)
کيهان و خوانندگان
درخت ! (گفت و شنود)
دادستان کل کشور خواستار شد
تعامل بيشتر دولت يازدهم با قوه قضائيه در مبارزه با مفاسد اقتصادي
گزارش ديوان محاسبات از تفريغ بودجه سال 90
دولت تنها 3 درصد سهم توليد را از هدفمندي يارانه پرداخت کرد
عراقچي بازداشت چند تبعه اسلواکي در ايران را تاييد کرد
تحقيقات قضايي ادامه دارد
انتخابات سالم نبود چون روحاني هم از حق مردم ايران دفاع مي‌کند! (خبر ويژه)
جوابيه الهام، پاسخ کيهان (خبر ويژه)
نمايش خيره‌کننده سياهي لشکر منافقين در پاريس! (خبر ويژه)
مغلوبه شدن جنگ سوريه شيوخ عرب را به هراس انداخت (خبر ويژه)
 


اين روزها، مدعيان اصلاحات از طريق روزنامه‌هاي زنجيره‌اي و نشريات فراوان ديگري که در اختيار دارند و با پشتيباني سايت‌هاي ضدانقلاب و رسانه‌هاي غربي، عبري و عربي، اصرار دارند آراي دکتر روحاني را به حساب خود بنويسند و يا، دستکم اين که در سبد رأي ايشان براي جبهه اصلاحات سهم قابل توجه و تعيين‌کننده‌اي قائل شوند! القاي اين توهم مخصوصا براي آن عده از مدعيان اصلاحات که در فتنه آمريکايي- اسرائيلي 88 حضور موثري داشته و آشکارا در نقش ستون پنجم دشمنان بيروني ظاهر شده بودند، اهميت حياتي دارد، چرا که طيف ياد شده بعد از ارتکاب جنايت‌شرم‌آور وطن‌فروشي در فتنه 88 به دنبال فرصتي براي اعلام بازگشت به درون نظام بودند و براي اين منظور در پوشش و زير چتر اصلاح‌طلبان بيرون از دايره فتنه به ميدان آمده بودند. ولي مواضع رسما اعلام شده دکتر روحاني در کنار تأکيد چندباره ايشان که وامدار هيچ حزب و جناحي نيست و فقط در چارچوب قانون حرکت خواهد کرد، نقشه طيف مورد اشاره را نقش برآب کرد، تا آنجا که امروزه در محاسبه سود و زيان خود به اين نتيجه رسيده‌اند که، با حضور و شرکت پرسروصداي خود در انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم، هزينه اعتراف به دروغ بودن ادعاي تقلب در انتخابات 88 و خيانت پس از آن را پرداخت کرده‌اند ولي در مقابل اين هزينه، دستاوردي غير از تشکر شفاهي رئيس‌جمهور منتخب از آقاي خاتمي، آنهم جدا از جبهه اصلاحات، به دست نياورده‌اند.
پيش از اين طي يادداشتي با عنوان «همراهان ناهمراه» در کيهان دوشنبه 27 خردادماه، توضيح مستندي از ترکيب سبد رأي آقاي روحاني و مواضع متضاد ايشان با جبهه اصلاحات ارائه داده‌ايم که انبوهي از ناسزاگويي برخاسته از عصبانيت اصحاب فتنه آمريکايي- اسرائيلي 88 در داخل و خارج کشور و ناخشنودي برخي از اصلاح‌طلبان- احتمالا‌بي‌خبر از اصل‌‌ماجرا- را در پي داشته و هنوز هم دارد. ولي سخن ما با دلايل مستحکم و شواهد فراواني همراه است که از يکسو نشان مي‌دهد، مدعيان اصلاحات و مخصوصا سران و اصحاب فتنه88 در انتخابات اخير دستاوردي نداشته‌اند و از سوي ديگر حاکي از آن است که روحاني اگرچه در جبهه اصولگرايان- به مفهوم تقسيم‌بندي‌هاي سياسي- تعريف نشده است و پيش از انتخاب به دليل حمايت برخي گروه‌هاي ضد انقلاب و همسو با فتنه، بيم آن مي‌رفت که با مدعيان اصلاحات گره خورده باشد، ولي مواضع ايشان بعد از انتخابات نشان داد با گفتمان اصولگرايي همخواني فراواني دارد و البته نامزدهاي اصولگرا به دلايلي که اشاره داشته‌ايم، در رقابت انتخاباتي ياد شده با شکست روبرو شده‌اند.
يادداشت پيش روي اما در پي پرده‌برداري از پروژه‌اي است که مدعيان اصلاحات بعد از ناکامي در همخواني مواضع دکتر روحاني با مواضع خود، کليد زده و دنبال مي‌کنند. پروژه‌اي که اگر رئيس‌جمهور منتخب هوشمندانه با آن روبرو نشود مي‌تواند براي ايشان در آينده‌اي نه چندان‌دور، خسارت‌آفرين باشد. بخوانيد؛
1- انتظار آن بود که آقاي روحاني حساب خود را از سران و عوامل فتنه آمريکايي-اسرائيلي 88 جدا کند و اين انتظار در اعلام مواضع ايشان بعد از انتخاب به رياست‌جمهوري اسلامي ايران به وضوح ديده مي‌شود، ولي تشکر رئيس‌جمهور منتخب از آقاي خاتمي با توجه به نقش ويرانگري که وي در فتنه 88 داشته است، به اين نگراني دامن مي‌زند که مبادا دکتر روحاني از خطري که سران و عوامل فتنه 88 مي‌توانند براي دولت ايشان پديد آورند، غفلت کند. آقاي خاتمي در فتنه ياد شده از طرح مشترک کودتاي مخملي مثلث آمريکا و اسرائيل و انگليس پيروي کرد و در مقابل ده‌ها جنايت آشکار فتنه‌گران نظير اهانت به ساحت مقدس عاشورا، شعار به نفع آمريکا و اسرائيل، پاره کردن تصوير مبارک حضرت امام(ره)، ايجاد بلوا و آشوب در کشور، دميدن در ادعاي دروغ تقلب در انتخابات و... نه‌‌فقط سکوت کرده بود بلکه اقدامي حمايت‌گرانه داشت. بنابراين حتي تصور پيوند احتمالي آقاي خاتمي با رئيس جمهور منتخب مي‌تواند، بدبيني مردمي را در پي داشته باشد که در حماسه چند ده ميليوني 9 دي، نفرت و انزجار خود را از فتنه‌گران فرياد زده‌اند.
2- مقايسه مواضع اعلام شده آقاي دکتر روحاني با مواضع شناخته شده فتنه‌گران ترديدي باقي نمي‌گذارد که رئيس جمهور منتخب نه فقط کمترين همخواني با اين طيف ندارد، بلکه با جرأت مي‌توان گفت که در نقطه مقابل آنها ايستاده است. روحاني بر اجراي بدون تنازل قانون اساسي تأکيد مي‌کند و فتنه‌گران، چه در دوران اصلاحات و چه در انتخابات 88، آشکارا قانون اساسي را زيرپا گذاشته بودند. رئيس جمهور منتخب بر وفاداري خود به حضرت امام(ره) و رهبري معظم انقلاب اصرار مي‌ورزد ولي فتنه‌گران در حاکميت خود بر دولت و مجلس اصلاحات، دوران امام(ره) را تمام شده مي‌دانستند و در نشريات زنجيره‌اي تحت امر خويش تأکيد مي‌کردند که حتي ائمه اطهار(ع) هم قابل نقد هستند! و در جريان فتنه 88، تصوير حضرت امام(ره) را پاره کرده و با وقاحت زيرپا انداختند.
رئيس جمهور منتخب از حرکت خود در چارچوب نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران سخن مي‌گويد، ولي فتنه‌گران روي قيد «اسلام» از «جمهوري‌اسلامي ايران» خط بطلان کشيدند. و در دوران اصلاحات آشکارا ساز خروج از حاکميت را کوک کردند و اين اقدام پلشت خود را با بيگانگان تاخت زدند و ده‌ها اقدام ساختارشکنانه ديگر که حتي فهرست آن نيز بسيار طولاني است. با اين حساب به آساني مي‌توان نتيجه گرفت که مواضع آقاي روحاني با اصحاب فتنه و طيفي از مدعيان اصلاحات فاصله‌اي پرنشدني و در حد تناقض دارد و ديدگاه ايشان در صورتي که کماکان بر مواضع خود اصرار داشته باشد- که ان‌شاءالله خواهد داشت- با مواضع فتنه‌گران نمي‌تواند قابل جمع باشد. آيا غير از اين است؟! و آيا هنوز هم مدعيان اصلاحات مي‌توانند ادعا کنند که پيروز انتخابات اخير بوده و آقاي روحاني، مواضع و نظرات آنان را نمايندگي مي‌کند؟!
3- اکنون نوبت به بند پاياني اين وجيزه و خوابي که مدعيان اصلاحات براي بهره‌گيري از آقاي روحاني ديده‌اند، رسيده است. اصحاب فتنه از همخواني مواضع رئيس جمهور منتخب با جبهه اصلاحات به طور کامل قطع اميد کرده‌اند ولي از سوي ديگر، براي آنها القاي اين توهم که در سبد رأي روحاني سهم عمده‌اي داشته‌اند ضرورتي حياتي دارد. از اين روي تمام توان خود را به کار گرفته‌اند که حداقل دو يا سه تن از اعضاي شناسنامه‌دار و شناخته شده جبهه اصلاحات را در پست‌هاي کليدي کابينه آقاي روحاني جاي دهند و بيشتر از همه به جايگاه معاون اولي رئيس جمهور منتخب چشم دوخته‌اند. چرا؟! زيرا، در اين صورت مي‌توانند ادعاي بر زمين مانده سهم داشتن در آراي روحاني را، به طريق ديگر دنبال کنند. با اين توضيح که اگر، موفق شوند يکي از شخصيت‌هاي سياسي مشهور به اصلاح‌طلب را در پست معاون اولي آقاي روحاني جاي دهند، مي‌توانند ادعا کنند که بدهکاري رئيس جمهور به مدعيان اصلاحات به اندازه‌اي سنگين است که براي پرداخت اين بدهي سنگين! چاره‌اي جز واگذاري پست مهم معاون اولي به جبهه اصلاحات نداشته است! اصحاب فتنه مي‌دانند که روحاني با فتنه آمريکايي- اسرائيلي 88 سر همراهي و پيوند ندارد، بنابراين هرگز حاضر نخواهد بود در کابينه خود کساني را بپذيرد که داغ ننگ حضور در فتنه 88 را بر پيشاني دارند و دقيقا به همين علت کساني را پيشنهاد مي‌کنند که از يکسو به عنوان يکي از اعضاي شناسنامه‌دار جبهه اصلاحات شناخته شده باشند و از سوي ديگر، سابقه‌اي از حضور در فتنه آمريکايي- اسرائيلي 88 نداشته باشند. آنچه تاکنون از شواهد و قرائن موجود برمي‌آيد، اين که جبهه اصلاحات آقاي دکتر عارف را براي اين منظور نشان کرده است. دکتر عارف شخصيتي متين و قابل قبول دارد و به دلسوزي براي اسلام و نظام شناخته مي‌شود، اگرچه به نظر مي‌رسد که هنوز به ابعاد جنايت بزرگي که اصحاب فتنه مرتکب شده‌اند آنگونه که انتظار مي‌رفت و مي‌رود، پي‌نبرده است. بنابراين در صورتي که آقاي روحاني قصد استفاده از ايشان و يا هر يک از اعضاي شناخته شده جبهه اصلاحات را داشته باشند، لازم است به اين نکته توجه کنند که افراد مورد نظر اولا؛ سابقه حضور در فتنه آمريکايي- اسرائيلي 88 و يا دفاع و حمايت از فتنه‌گران را نداشته باشند و ثانيا؛ از آنجا که هنوز مدعيان اصلاحات مرزبندي مشخص و تعريف شده‌اي با اصحاب فتنه نکرده‌اند، حضور آنها در کابينه مي‌تواند به مفهوم حضور فتنه‌گران تلقي شود، بنابراين در صورت تصميم آقاي روحاني به استفاده از آنها در ترکيب کابينه خود، لازم است از آنان بخواهد به گونه‌اي آشکار و علني- و نه درگوشي و خصوصي- از فتنه آمريکايي- اسرائيلي 88 اعلام برائت کنند. بديهي است که اعلام برائت از مثلث آمريکا و اسرائيل و انگليس و حاميان داخلي آنها نه فقط نبايد دشوار باشد! که نيست، بلکه باعث افتخار نيز هست.

حسين شريعتمداري

 


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پيام کوتاه 30002323
* کشور عزيزمان در نمايشگاه تازه‌ترين دستاوردهاي دانش اتمي در روسيه محصولات نوين دانش اتمي را ارائه کرده و با استقبال چشمگير و توام با تعجب دانشمندان ديگر کشورها روبرو شده است. همه متفق‌القولند که ايران جزو پنج قدرت اتمي جهان است. درست است که آن 4 تاي ديگر سلاح اتمي دارند و ايران ندارد ولي جديدترين محصولات روز دنيا را مطابق با کشورهاي پيشرفته توليد مي‌کند و اين حقانيت سخنان رهبر معظم را به اثبات مي‌رساند که فرمودند دشمن از دانش ما مي‌ترسد، از بمب اتمي نمي‌ترسد چون آنها ده‌ها هزار بمب اتم دارند، آنها از توان علمي ايران واهمه دارند چون اين توان به سيطره اهريمني آنها خاتمه مي‌دهد.
مرتضي قباديان
* يکي از شعارهاي مطرح شده دولت يازدهم و حاميان آن شعار اعتدال است. خوب است حاميان اين گفتمان اين شعار را تبيين کنند و مرز خود را با فتنه‌گران 88 نيز روشن و شفاف اعلام نمايند.
3530---0936
* طبق فرمايشات رهبر معظم انقلاب، دولت آينده بايد نقاط قوت دولت فعلي را داشته باشد. و نيز فاقد نقاط ضعف دولت فعلي باشد. نه اين که خداي ناکرده به خاطر آن که دولت از يک جناح و گروه ديگر است پس از يک مدت که مستقر شد خشک و تر را با هم بسوزاند. اين کار به کشور لطمه مي‌زند و دشمن را شاد مي‌کند لذا دلسوزان بايد اين مسائل را مورد توجه قرار دهند و عناصر معلوم‌الحالي که در گذشته چوب حراج به ثروت کشور زدند خداي ناکرده اجازه ورود پيدا نکنند.
رضا قلي‌زاده
* از قوه قضائيه تقاضا داريم با فتنه‌گران و بعضي آقازاده‌ها و حاميان فتنه و مفسدان اقتصادي برخورد قضايي لازم را انجام دهند تا مردم به صداقت گفتار مسئولان ايمان آورند.
لطيفي و يک هموطن ديگر از تهران
* حضور افسران مزدور آمريکايي در سوريه بهترين فرصت براي به اسارت گرفتن آنها توسط نيروهاي سوري است. اميدواريم از اين فرصت تا حد ممکن استفاده شود.
1375---0916
* انقلاب اسلامي ما را که برآمده از نظام ولايي است مقايسه کنيد با انقلاب مصر فاقد ولايت. امام راحل(ره) تمام وابستگان به دربار و ساواک را از نظام ولايي پاک کرد ولي در مصر مي‌بينيم اينچنين نيست و همين يکي از بزرگترين دردسرهاي «مرسي» است.
امين
* با توجه به تورم، گراني، بيکاري و... اگر پيام امام خامنه‌اي براي شرکت در انتخابات نبود هيچ وقت پاي صندوق رأي نمي‌رفتم.
6457---0918
* برعکس بعضي از کج‌انديشان که بدحجابي را نشانه آزادي مي‌دانند بنده معتقدم که عدم رعايت حجاب و عفاف در جامعه تجاوز به امنيت عمومي جامعه است.
6263---0938
* با تقدير و تشکر از شهرداري تهران در خصوص افتتاح اتوبان امام علي(ع) و استقبال زياد شهروندان به نظر مي‌رسد در نقاطي لاين‌ها باريک و از 4 به 3 باند مي‌رسد يک لاين نيز براي خط ويژه اتوبوس در نظر گرفته شده است. با توجه به افزايش تردد پيش رو جا دارد مسير ديگري براي اتوبوسراني جايگزين و براي ترافيک حد فاصل نظام‌آباد تا شهيد زين‌الدين نيز چاره‌جويي شود.
بدري، ضيائي، چگيني
* از شهرداري منطقه چهار تهران تقاضامنديم ورودي به اتوبان شهيد زين‌الدين به سمت غرب را از بلوار شهيد مطهري و مسجد کوثر از کنارگذر فعلي پل قنات کوثر بازگشايي کند تا راه دسترسي به اتوبان فراهم شود.
چند تن از اهالي محل
* مسئولين قوه قضاييه براي اطلاع از انتقادها و پيشنهادهاي مردم درباره اين دستگاه چنانچه سامانه پيامکي در اختيار مردم بگذارند متوجه خواهند شد که در زيرمجموعه آنان مراجعين به دادگستري‌ها براي دادخواهي تحقير مي‌شوند.
2470---0919
* پل فلکه پنجم فرديس کرج حدود 2 سال است نيمه کاره رها شده و تمام خودروها و کاميون‌ها و موتورسيکلت‌ها از داخل کوچه و خيابان‌ها به طور شبانه‌روزي در حال تردد هستند و تصادفات زيادي در اين محله رخ مي‌دهد، اين ترددها همچنين باعث سلب آسايش مردم منطقه شده است. از شهرداري‌ تقاضاي مساعدت داريم.
منصوري
* بيش از يک سال از افتتاح ايستگاه مترو خيابان پنجم نيروي هوايي مي‌گذرد اما هنوز به پله‌برقي مجهز نشده است و استفاده از اين ايستگاه نه فقط براي سالمندان که حتي براي ميانسالان و جوانان هم به دليل وجود پله‌هاي فراوان با شيب زياد، با سختي و مشقت فراوان همراه است. از مسئولين محترم مربوطه تقاضاي اقدام عاجل داريم.
اهالي نيروي هوايي
* لطفاً در زمان‌هاي چراغ راهنمايي و رانندگي واقع در خيابان پيروزي روبروي مهمانسراهاي نيروي‌هوايي تجديد نظر شود. زمان چراغ سبز خيابان پيروزي که خيابان اصلي محسوب مي‌شود نسبت به زمان چراغ خيابان فرعي که از پارک گل‌نما به پيروزي مي‌رسد چندان تفاوتي ندارد حال آنکه خياباني نظير پيروزي که اصلي‌ترين خيابان منطقه است و حجم تردد در آن چندين برابر بيشتر مي‌باشد، بايد زمان چراغ هم نسبت به خيابان فرعي خيلي بيشتر باشد. از مسئولين راهنمايي و رانندگي منطقه تقاضاي پيگيري داريم.
يک شهروند
* به رغم اعلام رئيس پليس راهنمايي و رانندگي مبني بر بخشودگي 2 تا 3 برابري جريمه‌هاي رانندگي تا سال 90 هيچ يک از مراکز پليس+10 در اين مورد با رانندگان همکاري نمي‌کنند. علت اين امر چيست؟
خامسي
* در خط 4 مترو به علت اضافه شدن ايستگاه، سيستم صوتي ضبط شده تمام ايستگاه‌ها را اشتباه اعلام مي‌کند و اين مشکل موجب سرگرداني مسافرين مي‌شود. درخواست رسيدگي داريم.
4165---0912
* براي تمديد گواهي‌نامه رانندگي مراحل زيادي بايد طي کرد که هر کدام وقت زيادي مي‌برد غير از وقت هزينه‌هاي زيادي نيز بايد بپردازيم به عنوان مثال فقط هزينه معاينه چشم 15 هزار تومان براي ما آب مي‌خورد.
4886---0935
* رانندگان اتوبوس‌هاي داخل شهري که در توقفگاه‌ها اتوبوس خود را روشن نگه مي‌دارند متوجه باشند که چه خسارتي به کشور مي‌زنند. با اين کار غلط هم انرژي را بي‌جا مصرف کرده‌اند و هم هوا را بي‌جهت آلوده ساخته‌اند.
5608---0912
* وقتي کشورمان داراي آب و هواي چهار فصل است برگزاري اردوي ورزشي تيم‌هاي فوتبال در خارج از کشور با پول بيت‌المال چه معنايي دارد؟ در شرايط نبود ارز و گراني سفر هوايي و هزينه‌هاي بالاي هتل و... در خارج از کشور و با توجه به فرياد بي‌پولي باشگاه‌ها در ميانه فصل شايسته است تدابير بهتري انديشيده شود.
4958---0916
* از مسئولين امر درخواست مي‌شود به وضعيت و مشکلات کارگران رسيدگي کنند. هنوز تکليف حق مسکن کارگران روشن نشده است.
8749---0912
* اخيرا وزارت بهداشت اعلام نموده که تمام پزشکان عمومي مي‌توانند سونوگرافي انجام دهند خواستم به وزير محترم بفرماييد پس تکليف دانشجويان رشته دستياري که 4 سال دوره تخصصي سونوگرافي را ديده‌اند چه مي‌شود؟ اگر قرار است که تمام پزشکان عمومي اين کار را انجام دهند لطف کنيد رشته دستياري سونوگرافي را حذف کنيد. مهمترين بخش در درمان، تشخيص صحيح است که با اين دستور وزير محترم ديگر عملا اين بخش ناديده گرفته مي‌شود.
اسدي از ساري
* مدتي است خالي کردن صندوق صدقات توسط افراد به ظاهر معتاد آن هم در روز روشن و در انظار عموم به يک امر عادي تبديل شده است. کمترين اثر منفي اين کار بي‌اعتمادي مردم به صندوق‌هاي صدقات تعبيه شده در سطح شهر مي‌باشد. اميدوارم در اين مورد چاره‌اي انديشيده شود.
3083---0915

 


گفت: سايت صهيونيستي بالاترين خطاب به گروه‌هاي اپوزيسيون و اصحاب فتنه 88 نوشته است «مگر هدف اصلي جنبش سبز(!) سکولاريزم نبود؟ و مگر مقابله با رژيم ديني از شعارهاي اصلي ما نبود؟»
گفتم: بر منکرش لعنت! معلومه که بود. حالا منظورش چيه؟!
گفت: نوشته، «پس چرا براي شرکت در انتخابات سر و دست شکستيد و در نهايت به يک روحاني رأي داديد که بارها وفاداري خود به رژيم را ثابت کرده و نمايندگي رهبري را در پست‌هاي حساس برعهده داشته است؟»
گفتم: از يارو پرسيدند، اگر سوار يک کشتي باشي و کشتي در وسط اقيانوس غرق شود، براي نجات خود چه مي‌کني؟ گفت؛ مي‌روم بالاي يک درخت! پرسيدند ولي وسط اقيانوس که درختي وجود ندارد! و يارو گفت؛ مردک فلان‌فلان شده مگه نمي‌فهمي که مجبورم؟!

 


دادستان کل کشور با تاکيد بر لزوم تعامل قواي سه‌گانه در موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: اميدواريم در بحث مبارزه با فساد اقتصادي با دولت آينده تعامل بيشتري داشته باشيم.
حجت‌الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي دادستان کل کشور با حضور در يک برنامه تلويزيوني ضمن گراميداشت هفته قوه قضاييه اظهار داشت: قضا و قوه قضاييه هم از نظر اسلام و هم در قانون اساسي در جايگاه رفيعي قرار دارد.
دادستان کل کشور استقلال در دستگاه قضايي را مهم دانست و تصريح کرد: بسياري از کشورها استقلال قوه قضاييه را ندارند و مقامات عالي دستگاه قضايي در آن کشورها از سوي رئيس قوه مجريه پيشنهاد و در نهايت با رأي پارلمان انتخاب مي‌شوند.
وي افزود: در جمهوري اسلامي ايران کلمه استقلال براي قوه قضائيه تکليف را مشخص کرده و زماني که حقوق مردم از ناحيه دولت و يا صاحبان قدرت مورد تعرض واقع شود دستگاه قضايي با استقلال خود مي‌تواند از حقوق مردم دفاع کند.
سخنگوي دستگاه قضايي با اشاره به اقدامات قوه قضاييه در سه سال گذشته گفت: ما در جهت اصلاح ساختار قوه قضاييه گام‌هاي خوبي برداشته‌ايم و يکي از مسائلي که در دوره چهار ساله بايد ايجاد مي‌شد بحث نظارت دروني دستگاه قضايي بود که اين امر هم خواست مردم بود و هم تاکيد ويژه رهبري، چرا که سلامت و اقتدار قوه قضاييه را تضمين مي‌کرد.
وي تشکيل معاونت راهبردي را يکي از مسائل مهمي دانست که مورد خواست رهبري است. سخنگوي دستگاه قضا در اين خصوص گفت: از جمله مسائل مهمي که هم مورد خواست رهبري بوده و هم امري ضروري براي قوه قضاييه به شمار مي‌رود ايجاد يک معاونت راهبردي بود تا بتواند برنامه‌هاي بلندمدت قوه را در مقام اجرايي هم پيگيري کند که اميدواريم ثمرات اين اقدامات در سه سال گذشته و سال آينده ثمرات خوبي باشد.
دادستان کل کشور با بيان اينکه در اين دوره دادسراي انتظامي قضات و حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه تقويت شدند، تصريح کرد: ناسلامتي‌هايي در دستگاه قضايي وجود داشت که موجب رنجش مردم مي‌شد.
وي در اين خصوص گفت: متأسفانه در قوه قضاييه برخي افراد سودجو و تبهکار با جعل امضاي مسئولين قضايي اقداماتي را انجام مي‌دادند که به نام قوه قضاييه تمام مي‌شد، ما در اين دوره اقدامات جدي را براي شناسايي و برخورد با اين افراد انجام داديم و کساني هم که در درون قوه قضاييه لغزشي داشتند با تذکر و برخورد جدي دستگاه قضايي مواجه شدند.
محسني اژه‌اي افزود: در سال 91 در اين زمينه برخوردهاي خوبي نسبت به افراد سودجو صورت گرفت و در درون قوه هم برخي قضات و کارمندان که تخلف داشتند با برخورد قوه قضاييه روبرو شدند که البته تعداد آنها زياد نيست.
وي به تعامل قواي سه‌گانه در بحث مبارزه با فساد اقتصادي اشاره کرد و گفت: هر سه قوه بايد با هم تعامل و همفکري داشته باشند ضمن اينکه ما بايد قوانيني کارا بنويسيم و مجازات‌هاي بازدارنده‌اي را تصويب کنيم.
محسني اژه‌اي افزود: اگر دستگاه اجرايي، نظارت و بازرسي خود را بيشتر کند ديگر نيازي به دستگاه قضايي نيست البته هر سه دستگاه بايد با هم تعاملي به موقع داشته باشند تا شاهد اين‌گونه مسائل نباشيم.
دادستان کل کشور تصريح کرد: اگر ما قانون و ساختار خوبي هم داشته باشيم اما درست عمل نکنيم نمي‌توانيم به نتيجه برسيم، من نمي‌گويم خلاهايي در ساختار قانون نيست اما تعامل با قوا مسائل را راحت‌تر حل مي‌کند و ما اميدواريم در بحث مبارزه با فساد اقتصادي با دولت آينده تعامل بيشتري داشته باشيم.
حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي در ادامه با اشاره به اينکه ما بايد تلاش کنيم تا مردم دسترسي به وکيل ارزان و خوب داشته باشند اظهار داشت: در حال حاضر برخي مردم نمي‌توانند به دليل گراني وکيل بگيرند.
وي افزود: برخي وکلا پرونده‌هاي خاص را فقط قبول مي‌کنند. وکلا بايد سوگند ياد کنند که موظف هستند طبق قانون و درست وکالت کنند و از اينکه به موکلان خود کتمان و دروغ را پيشنهاد کنند خودداري کنند.
دادستان کل کشور درخصوص اطاله دادرسي گفت: رسيدگي به پرونده‌هاي سنگين زمان طولاني‌تري مي‌برد و اين موضوع در بسياري از کشورها نيز اتفاق مي‌افتد.
سخنگوي قوه قضاييه گفت: يکي از خواسته‌هاي مهم مردم، رسيدگي سريع به پرونده‌ها است اما بايد بدانيم که گاهي نبايد سرعت را فداي دقت کرد.
وي افزود: ما يک زماني دادسرا را حذف کرديم تا پرونده را يک مرحله‌اي رسيدگي کنيم، اکثر پرونده‌ها قابل تجديدنظر است که اگر بخواهيم همه را در زماني کوتاه رسيدگي کنيم آيا حقوق مردم استيفاء مي‌شود.
محسني اژه‌اي در ادامه تصريح کرد: ما درخصوص افزايش تعداد قضات و کارمندان، آموزش قضات، تخصصي کردن دادگاه‌ها، نظارت بر دادگاه‌ها و ارائه تسهيلات سريع به مردم براي ثبت دادخواست و پيگيري از فن‌آوري‌هاي نويني استفاده کرده‌ايم.
وي در پايان تاکيد کرد: از رسانه‌ملي مي‌خواهيم جلسات اطلاع‌رساني را درخصوص قوه قضاييه بيشتر کنند که بازتاب آن هم براي مردم و هم براي مسئولان قضايي مفيد است.
دادستان کل کشور همچنين گفت: مردم بدانند همه مسئولان قضايي تلاش مي‌کنند که خدمتي خوب و صادقانه به آنها ارائه کنند.
سخنگوي دستگاه قضا خاطر نشان کرد: اگر کمي و کاستي هست به خاطر برخي موانع و امکانات است و مردم بدانند خادمين‌شان هيچگونه کوتاهي نمي‌کنند و اميدواريم با همکاري تمام قوا بتوانيم مشکلات را کنار بگذاريم.

 


در حاليکه محمود احمدي‌نژاد همواره تاکيد بر پرداخت سهم توليد از اجراي هدفمند کردن يارانه‌ها را دارد، ديوان محاسبات در گزارش خود در خصوص تفريغ بودجه سال 1390 آورده است که تنها 3درصد از سهم توليد از هدفمندي يارانه‌ها پرداخت شده است.
در گزارش ديوان محاسبات از تفريغ بودجه 90 که در آن به عملکرد دولت در اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها پرداخته شده است، آمده است؛ علي‌رغم تاکيد قانونگذار در بند 46 ماده واحده بودجه سال 90 مبني بر «اختصاص حداقل 20 درصد از منابع به سهم توليد» که بايد حداقل 87 هزار و 363 ميليارد ريال از منابع سال 90 به توليد اختصاص مي‌يافت تنها 250 ميليارد ريال (3/3 درصد سهم توليد) پرداخت شده است و همچنين علي‌رغم تاکيد قانونگذار مبني بر ممنوعيت اختصاص هرگونه وجهي براي اجراي قانون هدفمند کردن يارانه‌ها، غير از وجوه حاصل از محل اصلاح قيمت حامل‌هاي انرژي و ساير کالاها و خدمات موضوع قانون هدفمند کردن‌ يارانه‌ها، بيش از 54 هزار ميليارد ريال از منابع هدفمندي سال 1390 از محل غيرمجاز تامين شده است. ضمن اينکه افزايش ميانگين قيمت گاز مصرفي مشترکين و انواع کود و نان در سال 1389 برخلاف حکم جزء ب بند 46 بيش از 20 درصد افزايش يافته است.
همچنين در بند ديگري از گزارش ديوان محاسبات کشور درخصوص اجراي قانون هدفمند کردن يارانه‌ها آمده است، از زمان اجراي قانون هدفمند کردن يارانه‌ها تا پايان مهرماه سال 1391 مبلغ 297 هزار و 783 ميليارد ريال منابع کسب شده که صرفا مبلغ 403 هزار و 145 ميليارد ريال آن ( حدود 25 درصد منابع) از محل افزايش قيمت‌ها بوده و پرداخت‌ها عمدتا بابت يارانه نقدي خانوار بوده که سبب گرديده تا مبلغ 152 هزار ميليارد ريال سهم توليد تا پايان مهرماه سال 1391 پرداخت نشود. به گزارش مهر، اين در حالي است که رئيس‌جمهور همواره تاکيد دارد در اجراي هدفمندي يارانه‌ها سهم توليد به طول کامل پرداخت شده و همچنين دولت بابت اجراي اين قانون ريالي کسري بودجه نداشته است.

 


سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان با تاييد بازداشت چند تبعه اسلواکي در ايران از ادامه تحقيقات قضايي در اين باره خبر داد.
سيدعباس عراقچي گفت: تعدادي از اتباع اسلواک براي سفر توريستي به ايران آمده بودند و ويزاي توريستي داشتند، اما رفتار و تجهيزات نامتعارفي داشته‌اند. اين افراد قوانين جمهوري اسلامي را نقض کردند و پس از آن توسط نهادهاي مربوط دستگير شدند.وي در گفت‌و‌گو با ايسنا اضافه کرد: تحقيقات قضايي درباره اين افراد ادامه دارد و بعد از تعيين شدن وضعيت‌‌ آنها پرونده به مراجع قضايي ارجاع داده مي‌شود. وي اضافه کرد: بازداشت اين افراد را به دولت اسلواکي اطلاع داديم. سفير اين کشور در تهران در جريان وضعيت آنها است و ملاقات‌هاي کنسولي طبق کنوانسيون وين با اين افراد انجام شده است و دسترسي کنسولي را در اختيار دارند.عراقچي گفت: سفير اسلواکي در تهران از صحت و سلامتي اين افراد و وضعيت‌شان اطلاع دارد.

 


محافل آمريکايي معتقدند رئيس‌جمهور منتخب ايران هماهنگ با رهبري است و از حقوق و منافع ملي ايران کوتاه نخواهد آمد.
روزنامه واشنگتن‌تايمز در اين زمينه با استناد به سوابق دکتر حسن روحاني نوشت: او شخصيتي تابع و همراه رهبر عالي ايران است و پيروزي وي تغييري در مسير برنامه هسته‌اي اين کشور ايجاد نخواهد کرد.
ايلان برمن نويسنده واشنگتن‌تايمز با ادعاي اينکه انتخابات ايران از اساس ناسالم بود نوشت: شوراي نگهبان نامزدها را غربال کرد و رقبايي احراز صلاحيت شدند که همه به لحاظ ايدئولوژي در جرگه نزديکان رژيم انقلابي ايران قرار دارند. رئيس‌جمهور منتخب نيز از بقيه مستثنا نيست.
وي مي‌افزايد: زماني که بنيانگذار انقلاب اسلامي در تبعيد بود، روحاني برايش فعاليت مي‌کرد و سرانجام اواخر دهه 70 ميلادي در فرانسه به وي پيوست. روحاني پس از پيروزي انقلاب اسلامي، به صورت مداوم در پست‌هاي مهم دولتي منصوب شد که آخرين آن‌ها دبيري شوراي عالي امنيت ملي بوده است. حضور ديرينه او گواه اين است که اصول رژيم را قبول دارد و با آيت‌الله علي‌ خامنه‌اي رهبر عالي ايران هماهنگ است.
به عبارت ديگر، روحاني به رغم لفاظي‌هايش در زمينه‌ نياز به «تعامل سازنده» با غرب، نمونه تمام و کمال يک شخصيت همراه با رهبري است.
واشنگتن تايمز نوشته است: در عوض، پيروزي روحاني 64 ساله که مورد تاييد رهبر عالي ايران قرار دارد، به نوعي تاييد طنين‌انداز نظام کنوني حاکميت در جمهوري اسلامي است.
سوزان مالوني تحليلگر انديشکده بروکينگز نيز در تحليلي خاطر نشان کرد: همان‌طور که اولين کنفرانس مطبوعاتي روحاني مشخص کرد، او و ايران قصد کوتاه آمدن در برابر خواسته تعليق فعاليت‌هاي غني‌سازي اورانيوم را ندارند. اين ترديد که يک ميانه‌رو ظهور کرده، قابل درک است اما جايگاهي براي طرح ندارد. مواضع روحاني در کنفرانس مطبوعاتي نشان مي‌دهد که زمينه‌هاي اختلاف مهمي ميان ايران و غرب وجود دارد و زمينه‌هاي احتمالي دشواري، شامل اين اظهارنظر بلندپروازانه در سخنان هر ايراني است که غرب بايد «حق مشروع» ايران تحت پيمان منع اشاعه در مورد چرخه کامل سوخت را به رسميت بشناسد. مقامات آمريکايي درباره اين مفهوم که مستند به ماده چهارم پيمان ان‌پي‌تي است، عصباني مي‌شوند.
وي مي‌افزايد: علاوه بر تداوم در زمينه جنبه‌هاي فني و حقوقي برنامه هسته‌اي ايران، بايد از شکاف ديگري بين دو طرف (ايران و غرب) ياد کنيم که تغييرات در درون ايران در مورد رويکرد به مذاکرات هسته‌اي، تغييري در اين شکاف ايجاد نمي‌کند. تهران همواره مذاکرات را براساس يک مبادله دوجانبه و برابر ديده است. اما براي سياست‌گذاران آمريکايي، هيچ برابري بين موضع ايران و غرب وجود ندارد. بنابراين روحاني نمي‌تواند معجزه کند.
از سوي ديگر اوليور نورث از مقامات سابق آمريکايي به نيوزتکس گفت: من روحاني را ميانه‌رو نمي‌دانم چرا که او هم از برنامه و حقوق هسته‌اي ايران دفاع مي‌کند. او در مذاکرات هسته‌اي مشغول رفتارهاي تأخيري و فريب غرب بود.

 


آقاي دکتر الهام سخنگوي محترم دولت در پاسخ به انتقاد کيهان به سخنان سخيف ايشان که در ستون اخبار ويژه و با عنوان «آقاي الهام از شما بعيد بود » به چاپ رسيده بود، جوابيه‌اي فرستاده است که متن آن در پي مي‌آيد.
تأمل و انصاف
1- مراد از تعبير «رجعتي ديگر» يک اشتراک لفظي و به معناي لغوي آن است. و از اين واژه در معناي اصطلاحي آن که در مباحث ديني و مذهبي به کار مي‌رود، استفاده نشده است.
2- مقصود از اين تعبير، آرزوي تعجيل در ظهور امام عصر (عج) است و تمناي آنکه در آينده‌اي نزديک احمدي‌نژاد که حامل گفتمان مهدوي (سوم تير) بوده است، در دولت يار توفيق خدمت داشته باشد. با گوش دادن به کلام و يا خواندن عبارت مي‌توان سياق «دعا» را بخوبي استشمام کرد.
3- «احمدي‌نژاد» بر ما حق برادري دارد. و حق يک برادر مسلمان دعا براي اوست. با اين تعبير به دعاي مکرر او در اين هشت سال مبني بر «واجعلنا من خير اعوانه و انصاره...» «آمين» گفته شده است. انصاف دهيد از يک «آمين» براي دعاي يک برادر در جهت نصرت ولي‌عصر(عج) هم بايد دريغ کرد؟!
4- واضح است دعا براي کسي که در حال حيات است از سوي کسي که براي تعجيل در ظهور دعا مي‌کند، آرزوي رويت امام، در حال حيات، مقدم بر موضوع «رجعت» است، که بعد از مرگ خواهد بود.
5- با هيچ تعبير و تفسير غريبي، «تعيين وقت ظهور» و يا «تعيين ياران امام عصر» و... از اين کلام نمي‌توان فهميد، و به گوينده نسبت غيب‌گويي داد. البته باور غيب، شرط ايمان است ولي ايمان به غيب، غيب‌گويي نيست.
6- به فرض آنکه از اين تعبير معناي اصطلاحي «رجعت» مرتبط با ظهور امام عصر عجل‌الله‌تعالي‌فرجه برداشت شود. آن نيز آرزوي قلبي، علاقه و اعتقاد شيعيان است که بنا بر نقل مرحوم حاج شيخ عباس قمي در مفاتيح‌الجنان، با تعاليم و آموزه‌هاي امام صادق عليه‌السلام هر شيعه هر روز صبح در پيشگاه خداوند سبحان و با استغاثه مي‌خواند:
اللهم ان حال بيني و بينه الموت الذي جعلته علي عبادک حتما مقضيا فاخرجني من قبري موتزراً کفني، شاهراً سيفي، مجرداً قناتي، ملبياً دعوه الداعي في الحاضر و البادي
کيهان: کاش جناب الهام به جاي اين همه آسمان و ريسمان کردن براي توجيه اظهارات سخيف و بي‌اساس خود، در چند کلمه به خطاي بزرگي که مرتکب شده است اعتراف کرده و ضمن توبه به پيشگاه خداوند متعال، از مردم نيز عميقاً پوزش مي‌خواستند.

 


يک تبعه قرقيزستان روايت جالبي از هزينه‌هاي گروهک تروريستي منافقين براي راه‌اندازي ميتينگ‌هاي نمايشي با حضور اتباع ديگر کشورها در پاريس منتشر کرد.
اخيراً عکس‌هايي در اينترنت از شوي نمايشي منافقين در پاريس منتشر شده بود که انبوهي از اتباع برخي کشورهاي آفريقايي به وفور در آن ديده مي‌شدند اما اکنون راديو فردا گزارشي از قول يک دختر دانشجوي قرقيزي به اين شرح منتشر کرده است: آلينا آليمکووا، تبعه قرقيز که مدتي را به عنوان خبرنگار آزاد با سرويس قرقيزي راديو اروپاي آزاد/راديو آزادي همکاري کرده به تازگي سفري به پاريس داشته است. اما اين سفر براي آلينا آن‌گونه که توصيف مي‌کند سفري معمولي نبوده است. او مي‌گويد که روزي اتفاقي با يک آگهي رو به رو شده که به گفته او کليدي بود براي سفرش به پاريس. شهر روياهاي آلينا. آن هم با قيمتي باور نکردني براي يک دختر دانشجو. بليت رفت و برگشت، يک هفته اقامت در هتل چهار ستاره همراه با صبحانه؛ «اساساً آنهايي که به اين سفر آمده بودند همه شيفته قيمت پايين اين سفر شده بودند. اين که مي‌شد حدود 35 يورو معادل 46 دلار بدهي و مدتي را در پاريس بماني. من آنجا جوان‌هايي را از روسيه، جمهوري چک، اوکراين و آسياي ميانه ديدم.»
آلينا مانند بسياري از دانشجويان و جوانان ديگر ايميلي براي برگزارکننده تور فرستاد، اما خودش مي‌گويد همان جا پي برده که بايد کاسه‌اي زير نيم‌کاسه باشد.
آلينا سپس ادامه مي‌دهد که برگزارکننده تور برايش توضيح داده است که او بايد در يک تظاهرات سياسي در پاريس هم شرکت کند. پرچم در دست بگيرد و شعارهايي به زبان فارسي بدهد. برگزارکننده تور که خانم آليمکووا تلاش دارد نام او محفوظ بماند به او اطمينان مي‌دهد که اين حرکت يک حرکت اعتراضي مسالمت‌آميز و خالي از خشونت است و او پس از آن صحيح و سالم به خانه‌اش خواهد رسيد.
آلينا آليمکووا با اين که خودش اذعان مي‌کند که حتي يک کلمه فارسي هم نمي‌داند و چيز زيادي هم درباره مسائل مربوط به ايران نمي‌داند، اما تصميم مي‌گيرد با اين پيشنهاد «خوب» به پاريس سفر کند. 31 خرداد ماه 1392 ساعت 9 شب در يک هواي سرد و باراني آلينا همراه با يکي از هم‌دانشگاهيان قرقيزش قدم به ترمينال اتوبوس پراگ مي‌گذارد. همه مسافراني که قرار است سوار هشت دستگاه اتوبوسي شوند که از پراگ به پاريس مي‌روند جوان‌اند و اغلب دانشجو و همه از طريق اينترنت به گفته او به نوعي استخدام شده‌اند. چنان که اين دختر دانشجوي اهل قرقيزستان مي‌گويد هيچ کس به درستي از هدف اين سفر اطلاعي نداشته است.
در ادامه گزارش راديو فردا آمده است: در بدو ورود به پاريس مسافران متوجه مي‌شوند که از هتل چهار ستاره وعده داده شده همراه با صبحانه گرم خبري نيست و اين هتل 60 کيلومتر با پاريس فاصله دارد. اول تير ماه مسافران را که به گفته اين دختر دانشجو حالا قرار بود نقش معترضان به نظام حاکم در ايران را بازي کنند به جايي در نزديکي فرودگاه شارل دوگل مي‌برند. آنجا را که عده‌اي نگهبان شخصي محافظت مي‌کردند با پرچم‌هاي زرد و بنفشي که به گفته خانم آليمکووا اسم مريم رجوي بر آنها حک شده بود تزيين کرده بودند.
آلينا مي‌گويد به همه شرکت‌کنندگان کوپني داده بودند که با آن مي‌شد نوشيدني و ساندويچ مجاني گرفت.

 

 


برخي کشورهاي حاشيه خليج‌فارس از طولاني شدن جنگ سوريه و توانايي دمشق در پيروزي بر شورشيان و گروه‌هاي مسلح نگران شده‌اند.
القدس العربي چاپ لندن با انتشار اين خبر نوشت: مهم‌ترين دغدغه اين کشورها که در نشست روز شنبه وزراي خارجه در منامه مطرح مي‌شود، طولاني شدن بحران سوريه، توانايي دمشق در مقاومت و ايستادگي آنها و دخالت حزب‌الله در نبردهاي سرنوشت‌سازي مثل نبرد «القصير» است.
اين روزنامه افزود: همه اين عوامل باعث نگراني کشورهاي خليج‌( فارس) شده، زيرا دستاوردهاي نظامي دولت سوريه در ميدان جنگ را تهديدي براي خود و تقويت ايران مي‌دانند. همچنين انتظار مي‌رود که وزراي کشورهاي شوراي همکاري در نشست مشورتي خود به موضوع تبادل اتهام بين عربستان و روسيه بپردازند که تنش بي‌سابقه‌اي را در روابط دو طرف بر سر سوريه ايجاد کرده است.
وزارت خارجه روسيه در پاسخ به اتهام سعود الفيصل به مسکو مبني بر مشارکت در نسل‌کشي مردم سوريه، رياض را به حمايت مالي و نظامي از تروريست‌ها و گروه‌هاي افراطي در اين کشور متهم کرد.
از سوي ديگر پايگاه آمريکايي «نيو آمريکن مديا» از دولت متبوع خود خواست براي حل بحران سوريه از ايران کمک بخواهد.
اين پايگاه اينترنتي تصريح کرد: نشست ژنو 2 که از ابتدا براي ماه ژوئن (خرداد/تير) برنامه‌ريزي شده بود به ماه ژوئيه (تير/ مرداد) و سپس سپتامبر (شهريور) موکول شد؛ البته گزارش‌هايي از احتمال تاخير بيشتر در برگزاري اين نشست وجود دارد. يکي از مهم‌ترين نکات فهرست شرکت‌کنندگان در نشست ژنو 2 است. در حالي که اکثريت شرکت‌کنندگان از کشورهايي هستند که با مخالفان احساس نزديکي مي‌کنند، روسيه و چين اصرار دارند که ايران نيز بايد به فهرست افزوده شود. واشنگتن تاکنون اين درخواست را رد کرده و همزمان به سوي تسليح مخالفان «بشار اسد» رئيس‌جمهوري سوريه، گام برمي‌دارد. با وجود اين نظام سوريه نيز طرفداراني دارد. اسد غير از دو متحد يعني مسکو و پکن از حمايت رزمندگان شيعه داوطلب عراقي و اعضاي حزب‌الله برخوردار است که نقش مهمي در جبهه‌هاي مختلف نبرد در سوريه دارند. آمريکا ناچار است از کمک ايران براي حل بحران سوريه استفاده کند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10