(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 10 تـیـر 1392 - شماره 20530

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ديدار ائمه جمعه و جامعه روحانيت با رئيس‌جمهور منتخب
علي‌رغم برخي خوش‌بيني‌ها نسبت به ماهيت کاخ سفيد
تحريم‌هاي تازه آمريکا عليه ايران از امروز به اجرا درآمد
درمکتب امام
2 لايحه جديد دولت تقديم مجلس شد
سروري: اعتدال پيروي از خط امام و رهبري است
عضو مجمع تشخيص مصلحت: مشي روحاني سازش در سياست خارجي نيست
شکايت دولت از 2 نماينده مجلس به قوه قضائيه
اعتراض صدا و سيما به قطع شبکه‌هاي ماهواره‌اي ايران
رسوايي صهيونيست‌ها پس از برگزاري با شکوه انتخابات ايران
ديدار منتخبين شوراي شهر تهران با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام
2 عضو کميسيون آموزش و تحقيقات خبر دادند
آخرين وضعيت تحقيق و تفحص مجلس از دانشگاه آزاد
دريادار سياري : ارتقاي توان رزمي نيروي دريايي بايد متناسب با تهديدها باشد
سرلشکر فيروزآبادي: امير قطر اولين قرباني صدور تروريسم به سوريه است
ديدار و گفت‌وگوي وزير خارجه با امير جديد قطر
مقتدي صدر: ‌ادعاهاي آمريکا عليه ايران بيانگر شکست اشغالگري درعراق است
برگزاري امتحانات نهايي شهريور از دوم تا هجدهم
   


اعضاي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور و چندتن از اعضاي جامعه روحانيت مبارز در ديدار هاي جداگانه اي با رييس‌جمهور منتخب، ضمن تبريک به حجت الاسلام حسن روحاني، براي وي و دولت يازدهم آرزوي موفقيت کردند.
اعضاي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور عصر روز شنبه با حضور در محل استقرار موقت حجت‌الاسلام حسن روحاني رييس‌جمهوري منتخب ملت ايران با وي ديدار و گفت‌وگو کردند.
رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور بعد از اين ديدار گفت : مشارکت 73 درصدي واجدين شرايط راي دادن در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و خلق حماسه سياسي و انتخاب دکتر روحاني با راي خوب مردم را تبريک گفتيم و آمادگي ائمه جمعه سراسر کشور را براي همکاري با رييس‌جمهور منتخب و دولت يازدهم اعلام کرديم.
حجت‌الاسلام سيدرضا تقوي تاکيد کرد: امامان جمعه کشور آماده حمايت از رييس‌جمهور منتخب و دولت يازدهم هستند تا سياست‌ها و تلاش‌هاي آنان براي حل مشکلات مردم با موفقيت همراه شود و بستر بالندگي هرچه بيشتر کشور فراهم گردد.
همچنين نمايندگاني از جامعه روحانيت مبارز عصر روز شنبه  با حضور در محل استقرار موقت حجت الاسلام حسن روحاني رييس جمهوري منتخب ملت ايران با وي ديدار و گفت وگو کردند. در اين ديدار که آيت الله تسخيري و حجج اسلام  تقوي، طباطبايي، ابراهيمي و عبدوس حضور داشتند، اعضاي جامعه روحانيت مبارز با تبريک انتخاب دکتر روحاني به عنوان رييس جمهوري اسلامي ايران، حمايت و همکاري همه جانبه جامعه روحانيت مبارز را به اطلاع رييس جمهوري منتخب رساندند.

 


سرويس سياسي-
دور جديد تحريم هاي ضد ايراني توسط آمريکا در حالي از امروز آغاز مي شود که اين تحريم ها سابقه اي به اندازه عمر جمهوري اسلامي دارند و از اولين سال پيروزي انقلاب اسلامي، آغاز شدند.
به ادعاي روزنامه آمريکايي وال استريت ژورنال؛ اين تحريم‌ها درست چند هفته بعد از انتخابات اخير رياست جمهوري ايران بر طيف گسترده‌اي از منافع مربوط به اقتصاد ايران تاثير خواهد گذاشت.
اين قانون که به عنوان بخشي از قانون ملي سالانه دفاعي آمريکا و در ماه ژانويه امضا شد بخش‌هاي انرژي، کشتيراني و کشتي‌سازي را هدف مي‌گيرد و فروش‌، تامين و انتقال کالا يا خدمات مهم توسط شرکت‌هاي غيرآمريکايي را ممنوع مي‌کند.
اين قانون هم چنين تجارت با ايران در زمينه فلزات گران‌بها، گرانيت، آلومينيوم و فولاد و نرم‌افزارهاي صنعتي را محدود مي‌کند و حتي از اين هم فراتر مي‌رود و ريال ايران را هدف مي‌گيرد و به آمريکا اجازه مي‌دهد موسسات مالي خارجي که تبادلاتي قابل توجه با اين ارز را داشته باشند،‌ تحريم کند.
اين قانون هم‌چنين به تحريم آن‌هايي مي‌پردازد که به فروش، تامين يا انتقال کالا يا خدمات مربوط به ساخت خودروهاي سبک و سنگين به ايران اقدام کنند. اين تحريم‌هاي مربوط به بخش خودرو هم‌چنين موسسات مالي خارجي را هدف مي‌گيرد.
در آخرين دور از تحريم هاي يكجانبه آمريكا و اتحاديه اروپا كه سال گذشته عليه نفت و سيستم بانكي ايران اعمال شد، مقامات كاخ سفيد بارها ادعا كردند كه اين تحريم هاي به اصطلاح «فلج كننده» شديدترين مجازات ها عليه ايران خواهد بود كه اقتصاد و تجارت اين كشور را فلج خواهد كرد. اما با گذشت يک سال از اعمال اين تحريم ها و ايستادگي و مقاومت جمهوري اسلامي ايران آمريكائي ها بار ديگر مدعي اعمال تحريم هاي قدرتمند عليه كشورمان شده اند كه اين خودگوياي ناكارآمدي تحريم هاي قبلي و اطمينان از شكست پروژه جديد تحريم ها دارد.
دور جديد تحريم هاي ضد ايراني در حالي از امروز آغاز مي شود که مقامات واشنگتن بارها اعلام کرده اند که اهداف فشارهاي اقتصادي به ايران، ايجاد التهابات اجتماعي از طريق نارضايتي عمومي، فاصله انداختن ميان نظام و مردم و در نهايت تغيير رفتار جمهوري اسلامي است.
نقطه کانوني اين اهداف انتخابات 24 خرداد بود و به همين منظور موج گسترده رسانه اي در مورد تحريم هاي جديد را از شش ماه پيش آغاز کردند. حضور پرشور مردم در انتخابات 24 خرداد اين پيام را به غرب داد که به رغم همه مشکلات اقتصادي –که بخش اعظم آن نيز ارتباطي به بحث تحريم ندارد- مردم در پشتيباني از نظام جمهوري اسلامي ترديدي ندارند. با توجه به سابقه و ماهيت آمريکا و نسبت آن با جمهوري اسلامي ايران، اعلام و اعمال تحريم هاي جديد –حتي با اطمينان از عدم کارآيي- از سوي اين کشور موضوع عجيبي نيست.
اين تحريم ها نشان مي دهد آنان يک بار ديگر پيام محکم مردم ايران را در حماسه سياسي 24 خرداد نشنيده اند.
از سوي ديگر آمريکا علي رغم ادعاهاي اخير مبني بر تمايل براي مذاکره و ارتباط با ايران، با اعمال تحريم هاي جديد، يک بار ديگر ماهيت خصمانه خود را نشان داد و ثابت کرد خوش بيني نسبت به مواضع و رفتار آمريکا ساده لوحانه است.
گفتني است از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تا کنون، آمريکا دهها بار ايران را در زمينه هاي مختلف –مالي، ارزي، بانکي، نفتي، سرمايه گذاري، تجاري، تسليحاتي، پزشکي-دارويي، نرم افزاري، علمي و...- تحريم کرده که همه رئيس جمهوري هاي اين کشور اعم از دموکرات يا جمهوريخواه، هر ساله موراد پيشين را امضا و تمديد کرده اند.

 


اين هنر مورد قبول قرآن است
تنها هنري مورد قبول قرآن است که صيقل‌دهنده اسلام ناب محمدي(ص)،‌ اسلام ائمه هدي عليهم‌السلام، اسلام فقراء دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازيانه خوردگان تاريخ تلخ و شرم‌آور محروميت‌ها باشد.
صحيفه نور- ج 21 - ص 30

 


محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور کشورمان دو لايحه «ايجاد مناطق ويژه اقتصادي لار و خيرآباد» و «تمديد مهلت تاسيس مدارس غيرانتفاعي» را تقديم مجلس شوراي اسلامي کرد.
لايحه «ايجاد مناطق ويژه اقتصادي لار و خيرآباد» که بنا به پيشنهاد نهاد رياست‌جمهوري به تصويب هيئت‌وزيران رسيده است، براي طي تشريفات قانوني از سوي رئيس‌جمهور تقديم مجلس شد.
براساس ماده اين لايحه، به دولت اجازه داده مي‌شود در استان‌هاي فارس (لار) و مرکزي (خيرآباد) منطقه ويژه اقتصادي ايجاد کند. مناطق ياد شده براساس قانون تشکيل و اداره مناطق ويژه اقتصادي جمهوري اسلامي ايران- مصوب 1384- اداره خواهند شد.
همچنين به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، لايحه «تمديد مهلت اجراي آزمايشي قانون اصلاح قانون تاسيس مدارس غيرانتفاعي» که بنا به پيشنهاد وزارت آموزش و پرورش به تصويب هيئت‌وزيران رسيده است، براي طي تشريفات قانوني از سوي رئيس‌جمهور تقديم مجلس شد.
براساس ماده اين لايحه، مهلت اجراي آزمايشي قانون اصلاح قانون تاسيس مدارس غيرانتفاعي- مصوب 1387- از تاريخ 6/5/92 براي مدت پنج سال تمديد مي‌شود.

 


قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي تصريح کرد: ما اعتدال را پيروي از خط امام و رهبري، پرهيز از افراط و تفريط و حرکت در مسير اسلام ناب و انقلاب اسلامي مي‌دانيم.
پرويز سروري در گفت‌وگو با فارس، گفت: عدم تعريف درست از مفاهيم اصلاح‌طلبي و اصولگرايي در دوره اصلاح‌طلبان و اصولگرايان باعث شد که هر کدام از افراد علايق شخصي خود را به اين مفاهيم نسبت دهند.
وي افزود: در دوره جديد آقاي روحاني بايد از مفهوم اعتدال که شعار آن را مطرح کردند، تعريف درستي ارائه دهند.
قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي تأکيد کرد: من فکر مي‌کنم که اين مسئوليت برعهده شخص آقاي روحاني است که با شفافيت کامل خاستگاه، راهبرد و تاکتيک‌هايش را براي رسيدن به اعتدال بيان کند.
سروري با اشاره به اينکه انقلاب اسلامي ايران براساس اعتدال شکل گرفت خاطرنشان کرد: ما اعتدال را پيروي از خط امام و رهبري، پرهيز از افراط و تفريط و حرکت در مسير اسلام ناب و انقلاب اسلامي مي‌دانيم و اگر منظور آقاي روحاني از اعتدال اين موارد باشد در آينده شکل تکاملي انقلاب اسلامي را خواهيم ديد.
کارشناس انگليسي مطرح کرد

 


عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد: حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني به هيچ‌وجه تعبير سازش را که امر مذمومي در محيط بين‌المللي است و به معناي تن دادن توام با خفت و پذيرفتن ذلت به خواسته رقيب جهاني است ، نمي‌پسندد.
محمدحسين صفارهرندي در گفت‌وگو با فارس افزود: مشرب آقاي روحاني به هيچ وجه نمي‌پسندد تعبير سازش را که امر مذمومي در محيط بين‌المللي است و به معناي تن دادن توأم با خفت و پذيرفتن ذلت به خواسته رقيب جهاني است قبول کند. چه کسي حاضر است چنين ننگي را بپذيرد؛ قطعا آقاي روحاني اين را براي خود بيشتر يک تهمت تلقي مي‌کند و سخن وي اين است که سياست اعتدالي را در پيش بگيريم.
وي در ادامه اضافه کرد: ما هيچ وقت سر ستيز با جهان نداشتيم و هميشه حرفمان اين بوده که جهان سلطه اصرار داشته تعامل بين کشورها را يا تبديل به رابطه يکسويه کند که او تحکم کند و طرف مقابل هم پذيرش داشته باشد يا تبديل به معامله‌اي کند که سود حداکثري متعلق به آنها باشد و اين طرف بيشتر خسارت متحمل شود؛ اين هم با اساس و روح انقلاب و يک نظام مستقل سازگار نيست.
بعيد مي‌دانم آقاي روحاني هم درصدد ارتباط برقرار کردن با جهان به صورتي باشد که در آن منافع کشور حداقلي و منافع رقباي ما حداکثري ديده شود.
هرندي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينکه انتخابات شوراها نشان داد ذائقه مردم هنوز به سمت اصولگرايان است ابراز داشت: رفتار اصولگرايان در انتخابات شوراها تا حدودي از انتخابات رياست‌جمهوري متفاوت بود؛ در انتخابات شوراها با جمع‌گرايي و نوعي اتحاد، نتيجه اين شد که 70درصد شوراهاي شکل گرفته اصولگرا هستند و اين نشان مي‌دهد ذائقه عمومي همچنان به سمت اصولگرايي تمايل دارد.
وي در پايان خاطرنشان کرد: آقاي روحاني به گفته خودش تمايلات اصولگرايي و اصلاح‌طلبي دارد و پاره‌اي از شخصيتش وام‌دار تفکر اصولگرايان است و در گذشته نيز از عناصر اين جبهه بوده است و اين به معناي اين است که ذائقه مردم همچنان به تفکر اصولگرايي تمايل دارد اما ملت تضمين نداده است اصولگرايي را با همه سيئاتش قبول کند؛ از اين رو هنگامي که مردم خطا مي‌بينند، مي‌گويند تلافي آن را هنگام انتخابات درمي‌آوريم.

 


عضو هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان مجلس اعلام کرد معاونت حقوقي رئيس‌جمهور از 2 نماينده مجلس به قوه قضائيه شکايت کرده است.
عزيز اکبريان با اشاره به شکايت دولت از تعدادي از نمايندگان مجلس، گفت: شکايت دولت از نمايندگان يک امر طبيعي است و تاکنون چندين مورد اتفاق افتاده است.
وي با بيان اينکه دو مورد شکايت در گذشته از طريق معاونين رئيس‌جمهور به قوه قضاييه صورت گرفته بود که دستگاه قضايي از هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان، موضوع را استعلام کرد، افزود: هيئت نظارت هم بعد از بررسي محتواي اين دو شکايت، به قوه قضاييه اعلام کرد که نطق 2 نماينده در راستاي ايفاي وظايف نمايندگي بوده است چرا که براساس قانون، وظيفه اين هيئت تصميم‌گيري‌درباره اين است که آيا نطق نماينده در راستاي ايفاي وظايف نمايندگان بوده يا نبوده است لذا اين کار هم انجام شد.
عضو هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان ادامه داد: همچنين دولت اخيرا نيز دو شکايت درخصوص نطق نمايندگان مجلس به قوه قضاييه ارسال کرده که هيئت نظارت هم در حال بررسي اين شکايات است و نتيجه بررسي‌هاي هيئت در آينده اعلام خواهد شد.
اکبريان با بيان اينکه در بين نمايندگاني که دولت از آنها شکايت کرده، نام نمايندگان شاخص مجلس نيز وجود دارد، تاکيد کرد: شکايت‌هاي دولت بيشتر راجع به نطق‌هاي نمايندگان درباره سفر رئيس‌جمهور به نيويورک بوده است.
وي همچنين خاطرنشان کرد: هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان تاکنون درباره نطق آن نماينده که با موضوع سفر رئيس‌جمهور به نيويورک ايراد شده، اظهار نظر نکرده است البته دولتي‌ها مي‌گويند، مطالبي که توسط اين نماينده عنوان شده، صحت نداشته است لذا بايد موضوع بررسي شود.
عضو هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان با اشاره به اينکه اين شکايت‌ها از جانب معاونت حقوقي رياست‌جمهوري صورت گرفته است، گفت: البته در برخي مواقع اين شکايت‌ها از ناحيه معاونين حقوقي وزارتخانه‌ها بوده است.
همچنين عوض حيدرپور عضو هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان در گفت‌وگو با تسنيم در اين زمينه گفت: براساس اصل 86 قانون اساسي نمايندگان مجلس در مقام ايفاي وظايف نمايندگي در اظهارنظر و رأي خود کاملا آزادند و نمي‌توان آنها را به سبب نظراتي که در مجلس کرده‌اند يا آرايي که در مقام ايفاي وظايف نمايندگي خود داده‌اند، تعقيب کرد.
وي در ادامه تاکيد کرد: براساس قانون هر جا که نماينده‌اي نطق کرده و در راستاي ايفاي وظايف نمايندگي آن را انجام داده باشد، آن نماينده قابل تعقيب نيست.

 


صدا و سيماي جمهوري اسلامي در نامه‌اي تصميم اينتل‌ست براي قطع شبكه‌هاي ماهواره‌اي اين رسانه را غيرقانوني خواند.
صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران تصميم شركت خدمات ماهواره‌اي اينتل‌ست در جلوگيري از پخش شبكه‌هاي ايراني از جمله شبكه خبري انگليسي‌زبان پرس تي‌وي را به شدت محكوم كرد و آن را از نظر قانوني توجيه‌ناپذير دانست.
صدا و سيما در نامه‌اي الكترونيكي به شركت اينتل‌ست اعلام كرد: «بدين وسيله اعتراض شديد خود را نسبت به تصميم اين شركت در توقف ارائه خدمات ماهواره‌اي به صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران پس از پايان 30 ژوئن 2013 (9 تير 1392) اعلام مي‌كنيم.»
در اين رايانامه آمده است تصميم اينتل‌ست نه تنها ناقض قراردادها‌ي دوطرفه بين اين شركت و صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران است، بلكه با تعهدات اينتل‌ست به موجب اساس‌نامه «سازمان بين‌المللي ارتباطات ماهواره‌اي» (ITSO) مغايرت دارد.
بر اساس قرارداد سازمان بين المللي ارتباطات ماهواره‌اي ITSO، شركت اينتل‌ست بايد خدمات ماهواره‌اي خود را بدون هيچ‌گونه تبعيضي در اختيار همه اعضاي اين سازمان قرار دهد.
در اين رايانامه آمده است: بهانه‌هاي آمريكا براي تعليق ارائه خدمات به شبكه‌هاي ايراني «از نظر قانوني موجه نيست» و «خلاف تعهدات و اصولي» است كه آمريكا ادعاي حمايت و وفاداري به آنها را دارد. صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در رايانامه خود تصريح كرد اقدام اينتل‌ست در قطع پخش ماهواره‌اي برنامه‌هاي شبكه‌هاي ايران موجب اختلال در جريان آزاد اطلاع‌رساني و نقض حقوق عمومي همه افرادي خواهد شد كه از اين خدمات استفاده مي‌كنند. صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد بر اساس قرارداد بين دو طرف، هيچ گزينه‌اي به غير از اقدام قانوني عليه شركت اينتل‌ست براي درخواست غرامت ندارد و از دولت ايران مي‌خواهد بر اساس بند 19 اساس‌نامه سازمان بين‌المللي ارتباطات ماهواره‌اي، احقاق حق كند. صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران همچنين به شركت اينتل‌ست توصيه كرد به تعهدات خود در قرارداد پايبند باشد و در تصميم خود تجديد نظر كند.
محکوميت قطع برنامه هاي العالم از ماهواره هاي اروپا
شماري از شخصيتهاي آکادميک عربي و غربي، تهديد ماهواره‌هاي اروپايي در زمينه عدم پخش برنامه هاي شبکه خبري العالم را محکوم کردند.
در همين رابطه، «بسام طحان» متخصص جغرافياي سياسي به شبکه خبري العالم گفت: شبکه العالم و ساير شبکه هاي ايراني اگر فعال و تاثيرگذار نبودند، در معرض چنين تحريمي قرار نمي‌گرفتند، مسئله تحريم، يک نمايش مضحک است، اين ممنوعيت بر سياست فرهنگي ايران نوعي محاربه با جريان باز اطلاعات است که اطلاع‌رساني عربي در مسير عکس آن حرکت مي کند.
همچنين «آلن کوروِز» کارشناس امور راهبردي در اين خصوص اظهار داشت: از زمان فروپاشي اتحاد جماهير شوروي سابق تاکنون، قوانين بين المللي به خاطر سلطه طلبي آمريکا در تمام زمينه ها نقض مي شود و کشورهايي که با آمريکا همراه نيستند، به طور دائمي در معرض فشار قرار دارند، لذا آنچه ايران و قبل از آن شبکه المنار لبنان در فرانسه با آن مواجه شد، مغاير با قوانين بين المللي و بر اساس دلايل واهي است.
به گزارش شبکه العالم، «سيمون لاولو» کارشناس امور خاورميانه نيز معتقد است: اين بخشي از يک استراتژي قديمي است تا سخني از ايران و جهان عرب نباشد، استراتژي اتحاديه اروپا مرتبط با تصميمهاي آمريکا در زمينه سانسور رسانه هاي گروهي مخالف است لذا جهان غرب مي خواهد فقط صداي خودش را به گوش ديگران برساند.

 


کارشناس انگليسي تأکيد کرد، انتخابات رياست جمهوري اخير در ايران ثابت کرد که ادعاهاي لابي صهيونيستي مبني بر نبود دموکراسي در جمهوري اسلامي ايران دروغ است.
به گزارش شبکه العالم ؛ "جيمز ترينگ" اظهار داشت: حضور گسترده ايراني‌ها در انتخابات رياست جمهوري و رأي بالاي رئيس جمهور منتخب، به غربي ها ثابت کرد که ادعاهاي اسرائيلي در خصوص نبود آزادي و دموکراسي در ايران دروغ است.
وي با اشاره به سخنان "حسن روحاني" اظهار داشت: لابي صهيونيستي تحرکات خود را براي مقابله با فعاليتهاي رئيس جمهور منتخب ايران آغاز خواهد کرد، چرا که وي گفته سياستي معتدلانه را در روابط با کشورهاي غربي در پيش مي گيرد.
ترينگ با درخواست از دولت انگليس و احزاب سياسي و اعضاي پارلمان اين کشور براي تغيير سياستهاي خود در قبال جمهوري اسلامي ايران، تأکيد کرد: دولت انگليس زير سلطه لابي صهيونيستي است و اکنون در مقابل منافع ملت انگليس ايستاده است.وي تأکيد کرد که روابط ايران و انگليس به نفع دو ملت است.
ترينگ اظهار داشت: ملتهاي غربي برخلاف دولتهاي خود با جنگ و سياستهاي خصمانه در قبال ديگر ملتهاي دنيا موافق نيستند؛ در همين راستا افکار عمومي انگليس خواستار تحکيم روابط سياسي و اقتصادي با ايران است و در سايه افزايش بهاي انرژي ملت انگليس ترجيح مي دهد به دليل قيمت عادلانه گاز ايران در مقايسه با ديگر کشورها، از اين کشور گاز خريداري کند.
ترينگ با اظهار تأسف از فشار لابي صهيونيستي بر دولتهاي غربي، گفت: بحران سوريه و مواضع لندن و واشنگتن در حمايت از گروه هاي تروريستي در سوريه بيانگر اين واقعيت است که لابي صهيونيستي بر دولتهاي انگليس و آمريکا و ديگر کشورهاي غربي سلطه دارد

 


جمعي از اعضاي اصلي و علي البدل چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار کردند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار با برخي اعضاي چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران با تبريک مجدد به مردم ايران و تهران که نجيبانه در انتخابات شرکت کردند، گفت : فضاي سالم انتخاباتي زبان دشمنان را بست و الان وظيفه دولت و همه مسئولان است که براي ارتقاي جايگاه ايران در جهان تلاش کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنان خود تصريح کرد: امتياز ويژه ايرانيان حضور علمي فرزندان آنان در بسياري از نقاط جهان است که مطمئناً اگر فضا براي کار و سرمايه گذاري مناسب شود، با عشق به ايران خدمت مي کنند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه شوراهاي اسلامي را يک نهاد اجتماعي خواند و گفت: تهران پيشاني ايران است و اعضاي شوراي شهر هم وظيفه شهري و هم وظيفه ملّي دارند تا مردم احساس رضايت کنند و چهره ايران در نگاه ميهمانان خارجي همراه با پيشرفت و توسعه باشد.
به گزارش ايسنا، هاشمي رفسنجاني خاطرات تندروي دوره اول شوراي شهر تهران را براي مردم تلخ خواند و تاکيد کرد: بايد در تعامل سازنده و معقول با جناح ها و به دور از جار و جنجال، به اولويت‌بندي فرهنگي، اخلاقي، رفاهي و عمراني بپردازيد تا آلودگي‌هاي اجتماعي و تهديد کننده استحکام خانواده‌ها را از زندگي مردم دور سازيد.
وي افزود: اگرچه اعضاي منتخب شوراي شهر از چهره هاي سياسي هستند؛ امّا بايد بيشتر با حس اجتماعي کار کنند و به حلّ مسائلي بپردازند که مردم روزانه در زندگي خود با آنها ارتباط دارند.

 


عضو کميسيون آموزش و تحقيقات با بيان اينکه کار تحقيق و تفحص مجلس از دانشگاه آزاد با قوت ادامه مي‌يابد، گفت: مشکلاتي همچون عدم پشتيباني مالي از گروه تحقيق و تفحص قابل حل
است.
حجت‌الاسلام عليرضا سليمي نماينده مردم محلات در مجلس شوراي اسلامي درباره آخرين وضعيت تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد گفت: اقدامات زيادي در اين زمينه صورت گرفته است اما مشکلي مبني بر عدم پشتيباني مالي از گروه تحقيق و تفحص پيش آمده است که البته اخيرا هماهنگي‌هايي با مسئولان مربوطه در مجلس در اين زمينه انجام شده است.
وي ادامه داد: طبق آيين‌نامه داخلي مجلس کارشناسان تحقيق و تفحص بايستي به مجلس معرفي شده و حراست مجلس آنها را به تاييد برساند؛ اکنون يک ماهي است که اسامي به حراست مجلس داده شده اما هنوز جواب نهايي نيامده است.
سليمي در گفت‌وگو با فارس با بيان اينکه کار تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد با قوت ادامه مي‌يابد، تصريح کرد: اقدامات متوقف نشده و فعاليت‌ها در حال پيگيري است.
عضو کميسيون آموزش و تحقيقات خانه ملت به گستردگي دانشگاه آزاد و تعدد واحدهاي اين دانشگاه اشاره کرد و افزود: نبايد عجله‌اي در تحقيق و تفحص صورت گيرد و بايستي اقدامات به صورت درست انجام شود.
همچنين قاسم جعفري ديگر عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس درباره آخرين وضعيت تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامي گفت: اين موضوع در حال پيگيري است اما در اين مقطع از هيات رئيسه مجلس که پشتيباني مالي آنها به جا نيست، گله‌مند هستم.
وي در گفت‌وگو با ايسنا افزود: حتي اين موضوع اين شائبه را ايجاد مي‌کند که نمي‌خواهند همکاري کنند البته بعد از تذکري که در صحن علني مجلس ايراد کرده‌ام تا حدودي وضعيت بهتر شده است.

 


فرمانده نيروي دريايي ارتش بر لزوم ارتقاي توان رزمي اين نيرو متناسب با تهديدها تاکيد کرد.
امير دريادار "حبيب‌الله سياري" فرمانده نيروي دريايي ارتش در اولين كارگروه تخصصي سند چشم‌انداز نيروي دريايي كه با حضور نخبگان اين نيرو برگزار شد، گفت: ما در نيروهاي مسلح بايد متناسب با تهديد، آموزش ببينيم، ساماندهي كنيم، رزمايش انجام دهيم و تجهيزات فراهم كنيم كه در همين راستا تغييرات ساير كشورها را كاملاً رصد
مي‌كنيم.
 فرمانده نيروي دريايي ارتش اظهار داشت: آگاه‌ترين و مسلط‌ترين سامانه‌ها براي مشخص كردن تغييرات در نيروهاي مسلح، خود اين نيروها هستند كه تغييرات را در سطح جهان مي‌بينند.
 دريادار سياري تغييرات در نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران را كاملاً مشهود خواند و گفت: نيروهاي مسلح ما به خاطر اينكه خط، سر فصل‌ها و جهت‌گيري‌هاي خود را از فرمانده معظم كل قوا مي‌گيرند و در خصوص ارتباط با همه مسائل، آگاه‌تر و بهتر از معظم‌‌له كسي نيست، بنابراين مسير صحيح را طي مي‌كنند و به همين علت شاهد تغييرات مثبت و ارتقاي سطوح نيروهاي مسلح در تمامي جوانب هستيم.
 وي خطاب به نخبگان نيروي دريايي تصريح كرد: امروز، در حال سپري كردن دوراني هستيم كه بايستي سطح هوشياري و توانمندي‌هايمان را متناسب با تهديدهاي روز افزايش دهيم تا متناسب با سند چشم‌انداز در سال 1404 به نقطه مطلوب رسيده و كشورمان در تمامي زمينه‌ها حرف اول را بزند.
 فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب در خصوص حماسه اقتصادي گفت: وظيفه همه است كه به دولت كمك كنند و با صرفه‌جويي و مد نظر قرار دادن شاخصه‌هاي مهم نظير تعمير و نگهداري تجهيزات، اماكن، نيروي انساني و استفاده بهينه از امكانات در اين حماسه اقتصادي شركت كنيم.
 به گزارش باشگاه خبرنگاران، وي در پايان خاطر نشان كرد: ما در نيروي دريايي با توجه به تغيير در حوزه مأموريت و راهبردي شدن آن، كاملاً در ريل چشم‌انداز سال 1404 قرار گرفته‌ايم و با قدرت به سمت اهدافمان پيش
مي‌رويم.

 


رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح تأکيد کرد: هشدار مي‌دهيم از فرجام امير سابق معزول قطر که اولين قرباني سرمايه‌گذاري روي القاعده و دشمني با جهان اسلام است عبرت بگيرند.
سرلشکر سيد حسن فيروزآبادي رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح با انتقاد از اقدام اخير برخي کشورها براي ارسال سلاح و تجهيزات جنگي به تروريست‌هاي سوريه اظهار داشت: محاسبات آمريکا و غرب درباره سوريه غلط از آب درآمد، مقاومت مردمي شکل گرفته در سوريه پيروز نهايي منطقه خواهد بود و غربي‌ها بايد بدانند معادله رأس القاعده و هم‌پيمانانش در سوريه با حجم انبوه سلاح تغيير نخواهد کرد.
وي افزود: آمريکا و غربي‌ها بايد بدانند القاعده در مرزهاي سوريه و عراق محدود نخواهد شد و مرز نمي‌شناسد؛ دود اين سلاح‌ها در آينده به چشم کاخ سفيد، کاخ واتيکان و کاخ اليزه خواهد رفت و چه بسا اشک از چشمان کاخ‌نشين‌ها سرازير کند.
فيروزآبادي با بيان اين که تحليل غربي‌ها در تسليح القاعده بسيار شگفت‌انگيز است و رژيم اشغالگر قدس،‌اردن و همسايگان شمالي سوريه نيز از آن مصون و بي‌نصيب نخواهد بود، تصريح کرد: انبار تسليحات در دست القاعده به معناي خرمن‌هاي آتش‌گير در نقاط مختلف جهان بود و تروريسم کور را به جاي‌جاي جهان تکثير خواهد کرد.
وي خطاب به دولت‌هاي به اصطلاح «دوستان سوريه» که از القاعده عليه حکومت قانوني سوريه حمايت مي‌کنند، گفت: به آنها هشدار مي‌دهيم از فرجام امير سابق معزول قطر که اولين قرباني سرمايه‌گذاري روي القاعده و دشمني با جهان اسلام است، عبرت بگيرند و فکر نکنند که همکاري با آمريکا و صهيونيست‌ها و حمايت از خونريزي‌ها موقعيت‌شان را تثبيت خواهد کرد در واقع سرنوشت امير سابق قطر آينه تمام‌نماي همفکران او در اجلاس-دوستان سوريه- در قطر است.
گفتني است سرلشکر فيروزآبادي در دو پيام جداگانه انتصاب وزير دفاع و رئيس ستاد نيروهاي مسلح قطر را تبريک گفت.

 


وزير امور خارجه کشورمان در راس هيئتي در سفري کوتاه به دوحه با شيخ تميم امير جديد قطر ديدار و گفت‌وگو کرد.
علي‌اکبر صالحي ضمن تبريک تصدي مسئوليت امير جديد دولت قطر، با ابلاغ سلام مقامات کشورمان و با مروري بر روابط دوجانبه، تحکيم روابط و مناسبات فيمابين در حوزه‌هاي مختلف را خواستار شد.
وي در ادامه به اهميت حفظ هوشياري علماي جهان اسلام تاکيد کرده و ايجاد تفرقه بين پيروان مذاهب شيعه و سني را از اهداف اصلي نظام سلطه برشمرد و خاطرنشان کرد: برخي اظهارنظرها از سوي کساني که خود را حامي دروغين مذاهب اسلامي مي‌نامند، در ايجاد تفرقه و کشتار مسلمانان موثر بوده و در واقع تامين‌کننده منافع معاندين و تسهيل‌کننده دستيابي به اهداف شوم آنان محسوب مي‌شود.
صالحي ضرورت تبيين ديدگاه‌هاي اصيل اسلامي در احترام به کليه مسلمانان از مذاهب و طوايف مختلف از سوي علماي جهان اسلام را به منظور جلوگيري از فتنه طائفه‌اي و مذهبي مورد تاکيد قرار داد.
رئيس دستگاه ديپلماسي همچنين با تشريح سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران در خصوص سوريه، توجه به مطالبات مردمي و در عين حال ضرورت حفظ حاکميت و تماميت سوريه به منظور فراهم شدن شرايط مناسب جهت خروج از بحران پيش آمده و حرکت در جهت گفت‌وگوهاي سياسي سوري-سوري را مورد تاکيد قرار داد.
همچنين، شيخ تميم امير دولت قطر نيز در اين ديدار با ابلاغ سلام‌هاي خود به مقامات عالي‌رتبه کشورمان و ضمن تشکر از پيام تبريک مسئولان کشور جمهوري اسلامي ايران براي تصدي وي، از ايران به عنوان کشوري تاثيرگذار در معادلات منطقه‌اي ياد کرد و بر اهميت بهره‌گيري از ظرفيت کشورمان در حل و فصل مشکلات منطقه تاکيد کرد. وي با تمجيد از روابط ديرينه دو کشور، بر لزوم تحکيم مناسبات در زمينه‌هاي مختلف تاکيد کرد.
وي با اشاره به شرايط خاص و بسيار پيچيده کشورهاي اسلامي به‌ويژه در خاورميانه، ترفندهاي معاندين اسلام را تشريح کرده و با تاکيد بر اهميت حفظ وحدت و اتحاد بين پيروان مذاهب اسلامي گفت: در اين شرايط، نقش علماي اسلام و جوامع اسلامي بسيار تعيين‌کننده و سرنوشت‌ساز است.
به گزارش خبرگزاري‌ها، او ادامه داد: هرگونه اظهارنظر و فتوايي که وحدت بين مسلمانان را خدشه‌دار کرده وموجب کشتار مسلمين شود، در حقيقت منافع جهان اسلام را به مخاطره انداخته و در راستاي اهداف و منافع دشمنان اسلام به شمار مي‌رود.

 


رهبر جريان صدر در عراق گفت که آمريکا براي توجيه کارهاي زشت خود ايران را بهانه قرار مي‌دهد.
به گزارش ايسنا؛ مقتدي صدر در جلسه‌اي با مريدان خود در پاسخ به سوالي در خصوص ادعاهاي اخير جورج کيسي، فرمانده سابق نيروهاي آمريکايي در عراق مبني بر دست داشتن ايران در انفجار حرمين عسگريين تاکيد کرد که اين گونه ادعاها بيانگر شکست آمريکا در اداره عراق در طول دوره اشغالگري است. بنابر گزارش روزنامه‌ الزمان وي در ادامه اين ژنرال آمريکايي را يک "گناهکار" توصيف کرد و با ابراز تعجب از اين سخنان لعن آمريکايي‌ها در نماز و خروج آنها از عراق را خواستار شد و گفت: ما تنها خواهان زندگي مسالمت‌آميز با همسايگان‌مان هستيم.

 


رئيس مرکز سنجش آموزش و پرورش از ابلاغ برنامه امتحانات نهايي شهريورماه خبر داد و گفت: امتحانات از دوم تا هجدهم شهريورماه برگزار مي‌شود.
عبدالامير عرفي، رئيس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس گفت: برنامه امتحانات نهايي شهريورماه ويژه دانش‌آموزان سال سوم متوسطه نظري، فني و حرفه‌اي و پيش‌دانشگاهي است که نتوانستند يک يا چند درس را در خردادماه با موفقيت به پايان برسانند.
وي ادامه داد: اين امتحانات از دوم شهريور با درس دين و زندگي براي تمام رشته‌ها آغاز مي‌شود و تا 18 شهريورماه امسال نيز ادامه دارد. عرفي با بيان اينکه در تعيين زمان و برگزاري امتحانات نظرات کارشناسان و دبيران اخذ شده است، افزود: مراحل طراحي سوالات در حال انجام است و در زمان مقرر به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها تحويل مي‌شود. وي گفت: تمام امتحانات ساعت 10صبح برگزار مي‌شود زيرا بايد شرايط امتحانات داخلي مدارس را نيز رعايت مي‌کرديم و فضا را براي ساير پايه‌ها درنظر مي‌گرفتيم.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10