(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 10 تـیـر 1392 - شماره 20530

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
وابسته نظامي کشورمان در مسکو تشريح کرد
حضور ناوگروه دريايي ايران در آب‌هاي روسيه
در پرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
امير پوردستان: در ايام انتخابات هيچ مورد ضد امنيتي در مناطق مرزي نداشتيم
پيکر پدر شهيد رستگار در شهر‌ري تشييع شد
رئيس نهضت العلماي اندونزي: ايران آبروي جهان اسلام را خريد
آخرين وضعيت روزنامه‌نگار کيهان پس از حمله اراذل و اوباش
شوراي همکاري خليج‌فارس بر اهميت روابط با ايران تأکيد کرد
دستگاه قضايي در آستانه يک آزمون ديگر
انتشار شماره جديد کيهان فرهنگي
بهره‌برداري از واحد توليد کيس رايانه در شهرکرد
به گفته معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي
صف طويل دريافت مجوزهاي مطبوعاتي به صفر رسيد
آغاز فراخوان ششمين جشنواره کتاب سال رضوي به 10 کشور جهان
آزاد‌سازي 751 هکتار از اراضي ملي در تبريز
معاون حقوقي و امور مجلس کميته امداد خبر داد
ايجاد 110 شعبه حل اختلاف براي مددجويان کميته امداد امام خميني
جشنواره وبلاگ‌نويسي حماسه حضور در قزوين پايان يافت
رحيمي خبر داد
وجود بيش از 7هزار مدرسه ابتدايي کمتر از 10 نفر
جانباز شيميايي کاشان به قافله شهدا پيوست
   


حضرت امام خميني(ره): مردان بزرگ که خدمت‌هاي بزرگ براي ملت‌هاي خود کرده‌اند، اکثر ساده‌زيست و بي‌علاقه به زخارف دنيا بوده‌اند.

 


وابسته نظامي سفارت کشورمان در روسيه اعلام کرد براي نخستين بار ناوگروه ارتش ايران براي گسترش صلح و دوستي در آبهاي درياي خزر در روسيه حضور مي‌يابد.
سرهنگ سليمان عادلي وابسته نظامي سفارت کشورمان در روسيه، با اشاره به حضور ناوگروه ايراني در بندر آستراخان روسيه گفت: اين ناوگروه حامل پيام صلح و دوستي ملت ايران براي کشور فدراسيون روسيه و ديگر کشورهاي درياي خزر است.
عادلي افزود: اين ناوگروه از دو ناو جوشن و پيکان تشکيل شده است و به مدت چهار روز در بندر آستراخان روسيه حضور خواهد داشت.
ناوگان دريايي ايران براي نخستين بار روز يکشنبه در آبهاي رودخانه ولگا حضور يافته و در يک ديدار غيررسمي با گذر از زير پل متحرک واقع بر روي اين رودخانه به سمت شهر بندري آستراخان روسيه حرکت کرد.
وي اضافه کرد: ناوگروه ايراني براي نخستين‌بار در روسيه حضور مي‌يابد و اين اقدام با هدف تحکيم روابط دريايي بين دو کشور و گسترش صلح و دوستي در آبهاي درياي خزر در روسيه انجام مي‌گيرد.
وابسته نظامي سفارت جمهوري اسلامي ايران در روسيه گفت: پرسنل ايراني با همتايان روسي خود به تبادل تجربيات و تبادل نظر درباره همکاري‌هاي دوجانبه مي‌پردازند.
به گزارش روابط عمومي نيروي دريايي ارتش، يگان نظامي منطقه نظامي جنوب روسيه با توجه به نزديک شدن دو ناوچه موشک‌انداز ايراني پيکان و جوشن، پل متحرک روي رودخانه ولگا را برداشته و مسير را براي عبور آنها به سمت بندر آستراخان باز کردند.
ناو روسي ولگودونسک متعلق به ناوگان درياي خزر روسيه در اين سفر ناوهاي ايراني را همراهي مي‌کند.
همچنين راديو صداي روسيه گزارش داد: نظاميان ايراني روز شنبه براي اولين بار از يک کشتي جنگي روسيه بازديد کردند. به آنها اتاق کشتي، اتاق ناوبري و سلاح نشان داده شد.
بنابر اين گزارش، سيستم توپخانه اين کشتي مورد توجه فرمانده گروه قايق‌هاي موشکي ايران قرار گرفت و آن را نشان‌دهنده قدرت بزرگ اين کشتي خواند.
ملوان‌هاي روسيه به رهبري فرمانده گروه کشتي‌هاي ناوگان درياي خزر نيز به نوبه خود براي اولين بار از قايق‌هاي موشکي ايراني «پيکان» و «جوشن» بازديد کردند.

 


آيات قرآن موعظه است
قرآن کريم:
ما بر شما آياتي فرستاديم که حقايق بسياري را تبيين مي‌کند و اخباري از کساني که پيش از شما بودند و موعظه و اندرز براي پرهيزکاران است.
سوره نور
آيه 34

 


کمينگاه مديران فرهنگي معزول
براي دولت جديد!
در آستانه تغيير دولت، برخي از مديران فرهنگي سابق دولت احمدي‌نژاد، براي تصاحب پست‌هاي دولت آينده از هم اکنون کمينگاه تشکيل داده‌اند!
به گزارش خبرنگار کيهان، برخي افرادي که در مديريت فرهنگي دولت‌هاي نهم و دهم داراي پست و مقام بودند، اين روزها به منتقد جدي وضعيت فرهنگي در هشت سال گذشته تبديل شده و ژستي مخالف وضع موجود گرفته‌اند. اين در حالي است که اين عده که اغلب در بخش مديريت هنرهاي نمايشي حضور داشتند، به دليل عملکرد ضعيفي که از خود نشان دادند، از سمت‌هايشان برکنار شده بودند.
گفتني است، طي روزهاي پس از برگزاري يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، برخي از افرادي که پيش از اين از حاميان اصلي عملکرد مديران فرهنگي دولت کنوني بودند، ناگهان تغيير موضع داده و به منتقدان سرسخت وضع موجود تبديل شدند که هدف آنها کسب جايگاه در دولت آينده است.
سرنوشت بازگشايي خانه سينما
به کجا مي‌انجامد؟
بين دفتر رياست جمهوري و سازمان سينمايي بر سر نحوه بازگشايي خانه منحله سينما اختلاف ايجاد شده است.
در حالي که برخي از رسانه‌ها از دستور بازگشايي قريب‌الوقوع خانه سينما از سوي رئيس جمهور خبر مي‌دهند، جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي نظر متفاوتي دارد.
وي روز گذشته در گفت وگو با خبرگزاري‌ها، نگارش نامه دوم رئيس‌جمهور در اين زمينه را تکذيب کرد و گفت که فعلا منتظر است محمود احمدي‌نژاد از روسيه بازگردد و به ابهام‌هاي اين «دستور فوري» خاتمه دهد. او همچنين تأکيد دارد که با رئيس‌جمهور درباره بازگشايي خانه سينما صحبت کرده و احمدي‌نژاد هم اين نظرات را پذيرفته است.
اين در حالي است که معاون اطلاع‌رساني دفتر رئيس‌جمهور در پاسخ به شمقدري تاکيد کرد که محمود احمدي‌نژاد همچنان معتقد است که وضعيت خانه سينما بايد «هرچه سريعتر» به ‌دور از تنگ‌نظري حل شده و اين نامه نيز پس از توضيحات شمقدري به رئيس‌ دولت نوشته شده است.
در همين حال، شمقدري خانه سينمايي‌ها را به شيطنت و شانتاژ عليه وي و دولت متهم کرد و در گفت‌وگوي ديگري مدعي شد که انتشار اين نامه بدين معناست که آنها در رياست جمهوري فردي را دارند که برايشان دلالي مي‌کند.
گفتني است، خانه سينما، دي سال 90 و به دليل ناکافي بودن مجوزهاي قانوني و همچنين تخلفات گسترده هيئت مديره آن (نظير تغيير غيرقانوني اساسنامه) به حکم قانون منحل اعلام شد. اين در حالي است که مديريت فرهنگي دولت دهم (با صحنه‌گرداني حلقه انحرافي) قصد دارد به شيوه‌اي فراقانوني اقدام به بازگشايي اين تشکل نمايد. با اين حال، مسائل فوق گوياي آن است که بين دفتر رئيس‌جمهور و رياست سازمان سينمايي بر سر چگونگي بازگشايي خانه منحله سينما اختلاف وجود دارد. حتي خبرگزاري ايسنا از احتمال استعفاي جواد شمقدري از رياست سازمان سينمايي در صورت فشارهاي رئيس‌جمهور بر وي براي بازگشايي خانه منحله سينما خبر داده است.
توصيه رحيم‌پور ازغدي به صدا و سيما
برنامه‌سازان صداوسيما و هنرمندان بايد با شناخت دقيق اسلام ناب محمدي(ص) آثار مخاطب‌پسند و جذابي را به تصوير بکشند.
به گزارش تسنيم، حسن رحيم‌پور ازغدي، استاد حوزه و دانشگاه در جمع گروه‌هاي طرح صالحين بسيج صدا و سيما با برشمردن ويژگي‌هاي رسانه صالح گفت: رسانه صالح رسانه‌اي است که مصلح است و اگر در اصلاح تغيير اجتماعي ناکارآمد باشد نه تنها مصلح نيست بلکه صالح هم نيست.
وي با اشاره به اينکه جنگ نرم تنها مربوط به مسائل سياسي نمي‌شود افزود: مسائل سياسي يا براندازي نظام سياسي وجه آحاد جنگ نرم است. جنگ نرم در حال حاضر تغيير سبک زندگي، فرهنگ و رفتار افراد در سطح جامعه را نشانه گرفته و اين در حالي است که جنگ نرم در حوزه فرهنگ و جامعه خطرناک‌تر از حوزه سياسي است.
رحيم‌پور ضمن تاکيد بر اينکه رسانه ملي مهمترين نقش را در جنگ نرم دارد بيان داشت: برنامه‌سازان صدا و سيما و هنرمندان بايد با شناخت دقيق اسلام ناب محمدي(ص) آثار مخاطب‌پسند و جذابي را به تصوير بکشند.
اين استاد دانشگاه با انتقاد از نمايش بعضاً نامناسب نمادهاي مذهبي در فيلم‌ها و سريال‌هاي مناسبتي تصريح کرد: آثار بايد به گونه‌اي توليد شوند که افکار و معارف اسلامي و ارزشي در همه ابعاد زندگي هنرمندانه نمايش داده شود.
وي خطاب به برنامه‌سازان گفت: هميشه برنامه‌ساز بايد خودش را جاي مخاطب قرار بدهد و ببيند با اثري که ساخته است چه احساس يا تغيير جديدي در مخاطبش به وجود آورده است.
اين استاد حوزه و دانشگاه به تفاوت‌هاي هنرمندان غير مسلمان و مسلمانان هنرمند اشاره کرد و ابراز داشت: هنرمند مسلمان بايد با استفاده از ابعاد مختلف هنر آثار جدي و تاثيرگذاري را در حوزه دين توليد کند تا بتواند در سطح افکار عمومي جامعه تاثيرگذار باشد نه اينکه اثري را صرفا براي به دست آوردن پول يا نيت‌هاي ديگر توليد کند. اگر اثري را هنرمند غيرمسلمان توليد مي‌کند و اثرگذار مي‌شود نشان از زمان کافي و لازم براي توليد آن اثر است. مطمئنا رسانه‌هاي ديگر نگاه سطحي به توليداتشان ندارند و ايدئولوژي خودشان را براي هر اثري که توليد مي‌کنند در نظر دارند تا بتوانند بر افکار جامعه تسلط پيدا کنند.
وضعيت بحراني در بازار لوازم تحرير
رئيس حوزه هنري کودک و نوجوان گفت: بازار لوازم تحرير کودکان و نوجوانان ايراني، در سيطره نمادهاي فرهنگ مهاجم است.
محمد سرشار، رئيس حوزه هنري کودک و نوجوان در گفت‌وگو با فارس گفت: در حالي که نظارت بر کتاب‌ها، فيلم‌ها، پويانمايي‌ها و ... با سازوکارهاي مشخص قانوني اعمال مي‌شود، متاسفانه بازار لوازم تحرير، به حال خود رها شده و براساس محصولات موجود در بازار مي‌توان گفت عملاً نظارتي بر جنبه‌هاي فرهنگي لوازم تحرير نمي‌شود.
سرشار افزود: لوازم تحرير از اقلامي هستند که حامل نمادهاي فرهنگ محسوب مي‌شوند و به دليل عدم نظارت بر اين عرصه، شخصيت‌ها و نشانه‌هاي فرهنگ مهاجم غربي، بر اغلب لوازم تحرير مسلط شده‌اند. اين مشکل اکنون به مرحله‌اي رسيده که بتوان آن را وضعيت بحران ناميد.
سرشار اظهار داشت: نه تنها شخصيت‌هاي آثار هنري غيرمجاز، طرح جلد دفاتر مشق و جامدادي و ديگر لوازم تحرير را به تسخير خود درآورده‌اند بلکه در مرحله‌اي هشدارآميزتر، نشانه‌ها و نمادهاي غيراخلاقي و گاه جنسي، از طريق لوازم تحرير، فضاي ذهني کودکان و نوجوانان را شکل مي‌دهند.
رئيس حوزه هنري کودک و نوجوان اضافه کرد: به دليل ناآگاهي خانواده‌ها از کارکردهاي مخرب اين شخصيت‌ها، نشانه‌ها و نمادها در فرآيند تربيت کودک و نوجوان، لازم است در يک تلاش جمعي ميان مسئولان، فعالان اقتصادي، انجمن‌هاي اوليا و مربيان و خانواده‌ها، به اين آسيب فرهنگي در بازار لوازم تحرير، واکنش لازم نشان داده شود تا ضمن حمايت از توليدکنندگان ايراني که به کارکردهاي فرهنگي فعاليت اقتصادي خود توجه دارند، جلو گسترش اين آسيب گرفته شود.
محمد سرشار در پايان گفت: با توجه به زمان کم باقي مانده تا آغاز توليد لوازم تحرير براي سال 1392، مي‌توان اميد داشت که با افزايش آگاهي اجتماعي در اين زمينه و ايجاد حساسيت در دست‌اندرکاران بازار لوازم تحرير، روند نزولي اين آسيب فرهنگي از همين سال آغاز شود.

 


فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به برگزاري انتخابات اخير تأکيد کرد: در ايام انتخابات هيچ مورد ضد امنيتي در مناطق مرزي نداشتيم.
امير احمدرضا پوردستان در حاشيه مراسم تجليل از مدال‌آوران نزاجا از برگزاري رزمايش نيروي زميني‌ ارتش در اواخر مهرماه خبر داد و گفت: اين رزمايش با محوريت يگان‌هاي زرهي و رسته‌اي در منطقه عمومي جنوب شرق کشور برگزار مي‌شود.
وي افزود: اين رزمايش، رزمايش رسته‌اي- زرهي است و تلاش داريم منطبق بر تاکتيک‌ها و دکترين‌ها رزم‌ ناهمطراز آن را برگزار کنيم تا بتوانيم نيروي ورزيده و با قابليتي را در نيروي زميني ارتش پرورش دهيم.
فرمانده نيروي زميني ارتش در پاسخ به سؤالي درباره امنيت مرزهاي کشور در ايام انتخابات نيز، گفت: در ايام انتخابات اخير، هيچ مورد ضد امنيتي در مناطق مرزي نداشتيم. مرزهاي کشور در ايام انتخابات در امنيت کامل به سر برد و نيروي زميني به جهت برقراري امنيت بيشتر يگان‌هايي را به مرزهاي شرقي و غربي اعزام کرد.
پوردستان تأکيد کرد: تمامي يگان‌هاي واکنش سريع نيز آماده انجام فعاليت بودند که با ياري خداوند و تعامل و همدلي نيروهاي انتظامي و امنيتي کشور، هيچ مورد نامناسبي ديده نشد و انتخابات در امنيت کامل برگزار شد.
به گزارش تسنيم، وي در پاسخ به سؤال ديگري درباره اهميت نيروي زميني به مقوله ورزش نيز گفت: توجه به ورزش در نيروي زميني يک امر حاشيه‌اي و دست دوم نيست، بلکه امري محوري است و تلاش مي‌کنيم توجه ويژه‌اي به امر ورزش در اين نيرو داشته باشيم.

 


مراسم تشييع پدر شهيد حاج کاظم نجفي رستگار با حضور گسترده مردم مؤمن و خداجوي شهرري برگزار شد.
به گزارش مهر، پيکر مرحوم حاج علي ‌اصغر نجفي رستگار پدر شهيد حاج کاظم نجفي رستگار فرمانده شهيد لشکر 10 حضرت سيدالشهدا(ع) صبح يکشنبه با حضور اميرحسين باقرنژاد فرماندار شهرستان ري، حجت الاسلام علي شاهچراغي امام جمعه شهرري، علي فضلي جانشين رئيس سازمان بسيج، فرماندهان لشکر 10 سيد الشهدا(ع) و جمع کثيري از مردم شهيدپرور شهرري تشييع شد.
پيکر مرحوم حاج علي ‌اصغر نجفي رستگار پس از ورود به ميدان اصلي شهرري بر روي دوش همرزمان فرزند شهيدش و جمع کثيري از مردم مؤمن و شهيدپرور شهرري به سمت حرم عبدالعظيم حسني(ع) تشييع شد.
پس از طواف پيکر اين مرحوم گرد حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) و دو امامزاده مجاورش، با حضور پرشور مردم بر پيکر مرحوم حاج علي ‌اصغر نجفي رستگار اقامه نماز شد.
لازم به ذکر است، مرحوم حاج‌ علي اصغر نجفي رستگار پدر سردار شهيد کاظم نجفي رستگار فرمانده لشکر 10 حضرت سيدالشهدا(ع) از هفته گذشته به دليل خونريزي مغزي در بيمارستان شهداي هفتم تير شهر ري بستري بود.
گفتني است، شهيد حاج کاظم رستگار متولد شهرري و فرمانده لشکر 10 حضرت سيدالشهدا(ع) در دفاع مقدس بود که در تاريخ 25 اسفند سال 1363 در جزيره مجنون به فيض شهادت رسيد.

 


رئيس نهضت العلماي اندونزي با تأکيد بر نقش غيرقابل انکار جمهوري اسلامي در منطقه و جهان تصريح کرد که ايران آبروي جهان اسلام را خريده است.
«سلامت افندي‌يوسف» رئيس نهضت العلماء اندونزي با اشاره به نقش مهم و اثرگذار جمهوري اسلامي ايران در منطقه و جهان، گفت: ما همواره از مواضع جمهوري اسلامي ايران حمايت کرده و معتقديم که ايران آبروي جهان اسلام را خريده است.
وي در گفت وگو با فارس در خصوص بحران سوريه با بيان اينکه غرب و به ويژه آمريکا به دنبال ايجاد درگيري و بحران در منطقه خاورميانه است، آنها را مسئول درگيري‌ها و خونريزي‌ها در سوريه دانست و افزود: موجوديت کنوني سوريه براي ادامه مقاومت در برابر اسرائيل اهميت زيادي دارد و به عربستان نمي‌توان اميدي داشت.
به گفته سلامت افندي‌يوسف سازمان نهضت العلماء اندونزي در سال 1926 و قبل از استقلال اين کشور ايجاد و تأسيس آن پاسخي به جنبش‌هاي وهابي بود که درصدد حمله به مقبره پيامبر(ص) بودند و افزود: ما با تشکيل اين سازمان حرکت منسجمي را انجام و اعتراض خود را با اعزام نماينده و به صورت مکتوب به پادشاه عربستان اعلام کرديم.
رئيس نهضت العلماء اندونزي عنوان کرد که بيش از 50 ميليون از اعضاي اين سازمان را زنان تشکيل مي‌دهند.
سلامت افندي‌يوسف به همکاري‌هاي اين سازمان با مجمع تقريب مذاهب اسلامي اشاره کرد وگفت: ما همواره پذيراي مهماناني از مجمع تقريب مذاهب اسلامي بوده‌ايم و سمينارهاي مختلفي در مباحث شيعه و اهل سنت برگزار کرده‌ايم.

 


حسين شمسيان دبير سرويس علمي- آموزشي روزنامه کيهان، پس از سوء‌قصد اراذل و اوباش همچنان در بيمارستان بستري است.
شمسيان پيش از اين داور جشنواره مطبوعات و در دوره‌اي مشاور حقوقي معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بوده و نيز وکالت حسين شريعتمداري را در دادگاه شکايات شيرين عبادي، اسفنديار رحيم‌مشايي و صالح نيکبخت برعهده داشته است.
شمسيان ساعت يک بامداد روز شنبه در شهر لنگرود مورد سوء‌قصد اراذل و اوباش قرار گرفت و به دليل اصابت ضربات چاقو به بيمارستان 22‌آبان شهر لاهيجان منتقل شد و فوراً تحت عمل جراحي قرار گرفت. در اين حادثه خودروي شمسيان که حامل وي و دو تن از همراهانش بود، توسط موتورسواران متوقف شد و سرنشينان آن که از چهره‌هاي بسيجي هستند، با چاقو مضروب شدند. ضربات چاقو به زير قلب و نيز پهلوي شمسيان اصابت کرده و موجب شکاف ريه شده است و براي تخليه خون از ريه، لوله‌اي در داخل سينه وي تعبيه کرده‌اند. گزارشهاي رسيده حاکي از بهبود حال عمومي وي است.
پس از وقوع حادثه و پيگيري ماجرا از طريق مسئولان امنيتي و انتظامي استان گيلان، رئيس‌پليس امنيت استان اقدامات شايسته‌اي را براي شناسايي مظنونان ترتيب داد که اميدواريم اين اقدامات منجر به دستگيري ضاربين شود.
مدير کل فرهنگ و ارشاد استان گيلان، مقامات امنيتي، فرمانده پليس آگاهي منطقه و مسئولان استاني تاکنون با حضور در بيمارستان از حسين شمسيان عيادت کرده‌اند. به گفته منابع پزشکي و بيمارستاني با تثبيت وضعيت جسمي اين روزنامه‌نگار کيهان، شمسيان فردا براي ادامه درمان به تهران منتقل مي‌شود. ضمن تشکر از اقدامات شايسته مسئولان انتظامي و امنيتي استان گيلان و لزوم شناسايي فوري ضاربين توسط مراجع مسئول، از همه مومنين براي بهبودي اين نويسنده و روزنامه‌نگار ارزشي التماس دعا داريم.
در همين حال، «جمعيت حقوقدانان متعهد ايران» با ارسال نامه خطاب به رئيس قوه‌ قضائيه، خواستار دستگيري، تعقيب و محاکمه عاملان اين حادثه شدند.

 


وزيران امور خارجه شوراي همکاري خليج‌فارس در پايان نشست مشورتي خود بر اهميت روابط با جمهوري اسلامي ايران براي تقويت امنيت منطقه تأکيد کردند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرين، دومين نشست مشورتي وزيران امور خارجه شوراي همکاري خليج‌فارس به رياست خالد بن‌احمد بن محمد آل‌خليفه در هتل ريتز کارلتون شهر منامه برگزار شد.
در اين نشست موضوعات مندرج در جدول کاري از جمله زمينه‌سازي براي نشست مشترک وزيران امور خارجه شوراي همکاري و اتحاديه اروپا که در شهر منامه برگزار مي‌شود، مورد بررسي قرار گرفت.
مهمترين تحولات جاري در زمينه بحران سوريه از ديگر محورهاي اين نشست مشورتي بود و در آن همچنين گزارش دبيرکل شوراي همکاري خليج‌فارس در خصوص سفر اخيرش به يمن براي پيگيري اجراي مرحله دوم توافق ملي براساس طرح کشورهاي شوراي همکاري بررسي شد.
وزيران خارجه شوراي همکاري خليج‌فارس در پايان دومين نشست مشورتي خود با صدور بيانيه‌اي بدون اشاره به حمايت‌هاي تسليحاتي و مالي برخي از کشورهاي منطقه، درباره آنچه ادامه اوضاع ناگوار امنيتي و انساني در سوريه و خونريزي و ويراني در اين کشور خوانده شد، ابراز نگراني شديد کردند.
وزيران خارجه شوراي همکاري خليج فارس همچنين به حسن روحاني رئيس‌جمهوري ايران تبريک گفتند و بر اهميت روابط بين کشورهاي خود و جمهوري اسلامي ايران براي تقويت امنيت، ثبات و شکوفايي منطقه تأکيد کردند و براي وي توفيق و براي ملت دوست ايران پيشرفت و رفاه بيشتر آرزو کردند.
در ادامه اين بيانيه شوراي همکاري خليج فارس با ادعاي آنچه «دخالت حزب‌الله تحت فرماندهي ايران در بحران سوريه» خوانده شده، خواستار توقف فوري اين دخالت‌ها شد و تأکيد کرد که اين مسئله تلاش‌هاي موجود براي برگزاري کنفرانس ژنو 2 را با چالش روبرو مي‌کند.

 


جوان 23 ساله بسيجي که براي جلوگيري از زورگيري از دو نوجوان با اراذل و اوباش درگير شده بود، مورد اصابت چندين ضربه چاقو و ساطور قرار گرفت و به شدت مجروح شد.
شب 21 خردادماه طي يک فقره زورگيري در بلوار دريا - پارک دلاوران، جوان 23 ساله بسيجي که براي کمک به دو نوجوان وارد ماجرا شده بود توسط چند نفر از اراذل و اوباش مورد اصابت چندين ضربه چاقو و ساطور قرار گرفت و راهي بيمارستان شد.
سعيد مي گويد: شب ولادت امام حسين(ع) بعد از هيئت در مسير خانه در بلوار دريا در حاشيه پارک دلاوران متوجه شدم چند نفر درحال زور‌گيري و آزار و اذيت دو نفر از نوجوانان هيئت ما هستند.
وي ادامه مي‌دهد: براي کمک به آن دو نوجوان به طرف زورگيران رفتم. آنان با استفاده از سلاح سرد به من حمله‌ور شدند و ضربات زيادي به ناحيه کمر، سر و دستم وارد آوردند. دو نوجواني که براي آوردن کمک رفته بودند به همراه بچه‌هاي هيئت رسيدند و اراذل و اوباش با ديدن آن‌ها متواري شدند.
طبق مدارک پزشکي ضربات چاقو به کمر و سر و دست او وارد شده است و دو ضربه از اين ضربات يکي به کنار نخاع و ديگري از زير قلب وي رد شده است.
سعيد در ادامه مي‌گويد: دو نفر از ضاربين اصلي به نام‌هاي عرشيا.ر و پوريا.ت توسط عوامل پايگاه شهيد فخار مقدم حوزه 107 بيت‌المقدس شناسايي و با همکاري مأمورين کلانتري 134 شهرک ‌قدس دستگير شده‌اند و به دادسراي سعادت‌آباد شعبه 11 آورده شدند که متأسفانه سريعاً با گذاشتن وثيقه 15 ميليون توماني آزاد شدند. اشخاصي هم از طرف اين اراذل و اوباش با مراجعه به پايگاه و محل سکونتم اعلام مي‌کنند در صورت عدم رضايت آزارم خواهند داد.
از آنجا که طبق اظهارت رياست محترم قوه‌قضائيه حکم استفاده از سلاح سرد براي آسيب رساندن به شهروندان اعدام است و اين افراد و خانواده‌هايشان بعد از ضرب و جرح با وقاحت تمام از سوي زورگيران و دار و دسته‌هايشان تهديد مي‌شوند، انتظار مي‌رود در اينگونه موارد سريعا به پرونده رسيدگي شود تا اراذل و اوباش با سوء استفاده از قانون به روش‌هاي خشونت‌آميز خود ادامه ندهند و مجازات آن‌ها که به تصريح قانون و تاکيد رئيس محترم قوه قضاييه، اعدام است، براي جرثومه‌هاي فسادي نظير آنان، عبرت بوده و نقش پيشگيرانه داشته باشد.
اکنون بايد ديد که دستگاه محترم قضايي در ايفاي وظيفه‌اي که برعهده دارد و بارها بر آن تاکيد ورزيده است چگونه ظاهر مي‌شود؟! اين آزمون مي‌تواند اميدي را که رئيس محترم قوه‌قضائيه با اظهارات صريح و اکيد خود درباره برخورد قاطع با زورگيران مسلح و اعدام آنها در مردم پديد آورده بود محک بزند.

 


جديدترين شماره کيهان فرهنگي با موضوعاتي درباره انتخابات سال 92، انقلاب اسلامي و رويکرد شهيد مطهري به آن، عظمت ماه مبارک رمضان، فلسفه کودتاي سرمايه‌داري، جنگ‌هاي 200 ساله اروپاييان عليه جهان اسلام به همراه آثاري ديگر از صاحبان قلم چاپ شد و در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفت.
مديرمسئول در طليعه اين شماره به موضوع انتخابات سال 92 اشاره کرده و نوشته است: سرشت و سرنوشت نظام جمهوري اسلامي با اراده ملت اسلام‌خواه ما عجين است؛ اراده‌اي که «تغيير تعادل» را در قالب چرخش نخبگان در خميره قانون اساسي خويش پذيرفته و نهادينه کرده و در برهه‌هاي مختلف زماني شکل مي‌دهد و تضمين مي‌کند، نظام برآمده از خود را تازه مي‌کند، بر آرمان‌هايش پاي مي‌فشارد و طراوت و شادابي نظام را با اين پافشاري بر آرمان‌ها تضمين و جلوه‌گر مي‌کند.
دکتر اصلاني افزوده است: همين اراده است که در افت و خيزهاي گذشته اين کشور و نيز در ادوار مختلف انتخابات، فراتر از نخبگان و احزاب مي‌بيند، درک مي‌کند، انتخاب مي‌کند، تغيير مي‌دهد، حرکت مي‌بخشد، روح مي‌دمد، مانع‌شکني مي‌کند و بي‌تعارف و خارج از هر ملاحظه‌اي و بدون رابطه قوم و خويشي و عقد اخوتي موانع را از سر راه انقلاب و نظام الهي‌اش کنار مي‌زند.
وي در ادامه تأکيد کرده است: انتخابات 24 خرداد امسال نيز بسان همه انتخابات گذشته، به‌ويژه در سال 88 با حضور سلايق مختلف سياسي- از روحانيت مبارز و حزب مؤتلفه اسلامي گرفته تا عناصر اصلاح‌طلب و اصولگراي مستقل- تجلي همين اراده بود؛ اراده‌اي که پرده توهم را از چشمان غافلان کنار مي‌زند، به آنان درس مي‌دهد و با پايداري خود بر قانون اساسي و ساختارها و سازوکارهاي برآمده از آن، قواعد مدنيت سياسي را به کساني مي‌آموزد که در سال 88 از سر خودخواهي و نفسانيت با جعل کليد واژه «تقلب» و تحريک برخي از مردم به شورش و اردوکشي خياباني، جمهوريت و اسلاميت نظام ميراث خميني بزرگ(ره) را نقض کردند. قواعد قانوني مدنيت سياسي را پايمال نمودند و به زعم خويش قصد داشتند خواست اهريمني‌شان را بر خواست توده‌هاي ميليوني ملت و اراده قانوني آن تحميل کنند.
وضعيت ادبيات داستاني در دوره اصلاحات، موضوع گفت‌وگويي با زنده‌ياد اميرحسين فردي، پدر داستان‌نويسي انقلاب، است. از زبان وي مي‌خوانيم: وزارت ارشاد افتاد دست کساني که سنخيتي با انقلاب نداشتند. افرادي که مثل عطاءالله مهاجراني، وزير ارشاد اين مملکت بودند، سال‌ها در حوزه داستان، کتاب سال برگزيده نداشتند تا اعتماد به نفس را از ما بگيرند، يعني همان‌طور که روشنفکرها شدند صاحب حوزه هنري، همين‌ها شدند تئوريسين کتاب سال.
فردي افزوده است: آن دوره- اصلاحات- يک سري از روشنفکرها از سر تحقير به ادبيات انقلاب جايزه نمي‌دادند.
«فلسفه کودتاي سرمايه‌داري» عنوان مقاله ديگري است که توسط پيام فضلي‌نژاد به نگارش درآمده است. در بخشي از آن آمده است: مدرنيست‌ها اگرچه از حقيقت‌جويي و عقل‌گرايي دم مي‌زنند، اما در واقع، «حماقت» را به نام «عقلانيت مدرن» در بازار علم مي‌فروشند. همه اين خيانت‌ها براي آن است که به هر وسيله‌اي سلطه نظام ايدئولوژيک سرمايه‌داري را بر جهان تداوم بخشند و در اين دسيسه، بسياري از متفکران برجسته غربي شريک جرم سرويس‌هاي جاسوسي هستند.
وي در ادامه افزوده است: روشنفکران دست به افشاگري نمي‌زنند. فاصله آنان با جهاني که در معرض فاجعه قرار دارد، هر هفته و هر روز بيشتر مي شود. فاصله ميان وعده‌هاي روشنفکري و وضعيت انسان‌ها نيز از هر زماني وحشتناک‌تر شده است، اما آنان هيچ حرکتي نمي‌کنند و در همان جبهه هميشگي باقي مانده‌اند. همان همايش‌هاي هميشگي را برگزار مي‌کنند و همان کتاب‌ها را انتشار مي‌دهند.
همچنين در اين شماره مي‌خوانيم: «عظمت ماه مبارک رمضان» در بيان حضرت آيت‌الله جوادي آملي، «جنگ‌هاي 200 ساله اروپاييان عليه جهان اسلام، از ايده تا عمل» نوشته اصغر کشوري، «همراهان ناهمراه» به قلم حسين شريعتمداري، «انقلاب اسلامي و رويکرد شهيد مطهري به آن» از مصطفي انصافي، «درآمدي بر روش‌شناسي برداشت از سخنان رهبري» نوشته حسين ايزدي، «اسلام انحرافي و انحراف اسلامي از منظر شهيد مطهري» نوشته حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا باقرزاده، «رأي اعتماد به نظام اسلامي و ساز و کار انتخابات» به قلم قاسم غلامرضايي، «ناميرا» از صادق کرميار و...

 


شهرکرد- خبرنگار کيهان:
بهره‌برداري از نخستين واحد صنعتي توليد کيس رايانه در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختياري آغاز شد.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در مراسم بهره‌برداري از واحد توليدي ياد شده اظهار کرد: واحد کيس رايانه با سرمايه‌گذاري يک ميليون و 500 هزار دلار معادل يک ميليارد و 200 ميليون تومان در قطب صنعتي شهرکرد ايجاد و راه‌اندازي شده است.
مهندس رحمان کرمي افزود: با بهره‌برداري از اين واحد صنعتي مهم، سالانه 300 هزار کيس رايانه توليد و به بازار مصرف در سراسر کشور عرضه مي‌شود.وي اضافه کرد: با بهره‌گيري از تسهيلات بانکي مي‌توان ظرفيت توليد اين مجموعه را به دو برابر افزايش داد ونياز کامل کشور به اين قطعه از رايانه را فراهم کرد.کرمي منبع تغذيه و توليد موتور انواع لوازم خانگي با مشارکت سازمان بهره‌وري و صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري را از ديگر توليدات اين واحد صنعتي برشمرد و ادامه داد: با استفاده از اين منبع تغذيه در مقدار مصرف انرژي 65 درصد صرفه‌جويي خواهد شد و در صورت تعويض منبع تغذيه 22 ميليون منبع تغذيه کولرهاي فعال کشور 13‌ميليون دلار صرفه‌جويي ارزي به همراه دارد.

 


معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: صف طويل دريافت مجوز فعاليت‌هاي مطبوعاتي و رسانه‌اي به صفر رسيده است.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفر محمدزاده، پيش از ظهر يکشنبه در مراسم افتتاح سراي روزنامه‌نگاران استان يزد اظهار داشت: به جاي 10 سال انتظار،‌ در کوتاهترين زمان به متقاضيان مجوز اعم از کشوري، ‌دانشگاهي، سايبري و... پاسخ داده شد و اغلب آنها اکنون در حال فعاليت هستند.
وي افزود: اکنون در کشور 35 رسانه سايت داريم ضمن اينکه بحث تهذيب رسانه نيز مطرح شد زيرا به نظر مي‌رسد در رسانه‌ها، بحث آموزه‌هاي ديني مورد غفلت قرار گرفته است.
محمدزاده همچنين با اشاره به ايجاد دانشنامه مطبوعات ايران عنوان کرد: تاکنون 180 سال دانشنامه مطبوعات ايران جمع‌آوري شده که اميدواريم تا پايان دولت فعلي چاپ شود.
معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد در بخش ديگري از سخنان خود عنوان کرد: سراي روزنامه‌نگاران آرمانهايي دارد که اين آرمانها بشري نيست و معتقديم آزادي، بدون رسانه و مطبوعات محقق نمي‌شود.
محمدزاده تصريح کرد: ما به آزادي‌هاي معنوي نياز داريم، آزادي از کينه، حسادت،‌اعتماد به نفس و اين يک باور است که از درون القا شده است.
وي خاطرنشان کرد: با پيدا کردن توسعه و آزادي از درون و بيرون، به آزادي و عدالت بيروني خواهيم رسيد.
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد همچنين با اشاره به پيشينه فعاليت سراي روزنامه‌نگاران عنوان کرد: در حال حاضر سراي روزنامه‌نگاران در تهران فعاليت بسيار خوبي را آغاز کرده و تاکنون 9 جشنواره فصلي برگزار کرده است.
محمدزاده همچنين از راه‌اندازي خبرگزاري سراي ما خبر داد و عنوان کرد: سرپرستي اين خبرگزاري در هر استان را مسئول سراي خبرنگاران برعهده دارد.
وي همچنين از تأسيس دانشگاه روزنامه‌نگاري و علوم ارتباطات خبر داد و اظهار اميدواري کرد اول مهر امسال بتوانيم در اين دانشگاه دانشجو بگيريم و اين دانشجويان نيز بتوانند کمک هزينه تحصيلات و بورسيه دريافت کنند و به صورت علمي و عملي بتوانند در حرفه روزنامه‌نگاري آموزش ببينند.
به گزارش مهر، سراي روزنامه‌نگاران اکنون در سراسر کشور بيش از سه هزار و 400 عضو رسمي و هزار و 100 عضو غيررسمي در باشگاه‌هاي جنبي دارد.

 


مشهد- خبرنگار کيهان:
رئيس ششمين جشنواره کتاب سال رضوي از ارسال فراخوان اين جشنواره به مراکز فرهنگي بيش از 10 کشور جهان خبر داد.
رئيس اين جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگاران، هدف از اين جشنواره را ترويج و گسترش فرهنگ منور رضوي، انجام فعاليت‌هاي علمي، هنري و پژوهشي مرتبط با زندگي و ابعاد شخصيتي هشتمين اختر تابناک آسمان امامت و ولايت حضرت امام رضا (ع) و همچنين شناسايي آثار فاخر در زمينه‌هاي مرتبط با فرهنگ رضوي و کمک به انتشار گسترده آنها از طريق سفارت‌ها و کنسولگري‌هاي جمهوري اسلامي در همه مراکز اسلامي دانست و افزود: تاکنون در همين رابطه فراخوان به بيش از 10 کشور جهان ارسال شده است.
وي با ابراز اميدواري از رسيدن آثار فاخر به اين جشنواره همچون سال‌هاي گذشته از اجراي بخش‌هايي همچون انتخاب کتاب برتر، پايان‌نامه برتر، ناشر برتر و آثار شايسته چاپ با موضوع امام‌رضا (ع)، حضرت جواد الائمه(ع)، حسين‌بن موسي‌الکاظم (ع)، احمد بن موسي الکاظم(ع)، شاهچراغ و حضرت معصومه (س) خبر داد.
محمد مهدي زاهدي با بيان اينکه مهلت ارسال آثار به دبيرخانه جشنواره تا پانزدهم مرداد است افزود: موارد ارسالي بايد طي سال‌هاي 91 و 92 منتشر شده باشند، همچنين آثار به زبان‌هاي مختلف مانند عربي و انگليسي نيز مورد داوري قرار خواهند گرفت.

 


تبريز- خبرنگار کيهان:
751 هکتار از اراضي ملي در شهرستان تبريز به ارزش تقريبي 2700 ميليارد ريال از تصرف اشخاص آزاد شد.
دادستان تبريز، روز شنبه در يک مصاحبه مطبوعاتي گفت: اين اراضي توسط برخي اشخاص تصرف شده بود و مردم بايد براي اجتناب از مشکلات بعدي، استعلام‌هاي قانوني داشته باشند.
موسي خليل‌اللهي افزود: 12 کيلومتر از حريم رودخانه‌هاي مهرانه‌رود، قوري دره‌سي و آجي‌چاي تبريز نيز آزاد شده است و اين روال در جاده‌هايي که ويلا، باغ و کارخانه در آنها و يا در حريم رودخانه‌ها ايجاد شده بودند نيز ادامه يافته و منجر به آزادسازي‌هاي قانوني شد.دادستان گفت: غير از اين موارد، خانه‌هاي سازماني کوي صفاري در 12 هزار متر مربع آزاد و تحويل راه و شهرسازي شد و آزادسازي حريم بزرگراه 17 کيلومتري شهيد کسايي، منجر به کاهش چشمگير تصادفات راهنمايي و رانندگي شده است.خليل‌اللهي در ادامه از وجود 30 پرونده اختلاس، ارتشا و سوءاستفاده از اموال دولتي خبر داد و گفت: آراي بعضي از پرونده‌ها، صادر شده است و در ارتباط با موسسه مالي جوانان خير 20 نفر بازداشت شده بودند که 12 نفر آزاد و 8 نفر در بازداشت به سر مي‌برند.وي افزود: 3 عضو هيئت‌مديره و 5 نفر ديگر با اين پرونده مرتبط هستند و احتمالا 5 تا 10 نفر نيز دستگير خواهند شد.

 


معاون حقوقي و امور مجلس رئيس کميته امداد امام خميني(ره) از وجود 110 شعبه حل‌اختلاف براي مددجويان اين نهاد خبر داد.
به گزارش ايرنا از قزوين، منصور قمشه در نخستين همايش وکلاي نيکوکار که با محوريت حمايت حقوقي و قضايي مددجويان کميته امداد امام خميني در استان قزوين برگزار شد اظهار داشت: تاکنون 10 هزار پرونده در راستاي مشکلات قضايي و حقوقي افراد تحت حمايت اين نهاد بررسي شده است. وي افزود: يک ميليون زن سرپرست خانوار تحت پوشش کميته امداد امام خميني با مشکل حقوقي و خانوادگي مواجه هستند.
قمشه ادامه داد: چهار ميليون نفر در کشور زيرپوشش کميته امداد هستند که يک و نيم ميليون نفر سالمند، تعدادي کودک و تعدادي نيز زنان سرپرست خانوار هستند.
معاون حقوقي و امور مجلس کميته امداد امام خميني، از همکاري سه هزار وکيل نيکوکار در کشور با کميته امداد براي رسيدگي به امور حقوقي خانواده‌ها خبر داد و گفت: هم اکنون مجمع وکلاي نيکوکار در کشور داير شده است.
وي افزود: در تهران نيز مجتمع ويژه شوراي حل اختلاف با تعدادي شعب ايجاد شده که وظيفه اين شوراها ايجاد اعتماد به نفس و آرامش خاطر براي خانواده‌ها و همچنين با همکاري کانون وکلا و دفتر مشاوره قضايي دادگستري، در دفاتر استان‌ها و برخي دفاتر شهرستاني کميته امداد، دفتر معاضدت قضايي داير شده است.
قمشه خاطرنشان کرد: با اجراي اين طرح، در امور پيشگيري و معاضدت حقوقي در کشور براي مددجويان کميته امداد فصل جديدي آغاز شده و در واقع امروز وکيل خانواده در امداد آغاز به کار مي‌کند و نخستين دفتر در کميته امداد امام خميني قزوين است.
معاون حقوقي و امور مجلس کميته امداد امام خميني کشور، امضاي تفاهم‌نامه‌اي با کانون سردفتران و دفترياران براي معافيت خانواده‌هاي تحت پوشش کميته امداد از پرداخت حق‌التحرير و تشکيل دفتر معاضدت قضايي- مددکاري حقوقي خانواده‌ها- را از ديگر اقدامات انجام شده براي کمک به مددجويان اعلام کرد.
قمشه افزود: بخش زيادي از مددجويان کميته امداد با رفع مشکلات حقوقي مي‌توانند از چرخه حمايتي اين نهاد خارج شوند.

 


جشنواره وبلاگ‌نويسي حماسه حضور با معرفي برگزيدگاني از استان‌هاي مختلف کشور در قزوين به کار خود پايان داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر استان قزوين در مراسم اختتاميه اين جشنواره که در سالن اجتماعات منطقه دو شهرداري قزوين برگزار شد، اظهار کرد: با شور و شعوري که مردم ايران در انتخابات به نمايش گذاشتند، حماسه ديگري ثبت شد که برندگان اصلي آن خود مردم بودند.
مهدي طاهرخاني افزود: اين حرکت عظيم و خروشان مردم ايران جز با تدابير و هدايتگري رهبر معظم انقلاب ميسر نشد و توانست علاوه بر صحنه داخلي در ميان جوامع بين‌المللي نيز غرورآفرين باشد.
وي با تاکيد بر نقش موثر قرارگاه‌هاي فضاي مجازي و اهالي قلم در اين حوزه تصريح کرد: از ابتداي سال جاري تا زمان خلق حماسه سياسي نشست‌هاي گوناگوني برگزار شد و براي کمک به مردم در انتخاب فرد اصلح برنامه‌ريزي صورت گرفت.
طاهرخاني گفت: فعالان حوزه مجازي مسئوليت سنگيني در خلق حماسه اقتصادي بر عهده دارند و بايد مسئولان اجرايي و منتخبان مردم را در اين راستا ياري کنند.
بر اساس اين گزارش، در اين جشنواره از 105 اثر رسيده به دبيرخانه 72 اثر به مرحله ارزيابي راه يافتند و 10 اثر برگزيده شدند.
علي‌محمد اسدي از گلپايگان، ايمان سلاجقه از کرمان، کاظم کشاورز ترک از قزوين، حسين رستمي از همدان و وهاب خدابخشي از اسلامشهر کساني بودند که به ترتيب رتبه‌هاي اول تا پنجم اين جشنواره را به خود اختصاص دادند.
همچنين اسماعيل صباغ‌ها از قزوين، عنايت‌الله کلامي‌مقدم و محسن حسين‌خاني از بوئين‌زهرا، آيدين راضي از آبيک و محمد مهدي سليمي از قزوين نيز به عنوان ديگر برگزيدگان جشنواره وبلاگ‌نويسي حماسه حضور با دريافت لوح تقدير و هدايايي تجليل شدند.

 


دبيرکل دفتر آموزش دبستاني وزارت آموزش و پرورش از وجود بيش از7 هزار مدرسه ابتدايي کمتر از 10 دانش‌آموز خبر داد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش عليرضا رحيمي با اشاره به پوشش تحصيلي 99درصدي در دوره ابتدايي تاکيد کرد: پنجاه و چهار هزار و 263 نفر دانش‌آموز در اين مدارس مشغول به تحصيل هستند.وي با تاکيد بر اينکه يکي از وظايف نظام اسلامي، ايجاد و فراهم‌سازي دسترسي به خدمات تعليم و تربيت است تصريح کرد: امروز به شکر خدا اين امر محقق شده و در همين راستا 23مدرسه ابتدايي کشور با يک دانش‌آموز و يکصد و22 مدرسه با دو دانش‌آموز در حال فعاليت است.

 


کاشان- خبرنگار کيهان:
يکي ديگر از جانبازان 70 درصدي شيميايي شهرستان کاشان پس از تحمل 30 سال درد و رنج مجروحيت شيميايي سرانجام در سن 51 سالگي به قافله شهدا پيوست.
شهيد سرهنگ پاسدار اکبر اسکندري در عمليات خيبر در منطقه طلائيه در سال 62 بر اثر استفاده رژيم بعث عراق از سلاح‌هاي ممنوعه از ناحيه ريه و اعصاب دچار مصدوميت شيميايي شده بود.
وي بعد از جراحي در آلمان به تشخيص پزشک معالج براي زندگي در هواي شرجي، از کاشان به ساري نقل مکان کرد و قريب به 25 سال در آن شهر ساکن
بود.
پيکر مطهر اين شهيد والامقام در زادگاهش خزاق کاشان با حضور مردم اين شهر تشييع و در گلزار شهداي خزاق آرام گرفت.
از شهيد اسکندري 5 فرزند، يک پسر 26 ساله و 4 دختر به يادگار مانده است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10