(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 22 تـیـر 1392 - شماره 20540

دمای هوای پایتخت به 41 درجه می‌رسد
واریز یارانه دارو به حساب بانکی 140 هزار بیمار
متهم مرده در بندرعباس دستگیر شد
مرگ 3 نفر در آتش‌سوزی خیابان جمهوری
افزایش هزینه صدور گذرنامه
از آغاز ماه مبارک تاکنون
30 درصد فرهنگیان سبد کالای رمضان دریافت کرده‌اند
آتش قلیان در ساوه، جان 37 راس دام را گرفت
تهران 2/2 ریشتر لرزید
برنامه‌های پیشگیرانه وزارت بهداشت در آرایشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها
حوادث کوتاه از کشور
یک سال کسر خدمت، جایزه دانشجویان مبتکر
سرقت 4 میلیارد تومانی از حساب نهادهای دولتی گلستان
جزئیات آدم‌ر‌بایی 5 میلیاردی در گلستان
از هفته آینده متقاضیان گواهینامه‌های پایه یک رانندگی برای ثبت‌نام مراجعه کنند
یک مرده برنده انتخابات شهرداری مکزیک
زیباترین مسجد کانادا
مرگ 12 ژاپنی بر اثر گرمازدگی
روزه‌داری پشت میله‌های زندان
ریزش دیوار بلای جان 12 کارگر چینی
   


مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی از تداوم افزایش دمای هوا در سطح کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود دمای هوای پایتخت در پایان هفته آتی به حدود 41 درجه سانتی‌گراد برسد.
عبدالرضا امیدوار شهری درگفت‌وگو با فارس اظهار داشت: براساس نقشه‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که دمای هوا در کل کشور با روند افزایشی همراه باشد.
مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی افزود: روند افزایش دما تا پایان هفته جاری در کل کشور و همچنین پایتخت ادامه خواهد داشت.
وی پیش‌بینی کرد دمای هوای تهران تا پایان هفته آینده به حدود 41 درجه برسد.
وی یادآور شد: بیشترین افزایش دمای هوا در هفته گذشته مربوط به شهرستان‌های اهواز در استان خوزستان و دهلران در استان ایلام بود که دمای هوا در این شهرستان‌ها به ترتیب به 50 و 52 درجه سانتی‌گراد رسید.

 


وزیر بهداشت اعلام کرد: در هفته جاری بعد از گرفتن شماره حسابهای پرداخت یارانه مردم از دولت، مستقیم به حساب 140 هزار بیمار صعب‌العلاج واریز می‌شود.
حسن طریقت منفرد در گفت‌وگو با فارس افزود: از روز 25 اردیبهشت قیمتهای دارو با توجه به نرخ ارز مبادله‌ای تعیین و اعلام شد و طی آن قیمت داروهای داخلی حدود 50 درصد و داروهای خارجی حدود 90 درصد گران شد.
وی ادامه داد: از آن زمان یک عده از مردم و بیماران ما‌به‌التفاوت قیمتهای جدید را از جیبشان پرداخت کردند، بنابراین برای جبران هزینه این افراد لیست این بیماران را از بیمه‌ها گرفته‌ایم و به زودی با گرفتن شماره حساب این بیماران از سیستم هدفمندی یارانه‌ها در دولت، مابه‌التفاوت قیمت دارو را مستقیم به حساب این بیماران پرداخت می‌کنیم.
وی گفت: چون ممکن است در این پروسه عده‌ای از قلم بیفتند، افرادی که از قلم افتاده‌اند می‌توانند با شماره سامانه 1490 وزارت بهداشت تماس بگیرند و اطلاعاتشان را بدهند تا این یارانه دارو به حساب آنها نیز واریز شود.
طریقت منفرد افزود: البته ممکن است پولی که به برخی بیماران می‌دهیم کمتر از مبلغی باشد که به عنوان مابه‌التفاوت قیمت دارو پرداخت کرده‌اند، این افراد هم می‌توانند طی تماس با 1490 اطلاعات کامل خود را اعلام کنند تا تمام مابه‌التفاوت قیمت دارو نسبت به گذشته به آنها پرداخت شود.
وزیر بهداشت توضیح داد: قرار بود این کار از روز پنجشنبه شروع شود اما شماره حساب‌های مردم از دولت به دستمان نرسید بنابراین از اوایل هفته جاری به محض اینکه شماره حسابهای مردم را دریافت کردیم به حسابشان واریز می‌شود.
طریقت‌منفرد ادامه داد: این یارانه دارویی یا همان مابه‌التفاوت نرخ ارز دارو براساس شماره حسابهای سرپرست خانوار که در سیستم هدفمندی یارانه‌ها هست، پرداخت می‌شود و شامل گروه‌های بیماران خاص و صعب‌العلاج مثل سرطانی‌هاست که برآورد ما این است که حدود 140 هزار نفر یا مقداری بیشتر باشند.

 


بندرعباس-خبرنگار کیهان:
فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان از دستگیری متهمی خبر داد که براساس مدارک موجود فوت شده بود.
سرتیپ رضا محمدی‌یگانه گفت: این متهم به جرم حمل و نگهداری مواد مخدر به 10 سال حبس محکوم شده بود که در تاریخ 1/9/91 بنا بر تشخیص پزشک مغز و اعصاب برای درمان دیسک کمر به مدت دو هفته به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس انتقال یافت.
فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان افزود: وی در این مدت با قرار دادن وثیقه برای پیگیری درمان اقدام و در تاریخ 24/9/91 خانواده متهم گواهی فوت او را تسلیم پلیس کرد.
در گواهی فوت علت مرگ کهولت سن و عوارض ناشی از آن قید شده بود.
محمدی‌یگانه اظهار داشت: در این مدت متهم به استان فارس رفته و زندگی مخفیانه‌ای را آغاز کرده بود. البته گاهی برای سرکشی به فرزندان به بندرعباس می‌آمد که در همین حین شناسایی شد.
وی تصریح کرد: متهم اعتراف کرده که برای دریافت گواهی فوت مبلغ 23 میلیون تومان به فرد ناشناسی پرداخت کرده که در این رابطه پلیس در حال تحقیق و بررسی است.

 


در پی حادثه آتش‌سوزی صبح پنجشنبه در خیابان جمهوری نبش خیابان ملت، 3 نفر مجروح و 3 تن کشته شدند.
بنا بر گزارش سازمان آتش‌نشانی به دنبال وقوع آتش‌سوزی در ساعت 55/1روز پنجشنبه در یک کارگاه تولیدی در خیابان جمهوری نرسیده به بهارستان 9 ایستگاه آتش‌نشانی به همراه 3 دستگاه بالابر سه خودرو، تجهیزات تنفسی و 2 تانکر آب به محل حادثه اعزام شد.
در بررسی‌های اولیه مشخص شد در یک ساختمان 6 طبقه 18 کارگاه تریکو، پارچه و سلیکون قرار داشت و این ساختمان کاملاً شعله‌ور بود و آتش به طبقات بالا نیز سرایت کرد.
بنابراین گزارش یک کارگر قبل از حضور آتش‌نشانان در اقدامی نسنجیده خود را از طبقه چهارم به پایین پرت کرد و بر اثر شدت جراحات در دم جان سپرد. یک زن و یک مرد کارگر نیز به دلیل گرفتار شدن در یکی از کارگاه‌های ساختمانی که دچار حریق شده بود، در زیر آوار کشته شدند.گفتنی است به دلیل شدت آتش‌سوزی و فرسودگی ساختمان، بخشی از دیوارهای این ساختمان 6 طبقه تخریب شد.

 


هزینه صدور گذرنامه و عوارض شهرداری هفتاد و هشت هزار و هفتصد و پنجاه تومان شد.
نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به استناد بند 60 قانون بودجه سال 1392، از این پس متقاضیان صدور، تعویض و تمدید گذرنامه برای کلیه شرایط سنی، باید مبلغ هفتصد و پنجاه هزار ریال (75 هزار تومان) بپردازند.
همچنین به تبع افزایش هزینه صدور گذرنامه، عوارض شهرداری نیز معادل 5 درصد تعرفه صدور، به مبلغ 3750 تومان افزایش می‌یابد.

 


مدیر عامل اتحادیه تعاونی مصرف فرهنگیان کشور از توزیع 30 درصد سبد کالای ماه رمضان ویژه فرهنگیان خبر داد.
محمد جلیلیان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وضعیت سبد کالای ماه رمضان فرهنگیان کشور گفت: امسال این اتحادیه به عنوان سکاندار توزیع سبد کالا قبل از ماه مبارک رمضان با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت کار توزیع را شروع کرده است.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی مصرف فرهنگیان کشور تأکید کرد: برخلاف سنوات گذشته که این سبد کالا با مشکلاتی رو به رو بود امسال کار به خوبی پیش رفته است.
وی با بیان اینکه تاکنون 3 هزار تن برنج هندی، ‌هزار تن شکر و هزار تن روغن در میان اتحادیه‌ها و تعاونی‌های کشور توزیع شده گفت: در استان تهران دو مرکز به صورت اختصاصی برای فرهنگیان فعال شده است و همچنین متقاضیان می‌توانند به صورت فردی، گروهی و مدرسه‌ای از این سبد کالا بهره‌مند شوند.
جلیلیان تصریح کرد: اکنون اتحادیه آمادگی دارد با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای دیگر کارمندان دولت نیز در این راستا اقدام کند.به گفته مدیر عامل اتحادیه تعاونی مصرف فرهنگیان کشور تا این لحظه 30 درصد کالا توزیع شده و با توجه به اینکه امسال سبد کالا رایگان نبوده باز هم استقبال فرهنگیان خوب بوده است.
وی یادآور شد: قیمت کالاها 20 درصد زیر قیمت بازار است و اجباری در این که فرهنگیان همه سبد کالا را با هم بگیرند نیست بلکه می‌توانند فقط اقلام موردنیاز را تأمین کنند.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
آتش‌سوزی یک واحد دامپروری در منطقه یل‌آباد شهرستان ساوه استان مرکزی، موجب تلف شدن 37 راس دام شد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی استان مرکزی، در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیس 110 مبنی بر آتش‌سوزی یک واحد دامداری در منطقه یل‌آباد شهرستان ساوه بلافاصله ماموران پاسگاه محل مذکور به محل حادثه اعزام شدند.
در پی این آتش‌سوزی دو نفر مظنون به آتش زدن واحد دامپروری دستگیر شدند.
با تحقیقات صورت گرفته و بازجویی از مظنونان مشخص شد، آتش‌سوزی این واحد دامپروری و تلف شدن 37 راس دام بر اثر غفلت و سهل‌انگاری دو فرد مذکور غیرعمد و به خاطر کشیدن قلیان و آتش گرفتن انبار کاه نزدیک دامداری بوده است.

 


معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله‌شناسی گفت: زلزله 2/2 ریشتری چهارشنبه گذشته صرفا نشان از فعال بودن گسل شمال تهران دارد.
مهدی زارع، معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله‌شناسی در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به زلزله 2/2 دهم ریشتری خیابان تجریش تهران در روز چهارشنبه و فعال بودن گسل شمال تهران، گفت: ثبت زلزله‌های کوچک در تهران نشان از فعال بودن سامانه اندازه‌گیری زلزله دارد. این در حالی است که این امکان در بسیاری از استان‌های کشور وجود ندارد. در حال حاضر بیش‌ترین تراکم دستگاه‌‌های ثبت زلزله در تهران است؛ چرا که به خاطر جمعیت بالا و قرار گرفتن روی گسل‌های زلزله حساسیت بیش‌تری نسبت به پایتخت دارد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا با فعال شدن این گسل احتمال زلزله بزرگ‌تری وجود دارد یا خیر، گفت: کسی زمان دقیق زلزله بعدی را نمی‌داند، چرا که پیش‌بینی زمان ممکن نیست. زلزله 2/2 دهم ریشتری چهارشنبه صرفا نشان از فعال بودن گسل شمال تهران دارد اما پیش‌بینی وقوع زلزله بزرگ‌تر دور از ذهن نیست.
معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله‌شناسی با اشاره به این مطلب که تهران از نظر آمادگی برای مقابله با زلزله وضعیت خوبی ندارد، اظهار داشت: در حال حاضر براساس آمار انتهای سال 91،جمعیت شب استان تهران 5/8 میلیون نفر است که از این تعداد 2 میلیون و 200 هزار نفر روی پهنه گسل شمال تهران قرار دارند.
زارع در پایان خاطرنشان کرد: تمامی مناطق استان تهران در خطر زلزله هستند اما مناطقی که دارای بافت فرسوده‌اند در شرایط خطرناک‌تری قرار دارند.

 


مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از اجرای دو طرح پیشگیری از اعتیاد در آرایشگاه‌ها و ورزشگاه‌های زنانه خبر داد.
دکتر عباسعلی ناصحی در این رابطه گفت: این دو طرح با همکاری دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، دفتر مشاور امور زنان وزارت بهداشت و مرکز امور زنان ریاست جمهوری اکنون در حال انجام است و عمدتاً برنامه‌های آموزشی برای مراجعه‌کنندگان به آرایشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی زنانه را شامل می‌شود.
وی افزود: اجرای این طرح در آرایشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی از این جهت اهمیت دارد که مسئولان بسیاری از این اماکن از اعتیادآور بودن مواد توصیه شده جهت لاغری و تناسب اندام آگاهی ندارند و اهمیت این موضوع را نمی‌دانند.مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با بیان این‌که مصرف‌کنندگان مواد محرک صنعتی به افراد «یقه سفید» معروفند، افزود: هر چند در گذشته سوءمصرف مواد مخدر در هر دو قشر پولدار و فقیر مشاهده می‌شد، اما عمدتاً افراد مصرف‌کننده این مواد فقیر بودند. این در حالیست که سوءمصرف مواد محرک در قشر مرفه و پولدار نیز به صورت فراوان مشاهده می‌شود؛ از افراد تحصیل‌کرده و دارای شغل‌های آبرومندانه گرفته تا سایرین.
وی نسبت به اعتیاد زنان به مواد محرک صنعتی هشدار داد و گفت: اعتیاد به مواد مخدر سنتی در زنان بسیار نادر است اما متاسفانه اعتیاد به مواد محرک صنعتی در زنان به مراتب بیشتر از اعتیاد به مواد مخدر سنتی است و این موضوع زنگ خطری است که باید جدی گرفته شود. زنان نیز اغلب از طریق دوستان،‌ آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های زنانه به مصرف این مواد توصیه می‌شوند؛ بدون آنکه خودشان خبر داشته باشند.
این مواد در زنان اغلب به عنوان داروی لاغری یا تناسب اندام مصرف می‌شود و فرد به تدریج به این مواد معتاد می‌شود.

 


انحراف به چپ خودرو حادثه آفرید
رشت- خبرنگار کیهان: بی‌توجهی راننده 22ساله خودروی سوزوکی ویتارا مرگ 2 جوان 19ساله موتورسوار را در جاده زیباکنار گیلان رقم زد. علت حادثه انحراف به چپ خودرو و برخورد آن با یک دستگاه موتورسیکلت در مسیر مخالف اعلام شد.
تصادف زنجیره‌ای
اراک- خبرنگار کیهان: بر اثر برخورد زنجیره‌ای 3 دستگاه خودرو، 3 نفر کشته و یک نفر مجروح شد.
در این سانحه رانندگی که در محور بویین‌زهرا بعد از پل راه‌‌آهن زرندیه استان مرکزی بین خودرو سواری پژو، بنز خاور و «کشنده هوو» اتفاق افتاد، راننده و سرنشین خودروی کشنده و سرنشین کامیون در دم جان باختند و سرنشین خودروی کامیون نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد.
شناسایی نوه و مادربزرگ قاچاقچی
زنجان- خبرنگار کیهان: زن کهنسالی که با همدستی نوه 14ساله خود اقدام به جابجایی مواد مخدر در اوزان بالا و توزیع آن در شهر زنجان می‌کرد، در حالیکه بوسیله اتوبوس مسافربری از تهران به مقصد زنجان در حرکت بود، شناسایی و هر دو متهم دستگیر شدند و مقدار 5/2 کیلوگرم ماده مخدر تریاک ازکوله پشتی آنان کشف شد.
تخریب باند سرقت مسلحانه
بندرعباس- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی هرمزگان از انهدام باند 5 نفره سرقت مسلحانه از بانک‌های استان طی سال‌های 90 و 91 خبر داد و گفت: 8 فقره سرقت توسط این باند 5 نفره در شهرستان‌های بندرعباس، میناب و خمیر صورت گرفته است.
وی گفت: 4 نفر از متهمان دستگیر شده‌اند و نفر پنجم متواری است.
هجوم سارقان به اداره برق
رشت- خبرنگار کیهان: رئیس اداره برق بخش پره‌سر رضوانشهر از هجوم سارقان به اداره برق این بخش خبر داد و گفت: سارقان هنگام بامداد به این اداره دستبرد زده، و یک دستگاه خودروی وانت نیسان و مقداری سیم برق را به سرقت بردند.
تلاش نیروی انتظامی برای شناسایی و دستگیری سارقان ادامه دارد.
قاتل فراری دستگیر شد
فارس- شیراز: فرمانده انتظامی سپیدان استان فارس از دستگیری قاتل و شرور مسلح فراری که 12 سال پیش پس از ارتکاب قتل در شهرستان فیروزآباد، متواری بود خبر داد و گفت: ماموران پس از شناسایی محل دقیق اختفای قاتل، در یک عملیات غافلگیرانه وی را که قصد فرار داشت، دستگیر کردند. از متهم یک قبضه سلاح کمری و 17 فشنگ کشف شد.
دستگیری سارقان موتورسیکلت
* پاسارگاد: فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد فارس از دستگیری 3 نفر سارق و کشف12 دستگاه موتورسیکلت مسروقه از متهمان خبر داد. هر 3 متهم دستگیر شدند و تحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.
مقابله با قاچاق سوخت
* شیراز: فرمانده انتظامی جهرم استان فارس از کشف 17 هزار لیتر گازوییل قاچاق در این شهرستان خبر داد. در این ارتباط راننده کامیون دستگیر، خودرو نیز توقیف و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.
برخورد با زورگیر
* شیراز: فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران کلانتری 13 عباسیه این شهر مطلع شدند 2 نفر زورگیر اقدام به اخاذی از شهروندان می‌کنند. در پی کسب این خبر ماموران در اسرع وقت وارد عمل شده و با انجام یک سری شگردهای پلیسی و کارهای اطلاعاتی هر 2 نفر زورگیر را شناسایی و در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

 


نخستین جشنواره ابتکارات و اختراعات دفاعی ناهمتراز، 15 بهمن ماه امسال در سطح دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می‌شود.
قرارگاه بعثت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری بنیاد نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ابتکارات و اختراعات دفاعی ناهمتراز - به کارگیری نامتعارف فناوری‌ها و امکانات در دسترس در شرایط بحرانی و تحریم جهت توانمند‌سازی دفاعی - کرده است.طب رزمی، جنگ نوین، پدافند غیرعامل، روبات‌های زمینی، پیشرانه، پردازش سیگنال، راکت-موتور،‌ رادیوهای نوین، پهپاد، مواد منفجره، اسناد هوشمند و آنتن و رفلکتور از جمله محورهای این جشنواره محسوب می‌شوند.
بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، به تمام دانشجویان دانشگاه‌های روزانه و شبانه و پردیس‌های دانشگاهی که بتوانند با ابتکار و خلاقیت خود، توان دفاعی نیروهای مسلح را در نبردهای ناهمتراز به هر میزانی ارتقا بخشند، از یک تا 12 ماه کسر خدمت سربازی بر اساس قوانین بنیاد نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح اعطا می‌شود.

 


رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با اعلام وقوع یک سرقت از حساب نهادهای دولتی و خصوصی از جزئیات این سرقت پرده برداشت.
محمدرضا اکبری در گرگان گفت: در حال حاضر یک پرونده جعل و کلاهبرداری بزرگ فرا استانی در حال رسیدگی است که در نوع خود یک پرونده بسیار پیچیده و گسترده است.
وی در تشریح این پرونده به فارس گفت: یک باند بزرگ جعل و کلاهبرداری با 14 شگرد و روش مختلف با اقدام‌های زیرکانه اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب‌های افراد حقیقی و حقوقی، حساب‌های نهادهای دولتی و خصوصی کرده‌اند که تا به امروز 1‍1 نفر از این پرونده دستگیر شده‌اند.
رئیس آگاهی استان گلستان افزود: این سرقت از حساب نهادهایی همچون تامین‌اجتماعی، آموزش و پرورش، دادگستری و نهادهای خصوصی و افراد حقیقی بوده است که مبلغی بالغ بر 4 میلیارد تومان از حساب‌ها برداشت شده است.
اکبری گفت: در خصوص این پرونده عملیات‌های گوناگونی در شش استان انجام شده که پس از بررسی گزارش‌های مختلف مشخص شده که این افراد در 13 استان وقوع جرم داشته‌اند.

 


رئیس پلیس آگاهی استان گلستان از آخرین جزئیات آدم‌ربایی روزهای گذشته در گنبدکاووس پرده برداشت.
به گزارش فارس از گرگان، در تاریخ 25 خرداد گروهی چهار نفره با یک دستگاه خودرو پژو 405 اقدام به ربودن کودکی در شهرستان گنبدکاووس کردند که خبر آزادی این کودک و دستگیری عوامل این گروگان‌گیری موجی از شادی را برای خانواده کودک و مردم استان گلستان به وجود آورد.
رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در خصوص جزئیات این آدم‌ربایی به خبرنگاران استان گفت: این گروه چهار نفره با یک دستگاه خودرو پژو 405 با مراجعه به در منزل فردی در گنبدکاووس اقدام به ربودن کودک آنها می‌کنند که این کودک برای بازی در کوچه حاضر شده بود.
محمدرضا اکبری ادامه داد: پس از اعلام موضوع به پلیس آگاهی استان و پیگیری‌های ویژه این اداره هیچ سرنخ و تماسی از ربایندگان به دست نیامد و پس از پنج روز به وسیله یک خط تلفن از مرز افغانستان از خانواده کودک تقاضای پنج میلیارد تومان وجه نقد کردند که در ابتدا این تصور برای پلیس و خانواده به وجود آمد که فرزند آنها از مرز ایران خارج شده است.وی اضافه کرد: اما پس از اقدامات پلیسی و اطلاعاتی و طی چند عملیات همزمان در استان و خارج از استان و در یکی از استان‌های جنوب شرقی کشور به این نتیجه رسیدیم که کودک در داخل کشور است.رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: پس از انجام 19 روز کار شبانه‌روزی با به دست آمدن سرنخ‌های مختلف متوجه شدیم که کودک در شهرستان گرگان و در داخل استان است.
وی افزود: پس از شناسایی عوامل این آدم‌ربایی و طی چهار عملیات همزمان در سطح کشور که سه عملیات در استان و یک عملیات در یکی از استان‌های جنوب شرقی کشور بوده است، افراد دستگیر و کودک به خانواده بازگردانده شد.رئیس پلیس آگاهی گلستان عنوان کرد: در تاریخ 14 خرداد طی یک عملیات پلیسی در ساعت 5:30 صبح پلیس وارد ساختمان می‌شود؛ متهم از طریق مکانی که از گذشته برای فرار خود فراهم کرده بود اقدام به فرار می‌کند و طی تعقیب و گریز و با شلیک گلوله پلیس دستگیر می‌شود.
وی ادامه داد : پس از دستگیری ابتدا این آدم‌ربا از بازگویی مکان اختفای کودک خودداری کرد، اما پس از جستجوهای دقیق، کودک در حالتی که با قرص‌های خواب‌آور فراوان به حالت بیهوشی افتاده بود توسط پلیس نجات یافته و به آغوش گرم خانواده‌اش بازگشت.

 


معاون فنی مهندسی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: متقاضیان دریافت گواهینامه پایه یکم از هفته آینده برای ثبت‌نام و شرکت‌ در آزمون‌های مربوطه به واحدهای صدور گواهینامه رانندگی در سراسر کشور مراجعه کنند.
سرهنگ احمد رستمی با اشاره به اینکه بر اساس آیین‌نامه سال 84 پنج پایه و 11 گروه برای گواهینامه‌های رانندگی در نظر گرفته شده بود، گفت: با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که تعداد گواهینامه‌های رانندگی بسیار متنوع است لذا بر اساس آیین‌نامه جدید مصوب سال 90 و موافقت ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گواهینامه‌های رانندگی به پنج گروه موتورسیکلت، پایه سه، پایه دو و پایه یک و ویژه تبدیل شد.وی افزود: با توجه به مصوبه جدید و تجمیع گواهینامه‌های رانندگی، در مرحله اول مقرر شد به متقاضیان دریافت گواهینامه‌های گروه‌های پایه «ت» که هم‌اکنون دارای گواهینامه‌های «ب2»، «پ1» و «پ2» هستند گواهینامه پایه یک داده شود.
معاون فنی مهندسی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی افزود: بر این اساس این دسته از متقاضیان که باید حداقل 25 سال سن داشته باشند و اگر دارای گواهینامه «ب2» هستند حداقل 2 سال از زمان صدور گواهینامه‌شان گذشته باشد، برابر ابلاغیه صادره از هفته آینده به واحدهای صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور مراجعه کنند.

 


در مکزیک یک مرد که براساس اسناد و مدارک سه سال قبل متوفی اعلام شده بود، در انتخابات شهرداری یک ایالت در جنوب این کشور پیروز شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، «لنینگوئر ریموندو کاربالیدو مورالس» توانست در انتخابات هفته گذشته شهرداری‌ها به عنوان نامزد ائتلاف احزاب محافظه‌کار و چپ‌گرا با کسب 11 رای به عنوان شهردار «سن آگوستین آماتنگو» انتخاب شود.این در حالی است که براساس اسناد و مدارک محلی، سه سال قبل گواهی فوت مورالس صادر شده بود.تحقیقات درباره این موضوع آغاز شده است. دولت درصدد است بداند آیا مورالس در سال 2010 برای فرار از حکم بازداشت به خاطر اتهام تجاوز گروهی به یک زن در سال 2004 اقدام به جعل گواهی فوت خود کرده است یا خیر.مورالس در انتخابات شهرداری این شهر حضوری فعال داشت و در انظار عمومی ظاهر می‌شد اما دو روز قبل از رای‌گیری، یک منبع محلی گزارش داد که وکیل مورالس در سال 2010 گواهی فوت موکل خود را در اختیار مقام‌های محلی قرار داده است.گفتنی است، مورالس هرگونه اتهامی را علیه خود رد کرده است.

 


مسجد «بیت‌النور» کانادا یکی از بزرگترین مساجد این کشور است که توسط پاکستانی‌های مقیم این کشور ساخته شده است.
احداث این مسجد حدود 15 میلیون دلار هزینه در برداشته است و در شهری به نام «کلگری» احداث شده است.
مسجد بیت‌النور چهار هزار و 500 متر مساحت دارد و اسما حسنی با خط عربی بر روی یکی از ورودی‌های آن نمایان است.
سالن بزرگ مسجد گنجایش یک هزار و 500 نمازگذار را دارد و در مجموع سه هزار نفر می‌توانند در سالن‌های مختلف این مسجد نماز بخوانند.مسجد بیت‌النور که ساخت آن 14 سال طول کشیده از مجهزترین سیستم‌های سمعی بصری برخوردار است.

 


موج گرما در ژاپن در طول یک هفته گذشته جان 12 نفر را گرفت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در طول چند روز گذشته درجه دمای هوا در برخی مناطق ژاپن به 95 درجه فارنهایت رسیده است و به نظر می رسد این افزایش دما همچنان ادامه خواهد داشت.
هزاران نفر بر اثر گرمازدگی در بیمارستان بستری شده‌اند و دست کم 12 نفر از آنها نیز جان باخته‌اند.
بیشتر قربانیان بالای 65 سال داشتند اما گرمازدگی در میان کودکان نیز مشاهده شده است.
آخرین مورد مرگ مربوط به یک پیرمرد 90 ساله بود که در آپارتمانش جان باخته است. سیستم تهویه هوای منزل وی از کار افتاده بود.روز جمعه، دمای هوا در شهرک «شیزوکا» 101 درجه فارنهایت گزارش شده است و بیش از 40 منطقه در سراسر ژاپن با افزایش دمای غیرعادی مواجه هستند.
رسانه‌های ژاپن به مردم این کشور توصیه می‌کنند مایعات بنوشند و از خانه بیرون نیایند.

 


مسلمانان روهینگا، ماه رمضان را با روزه‌داری در بازداشتگاه‌های تایلند آغاز کردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ همزمان با آغاز ماه رمضان در بسیاری از کشورهای دنیا، بیش از صد نفر از مسلمانان روهینگا در بازداشتگاه‌های تایلند نیز شامگاه چهارشنبه بعد از خواندن نماز، روزه خود را افطار کردند. حدود 110 نفر از مسلمانان روهینگا که از درگیری‌های خونین بین مسلمانان و بودیست‌ها در ایالت «راخین» میانمار گریخته بودند، اوایل ماه ژانویه غیرقانونی وارد تایلند شدند و اکنون در مرکز مهاجرت «کانچانابوری» اقامت دارند. مقامات تایلند نیز با احترام به آزادی مذاهب، لباس تمیز و غذای حلال در اختیار مسلمانان مهاجر قرار دادند.
مسلمانان روهینگا، به امید رسیدن به سایر کشورهای مسلمان مانند مالزی و اندونزی با قایق از میانمار گریختند، اما اکنون شهروند هیچ کشوری محسوب نمی‌شوند.
بنا بر اعلام مقامات تایلند، دستکم دو هزار مسلمان روهینگا در بازداشتگاه‌های این کشور به سر می‌برند. جمعیت مسلمانان روهینگا در میانمار حدود 600 هزار نفر است که اغلب آنها برای چندین نسل متمادی در این کشور زندگی کرده‌اند، اما دولت میانمار باز هم این مسلمانان را از حقوق شهروندی، تحصیلات و کار محروم کرده است. کشور میانمار که اکثر جمعیت آن را بودیست‌ها تشکیل داده‌‌اند، مسلمانان روهینگا را به چشم مهاجران غیرقانونی می‌بینند که لیاقت دریافت هیچ‌گونه حق یا ترحمی را ندارند. سازمان ملل نیز اعلام کرده است که این مسلمانان واقعا هیچ دوستی ندارند.

 


بر اثر ریزش دیوار یک ساختمان درمنطقه‌ای در شمال استان «شانشی» چین 12 کارگر ساختمانی جان خود را از دست دادند.
بنا بر اعلام مقام‌های محلی ریزش دیوار موجب شد تا محل اقامت این کارگران در زیر آوار مدفون شود و 12 قربانی برجای بگذارد.
این حادثه عصر سه شنبه در محوطه یک کارگاه اتفاق افتاد و هفت کارگر دیگر نیز روانه بیمارستان شدند. بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که این دیوار به دلیل بارش باران فروکش کرده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10