(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 22 تـیـر 1392 - شماره 20540

حدیث دشت عشق
وزیر ورزش و جوانان در مراسم تجلیل از ملی‌پوشان کشورمان :
والیبال ایران، پدیده‌ای در ورزش جهان است
اخبار کوتاه از فوتبال
فدراسیون فوتبال در دور زدن قانون مقصر است
قرارداد باشگاه های بدهکار
چگونه به ثبت رسید؟!
کمک مجلس برای واگذاری ورزشگاه ها و حق پخش تلویزیونی به باشگاه ها
گزارش ویژه فیفا از تیم ملی فوتبال
برتری تیم ملی بسکتبال
برابر نماینده آمریکا
ابراز تمایل وزیر ورزش‌روسیه برای سفر به ایران
سفر تیم ملی تکواندو به مکزیک
   


به یاد بسیجی شهید «بهرام صفری»
حسین(ع) امروز خمینی است
شهید «بهرام صفری» تابستان 1345 در روستای دشتچی در خانواده‌ای زحمت‌کش متولد شد.
در کودکی از مهر و محبت مادر محروم شد و با عشق و علاقه درس را با مشقت ادامه داد و در سن نوجوانی عضو بسیج شد و در اوایل سال 62 وارد منطقه جنگی شد.
در وصیت‌نامه‌اش آمده است:
خدا را شکر می‌کنم که این توفیق را به من داد و در این نوجوانی توانستم با حضورم به ندای حسین زمان لبیک گویم و دین خدا را حمایت کنم.
ای دوستان! نماز نماز نماز اولین عشق به خداست.
ای دوستان! عاشورا عاشورا عاشورا را هر روز با علاقه بخوانید.
ای دوستان! کربلا کربلا کربلا امروز ایران است غافل نشوید وگرنه دوباره یزید می‌آید.
ای دوستان! حسین حسین حسین امروز خمینی است قدر او را با اطاعت بدانید. آری این قهرمان بسیجی پس از مدتها حضور در جبهه عاقبت در عملیات در دوم اسفند 1362 با افتخار به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
وزیر ورزش و جوانان با تجلیل از تیم ملی والیبال گفت، والیبال ایران به پدیده‌ای در ورزش جهان تبدیل شده است.
وزیر ورزش و جوانان پنجشنبه شب با حضور در هتل المپیک، محل اقامت ملی‌پوشان والیبال از آنها تجلیل کرد. محمد عباسی در جمع والیبالیست‌ها گفت: همه شما می‌دانید زمانی که خارج از ایران مشغول رقابت‌های لیگ جهانی بودید، چه شوری در داخل ایجاد کردید. این شور خودباوری شما را در خارج از ایران تقویت کرد. همه قبول دارند والیبال ایران به پدیده‌ای در ورزش جهان تبدیل شده است. نخستین تجربه شما در لیگ جهانی بود که برابر تیم‌های باقدرت که سابقه چندین دوره حضور در لیگ جهانی را داشتند، نتایج خوبی به دست آوردید. این نشانه خودباوری و قابلیت‌های فردی ملی‌پوشان است.
عباسی با اشاره به جلسه هیات دولت به ملی‌پوشان گفت: همه ما به نتایج شما افتخار می‌کنیم. هفته گذشته در جلسه هیات دولت درباره همین موضوع صحبت کردم که قرار شد قبل از بازی با‌ آلمان به جمع شما بیایم و "خسته نباشید" بگویم. شما دو بازی سرنوشت‌ساز را پیش رو دارید که نتیجه تمام تلاش‌های شماست. می‌دانید توقع‌ها را بالا برده‌اید اما هر نتیجه‌ای که رقم بخورد، مردم باز هم به شما می‌بالند. در مجموع تاکید می‌کنم با هیچ زبانی نمی‌توانیم احساس قلبی‌ام را بیان کنم. شما هدفتان شاد کردن دل مردم بوده ولی ما برای تلاش‌هایتان پاداشی در نظر گرفته‌ایم که دقیقش را آقای داورزنی خواهد گفت. در ادامه محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال گفت: درباره پاداش نیز هم اکنون چیزی نمی‌گویم، بعد از مسابقه دوم برابر آلمان درباره آن حرف می‌زنیم تا وزیر محترم ورزش پاداش‌ها را بالاتر ببرد. همچنین قرار شد ملاقاتی با رئیس‌جمهور داشته باشیم تا والیبالیست‌ها به اندازه فوتبالیست‌ها پاداش داشته باشند. در هر حال اگر به ورزش موفق تسهیلات داده می‌شود، باید به دیگر رشته‌های موفق نیز همان تسهیلات داده شود تا دلخوری ایجاد نشود. پس از صحبت های داورزنی، عباسی عنوان کرد: پاداش 50 میلیونی که به فوتبالیستها داده شده پس از بازی با آلمان به والیبالیست‌ها هم پرداخت می‌شود .
مشکلات تمام شده است
پس از این نشست صمیمانه وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: تعلیق فدراسیون‌ها مسئله‌ای بود که در گذشته وجود داشت و حالا کاملا برطرف شده است. ما باید اقتدار داخلی خودمان را در ورزش حفظ کرده و تحت تاثیر عوامل خارجی قرار نگیریم. باید اثرگذاری داشته باشیم. باید در عرصه جهانی از قواعد و اقتدار خودمان حمایت کنیم. وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: درباره تعلیق‌ها هیچ نگرانی‌ای نمی‌بینم؛ چرا که معتقدم مشکلات از بین رفته است. درباره فدراسیون کشتی نیز باید بگویم که انتخابات فدراسیون‌ها باید به موقع برگزار شود. مجمع دمکراتیک فدراسیون‌ها نیز مسئول برگزاری انتخابات است که خود این مجمع تصمیم گرفت تا انتخابات فدراسیون کشتی برگزار نشود. هیچ نامه تعلیقی از طرف فدراسیون جهانی کشتی ندیدم و چیزی به دست من نرسیده است. عباسی درباره وضعیت محمد رویانیان در پرسپولیس هم گفت: مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به کار خود ادامه می‌دهند. ما نیز از آنهاحمایت می‌کنیم اما ممکن است به دلیل مسائل مدیریتی تغییراتی ایجاد شود. ستاد نیروهای مسلح موافق به ادامه کار رویانیان در پرسپولیس نیست اما ما پیگیر هستیم.

 


پایان زمان نقل و انتقالات
طبق اعلام قبلی مسئولان سازمان لیگ برتر فرصت نقل و انتقلات سیزدهمین دوره لیگ برتر به پایان رسید. در همین ارتباط حجت‌الله بهمنی روابط عمومی سازمان لیگ گفت: طبق اعلام قبلی فرصت نقل و انتقالات روز گذشته در تاریخ 20 تیر به پایان رسید. در مورد تمدید این زمان هنوز چیزی اعلام نشده است.البته این احتمال وجود دارد که زمان نقل و انتقالات تا فردا تمدید شود.
بازگشت استقلال
کاروان تیم فوتبال استقلال تهران بعد از برپایی اردوی یک هفته‌ای در اوکراین به تهران برگشت.
امیدواری مدیرعامل ملوان
صادق درودگر مدیرعامل باشگاه ملوان گفت: در فصل گذشته باید نتیجه بهتری می‌گرفتیم. امیدوارم در فصل جدید طبق قابلیت‌هایمان نتیجه بگیریم.
دعوت استقلال از دیناموکیف
علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال در نشستی با مدیرعامل باشگاه دینامو کیف اوکراین از وی دعوت کرد تا همراه با تیم فوتبال دیناموکیف به تهران سفر کند. همچنین مقرر شد پروتکل همکاری میان دو باشگاه هم به امضا برسد.
ثبت قرارداد اعضای تیم پرسپولیس
مربیان و بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس پس از دیدار با ملوان بندرانزلی راهی هیات فوتبال استان تهران شدند و قراردادهای خود را در حضور شیرازی، رئیس هیات فوتبال استان تهران به ثبت رساندند.لازم به یادآوری است که بازی پرسپولیس و ملوان با تساوی بدون گل به پایان رسید.
تمدید قرارداد ساموئل با استقلال
ساموئل هافبک اهل ترینیداد‌ و توباگوی استقلال برای تمدید قراردادش با آبی‌ها به توافق رسید. وی روز گذشته وارد تهران شد.
آخرین بازی تدارکاتی پرسپولیس
تیم فوتبال پرسپولیس در آخرین بازی تدارکاتی خود چهارشنبه هفته آینده به مصاف تیم فوتبال سایپا خواهد رفت.
تغییرات در دپارتمان داوری
رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت که پس از تکمیل آیین‌نامه کمیته داوران فردی را برای تصدی ریاست دپارتمان داوری به دبیرکل فدراسیون معرفی می کند. اصفهانیان ادامه داد: قبلا محمد فنایی را برای تصدی این پست معرقی کرده بودم اما چون اینکار قبل از تدوین آیین نامه کمیته بود، فعلا منتفی است.
تبرئه بازیکن تراکتورسازی
ایران پوریان بازیکن تیم تراکتور سازی که در تست دوپینگ نتیجه آزمایش مثبت اعلام شده بود پس از ارایه مستندات، تبرئه شد.
بازگشت کی روش به تهران
کارلوس کی‌روش که سفری به برزیل داشته بود، این کشور را به مقصد پرتغال ترک کرد تا دیداری با خانواده خود داشته باشد. قرار است سرمربی تیم ملی فوتبال هفته آینده به ایران بازگردد و تمرینات تیم ملی را دنبال کند.
زمان خداحافظی توتی
کاپیتان باشگاه رم زمان کناره‌گیری خود از دنیای فوتبال را اعلام کرد. توتی گفت: فصل آینده آخرین فصلی است که پیراهن رم را بر تن خواهم کرد.
3 بازیکن جدید در مس
باشگاه مس کرمان روز گذشته فرزاد محمدی مهاجم و شیرازی مدافع نفت مسجد سلیمان را جذب کرد. ابرقویی مدافع تیم آلومینیوم هرمزگان هم با عقد قرارداد رسمی به مس کرمان پیوست.
مصاف راه آهن و سپاهان
تیم فوتبال راه آهن روز دوشنبه در ششمین بازی تدارکاتی و آماده سازی پیش از آغاز فصل خود به مصاف تیم سپاهان می رود.
حاتمی در فولاد
فرزاد حاتمی مهاجم فصل گذشته استقلال پنجشنبه شب آخرین مذاکرات خود را با مسئولان فولاد انجام داد و به مدت یک فصل با این تیم قرارداد امضا کرد.
تمدید قرارداد حاج صفی
احسان حاج صفی ملی پوش سپاهان پنجشنبه رسما قرارداد خود را به مدت دو فصل با زردپوشان تمدید کرد.

 


10 باشگاه لیگ برتری همچنان بدهکارند و طبق رای کمیته انضباطی حق ثبت قراردادها را ندارند در حالیکه زمان نقل و انتقالات پنجشنبه شب به پایان رسیده است.
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پایان لیگ دوازدهم اعلام کرد باشگاه‌های بدهکار حق ثبت قرارداد بازیکنان‌شان را برای فصل آینده ندارند و تا زمانی که بدهی‌های‌شان را پرداخت نکنند فعالیت‌های فوتبالی آنها تعلیق است.13 باشگاه لیگ برتری نام‌شان در فهرست باشگاه‌های بدهکار بود. مسئولان کمیته انضباطی بارها به این سوال خبرنگاران ورزشی پاسخ دادند که آیا می‌توانید استقلال و پرسپولیس را از لیگ بخاطر بدهی حذف کنید؟ که آنها نیز گفتند همه برابر قانون یکسان هستند حتی دو باشگاه بزرگ و پرطرفدار پرسپولیس و استقلال. زمان موعود فرا رسید و نقل و انتقالات لیگ سیزدهم طبق اعلام مسئولان سازمان لیگ ساعت 24 روز پنجشنبه 20 تیرماه به پایان رسید. همه منتظر بودند بدانند که وضعیت ثبت قرارداد بازیکنان استقلال و پرسپولیس و سایر باشگاه‌های بدهکار چگونه خواهد بود؟پرسپولیس اما روز پنجشنبه قرارداد تمامی بازیکنانش را در هیئت فوتبال تهران ثبت کرد. این در حالی است که باشگاه استقلال به دلیل برپایی اردو در اوکراین این کار را انجام نداد. اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی در مورد وضعیت باشگاه‌های بدهکار و چگونگی ثبت قرارداد بازیکنان پرسپولیس و سایر باشگاه‌های بدهکار در هیئت‌های فوتبال، گفت: تا جایی که من می‌دانم فقط سه باشگاه لیگ برتری از جمع 13 باشگاه بدهکار بدهی‌هایشان را تسویه کردند. گسترش فولاد تبریز، سایپا و راه آهن باشگاه‌های بدهکار لیگ برتری هستند که بدهی‌های‌شان را به طور کامل تسویه کردند. تراکتورسازی و صبای قم نیز بخشی از بدهی‌هایشان را پرداخت کرده‌اند اما تسویه حساب کامل نشده است.رئیس کمیته انضباطی در مورد اینکه پس چطور تقریبا تمامی باشگاه‌های بدهکار قراردادهایشان را ثبت کرده‌اند، گفت: من نمی‌دانم در این دو روز پنجشنبه و جمعه چه اتفاقی رخ داده است. شاید باشگاه‌های بدهکار اقداماتی در مورد بدهی‌ها‌یشان در این دو روز انجام داده‌اند که ما از آن بی‌خبریم . حالا باید به انتظار روشن شدن ماجرا نشست و دید که آیا باشگاه های بدهکار بدهی خود را پرداخت کرده اند یا اینکه قانون را دور زده اند و بدون تسویه حساب مالی با طلبکاران خود ، اقدام به ثبت قرارداد بازیکنان خود نموده اند؟! در صورتی که باشگاه ها اقدام به دور زدن قانون کرده باشند، باید فدراسیون فوتبال را به عنوان مقصر اصلی قلمداد کرد زیرا آقایان چند هفته قبل قانونی را وضع کرده اند که خودشان توانایی اجرای آن را نداشته اند!

 


سرپرست سازمان لیگ می گوید می گوید در دیدار اخیر مسئولان فدراسیون فوتبال با رئیس مجلس شورای اسلامی گام هایی بلند برای فوتبال کشور برداشته شده است.
اعضای اصلی فدراسیون فوتبال عصر پنجشنبه راهی بهارستان شدند و با علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی دیدار کردند. در این دیدار رئیس مجلس از مسئولان فدراسیون خواست تا دو کارگروه ویژه برای تدوین قوانین باشگاهداری و حمایت از تیم های ملی تشکیل دهند. مهدی تاج سرپرست سازمان لیگ برتر در این باره گفت: در این دیدار ما از ریاست محترم مجلس خواستیم تا نمایندگان محترم با کمک به فوتبال در تدوین نظام باشگاهداری ، زمینه ساز پیشرفت فوتبال مان شوند.من در این دیدار برای آقای لاریجانی تشریح کردم که بر اساس استانداردهای فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا که ما هم چاره ای غیر از گام برداشتن به آن سو نداریم ، باشگاه ها بخش عمده درآمدهایشان یعنی بیش از 20 درصدش را از سود حاصل از برگزاری بازی‌ها در روز مسابقه کسب می کنند. به همین دلیل چاره ای نخواهیم داشت غیر از واگذاری مالکیت ورزشگاه ها به باشگاه‌های ورزشی. وقتی باشگاه مالک ورزشگاه باشد، خودش بلیت فروشی می کند. تبلیغات دور زمین را می گیرد و خودش فروش اقلام ورزشی را بر عهده می گیرد و با این مکانیسم می تواند درآمدزایی کند. تاج ادامه داد: طرح دومی هم بود که مورد توجه ریاست مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. اینکه قانونی وضع شود تا تیم ها به جای برداشت مستقیم از بودجه های دولتی و بی پاسخگویی ، این پول را در ازای پخش تلویزیونی بازی ها بگیرند و بر اساس رتبه ای که در لیگ برتر یا جام حذفی بدست می آورند. قرار شد تا ما در کوتاه ترین مدت ، یک لایحه خوب بنویسیم به همراه لایحه حمایت از تیم ملی در اختیار مجلس محترم قرار بدهیم تا نمایندگان مردم بعد از کار کارشناسی با طرحی دو فوریتی بتوانند این قوانین را تصویب کنند.

 


ماه ژوئن که مصادف با صعود به رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل بود تا سال‎های سال در خاطر ایرانی‌ها خواهد ماند. پس از اینکه ایران حضور در رقابتهای جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را از دست داد "کارلوس کی‌روش"با این تیم مجددا طلایه‌دار تیم‌های آسیایی شده است.
سایت فدراسیون بین المللی فوتبال - فیفا - در گزارش ویژه ای پیرامون تیم ملی ایران نوشت: صرفنظر از جواز حضور در جام جهانی برزیل، تیم ملی ایران به خاطر نتایجی که در مقدماتی جام جهانی در ماه گذشته کسب کرد 15 پله در جدول رده بندی فیفا ارتقا پیدا کرد تا آنجا که این تیم را در رده 52 جهان قرار داد.روند درخشان پیروزی‌های ایران در ماه ژوئن از دوحه آغاز شد جایی که ایرانی‎ها با تک گل رضا قوچان نژاد مقابل قطر به برتری رسیدند. این تیم سپس در تهران با نتیجه 4 بر صفر تیم لبنان را در هم کوبید. قوچان‌نژاد، محمدرضا خلعتبری و کاپیتان جواد نکونام گل‎های ایران را به ثمر رساندند. اما بی تردید بزرگترین نتیجه تیم ایران در ماه ژوئن به پیروزی مقابل کره جنوبی در اولسان باز می‌گردد.قوچان نژاد در این بازی دوباره گلزنی کرد که این پنجمین و مهم‎ترین گل این بازیکن برای فوتبال ایران بود؛ گلی که سبب شد ایران با 16 امتیاز بالاتر از کره جنوبی در صدر گروه A قرار بگیرد و راهی جام جهانی 2014 برزیل شود.فوتبال ایران در سال 2012 در جایگاه 59 رده بندی فیفا قرار داشت و در سال قبل از آن‌هم در جایگاه 67 بود. این پیروزی‎ها سبب شد که فوتبال ایران به بالاترین رده بندی سال دست پیدا کند.
فوتبال ایران رقابتهای مقدماتی جام جهانی برزیل را خوب آغاز نکرد و از سه مسابقه فقط 4 امتیاز کسب کرد: پیروزی مقابل ازبکستان، یک تساوی مقابل قطر و شکست برابر لبنان. ایران پس از اینکه در دیدار چهارم کره جنوبی را شکست داد و به ازبکستان باخت به موقع تغییر جهت داد و با سه پیروزی پیاپی توانست برای چهارمین بار به رقابتهای جام جهانی صعود کند.سوت پایان بازی مقابل کره جنوبی مصادف شد با شادی بی حد و حصر ایرانی‌ها در تهران و دیگر شهرها. کی‌روش که از عملکرد بازیکنانش به خوشحالی فراوانی رسیده بود، در این خصوص گفت: مهم‌ترین چیز جایی است که شما رقابتها را به پایان می رسانید و نه جایی که آن را آغاز می‌کنید. ما موفق به انجام کاری شدیم که هر تیمی توان انجام آن را ندارد. جا دارد که از همه بازیکنانم به خاطر تلاش‌هایی که در رقابتهای مقدماتی انجام دادند تشکر کنم و همین طور فدراسیون فوتبال ایران.

 


تیم ملی بسکتبال ایران در ادامه جام ویلیام جونز موفق به پیروزی 86 بر 62 مقابل نماینده آمریکا شد.
تیم ملی بسکتبال در ادامه بازیهای بدون باخت ویلیام جونز با تیم آمریکا روبرو شد و این تیم را با نتیجه 86 بر 62 شکست داد. در اولین دیدار دیروز تیم لبنان شکست دیگری را با نتیجه 69 بر 67 مقابل اردن متحمل شد. بعد از این دیدار ایران با آمریکا روبرو شده و در کوارترهای اول، سوم و چهارم با نتایج 26 بر 11، 25 بر 22 و 20 بر 14 برنده شد. کوارتر دوم بازی 15- 15 مساوی تمام شد. در این دیدار صمد نیکخواه، امیر صدیقی و محمد حسن زاده غایب بودند اما اوشین ساهاکیان که با مصدومیت در بازی دیروز غایب بود در ترکیب اولیه تیم همراه کامرانی، آفاق، جمشیدی و حدادی به میدان رفت.

 


وزیر ورزش روسیه برای سفر به ایران ابراز تمایل کرد.
در حاشیه مسابقه‌های وزنه‌برداری بازی‌های دانشجویان جهان وزیر ورزش روسیه برای سفر به ایران در گفت‌وگو با سرکنسول ایران در کازان ابراز تمایل کرد و درخواست داشت که شرایط برای سفر و دیدار با مقامات ورزشی ایران مهیا شود. پیش از این و به دنبال سفر محمد رویانیان و علی دایی به کازان و امضای قرارداد همکاری با باشگاه فوتبال روبین کازان، میخانوف رئیس جمهور و موتکو وزیر ورزش تاتارستان نیز برای سفر به ایران ابراز تمایل کردند که وزیر ورزش روسیه پس از اطلاع از درخواست مقامات تاتارستان برای سفر به ایران از سرکنسول ایران در کازان خواست که شرایط را برای حضورش در ایران فراهم کند.

 


اعضای تیم ملی تکواندو ایران برای حضور در بیست و یکمین دوره رقابتهای قهرمانی جهان صبح پنجشنبه تهران را به مقصد "پائوبلا"ی مکزیک ترک کردند.
این دوره از رقابتها 24 تیرماه به میزبانی مکزیک با حضور 871 تکواندو کار از سراسر جهان در شهر "پائوبلا" آغاز می شود. در حالی که تیم چهار نفره بانوان یک روز زودتر تهران را به قصد حضور در این مسابقات ترک کرده بود، بامداد پنجشنبه نیز اعضای تیم مردان و رئیس و دبیر فدراسیون به همراه دو داور بین المللی راهی مکزیک شدند. اميد عميدي،‌ مسعود حجي زواره،‌ محمد خمسه،‌ سجاد مرداني،‌ بهنام اسبقي،‌ هادي مستعان،‌ احسان نقيب زاده و مهدي خدابخشي اعضای تیم ، سيد محمد پولادگر سرپرست تيم‌،‌ غلامحسن ذوالقدري مدير تيم،‌ مرتضي كريمي سرمربي مرتضي سلطاني و هادی افشار مربيان تيم، شهرام اربابي و حافظ مهدوي به عنوان داور بين المللي راهی مکزیکو سیتی شدند. طبق برنامه اعلام شده از سوی کمیته برگزاری، مسابقات تکواندو قهرمانی جهان در سال 2013 از روز 24 تیرماه (15 جولای) با برگزاری مبارزات اوزان 46- کیلوگرم بانوان و 58- کیلوگرم مردان آغاز می‌شود که فریده رشیدی و هادی مستعان نمایندگان کشورمان خواهند بود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10