(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 22 تـیـر 1392 - شماره 20540

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان
عروس هزارداماد (یادداشت روز)
سپر! (گفت و شنود)
با حضور رئیس‌جمهور 4 پروژه عمرانی و صنعتی در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
کیهان و خوانندگان
در خانه ملت صورت گرفت
نخستین جلسه رایزنی روحانی با نمایندگان درباره انتخاب وزیران
آخرین شیرین‌کاری آقای به هر قیمت مخالفم!(خبر ویژه)
درخواست فتنه‌گران از آمریکا برای افزایش تحریم‌ها(خبر ویژه)
1+5 دچار شکاف شده و قادر به مذاکره با ایران نیست(خبر ویژه)
عبدی: اصلاح‌طلبان می‌خواستند با یک برد مجانی گذشته خود را پاک کنند(خبر ویژه)
محفل انس با قرآن در حرم مطهر حضرت‌عبدالعظیم ‌حسنی
 


اللَّهُمَّ قَوِّنِي فِيهِ عَلَى إِقَامَةِ أَمْرِكَ وَ أَذِقْنِي فِيهِ حَلاوَةَ ذِكْرِكَ وَ أَوْزِعْنِي فِيهِ لِأَدَاءِ شُكْرِكَ بِكَرَمِكَ وَ احْفَظْنِي فِيهِ بِحِفْظِكَ وَ سِتْرِكَ يَا أَبْصَرَ النَّاظِرِينَ
خدايا در اين ماه براى برپاداشتن امرت نيرومند ساز مرا،و شيرينى ذكرت را به من بچشان،و اداى شكرت‏ را به من الهام فرما،و به نگهدارى و پوششت نگاهم بدار،اى بيناترين بينندگان.

 


تحمیل سرنوشت «دولت اصلاحات»‌ به «دولت اعتدال»، یکی از اولویت‌بندی‌های اصلی طیف ساختارشکن و تندرو به شمار می‌رود. این جریان همان‌گونه که در پوشش اصلاحات، «ضد اصلاحات» را در پیش گرفت و موجی از ناکارآمدی، ناراضی تراشی، درگیری درون حاکمیت، آشوب‌افکنی و قفل کردن امور ملی را پدید آورد، اکنون درصدد است با مصادره و تحریف شعار دینی و عقلانی «اعتدال» که از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی مطرح شده، همان جریان «ضد اعتدال» (افرط و تفریط) را باز تولید کند. طیف مذکور به رئيس‌جمهور و دولت جدید به چشم یک «پل گذار» و «نردبان» می‌نگرد.
آنها مدعی‌اند به خاطر اعلام حمایت- از سر اضطرار- از دکتر روحانی در انتخابات، باید در کابینه به مثابه یک شرکت سهامی شریک شوند یا به دولت خط اصلی را بدهند؛ با این تفاوت که از این دخالت و شراکت سود ببرند اما در زیان‌های محتمل که از رهگذار ترویج تندروی حادث خواهد شد، سهیم نباشند. به این ترتیب می‌توان مخالف‌خوانی را از سال دوم و سوم فعالیت دولت، آغاز کرد و تبدیل به اپوزیسیون آن در انتخابات بعدی (سال 1396) یا حتی زودتر از آن در انتخابات مجلس دهم (1394) شد. افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی آشکارا و بی‌تعارف می‌کوشند رای مردم به شعار اعتدال آقای روحانی را رای به اصلاح‌طلبی مورد ادعای خود جا بزنند و با این شیوه پیشاپیش، قالبی خودساخته برای دولت جدید و مشی و استراتژي آن ببندند. همه این پروژه البته با حفظ فاصله ایمنی! با دولت و رئيس‌جمهور جدید صورت خواهد گرفت و لحن طلبکاری و مؤاخذه‌گری کنار گذاشته نخواهد شد. آنها این روش را از پدرخوانده‌های حامی خود در اروپا و آمریکا یاد گرفته‌اند.
سه‌شنبه گذشته آقای «ن-ق» از اعضای حزب منحله مشارکت در مصاحبه با روزنامه شرق و درکنار اینکه ادعا می‌کرد اصلاح‌طلبان سهمی از کابینه نمی‌خواهند، پیش‌بینی کرد نسبت این طیف به اصولگرایان در کابینه 100 به 5 باشد. او در عین حال روز گذشته به خبرگزاری ایسنا گفته است «دولت اعتدال به دلیل اینکه خود را از وابستگی جناحی جدا کرده، از نوعی آزادی برخوردار است اما از سویی خود دولت هم باید مسئولیت شکست احتمالی خود را بپذیرد». این یعنی شراکت در غنیمت و طفره از زیان‌های احتمالی که در هیچ قراردادی پذیرفته نیست. اما مسئله مهم‌تر این است که آیا طیف مورد اشاره، اهل طالع بینی و غیب‌گویی هستند که پیشاپیش در جبین دولت هنوز تشکیل نشده، شکست را می‌بینند یا از مسائلی خبر دارند که افکار عمومی بی‌خبرند!؟ چرا از همین حالا باید رئيس‌جمهور جدید را تهدید به شکست کرد، صرفاً به این خاطر که به اقتضای عقل و شرع و قانون وعده کرده مستقل از نگاه‌های جناحی تصمیم بگیرد؟ آیا جریانی که نامزد آنها طبق نظرسنجی‌های انتخاباتی خودشان 7 تا 11 درصد بیشتر رای نداشت- و به همین دلیل او را مجبور کردند کنار بکشد تا روغن ریخته را نذر امامزاده کنند- و جریانی که به تصریح آقای «ع» عضو مستعفی حزب مشارکت حداکثر 10 درصد درمشارکت مردم سهم داشت، حق دارد که توقع 95 درصدی از کابینه داشته باشد و با این همه ادعا کند که سهم نمی‌خواهد؟!
عبرت‌های دولت سازندگی و دولت اصلاحات هنوز فراموش نشده و سزاوار درس‌آموزی است. ترویج یک سویه سیاست تعدیل اقتصادی که تورم لجام گسیخته را تا مرز رکورد بی‌سابقه 49 درصد رساند در کنار زراندوزی، اشرافیگری و مسابقه تجمل طیفی از مدیران دارای گرایش‌های کارگزارانی، مردم را به ستوه آورد و کار را به بروز برخی نارضایتی‌های فراگیر- و بعضاً اعتراضات اقشار حاشیه‌نشین در برخی شهرهاـ کشاند. همزمان آن‌گونه که رهبر معظم انقلاب بارها هشدار می‌دادند، غفلت از شبیخون فرهنگی دشمن، موجب برخی آسیب‌های جدی فرهنگی و اجتماعی و اخلاقی در جامعه می‌شد. ضلع سوم ماجرا، سیاست تنش‌زدایی یکطرفه دولت وقت بود که موجب طلبکارتر شدن اروپا و آمریکا گردید و به خروج تهدید‌آمیز 17 سفیر اروپایی از تهران در سال 75 انجامید. انتخابات سال 76 در چنین فضای به هم ریخته‌ای برگزار شد و آقای ناطق‌نوری درحقیقت چوب عملکرد دولت آقای هاشمی را که هم طیف او محسوب می‌شد، خورد. موضوع تکان‌دهنده در این میان آن است که آقای حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران تازه 15 سال بعد در مصاحبه با روزنامه اعتماد فاش می‌کند که 6 ماه پیش از انتخابات 76 (پاییز و زمستان 1375) از آقای هاشمی استفسار کرده و او گفته که بروید سراغ حمایت از آقای خاتمی! یعنی حمایت‌های بی‌شائبه آقای ناطق‌نوری در مجالس چهارم و پنجم از دولت سازندگی موجب آن نشد که طیف کارگزاران و لیدر آنها در انتخابات 76 کنار او بمانند و ریل خود را- اعلام نشده و بی‌سر و صدا- عوض نکنند. اکنون طیفی از همین کارگزارانی‌ها برای دولت اعتدال دندان تیز کرده‌اند. آیا از نگاه آنان روحانی ارجمندتر از ناطق است؟!
اما دولت پس از سازندگی، دولتی ائتلافی بود که طیفی متناقض از چپ و راست‌های سابق را دورهم جمع کرده یا به اعتبار بهتر سهمی به هر یک از این طیف‌های کارگزارانی و چپ تجدیدنظرطلب(مشارکتی‌های بعدی) داده بود. بنابراین زیر تقسیم‌بندی‌‌های جعلی خودساخته زد و تقسیم‌بندی اصلاح‌طلب- محافظه‌کار را در میان نهاد. جل‌الخالق! سیاستمدارانی که اغلب آنها طی 20 سال گذشته مدیران دولت بودند و وضعیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی را خوب یا بد ساخته بودند، این بار سند زمین بازی «تحول‌خواهی و اصلاح‌طلبی» را به نام خود می‌زدند و جریان حامی انقلاب را محافظه‌کار و انحصارطلب و تمامیت‌خواه می‌خواندند! و... شد آنچه که از فجایع کم‌سابقه بر سر عنوان مقدس و مظلوم اصلاحات و اصلاح‌طلبی آمد. اتوبوسی که خوب بود، قطار قطار نیرو در دستگاه‌ها پیاده کردند و هر نیروی خدمتگزاری را که بوی حریت و طرفداری از نظام و انقلاب می‌داد حذف کردند. پای اپوزیسیون را به ساختار باز کردند و بنای تعارض با دیگر اجزای حاکمیت- ابتدا مجلس پنجم و سپس قوه قضائیه و شورای نگهبان و سپاه پاسداران و حوزه‌های علمیه و روحانیت- را گذاشتند. تا توانستند از کار‌آمدی دولت کاستند و فتیله حاکمیت دوگانه و آشوب خیابانی را بالا کشیدند. هر چه از تسلیم‌طلبی در مقابل غرب دم ‌زدند و جام زهر تسلیم را به نظام تعارف ‌کردند، در داخل بیشتر بنای ناسازگاری را ‌گذاشتند تا آنجا که سیاست فشار به نظام و تهدید به استعفا و خروج از حاکمیت را پیشه کردند و تا مرز اعلام اینکه انتخابات مجلس هفتم را برگزار نمی‌کنند، پیش رفتند. کار افراط‌گری و رادیکالیسم کور را به آنجا رساندند که شورای شهر اول تهران قفل شد و دولت اصلاحات مجبور به اعلام انحلال آن گردید.
حکایت بلبشوی «دولت- شرکت اصلاحات» و ناکارآمدی آن را باید در نوشتاری مستقل بحث کرد. نگارنده مایل است اگر فرصتی پدید آید دوره 6 جلدی مجموعه «اصلاحات- ضد اصلاحات» را که بالغ بر 10 سال پیش و از جمله در حوزه «اصلاحات اقتصادی» به نگارش درآمده تقدیم رئيس‌جمهور منتخب کند. به خاطر تعارضات سه ضلع اقتصادی کابینه اصلاحات (وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی) تدوین و شروع اجرای «طرح ساماندهی اقتصادی» قریب 3 سال زمان برد. اول شهریور 1379 در حالی که کمتر از 11 ماه تا پایان دولت زمان باقی بود، آقای خاتمی در هفته دولت اعلام کرد «بخشی از ناکامی‌های طرح ساماندهی اقتصادی به خاطر ناموفق بودن مدیریت‌هایی بوده که ما داشتیم یعنی کار انجام نمی‌دادند. طرح‌هایی که بنا بوده مثلاً طرف 6 ماه تهیه شود، فراهم نشد». یک سال بعد، دولت دوم اصلاحات روی کار آمد. اما در این دولت شترگاو پلنگی نیز تعارضات ادامه داشت. آقایان طهماسب مظاهری، محمد ستاری فر و (مرحوم) محسن نوربخش با هم سازگار نبودند... حالا سوم اردیبهشت 1383 یعنی هفتمین سال دولت اصلاحات بود و آقای خاتمی مجبور شد حقیقتی را که 5-4 سال بود در میان اقتصاددانان و رسانه‌ها هشدار داده می‌شد اما از سوی دولت انکار می‌گردید، بپذیرد و با اشاره به برکناری همزمان آقایان مظاهری و ستاری‌فر بگوید «این دو دستگاه ]وزارت اقتصاد و سازمان مدیریت [که پشتوانه حرکت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورند، در آنجایی که باید به هم می‌رسیدند، هماهنگی پیدا نمی‌کردند و جرقه می‌زدند[!] این موضوع از دو سال پیش ادامه یافت و بنده توفیق نداشتم که هماهنگی را بین آنها ایجاد کنم. حتی منشوری مکتوب میان دو دستگاه نوشته شد ولی متأسفانه به خاطر روش‌های سلیقه‌ای این چفت شدن ایجاد نشد. نتیجه این ناهماهنگی را سال گذشته در مسئله پرداخت حقوق و مزایای کارمندان که به شدت بنده را نگران کرد، دیدیم».
به این کلمات قصار توجه کنید: ‌«نسبت به سیاست‌های اقتصادی گذشته [تعدیل] انتقاد وجود داشت ولی کابینه آقای خاتمی هماهنگ با طرح ساماندهی نبود. این مدیران به تعدیل اقتصادی عقیده داشتند و موجب نابسامانی اقتصادی حاکم بر جامعه امروز شدند»‌(رسول منتجب‌نیا،‌19 تیر 1380). «تیم اقتصادی دولت، آلیاژی و شکننده است. رک بگویم، قابل قبول نیست که بعد از گذشت 5/3 سال تازه شاهد بروز اختلاف میان دو نظریه اقتصادی در یک کابینه مشترک باشیم. سیستم اقتصادی آقای خاتمی آلیاژی است و آزمون و خطاهای زیادی در این 5/3 ساله داشته اما چون آلیاژها ذاتاً ناهمگونند، نمی‌توان کاری کرد» (محمد عطریانفر،13 بهمن 1379). «تیم اقتصادی دولت خاتمی تیم متجانسی نبود که بتواند مسائل را به طور هماهنگ پیگیری کند. کسانی که در دولت سابق، تفکر سیاست تعدیل اقتصادی را تعقیب می‌کردند، با بن‌بست مواجه شدند و قطعاً در دولت خاتمی هم ناموفق عمل کردند و برای اقتصاد کشور ایجاد مشکل کردند» ( محمد سلامتی دبیر کل سازمان مجاهدین انقلاب، 30 بهمن 1379). « فکر می‌کنند با بیل و کلنگ می‌شود کشاورزی را درست کرد. مشکل اصلی در سازمان مدیریت است. تا اینها سرکار هستند وضع بهتر از این نمی‌شود» (عیسی کلانتری وزیر کشاورزی، دوم شهریور 1380) و ... مرور این اظهارات خود مثنوی هفتاد من کاغذ است.
منطق کیهان در این عرصه روشن است. «مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود». اکنون که رئيس‌جمهور جدید با شعار اسلامی اعتدال روی کار ‌آمده، باید مراقب بود که فرصت‌طلبان غدار- این عروسان هزار داماد سرخور- سرنوشت تیره «اصلاحات» را در قبال دولت امید و تدبیر تکرار نکنند. البته چنین هشداری تاوان و مجازات دارد و این تاوان همین توپخانه پر حجم خشم و اهانت و ناسزا و دروغی است که این روزها به سوی کیهان شلیک می‌شود؛ پیداست که این روزنامه دست بر نکته‌ای استراتژیک گذاشته که این همه جیغ از سوی سلسله جنبان افراط و تندروی بلند شده است.

محمد ایمانی

 


گفت: روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت‌های وابسته به مدعیان اصلاحات همراه با رسانه‌های بیگانه و روزنامه‌ها و سایت‌های حلقه‌‌انحرافی و سایت احمد توکلی حمله سراسری و هماهنگی را علیه کیهان سازماندهی کرده و کلید زده‌اند.
گفتم: چه نعمتی بالاتر از اینکه، مدعیان اصلاحات و اصحاب وطن‌فروش فتنه 88 و حلقه انحرافی و رسانه‌های بیگانه، دشمن کیهان باشند.
گفت: همه جیلیز و ویلیز آنها به خاطر این است که چرا کیهان توصیه کرده اصحاب فتنه 88 در کابینه نباشند.
گفتم: یعنی انتظار داشتند که ستون پنجم آمریکا و اسرائیل و انگلیس، در کابینه آقای روحانی حضور داشته باشند؟! عجب رویی دارند؟!
گفت: پس جیغ و داد آنها علیه کیهان نشان می‌دهد که تیر کیهان دقیقا به هدف خورده است.
گفتم: یک عده‌ای از اراذل و اوباش به قلعه یک روستا حمله کرده بودند، یکی از اهالی روستا، از بالای دیوار قلعه سنگی به سوی آنها انداخت و ملاج رئیس اراذل را شکافت، رئیس اراذل با عصبانیت خطاب به او گفت؛ مرد حسابی! مگر سپر به این بزرگی را نمی‌بینی که می‌زنی توی ملاجم؟!

 


بندرعباس- خبرنگار کیهان:
همزمان با بیست و یکمین سفر رئیس‌جمهور به استان هرمزگان در روز پنجشنبه 4 پروژه عمرانی و صنعتی- مهر ماندگار- با اعتبار بالغ بر دو هزار و 200 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
محمود احمدی‌نژاد، در آیین افتتاح این پروژه‌ها گفت: در ابتدای دولت نهم در صنعت نفت و گاز شرکت‌های خارجی بداخلاقی کرده، کارها را رها کردند و رفتند با این خیال که ایران به بن‌بست خواهد رسید و دیگر نخواهد توانست این صنعت را زنده کند.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: در زمان این بیگانگان حداکثر سرمایه‌گذاری در این صنعت یک میلیارد دلار در سال بود. این در حالی است که در حال حاضر با همت متخصصان داخلی سالانه 15 میلیارد دلار در مناطق نفتی و گازی سرمایه‌گذاری می‌شود.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: اکنون پس از 100 سال بخش اعظم نفت ایران، به دست ایرانیان است و سود آن به طور کامل در جیب ملت ایران است.
وی در ادامه با اشاره به 4 پروژه مورد بهره‌برداری گفت: یکی از این پروژه‌ها، توسعه میدان نفتی هنگام است که کار بسیار بزرگی است.
رئیس‌جمهور افزود: نفت منطقه هنگام، دارای کیفیت بسیار بالاست، نفتی است سبک دارای محصولات پرارزش و مواد آلاینده کمتر به طوری که کیفیت آن حد فاصل بین گازوییل و بنزین است.
وی ادامه داد: نفت و گاز هنگام از طریق لوله زیر بستر دریا به قشم و پالایشگاه بندرعباس منتقل می‌شود که لوله‌گذاری در دل دریا با آب با جریان سرعت 5/2 متر بر ثانیه کاری بس دشوار است که متخصصان کشورمان در ایجاد تاسیسات استخراج و انتقال در میدان نفتی هنگام، کار فنی بسیار پیچیده‌ای انجام دادند.
احمدی‌نژاد میزان سرمایه‌گذاری این پروژه را 720 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: توسعه اسکله تخلیه و بارگیری مواد معدنی که برای جابه‌جایی مواد معدنی و پست 400/230 کیلوولت شهید لشکری در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس از دیگر پروژه‌های مورد بهره‌برداری است که با تجهیز کامل این اسکله میزان جابه‌جایی مواد معدنی از6 به 12 میلیون تن در سال خواهد رسید.
وی اعتبار این پروژه را 360 میلیارد تومان عنوان کرد.
رئیس‌جمهور ایران اسلامی افزود: بهره‌برداری از حوض خشک مجتمع کشتی‌سازی فراساحل یکی از نیازهای اساسی بود که برای تعمیر، ساخت و تجهیز کشتی‌های اقیانوس‌پیما از آن استفاده می‌شود که با هزینه 443 میلیون دلاری احداث و به بهره‌برداری رسید.
گفتنی است: با بهره‌برداری از طرح توسعه میدان نفتی هنگام 30 هزار بشکه به ظرفیت سوخت کشور افزوده می‌شود. همچنین با بهره‌برداری از پروژه حوض خشک و کارگاه‌های ساخت و تجهیز و تعمیر کشتی‌ها و نفتکش‌های غول‌پیکر، این ظرفیت در کشتی‌سازی به وجود خواهد آمد که کشتی‌های اقیانوس‌پیما با ظرفیت 400 هزار تن در آن پهلوگیری کنند.
لازم به ذکر است: لوح سپاسی از طرف مردم هرمزگان به پاس قدردانی از زحمات رئیس‌جمهور به دلیل اهمیت دادن به این استان توسط استاندار هرمزگان به دکتر محمود احمدی‌نژاد اهدا شد.
همچنین در این مراسم وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بهره‌برداری از حوض خشک کشتی‌سازی گفت: در زمینه کشتی‌سازی از توان بالایی برخورداریم به طوری که هم‌اکنون قرارداد ساخت کشتی با ونزوئلا منعقد شده است.
مهدی غضنفری ادامه داد: بزرگترین ناوگان کشتیرانی منطقه به جمهوری اسلامی ایران تعلق دارد. اما در خصوص کشتی‌داری در زمینه بانکرینک و تعمیر کشتی‌ها دچار نقص بودیم که با طراحی و پیاده‌سازی این حوضچه خشک قادر خواهیم بود کشتی‌های پهن پیکر را تعمیر و تجهیز کنیم.
وی در خصوص توجیه اقتصادی این طرح گفت: سالانه تعداد زیادی شناور پهن‌پیکر و نفت‌کش از این منطقه عبور می‌کنند که هر کدام هر 2 سال یک بارنیاز به تعمیر دارد که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده از طریق تعمیر این کشتی‌ها سالانه 300 میلیون یورو درآمد عاید کشور خواهد شد.
به گزارش خبرنگار کیهان از قشم، در حاشیه افتتاح طرح افزایش تولید نفت میدان مشترک هنگام توسط رئیس‌جمهور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این پروژه ملی کمتر از 2 سال به بهره‌برداری رسید.
اسفندیار حیدری‌پور افزود: تا قبل از اجرای طرح توسعه روزانه 16 هزار شبکه نفت از میدان مشترک هنگام استخراج می‌شد اما با اجرای این طرح روزانه 30 هزار بشکه نفت تولید خواهد شد.
حیدری‌پور در پایان تصریح کرد: طرح افزایش ظرفیت تولید از میدان مشترک هنگام یک طرح کاملا ایرانی است و هدف از اجرای آن بومی‌سازی و خودکفایی در این زمینه است.
از سوی دیگر، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: تاکنون 20 میلیون بشکه نفت در میدان نفتی مشترک هنگام تولید شده که سه برابر میزان تولید شرکت عمانی است و دو برابر هزینه، درآمدزایی داشته است.
به گزارش ایرنا «احمد قلعه‌بانی» در حاشیه مراسم افتتاح توسعه میدان نفتی هنگام و سه طرح دیگر که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد افزود: تاکنون ذخیره میدان نفتی هنگام 712 میلیون بشکه نفت درجا و دو تریلیون فوت مکعب گاز درجا برآورده شده است.
وی ادامه داد: با بهره‌برداری از فاز دوم توسعه میدان مشترک هنگام، میزان تولید روزانه این میدان به 30 هزار بشکه نفت خام فوق سبک و 120 میلیون فوت مکعب گاز می‌رسد.
قلعه‌بانی همچنین اعلام کرد که تاکنون 98 درصد میادین مشترک نفت و گاز تعیین تکلیف شده و ده‌ها میلیارد دلار قرارداد برای پروژه‌های پارس‌جنوبی با پیمانکاران داخلی بسته شده است.
معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اکتشاف نیز در این مدت 17میلیارد بشکه مواد هیدروکربنی بوده است که معادل چهار سال تولید و صادرات نفتی است.
افتتاح طرح تصفیه فاضلاب
با حضور مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل آبفای کشور، طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب جزیره لاوان به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل آبفای هرمزگان در این باره گفت: این پروژه با اعتبار 50 میلیارد ریال و 300 انشعاب فاضلاب با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا شده است.
مهندس خادمی افزود: این طرح با شبکه جمع‌آوری فاضلاب به طول 10 کیلومتر شامل؛ یک واحد ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه‌ای با ظرفیت 365 مترمکعب در شبانه‌روز بوده که عملیات اجرایی آن از سال 87 آغاز شده است.

 


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323
* پیامبر اکرم(ص) درخصوص اهمیت ماه رمضان فرموده‌اند: رمضان ماهی است که ابتدایش رحمت، میانه‌اش مغفرت و پایانش آزادی از آتش جهنم است. به امید آنکه بتوانیم قدر ومنزلت این ماه عزیز را درک بکنیم.
0198---0914
* حل مشکلات کشور فقط با تفکر و روحیه بسیجی امکان‌پذیر خواهد بود بی‌جهت نبود که بعد از جنگ دشمنان تا توانستند به شیوه‌های مختلف تلاش کردند این تفکر و روحیه بسیجی در حاشیه بماند و در عرصه‌های اجرایی ورود پیدا نکند و برعکس دیدیم هرگاه با این تفکر و روحیه کشور مدیریت شد پیشرفت کردیم. خداوند کسانی را که دانسته حرمت این لشکر مخلص خدا را شکستند و به آن آسیب زدند هدایت کند.
7902---0919
* آیا همه مشکلات و گرفتاری‌های کشور حل شده فقط مانده که صدای ربنای شجریان از صدا و سیما پخش شود که روزنامه‌های خاکستری همه با هم در یک روز با هماهنگی‌ قبلی این موضوع را از قول یک نماینده غافل مجلس تیتر اول کرده‌اند. آن هم صدای کسی که در رسانه‌های دشمن بی‌شرمانه گفت که 1400 سال است که در ایران با هنر می‌جنگند، کسی که با زنان مجری تلویزیون بهائیت عکس گرفت و...
2907---0912، 9030---0912 و 3112---0912
* در پشت پرده انفجار تروریستی در جنوب بیروت لبنان و در منطقه شیعه‌‌نشین قطعا رژیم صهیونیستی و تکفیری‌ها قرار دارند. کسانی که ارتباطشان با یکدیگر بر کسی پوشیده نیست. البته این حرکات مذبوحانه نشانه درماندگی و استیصال آنان در برابر قدرت ایمان جبهه مقاومت می‌باشد.
4406---0912
* اظهارات امیر جدید قطر در حمایت از مخالفان بشار اسد تعجب‌آور نیست زیرا پدرش در خط آمریکا بود و ایشان نیز با ابلاغ آمریکا روی کار آمده است و نمی‌تواند بدون اجازه آمریکا آب بخورد.
یک هموطن
* کشورهای غربی و آمریکایی پشتیبان مخالفین دولت قانونی سوریه درحالی به حضور حزب‌ا... در مرزهای سوریه و لبنان ایراد می‌گیرند که خودشان از اکثر کشورهای جهان مزدورانی را به اسم مخالفین دولت سوریه استخدام و پس از آموزش و تسلیح در کشور قطر از طریق مرز ترکیه وارد کشور سوریه می‌نمایند تا با دولت قانونی اسد بجنگند.
نصیری
* جنگ‌های صلیبی که بوش آرزوی آن را داشت عملا شروع شده با این تفاوت که این بار با نقشه همان‌ها، مسلمانان به دست مسلمان‌نماها و با هزینه کشورهای اسلامی نظیر عربستان، قطر، امارات و ترکیه با مدیریت غرب کشته می‌شوند.
2660---0913
* ارتش مصر اعلام کرد به خاطر مردم رئیس‌جمهور قانونی را برکنار کرد. حال بگوید به خاطر چه کسی مردم را به رگبار بست؟‌وقتی جریان مثلث شوم غربی-عبری-عربی از این وضعیت حمایت می‌کنند مردم مصر باید بیش از این مراقب و هوشیار باشند.
نجفی- جزیره قشم
* شکست تدریجی تروریست‌های مزدور آمریکا و انگلیس در سوریه محرکان آنان را وادار به ایجاد بلوا و آشوب در کشورهایی مثل مصر و عراق کرده است. متاسفانه آقای مرسی به دلیل سیاست دوگانه مصر را قربانی بی‌‌کفایتی خودش کرد.
3419---0915
* از اینکه تبلیغات کرم حلزون در تلویزیون قطع شده است خیلی خوشحال شدم. چون اصلا معلوم نبود آیا این همه هزینه کردن برای از بین بردن چین و چروکهای صورت موثر است یا نه؟ کاش صدا و سیما از ابتدا این کرم را روی صورت چند پیرزن امتحان می‌کرد اگر جوان می‌شدند اجازه تبلیغ می‌داد.
یک شهروند
* خبر بازگشت بانوان تیم فوتسال کشور در حالی از سیما پخش شد که خانم‌ها بلوز و شلوار گرم‌کن به تن داشتند. ظاهر شدن خانم‌های ورزشکار با چنین لباسی در جلو دوربین آن هم در فرودگاه زیبنده نیست.
6216---0912
* علی‌رغم اصرار مسئولین بر حمایت از تولیدات داخلی بعضا مشاهده شده عده‌ای از تولیدکنندگان داخلی بعد از مدتی فعالیت و جذب مشتریان اقدام به حذف کردن بسیاری از امکانات و خدمات‌شان می‌کنند که در تبلیغاتشان بر آنها تاکید داشتند. نمونه‌ای از آن شرکت... است که اخیرا بدون توجه به نیاز مشتریان گوشی‌های خود را با قطعات مشکل‌دار به بازار عرضه کرده و پس از مراجعه به نمایندگی‌ها گوشی را می‌گیرند و تا ماه‌ها از تعمیر و بازپس‌ دادن آن می‌گذرد.
یک پیام
* بدینوسیله از تاکسیرانی استان البرز تقاضا دارم نظارت بیشتری نسبت به خطی‌های متروی کرج- آزادگان داشته باشند. این خطی‌ها مسافران را در چهارراه کارخانه قند پیاده می‌کنند و می‌گویند ایستگاه پایانی می‌باشد در صورتی که میدان آزادگان ایستگاه آخر است.
8115---0935
* از مسئولین امر انتظار می‌رود ابتدا با تولیدکنندگان لباسهای مستهجن که ترویج‌کننده بدحجابی و بی‌عفتی و مسبب فساد در جامعه اسلامی هستند و مدل منحط غربی را جایگزین مد اسلامی- ایرانی می‌کنند برخورد نمایند و بعد به سراغ استفاده‌کنندگان از این انواع مد و لباس بروند.
6263---0938
* کم توجهی به وضعیت نابسامان اخلاقی در جامعه روزافزون شده و در کنار آن گستاخی کسانی که روز به روز فساد را در جامعه علنی کرده به آنجا رسیده که با نگاهی بغض‌آلود در پاسخ به نهی از منکر مردم به توهین و درگیری می‌افزایند. به راستی در شأن جامعه اسلامی که مردم پایبند به اخلاق اسلامی دینی هستند نباید مشتی نادان و در برخی موارد مغرض چنین کنند. انتظار اقدام مناسب برای هدایت نسل جوان را داریم.
طالعی
* نرخ خدمات دستگاه‌های دولتی در اداره گذرنامه، سازمان نظام وظیفه و دیگر دفاتر به نیروی انتظامی گران شده است.
9672---0917
* جاده اراک- قم به ویژه بعد از راهجرد نرسیده به امام‌زاده جعفر(ع) و بعد از آن دست‌اندازهای زیادی دارد و شایسته است مسئولین امر نسبت به ترمیم آن اقدام نمایند.
یک هموطن مسافر جاده
* با توجه به تصویب قانون افزایش 3 برابری حقوق کارکنان سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی و هلال‌احمر و دامپزشکی درتاریخ 27/2/91 و با توجه به بودجه مصوب 92 کل کشور که به تصویب نمایندگان مجلس نیز رسیده است چرا برای کارکنان سازمان زندان‌ها اجرا نمی‌شود؟ از مسئولین امر انتظار رسیدگی دارم.
شفیعی

 


سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت مجلس از برگزاری نخستین نشست تعاملی رئیس‌جمهور منتخب و مجلس در روز یکشنبه خبر داد.
سیدرمضان شجاعی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در پاسخ به طرح سؤالی درباره نوع تعامل مجلس با رئیس‌جمهور منتخب درباره انتخاب وزرا اظهار کرد: نخستین نشست، یکشنبه برگزار می‌شود.
وی نوع ارتباط مجلس و رئیس‌جمهور منتخب را کمیسیونی و تخصصی برشمرد و خاطرنشان کرد: قرار شد تا کمیسیون‌ها نظرات کارشناسی را درباره گزینه‌های وزرای پیشنهادی بدهند.
سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت مجلس تصریح کرد: براساس نوع تعاملی که برقرار خواهد شد قرار شد برای هر وزارتخانه، سه کاندیدا معرفی شوند تا کمیسیون‌های تخصصی مجلس درباره این افراد نظر دهند.
شجاعی انتخاب وزرا را حق رئیس‌جمهور دانست و اضافه کرد: اگر رئیس‌جمهور منتخب به نظرات کارشناسی کمیسیون‌های مجلس توجه کند، وزرای پیشنهادی با رای بالا انتخاب می‌شوند.
وی نوع تعامل مجلس و رئیس‌جمهور منتخب را مهم دانست و گفت: اگر به نظرات مجلس در انتخاب وزرا توجه شود سؤال از وزرا نیز کمتر خواهد شد و وقت وزیر بیشتر در امر خدمتگزاری مصرف می‌شود.
عضو خانه ملت و سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت مجلس از برگزاری یک نشست این فراکسیون با رئیس‌جمهور منتخب خبر داد و افزود: در این نشست به صورت مصداقی درباره وزرا بحث نشده است.
شجاعی در پاسخ به سؤالی درباره حضور مازندرانی‌ها در کابینه حسن روحانی تصریح کرد: دولت احمدی‌نژاد در کابینه‌اش از شش مازندرانی استفاده کرده است و الان باید منتظر بود که رئیس‌جمهور منتخب در این باره چه تصمیمی می‌گیرد.
وی حضور خودش به عنوان عضو کابینه دولت روحانی را شایعه عنوان کرد.
پیش از این کاظم جلالی رئیس فراکسیون ولایت گفت: رئیس‌جمهور منتخب روز یکشنبه میهمان خانه ملت خواهد بود و در ضیافت افطار مجلس شرکت خواهد کرد.

 


در حالی که رئیس‌جمهور منتخب به صراحت می‌گوید از برنامه هسته‌ای و حق قانونی غنی‌سازی کوتاه نخواهم آمد، یک مدعی حمایت از وی در فیلم تبلیغاتی خواستار دست کشیدن از برنامه هسته‌ای شد!
صادق زیباکلام چندماه پیش گفته بود روحانی اصلاح‌طلب نیست و بیش از 2 میلیون رأی نخواهد آورد. او اما در فیلم تبلیغاتی روحانی ظاهر شد و از وی حمایت کرد. اما چند روز بعد در مصاحبه‌ای گفت ایده‌آل وی نه هاشمی و نه روحانی بلکه کسانی چون واسلاو هادل (از سیاستمداران فعال در حوزه کودتای مخملی) هستند. اکنون وبسایت دویچه‌وله از قول زیباکلام می‌نویسد که روحانی نباید بگوید که برنامه هسته‌ای حق ملت ایران است بلکه باید این سوال را پیش بکشد که آیا این برنامه اصلا به چه درد ایران می‌خورد؟
این همان مغالطه‌ای است که از سالها قبل قدرت‌‌های غربی مطرح می‌کنند.
زیباکلام در ادبیاتی که با ادبیات دولت‌های غربی و رسانه‌های آنان مو نمی‌زند، می‌گوید: آیا 75 میلیون ایرانی باید فدای مسئله هسته‌ای شوند. روحانی این آهنگ همیشگی را تکرار نکند که برنامه هسته‌ای حق ماست و این حق باید به رسمیت شناخته شود. چون واقع مطلب این است که کسی اصلا منکر این حق نشده. هیچ‌گاه غربی‌ها، اتحادیه اروپا و آمریکا نگفته‌اند که نه ایرانی‌ها شما حق غنی‌سازی ندارید، شما حق ندارید اصلا هیچ‌جور فعالیت هسته‌ای داشته باشید. مشکل و مناقشه اساسی این است که باید این اعتماد به وجود آید.
او همچنین گفته که مطبوعات باید این سوال بنیادی را به میان مردم ببرند که بعد از 10 یا 20 سال که ما این همه هزینه کرده‌ایم برای برنامه هسته‌ای‌مان، در نهایت اکنون بعد از دو دهه چه به دست آورده‌ایم؟ کره شمالی که تا به آخرش رفته، پاکستان که تا به آخرش رفته و به آن مفهوم هم درست کرده‌اند، چه گلی از نظر پیشرفت و توسعه اقتصادی و صنعتی توانسته‌اند به سر مملکت خودشان بزنند که حالا جمهوری اسلامی ایران بتواند بزند. یا این سوال که این برقی که قرار است در نیروگاه هسته‌ای تولید شود، برای مصرف‌کننده چند کیلووات تمام می‌شود؟
وی در بخش دیگری از مصاحبه به توجیه حمایت‌های ضد ایرانی-آمریکایی پرداخته و به جای اینکه به اصل تشدید تحریم‌ها بپردازد ادعا کرد این به نفع روحانی است تا مورد حمله اصولگرایان قرار نگیرد.
آقای زیباکلام گویا توجه ندارد یا تجاهل می‌ورزد که مخالفت غرب با برنامه هسته‌ای، مخالفت با اصل استقلال و پیشرفت‌های ملت ایران است و نه با یک برنامه و موضوع خاص. همچنان که ملت ایران از سال‌های آغازین پیروزی انقلاب و در حالی که آن روز اصلا اسمی از برنامه هسته‌ای و پیشرفت‌های آن در میان نبود، تحریم‌ها آغاز شد و هر سال شدت پیدا کرد. درواقع به بیان آقای زیباکلام باید انقلاب را هم تعطیل کرد و به روزگار دیکتاتوری و ارتجاع محمدرضا و رضا پهلوی بازگشت و اختیار نفت و منابع و معادن کشور را به دست غارتگران جهانی سپرد و آن محرومیت‌ها در کنار انبوه منابع را باز تولید کرد.
او در مقام توجیه و تأویل و دفاع از مواضع ظالمانه غرب ادعا می‌کند که آنها منکر حق مردم ایران در حوزه برنامه هسته‌ای و غنی‌سازی نشده‌اند و گفتن این حرف و انکار واقعیت‌های روشن نیز البته از آدم منحصر به فردی مانند آقای زیباکلام برمی‌آید که گویا هنر دیگری جز وارونه‌گویی- و جلب توجه از این طریق- ندارد.
خاطرنشان می‌شود نامبرده سال گذشته نیز، هنگام صدور حکم اعدام برای 4 متهم پرونده فساد 3هزارمیلیاردتومانی، به حمایت از این فساد گسترده پرداخت و متهم اصلی را فردی کارآفرین و نابغه معرفی کرد و در عوض به تخطئه قوه قضائیه پرداخت. زیباکلام پیش از این در مصاحبه‌ای تصریح کرده که برخی دوستان اصلاح‌طلبش به خاطر اظهارنظرهای عجیب به وی می‌گویند باید در آن دانشکده علوم سیاسی را به خاطر تو گل گرفت!

 


دوست قدیمی مهدی هاشمی می‌گوید وی درصدد ارتباط با وزارت خزانه‌داری آمریکا و افزایش تحریم‌ها علیه ایران بود.
نیک آهنگ‌کوثر در ستاد بهینه‌سازی مصرف سوخت قرار بود شبکه مجازی برای مهدی هاشمی راه بیندازد. بعدها ارتباط آنها گسترده‌تر شد و پس از خروج مهدی هاشمی از ایران-پس از نقش‌آفرینی در فتنه88- ارتباط این دو برقرار بود و مدام در تماس بودند. سال گذشته برخی فایل‌های صوتی مربوط به مکالمات این دو نفر در فضای مجازی منتشر شد. کوثر مدعی بود آنها را فقط به دادگاه کانادایی ارائه کرده است.
او اکنون در سایت خودنویس می‌نویسد: تماس تلفنی 13 اکتبر 2010 مهدی هاشمی بهرمانی با سردبیر خودنویس [کوثر] طولانی نبود، اما مفهومش سنگین بود. مهدی هاشمی به سردبیر خودنویس پیشنهاد کرد که با افرادی در «وزارت خزانه‌داری» در تماس باشد و برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران تلاش کند.
وی می‌افزاید: به نظر می‌رسد راه آن زمان مورد نظر هاشمی، تضعیف دولت احمدی‌نژاد از طریق افزایش تحریم‌های «فلج‌کننده» بوده است. براساس تحقیقات بعدی، معلوم شد که سردبیر خودنویس تنها کسی نبوده که در واشنگتن‌ چنین پیامی را دریافت کرده است. اما معلوم نشد آیا «افراد دیگر» عامل تماس هاشمی‌‌ها با مقام‌های خزانه‌داری شدند یا نه؟

 


مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد طرف‌های مذاکره هسته‌ای ایران دچار تفرقه و شکاف شده‌اند.
خاویر سولانا در مجمع گفت‌وگوی «نیومورسیا» اظهار داشت: با ایران می‌توان مذاکره کرد، اما این کار به دلیل اختلاف و تفرقه میان ما (گروه 1+5) دشوار خواهد بود.
وی یکی از دلایل مهم بروز این اختلاف را وضعیت سوریه بیان کرد و نسبت به تداوم شکاف قدرت‌های بزرگ در این زمینه هشدار داد.
به گزارش اروپاپرس، سولانا گفت: خاورمیانه، منطقه بسیار پیچیده‌ای است و متاسفانه، جامعه بین‌المللی نیز به طور مشترک در آن عمل نمی‌کند. اگر به سوریه نگاه کنید، پنج عضو دائم شورای امنیت در مورد حل مسئله آن، دچار شکاف و تقسیم شده‌اند و چین و روسیه دیدگاه متفاوتی با اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها دارند.
سولانا با اذعان به دست برتر ایران در سوریه تصریح کرد: اتفاقی که حالا افتاده، این است که ایران و سوریه دو مسئله مجزا از یکدیگر نیستند، چون در سوریه یک نبرد در جریان است که برای ایران به عنوان مهمترین کشور شیعه بسیار اهمیت دارد.
این وضعیت موجب شده است که هرگونه بحث درباره توسعه هسته‌ای این کشور با روابطش با سوریه گره بخورد. سولانا گفت: به همین دلیل، ما در یک مسئله، دچار اختلاف و در دیگری، با هم توافق نظر داریم، اما من می‌خواهم بگویم که در هر دو مسئله دچار شکاف شده‌ایم و به همین دلیل، در حال از دست دادن قدرت خود هستیم.
وی افزود: با این شرایط، مذاکره درباره مسئله هسته‌ای ایران نه به این خاطر که چه کسی در آن سوی میز روبروی ما قرار گرفته است بلکه به دلیل تفرقه میان ما دشوارتر خواهد بود.

 


عباس عبدی با انتقاد مجدد از اصلاح‌طلبان گفت آنها از سال 81 هیچ پیروزی انتخاباتی نداشتند و فاقد استراتژی بوده‌اند. او تصریح می‌کند در انتخابات اخیر نیز اصلاح‌طلبان به دنبال عارف و روحانی نرفتند بلکه بعد از کاندیداتوری آنها، از ایشان حمایت کردند.
وی در مصاحبه با روز آن‌لاین و درباره مورد اعتراض واقع شدنش از سوی برخی اصلاح‌طلبان گفت: یکی از مواردی که اخیرا مطرح می‌کنند این است که فلانی (یعنی بنده) عادت یا دوست دارم خلاف جریان آب شنا کنم؛ و آنان چون خود را جریان طبیعی آب می‌دانند، با چنین برچسبی می‌کوشند که طرف خود را خلع سلاح کنند.
او در کنار مرور سوابق طولانی همکاری خود با اصلاح‌طلبان اظهار داشت: در حوزه سیاست مقید بودم کاری نشود که دوستان ناراحت شوند، برای نمونه در انتخابات مجلس ششم وقتی آقای هاشمی تصمیم به ورود گرفت، به دوستان گفتم اگر نقد ایشان را نمی‌پسندید، انجام نخواهم داد. در انتخابات سال 1380 علی‌رغم مخالفت با ورود آقای خاتمی بیشترین فعالیت را در حمایت از ایشان کردم. بطور کلی انضباط حزبی را کاملا رعایت می‌کردم. ولی از سال 1381 که زاویه دوستان با راهبرد اصلاحات به نظرم بیش از اندازه شد بناچار بنده نیز به اصطلاح در مسیر خلاف جریان آب شنا کردم. آیا در این دوره حتی یک موفقیت هم نصیب دوستان شده است؟ مثلا در شورای شهر دوم در سال 81 و شورای شهر سوم؟ در مجلس هفتم در سال 82؟ در ریاست جمهوری 1384؟ در مجلس هشتم در سال 86؟ در خرداد 1388؟ این آب در کدام مورد در مسیر درستی بود که باید هم‌جهت با آن شنا می‌کردم؟
وی درباره علت دیگر مشکل‌دار شدنش می‌گوید: یک طرف دیگر هم این است که ساختمان طرف مقابل [اصلاح‌طلبان] آن‌قدر هم که نشان می‌دهند مقاوم و استوار نیست تا در برابر کوچکترین زلزله به لرزه و خرابی نیفتد، لذا به جای پاسخ منطقی و مستدل عصبانی می‌شوند و تهمت می‌زنند.
عبدی با بیان اینکه «برخی دوستان اکتیویست گمان می‌کنند که تاکتیک‌های آنان در غیاب یک تحلیل و راهبرد منسجم حرف آخر را می‌زند و مسیر آب را هم خودشان تعیین می‌کنند، افزود: بنده از ابتدای سال 81 نسبت به راهبرد اصلاح‌طلبان نقد داشتم. برای مثال با آمدن آقای خاتمی در دور دوم انتخابات (1380) مخالف بودم، ایشان هم بعدا حداقل سه بار (تا آنجا که من مطلع شده‌ام) بر درستی این نظر تأکید کرده‌اند، ولی علی‌رغم این مخالفت، هنگامی که وارد انتخابات شدند، بیشتر از اکثر افراد دیگر در این زمینه فعالیت تبلیغی و حمایتی داشتم.
وی با بیان اینکه در سال 88 معتقد نبودم دوستان رأی دارند، می‌گوید: ولی دوستان به نحوی عمل کردند که آقای موسوی را به اولترا خاتمی تبدیل کردند، به همین دلیل شد آنچه که شد و هزینه آن را همه دادند. دراین‌باره تحلیل‌های متعدد نوشته‌ام، می‌توان به آنها مراجعه کرد. جالب اینکه همین دوستانی که چنین کردند ابتدا و پس از آمدن آقای موسوی چه تندی‌ها که در جلسات خصوصی علیه ایشان نمی‌کردند و صریحا ایشان را نامزد نظام می‌دانستند، ولی به یکباره رفتند پشت ایشان، و شد آنچه که شد و در مسیری افتادند که با هیچ منطق اصلاحی قابل جمع و توجیه نبود.
وی در پاسخ این سوال که «انتخابات مجلس نهم یکی دیگر از مقاطعی بود که باز شما به اصلاح‌طلبان ایراد گرفتید. این‌بار چرا؟»، اظهار داشت: خوشبختانه مکاتبات این مرحله هنوز در دسترس است و می‌توان آنها را دید. دوستان از ابتدا تحریمی بودند، منطق تحریم‌ آنان را نگاه کنید در همین دوره هم تمام دلائل آن تحریم وجود دارد و حتی بدتر از آن هم که رد صلاحیت هاشمی است دیده می‌شود در حالی که شرکت کردند، ولی در انتخابات مجلس با نشستن در خانه مثلا تحریم کردند و بعد شروع کردند به عدد و رقم‌سازی علیه انتخابات تا کار خود را موجه کنند. آقای خاتمی نیز رفت و رای داد، همه آچمز و غم‌زده شدند چند روز بعد هم به دفاع از رفتار ایشان پرداختند! خوب اینها چه معنایی داشت؟ در نتیجه وقتی به انتخابات مجلس در سال90 رسید شکاف بیشتر شد، ولی دریغ از یک پاسخ مستدل.
عبدی درباره انتخابات اخیر و موضع اصلاح‌طلبان گفته است: در انتخابات اخیر اولین ایراد این بود که این دوستان بدون یک راهبرد روشن و فقط برای جبران خطا‌های گذشته، در پی یک پیروزی مفت و مجانی بودند تا بر گذشته قلم نسیان بکشند. روزی شعار خاتمی یا هیچکس می‌دهند و بعد تبدیل به هاشمی یا هیچکس می‌شود!
عضو مستعفی حزب مشارکت در پاسخ این سوال که «آیا شما معتقد بودید اصلاح‌طلبان از همان آغاز به جای تلاش برای آوردن آقایان هاشمی و خاتمی به سمت آقای روحانی بروند؟» گفت: البته آن زمان من نظر به دوستان دیگری داشتم. در واقع دوستان اصلاح‌طلب ما هم به دنبال عارف و روحانی هم نرفتند. بلکه بعد از کاندیداتوری آنها از ایشان حمایت کردند.

 


به مناسبت ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن و جزءخوانی در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم ‌حسنی همه روزه برگزار می‌گردد. این مراسم با حضور قاریان، دلدادگان و عاشقان کلام ‌الهی در ماه بهار قرآن و استقبال گسترده مردم روزه‌دار طبق سنوات گذشته از ساعت 30/14 الی 30/15 در مصلای آستان مطهر آن حضرت برگزار می‌شود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10