(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 22 تـیـر 1392 - شماره 20540

گزارش خبرنگار
گفت‌وگویی صمیمی با یکی از جوانان فعال قرآنی: اسفراین ،مهد ترنم آیات نور در ضیافت رمضان
ایران در کیهان
ثبت‌نام 68 هزار نفر در مسابقات قرآن‌کریم خراسان رضوی
برگزیدگان سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن خراسان رضوی معرفی شدند
شرکت 71هزار نفر در فعالیت‌های بسیج سازندگی استان سمنان
حفر چاه عمیق آهکی در شهر نراق
اجرای طرح یاوران نماز در استان اصفهان
نماینده ولی‌فقیه در یزد خواستار فرآوری مواد معدنی در این استان شد
طرح ویژه گردشگری رمضان در شیراز اجرا می شود
کدهای تلفن درون استانی در لرستان حذف می‌شود
   


جواد سرشار عاشق ائمه اطهار بود
حدود چهل روز پیش جواد سرشار، نماینده روزنامه کیهان و دیگر مطبوعات در شهرستان رامشیر با ضربات چاقو توسط افراد ناشناس در شهر سربندر به قتل رسید.
این واقعه تاسف‌برانگیز در میان مردم رامشیر که سالیان سال با این چهره خدوم و پرتلاش مانوس بودند موجی از بهت و نگرانی را به وجود آورد و این خبر دهان به دهان در میان مردم پیچید که چرا باید این گونه شاهد از دست دادن کسی باشند که منشأ خدمات فراوان فرهنگی و اجتماعی به ویژه در کمک به محرومان بوده است.
به دلیل اهمیت و بازتاب گسترده این اتفاق، خوشبختانه شاهد تلاش شبانه‌روزی و اقدامات گسترده مقامات امنیتی و قضایی در جهت کشف و شناسایی عاملان این جنایت بودیم و خانواده مرحوم سرشار در تماس با روزنامه کیهان مراتب تشکر و قدردانی خود را از تمام کسانی که موفق شدند اولین مظنون به قتل را دستگیر کنند اعلام کردند و به ویژه از زحمات رئیس حوزه قضایی بندر امام جناب آقای میرزایی و رئیس پلیس آگاهی سروان اسداللهی و عوامل دیگر از جمله سروان بهزادی و استوار محمدی از پرسنل آگاهی و ریاست کلانتری 13 بندر امام سروان تقوی.
برای آشنایی بیشتر مردم و همچنین پاسداشت خدمات ارزنده روانشاد جواد سرشار مختصری از زندگی نامه وی به خوانندگان عزیز تقدیم می‌شود.
جواد سرشار متولد 1340 از شهرستان رامشیر و بازنشسته سازمان آموزش بود که به دلیل شدت علاقه به آموزه‌های دینی برای مدت کوتاهی نیز ملبس به لباس روحانیت شد.
عشق به اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت او را به انسان مبارزی علیه رژیم پهلوی تبدیل کرده بود به طوری که اعلامیه‌های امام خمینی(ره) از منزل ایشان به دست مردم می‌رسید. با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، وی دست از مبارزه و دفاع از اسلام برنداشت و در دوران هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از کشورش به جبهه رفت ترسی از شهادت و مرگ نداشت، ترکش‌های جنگ که در بدنش بود، خود گواه مبارزات آقای سرشار بود. اهل نوشتن و فرهنگ بود 30 سال نماینده دفتر روزنامه کیهان در شهرستان رامشیر بود هیچ‌گاه با قلمش به ناحق کسی را نرنجاند اهالی شهرستان به سخاوت و مهربانی ایشان ایمان داشتند زیرا که بارها به مردم کمک می‌کرد . عشق و ارادتش به امام حسین(ع) باعث شده بود، که با پای پیاده به زیارت امامش برود . هر سال در مراسم ولادت و وفات بانوی کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) به شهرستان قم سفر می‌کرد. ارادتش به مولا صاحب‌الزمان(عج) به گونه‌ای بود که در هر نیمه شعبان خود را به جمکران می‌رساند. یکی از اعضای هیئت امنای مسجدحضرت محمد(ص) شهرستان رامشیر بود. برای همین اکثر اوقات، وقتش را به نماز و عبادت در مسجد می‌گذراند. اما این بار جواد سرشار خیلی دیر کرده بود خانواده‌اش که به شدت نگران پدرشان بودند با وی تماس گرفتند اما تلفن همراه وی خاموش بود. نگرانی تمام خانواده را گرفته بود پس از ناامیدی از جست‌وجوی وی، به نیروی انتظامی محل اطلاع دادند. نیروی انتظامی نیز پس از ثبت مشخصات وی سریعا وارد عمل شد و ظرف 24 ساعت جسدش در شهرستان سربندر کشف شد. این حادثه جانگداز آن قدر در روحیه مردم شریف رامشیر تاثیرگذار بود که ساعتها درگرمای طاقت‌فرسا انتظار کشیدند پیکر وی از اهواز به رامشیر منتقل شود تا بتوانند وداعی غم‌انگیز با جسم پاک و مطهر او داشته باشند. بالاخره در مورخه 15 خرداد با حضور گسترده مردم مراسم تشییع وی برگزار و در محل مزار قدیم رامشیر جنب شهدای گمنام در خاک آرمید همان نقطه‌ای که از قبل آن را نشان کرده بود.
روحش شاد و یادش گرامی
مهتاب عیاشی

 


مقدمه،
اسفراین شهر دارالقرآن است، افتخار مردم اسفراین این است که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای این شهر را در دیدار اخیرشان، دارالقرآن نامیدند. و همه قاریان و اساتید قرآنی شهر و مردم اذعان دارند که تلاش‌های شبانه‌روزی و مخلصانه استاد، حاج علی غلامی طی پانزده سال فعالیت قرآنی موجب شده است اسفراین دارالقرآن شود.
گفت‌وگویی کرده‌ایم با اسماعیل سپاه منصوری، یکی از قاریان و مربیان ممتاز شهر اسفراین، که مسئولیت سه جلسه قرآن را به عهده دارد.
- به عنوان اولین سوال بفرمایید، چگونه با فعالیت‌های قرآنی و جلسات قرآن آشنا شدید و در محضر چه اساتیدی شاگردی کردید؟
اولین بار در نوجوانی با جلسه قرآن زیرنظر استاد شاهیده و استاد مهدی اکبریان آشنا شدم و مراحل مقدماتی آموزش قرآن را طی کردم، پس از آن با جلسه مرکز قرآن: محمدیه که زیرنظر استاد غلامی (بنیانگذار جامعه قاریان و حافظان قرآن شهرستان اسفراین) به فعالیت‌ می‌پرداخت، آشنا شدم و مراحل تکمیلی قرائت قرآن و مربیگری قرآن را فرا گرفتم. تا اینکه در سال 79 با راهنمایی استاد غلامی، جلسه قرآن صاحب‌الزمان(عج) را تشکیل دادم که این جلسه در سال 82 به دارالقرآن امام مهدی(عج) ارتقا پیدا کرد.
- بفرمایید در حال حاضر، به عنوان مربی و مدیر چند جلسه قرآن را به عهده دارید؟
به لطف الهی در حال حاضر مسئولیت سه جلسه قرآن را دارم و در خدمت علاقه مندان به قرآن هستم، شب‌های جمعه در دارالقرآن حضرت امام مهدی(عج) از سال 79 تاکنون- شبهای شنبه در امام‌زاده جعفر(ع) از سال 91 و شب‌های سه‌شنبه جلسه پیروان قرآن را به اتفاق استاد رضا محمدی از سال 88 برعهده داریم.
- آیا در ماه مبارک رمضان هم جلسات شما برقرار است؟
از سال 88تاکنون طی سی شب ماه مبارک رمضان، در مهدیه بزرگ حضرت صاحب‌الزمان(عج) واقع در میدان امام شهرمان که پایگاه بسیار فعال مذهبی و قرآنی اسفراین می‌باشد. محافل آموزش قرآن را برگزار می‌کنم.
- در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟
در حال حاضر از سال 1382 کارمند بانک رفاه کارگران هستم. که خوشبختانه مدیران محترم استان و همکارانم در شهرستان بنده را در زمینه‌های قرآنی کمک و تشویق فراوانی کردند.
- چه پیشنهاداتی به جوانان و نوجوانان دارید؟
با توجه به امکانات ویژه و جلسات خوبی که در سطح شهر برگزار می‌شود، زمینه مساعدی برای جوانان و نوجوانان ایجاد شده تا جهت فراگیری و آموزش قرآن در جلسات سطح شهر حضور پیدا کنند و از فیوضات این محافل بهره‌مند شوند، که این جلسات قرآن و عترت سدمحکمی در برابر دشمنان اسلام می‌باشد.
- در پایان این مصاحبه اگر سخنی و صحبت خاصی دارید بفرمایید؟
لازم میدانم از پدر و مادرم تشکر فراوان داشته باشم همچنین از همسر گرامی‌ام، به ویژه از اساتید قرآن شهرم که زحماتی زیادی برای ارتقاء فرهنگ والای قرآن و عترت کشیده‌اند، مخصوصا استاد همه ما آقای حاج علی غلامی که متحول‌کننده فعالیت‌های قرآنی دو دهه اخیر بوده‌اند. برخود لازم می دانم از همه اساتیدی که من را در این مسیر رهنمون بودند، تشکر و قدردانی کنم. از شما و دست‌اندرکاران این روزنامه وزین نیز متشکرم

 


کرج- خبرنگار کیهان: بیش از 4 هزار نفر از شهروندان کرج در مراحل مختلف اجرای طرح آموزش شهروندی و دوره‌های ایمنی و آتش‌نشانی شرکت کردند.
مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرج با بیان این خبر گفت: آموزش اصول ایمنی و آتش‌نشانی از اقداماتی است که نتیجه آن در دراز مدت و با افزایش میزان ایمنی درشهر خود را به نمایش خواهد گذاشت.
وی با اشاره به اینکه آموزش این تعداد از شهروندان در کنار اجرای عملیات متعدد از سوی آتش‌نشانی جزو قابلیت‌های این سازمان به شمار می‌آید افزود: از میان نفرات آموزش‌دیده در این طرح، بیش از یک هزار و 500 نفر امسال و باقی آنها در 2 ماه پایانی سال گذشته دردوره‌های آموزش آتش‌نشانی شرکت کرده‌اند.
دهلران- خبرنگار کیهان: رئیس دادگستری شهرستان دهلران گفت:‌ در سال گذشته 8 هزار پرونده به شعبات این دادگستری وارد شده که به همین تعداد نیز پرونده‌ها مختومه شده است.
کیانوش برخی با اشاره به این که شوراهای حل اختلاف در دهلران 40 درصد از پرونده‌های وارده به دادگستری را کاهش داده است گفت: 5 شعبه شهری و 8 شعبه روستایی در این شهرستان فعال است که در سال گذشته سه هزار و 300 پرونده وارد شعب شده که از این مقدار 3 هزار و 200 پرونده مختومه و حدود 20 درصد منجر به سازش شده است.
اهواز- خبرنگار کیهان: از هر 10 پرونده ویژه خانواده 4 پرونده در شورای حل اختلاف خوزستان به مصالحه ختم می‌شود.
رئیس اداره کل امور شوراهای حل اختلاف استان خوزستان با بیان این مطلب افزود: بیشتر افرادی که برای طلاق به شعبه خانواده مراجعه می‌کنندجوانان هستند در حقیقت، سن طلاق در خوزستان رو به کاهش است.
ناصر زائری برای جلوگیری از پدیده طلاق، حتی طلاق‌های توافقی ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف را کارآمد عنوان کرد و افزود: با توجه به عملکرد رضایت بخش شورا در مصالحه خانواده‌ها درصدد هستیم امکانات و شعب دادگاه خانواده را افزایش دهیم.
فیروزآباد-خبرنگار کیهان: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزآباد با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: تعداد 100 نفر روحانی برای اقامه نماز جماعت، بیان احکام، اخلاق به مساجد روستاها و شهر اعزام می‌شوند. حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه عبدی افزود: اجرای برنامه مشاوره دینی ویژه اقشار آسیب‌پذیر از جمله زندانیان، نهادهای غیردولتی از جمله برنامه‌های سازمان تبلیغات در ماه مبارک رمضان است که کارشناسان و مشاوران علوم دینی در این جلسات مشورت‌های لازم را ارائه خواهند داد.
اصفهان- خبرنگارکیهان: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، 31طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در استان اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان اظهار داشت: این طرح‌ها که بیشتر طرح‌های مکانیکی و بیولوژیکی آبخیزداری است در 15 شهرستان اجرا شده است.
محمدحسین شاملی اضافه کرد: به منظور اجرای طرح‌های مزبور مبلغ دو میلیارد و 200میلیون تومان هزینه شده که مبلغ 837میلیون تومان آن از محل اعتبارات استانی و بقیه ملی بوده است.
طرقبه شاندیز- خبرنگارکیهان: رئیس شبکه بهداشت و درمان طرقبه شاندیز از آغاز دومین مرحله سم‌پاشی و آهک‌پاشی کانون‌های آلوده به سالک این شهرستان خبر داد. یعقوب مظفری اظهار داشت: میزان آهک برآورد شده جهت سم‌پاشی دو تن است که در تمام مناطق آلوده مصرف خواهدشد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان طرقبه شاندیز افزود: دومین مرحله سم‌پاشی و آهک‌پاشی کانون‌های آلوده به سالک طرقبه شاندیز با نظارت شبکه بهداشت و درمان شهرستان، همکاری شهرداری‌های طرقبه و شاندیز با هدف کنترل بیماری سالک در منطقه انجام می‌شود.
مظفری هدف از اجرای این طرح را مبارزه بر ضد بیماری سالک و کنترل این بیماری در سطح شهرستان و حفظ سلامت شهروندان اعلام کرد.
گنبدکاووس- خبرنگارکیهان: 7 دستگاه دوربین کنترل ترافیکی در میادین اصلی و ورودی‌های شهر گنبدکاووس نصب شد.
شهردار گنبدکاووس گفت: این تعداد دوربین با هزینه‌ای بالغ بر 500میلیون ریال خریداری و نصب شده است.
سیدمنصور باقری افزود: این دوربین‌ها علاوه بر کنترل نظم و ترافیک شهری در بحث ارتقای احساس امنیت شهروندان نیز مؤثر است. به گفته وی اتاق کنترل ویژه‌ای نیز برای پخش و بازبینی تصاویر این دوربین‌ها در محل شهرداری راه‌اندازی شده است.
اردبیل- خبرنگارکیهان: عملیات احداث پل زیرگذر روستای حکیم قشلاقی اردبیل آغاز شد.
معاون عمرانی فرماندار اردبیل با اعلام مطلب بالا افزود: اعتبار اختصاص یافته به این پروژه 10میلیارد ریال است که تاکنون 4 میلیارد ریال برای آغاز عملیات اجرایی آن هزینه شده است.
علی ایمانی گفت: امید است بهره‌برداری از این پل موجب تسهیل حمل‌ونقل وسایط نقلیه روستاهای بخش مرکزی، شهرستان سرعین و نیر شود.
اراک- خبرنگارکیهان: عملیات گازرسانی به 6 روستای خمین در استان مرکزی آغاز شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: برای اجرای طرح گازرسانی به این روستاها 19میلیارد و 565میلیون ریال اعتبار برآورد شده است. وی افزود: با اجرای این طرح ساکنان یکهزار خانوار این روستاها از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند. مدت اجرای این پروژه‌ها 180 روز تقویمی پیش‌بینی شده است.
زنجان- خبرنگارکیهان: استاندار زنجان در همایش شوراهای منتخب گفت: ما نمی‌توانیم همه مشکلات مردم را حل کنیم، شوراها باید توجه داشته باشند که به اندازه توان و ظرفیت خود به مردم وعده دهند. محمد رئوفی‌نژاد افزود: سیاست‌بازی و سیاست‌زدگی و طیف و جناح‌بازی بر عملکرد شوراها بی‌تأثیر نیست. در گذشته خیلی از شوراها تهدید شدند و خیلی‌ها نیز از ترس تهدید آسیب‌پذیر شدند و این سیاست‌زدگی یکی از آسیب‌هایی بوده که برخی از شوراها را تحت تأثیر قرار داده است.
وی دسته‌بندی و گروه‌گروه شدن در شورا را یکی از بزرگ ترین آسیب‌های آن برشمرد و اظهار داشت: این موضوع به معنای کشیدن ترمز یک شورای پویا و فعال است.
بناب- خبرنگارکیهان: طی مراسمی با حضور مردم و مسئولان محلی، از بوستان وحدت بناب بهره‌برداری شد.
این بوستان و شهربازی در فضایی به وسعت 27هزار مترمربع احداث شده و برای آماده‌سازی و احداث آن علاوه بر تملک زمین، 6میلیارد ریال توسط شهرداری هزینه شده است.
به گفته شهردار بناب، عملیات اجرایی فاز دوم این بوستان شامل فرهنگسرا، میادین چند منظوره ورزشی بزودی آغاز می‌شود.

 


مشهد- خبرنگار کیهان:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: تاکنون 68 هزار و 211 نفر از سهمیه 500 هزار نفری استان، در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن‌کریم ثبت‌نام کرده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در دومین جلسه ستاد سی و ششمین دوره مسابقات قرآن‌کریم خراسان رضوی افزود: در حال حاضر شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد، بجستان و سبزوار به ترتیب بیشترین میزان مشارکت و ثبت‌نام را در استان به خود اختصاص داده‌اند.
استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست با تأکید بر تعقل و تدبر در آیات قرآنی در کنار حفظ و قرائت این آیات الهی، اظهار داشت: رفاه، موفقیت و ظلم‌ستیزی ملت‌ها به‌ویژه ملت‌های اسلامی در سایه انس با قرآن و مفاهیم قرآنی است.
فروزان‌مهر در ادامه افزود: رشد و گسترش کیفیت فعالیت‌های قرآنی باید بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

 


مشهد -خبرنگار کیهان :
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: سی‌وپنجمین مرحله مسابقات استانی قرآن کریم با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: در این راستا مسابقات قرآن در دو مقطع سنی بزرگسال و شکوفه در بخش خواهران و برادران، در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ و مفاهیم همه ساله برگزار می‌شود. وی با اشاره به نتایج مرحله استانی سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف شهر، اظهار داشت: در بخش خواهران در مقطع شکوفه‌ها، رشته قرائت: زهرا بروغنی از سبزوار اول، زینب ضیادوست از سبزوار دوم و فاطمه خوش‌دل از قوچان سوم شدند.
آخوندی گفت: در رشته ترتیل نیز سیده زهرا اعلمی و ریحانه هادی‌زاده از مشهد و فاطمه فتح‌آبادی از قوچان رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه در رشته حفظ 20جزء، فاطمه اصلاحی از بردسکن به عنوان نفر برتر معرفی شد، اذعان داشت: در رشته حفظ 10جزء، نیز رؤیا فضائلی طرقی از مشهد نفر اول، عاطفه غفاری‌مقدم از نیشابور نفر دوم و فاطمه رضادوست از بردسکن نفر سوم این رشته در این دوره از مسابقات شدند.
وی خاطرنشان ساخت، در رشته حفظ پنج جزء زینب قوی‌هوش و مینا نورائی بیدختی از مشهد به ترتیب اول و دوم و ملیحه فتوحی از نیشابور سومین رتبه این رشته را به خود اختصاص داد.
آخوندی تصریح کرد: نفرات برگزیده به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

 


سمنان- خبرنگارکیهان:
مسئول بسیج سازندگی سپاه استان سمنان گفت: بهار و تابستان امسال 71هزار و 188 نفر از اقشار مختلف مردم استان در فعالیت‌های بسیج سازندگی شرکت کرده‌اند.
جباردوست محمدیان افزود: در بخش عمرانی و محرومیت‌زدایی یک هزار و 606 اردو برگزار شد که اقشار مختلف بسیج از جمله بسیج محلات، دانشجویی، طلاب، هنرمندان، دانش‌آموزی و مهندسان با حضور در مناطق محروم علاوه بر کارهای عمرانی و خدمات‌رسانی فعالیت‌های فرهنگی فراوان را در این مناطق انجام داده‌اند.
وی همچنین گفت: تعداد 100 تیم بهداشتی و درمانی با حضور پزشکان متخصص و پرستاران متعهد استان به مناطق محروم اعزام و خدمات درمانی و سلامت را بطور رایگان به مردم ارائه دادند.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
یک حلقه چاه آب آشامیدنی با هدف تامین آب آشامیدنی شهر نراق استان مرکزی، در منطقه «آبشار گیسو» نراق به عمق 170 متر حفر شد.
مدیر امور آب و فاضلاب دلیجان با اعلام این خبر گفت: مطالعات زمین‌شناسی و ژئوالکتریک چاه حفر شده، نشان از آبدهی بالای این چاه با کیفیت مناسب و رعایت استانداردهای مورد نیاز دارد.
قلی‌پور فاضلی افزود: عملیات حفاری این چاه توسط دستگاه «روتاری» با نصب لوله جدار انجام شد.
وی با اشاره به اینکه خروجی لایه‌های حفاری شده نیز نشان از آبدهی بالای این چاه و کیفیت عالی آب چاه دارد گفت: طراحی و اجرای خط انتقال مربوط و تجهیزات چاه و اتصال آن به مخزن 2000 مترمکعب شهر نراق در حال بررسی و پیگیری لازم است.

 


کاشان- خبرنگار کیهان:
دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان از اجرای طرح یاوران نماز در سال جاری در این استان خبر داد.
رضا جدیدی در جمع خبرنگاران در کاشان اظهار داشت: در این طرح علاوه بر حضور جوانان علاقه‌مند شهرها و روستاهای استان اصفهان از دیگر اقشار جامعه نیز به عنوان یاور و مبلغ نماز بهره گرفته شده تا جمعیت هدف با فرهنگ نماز آشنا و مأنوس شوند.
وی، جذب نوجوانان و جوانان به نماز را یکی از مهمترین اهداف طرح یاوران نماز اعلام کرد و افزود: مراسم اعتکاف امسال تعداد زیادی از جوانان علاقه‌مند به حضور در طرح یاوران نماز آمادگی خود را برای حضور در این طرح اعلام کردند.
وی گفت: استفاده از فضای مجازی برای ترویج و تبلیغ فریضه نماز در قالب برگزاری مسابقات وبلاگ‌نویسی با موضوع نماز در سطح استان اصفهان و نیز برپایی مسابقات کشوری وبلاگ‌نویسی در دستور کار ستاد اقامه نماز استان اصفهان است.
جدیدی، برگزاری نماز در فضای مجازی را یکی از ابتکارات نوین ستاد اقامه نماز استان اصفهان ذکر کرد و بیان داشت: استفاده از فضای مجازی برای تبلیغ نماز با ارائه مقالات، شعر، کتاب و داستان‌نویسی با موضوع نماز به جای بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند نقش مهمی در ترویج نماز از طریق فضای مجازی داشته باشد.
وی، تغییر رویکرد نوجوانان و جوانان از بازی رایانه‌ای به نماز را یکی از مهمترین برنامه‌های امسال ستاد اقامه نماز استان اصفهان اعلام و عنوان کرد: در این برنامه کاربران با ارائه کتاب، مقاله و شعر در مسابقات شرکت داده شده و بعد از داوری آثار رسیده به نفرات برگزیده جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

 


یزد- خبرنگار کیهان:
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد خواستار فرآوری مواد معدنی در استان و جلوگیری از صادرات مواد خام شد.
آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم تجلیل از صنعتگران برتر که به مناسبت روز صنعت و معدن برگزار شد، گفت: اصحاب صنعت در زمان تحریم و مشکل‌تراشی دشمنان باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و در مسئله فناوری، افراد متخصص را جذب کنند تا صنایع، دیگر احتیاجی به فناوری خارجی نداشته باشند.
استاندار یزد نیز در این مراسم، اهمیت امنیت، تعلیم و تربیت، زیرساخت‌ها و تولید و صادرات را در رونق صنعت یادآور شد و از تلاش‌های شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج)، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و قوه قضاییه در تأمین امنیت قدردانی کرد.
محمدرضا فلاح‌زاده افزود: مطالعات تأمین آب از زاگرس مرکزی به فلات مرکزی (خط دوم) انجام شد و در لایحه بودجه قرار گرفت، همچنین انتقال آب از خلیج فارس نیز در لایحه بودجه ردیف گرفت و کلنگ عملیات اجرایی آن به زمین خورد.
به گفته وی استان در حوزه کاشی و سرامیک و ظرفیت تولید فولاد موقعیت مناسبی دارد و تصویب منطقه ویژه یزد، مناطق ویژه اقتصادی اردکان و میبد، منطقه ویژه سلامت صدوق و بندرخشک مهریز نیز از دیگر اقدامات است.
فلاح‌زاده همچنین بر جلوگیری از صادرات خام، پرداخت تسهیلات ایجادی و سرمایه در گردش، ایجاد ثبات اقتصادی در حوزه قوانین و ارز، اصلاح نظام بودجه‌ریزی، اصلاح نظام سرمایه‌گذاری و اصلاح قانون هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد.
نماینده مردم یزد و صدوق، در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، به بیان اهمیت تولید ملی پرداخت و گفت: با رونق تولید، کسب و کار رونق پیدا کرده و تورم کاهش می‌یابد.
محمدصالح جوکار گفت: سیاست‌های بالادستی نظام، روح حاکم بر قانون بودجه درحمایت از سرمایه‌گذاری و نامگذاری سال‌های اخیر، نشان‌دهنده توجه ویژه نظام به مقوله اقتصاد و تولید ملی است.

 


شیراز- خبرنگار کیهان:
همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان طرح ویژه‌ای با عنوان گردشگری رمضان در شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) اجرا می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: براساس این طرح که با همکاری آستان مقدس حضرت احمدبن موسی(ع) اجرا می‌شود جشنواره‌ها، تورهای مذهبی، نشست‌های تخصصی و تعزیه‌خوانی پیش‌بینی شده است.
قدرت الله تاج‌بخش افزود: شهرداری شیراز و موسسات گردشگری نیز در اجرای این طرح مذهبی مشارکت خواهند داشت.
وی گفت: جشنواره خوراک و شیرینی، مراسم تعزیه‌ حضرت علی(ع)، نمایشگاه میراث معنوی، مرمت مساجد، برگزاری تورهای مذهبی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در قالب این طرح است که در طول ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

 


خرم‌آباد- خبرنگارکیهان:
کدهای تلفن‌های ثابت درون استانی به زودی حذف می‌شوند و به هر استان فقط یک کد تلفن تعلق می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان افزود: اجرای این طرح به دلیل اینکه مبلغ 12میلیاردتومان هزینه به شرکت مخابرات تحمیل می‌کرد موجب چالش بین دولت و این شرکت شد که سرانجام شرکت مخابرات مبادرت به اجرای طرح کرد که در استان قم به عنوان پایلوت به اجرا درآمده و در آینده نزدیک در سایر استانها عملیاتی خواهدشد.
مهندس مسیب قبادیان گفت: با اجرای این طرح برای هر استان یک کد اختصاص می‌یابد و تمام شماره تلفن‌های هر شهر 8رقمی خواهند بود که به عنوان نمونه کد تمام شهرهای لرستان 066 است و تمام شماره تلفن‌های مشترکین نیز 8 رقمی است و در تماس های بین شهری در هر استان نیاز به گرفتن صفر نیست.
مهندس قبادیان گفت: باتوجه به هزینه بر بودن فیبر نوری در روند توسعه مخابرات در روستاها، اپراتور تالیا که به دلیل عدم استقبال مشترکین به کار خود پایان داده بود مجدداً فعال می‌شود و با شبکه بی‌سیم روستایی ادغام خواهدشد.
وی گفت: با اجرای این طرح برروی هر سیم‌کارت دو شماره تلفن تعریف شده و فرد تا زمانی که در محدوده روستاست شماره سیم‌کارت روستایی وی فعال است و به محض خروج از محدوده روستایی شماره دیگر سیم‌کارت وی یعنی تالیا فعال می‌شود.
مهندس قبادیان گفت: تلفن ثابت و اینترنت در کشور متولی مشخص ندارد که برای حل این مشکل شرکت مخابرات مبادرت به راه‌اندازی اپراتور جدیدی با برند آشنای اول کرده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان با ابراز نگرانی از افزایش سرقت کابل‌های این شرکت در لرستان، گفت: تنها در فروردین ماه، سارقان بالغ بر 3/5میلیارد تومان خسارت به این شرکت وارد کرده‌اند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10