(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 23 تـیـر 1392 - شماره 20541

سازمان بهزیستی خبر داد
توزیع بن خرید کالای رمضان تا پایان هفته
سردار کمالی اعلام کرد
عفو سربازان فراری تا پایان سال 86
سازمان بهزیستی هشدار داد
افزایش مصرف شیشه در کشور
آسیب ده‌ها خانه در انفجار گاز
باند کلاهبرداران اینترنتی شبکه بانکی کشور در خرم‌آباد متلاشی شد
همزمان با ششمین روز از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود
جشن گلریزان برای آزادی زندانیان غیرعمد در ستاد دیه کشور
تسویه‌حساب فروشندگان مواد مخدر در اتوبان
حوادث کوتاه از کشور
کسب نشان استاندارد جهانی سلامت توسط بیمارستان ایرانی در دبی
در 48 ساعت گذشته صورت گرفت
کشف 2700 کیلو مواد مخدر طی 4 درگیری مسلحانه
باند سرقت از منازل در هوای گرگ و ‌میش متلاشی شد
کشف بیش از 2 تن موادمخدر در سیستان و بلوچستان
کاهش سهام بوئینگ به دلیل آتش‌سوزی یک هواپیما
سولیک در تایوان قربانی می‌گیرد
برخورد پلیس با محتکران آرد، گندم و خرما
افزایش فرار نظامیان صهیونیست
توجه اغراق‌آمیز خبرنگاران به تولد نوه ملکه
فرار 200 زندانی در اندونزی
   


رئیس سازمان بهزیستی کشور از توزیع بن خرید کالای ماه مبارک رمضان میان 430 هزار خانوار مستمری‌بگیر و 270 هزار خانوار غیرمستمری‌بگیر سازمان بهزیستی تا پایان هفته جاری خبر داد.
همایون هاشمی با اشاره به اینکه مبلغ بن‌های خرید کالای ماه مبارک رمضان برای هر نفر 30 هزار تومان است، گفت: مقدمات توزیع این بن میان مددجویان مستمری‌بگیر و غیرمستمری‌بگیر سازمان از چهارشنبه هفته گذشته فراهم شده و تا پایان هفته جاری بین آنها توزیع می‌شود.
وی در مورد نحوه توزیع این بن‌ها توضیح داد: برای مستمری‌بگیران بن خرید کالا به حساب «کارت آفتاب» آنها واریز می‌شود و به کلیه مددجویان که خدمات غیرمستقیم دریافت می‌کنند نیز معادل کارت‌های خرید الکترونیکی، بن رفاهی پرداخت و توزیع خواهد شد.رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه مددجویان مستمری‌بگیر و غیرمستمری‌بگیر سازمان با این بن‌ها می‌توانند اقلام اساسی مانند برنج، روغن، گوشت، قند، شکر و حبوبات را خریداری کنند، تصریح کرد: با این بن‌ها تنها می‌توان کالاهای اساسی ذکر شده را خریداری کرد و بدین منظور تنها باید به فروشگاه‌های اتکای سراسر کشور مراجعه کنند.

 


جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از بخشش مجازات‌های مربوط به فرار از خدمت سربازان تا پایان سال 86 خبر داد و گفت: علاوه بر این بخشش، تسهیلات ویژه‌ای نیز برای این دسته از افراد در نظر گرفته شده است.
سردار موسی کمالی در این باره افزود: برابر موافقت فرمانده معظم کل قوا، آن دسته از سربازان فراری که تا پایان سال 86 از یگان خدمتی خود تا پیش از اتمام مهلت قانونی خدمت خارج شده و به عبارتی فرار کرده‌اند مورد عفو قرار گرفته و تسهیلاتی نیز برایشان در نظر گرفته شده که مهلت بهره‌مندی از این تسهیلات تا پایان شهریور ماه سال 92 است.
وی با بیان اینکه این دسته از سربازان فراری تا پایان سال 86 مورد تعقیب و مجازات قرار نمی‌گیرند، گفت: این افراد چنانچه خود را تا پیش از اتمام این تاریخ برای گذراندن ادامه مهلت باقی‌مانده از خدمتشان معرفی کنند، مجازاتی برایشان در نظر گرفته نخواهد شد.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای این دسته از سربازان نیز خاطرنشان کرد: همچنین ممکن است بخشی از این سربازان در حال حاضر مشمول بهره‌مندی از کسر خدمت یا معافیت باشند که با توجه به اینکه مشمول عفو شده‌اند، امکان بهره‌مندی از این شرایط نیز برایشان وجود دارد.
به گفته کمالی، همچنین در صورتی که این سربازان ازدواج کرده و یا دارای مسائل و مشکلات خانوادگی باشند، با مساعدت ستاد کل می‌توانند از تسهیلات مربوط به متاهلان بهره‌مند شده و نیز در نزدیک‌ترین یگان محل سکونتشان خدمت کنند.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره نحوه گذراندن ادامه خدمت سربازان فراری تا پایان سال 86 که حداکثر تا پایان شهریور ماه 92 خود را معرفی کرده‌‌اند نیز به ایسنا گفت: این افراد برابر قانون همان زمانی که خدمت خود را ترک کرده‌اند، باید سربازی خود را ادامه دهند. به عنوان مثال در آن زمان طول مدت سربازی 18 ماه بود و آنان 12 ماه از آن را سپری کرده بودند، با معرفی خود شش ماه باقی مانده خود را سپری و کارت پایان خدمت دریافت خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه این قوانین تا پایان شهریور ماه سال 92 معتبر است و پس از آن هیچ‌گونه بخشش و تسهیلاتی شامل حال سربازان نخواهد شد، گفت: این افراد پس از این تاریخ به عنوان سرباز فراری محسوب شده و تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: این افراد چنانچه پس از اتمام شهریور ماه 92 دستگیر شوند، باید به دادسرا منتقل شده و به اتهام فرارشان از سربازی رسیدگی شود که ممکن است بر حسب نظر قاضی دادگاه، احکامی نظیر جریمه نقدی، اضافه خدمت، زندان و... برایشان صادر شود.
به گفته کمالی، در صورت صدور حکم دادگاه، این افراد باید پس از گذراندن دوران محکومیت خود به سربازی بروند.
وی همچنین درباره امکان تمدید مجدد این بخشش، به ایسنا گفت: این مهلت به هیچ‌ عنوان تمدید نخواهد شد و از ابتدای مهر ماه امسال با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: همچنین در حال حاضر نیز برنامه‌ای برای بخشش و عفو سربازان فراری سال 87 و پس از آن وجود ندارد.
کمالی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای این دسته از افراد، خاطرنشان کرد: توصیه من به سربازان فراری تا پایان سال 86 و همچنین تمامی سربازانی که وضعیت خدمتی خود را مشخص نکرده‌اند، این است که هرچه سریعتر نسبت به تعیین و تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام کنند.

 


مدیر کل درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از افزایش مصرف شیشه خبر داد.
فرید براتی سده در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه میزان مصرف شیشه در تهران در حال حاضر 2/8 درصد است، اظهار داشت: مصرف شیشه بین سنین 15 تا 45 سال است و این در حالی است که این افراد حداقل یک بار مصرف شیشه را تجربه کرده‌اند و البته به این معنا نیست که این افراد معتاد هستند.
وی تصریح کرد: بهزیستی آمار کلی در خصوص مصرف شیشه را در کشور ندارد اما آمارهایی که ستاد مبارزه با مواد مخدر ارائه می‌کند گواه آن است که مصرف شیشه در کشور رو به افزایش است.
براتی بیان داشت: یکی از راه‌های درمان اعتیاد از راه درمان غیر دارویی است که در این زمینه نیز اقدامات خوبی در این سالها انجام داده‌اند.
مدیر کل درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی جهت پیشگیری و کاهش مصرف شیشه در کشور اقدامات خوبی را با سایر دستگاه‌ها انجام داده است.
وی از آمادگی سازمان بهزیستی کشور برای پیشگیری از اعتیاد و درمان در بین سنین پایین و به خصوص دانش‌آموزان خبر داد و گفت: در این زمینه نیز تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش به امضا خواهد رسید و امیدواریم در این بخش نیز به توفیقات خوبی دست پیدا کنیم.براتی تصریح کرد: به دلیل افزایش مصرف شیشه در کشور، سیاست‌های درمانی مواد محرک‌زا تدوین خواهد شد.

 


انفجار گاز در شهرک ولی‌عصر تهران به ده‌ها خانه آسیب رساند و 12 نفر را مجروح کرد.
بنا بر گزارش سازمان آتش‌نشانی، ساعت 17/18 روز جمعه انفجار گاز در یک ساختمان مسکونی در شهرک ولی‌عصر، خیابان بنایی به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد. با توجه به حساسیت موضوع آتش‌نشانان سه ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.
در بررسی‌های اولیه مشخص شد در یک ساختمان 4 طبقه 4 واحدی انفجار رخ داده و یک واحد مسکونی در طبقه دوم کانون این حادثه بوده است. بر اثر شدت این انفجار دیوارها و سقف خانه‌های اطراف فرو ریخته و شیشه‌های تمام منازل این کوچه شکسته شده بود.بر اثر این حادثه 12 نفر دچار جراحت شده بودند که آتش نشانان با ایمن‌سازی محل تعدادی از آنها را از داخل ساختمان خارج کرده و 4 نفر برای درمان به مراکز درمانی منتقل شدند. مجروح شدگان 6 مرد، 2 دختر بچه و 3 زن بودند.
بر اثر این انفجار همچنین به 3 دستگاه خودرو که در محل حادثه پارک بود، آسیب جدی رسیده و یک تیر چراغ برق از وسط شکسته شد. آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل ساعت 20 به عملیات خود پایان داده و به ایستگاه‌هایشان بازگشتند.

 


خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:
باند کلاهبرداران که با شگردهای مختلف از موجودی حساب بانکی افراد در شهرهای مختلف کشور برداشت کرده بود در خرم‌آباد متلاشی شد.
رئیس شعبه ششم دادگاه عمومی و انقلاب خرم‌آباد افزود: سه نفر از اعضای این باند به جرائم ارتکابی برداشت موجودی بانکی افراد به شیوه‌های متقلبانه اقرار کردند.
قاضی مهدی محمدی با بیان این مطلب که عرضه سیم‌کارت ایرانسل به افراد بدون دریافت و ثبت و ضبط مدارک و نشانی معتبر متاسفانه کار کلاهبرداران و سارقان را برای ارتکاب جرم و رد گم کردن آسان کرده است، افزود: در بسیاری موارد به نشانی صاحبان سیم‌کارت ایرانسل مراجعه شده که محرز گردیده مدارکی که با آنها سیم‌کارت دریافت شده سرقتی است و نشانی ارائه شده نیز ساختگی است که شایسته است مسئولان امر نسبت به رفع این معضل و جلوگیری از سوءاستفاده از خطوط تلفن ایرانسل اقدام اساسی اتخاذ کنند.
وی تماس با مراکز مختلف و افراد حقیقی و حقوقی و دریافت شماره حساب بانکی و مشخصات آنان و برداشت سپرده‌های بانکی آنان را از شگردهای این باند کلاهبردار اینترنتی برشمرد و گفت: تماس با دفاتر اسناد رسمی از جانب کمیته امداد و شرکت‌های خودروساز تحت عناوین دروغین ازدواج دسته‌جمعی افراد تحت پوشش به بهانه واریز وجوه ثبت ازدواج و نقل و انتقال خودرو، اعتماد آنان را جلب و پس از دریافت شماره حساب مبالغ کلانی را از حساب‌های آنان کلاهبرداری کرده‌اند.
محمدی گفت: خرید لوازم خانگی، وسایل الکترونیکی، لپ‌تاپ، گوشی‌های گرانقیمت گلکسی و غیره را از طریق کلاهبرداری اینترنتی از دیگر جرایم ارتکابی این باند برشمرد و خاطرنشان ساخت: اعضای باند کلاهبرداران اینترنتی با دستیابی به شماره حساب بانکی افراد قیمت اجناس خریداری شده را از حساب آنان به حساب فروشنده انتقال داده‌اند.
وی اضافه کرد: کلاهبرداران با استفاده از مدارک و اسناد مفقود شده و یا سرقتی از دیگران، کارت‌های بانکی دریافت کرده و از طریق آنها به کلاهبرداری و سرقت اینترنتی پرداخته‌اند و به دنبال پیگیری‌های به عمل آمده محرز شده که مدارک سرقتی بوده و آدرس مندرج در اسناد بانکی مربوط به صدور کارت بانکی نیز جعلی است.
محمدی خرید کارت شارژ با 20 درصد تخفیف را از دیگر دام‌های کلاهبرداران اینترنتی برشمرد و تصریح کرد: اطلاعات مربوط به خریداران کارت شارژ در این سایت‌ها ثبت می‌شود کلاهبرداران از این طریق به حساب بانکی خریداران دست یافته و سپرده‌هایشان را به سرقت می‌برند.
وی گفت: کلاهبرداران با طراحی سایت‌های بدلی مشابه بانک‌ها، واریز کنندگان وجوه را به دام می‌اندازند و پول آنها را به یغما می‌برند که برای واریز وجه به حساب بانک‌ها از طریق اینترنت باید حتما نشانی را از بانک مربوطه دریافت کرد و مراقب بدل‌کاران اینترنتی بود.
قاضی محمدی با بیان این مطلب که روزانه حدود 5 پرونده کلاهبرداری اینترنتی فقط در این شعبه رسیدگی می‌شود، افزود: اقدام اساسی مسئولان مبنی بر تنویر افکار عمومی و اعمال مراقبت‌های لازم از سوی مردم برای جلوگیری از دستبرد کلاهبرداران به حساب بانکی آنان بسیار ضروری است.

 


رئیس ستاد دیه کشور از برگزاری جشن گلریزان در ششمین روز از ماه مبارک رمضان برای آزادی تعدادی از زندانیان دارای جرایم غیرعمد و غیر کلاهبردار خبر داد.
سیداسدالله جولایی در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: جشن گلریزان آزادی زندانیان 24 تیرماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و جمع کثیری از خیرین برگزار می‌شود.
وی افزود: این اولین جشن گلریزان در سال 92 توسط ستاد دیه کشور می‌باشد و پس از آن ستادهای دیه در اکثر استان‌ها اقدام به برگزاری جشن‌های مشابه خواهند کرد.
رئیس ستاد دیه کشور با اشاره به برگزاری 200 جشن گلریزان در سال 91 گفت: ستاد دیه کشور از آغاز فعالیت خود تاکنون 70 هزار زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری را آزاد کرده است.

 


تعدادی از اراذل و اوباش بدنام و مست در اتوبان بهشت‌زهرا(س) با چاقو و قمه به جان یکدیگر افتادند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ساعت 23 جمعه شب تعدادی از اراذل و اوباش بدنام در اتوبان بهشت‌زهرا با بستن راه مردم با چاقو و قمه به جان یکدیگر افتادند.
هموطنان در این رابطه می‌گویند: این افراد با حالت مستی در حالی که به صورت نیمه‌عریان بودند با چاقو و با قمه به جان یکدیگر افتاده بودند و با الفاظ رکیک مردم را تهدید می‌کردند.
هموطنان حاضر در محل ادامه دادند: این اراذل و اوباش چند دقیقه‌ای همدیگر را با چاقو و قمه زدند و حتی تعدادی شیشه‌نوشابه نیز در محل درگیری خرد کردند و بلافاصله قبل از حضور پلیس در محل از معرکه گریختند و هر کدامشان به سمتی فرار کردند.
در این خصوص پلیس تهران گفت: این درگیری 3 عامل اصلی داشت که توسط ماموران در مخفی‌گاهشان دستگیر شدند.
بنا بر اطلاعات به دست آمده این افراد بر سر اختلاف حساب و فروش مواد مخدر و... به جان یکدیگر افتاده بودند و اتوبان را محل تسویه‌حساب با یکدیگر قرار داده بودند، بدون آن که بدانند شاید در این جمع وحشت‌زده مردم یک زن باردار و یا یک مریض قلبی وجود داشته باشد.

 


سارقان حرفه‌ای در چنگ قانون
اراک-خبرنگار کیهان: در تداوم اجرای طرح شناسایی نقاط آلوده، با هدف ارتقای امنیت اجتماعی، 5 سارق سابقه‌دار در خنداب استان مرکزی، شناسایی و دستگیر شدند.
سارقان به سرقت‌های متعدد شامل موتورسیکلت، سیم برق و احشام اعتراف کردند.
شناسایی سارق حرفه‌ای
اراک-خبرنگار کیهان: سارق حرفه‌ای لوازم خودرو در محلات استان مرکزی، شناسایی و دستگیر شد. وی در بازجویی به 6 فقره سرقت در سه ماه اول سال جاری اعتراف کرد. همچنین با اعترافات متهم، فرد مالخری که اموال سرقتی را خریداری کرده بود شناسایی و دستگیر شد.
حریق در ستاد فرماندهی پلیس
فارس-صومعه‌سرا: در اثر اتصال برق ساختمان ستاد فرماندهی پلیس صومعه‌سرا دچار حریق شد و 30 درصد از کل ساختمان این ستاد آسیب جدی دید. سیم‌کشی غیرقانونی برق از کابل خیابان و اتصال جریان برق در داخل ساختمان علت اصلی بروز این حادثه اعلام شده است.
تصادف در محور ساوه-همدان
اراک-خبرنگار کیهان: واژگونی 2 دستگاه خودروی وانت پیکان در محور ساوه-همدان 2 کشته و 6 مجروح برجای گذاشت. در این حادثه رانندگان هر دو خودرو در دم جان باختند و 6 تن از سرنشینان یکی از خودروها زخمی شدند که توسط تیم پزشکی به بیمارستان انتقال یافتند.
آتش‌سوزی در بجنورد
فارس-بجنورد: آتش‌سوزی ظهر دیروز در روستای دهگاه و نرگس‌لو در 25 کیلومتری شهر بجنورد، و زمین‌های زراعی در محور بجنورد-اسفراین به بیش از 300 اصله درخت انگور، گردو و بادام، و 2 هکتار زمین کشاورزی آسیب رساند.
زمین‌لرزه در هرمزگان
ایرنا-بندرعباس: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 2/4 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد دیروز منطقه رویدر را در استان هرمزگان لرزاند. مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران وقوع این زمین‌لرزه را در ساعت 5 و 22 دقیقه و 58 ثانیه ثبت کرده است.
زمین‌لرزه در موقعیت جغرافیایی 26/27 درجه عرض شمالی 05/55 درجه طول شرقی رخ داده و تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی آن دریافت نشده است.

 


ارتقای نشان استاندارد جهانی سلامت «GoLD» به نشان «PLATINIUM» برای بیمارستان ایرانی دبی به تصویب رسید.
به گزارش روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، بیمارستان ایرانی دبی که حدود 3 سال پیش نشان استاندارد جهانی سلامت (GOLD) را به عنوان اولین بیمارستان ایرانی در دنیا دریافت کرد با تلاش پیگیرانه موفق به ارتقای این استاندارد بین‌المللی شد.
بنابراین گزارش در ارزیابی 5 روزه ارزیابان کانادایی (ACI) مشتمل بر 4 ارزیاب بین‌المللی و 2 نفر ناظر به اتفاق آرا، پیشرفت بیمارستان در زمینه‌های مختلف بررسی و ارتقا به رتبه بالاتر (Platinium) به تصویب رسید.
یادآور می شود با توجه به اینکه در اکثریت قریب اتفاق موارد بیمارستان ایرانی دبی حائز شرایط برای دریافت بالاترین نشان استاندارد (الماس) است رایزنی‌ها برای دریافت این نشان ادامه دارد. درصورت دریافت این نشان بیمارستان ایرانی دبی به‌عنوان تنها مؤسسه سلامت منطقه دارای نشان الماس از مؤسسه کانادایی ثبت خواهد شد.

 


جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به کشف 2700 کیلو مواد مخدر طی 4 درگیری مسلحانه با قاچاقچیان از انهدام باند قاچاق اسلحه به کشور در هنگ مرزی بانه و قصر شیرین خبر داد.
سردار احمد گراوند افزود: طی 48 ساعت گذشته ماموران مرزبانی شرق کشور در 4 درگیری مسلحانه با قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان و هنگ مرزی تایباد واقع در استان خراسان رضوی موفق به کشف 2 تن و 700 کیلو انواع مخدر شدند.
وی با بیان اینکه در جریان درگیری میان مرزبانان و قاچاقچیان مواد مخدر در تایباد، یکی از اشرار به هلاکت رسید، گفت: از شرور به هلاکت رسیده، اسلحه جنگی و مقادیری تیر کشف شد. همچنین در میان مواد مخدر کشف شده، قریب به یک تن حشیش و مابقی تریاک بوده است.
گراوند درباره نحوه حمل مواد مخدر نیز اظهار کرد: عمده مواد به شکل کوله‌بری یا با استفاده از چهارپایان، قاچاق می‌شده است.
وی در ادامه از انهدام یک باند قاچاق اسلحه به کشور خبر داد و گفت: طی 48 ساعت گذشته مرزبانان در هنگ مرزی قصر شیرین و مریوان متوجه ورود تعدادی قاچاقچی شده و با انجام عملیاتی موفق شدند پس از درگیری با قاچاقچیان 25 قبضه کلت کمری کشف و ضبط کنند. قاچاقچیان نیز با استفاده از تاریکی شب به آن سوی مرز فرار کردند که احتمال می‌دهیم در این درگیری تلفاتی را داده باشند.
جانشین فرمانده مرزبانی با اشاره به اینکه ساعت 4:25 بامداد 21 تیرماه ماموران هنگ مرکزی گله سوره در بانه با تعدادی قاچاقچی مشروب درگیر شدند تاکید کرد: در این درگیری مسلحانه قاچاقچیان با بر جای گذاشتن 480 بطری مشروب از محل فرار کردند. متاسفانه در این درگیری یک نفر از سربازان مرزبانی مجروح شد. البته همه باندهای قاچاق مشروب مسلح نیستند و ممکن است تعدادی از آنها اقدام به ترانزیت مسلحانه مشروب کنند.
وی با اشاره به سایر کشفیات مرزبانی افزود: طی 48 ساعت گذشته 140 متجاوز مرزی دستگیر و 14 خودروی حامل مشروبات الکلی نیز توقیف شدند. همچنین در این مدت نیز 200 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و 52 قاچاقچی نیز به همراه 29 خودرو و 13 شناور عامل سوخت قاچاق دستگیر و توقیف شدند.
گراوند با بیان اینکه 2 هزار بطری مشروبات الکلی طی دو روز گذشته کشف و ضبط شد افزود: همچنین از یک اتوبوس که از مرز عراق وارد کشور می‌شد 4 جلد کتاب ممنوعه کشف شد.
وی در پایان با بیان اینکه ایران مراتب اعتراض خود را به کشورهایی که قاچاقچیان از مرزهای آنها عبور کرده و به سمت نیروهای مرزبانی شلیک می‌کنند اعلام کرده است، تاکید کرد: ما اعتراض خود را به کشورهای همسایه اعلام کرده‌ایم که چرا مرزشان را به خوبی کنترل نمی‌کنند تا قاچاقچیان به راحتی پس از عبور از مرزشان به سمت نیروهای ما شلیک کنند.

 


خرم‌آباد-خبرنگار کیهان:
باند سرقت که با شگرد شکار طعمه در هوای گرگ و میش با سرقت و تجاوز به عنف مرتکب رعب و وحشت در چند استان شده بود متلاشی شد.
سرهنگ حجت‌الله دالوندرئیس پلیس آگاهی لرستان گفت: سردسته این باند به نام م-ب 23 ساله به سرقت‌های متعدد در استانهای تهران، لرستان، قم، اراک، مشهد و سرقت از یک طلافروشی در مشهد طی سال 91 اقرار کرده است.وی افزود: اعضای این باند با شگرد سرقت که اغلب در هوای گرگ و میش صورت می‌گرفته، حدود ساعت 5 صبح که مردها از خانه به محل کار می‌رفتند وارد منازل آنان شده و با ایجاد رعب و وحشت و تجاوز به عنف مبادرت به سرقت زیورآلات، وجوه نقد و اموال قیمتی می‌کردند.

 


زاهدان - خبرنگار کیهان:
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از کشف بیش از 2 تن موادمخدر در مرزهای این استان خبر داد.
سرتیپ غلام نبی کوهکن در تشریح این خبر گفت: ماموران هنگ‌های مرزی سیستان و بلوچستان با انجام کارهای اطلاعاتی متوجه شدند قاچاقچیان قصد دارند یک محموله بزرگ موادمخدر را به داخل کشور انتقال دهند. وی افزود: ماموران به کنترل محورهای مورد استفاده قاچاقچیان و نصب کمین بر سر راه‌های آنها اقدام کردند. سرتیپ کوهکن تصریح کرد: قاچاقچیان از طریق ارتفاعات مرزی می‌خواستند محموله بزرگ موادمخدر خود را وارد کشور کنند که در کمین ماموران مرزبانی این فرماندهی گرفتار شدند. وی درپایان با اشاره به درگیری قاچاقچیان با ماموران گفت: در اثر این درگیری مقدار دو هزار و 275 کیلوگرم موادمخدر شامل تریاک و حشیش توسط ماموران نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.

 


در پی آتش‌سوزی یک فروند هواپیمای بوئینگ ارزش سهام این شرکت کاهش فوری پیدا کرد.
به گزارش یورونیوز، یک هواپیمای بوئینگ 787 «دریملاینر» شرکت هواپیمایی اتیوپی در فرودگاه «هیتروی» لندن دچار آتش‌سوزی شد.
این هواپیما که از 8 ساعت قبل از حادثه در فرودگاه مستقر بود، خالی از سرنشین یا خدمه بود. هنوز دلیل این حادثه مشخص نیست، اما مشکل گرم شدن بیش از حد باتری‌های این نوع هواپیما باعث زمین‌گیر شدن آن به مدت سه ماه شده بود.
این حادثه باعث بسته شدن موقت هر دو باند پر ترافیک‌ترین فرودگاه جهان شد.
اگر چه شرکت بوئینگ اعلام کرده که در این زمینه تحقیق خواهد کرد، اما بروز این حادثه باعث شد تا ارزش سهام این شرکت در بورس نیویورک بلافاصله بیش از 6 درصد کاهش یابد.
این هواپیما حدود 9 ماه پیش به شرکت هواپیمایی اتیوپیایی تحویل داده شده بود.

 


طوفان ویرانگر «سولیک» که همراه با وزش بادهای تند و بارندگی شدید، مردم تایوان را به وحشت انداخته تاکنون یک کشته و دست کم 21 مجروح داشته است.
مقام‌های این کشور تاکنون مرگ یک تن و مجروح شدن 21 نفر را در این حادثه طبیعی تایید کرده‌اند.
مقام‌های محلی تایوان اعلام کردند: بیش از 8500 نفر از ساکنان مناطق پرخطر و کوهستانی خانه‌های خود را تخلیه کرده‌اند و هزاران سرباز برای امدادرسانی به مناطق آسیب‌دیده اعزام می‌شوند.
سازمان هواشناسی تایوان در گزارشی اعلام کرد: طوفان «سولیک» صبح دیروز سرعتی برابر با 173 کیلومتر بر ساعت داشت.
وزش بادهای تند و ویرانگر و بارندگی شدید به بروز اختلال در سیستم برق‌رسانی، قطع درختان و سقوط تابلوها منجر شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، تعدادی از مدارس و ساختمان‌های اداری در «تایپه»، پایتخت تایوان و چند شهر دیگر تعطیل و برخی پروازها نیز لغو شده‌اند.

 


معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا از برخورد با احتکارگران آرد، گندم و خرما در ماه مبارک رمضان خبر داد.
سرهنگ محمدرضا مقیمی با بیان اینکه برخورد با احتکار به عنوان یکی از برنامه‌های امسال معاونت مبارزه با جرایم اقتصادی در دستور کار ماموران پلیس قرار دارد، گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اولویت ماموران در برخورد با احتکارگران آرد، گندم و خرما است.
وی با بیان اینکه در بحث احتکار، تیم‌های بازرسی تعزیرات کنترل صنوف را بر عهده دارند، گفت: در برخی مواقع افراد خارج از چارچوب صنوف و به صورت آزاد اقدام به انبار اقلام می‌کنند که در این صورت پلیس در راستای مبارزه با احتکار وارد عمل می‌شود.
معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا بابیان اینکه مردم می‌توانند در صورت اطلاع از عمل مجرمانه احتکارگران موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند، گفت: پلیس با اجرای این طرح سراسری کمک می‌کند تا ارزاق عمومی مردم در ماه مبارک رمضان در انبارها ته‌نشین نشود.

 


گزارش‌های رسمی اسرائیل نشان می‌دهد پدیده فرار نظامیان صهیونیست از خدمت نظامی در سایه نابسامانی اوضاع کشورهای مجاور افزایش یافته است.
براساس این گزارش در همین رابطه سال گذشته میلادی بیش از 14 هزار سرباز به دلیل فرار از خدمت نظامی به زندان محکوم شدند.گزارش مرکز تحقیقات و اطلاعات وابسته به کنست (پارلمان) رژیم‌صهیونیستی نیز نشان می‌دهد حدود 14 هزار سرباز زن و مرد در سال 2012 وارد زندان نظامی شده‌اند که جرم اکثر آنها فرار از خدمت نظامی بوده است.
در این گزارش که در رسانه‌های عبری منتشر شد، اشاره شده است که اوضاع سیاسی و امنیتی دشوار اسرائیل تا حد زیادی در تقویت پدیده فرار از ارتش به دلیل ترس سربازان از انجام خدمت نظامی در اراضی اشغالی فلسطین در سایه اوضاع کنونی، سهیم بوده است.
تحلیلگران سیاسی و نظامی نیز در تحلیل این گزارش به وجود شکاف‌های اجتماعی و اقتصادی عمیق و روزافزون در ارتش اسرائيل اشاره کردند، امری که درسال‌‌های آینده تشدید خواهد شد.

 


توجه اغراق‌آمیز خبرنگاران به تولد نوزاد خانواده سلطنتی انگلیس باعث شده است برخی‌ها به تمسخر خبرنگاران بپردازند.
به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، سه مرد بزرگسال که خود را به شکل نوزادان بسیار زشتی گریم کرده بودند و تاجی به نشان سلطنتی روی سر خود گذاشته بودند در برابر خبرنگاران حضور یافتند و مانند نوزادان گریه کردند.
در این روزها که هیچ اطلاعات هیجان‌انگیزی منعکس نمی‌شود، صدها خبرنگار بیکار اطراف بیمارستانی که قرار است نوه ملکه انگلیس در آن متولد شود، پرسه می زنند. جالب اینجاست که حضور این سه نوزاد بزرگسال اندکی از بیکاری خبرنگاران کاست.

 


اغتشاش در یک زندان اندونزی موجب فرار 200 زندانی و مرگ سه کارمند زندان شد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «نیو استریت تایمز مالزی»، در جریان یک اغتشاش شبانه که منجر به فرار 200 زندانی شد، سه کارمند زندان و 2 زندانی دیگر نیز کشته شدند.
به گفته رئيس پلیس شهر مدان، 55 نفر از زندانیان فراری دستگیر شده‌اند و جستجو برای یافتن سایر فراریان همچنان ادامه دارد، همچنین هزاران پلیس و سرباز در حوالی زندان «تانجونگ گوستا» در پایتخت سوماترای شمالی در جستجوی یافتن باقی زندانیان فراری هستند.
بنا به گزارش‌های رسیده، در بین فراری‌ها 22 تروریست بودند که تاکنون 3 نفر از آنها دستگیر شده‌اند، علت این اغتشاش قطع برق بود که باعث از کار افتادن پمپ‌های آب شده بود و به همین دلیل زندانیان از صبح پنجشنبه بدون آب مانده بودند.
اکبر هادی از مقامات زندان گفت: زندانیان 15 افسر زندان را نیز به اسارت گرفته بودند که در حال حاضر همه آنها آزاد شده‌اند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10