(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 23 تـیـر 1392 - شماره 20541

حدیث دشت عشق
پس از شکست سنگین مقابل ملی پوشان والیبال
آلمان‌ها: از قدرت ایران شگفت‌زده شدیم
اخبار کوتاه از فوتبال
اعزام یزدانی و گودرزی به تورنمنت روسیه
زمان جدید برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک
نایب ‌قهرمانی ایران در رقابت‌های وزنه‌برداری دانشجویان جهان
سرمربی سابق تیم ملی تکواندو به مکزیک نرفت
ابطال ثبت‌نام انتخابات 2 فدراسیون‌ ورزشی
خروج ایرانی‌ها از جمع برترین‌های کشتی آزاد جهان
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان:
جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در همدان برگزار می‌شود
   


به یاد سردار شهید «ابوالقاسم آشتی‌جو»
پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا آسیبی به این مملکت نرسد
شهید «ابوالقاسم آشتی‌جو» نهم اسفند ماه سال 1341 دیده به جهان گشود و درست 23 سال بعد در نهم اسفند ماه سال 1364 پدرش محمدحسن به یاد دردانه امام حسن(علیه‌السلام) نام پسرش را قاسم نهاد. با شهادت ولادت دیگری را برای خود رقم زد.طنین اذان روح و جسمش را بدون التفات به اطرافیان به سوی مولا می‌کشانید و بعد از نماز همیشه روحش را با آیه‌های زیبای قرآن صفا می‌بخشید متانت و آرامش در رفتار و احترام به دیگران سرآمد اعمالش و شجاعت و صبوری زینت‌بخش وجودش بود.پس از به بار نشستن انقلاب به عضویت مدرسه عشق درآمد و سر در راه حفظ آرمان‌های انقلاب نهاد و به خاطر مظلومیت کردستان راهی آن دیار شد و شجاعانه قریب به 5 سال در آن جا خدمت کرد. در این سال‌ها با قبول مسئولیت‌هایی چون فرماندهی گردان و گروهان، مسئولیت لجستیک و معاونت تدارکات تیپ 110 شهید بروجردی، در راه خدا گام برداشت و سرانجام با اصرار زیاد خود با حفظ مسئولیت، در عملیات والفجر 9 شرکت کرد و در حالی که استوارانه در برابر دشمن ایستاده بود قامت تنومندش هدف اصابت گلوله تانک قرار گرفت و در روز تولدش، تولدی جاوید یافت و به دیدار معبودش شتافت.بخشی از نوشته، شهید: ملت عزیز ایران دست‌‌ها را به هم دهید و با وحدت کامل ان‌شا‌ءالله دشمن رو به زوال و سستی را هرچه زودتر به زباله‌دان تاریخ بیندازید.ملت عزیز! پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا آسیبی به این مملکت نرسد.سپاه پاسداران را که نهادی است پویا حمایت کنید.
ستاد یادواره 180 شهید هیئت بنی‌فاطمه(س) اصفهان

 


سرویس ورزشی-
سرمربی و کاپیتان تیم ملی والیبال آلمان پس از شکست برابر ایران اعتراف کردند که تحت تاثیر قدرت ایران قرار گرفتند.
تیم ملی والیبال آلمان در نخستین دیدارش برابر ایران با نتیجه سه بر صفر تن به شکست داد. سرمربی و کاپیتان این تیم در نشست خبری حرفی برای گفتن نداشتند و تنها اعتراف کردند که تحت تاثیر قدرت ایران قرار گرفته اند.
ولاسکو: به بازیکنانم افتخار می‌کنم
ولاسکو پس از پیروزی شاگردانش مقابل آلمان در کنفرانس خبری گفت: «خوشحالم که توانستیم اولین برد سه بر صفر را به دست بیاوریم و اینکه این برد در ماه مبارک رمضان به دست آمده. به همه هواداران والیبال تبریک می‌گویم که خوشحال شدند. قبل از بازی با بچه‌ها صحبت کردم که مردم بچه‌ها را به خاطر این دوست دارند که با قلبشان بازی می‌کنند. ولی به بچه‌ها گفتم من بیشتر به فکرتان اهمیت می‌دهم. بچه‌های ما خیلی بهتر شدند. بالانس آن‌ها هم خوب شده و نوسان زیادی ندارند. فکر کنم کلید بازی ما که توانستیم ببریم سرویس‌هایمان است. ما مشکل زیادی با سرویس‌هایمان برایشان به وجود آوردیم. آمار دریافت‌های روی تور هم خیلی خوب بود.»ولاسکو ادامه داد: «معروف کاپیتان ما خیلی خوب بود و تاکتیک‌ها را خیلی خوب اجرا کرد. فکر می‌کردیم که سه بر صفر ببریم اما مهم این بود که بعد از گیم دوم تمرکزمان را از دست ندادیم. خوشحالم که این عادت آسیایی را از دست داده‌ایم که بعد از هر بازی دور زمین می‌چرخند. الان طوری شده که بازیکنانمان بعد از امتیاز کردن هر توپ به فکر امتیاز کردن توپ بعدی هستند. من هم علاوه بر ایرانی‌ها خودم هم به بازیکنان تیم ملی ایران افتخار می‌کنم.»
سرمربی آلمان: سکوت می کنم
«ریتال هینن» در نشست خبری پس از بازی درباره عملکرد تیمش اظهار کرد: ما در بازی اول بسیار بسیار بد بازی کردیم و ایران بسیار خوب عمل کرد. در واقع ایران در این بازی با خودش بازی کرد چرا که آلمانی در زمین وجود نداشت. من به تیم ایران تبریک می‌گویم. به نظر شخصی من ایران در این بازی بهترین بازی‌اش در لیگ جهانی را انجام داد. من هم مثل کاپیتان تیمم معتقدم که ما اصلا در بازی حضور نداشتیم ، چرا که ما از قدرت بازیکنان ایران شگفت زده شده بودیم.وی در ادامه مترجمش را شاهد گرفت و گفت: می‌توانید از مترجمم بپرسید. من قبل از بازی به او گفتم یا 3 بر صفر می‌بریم یا 3 بر صفر می‌بازیم و دیدید که حالت دوم رخ داد. تیم ما بسیار جوان است و وقتی یک گیم را از دست می‌دهد سخت به بازی برمی‌گردد.سرمربی ژرمن‌ها در ادامه درباره تاثیر خولیو ولاسکو بر تیم ملی والیبال ایران اظهار کرد: شرایط زیادی در ایران تغییر کرده است اما اگر همه این تغییرات به خاطر حضور ولاسکو باشد واقعا باید بدون هیچ گونه شک و تردید او را بهترین مربی والیبال دنیا بدانیم. ایران عالی سرویس زد. در دریافت‌ها فوق‌العاده بود و تا می‌توانست تیم ما را اذیت کرد. یک تیم ملی دیگر از سرمربی‌اش چه می‌خواهد؟
کاپیتان آلمان: از ابتدا بد بودیم
یوخن شوپس که در نشست خبری پایان دیدار رفت تیم‌های والیبال ایران و آلمان در دور گروهی لیگ جهانی والیبال حاضر شده بود، درباره عملکرد فنی تیم ملی آلمان اظهار کرد: از ابتدا بازی را بد شروع کردیم. ایران در سرویس بسیار خوب عمل کرد و دفاع عقب زمین ما را به هم ریخت. با این وضعیت سخت بود که بتوانیم بازی کنیم.وی در پاسخ به این سوال که آیا فکرش را می‌کرد که با چنین نتیجه‌ای نخستین بازی را به ایران واگذار کنند، گفت: بله، چیز غیرقابل پیش‌بینی نبود. ما بازی ایران با صربستان را دیده بودیم و انتظارش را داشتیم که کار سختی پیش رو داشته باشیم. کاپیتان ژرمن‌ها درباره جو ورزشگاه و تاثیر آن بر روی بازیکنان تیم ملی آلمان گفت: سروصدا بسیار زیاد بود. خودتان در ورزشگاه بودید و دیدید کار چگونه برای ما سخت شد. جدا از ماجرای رقابت و مسابقه، بازی کردن در چنین جو پرشوری هیجان خاصی دارد و لذت‌بخش است. با اینکه در سالن همان گونه که انتظار می‌رفت، همه علیه ما بودند اما شخصا از بازی مقابل ایران لذت بردم.

 


سهم فوتبال از بودجه وزارت ورزش
بودجه جاری وزارت ورزش و جوانان در سال 1391 برای اولین بار در 8‌سال گذشته کاهشی چشمگیر داشت و به رقمی معادل بودجه جاری ورزش در اوایل دهه 80 رسید. کاهش بودجه دولت سبب شد تا وزارت ورزش یکی از نهادهای دولتی باشد که از بودجه مصوب نزدیک به 200 میلیاردی اش تنها 40 میلیارد را جذب کند و کمتر از 30 درصد بودجه مصوبش را بدست آورد. این وزراتخانه از مجموع این بودجه 10 میلیارد را به فوتبال اختصاص داده است.
انتقاد از مراسم بهترین های لیگ
مدیرعامل تیم تراکتورسازی تبریز گفت: مراسم انتخاب برترین های لیگ، مخصوص تیم های تهرانی بود و سایر تیم های ایرانی سهم چندانی در این مراسم نداشتند.
مهلت نهایی تسویه حساب مالی باشگاه‌ها
شیرازی رئیس هیات فوتبال تهران می‌گوید باشگاه‌ها باید تا امروز نسبت به تسویه حساب یا گرفتن رضایت از شاکیان خود اقدام کنند.
چراغ سبز خلعتبری به تیم های ایرانی
خلعتبری بازیکن ملی‌پوش فوتبال با بیان این‌که باشگاه عجمان رضایت‌نامه‌اش را به سپاهان نداده است، اعلام کرد که از دو، سه روز دیگر در تمرین‌های این تیم اماراتی حاضر می‌شود اما هر تیم ایرانی که رضایتنامه او را بگیرد، برایش بازی می کند.
ساموئل در تمرین استقلال
جی‌لوید ساموئل، هافبک دو فصل اخیر استقلال که قراردادش را امضا کرده بود و برای یکسال دیگر در این تیم ماندگار شده بود، دیروز در تمرینات هوازی استقلال شرکت کرد.
تعداد تیم های بدهکار در فوتبال ایران
رئیس کمیته انضباطی گفت: در حال حاضر 10 باشگاه لیگ برتری که پرسپولیس و استقلال هم جزو آنها هستند، در میان بدهکاران قرار دارند که می‌بایست با مراجعه به سازمان لیگ اقدامات لازم در خصوص تسویه بدهی‌ها را انجام داده و نهایتا در ارتباطی که ما به عنوان کمیته‌ انضباطی با سازمان لیگ داریم، مجوز قانونی و حضور در فعالیت در لیگ برتر را به دست آورند.
اقدامات راه آهن در فوتبال پایه
مدیرعامل باشگاه راه آهن از مذاکره با باشگاه‌های اسپانیایی و پرتغالی در زمینه فوتبال پایه خبر داد.
انتقاد سرپرست پرسپولیس از کامبوزیا
محمد پنجعلی سرپرست پرسپولیس می‌گوید کامبوزیا عضو هیات مدیره باشگاه در پرسپولیس دخالت می‌کند و وزیر ورزش باید جلوی او را بگیرد.
شکست نوجوانان مقابل ذوب آهن
تیم فوتبال زیر 17 سال روز گذشته در دیداری دوستانه به مصاف تیم بزرگسالان ذوب‌آهن اصفهان رفت و شکست خورد.
عیادت ورزشی ها از مظلومی
علی فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال، ظهر دیروز به همراه امیر قلعه‌نویی به ملاقات غلامحسین مظلومی رفت.علی پروین و پرویز مظلومی از دیگر افرادی بودند که با غلامحسین مظلومی دیدار کردند.
داور قطری برای دیدار استقلال – بوریرام
دیدار رفت تیم‌های فوتبال استقلال و بوریرام یونایتد تایلند روز چهارشنبه 30 مردادماه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، مسابقه‌ای که در چارچوب مسابقات مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا انجام خواهد شد. طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، محمد عبدالرحمان از قطر این مسابقه را قضاوت خواهد کرد. همچنین سالم طالب از قطر و مراد یاسر از کویت کمک داوران اول و دوم این بازی خواهند بود.
حاتمی هم منتقد استقلال شد
فرزاد حاتمی مهاجم فصل گذشته استقلال همانند مجتبی جباری با انتقاد شدید از مسئولان این باشگاه می‌گوید متاسفانه بعضی از بازیکنان استقلال خودشان 90 درصد پول می‌گرفتند و کاری به سایرین نداشتند. او همچنین می‌گوید هزینه هتل و خوابگاه بعضی از بازیکنان جوان استقلال توسط بازیکنان بزرگ تیم پرداخت می‌شد!
چرا آندو عجله‌ای برای توافق با استقلال ندارد؟
آندرانیک تیموریان هافبک فصل گذشته الخریطیات قطر همچنان در حال مذاکره با مسئولان باشگاه استقلال است. او برخلاف سایر بازیکنان عجله‌ای ندارد و مذاکرات خود را با حوصله پیش می‌برد. دلیل صبر و حوصله تیموریان این است که او فصل گذشته خارج از کشور بازی کرده و برای حضور در استقلال، نیاز به ITC دارد. بازیکنانی هم که با ITC مجوز بازی می‌گیرند، بازیکن سهمیه آزاد حساب می‌شوند و ثبت قرارداد آن‌ها شامل مهلت نقل و انتقالات نمی‌شود.

 


دو چهره شاخص کشتی ایران در ترکیب تیم اعزامی به جام دیمیتری کورکین روسیه قرار گرفتند.
این تورنمنت طی روزهای 12 تا 14 مهرماه سال جاری در شهر یاکوتیا روسیه برگزار می‌شود که صادق گودرزی و رضا یزدانی در ترکیب تیم اعزامی قرار گرفته اند. این مسابقه دو هفته بعد از رقابتهای جهانی مجارستان برگزار می‌شود. در واقع کادر فنی با این تصمیم خود نشان داد که گودرزی و یزدانی به دلیل غیبت از مسابقات انتخابی، شانسی برای حضور در مسابقات جهانی مجارستان ندارند.

 


دبیرکل کمیته ملی المپیک زمان برگزاری انتخابات این کمیته را بعد از مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید اعلام کرد.
بهرام افشارزاده در پاسخ به این سوال که انتخابات کمیته ملی المپیک چه زمانی برگزار می‌شود؟ گفت: انتخابات کمیته ملی المپیک پس از تحلیف ریاست جمهوری برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه اساسنامه کمیته ملی المپیک تایید شده است، اظهار داشت: مشکلی در خصوص اساسنامه کمیته ملی المپیک نداریم و طبق خواسته IOC انتخابات کمیته ملی را بعد از مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید برگزار خواهیم کرد.

 

تیم دانشجویان ایران با کسب یک مدال طلا و دو نقره، عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های وزنه‌برداری یونیورسیاد جهانی را به دست آورد.
برای تیم 6 نفره ایران در بازی‌های دانشجویان جهان رسول تقیان در دسته 77 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد و جابر بهروزی و بهادر مولایی هم در اوزان 69 و 105+ کیلوگرم مدال نقره دریافت کردند.در جدول مدالی رقابت‌های وزنه‌برداری، روسیه با کسب 3 مدال طلا، 2 نقره و 3 برنز قهرمان شد، ایران با یک طلا و 2 نقره عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد و قزاقستان و ازبکستان نیز با یک طلا و یک نقره به صورت مشترک در جایگاه سوم ایستادند.
رضازاده: وزنه‌برداری از کشتی بهتر بود
حسین رضازاده رییس فدراسیون وزنه‌برداری درباره‌عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری ایران در یونیورسیاد کازان اظهار کرد: تیم ملی وزنه‌برداری با هفت وزنه‌بردار در بازی‌های دانشجویان جهان شرکت کرد که از این هفت نفر یک وزنه‌بردار به دلیل مسمومیت نتوانست بر روی تخته برود و از میان شش وزنه‌بردار دیگر سه مدال طلا و نقره به دست آوردیم. از نظر رکوردی نیز وزنه‌بردارها رکوردهای خوبی زدند. در مجموع وزنه‌بردارها هم از نظر مدالی و هم از نظر رکوردی خیلی خوب بودند و فکر می‌کنم حتی از کشتی نیز بهتر کار کردند.رضازاده درباره‌ صحبت برخی وزنه‌بردارها مبنی بر این‌که تیم روسیه با ترکیب اصلی خود در این رقابت‌ها شرکت کرده بود، گفت: 70 درصد تیم روسیه همان نفراتی بودند که در المپیک 2012 لندن نیز شرکت کرده بودند و همه از قهرمان‌های جهان و المپیک بودند؛ در حالی که وزنه‌برداران ما که موفق به کسب مدال شدند تا کنون در مسابقات بزرگسالان قهرمانی جهان و المپیک شرکت نکرده‌اند و شاید منظور آنها از این لحاظ بوده است.رییس فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به اظهارنظر سرمربی تیم ملی روسیه مبنی بر این‌که وزنه‌برداری ایران به تک‌ستاره‌های خود وابسته است، تصریح کرد: آن زمانی که من برای ایران بر روی تخته می‌رفتم ایران وابسته به تک‌ستاره‌های خود بود اما برنامه فدراسیون من این است که وزنه‌برداری ایران را از حالت تک‌ستاره بودن خارج کنیم و در تمام وزن‌ها صاحب مدال شویم و همان‌طور که دیدید در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا و در بازی‌های دانشجویان جهان وزنه‌برداران سبک وزن ما مدال‌آور بودند.

 


تیم ملی چین تایپه بدون رضا مهماندوست، سرمربی سابق تیم ملی ایران روز گذشته وارد محل برگزاری مسابقات جهانی تکواندو شد.
بیست و یکمین دوره از مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در حالی به میزبانی مکزیک از 24 تیرماه در شهر پوئبلا ‫برگزار خواهد شد که از روز جمعه تیم های مختلف از کشورهای دنیا‬ ‫وارد هتل های شهر‬ ‫پوئبلا می شوند‬. ‫تیم ملی چین تایپه که یک ماه پیش‬ ‫با سرمربی اسبق تیم ملی ایران به توافق رسیده بود ‫قرار است پس از مسابقات قهرمانی جهان‬ ‫هدایت تیم ملی را برعهده مربی ایرانی قرار دهد‬.
رضا مهماندوست که در صحبت ها خود نیز به این موضوع اشاره کرده بود قرار داد او به این صورت است که پس از مسابقات قهرمانی جهان هدایت تیم ملی چین تاپیه را برعهده خواهد داشت‬. البته وی اعلام کرده بود ‫که در مسابقات قهرمانی جهان‬ ‫کنار تیم حضور خواهد داشت و به آنها کمک خواهد کرد. چین تایپه از روز گذشته وارد مکزیک ‫شده و حتی امروز نیز تمرینات خود را در سالن محل تمرین ‫تکواندوکاران‬ ‫پیگیری میکرد. ‫در صحبت هایی که بین سرمربی چین تایپه و‬ ‫یکی از مربیان‬ ‫مطرح شد ‫او اعلام کرد که رضا مهماندوست به همراه تیم ملی آنها به مکزیک سفر نکرده و به احتمال فراوان طی روزهای آینده‬ ‫برای حضور در مسابقات راهی‬ ‫شهر پوئبلا ‫خواهد شد‬.

 


برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها و نام‌نویسی از کاندیداهای احراز پست ریاست فدراسیون‌های ورزشی لغو شد.
امور مجامع وزارت ورزش و جوانان در نامه‌ای به فدراسیون‌های قایقرانی و پهلوانی و زورخانه‌ای اعلام کرد که با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و به دلیل عدم امکان برگزاری مجامع انتخاباتی، ثبت نام از کاندیداهای احراز پست ریاست فدراسیون‌های ورزشی تا اطلاع ثانوی لغو شده است. وزارت ورزش و جوانان در شرایطی به فدراسیون‌های قایقرانی و زورخانه‌ای و باستانی نامه زده است که ثبت نام از نامزدهای انتخاباتی فدراسیون زورخانه‌ای و باستانی به پایان رسیده بود و 5 روز از نام‌نویسی از کاندیداهای قایقرانی هم گذشته بود! یادآوری این نکته ضروری است که این نامه ساعت 13 چهارشنبه (آخرین روز ثبت نام از کاندیداهای ریاست زورخانه‌ای) برای فدراسیون‌های زورخانه‌ای و قایقرانی ارسال شده است.در پایان مهلت 10 روزه نام‌نویسی از کاندیداهای ریاست، برای فدراسیون زورخانه‌ای 8 نفر ثبت نام کردند و در پایان روز پنجم ثبت نام از فدراسیون قایقرانی، هیچ فردی کاندیدا نشده است.
در فدراسیون نجات غریق هم با وجود پایان دوره چهار ساله ریاست فدراسیون و ثبت نام از کاندیداها، میرسلیم بدون حکم سرپرستی فعالیت می‌کند. در فدراسیون‌های باستانی و زورخانه‌ای محمدرضا طالقانی از 18 آذر سال گذشته حکم سرپرستی گرفته و اکنون بیش از 6 ماه است که در این مسند حضور دارد و در فدراسیون قایقرانی نیز خسرو ابراهیمی از 9 اردیبهشت فعالیت خود را به عنوان سرپرست آغاز کرده است.پیش از این نیز در حالی که قرار بود طبق اعلام وزارت ورزش و جوانان، انتخابات فدراسیون کشتی در تاریخ 17 تیر برگزار شود، این انتخابات لغو شد.امور مجامع وزارتخانه 16 تیر در نامه‌ای به فدراسیون کشتی اعلام کرد که با موافقت محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان مجمع انتخاباتی برگزار نخواهد شد. چندی پیش شیخ احمد الفهد الصباح رییس شورای المپیک آسیا اعلام کرد که ایران اجازه‌ی برگزاری انتخابات کمیته المپیک و فدراسیون‌های ورزشی را ندارد که در واکنش به این اظهارنظر، وزیر اعلام کرد که لغو مجمع منوط به تصمیم اعضای مجمع فدراسیون کشتی است. علی‌آبادی و افشارزاده نیز در گفت‌وگوهایی از وزارت ورزش درخواست کرده بودند که انتخابات کشتی برگزار نشود تا خطری ورزش کشور را تهدید نکند.

 


جدیدترین رده بندی آزادکاران جهان از سوی فیلا در حالی اعلام شد که ایران تنها سه نماینده در جمع 15 کشتی‌گیر برتر هر وزن دارد.
در رده بندی ماه ژوئن فیلا، مسعود اسماعیل پور (60 کیلوگرم) از رده پنجم به هفتم سقوط کرده و میثم مصطفی جوکار و احسان امینی (84 کیلوگرم) رتبه‌های ششم و دوازدهم خود را حفظ کرده‌اند.این در حالی است که در بین 15 نفر برتر هر وزن نامی از حسن رحیمی (55 کیلوگرم) ، مهدی تقوی (66 کیلوگرم) ، صادق گودرزی (74 کیلوگرم) ، حامد تاتاری (96 کیلوگرم) و پرویز هادی (120 کیلوگرم) که در رنکینگ قبلی حضور داشتند، دیده نمی‌شود.

 


همدان- خبرنگار کیهان:
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در این شهر برگزار می‌شود.
پرویز ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: 2 دوره گذشته جشنواره مذکور در 4 بخش کودک، نوجوان،‌ آزاد و مربیان کانون در مشهد برگزار شد که سال قبل 300 گروه از سراسر کشور در آن شرکت کردند.
وی ادامه داد: برگزاری سومین دوره در شهریور امسال به میزبانی کانون همدان خواهد بود و با وجود آنکه 3 بخش از جشنواره حذف شده و تنها بخش نوجوان باقی مانده است اما شاهد استقبال خوب از سراسر کشور هستیم به طوریکه 222 گروه برای رقابت آثار خود را ارسال کرده‌‌اند. مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان اضافه کرد: پس از بررسی آثار توسط داوران در مرحله اول، تعداد 8 گروه در 2 بخش نمایشنامه‌خوانی و تجربه موفق به مرحله نهایی راه می‌یابند.ابراهیمی یادآور شد: جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی امسال از 16 شهریور ماه با ورود گروه‌های شرکت‌کننده آغاز شده و طی روزهای 17 و 18 شهریور ماه ادامه خواهد داشت و پس از برگزاری آن، تعدادی از نمایشنامه‌ها به صورت کتاب چاپ خواهد شد.
وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اشاره به اهمیت فعالیت‌‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوان اظهار داشت: بخش عمده سرمایه‌گذاری‌ها در امور فرهنگی و به‌ویژه برای ترویج سبک زندگی باید به حوزه کودک و نوجوان اختصاص پیدا کند که ورود کانون به جشنواره رضوی نیز در همین راستا و با هدف بازگویی شیوه زندگی ائمه‌اطهار(س) برای کودکان و ارائه الگوی صحیح به آنها انجام شده است.وی خاطرنشان ساخت: زمینه اصلی فعالیت کانون،‌ پرداختن به هنر و بازی برای کودکان و نوجوانان برای رسیدن به اهداف مورد نظر است و لذا از مسئولان انتظار داریم تا ساختمان مناسبی را به عنوان مرکز بازی و فعالیت آنان در اختیار کانون پرورش فکری استان قرار بدهند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10