(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 24 تـیـر 1392 - شماره 20542

کاهش جرایم رانندگی در ماه رمضان
عضو هیئت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ خبر داد
پرسه دلالان دارو در اطراف داروخانه‌های دولتی
3 باند قاچاقچی و اشرار مسلح در کرمان متلاشی شد
باقرزاده خبر داد
طرح کوپن سوادآموزی برای بی‌سوادان
نابودی هزاران درخت در آتش‌سوزی پارک لتیان
ایران روزی 39 بار می‌لرزد
انفجار بشکه‌های تینر در کارگاه مبل‌سازی
مرگ 10 نفر شتر و 7 رأس اسب وحشی در نوار مرزی گلستان
1000 دستگاه اتوبوس فرسوده در صف نوسازی
پای کلاهبرداران به بازار فروش کلیه هم باز شد
رانش زمین در یک روستای سلماس
تصادف پس از سرقت
آوارگی صدهاهزار چینی
بارش مرگبار باران در کره‌شمالی
طولانی‌ترین سفره افطاری در امارات
تصادف مرگبار در روسیه
جریمه فریاد حین وضع حمل!
   


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تغییر پیک ترافیک عصرگاهی و کاهش ترافیک صبحگاهی همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.
سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه پیک ترافیک عصرگاهی در پایتخت از ساعت 16 تا 21 بود، گفت: با آغاز ماه مبارک رمضان از اذان مغرب تا حدود یک ساعت و نیم بعد با کاهش بار ترافیک مواجهیم به شکلی که پیک ترافیک را از ساعت 19:30 تا 21 و 22:30 تا 24 داریم.
وی تاکید کرد: پیک دوم ترافیک شامگاهی که از ساعت 22:30 تا 24 است و با توجه به افزایش ترددهای درون‌شهری طی روزهای گذشته، سنگین اما روان بوده است.
رئیس پلیس راهور تهران از افزایش یک شیفت به فعالیت ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از ساعت 21:30 تا 1:30 بامداد خبر داد و گفت: با توجه به اجرای طرح اذان تا اذان و باز بودن بسیاری از صنوف پلیس راهنمایی و رانندگی تهران به جهت روانسازی بار ترافیک، شیفت بامداد را تقویت کرده و بدین ترتیب تلاش می‌‌کنیم تا ترافیک این ساعات روان باشد.
وی به ترافیک صبحگاهی اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد بار ترافیک صبحگاهی با توجه به تغییر ساعت کاری ادارات و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها با کاهش مواجه بوده است.
رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه ساعت پایانی طرح زوج و فرد همزمان با ماه مبارک رمضان یک ساعت کاهش یافته است، گفت: بررسی‌های پلیس طی چند روز گذشته نشان می‌دهد این کاهش یک ساعته بسیار موثر بوده است.
وی به تخلفات رانندگی اشاره کرد و گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان تخلفات رانندگی در تهران کاهش یافته و در عین حال ما نیز به همکاران خود توصیه کرده‌ایم تا حد ممکن از برخوردهای سلبی و جریمه خودداری کرده و به ارشاد و راهنمایی رانندگان بپردازند.
رئیس پلیس راهور تهران تاکید کرد: علی‌رغم این امر در صورتی که رانندگان مرتکب تخلفاتی همچون سد معبر شوند، قطعا پلیس به جهت رفاه حال سایر رانندگان نسبت به برخورد با متخلفان و انتقال خودروی آنها به پارکینگ اقدام کنند.

 


عضو هیئت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ، از ایجاد بازار سیاه خرید و فروش داروهای کمیاب و گرانقیمت در اطراف داروخانه‌های بزرگ دولتی در پایتخت خبر داد.
دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با مهر اظهار داشت: شاید مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در راستای رفع مشکلات دارویی در کشور، اقداماتی انجام داده باشند اما هنوز ملموس نیست و مردم همچنان گرفتار تهیه دارو و قیمت گران آن هستند.
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اعلام اینکه قیمت برخی اقلام دارویی رسما تا 3 برابر افزایش داشته است، تاکید کرد: داروهای ضد سرطان، پروستات، مغز و استخوان و سرطانهای دستگاه گوارش و... از جمله داروهایی هستند که یا کمیاب شده‌اند و یا اینکه گران شده‌اند.
خسرونیا در ارتباط با وضعیت بازار سیاه ناصرخسرو و اینکه آیا مردم برای تهیه داروی خود همچنان به این مکان می‌روند، اظهار داشت: نه تنها بازار داروی ناصرخسرو همچنان وجود دارد بلکه این وضعیت به سمت داروخانه‌های بزرگ دولتی از جمله 13 آبان،‌ 29 فروردین و... در تهران کشیده شده است. به طوریکه دلالان دارو از ساعت 11 صبح در اطراف این قبیل مراکز دارویی حضور داشته و مشغول خرید و فروش داروهای کمیاب و گران قیمت هستند.
وی ادامه داد: این دلالان دارو که تعدادشان بیشتر از مراجعه‌کنندگان به این مراکز دارویی است، یا منتظر هستند داروهای بیماران را به چند برابر بخرند و یا اینکه آن دسته از بیمارانی که از تهیه دارو مستاصل و ناامید شده‌اند، به چند برابر قیمت داروی مورد نیازشان را به آنها بفروشند.
این اظهارات در حالی عنوان می‌شود که اخیرا رئیس سازمان غذا و دارو عنوان داشته است که با همکاری وزارت دادگستری، نسبت به برخورد با دلالان دارویی در اطراف داروخانه‌های بزرگ دولتی پایتخت اقدام خواهد شد.

 


فرمانده انتظامی کرمان از متلاشی شدن سه باند اشرار مسلح قاچاق مواد مخدر در سطح استان طی 48 ساعت خبر داد.
به گزارش ایرنا، سردار حسین چناریان در جمع خبرنگاران افزود: از این باندها بیش از دو هزار و 500کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شده است.وی گفت: اعضای این باندها در شهرستانهای کرمان، بافت و زرند دستگیر شده‌اند.
چناریان افزود: در درگیری انجام شده در شهر کرمان اعضای باندی که مدتها با استفاده از ابزارهای خاص و جعل مدارک و پلاک‌های دولتی اقدام به انتقال مواد مخدر به عمق کشور می‌کردند دستگیر شدند.
وی ادامه داد: از این باند یک تن مواد مخدر و مقادیری اسلحه و مهمات کشف شده است.
فرمانده انتظامی کرمان گفت: باند دوم نیز که اعضای آن مدتها در بافت اقدام به حمل محموله موادمخدر به فارس می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند و از سه نفر از اعضای آن 250 کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.
چناریان افزود: باند دیگری نیز که از استانهای شرقی وارد استان کرمان شده بود و قصد انتقال هزار و 100کیلوگرم مواد مخدر به استان یزد را داشت در زرند شناسایی و در این ارتباط دو نفر دستگیر و یک نفر نیز کشته شده است.
وی ادامه داد: با توجه به پاکسازی انجام شده در کویر به محض مشاهده سه دستگاه خودرو در کویر، با استفاده از نیروهای جان برکف و نیز با استفاده از امداد هوایی اعضای این باند مورد هدف قرار گرفتند.
چناریان افزود: در این رشته عملیات هشت نفر از اعضای اصلی باندهای موادمخدر دستگیر، یک نفر کشته و دو نفر نیز مجروح شدند.
وی گفت: در سه راهی راین در مسیر بم کرمان نیز 700 کیلوگرم موادمخدر از خودروهای عبوری کشف شده است.چناریان افزود: در مجموع هشت دستگاه خودرو در این چند عملیات توقیف شده است.
او همچنین گفت: حجم کشفیات موادمخدر در استان کرمان امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 35 درصد افزایش داشته است.

 


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از اجرای طرح کوپن سوادآموزی برای کاهش بی‌سوادی در کشور خبر داد.
علی باقرزاده در گفت‌وگو با مهر با اعلام اینکه بیشتر بی‌سوادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند گفت: افراد بی‌سوادی که خود در جهت سوادآموزی‌شان اقدام کنند می‌توانند با استفاده از طرح کوپن سوادآموزی سرانه دریافت کنند.
وی تاکید کرد: پس از سرشماری سال 90 مشخص شد که 14 درصد بی‌سوادان مطلق در گروه سنی بالای 6 سال و 7 درصد در گروه سنی 10 تا 49 سال هستند که این آمار بسیار نگران‌کننده است.
باقرزاده درباره طرح کوپن سوادآموزی گفت: در این طرح سرانه سوادآموزی به افراد بی‌سوادی که خود اقدام به سوادآموزی کرده‌اند تعلق می‌گیرد، این سرانه از 380 هزار تومان تا 480 هزار تومان متغیر است.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: همچنین هر فرد باسوادی که اقدام به سوادآموزی یک بی‌سواد کند، می‌تواند سرانه سوادآموزی را دریافت کند.
اعمال محدودیتهای ویژه برای بی‌سوادان
باقرزاده همچنین از اعمال محدودیت‌های اجتماعی و اقتصادی برای افراد بی‌سواد خبر داد و گفت: این محدودیت‌ها به تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس رسیده است و در حال حاضر منتظر ابلاغ آن به دستگاه‌‌های مختلف کشور هستیم به عنوان مثال به افراد بی‌سواد گواهینامه رانندگی و یا پروانه کسب داده نمی‌شود اگر هم افراد بی‌سواد گواهینامه رانندگی را داشته باشند برای تمدید آن نیازمند سوادآموزی هستند.
وی افزود: همچنین کارگران به استناد ماده 155 قانون کار باید باسواد شوند و در صورت ابلاغ آن از سوی دولت وزارت کار موظف به ارائه گزارش سوادآموزی کارگران به سازمان نهضت سوادآموزی است.
وی درباره مشکل در اختیار گذاشتن اسامی افراد بی‌سواد گفت: در قانون سرشماری ماده‌ای وجود دارد که اطلاعات شخصی محرمانه تلقی می‌شود و مرکز آمار اجازه در اختیار گذاشتن آن را ندارد، اما اخیرا از مجلس استعلام گرفته‌ایم تا این موضوع برای حاکمیت استثنا شود. اگر مجلسی‌ها به این استعلام پاسخ مثبت دهند مرکز آمار می‌تواند اطلاعات اسمی افراد را در اختیار ما قرار دهد.

 


رئیس اداره جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی استان تهران از وقوع آتش‌سوزی در 20 هکتار از عرصه‌های پارک لتیان در روز جمعه خبر داد.
بنابر اظهارات علی خلیلی، 14 هزار هکتار از این عرصه‌ها شامل 7 هزار اصله درخت پهن برگ و 6 هزار هکتار عرصه شامل 3700 اصله درخت سوزنی برگ در این آتش سوختند.
وی با بیان اینکه مساحت این پارک به 630 هکتار می‌رسد، افزود: 70 درصد این‌گونه‌ها را گونه‌های پهن برگ تشکیل می‌دهند که شامل گونه‌های زبان‌ گنجشک، اقاقیا، ارغوان، آیلان، داغداغان می‌شود.
به گفته وی آتش‌سوزی سطحی بوده و بیشتر گونه‌هایی که در آتش سوخته‌‌اند عمری نزدیک به 20 سال داشته‌اند.
خلیلی اضافه کرد: خسارات چندانی به درختان وارد نشده و تنها پوشش گیاهی چمنی منطقه به دلیل حضور مردم در عرصه‌ها و وقوع باد آتش گرفته است که با همکاری آتش‌نشانی لواسان پس از چهار ساعت اطفاء شده است.
رئیس اداره جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی استان تهران با بیان اینکه گونه‌‌های سوزنی برگ سوخته شده شامل سرو نقره‌ای و کاج سیاه می‌شود، افزود: سن اکثر این درختان 15 سال بوده است که درخصوص عدم بازگشت این گونه‌ها پس از آبیاری، واکاوی مجدد نهال‌های سوزنی برگ را در دستور کار قرار می‌دهیم.
وی با بیان اینکه بلافاصله پس از اطفاء آتش آبیاری مناطق سوخته آغاز شده است افزود: گونه‌های درختی پهن برگ شامل بازگشت بوده و مجددا احیا می‌شوند.
وی تاکید کرد: با توجه به شروع فصل گرما و زیاد بودن پوشش گیاهی با درست کردن یک آتش کوچک در زیر اشکوب درختان ممکن است با وجود بادهایی که در کل منطقه می‌وزد آتش‌سوزی‌های بزرگی ایجاد شود که به همین دلیل از مردم درخواست می‌کنیم هنگام رفتن به این مناطق تمام وقت خود را برای جلوگیری از وقوع مجدد این اتفاقات به عمل آورند.

 


رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سال گذشته 14 هزار و 340 زلزله نقاط مختلف کشور را لرزاند. این در حالی است که در سال 90 هفت هزار و 900 زلزله در نقاط مختلف کشور رخ داده است.
به گزارش برنا، حسن قدمی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به آمار وقوع زلزله در ایران اظهار داشت: ایران ششمین کشور حادثه‌خیز جهان و چهارمین کشور حادثه‌خیز آسیا به شمار می‌رود.
وی افزود: طرح جامع کاهش خطرپذیری که از وظایف اصلی سازمان مدیریت بحران کشور است که با اولویت زلزله، سیل، خشکسالی و آتش‌سوزی جنگل‌ها تهیه شده و در جلسه شورای عالی مدیریت بحران به تصویب رسیده است.
قدمی گفت: برای اجرای این طرح 450 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که مورد تایید رئیس‌جمهوری نیز قرار گرفته است.
معاون وزیر کشور، زیرساخت‌‌های ایجاد شده در کشور در زمینه پیشگیری را در گذشته نامطلوب توصیف کرد و بیان داشت: سرمایه‌گذاری در زمینه پیشگیری و استحکام‌بخشی به ساختمان‌ها می‌تواند تاثیر فراوانی در کاهش تلفات جانی و خسارت‌های مادی داشته باشد.

 


سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق گسترده در یک مجتمع کارگاهی مبل‌سازی در حومه پایتخت خبر داد.
بنا بر گزارش رسیده، وقوع یک مورد حادثه حریق گسترده کارگاه مبل‌سازی در ساعت 28/6 صبح روز یکشنبه به سامانه 125 اطلاع داده شد و در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه 12 و 81 را به همراه خودرو حامل تجهیزات تنفسی، خودرو فوماتیک و تانکر آب به محل حادثه واقع در چهاردانگه، خیابان زارع اعزام کرد.
آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که آتش‌سوزی در یکی از واحدهای مجتمع کارگاهی مبل‌سازی به مساحت 500 متر مربع رخ داده و در مجاورت آن نیز تعدادی کارگاه مبل‌سازی دیگر واقع شده که در معرض حریق قرار داشتند.در ضمن به علت قرار داشتن تعدادی بشکه 220 لیتری تینر و مقادیر زیادی ابر و اسفنج و چوب و ... در محل حادثه، تعدادی از بشکه‌های تینر دچار انفجار و به تبع آن افزایش حجم شعله‌های آتش شده بود که آتش‌نشانان با حضور در محل عملیات اطفای حریق را از چند جهت آغاز کرده و با مهار کردن آتش از سرایت آن به اماکن مجاور جلوگیری کردند.خوشبختانه در این حادثه مورد مصدوم و فوتی وجود نداشت.

 


هفت رأس اسب وحشی و 10 نفر شتر بر اثر کمبود آب و بیماری‌های گوارشی در مناطق مرزی استان گلستان تلف شدند.
فرمانده هنگ مرزی اترک و مرزبان نمونه کشوری گفت: بر پایه اطلاعات خبری و مهندسی مرزبانی استان و بهداری هنگ هفت راس اسب وحشی حدفاصل پاسگاه مختومقلی و سنگر تپه غربی ضلع شمالی جاده مرزی در منطقه باتلاقی تلف شدند.
به گزارش مهر، سرهنگ رحمان ممشلی افزود: ماموران پاسگاه مرزی سنگر تپه غربی در بازدید از منطقه مرگ این اسب‌ها را تأیید کردند.
وی با اشاره به اینکه مرزها می‌توانند منشأ ورود بیماری‌های مختلف مشترک بین دام و انسان باشد، گفت: در این راستا، مرگ این اسب‌ها به رئیس شبکه دامپزشکی بندر ترکمن و گمیشان اطلاع‌رسانی شد.وی افزود: اکیپ بیماری‌های این شبکه وارد این حوزه شدند و بعد از بررسی مشخص شد که این اسب‌ها به دلیل کمبود آب، رم کردن آنها به سمت باتلاق و عرق کردن بیش از حد آنها و به دلیل ضعف و ناتوانی نتوانستند از کانال‌‌های کوچک عبور کنند، تلف شدند.
سرهنگ ممشلی گفت: همچنین 10 نفر شتر بر اثر شیوع بیماری نامعلوم دامی در روستای دوزالوم شمالی و جنوبی و دانشمد گزارش شد.
وی افزود: این موضوع به اداره دامپزشکی گنبدکاووس اعلام و بررسی و مشخص شد که تلفات ناشی از نوع بیماری مسمومیت بیماری گوارشی به دلیل تغییر فصلی بعد از درو گندم و جو و چرای شترها در این زمینه بوده است.

 


مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: عمر متوسط ناوگان اتوبوسرانی تهران از 4 سال به 6 سال افزایش یافته و بیش از1000 دستگاه اتوبوس فرسوده تهران در انتظار نوسازی هستند.
پیمان سنندجی اظهار داشت: بنا بر مصوبه دولت، عمر فرسودگی اتوبوس‌ها هشت سال است که بر این اساس 1250 اتوبوس فرسوده در شهر تهران وجود دارد و با مشکلات زیادی برای نوسازی ناوگان مواجه هستیم.
وی ادامه داد: اگرچه شهرداری تهران طی چند سال اخیر با بودجه خود اقدام به خرید اتوبوس‌های دوکابین کرده است و هم‌اکنون نیز 300 دستگاه اتوبوس دوکابین جدید در حال حمل به تهران است اما با توجه به این که اتوبوس‌های تک‌کابین ما اکثرا فرسوده هستند برای نوسازی آنها نیاز به ورود اتوبوس‌های تک‌کابین جدید داریم اما متاسفانه دولت طی دو سال اخیر هیچ اتوبوس جدیدی به تهران واگذار نکرده است.
سنندجی تصریح کرد: تنها برای حفظ وضعیت موجود سالانه نیاز به ورود هزار دستگاه اتوبوس جدید داریم و امید است امسال به طور جدی به این مشکل رسیدگی شود تا ناوگان اتوبوسرانی تهران بتواند سرپا بایستد.
وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اتوبوس‌های فرسوده مربوط به بخش خصوصی است گفت: اتوبوس‌های فرسوده هزینه‌های زیادی برای تعمیر و نگهداری دارند و بخش خصوصی به شدت تحت فشار قرار دارد که امید است این مشکل هر چه سریعتر رفع شود.

 


فرمانده انتظامي استان فارس گفت: ماموران انتظامي اين استان ، فردي را كه به عنوان فروشنده كليه از افراد نيازمند به پيوند كليه درشهرهاي مختلف كشور اخاذي مي‌كرد در شيراز دستگير كردند.
به گزارش ايرنا، سرتيپ دوم سيروس سجاديان روز يكشنبه درجمع خبرنگاران در شيراز بيان داشت: اين فرد كلاهبردار ابتدا با اعلام شماره تلفن، وانمود به فروش كليه مي‌كرد و افراد نيازمند به خريد كليه، با اين شماره تماس مي‌گرفتند و در ملاقات اوليه قرارداد بين آنان منعقد مي‌شد.
فرمانده انتظامي فارس ادامه داد: فرد كلاهبردار به بهانه انجام آزمايش‌هاي اوليه بين ۱۰ ميليون ريال تا ۵۰ ميليون ريال ازافراد متقاضي دريافت مي‌كرد و طرفين با مراجعه به سازمان انتقال خون براي انجام آزمايش خون اقدام مي‌كردند.
سجاديان گفت: مقرر مي‌شد كه پس از اعلام نتيجه آزمايش، اهدا كننده كليه با فرد متقاضي تماس بگيرد، ‌اما پس از آن هيچ گونه تماسي صورت نمي‌گرفت.
فرمانده انتظامي فارس افزود: پس از اطلاع ماموران از اين موضوع، ‌شناسايي و دستگيري اين فرد كلاهبردار در دستور كار ماموران اداره مبارزه با كلاهبرداري پليس آگاهي استان فارس قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتي، متهم كه اهل و ساكن شهرستان قيروكارزين استان فارس است، شناسايي و دستگير شد.
اين مقام انتظامي فارس بيان كرد: در بازرسي از منزل اين فرد ، حدود ۱۰۰ ظرف و لوله نمونه خون اخذ شده از شاكيان به همراه تعدادي اسناد و مدارك ديگر كشف شد.
وي اضافه كرد: در تحقيقات به عمل آمده از متهم، مشخص شد اين فرد كلاهبردار، با همدستي يكي از كارمندان سازمان انتقال خون شيراز كارهاي خود را صورت مي‌داد.
سجاديان ادامه داد: همدست اين فرد كلاهبردار نيز دستگير شده است و تاكنون ۲۲ نفر از شاكيان در سراسر كشور به ويژه استان تهران، همدان و استان اردبيل، ‌شهرهاي شمال كشور و استان فارس شناسايي شده‌اند.

 


فرماندار سلماس از وارد شدن خسارت به یکی از روستاهای بخش کوهسار این شهرستان در اثر رانش زمین خبر داد.
مرتضی نظری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بارندگی‌های 2 ماه اخیر سبب رانش زمین در روستای 40 خانواری «سیوه دره» در بخش کوهسار شده است.وی افزود: رانش زمین باعث شده که به واحدهای مسکونی این روستا بین 20 تا 60 درصد خسارت وارد شود.وی خاطرنشان کرد: این حادثه تاکنون تلفات جانی نداشته است.فرماندار سلماس گفت: با هماهنگی بخشداری کوهسار و تامین اعتبار از سوی بنیاد مسکن، مکان یابی جدید برای انتقال کامل این روستا به یک منطقه امن انجام شده و بزودی عملیات احداث واحدهای مسکونی جدید توسط اهالی روستا با کمک بنیاد مسکن شهرستان آغاز می‌شود.

 


رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو سارق کیف‌قاپی خبر داد که هنگام فرار پس از سرقت با یک خودروی دیگر تصادف کردند.
سرهنگ کارآگاه میرزکی با اشاره به جزئیات این حادثه گفت: مأموران کلانتری 112 ابوسعید در تاریخ نهم خرداد ماه گذشته حین گشت‌زنی در خیابان کمالی- جنب بیمارستان لقمان متوجه شدند که 2 نفر سارق با موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی اقدام به سرقت تلفن همراه از راننده زن یک دستگاه خودرو سواری سمند کرده و در هنگام متواری شدن، با خودروهای عبوری تصادف و هر دو نفر از ناحیه پا دچار شکستگی شده‌اند.
همزمان با انتقال سارقان به بیمارستان، مأموران در بررسی سوابق موتورسیکلت بدست آمده از سارقان اطلاع پیدا کردند که موتورسیکلت دارای سابقه سرقت بوده و از داخل پارکینگ یک مجتمع مسکونی در منطقه منیریه به سرقت رفته است.
زن مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در پشت چراغ قرمز ایستاده بودم که یک دستگاه موتورسیکلت در کنار من توقف کرد؛ ناگهان ترک‌نشین موتور، تلفن همراه مرا از شیشه جلوی سمت راننده برداشت و پا به فرار گذاشتند؛ همزمان با این حادثه چراغ راهنمایی نیز سبز شد و من توانستم به تعقیب سارقان موتورسوار بپردازم اما در همین حال موتورسیکلت با یک دستگاه خودرو 206 برخورد کرد و هر دو سارق روی زمین افتادند.
پس از گذشت نزدیک به بیست روز و پایان اقدامات درمانی، هر دو متهم به پایگاه هشتم پلیس آگاهی منتقل و در اختیار کارآگاهان این پایگاه قرار گرفتند.در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که یکی از متهمان به نام سیامک از مجرمان سابقه‌دار و با هویت واقعی سیاوش.د (24 ساله) است که پیشتر و در سال‌های 86، 87 و 88 به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت، مواد مخدر و اخلال در نظم عمومی دستگیر و روانه زندان شده است.
سعید. الف (25 ساله) یکی دیگر از متهمان در همان تحقیقات اولیه به ده‌ها فقره سرقت در مناطق جنوب و مرکز شهر تهران اعتراف کرد؛ سعید در خصوص نحوه سرقت موتورسیکلت نیز به کارآگاهان گفت:‌«مدتی در مغازه موتورسازی کار می‌کردم تا اینکه در داخل قهوه‌خانه‌ای در محدوده میدان راه‌آهن با سیاوش آشنا شدم؛ یک روز قبل از دستگیری و به همراه سیاوش، در [محدوده] میدان منیریه متوجه باز بودن درب پارکینگ یک مجتمع مسکونی شدیم که در داخل حیاط آن یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 پارک شده بود؛ به سراغ موتورسیکلت رفته و آن را روشن کرده و از پارکینگ بیرون آوردم؛ فردای آن روز، من و سیاوش تصمیم گرفتیم تا برای تامین هزینه مواد خود اقدام به سرقت کنیم؛ سیاوش رانندگی می‌کرد و من نیز سرقت تا اینکه در زمان فرار از یکی از سرقت‌ها تصادف کرده و هر دو نفر از ناحیه پا دچار شکستگی شدیم.»
سرهنگ کارآگاه میرزکی در پایان با اشاره به شناسایی مالباختگان زیادی در خصوص این پرونده گفت: به همین خاطر دستور انتشار تصاویر متهمان صادر شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگان در صورت شناسایی متهمان خواسته می‌شود که برای طرح شکایت به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران واقع در میدان حر انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.

 


طوفان موسمی سولیک زندگی صدها هزار نفر از مردم شرق چین را مختل کرده است.
به گزارش شینهوا، با نزدیک شدن طوفان سولیک و هشدار درباره وقوع سیل در شرق چین، صدها هزار تن از ساکنان این منطقه خانه‌های خود را ترک کردند.
گردباد سولیک حمل و نقل و تجارت در سراسر تایوان را مختل کرده و گروه‌های امداد در سراسر این کشور در تلاشند تا سیستم برق‌رسانی بیش از 520 هزار خانه را که در اثر توفان مختل شده، تعمیر کنند.
سازمان هواشناسی ملی چین اعلام کرده که بعدازظهر شنبه، بادهایی با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت به سواحل شرقی در استان «فوجیان» رسیده‌اند.
تنها در استان فوجیان چین، بیش از 300 هزار تن خانه‌هایشان را ترک کرده‌اند.
این در حالیست که بارش باران‌های سیل‌آسا و رانش زمین در هفته گذشته در استان سیچوان در جنوب‌غرب چین بیش از 43 نفر را کشت و صدها خانه را ویران کرد.
حوادث و بلایای طبیعی در چین طی یک هفته گذشته باعث شد «شی جینپینگ» رئیس‌جمهوری این کشور شخصا دستور امدادرسانی بیشتر و کمک به آوارگان را صادر کند.

 


بارش باران‌های شدید در مناطقی از کره شمالی منجر به کشته شدن 2 نفر شد.
به گزارش فارس به نقل از آسوشیتدپرس، بارش باران در مناطق مرکزی کره‌شمالی 2 کشته بر جا گذاشت و صدها نفر را بی‌خانمان کرد.خبرگزاری رسمی کره‌شمالی گزارش داد که بارش باران به 150 خانه مسکونی و همچنین 1720 هکتار از زمین‌های کشاورزی آسیب جدی وارد کرده است.
براساس این گزارش، استان «کانگ وون» که از استان‌های هم مرز با کره‌جنوبی است، بیشترین آسیب را دیده است.
بارش باران همچنین بخش‌هایی از کره‌جنوبی را دچار مشکل کرده و ضمن آسیب رساندن به برخی منازل باعث تاخیر در پرواز هواپیماها هم شده است.

 


طولانی‌ترین سفره افطاری جهان در شیخ‌نشین شارجه امارات متحده عربی پهن می‌شود.
به گزارش ایسنا، همزمان با برپایی جشنواره رمضان در شیخ‌نشین شارجه امارات، طولانی‌ترین سفره افطاری جهان با طولی بالغ بر 600متر، روز شنبه آینده (20 جولای) در این شیخ‌نشین پهن خواهد شد.
مسئولان برگزارکننده جشنواره رمضان از مردم خواستند که افطاری روز شنبه را بر سر این سفره صرف کنند.

 


بر اثر تصادف اتوبوس با کامیونی در نزدیکی مسکو 18 نفر کشته و 43 نفر دیگر مجروح شدند که به همین علت دیروز در مسکو عزای عمومی اعلام شد.
به گزارش ایرنا، این تصادف بعدازظهر شنبه در نزدیکی شهر «پادولسک» در 25 کیلومتری مسکو رخ داد.شدت حادثه به حدی بود که اتوبوس به دو نیم شد و بخش عمده بار کامیون که ماسه بود، بر روی اتوبوس فرو ریخت.
در این حادثه 15 نفر در دم کشته شدند و سه نفر دیگر هم پس از انتقال به بیمارستان جان سپردند.
این تصادف پرتلفات‌ترین تصادف جاده‌ای چند سال اخیر در استان مسکو محسوب می‌شود.
سالانه در روسیه بیش از 30هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.
دیمتری مدودف نخست‌وزیر روسیه به تازگی وضعیت تصادفات رانندگی در این کشور را فاجعه‌آمیز خواند و اعلام کرد که هر سال به اندازه جمعیت یک شهر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و باید تدابیر موثرتری دراین‌باره اندیشیده شود.

 


یکی از بیمارستان‌های زیمبابوه در ازای هر فریادزنان هنگام زایمان، آنان را 5 دلار جریمه می‌کند!
به گزارش شبکه العالم، سازمان شفاف‌سازی بین‌المللی این واقعه «شوک‌آور» را کشف کرده و آن را در گزارش مقیاس فساد جهانی که سالانه منتشر می‌کند، ارائه کرده است.
براساس گزارش این سازمان بین‌المللی، بیمارستان مذکور در زیمبابوه- یکی از فقیرترین کشورهای جهان- با این بهانه که «زنان با فریادهای خود هنگام وضع حمل، صدای کاذب تولید می‌کنند تا به آنها بیشتر رسیدگی شود»! اقدام به جریمه نقدی آنان نموده و زنانی را که قادر به پرداخت جریمه نیستند، تا زمان پرداخت اصل و دیرکرد جریمه‌ها توسط خانواده‌هایشان در بیمارستان نگه می‌دارند.
بدین ترتیب بسیاری از زنان از وضع حمل در بیمارستان‌ها صرف‌نظر می‌کنند؛ زیرا این اقدام برای آنان حدود 50 دلار خرج برمی‌دارد که با توجه به میانگین درآمد سالانه هر زیمبابوه‌ای یعنی 150 دلار، رقم بسیار زیادی است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10