(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 24 تـیـر 1392 - شماره 20542

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دعای روز ششم ماه مبارک رمضان
این بدهی و آن طلب !( یادداشت روز)
گوشه (گفت و شنود)
رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت مطرح کردند
امتیاز بزرگ دولت کار بی وقفه و خودداری از آسودگی و استراحت
کیهان و خوانندگان
رئیس ائتلاف ملی عراق: نقش آیت‌‌الله خامنه‌ای در حماسه سیاسی ایران بی‌بدیل است
در حاشیه جلسه هیئت دولت صورت گرفت
اعطای 50 میلیون تومان و یک دستگاه آپارتمان به اعضای تیم ملی والیبال
خاتمی هول شد به جای روحانی وزیر معرفی کرد!(خبر ویژه)
مقام آمریکایی: به خاطر روحانی اسرائیل را نگران نمی‌کنیم(خبر ویژه)
هاشمی می‌گفت توان جسمی برای ریاست جمهوری ندارد (خبر ویژه)
نجفی: روحانی جزو 4 نامزد شورای اصلاح‌طلبان نبود (خبر ویژه)
 


اللَّهُمَّ لا تَخْذُلْنِي فِيهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِيَتِكَ وَ لا تَضْرِبْنِي بِسِيَاطِ نَقِمَتِكَ وَ زَحْزِحْنِي فِيهِ مِنْ مُوجِبَاتِ سَخَطِكَ بِمَنِّكَ وَ أَيَادِيكَ يَا مُنْتَهَى رَغْبَةِ الرَّاغِبِينَ
خدايا مرا در اين ماه به خاطر نزديك شدن به نافرمانى‏ات وامگذار،و با تازيانه‏هاى انتقامت عذاب مكن،و از موجبات خشمت دورم بدار،به فضل و عطاهايت،اى نهايت دلبستگى دل‏شدگان.

 


1- برخی از شواهد و قرائن موجود حکایت از آن دارند که مدعیان‌اصلاحات برخلاف آنچه ادعا می‌کنند، در سهم‌خواهی از دولت آقای روحانی با مشکلات و موانع جدی روبرو شده‌اند. دکتر روحانی به عنوان یک سیاستمدار کارکشته و سرد و گرم چشیده، هوشمندتر از آن است که نداند، سهم رأی جبهه‌اصلاحات در سطح کشور به سختی از 7 درصد تجاوز می‌کند بنابراین و همانگونه که بارها تاکید کرده است خود را وامدار این جبهه و هیچ جبهه و گروه‌ دیگری نمی‌داند. از نگاه رئیس‌جمهور منتخب، این نکته نیز پنهان نیست که اگر جبهه اصلاحات رأی داشت، نامزد اختصاصی خود، آقای عارف را به زور وادار به کناره‌گیری نمی‌کرد.
از سوی دیگر، اعضای اصلی جبهه اصلاحات به صراحت و رسما اعلام کرده‌اند که آقای روحانی نامزد این جبهه نبوده است و مدعیان اصلاحات بعد از آن که کاندیدای اختصاصی خود را فاقد رأی دیده‌اند، از روی ناچاری به حمایت از آقای روحانی روی آورده‌اند. آقای محمدعلی نجفی عضو مرکزیت و سخنگوی کمیته 7 نفره اصلاح‌طلبان در مصاحبه با هفته‌نامه «آسمان» می‌گوید «در آخرین جلسه قبل از ثبت‌نام تقریبا از اینکه آقای خاتمی یا هاشمی وارد صحنه شوند ناامید شدیم. به همین خاطر یک پیشنهادی شد که از 4 کاندیدای بالقوه که نهایتا می‌توانند نامزد اصلاح‌طلبان باشند بخواهیم تا ثبت‌نام کنند و نهایتا یکی از آنها را انتخاب کنیم». آقای نجفی تصریح می‌کند «4 نامزد مورد نظر جبهه اصلاحات آقایان؛ مهر علیزاده، جهانگیری، شریعتمداری و عارف بوده‌اند». عضو مرکزیت و سخنگوی کمیته 7 نفره اصلاح‌طلبان در پاسخ به این سوال که چرا به سراغ آقای روحانی نرفتید؟ می‌گوید «جمعی از اصلاح‌طلبان اعتقاد داشتند که اگر ما فردی را که مواضع روشن‌تری در رابطه با گفتمان اصلاحات داشته باشد، انتخاب کنیم بهتر است، لذا در آن مرحله توافقی درباره ایشان وجود نداشت».
آقای روحانی فراموش نمی‌کند که برخی از داعیه‌داران کنونی حمایت از ایشان نظیر آقای دکتر زیباکلام اعلام کرده بود، «روحانی اصلا اصلاح‌طلب نیست» و تاکید کرده بود که ایشان در نهایت «بیشتر از 2 میلیون رأی ندارد». همین دیروز، مسئول ستاد دکتر عارف اعلام کرد که «روحانی اصلاح‌طلب نیست»! و... این چرخه و دهها نمونه مشابه دیگر، نمی‌تواند از دید و نگاه دکتر روحانی پنهان بماند. بنابراین بدیهی است که خود را وامدار اصلاح‌طلبان نداند.
2- مدعیان اصلاحات اما به حضور در کابینه دکتر روحانی نیاز حیاتی دارند چرا که طیفی از آنها در فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88، آشکارا دست به وطن‌فروشی ‌زده و در نقش ستون پنجم مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس علیه جمهوریت و اسلامیت نظام وارد کارزار شده بودند. سران و عوامل فتنه‌88 با‌توجه به حمایت‌های گسترده و همه‌جانبه بیرونی، تصور نمی‌کردند که کودتای مخملی غرب علیه ایران اسلامی با آن شکست سنگین و مفتضحانه روبرو شود. از این روی و با اطمینان از پیروزی کودتا و نهایتا سقوط جمهوری اسلامی ایران! پرده‌ها را کنار زده و ماهیت نفرت‌انگیز خود را آشکار کردند. و اکنون همین اصحاب فتنه انتظار حضور در دولت جدید را دارند!
اصحاب فتنه، حمایت از آقای روحانی را دریچه و روزنه‌ای برای بازگشت به عرصه سیاسی نظام تلقی می‌کردند و از آنجا که تابلوی واقعی آنها به ننگ وطن‌فروشی آلوده است، زیر تابلوی «اصلاحات» به میدان آمده بودند.
بدیهی است رئیس جمهور منتخب، هرگز نخواهد پذیرفت که کابینه خود را با حضور عوامل وابسته به دشمنان بیرونی بدنام کند، چرا که حضور آنها علاوه بر بدنام کردن کابینه، می‌تواند یک خطر بالقوه و جدی برای نظام و از جمله دولت آقای روحانی تلقی شود.
سران و عوامل فتنه بارها نشان داده‌اند که به هر علت - از جمله، برخی گزک‌های احتمالی- جرأت نه گفتن به خواسته‌های دیکته شده مثلث مورد اشاره را ندارند. آیا رئیس جمهور محترم در صورت به کارگیری این طیف در پست‌های حساس دولتی- و نه الزاماً وزارت یا معاونت- می‌تواند اطمینان داشته باشد که آنها در پی فرصت مناسب برای ضربه زدن کاری به دولت، مردم و نظام اسلامی نخواهند بود. چه اطمینانی هست؟!
همین جا باید به این نکته که پیش از این نیز بارها مطرح شده است، اشاره کنیم که جبهه اصلاحات باید حساب خود را از اصحاب فتنه و حامیان آن جدا کند و نباید اجازه بدهد که آلودگان به جنایت و خیانت، زیر تابلوی جبهه اصلاحات پنهان شوند و بدنامی و ننگ پاک‌نشدنی خود را به سایر اصلاح‌طلبان که در بستر و چارچوب نظام فعالیت کرده و به دفعات وفاداری خود را نشان داده‌اند، سرایت دهند.
3- این روزها، اصحاب فتنه به ترفند تازه‌ای روی آورده و پروژه‌ای را در دو محور کلید زده و عملیاتی کرده‌اند. هدف نهایی این پروژه که با توجه به هوشیاری آقای روحانی، تحقق آن بسیار بعید به نظر می‌رسد، ‌القای این توهم به رئیس جمهور منتخب است که غیر از مدعیان اصلاحات طیف دیگری با ایشان همراه نیست! و در پی این نتیجه‌گیری هستند که آقای روحانی برای اداره کشور چاره‌ای جز تکیه کردن به آنها ندارد! مدعیان اصلاحات و اصحاب فتنه حجم فراوانی از روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت‌ها و رسانه‌های تحت اختیار خود را به القای این توهم اختصاص داده‌اند که در انتخابات اخیر جبهه اصلاحات به پیروزی رسیده و آقای روحانی موفقیت خود را مدیون حمایت اصلاح‌طلبان است! توهمی که به اسناد و شواهد غیرقابل انکاری از بی‌پایه بودن آن اشاره کرده‌ایم. اصحاب فتنه در این بخش از پروژه دو شاخه خود تضعیف جایگاه آقای روحانی را نیز دنبال می‌کنند. با این منظور که رئیس‌جمهور منتخب از پیش خود شایستگی و جاذبه لازم برای کسب رأی را نداشته است!
اصحاب فتنه در محور دوم از پروژه دوسویه مورد اشاره، تلاش می‌کنند، همه کسانی را که به رئیس‌جمهور منتخب رأی نداده و نامزد دیگری داشته‌اند، دشمن و بدخواه ایشان معرفی کنند! به عنوان نمونه- و فقط یک نمونه- کیهان طی چند هفته اخیر پیشنهادهای خیرخواهانه‌ای برای دوام دولت جدید و اقتدار آن در برخورد با مشکلات پیش‌روی ارائه داده است و مخصوصا با نگاهی دلسوزانه، دکتر روحانی را از به کارگیری اصحاب وطن‌فروش فتنه در کابینه خود برحذر داشته است ولی فقط با نیم نگاهی به روزنامه‌های زنجیره‌ای، سایت‌های داخلی و خارجی حامی فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 به وضوح می‌توان دید که تمامی آنها بدون استثناء از پیشنهادهای دلسوزانه کیهان با عنوان اعتراض به رئیس‌جمهور منتخب یاد کرده‌اند!
نکته درخور توجه آن که اصحاب فتنه در مقابل اسناد غیرقابل انکاری که کیهان برای اثبات وطن‌فروشی آنان ارائه کرده است کمترین پاسخی ندارند.
و البته بسیار بعید به نظر می‌رسد که ترفند مدعیان اصلاحات و اصحاب‌فتنه در عزم دکتر روحانی برای خدمت به اسلام و انقلاب و مردم خللی ایجاد کند و رئیس‌جمهور منتخب را با کسانی همراه سازد که بارها نشان داده‌اند هیچ فرصتی را برای مقابله با ایران اسلامی و مردم شریف آن، از دست نمی‌دهند!
4- پیش از این در گزارش‌ها و یادداشت‌های جداگانه و پرتعداد و از جمله در یادداشت‌ روز کیهان 19/4/92 با عنوان «رفیق قافله نیستند» به خدمات فراوان و انبوه و در بسیاری از موارد بی‌نظیر دولت کنونی اشاره داشته و دلسوزانه برای توجه بیشتر جناب آقای دکتر روحانی از «پروژه وارونه» اصحاب‌فتنه علیه دولت ایشان یاد کرده و آورده بودیم؛ «اصحاب فتنه، آقای روحانی را از خود نمی‌دانند و با توجه به مواضع اعلام شده ایشان که در بسیاری از موارد با مواضع شناخته شده اصحاب فتنه در تناقض است، موفقیت آقای روحانی را شکست دیگری برای مدعیان اصلاحات تلقی می‌کنند. آنان از یکسو اصرار دارند افراد وابسته و نزدیک به خود را در دولت آینده جای دهند و از سوی دیگر، این توهم را القاء می‌کنند که دولت یازدهم فقط یک «ویرانه»! را از دولت دهم تحویل گرفته است. حالا تصور کنید اگر فتنه‌گرانی که احتمالا در دولت آقای روحانی به کار گرفته می‌شوند مانند ده‌سال حاکمیت خود بر دولت و مجلس در پی خدمت‌رسانی به مردم و رسیدگی به امور اقتصادی و معیشتی آنها نباشند که بارها نشان داده‌اند نیستند، آیا این کم‌کاری و بر زمین نهادن امور حیاتی و ضروری کشور را به حساب ویرانه‌ای که تحویل گرفته‌اند نمی‌نویسند؟! و باز هم مانند گذشته به بهانه توسعه سیاسی، خدمت به مردم را وا نمی‌نهند؟!»
جماعت یاد شده در واکنش به یادداشت مورد اشاره کوشیدند کیهان را به بزرگنمایی و غلو درباره خدمات دولت کنونی متهم کنند و بر این ادعای فریب دمیدند که کیهان برای رئیس‌جمهور منتخب تعیین تکلیف می‌کند! و حال آن که معتقدیم آقای روحانی همانگونه که خود اعلام کرده‌اند وامدار هیچ حزب و گروه و جمعیتی نیستند و انتخاب اعضای کابینه حق قانونی ایشان است و البته براین باوریم که دکتر روحانی به عنوان رئیس‌جمهور همه ملت، خدمت به مردم و نظام و اسلام را به مردم بدهکار است و در مقابل، حمایت دلسوزانه و خالصانه از دولت یازدهم، طلب ایشان از مردم است.

حسین شریعتمداری

 


گفت: بابا ای‌ول! به این آقای زیباکلام. اظهارات ضد و نقیض ایشان در محافل سیاسی به جوک تبدیل شده است.
گفتم: همین که آقای زیباکلام با اظهارات خود باعث خنده مردم می‌شود و ملت را شاد می‌کند، خدمت بزرگی است که باید از آن قدردانی کرد.
گفت: دو هفته قبل از انتخابات می‌گفت روحانی اصلا اصلاح‌طلب نیست و حداکثر 2 میلیون رأی دارد و حالا می‌گوید پیروزی روحانی پیروزی اصلاح‌طلبان است!
گفتم: هنگام محاکمه متهمان فساد 3 هزار میلیارد تومانی بانکی می‌گفت؛ این چه برنامه اقتصادی است که چنین فساد کلانی را باعث می‌شود و بعد از محاکمه متهمان از متهم اصلی به عنوان یک فرد کارآفرین و نابغه یاد کرد که باید تشویق شود!
گفت: حالا چه نیازی دارد که هر روز به یک رنگ درمی‌آید و اینهمه ضد و نقیض حرف می‌زند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! طرف در یک اتاق دایره‌ای‌شکل دور خودش می‌چرخید. پرسیدند، چرا دور خودت می‌چرخی؟ گفت؛ بهم گفته‌اند یک گوشه پیدا کن و بشین ولی هرچه می‌گردم، گوشه‌ای پیدا نمی‌کنم؟!

 


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان در دیدار رئیس جمهور و هیأت وزیران، کار و تلاش شبانه روزی و بسیار پرحجم، و برجسته کردن شعارهای انقلاب در عرصه های داخل و خارج را از ویژگیهای تحسین برانگیز دولت خواندند و از زحمات و تلاشهای آقای احمدی نژاد و همکاران وی صمیمانه قدردانی کردند.
لزوم اطلاع رسانی
ایشان گزارشهای اعضای دولت در این جلسه را، نمایی از کارها و خدمات انجام شده خواندند و افزودند: لازم است این گزارشها به اطلاع مردم برسد.
رهبر انقلاب با اشاره به تلاش برخی مخالفین، رسانه های خارجی و برخی ها در داخل برای نادیده گرفتن تلاشهای دولت افزودند: بعضی حتی کارهای ملموس دولت را نیز انکار می‌کنند اما مهم این است که تلاشها و زحمات انجام شده در فضای عمومی کشور بیان و ثبت شود.
نکات برجسته
و قابل تقدیر دولت
حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری کارهای خوب و تلاشهای شبانه روزی دولت خاطرنشان کردند: در 8‌سال اخیر همه احساس و درک کردند که رئیس جمهور محترم و همکاران ایشان، با تحمل سختی ها، نسبت به همه دولتها و دوره های دیگر، کارهای بسیار پرحجم و پرشتابی انجام می‌دهند که این واقعیت، نکته برجسته و قابل تقدیری است.
رهبر انقلاب با اشاره به خودداری دولت از استفاده از امتیازات «مسئولان دیگر کشورها» تأکید کردند: بی اعتنایی به امتیازات، کار بی وقفه و خودداری از آسودگی و استراحت، امتیاز بزرگ این دولت است و همه کسانی که در صدد قضاوت هستند باید به این نکات با ارزش توجه کنند.
رهبر انقلاب، طرح و تقویت شعارهای انقلاب را کاری ضروری برشمردند و افزودند: جبهه ضد انقلاب سعی فراوان کرده که این شعارها را کمرنگ و محو نماید و آنها را به تدریج به ضدارزش تبدیل کند اما موفق نشده است که علت اصلی آن، هوشیاری امام بزرگوار در طرح و تثبیت این شعارهاست.
وصیت نامه امام
محکمات انقلاب است
ایشان وصیتنامه امام را لُبِ ارزشهای مورد نظر آن عزیز به عرش سفر کرده خواندند و با توصیه به مسئولان برای مراجعه مستمر به این وصیتنامه تأکید کردند: اظهارات و نوشته های امام بینات و محکمات انقلاب است نه متشابهاتی که بتوان تحریف کرد یا تغییر داد.
رهبر انقلاب با تجلیل از اقدام دولت در برجسته کردن شعارهای انقلاب در داخل و خارج افزودند: احساس شرم نکردن در بیان «اهداف، انگیزه ها و شیوه های انقلابی در مجامع جهانی»، از جمله کارهای بزرگ دولت است.
حضرت آیت الله خامنه ای با توصیه به اعضای هیأت دولت برای جهت گیری انقلابی در تمام فعالیتهای آینده افزودند: امثال شما مدیران شایسته و کارآمد لازم است تلاش کنید تا رویکرد انقلابی را در فعالیتهای خود حفظ کنید.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قرائت فرازهایی از وصیت حضرت امیرالمومنین علی (ع) به فرزند بزرگوارشان امام حسن (ع) در نهج‌البلاغه، گفتند: حضرت علی (ع) در این فرازها دو سفارش ارزشمند برای عبور از مسیر سخت، طولانی و پرتلاطم دنیا به سوی قیامت بیان می‌کنند: 1- اندازه‌گیری و فراهم کردن توشه لازم برای این مسیر 2- سبک کردن بار خود در این مسیر
ایشان انجام واجبات و ترک محرمات را حداقل توشه لازم برای عبور به سلامت از مسیر دنیا به‌سوی قیامت خواندند و افزودند: البته این حداقل ها زمینه جذب انوار الهی را فراهم خواهند کرد.
در پایان این دیدار که آخرین جلسه آقای احمدی نژاد و اعضای هیأت وزیران با رهبر انقلاب بود، رئیس جمهور و اعضای کابینه وی یک جلد قرآن از دست حضرت آیت الله خامنه‌ای هدیه گرفتند.
اقامه نماز مغرب و عشا، عکس یادگاری و افطار به این دیدار معنویت و صمیمیت خاص بخشیده بود.
در آغاز این جلسه، آقای احمدی‌نژاد از حمایتها و ارشادات و لطف و عنایت حضرت آیت الله خامنه ای در طول فعالیت دولتهای نهم و دهم تشکر و خطاب به مقام معظم رهبری تأکید کرد: همه ما در هر شرایطی در خدمت انقلاب، کشور و حضرتعالی خواهیم بود.
خدمت بی منت
رئیس جمهور پایبندی بر اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی، خدمت بی‌منت به مردم و پرکاری را از ویژگیهای برجسته دولتهای نهم و دهم برشمرد و تأکید کرد: در طول 8 سال گذشته نسل جدیدی از مدیران متعهد، مردمی و متخصص به جامعه عرضه شدند.
آقای احمدی نژاد افزود: در این دوره سعی کردیم نهادی از مدیران انقلابی و اسلامی را که برجسته ترین وجهه آنها خدمت به مردم و احترام به آنها و حمایت از حقوق مردم بود، به نمایش بگذاریم.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولتهای نهم و دهم با تمام توان وارد عرصه خدمتگزاری به مردم شدند و بسیاری از کارهای مانده بر زمین و یا مانده در آرزوها را اجرایی کردند.
آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور نیز در این دیدار گزارش کوتاهی از عملکرد این معاونت در زمینه های کنترل بازار، ایجاد اشتغال، حمایت از تولید، هدفمند کردن یارانه ها، مبارزه با مفاسد اقتصادی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، توسعه صادرات و تدابیر ویژه اقتصادی برای مقابله با تحریم‌ها بیان کرد.
آقای حسینی وزیر امور اقتصاد و دارایی در این جلسه با اشاره به بحران اقتصادی جهانی چشم انداز اقتصاد ایران را به رغم اعمال تحریم های شدید و فراگیر روشن و امیدوار کننده ارزیابی کرد.
وزیر اقتصاد با یادآوری تکانه های ارزی در سال گذشته، از «اولویت‌بندی مصارف ارزی»، «راه اندازی مرکز مبادلات ارزی» و «کنترل ورود و خروج ارز به کشور» به عنوان اهم تدابیر دولت یاد کرد و درخصوص اقدامات دولت درخصوص کنترل نقدینگی و مهار تورم نیز گزارشی داد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی، حوزه صادرات و بخش های گردشگری و بیمه از افزایش نرخ ارز منتفع شدند و کالاهای وابسته به ارز و واردات تحت فشار قرار گرفتند.
وزیر اقتصاد از افزایش شاخص توسعه انسانی کشور خبر داد و تأکید کرد: تولید ناخالص داخلی به مرز یک‌هزار میلیارد تومان و رتبه ایران به رتبه هفدهمی اقتصاد دنیا رسید، ذخایر خارجی کشور فراتر از 100 میلیارد دلار شد و مجموعه تعهدات خارجی کشور به 3/14 میلیارد دلار رسید که معادل یک سوم میزان بدهی خارجی کشور در سال 84 است.
آقای نامجو وزیر نیرو در گزارشی از صنعت آب و برق و اقدامات انجام شده در این حوزه ها گفت: ظرفیت برق کشور در آغاز دولت نهم 38100 مگاوات بود که اکنون به بیش از 69500 مگاوات رسیده است.
وی با اشاره به ساخت 69 سد ملی در 8 سال گذشته، افزود: ظرفیت حجم ذخایر سدها اکنون به 5/52 میلیارد متر مکعب رسیده است.
وزیر نیرو به کاهش پنج درصد از اوج مصرف برق و دو درصد از مصرف انرژی به واسطه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نیز اشاره کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این دیدار گزارشی از رشد شاخص‌های مختلف در دولت‌های نهم و دهم بیان کرد.
رشد 2/7 درصدی سرمایه گذاری، افزایش صد درصدی تولید خودرو، افزایش تولید فولاد به 24 میلیون تن در سال 91 و افزایش تولید سیمان از 33 میلیون به 80 میلیون تن از جمله نکات گزارش آقای غضنفری بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اعلام کرد تولید محصولات پتروشیمی در 8 سال اخیر به 248 میلیون تن رسیده و استخراج مواد معدنی 5/2 برابر شده است.
براساس گزارش آقای غضنفری، صادرات غیرنفتی نیز با احتساب میعانات گازی در 8 سال اخیر با رشد حدود 6 برابری به 215 میلیارد دلار رسید ضمن اینکه صادرات غیرنفتی در مجموع 22 درصد رشد داشته است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از ذخیره‌سازی اطمینان‌بخش کالاهای اساسی در کشور خبر داد.
آقای دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گزارش خود این آمارها را بیان کرد:افزایش اساتید تمام از 750 نفر به 1400 نفر، جذب هیجده هزار عضو هیأت علمی، افزایش تعداد دانشجویان از دو میلیون و سیصد هزار نفر به چهار میلیون و چهارصد هزار نفر، افزایش دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد از نود و دو هزار نفر به چهار صد و شصت هزار نفر و رشد دانشجویان مقطع دکترا از نوزده هزار نفر به پنجاه و شش هزار نفر.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص ارتباط صنعت با دانشگاه افزود: تاکنون 45 طرح کلان ملی با همکاری صنعت تعریف شده که در 55 دانشگاه در حال اجرا است.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز با ارائه آمار ميزان افزايش تعداد پزشكان عمومي، متخصص، فوق تخصص، داروساز، دندانپزشك و پيرا پزشك از ارتقاي شاخص نيروي انساني متخصص خبر داد.
آقاي طريقت منفرد تجهيز و بهره‌برداري از هزار تخت بيمارستاني، افزايش ناوگان اورژانس بيمارستاني، اجراي طرح پزشك خانواده و سرمايه گذاري براي تقويت توليد دارو در داخل را جزو نقاط برجسته بخش سلامت كشور برشمرد.
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور نيز در گزارش خود، قانون حمايت از شركت‌ها و موسسات دانش بنيان و ايجاد صندوق ملي نوآوري را از نكات بارز عملكرد اين معاونت خواند.
خانم سلطانخواه گفت: در حوزه فناوري نانو در منطقه اول و در جهان هشتم هستيم ضمن اينكه در فناوري زيستي نيز در توليد مقاله در منطقه اول و در جهان سيزدهم هستيم و در حال حاضر 207 مركز در حوزه پيشرفته سلول‌هاي بنيادي مشغول فعاليتند.
وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارش خود با اشاره به اجرای طرح‌های آبیاری در 830 هزار هکتار از اراضی کشور و انجام عملیات آبخیزداری در 9 میلیون و 190 هزار هکتار از اراضی خاطرنشان کرد: از سال 84 تاکنون، ظرفیت صنایع فرآوری به 24 میلیون و ششصد هزار تن رسیده که با پایان طرحهای مصوب، این ظرفیت و همچنین ظرفیت دامی و شیلات کشور افزایش خواهد یافت.
آقای خلیلیان گفت: در سال گذشته صادرات محصولات کشاورزی، 23 درصد افزایش یافته است.
وزير راه و شهرسازي ساخت 63 هزار و 351 كيلومتر انواع راه در هشت سال اخير را تحول در حوزه زيرساخت دانست.
آقاي نيكزاد همچنين از اتمام مقاوم سازي يك ميليون و 600 هزار مسكن روستايي و اجراي هشت هزار و 878 طرح هادي در روستاها خبر داد و خاطر نشان كرد: اجراي مسكن مهر، آثار مثبتي در رفع مشكل مسكن در شهرهاي مختلف به همراه داشته است.
مدیرعامل صندوق توسعه ملی در این جلسه با استناد به گزارش‌های مجامع اقتصادی جهانی، اجرای قانون هدفمندی در ایران را الگویی موفق برای دیگر کشورها خواند.
آقای فرزین مدیریت مصرف انرژی را از جمله اهداف تحقق یافته هدفمندی خواند و گفت: تا پایان سال 91، بالغ بر 32 میلیارد دلار در مصرف حامل‌های انرژی صرفه جویی شده است.تأثیر مثبت پرداخت یارانه ها در اوضاع اقتصادی خانوارها به‌ویژه در روستاها و کنترل قاچاق حامل‌های انرژی از دیگر مسائلی بود که آقای فرزین به آنها اشاره کرد.
مدیرعامل صندوق توسعه ملی گفت: در عرض 2 سال موجودیت این صندوق، با 52 میلیارد دلار ذخیره به رتبه بیستم در میان صندوقهای توسعه ملی در جهان رسیده ایم.
آقای بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در گزارش خود با اشاره به مجموعه ای از محدودیت های خارجی و تحریم ها گفت: با وجود همه این فشارها، ذخایر ارزی کشور در سال‌های اخیر به بیش از یکصد میلیارد دلار افزایش یافته، ضمن آنکه توانسته ایم 5/27 میلیارد دلار از بدهی های خود را کاهش دهیم.
وی مهار تورم در عدد 5/30 درصد با وجود افزایش سه برابری نرخ ارز و کاهش نقدینگی به عدد 8/30 درصد را از جمله اقدامات بانک مرکزی برشمرد.
آقای بهمنی همچنین به پیشرفتهای سیستم بانکی در نظام پرداخت و بانکداری الکترونیک اشاره کرد.
وزير نفت نيز ظرفيت گاز قابل استحصال كشور را 3/3 تريليون متر مكعب اعلام كرد و افزود: 2200 جايگاه CNG هم اكنون در حال بهره برداري است.
آقاي قاسمي با اشاره به افزايش صادرات محصولات پتروشيمي و 60 واحد پتروشيمي در حال ساخت در كشور، خط لوله اتيلن غرب از عسلويه تا تبريز را طولاني ترين خط اتيلن دنيا خواند.
وزير نفت توجه به ميادين مشترك نفت و گاز را جزو اولويت‌هاي دولت بيان كرد و افزود: به‌رغم تحريم، صادرات نفت و پتروشيمي به 30 كشور در حال انجام است و ايران تا سال آينده به صادر كننده بنزين تبديل مي‌شود.
آقای حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گزارش خود به تأسیس معاونت قرآن و عترت و افزایش مؤسسات قرآنی به دو هزار مؤسسه و برپایی جشنواره‌های قرآنی و همچنین حمایت از فعالیت‌های فرهنگی مساجد اشاره کرد.
تأسیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای، تأسیس بنیاد ادبیات داستانی و بنیاد ملی مد و لباس از جمله اقداماتی بود که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آنها اشاره کرد و افزود: در حوزه مطبوعات اکنون بیش از 5 هزار نشریه منتشر می‌شود.

 


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323
* با هتک حرمت‌‌هایی که در فتنه 88 با چشمان خویش مشاهده کردیم واقعا ناراحت می‌شویم که کسی از اصحاب فتنه خدای ناکرده در کابینه دولت جدید قرار بگیرد.
فرهادی
* اطمینان دارم جریان رادیکالی که با ادعای «اصلاح‌طلبی» سعی دارد رئیس‌جمهور منتخب و آرای ملت را به سود خود مصادره کند اولین اپوزیسیون این دولت خواهد شد.
6883---0917
* شروع دولت دهم دکتر احمدی‌نژاد که همراه با اغتشاشات و آشوب‌ فتنه‌گران همراه بود شعور و شوق حضور مردم در انتخابات را با تلخ‌کامی روبرو کرده بود که هنوز خاطره‌هایش باقی است. ولی رسم ادب و اخلاق اسلامی و جوانمردی و حفظ منافع ملی در انتقال دولت دهم به یازدهم را شاهدیم و آرامشی که کمک بسیار به دولت منتخب می‌کند. ای کاش سران فتنه و عوامل حاشیه‌های آن که خود را به هر شکل به دولت منتخب متصل می‌کنند کمی شرم و حیا کنند و در این ایام پربرکت به درگاه الهی عذرخواهی و استغفار نمایند و دولت منتخب را به حال خود واگذارند و از هرگونه فشار به آن خودداری کنند.
طالعی
* از مهم‌ترین اقدامات دولت آقای احمدی‌نژاد ریاست محترم جمهوری باز کردن حلقه بسته مدیریت کشور که میراث دولت‌های سازندگی و اصلاحات بود، می‌باشد. امیدواریم آقای روحانی نیز در تشکیل کابینه خود به این مهم توجه ویژه داشته باشد.
6406---0912
* آقای جلیلی چه زیبا در مناظره انتخاباتی گفت که بین حق و باطل راه رفتن میانه‌روی نیست. اگر آقای مرسی و رهبران اخوان‌ مصر همین یک جمله را رعایت می‌کردند به سرنوشت امروز که توسط ارتش و به دستور آمریکا کنار زده شده‌اند دچار نمی‌شدند. به اعتقاد بنده خون شهید مظلوم حسن شحاته گریبان اخوانی‌های مصر را گرفت.
4137---0912
* همه خدمات دولت آقای احمدی‌نژاد به کنار اینکه این دولت متکبر، منت‌‌گذار و اشرافی نبود به اندازه دنیا برای ما مردم ارزش داشت.
2788---0937
* از حق نباید گذشت که در دو دوره دولت آقای احمدی‌نژاد ریاست محترم جمهوری قشر محروم جامعه مورد توجه قرار گرفتند و حداقل شهروند شناخته شدند. امیدواریم در دولت آقای روحانی نیز به محرومان جامعه اولویت داده شود.
8063---0913
اگر رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام از سر دلسوزی و خیرخواهی دولت جدید را وارث مشکلات می‌داند و به مردم توصیه همراهی دارد چرا در خصوص دولت نهم که وارث دولت هشتم (اصلاحات) بود این جمله را یک بار به کار نبرد و از مردم نخواست که با دولت آقای احمدی‌نژاد همراهی داشته باشند، بلکه برعکس مرتب صحبت از بحران در کشور کرد؟
3725---0913
* درس عبرتی که از برکناری مرسی رئیس‌جمهور مصر توسط آمریکایی‌ها می‌توان گرفت این است که غرب حاضر نیست اسلام ظاهری هم حاکم باشد به طوری که حتی مرسی را با آن همه وادادگی نسبت به غرب تحمل نکردند و کنار گذاشتند.
9563---0918
* دستورات مربوط به حجاب بانوان،‌ نص صریح کلام الهی در قرآن است. پس چرا متولیان حوزه تعلیم و تربیت و مراکز فرهنگی از جمله صدا و سیما اهتمام شایسته‌ای در این مورد ندارند. و غالبا منفعلانه عمل می‌کنند؟
2470---0919
* از سال 86که از طریق تعاونی مسکن صدا و سیمای شیراز برای مسکن مهر ثبت‌نام نموده تا به حال مبلغ 21 میلیون واریز نموده‌ام با این وجود خبری از خانه‌دار شدن ما نیست و مجدداً تقاضای 17 میلیون دیگر را هم نموده‌اند. از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.
9670---0917
* به همه اتباع ایرانی در امارات پیشنهاد می‌دهم به خاطر رفتار تحقیرآمیز دولت امارات با آنان تمام سرمایه و توان مدیریتی خودشان را از این کشور بیرون بکشند و با خود به ایران بیاورند. مطمئن هستم خداوند با این کار به زندگی آنها برکت زیادی خواهد بخشید.
9570---0916
* ذی‌حساب سازمان ثبت اسناد و املاک از ابتدای سال 92 کسور بیمه را از حقوق کارمندان بازنشسته و وظیفه‌بگیر کم نکرده و از طرف دیگر حق عائله‌مندی را پرداخت نکرده است. اعلام کرده‌اند کارمندان خودشان بروند از سازمان بازنشستگی دریافت کنند. چگونه چنین چیزی ممکن است؟
منصوری
* ما ساکنین شهرک اکباتان اخیراً باخبر شده‌ایم از طرف شهرک مجاور یعنی آپادانا کانالی تا محل تصفیه‌خانه شهرک اکباتان تعبیه شده و مشخص گردید که قصد دارند فاضلاب آن شهرک را برای تصفیه به این شهرک (اکباتان) انتقال بدهند. به تمام دستگاه‌ها شکایت کرده‌ایم. از شما مطبوعات هم درخواست داریم اعتراض ما را نسبت به این کار غیرقانونی چاپ کنید، بلکه احقاق حق بشود.
ایرانپور
* چه بسیار دختران و پسرانی که روزه می‌گیرند ولی نسبت به موضوع حجاب و عفاف بی‌توجه هستند. این حقیقت نشان می‌دهد که نسبت به فریضه مهم عفاف و حجاب کار درخور توجهی صورت نگرفته است. متولیان امور مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.
1933---0933
* پخش فیلمی که جدا از محتوای بی‌ارزش آن همانند کافی‌شاپ‌های مراکز فرهنگی زیرمجموعه شهرداری تهران که سرشار از هنجارشکنی است مجوز اکران در پردیس‌های شهرداری تهران را دارد. در همین حال مسئولین صحبت از روز عفاف و حجاب و راهپیمایی به مناسبت این روز می‌کنند. این دوگانگی چه معنایی دارد و کی مرتفع می‌شود؟
5764---0912
* به رغم عقد قرارداد برای اجرای طرح حفاری فاضلاب و پرداخت اقساط توسط اهالی در منطقه پاسداران تهران متاسفانه در خیابان شهید سلطانی‌مهر منشعب از خیابان فرخی‌یزدی این طرح اجرا نشده است. از مسئولین امر درخواست اجرای طرح در این محدوده را داریم.
3944---0912
* ماه‌ها از ثبت‌نام برای تبدیل سندهای عادی به ثبتی و رسمی در شهرستان اهواز می‌گذرد، ولی هنوز خبری از صدور سند رسمی نشده است. بنویسید شهروندان برای گرفتن وام و یا خرید و فروش نیاز به این اسناد رسمی دارند. چرا اهمیت لازم به کار مردم نمی‌دهند؟
4751---0916
* برخی از کارگران که در عسلویه کار می‌کنند با آن که 4 ماه از سال گذشته هنوز مزایای آنان را پرداخت نکرده‌اند. امید است مسئولین مربوطه به این سهل‌انگاری رسیدگی کنند.
4656---0937
* بنده یکی از کارگران شرکت کشتی‌سازی الوندان هستم که مدت چند ماه است حقوق نگرفته‌ایم. امید است مسئولین شرکت به این درخواست بنده رسیدگی کنند.
یکی از کارگران

 


ابراهیم جعفری رئیس ائتلاف ملی عراق بر نقش رهبر معظم انقلاب در کسب موفقیت‌ها و ایجاد حماسه سیاسی در ایران تاکید کرد.
ابراهیم جعفری که در مراسم افطاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد حضور داشت، طی سخنانی، روابط تهران و بغداد را گسترده خواند و با ابراز خرسندی از انتخابات موفق ریاست جمهوری در ایران،‌گفت: خوشحالیم که انتخابات با سربلندی و موفقیت در ایران برگزار شد.
وی اضافه کرد: باید اذعان کرد که آیت‌الله خامنه‌ای با درایت خود، نقشی بی‌بدیل در کسب این موفقیت‌ها و ایجاد حماسه سیاسی داشت.
در آغاز این مراسم نیز حسن دانایی‌فر سفیر کشورمان در عراق به پیشرفت روابط دو کشور در سال گذشته اشاره کرد و با ارائه آماری در این زمینه، بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در دو کشور برای گسترش بیش از پیش روابط تاکید کرد.
تکذیب خبر سفر احمدی‌نژاد به عراق
مشاور اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق با تاکید بر اینکه انتخاب رئیس‌جمهور جدید در ایران تغییری در اصول روابط بغداد-تهران ایجاد نمی‌کند، خبر سفر قریب‌الوقوع احمدی‌نژاد به عراق را تکذیب کرد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، «علی‌الموسوی» مشاور اطلاع‌رسانی «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق، در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط»، خبر سفر «محمود احمدی‌نژاد»‌رئیس‌جمهور ایران طی هفته جاری به عراق را تکذیب کرد.
این در حالی است که یک منبع آگاه نزدیک به ریاست جمهوری عراق ادعا کرده است که احمدی‌نژاد از سوی «خضیر الخزاعی» معاون رئیس‌جمهور عراق که در غیاب «جلال طالبانی» وظایف او را به عهده دارد، برای سفر به این کشور، دعوت و مقدمات این سفر نیز مهیا شده است.
اما موسوی این خبر را رد کرد و گفت: من هیچ اطلاعی از این سفر ندارم و بعید است که در شرایط کنونی چنین سفری صورت گیرد.
وی درباره رویکرد عراق در قبال آینده روابط با ایران با روی کار آمدن «حسن روحانی» به عنوان رئیس‌جمهور منتخب در این کشور،‌گفت: روابط عراق و ایران با تغییر روسای جمهور دو کشور تغییر نخواهد کرد و همواره ثابت بوده و براساس احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر پایه‌ریزی شده است.
گفتنی است، احمدی‌نژاد قرار بود اواخر سال گذشته به عراق سفر کند اما بیماری جلال طالبانی و انتقالش به بیمارستانی در آلمان، موجب لغو این سفر شد.

 


هیئت دولت با اعطای 50 میلیون تومان جایزه نقدی و یک دستگاه آپارتمان به شرط تأهل از اعضای تیم ملی والیبال کشورمان تقدیر کردند.
بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه و در حاشیه جلسه هیئت دولت مورد تقدیر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و هیئت دولت قرار گرفتند.
هیئت دولت به دلیل درخشش بازیکنان تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران مبلغ 50 میلیون تومان جایزه نقدی به آنان اعطا کرد و همچنین با مساعدت رئیس‌جمهور و دستور مستقیم به وزیر مسکن قرار شد تا به هر کدام از بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال یک دستگاه آپارتمان به شرط تأهل اختصاص یابد. به گزارش فارس، در این مراسم علاوه بر کادر فنی و بازیکنان تیم ملی والیبال رئیس فدراسیون والیبال نیز حضور داشت.
بازیکنان تیم ملی والیبال نیز با اعطای یک توپ والیبال امضاء شده و پیراهن معروف کاپیتان تیم ملی والیبال از رئیس‌جمهور به دلیل حمایت‌های بی‌شائبه‌اش تشکر کردند.

 


به دنبال تعیین تکلیف فتنه‌گران برای وزارتخانه‌های کشور و اطلاعات و علوم، خاتمی نیز تکلیف وزارت ارشاد را معلوم کرد.
پیش از این نیز برخی عناصر فتنه‌گر فراری به همراه برخی عناصر داخلی برای وزارتخانه‌هایی مانند اطلاعات، کشور و علوم خط و نشان کشیده و با اشاره به حضور برخی دوستان خود در برخی کمیته‌های مشورتی خواستار روی کار آمدن کسانی شده بودند که با اصلاح‌طلبان و رویه عملکرد آنها در 16 سال گذشته هماهنگ باشند.
اکنون محمد خاتمی از عوامل فتنه 88 در جریان تماشای فیلم اصغر فرهادی می‌گوید وزیر ارشاد دولت یازدهم، احمد مسجدجامعی است.
او گفته که فرد مورد قبول برای وزارت ارشاد معلوم است و اسمش را نمی‌برم و نمی‌گویم اسمش آقای مسجد جامعی است.
پس از برکناری عطاءالله مهاجرانی از وزارت ارشاد، مسجد جامعی در دولت اصلاحات جانشین وی شد اما تندروی و ساختارشکنی در نشریات زنجیره‌ای تداوم پیدا کرد. نشریات زنجیره‌ای در دوره 8 ساله موسوم به اصلاحات، یکی از مراکز اصلی پمپاژ تشنج و فتنه‌گری بودند و نقش اصلی را در راه‌اندازی فتنه و آشوب تیر 1378 ایفا کردند. یک سال بعد رهبر معظم انقلاب از فعالیت پایگاه مطبوعاتی دشمن در کشور انتقاد کردند اما وزارت ارشاد دولت اصلاحات در آن دوره عملاً هیچ نقشی در سالم‌سازی عرصه رسانه‌ای نکرد بلکه خود از حامیان جریان آلوده به بیگانه بود.
احمد مسجد جامعی در چهارمین دوره انتخابات شوراها با کسب حدود 10 درصد کل آرا (280 هزار رأی از مجموع دو میلیون و هشتصد هزار رأی) به شورای شهر تهران راه یافت.
برخی اعضای تندرو حزب مشارکت اخیراً در اظهارات رسانه‌ای پیش‌گویی کرده‌اند که طیف متبوع آنها احتمالاً اغلب وزارتخانه‌ها را قبضه خواهد کرد. آنها حضور برخی دوستان خود در کمیته‌های مشورتی دکتر روحانی را قرینه چنین توقعی برشمرده‌اند.
برخی خبرها حاکی است که رئیس جمهور منتخب از اظهارنظرهایی از موضع بالا و طلبکارانه طیفی از اصلاح‌طلبان طی 2 هفته اخیر به شدت ناراحت است و در صورت تکرار این موارد احتمالاً مجبور به موضع‌گیری علنی خواهد شد.
اخیراً موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات در نشست حزب کار تصریح کرده بود نزدیکان روحانی باید کمک کنند تا او مفهوم تحول‌خواهی و اصلاح‌طلبی را درک کند(!)

 


رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی در گزارش‌های خود تاکید می‌کنند که آمریکا بر فشارهای خود علیه ایران خواهد افزود و در این باره برای رفع نگرانی‌های تل‌آویو، به رژیم صهیونیستی قول داده است.
پیش از این برخی گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌ها حاکی از آن بود که انتخاب رئیس‌جمهور جدید در ایران که خوش‌بین به تعامل و مذاکره با غرب است، موجب شکستن بن‌بست مذاکرات هسته‌ای خواهد شد اما گزارش رسانه‌های غربی برخلاف این گمانه را مورد تاکید قرار می‌دهد.
روزنامه واشنگتن‌پست در این زمینه نوشت: کاخ سفید که منتظر مانده روحانی رسما آغاز به کار کند، از تمایل برای گفت‌و‌گو با دولت جدید ایران صحبت کرده، اما همچنان بر لزوم حفظ تحریم‌های اقتصادی یا در صورت امکان سخت‌تر کردن آن پافشاری دارد. این تحریم‌ها ضربه‌ای سخت بر پیکر اقتصاد ایران وارد آورده و از قضا سبب رونق گرفتن محبوبیت مردمی روحانی شده است. دور جدید تحریم‌ها هم از دوم ژوئن اجرایی شده است.
این روزنامه افزود: دولت اوباما منتظر علامت شفاف از سوی ایران در زمینه تغییر سیاست‌ها و رویکردهاست.
همزمان روزنامه هاآرتص فاش کرد: مقامات آمریکایی به اسرائیل گفته‌اند که در پی پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، فشار آمریکا بر ایران کاسته نخواهد شد.
هاآرتص می‌افزاید: نتانیاهو به شدت نگران شده که غرب فریب روحانی را بخورد اما مقامات آمریکایی، نتانیاهو را آرام کرده و گفته‌اند تغییری در سیاست‌ها و مطالبات آمریکا از ایران داده نمی‌شود.
این روزنامه نوشت: آمریکا در پیام‌های تسکین‌دهنده برای آرام کردن نتانیاهو گفته است در مذاکرات آینده که ارزیابی می‌شود از سپتامبر آغاز شود، نه تنها از فشار بر ایران کم نمی‌شود، بلکه بالعکس، فشارها علیه تهران افزایش خواهد یافت.
یک مقام آمریکایی به هاآرتص گفت: با انتخاب روحانی که رویکردی دوستانه‌تر نسبت به غرب دارد،َ اسرائیلی‌ها این نگرانی را دارند که فشارهای تحریمی علیه ایران کاهش یابد. این نگرانی به حق است، اما ما به اسرائیلی‌ها گفتیم که آمریکا نه بر مبنای حرف‌ها و شعارهای روحانی بلکه بر مبنای اقدامات ایران در برنامه هسته‌ای قضاوت خواهد کرد و باید تغییری اساسی در رفتار و نگرش ایران به وجود آید.
این مقام آمریکایی اضافه کرد: در واقع ما در مذاکرات‌مان به مقامات اسرائیل گفتیم که نمی‌خواهیم فشارها به ایران را کاهش دهیم بلکه می‌خواهیم فشارها را افزایش دهیم از جمله تحریم جدید واحد پول ملی ایران که از اول ماه ژوئیه اجرایی می‌شود.
از سوی دیگر فارین‌پالیسی در گزارشی نوشت: روحانی شخصیتی میانه‌رو و عملگرا دارد. فراموش نباید کرد که او مذاکره کننده در سال 2004 بود و تعلیق موقت غنی‌سازی را پذیرفت. انتخاب روحانی می‌تواند خبر خوبی باشد. همان طور که رسانه‌های ایرانی اشاره کرده‌اند روحانی یکی از اعضای نظام است که هر چند تندرو نیست اما اصلاح‌طلب هم نیست. او بر خلاف خاتمی، یکی از خودی‌ها و بلندپایگان حکومت است.
فارین‌پالیسی با بیان اینکه سیاستگذاری‌های کلان از جمله در زمینه هسته‌ای بر عهده رهبر عالی ایران است، نوشت: ایران اصرار دارد که حق او در زمینه برنامه هسته‌ای و غنی‌سازی اورانیوم به رسمیت شناخته شود اما غرب قصد ندارد این حق را آشکارا به رسمیت بشناسد.
این گزارش در ادامه می‌افزاید: «رابرت اینهورن» مشاور ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور عدم تکثیر و کنترل سلاح معتقد است مذاکره‌کنندگان باید نقشه راهی برای خود تعیین و براساس آن ایران باید برنامه سوخت هسته‌ای خود را محدود ساخته و براساس پادمان‌های بین‌المللی پیش ببرد. در عوض جامعه جهانی نیز به تدریج و به صورت مرحله‌ای تحریم‌ها را کاهش دهد. این سؤال مطرح است که آیا اوباما آماده چنین قماری هست؟ حتی با آن که با اعتراضات شدید از سوی راستگراها و لابی طرفدار اسرائیل مواجه می‌شود؟ به نظر می‌رسد خیر. یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا آشکارا اخیرا گفته است، موضع‌گیری نهایی ما همین است که هست.

 


محسن رفیق‌دوست با اشاره به ملاقاتش با هاشمی می‌گوید هاشمی می‌دانست که در انتخابات به خاطر سن بالا رد صلاحیت می‌شود.
وی در مصاحبه با خبر آن‌لاین و درباره رد صلاحیت هاشمی گفت: من در ملاقاتی که با آقای هاشمی قبل از اعلام اسامی احراز صلاحیت‌شدگان داشتم ایشان احتمال می‌دادند که رد صلاحیت شوند. می‌گفتند واقعا هم سن من بالاست و می‌گویند که رئیس‌جمهوری بیش از 16، 17 ساعت در روز زمان می‌خواهد اما من بیش از چند ساعت توان جسمی ندارم. رد صلاحیت ایشان هم مسئله خاصی بود که تصمیم‌گیرانی که در شورای نگهبان مسئول بودند همین موضوع را حس کردند، خیلی هم در کمال صفا با آقای هاشمی برخورد می‌کردند و حتی از ایشان خواهش کردند که انصراف دهند اما ایشان می‌گفتند چون احساس تکلیف شرعی کردم باید بمانم.
وی درباره نظر هاشمی نسبت به مشایی نیز گفته است: در ملاقاتی که من با آقای هاشمی پیش از ثبت‌نامشان داشتم، ایشان عنوان می‌کردند که مطمئن هستند که مشایی رد صلاحیت می‌شود. اصلا مشایی صلاحیتی نداشت که قرار باشد تایید یا رد شود. آنقدر مسئله در مورد او وجود داشت که دیگر جایی برای بررسی صلاحیت باقی نمی‌گذاشت. حتی در این ملاقات آقای هاشمی عنوان می‌کردند که من اصلا کاندیدا نمی‌شوم، ولی بعد شدند و وقتی از دلیل این اقدامشان سوال کردم گفتند خیلی زیاد به من مراجعه شد و احساس تکلیف شرعی کردم.

 


سخنگوی کمیته 7 نفره اصلاح‌طلبان در انتخابات می‌گوید روحانی در فهرست نامزدهای اصلاح‌طلبان قرار نداشت و بعدها مورد حمایت این طیف قرار گرفت.
محمدعلی نجفی در گفت‌وگو با «آسمان» به شرح فعالیت‌های اصلاح‌طلبان از تشکیل تیم 30 نفره و 55 نفره مشاوران خاتمی در آبان سال گذشته سخن گفت و درباره برآیند نهایی نظر این تیم اظهار داشت: در آخرین جلسه قبل از ثبت‌نام تقریبا از اینکه آقای خاتمی یا هاشمی وارد صحنه شوند ناامید شدیم. به همین خاطر یک پیشنهادی شد که از 4 کاندیدای بالقوه که نهایتا می‌توانند نامزد اصلاح‌طلبان باشند بخواهیم تا ثبت‌نام کنند و نهایتا یکی از آنها را انتخاب کنیم. آقای روحانی در آن مرحله نبود. آقای مهرعلیزاده بود و آقای جهانگیری، محمد شریعتمداری، آقای عارف هم که عنوان کرده بود ثبت‌نام خواهد کرد.
وی درباره اینکه چرا با روحانی صحبت نشد، گفت جمعی از اصلاح‌طلبان اعتقاد داشتند که اگر ما فردی را که مواضع روشن‌تری در رابطه با گفتمان اصلاح‌طلبی داشته باشد انتخاب کنیم، بهتر است. لذا در آن مرحله توافقی درباره ایشان وجود نداشت.
وی درباره همراهی ناطق نوری با اصلاح‌طلبان می‌گوید: روشن بود که گرایش آقای ناطق نوری بین دو کاندیدا (عارف و روحانی) بیشتر به سمت آقای روحانی است اما در جلسه‌ای که داشتیم قول دادند اگر شما بتوانید این ائتلاف را تحقق ببخشید من از آن فرد ائتلافی حمایت می‌کنم ولو آقای عارف باشد.
نجفی همچنین درباره آخرین نظرسنجی اصلاح‌طلبان تصریح می‌کند که در آن نظرسنجی روحانی 12/8 درصد و عارف 8 درصد رأی داشته است.
نجفی در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد: الان عده زیادی از اعضای شورای اصلاح‌طلبان در کارگروه‌ها و کمیته‌های مختلف ] تشکیل کابینه[ دخیل هستند. 3 کمیته سیاسی، اقتصادی و فرهنگی-اجتماعی هستیم 12 تا 13 کارگروه داریم که هر یک از آنها مربوط به یکی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی این بخش است که بنده هم، مسئولیت کارگروه آموزش و پرورش را دارم. آقای دکتر توفیقی که رئیس‌ ستاد دکتر عارف بودند، مسئول کار گروه فرهنگ و آموزش عالی هستند. آقای مسجد جامعی مسئول کار گروه فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و همین‌طور سایر دوستان اصلاح‌طلب مسئولیت‌های مختلفی را برعهده گرفته‌اند... البته در کنار ما، دوستان اصولگرا و افرادی که در ستاد اولیه آقای روحانی بودند و حتی افرادی که در ستاد دکتر روحانی نبودند و از نامزدهای دیگر حمایت کردند، مثل آقای نهاوندیان که حامی دکتر ولایتی بود، حضور دارند. الان آقای نهاوندیان مسئول کمیته اقتصادی دولت آینده هستند.
وی می‌افزاید: مسئولیت کمیته سیاسی با آقای یونسی و کمیته فرهنگی-اجتماعی با دکتر صالحی است. روسای کار گروه‌ها هم، عضو کمیته هستند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10