(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 24 تـیـر 1392 - شماره 20542

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
با حضور رئیس جمهور انجام شد
رونمایی از پروژه خط تولید واکسن آنفلوآنزا و 13 داروی نوترکیب
در پرتو وحی
اخبار ادبی و هنری
یادی از مرد اخلاق روزهای رمضان
توصیه آقامجتبی تهرانی برای صدقه ‌دادن از طرف امام رضا(ع)
ساخت دستگاه بیو رآکتور الکتروشیمیایی در دانشگاه صنعتی اصفهان
سرلشکر فیروز‌آبادی: بازداشت مرسی اشتباه راهبردی ارتش مصر بود
شهرداری تبریز خواستار بازپس‌گیری ساختمان کتابخانه ملی شد
در مدت 10 ماه نوجوان 12 ساله کاشانی حافظ کل قرآن شد
دولت با تقدیم لایحه‌ای به مجلس خواستار شد
انتقال قطعی مالکیت اراضی مجموعه‌های مسکن مهر به مردم
دستورالعملی که سالهاست تکرار می‌شود
ساخت‌وساز در حریم 60 متری دریا ممنوع است
در نیروی هوایی ارتش انجام شد
رونمایی از سامانه‌های شبیه ساز آموزش خلبانی
توزیع بچه‌‌ماهی در استخرهای آب‌کشاورزی استان اصفهان
پژوهشگران شيرازي مخزن اندازه‌گيري گاز ورودي به جايگاه سوخت CNG ساختند
رئیس اتحادیه قالی کشور: انتظارات فرش ایران به رئیس‌جمهور منتخب ارائه می‌شود
با کسب 3 طلا، یک نقره و یک برنز نخبگان فیزیک دانش‌آموزی در المپیاد جهانی درخشیدند
هاآرتص افشا کرد
واشنگتن به تل‌آویو قول داده‌که فشارها علیه ایران کاهش نمی‌یابد
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام : یک لحظه حالتی پیدا کردم که تصمیم به ثبت نام گرفتم
معاون اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور خبر داد
تقاضای 50 رسانه داخلی و خارجی برای مصاحبه اختصاصی با احمدی‌نژاد
جزءخوانی قرآن کریم در آستان مقدس محمدهلال‌بن علی(ع)
مدیرکل مرکز مطالعات استراتژیک فلسطین عنوان کرد
طرح رهبر عالی ایران در مورد فلسطین اسرائیل را شکست می‌دهد
به منظور ترویج سبک زندگی اسلامی- قرآنی
طرح ضیافت الهی در 67 بقعه متبرکه و آستان امامزاده استان تهران برپا می‌شود
   


عارف وارسته، حضرت آیت‌الله سیدعلی قاضی(ره): زیارت مشهد اعظم برای کسی که مجاور آنجاست در هر روز و رفتن به مساجد معظمه در حد امکان و همینطور سایر مساجد (لازم است) همانا مومن در مسجد مانند ماهی در آب است.

 


طی مراسمی با حضور رئيس‌جمهوری، سه طرح کلان ملی فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله کسب دانش فنی و تولید دوازده ماده مؤثر داروهای وارداتی، کسب دانش فنی و تولید چند دستاورد حوزه تجهیزات پزشکی و همچنین کسب دانش فنی و راه‌اندازی خط تولید واکسن آنفلوآنزای فصلی رونمایی شد.
در این مراسم که در پارک فناوری پردیس برگزار شد، دکتر احمد‌ی‌نژاد طی سخنانی اظهار داشت: کسانی که سلامت جامعه را ارتقا می‌دهند از گذشته‌های دور مورد تکریم بوده‌اند و جایگاه مقدسی در اذهان داشته‌اند.
وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف قطعه‌سازی، مهندسی و دارویی اضافه کرد: علی‌رغم این دستاوردهای خوب ولی آن طور که باید در جامعه رسوخ نکرده‌اند که این امر به دلیل وضعیت ارتباط دانشگاه با صنعت است.
رئیس‌جمهور با تأکید بر نقش ارتباط دانشگاه با صنعت در توسعه علمی گفت: در این راستا در دولت نهم معاونت علمی و فناوری ایجاد شد تا در میان بخش‌های مختلف علمی هم‌افزایی ایجاد کند که خوشبختانه این اتفاق رخ داده است.
وی با اشاره به راه‌اندازی خط تولید واکسن آنفلوانزا یادآور شد: تولید واکسن آنفلوانزا تنها در 6 کشور دنیا تولید می‌شود که امروز با رونمایی از خط تولید آن، این واکسن در کشور ما نیز تولید می‌شود.
احمدی‌نژاد با اشاره به دو نقص این پروژه یادآور شد: تولید این واکسن از طریق تخم‌مرغ است که باید عاری از بیماری باشد ولی در حال حاضر تخم‌مرغ‌های مورد نیاز از خارج وارد می‌شود.
وی با اشاره به گفته‌های محققان این پروژه یادآور شد: قرار است خط تولید تخم‌مرغ‌های عاری از بیماری نیز راه‌اندازی شود.
رئیس‌جمهور نقص دوم این پروژه را وارد کردن ویروس‌های مورد نیاز از سازمان بهداشت جهانی دانست و خاطرنشان کرد: از آنجا که این حوزه به حوزه سلامت مربوط است و مسائل سیاسی و تجاری و در برخی موارد بی‌اخلاقی‌ها حاکم است لازم است تا تولید این ویروس‌ها نیز در داخل کشور انجام شود.
احمدی‌نژاد با اشاره به رونمایی از 12 مواد موثره برای درمان برخی بیماریها یادآور شد: این بیماری‌ها در زمینه درمان نازایی و سرطان است.
تولید دستگاه‌های پزشکی
وی رونمایی از 7 دستگاه لیزر را از جمله تجهیزات پزشکی رونمایی شده در این مراسم ذکر کرد و ادامه داد: لیزر یک منبع انرژی و توان است که امکان استفاده از آن در درمان بیماریها میسر است.
رئيس‌جمهور همچنین مانیتور کنترل علائم حیاتی را از دیگر پروژه‌ها نام برد و گفت: این مانیتور که مجهز به جی‌پی‌اس است قادر خواهد بود تا در خانه و در سفر همراه بیمار باشد و علائم حیاتی بیمار را مخابره کند. این تجهیزات موجب تخلیه شدن تخت‌های بیمارستانی نیز می‌شود.
احمدی‌نژاد با اشاره به جزئيات دستگاه رونمایی شده الکتروکوتر گفت:‌ این دستگاه که در اعمال جراحی به کار می‌رود علاوه بر ایجاد برش موجب جلوگیری از خونریزی در محل برش می‌شود.
رئيس‌جمهور با بیان اینکه دستگاه تیلور در این مراسم رونمایی شد، خاطرنشان کرد: این دستگاه برای درمان شکستگی در استخوان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: در صورتی که استخوانی شکسته شود برای ترمیم آن در محل شکستگی معمولاً با اشکالاتی مواجه هستیم که این دستگاه قادر است با دقت 1 صدم میلیمتر استخوان را در محل شکستگی به یکدیگر جوش دهد.
گفتنی است در این مراسم خط تولید واکسن آنفلوانزای فصلی، کسب دانش فنی و تولید 12 ماده موثره داروهای وارداتی و کسب دانش فنی و تولید چند دستاورد در حوزه تجهیزات پزشکی افتتاح شد.
از جمله طرح‌های کلان رونمایی شده در حوزه تجهیزات پزشکی می‌توان به دستگاه سانتریفیوژ توبولار، دستگاه مانیتور علائم حیاتی با قابلیت پلی‌سومنوگرافی، دستگاه الکتروکوتر با قابلیت آرگو پلاسما، دستگاه لیزر با کاربرد دندانپزشکی، دستگاه لیزر هولمیوم، دستگاه KTP، دستگاه لیزر LLLT، دستگاه لیزر CO، دستگاه تیلور، از جمله دستگاه‌هایی هستند که امروز افتتاح شدند.
همچنین علاوه بر این از 12 ماده موثره داروهای وارداتی نیز به عنوان طرح کلان ملی رونمایی شد.
این داروها به شرح زیر است:
CAPECITABINE/ ماده موثره داروی درمان سرطان کولو رکتال متاستاتیک و درمان سرطان سینه ،GEMCITABINE/درمان سرطان ریه، تومور پانکراس، مثانه و سرطان سینه و گاهی در درمان سرطان مری و لنفوم به کار می‌رود.
CYTARABINE/ درمان لوسمی حاد و درمان ترکیبی لنفوم غیر هوچکینی در بچه‌ها،
SUNITINIB, BORTEZOMIB ERLOTINIB / درمان سرطان ریه،VORINOSTAT/ مهارکننده هیستون داستیلاز، دوستاکسل، درمان سرطان سینه، تخمدان و پروستات ،IMATINIB/ درمان سرطان خون،IRINOTECAN/ درمان سرطان کلون،CETRORELIX/ درمان نازایی، وارفارین/ ضدانعقاد خون.

 


به بندگانم بگو: من دعاهایشان را
پاسخ می‌گویم
قرآن‌کریم:
و هنگامی که بندگانم از تو درباره من بپرسند، (به آنها بگو:)
من نزدیکم!
دعای دعاکننده را، وقتی که مرا می‌خواند پاسخ می‌د‌هم.
پس باید:
- دعوتم را بپذیرند (و به دستوراتم عمل کنند)
- و به من ایمان بیاورند
تا راه (سعادت را) بیابند.
سوره بقره - آیه 186

 


استاد علی معلم دامغانی بستری شد
استاد علی معلم دامغانی، شاعر پیشكسوت و رئیس فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد.
علی معلم دامغانی، شاعر نامدار انقلاب اسلامی و سراینده اثر معروف «رجعت سرخ ستاره» روز شنبه به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان شهدای تجریش بستری شد.این عارضه خوشبختانه چندان جدی نبوده و این شاعر 62 ساله همچنان از قدرت تكلم برخوردار است.
حدادعادل به نمایندگی از رهبرمعظم انقلاب
از علی معلم عیادت کرد
غلامعلی حدادعادل به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب از علی معلم رئیس فرهنگستان هنر عیادت کرد.
غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب از علی معلم دامغانی رئیس فرهنگستان هنر عیادت کرد.
همچنین سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح دیروز با حضور در بیمارستان از علی معلم دامغانی رئیس فرهنگستان هنر عیادت كرد.
همسر علی معلم، استاد پیشكسوت عرصه شعر انقلاب درباره وضعیت فعلی وی گفت: حال عمومی آقای معلم خوب است، ولی همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان شهدای تجریش، تحت نظر است.
به گفته وی، معلم دو روز پیش دچار عارضه مغزی شده و بلافاصله به بیمارستان منتقل شده است.
همسر علی معلم در عین حال به مهر یادآور شد: حال عمومی آقای معلم خوب است و پزشكان گفته‌اند كه خطر رفع شده و به احتمال زیاد به زودی بهبودی خود را بازخواهد یافت.
علی معلم متولد ۱۳۳۰ دامغان و چهره ماندگار عرصه شعر و ادب فارسی در سال 1380 است كه در دیماه سال ۱۳۸۸ از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان رئیس فرهنگستان هنر انتخاب و مشغول به كار شد.
شمقدری در نامه‌ای به رئيس موزه سینما:
حذف مخملباف از موزه سینمای ایران
رئیس سازمان سینمایی در نامه‌ای به مدیرعامل موزه سینما دستور برداشتن آثار مخملباف از موزه سینما را صادر کرد.
محسن مخملباف، سخنگوی هنری جنبش موسوم به سبز در اروپا، با ساخت فیلمی به سفارش رژیم صهیونیستی و در حمایت از فرقه استعماری بهائیت، همکاری خود را با اسرائیل افزایش داده است. او همچنین چند روز پیش در کنفرانس خبری فیلمش در سرزمین‌های اشغالی، نسبت به اسرائیل ابراز علاقه کرد. جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی کشورمان در واکنش به این فعالیت‌ها، در نامه‌ای خطاب به محمدحسن پزشک، رئیس موزه سینما نوشت: ایام پرفیض ماه مبارک رمضان فرصتی است که در آستان و میهمانی دوست تمرین بندگی و عبودیت را به نمایش بگذاریم. ملت بزرگ و مسلمان ایران با تکیه بر باورهای دینی، انقلابی و فرهنگی خود در میان ملل جهان جایگاه ویژه‌ای یافته است و نقش ‌بی‌بدیل آن در تحولات جهانی و منطقه‌ای و تاریخی غیرقابل انکار است. البته معدود افراد خود‌باخته و بی‌ریشه هستند که در مقابل عظمت ملت بزرگ ایران به دنبال کسب افتخارات رذیلانه هستند و حاضرند همه هویت و داشته‌های تاریخی و اسلامی خود را به تاراج بگذارند.
در ادامه این نامه آمده است:حضور یک فیلمساز ایرانی که با حمایت و پول نهادهای انقلابی و سازمان‌های دولت ایران 10 فیلم اول خود را ساخته است تا مشق سینمایی کند امروز در آغوش غاصبان قدس و صهیونیسم جنایتکار به تجلیل از آنان و یک آئین ضاله که ساخته و پرداخته انگلیس است تمسک می‌جوید و درس صلح و دینداری می‌دهد!!
در بخش پایانی نامه شمقدری خطاب به پزشک نوشته شده است:جا دارد در ماهی که جمعه آخر آن با فریادهای بلند و تظاهرات میلیونی ملت بزرگ اسلام بر علیه صهیونیست‌ها رقم می‌خورد ساحت موزه سینمای ایران از لوث یادگاری‌های این فیلمساز تا زمانی که در این وادی ضلالت می‌لغزد پاک و منزه شود.
معاون فرهنگی وزارت ارشاد:
فعالیت دبیرخانه نمایشگاه کتاب
در چارچوب قوانین پیش می رود
رئیس بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت وگو با خبرنگار کیهان با اشاره به بیان اینکه نمایشگاه کتاب یک فعالیت و رویداد ملی و بین المللی است و فعالیت‌های فرهنگی هم تعطیل بردار نیست افزود: دبیرخانه‌های بسیاری از جشنواره‌های ما در طول سال فعال هستند. مثلا کتاب فصل باید کتاب‌های فصل قبل را بررسی کند و آثار برگزیده را انتخاب و معرفی کند. برای اینکه این اتفاق بیفتد دبیر و هیئت علمی می‌خواهد که آن هم ضوابط قانونی دارند که باید بر اساس آن معرفی شوند.
علی اسماعیلی گفت: کتاب جشنواره‌ها و نمایشگاه‌هایی که هر سال برگزار می‌شوند یا مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دارند یا مصوبه از وزیر. نمایشگاه بین‌المللی کتاب هم همین حالت را دارد و همیشه هم مرسوم بوده است به محض اینکه نمایشگاه تمام می‌شود حکم رئیس دوره بعد نمایشگاه زده می‌شود که بتواند فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی اش را آغاز کند.
وی با اشاره به اینکه حاصل یک سال فعالیت گروه‌های مختلف در10 روز نمایشگاه کتاب خلاصه می‌شود تاکید کرد: ما سعی کردیم بر اساس دستورالعمل و آئین نامه‌هایی که برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تدوین شده کارهایمان را پیش ببریم و برای این کار چاره ای جز این نداشتیم که این ابلاغ خورده شود. معاون فرهنگی وزیر ارشاد تأکید کرد: این اقدامات به معنای بستن دست مدیران آینده، وزیر فرهنگ و ارشاد بعدی و معاون فرهنگی که می‌آید نیست. ما فعالیت‌ها را بر اساس مصوبات و در چارچوب ضوابط نمایشگاه کتاب جلو می‌بریم و هیچ تعهد مالی ایجاد نمی‌کنیم. هر برادر عزیزی و هر فردی که در این جایگاه قرار گرفت گزارش مستند را تقدیم می‌کنیم. آنها می توانند ادامه کار را دنبال کنند و کاملا دست مدیر بعدی باز است که با حضورش در حوزه معاونت بتواند هر گونه تغییری در این مسئولیت‌ها ایجاد کند بدون اینکه لطمه ای در اصل فعالیت‌ها بخورد.
بازسازی ترانه‌های مبتذل طاغوتی
توسط رژیم صهیونیستی
رژیم اشغالگر قدس در راستای جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران، بازسازی ترانه‌های مبتذل دوران طاغوت را دستور کار خود دارد.
براساس گزارش فارس، این رژیم در حالی که به همراه ایادی خود در جهان عرب موج «ایران‌هراسی» و «شیعه‌هراسی» را به راه انداخته است با استفاده از برخی صهیونیست‌های ایرانی‌تبار در این رژیم، تلاش‌هایی برای بازسازی سروده‌های خوانندگان مبتذل دوران طاغوت کرده و موج‌هایی را برای آنچه «دوستی دو ملت ایران و اسرائیل» می‌خواند در فضای مجازی ایجاد کرده است.
این درحالی است که علاوه بر موج تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه رژیم صهیونیستی، در سال‌های اخیر شاهد اوج‌گیری تحریم‌های فرهنگی و آکادمیک علیه این رژیم هستیم.نیمه اردیبهشت گذشته بود که استیون هاوکینگ، استاد فیزیک دانشگاه کمبریج، ضمن تحریم آکادمیک رژیم صهیونیستی از سخنرانی در یک کنفرانس در شهر اشغالی بیت‌المقدس خودداری کرد.
پیش از این در طول چند سال گذشته افرادی چون «استیوی وندر» آهنگساز و خواننده سیاه‌پوست آمریکایی، «تون‌یاردز»، «چان مارشال» معروف به «کت پاور» و گروه آمریکایی موسوم به «دردهای خالص و پاک قلب» و ویلسون کاساندرا، خواننده زن سیاه‌پوست آمریکایی کنسرت‌های خود در تل‌آویو و سرزمین‌های اشغالی را لغو کرده بودند. در این راه حتی کسانی چون «آلیس واکر» نویسنده سیاه‌پوست برنده پولیتزر که با نوشتن کتابی در حمایت از فلسطینی‌ها در این تحریم فرهنگی حاضر شده است، مورد خشم لابی صهیونیستی قرار گرفته و هدف حمله قرار گرفته است.

 


مرحوم آیت‌الله حاج‌ آقا مجتبی تهرانی می‌گفت: اگر می‌خواهی صدقه بدهی، همین‌طوری صدقه نده؛ زرنگ باش، حواست جمع باشد، صدقه را از طرف امام رضا (ع) برای سلامتی آقا امام زمان(عج) بده!
به گزارش واحد خبر بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، ماه پرخیر و برکت رمضان بار دیگر از راه رسید تا درهای آسمان باز شود و مؤمنان حضرتش از خوان نعمت الهی بهره‌مند شوند؛ چنانکه پیامبر اعظم(ص) فرمود: «إِنَّ أَبْوَابَ السَّمَاءِ تُفَتَّحُ فِی أَوَّلِ لَیْله مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ لَا تُغْلَقُ إِلَى آخِرِ لَیْلهٍ مِنْهُ؛ درهای آسمان در اولین شب از شبهای ماه مبارک رمضان باز می‌شود و تا آخرین شب از شب‌های این ماه هم بسته نمی‌شود.»
آیت‌الله تهرانی علاقه خاصی به امام رضا(ع) داشت و به گفته حجت‌الاسلام علي تهراني فرزند ایشان، حاج آقا مقید بود هر سال موقع تحویل سال در مشهدالرضا(ع) باشد.
آن‌طور که در کتاب خاطرات «حاج آقا مجتبی» آمده است، این اسوه اخلاق به شاگردان خود توصیه می‌کرد: «اگر می‌خواهی صدقه بدهی، همین‌طوری صدقه نده؛ زرنگ باش، حواست جمع باشد، صدقه را از طرف امام رضا (ع) برای سلامتی آقا امام زمان (عج) بده! برای دو معصوم است؛ دو معصومی که خدا آنها را دوست دارد، ممکن نیست خداوند این صدقه تو را رد کند، تو هم اینجا حق واسطه‌گری‌ات را می‌گیری. تو واسطه‌ای و همین حق واسطه‌گری است که اجازه می‌دهد تو به مراحل خاص برسی.»
روحش شاد و یادش گرامی باد...

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
دستگاه بیورآکتور الکتروشیمیایی به منظور استحصال انتخابی فلزات از منابع پیچیده معدنی برای نخستین بار در کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی و ساخته شد.
این دستگاه توسط علی احمدی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی معدن در رشته فرآوری مواد معدنی دانشگاه صنعتی اصفهان در مدت یک سال و با حمایت معاونت پژوهشی این دانشگاه طراحی و ساخته شد و در اداره ثبت اختراعات و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است.
طراح و سازنده این دستگاه بااشاره به وجود ذخایر فراوان معدنی در کشور و اهمیت ویژه فرآوری آنها اظهار داشت: دستگاه ساخته شده بر این مبنا، قادر است ضمن کنترل پارامترهای مختلف عملیاتی، در یک محیط متشکل از ماده معدنی، آب، مواد شیمیایی و میکروارگانیسم‌ها، فلزات گوناگونی نظیر مس، کبالت، نیکل، طلا، اورانیوم و روی را از مواد معدنی به صورت انتخابی و با کارآیی بالاتر از فرآیندهای موجود در دنیا، استحصال کند.
وی که مبتکر فرآیند بیولیچینگ الکتروشیمیایی برای نخستین‌بار در دنیا است، اضافه کرد: این دستگاه بر مبنای فرآیند بیولیچینگ الکتروشیمیایی بعنوان یکی از نوین‌ترین روش‌های موجود در دنیا به منظور بازیابی فلزات از منابع پیچیده معدنی طراحی و ساخته شده است.
وی افزایش بازده 30 درصدی در استحصال فلزات نسبت به بیورآکتورهای معمولی، مزایای سرشار زیست‌محیطی همچون حذف آلودگی از سوخت‌های فسیلی، کاهش و حذف آلودگی‌های گوناگون از پساب‌ها، فرآیندهای گوناگون شیمیایی و نیز ویژگی‌های برجسته فنی و اقتصادی را از مهمترین مزایای این دستگاه اعلام کرد.
احمدی اضافه کرد: هم اینک از این دستگاه در دو پروژه تحقیقات صنعتی گوگردزدایی از زغال سنگ‌های طبس و نیز استحصال فلزات مس، نیکل و کبالت از جریان‌های میانی کارخانه فرآوری آهن گل گهر سیرجان بهره‌برداری می‌شود.

 


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تقبیح دخالت ارتش در وقایع سیاسی مصر تأکید کرد: کار ارتش این کشور در بازداشت مرسی یک اشتباه راهبردی بود.
سرلشکر سیدحسن فیروز‌آبادی در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس درباره وقایع مصر اظهار داشت: در مورد آنچه که در مصر اتفاق افتاده متأسفم. اتفاقات مصر دارای ابعاد گوناگونی است. روح انقلابی مردم مصر همچنان طوفنده و قابل احترام است، ما نیز به آن احترام می‌گذاریم و برای مردم مصر آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم رهبران حقیقی مردم بتوانند سررشته‌دار ادامه امور شوند و مصر انقلابی، انقلابی بماند و در زنجیر آمریکا نیفتد.
وی با بیان نکات منفی اتفاقات رخ داده در مصر، افزود: اولین نکته منفی، دخالت ارتش بود. حضور ارتش، دادن ضرب‌الاجل به رئیس‌جمهوری که با رای اکثریت مردم انتخاب شده بود و مسئول دموکراسی و انقلاب مصر بود، نه از نظر عقلی و نه در فرهنگ انقلابی قابل پذیرش نیست.
رئيس ستاد کل نیروهای مسلح با تقبیح دخالت ارتش در وقایع سیاسی مصر، این کار ارتش را اشتباه راهبردی دانست و تأکید کرد: این کار ارتش مصر در بازداشت مرسی یک اشتباه راهبردی بود و امیدواریم برادرانمان در ارتش مصر زودتر خودشان را از حوادث سیاسی مصر بیرون بکشند و به کار حفظ و دفاع از سرزمین مقدس مصر به خصوص صحرای سینا بپردازند؛ چرا که این منطقه در خطر صهیونیست‌ها است.
وی با توصیه به مردم مصر به جهت دامن نزدن به اختلافات، چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای برای ملت مصر متصور شد و افزود: ملت مصر یک ملت متمدن و انقلابشان یک انقلاب تأثیرگذار در کشورهای اسلامی، عربی و آفریقایی است و نباید بگذارند این اختلافات سبب آسیب دیدن ارزش‌های پیش روی ملت مصر گردد.
فیروز‌آبادی ضمن غیرقانونی و غیرعقلی خواندن بازداشت محمد مرسی، تصریح کرد: صلاح یک ملت، احترام گذاشتن به رای اکثریت و رئيس‌جمهور قانونی است.
بازداشت آقای مرسی کار غلطی است و باید زودتر به آن خاتمه داده شود. اما در مورد سرنوشت مصر، ملت مصر باید تصمیم بگیرد و من نمی‌توانم در مورد بازگشت آقای مرسی نظری بدهم. در این اینکه آقای مرسی بازداشت شده و به وی بی‌احترامی شده به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و نزد هیچ ملت با هیچ فرهنگی مورد تایید نیست.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
شهرداری تبریز اعلام کرد: به عنوان مالک اصلی و قانونی ساختمان موزه کاریکاتور آذربایجان خواستار اعاده آن هستیم.
مدیرحقوقی شهرداری تبریز گفت: مالکیت‌ اصلی و قانونی ساختمان مورد نظر متعلق به شهرداری است و از مدت‌ها قبل خواستار اعاده ساختمان به شهرداری هستیم ولی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برغم مکاتبات متعدد و جلسات مکرر، از عودت آن امتناع کرده که شهرداری تبریز نیز با ارسال اظهارنامه قانونی خواستار بازپس‌گیری ساختمان شده ولی اداره کل مزبور با ارسال پاسخ غیرمنطقی، مدعی واگذاری قطعی ساختمان به آن اداره از سوی شهرداری تبریز شده در حالی که این ادعا، صحت ندارد و ساختمان سابق کتابخانه ملی تبریز که هم‌اکنون به عنوان موزه کاریکاتور مورد استفاده قرار می‌گیرد، صرفاً برای استفاده در اختیار ارشاد اسلامی قرار گرفته بود و واگذاری موقت نمی‌تواند برای فرهنگ و ارشاد استان،‌ ایجاد مالکیت کند و درخواست اعاده ملک، از حقوق مسلم شهرداری است و از سال 78 تاکنون مبادرت به طرح دعوی شده و دادگستری استان نیز با ارجاع پرونده به استانداری خواستار بررسی موضوع شده است.
امیرحسین مسگری با اشاره به این که ساختمان یاد شده در سال 63 بنا به صلاحدید مسئولان شهر و استان برای حفظ کتب قدیمی و منحصر به فرد، برای استفاده در اختیار فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار گرفت افزود: شهرداری با تملک بخشی از اراضی موسوم به پارک و باغات لاله و تحویل رایگان آن به ارشاد اسلامی، برای احداث کتابخانه‌ای مجهزتر به منظور عودت ساختمان موجود در محدوده باغ گلستان کرده که با وجود گذشت سالیان متمادی از راه‌اندازی آن، تاکنون محقق نشده و فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون اطلاع و اجازه شهرداری به عنوان مالک اصلی ساختمان، مبادرت به تغییر کاربری و تبدیل آن به موزه کاریکاتور کرده است.
وی تصریح کرد: ساختمان قدیمی کتابخانه ملی تبریز در گذشته‌های دور، ساختمان انجمن شهر بوده و در حال حاضر برای تحویل به شورای اسلامی تبریز، مورد نیاز شهرداری است و بر همین اساس تقاضای اعاده این ساختمان به مالک اصلی مطرح شده است.

 


کاشان - خبرنگار کیهان:
نوجوان 12 ساله کاشانی در مدت 10 ماه موفق به حفظ کل قرآن مجید شد.
امیرکریم طاهری قرآن‌آموز موسسه قرآن و عترت امیرالمومنین(ع) کاشان که حفظ قرآن را در قالب طرح یک ساله تحصیلی 92-91 از مهرماه سال گذشته آغاز کرده بود بعد از گذشت 10 ماه در آستانه ماه مبارک رمضان حافظ کل قرآن‌کریم شد.
وی که دانش‌آموز پایه ششم ابتدایی است با وجود اینکه برای حضور در طرح تخصصی حفظ یک ساله قرآن‌کریم موسسه امیرالمومنین(ع) کاشان از مرخصی تحصیلی استفاده کرده بود، ضمن قبولی با معدل 5/19 در امتحانات خردادماه مدارس موفق به حفظ کل قرآن نیز شد.
این نوجوان کاشانی در زمینه چگونگی حفظ یک ساله قرآن به خبرنگار ما گفت: روزانه سه صفحه و به طور میانگین هر ماه سه جزء از قرآن‌کریم را حفظ کردم و در 17 تیرماه و با حفظ «سوره مرسلات»، حفظ کل قرآن را به پایان رساندم.وی در پاسخ به این سوال که با کدام آیه قرآن بیشتر انس دارد، گفت: آیه 25 سوره مبارکه نور «الله نور السموات و الارض ...» دارای معانی فراوانی است و علاوه بر زیبایی واژه‌ها، نکات بسیاری از آن استفاده می‌شود.

 


لایحه الحاق یک تبصره به ماده (9) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی از سوی رئیس‌جمهور تقدیم مجلس شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، لایحه الحاق یک تبصره به ماده(9) قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی‌که بنا به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به تصویب هیئت وزیران رسیده است، برای طی تشریفات قانونی از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد.
در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: در اجرای اصول (31) و (43) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مفاد بندهای (39) و (41) سیاست‌های کلی نظام-مصوب 1383- مبنی بر ایجاد زمینه و بسترسازی مناسب برای تامین مسکن مناسب برای آحاد ملت به خصوص اقشار کم درآمد و با توجه به اینکه بر اساس تبصره(2) ماده(9) قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی انتقال قطعی مالکیت دولت در واگذاری اراضی به متقاضیان مسکن مهر امکانپذیر نیست و این امر مشکلاتی را برای اشخاص ذینفع ایجاد کرده است، لذا با هدف ضرورت تثبیت مالکیت اشخاص و پایداری امنیت اقتصادی و تضمین مالکیت مشروع، لایحه الحاق یک تبصره به ماده(9) قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی برای طی مراحل قانونی تقدیم مجلس می شود.

 


ساری - خبرنگار کیهان:
معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: ساخت‌و ساز در حریم 60 متر سواحل دریا ممنوعیت قانونی دارد.
سیدعیسی هاشمی حیدری، در جلسه بررسی مشکلات و طرح دریا در استان مازندران گفت: سواحل دریا باید با مدیریت یکپارچه اداره شود. به همین منظور در سفر اول هیئت دولت به مازندران طرح ساماندهی سواحل دریای‌خزر مورد تصویب قرار گرفت و هم‌اکنون نیز سازمان عمران و توسعه سواحل دریای مازندران در حال شکل‌گیری است.وی آزادسازی حریم 60 متری دریای‌خزر را از نتایج این طرح عنوان کرد و گفت: تا زمانی که این طرح به طور کامل تهیه و تدوین نشود در آزادسازی و ساماندهی آن با مشکل مواجه خواهیم بود.
هاشمی با تاکید بر اینکه در حریم تعیین شده اشخاص حقیقی و حقوقی نمی‌توانند هیچ‌گونه اعیانی احداث کنند تصریح‌کرد: منظور از اعیانی احداث ساختمان با هرگونه عارضه‌ای است که استفاده عموم را سلب کند.
معاون عمرانی استاندار با اشاره با اینکه ساخت‌ و ساز در حریم 60 متر سواحل دریا ممنوعیت قانونی دارد، افزود: شهرداری‌ها می‌توانند بعد از تایید شرکت آب منطقه‌ای برای مالکین مجوز ساخت و ساز بعد از حریم 60 متر دریا را صادر کنند.

 


امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در اداره بهداشت و درمان نهاجا ضمن بازدید از مرکز فیزیولوژی هوایی طب هوا فضای این مرکز چندین سامانه شبیه ساز در آموزش خلبانی را افتتاح کرد.
در این مراسم که امیر سرتیپ دوم دکتر جاویدراد، رئیس سازمان جهاد خودکفایی و دیگر فرمانده و مسئولان نیروی هوایی نیز حضور داشتند، سامانه آموزش جهت یابی صحیح در حین پرواز (Gyrolab) در حضور امیر سرتیپ شاه صفی آزمایش شد.
این سامانه نحوه استفاده از آلات دقیق و آشنایی با کابین در شرایط شبیه به پرواز واقعی و همچنین احساس غوطه ور شدن در فضا را به دانشوران خلبانی آموزش می دهد.
هدف از ساخت این شبیه ساز این است که خلبان بتواند در شرایط اضطرار حین پرواز با تکیه بر نشان‌دهنده های دقیق، هواپیما را کنترل و هدایت کند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین ضمن بازدید از سامانه شبیه ساز چگونگی پرش صحیح از هواپیما(Ejection Seat Trainer) در جریان فعالیت این فنآوری آموزش خلبانی نیز قرار گرفت.
این دستگاه با قرار دادن دانشوران خلبانی در موقعیت اضطرار، چگونگی قرارگرفتن صحیح در کابین برای پرش به بیرون را آموزش می دهد.
به گزارش نهاجا،در ادامه امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی، دستگاه ویژه آموزش مقابله با سردرگمی در پرواز Spatial Disorientationرا نیز رونمایی کرد.

 


اصفهان-خبرنگار کیهان:
بیش از 600 هزار قطعه بچه ماهی از نوع کپور در استخرهای ذخیره آب کشاورزی استان اصفهان توزیع شد.
مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: این تعداد بچه ماهی کپور معمولی و علفخوار در بیش از پانصد استخر ذخیره آب کشاورزی توزیع شده است.عباسی افزود: پیش‌بینی می‌شود با توزیع این تعداد بچه ماهی در سطح استخرهای دومنظوره ذخیره آب کشاورزی، تولیدی بیش از 600 تن ماهی گرمابی برداشت شود.

 


پژوهشگران جوان در شيراز با هدف اندازه‌گيري ميزان گاز ورودي به جايگاه‌هاي سوخت گاز طبيعي (CNG) و شركت‌هاي گاز استاني، مخازن آرامش جايگاه‌هاي CNG ساختند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، رئيس امور اندازه‌گيري و توزيع شركت گاز استان فارس با اعلام این خبر گفت: اين مخازن تاثير قابل توجهي در به صفر رساندن اختلاف ميزان و سطح گاز فروخته شده و قبض صادر شده دارد.
عبدالله رحيميا‌‌‌ن‌نسب افزود: يكي از مشكلاتي كه موجب بروز اختلاف در بخش اندازه‌گيري گاز ورودي جايگاه‌هاي CNG و شركت‌هاي گاز استاني شده بود با ساخت اين مخازن برطرف شد.
وي ادامه داد: استفاده از اين مخازن، اختلاف هزينه فروش گاز در جايگاه‌ها ميان مالك و شركت گاز را به صفر مي‌رساند و در از بين بردن لرزش خطوط لوله و نيز خرابي‌هاي كنتورهاي توربيني بسيار موثر است.
رحيميان‌نسب افزود: همچنين اين مخازن در رفع نقايص فني جايگاه‌هاي سوخت CNG از جمله مكش گاز از ايستگاه بسيار موثر است و مي‌تواند براي ساير استان‌هاي كشور به عنوان يك الگو مطرح شود.
رئیس امور اندازه‌گیری و توزیع شرکت گاز اظهار داشت: سازمان مديريت اتوبوسراني شهرداري شيراز به عنوان بهره‌بردار و شركت گاز استان فارس به عنوان ناظر، فعاليت اين مخازن را زير نظر دارند.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
فرش، سودآورترین عرصه اقتصادی و تجاری کشور است و انتظارات فرش ایران، تدوین شده که به رئیس‌جمهور منتخب ارائه می‌شود.
رئیس اتحادیه قالی ایران در مراسم افتتاحیه ساختمان اتحادیه قالیبافان تبریز گفت: دولت جدید با توجه به اهمیت فرش ایران، بایستی حمایت قویتری از قالی کشور به عمل آورد.
اسماعیل چمنی از دولت احمدی‌نژاد و مجلس در خصوص تسهیلات و اقداماتی که در حمایت از قالیبافان انجام دادند و بویژه در بیمه قالیبافان تقدیر کرد.
وی تصریح کرد: با 5 میلیون ریال سرمایه‌گذاری می‌توان زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم دو نفر را فراهم کرد. این تعداد فرصت شغلی را می‌توان با اختصاص تسهیلات ویژه‌ای افزایش داد.
در پایان این مراسم از 50 نفر از طراحان و قالیبافان با اهدا جوایزی تقدیر به عمل آمد.

 


تیم ملی المپیاد دانش‌آموزی فیزیک ایران در المپیاد جهانی فیزیک موفق به کسب 3 مدال طلا، یک مدال نقره و یک برنز شد.
در این مسابقات که از 16 تا 24 تیرماه در شهر کپنهاک دانمارک برگزار شد، امیر زارع از استان البرز، کوشا رضایی‌زاده از شهر تهران و محمدرضا لطفی نمین از شهرستان‌های تهران موفق به کسب مدال طلا شدند و نادر مستعان از اصفهان، و امیر پارسا زیوری از شهر تهران به ترتیب مدال نقره و برنز گرفتند. تیم ملی المپیاد فیزیک جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته در استونی موفق به کسب 2 مدال نقره و 3 مدال برنز شده بودند.

 


روزنامه صهیونیستی هاآرتص از اطمینان کاخ سفید به تل‌آویو مبنی بر عدم کاهش فشارها علیه ایران خبر داد.
روز شنبه روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال طی خبری از قول یک مقام ارشد کاخ سفید مدعی شد، آمریکا به دنبال مذاکره و ارتباط مستقیم با ایران است و هماهنگی‌های لازم در این زمینه نیز از طریق کاترین اشتون، انجام خواهد شد.
24 ساعت بعد، روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از دیپلمات‌های آمریکایی از اطمینان کاخ سفید به تل‌آویو درباره عدم کاهش‌ها به ایران خبر داد.
هاآرتص در این باره می‌نویسد: «مقامات دولتی آمریکا به روزنامه «هاآرتص» گزارش داده‌اند که دولت آمریکا درصدد است تا بر ایران فشار شدیدتری اعمال نماید و در این باره به مقامات اسرائیل نیز اطمینان داده‌اند.»
هاآرتص در این باره افزوده است «منابع دیپلماتیک آمریکایی به مقامات اسرائیلی اطمینان داده‌اند که تشدید فشارها مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را کاهش نخواهند داد. مقامات آمریکایی در جریان مجموعه دیدارهایی که با «بنیامین نتانیاهو» در بیت‌المقدس و پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران و پیروزی «حسن روحانی» رئيس‌جمهور منتخب ایران در آن داشته‌اند مقامات اسرائیلی را از این موضوع مطمئن ساخته‌اند.»
تحلیلگر این روزنامه صهیونیستی در ادامه افزوده است «مقامات آمریکایی در این باره به هاآرتص گفته‌اند که دولت اوباما به اسرائیل اطمینان داده که علیرغم پیام‌های مثبتی که از شعارهای روحانی برای «تعامل سازنده» با کشورهای جهان به گوش می‌رسد، آمریکایی‌ها فشارهای خود علیه ایران را تغییر نخواهند داد. یک مقام آمریکایی در این باره افزوده است «صهیونیست‌ها از لحن ملایم روحانی در عرصه سیاست خارجی ترسیده‌اند و احساس می‌کنند که با این وضعیت احتمال کاهش فشار کشورهای غربی بر ایران وجود خواهد داشت.»
نویسنده مقاله در ادامه ادعا می‌کند «مقامات آمریکایی در مصاحبه با هاآرتص اطمینان داده‌اند که تنها در صورتی تحریم‌های ضد ایرانی کاهش خواهند یافت که ایران غنی‌سازی 20درصدی اورانیوم را متوقف سازد.»
در همین حال، «بنیامین نتانیاهو» در نشست هفتگی کابینه اسرائیل گفت برنامه هسته‌ای ایران با سرعت پیش می‌رود و لازم است تحریم‌ها علیه این کشور افزایش یابد.
به گزارش فارس به نقل از جروزالم‌پست، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی ادعا کرد ایران علاوه بر توسعه قابلیت‌های غنی‌سازی اورانیوم، در حال ساخت یک رآکتور پلوتونیومی است. وی گفت توانایی‌های ایران در زمینه تولید موشک‌های بالستیک هم در حال افزایش است.
وی افزود: به عقیده ما، الان بیش از هر زمان دیگر لازم است که تحریم‌های اقتصادی و یک گزینه معتبر نظامی در برابر ایران قرار گیرد.
رسانه‌های اسرائیلی روز گذشته گزارش دادند که نتانیاهو از «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا خواسته است گزینه معتبر نظامی را در برابر برنامه هسته‌ای ایران قرار دهد.

 


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد رسالت روزنامه‌نگاران ترویج اندیشه اعتدال و تجلیل از انسان‌هایی است که با تحمل مشکلات، برای تکریم اعتدال تلاش می‌کنند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه، در دیدار با مدیران و اعضای تحریریه یکی از روزنامه های اصلاح طلبان، انتخابات 24 خرداد را رونمایی از اندیشه اعتدالی مردم ایران دانست و اظهار داشت: مردم ایران برای خلق حماسه‌های گوناگون در طول تاریخ پیش و پس از اسلام و به ویژه از 34 سال پیش تاکنون، پیمودن راهی را آغاز کردند که امروزه شاهد تکرار آنها در کشورهای اسلامی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا هستیم.
وی با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص لزوم رویکرد اعتدالی برای رفتار و گفتار فردی و اجتماعی، گفت: رسالت روزنامه‌نگاران ترویج این اندیشه و تجلیل از انسان‌هایی است که با تحمل مشکلات، برای تکریم اعتدال تلاش می‌کنند.
هاشمی رفسنجانی در ادامه با اشاره به جلسه‌ای که مسئولان عالیرتبه برای ختم جنگ پیش امام داشتند، گفت: تصمیم گرفتم برای ختم جنگ، به اتفاق سایر سران قوا و مسئولان جنگ با امام(ره) صحبت کنیم و با توجه به مجموعه عوامل، به ویژه حضور آمریکا در خلیج فارس و نامه آقای رضایی درباره نیازها، امام به عنوان رهبری که صلابت و انعطاف از ویژگی‌های ایشان بود، پذیرفتند.
وی در پاسخ به این سؤال که «چه شد در انتخابات نام‌نویسی کردید؟» گفت: در ادبیات خواندم که برای هر انسان «آنی» در زندگی است و برای من هم این «آن» در عصر جمعه قبل از انتخابات حاصل شد که چرا باید در مقابل این همه درخواست و اصرار، استبداد رأی داشته باشم.
به گزارش فارس، هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: من با استفاده از حالتی که فقط یک لحظه در من احساس شد، ثبت‌نام کردم و از آغاز تمام اتفاقات را به خداوند واگذار کرده بودم.

 


معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور از تقاضای 50 رسانه داخلی و خارجی برای مصاحبه اختصاصی با رئیس‌جمهور خبر داد.
«محمد شیخان» با اشاره به استقبال گسترده رسانه‌های داخلی و خارجی برای مصاحبه اختصاصی با محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: تاکنون بیش از 50 درصد مصاحبه اختصاصی از سوی رسانه‌های مهم داخلی و خارجی برای مصاحبه با رئیس‌جمهور ایران ارائه شده است.
وی به فارس گفت: حجم درخواست‌های مصاحبه به گونه‌ای است که امکان برنامه‌ریزی برای انجام تمام آنها وجود ندارد.
معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: در تلاش هستیم با برگزاری یک کنفرانس خبری، امکان فرصت و طرح پرسش از رئیس‌جمهور محترم را برای تمامی رسانه‌ها فراهم کنیم.
وی افزود: حتی برخی از آنها با وجود اینکه ممکن است امکان مصاحبه با آنان فراهم نشود خواستار مصاحبه با رئیس‌جمهور پس از دوازدهم مردادماه و پایان دوره ریاست‌جمهوری ایشان شدند.

 


سرویس شهرستانها-
مراسم جزءخوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان هر روز پس از نماز صبح در آستان مقدس حضرت محمد هلال‌بن علی(ع) آران و بیدگل برگزار می‌شود.
آران و بیدگل جزو سرآمدان شهرهای قرآنی کشور و جزو 10 شهر اول کشور در فعالیت‌های قرآنی است و فاخرترین حرکت قرآنی در کشور آیین جزءخوانی در این شهرستان است. این شهرستان گل سرسبد قرآنی استان اصفهان نیز هست و از نظر امتیاز بندی، رتبه بالایی را به خود اختصاص داده است. هر سال پس از پایان تلاوت‌های جزءخوانی در ماه مبارک رمضان یک ارزیابی فنی و محتوایی با نظارت و داوری شورای عالی قرآن انجام می‌شود که در ماه رمضان سال گذشته براساس این ارزیابی، شهرستان آران و بیدگل با محوریت حرم مطهر حضرت هلال‌بن علی(ع) به دلیل به کارگیری بهترین ترتیل‌خوانان، قاریان و استادان متبحر در زمینه قرائت، صوت لحن، تجوید، سلاست به عنوان برترین شهر قرآنی کشور معرفی شد.
جزءخوانی قرآن کریم در آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) در ماه مبارک رمضان نمونه کوچکی از برخاستن ندای قرآن در ایران اسلامی است و این حرکت می‌تواند الگویی شایسته برای سایر بقاع متبرکه بوده و هر روز شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر محافل قرآنی در سراسر کشور باشیم.

 


مدیرکل مرکز مطالعات استراتژیک فلسطین با اشاره به ویژگی‌های مثبت طرح رهبرعالی ایران در مورد فلسطین تاکید کرد این طرح اسرائیل را شکست می‌دهد.
ابومحمد ولید مدیرکل مرکز مطالعات استراتژیک فلسطین در حاشیه چهارمین گردهمایی سالانه امت واحده در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه طرح رهبر ایران در مورد فلسطین تهدیدی جدی برای طرح‌های آمریکا و اسرائیل است اظهار داشت: پیشنهادی که رهبر ایران مطرح کرد، چند ویژگی‌مثبت دارد. یکی این که اسرائیل را شکست می‌دهد. دوم این که چون مردم را درگیر می‌کند، حضور اسرائیل را سخت می‌کند. طرح‌ها و پیش‌بینی‌های اسرائیلی را هم شکست خواهد داد. به علاوه این که نگاه نژادپرستی صهیونیست‌ها را هم شکست خواهد داد. آنها به حمایت همه یهودیان و کشورهای غربی امید دارند. این می‌تواند با طرح انتخابات از بین برود. این طرح می‌تواند یک مرحله جدید در فلسطین را آغاز کند.
وی در ادامه ابراز داشت: مسئله سوریه اصلا فساد دولت آن نیست زیرا اگر فقط بحث اصلاح مدنظر بود حق مسلم مردم سوریه است اما سوریه به خاطر همراهی‌اش با حماس و لبنان و ایران و محور مقاومت مجازات می‌شود.

 


طرح ضیافت الهی در 67 آستان امامزاده و بقعه متبرکه استان تهران باهدف ترویج سبک زندگی اسلامی برپا می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا محمدزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران بااعلام خبر فوق در جمع خبرنگاران به دیگر اهداف برپایی طرح ضیافت الهی اشاره کرد و گفت: تثبیت و بارور کردن حفظ تعهد و ولایت‌پذیری و تقویت ولایت توحیدی، همچنین استکبارستیزی و معرفی مفهومی مرگ بر آمریکا و مرگ بر مستکبر نیز از دیگر اهداف برپایی کارگاهها، اردوها و خیمه‌های معرفت است که از سوی این اداره در ماه مبارک رمضان در استان تهران برپا می‌شود.»
حجت‌الاسلام محمدزاده با اشاره به اینکه به منظور پاسخگویی به شبهات و احکام دینی و نیازهای افراد در بقاع متبرکه خیمه‌های معرفت ایجاد شده، تعداد آنها را 29 خیمه عنوان کرد و افزود: «درهای امامزادگان و بقاع متبرکه در شبهای قدر به روی مردم باز است و در همین جا از مردم برای حضور دعوت به عمل می‌آوریم.»
وی گفت: تاکنون 500 میلیون تومان هم برای اجرای طرح اطعام ایتام در نظر گرفته‌ایم که تا پایان ماه مبارک هزینه‌های این بخش رقم میلیاردی خواهد داشت.»
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در ادامه به طرح نشاط معنوی ویژه اوقات فراغت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: 350 نفر از دانش‌آموزان کم بضاعت که در طرح تابستانی نشاط معنوی حضور داشته و تاکنون به مشهد مقدس مشرف نشده‌اند در قالب این طرح به زیارت مرقد مطهر علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) اعزام شدند و ان‌شاءالله تا پایان تابستان تعداد بیشتری به این سفر معنوی خواهند رفت.»
وی همچنین طرح ضیافت الهی را در راستای ترویج فرهنگ قرآن با موضوع حفظ، قرائت، تفسیر و تجوید قرآن ذکر کرد و افزود: «با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، سهمیه اداره کل اوقاف و امور خیریه برای تربیت حافظ تاکنون 46 هزار و 800 نفراست که تا اسفند ماه 92 این تعداد باید تحت آموزش حفظ قرآن قرار گیرند.
وی برپایی محافل انس با قرآن را هم از دیگر برنامه‌های ضیافت الهی بیان کرد و خاطرنشان ساخت: «برنامه ترتیل خوانی جمعی و تفسیر قرآن علاوه بر اینکه در بقاع متبرکه برگزار می‌شود باکمک شهرداری در برج میلاد تهران، بوستان ولایت و نهج‌البلاغه نیز برپاست.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در ادامه میزان موقوفات قرآنی در کشور را بسیار اندک ارزیابی کرد و افزود: ما نیازمند وقف با محوریت کلام‌الله مجید، امام زمان‌عج، حضرت زهرا(س)، درمان بیماری‌های خاص و سرطان تحقیق و پژوهش و محیط زیست هستیم.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10