(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 25 تـیـر 1392 - شماره 20543

رئیس مدیریت بحران کشور تاکید کرد
کندی مقاوم‌سازی بزرگترین معضل شهری
هواشناسی اعلام کرد
گرمترین روزهای تابستان از امروز در تهران
دستگیری قمه‌کش‌های تهرانپارس
جریمه 2 هزار میلیاردی شرکت خودروساز داخلی تأیید شد
دستگیری اعضای شبکه قاچاق هروئین در اصفهان
شناسایی پلاک اصلی خودروهای مخدوش شده
قاچاق دارو توسط کوله‌بران غیرمجاز
سرقت سریالی طلافروشی‌ها با شگرد قطع دوربین‌های مدار بسته
حوادث کوتاه از کشور
سربازان فراری تا پایان شهریور فرصت دارند
300 رأس گوسفند در آتش‌سوزی مرودشت فارس سوختند
سارق تیر و کمان‌ها دستگیر شد
دستگیری سارقان ریل‌آهن شمال شرق کشور در شاهرود
خونین‌ترین راه درمان بیماری‌ها!
جرم روزه‌داری در چین
توهین به نخستین زن سیاهپوست کابینه ایتالیا
زندانیان هندو هم روزه گرفتند!
   


رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به وجود 72 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور تاکید کرد: معضلی که در حال حاضر در رابطه با زلزله وجود دارد فراموش کردن بحث پیشگیری و مقاوم‌سازی است.
حسن قدمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وقوع زلزله تهران و فعالیت گسل تجریش که در هفته‌های اخیر شدت گرفته است، گفت: بحث زلزله متاسفانه یک وضعیت روحی روانی بدی را در بین مردم به وجود می‌آورد اما اینکه مستند و علمی باشد که چه زمانی زلزله اتفاق خواهد افتاد تا این لحظه هیچ فردی نتوانسته پیش‌بینی و پیشگویی از این حادثه طبیعی داشته باشد.
وی افزود: حدود 95 درصد ایران روی گسل قرار گرفته و تمام این گسل‌ها نیز فعال هستند اما این که در این گسل‌ها چه زمانی زلزله رخ دهد قابل پیش‌بینی نیست.
معاون وزیر کشور تاکید کرد: مشکل اصلی در بحث مقاوم‌سازی شهروندان هستند که در زمان احداث واحدهای مسکونی خود ایمنی آن را مورد توجه قرار نمی‌دهند و از سوی دیگر مسئولان و دستگاه‌های نظارتی نیز در هنگام ساخت و سازها نظارت جدی ندارند.
وی با تاکید بر اینکه آمادگی‌ها و تجهیزات لازم برای زمان وقوع زلزله از سوی دستگاه‌ها وجود دارد، تصریح کرد: مدیریت بحران کشور ثابت کرده که در زلزله‌ها و سایر حوادث طبیعی از توان خوبی برخوردار است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در حال حاضر حدود 3200 هکتار در تهران و 72 هزار هکتار در کشور بافت فرسوده داریم، اظهار کرد: یکی از معضلات اصلی تهران بافت‌های فرسوده است که متاسفانه به صورت پراکنده و در مناطق پرتراکم از جمله جنوب پایتخت قرار گرفته است.
وی افزود: معضلی که در حال حاضر در رابطه با زلزله در کشور وجود دارد فراموش کردن بحث پیشگیری است. چرا که بهترین راه پیشگیری از زلزله مقاوم‌سازی است و درست در همین نقطه یعنی مقاوم‌سازی ضعف داریم.
وی با بیان اینکه در بافت‌های فرسوده روستایی عملکرد خوبی داشتیم، گفت: در دولت نهم و دهم حدود یک میلیون و 500 هزار بافت فرسوده روستایی را بازسازی کردیم که بسیاری از این روستاها که در زلزله سه ریشتری شاهد تلفات جانی در آنها بودیم در زلزله‌های شش ریشتری نیز مشکلی به وجود نیامده است.

 


کارشناس ارشد هواشناسی با بیان اینکه دمای هوای تهران تا پایان هفته جاری به 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد، گفت: از امروز تا پایان هفته گرم‌ترین روزهای تابستان سال 92 آغاز می‌شود.
محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به روند افزایشی دمای هوا در کل کشور اظهار داشت: دمای هوا در تهران نیز تا پایان هفته جاری با روند افزایشی همراه خواهد بود به طوری که پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در این کلانشهر تا پایان هفته جاری به 40 درجه سانتی‌گراد برسد.
کارشناس ارشد هواشناسی افزود: طی هفته آتی نیز شاهد روند رو به رشد دمای هوا در مناطق مختلف کشور از جمله پایتخت خواهیم بود. وی همچنین پیش‌بینی کرد دمای هوای اهواز از مرز 50 درجه سانتی‌گراد بگذرد.وی یادآور شد: در نیمه اول هفته آینده دمای هوا روند کاهشی خواهد یافت اما در اواسط و پایان هفته آتی دمای هوا افزایش می‌یابد به طوری که پیش‌بینی می‌شود دمای هوای تهران در پایان هفته آینده به حدود 41 درجه سانتی‌گراد برسد.اصغری درباره بارندگی در مناطق مختلف کشور گفت: امروز شاهد بارندگی در ارتفاعات استان هرمزگان، ارتفاعات جنوبی استان کرمان و همچنین شرق استان فارس خواهیم بود که با رگبار و رعد و برق همراه است.
کارشناس ارشد هواشناسی با بیان اینکه طی دو روز آینده شرق کشور شاهد وزش باد و گرد و خاک است، اظهار داشت: طی دو روز آینده آسمان مناطق جنوب غربی و غرب کشور از جمله استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر غبارآلود می‌شود.
اصغری خاطرنشان کرد: همچنین در دو روز آینده آسمان استان‌های قم، سمنان،‌اصفهان، یزد و مرکزی به دلیل وزش باد در دشت کویر شاهد گرد و غبار خواهد بود.
افزایش مجدد ریزگردها
مدیر کل محیط زیست استان تهران از افزایش ریزگردها در پایتخت خبر داد.دکتر رسول علی اشرفی‌پور بااشاره به اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا گفت: غلظت آلاینده ذرات معلق در تهران افزایش یافته و اندازه‌گیری‌های ایستگاه‌های سنجش نشان می‌دهد غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون به 114 رسیده است.

 


اراذل و اوباش خاک‌سفید که اقدام به عربده‌کشی و تخریب خودروهای عبوری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
ساعت 19 روز 22 اردیبهشت سال جاری، 6 تن از اراذل و اوباش منطقه خاک‌سفید با در دست داشتن قمه و انواع سلاح سرد اقدام به تخریب خودروهای عبوری در نبش خیابان 216 شرقی کردند.
در این درگیری که در پی اختلاف با فردی به نام اصغر صورت گرفت اراذل و اوباش به نام‌های وحید سیا، علی مداح، حسن کثیف، اسماعیل معروف به جاوید و افشین مارمولک در خیابان 216 شرقی که تقریبا بورس نمایشگاه ماشین بوده، با عربده کشی و تهدید با سلاح سرد اقدام به تخریب خودروهای عبوری و پارک شده در آن منطقه کردند.
در ادامه با شکایت افرادی که اموالشان تخریب شده بود بازپرس دادسرای ناحیه 33 متهمان را تحت تعقیب و پرونده را تحویل ماموران پایگاه چهارم پلیس امنیت قرار داد که ماموران عملیات پایگاه چهارم پلیس امنیت تهران بزرگ با تلاش شبانه‌روزی توانستند 6 نفر از اراذل و اوباش را طی چندین مرحله عملیات دستگیر کنند.
با توجه به فیلم به دست آمده از دوربین‌های مداربسته یکی از مغازه‌های اطراف که افشین مارمولک و جاوید را در حال عربده‌کشی و ارعاب اهالی منطقه با سلاح سرد و همچنین تخریب خودروها نشان می‌داد این افراد به اتهام تخریب اموال عمومی، قدرت‌نمایی با سلاح سرد، عربده‌کشی و اخلال در نظم عمومی به دادگاه فرستاده شدند.

 


مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران از تأیید جریمه دو هزار میلیارد ریالی پرونده گرانفروشی یک شرکت خودروساز داخلی در شعبه تجدید نظر تعزیرات خبر داد.
یدالله ملکی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: رأی شعبه بدوی درباره گرانفروشی شرکت خودروساز داخلی در شعبه تجدیدنظر قطعی شده است.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران اضافه کرد: به دلیل اعتراض شرکت خودروساز داخلی به رأی شعبه تجدیدنظر، پرونده به دیوان عدالت اداری ارسال شده است.
براساس این گزارش، در فروردین ماه امسال، یک شرکت خودروساز داخلی به پرداخت دو هزار میلیارد ریال جریمه نقدی به دلیل گرانفروشی از سوی یکی از شعب تعزیرات حکومتی استان تهران محکوم شد.
پرونده یاد شده پس از صدور حکم در شعبه بدوی با اعتراض شرکت خودروساز داخلی به شعبه تجدیدنظر ارسال شد.
البته این پرونده قبل از آغاز تعطیلات نوروز سال 92 تشکیل شده بود که در ایام تعطیلات برای آن حکم صادر شد. این شرکت خودروی وارداتی را گرانتر از عرف بازار و قیمت مصوب سازمان حمایت در بازار عرضه کرده است.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان، سه نفر دیگر از اعضای شبکه قاچاق هروئین با شیوه بلع در معده را شناسایی و دستگیر کردند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این مطلب اظهار داشت: این سه نفر که تبعه یکی از کشورهای همسایه بوده و قصد داشتند تا از راه‌های ورودی استان اصفهان مواد جاسازی شده در معده خود را به مقصد منتقل کنند با هوشیاری ماموران دستگیر شدند که پس از انتقال به یگان انتظامی مواد بلعیده شده از داخل بدن این افراد خارج شد.
سرهنگ حسین رضایی گفت: از سال گذشته تاکنون نزدیک به 100 نفر که با این شیوه اقدام به حمل و انتقال ماده مخدر هروئین می‌کردند توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند که این نشان‌دهنده وجود یک شبکه بزرگ انتقال هروئین با شیوه جاسازی در معده افراد در آن سوی مرزها است.
وی از کشف مقدار یک کیلوگرم هروئین به طور میانگین از معده هر کدام از این سه نفر خبر داد.

 

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا از شناسایی پلاک اصلی خودروهایی که با مخدوش کردن پلاک اقدام به تخلف می‌کنند، خبر داد.
سرهنگ احمد کرمی‌اسد درگفت و گو با ندای انقلاب گفت: قوانین و مقررات مدون و غیرمدون در هر جامعه موجبات انضباط بخشی و تسهیل در انجام فعالیت‌های اجتماعی را فراهم می‌آورد و از بهم ریختگی و ایجاد گسست در فرآیند زندگی اجتماعی پیشگیری می‌نماید. اهمیت این دو فاکتور به حدی است که قوانین و مقررات بد را از فقدان آن بهتر بشمار می‌آورند.
وی ادامه داد: در کنار قوانین و مقررات موضوع ضمانت اجرایی آنها مطرح می‌شود که حاکمیت و اجرایی شدن قوانین وابستگی شدیدی به نحوه اجرا و ضمانت اجرایی آن دارد که به هر میزان ضمانت اجرایی جدی‌تر و کاراتر باشد حاکمیت قوانین در جامعه ملموس‌تر خواهد بود.
این مقام مسئول در پلیس راهور ناجا اظهار داشت: در این راستا نقش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از این امر مستثنی نبوده و رشد فزاینده زندگی ماشینی،توسعه زیرساختار شهری و همچنین افزایش متقاضیان بهره‌گیری از سامانه‌های حمل و نقل ضرورت تدوین قوانین و مقررات به روز را در کنار تجهیزات الکترونیکی کنترل ترافیک امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر نموده است.کرمی‌اسد گفت: استفاده از تجهیزات هوشمند کنترل ترافیک و کاهش تأثیر عامل انسانی در فرایند مذکور موجب شده تا شرایط بازدارندگی قوانین بیشتر از قبل شده و تمکین به قوانین و مقررات با حساسیت بیشتری انجام گیرد. پیش‌بینی محدوده‌های مورد نیاز در قانون جدید رسیدگی به تخلقات رانندگی از جمله محدودیت رانندگی ناشی از کسب نمره منفی و ممانعت از تردد وسیله نقلیه به علت دارا بودن جریمه بیش از ده میلیون ریال باعث شده تا تغییر نگرش در رفتار کاربران ترافیک ایجاد شود اما در این بین تعداد محدود افرادی وجود دارند که به بهانه فرار از جریمه‌های ناشی از تخلف ارتکابی زمینه تضییع حقوق دیگران را فراهم می‌نمایند.رئيس‌ مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا در ادامه از راه‌اندازی سیستم هوشمند سامانه شماره‌گذاری برای شناسایی پلاک‌های مخدوش شده خبر داد و بیان داشت: به صورت پایلوت در سامانه تجهیزات کنترل هوشمند معابر شهر تهران تصاویر خودروهایی مشاهده می‌شود که با دستکاری در ارقام پلاک و ارتکاب رفتار مجرمانه (مستند به ماده 720 ق.م.ا) به خیال خود از مجازات پیش بینی شده به قیمت مجازات دیگران (تغییر اعداد به پلاک دیگر) فرار می‌نمایند در حالی که سامانه‌های هوشمند ضمن ضبط تصویر وسایل نقلیه متخلف با بهره‌مندی از دیگر سامانه‌های کنترلی همانند سامانه شماره‌گذاری زمینه مجازات شخص متخلف را فراهم نموده و متخلفین برابر ماده 720 از طریق واحدهای قضایی تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

 


جانشین فرمانده مرزبانی گفت: بیشترین داروهای قاچاق از مرزهای غربی کشور وارد می‌شود.
سردار احمد گراوند در گفتگو با مهر اظهار داشت: وضعیت مشخصی در مورد قاچاق دارو از مرزهای کشور نداریم. در سال جاری مقادیر زیادی دارو در کردستان و آذربایجان غربی کشف و ضبط شد. در بررسی‌های اولیه مشاهده شد بسیاری از این داروها به عنوان پیش‌ساز مواد مخدر صنعتی وارد کشور شده است. در آخرین عملیاتها مأموران موفق به کشف 670 کیلوگرم پیش‌ساز در سردشت و 70 کیلوگرم در کردستان شدند.
وی ادامه داد: وقتی طرح‌های مرزی در کشور اجرا می‌شود و نیروها اقدام به کمین می‌کنند تنها با مشروبات الکلی و مواد مخدر برخورد نمی‌کنند و هرگونه جنس قاچاق از جمله دارو را کشف و توقیف می‌کنند.
جانشین فرمانده مرزبانی در خصوص قاچاق دارو از هند و پاکستان گفت: تاکنون موردی از کشف محموله بزرگ داروی قاچاق در شرق کشور یا دریا نداشته‌ایم اگرچه ممکن است در مقیاس‌های کوچک قاچاق وجود داشته باشد. بیشتر قاچاق دارو توسط کوله‌بران غیرمجاز از غرب کشور است که مرزبانان در صورت مشاهده با آن برخورد می‌کنند.

 


اعضای باندی که با تخریب سیستم‌های امنیتی طلافروشی‌ها قصد سرقت‌های سریالی در پایتخت را داشتند با تیزهوشی ماموران در اجرای نقشه خود ناکام ماندند.
در پی وقوع سرقت‌های ناکام از چند طلافروشی در شهر تهران رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت. ماموران با بررسی پرونده‌‌ها در کنار یکدیگر متوجه شدند در تمام این سرقت‌ها سارقان اقدام به قطع کردن دوربین‌های مدار بسته طلافروشی‌ها کرده بودند.ماموران تجسس کلانتری‌ها نیز طلافروشی‌های سطح تهران را به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند تا در صورت مشاهده سارقان بلافاصله وارد عمل شوند.تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا اینکه هفته گذشته ماموران کلانتری 119 مهرآباد به مرد میانسالی که در اطراف یک طلافروشی پرسه می‌زد، مشکوک شده و او را زیر نظر گرفتند.
مرد میانسال در ادامه اقدام به قطع کردن دوربین‌‌های مدار بسته طلافروشی کرد که این موضوع شک ماموران را به او بیشتر کرد.با توجه به اینکه احتمال می‌رفت متهم همدستانی داشته باشد، ماموران کلانتری در این مرحله وارد عمل نشده و مرد میانسال را به صورت نامحسوس تحت تعقیب قرار دادند.زمانی که متهم به دو همدست دیگر خود ملحق شد، ماموران وارد عمل شده و سه نفر را دستگیر کردند. در بازرسی از آنها نیز چند دستگاه دوربین مدار بسته و تجهیزات سرقت از طلافروشی‌‌ها کشف شد.متهمان پس از انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی به چند فقره سرقت ناکام از طلافروشی‌های تهران اعتراف کردند.

 


سرعت غیرمجاز حادثه آفرید
اراک-خبرنگار کیهان:در اثر برخورد یک دستگاه خودروی کامیون و یک دستگاه خودروی سواری پراید در میدان امام حسین(ع) اراک 2 تن کشته و 4 تن مجروح شدند که همگی سرنشینان پراید بودند. علت بروز حادثه را سرعت غیرمجاز خودروی سواری پراید اعلام کردند.
حادثه رانندگی در ایلام
ایرنا- ایلام: فرمانده پلیس راه ایلام گفت: سانحه رانندگی در محور ارتباطی شهرستان سیروان 2 کشته و 6 زخمی برجای گذاشت. این حادثه بعدازظهر روز یکشنبه در اثر برخورد شدید یک دستگاه خودروی پژو با یک دستگاه پراید رخ داد و در اثر آن 2 نفر از سرنشینان هر دو خودرو در دم جان باختند.
بی‌احتیاطی راننده حادثه‌ساز شد
فارس- کرمان: صبح دیروز یک دستگاه خودروی پژو 405 در حال حرکت به عقب در محور کرمان- زرند با یک خودروی دیگر برخورد کرد.
در این حادثه یک نفر از سرنشینان پژو جان خود را از دست داد و 6 نفر دیگر نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند که وضعیت 2 نفر از آنان وخیم گزارش شده است.
آتش‌سوزی در کارگاه
تبریز-خبرنگار کیهان: در حادثه آتش سوزی در کارگاه حلاجی پشم در جاده مایان تبریز 2 نفر آتش نشان مصدوم شدند. به دلیل گستردگی آتش‌سوزی، ماموران آتش‌نشانی ایستگاه‌های شماره 13، 1 و 16 پس از 2 و نیم ساعت تلاش موفق به کنترل و اطفای حریق شدند.
دستگیری سارقان حرفه‌ای
فارس- ایلام: در پی وقوع چندین فقره سرق تجهیزات و اموال داخل خودرو و لوازم ساختمان‌های نیمه‌کاره در شهر ایلام، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت، تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی سارقان آغاز کردند و پس از چند روز کار اطلاعاتی، موفق شدند در دو عملیات جداگانه پلیسی دو سارق را شناسایی و دستگیر کنند.
متهمان دستگیر شده در تحقیقات به عمل آمده تاکنون به 22 فقره سرقت تجهیزات داخل خودرو و لوازم ساختمان‌های نیمه‌کاره اعتراف کرده‌اند.
سارق سیم برق به دام افتاد
فارس-ایلام: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شهرستان ایلام در یک عملیات پلیسی سارقی را در حین سرقت سیم برق شناسایی و دستگیر کردند.
متهم دستگیر شده در تحقیقات به عمل آمده به 18 فقره سرقت سیم برق اعتراف کرد. وی با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.

 


رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: براساس اعلام ستاد کل نیروهای مسلح، سربازان فراری تا پایان شهریور ماه امسال وقت دارند تا خود را به واحدهای محل خدمت خود معرفی کنند تا مورد بخشش واقع شوند و به خدمت خود ادامه دهند.
سردار سید حمید صدرالسادات افزود: البته این موضوع مربوط به سازمان وظیفه عمومی نمی‌شود؛ زیرا این سازمان به امور کسانی رسیدگی می‌کند که قبل از آغاز خدمت،‌غایب می‌شوند و این قانون مربوط به کسانی است که به سربازی آمده اما پس از مدتی، خدمت خود را ترک کرده‌اند.
به گفته این مقام انتظامی، براساس قانون، سربازانی که بدون اطلاع محل خدمت خود را ترک کنند، به محض ورود به دادسرای نظامی معرفی می‌شوند اما با عفو مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) می‌توانند خود را به یگان‌های محل خدمت معرفی کرده و به سربازی ادامه دهند.
وی افزود: سربازانی که تا سال 86 از خدمت فرار کرده بودند، با موافقت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در صورت معرفی خود به محل خدمتشان، از تعقیب جزایی و کیفری معاف می‌شدند.

 


آتشی که در یک زمین کشاورزی شهرستان مرودشت فارس افروخته شده بود 300 راس گوسفند را سوزاند.
به گزارش ایرنا، مشاور استاندار فارس در امور عشایر گفت: این گوسفندان متعلق به یکی از تیره‌های عشایر ایل خمسه بود که در بقایای کشت این زمین (کاه و کلش) مشغول چرا بودند.
دکتر امین‌الله قربانی کشکولی، افزود: در این حادثه حدود 100 راس از آنها دچار سوختگی شدید شدند و میزان سوختگی 200 راس از آنها نیز بین 5 تا 50 درصد اعلام شد.
قربانی کشکولی افزود: متاسفانه با وجود تذکراتی که از سوی مسئولان محیط زیست و جهاد کشاورزی به کشاورزان داده می‌شود، اما باز هم شاهد هستیم که برخی کشاورزان پس از برداشت محصول خود اقدام به آتش زدن این بقایا یعنی کاه و کلش موجود در زمین کشاورزی می‌کنند.
وی اظهار کرد: این اقدام علاوه بر آلودگی هوا و از بین بردن مواد آلی خاک، چنین اتفاقاتی را نیز می‌تواند در پی داشته باشد. قربانی کشکولی ادامه داد: امیدواریم که قانونی در این زمینه مصوب شود تا با کشاورزی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش اراضی کشاورزی خود می‌کنند، برخورد جدی صورت گیرد.

 


سارقی که با سرقت 3 تیر و کمان قیمتی از فدراسیون تیر و کمان کشور باعث عدم حضور به موقع ورزشکاران در مسابقات این رشته ورزشی در کلمبیا شده است، دستگیر شد.
سرهنگ کارآگاه جان‌پرور رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر افزود: در مورخه پانزدهم تیرماه سال جاری، برابر اعلام حراست سایت ورزشی تیر و کمان، سه دستگاه کمان متعلق به فدراسیون تیر و کمان توسط سارق یا سارقین سرقت و باعث عدم اعزام ورزشکاران به کشور کلمبیا شده است.
با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با مراجعه به محل خرید و فروش وسایل ورزشی مسروقه در خیابان منوچهری به تحقیق درباره مراجعه فرد یا افرادی جهت فروش اموال مسروقه پرداخته و آموزش‌های لازم به همراه مشخصات تیر و کمان‌های سرقت شده به کسبه محل داده شد تا در صورت مراجعه فرد یا افرادی در خصوص درخواست فروش تیر و کمان‌هایی با مشخصات تیر و کمان‌های سرقت شده، بلافاصله موضوع به آنها اعلام شود. به طوری که روز 23 تیرماه یکی از کسبه‌های خیابان منوچهری طی تماسی با پایگاه دوم پلیس آگاهی عنوان داشت که فردی به وی مراجعه و درخواست فروش دو دستگاه تیر و کمان را داشته اما به دلیل نداشتن فاکتور خرید، از خرید آنها خودداری کرده است.کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی به بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته مغازه پرداختند. همزمان با بدست آمدن تصاویر دوربین‌های مداربسته و با توجه به شیوه و شگرد سرقت، نماینده سایت ورزشی تیر و کمان نیز در پایگاه دوم حاضر و پس از مشاهده تصاویر، بلافاصله کارگر فضای سبز سایت تیر و کمان به نام «مجتبی. الف» را شناسایی کرد و بلافاصله دستگیر شد.متهم در اعترافات خود عنوان کرد: «پس از سرقت، تیر و کمان‌ها را در داخل سایت مخفی کرده‌ام» که کارآگاهان با مراجعه به محل سرقت موفق به کشف هر سه دستگاه‌های تیر و کمان شدند که به صورت ماهرانه‌ای، توسط متهم مخفی شده بود.متهم در خصوص انگیزه سرقت به کارآگاهان گفت: هر کدام از تیر و کمان‌ها نزدیک به 20 میلیون تومان قیمت دارد و قصد داشتم تا با فروش آنها یک شبه پولدار شوم.با توجه به وقوع سرقت‌های مشابه از سایت تیر و کمان، متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و به دستور مقام قضایی دادسرای ناحیه 5 تهران، در اختیار این پایگاه قرار گرفته است.

 


سمنان-خبرنگار کیهان:
فرمانده انتظامی استان سمنان از انهدام باند شش نفره سرقت ریل آهن شمال شرق کشور در شاهرود خبر داد.
سرتیپ محمدرضا میرزایی افزود: با انجام یک عملیات 6 عضو این باند شناسایی و دستگیر شدند و یک محموله 4 تن و 300 کیلویی از آهن‌‌‌آلات ریلی مسروقه از آنان کشف و ضبط شد.
وی گفت: از این باند مقداری مواد مخدر صنعتی نیز کشف شده است.

 


علم پزشکی برای اکثر بیماریها راه‌حلی دارد اما در برخی کشورها مانند هند هنوز مردم از روش‌های سنتی و خطرناک دست برنمی‌دارند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، یکی از روش‌های سنتی و عجیب به هندوستان برمی‌گردد که با نام «تیغ‌زنی» شناخته می‌شود. این نوع روش درمانی بدین گونه است که برای درمان تمامی بیماری‌ها بدن را با تیغ زخم و مجروح می‌کنند.این روش از گذشته تا به امروز وجود داشته است اما این روزها تنها یک حکیم هندی آن را انجام می‌دهد. حکیم «قیاس» در دهلی یک مطب خیابانی و غیربهداشتی دارد و روزانه افراد زیادی را که به کارش اعتقاد دارند معاینه کرده و چند زخم در بدنشان ایجاد می‌کند.

 


دولت چین تجسس‌های وسیعی علیه مسلمانان «ایگور» در منطقه «شین‌کیانگ» آغاز کرده است.
پایگاه اسلام الیوم، اعلام کرد دولت تدابیر سختی علیه دانش‌آموزان و دانشجویان در طول روزهای ماه مبارک رمضان به کار گرفته است،‌ و علیه آنان تجسس می‌کند تا روزه نگیرند. حدود 9 میلیون مسلمان «ایگور» در منطقه «شین کیانگ» زندگی می‌کنند که از نظر دینی و فرهنگی دارای محدودیت‌های زیادی هستند، با وجود آن که این منطقه نفت‌خیز است اما از نظر اقتصادی بسیار عقب مانده است. منطقه «شین کیانگ» درماه رمضان شاهد محدودیت‌های زیادی است به طوری که در ماه گذشته حدود 35 مسلمان در درگیری با پلیس جان خود را از دست دادند.
براساس اطلاعات موجود، دانش‌آموزان مسلمان در طول دوره تابستان از شرکت در هر نوع فعالیت دینی منع شده‌اند، همچنین حق ندارند هیچ نوع برنامه دینی بر روی موبایل یا لپ‌تاپ شخصی خود داشته باشند.
سخنگوی مرکز آموزش یکی از مناطق مسلمان نشین «شین کیانگ» گفت: دانش‌آموزان مسلمان موظف هستند در طول ماه رمضان روزهای جمعه نیز در مدرسه حاضر شوند، همچنین تمام مدارس منطقه «تکسی» توافق‌نامه‌ای امضا کردند که براساس آن حق روزه گرفتن از تمام کارمندان آن‌ها سلب شده است.
مسئولان دولتی «شین‌کیانگ» به مدیران فروشگاه‌ها و کارمندان ادارات دستور دادند که از روزه گرفتن در ماه رمضان خودداری کنند، همچنین هیچ کدام از سازمان‌های دینی حق ندارند در طول ماه رمضان هر نوع فعالیت آموزشی دینی داشته باشند. علاوه بر تمام این‌ها نیروهای امنیتی به در خانه‌ها می‌روند و به بهانه حفظ امنیت با ورود به خانه‌های مسلمانان به آنان میوه و نوشیدنی می‌دهند و آنان را مجبور به خوردن آن می‌کنند.
سازمان حقوقی آمریکایی خانه آزادی «فریدوم هاوس» در گزارش‌های اخیر خود تاکید کرد: در طول سال گذشته مسئولان دولتی به شدت با اسلام برخورد کردند و سیاست‌های تبعیض‌گرانه و نژادپرستانه سختی در پیش گرفتند که این موضوع باعث تنش‌های زیادی در چین شده است.

 


نایب رئیس سنای ایتالیا نخستین وزیر زن سیاهپوست کابینه را به «آرانگوتان» تشبیه کرد.
به گزارش سی‌ان‌ان ترک «روبرتو کالدرولی» عضو حزب راستگرای پیوند شمال «درباره سسیل کینژي» 49 ساله وزیر کنگویی‌تبار «همگرایی اجتماعی» در کابینه ایتالیا گفت که وقتی او رامی‌بیند ناخود‌آگاه به یاد «آرانگوتان» می افتد.
وی افزود:‌«او وزیر خوبی است اما نه در اینجا، باید به کشورش برگردد و آنجا کار کند.»
این عضو مجلس سنای ایتالیا در ادامه با اشاره به اینکه نظر بدی به حیوانات ندارد، افزود: وقتی کینژی را می‌بینم شباهت زیادی بین او و آرانگوتان در ذهنم تداعی می‌شود.
این اظهارات سخیف واکنش‌های زیادی در محافل سیاسی و رسانه‌ای ایتالیا داشته است و حزب دموکرات ایتالیا از این عضو مجلس سنا خواسته به دلیل این اظهارات نژادپرستانه و موهن از عضویت در سنا استعفا دهد.
«انریکو لتا» نخست‌وزیر ایتالیا نیز با انتقاد از سخنان «کالدرونی» گفته است که کینژی با قدرت تمام به کار خود ادامه خواهد داد.
با وجود گسترش انتقادات از اظهارات این سناتور راستگرا وی در یک مصاحبه رادیویی با عذرخواهی تلویحی از اظهارات پیشین خود گفت: «من فقط می‌خواستم با این وزیر شوخی کنم به هر جهت اگر اظهارات من باعث رنجش او شده متأسفم و از او عذرخواهی می‌کنم.»
گفتنی است، خانم کینژی چشم پزشک و یک فعال حقوق بشر است که از 19 سالگی به ایتالیا مهاجرت کرده است.

 


در ماه میهمانی خدا در هند، 45 زندانی هندو مذهب به همراه یک هزار و 800 نفر از زندانیان مسلمان در زندان تیهار دهلی روزه گرفتند.
به گزارش ایرنا، این زندانی‌ها به زندانیان مسلمان خود پیوسته و از طلوع تا غروب آفتاب روزه می‌گیرند.
«سونیل گوپتا» افسر این زندان با اشاره به اینکه زندانیان هندو از 11 ژوئیه (20 تیر) آغاز ماه رمضان در این کشور به استقبال روزه رفتند، گفت: این افراد به مسئولان زندان گفته‌اند که در طول ماه رمضان روزه می‌گیرند.
وی اقدام زندانیان هندو را نمونه بسیار خوب از اتحاد و همبستگی زندانیان عنوان کرد.
زندان تیهار حدود 13 هزار زندانی دارد که سه هزار و 500 نفر از آنها مسلمان هستند.
گفتنی است، علاقه‌مندی هندوها به آیین‌های اسلامی به حدی است که حتی برخی از آنان با شرکت در مراسم‌های مختلف مذهبی مسلمانان از جمله عاشورا و تاسوعای حسینی، همبستگی و علاقه خود را به مسلمانان ابراز می‌دارند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10