(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 25 تـیـر 1392 - شماره 20543

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان
ارتش مصر برنده یا بازنده بحران (یادداشت روز)
کیهان و خوانندگان
عقل (گفت و شنود)
لفاظی سران رژیم صهیونیستی علیه ایران در آستانه نشست 1+5
با اشاره به ادعای دروغ فتنه‌گران
میرسلیم: مدعیان تقلب در انتخابات باید مجازات شوند
مشاور نوری المالکی: احمدی‌نژاد پنج‌شنبه به عراق سفر می‌کند
در یک اتفاق جالب صورت می‌گیرد
روز جهانی قدس آخرین روز کاری احمدی‌نژاد
باید عذرخواهی کنیم که 290 مسافر ایرانی را کشتیم (خبر ویژه)
سگ زنجیری آمریکا دوباره پارس کرد (خبر ویژه)
سخنگوی ستاد عارف: روحانی اصلاح‌طلب نیست (خبر ویژه)
مشاور بودند یا وزیران پیشنهادی؟! (خبر ویژه)
نامی که برای مردم ایران چندش‌آور است (خبر ویژه)
 


اللَّهُمَّ أَعِنِّي فِيهِ عَلَى صِيَامِهِ وَ قِيَامِهِ وَ جَنِّبْنِي فِيهِ مِنْ هَفَوَاتِهِ وَ آثَامِهِ وَ ارْزُقْنِي فِيهِ ذِكْرَكَ بِدَوَامِهِ بِتَوْفِيقِكَ يَا هَادِيَ الْمُضِلِّينَ
خدايا مرا در اين ماه بر روزه و شب‏زنده‌دارى‏اش يارى ده،و از لغزشها و گناهانش دورم بدار، و ذكرت را همواره روزى‏ام كن،به توفيقت اى راهنماى گمراهان.

 


در تحولات پس از برکناری محمد مرسی از ریاست‌جمهوری، ارتش مصر نقش فعالی پیدا کرده است. در این دو هفته دست کم 150 نفر از مردم مصر- عمدتا- به‌وسیله گلوله‌های ارتش کشته شده و نزدیک به 500 نفر نیز زخمی شده‌اند. در یک مورد ارتش با هجوم به یک مسجد نمازگزاران را در حین رکوع و سجود هدف تیراندازی قرار داد که بر اثر آن 43 نفر کشته و 107 نفر زخمی شده‌اند. این در حالی است که ارتش مصر در سه مقطع پیش از این- از انقلاب 2011 ژوئیه تا سقوط 2 جولای 2013 مرسی- عملا با مردم درگیر نشد. ارتش 5 تا 22 بهمن 89 در قبال جنبش اعتراضی علیه حسنی‌‌ ‌مبارک سکوت کرد و در مقطع پس از انقلاب نیز در مواجهه با موج اعتراضی علیه کمال جنزوری و عصام شرف- نخست‌وزیران دوره حاکمیت شورای نظامی- نیز سکوت کرد و در جریان بالا گرفتن اعتراضات شدید و خشن خیابانی- پنجم بهمن 91 تا 25 اردیبهشت 92- که به کشته شدن دهها نفر در شورش‌ها و به آتش کشیده شدن دفاتر اخوان‌المسلمین در شهرهای مختلف منجر شد، ارتش نظاره‌گر باقی ماند. در مقطع اعتراضات مدنی - 9 اردیبهشت 92 تا 11 تیر 92- نیز ارتش در مقابل مخالفان دولت صف‌آرایی نکرد و خود را بی‌طرف معرفی کرد.
ارتش در این مقطع آنچنان از ریاست‌جمهوری موقت عدلی منصور و از دولت موقت حازم‌الببلاوی دفاع می‌کند که گویا از کیان خود دفاع می‌نماید و حال آنکه محمد مرسی به غیر از آنکه در دادگاه قانون ‌اساسی سوگند خورده و صاحب بزرگترین فراکسیون پارلمانی هم بود، از سوی مردم نیز برگزیده شده بود و صلاحیت او به هیچ‌وجه با صلاحیت رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر موقت فعلی که تنها به حکم وزیر دفاع تکیه دارند، نبود. ورود سرسختانه‌ ارتش و توسل به قوه قهریه به تنهایی بیانگر آن است که ارتش تا بن دندان خود را به حفظ این دولت متعهد می‌داند. با این وصف باید گفت ارتش بعد از 30 ماه که عرصه امنیتی را رها کرده بود اینک با قاطعیت تمام وارد صحنه امنیتی سیاسی شده است.
ارتش مدعی بود که برای نجات کشور وارد صحنه شده ولی بعضی از خبرهای موثق حکایت از آن داشت که برخلاف آنچه گفته شده، رابطه معناداری میان گسترش حضور مردم در میدان التحریر و ورود گام به گام ارتش به ماجرا وجود داشته است. ارتش در نصب و انتصابات پس از برکناری محمد مرسی نه تنها فردی را از میان اخوانی‌ها انتخاب نکرد بلکه حتی توجهی به دو جبهه اصلی معارضه یعنی «جبهه انقاذ» و «جنبش تمرد» نیز نکرد. انتخاب عدلی منصور به‌عنوان رئیس‌جمهور موقت و حازم الببلاوی به‌عنوان نخست‌وزیر موقت اصولا خارج از جبهه انقلاب ژانویه 2011 انجام شده و از این رو بسیاری از ناظران سیاسی معتقدند این دو انتخاب نه تنها مهر پایان گذاشتن بر نقش‌آفرینی فعال اخوان در صحنه سیاسی مصر بود بلکه این مهر پایانی بر نقش‌آفرینی موثر جنبش تمرد و جبهه انقاذ نیز بود و این به معنای کنار گذاشتن انقلاب است و البته این به ملاحظه‌ای هم وابسته است. ارتش حداکثر کاری که کرد این بود که محمد البرادعی عضو لیبرال جبهه انقاذ را به سمت معاون بین‌الملل رئیس‌جمهور منصوب نمود که یک پست تشریفاتی است.
ارتش در صحنه سیاسی مصر گام به گام جلو آمده است. السیسی فرمانده ارتش حدود دو هفته پیش از برکناری مرسی درباره گسترش هرج و مرج به گروه‌های سیاسی هشدار داده و گفته بود که نمی‌تواند در برابر آن سکوت نماید. یک هفته بعد در جلسه کابینه گفته بود که رئیس‌جمهور باید استعفا بدهد و این در حالی بود که هنوز تظاهرات روز 9 تیر- 30 ژوئن- اتفاق نیفتاده بود. ارتش بلافاصله پس از تجمع 9 تیر التحریر طی اعلامیه‌ای رسمی در حالی که با فرمانده کل قوای مصر یعنی محمد مرسی هماهنگ نکرده بود، همه گروه‌های سیاسی از جمله حزب حاکم را مورد خطاب قرار داد و به آنان 48 ساعت وقت داد تا به توافق برسند و حال آنکه همه می‌دانستند که امکان توافق دو طرف وجود ندارد. ارتش 48 ساعت پس از آن بدون آنکه توضیح قانع‌کننده‌ای بدهد اعلام کرد که قدرت را از مرسی به رئیس دادگاه قانون اساسی مصر منتقل کرده است! این در حالی بود که همه انتظار داشتند در صورت سقوط محمد مرسی یکی از اصلی‌ترین رهبران جنبش تمرد یا اصلی‌ترین رهبر جبهه «انقاذ» به عنوان نخست‌وزیر موقت معرفی شده و محمد مرسی تا زمان برگزاری انتخابات با اختیارات محدود بر سر پست خود حضور داشته باشد.
ارتش در مصر به هر حال اینک از «سایه» خارج شده و به میدان آمده است. این موضوع می‌تواند یک دستاورد برای ارتش قدرتمند مصر به حساب آید که البته تکرار تجربه- 1331 تا 1391- خواهد بود در عین حال این ورود برای ارتش مخاطرات جدی هم به همراه دارد. ارتش اگر نتواند طی روزهای آینده آرامش و پذیرش را در مصر پدید آورد به یک بازنده بزرگ تبدیل می‌شود. ادامه بحران فعلی ابزارهای ارتش برای کنترل صحنه را کند و ناکارآمد می‌کند. ارتش برای آنکه به هدف برسد هواپیماهای جنگی خود را به سمت میدان «رابعه العدویه» فرستاد و برای آنکه قاطعیت خود را به اثبات برساند در روزهای اول ده‌ها نفر از مردم را قتل عام کرد و نزدیک شدن به کاخ ریاست جمهوری و مقرهای نظامی را خط قرمز اعلام کرد این در حالی است که روزهای متمادی رئیس‌جمهور برکنار شده در محاصره معترضان قرار داشت.
ارتش اگر طی روزهای آینده نتواند مصر را آرام کند در هفته‌ها و ماه‌های آینده هرگز قادر به مهار اعتراضات نخواهد بود چرا که از یک سو زمان تاثیرگذاری ژست اقتدار ارتش روی مخالفان به پایان می‌رسد و از سوی دیگر امید نیروهای داخلی و خارجی به اینکه مسایل با قدرت ارتش مهار می‌شود به پایان می‌رسد و زمان بحث کردن از سودمندی اعمال اقتدار ارتش فرا می‌رسد.
جبهه غربی عربی بیش از همه نگران شکست ارتش در این «ماموریت‌» است. آنان برای آنکه طرح ارتش پیروز شود همه امکانات خود را گسیل کرده‌اند، اعطا و یا قرض 13 میلیارد دلاری کشورهای عربستان، قطر، کویت و امارات به دولت جدید و نیز تصویب واگذاری 2 میلیارد دلار به ارتش مصر در کنگره آمریکا به خوبی از نگرانی شدید آنان از تحولات خبر می‌دهد. آنان می‌دانند که اگر یک بار دیگر مخالفان غرب در مصر به تفاهم برسند و یا توده‌های محروم جامعه پا به میدان گذارند، هیچ دولت عربی قادر نیست پیامدهای این رخداد را تحمل نماید از این روست که دربار سعودی سراسیمه به قاهره رفته و سخاوتمندانه وعده 8 میلیارد دلار کمک را به مردم مصر داده است. این کشورها بخوبی می‌دانند که آنچه در روز دوم جولای - 11 تیر - توسط ارتش روی داده یک انقلاب نیست و چندان ربطی به جمعیت معترضی که بعضی از محافل رسانه‌ای غرب عدد آنان را تا 28 میلیون نفر اعلام کرده‌اند، ندارد. این جمعیت چند بار از جمعیت مصری شرکت‌کننده در انقلاب بهمن 89 بیشتر است. برخی تخمین‌ها بیانگر آن است که حداکثر 5/3 میلیون نفر در تظاهرات بهمن 89 - ژوئن و فوریه 2011 - در سراسر مصر شرکت کرده‌اند و حال آنکه عدد شرکت‌کنندگان در تظاهرات تیر 92 - جولای 2013 - دست‌کم 7 میلیون نفر بوده و البته بعضی از رسانه‌های غربی عدد آن را دست‌کم 4 برابر این اعلام کرده‌اند. این به آن معناست که انقلاب مصر به دلیل مشکلات کنونی و ضعف‌های دولت رو به خاموشی نگذاشته و به شدت فعال‌تر شده است و این به آن معناست که شکست برنامه نظامی می‌تواند عدد فعالان و مبارزان را که خواستار تغییر اساسی شرایط مصر هستند به دست‌کم 35 میلیون نفر برساند وقوع چنین پدیده‌ای یعنی یک انفجار بی‌مهار در حساس‌ترین نقطه آفریقا.
غرب و رژیم های عرب وابسته به آن تلاش می‌کنند تا پیش از پیشرفت این پدیده، آن را متوقف گردانند. بر این اساس از یک سو شنیده می‌شود که دادستان مصر برای رهبران اخوان تدارک اعدام و اعلام غیرقانونی بودن فعالیت حزبی آنان را کرده و حال آنکه همین سیستم قضایی حسنی مبارک و فرزندان او را تبرئه کرده است. از سوی دیگر آمریکایی‌ها از اعزام دو ناو جنگی به سمت سواحل مصر در مدیترانه خبر می‌دهند و رئیس‌جمهور ایالات متحده از دست پخت سیاسی نظامیان حمایت جدی کرده و همزمان با آن سران عربی به یاد فقرای مصر افتاده و اعلام کردند که در گام اول 13 میلیارد دلار را در اختیار دولت مصر قرار می‌دهند و حال آنکه اعطای 4 میلیارد دلار از این مبلغ می‌توانست مانع غرق شدن دولت مرسی در گرداب اقتصادی شود.
البته مصر مشکل جدی اقتصادی دارد اما اگر به شعارها و انتخاب‌های آنان نگاه بیندازیم در می‌یابیم که مردم راه حل مشکلات خود را در اسلام و نه در توسل به دربارهای آمریکا و عربستان جستجو می‌نمایند. از منظر مردم دوستی دولت جدید با عربستان و آمریکا هرچه باشد به پای دولت به شدت منفعل مبارک نخواهد رسید و این در حالی است که در این دوره هم غرب و رژیم‌های عرب وابسته به آن، مردم مصر را در مشکلات خود رها کرده بودند.
سعدالله زارعی

 


سامانه پیام کوتاه 30002323
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
* هر وقت که موضوع حراست از اصول انقلاب و اسلام به میان کشیده می‌شود مدعیان اصلاح‌طلبی ولی اصلاح‌نشده و متمایل به غرب افراد متعهد و معتقد به نظام را افراطی می‌خوانند. در حالی که افراطیون خود این افراد هستند که با منافقین، بهایی‌ها و سلطنت‌طلب‌ها ائتلاف و علیه مقدسات توطئه کردند. این سوابق هیچ‌گاه از حافظه‌ها پاک نخواهد شد.
0659---0935
* آقای خاتمی به جای اینکه به آقای روحانی رئیس‌جمهور منتخب وزیر ارشاد پیشنهاد بکند قدری تامل داشته باشد که وزیر ارشاد خودش به چه سرنوشتی دچار شده و امروز در دامن چه کسانی افتاده و زندگی خود را سر می‌کند.
5710---0939
* می‌خواستم از رئیس‌جمهور انقلابی دکتر احمدی‌نژاد به خاطر همه خوبی‌هایش سپاسگزاری کنم شاید 12 مرداد 92 از ساختمان سفید پاستور بیرون روند اما هرگز از ذهن و دل این ملت بیرون نخواهند رفت!
محمدرضا جلالیان از دامغان
* ان‌شاءالله گفتمان مقاومت و منویات رهبر معظم انقلاب در دولت تدبیر و امید نهادینه شود و ملت عزیز ایران اسلامی آرامش را در کانون خانواده بیشتر حس کنند.
3025---0919
* جیغ و دادهایی که از سوی ورشکستگان سیاسی داخلی و رسانه‌های بیگانه علیه روزنامه وزین کیهان و مدیرمسئول محترم آن شنیده می‌شود نشانه بر حق بودن این روزنامه است.
عبدی از ایلام
* به اتباع ایرانی عزیز و غیرتمند در جزیره امارات پیشنهاد می‌کنم با توجه به برخورد تحقیرآمیز با شما، سرمایه‌ها و توان مدیریتی خود را به وطن خود منتقل کنید و با این حرکت مطمئن هستم خداوند به زندگی شما (مال، فرزندان و عمرتان) برکت و فزونی می‌دهد.
9570---0916
* با توجه به مضرات سیگار و قلیان از محیط‌زیست و شهرداری و دیگر متولیان امر درخواست می‌شود نسبت به ورود آن به پارک‌ها واکنش نشان دهند. متاسفانه پارک‌ها برای افراد متدین و باغیرت غیرقابل بهره‌برداری است چرا که یا از دست قلیانی‌ها در عذابند یا از بی‌بندوباری برخی دیگر از زنان و مردان.
3549---0912
* خواهرم را که چند روز پیش در کرج تصادف می‌کند به بیمارستان شهید مدنی این شهرستان می‌رسانند با اینکه از ناحیه کمر آسیب دیده بود به خاطر نداشتن بیمه تا فردای آن روز عمل نمی‌کنند فقط تنها کاری که برای او کرده‌اند دستش را گچ گرفته‌اند. وقتی بیمار درد می‌کشد پرستارهای بخش می‌گویند اگر همراهان دلشان می‌سوزد از بیرون داروی مسکن تهیه بکنند تا به بیمار تزریق بشود. وقتی جویای دلیل این کوتاهی‌ها شدیم می‌گویند چون حقوق کارکنان بیمارستان چند ماه به تعویق افتاده خدمات نمی‌دهند!
نظری
* هیئت محترم دولت در ماه مبارک رمضان ساعت کاری کارمندان دولت را کاهش می‌دهد ولی چرا فقط دولتی‌ها؟! چرا وزارت کار کاهش ساعت کاری در بخش‌های غیردولتی را اعلام نمی‌کند؟!
8853---0912
* از مسئولین ترمینال جنوب و سایت شهرداری درخواست می‌شود:
1- در این مکان چوب‌لباسی برای آویختن وسایل همراه مسافرین در سرویس بهداشتی نصب کنند.
2- سایت شهرداری چرا فاقد لینک برای ارتباط با مسئولین امر است؟
3- نمازخانه ترمینال گنجایش لازم را برای مسافرین ندارد لطفا ظرفیت آن را افزایش دهید.
5830---0938
* وقتی نوبت به جانبازان می‌رسد قانون مصوب وارد کردن خودروی خارجی مسکوت می‌ماند ولی وقتی نوبت به فوتبالیست‌ها می رسد بدون تصویب قانونی اجازه وارد کردن خودروی خارجی را دریافت می‌کنند؟ چرا؟
2826---0913
* فرم‌های مالیاتی که بین کسبه تبریز توزیع کرده‌اند همه را سرگردان ساخته است. با اینکه مبلغ 20 هزار تومان هم به صاحب کافی‌نت‌ها پول داده‌ایم می‌گویند فرم اشتباه پر شده است. اگر کاری برای مردم نمی‌کنند چرا باری روی دوش آنان می‌گذارند و همه را عصبانی می‌کنند.
ابتدایی از تبریز
* آب روستای اونار از توابع شهرستان مشکین‌شهر به دلیل آلوده بودن قابل شرب نیست متاسفانه مسئولین محلی به مشکلات روستائیان توجه ندارند.
0783---0912
* از اول سال 92 قرار شده به حق مسکن کارگران اضافه بشود. با اینکه قیمت همه چیز افزایش یافته حاضر نشده‌اند این مبلغ ناچیز را به حق مسکن ما کارگران اضافه بکنند. چرا این وعده عملی نمی‌شود؟
6295---0912
* جلوی ساختمان تالار وحدت یادمانی از حملات موشکی دشمن به شهرها نصب شده که متأسفانه به دلیل بی‌توجهی در حال حاضر اطراف این یادمان را آشغال پرکرده اند وقتی چند خبرنگار خارجی را دیدم که در حال عکس گرفتن هستند خیلی خیلی ناراحت شدم و به حال فرهنگ دفاع مقدس غصه خوردم. تو را به خدا بنویسید به این وضع رسیدگی کنند.
عباسی
* علی‌رغم اعلام نرخ حلیم در ماه مبارک رمضان به قیمت هر کیلو 7 هزار تومان، در شهرستان رشت برخلاف این مصوبه به قیمت هر کیلو 10 هزار تومان فروخته می‌شود. اگر قرار باشد هر کاسبی به سلیقه خودش عمل کند چرا نرخ تصویب و اعلام می‌کنند.
0179---0911
* از بیمه شدگان روستایی و عشایری‌ام. در حال حاضر 75 سال سن دارم و 8 سال حق بیمه پرداخت نموده‌ام و 11ماه نیز سابقه جبهه دارم تا کی باید منتظر بازنشستگی باشم؟
عبدا... امیری
* نرخ کرایه تاکسی و سواری در تهران زیاد و اجحاف است. وقتی برای کاری به شهرستان می‌روی مسیر40-30 کیلومتر را 5 هزار تومان کرایه می‌پردازی در صورتی که در تهران مسیر 6-5 کیلومتر را باید پنج هزار تومان کرایه پرداخت کنی؟! از مسئولین امر درخواست اصلاح نرخ کرایه‌ها در تهران هستم.
7902---0919

 


گفت: عربستان و قطر و کویت و امارات 13 میلیارد دلار و آمریکا 2 میلیارد دلار به دولت کودتا در مصر کمک کرده‌اند.
گفتم: محمد مرسی و اخوان‌المسلمین در حمایت از عربستان و قطر و آمریکا خودشان را به آب و آتش زدند ولی عربستان حاضر نشد برای رفع مشکلات اقتصادی دولت مرسی 4 میلیارد دلار وام بدهد.
گفت: ارتش هم اعلام کرده است که اگر طرفداران مرسی به کاخ ریاست‌جمهوری نزدیک شوند آنها را به گلوله می‌بندد.
گفتم: محمد مرسی چند روز از سوی مخالفانش در کاخ ریاست‌جمهوری محاصره شده بود ولی ارتش برای دفاع از رئیس‌جمهور قانونی مصر هیچ اقدامی نکرد!
گفت: مرسی چوب اعتمادش به آمریکا را ‌خورد. حالا باید بعضی از چپ لیبرالی‌ها و بی‌خیال دموکرات‌های داخلی عبرت بگیرند که یک آمریکا می‌گویند و هزار تا آمریکا از لب و لوچه‌شان سرازیر می‌شود.
گفتم: آنها که اهل عبرت گرفتن نیستند! به یارو گفتند؛ دمر آب نخور! پرسید؛ چرا؟! گفتند؛ عقلت کم می‌شه! پرسید عقل چیه؟! گفتند؛ هیچی! اصلا با تو نبودیم. آبتو بخور!

 


در آستانه نشست نمایندگان گروه 1+5 که امروز در بروکسل پیرامون نحوه حضور در مذاکرات آتی با جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، سران رژیم صهیونیستی بار دیگر زبان به لفاظی و جنگ روانی علیه کشورمان باز کردند.
نشست نمایندگان 6 کشور (آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین و روسیه به همراه آلمان) امروز در شهر بروکسل پایتخت بلژیک به میزبانی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.
«مایکل مان» سخنگوی اشتون دو روز پیش اعلام کرده بود که هدف از این نشست اتخاذ یک رویه و رویکرد جدید در 1+5 برای حضور در دور آتی مذاکرات با ایران است.
در حالی که برخی پیش‌بینی‌ها از مثبت بودن فضای این نشست حکایت دارد، مقامات رژیم صهیونیستی همچون گذشته برای تحت‌الشعاع قرار دادن مذاکرات به لفاظی و جنگ روانی علیه فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان پرداختند.
این در حالی است که 3 روز پیش نیز گروهک تروریستی منافقین در خطی مشترک با صهیونیست‌ها مدعی وجود یک مرکز هسته‌ای جدید و پنهانی ایران در دماوند شدند.
«بنیامین نتانیاهو» که صبح یک‌شنبه مدعی شده بود، برنامه هسته‌ای ایران با سرعت پیش می‌رود و لازم است تحریم‌ها علیه این کشور افزایش یابد دیروز باز هم این اظهارات را در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس تکرار کرد.
وی مدعی شد، ایران به خط قرمزی که او برای برنامه هسته‌ای ایران ترسیم کرده بسیار نزدیک شده است و جامعه بین‌المللی نباید به خاطر مسائل مصر و سوریه آن را نادیده بگیرد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین اظهار داشت: تهران به فعالیت‌های غنی‌سازی و ساخت موشک‌های بین قاره‌ای ادامه می‌دهد که منجر به افزایش قابل توجه توان نظامی این کشور می‌شود.
وی تاکید کرد که اسرائیل درگیر مسائل مهم زیادی است اما ما احساس می‌کنیم که مهمترین و ضروری‌ترین مساله، مساله ایران است. ما اجازه نخواهیم داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد و ساعت‌های ما برای مساله بسیار منظم تیک‌تاک می‌کند.
ادعاها و لفاظی‌های نتانیاهو درباره فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان و تهدید کردن جمهوری اسلامی به حمله نظامی در حالی مطرح می‌شود که روزنامه صهیونیستی «معاریو» به نقل از یک مقام بلندپایه دیپلماتیک رژیم صهیونیستی نوشت گزینه حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران دیگر در دستور کار نیست.
به گفته این منبع، مقامات نظامی و سیاسی اسرائیل دیگر اراده کافی برای انجام چنین اقدامی ندارند. وی افزود: دستگاه نظامی اسرائیل تا الان هیچ طرح عملی برای حمله به تاسیسات هسته‌ای و جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران ارائه نکرده است.
روزنامه دیلی تلگراف نیز در واکنش به اظهارات نتانیاهو،‌ نوشت: عصبانیت نتانیاهو به‌خاطر کاهش فشارها علیه ایران است. آنتی‌وار هم در این باره نوشت: نتانیاهو باز هم حرف‌های تکراری زد.
رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه بار دیگر مدعی شد ایران به دنبال رسیدن به توان ساخت بمب اتم است.
به گزارش پایگاه صهیونیستی «دبکا»، «بنی گانتز»، روز دوشنبه بار دیگر ادعا کرد که ایران به دنبال ساخت بمب اتمی است.
رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی که در نشست مجمع صنعتگران اسرائیلی در تل‌آویو صحبت می‌کرد، گفت: اکنون نشانه‌های وقوع جنگ تغییر کرده و «دشمن همیشه مرئی نیست». وی همچنین گفت: ایران هنوز هم در حال توسعه توان اتمی خود است.

 


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نتیجه انتخابات اخیر سند بسیار مهمی است که نشان می‌دهد انتخابات در کشور ما سالم و هر ادعای تقلب سازماندهی شده‌ای پوچ است گفت: عذرخواهی این افراد از مردم ضروری و کمترین تکلیفی است که بر عهده آنهاست.
سیدمصطفی میرسلیم با اشاره به اینکه فرآیند انتخابات در جمهوری اسلامی ایران تجربه 34 ساله موفقی است، اظهار داشت: متهم کردن آن به تقلب نیازمند سند و مدرک است و اگر مدعی نتواند آن را به اثبات برساند باید شدیداً مجازات شود زیرا به ناموس مردم‌سالاری توهین کرده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه نتایج انتخابات اخیر در مراحل مختلف آن سند بسیار مهمی است که یک بار دیگر اثبات می‌کند فرآیند انتخابات در کشور ما سالم است، تصریح کرد: هر ادعای تقلب و تخلف سازماندهی شده‌ای پوچ است؛ عذرخواهی آنان، که ادعای کذب نسبت به صحت انتخابات داشتند، از مردم کاملاً ضروری است و البته این کمترین تکلیفی است که بر عهده آنهاست. معمولاً در چنان مواردی رسیدگی قضائی هم لازم است؛ اما به نظر می‌رسد در مورد جریانی که در سال 88 رخ داد رسیدگی قضائی منتفی شده باشد.

 


دولت عراق اعلام کرد که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران پنج‌شنبه هفته جاری بنا بر درخواستی که قبلاً برایش ارسال شده عازم بغداد خواهد شد.
علی الموسوی، مشاور نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه بیان کرد که رئیس جمهور ایران بنا بر دعوت قبلی جلال طالبانی، رئیس جمهور عراق در سفری دو روزه به بغداد سفر خواهد کرد.
او با اشاره به این که این سفر به دلیل بیماری جلال طالبانی به تأخیر افتاده بود، افزود: احمدی‌نژاد میهمان خضیر الخزاعی، معاون رئیس جمهور عراق است.
الموسوی ادامه داد: احمدی‌نژاد در جریان این سفر با نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق ملاقات خواهد کرد و برای زیارت عتبات عالیات به نجف و کربلا نیز خواهد رفت.
این در حالی است که علی الموسوی، مشاور اطلاع‌رسانی نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق روز یک‌شنبه گفت که سفر احمدی‌نژاد به عراق در آینده نزدیک انجام نمی‌شود.
وی در گفت‌وگو با الشرق‌الاوسط - چاپ لندن بیان کرد که اطلاعی از این سفر ندارد و بعید می‌داند که فعلاً این سفر انجام شود.
به گزارش ایسنا، الموسوی ادامه داد که رئیس جمهور ایران پیش‌تر درخواست سفر به عراق را داشت اما بنا بر دلایل پروتکلی از جمله این که رئیس جمهور (عراق) مسئول دعوت بوده و اکنون وضعیت جسمانی‌شان هم‌چنان مثل گذشته است، این سفر انجام نشد و تغییری هم در آن صورت نگرفت.

 


آخرین روز کاری محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس‌جمهور مصادف با روز جهانی قدس شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که در طول هشت سال گذشته موضع‌گیری‌های قاطع احمدی‌نژاد درباره مسئله فلسطین و مسائل جهان اسلام همواره کانون توجهات سران کشورها و رسانه‌ها بوده است.
از آنجا که روز 12 مرداد به عنوان روز برگزاری مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی توسط رهبر معظم انقلاب تعیین شده است بنابراین 11 مرداد که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و مصادف با روز جهانی قدس است، آخرین روز کاری محمود احمدی‌نژاد و همکارانش در قوه مجریه خواهد بود.

 


اندیشکده آمریکایی امنیت ملی «ترومن» خواستار عذرخواهی واشنگتن از ایران به خاطر حمله به هواپیمای مسافربری ایران در سال 1367 شد.
کریستین کوپر نویسنده این یادداشت خاطرنشان می‌کند: در بازخواهی علنی که از نوارهای ناو «یو اس اس وینسنس» صورت پذیرفته مشخص شده هواپیمای «ایران ایر 655» در مسیر هوایی تجاری قرار داشته و کد ترانسپوندر بین‌المللی هواپیماهای غیرجنگی را مخابره می‌کرده است. این هواپیما هم چنین در حال دور شدن از ناو «وینسنس» بوده است، تنها 45 ثانیه بعد «یو اس اس وینسنس» با شلیک هم‌زمان دو موشک زمین به هوا هواپیمای ایرباس ای300 را به سرعت به دو نیم کرد و تمام 290 سرنشین آن را کشت.
به گزارش «تیک» وی می‌افزاید: ریگان، در پاسخ به این اتفاق در بیانیه‌ای 151 کلمه‌ای این رخداد را اقدام صحیح دفاعی خواند و به خانواده‌های گروه پروازی و مسافران تسلیت گفت اما برای این موضوع واقعا عذرخواهی نکرد. «هاشمی رفسنجانی» به درستی از اقدام تلافی‌جویانه علیه این جنایت آمریکا سخن گفت آیا لازم است که از کنگره امروز عذرخواهی کند؟ و یا شاید بیانیه‌ای از سوی رئیس‌جمهور کافی باشد؟ و شاید به بیانیه‌ای از سوی «کمیته روابط خارجی سنا» یا بیانیه‌ای توسط یک نماینده کنگره هم بتوان اکتفا کرد؟
تحلیلگر اندیشکده امنیت ملی ترومن تأکیدکرد: چه طور است که من، به عنوان یک شهروند آمریکایی، شروع کننده باشم؟ من متأسفم که کشورم 25 سال پیش مرتکب خطایی شد که به کشته شدن شهروندان بی‌گناه شش کشور، که بیش‌ترشان از ایران بودند، انجامید. من متأسفم که پیچیدگی‌های جنگ ایران و عراق به احتمال بسیار موجب شد روند اخلاقی و صحیح عذرخواهی رسمی آمریکا از ایران رخ ندهد و من متأسفم که سقوط پرواز 655 ایران‌ایر موجب شد تا آن چه که می‌توانست پس از روابط با عربستان سعودی مهم‌ترین روابط آمریکا در منطقه محسوب شود در سایه سرد و طولانی بدبینی فرو رود. من متأسفم که آمریکا مرتکب چنین خطایی شد و هنوز هم باید برای جبران آن تلاش کند.
کوپر در پایان نوشت: زمان آن فرا رسیده که آمریکا با نشان دادن حسن نیت آغازگر بهبود روابط با ایران باشد و بدون این که موضوعی موجب رنجش طرفین شود در را به روی روابطی نو با دولت «حسن روحانی» بگشاید. آیا عذرخواهی آمریکا در سال 2013 می‌توان فرصت از دست رفته را دوباره بازگرداند؟ احتمال این اتفاق ضعیف است.

 


نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای چندمین بار خواستار تشدید فشار غرب بر ایران شد و گفت غرب نباید فریب انتخابات ایران و حسن روحانی را بخورد.
وی در سخنانی که طبق معمول بوی گزافه‌گویی می‌دهد گفته است: «با توجه به پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران،‌ تشدید تحریم‌های اقتصادی و ارائه یک گزینه نظامی معتبر علیه این کشور بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد تا از برنامه اتمی خود دست بردارد.»
نخست‌وزیر اسرائیل می‌افزاید: «یک ماه از انتخابات ریاست جمهوری ایران گذشته و ایران هنوز با سرعت بسیار به سمت توسعه توانایی‌های اتمی پیش می‌رود. ایران روند پالایش غنی‌سازی (اورانیوم) خود را توسعه داده و به طور همزمان در حال ساخت رآکتور تولید پلوتونیوم است».
او همچنین گفت ایران باید همه فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند و همه (اورانیوم) غنی شده را از مرزهای کشور خارج نماید و نیروگاه غنی‌سازی غیرقانونی قم را تعطیل کند.
نتانیاهو همچنین در مصاحبه با سی‌بی‌اس گفت: «ساعت اسرائیل در برابر ایران تندتر از ساعت آمریکایی‌ها کار می‌کند زیرا ما فاصله (جغرافیایی) کمی با ایران داریم؛ می‌توانیم آسیب بیشتری ببینیم و لذا فوریت مسئله برای ما به نسبت آمریکایی‌ها متفاوت است».
نتانیاهو به باب شیفر مجری قدیمی سی‌بی‌اس گفت: «من از کشورم در برابر رژیمی که ما را به نابودی دوباره تهدید می‌کند، دفاع می‌کنم».
نتانیاهو آمریکا را نیز به برداشتن گام‌های جدی‌تر در برابر ایران فرا خواند و گفت: «مهم این است که سران تهران بفهمند که بعد از انتخابات‌شان، سیاست (فشار و تحریم علیه ایران) فرقی نمی‌کند».
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، رئیس جمهوری منتخب ایران را «ابزاری» برای رسیدن به بمب اتمی ایران نامید و گفت «او لبخند می‌زند و ایران بمب می‌سازد».
نتانیاهو به سی‌بی‌اس گفت: «روحانی از احمدی‌نژاد انتقاد می‌کند که چرا گرگی در پوست گرگ بوده است. او گرگی در لباس میش است»(!)
یاوه‌گویی نتانیاهو در حالی است که او بهتر از هرکس می‌داند در صورت ارتکاب کوچک‌ترین خطایی، حیفا و تل‌آویو با خاک یکسان خواهند شد. در عین حال براساس تقسیم کار انجام شده، چون دولت آمریکا رأساً نمی‌خواهد با اعتبار خود بازی کرده و درباره اقدام نظامی بلوف بزند، ‌مسئولیت این کار معمولاً به رژیم صهیونیستی- سگ زنجیری آمریکا- سپرده می‌شود تا به اصطلاح کفه داشته‌ها و تهدیدهای آمریکا مقابل ایران سنگین‌تر شود.
پیش از این کسانی چون مئیر داگان (رئیس سابق سرویس جاسوسی اسرائیل) تصریح کرده‌اند که امثال نتانیاهو زیاد پارس می‌کنند اما قادر به گاز گرفتن نیستند.
رژیم صهیونیستی هم تنها رژیم اشغالگر در دنیا محسوب می‌شود که به ضرب و زور نسل‌کشی و قتل عام زنان و کودکان بی‌گناه به حیات ننگین خود تداوم می‌بخشد.

 


سخنگوی ستاد انتخاباتی دکتر عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری با انتقاد از اصلاح‌طلبان گفت آنها چند روز یکبار تحلیل‌های خود را عوض می‌کنند. خامسیان تصریح می‌کند که عارف تنها نامزد اصلاح‌طلبان بود و روحانی اصلاح‌طلب نیست.
علیرضا خامسیان در مصاحبه با خبرگزاری دانشجو با تاکید بر اینکه عارف در شرایط قهر و تحریم اصلاح‌طلبان نامزد شد، گفت: خیلی از دوستان در جبهه اصلاحات متاسفانه تحلیل درستی از شرایط سیاسی نداشتند و متاسفانه در عرض چند روز تحلیل‌هایشان متفاوت می‌شد یک روز از عدم شرکت حرف می‌زدند، یک روز از تحریم انتخابات می‌گفتند و روز دیگر از شرکت در انتخابات سخن می‌گفتند. در طی یکی دو هفته مانده به انتخابات، اگر دقت کرده باشید برخی از افراد اصلاح‌طلب تغییر تحلیل‌هایشان بسیار زیاد بود و این مناسب یک کنش‌گر سیاسی نیست.
مسئول روابط عمومی دفتر عارف در توضیح اینکه چرا عارف تنها نامزد اصلاح‌طلبان بود می‌گوید: وقتی که ثبت‌نام آغاز شد و آقای عارف ثبت‌نام کردند، برخی از چهره‌های دیگر از جمله آقای شریعتمداری نیز ثبت‌نام کرده و وارد عرصه انتخابات شدند. آقای مهرعلیزاده و اسحاق جهانگیری هم که قرار بود، کاندیدا شوند، در صحنه حضور پیدا نکردند و قرار بود که بین این چهار نفر اجماع صورت بگیرد. اما در میانه اجماع آقای هاشمی وارد عرصه انتخابات شد در چنین شرایطی آقای عارف تنها کاندیدای اصلاح‌طلبان بود.
این همکار نشریات اصلاح طلب در ادامه می‌گوید: تنها کسی که خود را در میان هشت نامزد انتخابات اصلاح‌طلب می‌دانست کسی غیر از آقای عارف نبود. آقای روحانی هم گفته بودند که من اصلاح‌طلب نیستم و فردی اعتدال‌گرا هستم و صراحتا اعلام کردند که من از کلمه «فراجناحی» خوشم می‌آید. پس این مسئله نشان می‌دهد که تنها کاندیدای اصلاح‌طلب دکتر عارف بود.
وی در پاسخ این سؤال که نهایتا آقای عارف به نفع آقای روحانی کنار کشیدند؟ می‌گوید: این سؤال را از خود آقای دکتر بپرسید. ولی مشخصا کناره‌گیری آقای عارف موجب پیروزی آقای روحانی شد. ایشان در بیانیه‌شان اعلام کردند که به خاطر مرقومه‌ای که آقای خاتمی به ایشان دادند و به خاطر دوری از انشقاق در جریان اصلاح‌طلبی به خواست آقای خاتمی از انتخابات کنار می‌کشند.
رئیس ستاد انتخاباتی عارف در این مصاحبه از کرباسچی دبیرکل کارگزاران به خاطر پیش‌دستی بر شورای مشورتی اصلاح‌طلبان و اعلام حذف عارف انتقاد کرد.

 


همراهی برخی چهره‌های سیاسی و اقتصادی با رئیس‌جمهور منتخب در دیدار از مجلس این احتمال را تقویت کرده که شماری از آنها به عنوان وزیر به مجلس معرفی خواهند شد یا احتمالا در دیگر بخش‌های کابینه یازدهم به کار گماشته خواهند شد.
در جریان دیدار روز یکشنبه دکتر روحانی با نمایندگان مجلس، شماری از چهره‌های سیاسی و اقتصادی و از جمله محمد شریعتمداری، محمدباقر نوبخت، اکبر ترکان، محمدرضا نعمت‌زاده، محمود واعظی، محمد فروزنده و اسحاق جهانگیری وی را همراهی کردند. حسین فریدون، علی ربیعی، محمدجواد ظریف، حسام‌الدین آشنا، محمد نهاوندیان، علی یونسی، مرتضی بانک، امیرحسین زمانی‌نیا، علی عسکری، سیدمحمود علوی و محمدرضا صادق از دیگر مشاوران همراه روحانی در این دیدار بودند.
این در حالی است که بنا بر برخی گزارش‌ها 3 کمیته سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اجتماعی شامل 13 کارگروه مشغول فهرست کردن نامزدهای احتمالی تصدی وزارت و معاونت هستند که توسط افرادی مانند یونسی، مسجدجامعی، توفیقی، نهاوندیان، صالحی، ربیعی، واعظی و ترکان مدیریت می‌شود.
به گفته علی عسکری مشاور پارلمانی دکتر روحانی، پانصد نفر در زیرمجموعه کارگروه‌ها مشغول فعالیت می‌باشند.
در همین حال حسین-ن رئیس کمیته اطلاع‌رسانی حزب منحله جبهه مشارکت که در خارج از کشور اقامت دارد در مصاحبه با بی‌بی‌سی و در پاسخ به این سؤال که اصلاح‌طلبان از روحانی درباره ترکیب کابینه چی می‌خواهند؟ افزود: اصلاح‌طلبان سهم نمی‌خواهند اما مطالبه دارند.
وی خاطرنشان کرد: آقای روحانی تیم‌های نسبتا خوبی را برای وزرا انتخاب کردند و مشورت‌های خوبی می‌گیرند اما اینکه در نهایت چی بیرون خواهد آمد همه منتظر هستیم ببینیم.
این چهره فعال در فتنه 88 در عین حال بدون اشاره به نقش حزب متبوع خویش در تبدیل فضای سیاسی به فضای ضدامنیتی گفته است: یکی از آسیب‌های جدی که ما و به خصوص چهار سال گذشته با آن مواجه بودیم سایه امنیتی است که بر حوزه‌های مختلف کشور سنگینی می‌کند و روحانی باید این فضای امنیتی را برطرف کند.

 


مشاور سابق پنتاگون، سازمان منافقین را فرقه‌ای دغل‌باز و چندش‌آور برای مردم ایران توصیف کرد.
مایکل روبین محقق مؤسسه امریکن اینترپرایز در مجله کامنتری به افتضاح آخرین میتینگ منافقین با حضور افراد غیر ایرانی اشاره کرد و نوشت: بیزاری از سازمان مجاهدین خلق ]منافقین] از جمله موضوعاتی است که مردم ایران درباره آن اتفاق‌نظر دارند. من پیش از این به ایران رفته و با عموم مردم صحبت کرده‌ام. اقدامات تروریستی این گروه که منجر به کشته شدن نه تنها مسئولین جمهوری اسلامی بلکه شهروندان معمولی شد، علاوه بر پذیرفتن کمک از صدام پس از حمله عراق به ایران، این گروه را از چشم مردمی که ادعا می‌کند نماینده آنهاست انداخت.
وی که 2 سال در پنتاگون به‌عنوان مشاور در امور ایران و عراق فعالیت کرده، در ادامه مقاله خود با اشاره به حذف گروهک منافقین از لیست گروه‌های تروریستی پس از خرید حمایت‌های مسئولین آمریکایی توسط این گروهک ادامه داد این عمل از آنها یک گروه دمکراتیک نمی‌سازد.
روبین همچنین به روایت دانشجوی قرقیز از حضور در تجمع منافقین در ویلپنت اشاره نمود و افزود: به نظر می‌رسد که رؤسای این گروه، حال باید علاوه بر پولی که به سخنرانان می‌پردازند تا در تجمع‌هایشان به مدح آنان بپردازند به مخاطبینشان هم پول بدهند.
وی افزود: مجاهدین خلق نه تنها یک فرقه چندش‌آور است که حاضر است برای جلب حمایت، بدون در نظر گرفتن سابقه‌اش هر چیزی بگوید، بلکه یک پوسته تو خالیست.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10