(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 25 تـیـر 1392 - شماره 20543

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
تقدیر احمدی‌نژاد از ۲۴ فعال حوزه زنان و خانواده
پای درس علی(ع)
اخبار ادبی و هنری
ثبت 6 آیین سنتی استان مرکزی در فهرست آثار ملی کشور
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: 42طرح کلان ملی در دانشگاه‌های کشور در حال اجراست
نماینده مردم بردسکن و کاشمر در مجلس شورای اسلامی:
معادن غنی منطقه همچنان بکر و بدون‌توجه رها شده است
استقبال نامتعارف شورای‌اداری قاین از استاندار
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس خبر داد
آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب ارس در هفته جاری
تلاش نیروی انتظامی برای تحقق شعارهای رئیس‌جمهور منتخب
اختراع دستگاه استحصال اسانس‌های‌گیاهی بدون استفاده از آب در کاشان
دانش‌آموز مشهدی مدال نقره المپیاد جهانی کامپیوتر استرالیا را کسب کرد
طراحی و ساخت تانکرهای حمل اسید با جداره پلی‌اتیلن در کشور
در آذربایجان شرقی خانوارهای شهری مناطق زلزله‌زده تسهیلات بلاعوض گرفتند
آغاز کار برداشت فندق درگیلان
پیوند اعضای بدن دختر کاشانی به 6 بیمار نیازمند
در ورامین انجام شد
تشییع پیکر اولین یادگار شهید 15خرداد 42
هفتمین روز اجرای سمفونی‌جیرجیرک‌ها در دهلران
افشاگری تحلیلگر آمریکایی: ارتباط مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا با آیپک پیرامون تحریم ایران
با هدف ارتقای روابط تهران- لندن
درخواست جک استراو برای سفر به ایران
تاکید ماهاتیر محمد بر روابط دوستانه و برادرانه مالزی و ایران
همزمان با جشن گلریزان صورت گرفت
کمک 120 میلیون تومانی رهبر انقلاب برای آزادی زندانیان نیازمند
پیش ثبت نام جدید اعزام به عتبات عالیات آغاز شد
کوفی عنان خواستار حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 شد
اهدای خون در ماه رمضان را فراموش نکنید
كوهنوردان ايراني مسير كوه نور تا غار حرا را پاكسازي كردند
علاءالدین بروجردی: پرونده حادثه 22 بهمن قم تحویل هیئت رئیسه مجلس شد
رئیس کمیسیون اصل 90: دولت یازدهم می‌تواند با ارائه متمم مشکل بودجه را حل کند
قاضی باقری: شاکی مجری معروف صدا و سیما رضایت داد
   


حضرت امام خمینی(ره): ما همه زنده‌ایم برای احیای سنت پیغمبر اسلام(ص) و احیای قرآن کریم و باید دِین خودمان را به اسلام ادا کنیم. تا همه احکام اسلام جریان پیدا نکند، ما در راهیم.

 


طی مراسمی با حضور رئیس‌جمهور از ۲۴ تن از فعالان حوزه زنان و خانواده تقدیر و قدردانی شد.
در این مراسم که روز گذشته و در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، زنانی که به عنوان معاون رئیس جمهور تاکنون فعالیت کرده‌اند، نمایندگان زن مجلس، زنانی که به عنوان مشاورین وزیر تاکنون در دولت فعالیت کردند و همچنین زنانی که سمتی به عنوان معاونین وزیر داشتند، مورد تقدیر قرار گرفتند.
محمود احمدی نژاد رییس جمهور کشورمان در این مراسم با اشاره به لزوم قدردانی از همکاران خود در دولت، گفت: شايد بنده غير از خدا و امام عصر (عج) تنها کسي هستم که زحمات همکاران خود و خانواده هاي آنان را از نزديک ديده ام ؛ همکاران من واقعاً خود را براي انقلاب و خدمت به مردم وقف کرده اند و تشکر از آنها وظيفه بنده است.
وی افزود: بنده زماني که مي بينم نه تنها کسي از تلاش هاي اعضا دولت تشکر نمي کنند بلکه هزاران حنجره و بلندگوي بي انصاف بسيج شدند که خدمات بي نظير آنان را زير سوال ببرند وظيفه دارم که از آنان تشکر کنم و اين جز ويژگي‌هاي اين دولت است.
احمدي نژاد خاطر نشان کرد: به خدا اگر امکان اجرايي آن وجود داشت از همه همکارانم در سراسر کشور نفر به نفر حضوري تشکر مي کردم.
به گزارش فارس، در این مراسم علاوه بر رئیس جمهور، خانم فراحی همسر رئیس جمهور، فاطمه بداغی معاون حقوقی رئیس جمهور و همچنین مجتهدزاده رئیس مرکز امور زنان و خانواده رئیس جمهور حضور داشتند.

 


از همنشینی با فاسقان بپرهیز!
امیرالمؤمنین علی(ع) خطاب به حارث همدانی:
از همنشینی با فاسقان بپرهیز!
زیرا، شر به شر می‌پیوندد
خداوند را گرامی بدار و دوستان خدا را دوست (خود) بشمار.
و از خشم بپرهیز که لشکر بزرگ شیطان است.
نهج‌البلاغه- نامه 69

 


انتشار استفتائات رهبر انقلاب
در یک کتاب
استفتائات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در یک کتاب منتشر شد.
به گزارش فارس، کتاب اجوبه الاستفتائات رهبر معظّم انقلاب شامل پاسخ‌های معظّمٌ‌له به سؤالات شرعی مقلدان در موضوعات مختلف می‌شود.
احکام تقلید، احکام طهارت، احکام نماز، احکام روزه، احکام خمس، انفال، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، کسب‌های حرام، شطرنج و آلات قمار، موسیقی و غنا، رقص، دست زدن، فیلم و عکس نامحرم، آنتن‌های ماهواره‌ای، تئاتر و سینما، نقاشی و مجسمه‌سازی، سحر و شعبده و احضار ارواح و جن، بخت‌آزمایی، رشوه، مسائل پزشکی، تعلیم و تعلم و آداب آن، حقوق چاپ تالیف و کارهای هنری، تجارت با غیرمسلمان، کار کردن در دولت ظالم، لباس شهرت و احکام پوشش، تقلید از فرهنگ غربی، مصرف دخانیات و مواد مخدر، تراشیدن ریش، حضور در مجلس معصیت، دعانویسی و استخاره، احیاء مناسبت‌های دینی، مسائل متفرقه تجارت، احکام ربا، حق شفعه، اجاره، ضمان، رهن، شرکت، هبه، دین و قرض، صلح، وکالت، صدقه، عاریه و ودیعه، وصیت، غصب، حجر و نشانه‌های بلوغ، مضاربه، احکام بانک‌ها، قوانین و مقررات دولتی، وقف و احکام قبرستان و ... از موضوع‌هایی هستند که رهبر انقلاب در این کتاب به آنها پاسخ داده‌اند.
شکایت از تلویزیون آمریکا
به خاطر شیوع اتهامات نژادپرستانه
خطوط هوایی «ایشیانا» در کره‌جنوبی که مالک هواپیمای حادثه‌دیده در آمریکا است، قصد دارد از یک شبکه تلویزیونی در آمریکا شکایت کند.
به گزارش ایسنا، درحالی که کمتر از دو هفته از حادثه سقوط یک فروند هواپیمای بوئینگ 777 شرکت هوایی "ایشیانا" در فرودگاه سانفرانسیسکو می‌گذرد، مقامات این شرکت تصمیم به شکایت از شبکه تلویزیونی مستقر در سانفرانسیسکو را دارند که با طرح اتهامات جعلی و همچنین توهین نژادی به چهار خلبان این هواپیما، اعتبار این خط هوایی را خدشه‌دار کرده است.
همچنین در برنامه‌ای که روز جمعه از این شبکه تلویزیونی پخش شد، اسامی تعدادی از قربانیان در کنار تصاویر سوخته هواپیما به اشتباه بیان شد. البته مسئولان شبکه بلافاصله از این اقدام عذرخواهی کردند، اما فایل ویدئویی این برنامه به سرعت روی شبکه جهانی اینترنت منتشر شد.
حادثه سقوط هواپیمای بوینگ 777 خط هوایی "ایشیانا" در سافرانسیسکو منجر به کشته شدن سه نفر و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر شد. این هواپیما حامل 16 خدمه پرواز و 291 مسافر بود.
تلاش لابی صهیونیستی
برای جلوگیری از پخش یک سریال
محسن العلی تهیه‌کننده سریال تاریخی «خیبر» از فشار لابی‌های صهیونیستی برای ممانعت از پخش آن خبر داد و گفت: لابی صهیونیستی نامه‌های بسیاری را برای اوباما و دولت آمریکا ارسال کرده است تا جلوی پخش این سریال را بگیرند.
به گزارش فارس، سریال تاریخی «خیبر» که این روزها در کشورهای عربی به روی آنتن می‌رود، معرف چهره نفاق و یهود است و جنگ‌های یهودیان و توطئه‌های آنها علیه اسلام در دوران زندگی رسول اکرم(ص) و ایجاد اختلاف توسط آنان بین انصار و مهاجرین را به تصویر کشیده است.محسن العلی تهیه‌کننده این سریال تاریخی اما در گفت‌وگو با روزنامه الیوم السابع از فشار لابی‌های صهیونیستی برای ممانعت از پخش آن خبر داد.
وی گفت: لابی صهیونیستی نامه‌های بسیاری را برای اوباما و دولت آمریکا ارسال کردند تا جلوی پخش این سریال را بگیرند؛ آنها در این نامه‌ها سریال «خیبر» را متهم به توهین به یهودیت، کمونیسم و اسلام می‌کردند در حالیکه این سخنان اساسا نادرست است.
تهیه‌کننده این سریال تلویزیونی افزود: این سریال که دارای پیام‌هایی به جهان عرب است، حقیقت جامعه یهودی که عهد و قراردادهای خود را نقض می‌کنند به صورت جزئی و مفصل بیان می‌کند.
وی همچنین اتهام توهین این سریال به اسلام را رد و تاکید کرد: این سریال میزان دشمنی یهودیان علیه اعراب از زمان حضرت موسی(ع) را ارائه کرده است و به خیانت آنها در قراردادهای خود در زمان تشکیل نخستین حکومت اسلامی پرداخته است. العلی افزود: سریال خیبر یکی از سریال‌های مهم چند سال اخیر در جهان عرب است که ترفندهای صهیونیست‌ها که صدها سال پیش نیز استفاده می‌شده را به تصویر کشیده است.
وی با بیان اینکه از اتهام‌زنی صهیونیست‌ها علیه سریال نگران نیست، تصریح کرد: این سریال تاریخ یهودیان را مفتضح می‌کند و داستان این سریال پیش از این در سال 2007 در تئاتری به نام «یهودی دریفتر» ارائه شده بود که جلوی آن را گرفتند و از زمان حسنی مبارک یهودیان جامعه مصر ، مراکز فرهنگی این کشور را در دست دارند.
انتقال علی معلم دامغانی به بیمارستان دیگر
علی معلم دامغانی برای ادامه درمان به بیمارستان دیگری منتقل شد.
به گزارش تسنیم،‌ علی معلم دامغانی رئیس فرهنگستان هنر که به علت عارضه مغزی از جمعه 21 تیر در بیمارستان شهدای تجریش بستری شده بود،‌ به بیمارستان مهر منتقل شد.
نیک‌منش داماد علی معلم با اعلام این خبر به تسنیم،‌ گفت: روز گذشته یکی از دوستان علی معلم که از پزشکان بیمارستان مهر است،‌ به عیادت وی آمده بود‌، در جریان عیادت ایشان پیشنهاد انتقال پدر به بیمارستان مهر را دادند. پس از آن به اصرار شخص آقای معلم این انتقال انجام شد.
وی افزود: بیمارستان شهدای تجریش نیز رسیدگی و مراقبت‌های ویژه را به خوبی انجام داده بودند،‌ از آن‌جایی که همسرم از کادر پزشکی این بیمارستان است،‌ ما در وهله نخست پدر را به این بیمارستان آورده بودیم.
وی با اشاره به روند درمانی معلم گفت: خوشبختانه حال عمومی وی رو به بهبود است،‌ پس از بستری شدن در بیمارستان مهر نیز اقدامات اولیه درمانی در حال انجام است.
تولید کتابخانه دیجیتال شیعه توسط آخوند چینی
حجت‌الاسلام و‌المسلمین عسگر آقایی که همگان او را به لقب «آخوند چینی» می‌شناسند، اقدام به تولید نخستین کتابخانه دیجیتال شیعه به زبان چینی نمود.
وی در معرفی نخستین کتابخانه دیجیتال شیعه به زبان چینی عنوان کرد: در این کتابخانه بیش از 35 هزار صفحه درباره اسلام، شیعه، قرآن، احکام شیعه، اعتقادات، اهل بیت (ع)، فرهنگ لغت (چینی به فارسی، فارسی به چینی، عربی به چینی و انگلیسی به چینی)، دوره آموزش زبان چینی به فارسی و فارسی به چینی موجود است.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین آقایی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب اظهار کرد: بخش مربوط به ایران در این نرم‌افزار شامل موضوعاتی چون مناظر دیدنی ایران، رهبران ایران، شاعران ایرانی، ترجمه مثنوی معنوی، دیوان حافظ، بوستان و گلستان سعدی است.
وی دو زبانه بودن را یکی از قابلیت‌های این نرم‌افزار دانست و افزود: این نرم‌افزار دارای منوی فارسی و چینی است. به‌علت چند‌کاربره بودن این کتابخانه دیجیتال، نقشه ایران به زبان چینی و نقشه مساجد چین هم در آن موجود است. او افزود: این نرم‌افزار که برای نخستین‌بار در جهان اسلام تولید شده است، در جشنواره ایده‌های نوین تبلیغی بخش رسانه‌های دیجیتال در سال 90، رتبه دوم را در کشور به‌دست آورد.
گفتنی است، بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از شنبه (15 تیر‌) در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در حال برگزاری است. این نمایشگاه به مدت یک‌ ماه از ساعت 17 تا 24 میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

 


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: شش آیین مذهبی این استان در سال جاری در فهرست آثار ملی معنوی کشور ثبت شد.
مجتبی رضوانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: 10 آیین عاشورایی استان به منظور ثبت در فهرست آثار ملی کشور ارسال شده بود که از این تعداد 6 اثر ثبت معنوی شدند.
وی ادامه داد: آیین سنتی نخل‌گردانی خمین به شماره ثبت 691، آیین نخل‌گردانی نراق دلیجان به شماره ثبت 695، آیین نخل‌گردانی تفرش به شماره 692، علم بران تفرش به شماره ثبت 693، مراسم تعزیه گرکان به شماره ثبت 694 و علم گردانی روستای هزاوه به شماره ثبت 696 به عنوان شش اثر معنوی این استان به ثبت رسیده‌اند.
رضوانی اظهار کرد: نخل تابوت واره‌ای است که در عزاداری ماه محرم از آن استفاده می‌شود و سابقه این آیین در خمین به بیش از 400 سال می‌رسد.
وی عنوان کرد: مراسم سنتی علم‌گردانی روستای هزاوه نیز که بیش از سه قرن قدمت دارد هر ساله در اول محرم در روستای هزاوه آغاز می‌شود و تا روز دهم محرم ادامه دارد و در این مراسم علم به تک تک خانه‌ها رفته و در آن مردم نذورات خود را به علمدار برای کمک به هیئت داده و دستمالی به علم می‌بندند و کسانی که مشکل یا حاجتی دارند دستمالی از آن باز می‌‌کنند.
رضوانی اضافه کرد: همچنین مراسم نخل‌گردانی تفرش نیز در روز عاشورای حسینی در محله فم این شهرستان برگزار می‌شود. در این مراسم افراد مسن و پیشکسوت‌های محله نخل را تزیین کرده و در مراسم عزاداری هر یک از اعضای طایفه ساکن محله زیر یکی از تیرهای نخل را می‌گیرند و در پیشاپیش هیئت‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی به حرکت در می‌آیند.

 


معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 42طرح کلان ملی در 60 دانشگاه، پژوهشگاه و موسسات تحقیقاتی کشور در حال اجراست.
محمدمهدی نژادنوری عصر یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: امسال نخستین اعتباری که در چارچوب بودجه مصوب شده برای طرح‌های کلان ملی اختصاص یافت شامل 70 میلیارد ریال بود که با توجه به میزان پیشرفت طرح‌ها به دانشگاه‌ها پرداخت شد.
وی ادامه داد: سایر اعتبارات شامل دو بخش قطعی و مشروط است که اعتبارات قطعی حدود دو هزار میلیارد ریال و اعتبارات مشروط منوط به مازاد درآمد نفتی کشور معادل 500 میلیون دلار است.
به گفته وی، از 500 میلیون دلار، 400 میلیون دلار برای طرح‌های کلان ملی و یکصد میلیون دلار برای تجهیزات مربوط به صنعت درنظر گرفته شده است.
مهدی نژادنوری افزود: قصد داریم همه دانشگاه‌های کشور اعم از دولتی، آزاد، پیام نور، علمی و کاربردی و غیرانتفاعی درگیر طرح‌های کلان ملی و فعالیت‌های پژوهشی شوند.
وی با اشاره به اینکه طرح‌های کلان ملی در زمینه‌های مختلفی مانند طراحی و ساخت هواپیمای جت 150 نفره، شیرین‌سازی آب، سلامت، انرژی و افزایش برداشت از ذخایر نفت و گاز است، تصریح کرد: اگر برداشت از ذخایر نفت و گاز تا یک درصد افزایش یابد و یک بشکه نفت 100 دلار باشد، سرمایه ملی ما حدود 700 میلیارد دلار افزایش می‌یابد.
وی درباره توسعه پارک‌های علم و فناوری گفت: هم‌اکنون 31 پارک علم و فناوری و 130 مرکز رشد با سه هزار و 200 شرکت دانش‌بنیان و 25 هزار فناور در کشور فعال است.
معاون وزیر علوم افزود: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به 20‌هزار و تا پایان سال 1404 به 50 هزار شرکت برسد.

 


بردسکن- خبرنگار کیهان:
نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی گفت: معادن غنی مس و دیگر معادن بردسکن همچنان بکر و بدون توجه رها شده است و حرکت لاک‌پشتی روی این معادن نمی‌تواند نظر مردم را تامین کند.
محمد اسماعیل‌نیا گفت: ده‌ها معدن از جمله معادن مس تکنار و علی‌آباد و سایر معادن منطقه بردسکن نیاز به توجه ویژه و ساماندهی بیشتر این منابع خدادادی بکر دارد.وی افزود: ورود کارشناسان خبره می‌تواند تحولات چشمگیری را بر روی معادن غنی این شهرستان ایجاد کند.عضو مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: کارگروه معادن استان باید در بردسکن تشکیل شود و مسئولان استانداری و مدیران‌کل دستگاه‌های ذیربط شرکت داشته و در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.نماینده شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عناصر بسیار کمیابی در بردسکن وجود دارد که در دنیا جزو معادن نادر است.وی گفت: معادن مس تکنار و علی‌آباد در فاصله 30 کیلومتری بردسکن و در بخش انابد این شهرستان واقع شده و دارای 150 هکتار وسعت است.

 


قاین- خبرنگار کیهان:
در پی سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان قاین، شورای اداری شهرستان در کیلومتر پنج جاده قاین- بیرجند به استقبال وی دعوت شدند.
به دستور شرافتی‌راد فرماندار قاینات اعضا و روسای ادارات شهرستان قاین دعوت به حضور در محل استقبال از قهرمان رشید استاندار خراسان جنوبی شدند.استاندار خراسان جنوبی برای افتتاح 58 واحد مسکونی زنان بی‌سرپرست و معلولین تحت پوشش بهزیستی به این شهرستان سفر می‌کرد.
در این مراسم استقبال 35 خودرو سواری اداری استاندار را تا محل افتتاحیه همراهی کردند.
این مراسم استقبال تا ساعت 30/11 دقیقه ظهر ادامه داشت و روسای ادارات در محل کار خود حضور نداشتند و این امر باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای ارباب رجوع در ساعات اداری ماه مبارک رمضان شد.
در این مراسم فرماندار قاینات به قهرمان رشید لوح خدمت اهدا و وی نیز در سخنانی پایان روزهای کاری خود را اعلام کرد.

 


نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس گفت: این هفته شاهد اجرای عملیات انتقال آب ارس خواهیم بود.
محمد حسن‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرند اظهار کرد: انتقال آب رودخانه ارس به جلفا، مرند، شبستر و دشت تبریز از آرزوهای دیرینه مسئولان و مردم استان است و این طرح مهم زیربنایی با تصویب هيئت دولت، و در سفر دوم استانی رئیس جمهور نیز جزو مصوبات مهم بود.
وی افزود: در جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت نیرو و سرمایه‌گذار خارجی با اعتباری بالغ بر 875‌میلیون یورو معادل 40 هزار میلیارد ریال عقد قرارداد با سرمایه‌گذار خارجی امضا شد و در این هفته شاهد اجرای عملیات این طرح خواهیم بود.
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس ادامه داد: طبق این قرارداد 15 هزار هکتار از دشت‌های هرزندات و یکانات مرند زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت و آب مورد نیاز 8 شهر و 81 روستا نیز تأمین خواهد شد.
طرح انتقال آب رودخانه ارس به دشت‌های مرند بیش از 7 سال پیش آغاز شده اما به علت کمبود اعتبارات و نبود سرمایه‌گذار راکد مانده بود که در جلسه ویژه‌ای با حضور مسئولان وزارت نیرو و سرمایه‌گذار خارجی در ماده 75 قانون برنامه و بودجه زیر پیمان رفت و با پیگیری‌های مستمر حسن‌نژاد، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس، این هفته عملیات اجرایی این طرح مهم و زیربنایی آغاز می‌شود.
با اجرای این طرح علاوه بر تحت پوشش قرار دادن 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت‌های مرند آب شرب بیش از 8 شهر و 81 روستا نیز تأمین و برای 46 هزار نفر نیز فرصت شغلی فراهم خواهد شد.

 


شیراز - خبرنگار کیهان:
نیروی انتظامی روند همکاری با رئیس‌جمهور منتخب را مانند روسای جمهور گذشته ادامه می‌دهد.
سرتیپ دوم سیروس سجادیان فرمانده انتظامی استان فارس با بیان همکاری نیروی انتظامی جهت تحقق شعارهای رئیس‌جمهور منتخب گفت: همه کسانی که در برگزاری انتخابات نقش‌آفرینی کردند به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.
وی با بیان اینکه هیچ‌گونه مشکل امنیتی در ایام انتخابات در فارس رويت نشد، اظهار داشت: همکاری و هماهنگی مسئولان ستادهای انتخاباتی استان با پلیس، نشان از همدلی و همسویی مردم عزیز در این مقطع زمانی است و اکنون وقت آن است که رقابت‌ها به رفاقت‌ها تبدیل شود.
سجادیان در بخش دیگری از سخنان خویش گفت: امروز نگاه جامعه به نیروی انتظامی به عنوان نیرویی است که با جمع‌نگری و جامعه‌محوری فعالیت خویش را در جامعه انجام می‌دهد.

 


کاشان-خبرنگار کیهان:
دستگاه استحصال عرقیات و اسانس‌‌های گیاهی با استفاده از چرخه بسته هوا و بدون استفاده از آب توسط محقق کاشانی و مسئول گروه تخصصی ماشین‌آلات کشاورزی انجمن گیاهان دارویی کاشان اختراع شد.
سید الیاس رزاقی، مخترع این دستگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تحقیقات اولیه برای ساخت دستگاه اسانس‌گیری از سال 88 آغاز شد و نخستین مرحله آزمایش این دستگاه در خرداد ماه امسال با همکاری پردیس آموزش جهاد کشاورزی کاشان انجام شده است.
وی، کاهش مصرف انرژی، تغییر دمای اسانس‌گیری، افزایش کیفیت اسانس و قابل حمل بودن سیستم اسانس‌گیری را از مزایای این روش برشمرد.مسئول گروه تخصصی ماشین‌آلات کشاورزی انجمن گیاهان دارویی کاشان بیان داشت: دو طرح متمایز سیستم گرمایشی (سوخت‌های فسیلی و برق) نیز در این روش موجود و قابل استفاده است.وی تصریح کرد: این طرح با روش‌های معمول اسانس‌گیری سنتی-صنعتی به طور کامل متفاوت بوده و امکان اسانس‌گیری در بازه دمایی متغیر را امکان‌پذیر می‌سازد.رزاقی با اشاره به ثبت این دستگاه عنوان کرد: جنس این دستگاه از استیل است و در حال حاضر این دستگاه برای نخستین بار در کاشان اجرا شده و روش ابداعی آن منحصر به فرد است.

 


مشهد- خبرنگار کیهان:
دانیال مهرجردی دانش‌آموز مشهدی مدال نقره المپیاد جهانی رایانه در استرالیا را کسب کرد.
تیم ملی المپیاد دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران در بیست و پنجمین المپیاد جهانی رایانه که در شهر بریسبن استرالیا و با حضور 299 شرکت‌کننده برگزار شد، در بین 77 کشور جهان موفق به کسب یک مدال طلا، 2 مدال نقره و یک مدال برنز و کسب رتبه ششم شد.
فرزاد عبدالحسینی، کیوان علیزاده وحید و سید حامد ولی‌زاده طوسی از تهران و دانیال مهرجردی از مشهد به عنوان اعضای تیم المپیاد دانش‌آموزی، اعزامی از کشورمان به این دوره از مسابقات بودند، که موفق شدند رتبه ششم المپیاد جهانی رایانه را به خود اختصاص دهند.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
7 دستگاه تانکر ویژه حمل اسید با جداره پلی‌اتیلن PVC توسط سازندگان داخلی و با مشارکت صنعتگران ملی حفاری طراحی و ساخته شد.
رئیس اداره مخلوط مواد شیمیایی ملی حفاری ایران با بیان بی‌نیازی صنعت نفت کشور به مخازن ذخیره‌سازی و تانکر ویژه حمل اسید گفت: در حال حاضر تعداد 7 دستگاه تانکر تحویل شده است و مراحل ساخت و تغییر کاربری 10 دستگاه تانکر، 15 مخزن 20 هزار لیتری و 10 دستگاه تانکر با پوشش لاستیکی برای اسیدکاری گسترده در دست اجراست.
مهندس سعید نجفی به توانمندی‌های ملی حفاری در بخش مخلوط مواد شیمیایی اشاره کرد و گفت: ملی حفاری با در اختیار داشتن متخصصان مجرب و تجهیزات مناسب بزرگترین ارائه‌کننده مخلوط مواد شیمیایی در کشور است و هم‌اکنون به 105 دستگاه حفاری خشکی و دریایی و 19 دستگاه لوله مغزی سیار در چاه‌های هنگام حفاری و بهره برداری، خدمات ارائه می‌دهد.

 


مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی از پرداخت 190 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به 20 هزار و 200 خانواده زلزله‌زده استان خبر داد.
قربان محمدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا مجموع واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در شهرهای زلزله‌زده استان را 21 هزار و 700 واحد اعلام کرد و گفت: 4 هزار و 500 واحد احداثی و بقیه تعمیری هستند.
وی با اشاره به اینکه بازسازی 900 واحد از واحدهای احداثی به پایان رسیده است، افزود: 98 درصد واحدهای تعمیری از بانک تسهیلات دریافت کرده‌اند.
محمدی همچنین با بیان این که در اثر زلزله 21‌مرداد سال گذشته 20 هزار و 400 خانه روستایی استان از یک تا 100 درصد آسیب دیده بود، گفت: 19 هزار و 600 واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند که 18 هزار و 800 واحد از آنها عقد قرارداد کرده‌اند.
وی اعلام کرد: در روستاهای مناطق زلزله‌زده استان 376 میلیارد ریال به 20 هزار و 780 خانوار به صورت بلاعوض پرداخت شده است.
محمدی با بیان اینکه تعهد بنیاد مسکن در بحث بازسازی تا مرحله گچ و خاک است گفت: تاکنون 15‌هزار و 622 واحد تحویل داده شده و بیش از 3‌هزار واحد نیز در دست ساخت است.
مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی همچنین از ساخت و نصب 10 هزار و 500 واحد نگهداری دام در مناطق زلزله‌زده خبر داد و افزود: برای هر واحد دامی 30 میلیون ریال هزینه شده است.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
کار برداشت فندق در گیلان، آغاز شد.
معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اعلام این خبر اظهار داشت: 85 درصد فندق کشور از 16 هزار و 790 هکتار باغ فندق گیلان برداشت می‌شود که شهرستانهای رودسر، املش، سیاهکل، تالش، رودبار و آستارا مهمترین مناطق تولید فندق در استان و کشور محسوب می‌شوند.
ایرج بنیادی با اشاره به اینکه برداشت فندق در گیلان تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد گفت: پیش‌بینی می‌شود باغداران گیلانی در سال جاری با برداشت 20 هزار تن فندق بیش از 500 میلیارد ریال درآمد کسب کنند.
وی نبود صنایع تبدیلی را مهمترین مشکل تولید فندق در استان دانست و افزود: در گیلان فقط یک کارخانه فندق‌شکنی وجوددارد که آن هم نیمه فعال است.
برپایه همین گزارش بررسی‌ها نشان می‌دهد که از محصول فندق درکشورهای پیشرفته بیش از 100 نوع محصول غذایی و آرایشی تهیه می‌شود اما بیشتر فندق تولیدی گیلان به صورت آجیل به مصرف می‌رسد.

 


کاشان- خبرنگار کیهان:
با اهدای اعضای یک بیمار مرگ مغزی در کاشان حیات 6‌ بیمار نیازمند به عضو ادامه یافت.
فریبا فرهادی 17 ساله همزمان با شب نیمه‌شعبان امسال در اثر مشاهده حادثه انفجار مواد محترقه دچار ترس و پس از آن کما شده و به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل شد.
بعد از 10 روز از بستری این بیمار و با اعلام مرگ مغزی از سوی پزشکان، خانواده وی رضایت خود را برای اهدای اعضای بدن وی به بیماران نیازمند پیوند اعلام کردند.
بیمار به بیمارستان امام خمینی تهران برای اهدای کبد، دریچه قلب، دو کلیه، استخوان و تاندون منتقل شد.

 


ورامین- خبرنگار کیهان:
پیکر اولین یادگار شهید 15 خرداد 42 ورامین تشییع و به خاک سپرده شد.
مردم متدین ورامین و حومه صبح دوشنبه پیکر مرحوم علی عرب مقصودی را تشییع کردند و در گلزار شهدای روستای «محمدآباد عرب‌ها»ی ورامین در جوار پدر شهیدش به خاک سپردند. در مراسم تشییع پیکر این مرحوم مسئولان شهر ورامین و پیشوا از جمله امام جمعه پیشوا، اعضای شوراهای شهر و روستا حضور داشتند. مرحوم علی عرب مقصودی در 57 سال زندگی‌اش در این کره خاکی راه پدرش را ادامه داد و یکی از افراد خیر منطقه ورامین به شمار می‌رفت.گفتنی است از شهدای 15 خرداد 42 ورامین 20 فرزند به یادگار مانده که مرحوم علی عرب مقصودی اولین نفر آنان است که به دیار باقی شتافت.

 


دهلران- خبرنگار کیهان:
شهروندان دهلرانی از حضور انبوه جیرجیرک‌ها در شهر خود و هم‌آوایی شبانه آنها به ستوه آمده‌اند.
بیش از یک هفته است جیرجیرک‌ها به خاطر خشکسالی و نبود آب و غذا محل زیست طبیعی خود را ترک کرده و میهمان ناخوانده شهروندان ایلامی بخصوص در دهلران و مهران شده‌اند. حضور پرشمار جیرجیرک‌ها در این شهر مشکلاتی را برای مردم دهلران فراهم کرده است. بویژه در شب‌ها که با یکدیگر هم‌آوا شده و آسایش و آرامش مردم را از بین برده و مزاحمت‌هایی را برای استراحت کردن آنان فراهم می‌کنند. مسئولان دهلرانی برای برطرف کردن مزاحمت‌های جیرجیرک‌ها در محل فرمانداری تشکیل جلسه دادند و مقرر شد شبکه بهداشت و درمان به سم‌پاشی در سطح شهر اقدام کند. اما با گذشت چند روز هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دهلران گفت: به علت عوارض ناشی از سم‌پاشی فعلا این مصوبه فرمانداری را اجرا نکرده‌ایم.

 


«فرانکلین لمب» پژوهشگر منتقد آمریکایی در گزارشی از ارتباط مقامات بلندپایه وزارت خزانه‌داری آمریکا با لابی رژیم صهیونیستی- آیپک- و ارتباط آن با تحریم‌های وضع شده ضد ایران پرده برداشت.
این پژوهشگر آمریکایی در ادامه گزارش افشاگرانه خود با اشاره به ارتباط مقامات ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا با لابی آیپک می‌افزاید:‌«آدام سزوبین» مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری‌ آمریکا از ماه مارس سال گذشته میلادی که در این مقام قرار گرفته است بطور مداوم در جلسات کنگره آمریکا در مورد تحریم‌های وضع شده علیه ایران و همچنین در کنفرانس‌های برگزار شده از سوی لابی آیپک در مورد مسائل ایران و بحران سوریه شرکت کرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، نویسنده در ادامه می‌افزاید:‌ «وی نقش بسیار مهمی در رایزنی برای وضع تحریم علیه دو کشور ایران و سوریه داشته است.» وی در ادامه می‌افزاید‌«این مقام وزارت دارایی آمریکا روابط نزدیکی با «دیوید کوهن» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا دارد و برخی اوقات صحبت‌های دوستانه آنان در مقر لابی آیپک انجام شده است. این دو در مورد تحریم‌های وضع شده علیه ایران مستقیماً نقش داشته‌اند. از دید آنان هر کشوری که موضعی منفی نسبت به رژيم‌صهیونیستی داشته باشد می‌بایستی مشمول تحریم قرار گیرد.»

 

با هدف ارتقای روابط تهران- لندن
درخواست جک استراو برای سفر به ایران


وزیر خارجه اسبق انگلیس گفت قصد دارد برای بهبود روابط ایران و انگلیس به تهران سفر کرده و با رئیس جمهور منتخب گفت‌وگو کند.
«جک‌استراو» وزیر خارجه اسبق انگلیس با استقبال از انتخاب «حسن روحانی» به عنوان رئیس جمهور ایران، گفت قصد دارد به زودی با هدف ارتقای روابط تهران لندن، به ایران سفر کند.
استراو که با شبکه بی‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد گفت امیدوار است سفارتخانه‌های ایران و انگلیس مجدداً بازگشایی شود. وی همچنین از ارسال پیام تبریک به روحانی خبر داد و گفت از آنجا که سفارت انگلیس در تهران تعطیل است، این پیام را از طریق سفارت عمان به رئیس جمهور جدید ایران فرستاده است.
«جک استراو» در حال حاضر نماینده مجلس عوام انگلیس و عضو گروه پارلمانی دوستی ایران و انگلیس است. وی در سال 82 و در زمان آغاز مذاکرات اتمی بین ایران و سه کشور اروپایی، وزیر خارجه انگلیس بود.
استراو که پیش از این در مصاحبه‌های متعدد به تمجید از «حسن روحانی» پرداخته، در مصاحبه با بی‌بی‌سی هم آقای روحانی را شخصیتی حکومتی توصیف کرد «که همیشه می‌دانست درباره چه صحبت می‌کند و کاملاً بر موضوعات مسلط بود».
به گزارش فارس، وزیر خارجه اسبق انگلیس در یکی از مصاحبه‌های پیشین خود آمریکایی‌ها را عامل به نتیجه نرسیدن مذاکرات معرفی کرده بود. وی در این مصاحبه هم گفت اگر در آن زمان توافقی حاصل می‌شد، «ایران با مشکلاتی که در هشت سال اخیر با آن مواجه شده، روبرو نمی‌شد».

 


نخست‌وزیر پیشین مالزی بر روابط دوستانه و برادرانه مالزی و ایران و توسعه همکاری‌ها بین دو کشور تاکید کرد.
ماهاتیر محمد در دیدار با محمدجلال فیروزنیا، سفیر کشورمان در مالزی ضمن تاکید بر نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام، گفت: ما همواره بر روابط دوستانه و برادرانه با ایران و توسعه همکاری‌ها بین دو کشور تاکید نموده‌ایم.
وی که چند روز پیش 88 ساله شد، اظهار کرد: کشورهای اسلامی باید دست از اختلافات بردارند و با توسعه اقتصادی همه جانبه و پیشرفت علمی به تقویت جهان اسلام بپردازند و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نقش عمده‌ای در این زمینه ایفا نماید.
سفیر کشورمان در مالزی در این ملاقات با تبریک ماه مبارک رمضان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در ایران و انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور و نیز انتخابات پارلمانی در مالزی ابراز امیدواری کرد دوره جدیدی از توسعه همکاری‌ها میان دو کشور در زمینه‌های مختلف به خصوص اقتصادی و تجاری آغاز گردد که به نفع دو کشور و جهان اسلام خواهد بود.
به گزارش ایسنا، وی همچنین با تاکید بر اهمیت وحدت امت اسلامی گفت: در حال حاضر باید تلاش‌ها جهت رفع اختلافات و جلوگیری از تفرقه در جهان اسلام دو چندان شود.

 


حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه همزمان با جشن گلریزان ویژه كمك به آزادی زندانیان نیازمند كشور، یک میلیارد و 200 میلیون ریال به ستاد دیه كمك كردند.
جشن گلریزان هر سال به همت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و كمك به زندانیان نیازمند برگزار می‌شود.

 


مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آغاز پیش ثبت نام اعزام به عتبات عالیات خبر داد.
مسعود اخوان در گفت‌وگو با فارس گفت: پیش ثبت نام عتبات عالیات از ساعت ۹ صبح یکشنبه آغاز و تا ساعت 24 روز یکشنبه 30 تیرماه ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: محدودیتی برای اعزام‌ها و ثبت نام‌ها وجود ندارد و متقاضیان تشرف به عتبات عالیات که مایل به اعزام از تاریخ 29 مردادماه سال جاری  لغایت  15 مهر سال جاری هستند، با رعایت موارد مشروحه ذیل و با تکمیل فرم مربوطه در سایت پیش ثبت نام (http://atabat.haj.ir) می‌توانند برای خود و همراهانشان پیش ثبت‌نام کرده و کد رهگیری دریافت کنند.
مدیر کل عتبات عالیات خاطرنشان کرد: نتایج این دوره از ثبت نام‌ها سه‌شنبه اول مرداد ماه از طریق سایت عتبات عالیات اعلام می‌شود و اعزام‌ها در شهریور و مهر ماه سال جاری انجام می‌شود.
اخوان به جهت آشنایی کامل با مراحل و روش ثبت نام گفت: متقاضیان حتماً این موارد را در انجام پیش ثبت نام دقت کنند: متقاضیان می‌توانند به یکی از دو روش ذیل نسبت به پیش ثبت نام عتبات عالیات اقدام کنند:
الف- پیش ثبت نام گروهی، از 1 تا 7 نفره (ثبت نام در این روش حداقل 1نفر و حداکثر تا 7 نفر می‌باشد)
ب- پیش ثبت نام گروهی، فقط 35 نفره (ثبت نام در این روش می‌بایست حتماً 35 نفر کامل باشد)
افرادی که مبادرت به ثبت نام 35 نفره می‌کنند درصورتی که تعدادی از آنها منصرف یا از آن گروه خارج شوند (گروه جدید تشکیل دهند) و عدد گروه به کمتر از 25 نفر تقلیل یابد؛ گروه اولیه حذف شده و در قرعه‌کشی شرکت داده نخواهد شد.
فقط 15درصد ظرفیت اعزام مختص اعزام‌های گروهی (گروه‌های 35نفره) است، لذا به متقاضیان پیشنهاد می‌شود برای آنکه از امکان بیشتری برای تشرف بهره‌مند شوند، در گروه‌های حداکثر تا 7 نفره ثبت نام کنند.

 


کوفی عنان دبیرکل سابق سازمان و عضو هیئت مدیره بنیاد سازمان جهانی، شرکت ایران در کنفرانس بین‌المللی سوریه (ژنو 2) را ضروری دانست.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای روسیه، عنان روز دوشنبه در مراسم رونمایی از کتاب خود گفت: «من امیدوارم که کنفرانس ژنو هرچه زودتر برگزار شود. این در حالیست که دولت‌ها باید این واقعیت را قبول کنند که ایران باید یکی از تصمیم‌گیرندگان اصلی این نشست باشد».
دبیرکل سابق با اشاره به اولین کنفرانس ژنو برگزار شده در ماه ژوئن 2012، خاطرنشان کرد که سازمان ملل متحد «در سوریه شکست خورده است.»

 


سازمان انتقال خون، امسال در حالی به استقبال ماه مبارک رمضان رفت که به دلیل پشت سر گذاشتن روزهای گرم تابستانی با کاهش اهدای خون روبرو بوده است.
در مواقع خاص از سال مانند فصل سرما، گرما، تعطیلات نوروز، ماه رمضان و... معمولا روند اهدای خون به کندی پیش می‌رود و این موضوع کاهش ذخایر خونی را به همراه دارد. این در حالی است که از سویی نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و از سوی دیگر درخصوص مدت نگهداری فرآورده‌های خونی محدودیت‌هایی وجود دارد و امکان ذخیره‌سازی قبل از فرا رسیدن چنین روزهایی وجود ندارد.
با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از علل کاهش استقبال هموطنان به اهدای خون، تصور ابطال روزه و یا احتمال ضعف و بی‌حالی است اما به استناد استفتائات و فتواهای موجود از مراجع دینی، اهدای خون نه تنها باعث ابطال روزه نمی‌شود بلکه واجب کفایی هم شمرده شده است.
مجید مسلمی معاون انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با شبستان با بیان اینکه اهدای خون دارای یکسری شرایط کلی است، توضیح داد: وزن بالای 50 کیلوگرم فشار ماکسیمم 180 و میلیوم 100، میلی‌متر جیوه، سن بین 18 تا 60 سال از شرایط کلی اهدای خون است که یکسری شرایط کلی نیز از قبیل بیماری، سابقه بیماری، رفتار پرخطر و مسافرت‌ها نیز توسط پزشکان در پایگاه از بیمار پرسیده می‌شود.
وی شرط اصلی اهدای خون را احساس سلامتی توسط خود فرد عنوان کرد و گفت: فردی که برای اهدای خون مراجعه می‌کند باید احساس شادابی و سلامتی داشته باشد یعنی احساس بی‌حالی و کرخی نکند.
مسلمی ادامه داد: هیچ محدودیتی برای اهدای خون توسط افراد روزه‌دار وجود ندارد اما به آنها توصیه می‌شود در فصل گرما و ساعات روزه‌داری طولانی برای اهدای خون قبل از ظهر مراجعه کنند و در طول آن روز در محیط‌های گرم و سر باز که آفتاب است کمتر تردد داشته باشند، همچنین استراحت بیشتری کرده و بعدازظهر کار سنگینی انجام ندهند.
وی به روزه‌دارانی که تصمیم به اهدای خون دارند توصیه کرد روز قبل از اهدای خون بین افطار تا قبل از سحر مایعات بیشتری مصرف کنند. همچنین بعد از اهدای خون از هنگام افطار تا سحر روزی که خون اهدا کرده است باز هم مایعات بیشتری مصرف کنند تا جایگزین مایعات از دست رفته شود که در این شرایط مشکلی وجود نخواهد داشت.
به گفته معاون انتقال خون استان تهران، پایگاه‌هایی همچون پایگاه مرکزی انتقال خون در خیابان وصال شیرازی از افطار تا 12 شب برای روزه‌دارانی که قصد اهدای خون در ساعات شب را دارند، پیشنهاد می‌شود.
گفتنی است همراه داشتن کارت ملی، شناسنامه و یا گواهینامه جهت اهدای خون الزامی است.

 


جمعي از كوهنوردان ايراني با حضور در كوه نور، مسير غار حرا را از آلودگي‌ها پاكسازي كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، غار حرا محل نزول اولين آيات قرآن بر پيامبر اعظم(ص) و بعثت آن حضرت به پيامبري است.
اين غار که در بالاي كوه نور قرار دارد و به اندازه ايستادن يك نفر گنجايش دارد، به مكه مشرف بوده و مي توان از آنجا خانه خدا را ديد.
بنابر اين گزارش اين حركت فرهنگي با هماهنگي امور فرهنگي هتل جراند‌الاصيل مكه مكرمه با در اختيار گذاشتن كيسه‌هاي زباله و دستكش يكبار مصرف، زير نظر محمدهادي بنكدار، يكي از مربيان درجه يك فدراسيون كوهنوردي جمهوري اسلامي ايران با همراهي 53 نفر از زائران بيت‌الله‌الحرام انجام شد.

 


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصویب گزارش حادثه 22 بهمن قم در این کمیسیون و ارسال آن به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.
علاءالدین بروجردی با اشاره به آخرین جزئیات پرونده «حادثه 22 بهمن قم» گفت: روز گذشته (یکشنبه 23 تیرماه) در یک جلسه سه ساعته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به صورت مفصل درخصوص این پرونده صحبت کردیم.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: نهایتا بعد از سه ساعت بحث و بررسی گزارش حادثه 22 بهمن قم به تصویب اعضای این کمیسیون رسید و طبق روال قانونی نتیجه کار طی نامه‌ای به ریاست‌ مجلس منعکس شد.
نماینده بروجرد در ادامه تصریح کرد: در کمیسیون پیشنهاد شد که نتیجه گزارش به خدمت رهبر انقلاب نیز ارسال شود و قاعدتا این کار از طریق رئیس مجلس انجام خواهد شد.
بروجردی به باشگاه خبرنگاران گفت: از نظر ما پیگیری پرونده مذکور با روش کاملا علمی و قانونی انجام شد و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وظیفه خود را انجام داد و مراحل بعدی را هیئت رئیسه مجلس پیگیری خواهد کرد.
وی افزود: اگر در این زمینه مسئله‌ای باشد از طریق هیئت رئیسه مجلس به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس منعکس خواهد شد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به محتوای این گزارش تصریح کرد: اطلاع‌رسانی در این زمینه از طریق هیئت رئیسه مجلس تصمیم‌گیری خواهد شد.

 


رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده بخشی از ایرادات دولت در خصوص تصویب بودجه را قبول دارم، گفت: دولت آینده می‌تواند با ارائه متمم قانون بودجه اصلاحات مورد نظرش را در بودجه سال 92 اعمال کند.
محمدعلی پورمختار درخصوص اجرای مصوبات غیرقانونی در دولت اظهار داشت: مصوبات دولت پس از اینکه از سوی ریاست مجلس غیرقانونی اعلام شد باید اصلاح شود در غیر این صورت ملغی‌‌الاثر و غیرقابل اجرا است و اجرای این مصوبات جرم است و مرجع رسیدگی به این جرم دادگاه‌های عمومی هستند.
وی ادامه داد: دولت آینده می‌تواند با اصلاح این مصوبات آنها را اجرا کند.
وی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اظهارات روحانی مبنی بر غیر قابل تحقق خواندن بودجه 92 گفت: بنده بخشی از ایرادات دولت در مصوبات مجلس در قانون بودجه را قبول دارم البته در لایحه بودجه نیز مشکلاتی وجود داشت، دولت آینده می‌تواند با ارائه متمم قانون بودجه، اصلاحات مورد نظرش را در قانون بودجه سال 92 ایجاد کند.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همکاری و حمایت از دولت آینده در راستای حل مشکلات مردم، وظیفه مجلس است.

 


رئیس شعبه 78 دادگاه کیفری استان تهران از گذشت شاکی مجری معروف صدا و سیما خبر داد.
قاضی باقری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: حکم پرونده مجری معروف صدا و سیما از سوی دیوان عالی کشور به تایید رسیده و به اجرای احکام ارسال شده است.
وی افزود: شاکی پس از قطعی شدن حکم رضایت خود را از متهم اعلام کرده، بنابراین پرونده مجددا به دادگاه ارسال می‌شود تا نسبت به تخفیف در مجازات از سوی قضات دادگاه تصمیم‌گیری شود.
رئیس شعبه 78 دادگاه کیفری خاطرنشان کرد: حکم صادره برای این مجری معروف 80 ضربه شلاق بوده که قطعی شده اما با وجود شرایط جدید و گذشت شاکی پرونده مجددا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10