(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 25 تـیـر 1392 - شماره 20543

حدیث دشت عشق
لیست بلند بالای بدهکاران برای تیم های فوتبال دردسرساز شد
پرسپولیس، استقلال و 6 تیم لیگ برتری حق شرکت در لیگ را ندارند
اخبار کوتاه از فوتبال
دلایل اعزام نشدن 2 رئیس فدراسیون به کلمبیا
رسوایی بزرگ در دوومیدانی جهان
لغو تورنمنت های کشتی، یکی پس از دیگری
اطمینان رئیس فدراسیون بسکتبال به قهرمانی تیم ملی در جام ملت های آسیا
یک کرسی بین‌المللی دیگر ورزش ایران از دست رفت
دعوت از 16 وزنه‌بردار به اردوی تیم ملی
احتمال جدایی جوانان و تخصصی شدن وزارت ورزش
بودجه 2 میلیاردی کمیته ملی المپیک به 44 فدراسیون
   


به یاد امیر سرلشکر شهید «مصطفی اردستانی»
افتخار حبیب‌آباد
امیر سرلشکر شهید «مصطفی اردستانی» در روستا به زیبایی اخلاق، رفتار، کردار و اخلاص معروف بود.
سال 1328 والدین و اهالی روستا در اولین روز سال دو عید داشتند عید سال نو و عید تولد.
کشاورززاده و از اهالی مسجد و محراب بود.
چه زیبا معاون عملیات نیروی هوایی بود ولی در زمین کشاورزی در جوار پدر کار می‌کرد.
مصطفی تا آخرین روزها با دوچرخه از حبیب‌آباد پیشوا به نمازجمعه ورامین که 7‌کیلومتر فاصله داشت می‌رفت. در قسمتی از وصیت‌نامه‌اش می‌گوید:الهی! از عمق جانم از تو می‌خواهم که به حق پنج تن آل‌عبا که تمام جهان به خاطر آنها برپاست،‌ مرا از دوستان علی و اولاد علی قرار دهی، به حق زین‌العابدین به من لذت عبادت و به حق باقرالعلوم، لذت علم و به حق امام صادق لذت صداقت و به حق امام کاظم لذت فرو بردن غضب و به حق امام ‌رضا لذت رضایت از الله و به حق محمد بن علی امام ‌جواد لذت جود و ایثار و سخاوت و به حق علی بن محمد لذت هدایت و به حق امام عسگری لذت سرباز و رزمنده اسلام بودن و به حق امام‌مهدی(عج) لذت فرماندهی بر سپاه اسلام را به من عنایت کن.عاقبت آنکه بیشترین پرواز برون مرزی را بر علیه دشمنان داشت در مورخ 15/10/1373 در آسمان اصفهان به آرزویش رسید و در جوار شهدای پیشوای ورامین به خاک سپرده شد.

 


سرویس ورزشی-
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از پابرجا بودن حکم ممنوعیت فعالیت باشگاه‌های بدهکار در لیگ امسال خبر داد.
اسماعیل حسن زاده گفت: مجوز جدیدی برای فعالیت باشگاه‌های بدهکار صادر نشده و حکمی که قبلا داده بودیم، همچنان پابرجاست. بنابراین سازمان لیگ از فعالیت باشگاه‌های بدهکار در فصل آینده جلوگیری می‌کند. وی در پاسخ به اینکه با تمام شدن مهلت بدهکاران، باشگاهی مانده که برای بدهی‌هایش تعیین تکلیف نکرده باشد، اظهار داشت: سازمان لیگ هنوز لیستی را به ما نداده است. البته پرداخت بدهی‌ها مهلت و زمان ندارد و همیشه هست. می‌دانم که برخی باشگاه‌ها اقداماتی داشته‌اند. بعضی از آنها بدهی‌ها را داده و برخی هم بخشی از آنها را پرداخت کردند. خبر نهایی را سازمان لیگ به ما اعلام می‌کند. رئیس کمیته انضباطی در واکنش به اینکه پس مهلت تعیین شده برای بدهکاران به چه معناست و قبول دارد نمی‌توان تصور کرد سازمان لیگ مانع حضور تیمی در لیگ برتر به خاطر بدهی شود، گفت: آن مهلت تعیین شده به نوعی از طرف سازمان لیگ بود که چون جمعه و پنج‌شنبه تعطیل بوده و فرصتی برای تکمیل فرآیند تسویه بدهی‌ها یا تعیین تکلیف برای آنها وجود نداشت، این مهلت به بدهکاران داده شد اما در مجموع می‌توانم تاکید کنم قانون و حکمی که کمیته انضباطی داده، پابرجاست و هر باشگاهی که بدهی‌اش را تسویه نکرده یا برایش تعیین و تکلیف نکرده باشد، نمی‌تواند در لیگ امسال بازی کند.
تعلیق ادامه دارد
اما این پایان ماجرا نبود؛ پس از رئیس کمیته انضباطی مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ از ادامه تعلیق هشت باشگاه لیگ برتری خبر داد. مصطفی شهبازی گفت: در حال حاضر هشت باشگاه لیگ برتری همچنان تعلیق هستند و مدارک قرارداد بازیکنان آنها نزد ما محفوظ است تا کمیته انضباطی بلا مانع بودن صدور کارت بازیکنان این باشگاه‌ها را به ما اعلام کند.
وی در مورد اینکه کدام باشگاه‌ها تعلیق هستند، گفت: من نمی‌توانم نام آنها را اعلام کنم و فقط می‌گویم که هشت باشگاه همچنان اجازه فعالیت در فوتبال را ندارند. اگر چه شهبازی نام باشگاه های بدهکار را اعلام نکرد اما خبرهای منتشر شده حکایت از آن دارد که نام باشگاه های بزرگ استقلال و پرسپولیس در آن مشاهده می شود. مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ در مورد شایعه به تعویق افتادن لیگ برتر گفت: خیر لیگ برتر همان دوم مرداد ماه آغاز می‌شود. مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ در مورد اینکه امکان دارد لیگ برتر با هشت تیم آغاز شود، گفت:در این زمینه رئیس فدراسیون تصمیم گیرنده است.

 


دیدار نمادین تیم ملی 2014 با تیم ملی 98
نشست هماهنگی برگزاری دیدار نمادین تیم ملی 2014 برزیل و تیم ملی 98 فرانسه برگزار شد. محمود احمدی‌نژاد پیشنهاد انجام این بازی را داده و عنوان کرده بود، حاضر است در این بازی نمادین به میدان برود.
ورزشگاه آزادي در بين 10 ورزشگاه برتر جهان
يک سايت انگليسي با معرفي 10 ورزشگاه برتر جهان، ورزشگاه “آزادي” را نيز در بين 10 ورزشگاه برتر گنجانده است. ورزشگاه 100 هزار نفري آزادي در کنار ورزشگاه‌هاي بزرگ دنيا نظير سانتياگو برنابئو، ومبلي، نوکمپ و آليانس آره‌نا به عنوان يکي از 10 ورزشگاه برتر فوتبال جهان، انتخاب شد.
احتمال قهرمانی استقلال در لیگ و آسیا
خسرو حیدری مدافع - هافبک استقلال می‌گوید: به نظرم بازیکنان خیلی خوبی به مجموعه استقلال اضافه شده‌اند که امیدوارم با حضورشان و تلاش و همدلی جمعی بتوانیم هم در رقابت‌های لیگ موفق ظاهر شویم و هم در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا که به نظرم توانایی قهرمانی در آن را داریم.
شکایت یک باشگاه قطری
باشگاه السد قطر حضور احمد ملاعلی در تیم فوتسال دبیری تبریز را غیرقانونی دانست و علیه این تیم شکایت کرد.
شکایت استقلال از جباری
فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال از شکایت از مجتبی جباری و همچنین حضور قطعی جواد نکونام برای فصل بعد خبر داد و گفت، قلعه‌نویی “نکو” را برای فصل بعد می‌خواهد.
تشکر جلالی از مسئولان تراکتورسازی
مجید جلالی درباره اضافه شدن کریم انصاری فرد به تراکتورسازی، اظهار کرد: بازیکنان خوبی مثل سید صالحی، دهنوی و لوپز را از دست دادیم که خیلی تاثیرگذار بودند. آنها در فصل قبل جزو ارکان تیم بودند و ما باید برای جایگزینی آنها دست به کار می‌شدیم. تلاش باشگاه را در این روزها می‌دیدم که به صورت شبانه روزی انجام می‌شد که تیمی قدرتمند تشکیل شود. از همه مسئولان باشگاه ممنونم.
غیرقانونی بودن انتقال خلیل زاده
مدیرعامل باشگاه مس کرمان کماکان انتقال شجاع خلیل‌زاده مدافع این باشگاه را به سپاهان غیرقانونی دانست.لازم به یاداوری است که قرارداد مدافع تیم فوتبال سپاهان با این باشگاه در سازمان لیگ ثبت نشده است.
مشکل آبی پوشان از زبان پورحیدری
پورحیدری مدیر فنی تیم فوتبال استقلال گفت: تنها مشکل تیم کامل نشدن و اضافه نشدن بازیکنان خارجی است.
اردوی جوانان در چین
مرحله جدید اردوی تیم فوتبال جوانان (زیر 19 سال) ایران درحالی از روز جمعه آغاز می‌شود که این تیم روز سوم مردادماه راهی کشور چین می‌شود.
بازگشت دژاگه
اشکان دژاگه که در هفته های پایانی فصل گذشته لیگ برتر انگلیس با مصدومیت شدید مواجه شد و به خاطر عمل جراحی چندین ماه دور از میادین بود سرانجام به میادین بازگشت و برابر تیم کارتاگینس کاستاریکا یک نیمه بازی کرد.
جذب عنایتی با نظر مایلی کهن بود
عنايتي درخصوص اينکه آيا با نظر مايلي کهن به صبا پيوسته گفت: دقيقا همين طور است. مطمئن باشيد اگر مايلي کهن من را نمي خواست به صبا نمي‌آمدم و من با نظر خود او جذب شدم.
سپاهان قوي‌تر از پارسال شده است
سرمربي تيم فوتبال سپاهان با ابراز رضايت از بازيکنان جديد تيمش گفت: خواسته‌هاي من در نقل‌وانتقالات با کمي تغيير اما به خوبي اجابت شد و اکنون سپاهاني داريم که از پارسال قوي‌تر است.
تلاش زلاتان برای پیوستن به رئال
رسانه هاي خبري در کشور سوئد اعلام کرده اند که زلاتان ابراهيموويچ مهاجم تيم پاريسن ژرمن خواهان جدايي از اين تيم و پیوستن به رئال مادرید است.
کنار گذاشتن مایکون از منچستر سیتی
مايکون، مدافع 31 ساله برزيلي که از زمان پيوستن به منچسترسيتي نتوانسته است بازي‌هاي خوب خود در اينتر را تکرار کند، با اعلام بي‌نيازي سرمربي جديد خود مواجه و مجبور به ترک منچسترسيتي شد.
منچستر به دنبال هافبک بارسلونا
ديويد مويس، سرمربي منچستريونايتد که به دنبال تقويت تيم خود در خط مياني است، براي امضاي قرارداد با فابرگاس هافبک بارسلونا اقدام کرده است.

 


روسای فدراسیون‌های ورزش‌های رزمی و ووشو به دلیل مشکلات مالی به مسابقات ورلد گیمز در کلمبیا نمی‌روند.
بازی‌های ورلد گیمز از چهارم تا دهم مرداد ماه در شهر «کالی» کلمبیا برگزار خواهد شد که قرار است ایران در چند رشته مانند ووشو، جوجیتسو، تیروکمان و چند رشته دیگر در این رقابت‌ها شرکت کند.البته محمد نوحی، رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی و مهدی علی نژاد، رئیس فدراسیون ووشو به خاطر مسائل مالی قرار نیست همراه تیم‌هایشان به کلمبیا بروند. محسن احمدی دبیر فدراسیون ورزش‌های رزمی هم قرار بود همراه نوحی به کلمبیا رفته و در اجلاس فدراسیون جهانی جوجیتسو شرکت کند که او نیز به خاطر مشکلات مالی به کلمبیا نمی‌رود.

 


با اعلام مثبت بودن دوپینگ دو قهرمان بزرگ در رشته دوومیدانی، این ورزش وارد رسوایی و چالش بزرگی شد.
آزمایش دوپینگ تایسون گای به دلیل وجود ماده ناشناخته مثبت اعلام شد و نمونه دوپینگ پنج ورزشکار جامائیکایی از جمله آسافا پاول ، رکورددار سابق 100 متر دوومیدانی و شرون سیمپسون، قهرمان دوی چهار در 100 متر المپیک 2004 آتن نیز مثبت اعلام شده است؛ اتفاقی که شوک بزرگی به رشته دوومیدانی وارد کرده است. این در حالی است که ریکی سیمس، مدیر برنامه‌های یوسین بولت به هواداران این ورزشکار و قهرمان بازی‌های المپیک لندن اطمینان خاطر داده است که موکلش در رسوایی اخیر دوومیدانی جایی ندارد.
تایسون گای 30 ساله که دومین مرد سریع تاریخ دوومیدانی است، در سال 2013 در رشته 100 متر در سه مسابقه جداگانه به مقام قهرمانی رسیده است. این ورزشکار آمریکایی که سه عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد، قرار است این هفته‌ آزمایش دوم خود را بدهد، اما او از مسابقات لیگ «الماس» موناکو و دوومیدانی قهرمانی آمریکا کنار کشیده است. گفته‌های تایید نشده حاکی از آن است که نستا کارتر که در رقابت‌های دوومیدانی مادرید در رشته 100 متر موفق شد با زمان 9 ثانیه و 87 صدم ثانیه از خط پایان عبور کند نیز یکی از قربانیان دوپینگ است که در صورت ثابت شدن، رقابت‌های فصل آینده را از دست می‌دهد.
به این ترتیب سه دوومیدانی کار که در این سال موفق به قهرمانی در ماده 100 متر شده‌اند با خطر محرومیت دوپینگ مواجه هستند که آزمایش دوپینگ آسافا پاول و تایسون گای قطعی شده است.

 


شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان با اعزام تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران به جام‌های زیلکوفسکی و پیتلاسینسکی مخالفت کرد؛ تورنمنت‌هایی که برای کشتی ایران پیش از حضور در رقابتهای جهانی حیاتی به نظر می‌رسند.
بار دیگر اعزام تیم‌های کشتی با مخالفت شورای برون مرزی مواجه شده است؛ شورایی که مشخص نیست افراد صاحب رای و نظر در آن تا چه حد در ریز مسائل فنی رشته های مختلف ورزشی تخصص دارند. از ابتدای سال 92 تاکنون تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان) به هیچ تورنمنت معتبر بین‌المللی اعزام نشده‌اند (به جز تیم کشتی آزاد بزرگسالان که با دعوت آمریکایی‌ها و به خرج آن‌ها برای رقابت “روز جهانی کشتی” به نیویورک سفر کرد و تیم منتخب استان مازندران که با هزینه این استان به جام علی‌اف روسیه رفت) اما سایر اعزام‌ها لغو شد. در حالی که تنها دو ماه به رقابت‌های جهانی کشتی باقی مانده است و قرار بود که برخی از نفرات اصلی تیم‌های ملی در دو جام زیلکوفسکی و پیتلاسینسکی با قوانین جدید کشتی محک بخورند و خود را برای رقابت‌های بوداپست آماده کنند، این دو اعزام هم با مخالفت روبه‌رو شده است. در واقع شورای برون مرزی با تصمیماتش کشتی را پیش از مسابقات جهانی خلع سلاح کرده است. رقابت‌های نوجوانان قهرمانی آسیا هم نزدیک است اما اعزام به تورنمنت‌های این رده سنی هم با مخالفت شورای برون مرزی انجام نشد تا نوجوانان هم بدون تدارکات به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام شوند. رده سنی جوانان هم دست کمی از نوجوانان و بزرگسالان نداشته است که نتیجه این بی تدارکی را با از دست دادن عناوین قهرمانی در مسابقات آسیایی دیدند. مشخص نیست دلیل مخالفت‌های وقت و بی‌وقت شورای برون مرزی با اعزام تیم‌های کشتی چیست و آیا باید فقط 6 ماه مانده به المپیک‌ها به یاد پر افتخارترین ورزش ایران افتاد. این در حالی است که برخي از مسئولان ورزشی در دوران پایانی فعالیت خود سعی می‌کنند هیچ سفر خارجی را از دست ندهند.

 


ر‌ئیس فدراسیون بسکتبال با تمجید از عملکرد تیم ملی در رقابت‌های جام ویلیام جونز و قهرمانی به دست آمده گفت: با حضور در این مسابقات به تمام اهداف خود در روند آماده سازی بازیکنان دست یافتیم ضمن اینکه با پیروزی های متوالی و نتیجه نهایی به دست آمده، به قهرمانی در جام ملت های آسیا اطمینان بیشتری پیدا کردم.
محمود مشحون تاکید کرد: در مجموع ویلیام جونز مسابقات تدارکاتی خوبی برای تیم ملی بسکتبال بود. در این رقابت‌ها ملی‌پوشان با تیم‌هایی روبرو شدند که به هیچ وجه زنگ تفریح نبودند و حتی هر یک به نوعی مدعی جام ملت‌های آسیا و رقیب سر سخت ایران هم به حساب می‌آیند. آنها با هدف محک زدن خود در این مسابقات شرکت داشتند. رئیس فدراسیون بسکتبال در بخش دیگری از گفتگویش در مورد ارسلان کاظمی و شرایطش برای پیوستن به اردوی تیم ملی بسکتبال گفت: این بازیکن در حال آماده سازی خود برای همراهی تیم جدیدش در NBA است و هنوز نتوانسته مشکلاتش را برای سفر به ایران برطرف کند. اگر هم این موضوع اتفاق بیفتد، احتمالا زمانی می‌تواند به ایران بیاید که تیم ملی در آستانه اعزام به فیلیپین قرار دارد و مسلما بازیکنی که در تمرینات حضور نداشته، نمی‌تواند در ترکیب قرار بگیرد. بنابراین قید استفاده از این بازیکن را زدیم.

 


مجمع انتخابی اعضای فدراسیون جهانی تکواندو بامداد دیروز در مکزیک برگزار شد و پولادگر برای عضویت در شورای اجرایی فدراسیون جهانی رای نیاورد.
این مراسم یک روز پیش از شروع بیست و یکمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در شهر پوئبلای مکزیک برگزار شد که سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندوی ایران که برای عضویت در شورای اجرایی فدراسیون جهانی کاندیدا شده بود، رای نیاورد.پیش از این پولادگر دو دوره در این شورا عضو بود.شورای اجرایی فدراسیون جهانی دارای 14 عضو است که 34 نفر برای حضور در این کمیته ثبت‌نام کردند. از این تعداد 15 نفر از قاره آسیا کاندیدا بودند. همچنین برای انتخاب رئیس فدراسیون جهانی، رای‌گیری شد که دکتر چو رئیس کره ای فعلی فدراسیون جهانی تنها کاندیدای این فدراسیون در پست خود ابقا شد.دبیر کره‌ای فدراسیون نیز مثل سابق به کار خود ادامه خواهد داد. در ادامه مراسم نیز نواب رئیس از سوی رئیس فدراسیون انتخاب شدند.

 


شانزده وزنه بردار برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان به اولین اردوی تیم ملی برای این رقابتها دعوت شدند.
16 وزنه‌بردار برای حضور در اولین اردوی تیم ملی، جهت حضور در رقابت‌های جهانی 2013 که مهر ماه آینده در لهستان برگزار می شود دعوت شدند که در میان نفرات دعوت شده نام علیرضا دهقان و علیرضا سلیمانی از وزنه برداران رده نوجوانان نیز به چشم می‌خورد.اسامی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری به شرح زیر است:62 کیلوگرم: مجید عسکری، 69‌کیلوگرم: جابر بهروزی و سجاد بهروزی، 77 کیلوگرم: مرتضی رضاییان و رسول تقیان، 85 کیلوگرم: سهراب مرادی، 94 کیلوگرم: امین زارعی، یاسین باقری و علیرضا دهقان، 105 کیلوگرم: محمدرضا براری، حامد مجیدی، محسن بهرام‌زاده و کیا‌قدمی، 105+‌کیلوگرم: بهادر مولایی، رشید شریفی و علیرضا سلیمانی. دور جدید تمرینات تیم ملی وزنه‌برداری جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان 2013 لهستان از سه شنبه 25 تیر در محل کمپ تیم های ملی آغاز می شود و اردونشینان پس از شش روز تمرین، به آذربایجان شرقی می روند تا از روز اول مرداد ماه اردوی 20 روزه ای را در منطقه آزاد ارس برگزار کنند.

 


شنیده‌ها حاکی از آن است که در دولت آینده به احتمال فراوان وزارت ورزش از جوانان جدا خواهد شد.
خبرگزاری قانون با اعلام این مطلب نوشت: «گویا در رایزنی‌های متعدد رئیس‌جمهور منتخب با رئیس مجلس یک بار این طرح از سوی روحانی مطرح شده و لاریجانی هم استقبال کرده و پیشنهاد داده که بلافاصله بعد از مراسم تحلیف و تنفیذ، دولت این لایحه را به صورت سه‌فوریتی به مجلس ارائه دهد. یکی از نزدیکان رسانه‌ای روحانی نیز خبر داده که رئیس‌جمهور منتخب و تیم مدیریتی او به ادغام ورزش و جوانان اعتقادی ندارند و می‌خواهند سازمان جوانان را به صورت معاونت اداره کنند و ورزش را کلا به وزارتی تخصصی تبدیل سازند.»

 


کمیته ملی المپیک دو میلیارد تومان به فدراسیون‌ها بودجه داد.
کمیته ملی المپیک بیش از دو میلیارد تومان از بودجه واریزی خود را بین 44 فدراسیون تقسیم کرد.در بین فدراسیون‌ها، والیبال با 120 میلیون و کشتی با 100 میلیون تومان بیشترین بودجه را دریافت کرده‌اند. این در حالی است که والیبال تازه لیگ جهانی را با موفقیت پشت‌سر گذاشته است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10