(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 29 تـیـر 1392 - شماره 20546

واگذاری صیانت از خانه سینما به نیروی انتظامی معاون اجتماعی ناجا گفت: صیانت از خانه سینما با نیروی انتظامی است.
تهران خنک‌ می‌شود
مقاومت دختران جوان در برابر زورگیرها
برای اولین بار در تهران انجام شد
عمل موفقیت‌آمیز پیوند همزمان پانکراس و کلیه
هشدار آلودگی هوا و اشعه ماورای بنفش در اراک
ورود نخستین محموله داروهای مورد نیاز بیماران ام‌اس
موتورسیکلت عامل 37 درصد تصادفات فوتی و 55 درصد تصادفات جرحی
برپایی 10 هزار سفره افطار در کشور
نصیری خبر داد
اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار دولتی برای کمک به خانواده زندانیان
از روز دوشنبه آغاز می‌شود
ثبت‌نام از متقاضیان ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
آتش‌سوزی در انبار مواد شوینده
اولتیماتوم پلیس به خرده‌فروشان مواد مخدر
پیرترین ایرانی با 127 سال سن درگذشت
حوادث کوتاه از کشور
مرگ 20 دانش‌آموز هندی
دهها هزار چینی در محاصره سیل
نجات از تاریکی!
دوش‌های صلواتی درخیابان‌های بغداد
   


به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار منتظرالمهدی درخصوص تجمع جمعی از سینماگران مقابل خانه سینما، اظهار داشت: بنا به درخواست جمعی از سینماگران از نیروی انتظامی و با عنایت به اتفاق شب گذشته مبنی بر امضای اساسنامه و نیز ضمن تشکر از همکاری و همراهی ریاست سازمان سینمایی؛ صیانت از خانه سینما تا زمان برطرف شدن اختلافات فی‌مابین طرفین، به نیروی انتظامی واگذار گردید.
وی تاکید کرد: بر این باورم که سینماگران ما اندیشمندانی متعهد و اقدام‌کنندگانی پایبند به اصول و ارزش‌ها هستند که دغدغه فرهنگی دارند.
معاون اجتماعی ناجا به سینماگران توصیه کرد: کما فی‌سابق بر مدار قانون حرکت کنند و به دنبال نقاط مشترک باشند و با هم‌نوایی و هم‌آوایی بیشتر در راستای شکل‌دهی رفتاری اندیشمندانه، مهرورزانه و نزدیک‌تر شدن هرچه بیشتر ادبیات و کردار مترادف و فرایندی که انجام و فرجامش منجر به ایجاد فضای تعاملی می‌شود، گام بردارند.

 


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از روند نزولی دمای هوا در پایتخت خبر داد.
مهندس عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی گفت: تا روز دوشنبه وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک در برخی مناطق شرق کشور به ويژه در منطقه زابل پیش‌بینی می‌شود. همچنین به دلیل وزش باد شدید بر روی عراق، احتمال وقوع گرد و غبار در مناطقی از استان‌های ایلام و خوزستان وجود دارد.
وی تصریح کرد: به سبب وزش بادهای شمالی بر روی دریای‌خزر، طی امروز و فردا دریا مواج و بارش‌های رگباری در برخی از استان‌های جنوبی دریای‌خزر به ویژه استان گیلان پیش‌بینی شده که علاوه بر این رگبارهای پراکنده نیز در شمال شرق انتظار می‌رود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: آسمان پایتخت صاف است و حداقل و حداکثر دما امروز با یک درجه کاهش به 26 و 38 درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه نیز به 26 و 37 درجه سانتیگراد می‌رسد.
امیدوار شهری تصریح کرد: با توجه به روند کاهش دما پیش‌بینی می‌شود حداکثر دما در اکثر استان‌ها روند نزولی داشته باشد.وی خاطرنشان کرد: امروز استان خوزستان با حداکثر دمای 45 درجه سانتیگراد بالای صفر و اردبیل با 21 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین استان‌های کشور هستند.
همچنین در این مدت حداکثر دمای استان‌های قم، کرمانشاه، لرستان و یزد علاوه بر خوزستان بیش از 40 درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

 


دو پسر شرور که قصد زورگیری از دختران جوان را داشتند، با شلیک پلیس دستگیر شدند.
ماموران فرماندهی انتظامی تهران در ساعت 1 بامداد، 26 تیر ماه در محدوده خیابان مشیریه بودند که ناگهان مشاهده کردند یک دستگاه موتورسیکلت دو سرنشین اقدام به کیف‌قاپی از دختران در حال تردد از کنار خیابان کردند که دختران با هوشیاری کامل در برابر آنان مقاومت نمودند.
پسران شرور که از سرقت ناکام مانده بودند، از موتورسیکلت پیاده شده و قصد زورگیری و آسیب رساندن به دختران را داشتند که باز هم با حضور به موقع پلیس به هدف شوم خود نرسیدند.
در ادامه دو دختر جوان که از ترس گریه می‌کردند به پلیس پناه برده و متهمان جوان نیز توسط موتورسیکلت اقدام به فرار کردند ولی قبل از اینکه بتوانند کاملا فرار کنند، ماموران با شلیک مستقیم به سمت موتورسیکلت توانستند، آنان را مورد اصابت گلوله قرار دهند و برای بار سوم نیز این دو جوان شرور را از رسیدن به هدفشان ناکام بگذارند.
در نهایت متهمان که دچار زخم‌های سطحی شده بودند، برای درمان به بیمارستان انتقال داده شدند.

 


برای نخستین بار عمل پیوند پانکراس بر روی یک مرد 46 ساله در بیمارستان مدرس با موفقیت انجام شد.
دکتر تارا، رئیس بخش نفرولوژی و عضو تیم پیوند بیمارستان شهید مدرس گفت: انجام پیوند پانکراس با توجه به شیوع بالای دیابت در کشور خیلی ضرورت دارد. این عمل سالهاست که در شیراز انجام می‌شود اما تهران علی‌رغم فعال بودن در پیوند کلیه و دارا بودن بالاترین آمار پیوند کلیه کشور، متأسفانه در زمینه پیوند پانکراس به دلیل دشوار بودن این نوع پیوند فعالیت گسترده‌ای نداشت.
وی افزود: با توجه به این گستره وسیع جمعیتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و تعداد زیاد بیماران دیابتی در این حوزه قطعاً پاسخگویی به این بیماران که دچار نارسایی کلیه ناشی از دیابت نیز هستند، دشوار است. در 20 سال گذشته حدود 25 درصد از بیماران نیازمند به دیالیز در نتیجه عوارض ناشی از دیابت مجبور به دیالیز بوده‌اند ولی امروزه با توجه به شیوع فراوان دیابت این آمار در کشور افزایش یافته و به حدود 50 درصد رسیده است یعنی 50 درصد بیمارانی که وارد بخشهای دیالیز یا پیوند کلیه می‌شوند مبتلا به دیابت بوده‌اند.
عضو تیم پیوند بیمارستان شهید مدرس با اشاره به نحوه درمان بیماران دیابتی مبتلا به نارسایی شدید کلیه عنوان کرد: بهترین درمان در مراحل نهایی این بیماران به دو روش امکان‌پذیر است؛ روش اول انجام پیوند همزمان کلیه و پانکراس است و در روش دوم ابتدا پیوند کلیه انجام می‌شود و بعد از چند ماه یا چند سال پیوند پانکراس در این بیمار صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به انجام پیوند پانکراس در هفته گذشته در بیمارستان شهید مدرس گفت: پس از انجام پیگیری‌های لازم و فراهم شدن مقدمات،‌ اولین عمل پیوند پانکراس در بیمارستان شهید مدرس بر روی آقای 46 ساله‌ای انجام پذیرفت که خوشبختانه موفقیت‌آمیز بود.
دکتر تارا افزود: این بیمار چند سال قبل تحت عمل پیوند کلیه قرار گرفته بود اما به خاطر عوارض ناشی از دیابت و احتمال صدمه به کلیه پیوند شده در اثر دیابت کنترل نشده، درصدد انجام پیوند پانکراس در مورد وی برآمدیم و شش روز قبل تحت عمل پیوند پانکراس قرار گرفت.
تارا با بیان این که حال بیمار پیوند شده رضایتبخش است و در حال حاضر قندهای بیمار طبیعی بوده و هیچگونه نیازی به داروهای کنترل کننده قند خون ندارد، اظهار کرد: برنامه ما این است که پیوند قلب را نیز در این مراکز راه‌اندازی کنیم که مقدمات آن تقریباً فراهم شده است و ان‌شاءالله در آینده نزدیک پس از انجام هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت این پیوند نیز در این مرکز انجام خواهد پذیرفت.

 


اراک-خبرنگار کیهان:
آلودگی هوای اراک برای ششمین روز متوالی در وضعیت هشدار قرار گرفت و میزان اشعه ماورای بنفش خورشید در آسمان اراک هم در حد خطرناک افزایش پیدا کرد.
اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، میانگین آلایندگی ریزگردهای هوای اراک را هم 137 میکروگرم بر متر مکعب اعلام کرد و این میزان، شرایط هوای اراک را در وضعیت هشدار قرار داد.
اراک، از ابتدای امسال 59 روز هوای آلوده داشته و اراکی‌ها امسال به‌طور میانگین یک روز در میان هوای آلوده تنفس کردند.
کارشناس دفتر پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان، میزان اشعه ماورای بنفش (یو-وی) در آسمان اراک را تا پایان هفته در حد خطرناک اعلام کرد که می‌تواند آسیب جدی به بافت چشمی برساند و سوختگی شدید در پوست ایجاد کند.
علی‌رضا محرابیان به شهروندان توصیه کرد، بین ساعت 10 صبح تا 4 عصر که این اشعه بیشترین آثار منفی را دارد از تماس مستقیم با نور خورشید پرهیز کنند.

 


مدیر عامل شرکت بازرگانی سهاکیش وابسته به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از ورود نخستین محموله داروهای مورد نیاز بیماران ام‌اس به کشور خبر داد.
دکتر محمد شریعتی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: این داروها به نامهای ناتالی زوماب (TYSABRI) که در کنترل بیماری ام‌اس تأثیر بسیار خوبی دارد و بصورت تزریق وریدی، ماهانه یک بار مورد استفاده قرار می‌گیرد و فامپیریدین (Fampyrydyn) که باعث بهبود در راه رفتن بیماران مبتلا به ام.اس می‌شود، می‌باشند.
مدیر عامل شرکت بازرگانی سهاکیش وابسته به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر ادامه داد: این محموله دارویی با مجوز رسمی وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی و به منظور درمان بیماران ام.اس (مولیتپل اسکلروزیس) که یکی از شایع‌ترین بیماری‌های سیستم اعصاب مرکزی (مغز و نخاع) است وارد کشور شده است.
وی گفت: هم اکنون بیماران مبتلا به ام.اس می‌توانند برای دریافت داروهای یاد شده به داروخانه‌های تک نسخه‌ای جمعیت هلال احمر مراجعه کنند.
شریعتی سرمایه‌گذاری و مشارکت برای ساخت،‌ تولید و فروش دارو و تجهیزات پزشکی، محصولات بهداشتی و آرایشی، واردات، صادرات، تولید و توزیع انواع فرآورده‌های دارویی، غذایی، فرآورده‌های رژیمی و بیولوژیک، داروهای گیاهی، تجیهزات پزشکی مصرفی مراکز درمانی و بیمارستانی و اخذ نمایندگی موارد یاد شده از داخل و خارج کشور را از دیگر موارد فعالیت شرکت بازرگانی سهاکیش سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر عنوان کرد.

 


بالغ بر 37 درصد تصادفات منجر به فوت و نیز 55 درصد تصادفات رانندگی منجر به جرح در تهران مربوط به موتورسواران است و در این میان 36 درصد از آمار مرگ و میر ناشی از این تصادفات در سال گذشته مربوط به موتورسواران جوان بوده است.
به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سیدجعفر تشکری هاشمی، با اعلام این که به نظر می‌رسد تعداد موتورسیکلت‌های تهران از تعداد خودروهای این کلان‌شهر در حال سبقت گرفتن است، گفت: بخشی از این موضوع متاثر از شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و رشد ناگهانی چند برابری قیمت انواع خودرو و نشان‌دهنده تاثیر شرایط اقتصادی بر شرایط اجتماعی است.
وی با اشاره به این که بسیاری از موتورسواران فارغ از قوانین و مقررات و محدودیت‌های قانونی به هر معبری که اراده می‌کنند، وارد شده و از هر چراغ قرمزی که بخواهند، رد می‌شوند و در واقع هیچ خط قرمزی برای خود قائل نیستند، افزود: تابلوهایی همچون ورود ممنوع، دور زدن ممنوع و توقف ممنوع برای این عده، معنا و مفهوم چندانی ندارد.
تشکری هاشمی عدم رعایت حق تقدم و تغییر ناگهانی مسیر، خرابی روشنایی چراغ‌ها و دیده نشدن هنگام تاریکی، حمل بار و سرنشین اضافه و تبدیل موتورسیکلت به وسیله‌ای برای باربری و مسافربری را بخشی از تخلفات موتورسواران برشمرد و اظهار کرد: ورود به خطوط ویژه و تندروی اتوبوسرانی، انجام حرکات نمایشی در بزرگراه‌ها و خیابان‌ها، بی‌توجهی به معاینه فنی و تولید آلودگی هوا و صدا و نیز عدم استفاده از کلاه ایمنی، از دیگر تخلفاتی است که در افزایش تعداد و شدت تصادفات رانندگی موثر است.
معاون شهردار تهران با تاکید بر افزایش فزاینده استفاده از موتورسیکلت در تهران خاطرنشان کرد: پایین بودن قیمت و امکان خرید آسان با توجه به تسهیلات فراوان، رها شدن از ترافیک به ویژه در مناطق مرکزی شهر و امکان ورود به محدوده طرح ترافیک و محدوده طرح زوج و فرد، از جمله دلایل استقبال از این وسیله در تهران است که البته به دلیل عدم رعایت قانون از سوی راکبان موتورسیکلت، موجب افزایش تصادفات موتورسواران و رشد سهم این وسیله در مجموع تصادفات شده است.بالغ بر 37 درصد تصادفات منجر به فوت و نیز 55 درصد تصادفات رانندگی منجر به جرح در تهران مربوط به موتورسواران است و در این میان 36 درصد از آمار مرگ و میر ناشی از این تصادفات در سال گذشته مربوط به موتورسواران جوانی بوده که میانگین سنی آن‌ها کمتر از 25 سال است و در واقع نیروهای مولد جامعه محسوب می‌شوند.

 


رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر ایران با اعلام خبر توزیع 27 هزار بسته غذایی میان نیازمندان در ماه مبارک رمضان گفت: از پانزدهم ماه رمضان مصادف با تولد امام حسن مجتبی(ع)، هزار سفره افطاری در سراسر کشور برپا می‌شود.
فرح‌ناز رافع در تشریح جزئیات خبر اجرای طرح «همای رحمت» در سراسر کشور که به مناسبت ماه مبارک رمضان از سوی این سازمان برگزار می‌شود، گفت: تاکنون 21 میلیارد ریال توسط خیران جمع‌آوری شده است.وی با بیان اینکه تاکنون 27 هزار و 571 سبد غذایی میان نیازمندان توزیع شده گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 30 هزار سبد غذایی میان نیازمندان توزیع خواهد شد.
رئيس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر ایران با بیان اینکه اقلامی همچون برنج، روغن، قند و شکر، چای، حبوبات، گردو و خرما در این سبد غذایی وجود دارد، گفت: همچنین امسال برای نخستین بار تنوع فرهنگ و غذایی اقوام مختلف ایران در تهیه این سبدهای غذایی دیده شده، به‌گونه‌ای که براساس نوع فرهنگ هر منطقه، سبد خاصی توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه سازمان داوطلبان اقدام به حمایت از نیازمندانی می‌کند که تحت پوشش هیچ یک از سازمان‌های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد نیستند، گفت: از پانزدهم رمضان 10 هزار سفره افطاری در کل کشور برپا می‌شود.
رافع با بیان اینکه 7000 سفره افطاری در شهر و 3000 سفره در روستاها پهن می‌شود، گفت: در شب میلاد با سعادت امام‌حسن(ع) جشن گلریزانی به نفع زلزله‌زدگان بوشهر و با حضور هنرمندان، ورزشکاران و افراد خیر برگزار می‌شود.
رئيس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر ایران با بیان اینکه در این جشن گلریزان از فعالیت 14 خیر و دو مدیرعامل شرکت‌های تولیدی به دلیل اقدامات خیرخواهانه‌شان در طرح «فرشتگان رحمت» تقدیر می‌شود، گفت: در حاشیه این جشن بازارچه خیریه‌ای به نفع نیازمندان بوشهری برگزار می‌شود.

 


مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز از اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای کمک به زندانیان در بودجه 92 خبر داد.
محسن نصیری در حاشیه پانزدهمین جشن حمایت از زندانیان با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما در ارتباط با بحث استفاده از بودجه دولت برای خانواده زندانیان پیگیری‌های جدی را از ناحیه دولت و مجلس داشته‌ایم.
وی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت‌های خوب سازمان زندان‌ها، در بودجه 92 رقمی معادل 100 میلیارد تومان برای کمک به خانواده زندانیان اختصاص یافت.
نصیری با اشاره به سرانه هر خانواده زندانی نیازمند تصریح کرد: معمولاً میزان سرانه براساس آن چیزی است که از سوی افراد خیر و نیکوکار پرداخت می‌شود که رقم آن برای خانواده یک نفره 50 هزار تومان، خانواده 2 نفره 60 هزار تومان، خانواده 3 نفره 70 هزار تومان و خانواده‌های 4 نفره به بالا 80 هزار تومان است.
وی در ادامه در خصوص پیگیری مسکن خانواده زندانیان گفت: در این زمینه پیگیری‌های خوبی داشته‌ایم و نامه‌ای را به وزارت راه و شهرسازی ارسال کرده‌ایم.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان با اشاره به آسیب‌پذیری خانواده زندانیان خاطرنشان کرد.: براساس برآورد سازمان زندان‌ها متأسفانه در دو سال اخیر تعدادی از ورودی‌های داخل زندان کسانی هستند که بستگان درجه یک زندانیان به حساب می‌آیند.
مدیر کل اقدامات تأمینی و تربیتی سازمان زندان‌ها نیز با اشاره به وجود 140 هزار زندانی متأهل گفت: 70 هزار نفراز این افراد نیازمند کمک‌های مادی هستند.
علی‌اکبری افزود: در حال حاضر 22 هزار نفر تحت پوشش مراکز مراقبت بعد از خروج هستند که از این تعداد 7/2 درصد مجدداً به زندان بازگشته‌اند که این درصد در فصل‌ها و استان‌های مختلف متفاوتند.
وی متوسط جهانی بازگشت مجدد افراد به زندان را 27 درصد دانست و گفت: فرد در صورتی به زندانی ثابت رسیده که پس از طی دوره 2 ساله بعد از آزادی مجدداً به زندان بازنگردد.
خاطرنشان می‌شود، در مراسم جشن گلریزان روز چهارشنبه که به همت انجمن حمایت از زندانیان قرچک در سازمان زندان‌ها برگزار شد جمع دیگری از مسئولان و مدیران دولتی و شهری هدایای مالی خود را جهت کمک به خانواده‌های زندانیان تقدیم ستاد دیه کشور کردند.

 


معاونت آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه از متقاضیان راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت‌نام می‌کند.
حجت‌الاسلام حمید شهریاری در گفت و گو با فارس گفت: همه متقاضیان ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر تهران که واجد شرایط باشند از تاریخ 31 تیر به مدت 10 روز از طریق سامانه اینترنتی www. adliran.ir فرصت برای ثبت‌نام دارند.
معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائيه درباره سخنگویی به سؤالات متقاضیان گفت: پاسخ‌گویی به سؤالات تنها از طریق شماره تلفن 63974048 امکان‌پذیر است و به هیچ‌عنوان به مراجعان حضوری و یا تماس با تلفن‌های غیرمرتبط پاسخ داده نمی‌شود.
وی همچنین درباره شرایط عمومی متقاضیان تصدی مدیریت دفتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، التزام عملی به قانون اساسی و ولایت‌فقیه، تدین به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام و اخلاق اسلامی، عدم اعتیاد به مواد مخدر و عدم سوء پیشینه کیفری برخی از این شرایط به حساب می‌آید.
معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائيه همچنین دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه برای داوطلبان مرد و توانایی جسمی و روحی لازم را از دیگر شروط عمومی دانست.
وی همچنین درباره شرایط اختصاصی متقاضیان تصدی مدیریت دفتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: دارا بودن مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته‌های مرتبط با حقوق، فقه و حقوق و علوم قضایی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی یا مدرک سطح دو یا بالاتر از حوزه‌های علمیه، داشتن حداقل بیست و پنج سال سن، دارا بودن پنج سال سابقه کار مرتبط، دارا بودن اطلاعات پایه و مهارت کار با رایانه از این دست شرایط است.
وی افزود: دریافت پروانه و اشتغال در دفتر برای وکلای دادگستری و مشاوران موضوع ماده 187 و کارشناسان رسمی دادگستری، قضات و سردفترانی که به انفصال دائم محکوم شده و این محکومیت قطعیت یافته است، شاغلان به امر تجارت طبق تعریف ماده 2 قانون تجارت و کارمندان و مستخدمان دولت و کارمندان مؤسسات عمومی غیردولتی ممنوع است.

 


انبار غیرمجاز مواد شوینده و بهداشتی در ستارخان آتش گرفت.
بنا بر گزارش رسیده تمام مواد جمع‌آوری شده در این انبار غیرمجاز در آتش سوخت و ماموران آتش‌نشانی پس از ساعتی موفق به اطفاء حریق شدند.
در این حادثه به کسی آسیبی وارد نیامد.

 


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی گفت: نمی‌توان افزایش کشف هروئین را به‌عنوان تغییری در الگوی مصرف قلمداد کرد.
سردار علی مویدی با بیان اینکه پلیس برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر در سطح محلات را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: خوشبختانه برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر از چندی پیش جزو برنامه‌های پلیس مواد مخدر قرار گرفت و تلاش پلیس برای برخورد با این افراد ادامه دارد و به زودی آمار و ارقام در این مورد منتشر خواهد شد.وی با بیان اینکه این طرح با اولویت کلانشهرها اجرا شده است، گفت: با اینکه برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر در کلانشهرها جزو هدف‌گذاری اصلی است، اما این مسئله به معنای مغفول ماندن شهرهای کوچک در این زمینه نیست.

 


پیرمرد 127 ساله ابرکوهی روز گذشته در بخش بهمن ابرکوه استان یزد که سال گذشته عنوان مسن‌ترین ایرانی را گرفته بود از دنیا رفت.
به گزارش فارس از ابرکوه، فلاح‌زاده که در شهر مهردشت بخش بهمن ابرکوه ساکن بود، سال گذشته به عنوان مسن‌ترین فرد ایرانی انتخاب و مورد توجه رسانه‌‌ها قرار گرفت.نزدیکان وی رمز سلامتی او را استفاده از شیر و لبنیات و کار کردن به‌ويژه پیاده‌روی‌های طولانی در هنگام چوپانی در طول یک عمر کار و زندگی می‌دانستند.

 


سارق اینترنتی در دام پلیس
اراک-خبرنگار کیهان: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی وی، تحقیقات کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این زمینه آغاز شد و فرد متهم که طی چند فقره از حساب بانکی شاکی برداشت، و آن را صرف خرید از فروشگاه‌های متعدد کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
برخورد با واحد صنفی متخلف
بناب-خبرنگار کیهان: رئیس شبکه دامپزشکی بناب گفت: یک مرکز جمع‌آوری شیر در این شهرستان به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی پلمب شد. همچنین در این راستا یک هزار و 100 کیلوگرم شیر خام غیربهداشتی توسط اکیپ ویژه شبکه دامپزشکی بناب ضبط و معدوم شد.
دستگیری جاعل اسناد دولتی
اراک-خبرنگار کیهان: ماموران پلیس امنیت عمومی استان مرکزی با انجام کارهای اطلاعاتی فردی را که اقدام به جعل اسناد دولتی می‌کرد در یکی از محله‌های اراک شناسایی و دستگیر کردند. در بازرسی منزل مسکونی متهم تعداد اوراق جعل اسناد، مهر، دستگاه شماره‌زنی کشف و متهم برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.
17 تبعه خارجی غیرمجاز در بناب
بناب-خبرنگار کیهان، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بناب از شناسایی 17 تبعه غیرمجاز در کارگاه‌های این شهرستان خبر داد. براساس همین خبر با کارفرمایانی که این اتباع غیرمجاز خارجی را به کار گرفته بودند، برخورد، و برایشان برگ جریمه صادر شد.

 


20 کودک در شرق هند بر اثر خوردن غذای مسموم در مدرسه جانشان را از دست دادند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، دانش‌آموزان یک مدرسه در ایالت «بیهار» هند بعد از خوردن ناهار رایگان که گفته می‌شود آلوده به آفت‌کش بوده است، جانشان را از دست دادند. این حادثه اعتراض‌های خشونت‌آمیز مردم را به همراه داشت.
یک مقام ایالتی در بیهار گفت 27 کودک و آشپز مدرسه نیز در بیمارستان شهر «پاتنا»، بستری شده‌اند که حال 10 نفر از آنها وخیم است. این کودکان 8 تا 11 ساله، روز سه‌شنبه بعد از صرف غذا در روستایی واقع در 80 کیلومتری شمال پاتنا، بیمار شدند. مردم نیز فوراً آنها را به بیمارستان محلی و از آنجا به مرکز ایالت منتقل کرده‌اند.
غذا در آشپزخانه مدرسه طبخ شده بود، اما مسئولان مدرسه که حالت تهوع دانش‌آموزان را بعد از صرف غذا دیده بودند، توزیع آن را متوقف کردند. «پی‌کی‌ساهی»، وزیر آموزش ایالت بیهار هند گفت تحقیقات اولیه نشان می‌دهد داخل غذا، آثاری از آفت‌کش دارای فسفات که از آنها معمولاً برای برنج و گندم استفاده می‌شود، دیده شده است.
مقامات هند، تاکنون یکی از بازرسان مواد غذایی در این کشور را از شغل خود برکنار کرده‌اند و پرونده‌ای نیز در خصوص اهمال مسئولان مدرسه تشکیل شده است.

 


سیل زندگی دهها هزار چینی را در استان هوبی تحت تاثیر قرار داده است.
به گزارش واحد مرکزی خبر، ارتفاع سیل در برخی مناطق به حدی است که خودروها و خانه‌های مردم زیر آب رفته و خیابانها به استخرهای روباز تبدیل شده است. هزاران نفر از ساکنان مناطق سیل‌زده مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند و چندین نفر هم ناپدید شده‌اند.
ارتفاع سیل در برخی مناطق به دو متر می‌رسد.
صدها خانه در سیل ویران شده است و کارشناسان سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده‌اند بارش‌ها در سه روز آینده ادامه یابد. بنا به پیش‌بینی کارشناسان میزان بارندگی در این مناطق در 72 ساعت آینده حدود 120 میلی‌متر خواهد بود. وزش طوفان استوایی نیز با بارش بارندگی در این مناطق مشکلات سازمانهای امدادی برای کمک به سیلزدگان را دو چندان کرده است.

 


مقامات شهرداری «ریوکان» که در نزدیکی قطب شمال قرار دارد، برای فرار از تاریکی دست به ابتکار جالبی زده‌اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، شهر صنعتی ریوکان نروژ به دلیل قرار گرفتن در دره‌ای ژرف بین ماه‌های سپتامبر تا مارس میلادی (6ماه از سال) در تاریکی است و از این بابت مردم این شهر نمی‌توانند نور خورشید را ببینند.
اما مقامات شهرداری این شهر با نصب آینه‌هایی در دامنه‌ کوه‌های محصور کننده این شهر، شرایط را طوری مهیا کرده‌اند تا با انعکاس نورخورشید بر میدان اصلی شهر، شهروندان آن بتوانند با آمدن به این میدان، نور خورشید را در هر وقت روز ببینند، البته به شرطی که آسمان ابری نباشد!

 


به دنبال گرمای شدید هوا همزمان با ماه رمضان، در خیابان‌های بغداد دوش‌های صلواتی برای شستن‌سر و صورت و خنک شدن مردم راه‌اندازی شده است.
دوش‌های صلواتی در خیابان‌های بغداد که مردم آنها را «دش الأجر و الثواب» (دوش اجر و ثواب) توصیف می‌کنند به عنوان نوعی از فعالیت‌های خیریه به شمار می‌روند.
روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن دراین‌باره نوشت: مالکان مغازه‌ها و خانه‌های نزدیک خیابان‌های اصلی با استفاده از شیلنگ، آب را به کنار خیابان منتقل می‌کنند تا به وسیله دوش‌های حمام، امکان شستن سر و صورت را برای شهروندان فراهم کنند.
گرمای هوا در عراق که در برخی شهرها از جمله بغداد به 50 درجه می‌رسد، باعث شد تا دولت، روز پنجشنبه را تعطیل عمومی اعلام کند. بسیاری از شهرهای عراق نیز ساعت‌های زیادی را در شبانه‌روز شاهد قطع برق هستند.
به گفته «احمد الزیدی» یک شهروند عراقی کسانی که این دوش‌ها را راه‌اندازی می‌کنند به دنبال کسب اجر و ثواب در ماه رمضان هستند و در مقابل این کار، پولی نمی‌گیرند و رهگذران هم بعد از شستن سر و صورت خود می‌گویند: خداوند پدر و مادرت را بیامرزد یا سوره فاتحه می‌خوانند.
البته دوش‌های صلواتی مختص رمضان امسال نیست و در تابستان‌های گذشته نیز خیابان‌های بغداد شاهد چنین ابتکاری بوده‌اند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10