(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 29 تـیـر 1392 - شماره 20546

حدیث دشت عشق
اسبقی: حق پدرم را از تکواندوی جهان گرفتم
نخستین طلای باارزش تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی
اخبار کوتاه از فوتبال
دعوت از 45 بازیکن به تیم ملی فوتبال
سفر تیم ملی جودو به مسکو
سرمربی برکنار شده به تیم ملی بازگشت
تغییرات نابهنگام هیئت مدیره پرسپولیس و استقلال
ایران در سخت ترین گروه لیگ جهانی والیبال
تلاش فدراسیون دوومیدانی برای حل مشکلات حدادی
سرمربی تیم ملی بسکتبال: 20 درصد تا آمادگی کامل فاصله داریم
پای رکابزنان ایرانی باز هم به سکو نرسید
سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای کشور در اراک: فرهنگ زورخانه‌ای باید میان جوانان گسترش یابد
   


از نوشته سرباز شهید «محمدعلی درخشان»
بر من گریه نکنید تا دشمنان اسلام شاد نشوند
مادرم! پس از شهادتم هر وقت که بالای سر قبرم ایستاده‌اید قطعه یخی بر روی قبرم بگذارید تا به جای شما گریه کند و دستهایم را باز بگذارید تا همه ببینند که چیزی با خود نمی‌برم و تا آخر عمر بر من گریه نکنید تا دشمنان اسلام شاد نشوند.
سرباز شهید «محمدعلی درخشان»، سال 1347 در استان فارس متولد شد و در 9/4/1366 در منطقه خرمشهر به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
سومین روز از بیست و یکمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان با درخشش اولین مدال طلا برای تیم ملی کشورمان بر سینه بهنام اسبقی به پایان رسید، این تکواندوکار در شرایطی نخستین مدال طلای ایران در این دوره از مسابقات را به دست آورد که قبل از این هادی مستعان موفق شده بود اولین مدال نقره را برای تیم ملی کشورمان برگردن بیاویزد.
در ادامه این رقابتها که در سالن “اکس پوزیتو”ی شهر “پائوبلا”ی مکزیک جریان دارد بامداد پنجشنبه بهنام اسبقی نماینده وزن 68- کیلوگرم کشورمان با ارائه مبارزات دیدنی و کسب شش پیروزی متوالی راهی مبارزه پایانی شد. در این وزن 85 تکواندوکار حضور داشتند که این تکواندوکار شایسته کشورمان کارخود را با برتری 5بريک مقابل “استفان موندونگا” از گابن آغاز کرد.سپس “آنجل مورا” از کوبا را 15بر5 از پیش رو برداشت ودور سوم هم “الوین ممدوف” نایب قهرمان نوجوانان جهان و نفر سوم اروپا از جمهوری آذربایجان را 5 بر صفر شکست داد و گام به مرحله یک هشتم گذاشت. اسبقی در این مرحله حریفی از مکزیک را پیش رو داشت. تکواندوکار وزن چهارم تیم ملی ایران در پنجمین مبارزه خود حریفی از مولداوی را2بر صفر شکست داد و به جمع چهار تکواندوکار برتر وزن خود راه يافت. اسبقی در مرحله نیمه نهایی هم در یک مبارزه عالی 8بر3 مقابل “راسیل” از اسپانیا پیروز شد و راهی بازی پایانی شد. بهنام اسبقی برای کسب مدال طلای وزن 68- کیلوگرم به دیدار “کیم هون” از کره جنوبی رفت. هر چند امتیاز نخست را کره ای به نام خود ثبت کرد ولی نماینده کشورمان خیلی زود جبران کرد و راند اول را 2بریک به سود خود خاتمه داد. راند دوم هر دو تکواندوکار موفق به کسب یک امتیاز شدند تا امتیاز 3بر2 به‌سود اسبقی در پایان این راند ثبت شود. در راند سوم و پایانی حریف کره ای تلاش زیادی برای جبران یک اختلاف امتیاز کرد ولی اسبقی که از ابتدای مبارزاتش به خوبی از ضربات پای چپ خود بهره می برد بازهم مرد میدان بود و در نهایت 5بر4 پیروز میدان شد تا اولین طلای تیم ملی کشورمان را کسب کند. اسبقی بعد از کسب این مدال با ارزش با پرچم مقدس کشورمان دور افتخار زد. محمد باقری معتمد در دو دوره قبلی این مسابقات به دیدار پایانی راه يافته و موفق به کسب یک نشان طلا و نقره شده بود و اسبقی بازهم به دیدار پایانی راه يافت تا حضور نمایندگان کشورمان در بازیهای نهایی وزن چهارم رقابتهای جهانی به یک سنت تبدیل شود. این طلا دومین مدال تیم ملی کشورمان در این دوره از مسابقات بود. در روز نخست هادی مستعان در وزن دوم موفق به کسب مدال نقره شده بود.
گرفتن مدال پدر از مسابقات جهانی
بهنام اسبقی پس از کسب این مدال باارزش گفت: خیلی مدیون علیرضا نصر آزادانی هستم او تنها کسی بود که در تمام روزهایی که قرار بود تغییراتی در اوزان ایجاد شود تمایلی به این کار نداشت و بارها به من گفته بود که اعزام به مسابقات حق تو است. اسبقی در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این دوره از رقابت‌ها توانستم مدال طلای جهان را کسب کنم. پدرم 28 سال پیش در مسابقات جهانی آلمان شرکت کرده بود که مقابل نماینده کره جنوبی 6 بر 5 شکست خورد. امروز حق پدرم را از تکواندوی دنیا گرفتم و این مدال را به او هدیه می‌دهم. امیدوارم که خانواده‌ام از کسب مدالم خوشحال شده باشند.
صدرنشینی کره ای ها در پایان روز چهارم
چهارمین روز از بیست و یکمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در مکزیک، با حذف دو نماینده ایران همراه شد. در مسابقات چهارمین روز سید احسان نقیب زاده تکواندوکار وزن اول (54- کیلوگرم) تیم ایران در اولین مبارزه خود «پدرو آنکو» از پرو را با نتیجه 9 بریک شکست داد اما در دور دوم مقابل نماینده کشور میزبان شکست سنگین 13 بر یک را پذیرفت و از دور مسابقات کنار رفت. در چهارمین روز این مسابقات علاوه بر سید احسان نقیب زاده، پریسا قربانی نماینده وزن سوم تیم ملی بانوان ایران به روی شیاپچانگ رفت و در دیدار نخست خود به تکواندوکاری از چین باخت. در پایان چهارمین روز از بیست و یکمین دوره مسابقه‌های تکواندوی قهرمانی جهان در شهر پوئبلای مکزیک، در مجموع مدالی تیم کره جنوبی با چهار طلا ، یک نقره و یک برنز صدرنشین است. روسیه با یک طلا و دو نقره به مکان دوم جدول صعود کرد و جای ایران را گرفت. مکزیک با یک طلا، یک نقره و یک برنز سوم است و ایران هم با یک طلای بهنام اسبقی و یک نقره هادی مستعان در جایگاه چهارم قرار گرفت. فرانسوی‌ها هم با یک طلا و دو برنز در مکان پنجم قرار دارند. این رده بندی بر‌اساس کسب مدال‌ها در مجموع مردان و زنان است.
قرعه سخت در روز پنجم
در ادامه بیست و یکمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان که در مکزیک جریان دارد، امروز تکواندوکاران اوزان 57- کیلوگرم بانوان و 63- کیلوگرم مردان به مصاف هم می‌روند که سوسن حاجی‌پور به عنوان کاپیتان تیم ملی بانوان و محمد خمسه نمایندگان ایران در این روز از مسابقات هستند.سوسن حاجی‌پور که حضور در المپیک 2012 لندن را نیز تجربه کرده، دور نخست به دیدار “دلبر سعیدویلا” از ازبکستان می‌رود و در صورت برتری به دیدار” جیده جونز” سید دوم این وزن و دارنده نشان طلای المپیک از انگلستان می‌رود. در وزن سوم مردان محمد خمسه نیز قرعه سختی دارد. وی ابتدا “فیلیپه انجو” از برزیل را پیش رو دارد و دور بعدی “رافیک ظهوری” سید 13 این وزن را پیش رو دارد. در صورت برتری وی در دور سوم باید با “لی دائه هوون” از کره‌جنوبی مبارزه کند. این کر‌ه‌ای دارنده مدال نقره بازی‌های المپیک 2012 لندن، طلای جهانی 2011، طلای بازی‌های آسیایی 2010 و طلای قهرمانی آسیا در سال 2012 است که نماینده کشورمان کار دشواری برابر وی خواهد داشت.

 


چگونگی کاهش تیم های بدهکار
اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی درباره وضعیت بدهی باشگاه‌های لیگ برتری و اجازه ندادن به آنها برای حضور در مسابقات، بیان کرد: از 15‌باشگاه بدهکار با فشاری که در دو سال و نیم اخیر آورده‌ایم فقط هشت باشگاه مانده‌اند. در اجرای رای هم که به باشگاه بدهکار داده‌ایم کاملا جدی هستیم. من قبل از صدور رای با هیات رئیسه فدراسیون و سازمان لیگ صحبت کرده‌ام و آنها هم برای اجرای این قانون جدی هستند.
ناراحتی قلعه نویی از نکونام
امیر قلعه نویی سرمربی استقلال با ابراز گلایه از نکونام گفت: واقعا برای من عجیب است.ایشان سه هفته قبل با خود من جلسه داشته و کاپیتان تیم ملی است .از طرفی بارها با آقای فتح الله زاده جلسه گذاشته اما نمی دانم این اتفاقات چیست که می افتد.در هر صورت ایشان جزو این مجموعه است و اگر بود ما در خدمتش هستیم.اگر هم نبود و هرجا رفت برایش آرزوی موفقیت می کنیم.
محرومیت آقای «م»
خبرهای دریافتی از ستاد منشور اخلاقی حکایت از آن دارد که آقای‌« م » از مربیان شناخته شده کشورمان نیز نمی تواند امسال در لیگ برتر مربیگری کند. این مربی نیز از آن دسته مربیانی بوده که سابقه منشوری شدن را در پرونده خود داشته است.
گاف بزرگ یک سایت اماراتی
در حالی که جواد نکونام با استقلال تمدید کرده است و قرار است یک فصل دیگر برای این تیم بازی کند یک سایت اماراتی امروز این خبر را با تیتر درشت بر روی خروجی خود قرار داد:« نکونام ، دومین ایرانی خلیج ع.ر.ب.ی»
خوشحالی بابت بازگشت به فوتبال
اشکان دژآگه مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان می‌گوید از بازگشت به فوتبال خیلی خوشحال است و می‌خواهد بهترین بازی‌هایش را در این فصل انجام دهد.
دشواری کارکردن در پرسپولیس
رویانیان در خصوص ابقای خود به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: من ماندم، اما هنوز هم برایم کار کردن در باشگاه مثل پرسپولیس سخت است. با این وجود از این که در آغاز لیگ حاشیه‌ای بزرگ از تیم دور شد خوشحالم.
بی اطلاعی از حضور در هیات مدیره
پورحیدری پیشکسوت تیم فوتبال استقلال ضمن بی‌خبری از حضورش در هیات مدیره این باشگاه و اینکه هیچ فردی از وزارت ورزش در این خصوص با او صحبتی نکرده است، گفت: حضور در هیات مدیره باشگاه استقلال برای من یا هر پیشکسوت دیگر این باشگاه افتخار بزرگی است اما تنها مشکلی که وجود دارد این است که من یا هر پیشکسوت دیگری که وارد این هیات می‌شویم، فرصتی برای بحث کردن نداریم چرا که همه صحبت‌ها درباره مسائل اقتصادی و بدهی‌های باشگاه است.
دومین جراحی پولادی
مهرداد پولادی هافبک پرسپولیس دیروز برای دومین بار پای خود را به تیغ جراحان سپرد.
بندی که در قرارداد آندو آمد
آندرانیک تیموریان در شرایطی قرارداد یک ساله با باشگاه استقلال تهران به امضاء رساند که در صورت داشتن پیشنهاد مناسب از تیم های قطری می تواند آبی پوشان تهرانی را ترک کند.
تساوی استقلال و ذوب آهن
استقلال در آخرین مراحل آماده سازی خود برای شروع سیزدهمین دوره لیگ برتر در دیداری دوستانه به مصاف ذوب آهن رفت و به تساوی صفر – صفر رضایت داد.
بازگشت حقیقی به پرسپولیس
علیرضا حقیقی سنگربان تیم ملی فوتبال کشورمان پس از جلسه نهایی با مسئولان باشگاه پرسپولیس، تایید علی دایی و همچنین موافقت اولیه روبین کازانی‌ها به مدت یک سال به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست.
فابرگاس فروشی نیست
پس از کش و قوس های فراوان مبنی بر انتقال سسک فابرگاس به یکی از سه تیم چلسی، منچستر سیتی و منچستر یونایتد مسئولان بارسلونا عاقبت اعلام کردند که این مهاجم خود را نمی فروشند.
برگزاری جام جهانی در زمستان
رئیس فدراسیون جهانی فوتبال به برگزاری جام‌جهانی قطر در زمستان اشاره کرد.
تمدید قرارداد روبینیو
باشگاه فوتبال میلان قرارداد روبینیو مهاجم برزیلی این تیم را تا سال 2016 تمدید کرد.

 


اسامی 45 بازیکن تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در اردوی تمرینی کشور پرتغال اعلام شده است؛ جایی که قرار است مردان کارلوس کی‌روش یک بازی دوستانه هم انجام دهند.
تیم ملی فوتبال ایران یک هفته قبل از 14 اوت (23 مرداد) که روز فیفا به حساب می‌آید در اردوی تمرینی پرتغال حضور پیدا می‎کند و در این اردو احتمالا با گابن دیدار خواهد کرد. این فهرست 45 نفره اولیه پیش از سفر به پرتغال به 25 نفر کاهش پیدا خواهد کرد. در این فهرست نامی از لژیونرها از جمله رضا قوچان نژاد، اشکان دژآگه، مسعود شجاعی و دانیال داوری به چشم نمی‌خورد. اسامی بازیکنان به این شرح است:دروازه‌بانان: رحمان احمدی، علیرضا حقیقی، سوشا مکانی، علیرضا بیرانوند مدافعان: سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، شجاع خلیل‌زاده، محمدرضا خانزاده، خسرو حیدری، حسین ماهینی، وحید اسماعیل‌بیگی، میلاد فخرالدینی، علی حمودی، هاشم بیگ‌زاده و احسان حاج‌صفی هافبک‌ها: رضا حقیقی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، امید ابراهیمی، قاسم حدادی‌فر، قاسم دهنوی، بختیار رحمانی، مجتبی جباری، محمد نوری، محسن مسلمان، میلاد نوری و پیام صادقیان مهاجمان: محمدرضا خلعتبری، یعقوب کریمی، آرش افشین، احمد حسن زاده، محمد مهدی نظری، محمد ابراهیمی، میلاد غریبی، مصطفی شجاعی، مهرداد اولادی، محمد غلامی، جلال رافخایی، شهرام گودرزی و فرزاد حاتمی.

 


تیم ملی جودو ایران برای حضور در رقابتهای جایزه بزرگ روسیه بامداد جمعه با 5 ورزشکار راهی مسکو شد.
رقابتهای جایزه بزرگ روسیه طی روزهای 29 و 30 تیرماه در مسکو برگزار می‌شود. برای حضور در این مسابقات 337 جودوکار از 44 کشور جهان ثبت نام کرده‌اند که وزن 81- کیلوگرم با 36 جودوکار شلوغترین وزن محسوب می‌شود. تیم ملی جودو ایران نیز در این مسابقات به دیدار رقبای خود می‌رود. بهزاد وحدانی و احسان بهرامیان در وزن 60- کیلوگرم، الیاس علی اکبری در وزن 73- کیلوگرم، امیر قاسمی‌نژاد در وزن 90- کیلوگرم و جواد محجوب در وزن 100- کیلوگرم جودوکاران اعزامی به این دوره از مسابقات هستند.

 


در حالی که رئیس فدراسیون بوکس پس از نتایج تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا از تغییر کادر فنی خبر داده بود، نایب رئیس این فدراسیون حرف‌های ناطق نوری را رد کرد و گفت: هیچ تغییری در کادر فنی تیم‌های ملی اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد.
منوچهر مقصودی در پاسخ به این سوال که کادر فنی دور جدید اردوی تیم ملی را نظارت خواهد کرد؟ اظهار کرد: همان کادر فنی قبلی که با تیم ملی کار می‌کرد. دور جدید اردوها از اول مرداد در مجموعه انقلاب آغاز می‌شود و ملی‌پوشان خود را برای مسابقات آینده آماده خواهند کرد. وی در پاسخ به این سوال که مگر طبق اعلام رئیس فدراسیون غلامرضا کریمی، سرمربی تیم ملی در اردن از کار برکنار نشد و جایش را به اکبر احدی نداد؟ افزود: شاید این مساله مطرح بود، اما دیگر مطرح نیست و غلامرضا کریمی همچنان مسئول فنی تیم ملی بزرگسالان است. حالا اسمش را شما سرمربی می‌گذارید، مربی می گذارید خودتان می‌دانید. او کارهای بزرگسالان را نظارت می‌کند!

 


در فاصله دو هفته مانده تا پایان دولت دهم ناگهان وزارت ورزش در اقدامی تامل‌برانگیز اقدام به تغییر در هیئت مدیره دو باشگاه محبوب پایتخت کرد.
روز چهارشنبه به یکباره در وزارت ورزش تصمیمات زیادی گرفته شد. از حذف امیدوار رضایی در هیئت مدیره استقلال تا کنار گذاشته شدن فداحسین مالکی از رئیس هیئت مدیره پرسپولیس. اول مروری داشته باشیم به اعضای هیئت مدیره دو باشگاه: «در هیئت مدیره استقلال در حال حاضر مقداد نجف‌نژاد، احمد شهریاری، علی فتح الله زاده، منصور پورحیدی و حسن زمانی عضو هستند. در واقع دو نفر آخر به تازگی حکم گرفته‌اند و در عوض امیدوار رضایی به دلایلی که هنوز اعلام نشده و تامل برانگیز است از این سمت کنار گذاشته شده است. در نقطه مقابل یعنی در اردوگاه سرخ محمد رویانیان، علی پروین، نامی، محمد جمشیدی و اکبری عضویت دارند. در این سوی میدان هم فدا حسین مالکی و حسین نژاد فلاح دیگر در هیئت مدیره نیستند.»حالا پرسشی که مطرح می شود این است که در این 14 روز چه اتفاقی قرار است رخ دهد، آن هم در حالی که وزیران دولت احمدی نژاد دو هفته دیگر به کار خود پایان می دهند؟

 


فدراسیون جهانی والیبال در گزارشی اعلام کرد که رقابت در گروه دوم لیگ جهانی والیبال، سخت‌تر از سایر گروه‌ها بوده است.
تیم‌های حاضر در گروه دوم مرحله بین قاره‌ای لیگ جهانی والیبال، سرسخت‌ترین تیم‌های حاضر در لیگ جهانی بودند. در گزارشی که فدراسیون جهانی والیبال منتشر کرده، نموداری از بازی‌های گروه‌های سه‌گانه لیگ جهانی به تفکیک ست‌های بازی رسم شده است که تعداد مسابقات 5 سته در گروه دوم شامل روسیه، ایتالیا، صربستان، آلمان، ایران و کوبا از سایر گروه‌ها بیشتر بوده است. این نشان می‌دهد که رقابت در گروه B، سخت‌تر از سایر گروه‌ها بوده است.

 


نایب قهرمان دوومیدانی المپیک لندن می گوید قرار است مشکلاتش به زودی از سوی فدراسیون حل و فصل شود.
احسان حدادی در پاسخ به این که آیا با داوری برای حل مشکلات خود صحبتی داشته است، گفت: صحبتی را با آقای داوری داشتم و قرار است مشکلاتم برطرف شود. من شرایطم را برای داوری توضیح دادم و گفتم که نیاز به اسپانسر ، مربی ، ماساژور و غیره دارم. آقای داوری هم اظهار امیدواری کرد که این مشکلات برطرف شود. امیدوارم با تغییراتی که در آینده شاهد آن خواهیم بود از ورزش بیشتر حمایت شود. حدادی درباره این که آیا به مسابقات جهانی روسیه خواهد رفت؟ گفت: نمی‌توانم در مسابقات جهانی شرکت کنم چون آمادگی لازم را ندارم. من می خواستم مدال طلای این رقابت‌ها را بگیرم، اما با این شرایط چنین چیزی امکان پذیر نیست به همین دلیل مسابقات لیگ الماس را ادامه می‌دهم و خود را برای المپیک و رقابت‌های بعدی آماده می‌کنم.

 


سرمربی تیم ملی بسکتبال در آستانه آغاز آخرین اردوی آماده‌سازی این تیم برای حضور در رقابت‎‌های قهرمانی مردان آسیا گفت: در این لحظه تنها به تیم خودم و اینکه بتوانیم به حداکثر آمادگی برسیم، فکر می‌کنم نه تیم‌‎های دیگر و شرایطی که برای حضور در رقابت‌ها خواهند داشت.
مهمد بچیروویچ به حضور تیم ملی بسکتبال در مسابقات جام ویلیام جونز اشاره کرد و ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت: برای ما که می‌خواستیم آمادگی بیشتری پیش از شرکت در جام ملت‌های آسیا کسب کنیم، حضور در جام ویلیام جونز فرصت بسیار مناسبی بود. به خصوص اینکه این رقابت‌ها در سطح بالایی برگزار شد زیرا بیشتر تیم‌های شرکت کننده آسیایی بودند، مانند ما مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش دارند و برای این مسابقات آماده می‌‎شوند. سرمربی تیم ملی بسکتبال با تاکید بر اینکه باید با صد‌درصد آمادگی در رقابت‎های جام ملت‌های آسیا شرکت کنیم تا به هدف خود دست یابیم اما هنوز به این حد از آمادگی نرسیده‌ایم، یادآور شد: با توجه به حضور خوبی که در جام ویلیام جونز داشتیم، به 80 درصد آمادگی رسیده‏‌ایم. حالا در فاصله‎ای که تا زمان اعزام به فیلیپین داریم، باید به صد در صد آمادگی برسیم. وی در مورد دیگر تیم‎های شرکت کننده در جام ملت‎های آسیا تاکید کرد: در این لحظه به چین و فیلیپین و اردن و دیگر تیم‌های مدعی فکر نمی‏‏‌‎کنم. تنها به تیم خودم فکر می‎کنم و اینکه تمام تمرکز بازیکنان باید روی کسب حداکثر آمادگی لازم برای رقابت برتر باشد. بیست و هفتمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا طی روزهای دهم تا نوزدهم مردادماه به میزبانی مانیل فیلیپین برگزار می‌‎شود. سه تیم برتر این رقابت‎ها صاحب سهمیه جهانی می‌شوند.

 


رکابزنان ایران در پایان مرحله یازدهم تور کینک هایلک چین نیز نتوانستند بر سکوی قهرمانی قرار بگیرند.
در مرحله یازدهم تور حرفه‌ای کینک هایلک چین که به مسافت 121 کیلومتر برگزار شد، رکابزنانی از ایتالیا و قزاقستان در سکوی قهرمانی قرار گرفتند و باز هم پای نمایندگان ایران به سکوهای قهرمانی نرسید. با این وجود همچنان میرصمد پورسیدی و پتروشیمی تبریز در جایگاه نخست رده بندی انفرادی و تیمی مجموع مراحل باقی ماندند.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
ورزش باستانی تنها یک ورزش نیست بلکه تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی است و با نام خدا و ائمه اطهار شروع می‌شود که این با ارزش است.
سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در آیین افتتاح زورخانه «سالار شهیدان» منطقه «کرهرود» اراک با بیان مطلب بالا افزود: در ورزش باستانی و پهلوانی گذشته ایران، جوانمردی و مردانگی رایج بود و ورزشکاران باید این اخلاق را به نسل‌های آینده انتقال دهند.
محمدرضا طالقانی با اشاره به این که ورزش‌های زورخانه‌ای ریشه در سنت و فرهنگ دینی ملت ایران اسلامی دارد اظهار کرد: برای رشد سنت‌ها و خصلت‌های ویژه پهلوانی که همان گذشت، مردانگی و جوانمردی است باید زورخانه‌ها را توسعه و افزایش دهیم.
وی ادامه داد: کسی که در گود زورخانه پا می‌گذرد هدفش پیش از پرورش جسم، صیقل دادن روح است و در واقع ورزش باستانی هم پرورش روح است و هم برای جسم بسیار مفید است.
این مسئول ورزشی خاطرنشان کرد: تا چند سال گذشته، جوان ما به دلیل نداشتن شناخت از این رشته، استقبال چندانی نمی‌کرد، اما در سال‌های اخیر به دلیل تبلیغات و توسعه زورخانه‌ها، جوانان به این ورزش گرایش پیدا کردند.
به گفته وی، در سال جاری 9 مربی در این رشته ورزشی به کشورهای نپال و تایلند اعزام شد که از این تعداد 5 نفر از استان مرکزی بودند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10