(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 29 تـیـر 1392 - شماره 20546

هاآرتص : با سیاست های نتانیاهو در لبه پرتگاه قرار گرفته‌ایم
هنیه : از سرگیری مذاکرات سازش وقت تلف کردن است
اتحادیه اروپا به طرح انگلیس علیه حزب‌الله رای نداد
ارتش کودتا در مصر برای سرکوب معترضان دستور شلیک داد
تداوم اعتراض‌ها علیه اردوغان در 2 شهر ترکیه
بررسی بحران افغانستان و پاکستان در گفت‌وگوی نواز شریف و ویلیام هیگ
در پی موفقیت بشار اسد
فرانسه و انگلیس از تسلیح تروریست‌ها در سوریه انصراف دادند
زد و خورد پلیس اسپانیا با معترضان به فساد دولتی در مادرید
درگیری شبانه با مأموران آل خلیفه در چند شهر بحرین
صف‌های طویل خودرو در مغرب به دنبال اعتصاب کارکنان جایگاه‌های سوخت
رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا ضربات افشاگری‌ها را جبران‌ناپذیر خواند
20 شهید و 30 مجروح در عملیات تروریستی عراق
   


روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت نتانیاهو و دولت وی باعث شده‌اند که این رژیم در لبه پرتگاه قرار بگیرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، هاآرتص نوشت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژيم صهیونیستی و دولت وی هنوز ضربه‌ای که اسرائيل از اروپا متحمل شده است را درک نکرده‌اند. اروپا اخیراً تصمیم گرفته در صورت ادامه شهرک‌سازی کلیه نهادهای اسرائيلی را تحریم کند.
هاآرتص سپس این سؤال را مطرح کرد که نتانیاهو چه زمانی خواهد فهمید درد و رنج‌هایی که اسرائيل طی ده‌ها سال برای فلسطینیان به وجود آورده است قابل قیاس با هیچ درد و رنج دیگری نیست و بهتر است که فوراً به این وضعیت پایان دهد.این روزنامه در پایان نوشت که سیاست‌های داخلی و خارجی نتانیاهو اسرائیل را به سمت لبه پرتگاه سوق داده است.

 


نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین در نوار غزه گفت تصمیم محمود عباس برای از سرگیری مذاکرات سازش با رژیم‌صهیونیستی وقت تلف کردن است.
به گزارش تلویزیون بی‌بی‌سی، اسماعیل هنیه نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین در مصاحبه با این شبکه افزود، تلاش جان کری وزیر خارجه آمریکا برای احیای مذاکرات سازش هدر دادن وقت است زیرا تل‌آویو حاضر نیست حقوق فلسطینی‌ها را به رسمیت بشناسد.وی تأکید کرد، ما امیدی به این مذاکرات نداریم و اشغالگران هم حاضر نیستند حقوق ملت فلسطین را رعایت کنند.جان‌کری پس از مذاکره با عریقات فرستاده تشکیلات خودگردان در امان گفته است که نمایندگان اسرائيل و فلسطین به زودی مذاکرات صلح را از سر خواهند گرفت.

 


تلاش چند کشور عضو اتحادیه اروپا برای قرار دادن نام حزب‌الله در فهرست گروه‌های تروریستی ناکام ماند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، در حالی که چند کشور اتحادیه اروپا از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان با فشار و حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از ماه گذشته تلاش زیادی را برای گنجاندن نام حزب‌الله لبنان در لیست سیاه این اتحادیه به انجام رسانده‌اند اما نتوانستند این خواست خود را در نشست روز پنج‌شنبه به کرسی بنشانند. این طرح ضدمقاومت لبنان را انگلیس پیشنهاد کرده است.
در این میان چند کشور اروپایی از جمله جمهوری چک،اسلواکی و اتریش با رد این طرح چنین اقدامی را باعث بی ثباتی در لبنان دانستند.
این در حالی است که لبنان نیز شدیدا با تلاش اتحادیه اروپا علیه جنبش حزب الله لبنان مخالفت کرده و خواستار صرفنظر آنان از این اقدام شده است.

 


همزمان با فراخوان اخوانی‌ها برای برپایی تظاهرات میلیونی علیه دولت کوتاه، ارتش مصر معترضان را به «مرگ» تهدید کرد!
پس از اینکه اخوان‌المسلمین با نامگذاری روز جمعه (دیروز) تحت عنوان «شکست کودتا»، میلیون‌ها نفر از طرفداران خود را به برپایی تظاهرات علیه «کودتاچیان» فراخواند، «احمد علی»، سخنگوی رسمی ارتش مصر با صدور بیانیه‌ای نسبت به هرگونه «خشونت از سوی تظاهرکنندگان» هشدار داد. در این بیانیه آمده: «هر کس به خشونت متوسل شود جان خود را به خطر انداخته چرا که برای حفظ امنیت کشور مطابق قانون به صورت قاطعانه با وی برخورد خواهد شد.» به عقیده ناظران سیاسی ارتش برای متفرق کردن معترضان دستور شلیک داده است. ارتش مصر هشتم ژوئن که به دوشنبه خونین معروف شد نیز با همین استدلال هزاران نفر از طرفداران محمد مرسی را به رگبار بست که طی آن بیش از 50 نفر کشته و صدها تن مجروح شدند. ارتش بلافاصله با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، به سمت افراد خاص آن هم به پای آنها شلیک کرده است اما منابع پزشکی اعلام کردند، اکثر قربانیان این حادثه از ناحیه گردن و سر مورد هدف قرار گرفته‌اند! اخوانی‌ها این را هم گفتند که پلیس و ارتش مصر «دیوانه‌وار» نمازگزاران را به گلوله بستند. اخوان‌المسلمین مصر دیروز بیانیه‌ای هم صادر کرد و در آن گفت: «امروز بساط کودتاچیان برچیده خواهد شد.» همزمان مخالفان اخوان‌المسلمین نیز روز گذشته با دادن فراخوان‌، به حمایت از ارتش و دولت انتقالی که روز سه‌شنبه سوگند یاد کرد، تظاهرات کردند. مخالفان مرسی تظاهرات خود را «جمعه پیروزی وعبور» نامیده بودند. به گزارش شبکه خبری «المیادین» به دنبال حضور طرفداران دو طیف در خیابان‌های قاهره و دیگر شهرهای مصر، درگیری‌هایی روی داد که باعث جراحت برخی از آنها شد.
پیش از آغاز این تظاهرات میلیونی، خیابان‌ها، میادین اصلی، مراکز حساس نظامی و دولتی مملو از نیروهای نظامی بود و تدابیر شدید امنیتی به ویژه در اطراف میدان‌های «التحریر» و «رابعه العدویه» حاکم شده بود. برخی منابع خبری حتی اعلام کردند، طرفداران مرسی که توانسته بودند خود را به «التحریر» برسانند، اقدام به سنگربندی در این میدان کردند.
«احمد عارف»، سخنگوی رسمی اخوان‌المسلمین مصر روز پنجشنبه در پاسخ به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر «موافقت اخوان برای حل بحران سیاسی کشور با نظارت اتحادیه اروپا» گفت: این خبر کذب محض است. وی هرگونه گفت‌وگو با «فرماندهان کودتای نظامی» را نیز رد کرد و گفت، تنها درچارچوب قانون اساسی وبه دور از هرج و مرج است که می‌توان بر مشکلات چیره شد.
دولتمردان جدید مصر اما روز گذشته در واکنش به فراخوان‌های پی در پی اخوانی‌ها، همه مصری‌ها را به «آشتی ملی» دعوت کرد.
عدلی منصور، رئیس‌جمهور موقت مصر که با انتصاب نخست‌وزیر دوران مبارک به عنوان مشاور خود، سروصدای زیادی به پا کرده گفت: برخی می‌خواهند کشور را به سوی آشوب سوق دهند اما مصر به عقب باز نخواهد گشت... چارچوب اساسنامه عدالت و آشتی ملی آماده شده و بهتر است همه مصری‌ها اختلافات را کنار بگذارند تا آشتی ملی تحقق یابد.
اما همزمان با این اظهارات، یک مقام مسئول در وزارت «همبستگی اجتماعی» مصر اعلام کرد، این وزارتخانه با توجه به احکام قضایی احتمالی، در جهت منحل کردن گروه اخوان‌المسلمین به پیش می‌رود! به گزارش واحد مرکزی خبر، دولت موقت مصر در حال بررسی این مسئله است و هیچ بعید نیست که اخوان‌المسلمین از طرف آنها حزبی منحل معرفی شود.مسئول ارتباطات سیاسی جنبش تمرد نیز طی اظهاراتی با «تروریستی» خواندن گروه اخوان‌المسلمین گفت نیروهای انقلابی تصمیم گرفته‌اند برای دفاع از انقلاب در مقابل این گروه تروریستی بایستند؛ آنها در حال مقدمه‌چینی‌های لازم در قاهره و سایر استان‌ها هستند.
واکنش عفو بین‌الملل
عفو بین‌الملل ضمن متهم کردن مسئولان مصر به بازداشت صدها تن از طرفداران محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر خواستار آغاز «تحقیقات فوری» در زمینه بدرفتاری با آنها شدند.این سازمان اعلام کرد: اظهارات بازداشت‌شدگانی که از ضرب و شتم، شوک الکتریکی در جریان بازداشت‌شان شکایت دارند، نشان میدهد که مسئولان مصری باید درباره این ادعاها هر چه سریعتر تحقیقاتی را آغاز کنند و با متهمان به تحریک خشونت براساس اصول محاکمه عادلانه برخورد شود.این سازمان افزود: وکلای مصری اعلام کردند که بیش از 660 تن تنها در قاهره بازداشت شده‌اند که رهبران برجسته اخوان‌المسلمین و حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان‌المسلمین نیز در میان آنها هستند.رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه که با موضع‌گیری‌های گاه و بیگاه خود علیه ارتش مصر و «کودتاگر» خواندن مقامات این کشور را به خشم آورده است، در تازه‌ترین اقدام خود اعلام کرد حاضر نیست با دولتمردان جدید این کشور گفت‌وگو کند!
«پرس‌تی‌وی» به نقل از روزنامه «زمان» چاپ ترکیه نوشت: اردوغان در واکنش به پیشنهاد گفت‌وگوی تلفنی با محمد البرادعی، معاون امور بین‌الملل رئیس جمهور موقت مصر گفت: مگر ایشان معاون یک رئیس‌جمهور منتخب است که با ایشان گفت‌وگو کنم، ایشان از سوی یک دولت کودتا به این سمت انتخاب شده و آنکارا این دولت را به رسمیت نمی‌شناسد.اردوغان که در مراسم افطاری «حزب عدالت و توسعه» و در شهر اسلامبول سخنرانی می‌کرد گفت: مردم مصر در قبال کودتا در کشورشان بی‌تفاوت نبوده‌اند.
خبرهای تکمیلی حاکی است تظاهرات حامیان مرسی در اطراف وزارت دفاع به درگیری با پلیس انجامید و نیروهای امنیتی به سمت معترضان گاز اشک‌آور شلیک کردند.

 


صدها تن در اسلامبول و آدانای ترکیه تظاهرات ضد دولتی برگزار کردند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، پنجشنبه شب صدها تن در خیابان‌های اسلامبول راهپیمایی کردند و علیه «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه شعار دادند. در این تظاهرات معترضان به سوی پلیس دلارهای جعلی پرتاب کردند. پلیس نیز با استفاده از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش تظاهرکنندگان را متفرق کرد.
در شهر آدانا نیز صدها نفر علیه اردوغان شعار دادند و با معترضان شهرهای دیگر اعلام همبستگی کردند. معترضان همچنین از پشت‌بام‌ها خودروهای نیروهای امنیتی را سنگ‌باران کردند.
این تظاهرات نیز به درگیری با پلیس انجامید و نیروهای امنیتی با استفاده از ماشین‌های آب‌پاش تظاهرکنندگان را متفرق کردند.
از استان دیاربکر در جنوب‌شرق ترکیه هم خبر رسید میان افراد مسلح و نیروهای دولتی درگیری مسلحانه روی داد. این درگیری تلفات نداشت.دیاربکر محل استقرار شبه‌نظامیان مسلح وابسته به حزب کارگران کرد (پ.ک.ک) است.
اصلاح ماده 35
اردوغان با اشاره به اصلاح ماده 35 قانون مربوط به وظایف ارتش، گفت که اصلاحات اساسی‌تر و سخت تری در پیش است. وی گفت:‌ما (در ارتباط با قانون 35) اقدامی کردیم که هیچ کس در 53 سال اخیر جسارت چنین اصلاحاتی را نداشت.
اردوغان با اصلاح قانون فوق، از اختیارات ارتش کاست. برخی ماده 35 را قانون کودتا می‌گفتند.
اردوغان در ارتباط با اصلاحات اساسی‌تر و سخت‌تری که وی در پیش رو دارد، اطلاعات بیشتری نداد.

 


وزیرخارجه انگلیس در اسلام‌آباد با نخست‌وزیر پاکستان دیدار و در مورد اوضاع این کشور و افغانستان با وی گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، «ویلیام هیگ» وزیرخارجه انگلیس پنجشنبه به پاکستان رفت و با نواز شریف دیدار کرد. در این دیدار علاوه بر روابط دو کشور، در ارتباط با چگونگی مواجهه با مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو شد. هیگ پس از این دیدار به خبرنگاران گفت، شریف متعهد است که در قبال هند گزینه دیپلماسی قوی و محکم را اتخاذ کند و برای ارتقای صلح و استقرار امنیت در افغانستان بکوشد.
این اظهارات نشان می‌دهد که اسلام‌آباد از این پس نقش میانجی را میان عناصر طالبان و طرف‌های مقابل شامل آمریکا و افغانستان بازی خواهد کرد. علاوه بر آن، نقش پاکستان در افغانستان پس از عقب‌نشینی آمریکا و ناتو (پایان 2014) پررنگ‌تر خواهد شد. امری که به طور بالقوه زمینه‌ساز چالش میان اسلام‌آباد و کابل خواهد بود.
نواز شریف به وزیر خارجه انگلیس اطمینان داد که در مورد برقراری صلح در افغانستان همکاری خواهد کرد. هیگ نیز وعده داد از پاکستان حمایت همه جانبه بکند و مدعی شد که لندن در پی کمک به پیشرفت پاکستان و سعادت مردم این کشور است.
این در حالی است که پاکستان به خاطر همکاری با انگلیس و آمریکا در جنگ علیه تروریسم،‌ شدیدترین ضربات را از ناحیه تروریسم داخلی متحمل شده است.
خبر دیگر اینکه،‌ ناآرامی‌های شهر کراچی جان 10 شهروند را گرفته است. علت ناآرامی دو سال گذشته کراچی، حمله افراد مسلح وابسته به احزاب علیه یکدیگر است.

 


در پی عقب‌نشینی انگلیس و فرانسه از ارسال سلاح برای مخالفان دولت دمشق، آمریکا در نبردهای تروریستی علیه «بشاراسد» تنها ماند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، منابع آگاه در دولت انگلیس به خبرگزاری رویترز گفتند، لندن دیگر تحت هیچ شرایطی حاضر نیست به مخالفان نظام سوریه کمک تسلیحاتی کند. یک مقام دولت انگلیس که نامش ذکر نشد، به خبرگزاری مذکور گفت: ما ابتدا بر این اعتقاد بودیم که «بشاراسد» رئیس‌جمهوری سوریه، تنها چند ماه بتواند دوام بیاورد، اما حالا به این نتیجه رسیده‌ایم که اسد دست کم برای چند سال دیگر در قدرت باقی خواهد ماند.به گزارش پایگاه اینترنتی «نامه نیوز» دولت فرانسه هم مشابه انگلیس موضع گرفت؛ «لوران فابیوس» وزیرخارجه فرانسه اعلام کرد که کشورش موضع خود در خصوص ندادن سلاح‌های کشنده به مخالفان مسلح سوری را تغییر نمی‌دهد.خبرگزاری فارس نیز موضع ملایم‌تر اتحادیه اروپا را گزارش کرد: «هرمان‌ون رمیوی» رئیس این اتحادیه گفت: راه‌حل درگیری‌ها در سوریه نظامی نیست و تنها بایدروی راه‌حل‌های دیپلماتیک فکر کرد.
سوریه از مارس 2011 (اسفند 1389) ناآرام شده است.
این موضع‌گیری انگلیس و فرانسه عملا آمریکا را در مسلح کردن تروریست‌ها تنها می‌گذارد.با این حال، در خود واشنگتن هم موضع واحدی در مورد سوریه وجود ندارد؛ «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت، دولت «باراک اوباما» در حال آماده شدن برای اجرای گزینه نظامی علیه سوریه است.اما «جان‌کری» وزیرخارجه آمریکا گفت: ایجاد اجماع بین‌المللی برای دخالت در سوریه کار آسانی نیست و ما از کمک نکردن جامعه جهانی به سوری‌ها (تروریست‌های فعال در سوریه) واقعا نگران و ناراحت هستیم.این در حالی است که پنجشنبه گذشته سخنگوی کاخ سفید از افزایش کمک‌های نظامی و غیرنظامی آمریکا به مخالفان سوری خبر داده بود.
آخرین خبر
تروریست‌های سوریه بعدازظهر دیروز دو گلوله خمپاره به اطراف حرم حضرت زینب سلام‌الله‌علیها شلیک کردند که در نتیجه آن یک تن به شهادت رسید.

 


پلیس اسپانیا تظاهرات مردم این کشور در اعتراض به فساد مقامات سیاسی را به شدت سرکوب کرد.
هزاران نفر از مردم «مادرید»، طبق روال روزهای گذشته در اعتراض به افشای رسوایی مقامات حزب حاکم از جمله ماریانو راخوی، نخست‌وزیر کشورشان مقابل دفتر حزب «مردم» تجمع کردند. اما این بار نیروهای امنیتی با باطوم و گاز اشک‌آور به شدت به تجمع‌کنندگانی که خواستار استعفای دولت بودند، یورش برده به ضرب و شتم آنها پرداختند.
در جریان این خشونت‌ها شماری از معترضان بازداشت و تعدادی نیز زخمی شدند.
انتشار رسوایی‌های مالی مقامات بلندپایه دولتی آن‌هم در فضای بحران اقتصادی حاکم بر کشورهای اروپایی حساسیت قربانیان سیاست‌های ریاضتی را بیش از پیش کرده است. بلغارستان، یکی دیگر از این کشورهاست که نزدیک به 40 روز است شاهد برپایی تظاهرات‌های مردمی علیه فساد حاکم بر ساختارهای سیاسی این کشور است. بلغارستان که به فقیرترین کشور اروپایی مشهور است، ابتدا به دلیل اعمال سیاست‌های سنگین ریاضتی به ویژه در بخش انرژی و سوخت شاهد شورش‌های گسترده اجتماعی شد اما رفته رفته به دنبال استعفای دولت، اعتراض‌ها بر وجود مافیای قدرت در بدنه سیاسی این کشور متمرکز شد.
مردم آتن نیز طبق روال چند سال گذشته در اعتراض به بحران اقتصادی و سیاست‌های ریاضتی تظاهرات کردند. تظاهرات روز پنجشنبه پایتخت‌نشینان یونان در اعتراض به سفر وزیر دارایی آلمان به کشورشان بود. آلمان «مهندس» سیاست‌های ریاضت اقتصادی در اروپاست و مردم بحران زده اروپا این کشور را عامل اصلی اجرای چنین سیاست‌هایی در کشورشان می‌دانند. قربانیان سیاست‌های ریاضت اقتصادی در اروپا گاهی در جریان تظاهرات‌‌های خود پرچم آلمان را به آتش می‌کشند.
از ایتالیا نیز خبر می‌رسد، جایگاه‌داران بنزین در اعتراض به افزایش بهای سوخت دست از کار کشیده‌اند. این اعتصاب باعث ایجاد مشکلات جدی برای مردم این کشور شده است. اعتصابیون می‌گویند، تا زمانی که مسئولان قیمت‌ها را به حال اول بازنگردانند، سر کار خود حاضر نخواهند شد!

 


مناطق مختلف بحرین به درخواست گروه‌های مخالف رژیم شاهد برپایی تظاهرات شبانه علیه آل‌خلیفه بود.
به گزارش خبرگزاری‌ها تظاهرکنندگان در چند شهر بحرین خواستار آزادی بازداشت‌شدگان از زندان‌های رژیم آل‌خلیفه شدند و رفتار اهانت‌آمیز با ریحانه الموسوی در جریان بازجویی از وی را محکوم کردند.این گزارش حاکی است مزدوران آل‌خلیفه برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه‌ای استفاده کردند.خبر دیگر از بحرین این که وزارت کشور بحرین (پنجشنبه) اعلام کرد، یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی مسجد متعلق به سنی‌ها در یکی از مناطق شهر منامه که محل زندگی اعضای خاندان سلطنتی این کشور است، منفجر شد.
این انفجار در منطقه الرفاع در جنوب شهر منامه که چندان از دفتر سلطنتی بحرین فاصله نداشت رخ داد و براساس گزارش‌ها بر اثر این انفجار کسی آسیب ندید. سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا این انفجار را محکوم کرد.
رژیم آل خلیفه از زمان شروع انقلاب بحرین در سال 2011 همواره به دنبال این بوده است که رنگ و بوی فرقه‌ای و مذهبی به این اعتراضات ببخشند.

 


رانندگان خودرو در سراسر مغرب به علت اعتصاب کارکنان جایگاه‌های سوخت صف طویل تشکیل دادند.
به گزارش فارس، اعتصاب دو روزه کارکنان جایگاه‌های سوخت که از روز پنجشنبه آغاز شده باعث نارضایتی عمومی و کمبود مواد غذایی شده است.
جایگاه‌داران خواستار افزایش سود فروش بنزین و گازوئیل شده‌اند که از سال 1974 تاکنون تغییر نکرده است.
در کشور مغرب 2200 پمپ بنزین وجود دارد که 35 درصد آن خصوصی و بقیه دولتی است.

 


رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا ضمن «دیوانه‌وار» خواندن افشاگری‌های «ادوارد اسنودان» گفت: ضربات ناشی از این افشاگری‌ها «جبران‌ناپذیر» است.
به گزارش فارس، به نقل از «فاکس‌نیوز»، «کیت الکسنادر»، رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه نسبت به عواقب افشاگری‌های مامور سابق خود واکنش نشان داد و ضمن محکوم کردن «اسنودان» به «بی‌مسئولیتی»، اذعان کرد، ضربات ناشی از این اقدام «جبران‌ناپذیر» است.این مقام بلندپایه امنیتی آمریکا همچنین نوع افشاگری‌های صورت گرفته را «دیوانه‌وار» خواند و مدعی شد، اسنودان با این کار شیوه عملکرد جامعه اطلاعاتی آمریکا را «لو» داده است.
«ادوارد اسنودان» نام جوان 29 ساله‌ای است که پس از افشاگری‌های بی‌سابقه در مورد جاسوسی‌های بسیار گسترده آمریکا از مردم و رهبران سیاسی تمام کشورهای جهان، به روسیه گریخت و منتظر گرفتن پناهندگی است.
به دنبال فشارهای آمریکا به مسکو و اظهارات دو پهلوی «ولادیمیر پوتین» ، رئیس‌جمهور روسیه که نشان از بی‌میلی وی به پذیرش اسنودان بود، روز گذشته آلمان اعلام کرد، حاضر است بدون پیش شرط به این افشاگر آمریکایی پناهندگی دهد.خبرگزاری فارس به نقل از رادیو صدای روسیه نوشت: «آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز جمعه گفت پناهندگی اسنودان را بررسی کرده و هیچ پیش شرطی برای اعطای پناهندگی به وی را هم ندارد.»منابع خبری در آمریکا اعلام کرده بودند، اوباما سفر خود به مسکو را به خاطر احتمال پذیرش اسنودان از سوی روسیه لغو خواهد کرد.

 


تروریست‌ها با انفجار بمب در یک مسجد استان دیاله عراق، 20 نمازگزار را شهید و 30 تن را نیز مجروح کردند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، دیروز در حالی که نمازگزاران در حال خروج از مسجد «ابوبکر» شهر «عزیزیه» بودند، بمبی که از پیش کار گذاشته شده بود منفجر شد. این انفجار جان 20 نمازگزار را گرفت و 30 نفر دیگر را مجروح کرد. همه قربانیان و مجروحان این حادثه اهل سنت هستند. کارشناسان می‌گویند، این انفجار چون به شیوه انتحاری نبود، کار بازمانده‌های بعثی است و هدف از آن نیز ایجاد نزاع میان شیعیان و سنی‌هاست. پنج‌شنبه نیز دو انفجار در بغداد، نمازگزاران را هدف قرار داد و شهادت شش تن و جراحت 16 تن دیگر را در پی داشت.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10