(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 30 تـیـر 1392 - شماره 20547

نحوه بهر‌ه‌مندی از کسر خدمت‌های ایثارگری
با حضور شهردار انجام شد
افتتاح رسمی خط 8 بی.آر.تی
با تلاش پلیس انتظامی پیرانشهر گروگان 7‌ساله از دست آدم‌ربایان آزاد شد
با اجرای دومین طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شد
دستگیری 992 قاچاقچی
آزادسازی ارز دارو منتفی شد
شلیک مرزبانان به کوله‌بران غیرمجاز
تولد نوزادی با 3 ریه در آبادان
تشدید برخورد پلیس با متخلفان در محدوده طرح ترافیک
حوادث کوتاه از کشور
خشکسالی به باغات چای مازندران خسارت زد
نابودسازی بیش از 5 تن خشخاش در شاهین‌دژ
ساجدی‌نیا خبر داد
جمع‌آوری 500 معتاد ولگرد از بافت‌های فرسوده
جریمه 18 میلیون تومانی پراید
میلیونر 10ساله
دفن دانش‌آموزان هندی در حیاط مدرسه
لشکر جن‌ها به جنگ اسد می‌رود!
اقامت بی‌دلیل یک مرد ایرانی در فرودگاه استانبول
سقوط مرگبار از ترن هوایی
   


سازمان وظیفه عمومی ناجا نحوه بهره‌مندی از کسر خدمت‌های جبهه و جانبازی والدین راکه مربوط به سال‌های 88 و 89 است، اعلام کرد.
برابر ابلاغ جدید ستاد کل نیروهای مسلح، مشمولان دارای گواهی کسر خدمت به تاریخ 88 و 89 (کسر خدمت اخذ شده برابر مقررات سال 88) چنانچه کسر خدمت خود را تا 24 آبان ماه امسال از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس +10 ثبت کرده یا تاییدیه کسر خدمت آنان تا این تاریخ در سامانه وظیفه عمومی به ثبت رسیده باشد، تنها در صورتی که تا پایان سال 90 به خدمت وظیفه عمومی اعزام شده باشند، می‌توانند از گواهی کسر خدمت مربوط به سال‌های مذکور استفاده کنند.

 


خط 8 بی.آر.تی تهران دیروز رسما افتتاح گردید و همزمان 161 دستگاه اتوبوس جدید دوکابین وارد خطوط اتوبوسرانی پایتخت شد.
در مراسم افتتاحیه، دکتر قالیباف، شهردار تهران گفت: بیش از 2 سال است دولت حتی یک اتوبوس جدید به تهران اختصاص نداده و طی دو سال گذشته حتی یارانه‌های اتوبوس و مترو از سوی دولت واگذار نشده با این وجود حمل‌ونقل عمومی به عنوان یکی از اصلی‌ترین محورهای کاری مدیریت شهری قرار داشته و خواهد داشت.
وی در ادامه افزود: امروز با ورود بیش از 160 اتوبوس دوکابین جدید به ناوگان، روزانه 320 هزار نفر به ظرفیت جا به جایی ناوگان حمل‌ونقل عمومی افزوده می‌شود که با افزایش این اتوبوس‌ها به مرز 300 دستگاه تا مهرماه، در مجموع بیش از 600 هزار نفر به ظرفیت اتوبوسرانی افزوده خواهد شد.
قالیباف در ادامه با تاکید بر اینکه در تلاشیم تا خط بی‌آر‌تی جدیدی را در مسیر بزرگراه امام علی(ع) تا مهرماه راه‌اندازی کنیم گفت: این خط یکی از خطوط مهم و تاثیرگذار در شبکه اتوبوسرانی تندرو خواهد بود چرا که ضمن اتصال شمال به جنوب شهر با چند خط مترو و بی‌آر‌تی، تقاطع خواهد داشت.
وی ادامه داد: همچنین نیمه جنوبی خط 3 مترو به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید که این بخش از خط از بزرگراه آیت‌ا... سعیدی و جاده ساوه آغاز شده و تا چهار راه ولی‌عصر(عج) ادامه می‌یابد.وی تصریح کرد: نیمه جنوبی خط 3 مترو ضمن اتصال جنوب شهر به مرکز، می‌تواند نقش تاثیرگذاری درجابه‌جایی شهروندان داشته باشد و پیش بینی می‌شود خط 3 بعد از تکمیل بیش از یک میلیون مسافر را جابه‌جا کند.
گفتنی است: خط 8 بی‌آر‌تی که با 7/5 کیلومتر طول ظرف سه ماه راه‌اندازی شده، پایانه برون شهری جنوب در جنوب شهر را به پایانه درون شهری خاوران در جنوب شرق تهران متصل می‌کند.
این خط با خط 3 بی‌آر‌تی در پایانه خاوران و خط 4 بی‌آر‌تی در پایانه جنوب متقاطع بوده و تبادل سفر خواهد داشت و در آینده نیز خط 9 بی‌آر‌تی به این دو خط تبادلی اضافه خواهد شد.
خط 8 بی‌آر‌تی علاوه بر دو ایستگاه مبدأ و مقصد در پایانه جنوب و پایانه خاوران، در طول مسیر نیز 4 ایستگاه دارد، اظهار کرد: این ایستگاه‌ها در خیابان‌های فداییان اسلام و 17 شهریور و نیز شهرک‌های شاهد و شهید بروجردی واقع شده‌اند.
خط مذکور در محور بزرگراه بعثت و در محدوده مناطق 15 و 16 واقع شده، با توجه به بافت خاص جمعیتی محله‌هایی که این خط از آن‌ها عبور می‌کند، طرح سرپناه ایستگاه‌های اتوبوس براساس معماری اسلامی - ایرانی طراحی شده و نمای ستون‌ها به شکل آجر و با رنگ متناسب با طرح، اجرا شده است.

 


ارومیه- خبرنگار کیهان:
فرمانده انتظامی پیرانشهر گفت: با تلاش پلیس انتظامی این شهرستان، یک کودک 7‌ساله از چنگ آدم‌ربایان نجات یافت.
سرهنگ بندریان افزود: آدم‌ربایان با گروگان گرفتن یک پسر بچه 7 ساله، در مقابل آزادی وی مبلغ 100 میلیون ریال از خانواده‌اش درخواست کرده بودند.
وی افزود: خانواده گروگان پس از در جریان گذاشتن نیروی انتظامی با هماهنگی پلیس آگاهی برای پرداخت پول با گروگانگیران قرار گذاشتند و پس از 5 ساعت پلیس پسربچه را در محل قرار نجات دادند.
بدریان اضافه کرد: در این ارتباط 3 نفر دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

 


رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا از اجرای دومین طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تیر ماه امسال خبر داد.
سردار زمانیان، رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا گفت: در تداوم اجرای طرح‌های عملیاتی به منظور شناسایی و انهدام باندهای تهیه و توزیع قاچاق و همچنین ناامن کردن مبادی ورودی و محل‌های دپو و توزیع کالا، طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تیر ماه امسال به مدت سه روز در استان‌های کشور به اجرا درآمد.
وی افزود: به همین منظور قبل از اجرای طرح، آموزش کارکنان، شناسایی دقیق مبادی ورودی و خروجی، مسیرهای حمل و نقل محموله‌های ترانزیتی و مسیرهای فرعی فاقد ایستگاه‌های ایست و بازرسی که احتمال عبور کامیون‌های حامل کالای قاچاق وجود داشت، برنامه‌ریزی هدفمند بر روی محموله‌های کلان، کار اطلاعاتی به استان‌ها ابلاغ و در زمان اجرای طرح نیز هدایت ستادی لازم انجام شد.
رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا درخصوص نتایج اجرای این طرح گفت: در مدت اجرای طرح بیش از 6 میلیون نخ سیگار قاچاق، بیش از 399 هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، بیش از 129 ثوب البسه و پوشاک، بیش از 383 هزار قلم دارو، تعداد قابل توجهی لوازم خانگی و رایانه، هزار و 665 راس دام زنده، بیش از 263 کیلو برنج خارجی، بیش از یک میلیون و 288 هزار لیتر سوخت، 143 قبضه اسلحه اعم از جنگی، شکاری و کمری و 22 هزار و 550 دلار ارز خارجی و مقادیر قابل توجهی مواد مخدر کشف و ضبط شد.
زمانیان افزود: با اجرای این طرح همچنین مقادیر زیادی مواد خوراکی از جمله، گندم، بادام زمینی و هندی، برنج خارجی و 3 تن چای خارجی نیز بدست آمده است.
وی با اشاره به اینکه ارزش تقریبی کالاهای مکشوفه بیش از 207 میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: 992 نفر به اتهام قاچاق دستگیر و 963 دستگاه خودرو و 54 فروند شناور سبک و سنگین که در حمل و جابه‌جایی کالا مورد استفاده قرار می‌گرفت، نیز توقیف شد.
به گفته این مقام انتظامی، مبدا بارگیری کالاهای کشف شده اغلب از استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان، آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه به مقصد استان‌های مرکزی به خصوص کلانشهرها مانند تهران، اصفهان و مشهد بوده است.
وی همچنین یادآور شد: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در مقایسه با نتیجه طرح مشابه که اردیبهشت ماه امسال به اجرا درآمد، 11 درصد افزایش داشته است.
رئیس پلس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا همچنین گفت: استان‌‌‌های کرمان، خوزستان، آذربایجان غربی، چهار محال و بختیاری در این طرح با کشف کالا به ارزش بیش از یک میلیارد تومان، عملکرد مناسبی داشته‌اند و طرح‌های مختلفی در مقاطع مختلف زمانی در کشور به اجرا در خواهد آمد.

 


مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: آزادسازی ارز دارو حداقل در آینده نزدیک رخ نخواهد داد.
به گزارش ایسنا، مصطفی کریمی با اعلام این خبر افزود: اگر قرار باشد صنعت داروسازی روند رو به رشدی داشته باشد، باید متناسب با سایر بخش‌ها افزایش قیمت را برای آن لحاظ کرد.
به گفته وی آنچه که مقامات بالا بخشنامه کرده‌اند و ما مجری آن هستیم، قیمت‌گذاری بر اساس ارز مبادله‌ای است.
شمسعلی رضازاده، معاون داروی سازمان غذا و دارو هم درباره آزادسازی ارز دارویی عنوان کرده که «چنین اتفاقی نمی‌افتد. وزارت بهداشت تا پایان سال برای دارو برنامه‌ریزی کرده است. بنابراین تامین ارز دارو و فرآورده‌های دارویی تا پایان سال با ارز مبادله‌ای خواهد بود. امیدواریم دولت آینده هم همین سیاست را ادامه دهد.»
از سوی دیگر هاشم تبریزی دانا، عضو اتحادیه واردکنندگان دارو می‌گوید: دارو و مواد اولیه به صورت استثنا با ارز آزاد هم وارد می‌شود اما مکمل‌های دارویی همیشه با ارز آزاد وارد می‌شود. دارو هم زمانی که دیر به آن ارز مبادله‌ای داده شود یا بازار نیاز فوری به آن پیدا کند با موافقت وزارت بهداشت و با ارز آزاد وارد و قیمت‌گذاری می‌شود.
در همین حال تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی گمرک ایران نشان می‌دهد که واردات برخی از انواع دارو به کشور در سه ماه نخست امسال با کاهش قابل ملاحظه‌ای مواجه شده است.
به عنوان مثال در سه ماه نخست امسال واردات مکمل‌های دارویی برای خرده‌فروشی که تولید داخلی مشابه ندارند از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 30 و 45 درصد کاهش یافته و به 7/0 تن و 1/91 میلیون دلار رسید. واردات داروهای حاوی آنتی‌بیوتیک که تولید داخلی ندارند نیز از نظر وزنی 7/20 درصد کاهش یافته و به 1/0 تن (100کیلوگرم) رسید. اگرچه ارزش واردات این دارو با رشد 308 درصدی بالغ بر 8/35 میلیون دلار شد. این نشان می‌دهد که قیمت این نوع از داروها به شدت در بازار داخلی افزایش یافته است. واردات سایر آنتی‌بیوتیک‌ها نیز در سه ماه نخست امسال به 2/0 تن (200کیلوگرم) به ارزش تقریبی 6/11میلیون دلار رسید. این میزان واردات از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 56 و 5/20درصد کاهش یافته است.
کاهش واردات دارو در سه ماه نخست امسال در حالی رخ داده که میزان تقاضا در بازار داخلی برای این نوع از داروها کاهش نیافته است. در چنین شرایطی ایجاد کمبود دارو در بازار اتفاقی طبیعی است. جالب اینجاست که کاهش واردات دارو همزمان با رشد کالاهایی مانند خودرو رخ داده است.

 


جانشین فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزبانان کشور اجازه ورود کالای قاچاق توسط کوله‌بران را نمی‌دهد.
سردار احمد گراوند در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: عده‌ای از مرزنشینان دارای کارت مرزنشینی هستند و برابر مصوبه دولت به صورت کوله‌بری اقدام به حمل کالا در بازارچه‌های مرزی می‌کنند. مرزبانان کارت‌های این افراد را کنترل کرده و روی ورود و خروج کالا توسط این افراد نظارت دارند.
وی ادامه داد: به جز معبرهای کوله‌بری مجاز، بازارچه‌های مرزی و مرزهای رسمی کشور هر کجا از نوار مرز فردی اقدام به ورود کالا کند غیرقانونی است. در مرزهای کشور سه منطقه ممنوعه، زرد و سفید مشخص شده است. به نیروهای مرزبانی دستور داده‌ایم در هر منطقه مرزی که به قاچاقچیان و عابران غیرمجاز برخورد کردند، آنها را دستگیر کنند. در صورتی که قاچاقچی بخواهد مقاومت کند، ماموران می‌توانند به او شلیک کنند.
به گفته جانشین فرمانده مرزبانی 90 درصد خلاهای مرزهای غرب کشور تحت پوشش قرار گرفته و شاهد کاهش ورود جنس قاچاق هستیم. بازاریان غرب کشور نیز می‌گویند که کالاهای قاچاق در بازار کاهش یافته است.
گراوند افزود: مشروب، اسلحه و داروهای پیش‌سازهای مواد مخدر بیشترین اجناسی هستند که از مرزهای غربی کشور توسط کوله‌بران وارد می‌شود.

 


رئیس بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان از تولد نوزادی با سه ریه در این بیمارستان خبر داد.
محسن سرکاریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: نوزاد پسری با داشتن سه ریه در اتاق عمل بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان متولد شد.
وی اضافه کرد: این نوزاد آبادانی دو ریه در سمت چپ بدن و یک ریه نیز در سمت راست بدنش دارد.
سرکاریان با اشاره به جزئیات تولد این نوزاد افزود: این نوزاد با شیوه سزارین توسط جراح متخصص زنان و زایمان متولد شد.
وی درباره وضعیت عمومی این نوزاد سه ریه‌ای خاطرنشان کرد: این نوزاد با توجه به عفونت‌های مکرر باید تحت نظر پزشک باشد و تا سن هفت سالگی امکان برداشتن یکی از ریه‌های وی وجود ندارد.

 


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تقویت گروه ویژه برخورد با ورود غیرمجاز به طرح ترافیک از دیروز خبر داد.
سردار حسین رحیمی گفت: هم اکنون روزانه حدود 100 دستگاه خودرویی که به روش‌های مختلف نسبت به دستکاری پلاک برای ورود به طرح ترافیک اقدام می‌کنند، روانه پارکینگ می‌شوند و 1200 دستگاه نیز اعمال قانون می‌شوند.
وی با اشاره به این که از امروز (شنبه) این تیم‌های کنترلی تقویت شده و به طور جدی با ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک برخورد خواهد شد تصریح کرد: از سوی دیگر تعداد خودرو مکانیزه نیز برای کنترل محدوده طرح ترافیک در داخل این محدوده توسط پلیس بکارگیری خواهند شد تا این تخلف که اخیراً رو به افزایش بوده، روند نزولی به خود بگیرد.
رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه یکی از معضلات تهران، یافتن محل پارک خودروهاست، به ایسنا گفت: آمارها نشان می‌دهد هر خودرو در محدوده مرکزی شهر بین شش تا 10 دقیقه به طور متوسط روزانه به دنبال جای پارک می‌گردد که بدین ترتیب اگر خوشبینانه به این موضع بنگریم باید گفت که روزانه 100 هزار لیتر بنزین در تهران برای پیدا کردن جای پارک هدر می‌رود.
وی افزود: از سوی دیگر همین امر عامل 20 تا 30 درصد ترافیک‌های درونشهری است به طوری که براساس آمارها 30 درصد تخلفات رانندگی پایتخت تنها مربوط به پارک‌های حاشیه‌ای است.
رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه هم اکنون 120 محور با 15 هزار محل پارک حاشیه‌ای در تهران داریم، افزود: متأسفانه علی‌رغم نصب سیستم پارکومترهای مکانیزه در تهران، مردم با نحوه کار این دستگاه‌ها عمدتاً آشنا نبوده و همین امر موجب می‌شود که خودروها جریمه ‌شوند.
وی تأکید کرد: باید محل فروش کارت‌های پارکومترهای مکانیزه به صورت خاص تعبیه شده و آموزش‌های لازم نیز به شهروندان در این خصوص داده شود.

 


فوت مقنی
تبریز- خبرنگار کیهان: براساس اعلام مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی 2 نفر مقنی 29 و 58 ساله هنگام عملیات تعمیر چاه پاساژ صاحب‌الامر تبریز دچار گاز‌گرفتگی شده و جان خود را از دست دادند.
آتش‌سوزی در کارگاه
آتش‌سوزی در یک کارگاه چوب‌بری در موقعیت پل مایان به سمت تبریز با حضور ماموران آتش‌نشانی ایستگاه 13 این شهر پس از 5/3 ساعت تلاش کنترل و مهار شد. در مورد علت آتش‌سوزی و خسارات و مصدومیت‌های احتمالی گزارشی ارائه نشده است.
تصادف مرگبار
در اثر برخورد یک دستگاه مینی‌بوس و خودروی سمند در جاده ائل‌گلی تبریز، که منجر به واژگونی مینی‌بوس شد، یک نفر از سرنشینان مینی‌بوس جان خود را از دست داد و 2 تن دیگر مصدوم شدند.
رد رشوه 105 میلیونی
سمنان-خبرنگار کیهان: سارق فراری احشام پس از چند سال توسط پلیس انتظامی استان سمنان دستگیر شد. وی برای گریز از چنگ عدالت به ماموران پیشنهاد رشوه 105 میلیون ریالی داد که ماموران با بی‌اعتنایی به پیشنهاد فوق، پس از تشکیل پرونده او را تحویل مقام قضایی دادند.
برخورد با سارقان مسلح
خرم‌‌آباد-خبرنگار کیهان: 6 سارق مسلح که با شلیک به سوی کشاورز 30 ساله و سپس ضرب و جرح موجب مرگ وی در روستای حیدرآباد رنگ‌رزان از توابع شهرستان هرسین شده بودند، با تلاش پلیس بلافاصله شناسایی و دستگیر شدند. از متهمین یک قبضه اسلحه برنو و 5 عدد فشنگ کشف شد.
نزاع خانوادگی قربانی گرفت
زن 25 ساله ساکن یکی از روستاهای پلدختر که به دلیل اختلافات خانوادگی مورد ضرب و شتم شوهرش قرار گرفته و مجروح شده بود، هنگام انتقال به بیمارستان با موتورسیکلت توسط شوهرش، در بین راه از موتورسیکلت سقوط کرد و جان سپرد.
تحقیقات پزشکی قانونی و پلیس در این زمینه ادامه دارد.
نجات زن باردار از مرگ
الیگودرز-خبرنگار کیهان: پس از اطلاع مرکز فوریت‌های پزشکی الیگودرز مبنی بر نیاز یک زن باردار به کمک در روستای سخت‌گذر پز، بلافاصله تیم امدادی این مرکز توسط بالگرد به منطقه اعزام شده، و پس از اقدامات اولیه، وی را به بیمارستان انتقال دادند.
دستگیری سارقان زورگیر
اهواز-خبرنگار کیهان: به گفته رئیس دادگستری دشت آزادگان پیرو اخبار رسیده مبنی بر این که 2 سارق زورگیر با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت در یکی از مناطق شهرستان اقدام به زورگیری می‌کنند دستور قضایی برای حضور ماموران در محل و رسیدگی به موضوع صادر شد. و سارقان فراری پس از دستگیری به ارتکاب چندین فقره سرقت اعتراف کرده و با صدور قرار تامین مناسب روانه زندان شدند.

 


تنکابن - خبرنگار کیهان:
عدم بارش باران در چهار ماه اخیر و افزایش شدید دمای هوا باعث شد بوته‌های سبز باغات چای غرب مازندران پژمرده شوند.
چایکاران غرب مازندران به خبرنگار ما گفتند: بوته‌های سبز چای سرسوز و پژمرده شده‌اند و این مسئله سبب شده تا ما نتوانیم امسال محصول خوبی برداشت کنیم. آنان تصریح کردند: بانک کشاورزی سال‌های گذشته از تایید پرداخت بیمه محصول چای خودداری کرد. این موضوع سبب شد تا ما امسال باغات چای را بیمه نکنیم. باغداران چای گفتند: با توجه به خشکسالی امسال فقط یک نوبت برگ سبز چای برداشت کردیم.
چایکاران مازندرانی اضافه کردند: هزینه‌های زندگی سرسام‌آور است و ما نگران وضعیت معیشتی خود هستیم لذا از دولتمردان و مسئولان می‌خواهیم نسبت به جبران خسارت خشکسالی ما را یاری دهند.

 


ارومیه-خبرنگار کیهان:
فرمانده انتظامی شاهین‌دژ از نابودسازی بیش از 5 تن خشخاش در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ افراسیاب درباره امحای این مواد گفت: این مقدار خشخاش از 25 هکتار از اراضی ییلاقی «اوزون‌دره» با تلاش ناحیه مقاومت بسیج، هلال‌احمر، شبکه بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی شناسایی و جمع‌آوری شده بود.
وی افزود: 40 کیلوگرم شاهدانه نیز از یک سوداگر مرگ کشف شده بود که دیروز معدوم شد.

 


رئیس پلیس تهران با اعلام دستگیری 500 معتاد ولگرد در عملیات صبحگاهی پلیس گفت: مالکان بافت فرسوده‌ای که خانه آنها پاتوق معتادان شده است در صورت عدم مراجعه برای تعیین تکلیف،‌ پلیس با حکم قضایی وارد خانه آنها می‌شود.
به گزارش مهر، سردار حسین ساجدی‌نیا دیروز در حاشیه طرح جمع‌آوری معتادان ولگرد اظهار داشت: در ادامه طرح امنیت محله محور که از دو سال قبل با برخورد با خرده‌فروشان و معتادان آغاز شده بود، امروز نیز مرحله سوم این طرح به اجرا درآمد.
رئیس پلیس تهران با بیان اینکه اجرای طرح جمع‌آوری معتادان نیاز به پشتیبانی سایر دستگاه‌ها از جمله شورای شهر، شهرداری و روسای شهرداری مناطق دارد، تاکید کرد: قصد نقد و تشویق نداریم اما امسال همکاری دستگاهها با پلیس پررنگ‌تر شده است و از برخی دستگاهها نیز می‌خواهیم تعاملشان را بیشتر کنند.
وی از دستگیری 500 معتاد در طرح امروز خبر داد و افزود: با هماهنگی مقام قضایی خرده‌فروشان موادمخدر و معتادان دستگیر شده به مراکز بازپروری منتقل می‌شوند.
ساجدی‌نیا در خصوص برخورد با روزه‌خواری در ایام ماه مبارک رمضان گفت: از روز اول موارد لازم از طریق رسانه‌ها اعلام شده است و نیروهای انتظامی و راهور پلیس تهران تذکرات لازم را به شهروندان می‌دهند اما اگر فردی اصرار به روزه‌خواری کند به مراجع قضایی معرفی می شود البته در دهه اول مبارک رمضان مردم همکاری خوبی با پلیس داشتند. در این ماه همیشه جرایم رو به کاهش است و خوشبختانه امسال جرایم جنایی کاهش چشمگیری داشته است و سرقت نیز در این مدت کاهش نشان می‌دهد.
وی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان ماموران پلیس برای تامین امنیت پایتخت تا 3 بامداد در نمایشگاهها، پارکها، محفل‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان حضور دارند تا شهروندان با خیال راحت در این اماکن حاضر شوند.
به گفته رئیس پلیس تهران در 6 ماهه گذشته میزان شکایت از وجود خرده‌فروشان موادمخدر به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و شماره تلفن 110 پل ارتباطی پلیس با شهروندان است که می‌توانند در صورت وجود خرده‌فروش موضوع را از طریق این تلفن اطلاع دهند امیدواریم قوه قضائیه هم برخورد خوبی را با خرده‌فروشان انجام دهد اما کارنامه پلیس در چند سال اخیر در این مورد قابل قبول است اما باز هم می‌گویم که ما بدهکار مردم هستیم و در این حوزه هم بار دیگر باید اقدامات خوبی را انجام دهیم، ضمن اینکه برخورد با باندهای فروش موادمخدر در سال گذشته افزایش دو برابری را نشان می‌دهد.
ساجدی نیا از صدور حکم قضایی برای ورود به خانه‌هایی که متروکه بوده و معتادان در آنها حضور دارند خبر داد و اظهار داشت که سه هفته قبل با شهردار، شورای شهر و رئیس سازمان نوسازی شهر تهران جلسه‌ای را برگزار کردیم و آنها قول دادند وضعیت بهبود یابد و امتیاز ویژه‌ای را به بافت‌های فرسوده بدهند. به مالکان این گونه خانه‌ها نیز اعلام شده است که برای تعیین تکلیف مراجعه‌ کنند و در غیر این صورت با حکم قضایی ماموران وارد خانه می‌شوند.

 


خودروی پراید که رکورددار جریمه در کشور بود با بیش از 18 میلیون تومان امروز توقیف شد.
رئيس مرکز اجرائيات پلیس راهور ناجا در گفت و گو با «ندای انقلاب» از توقیف یک دستگاه خودرو پراید در سطح شهر تهران با 18 میلیون و 645 هزار تومان خلافی خبر داد.
کرمی اسد ادامه داد: این خودرو رکورددار جریمه در سطح کشور بود که صبح شنبه توسط پلیس راهور تهران در منطقه 14 توقیف شد.وی بیان داشت: این خودرو هم‌اکنون توقیف بوده و مراحل سیر قانونی آن در جریان است.

 


کیرون ویلیامسون، کودک نقاش 10‌ساله‌ای است که آثار وی توانسته طرفداران بسیاری را به خود جلب کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، این کودک 10 ساله که نقاشی‌هایش علاقمندان بسیاری دارد، توانسته در همین مدت کوتاه سرمایه‌ای حدود 5/1 میلیون پوند را برای خود کسب کند.گفتنی است که کلکسیونی از 23 نقاشی ترسیم شده ویلیامسون کمتر از 20 دقیقه در یک حراجی با ارزش 242 هزار پوند به فروش رفت.

 


در پی مسمومیت دانش‌آموزان یک مدرسه در هند که منجر به مرگ 22 دانش‌آموز شد، اجساد تعدادی از این دانش‌آموزان در حیاط مدرسه دفن شد.
فارس به نقل از یورونیوز نوشت: دست‌کم 22 دانش‌آموز به دلیل خوردن غذای مسموم مدرسه‌ای که دولت در آن غذای رایگان می‌دهد جان خود را از دست دادند و 25 دانش‌آموز هنوز در بیمارستان هستند.
بررسی‌های اولیه نشان داده است که این غذاها به سمی که در آفت‌کش‌های گیاهی استفاده می‌شود آلوده بودند؛ این احتمال مطرح شده که این سم در روغن غذا بوده است.
گزارش شده است که صاحبان مغازه‌ای که روغن استفاده شده در این غذا از آنجا تهیه شده بود از ترس والدین خشمگین مخفی شده‌اند.
این نگرانی وجود دارد که شمار قربانیان باز هم افزایش یابد. همه دانش‌آموزان زیر 12 سال هستند. حال شماری از آنها وخیم گزارش شده است.
مقام‌های مسئول بلافاصله اعلام کردند که به خانواده هر یک از قربانیان حدود 3400 دلار به‌عنوان غرامت پرداخت می‌شود.
مدرسه‌ای که این حادثه در آن رخ داده است از مدارسی است که دولت در آن غذای مجانی می‌دهد.
برنامه ارائه غذای مجانی به دانش‌آموزان به منظور تشویق والدین به تحصیل فرزندانشان اجرا می‌شود اما غذای ارائه شده معمولاً از نظر بهداشتی در وضعیت مطلوبی نیست.
صدها نفر از روستای «ماراخ» در منطقه «ساران» در ایالت شرقی بیهار به دلیل غذاهای مسموم این مدرسه تجمع و اعتراض کردند.
ساعاتی پس از این واقعه والدین خشمگین کودکان در اعتراض‌های خیابانی چهار خودروی پلیس را به آتش کشیدند.
«بیهار» یکی از فقیرترین ایالت‌های هند است و در 29 ایالت توزیع غذا در اواسط روز به طور رایگان انجام می‌شود. مسمومیت غذایی در مدارس هند به دلیل ضعف بهداشت مواد غذایی و کیفیت پایین آن به تکرار اتفاق می‌افتد.

 


یک فعال زن کویتی از اعزام لشکری از جنیان برای کشتن رئیس‌جمهور سوریه خبر داد!
به گزارش شبکه العالم، «سلوی المطیری» فعال اجتماعی مشهور کویتی بر صفحه شخصی خود در یک سایت اجتماعی اینترنتی مدعی شد که یکی از فرماندهان جنیان را تسخیر کرده و پیش از این هم از آنها برای انجام برخی کارها استفاده کرده است.
به نوشته سایت عرب زبان «وطن» این زن کویتی در ادامه آورده است: «این فرمانده جنی قرار است به اتفاق لشکری قوی برای یاری دادن به ارتش آزاد سوریه و کشتن بشار اسد اعزام شود. در آخرین جلسه‌ای که با این فرمانده جنی داشتم، قرار شد آنها به جنگ اسد بروند و با سلاح کمری او را به قتل برسانند!»

 


یک مرد 60 ساله ایرانی که در ابتدا قصد سفر از ایران به دانمارک از طریق ترکیه را داشت، در اقدامی غیرمعمول، مدت 40 روز است که در فرودگاه بین‌المللی استانبول اقامت کرده و از آنجا خارج نمی‌شود.
به گزارش مشرق این مرد ایرانی 26 مه از ایران به استانبول پرواز کرد و از آن زمان، در ترمینال بین‌المللی فرودگاه بین‌المللی «آتاتورک» اقامت دارد. وی روی صندلی‌ها می‌خوابد و از درخواست و دریافت کمک از مقامات خودداری می‌کند.
روزنامه «تودی زمان» که گزارشی از این موضوع منتشر کرده، نوشته که این مرد در بیان دلیل اقدام خود گفته: «می‌خواستم تصمیم بگیرم به دانمارک بروم یا به ایران بازگردم. اما نمی‌دانم برای چه در فرودگاه ماندم».
مقامات ترکیه‌ای گفته‌اند از نظر قانونی، منعی برای ماندن این فرد در فرودگاه وجود ندارد.
گفته می‌شود این مرد از هوش و حواس به جایی برخوردار نیست. وی بیشتر وقت را در اتاق سیگاری‌های ترمینال بین‌المللی می‌گذراند. پلیس فرودگاه گفته وی در طول روز، بارها دست و صورت خود را می‌شوید و بر بدن خود نیز آثار زخم دارد.
به نوشته تودی زمان، مقامات فرودگاه آتاتورک به منظور خارج کردن این فرد با مقامات کنسولگری ایران تماس گرفته‌اند و منتظر پاسخ هستند.

 


رسانه‌های محلی تگزاس از سقوط مرگبار یک زن از بالای بلندترین ترن هوایی فولادی جهان در یکی از شهربازی‌های این ایالت خبر
دادند.
یکی از مسئولان این شهربازی که در شمال ایالت تگزاس واقع است، مرگ این زن را تایید کرد و شاهدان اظهار داشتند که این زن از بالای ترن هوایی سقوط کرده است.
این ترن هوایی که ارتفاع آن تقریباً به اندازه یک ساختمان 14 طبقه است در سال‌ 1990 میلادی از چوب ساخته شده بود اما در سال 2010 میلادی بازسازی شد.
به گفته یکی از مسئولان این شهربازی، تا روشن شدن جزئیات حادثه این بخش از شهر‌بازی به طور موقت تعطیل خواهد بود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10