(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 30 تـیـر 1392 - شماره 20547

یمنی‌ها خواستار سرنگونی دولت فاسد شدند
هلاکت 58 تن از شبه‌نظامیان طالبان در حمله سنگین ارتش افغانستان
سیدحسن نصرالله: لبنان دیگر لقمه ساده‌ای برای اسرائیل نیست
درگیری خونین در مصر میان طرفداران و مخالفان مرسی
وزیر خارجه مصر: روابط با دولت دمشق را بهبود می‌بخشیم
به دنبال قتل چهار نفر به دست نظامیان هندی صورت گرفت
اعتصاب و تظاهرات در شهرهای کشمیر
در اعتراض به تبرئه قاتل جوان سیاهپوست صورت گرفت
تظاهرات ضد نژادپرستی در 100 شهر آمریکا
مقاومت فلسطین از سرگیری مذاکرات سازش را خودکشی سیاسی خواند
ولیعهد سعودی در دیدار با مخالفان بشار اسد: عربستان سلاح شما را تامین می‌کند
تظاهرکنندگان در بحرین: از گلوله هم ترسی نداریم
   


هزاران یمنی با برگزاری تظاهرات گسترده در صنعا پایتخت این کشور خواستار سرنگونی دولت شدند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، این تظاهرات پس از نماز جمعه از چهار منطقه صنعا به سوی میدان تغییر این شهر برگزار شد.تظاهرکنندگان شعار می‌دادند: «ما خواستار سرنگونی دولت فاسد کنونی هستیم»، «این دولت هیچ دستاوردی برای مردم یمن نداشته است.»
در این تظاهرات بر لزوم انحلال سازمان امنیت ملی یمن تاکید شد و محاکمه عاملان قتل انقلابیون یمنی از دیگر خواسته‌های تظاهرکنندگان بود.این تظاهرات در پی کشته شدن دو جوان انقلابی یمن در میدان تغییر صنعا برگزار شد.تظاهرکنندگان دولت یمن را مسئول قتل جوانان انقلابی می‌دانند.

 


نظامیان افغان طی عملیاتی در 11 استان افغانستان، 58 تن از عناصر وابسته به طالبان را کشتند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، وزارت کشور افغانستان دیروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای مسلح این کشور با حمایت ناتو عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه طالبان در استان‌های غزنی، ننگرهار، خوست، پکتیا، بغلان، قندهار، قندوز، بلخ، لوگر، هرات و هلمند انجام دادند و طی این عملیات 58 نفر از عناصر طالبان را کشتند.12 شبه‌نظامی طالبان نیز دستگیر شدند. کشف 99 عدد بمب دست‌ساز و دست یافتن به تعداد زیادی سلاح سبک و سنگین طالبان نیز از دیگر دستاوردهای ارتش افغانستان در این عملیات بود. در عملیات استان هرات، 9 تن از اعضای طالبان زخمی شدند.

 


دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت، اسرائیل در جنگ آینده باید پیش از حمله به بیروت نگران شهرهای خود باشد چرا که لبنان دیگر لقمه ساده‌ای برای این رژیم نیست.
به گزارش خبرگزاری‌ها، سیدحسن نصرالله جمعه شب در مراسم افطاری هیئت حمایت از مقاومت تاکید کرد، اسرائیل و تمام کشورهایی که پشت سر این رژیم قرار دارند بدانند که فکر تجاوز به لبنان دیگر آسان نیست و امروز کسی نمی‌تواند بدون پرداخت هزینه به لبنان تجاوز کند.وی افزود، همه کسانی که سعی دارند مقاومت را منزوی سازند شکست خواهند خورد زیرا مقاومت یک تشکیلات نیست بلکه اراده مردمی است.دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد، مقاومت به اراده مردمی متکی است مقاومت لبنان قوی است و فایده خود را در گذشت زمان ثابت کرده است و از عشق و حمایت بزرگ برخوردار است.سیدحسن نصرالله با اشاره به نقش مهم ارتش لبنان در دفاع از کشور اظهار داشت، اگر ارتش آسیب ببیند صلح و ثبات در کشور باقی نخواهد ماند و دولتی نیز باقی نمی‌ماند. ارتش عامل اساسی در حمایت از کشور است.وی افزود، حرف امروز ما این است که باید ارتش از درگیری‌های سیاسی کنار گذاشته شود چرا که اگر خدای نکرده ارتش سقوط کند یا دچار هرج و مرج شود دیگر صلح و ثبات و دولت و کشور باقی نخواهد ماند.دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد، حتی اگر ارتش خطاهایی هم داشته باشد باید به معالجه این خطاها پرداخت و باید به محافظت از ارتش بپردازیم و مانع از گسسته شدن آن شویم.سیدحسن نصرالله گفت، باید به جوانان بگوییم که ارتش ضامن وطن و شریک مقاومت بوده و وظیفه دفاع از کشور به عهده ارتش است.وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت، آمریکا و برخی از کشورهای عربی نمی‌خواهند که لبنان ارتش قوی و قدرتمند داشته باشد.دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد که اولویت نخست آمریکا در منطقه اسرائیل است و آمریکا به خاطر منافع خود دست از هم‌پیمانان خود کشید و آمریکا دیگر آن قدرتی که اراده خود را بر جهان تحمیل کند نیست.وی تصریح کرد، مقاومت با پیروزی در جنگ 33 روزه بسیاری از معادلات منطقه و جهان را تغییر داد از جمله اینکه موفق شد پروژه خاورمیانه جدید را درهم بشکند، به همین دلیل طبیعی است که این مقاومت مورد حمله قرار بگیرد.وی درباره ضرورت ادامه مقاومت و حضور رزمندگان مقاومت در لبنان گفت: دستاوردهای حزب‌الله ثابت کرده است که شیوه مقاومت موثرترین شیوه برای رویارویی با اسرائیل است و به همین دلیل در لبنان و بسیاری از مناطق جهان از حمایت کامل برخوردار است اما در مسائل داخلی و چگونگی حمایت از امنیت داخلی ما بارها گفته‌ایم که بدون هیچ شرطی آماده مذاکره هستیم. ما اواسط 2006 یک استراتژی کامل برای دفاع از لبنان به گروه‌های داخلی پیشنهاد دادیم اما این طرح تاکنون مورد بررسی قرار نگرفته است.سیدحسن نصرالله افزود: حمایت از لبنان وظیفه تمامی لبنانی‌هاست. حزب‌الله به دلیل دستاوردها و توانایی‌هایش طبیعی است که هدف بداندیشان قرار گیرد اما همگان باید بدانند که حزب‌الله همزمان با اینکه آماده رویارویی با دشمن صهیونیستی است، آمادگی خنثی کردن تهدیدات و توطئه‌های داخلی را نیز دارد.دبیرکل حزب‌الله گفت: همه باید برای ثبات و پیشرفت لبنان تلاش کنیم و ما دست خود را به سوی تمام گروه‌های لبنانی دراز می‌کنیم و خواستار مشارکت همه طرف‌ها در دولت برای اداره کشور هستیم.

 


در جریان درگیری‌های خونین روز جمعه مصر بین طرفداران و مخالفان اخوان‌المسلمین چهار نفر کشته و 200 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
به گزارش شبکه خبری الجزیره، روز جمعه شمار زیادی از طرفداران محمد مرسی،‌ رئیس جمهور برکنار شده مصر در قاهره و دیگر مناطق مصر تظاهرات «ضد کودتا» برگزار کردند. تظاهرات طرفداران مرسی در شهر «منصوره» اما، به خشونت کشیده شد و در جریان این خشونت‌ها دستکم چهار نفر کشته و بیش از 200 نفر نیز زخمی شدند. تمام کشته‌شدگان زن هستند!
به گفته رهبران حزب عدالت و آزادی، قربانیان ناآرامی‌ها روز جمعه هدف تک تیراندازهای آموزش دیده قرار گرفته‌اند. برخی از تظاهرکنندگان نیز اعلام کرده‌اند، قربانیان از سوی افراد ناشناس یا اراذل و اوباش و با گلوله و سلاح سرد مورد حمله قرار گرفته‌اند.
ارتش مصر پیش از برگزاری این تظاهرات گسترده تهدید کرده بود مخالفان، خود مسئول جانشان هستند.
آن طور که شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرده، هنگام برپایی این تظاهرات به ویژه در دو میدان مهم «التحریر» و «رابعه العدویه»، هلی‌کوپترها و هواپیماهای جنگی ارتش بر فراز معترضان به پرواز درآمده و هزاران نیروی امنیتی نیز در جای جای شهرها مستقر شده بودند. تنها در قاهره 18 تظاهرات از مقابل 18 مسجد پس از اقامه نماز جمعه برگزار شد که در نهایت همه تظاهرکنندگان اطراف دانشگاه قاهره تجمع کردند.
گروهی از معترضان نیز در اطراف مقر وزارت دفاع و گارد ریاست جمهوری تجمع کردند که پس از ساعاتی با نیروهای امنیتی مستقر در محل درگیر شدند.
به نوشته خبرگزاری «شرق‌الاوسط»، نیروهای ارتش برای متفرق کردن معترضان به ویژه آنهایی که در اطراف مراکز حساس مثل کاخ ریاست جمهوری مستقر شده بودند، از گاز اشک‌آور استفاده کردند. در شهرهای اسکندریه، حلوان، منیا، عریش، شرقیه، دمیاط و اقصر نیز شرایط مشابهی حاکم بود. تظاهرکنندگان خواستار بازگشت مرسی به قدرت، حاکمیت اسلام، اعدام السیسی، فرمانده ارتش و در نهایت محاکمه قاتلان «دوشنبه خونین» شدند که طی آن در عرض چند ساعت ارتش و پلیس مصر هزاران نفر را به رگبار بستند. در جریان این حادثه حداقل 50 نفر کشته و صدها نفر مجروح شدند.
به گزارش الجزیره، در بحبوحه ناآرامی‌های روز جمعه وزیر خارجه آمریکا با همتای مصری خود به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.
وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، جان کری،‌ وزیر خارجه آمریکا روز جمعه با «نبیل فهمی» همتای مصری خود گفت‌وگو کرد. براساس این بیانیه بررسی اوضاع سیاسی مصر به ویژه تحولات جاری در این کشور محور این گفت‌وگوها بود. «نبیل فهمی» پیش از این سفیر مصر در آمریکا بود.
این مذاکرات در حالی صورت می‌گیرد که برخی کارشناسان منطقه اعلام می‌کنند، کودتای ارتش مصر علیه دولت قانونی مصر، با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته است. وابستگی کامل ارتش مصر به آمریکا (چه به لحاظ مالی، چه به لحاظ تجهیزات نظامی و چه به لحاظ آموزشی) عمده دلیل این عده از کارشناسان برای اعلام نقش پررنگ آمریکا در این کودتا است. چندی پیش کارشناسان سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند، ژنرال السیسی سه روز قبل از کودتا با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هماهنگی‌هایی کرده و وی را از این اقدام مطلع کرده بود!
شیخ «طارق بدیر» از رهبران اخوان‌المسلمین در شهر «اسیوط» نیز به تازگی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المصری الیوم» وقایع جاری در مصر را توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست. «محمد بدیع» رهبر اصلی اخوان‌المسلمین نیز پیش از این آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع عربی را متهم به کودتای نظامی کرده است.
ترکیه و نخست‌وزیر این کشور با موضع‌گیری‌های خود علیه ارتش مصر، آنها را به کودتای نظامی علیه یک دولتی قانونی متهم می‌کند. اردوغان حتی اخیراً حاضر نشد با «محمد البرادعی» مشاور رئیس جمهور دولت انتقالی مصر گفت‌وگو کند. وی «البرادعی» را نماینده «دولت کودتا» نامید و گفت او و دولتش را به رسمیت نمی‌شناسد.
این موضع‌گیری خشم مقامات قاهره را برانگیخت، طوری که براساس آخرین گزارش‌ها منابع دیپلماتیک در مصر اعلام کرده‌اند، احتمالاً روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع خواهند کرد.
سازمان ملل اما روز جمعه برای چندمین بار از مقامات جدید مصر خواست درباره سرنوشت محمد مرسی توضیح دهند. کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از اوضاع و احوال رئیس جمهور برکنار شده مصر و مشاوران وی اعلام کرد دولت موقت مصر ضمن ارائه توضیحات درباره این افراد باید اسامی کسانی که در زندان به سر می‌برند را نیز منتشر کند. مرسی و رهبران اخوان‌المسلمین پس از کودتای ارتش بازداشت و در مکان نامعلومی نگهداری می‌شوند. از سرنوشت مرسی و اطرافیان وی از سوم ژوئیه تاکنون، ‌خبر موثقی منتشر نشده است. وزیر خارجه مصر چندی پیش اعلام کرد پاسپورت‌های دیپلماتیک مرسی و خانواده‌اش و همچنین معاونان و مشاوران مرسی از سوی وزارت خارجه مصر باطل شده‌اند.
تحولات صحرای سینا
با افزایش تنش‌ها در صحرای سینا، رژیم صهیونیستی اعلام کرد سامانه‌های ضد موشکی گنبد آهنین خود را در شهر ساحلی «ایلات» در نزدیکی مصر مستقر کرده است. به گفته سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی این سامانه‌ها از صبح روز جمعه (28 تیر) در چندین منطقه این شهر مستقر شده‌اند. همزمان خبر رسید به دنبال حمله موشکی افراد ناشناس به صحرای سینا سه تن از نیروهای امنیتی مصر کشته شدند.


 


وزیر خارجه جدید مصر تأکید کرد، دولت جدید مصر در روابط با سوریه تجدیدنظر خواهد کرد و روابط با دولت دمشق را بهبود خواهد بخشید.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از العربیه، نبیل فهمی وزیر خارجه جدید مصر در اظهاراتی تاکید کرد که قاهره در روابط با دمشق تجدیدنظر خواهد کرد.
وی افزود، ما هیچ ایده‌ای درباره اعلام جهاد در سوریه نداریم و از راه‌حل سیاسی برای حل بحران سوریه استقبال خواهیم کرد.
وزیر خارجه جدید مصر در عین حال اظهار داشت، قاهره معتقد است باید بحران سوریه هرچه زودتر حل و فصل شود.
گفتنی است دولت محمد مرسی رئيس‌جمهور معزول مصر در تصمیمی عجولانه روابط با سوریه را قطع و از گروه‌های مسلح حمایت کرد.
در پی همین اقدام بود که سفارت سوریه در قاهره نیز تعطیل شد. اکنون دولت جدید در نظر دارد این روابط را بهبود ببخشد.

 


مردم سراسر کشمیر در اعتراض به قتل چهار کشمیری به دست نظامیان هندی تظاهرات کردند.
به گزارش پرس‌تی‌وی، قتل چهار کشمیری به دست نیروهای هندی در منطقه «رمبان» واقع در 40کیلومتری جنوب سرینگر که پنجشنبه اتفاق افتاد، تظاهرات مردم در شهرهای کوچک و بزرگ کشمیر را در پی داشت؛ هزاران نفر در سرینگر و دیگر شهرها دست از کار کشیدند و با شرکت در تظاهرات، علیه نظامیان هندی شعار دادند. این اعتراضات که روز جمعه صورت گرفت، در سرینگر به درگیری با پلیس انجامید و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کردند. شماری از طرفین نیز در این درگیری‌ها مجروح شدند.تیراندازی نیروهای هندی در منطقه «رمبان» علاوه بر مرگ چهار نفر، جراحت 40 کشمیری دیگر را هم در پی داشت. روستاییان منطقه همچنین مدعی شدند، نیروهای امنیتی هند به قرآن توهین کردند.
60 سال است که مردم کشمیر علیه نظامیان هندی مبارزه می‌کنند. کشورهای هند و پاکستان کنترل دو بخش کشمیر را برعهده دارند و هر یک از این دو کشور مدعی حاکمیت تمام کشمیر را به نام خود دارد.
بر اساس آمارها، شمار کشته‌های درگیری در کشمیر طی دو دهه گذشته به حدود 50 هزار نفر می‌رسد.
دولت اسلام‌آباد خواستار تحقیق درباره علت مرگ چهار کشمیری مذکور شده است.

 


مردم آمریکا بار دیگر در بیش از 100 شهر در اعتراض به تبرئه قاتل نوجوان سیاهپوست این کشور تظاهرات ضدنژادپرستی برگزار کردند و خواستار اجرای عدالت و رفع تبعیض نژادی علیه سیاهان شدند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، این تظاهرات در ایالت کالیفرنیا به خشونت کشیده شد و پلیس ضدشورش شهر ویکتورویل در نزدیکی لس‌آنجلس با حمله به تظاهرکنندگان 17 نفر را بازداشت کرد.
جمعه‌شب نیز پلیس شهر لس‌آنجلس 14 نفر از معترضان را که در تجمعات خیابانی حضور یافته بودند بازداشت کرد.
مردم در این تظاهرات شعار می‌دادند: «به سیاست‌های نژادپرستانه علیه سیاهان و رنگین‌پوستان آمریکا خاتمه دهید»، «مردم منتظر اجرای عدالت از سوی نظام قضایی آمریکا هستند»، «همه ما تریون مارتین هستیم»، و «کل نظام سیاسی آمریکا نژادپرست است.»پلیس آمریکا در برخی از شهرها از جمله اوکلند و لس‌آنجلس کماکان در حالت آماده‌باش است و «چارلی بک»‌رئیس پلیس لس‌آنجلس اعلام کرده است که هرگونه تظاهرات بیشتر را سرکوب خواهد کرد.
با گسترش اعتراضات به سراسر آمریکا در اعتراض به تبرئه قاتل این نوجوان سیاهپوست و به آتش کشیده شدن پرچم آمریکا در برخی از شهرها وزارت دادگستری آمریکا سرانجام مجبور به عقب‌نشینی شد و اعلام کرد پرونده در تجدیدنظر بررسی می‌شود. اوباما رئیس‌جمهور سیاهپوست آمریکا نیز در یک موضع میانه از معترضان خواست که به دستگاه قضایی اعتماد کنند و بدون خشونت اجازه دهند که روند معمولی رسیدگی به پرونده قتل این نوجوان طی شود و تا مشخص شدن نتیجه دادگاه تجدیدنظر صبر کنند.
«تریون مارتین» نوجوان 17 ساله سیاهپوست ساکن شهر «سنفورد» ایالت «فلوریدای» آمریکا در شامگاه 26 فوریه سال 2012 (هفتم اسفند سال 90) توسط «جرج زیمرمن» نگهبان داوطلب محله به قتل رسید. «جرج زیمرمن» ‌ادعا کرده است که «تریون مارتین» در مرکز شهر «سنفورد» فلوریدا به او حمله کرد و در نهایت موجب شد که او دست به سلاح ببرد و این جوان سیاهپوست را به قتل برساند. این ادعا در حالی از جانب وی مطرح شد که وی در هنگام کشته شدن نه تنها مسلح نبود بلکه تنها یک لیوان چای و مقداری خوراکی در دست داشت.
سرانجام بعد از گذشت یک سال از مرگ تریون مارتین و سه هفته جلسات رسیدگی به این پرونده پر سر و صدا که از تلویزیون‌‌های آمریکا نیز پخش می‌شد، هیئت منصفه دادگاه فلوریدا متشکل از هفت قاضی زن، «جرج زیمرمن» را در قتل «مارتین» بی‌گناه دانست. دادگاه در حکم صادره اعلام کرد زیمرمن، که به هنگام قتل مارتین، نگهبان محله بود به طور مشروع و فقط برای دفاع از خود، از اسلحه خود استفاده کرده است. زیمرمن در طول یک سال گذشته تنها 9 روز در بازداشت به سر برد و با یک وثیقه 150 هزار دلاری آزاد بود.
اعلام این حکم، اعتراضات بسیار گسترده‌ای را در شهرهای مختلف آمریکا به دنبال داشت و جامعه سیاهپوستان آمریکا در اعتراض به این حکم راهپیمایی‌های گسترده‌ای برپا کرد که همچنان ادامه دارد.

 


احزاب و گروه‌های فلسطینی ضمن اعلام مخالفت خود با از سرگیری مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی آن را خودکشی سیاسی ارزیابی کردند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، جبهه خلق برای آزادی فلسطین ضمن مخالفت خود با از سرگیری مذاکرات سازش تاکید کرد بازگشت به مذاکرات دست رژیم اشغالگر و دولت افراطی آن را برای ارتکاب جرایم علیه فلسطینیان باز می‌‌گذارد.
این جبهه از رهبران فلسطینی خواست تا به سازمان‌های بین‌المللی از جبهه دادگاه کیفری بین‌المللی و توافقنامه‌های ژنو بپیوندند و حقوق فلسطینیان را تباه نکنند.
جنبش حماس نیز ضمن مخالفت با از سرگیری مذاکرات سازش اعلام کرد محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نماینده فلسطینیان نیست و هیچ حق مشروعی برای از سرگیری مذاکرات با اسرائیل ندارد.حماس تاکید کرد، این جنبش بیانیه جان کری وزیر خارجه آمریکا برای بازگشت به مذاکرات را رد می‌کند و موافقت تشکیلات خودگردان به مذاکره با اشغالگران را در تقابل با اجماع ملی می‌داند. این در حالی است که رسانه‌‌های خارجی از جزئیات توافق وزیر خارجه آمریکا با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین خبر دادند.در جریان این مذاکرات توافق شد که براساس مرزهای 1967 مذاکره شود و 350 اسیر فلسطینی طی ماه‌های آینده آزاد شوند. جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز اعلام کرد مسئولان اسرائیلی و فلسطینی توافق کردند مذاکرات صلح را طی روزهای آینده در واشنگتن از سر بگیرند.اتحادیه اروپا نیز از توافق اولیه میان مسئولان فلسطینی و اسرائیلی برای از سرگیری مذاکرات استقبال کرد.

 


رئیس گروه موسوم به ائتلاف ملی مخالفان سوری با هدف درخواست کمک‌های سیاسی، مالی و نظامی با ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، «احمد الجربا» با «سلمان‌بن عبدالعزیز» ولیعهد عربستان دیدار کرد و از این کشور درخواست کرد تا کمک‌های سیاسی، مالی و نظامی خود را به مخالفان سوری افزایش دهد.در این دیدار ولیعهد عربستان نیز حمایت خود را از مخالفان اعلام کرد و به تروریست‌ها برای کمک نظامی بیشتر قول مساعد داد. ناظران سیاسی می‌گویند ولیعهد سعودی گفته است که تسلیحات مورد نیاز مخالفان بشار اسد را فراهم خواهد کرد.
هیئتی از مخالفان سوریه نیز برای درخواست فوری سلاح ظرف چند روز آینده راهی اروپا و آمریکا خواهند شد.
احمد الجربا نیز قرار است روز سه شنبه (پس‌فردا) به فرانسه برود و با رئيس‌جمهور این کشور درباره تقاضای کمک‌های نظامی بیشتر گفت و گو کند. این در حالی است که مارتین دمپسی رئيس ستاد مشترک آمریکا تاکید کرد بهترین راه برای دخالت در سوریه و حمایت از مخالفان ارسال سلاح برای مخالفان است.
به گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از روزنامه الجزایری النهار الجدید، دمپسی، در سخنانی در میان اعضای کنگره اعلام کرد باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمریکا در حال بررسی گزینه هایی برای دخالت نظامی مستقیم در سوریه برای پایان دادن به بحران این کشور است.
این در حالی است که کاخ سفید تاکید کرد اوباما هرگز با ارسال نیرو به سوریه موافقت نمی‌کند. اخیراً متحدان آمریکا نظیر فرانسه و انگلیس با توجه به تحولات سوریه از تسلیح تروریست‌ها در سوریه انصراف دادند.
موفقیت‌های جدید ارتش
ارتش سوریه با تعقیب عناصر مسلح در سه منطقه نزدیک دمشق، مراکز تجمع آنان را نابود و خودروهای حامل مسلسل‌های سنگین را منهدم کرد.
یک منبع آگاه نظامی در حومه ادلب از کشف تعدادی تونل 500 متری خبر داد که عناصر مسلح از آن برای تردد و انتقال سلاح و مهمات استفاده می‌کردند، نیروهای ارتش سوریه شمار زیادی از عناصر تروریست را که در حال فرار از طریق این تونل‌ها بودند به هلاکت رساندند.نیروی هوایی ارتش همچنین با بمباران یکی از مقرهای تجمع افراد مسلح در حومه ادلب سه تن از فرماندهان تروریست‌های موسوم به ارتش آزاد را به هلاکت رساند.
شماری از عناصر تروریستی وابسته به جبهه النصره نیز در درگیری با نیروهای ارتش سوریه در نزدیکی روستای تل علو در شهر الحکه کشته و یا مجروح شدند.
منابع سوری از کشته شدن شش افسر ترک و یک روزنامه‌نگار آمریکایی در حومه ادلب خبر دادند.
ارتش سوریه دو کارگاه تولید خمپاره متعلق به تروریست‌ها را در منطقه صنعتی دوما در حومه دمشق کشف و تخریب کرد.نیروهای ارتش تعدادی از تروریست‌ها را در منطقه جوبر و برزه در حومه دمشق به هلاکت رساند و سلاح و مهمات تروریست‌ها را از بین برد.

 


سرویس خارجی -
مردم بحرین با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف کشور خواستار سرنگونی رژیم آل‌خلیفه شدند و تاکید کردند ترسی هم از گلوله ندارند.
هزاران نفر از مردم منامه پایتخت بحرین و دیگر شهرهای این کشور با برگزاری تظاهرات ضد آل‌خلیفه بار دیگر بر خواسته‌های انقلابی خود و در راس آنها، سرنگونی رژیم تاکید کردند و اظهار داشتند که از سرکوب و گلوله ماموران آل‌خلیفه ترسی ندارند.
تظاهرکنندگان همچنین بر وحدت و هماهنگی مردم بحرین اعم از شیعه و سنی تاکید کردند و خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند.
بلافاصله پس از شروع اعتراضات ماموران آل‌خلیفه وارد عمل شدند و با استقرار خودروهای نظامی در خیابان‌ها به مقابله با تظاهرکنندگان پرداختند.
نیروهای امنیتی با پرتاب گازهای اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه‌ای از فاصله نزدیک تعداد زیادی از تظاهرکنندگان را مجروح کردند.
در همین رابطه شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته بحرینی در خطبه‌های نمازجمعه تاکید کرد، تظاهرات مسالمت‌آمیز برای نشان دادن مخالفت با آل‌خلیفه حق مسلم مردم است.
شیخ عیسی‌قاسم اظهار داشت: این نوع مخالفت مسالمت‌آمیز برای مبارزه با فساد و انجام اصلاحات ضروری است و اگر این مخالفت مورد توجه قرار نگیرد مفهوم آن تسلیم شدن و از دست رفتن حقوق مسلم است.وی ضمن تاکید بر ضرورت مبارزه با ظلم اعلام کرد: ملتی که در برابر ظالم ساکت بماند در واقع تسلیم ظلم شده است و ساکت ماندن در برابر ظلم خیانت است.عیسی قاسم ضمن مخالفت با شیوه‌های خشونت‌آمیز برای نشان دادن مخالفت بر ضرورت انجام اصلاحات تاکید کرد و افزود: ملت بحرین باید از خشونت پرهیز کند ما تروریسم رژیم را محکوم می‌کنیم.وی همچنین تاکید کرد: ما با ظلم و شیوه‌های خشونت‌آمیز و نیز اقدامات سرکوبگرانه مخالفیم سرکوب تظاهرکنندگان جنایتی از جنایات رژیم‌های زورگوست.
از بحرین خبر می‌رسد که بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای آل‌خلیفه به تظاهرکنندگان 65 نفر مجروح شدند. حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.همچنین جوانان بحرینی با پرتاب کوکتل‌مولوتف به روی ماموران آل‌خلیفه به دفاع از خود پرداختند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10