(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 30 تـیـر 1392 - شماره 20547

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان
این سه‌گزاره‌ را کنار هم بگذارید! (یادداشت روز)
افطار میهمانان خدا در جوار شهدا
کمک ! (گفت و شنود)
تازه‌ترین خبرها از برگزاری مراسم تحلیف‌رئیس جمهور
کیهان و خوانندگان
در جمع خبرنگاران صورت گرفت
گزارش دبیر ستاد انتخابات کشور از انتخابات شوراها
عراقچی: هیچ تغییری در موضوع مذاکره مستقیم ایران و آمریکا رخ نداده است
ناخرسندی رئیس‌جمهور منتخب از برخورد طلبکارانه خاتمی(خبر ویژه)
ما ضعیف نیستیم
جمهوری اسلامی خیلی قدرتمند است(خبر ویژه)
آن روی لبخند استراو در سخنان رئیس سازمان جاسوسی انگلیس(خبر ویژه)
عبدی: کیهان با موفقیت اصلاح‌طلبان را به بازی گرفته است!(خبر ویژه)
مخملی‌ها معاون اولی را نشانه رفتند(خبر ویژه)
 


اللَّهُمَّ زَيِّنِّي فِيهِ بِالسِّتْرِ وَ الْعَفَافِ وَ اسْتُرْنِي فِيهِ بِلِبَاسِ الْقُنُوعِ وَ الْكَفَافِ وَ احْمِلْنِي فِيهِ عَلَى الْعَدْلِ وَ الْإِنْصَافِ وَ آمِنِّي فِيهِ مِنْ كُلِّ مَا أَخَافُ بِعِصْمَتِكَ يَا عِصْمَةَ الْخَائِفِينَ
«خدایا! در این روز مرا به زیور پوشیدگی و پاکدامنی بیارای و بر من جامه کفاف و قناعت بپوشان و به عدل و انصاف وادارم کن و مرا از هر آنچه که می‌ترسم ایمن گردان به امید نگهداری‌ات ای نگهدار خداترسان!»

 


چند سال قبل طی یادداشتی با عنوان «راست‌بگو، نهان مکن» به خاطره‌ای که در پی خواهد آمد اشاره کرده بودیم و امروز تکرار آن را برای نزدیک شدن ذهن به یکی از مسائل حساس این روزها بی‌فایده نمی‌دانیم، و ماجرا اینگونه بود؛
«مهرماه سال 1376 بود و 2 ماه قبل از برپایی کنفرانس سران کشورهای اسلامی که قرار بود آذرماه همان سال و برای اولین‌بار در تهران برگزار شود. آقای دکترحسن روحانی به عنوان نماینده حضرت آقا و دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی، از مسئولان رسانه‌های کشور دعوت کرده بود تا درباره اهمیت کنفرانس سران و نقشی که رسانه‌ها می‌توانند در انعکاس اخبار اجلاس و مسائل پیرامونی آن داشته باشند، رایزنی و تبادل‌نظر کند. آن روزها در روزنامه کیهان سلسله گزارش‌های مستندی با موضوع «ثروت‌های بادآورده» را به دست چاپ می‌سپردیم و پرونده‌های متعددی از غارتگری بیت‌المال که حاصل تلاش میدانی خبرنگارانمان و همکاری و اطلاع‌رسانی برادران حزب‌الله بود را برای اطلاع مردم و پی‌گیری مسئولان می‌گشودیم. در نشست آن روز شورای عالی امنیت ملی، مدیرمسئول یکی از روزنامه‌ها، خطاب به آقای دکتر روحانی، رئیس جلسه گفت: پیشنهاد می‌کنم روزنامه کیهان در این فاصله 2ماهه تا برگزاری اجلاس سران، گزارش‌های خود درباره دله‌دزدی‌ها- دقیقا با همین تعبیر- را متوقف کند که باعث آبروریزی نشود! آقای روحانی که قصد داشت مذاکرات جلسه را جمع‌بندی کند نظر نگارنده را جویا شد که به ایشان گفته شد؛ پیشنهاد بنده آن است که به جای درخواست توقف سلسله گزارش ثروت‌های بادآورده در کیهان، از «دله‌دزدها» بخواهید برای حفظ آبروی کشور، لااقل در این دو‌ماه باقیمانده تا اجلاس سران، از دله‌دزدی دست بردارند و غارت بیت‌المال را دستکم برای همین دو ماه متوقف کنند! و توضیح داده شد چرا باید به جای نهیب بر غارتگران بیت‌المال، روزنامه کیهان را که نسبت به این غارتگری‌ها هشدار می‌دهد، سرزنش کرد»؟!
کیهان به گواهی عملکرد و مواضع خود طی 20 سال گذشته نشان داده است که اهل زدوبند با این یا آن گروه سیاسی و سهم‌خواهی از قدرت نیست. این واقعیت در صفحه صفحه روزنامه و سطرسطر آن ثبت و ضبط شده و برای همگان قابل مراجعه می‌باشد و از این طریق که نه پیچیده است و نه پنهان، به آسانی می‌توان دید نگاه و مواجهه کیهان با دولت‌ها و مسئولان نظام، در چارچوب «صراحت آمیخته به صداقت» قابل تعریف است. کیهان برخلاف برخی از جریانات سیاسی که هر روز به اقتضای منافع شخصی و گروهی خود رنگ عوض می‌کنند، دامن یکرنگی را رها نکرده است.
این روزها، باز هم کیهان با همان نگاه در میدان است و به لطف خدای تبارک و تعالی و بی‌اعتناء به وسوسه خناسان و هجوم همه‌جانبه نان به‌نرخ‌روزخورهای وطن‌فروش‌، قصد ندارد از روشنگری‌های مستند خود دست بردارد و دقیقا به همین علت و در بستر همین وظیفه مقدس اصرار دارد آقای روحانی، رئیس‌جمهور منتخب را از خواب شوم و خیانت‌آمیزی که اصحاب‌فتنه و مدعیان اصلاحات برای دولت ایشان دیده‌اند باخبر کند. اگرچه بر این باوریم دکتر روحانی باهوشتر از آن است که از ترفند آنان بی‌خبر مانده باشد.
آنچه کیهان دراین‌باره نگاشته و می‌نگارد با شواهد و قرائن غیرقابل تردید و اسنادی همراه است که انکار کردنی نیستند و اگر غیر از این بود، اصحاب جنایتکار فتنه آمریکایی- ‌اسرائیلی 88 و اعوان و انصار پیدا و پنهان آنها به‌جای فحاشی و ناسزاگویی، برای نفی نظرات مستند کیهان به استدلال منطقی روی می‌آوردند و یا دستکم، برای آن که نشان بدهند قصد مصادره آرای آقای روحانی را ندارند، شاهد و قرینه‌ای ارائه می‌کردند...
و اما، شواهد فراوانی در دست است که نشان می‌دهد اصحاب فتنه و مدعیان اصلاحات در پی مصادره ریاست‌جمهوری آقای روحانی هستند و این خیال شوم- که امید است خام نیز باشد- را از گذرگاه نفوذ عوامل خود به کابینه ایشان پی گرفته و با همه توان دنبال می‌کنند. براساس گزارش‌های موثق که برخی از اطرافیان و نزدیکان عوامل فتنه با احساس مسئولیت اسلامی و انقلابی در اختیار کیهان گذاشته‌اند، مدعیان اصلاحات برای تصاحب چهار وزارتخانه اطلاعات، کشور، علوم و امور خارجه خیز برداشته‌اند ولی از آنجا که دورخیز آنها با هوشیاری آقای دکتر روحانی روبرو شده است، پروژه مصادره ریاست‌جمهوری آقای روحانی را روی سه وزارتخانه اطلاعات و کشور و علوم متمرکز کرده‌اند. مطابق گزارش موثق یاد شده یکی از سردمداران جبهه اصلاحات که از عوامل نشان‌دار فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 نیز هست، اعلام کرده است که اگر سه وزارتخانه اطلاعات و کشور و علوم را در اختیار داشته باشیم، روحانی از جایگاه ریاست‌جمهوری رسمی به یک رئیس‌جمهور اسمی تنزل می‌کند و در این حالت، ناکامی‌ها و شکست‌های احتمالی وی به حساب خودش نوشته می‌شود و در مقابل، زمینه‌سازی برای تثبیت موقعیت سیاسی و اجتماعی جبهه اصلاحات دستاوردی است که نصیب ما خواهد شد. در پی درز کردن این خبر به بیرون است که یکی از روزنامه‌های عمیقا وابسته به آیت‌الله هاشمی مجبور می‌شود ملاحظات تاکید شده را کنار گذارده و در اقدامی غیرمنتظره که با توجه به ائتلاف مستحکم و تعریف شده جبهه اصلاحات با آیت‌الله هاشمی بعید به نظر می‌رسید، بنویسد «اظهارات، اشارات و تحلیل‌های سران جناح اصلاح‌طلب، این روزها نشان می‌دهد آنها دولت دکتر حسن روحانی را به منزله پلی برای عبور از شرایط کنونی جهت رسیدن به قدرت می‌دانند. یکی از سران جناح اصلاحات در تشریح وضعیت دولت روحانی می‌گوید: «شاید بهتر باشد اصلاح‌طلبان، درون حاکمیت نباشند تا بتوانند خود را احیا کنند.» به نظر می‌رسد با توجه به شرایط دشوار اقتصادی کشور، اصلاح‌طلبان ترجیح می‌دهند خود را با مشکلات این مرحله درگیر نکنند و با این تحلیل که دولت دکتر روحانی نمی‌تواند توفیق چندانی به دست آورد، خود را برای در دست گرفتن قدرت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1396 آماده کنند.» این اقدام و افشاگری غیرمنتظره روزنامه یاد شده، گزارش موثقی را که به کیهان رسیده است تائید می‌کند و نشان می‌دهد اصحاب فتنه به دولت آقای روحانی نگاه «نردبانی» دارند.
همین گزارش موثق حکایت از آن دارد که اصحاب فتنه اصرار چندانی برای تسخیر پست معاون اولی ندارند و در توانمندی‌ آقای عارف بر فرض تصدی پست معاون اولی تردید جدی دارند و بر این باورند که ناتوانی عارف با توجه به عضویت اعلام شده ایشان در جبهه اصلاحات، برای این جبهه دردسرآفرین خواهد بود. گزارش یاد شده که بسیاری از شواهد بیرونی دیگر نیز، صحت آن را تائید می‌کند حاکی از آن است که اصحاب فتنه فلش حرکت خود را از تسخیر پست معاون اولی به تسخیر وزارت علوم تغییر جهت داده‌اند. چرا؟!
شاید کیهان را به بدبینی متهم کنند که کرده‌اند و می‌کنند ولی آنچه دراین‌باره ارائه می‌دهیم فقط یک «ادعا» نیست بلکه اسناد و شواهد فراوانی بر درستی آن گواهی می‌دهند، بخوانید؛
پایگاه «اسکوپوس» که معتبرترین پایگاه داده‌ها و سنجش‌های علمی دنیاست رسما اعلام کرده است که ایران در «تولید علم» رتبه پانزدهم جهانی را کسب کرده است و چنانچه با همین روند و آهنگ رشد پیش برود، در سال 2018 رتبه چهارم «تولید علم» دنیا را به خود اختصاص خواهد داد. حالا به این آمار که در مراکز معتبر علمی ثبت شده و به آسانی قابل دسترسی است توجه فرمائید.
در طول 4 سال دوم دولت آقای خاتمی مجموعا 2000 فرصت مطالعاتی به اساتید و دانشجویان داده شده است و در دولت کنونی هر سال 9 هزار فرصت مطالعاتی و در مجموع 4سال بیش از 36هزار فرصت مطالعاتی داده شده است، یعنی 16 برابر دولت اصلاحات. از مجموع 194هزار مقاله علمی ثبت شده در ISI، بیش از 152 هزار مقاله در دولت کنونی به ثبت رسیده و تنها 42 هزار مقاله علمی ثبت شده در ISI مربوط به دولت‌های قبلی بوده است.
در مجموع 4 سال دولت آقای خاتمی اساتید و دانشجویان در 3هزار همایش بین‌المللی شرکت داشته‌اند و این رقم در دولت کنونی هر سال 16 هزار و در مجموع 4 سال اخیر 64 هزار همایش بوده است.
حالا به سابقه مدعیان اصلاحات در دوران حاکمیت خود بر وزارت علوم نگاه کنید، وزرای دولت اصلاحات مخصوصا در دوره تصدی آقای «ج-ت» دانشگاه‌ها را به مرکز جولان احزاب سیاسی تبدیل کرده و با تنش‌آفرینی‌‌های پیوسته «خط علم» را کور کرده بودند. آیا غیر از این است؟! از فرزندان با استعداد این مرز و بوم به جای کسب علم و دانش برای مقاصد سیاسی و دم‌دستی خود بهره می‌گرفتند و در نهایت نیز آقای «س-ح» خطاب به آنها گفته بود؛ «جنبش دانشجویی حرف مفت است، زیاد دویدید و درگیر شدید، حالا دیگر باید بروید کار تئوریک بکنید»! تمامی این نمونه‌ها ثبت و ضبط شده و غیرقابل انکار است.اکنون، این سه گزاره را کنار هم بگذارید؛
اول؛ نگرانی و اضطراب بارها اعلام شده دشمنان بیرونی از پیشرفت‌های علمی حیرت‌آور دانشجویان و اساتید ایرانی، دوم؛ خیانت برملا شده اصحاب فتنه در همراهی با دشمنان بیرونی و سوم؛ تلاش کنونی آنها برای تسخیر دوباره وزارت علوم. آیا از کنار هم گذاردن سه‌گزاره یاد شده به این نتیجه نمی‌رسید که اصحاب فتنه به منظور کور کردن خط علم و خوش‌رقصی دیگری برای دشمنان بیرونی در پی تسخیر وزارت علوم هستند؟! برای آنها همین خوش‌رقصی‌ها حائز اهمیت است و نه موفقیت آقای دکتر روحانی. و در این باره باز هم گفتنی‌هایی هست.

حسین شریعتمداری

 


در ماه میهمانی خدا شهیدان میزبان روزه‌دارانی هستند که هنوز رسم دلدادگی را فراموش نکرده‌اند. روزه‌داران غروب هر پنجشنبه سفره‌های افطاری خود را در کنار مزار شهدا پهن می‌کنند تا عطر خوش حضور آنان در مشام ثانیه‌هایشان بپیچد. با همین سفره مختصر افطاری و قطره اشکی در چشم سوار بر قطار خاطره‌ها تا سنگرهای عاشقی می‌روند.
آه چه روزهایی بود روزهای یکرنگی و سفره‌های اخلاص حتی خرده نان‌ها هم در سفره‌های سنگر برکت داشت.

 


گفت: دبیرکل حزب منحله نهضت‌آزادی گفته است «ما به آقای روحانی رای دادیم و از کاندیداتوری ایشان حمایت کردیم و اکنون نیز هر کمکی از دستمان برآید برایشان انجام خواهیم داد»!
گفتم: نهضت آزادی که یک حزب غیرقانونی است و مخصوصا دبیرکل کنونی آن نشان داده است که دربست در اختیار آمریکا بوده و هست.
گفت: با این حساب و با آن کارنامه ننگینی که نهضتی‌ها دارند، چه کمکی می‌توانند به دکتر روحانی بکنند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! بچه دزدی، برای خواباندن بچه‌ای که دزدیده بود، لالایی می‌گفت و بچه پستونک را از دهانش بیرون آورد و گفت؛ لطفا اون صدای نکره رو قطع کن می‌خوام بخوابم.

 


جلسات هماهنگی برای برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در 13 مرداد، میان هیئت‌رئیسه مجلس و نمایندگان رئیس‌جمهور منتخب برای تعیین مهمانان داخلی و خارجی این مراسم برگزار شده است.
در همین رابطه، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز و عضو هیئت رئیسه‌ مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: شریف حسینی نماینده اهواز، محمد آشوری نماینده بندرعباس و عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه اعضای ناظر هستند که از سوی هیئت رئیسه مسئول پیگیری مسائل مربوط به مراسم تحلیف و رایزنی با دولت جدید در این رابطه هستند.
همچنین، سیدشریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در این خصوص به مهر گفت: جلسات مشترک مجلس و نمایندگان رئیس‌جمهور منتخب در حال برگزاری است تا نظر دولت جدید درخصوص دعوت از مهمانان خارجی کسب شود و همچنین شخصیت‌های داخلی که باید در این مراسم شرکت کنند تعیین شوند.
برخی منابع از حضور سران بیش از 10 کشور جهان در مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب در مجلس خبر دادند.
براساس این گزارش مقامات کشورهای مختلف شامل کشورهای همسایه از جمله عراق، کویت، امارات، پاکستان و قطر برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور دعوت شده‌اند که برنامه‌ریزی برای حضور نمایندگان ارشد این کشورها در دست انجام است. همچنین سفیر افغانستان در ایران از سفر حامد کرزای رئیس‌جمهور این کشور برای حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور خبر داد.
به گزارش تسنیم، جلسات هماهنگی حضور سران کشورها در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب، به طور مستمر صبح و بعدازظهر در مجلس، دفتر رئیس‌جمهور منتخب، وزارت‌خارجه و نهاد ریاست‌جمهوری در حال برگزاری است که تا هفته آینده نتیجه آن نهایی شده و اعلام می‌شود.
از سوی دیگر، یک منبع آگاه مستقر در دفتر رئیس‌جمهور منتخب خبر دعوت از «جک استراو» برای حضور در مراسم تحلیف روحانی را تکذیب کرد و گفت: چنین دعوتی از سوی دفتر رئیس‌جمهور منتخب صورت نگرفته است.
جزییات برگزاری مراسم تحلیف
مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس جزییات برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.
مهدی کیانی با اشاره به اینکه مراسم تحلیف در روز 13مرداد برگزار می‌شود، گفت طبق معمول در مراسم تحلیف تعدادی از مقامات لشکری و کشوری، اعضای هیئت دولت، مقامات، سفرا و مسئولان دفاتر نمایندگی کشورهای خارجی، رئیس‌جمهور منتخب و همراهان وی، استانداران، ائمه جماعت، نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها، تعدادی از هنرمندان، ورزشکاران ملی، جانبازان و خانواده‌های شهدا در این مراسم حاضر می‌شوند.
وی به سوگند رئیس‌جمهور منتخب در حضور رئیس‌ قوه قضائیه در مراسم تحلیف اشاره کرد و افزود: مراسم تحلیف از ساعت 9 صبح شروع شده و حدود 90 دقیقه به طول می‌انجامد همچنین در این مراسم به غیر از انجام سوگند توسط رئیس‌جمهور منتخب، رئیس قوه قضائیه و رئیس‌جمهور منتخب سخنرانی خواهند کرد.
مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس با بیان اینکه مراسم تحلیف از چند شبکه داخلی و تعدادی از شبکه‌های بین‌المللی به طور زنده پخش می‌شود به تسنیم گفت: در این مراسم جمعی از خبرنگاران داخلی و خارجی حضور خواهند داشت و عکاسان، خبرنگاران و مستندسازان داخلی این برنامه را پوشش خبری می‌دهند؛ تاکنون درخواست‌های بسیاری از سوی خبرنگاران خارجی برای حضور در این مراسم به دست ما رسیده و جمعی از آنها نیز برای حضور در مراسم دعوت خواهند شد.

 


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323
* از آقای روحانی رئیس‌جمهور منتخب کشورمان درخواست داریم برای موفقیت دولت جدید و کسب رضایت هرچه بیشتر ملت از چهره‌هایی که در دولت‌های ادوار گذشته مردم از آنها خستگی به تن دارند و آزرده خاطر شده‌اند در کابینه استفاده نکند. به این نصیحت و خیرخواهی ما چنانچه از سوی ایشان به عنوان رئیس‌جمهور توجه شود جای دوری نمی‌رود و به نفع همگان خواهد بود.
عباسی
* برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای تأکید بر اقامه نمازجمعه توسط یکی از ائمه جمعه موقت سال‌های قبل تهران دارند. می‌خواستم از مدیرمسئول و نویسندگان این روزنامه‌ها بپرسم خودشان مقید بر شرکت در نمازجمعه هستند (و خداوکیلی) چندبار در نمازجمعه همان فرد مورد نظرشان شرکت کرده بودند که دغدغه دارند که چه کسی امام‌جمعه باشد؟! در ضمن مدیرمسئول روزنامه نمی‌تواند امام جمعه منصوب نماید!
2370---0916
* مشاور امور مجلس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه‌ای گفته رئیس‌جمهور منتخب تابع دستورات مجمع (آقای هاشمی) خواهد بود در قانون اساسی ما مجمع تشخیص مصلحت تنها یک مرجع مشورتی برای رهبری است و نه دستوردهنده.
سوری از تهران
* از مسئولین وزارت امور خارجه و حقوق بشر کشورمان می‌پرسم با وجودی که ادوارد اسنودن تهدید به مرگ شده و جانش در خطر است چرا در قبال این موضوع هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند؟ حداقل سفارتخانه ایران در مسکو به وی پناهندگی سیاسی دهد تا جان این جوان 29 ساله که هم سن من است از خطر مرگ نجات یابد. همان طوری که آمریکا از گروهک تروریستی منافقین و ریگی حمایت می‌کند.
1480---0938
* آیا آقای حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب بیان مواضع اصولی انقلاب از سوی ریاست‌ محترم جمهوری را درشت‌گویی در مقابل دشمنان تعبیر می‌کند؟ فراموش نکنیم که ایستادگی روی اصول انقلاب توسط رئیس دولت بارها از سوی رهبرمعظم انقلاب مورد تقدیر قرار گرفته است.
0713---0913
* خدمات دولت آقای احمدی‌نژاد بر کسی پوشیده نیست ولی از آن طرف پدیده گرانی و تورم و نابسامانی اقتصادی را نیز نباید نادیده گرفت.
7926---0914
* از متولیان محترم و مومن مدارس قرآنی و دارالقرآن‌های کریم سراسر کشور انتظار می‌رود که به کلاس‌های ترجمه و تفسیر قرآن کریم همانند کلاسهای حفظ و قرائت این کتاب مقدس آسمانی اهتمام ورزند زیرا عمل به دستورات الهی منوط به فهم آیات شریفه است.
6263---0938
* اقصی نقاط کشور از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند ولی در تهران در اتوبان آزادگان شهرک «مرتضی گرد» فاقد گازکشی است.
6990---0912
* بعضا دیده می شود در روزهای ماه رمضان خانمی بدحجاب در پیاده رو پفک به دست، راننده‌ای پشت فرمان سیگار به لب و یا مأمور اتوبوس تندرو شرکت واحد بطری آب به لب باشد. روزه نمی‌توانند یا نمی‌خواهند بگیرند مسئله‌ای نیست چرا احترام این ماه عزیز را نگه نمی‌دارند و حرمت‌شکنی می‌کنند چرا کسی کاری به کار آنها ندارد.
6158---0936
*با توجه به گذشت 4 ماه از سال 92 بالاخره حقوق دریافتی بازنشستگان تأمین اجتماعی و میزان افزایش ماهیانه حقوق ما چقدر شده است. از مسئولین سازمان درخواست ارائه توضیحات لازم را برای ما که سالهاست بازنشسته شده‌ایم و از کم و کیف میزان حقوق و افزایش‌ها مطلع نیستم، دارم.
رضایی
* از رسانه‌ها خواهش می‌کنم صدای کارگران شاغل در عسلویه را به گوش مسئولین برسانند. علی‌رغم کار در هوای بسیار گرم و شرجی عسلویه و دوری از خانواده متأسفانه مسئولین توجه چندانی به مشکلات و کاستیهای ما مثل درآمد پایین، مرخصی کم و... نمی‌کنند.
0168---0935
* می‌خواستم از طریق این ستون مردمی اطلاع‌رسانی شود که از سه هفته قبل فریضه نمازجمعه در محله کن تهران برگزار شده و ان‌شاءالله تداوم خواهد داشت.
چایچی
از ساکنین قدیمی کن
* در تقاطع آیت‌ا... سعیدی- باغ فیض که جزو شهرداری اسلامشهر می‌باشد تکدی‌گری از کوچک و بزرگ، زن و مرد، مردم را عاصی کرده و چهره شهر را زشت ساخته است. از مسئولین امر در اسلامشهر درخواست می‌شود که به این وضعیت خاتمه دهند.
7976---0919
* ساعت کار کارگران در ماه مبارک رمضان هیچ فرقی با دیگر ماهها نکرده است. چرا کاهش ساعت کار منحصر در کارمندان می‌شود؟
7961---0935
* سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده در هفته گذشته تصمیم به افزایش قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی گرفت. اقدام این سازمان فقط منافع تولیدکنندگان را در پی داشت. ضروری است برای حمایت از مصرف‌کننده نیز اقداماتی انجام دهد و به وظیفه خود در حمایت از مصرف‌‌کننده هم اقدام نماید.
یک پیام
* تعدادی از پمپ‌های گازوئیل مسیر شهریار-رباط‌کریم، 8 ساعت از شبانه‌روز اقدام به قاچاق سوخت توسط تعدادی خاور که داخل آنها باک تعبیه شده است، می‌نمایند. با حراست شرکت نفت تماس گرفته‌ام ولی تاکنون ترتیب اثر نداده‌اند.
8432---0912
* چندین کلاس قرآنی در مدارس شهرستان نکا به علت عدم پرداخت کمک‌هزینه و حقوق مدرسین که سه ترم طلبکارند تعطیل شده است. از وزیر محترم که می‌گوید هیچ کلاسی تعطیل نشده درخواست پی‌گیری دارم.
9575---0911
* در تاریخ 25/4/92 برای انجام امور اداری به مرکز مخابرات شهید اشرفی اصفهانی در منطقه 14 خیابان نبرد روبروی مسجد شهید بهشتی رفته بودم متاسفانه علی‌رغم اینکه اغلب خانم‌ها از پوشش بسیار عالی برخوردار بودند ولی برخی مراعات حدود حجاب شرعی را نداشتند. شایسته است نه تنها در این مرکز بلکه در تمامی مراکز دولتی خانم‌ها ملزم به رعایت پوشش اسلامی باشند.
یک شهروند
* ساکنین محله نوروزآباد منطقه 18 شاهد قطع مکرر برق‌اند و خیابان‌های منتهی به این محله (خیابان ابوسعید غربی و خیابان هلال‌احمر) فاقد روشنایی است. علی‌رغم پی‌گیری‌های ساکنین متاسفانه اداره برق سینا برای تامین برق خیابان و جلوگیری از قطع برق اقدام و پی‌گیری لازم را انجام نداده است.
4011---0919
* در محله 22 بهمن، شرقی 15 نیشابور از هر خانواده محروم برای تعویض 75 متر لوله فرسوده آبرسانی درخواست واریز پنج میلیون تومان نموده‌اند. با توجه به عدم توان پرداخت این همه هزینه، مقتضی است مسئولین وزارت نیرو مشکل یاد شده را مرتفع نمایند.
2336---0935

 


معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: در نحوه برگزاری و نتیجه انتخابات حتی یک شکایت به وزارت کشور، هیئت‌های اجرایی، هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان واصل نشد.
سیدصولت مرتضوی دبیرستاد انتخابات کشور در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه امانتداری یکی از شعارهای ستاد انتخابات کشور بود که به نحو احسن انجام شد، اظهار داشت: این امر تا حدی بود که در نحوه برگزاری و نتیجه انتخابات حتی یک شکایت به وزارت کشور، هیئت‌های اجرایی، هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان واصل نشد و صحت انتخابات نیز در نزدیک‌ترین زمان توسط شورای نگهبان به تائید رسید.
وی نکته حائز اهمیت در انتخابات اخیر را علاوه بر کمک به اتحاد و انسجام ملی، تغییر رفتار بیگانگان دانست و گفت: در گفتار بیگانگان و بویژه گروه‌های مذاکره‌کننده با جمهوری اسلامی تغییراتی به وجود آمد که امیدواریم این تغییر گفتار تبدیل به تغییر رفتار هم بشود.
مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و اظهار داشت: در 31 استان از مجموع داوطلبان ثبت‌نام شده که مجموع آنها 259 هزار و 675 نفر از 300 هزار نفر بود، 245 هزار و 470 نفر در مراحل مختلف بررسی صلاحیت‌ها به عنوان نامزد نهایی انتخاب شدند.
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در 1213 شهر و 35هزار و 144 روستا انتخابات برگزار شد؛ البته در برخی روستاها که به حد نصاب نرسید، انتخابات برگزار نشد.
وی با بیان اینکه از مجموع کسانی که در رقابت انتخاباتی شرکت کردند مجموعا 179 هزار و 292 نفر منتخب شدند، گفت: از این تعداد 173 هزار و 200 نفر را آقایان و 6 هزار و 92 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که دامنه تحصیلات آنها از سواد خواندن و نوشتن تا اجتهاد و دکترا گسترده است.
به گزارش فارس، مرتضوی یادآور شد: به استناد اصلاحیه قانون شوراهای اسلامی شهرو روستا دوره فعالیت شوراها یک ماه پس از شروع به کار دولت جدید خواهد بود. یعنی از 12 مرداد که تنفیذ صورت می‌گیرد 12 شهریور شوراهای اسلامی جدید شروع به کار می‌کنند؛ به استناد قانون دوره ریاست‌ شهرداران نیز به پایان می‌رسد و شوراهای اسلامی منتخب پس از اینکه شروع به کار کردند یا باید نسبت به معرفی مجدد شهرداران اقدام کنند یا نسبت به انتخاب شهردار جدید اقدام لازم را به عمل آورند.
معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود وزارت کشور بعد از انتخابات 40 بخشدار و فرماندار را عزل و برای اشخاص جدیدی حکم زده است، آیا این مطلب را تائید می‌کنید، گفت: بعد از انتخابات هیچ بخشدار و فرمانداری توسط وزارت کشور عزل نشده است.

 


سخنگوی وزارت خارجه گفت: هیچ تحولی درباره موضوع مذاکره مستقیم ایران و آمریکا رخ نداده است.
سیدعباس عراقچی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اظهارات معاون پیشین وزیر امور خارجه پیشین آمریکا مبنی‌بر احتمال برگزاری مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا در نیمه دوم سال 2013 خاطرنشان کرد: درباره انجام مذاکره مستقیم هیچ موضوع جدیدی مطرح نشده است، گمانه‌زنی‌هایی که از طرف‌های مختلف یا توسط افراد یا موسسات مطالعاتی مختلف مطرح می‌شود، هیچ مبنای مشخصی ندارد.
وی تاکید کرد: برای تصمیم‌گیری درباره هرگونه مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا منتظر تغییر در رویکردها و رفتارهای طرف آمریکایی هستیم.
عراقچی گفت: درباره انجام مذاکره با آمریکا از سوی دولت جدید هم تصمیمی گرفته نشده است.
اخیراً معاون پیشین وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی این احتمال را مطرح کرد که دیپلمات‌های آمریکایی و ایرانی در نیمه دوم سال 2013 برای اولین بار پس از 34 سال با یکدیگر بر سر میز مذاکرات مستقیم بنشینند.
نیکلاس برنز، در بخشی از مقاله‌اش با عنوان «سرگردانی آمریکا - اسرائیل درباره ایران» که بر روی وب سایت «تایمز ریکورد» قرار گرفت، نمایش واقعی در نیمه دوم این سال (2013) احتمالا در میز مذاکرات در وین، استانبول یا ژنو رخ خواهد داد؛ که در آن جا دیپلمات‌های آمریکایی و ایرانی احتمالا اولین گفت‌و‌گوی اساسی را پس از 34 سال قطع روابط که در دوران جیمی کارتر آغاز شد، انجام خواهند داد.
ایران حمله به حرم حضرت زینب را محکوم کرد
سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان اقدام تروریستی حمله به بارگاه مطهر حضرت زینب(س) را شدیداً محکوم کرد.
سیدعباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اقدام تروریستی حمله به بارگاه مطهر حضرت زینب کبری(س) و زائران و نمازگزاران در روز جمعه را در حریم ملکوتی آن حضرت در دمشق شدیداً محکوم کرد و از مجامع بین‌المللی مخصوصاً مجامع اسلامی خواست ضمن ادای مسئولیت خویش در قبال صیانت از مقدسات اسلامی، تمامی مساعی خود را برای جلوگیری از تکرار جنایات ضد انسانی و مغایر با مقررات بین‌المللی و اسلامی به کار گیرند.

 


اظهارات از موضع بالای خاتمی مبنی بر معرفی وزیر ارشاد دولت خود به عنوان وزیر ارشاد دولت جدید با ناراحتی حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی روبه‌رو شده است.
خاتمی اخیرا در جمع گروهی از سینماگران و در جواب اصغر فرهادی، احمد مسجدجامعی را به عنوان وزیر ارشاد معرفی کرده بود.
به گزارش مشرق، اطرافیان حسن روحانی از موضع‌گیری سیدمحمد خاتمی درباره وزیر ارشاد دولت یازدهم در دیدار با اصغر فرهادی به شدت ناراحت هستند و می‌گویند چرا باید خاتمی اعلام کند که احمد مسجدجامعی وزیر ارشاد خواهد بود. نزدیکان روحانی می‌گویند این‌گونه برخوردها اخلال در روند بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به وجود آورده و علایم سهم‌خواهی افراد و گروه‌ها را آشکار می‌کند.
ظاهرا پس از اظهارات خاتمی بخت وزارت مسجدجامعی کاهش یافته چرا که این تلقی را به وجود آورده که معرفی و تحمیل مسجدجامعی توسط خاتمی صورت گرفته است. گفته می‌شود رئیس‌جمهور منتخب نیز از این جنس اظهارنظرها ابراز ناراحتی کرده است.
این گزارش همچنین حاکی است تلاش برخی چهره‌های نزدیک به فتنه برای حضور خاتمی در مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور منتخب نقش بر آب شده است. این افراد می‌خواستند خاتمی را بدون عذرخواهی از فتنه 88 و اعتراف به دروغ بزرگ تقلب به صحنه سیاسی کشور بازگردانند این در حالی است که خاتمی هنوز مرزبندی خود را با فتنه اعلام نکرده است.
در راستای برخوردهای طلبکارانه فعالان جریان فتنه و افراطی‌گری با رئیس‌جمهور منتخب، سعید حجاریان نیز به مجله آسمان گفته که «روحانی باید بداند آرای او متعلق به خاتمی و هاشمی بوده است. روحانی باید بداند این رای‌ها از کجا آمده»!

 


یک رسانه وابسته به ضد انقلاب در توجیه شکست سی و چهار ساله گروه‌های اپوزیسیون در هم‌آوردی با جمهوری اسلامی تصریح کرد اپوزیسیون ضعیف نیست بلکه این جمهوری اسلامی و روحانیت است که بسیار قدرتمند است.
گویانیوز دراین‌باره با طرح این سوال که جمهوری اسلامی چگونه مقتدرانه توانسته سی‌وپنج سال دوام داشته باشد، می‌نویسد: در عالم اینترنت که همه می‌توانند بدون این که به آن چه می‌نویسند فکر کنند، معمولا اولین پاسخی که به این سوال داده می‌شود، ضعف اپوزیسیون است. تعجب از این است که اپوزیسیون با وجود داشتن سرانی چون رضا پهلوی، یا فعالانی چون اکبر گنجی، شیرین عبادی، مهرانگیز کار، حسن شریعتمداری، محسن سازگارا، نوری‌زاده و امثال ایشان که جملگی افکار و اندیشه‌های متجددانه دارند چطور اپوزیسیون ضعیفی خوانده می‌شود؟ هر کدام از این آقایان یا کسانی چون دکتر سروش، دکتر مجتهد شبستری، عبدالعلی بازرگان و حجت‌الاسلام دکتر کدیور و حامیان آنها چگونه است که نمی‌توانند در تغییر حکومت نقشی موثر ایفا کنند؟
نویسنده تأکید می‌کند: نکته‌ای که در این زمینه معمولا نادیده می‌ماند اراده روحانیت و حاکمیت است. موضوع این است که اپوزیسیون ضعیف نیست بلکه این روحانیت حاکم است که قوی است آن‌قدر که می‌تواند حتی بر توازن قوای اپوزیسیون تاثیر بگذارد. اما این قوت از کجا ناشی می‌شود و منشأ آن کدام است؟
گویانیوز تأکید کرد: یکی از برتری‌های روحانیت حاکم، مسلح بودن او به سلاح منطق است. این منطق بازمانده از عصر ارسطو است. بخش بزرگی از روحانیت با همان منطق صغراکبرای ارسطویی، می‌تواند «برای هر چیز» پاسخی بیابد این هنری است که روحانیت در اثر ممارست برای پاسخگویی به شبهات دین کسب کرده است.
اعتماد به نفس و ایستادن در برابر دشمنان دین خدا از جمله دیگر ویژگی‌هایی است که به نظر نویسنده گویانیوز موجب قدرتمندی جمهوری اسلامی شده است.

 


«آمریکا و اسرائيل باید تصمیم بگیرند که چه زمانی حمله نظامی به ایران را اجرایی کنند.»
قطعاً شنیدن این جمله از زبان بلندپایه‌ترین مقام امنیتی دولت انگلیس برای کسانی که این روزها در تب و تاب فرش قرمز پهن کردن برای مقامات بریتانیا می‌سوزند، خوشایند نباشد اما این عین عبارتی است که جان ساورز، رئیس دستگاه جاسوسی انگلیس موسوم به MI6 آن هم در دومین سخنرانی علنی رئیس این دستگاه امنیتی در صد سال گذشته، علیه کشورمان بیان کرده است.
به گزارش رجا، جان ساورز در ادامه سخنانش، در جمع تعدادی از فعالان سرشناس اجتماعی در انگلیس، مدعی شده است که ایران با وجود همه خرابکاری‌هایی که در مسیر تکمیل فناوری هسته‌ای صورت گرفته، تا دو سال آینده به بمب اتمی دست پیدا می‌کند و به یک منطقه هسته‌ای در خاورمیانه تبدیل خواهد شد.
ساورز می‌افزاید: «ایران به تمام تکنولوژی لازم برای تهیه و تولید سلاح اتمی دست پیدا کرده و همگان می‌دانند که در صورت وقوع این مسأله، چه خطر بزرگی، ایالات متحده و اسرائیل را تهدید خواهد کرد. به همین دلیل، واضح است که آمریکا و اسرائیل باید تصمیم بگیرند که چه زمانی حمله نظامی به ایران را در این دو سال اجرایی کنند. در واقع جهان باید بین پذیرش یک ایران اتمی و حمله نظامی به ایران، یکی را انتخاب کند.»
پاییز 89 زمانی که جان ساورز در مقام رئیس دستگاه جاسوسی انگلیس (MI6) مقابل دوربین رفت، برای افکار عمومی این سؤال پیش آمد که کدام موضوع مهمی رئیس MI6 را برای اولین بار در صد سال اخیر در انگلیس مقابل دوربین کشانده است.
برنامه هسته‌ای ایران مهمترین موضوعی بود که صحبت‌های او را تشکیل می‌داد؛ جان ساورز اعلام کرد سازمان تحت ریاستش در حال «انجام عملیات» با هدف «توقف برنامه هسته‌ای ایران» است؛ اما صحبت‌های او شاه‌کلیدی داشت که از اتفاقات آتی رمزگشایی می‌کرد؛ شاه کلیدی که به نظر می‌رسید فرمان آغاز یک عملیات جدید و غیر انسانی علیه مردم ایران باشد: «دیپلماسی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران کافی نیست و باید به فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی برای مقابله با ایران ادامه داد.»
8 آذر ماه 89 و تنها چند روز پس از این اظهارات، مجید شهریاری و فریدون عباسی از برجسته‌ترین و کلیدی‌ترین دانشمندان هسته‌ای ایران در 2 عملیات جداگانه ترور شدند تا به زودی ترجمه عملی سخنان ساورز و مراد او از فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی علیه برنامه هسته‌ای ایران نمایان شود.
با این حال جان ساورز در دومین سخنرانی علنی خود، باز هم ترجیح داده است تا موضوع این سخنان را «اقدام سخت» علیه ایران قرار دهد تا برخلاف ادعای گسترده رسانه‌های وطنی مبنی بر تمایل انگلیس به تجدید مناسبات با ایران آن هم با استناد به سخنان جک استراو که اینک تنها یک نماینده مجلس انگلیس است، رویکرد واقعی این دولت خبیث در قبال ایران را روشن و مشخص کند.
اظهارات خصمانه رئیس سرویس جاسوسی انگلیس به این دلیل در خور توجه است که در روزهای گذشته، رسانه‌های طیف اصلاحات و بی‌بی‌سی فارسی، با انتشار برخی اظهارات جک استراو، وزیر امور خارجه سابق انگلیس که این روزها تنها یک نماینده در پارلمان این کشور است از تمایل انگلیس نسبت به تجدید مناسبات با ایران سخن گفته‌اند. استراو گفته بود مایل است به تهران سفر کند.
این مسئله تا جایی بالا گرفت که یک مشاور رئیس جمهور منتخب (بانک) در گفت‌وگویی، از حضور مهمانانی ویژه در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ملت خبر داد و یکی از آن‌ها را «جک استراو» وزیر خارجه سابق انگلیس معرفی کرد که در روزهای گذشته از آمادگی برای سفر به تهران و دیدار با روحانی سخن گفته بود.
با این حال یک منبع آگاه مستقر در دفتر رئیس جمهور منتخب در گفت‌وگو با تسنیم، خبر دعوت از «جک ‌استراو» برای حضور در مراسم تحلیف روحانی را تکذیب کرد و گفت: چنین دعوتی از سوی دفتر رئیس جمهور منتخب صورت نگرفته است.

 


عضو مستعفی حزب مشارکت می‌گوید کیهان در بازی گرفتن مخالفان اصلاح‌طلبش موفق عمل کرده است.
عبدی در نشریه آسمان نوشت: روزنامه کیهان در بازی گرفتن از برخی از مخالفانش موفق بوده است. این بیشتر به دلیل ضعف این گروه از مخالفانش است که از بس با کیهان دشمنی دارند، کمابیش شبیه آن شده‌اند. هرچه بیشتر آن روزنامه را متهم به خلاف‌نویسی و وارونه‌نمایی می‌کنند، خودشان بیشتر تحت تاثیر نوشته‌های آن قرار می‌گیرند. متاسفانه این نیروها بیش از هر کسی آب به آسیاب چیزی می‌ریزند که از آن نفرت دارند و حتی با وجود تجربه صد باره باز هم به اخبار و تحلیل‌های آن اهمیت می‌دهند و تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند و تا وقتی چنین هدفی را محقق می‌کنند روزنامه کیهان نیز در برنامه خود موفق است. افرادی که بیشترین دشمنی را با کیهان دارند بیشترین اثرپذیری را هم از آن دارند. این مخالفان کیهان، بیشترین استنادشان به مطالب دیگران از کیهان نقل می‌شود! خوب اگر کسی بخواهد مخالفانش را این گونه به بازی بگیرد، چه راهی بهتر از کاری که کیهان انجام می‌دهد برای او وجود دارد؟
وی البته ادعا کرده که «کیهان می‌خواهد وجه ملی انتخابات را به وجه جناحی (اصلاح‌طلب) تبدیل کند» و این در حالی است که دست بر قضا این دوستان و همفکران آقای عبدی هستند که چنین تقلای بی‌حاصلی را برای اصلاح‌طلب جا زدن رئیس‌جمهور منتخب و مصادره آرای ملی وی در پیش گرفته‌اند و در مقابل کیهان با تایید حرف آقای عبدی، معتقد است که رای به آقای روحانی مطلقا رای جناحی و مثلا اصلاح‌طلبانه نبوده است. کیهان در این باره مکررا استدلال کرده که طبق نظرسنجی‌ها و بر اساس رای اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تهران و همچنین بر اساس مقایسه مشارکت 65درصدی انتخابات مجلس نهم و 72درصدی ریاست‌جمهوری یازدهم، رای اصلاح‌طلبان حداکثر بین 7 تا 10درصد بوده است، درعین حال به تصریح کسانی چون آقایان محمدعلی نجفی، حسن رسولی و خیلی‌های دیگر، نام آقای روحانی در میان 4 نامزد اصلاح‌طلبان برای اجماع (عارف، جهانگیری، مهرعلیزاده و محمد شریعتمداری) نبوده است.
کیهان در عین حال با این فراز از سخنان آقای عبدی کاملا موافق است که «دولت روحانی تا وقتی به این برداشت ملتزم باشد که انتخابات 24 خرداد یک پیام ملی و نه جناحی دارد و باید خود را متعهد به اجرا و تامین آن پیام و درخواست بداند، هیچ خطر مهمی آن را تهدید نخواهد کرد. ولی اگر قرار باشد که هدف و برنامه اصلی این دولت به رقابت‌های جناحی تنزل یابد، زودتر از آنچه که فکر می‌کنیم پایان آن آغاز خواهد شد.»
یادآور می‌شود عباس عبدی پیش از این هم در مصاحبه‌ای تصریح کرده بود سهم اصلاح‌طلبان از مشارکت مردم در انتخابات 10درصد بوده است.
عبدی این را هم درباره کیهان نوشته که «بیایید فرض کنیم که همه اتهامات مخالفان کیهان علیه آن روزنامه درست باشد. یعنی به دیگران اتهامات دروغ زده و وارونه‌نمایی می‌کند و هیچ حقیقت مفیدی در آن نباشد. اگر کسی به این گزاره‌ها علیه کیهان اعتقاد دارد، به ناچار باید عطای کیهان را به لقایش ببخشد و از خواندن آن پرهیز کند. پس چه اصراری به خواندن و توجه کردن به آن وجود دارد؟ حالا اگر هم می‌خوانید، چه اصراری دارید که تحت تاثیر مطالب آن قرار بگیرید؟».

 


روزنامه زنجیره‌ای بهار از قول یکی از عناصر فعال در حوزه جنگ نرم و مرتبط با حلقه سیرا در آمریکا از رئیس‌جمهور منتخب خواست محمدرضا عارف را معاون اول خود کند.
ناصر- ه که از حدود دو دهه پیش با برخی حلقه‌های سیاسی ضدانقلاب در آمریکا نظیر حلقه سیرا مرتبط بوده، می‌گوید گماشتن عارف به معاون اولی دولت جدید، باعث طولانی شدن ماه‌عسل رئیس‌جمهور منتخب خواهد شد و رهبری ائتلاف انتخاباتی را بدین ترتیب به عهده بگیرد.
تلاش برای وامدار کردن روحانی به اصلاح‌طلبان در حالی است که اولا نام روحانی در میان 4 نامزد اصلاح‌طلبان قرار نداشت و ثانیا حتی همین طیف، عارف را نیز به خاطر ارتکاب جرم اعلام نامزدی، اصلاح‌طلب بدلی و تحریک شده نیروهای امنیتی معرفی می‌کردند. در نظرسنجی‌ها نیز رای اصلاح‌طلبان 7 تا 10 درصد بوده است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10