(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 30 تـیـر 1392 - شماره 20547

حدیث دشت عشق
با نشان نقره مردانی به رده دوم جدول صعود کردیم
کسب سومین مدال تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی
اخبار کوتاه از فوتبال
ناکامی جودوکاران ایران در مسابقات بین المللی مسکو
پرافتخارترین تکواندوکار آمریکا: سیاست‌های کشورم در قبال ایران را قبول ندارم
حذف نام 3 کشتی گیر از تیم ملی کشتی آزاد
دیدار دوستانه تیم ملی والیبال ایران با روسیه و بلغارستان
والیبال ایران در مکان نهم لیگ جهانی
آغاز آخرین مرحله اردوی تیم ملی بسکتبال
خواندنی از ورزش ایران
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «سهراب (محمد) عطایی‌مقدم»
خوابی که خوب تعبیر شد
«پدرجان!... چند شب پیش خواب دیدم، رفته بودم تشییع امام حسن مجتبی(ع). یک عده ملائک او را تشییع می‌کردند. در طرف راستم مولای متقیان را دیدم که با عبای قهوه‌ای به دنبال پیکر امام حرکت می‌کردند ولی نمی‌توانستم چهره او را ببینم. در فکرم که تعبیرش چیست؟...»
و ده روز بعد شاید تعبیر شد! در کربلای پنج! که زخم های ترکش وگلوله بر تنش بارید و 37 روز جنازه‌اش در منطقه ماند...
جثه‌اش کوچک بود اما روحش عظیم! در راهپیمایی‌ها شرکت و دیگران را هم تشویق می‌کرد. حال و هوای جنگ و فرمان امام (ره)، او را از مدرسه و تحصیل علم فارغ و به جبهه فرستاد. در عملیات خیبر از ناحیه پا مجروح شد اما عشق به شهادت او را آرام نمی‌گذاشت. نگاهش جذاب و دریافتش عمیق بود. در نامه‌اش نوشته بود:‌«وقتی انسان به این پیروزی‌های عظیم می‌نگرد تمام غم‌هایش از بین می‌رود»...
طلبه بسیجی شهید «سهراب (محمد) عطایی‌مقدم»، سال 1346 در سهرو فیروزان متولد شد و در 21/11/1365 در عملیات کربلای پنج (شلمچه) به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
نماینده وزن هشتم تیم ملی تکواندو ایران با شکست مقابل نایب قهرمان المپیک لندن به مدال نقره رقابتهای جهانی تکواندو دست یافت. با این مدال تیم ملی ایران شانس تکرار عنوان قهرمانی دوره گذشته خود را مجددا بدست آورد.
روز پنجم از بیست و یکمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان برای چشم بادامی‌های کره‌جنوبی به دلیل حذف هر دو نماینده سنگین وزن‌شان با تلخی به پایان رسید، ولی از میان دو نماینده سنگین وزن ایران، سجاد مردانی به مدال نقره دست يافت تا تیم ایران به جمع مدعیان بازگشته و همچنان از شانس بالایی برای کسب عنوان قهرمانی در دو روز باقی مانده از این مسابقات برخوردار باشد. سجاد مردانی در وزن هشتم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم در پیکار با “شوکین” نماینده ازبکستان به سختی و با امتیاز طلایی در راند چهارم صاحب پیروزی شد و به دور سوم راه يافت و بازهم در راند طلایی مقابل “فورتیر کولمبه” دارنده یک طلا و دو برنز رقابتهای پان آمریکن از کانادا صاحب پیروزی شد. نماینده ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی به دیدار “لئوناردو باسیله” نفر اول اروپا در سال 2012 و دارنده مدال برنز جهان در سال 2005 از ایتالیا رفت و در یک مبارزه برتر 14 بر 2 صاحب پیروزی شد و به نیمه نهایی راه يافت. سنگین وزن تکواندو ایران که تا اینجای کار مدال برنز خود را قطعی کرده بود، در نیمه نهایی مقابل “روسبلیس دسپانیه” نفر سوم المپیک لندن و قهرمان دانشجویان جهان از کوبا به میدان رفت و برای سومین بار در راند طلایی به پیروزی دست يافت تا ضمن رسیدن به دیدار پایانی، نشان دهد راه امتیاز گیری در راند چهارم را به خوبی می‌داند. مردانی در مبارزه نهایی و برای کسب مدال طلا مقابل “آنتونی اوبمه” از گابن و دارنده نشان نقره المپیک 2012 قرار گرفت اما با نتیجه 12 بر 2 بازنده شد و به نشان نقره بسنده کرد. با این مدال، ایران جمع مدال های خود را به عدد 3 رساند.تیم ملی تکواندو پیش از این موفق به کسب یک طلا و یک نقره شده بود.
ایران در رده دوم
و یکمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان در حالی از روز دوشنبه 24 تیرماه با حضور 872 تکواندوکار از 134 کشور در سالن اکس پوزیتو شهر پوئبلا مکزیک آغاز شد که قهرمانان 6 وزن تا به دیروز مشخص شده اند.کره‌جنوبی با کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز در صدر قرار دارد و تیم ملی ایران با کسب یک مدال طلا و دو نقره رده دوم و مکزیک با کسب یک مدال طلا و یک برنز جایگاه سوم را کسب کرده اند. در جدول امتیازات نیز کره جنوبی با کسب 46 امتیاز اول است. ایران با 43 امتیاز دوم و مکزیک هم با 26 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد.
عمیدی آخرین تکواندو کار ایران
در آخرین روز از مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان، امید عمیدی تنها نماینده ایران در این روز خواهد بود. در وزن ششم، امید عمیدی باید در نخستین دیدار خود با تکواندوکار کره جنوبی مبارزه کند. عمیدی در دیدار دوم با نماینده نیوزیلند مبارزه خواهد کرد. در این وزن 57 تکواندوکار برای رسیدن به بهترین مدال به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
پاسخ به انتقادات مطرح شده
اما عملکرد تیم ملی با انتقاداتی همراه بود. مرتضی کریمی سرمربی تیم ملی تکواندو در واکنش به انتقادات مطرح شده گفت: مسابقات برد و باخت دارد. مگر می‌شود که در طول برگزاری یک مسابقه شکستی وجود نداشته باشد. تمام نفراتی که در ترکیب تیم ملی به مسابقات قهرمانی جهان اعزام شدند همه از بهترین‌های تکواندوی ایران بودند. دوستان عزیزی که از عملکرد ملی‌پوشان انتقاد می‌کنند بدانند که ما بارها آنها را برای حضور در اردوها و کمک گرفتن دعوت کردیم، اما هیچکدام افتخار ندادند برای روحیه دادن به ملی‌پوشان در اردوها حضور داشته باشند. سرمربی تیم ملی در ادامه اظهار کرد: دوستان اجازه دهند مسابقات تمام شود و مطمئن باشند که ما جوابگوی اعمالمان خواهیم بود زیرا ما صداقت و راستی را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم و تمام ورزشکارانی که انتخاب شده‌اند، در انتخابی‌ها موفق شدند و همه دوستان از نحوه انتخابی‌ها بخوبی آگاهند.

 


جلسه رسیدگی به وضعیت باشگاه‌های بدهکار
جلسه رسیدگی به وضعیت هشت باشگاه بدهکاری که در تعلیق به سر می‌برند دیروز در فدراسیون فوتبال با حضور مهدی تاج،‌ علی کفاشیان، محمد رویانیان، علی فتح الله زاده، خسرو ابراهیمی، صادق دورودگر، ناصر شهبازی و نصیرنیا(مدیراجرای تراکتورسازی) و ... برگزار شد.
تایید پزشکی بازیکن خارجی استقلال
نوروزی، معاونت پزشکی باشگاه استقلال درباره نتیجه تست پزشکی فرانسیسکو داسیلوا معروف به جاجا اظهار داشت: این بازیکن از لحاظ سلامت جسمی هیچ مشکلی ندارد و تستی که از او گرفته شد هم موید همین نتیجه بود. نتیجه این تست را به باشگاه اعلام کردیم.
کاپیتان تیم ملی در تمرین جوانان
جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی فوتبال، جمعه در تمرین تیم ملی جوانان حضور پیدا کرد و ضمن تمرین با بازیکنان تیم ملی جوانان، دقایقی برای آنها صحبت کرد.نکونام ضمن روحیه دادن به بازیکنان تیم ملی جوانان از آنها خواست تا با جدیت و تمرکز تمرین کنند و برای رقابتهای مقدماتی قهرمانی آسیا آماده شوند.
بازیکنان پرسپولیس پولی دریافت نکرده اند
محسن بنگر می‌گوید بازیکنان پرسپولیس از ابتدای فصل هنوز پولی نگرفته‌اند، اما فشار روی آنها زیاد است.
برتری فولاد در آخرین دیدار تدارکاتی
فولاد خوزستان در آخرین دیدار دوستانه خود قبل از شروع لیگ برتر به میدان رفت. شاگردان حسین فرکی در این دیدار موفق شدند فولاد نوین حریف خود را سه بر صفر شکست دهند.
خلعتبری به پرسپولیس می آید؟
مذاکرات باشگاه پرسپولیس برای جذب خلعتبری با عجمان امارات آغاز شد. خبر دیگر از این بازیکن آنکه رییس هیات مدیره باشگاه عجمان امارات، تاکید کرد خلعتبری دوشنبه به اردوی این تیم اضافه خواهد شد.
خارج شدن نام زنیدپور از لیست ذوب آهن
سازمان لیگ برتر نام میلاد زنیدپور یکی از بازیکنان ذوب آهن اصفهان را از لیست این تیم خارج کرد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که زنیدپور چند روز قبل قراردادش را باشگاه ذوب آهن در هیئت فوتبال اصفهان به ثبت رسانده بود. گویا خارج شدن نام وی از لیست تیم ذوب آهن به خواست ستاد منشور اخلاقی بوده است.
نامه تاج به باشگاه های لیگ برتری
سرپرست سازمان لیگ با ارسال نامه‌ای به باشگاه‌ها از مدیران آنها خواست هرچه سریع‌تر مدارکشان را برای دریافت مجوز حرفه‌ای‌گری ارسال کنند.
بازیکن صربستانی در تراکتورسازی
مارکو باسارا بازیکن صربستانی که مدتی بود در تمرینات تراکتورسازی حضور داشت با نظر مثبت مجید جلالی با عقد قراردادی یک ساله رسما به جمع تراکتوری‌ها اضافه شد.
پیشنهاد اروپایی برای کاپیتان فولاد
باشگاه فولاد خوزستان اعلام کرد یک تیم اروپایی خواهان جذب بختیار رحمانی کاپیتان این تیم شده است.
اینتر فروشی نیست
مالک اینترمیلان ایتالیا شایعات مربوط به فروش این باشگاه به سرمایه‌دار اندونزیایی را رد کرد.
ویلانووا از بارسلونا رفت
ساندرو روسل که ریاست بارسلونا را به عهده دارد تایید کرده که تیتو ویلانووا به خاطر آنکه قرار است تحت مراقبت های مربوط به سرطان خود قرار بگیرد، دیگر توانایی به دست داشتن هدایت این تیم را نداشته و آبی و اناری‌ها را ترک می کند.
مرگ دروازه‌بانی که با گردنِ شکسته بازی کرد
برت تراوتمن بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال آلمان در سن 89 سالگی درگذشت. این دروازه‌بان که پیشینه حضور در ترکیب منچسترسیتی را نیز در کارنامه دارد، در دوران جنگ جهانی نیز زندانی شده بود. بیشتر آوازه تراوتمن به خاطر حضور 17 دقیقه‌ای در فینال جام حذفی انگلیس در سال 1956 با گردن شکسته است.
بازگشت زامبروتا به میادین
جیانلوکا زامبروتا که سال گذشته از میادین فوتبال کناره گیری کرده بود، به عنوان بازیکن - مربی به تیم چیاسو در لیگ سوئیس پیوست.

 


در ادامه رقابتهای روز نخست از مسابقات جایزه بزرگ روسیه دو نماینده کشورمان با شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات کنار رفتند.
این دوره از مسابقات با حضور 300 جودوکار از 40 کشور در مسکو جریان دارد که در وزن 60- کیلوگرم بهزاد وحدانی پس از برتری مقابل “کارپسکی “ از روسیه، دور دوم مقابل “ایگار موشکايف” نفر 14 رنکینگ جهانی و دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی 2011 جهان نتیجه را واگذار کرد و از دور مسابقات حذف شد. در همین وزن احسان بهرامیان در اولین دیدار خود برابر”مخرطيان” از ارمنستان نتیجه را واگذار و حذف شده بود. اما الیاس علی اکبری نماینده وزن 73- کیلوگرم کشورمان که دور نخست “آدامیک توماز” نفر 51 رنکینگ جهانی از لهستان را شکست داده بود ، دور دوم به مصاف “دنیس ارتسوف” از روسیه رفت و در حالی که دوران به اجرای فن وی امتیاز ندادند در نهایت بازنده تاتامی را ترک کرد و از دور مسابقات حذف شد. امروزو در دومین و آخرین روز این مسابقات امیر قاسمی‌نژاد در وزن 81- کیلوگرم وجواد محجوب در وزن 100- کیلوگرم به مبارزه با حریفان خود خواهند پرداخت.

 


پرافتخار‌ترین تکواندوکار آمریکا گفت: تحریم‌هایی که باعث تحت فشار قرار گرفتن کشورها شود بسیار ناراحت کننده است و با این تصمیمات کشورم در قبال ایران موافق نیستم.
استیون لوپز تکواندو کار 34 ساله پرویی الاصل تیم ملی آمریکا که مدال طلای المپیک بارسلونا و آتن را در سال های 2000 و 2004 را در کارنامه دارد در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: من باور دارم که دو کشورایران و آمریکا می‌توانند به هم نزدیک شوند چرا که مردم ایران و آمریکا با یکدیگر هیچ گونه مشکلی ندارند. من این موضوع را که کسی بخواهد در امور مختلف کشورهای دنیا دخالت کند را قبول ندارم. البته این را باید بگویم که در دنیا محلی به نام سازمان ملل وجود دارد که با این حساب نیاز نیست که یک کشور برای دیگر کشورها تصمیم بگیرد. شخصا با برخی از سیاست‌های مسئولان کشورم موافق نیستم. امیدوارم روزی برسد که دخالتی در کار نباشد تا این دو کشور با هم ارتباط خوبی داشته باشند.دارنده 5 مدال طلا، نقره و برنز جهان در پاسخ به این سوال که نظرت در مورد تحریم هایی که از سوی آمریکا علیه ایران اعمال شده چیست؟ افزود:انسان، انسان است حالا در هر کجای دنیا که می‌خواهد باشد و فرقی برای ما ندارد. بنده معتقدم هر مسئله‌ای که باعث می‌شود هر کشوری تحت فشار قرار بگیرد برای ما بسیار ناراحت کننده است و اصلا با این تصمیمات موافق نیستم.
وی در پایان با بیان اینکه می‌خواهم به یک نکته‌ای اشاره کنم گفت: یکی از دلایلی که ورزش را دوست دارم این است که انسان‌ها را می‌توان به چشم انسان دید و با ورزش هیچکس را نمی‌توانیم جزء گروه خاصی ببینیم. ما خانواده تکواندو به مردم ایران علاقمندیم و به آنها احترام می گذاریم.

 


مرحله دوم اردوی آمادگی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان برای شرکت در رقابت های جهانی مجارستان روزهای 3 تا 18 مرداد ماه در محل خانه کشتی شماره یک تهران برگزار می شود.
پس از درخواست رضا یزدانی و صادق گودرزی برای حضور در اردوی تیم ملی کشتی آزاد، این دو ملی‌پوش المپیکی به اردوی تیم ملی دعوت شدند هر چند گفته می‌شود شانسی برای حضور در مسابقات جهانی مجارستان ندارند.محمدرضا آذرشکیب، پرویز هادی و جمال میرزایی از جمله چهره‌های شاخصی هستند که به اردو دعوت نشده‌اند. میرزایی در حالی از جمع 96 کیلویی‌ها خارج شده که عملکرد ناامیدکننده‌ای در بازیهای دانشجویان جهان داشت.رقابت های کشتی قهرمانی بزرگسالان جهان در سال 2013 میلادی روزهای 24 تا 31 شهریورماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار خواهد شد.اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است:*55کیلوگرم: حسن رحیمی ، یاسر حیدرقلی نژاد، فرهاد جلائی و محسن ملکی*60 کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور،عباس دباغی،بهنام احسان پور، فرزاد جعفری و حسن مرادقلی *66کیلوگرم: مهدی تقوی،غلامرضا عبداله پور،ایمان رحمانی‌زاده ، میثم نصیری و میثم حیدری*74 کیلوگرم: صادق گودرزی،عزت‌اله اکبری،سید جعفر قاسمی ، امیر شریعتی، مسعود حیدریان*84 کیلوگرم: احسان لشگری ،اسماعیل نجاتیان، داود زارعی، صابر امامقلی پور، محمد حسین محمدیان و حسام مقدم*96 کیلوگرم: رضا یزدانی ، جعفر دلیری، حسن رحیمی*120 کیلوگرم: کمیل قاسمی، خشایار دهستانی ،مصطفی مظلومی و سید ساجد جلالی.

 


دیدارهای دوستانه و تدارکاتی تیم ملی والیبال ایران با تیم‌های روسیه و بلغارستان جایگزین آرژانتین و برزیل شد.
بنا به دعوت فدراسیون‌های والیبال برزیل و آرژانتین، تیم ملی والیبال ایران قرار بود شهریور ماه امسال چند دیدار دوستانه با تیم‌های ملی والیبال برزیل و آرژانتین برگزار کند ولی پس از بررسی های به عمل آمده و دعوت روسیه و بلغارستان از ایران، مسئولان فدراسیون والیبال ایران با توجه به تداخل برنامه مسابقات مختلف در قاره‌ها تصمیم گرفتند از سفر به برزیل و آرژانتین انصراف دهند و به جای آن سفر به روسیه و بلغارستان را برای برگزاری چند دیدار تدارکاتی در برنامه آمادگی تیم ملی قرار دهند.
اردوی آمادگی تیم‌های ملی والیبال الف و ب ایران از هفتم مردادماه آغاز خواهد شد. تیم ملی والیبال الف کشورمان تمرینات خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا دبی آغاز خواهد کرد و تیم ملی ب ایران نیز راهی مسابقات والیبال کشورهای اسلامی خواهد شد.

 


ایران در آخرین رده بندی نهایی لیگ جهانی والیبال که توسط فدراسیون جهانی منتشر شد، در مکان نهم ایستاد.
چند روز مانده به پایان مرحله نهایی بیست و چهارمین دوره لیگ جهانی والیبال، FIVB رده بندی نهایی تیم ها را اعلام کرد که بر این اساس تیم ملی ایران که نخستین دوره حضور خود را در لیگ جهانی تجربه کرده، بالاتر از تیم هایی چون فرانسه ( هجده دوره حضور و نایب قهرمان سال 2006) ، لهستان (شانزده دوره حضور و قهرمان سال 2012)، آمریکا (شانزده دوره حضور و قهرمان سال 2008) و کوبا ( بیست و سه دوره حضور و قهرمان سال 1998 و کسب پنج عنوان نایب قهرمانی و سه عنوان سومی)و بعد از آلمان و صربستان در رده نهم جدول رده بندی نهایی لیگ جهانی والیبال در سال 2013 ایستاد. رده بندی 6 تیم برتر نیز در پایان مرحله نهایی تعیین و اعلام خواهد شد.

 


تیم ملی بسکتبال برای حضور در جام ملت‌های آسیا آخرین مرحله اردوی خود را از امروز در شهر آمل برگزار می‌کند.
تیم ملی بسکتبال که خود را برای بیست و هفتمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا در فیلیپین آماده می‌کند، قرار است از امروز آخرین مرحله اردوی آماده‌سازی خود را در شهر آمل آغاز کند.این اردو تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت و ملی‌پوشان پس از بازگشت به تهران آماده سفر به فیلیپین خواهند شد.تیم ملی بسکتبال پیش از این اردویی را در تهران و ترکیه برگزار کرده بود و در مسابقات ویلیام جونز به مقام قهرمانی رسیده بود.مسابقات جام ملت‌های آسیا از 10 تا 20 مردادماه با حضور 15 تیم برگزار می‌شود.لبنان به دلیل تعلیق بسکتبال این کشور از این مسابقات کنار گذاشته شد.

 


*فدراسیون‌های والیبال ترکیه و ایتالیا از تیم والیبال جوانان ایران به منظور برگزاری چند دیدار دوستانه دعوت کردند.تیم والیبال جوانان خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان که از اول تا دهم شهریورماه سال جاری به میزبانی ترکیه برگزار خواهد شد، آماده می کند.
*احسان روزبهانی ملی‌پوش بوکس ایران که از ناحیه شانه دچار آسیب دیدگی شدید شده بود پس از عمل جراحی موفقیت‌آمیز سه ماه دیگر به میادین باز می‌گردد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10